Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Ontevreden Bayern München zet streep door deal van 120 miljoen euro’

Laatste update:

Bayern München kan Philippe Coutinho na dit seizoen voor 120 miljoen euro definitief overnemen van Barcelona, maar volgens BILD is de kans zeer klein dat dit ook gaat gebeuren. Bij der Rekordmeister is men ontevreden over de ontwikkeling van de middenvelder, waardoor de verhuurperiode waarschijnlijk beperkt blijft tot een seizoen.

Coutinho werd afgelopen zomer voor een huursom van acht miljoen euro overgenomen van Barcelona, met daarbij tevens een koopoptie in de huurovereenkomst. De aanvallende middenvelder heeft doorgaans een basisplaats en kwam tot dusver tot 7 doelpunten en 7 assists in 23 wedstrijden namens Bayern. Bij de technische leiding is desondanks niet de overtuiging dat een voortzetting van de samenwerking met de Braziliaan wenselijk is. Coutinho beschikt bij Barcelona over een verbintenis tot medio 2023.

Highlights: Hertha BSC - Bayern München

Bayern is ook bezig met transferzaken in verdedigend opzicht. Álvaro Odriozola komt volgens berichtgeving van BILD woensdag aan in München voor zijn medische keuring. De 24-jarige rechtsback wordt tot het einde van het seizoen gehuurd van Real Madrid, mits de medische check-up geen problemen oplevert. Naar verluidt ligt de huursom tussen drie en vier miljoen euro en is er geen koopoptie bedongen. De Duitse grootmacht moet aan de andere kant rekening houden met een vertrek van Jérôme Boateng. De centrumverdediger, die bij Bayern geen vaste plaats meer heeft, wordt nadrukkelijk in de gaten gehouden door Arsenal-manager Mikel Arteta.

BILD weet ook te melden dat Bayern in het recente verleden heeft overwogen om Erling Braut Haaland naar München te halen. De aanvaller, inmiddels actief voor Borussia Dortmund, koos in 2018 echter voor Red Bull Salzburg. Bayern liet een bod achterwege omdat er een onbegrensd vertrouwen is in Robert Lewandowski. Om dezelfde reden werd besloten om de interesse in Timo Werner op een laag pitje te zetten. De spits van RB Leipzig was naar verluidt afgelopen zomer voor 25 miljoen euro op te halen, maar tot een concreet aanbod leidde dat niet.

Bayern München moet Philippe Coutinho langer voor de club behouden

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik snap de geruchten niet over de ruil van Rakitic en Bernadeschi. Als je als Barça zijnde deze man terug krijgt, heb je toch veel liever hem erbij?

Zou er inderdaad geen clubrecord voor breken, het is geen absolute topspeler meer.

22 januari 2020 om 10:06

Dat was die met alle respect ook nooit geweest.

22 januari 2020 om 10:52

Bij liverpool was het zeker wel een absolute topspeler

22 januari 2020 om 11:09

Bij Liverpool zag je dat hij het talent had om dat te zijn, maar ook bij Liverpool was die nooit constant genoeg in zijn prestaties om tot de absolute top te worden gerekend.

22 januari 2020 om 14:16

Bij Liverpool was hij wel degelijk constant en scoorde op moeilijke momenten, maar niet elke speler kan bij elke club top zijn.

Prima, kom maar terug naar Barcelona. Ik heb nog wel vertrouwen dat het er uit zal komen. Met een Coutinho erbij, zorg je voor meer creativiteit op het veld, iets wat nu toch een stuk minder is. Ik snap echter wel dat Bayern geen 120 miljoen gaat neerleggen, zoveel is ie echt niet waard. Al moeten we nog wel een flink deel aan Liverpool betalen..

22 januari 2020 om 08:59

Absoluut geen verrassing dat Bayern Coutinho niet zal overnemen. Was overigens ook nooit de bedoeling imo. Volgend seizoen terug naar Barca en wie weet krijgt Setien hem aan de praat.

22 januari 2020 om 10:48

Maar wie haal je er voor Couthino uit? Met Cpouthino krijg je meer creativiteit maar minder werkende spelers bij balverlies. Dan kan je het afjagen wel vergeten want Messi doet ook niets, Suarez ook niet veel.

22 januari 2020 om 13:24

De huidige trainer heeft in het verleden ook wel eens een 4-2-3-1 systeem gespeeld. Dus de trainer zou hem op 10 kunnen zetten, met de Jong en Busquets erachter als controleurs. Heb je een prima blok staan.

22 januari 2020 om 10:52

@isco24 maar als je zowel in je eerste periode bij Barca en bij Bayern het niet waar maakt, waarom zou dat nu dan opeens wel lukken bij Barca?

22 januari 2020 om 12:26

Japie. Hij heeft het bij Bayern best wel waargemaakt. In de titel staat 'ontevreden', maar nergens blijkt dat het bestuur, de trainer of de fans ontevreden zijn. De prijs (120 mil) is gewoon te hoog, wat begrijpelijk is. Ook is hij bij Brazilië nog steeds een dragende kracht en ik hoop dat Setien het beste uit hem kan halen. @ Speedy Het hoog drukzetten, wat Setien graag wil, was afgelopen weekend al te zien. Hierbij heeft Messi, maar ook Griezmann heel veel meters gemaakt. Als dat er in blijft (of nog beter wordt), zie ik het wel goed komen want daardoor verplicht je vaak de tegenstander de lange bal te spelen waardoor je snel op het middenveld de bal weer hebt en dus een Frenkie/arthur of Coutinho de bal kan geven en zij het spel kunnen gaan bepalen. In een tijd waar Xavi - Busi - Iniesta speelden, had je ook geen 'werkers'.

22 januari 2020 om 12:42

7 goals en 7 assists in 23 wedstrijden bij een veelscorende ploeg is echt niet bijzonder. Zeker als je bedankt dat hij in 1 wedstrijd 3 goals en 2 assists had. Dan blijven er 4 goals en 5 assists over voor de 22 andere potten. Duidelijk niet 120m waard

22 januari 2020 om 12:50

Ik geef ook aan dat hij geen 120 miljoen waard is, maar whoscored geeft hem na Lewandowski en Gnabry het hoogste rapportcijfer voor Bayern dit seizoen. Ook is hij 4x motm geweest, evenveel als Lewandowski die 20 goals in 18 wedstrijden heeft en je dus zou denken dat hij wel alleenheerser is qua motm..

22 januari 2020 om 12:56

Middenveld met De Jong(Sergio B) .Arthur.Coutinho is ook niet slecht.
Zij hebben alle 4 goed passing , overzicht.loop vermogen.
Miischien wat te aanvallend???

22 januari 2020 om 13:29

Hij doet het goed bij Bayern, maar daar is hij wel de meneer die de bal krijgt. Dat gaat bij Barcelona niet gebeuren. Bovendien heb je dan (zoals Speedyafc al aangeeft) nog een speler die enkel aan het aanvallende spelletje denkt. Barcelona heeft in korte tijd blind erg veel geld uitgegeven aan spelers die ze helemaal niet zozeer nodig hadden en het lijkt erop dat dat geld nogal verdampt gaat worden. Daar zal echt wat moeten veranderen.

Bayern wil verjongen en een Duitse kern, de keuze lijkt dus op Havertz te gaan vallen.
Ze gaan niet en Coutinho en Havertz binnenhengelen omdat ze ook nog geld reserveren voor Sané.
Een nieuwe ra geeft hen nog meer mogelijkheden. Ordoziola is een aanvallend ingestelde back met veel snelheid en loopvermogen. Zodra Javi en Boateng weg zijn heb je op papier nog 4 cv’s (Pavard Alaba Suele Lucas). Je hebt dan 3 cv’s die ook nog eens op back kunnen en een cm die back kan spelen.
Langzaam bouwt Bayern weer aan een Europees topteam met een gemiddelde leeftijd onder de 25 jr. en een Duitse kern:
GK: Nuebel LA: Davies CV: Suele CV: Lucas RA: Ordziola CM: Kimmich CM: Goretzka LAM: Sane CAM: Havertz RAM: Gnabry SP:Zirkzee. 7 Duitsers in de basis hetgeen ook was onder de duccesjaren met Heynckes. Een utopie maar ooit hoop ik bij ons en in Engeland hetzelfde te zien. De identiteit , de ziel en vooral de toekomst van nationale jongeren moet gewaarborgd worden en de aanwezigheid van volgevreten miljonairs moet beperkt worden. De tijd van de Pogbas, Cavanis, Bales moet voorbij zijn, de tijd vd Berges, Kimmichs, Odegaards en Tonalis moet komen.

22 januari 2020 om 09:13

Deels met je eena , alleen odriozolla wordt gehuurd.

22 januari 2020 om 09:16

Ik zou vooral beginnen met Neuer in de goal, Nübel is nog geen 10 procent van wat Neuer was bij Schalke ‘04. Daarnaast moet in mijn ogen Kimmich op rechtsback bij Bayern en dan valt er een plaatsje vrij voor Thiago, Tolisso of meneer Fein die terugkeert.

22 januari 2020 om 09:16

Met dat team valt Bayern direct buiten de top 4. Er is niet te weten hoe die spelers zich gaan ontwikkelen.

22 januari 2020 om 10:03

Wil niet lullig doen, maar 3/4de daarvan staat nu in de basis.

22 januari 2020 om 10:31

5 van de 11 is niet 3/4. Basisspelers zijn Lucas, Suele, Kimmich, Gnabry en Goretzka, al valt Goretzka er nu tussenin. Davies valt daar niet onder want hij speelt vanwege de blessures. Tel je hem als basisspeler dan zijn Lucas en Suele dat niet.

22 januari 2020 om 11:55

Kklopt maar in zijn opstelling telde hij Sane en Havertz al mee. En beiden zie ik als basisspeelrs. Dan kom je uit tot 7 spelers. Dus zal niet weten waarom je dan buiten de top 4 valt met die spelers.

22 januari 2020 om 12:33

Dat je bij een andere club in de basis staat betekend niet dat je bij Bayern ook basis staat. Havertz zou geen basis staan. dus 6/11 spelers zouden dan nu ook al basis zijn, probleem is dat de overige wel de dragende spelers zijn.

22 januari 2020 om 11:44

Heel verhaal over identiteit en volgevreten miljonairs, maar Bayern koopt allemaal talenten van andere clubs of haalt ze transfervrij binnen. Die jongens krijgen dan gewoon dikke tekengeld, en dat zijn dan geen volgevreten miljonairs?

22 januari 2020 om 11:51

Nee, Bayern hanteert dit niet , ze hebben psychiaters in dienst die een analyse maken van het gedrag van een speler. Dit is een reden waarom ze sommige gerenommeerd namen bewust niet hebben aangetrokken omdat de spelers nu eenmaal niet bij de club passsen. Hier wordt heel zorgvuldig op gescreend. Vandaar ook Mia San Mia. Niemand is groter dan de club. Vroeger hadden ze karakteristieke spelers als Matthaus , Kahn, Effenberg , Brazzo, Basler, Von Bommel die de cultuur vd club bewaakte. Dat is zeker
Nu nog aanwezig. Herr Direktor bepaalt alleen laat hij alle mensen met intellect meedenken maar niet meebeslissen. Het is toch mooi dat een spelersraad mee mag adviseren over de inrichting vd bibliotheek, buddha beelden op het terrein, toekomstige aan te trekken spelers (Costa).

Dit is al de tweede keer dat Bayern een jonge spits laat gaan, vanwege het vertrouwen in Lewandowski. Wat is dat voor vreemde argument? Het is toch niet het een of het ander. Lewa wordt in de zomer 32 en juist nu is het perfecte moment om zijn vervanger alvast klaar te stomen. Een Haaland was perfect geweest om de komende seizoenen alvast voor te bereiden op het grote werk en Werner kan ook op de flanken, mocht je bang zijn voor te weinig speelminuten.

Mbt Coutinho is het simpel. De enige perfecte kandidaat voor die vacature is Havertz.

22 januari 2020 om 09:11

Ze hebben Zirkzee en Arp, Mueller en Gnabry kunnen er ook spelen.

22 januari 2020 om 09:20

Werner is niet creatief genoeg voor op de flanken en zijn speelstijl ligt totaal niet om bij Bayern in de spits te spelen. Daar krijgt hij te weinig ruimte voor.

Volgens bild gaan het sané & havertz worden vandaar dat ze nu enkel spelers huren of gehuurd hebben. Volgens Bild hebnen de belangrijke spelers Douglas Costa aanbevolen om terug te halen omdat ze denken dat hij onder Flick da oplossing kan zijn voorin( vanwege de blessures ook telkens).=> The team council including Neuer, Müller, Alaba, Kimmich, Lewandowski have recommended Douglas Costa as they believe he would be an immediate reinforcement under the right coach and they trust Hansi Flick with that. However only a loan deal would be an option @SPORTBILD=> Hansi Flick gathered his team council consisting of leading players during the Doha camp in order to hear their thoughts on the squad. The players spoke for new additions in defense and attack (including recommending Douglas Costa) [@SPORTBILD]

22 januari 2020 om 11:03

Ik ben fan van Douglas Costa, en ik was destijds heel boos dat we hem hadden verkocht. Maar ik weet niet of hij nodig is als we Sane halen, want dan hebben we al 4 toppers voor de flank. Sane, Coman Gnabry en eventueel Davies. Havertz zit nu in een vormdip, maar het talent spat er vanaf dus ik zou het wel wagen. Maar als ik mocht kiezen dan zou ik voor Hoessem Aouar gaan. Een middenveld dat bestaat uit Aouar, Thiago en Berge. Thiago in een Iniesta rol. Met deze 3 spelers kun je heerlijk gegenpressing spelen op z'n Klopp's.

22 januari 2020 om 11:24

Ze willen costa enkel huren tot de zomer, spelers hebben erom gevraagd, zou idd een goeie optie zijn! In de zomer dan kai&leroy

22 januari 2020 om 11:53

Kan me nog een vd eerste acties van Costa herinneren in dienst van Bayern: een akka over de tegenstander heen, het hele publiek ging los.

22 januari 2020 om 11:57

Ik zie niet in waarom Juve daaraan mee zou werken. Costa kpmt gewoon in dr plannen van Juve voor en een verhuur aan Bayern heeft ajuve dan ook niet veel aan.

Beter haalt Barça coutinho terug en zetten ze hem op 10

Ze doen er goed aan om 120 miljoen voor Coutinho inderdaad niet te doen. Dat is hij bij lange na niet waard. Voor Bayern om een transferrecord te breken had hij iedere wedstrijd moeten uitblinken, maar zo goed is hij gewoon niet.ik begreep al niet waarom Barcelona zoveel geld voor hem uittrok. Daar gaan ze hooguit een derde van terugzien.

Naja ontervrede zullen ze niet zijn maar hij is gewoon super duur.

Coutinho zijn probleem is zijn prijs, niet zijn kwaliteit. Als hij voor 30 miljoen te koop zou zijn hadden ze hem gekocht. Barcelona heeft een belachelijke beslissing genomen om 120m neer te tellen voor een speler, een erg goede, die geen buiten categorie is. Dembele is ook zo'n voorbeeld. Prima speler, met veel potentie maar (nog) niet van het niveau Mbappe, Ronaldo, Neymar, Messi.

22 januari 2020 om 10:04

Denk dat je spijker op zijn kop slaat.coutinho is echt een goede speler, maar niet 120 miljoen waard. Dat is exceptionele buitencategorie inderdaad.voor de helft hadden ze het zelfs gedaan en heb je aan Coutinho een prima speler.maar voor 120 miljoen haal je een speler die niet de elke week wedstrijden voor je beslist zoals inderdaad een Mbappe dat wel doet, maar ook bijvoorbeeld een Aguero, Salah, Mane, van Dijk, etc.

22 januari 2020 om 13:37

Maar het probleem is wel dat die prijs nu ook zijn toekomstige waarde gaat bepalen. Natuurlijk zouden ze hem kopen als hij 30 miljoen euro had moeten kosten. Dan kocht elke club hem, want zo "weinig" is hij nou ook weer niet waard in de huidige markt. Verder volledig met je eens. Coutinho is een uitstekende speler, maar voor dat soort prijzen verwacht je een speler van de buitencategorie. Zowel Dembele als Coutinho zijn dat absoluut niet. Ook heeft hij het probleem dat hij gezien zijn leeftijd ook niet meer heel veel beter gaat worden. Wat je ziet, is dus ongeveer wat je krijgt.

Benieuwd wat Bayern gaat doen. Ze hebben de laatste 2 jaar nou niet bepaald geweldig ingekocht. Bedoel James en blijkbaar ook Coutinho waten het net niet. Perisic vind ik niks toevoegen aan Bayern. En Hernandez vind ik dat bedrag totaal niet waard. Als je het elftal vergelijkt met 5 jaar geleden hebben ze haast op iedere positie een mindere speler en de bank al helemaal.

22 januari 2020 om 10:38

Perisic is een prima aankoop. Goedkoop en doet wat hij moet doen, een roulatiespeler zijn. En met 5 doelpunten en 7 assists in 1043 minuten doet hij dat bovengemiddeld goed. Ik ben benieuwd welke alternatieven jij kan bedenken. Hernandez en Pavard zijn verder gewoon goede versterkingen gebleken al is het zonde van Hernandez zijn blessures.

22 januari 2020 om 10:50

Klopt iSimic, pavard was een koopje die dubbele positie kan spelen=> beter als CV. Hernandez is zeker een topper als CV + kan op de back.. 80M is veel maar was een clausule niks aan te doen &maguire kostte meer terwijl Hernandez veel sterker is. Perisic is een goede roulatiespeler en zijn stats zijn goed, van hem had ik geen al te hoge verwachtingen.. coutinho daarintegen valt wel tegen tot nu toe

22 januari 2020 om 11:56

Ik had Sane gekocht, maar helaas raakte die geblesseerd. Tja je kan toch wel iets beters bedenken dan Perisic? Topclubs komen met Salah & Mane, Mbappe & Neymar, Ronaldo & Dybala, Messi & Griezmann aan op de flanken. Muller en Perisic is dat alles behalve.

22 januari 2020 om 12:06

Je vergelijking is scheef. Perisic is gehaald als roulatiespeler, niet als basis, dus waarom vergelijk je hem daarmee? Dit is hetzelfde als nu kritiek hebben op de aankoop van Nuebel en dan zeggen dat ze Oblak hadden moeten halen.

22 januari 2020 om 12:18

Oke laten we dan Coman noemen. Punt blijft dat de flanken van Bayern duidelij kkwaliteit tekort komen en dat er nooit waardige vervangers van Robben en Ribery zijn aangetrokken.

22 januari 2020 om 12:38

Staat compleet los van de kritiek op Perisic. En voor Coman werd er gekeken naar Sane, Dus het idee was Sane links, Gnabry rechts. Kwalitatief misschien minder als Ribery en Robben maar met 23 en 24 jaar waren deze 2 wel jong met veel rek erin. Liever Gnabry en Sane die een vol seizoen kunnen spelen dan Robben en Ribery destijds die zeer veel wedstrijden misten. Alleen door de blessure van Sane is er geschakeld naar een tijdelijke oplossing, Coutinho.

22 januari 2020 om 13:40

Bayern heeft het ook duidelijk lastig nu ze moeten verjongen (evenals elke topclub op dit moment) en bovendien hebben ze bij Bayern ook nog allemaal regeltjes waardoor het samenstellen van een nieuw elftal nog moeilijker wordt.

Denk dat Bayern eind van het seizoen nog een serieuze poging gaat wagen voor Sane.daarnaast hebben ze ook Havertz en Werner nog in het vizier.

22 januari 2020 om 10:52

Werner niet... bevestigd door de SD, past niet in systeem. Snap ik ergens maar leipzig speelt nu dominanter en hij doet het toch weer... müller is op korte ruimte ook niet wow en doet het ook soms aardig, waarom kan werner dit niet? Heeft ook de looplijnen, veel sneller & scoort nog makkelijker... had hem afgelopen zomer wel gehaald eerlijk gezegd, zeker in de CL een wapen

22 januari 2020 om 11:07

Zirkzee wordt klaargestoomd. Zirkzee is wel goed in de kleine ruimtes, en we hebben hem al. Zou mooi zijn om hem rustig te brengen want ik zie Lewa nog wel doorgaan tot zijn 36ste.

22 januari 2020 om 11:11

@alcantara91 Klinkt leuk maar er zijn heel weinig zekerheden in wat je nu zegt. Defensief lever je enorm veel op door als het ware 4-4-2 te gaan spelen, staat Bayern onder druk dan is het niet een kwestie van tactisch schuiven, maar dan moet er gewisseld gaan worden. Dan zijn het beide goalgerichte spelers, 1 ervan moet dienend waarvan je dus niet weet of hij over die kwaliteiten beschikt. En hoewel Leipzig wat dominanter is gaan spelen is de focus nog altijd op de omschakeling en zit er een enorm verschil in hoe dominant Bayern speelt en hoe dominant Leipzig speelt.

22 januari 2020 om 11:22

Klopt, vandaar de focus op sané&kai( die nu sterk begonnen is na een zwakke heenronde)

22 januari 2020 om 13:43

Maar Leipzig heeft wel een bepaalde speelstijl waarin zijn loopvermogen nog steeds een kracht is. Bij Bayern heeft de spits die ruimte gewoon minder. Leipzig is dominanter, maar ze spelen nog steeds erg dynamisch.

22 januari 2020 om 14:04

Klopt denk ik wel. Werner zijn grote wapenfeit is zijn enorme snelheid. Dit is niet het spel van Bayern. Die spelen meer in de kleine ruimte rondom de 16 van de tegenstander... wellicht past Werner inderdaad minder goed in het systeem, tenzij je hem op de vleugels gaat positioneren, maar dat zou zonde zijn van zijn vaardigheden als spits. Plus een passeer actie beheerst hij een stuk minder dan bijvoorbeeld Coman of Coutinho.

22 januari 2020 om 13:46

Met Havertz heb je totaal (nog) geen zekerheid. Hij is nog erg jong en speelt nog lang niet altijd goed. Daar ga je ook ontzettend veel geld voor betalen, want hij heeft nog gewoon een doorlopend contract tot 2022. Het lijkt me eigenlijk onmogelijk om Havertz, Sane en Klostermann voor 120 miljoen euro te halen.

Boateng heeft al een paar jaar de snelheid en draaicirkel van een olietanker, en dan moet uitgerekend hij naar Arsenal komen? Logisch...maar on topic: wel verstandig van Bayern om geen 120 miljoen te besteden aan Coutinho. In zijn tijd bij Liverpool was hij het wellicht nog wel waard, maar nu niet meer.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren