Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

PSV bevestigt langverwachte miljoenendeal tijdens Nieuwjaarsshow

Laatste update:

PSV heeft dinsdagavond bevestigd vanaf komend seizoen samen te gaan werken met Puma. Het Duitse sportmerk wordt vanaf 1 juli de nieuwe kledingsponsor van de Eindhovense club, voor een periode van vijf seizoenen. Met de deal tussen de twee partijen kan in totaal tussen de veertig en vijftig miljoen euro gemoeid zijn, zo schatten marktonderzoekers eerder al. Puma volgt Umbro op als hoofdsponsor van PSV.

Dinsdag werd de deal tussen PSV en Puma tijdens de Nieuwjaarsshow 2020 van de Eindhovense club definitief beklonken. "Het fundament van dit partnerschap is de gezamenlijke ambitie om iedere dag weer beter te worden", licht commercieel directeur Frans Janssen toe. "De club is trots dat een merk met een wereldwijde uitstraling kiest voor PSV en kijkt ernaar uit onderdeel uit te gaan maken van de Puma-familie."

"Puma biedt ons de kans om uniek en authentiek te blijven, terwijl we tegelijkertijd gebruik kunnen maken van de kennis en kwaliteit van één van 's werelds grootste sportmerken", aldus Janssen. De commercieel directeur wordt aangevuld door Johan Adamsson, Directeur Sports Marketing & Sports Licensing bij Puma: "Wij kijken met veel enthousiasme uit naar het partnerschap met PSV en zijn blij de club te verwelkomen bij onze familie."

"PSV kent een geweldige reputatie, is wereldwijd bekend en behoort tot de succesvolste Nederlandse clubs die er zijn, zowel nationaal als internationaal", vervolgt Adamsson. "Evenals Puma streeft de club constant naar topsportprestaties en daarin hopen wij PSV de komende jaren te kunnen ondersteunen. Daarnaast is de club diepgeworteld in Eindhoven en omgeving. Een regio met wereldwijde invloed op het gebied van technologie en design. Puma wil de band tussen stad, fans en club de komende jaren met nadruk naar voren laten komen."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wereldwijd is wel overdreven maar het is goed verkooppraatje

14 januari 2020 om 18:32

Het klopt wel. In Latijnse landen en Azie kennen veel mensen wel PSV omdat spelers uit die landen Eindhoven hebben gevoetbalt. Vaak noemen ze dan een Ronaldo, Romario of Park. /// Offtopic: Rik Elfrink meldt zojuist dat de zaakwaarnemer van Pereiro de deal met Cincinatti wil maken. Die gaat dus weg deze maand.

14 januari 2020 om 19:35

@ Andres13 In Braziliã« (naar mijn ervaring) word PSV alleen benoemd als men het totale rijtje clubs van Romario en Ronaldo opsommen, waarbij ze het zelden over hun tijd in Nederland hebben. Ook Wim Kieft is voor Studio Sport eind jaren negentig/begin 2000 naar Braziliã« geweest voor een reportage, waarbij ze er snel achter kwamen dat de realiteit toch anders was. Waarbij hij dacht door zijn PSV verleden en met Romario te hebben gespeeld dat alle deuren zouden opengaan, dat viel dus vies tegen. Waarbij ik het overigens beschamend vond hoe Kieft in eerste instantie door zijn oud ploeggenoot werd behandeld. Naar mijn mening is er geen echte populariteit van PSV in Zuid-Amerika en het zelfde geldt voor Aziã«. Alle commerciã«le activiteiten van PSV door de jaren heen in Braziliã«, Zuid-Korea (op het toppunt van de Hiddink gekte), China en Australiã« (op het toppunt van de Hiddink gekte) zijn vroegtijdig stop gezet vanwege gebrek aan belangstelling. Ook het project in Mexico las ik laatst hier op Voetbalzone viel al tegen, en ten slot hebben we ook niets meer gehoord van die commerciã«le en officiã«le samenwerking met de Indiase voetbalbond.de populariteit/naamsbekendheid van PSV internationaal is naar mijn mening een fabeltje uit de categorie oude Nederlandse voetbal clichã©s, ook zijn de Europese prestaties van PSV de afgelopen jaren niet zodanig geweest dat er iets verandert zou zijn. Goed, in combinatie met de "brainport" zullen er ongetwijfeld wel wat kansen liggen voor Psv, maar ik denk dat de Brainport internationaal meer deuren opent dan Psv.

14 januari 2020 om 20:17

Populariteit en bekendheid zijn natuurlijk verschillende dingen. De naam PSV doet bij de meeste mensen in Brazilie, Mexico, Korea inmiddels echt wel een belletje rinkelen. Al denk ik niet dat er veel mensen uit die landen zijn die wekelijks wedstrijden kijken, shirts kopen etc. Denk dat de PUMA-directeur het daarom bewust heeft gehouden op "is wereldwijd bekend" en niet meer dan dat, dat klopt denk ik wel. Al vraag ik me wel af hoe PSV zoiets ten gelde gaat maken. Eigenlijk kan dat alleen door weer een ster uit zo'n land te kopen, a la Lozano die in Mexico groter is dan Messi.

14 januari 2020 om 21:13

Ja, dat PSV en ook Ajax wel een belletje gaat rinkelen waar dat bij pakweg Degenfors of Lech Poznan niet het geval zal zijn spreekt voor zich. Maar in Brazilie, Mexico of Argentinie zal daar niet anders naar worden gekeken dan pakweg Liverpool, Real Madrid of Barcelona. Die clubs zullen zelfs populairder zijn. In Mexico heb ik in vier weken tijd slechts één Mexicaan met een PSV-shirtje zien lopen en niemand begon over voetbal, Lozano of Gutierrez als je vertelt dat je uit Nederland komt. Zo voetballijp als PSV het verkoopt is het echt niet.

14 januari 2020 om 18:33

Als je zelf ooit de wereld over reist, zal je je nog verbazen over hoeveel mensen de naam PSV kennen.

14 januari 2020 om 19:43

Ik heb oprecht nog nooit iemand over PSV horen beginnen in het buitenland. Het is eigenlijk altijd Ajax naar mijn ervaring

14 januari 2020 om 18:33

Volgens mij heeft Eindhoven serieus ook echt wereldwijde invloed op gebied van technologie. Daar hebben ze de slimste vierkante kilometer van Europa en zijn ze een paar jaar terug door tijdschrift Fortune aangewezen als mogelijk nieuwe Silicon Valley.

14 januari 2020 om 18:41

Klopt wat je zegt is ook een keer uitgeroepen tot slimste regio van de wereld

14 januari 2020 om 19:25

Heb je een bron hiervan. Dit soort uitspraken worden altijd heel erg overdreven...

14 januari 2020 om 19:41

Klopt inderdaad. Brainport heeft de slimste vierkante kilometer van Europa. Als je ziet wat voor technologie bedrijven daar zijn gevestigd en hoeveel expats daar ook te vinden zijn, niet bij te houden. PSV is overigens best bekend in de wereld, zeker in Zuid Amerika. Ze hebben niet alleen spelers uit Brazilië gehad (Romario, Ronaldo), maar ook een international uit Ecuador (die verdedigende middenvelder, ben z'n naam kwijt), een Colombians international met Arias en in Midden Amerika zijn ze in Mexico echt wel bekend.

14 januari 2020 om 20:23

Dat heb ik zeker, zoek een artikel op van het Eindhovens Dagblad van 18 juli 2013 genaamd: De slimste vierkante kilometer van Europa. Veel leesplezier.

14 januari 2020 om 21:52

@ginger-pele dan is die meting ergens in de zomer geweest, in ieder geval niet in de periode februari, maart of wanneer er ook precies carnaval wordt gevierd.

14 januari 2020 om 18:35

Psv is echt wel wereldwijd bekend. Inderdaad door de Brazilianen die hierboven genoemd worden maar ook door recenter nog Lozano bijvoorbeeld.

Hehe, we hebben nog een directeur die wel zijn werk doet.

Persoonlijk vind ik die Puma shirts echt 3x niks vergeleken met Nike en Adidas. Die betalen naar mijn idee ook veel meer dan Puma. Maar voor PSV een prima bedrag natuurlijk. Hopelijk investeren ze het wat beter dan de afgelopen transferwindow.

14 januari 2020 om 18:43

Die Puma shirts van City zien er wel nice uit moet ik zeggen.

14 januari 2020 om 18:53

Vind dat uitshirt niet heel geweldig, dat felgele met oranje. Maar smaken verschillen gelukkig

14 januari 2020 om 19:42

Dat uitshirt, verschrikkelijk! Het thuisshirt is oké, maar dat zuurstok tenue is echt afgrijselijk.

14 januari 2020 om 18:47

Puma wordt wel onderschat hebben echt grote clubs met hun tenues en ze betalen ook veel anders zouden clubs als AC Milan, Man City en BVB wel andere shirt sponsors kiezen.

14 januari 2020 om 19:45

Puma heeft wel een mooi stukje markt, al betalen ze er natuurlijk ook meer voor dan de concurrentie. Leicester, Gladbach en Valencia kunnen nog bij jouw voorbeelden en Zwitserland, Uruguay en Italië ook. Sommige zijn prachtig, sommige zijn niet om aan te zien. Je moet ook wat geluk hebben.

14 januari 2020 om 18:54

Naar mijn mening betalen ze beter dan bvb nike anders was psv echt wel door gegaan met nike. Puma is het 3de grootse sportmerk dus geen slechte deal.

14 januari 2020 om 19:26

Waarom is PSV eigenlijk destijds gestopt met Nike? Betaalde Umbro toen dan ook in eens zoveel meer?

14 januari 2020 om 19:42

@ Jari.litmanennike wilde niet betalen om op het shirt van PSV te staan, PSV moest alles uit de shirt verkoop halen. Voor een lange tijd was Ajax de enige club in Nederland waarbij sportmerken bereid waren om te betalen om op het shirt te prijken, volgens mij is dit ook bij Feyenoord inmiddels het geval; maar pin me er niet op vast). Op het eerste gezicht lijkt mij dit een goede doel, maar aangezien de genoemde bedragen schattingen zijn van experts valt er weinig over te zeggen. Alleen als PSV erin daadwerkelijk in geslaagd is dat ze niet alles puur uit de shirt verkoop hoeven te halen is dat natuurlijk goede progressie.

14 januari 2020 om 18:55

Wat te denken van Italië, imo een van de mooiste tenues ter wereld.

14 januari 2020 om 19:31

Vergeleken met Umbro natuurlijk wel veel beter, vind Umbro shirts er helemaal walgelijk uit zien.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren