Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ware ‘transferpoker’ in Eindhoven: ‘Ze hebben zich niet gemeld bij PSV’

Laatste update:

Het blijft afwachten wat er staat te gebeuren met Gastón Pereiro en Ricardo Rodríguez. De aanvaller van PSV staat voor een vertrek, maar het is onduidelijk waar de Uruguayaan naartoe verkast. Ook is er over linksback Rodríguez nog geen duidelijkheid. De verdediger van AC Milan staat op het verlanglijstje van PSV, maar men heeft wel concurrentie van Fenerbahce.

Reon Boeringa, journalist van Voetbal International, laat op Twitter weten dat er spelletjes worden gespeeld inzake Pereiro. 'PSV hoopte op snel uitsluitsel rond Pereiro, maar in plaats van te reageren op het bod van Cincinnati, hebben Paco Casal (zaakwaarnemer, red.) en consorten Aston Villa in de pers naar voren geschoven als mogelijke bestemming. De Engelse club heeft zich echter niet bij PSV gemeld. Uruguayaans transferpoker', zo klinkt het.

Transferprofiel - Ricardo Rodriguez

Ook rond Rodríguez is er veel 'ruis', zo meldt Boeringa. 'We houden het maar bij feiten. Die zijn dat Fenerbahce net het vertrek van zijn technisch directeur (Damien Comolli, red.) bekend heeft gemaakt en dat in Eindhoven én het kamp van de speler nog geen bevestiging is afgegeven over een definitieve ontknoping', aldus de journalist.

Ook Rik Elfrink van het Eindhovens Dagblad stelt op Twitter dat het schimmig is rond de back. 'Wordt het PSV of Fenerbahce voor linksback Ricardo Rodríguez? In Italië weet men zeker dat Fener de sprint-a-deux wint. Noch vanuit PSV, noch vanuit de omgeving van Rodriguez klinkt dat PSV honderd procent kansloos is. De speler zou zijn definitieve keuze nog moeten maken.’

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het begint nu toch wel treurig te worden voor John de Jong, zit je wekenlang een broodnodige linksback warm te maken, neem je een privé vluchtje naar Milaan om de deal rond te maken en word je uiteindelijk toch afgetroefd door een club die in 2018 een schuld had van meer dan 660 miljoen dollar. Een club die afgelopen zomer nog bijna was uitgesloten van Europees voetbal (hier gelukkig vanaf kwam door een boete te betalen) en eind 2019 nog een keer onder toezicht is geplaatst door de financial fair play, waardoor ze al problemen hebben met het inschrijven van de vorige aankoop. Deze club kan blijkbaar meer salaris betalen dan PSV, dit is op zijn zachtst gezegd heel apart te noemen. Al je aankopen falen en je kan je ploeg niet versterken op de posities die echt er toe doen. Wanneer zou hij zijn conclusies eens gaan trekken en weer leuk hoofdscouting worden dat kan die blijkbaar beter. Als brands er nog zat had er waarschijnlijk nu een verdediging van Rodriguez-viergever-lyanco -dumfries gestaan. Dat was een echte doorpakker die voor spelers door het vuur ging. Verder is de situatie van pereiro verloren, ze moeten er gewoon geen moeite meer in steken en hem op de tribune zetten het laatste half jaar.

16 januari 2020 om 17:47

Wie weet komt Rodriguez nog, las dat de technisch directeur van Fenerbahce ontslag heeft genomen vandaag.

16 januari 2020 om 17:52

Turkse en Italiaanse media melden beide dat de deal zo goed als rond is en Rodriguez waarschijnlijk maandag naar Istanbul vliegt om zijn transfer compleet te maken. De enige media die nog een beetje twijfelen over zijn toekomst zijn rara de PSV watchers. Nee deze kan weer op het faallijstje van John de Jong hoor. Nog een half jaartje met een open linkerkant spelen in de verdediging en al het zicht op de tweede plek verliezen. Ik heb er zin in hoor.

16 januari 2020 om 19:00

Mwah, deze op het faallijstje plaatsen gaat me te ver. Toen er sprake was van interesse zei iedereen dat het een enorme stunt zou zijn. Nu lijkt het net niet te lukken en is het falen, dat gaat me te ver. Veel dingen kunnen we de Jong kwalijk nemen, maar deze twee situaties horen daar niet bij.

16 januari 2020 om 19:05

Zou het echt allemaal aan John de Jong liggen dat Rodriguez mogelijk niet komt? Erg makkelijk om het aan John de Jong te wijten, ook Brands greep weleens mis als andere clubs in het spel waren en meer konden bieden.

16 januari 2020 om 19:58

Nieuwe spelers van Fener mogen niet worden ingeschreven voor europese toernooien indien Fener zich weet te plaatsen. Dus PSV heeft de beste papieren sportief gezien. En financieel moeten ze ivm Fair play ook oppassen bij Fener. Dus PSV heeft een grote kans.
Ik denk dat Fener wordt gebruikt om het transferbedrag op te voeren.
PSV kan beter bij een redelijk bod blijven en geen gekke bedragen bieden. Met de huidige selectie is de 2e plaats echt haalbaar.

17 januari 2020 om 04:29

hoe kom je nou weer bij je eerste zin, mits ze spelers kunnen verkopen wat de waarde vertegenwoordigt van de aankopen (ze hebben er de assets voor) kunnen alle aankopen volgend seizoen gewoon europees ingeschreven worden.

16 januari 2020 om 17:50

Ik hoop in ieder geval voor PSV dat er nog een plan B is en dat John de Jong niet op 1 paard heeft gegokt. Maar goed, kopen om het kopen heeft ook geen zin natuurlijk. Versterkingen in de winter zijn nou eenmaal schaars.

16 januari 2020 om 17:52

De speler heeft ook een keuze hierin. FB doet mee om het kampioenschap en PSV is zo goed als uitgespeeld. Verder ook nog eens Istanbul vs Eindhoven en de belasting die je betaald als voetballer.

16 januari 2020 om 17:58

De speler heeft inderdaad een keuze hierin maar wat ik veel lees in de Italiaanse media is dat Rodriguez kiest voor Fener omdat hij daar 4 miljoen per jaar kan verdienen. Ik vind het toch wel zeer apart dat een club met honderden miljoenen schuld en die al regelmatig op de vingers is getikt door de Uefa zo een salarissen kan bieden aan spelers.

16 januari 2020 om 18:05

Ik vind het veel en veel belangrijker dat PSV in ieder geval géén vier mijoen uitgeeft aan het salaris van een linksback! En als klopt wat jij zegt, dan mag deze speler echt heel snel lekker gaan ballen in Turkije. Wat overigens een heel erg mooi land is en wat, zeker in Istanbul, een geweldig leefklimaat heeft. Alleen is het voor topvoetballers wel zaak dat ze accepteren dat ze in een competitie gaan spelen die feitelijk al een decennium niet meer bestaat. Althans, het bestaat nog wel maar is allang speelbal van goksyndicaten georganiseerde misdaad en andere misse elementen die maken dat het daar allang niet meer 'eerlijk' gaat. Die competitie, net zoals die van Bulgarije en Roemenië, is dood.

16 januari 2020 om 19:06

Als Rodriguez voor die 4 miljoen kiest kun je dat de Jong toch niet verwijten?

17 januari 2020 om 04:29

dood? dream on man...daarnaast is fener nou net bezig om de salarissen flink in te krimpen. die 4 miljoen euro is feitelijk rond de 2 miljoen euro netto. toch wel een stuk schappelijker.

17 januari 2020 om 07:34

@attacante, maar dan betaalt Fener nog wel 4 miljoen. Het feit dat dat 2 miljoen netto is doet daar niks aan af.

16 januari 2020 om 18:00

Jaaaa, die Brands die was pas een 'doorpakker'!!! Ik herinner me nog wel dat er destijds ook al zo'n positie was die heel slecht bezet was bij PSV en waar die 'doorpakker' toen ook al zo'n moeite mee had om die te vullen want met Joshua Brenet op die plek (linksback!!!) tja daar kon je de oorlog niet mee winnen en zeker geen titel(s). Dus liep Brands twee transfer perioden stad en land af en dacht na allerlei afzeggingen en spelers die toch elders geen gingen toch een speler te hebben: Lumor Agbenyenu, maar die bleek niet in het vliegtuig te zitten toen dat landde. Eindresultaat: Brands, de 'doorpakker', bleek gewoon Brands de Nietsnut, want 'hij kon nog niet eens een linskback voor PSV regelen. Dit verhaal van mij heeft twee moralen. 1. Een TD van een club is geen Keizer die in zin eentje alles voor het zeggen heeft. Hij heeft altijd de medewerking nodig van de speler zélf, de club van die speler, diens zaakwaarnemer én diens entourage. Dus het is nogal makkelijk om maar te roepen dat iemand faalt terwijl er verklaarbare redenen zijn waarom het soms niet lukt. 2. Een TD beoordelen omdat hij op één specifieke positie faalt is kolder. Terug naar dat Brands verhaal. Dat seizoen viel iedereen over Brands heen en werd hij gekleineerd en belachelijk gemaakt. Maar PSv werd dat seizoen, gewoon, kampioen! Waar gaat het dan ook alweer om? Of je goed bent in het kopen van linksbacks, of dat je met je club prijzen wint? Ik zal de v raag zelf beantwoorden: topsport gaat om winnen en echt om niets anders.

16 januari 2020 om 18:09

Ik beoordeel John toch ook niet op een positie? John heeft gefaald op alle posities in het elftal. Met Bruma heeft die 15 miljoen door de wc gespoeld voor een blind renpaard, 1,5 miljoen huur voor een gekke griek die niet eens wedstrijdfit is, 10 miljoen voor iemand die sporadisch uitblonk bij Groningen en nu wel oke speelt bij Psv, 10 miljoen voor Baumgartl die uit de basis werd gespeeld door Schwaab die op zijn retour is. Boscagli is geen haar beter dan Obispo en daar heeft hij 2 miljoen voor betaald. Nee je kan wel zeggen dat John in werkelijk alles heeft gefaald sinds zijn aanstelling. De linksback was inderdaad een zorgenkindje maar Brands was wel in staat om spelers die direct iets toevoegden aan PSV te halen. Ik denk aan Moreno, Guardado, Luuk de Jong, Bruma, Propper, Mertens en strootman. John de Jong heeft nog geen enkele speler gehaald waarvan je kan zeggen dat hij het niveau van PSV beter maakt, dat is allerminst verontrustend te noemen.

16 januari 2020 om 18:19

Leuk betoog hoor. Maar John de Jong faalt natuurlijk niet alleen op één specifieke positie. Hij faalt op de linksback positie extra hard, met Lato (merkwaardigst totstandgekomen huur ooit) en Boscagli. Maar ook is er geen goede Rcv, terwijl Baumgartl duur betaald is. Er is geen dragende kracht op het middenveld, terwijl al lang en breed duidelijk was dat noch Hendrix, noch Rosario, noch Guti de kar konden rekken. En dan is er nog de duur betaalde overbodige Bruma. Dat zijn dus al vier posities. Mitroglu zal ik hem als gok vergeven. Hij pakte sowieso vanaf het begin af aan al niet door, waardoor we het seizoen zonder RCV en LB begonnen en zo dus kansloos waren in de voorrondes CL. Als je met CL ambities verplicht bent om Luckassen op te stellen, gaat er toch iets heel erg fout. Als John de Jong op één specifieke positie faalt, dan is het op de positie van TD. Anders niets. Dat Brands ook zijn tekortkomingen had doet daar niets aan af.

16 januari 2020 om 18:31

Een TD na zes (6) maanden al compleet affakkelen vind ik gewoon bijzonder lachwekkend. Stel dat we dezelfde maatstaf hadden aangelegd bij Marc Overmars, die in zijn eerste seizoen ook een interessante set miskopen deed, wauw zeg waar had Ajax dan nu gestaan denk jij?? En ik snap wel dat jij dit zegt. Dat is namelijk wat ik al weken lees in die media die voetbal als dagvers product zien en alles vanuit het 'nu' bekijken en beoordelen. Maar de kunst is niet met die wolven (en huichelaars) mee te huilen, maar om gewoon nuchter te kijken en te zien wat er allemaal precies aan de hand is. Bruma was gescout door Brands. Wilde PSV al twee jaar geleden hebben. Dat Baumgartl het nog matig doet is niet eens zo heel raar. Het is normaal dat je als speler die gewend is in andere stijlen te spelen wat moet wennen in Nederland. Om die nu al af te fakkelen is leuk en geestig, maar wellicht ook een beetje voorbarig, evenals de kreet dat het geld nu weg is. Dat vergelijk met Obispo (cv) en Boscagli (linksback) die kan ik niet volgen, geen idee waarom je dat aanhaalt. En ja, dit is een rampzalig seizoen voor Psv. Na een mooie periode met drie titels is het nu weer eventjes minder. Dat kán. Ik heb dit bij PSV natuurlijk wel vaker gezien. Gaat wel weer voorbij. En dat Brands die toppers haalde die PSV echt verder gebracht hebben (noemde jij nou Jeffrey Bruma in dat rijtje???? mijn god schaam jij je niet? Bruma is Koning Uitglijden, wat een matige speler was dat joh.) dat is natuurlijk waar. Maar voor Brands geldt, als je de lijstjes erbij pakt, gewoon exact hetzelfde als voor Overmars. Overmars kocht bij Ajax aantoonbaar meer slechte spelers dan spelers die een succes waren. Maar zo kijken mensen er nu eenmaal niet naar. Eén aankoop als Tagliafico weegt nu eenmaal tien keer zwaarder dan het aantrekken van Cassiera, Zivkovic, Sanogo, Gudelj, Magallan, Labyad, Kristensen en Orajuela. Dus ik vind het verder prima dat de hele wereld JdJ als nationale pispaal gebruikt, maar ik distantieer me hier volledig van. Laat die arme man eerst eens zien op termijn hoe het gaat en niet al na zes (6!) maanden.

16 januari 2020 om 18:40

@constante kante, amen. Eindelijk iemand die ook niet zo kortzichtig is en verder kijkt. Ook mooi hoe je alles onderbouwd. Ik ben het volledig met je eens.

16 januari 2020 om 18:45

Het is de meest invloedrijke positie binnen PSV, geen speeltuin. Jij haalt er Brands en Overmars bij en doet net alsof dat enige garanties geeft. De Jong is geen jeugdspeler die je even de kans moet geven om te renderen. Hij stapelt gewoon fouten op. En één fout leidt niet tot kritiek, meerdere fouten wel. En stelselmatig falen leidt tot bakken met kritiek. Dat kun jij dan meehuilen met wolven of af fakkelen noemen. Maar die mantel der liefde van jou snap ik dan weer totaal niet. We mogen toch gewoon benoemen wat die man allemaal verkeerd doet? Dat je dan een heel negatief beeld krijgt is niet de schuld van de mensen die die fouten benoemen. Binnen de kaders van neutraliteit kan evengoed een zeer negatief eindschets ontstaan.

16 januari 2020 om 18:49

Je vind alle blijkbaar dusdanig lachwekkend dat je ons als een stel idioten wegzet terwijl we gewoon beargumenteerde uitspraken doen. Discussie op niveau zijn op VZ al zeldzaam, maar de argumenten hierboven en die van mij hieronder gaan echt wel ergens over. Dat je het nu gooit op 'hij zit er pas zes maanden' vind ik ook onterecht. Hij is namelijk geen nieuwe speler die moet wennen, hij is eindverantwoordelijke in zijn positie en eindverantwoordelijken moeten er direct staan. Ik ga niet nogmaals de waslijst aan argumenten die hierboven laten zien dat hij er niet staat herhalen, hij heeft van Bommel opgezadeld met een selectie die niet toereikend is, de spelers die hij heeft gehaald laten het niet zien, wat er op de linksbackpositie gebeurd heb ik nog nooit bij een topclub gezien en vooralsnog is er in deze transferperiode ook nog niks gebeurd. Daarmee zeg ik trouwens niet dat hij zijn biezen moet pakken, maar obv wat er nu allemaal is gebeurd bakt hij er bijzonder weinig van.

16 januari 2020 om 18:49

6 maanden? Ik weet niet of jij het weet maar John de Jong is inmiddels al 1,5 jaar technisch directeur bij Psv. Hij is dus ook mede verantwoordelijk voor echte toppers zoals Gutierrez, Behich, Sainsbury en Thomas. De enige speler die hij heeft gekocht die daadwerkelijk het niveau van PSV opkrikte was Angelino. 1 van de 16 aankopen die John heeft gedaan was een voltreffer. Nou hang de vlag maar uit wat een sterke technische directeur hebben we toch. Boscagli mist snelheid voor de linksback positie en heeft ook genoeg wedstrijden op lcv gespeeld bij Nice dus daarom vergelijk ik hem met Obispo. Bruma was gewoon in zijn laatste PSV seizoen een hele degelijke verdediger, een hele matige verdediger vertrekt niet voor bijna 12 miljoen naar Duitsland. Verder is het rijtje dat je van Ajax maakt niet zo denderend, veel van die spelers zijn voor een fooitje gehaald of zelfs gehuurd (sanogo). Labyad is gewoon een zeer prima speler om op de bank te hebben en Kristensen hebben ze uiteindelijk nog gewoon met winst verkocht. Zeer scheve vergelijking dus. Gudelj, cassierra, zivkovic, Sanogo en Orajuela hebben bijvoorbeeld samen nog minder gekost dan Bruma.

16 januari 2020 om 19:02

Ik haal Brands en Overmars er helemaal niet bij omdat dit garanties geeft. Ik haal die twee erbij omdat die, net als JdJ nu, zwaar onder vuur hebben gelegen en ik confronteer iedereen die nu om het ontslag van JdJ roept met de realiteit: Stel dat Overmars inderdaad om diezelfde redenen al na zes (6!) maanden de laan uitgeschopt was, wat was er dan met Ajax gebeurd? Nou, wat denk jij Mt87? Overigens kan je wel met mantels der liefde aan komen zetten (is dat de lieve variant van dat modewoord 'politiek correct' dat opeens een scheldwoord blijkt te zijn?) maar als je wilt schermen met kaders van neutraliteit dan vergt dat enig onderzoek, enig verdiepen in de materie, het je onthouden van het (na)roepen van stoere dingetjes en gewoon nuchtere afweging. Dus nogmaals: 1. JdJ mag en moet beoordeeld worden maar wél eerlijk. 2. grootste deel van 'zijn' aankopen zijn uiteraard aankopen van Brands of stonden op diens lijstje toen die vertrok. 3. Het is maatschappelijk (en zelfs binnen de jungle van de voetballerij) aanvaard dat mensen de tijd mogen krijgen om zich te bewijzen en niet al na zes (6!) maanden worden afgeserveerd. 4. Blijf eens rustig en nuchter (nadenken). Dat JdJ 40 miljoen heeft 'weggegooid' is onzinnige populistische nonsens. Een deel van dat geld komt wellicht niet meer terug, maar dat alles verbrand is is bullshit. Dat álle spelers die hij haalde miskopen zijn is ook al zo'n voorbarige conclusie. Sommige spelers gaan zich nog gewoon ontwikkelen en groeien, sommige niet en die falen dus. Dat is een natuurlkijk fenomeen in het betaalde voetbal, waar het onmogelijk is dat alle spelers die je haalt een daverend succes worden. Ik wijs nog een keer terug naar hierboven: Brands én Overmars haalden meer spelers die niet slaagden dan dat ze topaankppen deden. Dat is gewoon een feit, als je de lijsten er eventjes bijpakt. Of ben jij Derijck, Tyton, Waterman, Behich, Luckassen, etc. etc. echt alweer vergeten? Overigens, de Technisch Manager van PSV (psv heeft statutair maar één Directeur en dat is Gerbrands) is niet de meest invloedrijke positie binnen Psv. Geen idee wie je dat wijs maakte maar het is simpwel niet zo. Gerbrands als Algemeen Directeur heeft de meeste invloed. En dat PSV geen speeltuin is, daarin heb je volledig gelijk natuurlijk. PSV is een topclub, van Europees niveau. Daar hoort inderdaad standing bij en daar mag kritiek op zijn. Altijd! Ook, begrijjp me niet verkeerd, van jou en anderen die stevige kritiek leveren op PSV en met name Jdj. Dat is het lot van een topclub. Maar ik vind dat kritiek wel terecht moet zijn. Dat is die, in dit geval, niet volledig. Dus dáár zeg ik wat van. En blijf dat doen. Maar als PSV over een jaar weer een straatlengte achterstaat op Ajax, Europees een flater slaat en een zwalkend elftal heeft, ja dan is het ook voor mij tijd om de messen te gaan slijpen voor 'bijltjesdag'. Maar tot die tijd vraag ik mensen alleen maar om nuchter te zijn, redelijk en realistisch. Want laten we wel zijn. JdJ heeft geen kantinegeld gepikt en, naar ik aanneem, is hij niet met de vrouw van de voorzitter of de trainer naar bed geweest toch, en volgens mij heeft hij ook niet aan minderjarige meisjes (of jongetjes) gezeten voor zover ik weet? Nou, dan is ontslag na zes maanden gewoon niet aan de orde.

16 januari 2020 om 19:08

@constant Kante, wow wat een miskopen deed Overmars zeg in zijn beginperiode. Allemaal gokjes van 2-3 miljoen euro of enkele gehuurde spelers. Probeer jij maar eens met zo’n bedragen directe versterkingen te kopen. John de Jong zit echt letterlijk met geld te strooien, en nog rendeert daar geen enkele van. Dat Overmars nu wat miskopen doet, tja dat gebeurt nu eenmaal. Voor elke topaankoop heb je nu gewoon eenmaal twee of drie miskopen.

16 januari 2020 om 19:08

Yelle. Als jij jezelf als een 'idioot' weggezet voelt, dan is dat jouw ding verder waar ik niets mee kan verder. Ik heb dat woord nergens genoemd. Maar aangezien jij inhoudelijk verder geen discussie (meer?) wilt beperk ik me ook maar even tot je laatste zin. Jij vind niet dat hij zijn biezen moet pakken. Mooi! Dat is ook wat ik vind. Zijn we het kennelijk meer met elkaar eens dan jij dacht toen je aan je bijdrage begon! En ja, hij 'bakt' er momenteel nog niet veel van nee. Ook daarmee ben ik het eens.

16 januari 2020 om 19:10

Hoe kun je nu na zes maanden al over stelselmatig falen spreken? Zeg dan gewoon dat de Jong nu al gefaald heeft en het nooit meer zal lukken om een goede speler te halen want daar komt het op neer.geef hem gewoon tijd, Brands was ook niet altijd succesvol (en aan Everton te zien geldt dat nog steeds).

16 januari 2020 om 19:24

Rombomcuweet niet of jij het weet, maar alle transfers die JdJ afgelopejn seizoen deed zijn, uiteraard, nog gewoon door Brands gedaan. Althans, die waren al afgerond en/of zaten in de pijplijn. Daar heeft JdJ echt nauwelijks iets aan bijgedragen. Hij kan en mag pas dit seizoen eerlijk beoordeeld worden. Minus die Bruma want daar zat Brands al eerder achteraan. En leuk dat jij achteraf van Jeffrey Bruma nog een 'hele degelijke verdediger' weet te maken, met als argument dat hij twaalf miljoen opleverde, maar vertel mij maar eens hoeveel wedstrijden hij na zijn vertrek bij PSV heeft gespeeld precies? Okay, blessures, maar hoeveel speelde hij toen hij fit was? Of dacht jij dat er geen reden was waarom Chelsea hem destijds voor een habbekrats liet gaan naar PSV en hij in zijn eerste periode bij HSV altijd op de bank zat? Sowieso, heb jij PSV gekeken in de periode dat Bruma als CV speelde? Monsterlijk in de CL als hij zich kon vastbijten in een spits in een elftal dat compact speelde, maar gewoon een hele matige CV als dat niet zo was. Koning Uitgijden! Ken je die goal niet van Elvis Manu bij PSV - Feyenoord eind 2014? Zoek even op bij Youtube, het is Bruma ten voeten uit. Hele matige speler waar we nu dus ook niets meer van horen. Goed verhoede trouwens dat die terug gehaald wordt door Psv. Dát zou pas echt een blunder zijn van Jdj. En tja, jij maakt de scheve vergelijkingen maar komt dan zelf met het verwijt dat ik scheve vergelijkingen trek. Wat wil je dan horen? Dat Magallan, Bandé, Marin, Sinkgraven en Alvarez allemaal 9-15 miljoen kostten? Hoezo is dat dan wel eerlijk, als JdJ nog voldoende spelers van de hand kan doen om het geld terug te verdienen? Nee, het probleem in de discussie is jouw opmerking dat ik 'de vlag uitsteek dat we zo'n goede TD hebben'. Ik steek nergens de vlag uit. Ik bekritiseer mensen die om, in mijn ogen, onrealistische en oneerlijke redenen vinden dat JdJ moet worden ontslagen. En dat zijn twee totaal verschillende dingen. Geef die jongen gewoon wat tijd. Dat hebben Brands en Overmars ook gehad. En doe niet alsof PSV op het punt staat te ontbinden en te degraderen of zoiets. Sportief is dit jaar verloren, maar het kan over een jaar weer helemaal anders zijn. En waar sta jij dan Rombomcu? Vooraan weer in die polonaise?? Of ga je dan blijven volhouden dat die JdJ ontslagen had moeten worden.

16 januari 2020 om 19:26

Ajax/barca. Leuke poging, maar als we die bedragen die hij verspilde aan een heel leger miskopen afzetten tegen de financiële situatie van Ajax toen dan kan je hier niet met droge ogen komen beweren dat hij niet zwaar gefaald had. Het mag zo zijn dat het eigen vermogen Ajax nu in staat stelt om miskopen te doen van 9-12 miljoen (destijds paar miljoen), maar dat maakt niet de kwaliteit van een TD.

16 januari 2020 om 19:29

Haal je weer Overmars erbij. Ben je vergeten dat die met het technisch hart te maken had? In zijn beginperiode moest hij vooral de hand op de knip houden en alles op de jeugd gooien. Ik vind die situaties onvergelijkbaar. En ook Brands vind ik onvergelijkbaar omdat die zich bij AZ bewezen had. Mijn kritiek op De Jong is overigens niet op spelers die niet renderen (dat kan altijd gebeuren, en ik heb bijvoorbeeld nog wel vertrouwen in Baumgartl), maar op het aankopen van de overbodige Bruma (Bergwijn, Gakpo, en Malen konden op Linksbuiten spelen). Het niet in orde hebben van de selectie bij aanvang seizoen (missen RCV en LB). En het verzuimen een goede middenvelder te kopen. Ik vind deze selectie niet bij de doelstellingen van PSV passen. Maar daar is de coach wel op ontslagen. En na het ontslag van Van Bommel zei De Jong dat deze selectie wel goed genoeg was voor die doelstellingen. Als hij dat echt geloofd valt er geen land met hem te bezeilen. Inzien dat iets niet goed is is de eerste stap naar beterschap. Ik blijf hem kritisch volgen.

16 januari 2020 om 19:30

Helemaal met je eens. Constante Kante berijpt er niet zoveel van. Het gaat hier om een topclub. En bij een topclub moet je er vanaf dag 1 staan en presteren. Doe je dat niet dan mag je zoals b.v. Marin bij Ajax vertrekken. Dat noemen ze topsportklimaat Constante Kante. 7 spelers halen waarvan er niet één iets toevoegt aan dit PSV zegt toch genoeg. Of hebben ze allemaal een jaar nodig om te acclimatiseren? Dit kan bij een club als Heerenveen of Groningen maar niet bij Psv. De Jong is in het gehele proces heel duidelijk de zwakste schakel. Heeft van Bommel opgezadeld met een zeer matige, onevenwichtige selectie. Van Bommel wordt de laan uitgestuurd en de veroorzaker van alle ellende blijft vervolgens lekker op zijn stoel zitten. Deze jongen hadden ze nooit TD mogen maken. Heeft letterlijk 35 miljoen verbrast, komt slecht over in de media, en als hij in de media komt kraamt hij onzin uit. Dit noemen ze nu letterlijk de verkeerde persoon op de verkeerde plaats. Laat het aankoopbeleid maar lekker over aan Guusje. Die heeft tenminste een netwerk en wordt overal op handen gedragen.

16 januari 2020 om 19:38

@Constant Kante mooi hoe jij neutraal probeert te zijn, maar mag ik wel paar kanttekeningen plaatsen over functioneren van JdJ. 1) Je gaf aan dat sommige aankopen van JdJ uit koker nog komen van Brands, dus hem mag je er niet op aanrekenen. Ik ben ik het niet mee eens, want JdJ komt niet van buitenaf he Hij was hoofdscout dus (mede) verantwoordelijk voor die personen. Dus je mag mi JdJ wel op die aankopen afrekenen ook al is hij 1.5 jaar TM. 2) Het was al vroeg bekend dat Schwaav weg zou gaan en verdediging was sws niet goed bezet vorig seizoen. Ben jij dan niet eens dat JdJ hier grote fout heeft gemaakt. Ipv eerst goede verdedigers halen was zijn focus op het binnenhalen van oa Bruma. Dit heeft zeker invloed dat PSV CL verspeelde. 3) Je wijst naar bijv Overmars. Eens dar hij ook (nog steeds) miskopen deed/doet maar daarnaast had hij ook voltreffers. Bijv met Millik, Younes en wat jeugd. Dit geeft krediet en hij bouwt kapitaal op. JdJ heeft zeker niet alleen slechte aankopen gedaan. Angelino was top, Dumfries goed (is international geworden) en zal voor veel geld verkocht worden, Doan is niet slecht, Baumgartal zal zeker aanhaken en hij was als hoofdscout ook medeverantwoordelijk van het halen van oa Malen etc

16 januari 2020 om 19:40

Ja, nu jij het even zó uitlegt snap ik het opeens allemaal wél! Als het niet goed gaat moet je gewoon meteen alle verantwoordelijken ontslaan want dát nu is 'topsportmentaliteit'! Ik dank je voor je uitleg. Het enige dat mij nog een beetje dwars zit is hoe topclub Psv, met Europese uitstraling, maar zonder topsportmentaliteit er dan toch in vredesnaam in geslaagd is om zó ongelofelijk veel prijzen te winnen zónder de hele tijd iedereen te ontslaan onder het motto 'topsportmentaliteit'??? Hadden ze Guud Hiddink maar ontslagen in 2004, toen Ajax kampioen werd en PSV niets won, want waarschijnlijk had PSV dan met die 'topsportmentaliteit' eindelijk wat prijzen gewonnen, zoals vier titels op rij van 2005-2008! Ja, nee, inderdaad joh, ik heb er niks van begrepen, want kennelijk weet jij wat goed past in Eindhoven en de topsportmentaliteit die daar moet gaan heersen. Koekoek, houdoe en bedankt he.

16 januari 2020 om 19:42

Klopt Mr Krillin, Overmars bouwde zijn 'krediet' pas na een paar jaar op. Eerst kreeg hij bakken met kritiek, zoals nu Jdj. En dát is nou exact mijn punt, als je hierboven terug leest. Overnars kreeg de tijd. Ik pleit ervoor die óók aan JdJ te geven. Is het over een jaar nog steeds sportief niks allemaal, ja dan wordt het natuurlijk anders.

16 januari 2020 om 19:51

1. Omdat PSV geen selectie bij elkaar heeft om 34 wedstrijden te spelen maar veel meer, je te maken krijgt met blessures, schorsingen, etc. etc. Het gaat mij nu even niet om het vergelijk, maar waarom haalt Ajax nu Babel in de winterstop? Ze hebben Noa Lang toch?, Snap je?2. Bruma stond al jaren op de radar. Als die opeens beschikbaar is, waarom zou je hem dan niet halen?3. Dat je speler A. haalt, heeft niets te maken met behoeftes voor posities B en C. Het één sluit het andere niet uit, zoals het een ook geen noodzakelijke voorwaarde is voor het andere. Als je hard bezig bent met vijf linksbacks en ze haken allemaal af (drie kiezen voor andere clubs voor meer geld bv, eentje blijft toch bij zijn oude club en de vijfde komt niet opdagen) wat heeft dat dan te maken met andere spelers die je haalt? JdJ heeft echt niet de keuze gehad, 'kies ik nou voor Bruma of pak ik die linksback van 15 miljoen', want die was niet voorhanden. Zo simpel is dat gewoon. Dit argument kwalificeert in de categorie drogredenen. Want het had ook net zo goed allebei kunnen zijn. Ook je opmerking in dit verband over het missen van de CL, heb jij aanwijzingen dan JdJ een optie had om een verdediger te halen ergens, betaalbaar uiteraard én die naar PSV wilde komen, die direct inzetbaar was en een directe versterking voor Psv? Ja? Laat maar horen dan! Zo niet, tja, waar hebben we het dan over? Spelers halen gaat niet meer zoals vroger slavenhandel werkte he. Daar zijn tegenwoordig veel partijen bij betrokken. Overmars krijgt ook niet elke speler die hij graag binnen wil halen. 4. Jij hebt het over 'drie linksbuitens' maar PSV heeft vier buitenspelers voor twee posities. Bergwijn, Gakpo, Doan en Bruma. Is jouw argument hier dat dit 'teveel' is? In dat geval ben ik dat oneens met jou. Dat is niet teveel, Dat is uitstekend voor een topclub als Psv.

16 januari 2020 om 19:54

Ah Constante kante is een echte insider en weet natuurlijk dat al de aankopen die John vorig seizoen heeft gedaan het idee waren van Brands. Zelfs Thomas die eind augustus werd gekocht terwijl Brands al 2 maanden in Liverpool zat. Ik kan je ook even verwijzen naar transfermarkt daar kan je op de pagina van Bruma precies zien hoeveel hij speelde. Namelijk voor zijn knie blessure in het seizoen 16-17 heeft die bijna elke wedstrijd basis gestaan m.u.v. de laatste twee duels voor zijn blessure en als hij een schorsing kreeg. Ook in het seizoen 17-18 stond hij (na het revalideren van zijn zware knieblessure) gewoon bijna elke week in de basis. Vorig seizoen heeft hij ook een half jaar gesukkeld met blessures maar bij zijn verhuurperiode bij Schalke stond hij nog 6 van de 15 wedstrijden basis. Wie weet hoe het met Bruma was afgelopen als die niet die vervelende blessures had gehad maar om hem nu af te serveren op een glijpartij vind ik heel makkelijk van je Kante. PSV staat inderdaad niet op degraderen maar voor de kerst uitgeschakeld worden in de CL voorrondes, Roemloos ten onder gaan in een matige EL poule, uitgeschakeld zijn voor de titel en zelfs een tweede plek die aardig uit zicht is, is wel een groot drama. PSV heeft 3 van de laatste 14 officiele duels gewonnen (in blessuretijd winnen van amateurs tel ik niet als een overwinning). Dit is gewoon PSV onwaardig en dit zijn cijfers van een degradatie kandidaat. Het zou inderdaad over een jaar helemaal anders zijn maar de aankopen die de Jong tot nu toe heeft gedaan spreken nu niet echt veel vertrouwen uit dat hij komende zomer wel spelers zou kunnen halen die wat toevoegen aan Psv. Nog zo een transferperiode en AZ dendert gewoon over PSV heen met de miljoenen die ze bijna zeker gaan krijgen voor Boadu en Stengs.

16 januari 2020 om 19:59

Dat waren helemaal geen koopjes. 2x rechtsback van 5mil. Een paar jaar geleden was dat een aardig bedrag. Ook cassiera en zivkovic om er maar een paar te noemen waren voor die tijd aardig duur voor jeugdspelers. Cassiera speelde in de Jupiter league en kostte meer dan het hele elftal van de kampioen.

16 januari 2020 om 20:03

Die verdediger die je zoekt is Lyanco, de uitblinker op het jeugdtoernooi afgelopen zomer. Eind 2019 bracht de telegraaf een artikel naar buiten dat hij zelfs in Eindhoven was geweest maar door het blunderen van John de Jong mocht hij eerst het toernooi spelen en werd op dit toernooi te duur voor Psv. Als dat toch geen schoolvoorbeeld is van het blunderen van John de Jong weet ik het ook niet meer.

16 januari 2020 om 20:24

Dus Lyanco is door het blunderen van John de Jong niet gekomen? Want Lyanco had zelf daar niets over te zeggen wat hij nog wilde doen en wat niet? Of had JdJ als slavenhandelaar daar macht over? Onzin! Maar okay hoor prima, dan vind jij Jef Bruma toch gewoon een prima CV. Ik vind het niks en heb het nooit wat gevonden. Einde discussie. Sowieso was ik wel klaar verder toen ik je eerste zin las, nã¡dat je eerder ook al dingen beweerde die ik nergens heb gezegd, noch heb bedoeld (vlag uithangen over Td...??). Los hiervan, ik heb voldoende en duidelijke argumenten gegeven en heb verder niets meer toe te voegen. Succes met het roepen om het hoofd van JdJ verder. Ik ben het in ieder geval totaal oneens met jou. Fijne avond nog.

16 januari 2020 om 20:44

Zit natuurlijk wel het verschil in dat Overmars in zijn eerste 2 jaar minder heeft uitgegeven dan wat Bruma in zijn eentje heeft gekost..

Daar zatten bijvoorbeeld een gratis Babel en Poulsen bij die Ajax echt wat hebben gebracht!

Verder heeft Overmars met zijn binnenlandse transfers nog altijd bijzonder weinig succes, maar heeft wel een enorm vermogen opgebouwd om zijn miskopen ook te vergoelijken. Iets wat De Jong duidelijk nog niet heeft.

16 januari 2020 om 21:45

"rombomcuweet niet of jij het weet, maar alle transfers die JdJ afgelopejn seizoen deed zijn, uiteraard, nog gewoon door Brands gedaan. Althans, die waren al afgerond en/of zaten in de pijplijn." Hier geef je toch duidelijk aan dat je van mening bent dat Brands alle transfers van vorig jaar heeft bekokstooft of in ieder geval een flinke vinger in de pap had, dit terwijl je hier 0,0 bewijs voor geeft. Ik ben van mening dat dit niet klopt en geef een voorbeeld van Thomas die 2 maanden nadat Brands al weg was binnen werd gehengeld. Ik leg je dus zeker geen woorden in de mond. "maar vertel mij maar eens hoeveel wedstrijden hij na zijn vertrek bij PSV heeft gespeeld precies? Okay, blessures, maar hoeveel speelde hij toen hij fit was?" hier probeer je de kwaliteiten van Bruma te kleineren terwijl je niet eens wist dat Bruma gewoon basisspeler was bij Wolfsburg voordat de knieblessure kwam. " Want Lyanco had zelf daar niets over te zeggen wat hij nog wilde doen en wat niet? " dit had Lyanco zeker maar als je het artikel van de Telegraaf er even bij pakt, staat er glashelder dat Lyanco naar PSV wilde en zelfs al in Eindhoven was. De Jong wilde echter niet doorpakken, had hij dit wel gedaan dan was Lyanco toen gecontracteerd (bron telegraaf). Dit kan je toch wel een blunder noemen. Het feit is gewoon dat John de Jong al 1,5 de technisch directeur is dus ook al 1,5 jaar de eindverantwoordelijke is voor alle transfers die PSV doet. In deze 1,5 jaar is er een speler van de 16 gehaald die het niveau van PSV omhoog krikt, heeft PSV 3 van de laatste 14 duels gewonnen, liggen ze uit Europa, uit de titelrace en gaat tweede worden nog een hele klus worden. Dankjewel voor het succes en jij ook nog een fijne donderdagavond

16 januari 2020 om 22:19

Bij Frenkie De Jong duurde het ook tot zijn 20ste voor hij in de basis kwam. Zlatans eerste seizoen bij Ajax was dramatisch. Zo lust ik nog wel wat dooddoeners. Kijk prima dat je hem niet afschrijft, maar vergelijken met Overmars heeft weinig zin. Anders zouden Fischer, Tete, Magallan, Orejuela, Wöber en Marin ook wereldtoppers zijn, want tenslotte zaten Zlatan, Eriksen, Sneijder en Frenkie ook ooit in dezelfde situatie.

16 januari 2020 om 23:18

@Constant Kante. Topvoetbal gaat om geld, dat betekend namelijk vanzelf vaak winnen. PSV hangt op dat gebied in de touwen. Zowel brands, gerbrands en John de Jong hebben gefaald. Alle drie. Je bent de club met de meeste kampioenschappen van de afgelopen 25 jaar, maar je wordt in 10 jaar tijd ingehaald en echt weggezet door Ajax. Supporters in Amsterdam riepen het, het eerst. Dat was nog arrogant, inmiddels is het realiteit. Als Ajax dat zo snel zo makkelijk lukt, moet je gaan oppassen. AZ komt namelijk vanuit een nog erbarmelijke situatie aanhollen en daar zijn langzaam soort gelijke patronen zichtbaar....

16 januari 2020 om 23:59

Je kunt niet ontkennen dat John de Jong tot nu toe prutswerk heeft geleverd. Deze week een uitgebreid interview van hem in VI, waarin alleen opvalt dat hij zichzelf uiteindelijk een prima TD vindt, die er ook nog eens als een dandy uitziet. Als supporter van Ajax kan ik ook al het werk van Overmars niet waarderen - prima verkoper, matige inkoper - maar hem vergelijken met John de Jong schiet niet op. (dan geef ik liever een pluim aan Huiberts van AZ - prima beleid aldaar!) Hoe dan ook, ik hoop dat John de Jong zijn werk lang vol mag houden bij Psv. Een concurrent minder!

17 januari 2020 om 00:25

@ RomBomCu , respect dat je nog eens reageerde, ik had het al lang opgegeven. Iedere keer zo'n lap tekst met zoveel aannames, hersenspinsels, 'wat als'-theorieën, rammelende vergelijkingen, en smoesjes; als je daar op ingaat ben je meer bezig met onzin te ontkrachten dan een constructieve discussie te voeren. Heeft ook geen zin want elk aangeboden feit wordt compleet genegeerd, en iedere waarheid wordt eerst ten gunstige gehalveerd en dan verbogen. " Bruma (de Portugees) is een overbodige aankoop die niet aantoont het PSV niveau te hebben." -- " Ja, maar stel nou dat hij niet overbodig zou zijn en wel het PSV niveau had!" ... Als we zo gaan beginnen zijn we in 2021 nog bezig. Jij moet echt een engelengeduld hebben dat je daar nog tegenin gaat. Haha, je hebt vast kinderen.

17 januari 2020 om 00:47

@ Pinko, John de Jong is koning 'eigen straatje schoonvegen'. Als hij ook maar een beetje de hand in eigen boezem zou steken had ik er al meer vertrouwen in gehad. Hoe tegenstrijdig ook met Mark van Bommel, die altijd zei dat ze het met zijn drieën deden; die krampachtig zijn selectie en de keuzes van de staff verdedigde, terwijl hij gewoon had kunnen zeggen dat hij een linksback en middenvelder nodig had. Zo'n Advocaat zegt bijvoorbeeld gewoon 'er moet wel wat bij' om competitief te zijn. Misschien is dat wel het verschil tussen een beginnend coach en een topcoach. Neem niemand van hogerhand in bescherming, want vanaf daar krijg je de dolk in je rug. Als de druk wordt opgevoerd in de voetballerij is het ieder voor zich, en de coach is altijd de eerste die sneuvelt. Dure les voor Mark.

17 januari 2020 om 14:17

Zytto, ik heb werkelijk geen idee wat jouw punt is. Dooddoeners? Wie, wat waar, hoezo? Is toch gewoon waar, hoezo worden spelers die er net een paar maanden zijn afgeschreven? Dat is toch geen dooddoener? Verder klopt dat de vergelijking met Overmars scheef is, want Fisher, Magallan, etc. zijn inderdaad geen wereldtoppers. Maar dát is jouw argument. Mijn argument is dat Overmars in zijn beginperiode ook zwaar onder vuur lag (ook al trouwens omdat Overmars een aantal opmerkelijke rookie fouten maakte door dingen te roepen als 'wij als Ajax bepalen zelf wel de (markt)prijs voor speler' en '2,5 miljoen voor Duarte, take-it-or-leave-it' om vervolgens toch ruim vier miljoen aan Heracles te betalen) en dat je dit kunt vergelijken met JdJ nu. Daar doen argumenten als 'ja maar Overmars kon minder geld besteden' natuurlijk niets aan af. Destijds had Overmars ook geen spelers voor 75 mijoen kunnen verkopen, dankzij de marktontwikkeling. Maar dat hij vooral miskopen deed (en nee, het is onzin vol te houden dat het allemaal ging om spelers van 2-3 miljoen max) is gewoon waar. Net als JdJ nu. Dus mijn suggestie om eens stil te staan bij wat er zou zijn gebeurd als Overmars was heengezonden, zoals men nu wil bij Jdj, is helemaal geen gekke. En nogmaals, ik snap best dat mensen dan krampachtig gaan zoeken naar dingen om die suggestie niet onder ogen te hoeven zien, maar dat maakt die suggestie echt niet minder relevant. Overigens, dit fenomeen kan ik nog veel breder trekken. Hoe lang was het ook alweer geleden dat nagenoeg het grootste deel van de Ajaxfans Erik ten Hag een rare stotterende provinciaal vond die moest oprotten? Nou? Ik bedoel, het is momenteel namelijk een toptrainer, geweldenaar en hij heeft een schattig accentje. Dat werk. Maar in het voetbal zijn dat soort waarderingen héél vluchtig. Philip Cocu heeft dat óók meegemaakt namelijk. Enfin, JdJ doet het niet goed, maar ik vind die heksenjacht momenteel erg hysterisch. Dát is mijn punt.

17 januari 2020 om 14:27

Pinko. Het concrete werk dat JdJ tot nu toe leverde, dát is niet echt het punt van discussie. Psv's seizoen was al verloren ver vóór de winterstop. Dat kán niet natuurlijk. En zijn aankopen hebben nog weinig tot niets laten zien. Ik heb hierboven echt nergens beweerd dat hij toppers heeft gehaald of zo, al beweren sommigen dat ik dat wel gezegd zou hebben. En ik 'vergelijk' hem niet met Overmars (hoewel ik het wel geestig vind dat jij JdJ er als een 'dandy' uit vindt zien terwijl jij je niet uitliet over hoe Overmars eruit ziet, die volgens mij een eigen kledinglijn heeft - maar dit terzijde ), ik vind de situatie van JdJ nu vergeijkbaar met die van Overmars destijds. Overmars, kennelijk zijn velen dat alweer vergeten, lag ook enorm onder vuur destijds. En dus is de vraag wat er gebeurd zou zijn als ze Overmars ontslagen zouden hebben gerechtvaardigd. En aan de verbeten reacties van iedereen die maar excuses zoekt en vindt om die suggestie maar vooral niet onder ogen te hoeven zien kan ik afleiden dat het een relevante suggestie is. Anyway, ik snap best dat jij (en met jou vast ook vele Ajaxsupporters) gelukkig bent de situatie bij Psv. PSV is toch, veel en veel meer dan de aartsrivaal uit Rotterdam, dé sportieve kwelgeest en grootste bron van ergernis van Ajax geweest, in de laatste 40 jaar! Niet Feyenoord deed Ajax pijn, PSV heeft dan al die jaren gedaan. Dus hoe slechter het daar gaat, hoe beter dat voelt. Maar, ik maak me geen enkele zorgen. Alles gaat in conjunctuurbewegingen. Ajax heeft nu weer een piek, het dal komt er vanzelf weer aan en dan komt PSV weer boven drijven. Kwestie van tijd.

16 januari 2020 om 18:39

Ik hijs John de Jong verbaal al het hele seizoen op het schavot. Maar vind nu enige nuance wel op zijn plaats. Een flinke schuld hoeft niet te betekenen dat je salarishuis aan de grond zit natuurlijk, dat soort zaken liggen wat complexer. Bovendien zal de nok van Psv's salarishuis iets boven het miljoen liggen denk ik, dus dat er veel concurrerende clubs zijn die er beter in slagen om een speler als Rodriguez met centen te verleiden lijkt me evident. Dat Fenerbahce toch een maas in de wet vindt om toch een transfer te kunnen rondmaken, lijkt me intussen niet de schuld van John de Jong. Ik ben de eerste die De Jong onbekwaam noemt om als TD het vereiste niveau te halen en het zou gek zijn als hij als hoofdscout wel weer de eindverantwoordelijke adviseur zou worden. Maar laten we niet doen alsof Marcel Brands een heilige is. Die besloot in zijn termijn bij PSV ook tot twijfelachtige aankopen als Manolev, Marcelo, Dereijck, Hiljemark, Maher, Jorgensen, Isimat, Poulsen, Schwaab, Schaars, Siem de Jong, Jurjus, Vukovic, Van der Meijde, Engelaar, Hutchingson, Berg, Lens. Brands bracht met zijn geknibbel op de verdediging ook regelmatig ongebalanceerde selecties op de been. Huzarenstukjes als Guardado, Moreno, Pereiro, Lozano en Romero maken echter dat we die kant van Brands vaak vergeten.

16 januari 2020 om 19:34

Goed punt, ook Brands haalde een hoop miskopen naar Psv. Al moet ik wel vaststellen dat Vukovic, Van der Meijde, Engelaar en Manolev niet door Brands naar PSV zijn gehaald. Lens is daarnaast natuurlijk geen miskoop, zoals ook Hutchinson, Schaars en Siem de Jong nuttige spelers waren.

16 januari 2020 om 19:32

Ook onder Brands was het natuurlijk niet altijd hosanna. Enkele jaren achter elkaar de defensie zo goed als verwaarloosd... Ook dure miskopen op zijn naam staan, ook niet altijd succesvol bij het binnenhalen van de spelers die hij wilde... Daarnaast was De Jong wel slagvaardig en volhardend bij onder anderen de transfers van Baumgartl en Bruma. Ook het behouden van Bergwijn mag als iets ergs positiefs worden gezien. Het zit alleen tegen bij PSV op bepaalde momenten/posities, maar met een nieuwe trainer (geen Faber), nieuwe linksback en eventueel nog een middenvelder en wat spelers die terugkomen van blessures kan het er al snel veel positiever op gaan staan. Ik had Bruma en Doan ook niet gehaald, maar om ze nu al af te schrijven...

Dit soort zaakwernemers moeten echt verbannen worden van Voetbal. Pure mensenhandel wat deze gast doet.
Ik hoop echt dat PSV Rodriguez mag verwelkomen. Met de huisige links backs gaat het nog een moeizaam tweede seizoenshelft worden.

16 januari 2020 om 17:48

Wat is zijn band met Pereiro? Behalve zaakwaarnemer dan, Familie ofzo? Zo’n Pereiro is toch ook niet gek en ziet toch ook wel dat die zaakwaarnemer het alleen maar voor hem verneukt.

16 januari 2020 om 17:51

Volgens mij enkel zijn zaakwaarnemer maar dit soort gasten worden verbonden aan zo’n wurgcontract dat ze het niet een twee kunnen ontbinden.

16 januari 2020 om 18:11

Nee, dat is onzin. Die 'wurgcontracten' die zijn al heel lang aan banden gelegd door de Fifa (ja ze doen soms ook gewoon goede dingen) en illegaal. Net zoals dat Third Party Ownership niet meer mag, wat meestal de manier was waarop die agenten hun spelers in een greep konden houden. Nee, in het geval denk ik dat Pereiro gewoon heel erg tevreden is met zijn zaakwaarnemer. Want ga maar na. Destijds bij zijn overgang, toen er ook alleen maar toestanden waren en spelletjes, heeft hij toch mooi extra salaris voor Pereiro eruit gespeeld. Dat voelt Pereiro nog maandelijks als hij zijn saldo opvraagt bij de bank. En dat geldt nu natuurlijk weer en alsnog. Het is hetzelfde als met die Raiola. Supporters van clubs haten dar soort mannetjes maar ik snap wel dat die spelers hier gewoon heel blij mee zijn. Zij kunnen de zaken lekker laten voor wat ze zijn, overal lekker schouders ophalen van 'ja, ik luister naar mijn zaakwaarnemer' en de vermoorde onschuld spelen en de zaakwaarnemer is de boeman die de beste contracten eruit sleept. Dus nee Messibazoer, die zaakwaarnemer verneukt helemaal niets voor Pereiro, die is zijn belangen aan het behartigen! Ik geef hem volledig gelijk!

16 januari 2020 om 18:25

Die Pereiro is zelf toch ook een natte vaatdoek dat hij zich zo laat misbruiken door z’n zaakwaarnemer? Ben het met je eens dat dit soort zaakwaarnemers geen vergunningen zouden moeten hebben (al werken ze daar dan wel omheen) maar spelers laten dit zelf toe. Zou mij niet overkomen dit, dat weet ik zeker.

Wat zuur dit voor psv. Het is te hopen dat er vanuit de jeugd wat doorkomt voor op het middenveld en verdediging, want qua transfers verwacht ik weinig oplossingen voor psv.

16 januari 2020 om 18:42

Centraal achterin schijnt de van AZ overgekomen Justin de Haas, captain van Jong Psv, een aardig talent te zijn dat ook naar Chelsea kon. Shurandy Sambo is intussen een veelbelovend talent op rechtsback, terwijl Gloster als linksback van de toekomst uit Duitsland is opgepikt afgelopen zomer. De vraag is echter wat het zegt. Dat Joshua Brenet de laatste verdediger is die stelselmatig bij PSV 1 mocht opdraven, zegt veel over Psv's kunde wat betreft het opleiden van verdedigers.

16 januari 2020 om 19:12

Voor opleiden ben je ook heel erg afhankelijk van het beschikbare talent, opleiden wordt overschat. Anders had Ajax toch ook al lang een fatsoenlijke spits gehad?

16 januari 2020 om 19:23

Want Tadic, Huntelaar en Traore zijn ineens geen spitsen meer?

16 januari 2020 om 23:22

Kohaku heeft het over zelf opgeleide spitsen natuurlijk. Die heeft Ajax al zeer lang niet meer gehad inderdaad. Traoré is jong gescout en deels zelf opgeleid (bij Ajax CT en later in Amsterdam) maar Tadic en Huntelaar zijn gewoon aankopen. Laatste echte spits uit de eigen opleiding was Patrick Kluivert denk ik.

17 januari 2020 om 00:22

Opleiding is eigenlijk vroegtijdig scouten en vervolgens verbeteren. Maar een belangrijk deel is ook de mindset binnen een club om doorstroom te willen bevorderen, vertrouwen in jong talent te stellen. Nu vind ik het redelijk veelzeggend over het transferbeleid van PSV dat komend weekend waarschijnlijk twee zeventienjarigen de aanval moeten gaan vormgeven, maar feit is wel dat er binnen de club goede spelers worden afgeleverd vanaf de Herdgang de laatste jaren. En dat zal ook wel moeten, want wil PSV Ajax nog bijblijven in de wetenschap dat de commerciele inkomsten altijd achter zullen blijven ten opzichte van de Amsterdammers, dan zal kapitaal 'gecreeerd' moeten worden met eigen spelers. Met toptalenten als Bergwijn, Malen, Ihattaren, Madueke en misschien ook Lammers zien die perspectieven er goed uit, maar ik vind het wel een hard gelag dat Obispo bij Vitesse beter presteert dan Baumgartl. En Mauro Jr, die de pannen van het dak speelt bij Heracles, was als 6 een uitstekende toevoeging geweest op wat er nu in die linie rondloopt. Kortom: liever eerst vertrouwen in eigen jeugd, voordat je besluit een half dozijn middelmaat van buitenaf te verwelkomen.

Om gek van te worden. Het voelt toch gewoon een beetje alsof JdJ met zich laat sollen. Voor mijn gevoel kwamen we in de Brands periode niet of minder in dit soort transfermoerassen terecht.

16 januari 2020 om 18:16

Bij het aantrekken van Pereiro ging het exact zo. Ook waren er soaps rond Steven Defour, Bakkali, Labyad, etc. etc. Dat JdJ 'met zich laat sollen' vind ik een beetje een aparte opmerking, als je bekjikt wat Brands en eerdere Td's vóór hem (je had ook die periode met Lemic, nou toen werd er pas écht gesold met de TD van Psv) allemaal voor hun kiezen kregen.

16 januari 2020 om 18:31

Daarom zeg ik ook 'voor mijn gevoel'. Ik denk dat dat gevoel ook mede wordt veroorzaakt door het voorlopig niet echt slagen van spelers die wél zijn gekomen, dat doet ook af aan de legitimiteit die JdJ bij mij heeft. Maar los van dat kan ik me gewoon niet echt herinneren dat Brands ooit het vliegtuig heeft gepakt om een deal af te ronden en van een koude kermis thuis kwam. Over de soaps heb je wel gelijk, vooral qua Defour, maar toen werd er uiteindelijk toch doorgeschakeld en iemand anders gehaald (ik weet even niet meer wie). Ik hoop van harte dat alles nog in kannen en kruiken komt, maar het zou een regelrechte ramp zijn als we zonder nieuwe linksback de 2e seizoenshelft in gaan en ja, dan heeft JdJ mijn inziens zich van het kastje naar de muur laten sturen en laten sollen.

16 januari 2020 om 19:53

Toen Defour niet kwam schakelde Brands door op Plan B: Andres 'el Capitano' Guardado!!!! Geen slecht Plan B zou ik zeggen, achteraf misschien wel Plan A!!

16 januari 2020 om 18:13

Omdat Pereiro (lees: zijn zaakwaarnemer) uiteraard ook een stem heeft in zo'n deal. Of dacht jij dat PSV dat eventjes zelf achter de rug van Pereiro om kon regelen? Nope!

Voor de mensen die de Jong af willen rekenen op Bruma moeten even beter in de geschiedenis kijken, PSV had Bruma al eerder proberen te halen onder Brands en zijn later onder de Jong wel geslaagd om hem te halen.

Je moet het ijzer smeden als het heet is. Ajax is erin geslaagd om in de afgelopen jaren 1) uitstekend te presteren in CL en EL 2) een sterke basis met zowel ervaring als jeugd te smeden 3) een veelbelovende jeugdopleiding met kwalitatief hoogwaardige spelers op te lijnen en 4) een zeer gezonde financiële basis te realiseren waarmee verder gebouwd kan worden. Voor Ajax? 1) is CL voetbal in de komende jaren verzekerd 2) stromen transfergelden de aankomende jaren binnen 3) breken jeugdspelers door in de basiszowel PSV als Feyenoord kunnen hier voorlopig alleen maar van dromen en de kans is groot dat ze Ajax nimmer meer kunnen inhalen. En dat is jammer voor het NL voetbal

17 januari 2020 om 13:51

De kans dat Ajax door PSV 'nimmer meer in te halen' is, schat ik in op, afgerond, nul procent. Simpel zat, aangezien je conclusie voortkomt uit drie proposities die berusten op aannames. CL 'verzekerd'? Huh? Hoe dan? Of ga jij ervan uit dat Ajax, vanaf nu, elk seizoen kampioen wordt? Zo ja, dan is dat een aanname en eentje die, als je het voetbal van de laatste, pak hem beet, 40 jaar bekijkt, nergens op slaat. En transfergelden die binnenstromen?? Ja, uitstekend geboerd de afgelopen seizoenen. Niets op af te dingen. Maar hoezo ga jij ervan uit dat dit een garantie is dat dit elk seizoen automatisch zo doorgaat eigenlijk? Het is niet voor niets dat Ajax (toekomstige) transferinkomsten nooit mag opnemen in de begroting. Dat heet namelijk casinobeleid. Oftewel, ook dát is een dikke aanname. Resteert dan het 'doorbreken' van de jeugdspelers. Ik heb daar hier al veel over gezegd. Vaak tot grote ergenis van Ajaxfans, die wat moeite hebben met het concept dat iemand aan de kaak stelt dat sinds het geld is gaan rollen in Amsterdam de jeugd helemaal niet meer zoveel 'kansen' krijgt en gewoon op een tweede plan is komen te staan. Want dat is tegen het zere been natuurlijk: Ajax geeft de jeugd altijd kansen! En bovendien is er een tijdje een mooie drogreden bedacht. Het is nu even minder, maar dat komt omdat de huidige jeugd niet het niveau heeft dat Ajax nastreeft. Aha, okay. Maar kijk wat beter naar de feiten. Want terwijl zelfs aankopen van 12-15 miljoen het al moeilijk hebben om een basisplaats te veroveren zijn jeugdspelers als Noa Lang gewoon keihard de vierde optie voor een vleugelaanvaller. Als Labyad niet geblesseerd was geraakt, dan had Lang gewoon geen kansen gekregen, dat zijn de feiten! En tuurlijk, er zullen zeker nog jeugdspelers doorbreken, maar niet meer zoals dat vroeger ging. Althans, zeker niet onder Erik ten Hag, want dat is een resultaten trainer. Daar mag Ajax trouwens dankbaar voor zijn. Maar ga dan niet roepen dat 'jeugdspelers doorbreken in de basis. Als Neres fit is, dan staat hij in de basis en zit Lang gewoon op de bank. Oftewel, drie aannames die nergens op slaan en dus ook een conclusie die nergens op gebaseerd is. Ajax heeft momenteel een piek en die piek gaat weer voorbij en dan gaan andere clubs weer de boventoon voeren. Was het niet nog maar een jaar of wat geleden dat de voetbalhoofdstad in Eindhoven lag? Dat was niet omdat Ajax 'nimmer meer in te halen was', op dat moment. Integedeel!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren