Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Van der Vaart heeft kritiekpunt na interview Van Dijk: ‘Vrij ongeloofwaardig'

Laatste update:

Het heeft er alle schijn van dat Liverpool dit seizoen voor het eerst sinds dertig jaar kampioen van Engeland gaat worden. Na de overwinning op Manchester United staat de ploeg van aanvoerder Virgil van Dijk nu met een wedstrijd minder gespeeld zestien punten los op achtervolger Manchester City. Toch wilde Van Dijk na afloop niet spreken over de aanstaande titel. "Dat zullen we niet doen, zo zijn we niet", aldus de Oranje-international tegenover Ziggo Sport.

Van Dijk roept vorig seizoen in herinnering, toen Liverpool de titel aan zijn neus voorbij zag gaan. "Wij weten als geen ander, sinds vorig jaar, dat het gek kan lopen. We hebben vorig jaar één wedstrijd verloren en je wint nog steeds niet de Premier League. We hebben gewoon op dit moment de mentaliteit dat we wedstrijd voor wedstrijd willen kijken. We kunnen zelfs na vandaag nog beter, bij vlagen. Daar focussen we op, we willen niet verder kijken. We gaan niet naast onze schoenen lopen."

Rafael van der Vaart, die de wedstrijd voor Ziggo Sport analyseerde, vindt dat Van Dijk zich meer zou mogen uitspreken. "Wanneer het ongeloofwaardig wordt? Ik vind het nu al vrij ongeloofwaardig", zegt de oud-middenvelder. "Ik vind het niet raar als jij zestien, en waarschijnlijk negentien, punten voorstaat, dat je dan zegt: 'Ik denk dat we kampioen gaan worden.' Dat is toch niet gek?

"Je kan dan beter zeggen: 'Luister, als we dit weggeven, komen we er nooit meer overheen.' Zo is het gewoon", zegt Van der Vaart, die weet dat een mogelijk kampioenschap bij Liverpool gevoelig ligt, omdat het al dertig jaar geleden is voor de club. "Ze gaan het ook niet meer weggeven, maar je merkt wel dat er in die hele club iets heerst van: doe maar rustig aan, want..."

Over het spel van Van Dijk tegen Manchester United sprak Van der Vaart niets dan goed. Van Dijk maakte het openingsdoelpunt en strooide met prachtige lange passes. "Ik heb wel weer van hem genoten", zegt Van der Vaart. "Het is wel echt de leider van Liverpool. Het is natuurlijk geweldig dat hij langzaam via Groningen en Southampton nu hier is gekomen. En echt bepalend zijn van achteruit, geweldig. Een paar jaar geleden had ik dit niet verwacht. Ik vond hem wel goed, maar dit had ik niet verwacht."

Verder viel het Van der Vaart op dat Van Dijk opvallend uitgerust overkwam in het interview dat de verdediger direct na afloop van de kraker tegen United gaf. "Als je hem zo ziet staan, denk je: hij moet nog gaan spelen. Ik kan me herinneren dat ik helemaal gesloopt was na een wedstrijd, maar hij staat erbij van: 'makkie'", glimlacht Van der Vaart.

Ben je het eens met Rafael van der Vaart?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Denk dat van Dijk gewoon goed geantwoord heeft. Liverpool heeft nog altijd 2014 in het hoofd toen kon het ook niet meer mis, daarnaast zijn ze sinds 1990 geen Kampioen meer geworden.5 x verliezen en je bent je koppositie kwijt, in Januari en in de PL is dat niet he erg onmogelijkAlhoewel Liverpool onoverwinnelijk oogt.

19 januari 2020 om 20:57

Het is gewoon onzin. In 2014 hadden ze wat verliespunten minder waardoor ze dichtbij waren. Het was niet dat ze een gigantische voorsprong hadden weggegeven. Totaal niet te vergelijken met die 16 punten die je nu voorstaat, wat nog eens kan oplopen tot 19 als je de inhaalwedstrijd wint. Dat ga je nooit weggeven. Zelfs al verlies je 5x op een rij(waar het totaal niet op lijkt), dan nog sta je 1e. Daarbij moet je ook naar de concurrentie kijken waar het niet loopt. Zelfs al lever je nog 16 punten in, dan nog gaat Man City echt niet alles winnen vanaf nu, dus je mag nog meer punten verliezen dan dat. Je bent ook nog eens meer dan een jaar ongeslagen en hebt pas 1x gelijkgespeeld dit seizoen. Dan mag je echt wel uitspreken dat je zomaar eens kampioen kunt gaan worden.

19 januari 2020 om 22:41

Die mannen spreken allemaal over van wedstrijd tot wedstrijd leven, het lijkt prima te werken voor ze. Waarom zou hij nu zeggen: we worden kampioen? Wie heeft daar baat bij? Uiteindelijk moeten die gasten gewoon doen wat ze heel het jaar doen en dat is wedstrijden winnen.

19 januari 2020 om 23:00

Master, dat wat jij aangeeft is juist onzin.

April/mei worden de prijzen verdeeld. Nu arrogantie uitstralen zou alle komende tegenstanders (vooral in Engeland) nog meer motiveren, je creeert een extra moeilijkheidsgraad als je nu roept dat je al kampioen bent)

De tegenstanders krijgen "het schuim op hun bek"

21 januari 2020 om 01:00

Is echt onzin wat je zegt. Het is geen arrogantie uitstralen, het is vertrouwen hebben.
Dit mogen ze toch niet meer uit handen geven, Liverpool hoopt toch niet meer kampioen te worden maar MOET kampioen worden.

Afgelopen seizoen win je de CL en je heb nu zo'n grote voorsprong in de PL, heeft toch niks met arrogantie te maken?

20 januari 2020 om 17:44

Heb niks met Liverpool, maar die gaan denk ik wel de CL winnen..

Als van Dijk zich beter hierbij voelt dan kan hij dat toch zeggen? Zie het probleem niet

Ik heb Rafael dat ook nooit horen roepen toen hij voetballer was...

19 januari 2020 om 21:48

Vd Vaart sprak zich juist wel altijd uit en was niet te beroerd om te zeggen dat ze moesten winnen of dat ze iets niet uit handen meer konden geven. Dat is opinie reden dat hij er misschien anders tegen aan kijkt. Schijnbaar ken jij Vd Vaart niet zo heel goed want deze jongen had behoorlijk wat branie.

Van Dijk is misschien wel de meest complete centrale verdediger tot op heden. Hij heeft en kan eigenlijk alles. Ijzersterke conditie, fysiek sterk, dominant in de lucht, verbazend snel en wendbaar voor iemand van zijn postuur, kiest vaak uitstekend positie, is mentaal en coachend sterk, beschikt over een uitstekende inspeelpass en lange bal (die crosspasses van hem, ik blijf er van genieten), heeft een functionele dribbel waardoor hij met gemak hoog druk kan zetten en voor een CV pikt hij ook een net aantal doelpunten mee. Op het zijn van een mens na (iedere speler maakt wel eens een foutje) kan ik hem op geen zwaktes betrappen. Oke, eentje dan: dat hij pas wat later op dit niveau is gekomen en dus minder tijd heeft om op dit niveau te blijven acteren en ons te laten genieten van zijn spel Ik denk dat nu al, maar zeker ook als Van Dijk gestopt is veel (toekomstige) spelers zich zullen proberen te vormen naar het profiel dat Van Dijk als speler heeft. Hij is de perfecte incarnatie van de moderne centrale verdediger.

19 januari 2020 om 21:07

Er mag ook gezegd worden dat zijn medespelers meer hebben gedaan dan Virgil. Virgil is een soort eindfase voor elke tegenstanders, hij loopt echt letterlijk steeds ver naar achteren. Hij laat vaak zijn medespelers eerst zijn werk doen. En nog zijn alle spelers van Liverpool fysiek en conditioneel erg sterk en zijn ook enorme werkers.

19 januari 2020 om 21:33

Sorry, maar je hebt er totaal geen verstand van. Ten eerste begint het druk zetten bij de laatste linie: hij schuift zijn verdediging naar voren zodat het middenveld kleiner wordt en dus is het makkelijker om druk te zetten. Daarbij zet hij zijn medespelers neer waar ze horen te staan volgens hem. Liverpool leunt onder andere op de buitenspelval, waar hij de leiding over heeft. De ploeg speelt met 2 cb's achterin of met een blok van drie waar een middenvelder tussen schuift. Met zijn organisatie en snelheid maakt hij het mogelijk voor de fullbacks om beiden naar voren te gaan. Verdedigend zijn de fullbacks niet bijzonder goed, dus loopt van dijk ook de gaten dicht met passief verdedigend werk. Ik ken geen andere centrale verdediger met beter positionele bedachtzaamheid. Naast zijn talent (zonder twijfel de meest complete verdediger nu en toen) dirigeert hij met zijn organisatie en leiderschap terwijl hij in aanvallend opzicht met zijn lange ballen ook een wapen is. Hij zet bewust geen pressie omdat hij voor positie kiest en dus de mogelijkheden voor een aanval beperkt. Dit heeft hij meerdere malen bewezen waar hij tegen 2-3 spelers in zijn eentje moest dekken.

19 januari 2020 om 21:46

PS Het is logisch dat van dijk een eindstation is omdat de tegenstanders hem liever ontwijken. Ze weten dat de kans klein is dat ze een sprint-, lucht- of fysiek duel winnen. Dit is ook netjes in kaart gebracht op de heatmaps tegen verschillende (sterke en zwakke) tegenstanders.

19 januari 2020 om 22:01

Wat je dus eigenlijk wilt zeggen: Virgil is een eindbaas

19 januari 2020 om 22:49

Wij delen de kijk erop: ik ben het gewoon helemaal met je eens. Ik denk dat weinig mensen begrijpen wat Van Dijk doet als de bal niet in de buurt is. De manier waarop hij het aanstuurt is de reden dat alle cv’s goed spelen naast hem. Hij is constant aan het neerzetten en organiseren. Dat hij dan ook nog eens individueel de beste is maakt hem van buitencategorie.

Tuurlijk weet Virgil ook wel dat ze "gewoon" kampioen gaat worden. Maar het nu al uitspreken is een 2e. Ik denk daarnaast ook dat al die gasten, inclusief Virgil, gewoon elke wedstrijd hetzelfde willen doen. Als er 1 iemand van die ploeg voor een camera gaat zeggen dat ze kampioen worden zal dat compleet uitvergroot worden en zullen er toch koppies gaan denken...

20 januari 2020 om 14:44

En het is goed om het 'rustig aan te doen' en nog niet te zeggen dat ze er al zijn, dat houdt de scherpte erin die ze nodig zullen hebben om nog meer records te breken en misschien ook om een goed Europees seizoen te draaien.

Raffie moet ook iets zeggen, kansloos naar mijn mening. Tuurlijk wordt Liverpool kampioen , maar nu al roepen dat het een zekerheidje is...ik zou het nooit doen.

19 januari 2020 om 21:12

Inderdaad! En ik denk dat klopp dat ook gewoon duidelijk aangeeft dat die er nog geen woord over wil horen.

19 januari 2020 om 22:51

Ik denk dat Klopp ze daar vrij in laat. TAA sprak laatst uit dat ze het niet meer weg mogen geven. Het fijne voor Liverpool is dat de taak week in week uit hetzelfde is: winnen. Volgens mij beseffen ze dat erg goed.

19 januari 2020 om 22:49

Dat is niet wat vdv zegt. Hij zegt dat je best uit mag spreken dat je het niet weg mag geven. Dat is heel wat anders dan zeggen dat het kampioenschap een zekerheidje is

19 januari 2020 om 22:52

Wie heeft er baat bij als iemand dat uitspreekt, behalve de media?

Ik vind die interviews van Virgil best wel slecht als ik eerlijk ben. Je moet maar eens opletten op zijn gezichtsuitdrukking tijdens die interviews. Hij moet altijd hard zijn best doen om zijn lach in te houden, omdat hij de standaard praatjes zoals ''we zijn er nog lang niet'' en ''er zijn nog zoveel wedstrijden te spelen'' zat is. Je ziet duidelijk dat hij niet vrijuit praat, maar dat hij daar eigenlijk geen zin in heeft. Iedere keer na zo'n saaie uitspraak komt er zo'n cheeky lachje tevoorschijn, zo van ja sorry maar ik moet dit zeggen als aanvoerder.

19 januari 2020 om 21:11

Sommige mensen hebben gewoon zo een cheeky lachje, wss heeft hij het niet eens door. Ik denk dat hij er juist wel zin in heeft. Hij is de echte leider, ondanks dat Hendo de band draagt.

19 januari 2020 om 21:54

Denk toch echt dat mensen het leiderschap van Hendo bij Liverpool gruwelijk onderschatten

19 januari 2020 om 22:54

Vind het wel mooi om te zien hoe Hendo ook Van Dijk duidelijk maakt wat de afspraken zijn. Hendo wordt in zowel leiderschap als voetballende kwaliteiten onderschat. Hij wil altijd de bal hebben en zorgt dat hij hem altijd kwijt kan. Door die kwaliteit loopt het spel van Liverpool vloeiend.

20 januari 2020 om 11:40

Die interviews slaan natuurlijk ook eigenlijk nergens op. Iemand met meer dan 2 hersencellen, en zo komt hij wel over, ziet dat zelf waarschijnlijk ook in. Je kan dit soort dingen echt beter schriftelijk af doen: "zo, hoe voel je je?" "3 punten. Teambelang. We doen het samen. Nu koppies bij volgende wedstrijd." gaaaaaaaaap.

Jullie stellen vaak dat Virgil de aanvoerder van Liverpool zou zijn in jullie artikelen (ook hier weer). Hij draagt de band echter bijna nooit in Engeland. Henderson is nog gewoon de aanvoerder en daarna Milner.

Of ze kampioen worden is geen interessante vraag meer. Het gaat er nu alleen nog om dat ze ongeslagen kampioen worden, dat zou de ultieme prestatie zijn.

En daar heren voetballers, hebben we de logica van lichtend voorbeeld Rafeal van der Vaart, doctorandus in het nuchter en normaal doen. Ik zou zeggen: volg het voorbeeld en lul niet langer om de hete brei heen. Spot on hoe eenvoudig Van der Vaart de werkelijkheid hier weer terugbrengt tot de juiste proporties: wanneer een team met 16 punten voorsprong op zijn achtervolger bovenaanstaat mag je gerust uitgaan van een kampioenschap en zelfs als een wonder die inschatting achterhaalt, zou niemand die uitspraak gek hebben gevonden.

19 januari 2020 om 22:58

Nee, maar Van Dijk heeft toch totaal geen baat bij die uitspraak? De ploeg zal er hard voor moeten blijven werken. Het is voor de media smullen, maar verder heeft Liverpool niks aan die uitspraak. Van der Vaart heeft zelf gevoetbald, maar lijkt na al die jaren niet te snappen dat die uitspraak alleen maar voor meer vragen vanuit de media zou zorgen.

19 januari 2020 om 23:00

Heb je enig idee hoevaak Stevie G is geconfronteerd met zijn uitspraak:”we won’t let this slip.”? Waarom zou Van Dijk dit zeggen zonder dat hem het iets brengt.

19 januari 2020 om 23:07

Geen idee. Het doet er ook niet toe. Is Gerrard er minder om gewaardeerd? Minder op waarde geschat? Liever iemand die er openlijk op durft te vertrouwen, dan een bang wezeltje dat zich volgens de pr-training in nevelen hult. In Nederland is Dries Mertens achteraf uitgelachen om zijn 'kampioenswedstrijd-uitspraak', maar zal hij er een nacht minder om geslapen hebben? En is dat nu waar we Mertens om herinneren? Ik vind het afbreukrisico hier een beetje overtrokken eerlijk gezegd.

Gaat nergens over. Heb het live gezien. VDV zei het lacherig en Van Dijk was in een goeie bui. Mensen doen alsof hij geïrriteerd was en alsof VDV kritiek uitte. VDV vond gewoon dat Van Dijk trots mocht roepen dat Liverpool kampioen gaat worden terwijl Van Dijk in het interview aangaf liever voorzichtig te zijn omdat het in het voorgaande seizoen ook al niet genoeg was met slechts 1 verliespartij. Niks aan de hand dus.

Ik snap het wel van Van Dijk... wat is die jongen toch ook lekker gewoon gebleven. Spreekwoord: ‘hoge bomen vangen veel wind’? Dat geldt voor Big Virg zeker niet. Denk dat je daardoor ook de scherpte blijft houden, in plaats er al van uitgaan dat je kampioen bent. Er moet trouwens wel veel misgaan als Liverpool het dit jaar niet wordt. Wat zou het toch mooi zijn!!

Virgil weet wel dat ze kampioen worden, maar weet dat het verstandiger is om hier omheen te praten. Rafael weet dat Virgil dit weet maar wordt betaalt om commentaar te leveren. En iedereen hier weet dat zij dat weten, maar we reageren toch omdat we dat leuk vinden. Prachtig hoeveel we onzin in stand kunnen houden.. Gewoon omdat het kan

Dit was echt een totaal niet serieus onderdeel van de nabeschouwing. Vd Vaart had helemaal geen kritiek, maar moest lachen om de mediatraining in het voetbal. Dat je natuurlijk kampioen moet worden met 16 punten en een wedstrijd voorsprong begrijpt een kind, maar Liverpool en de titel winnen is een beetje een dingetje. Vraag maar aan Stevie-me.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren