Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Gisteren liep ik nog thuis bij de koeien, nu ben ik trainer van Barcelona’

Laatste update:

Quique Setién is dinsdagmiddag gepresenteerd als nieuwe trainer van Barcelona. In het Camp Nou werd de ex-trainer van onder meer Real Betis voorgesteld aan de aanwezige media. De 61-jarige Spanjaard is de opvolger van Ernesto Valverde, die maandag werd ontslagen. Setién zegt dat hij nooit heeft durven dromen om aan de slag te gaan als trainer van Barcelona. “Gisteren liep ik nog langs de koeien in mijn dorp en nu ben ik hier bij Barcelona, waar ik trainer ben van de beste voetballers ter wereld”, aldus Setién tijdens zijn presentatie.

Setién sprak zijn waardering uit over zijn voorganger. “Ik heb altijd een goede band gehad met Ernesto Valverde en ik waardeer het werk dat hij heeft geleverd”, aldus de nieuwe trainer, die dinsdag al zijn eerste training leidde. Hij hoopt dat zijn komst een stimulans is voor alle spelers. “Dit is een heel speciale dag voor mij. Zodra er een nieuwe trainer arriveert, is er voor iedereen binnen de kleedkamer en verandering merkbaar. De motivatie die ik vandaag heb gezien op het trainingsveld moeten we zien vast te houden. Ik heb nog nooit een trainer ontmoet die hetzelfde is als ik. We brengen allemaal onze nuances. Ik weet niet of mijn werkwijze de beste of slechtste is, maar het is mijn manier van werken en ik ben ervan overtuigd dat ik ervoor kan zorgen dat dingen beter gaan.”

Quique Setién leidt eerste training bij Barcelona

Setién was eerder werkzaam bij Las Palmas en Real Betis. Hij maakte indruk in Spanje door de manier waarop hij zijn teams liet voetballen. “Je kon een identiteit herkennen aan het spel”, vertelt de nieuwe trainer van Barcelona. “Ik heb geen uitgebreid cv met prijzen. Ik zal moeten bewijzen dat ik van de filosofie houd die ik uitdraag, zoals ik heb laten zien bij Betis, Las Palmas en Lugo, waar er onder mijn hoede goed gespeeld werd.”

Voorzitter Josep Maria Bartomeu werd door de aanwezige journalisten aan de tand gevoeld over de bekritiseerde handelswijze van Barcelona in de zoektocht naar een nieuwe trainer. Valverde was nog niet eens ontslagen, terwijl de clubleiding navraag deed bij Xavi, Ronald Koeman en Setién. “Ik had graag gewild dat het allemaal anders was gegaan. Maar het is zoals het is. Het is zuur voor Ernesto, maar we spraken daar al langer over”, aldus Bartomeu, die bevestigt dat de clubleiding al langer op zoek was naar een nieuwe trainer. “Maar dat kreeg geen publieke aandacht. Uiteindelijk kwam er een naam naar buiten en dat was niet de bedoeling. Ik had het graag anders gezien.”

Wie is de nieuwe Barcelona-trainer en Cruijff-bewonderaar Quique Setién?

Lees artikel

Bartomeu vond de komst van een nieuwe trainer noodzakelijk. “We zitten midden in het seizoen en hebben een boost nodig. We hopen de competitie, Champions League en het bekertoernooi te winnen. De afgelopen weken en maanden hebben we met andere trainers over de toekomst gesproken. Het was tijd voor verandering. Ik wil Ernesto Valverde bedanken. We onderhielden een uitstekende band en iedereen is hem dankbaar voor wat hij voor ons heeft gedaan. We zagen dat de dynamiek niet goed meer was, ondanks dat de resultaten goed waren.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Is niet te hopen dat hij zijn spelers uit gaat melken .

Heel benieuwd naar deze coach. Aanvallend voetbal met deze selectie kan een daverend succes gaan worden!

14 januari 2020 om 15:43

Of een grote flop. Elke counter ploeg loopt zo door die kwakkelende defensie door. Helemaal omdat een Frenkie en Arthur verdedigend ook niet de sterkste zijn.

14 januari 2020 om 17:37

Nou deze Frenkie heeft vorig seizoen nog counterploegen als Juventus en Real uitgeschakeld

14 januari 2020 om 17:05

ik geloof er niks van. wie gaat die aanvallen bij Barca opzetten dan? 3 controleurs die normaal gesproken ballen onderscheppen en de bal een beetje in de ploeg houden?

14 januari 2020 om 17:19

Ik vind Frenkie toch iemand met de capaciteiten om iets hoger te spelen evenals Arthur. Het zijn geen Iniesta’s, daar heb je een punt maar pure controleurs zijn het toch ook niet naar mijn idee.

14 januari 2020 om 17:44

dat niet maar Frenkie is een dribbelaar en geen passer en Arthur heb ik ook zelden aanvallers in stelling zien brengen

Deze meneer mag gewoon midseason instappen bij de nummer 1 van de Laliga, en met Napoli als volgende tegenstander in de k.o fase van de ucl. Dat is een mooie manier om binnen te komen, maar ik kan me toch niet voorstellen dat hij de mogelijkheid heeft om een heleboel anders te doen dan zijn voorganger? Sterker nog, hij is zijn nummer 9 de rest van het seizoen kwijt en zijn keeper doet ook ff niet mee. De druk wordt zo groot, ik had echt nooit voor deze move gekozen. Het past wel bij dit bestuur, maar alles lijkt in de maak voor een rampzalig eerste halfjaar. Ik hoop niet dat ze hem dan ook zo treurig aan de kant schuiven als bij Valverde

14 januari 2020 om 15:44

Vind het ook opmerkelijk. Verwachtingen bij grootmachten zijn sowieso heel groot, maar die van Barca hebben niks met beleid te maken.

14 januari 2020 om 15:46

Bwa als hij de poppetjes juist zet en de spelers volgens hun mogelijkheden laat spelen ( wat blijkbaar zijn filosofie is), dan lijkt het me wel te doen. Daarnaast kan hij Suarez opvangen door Griezmann in de spits te zetten, wie weet wordt dit dan wel de eerste +100 miljoen transfer van Barca die effectief slaagt! Je kan voorts toch niet ontkennen dat er meer dan voldoende voetballende kwaliteit bij Barca aanwezig is?

14 januari 2020 om 16:11

Thenr/ die zelfde kwaliteit-selectie had Valverde ook. Ik ben oprecht benieuwd wat de druppel is geweest dat ze Valverde midseason ontslaan, terwijl ie eerste staat en een mooie loting in de CL te pakken heeft.

14 januari 2020 om 16:57

Ik denk dat het gewoon op was tussen Valverde en (sommige) spelers en hij zijn ideeën niet meer kon overbrengen op de groep. Ook al staat hij eerste en heeft hij de volgende ronde CL bereikt, je kan niet ontkennen dat het allemaal niet zo heel vlot meer liep de laatste weken. Dus vanuit dat standpunt snap ik de beslissing maar dat neemt niet weg dat ik alle kritiek op Valverde onheus vind hoor. De man heeft best knap werk geleverd en dat mag ook gezegd worden. Dat het niet met het meest sprankelende voetbal was, konden de Barca fans al bij zijn aanstelling geweten hebben dus dat vind ik een non argument.

14 januari 2020 om 16:14

Ik had ook nooit voor deze “move” gekozen. Niet midden in het seizoen.
Ik ben benieuwd wat Setien zal laten zien. Ik denk dat de kans dat Napoli nu doorgaat is gestegen.

14 januari 2020 om 16:23

Hoe lullig het ook naar Suarez toe is, zijn blessure komt Setién heel goed uit. Setién is een trainer die graag vanuit een 3-5-2 formatie speelt, en kan dat nu doen zonder één van de GSM-leden te moeten teleurstellen.

14 januari 2020 om 16:49

Inderdaad. Het is ook niet zo dat de ploeg na 3 trainingen ineens compleet anders speelt, dat neemt tijd in. Aan veren in zijn eigen hoed steken geen gebrek bij deze trainer. Kan niet wachten dat hij eens gelijk speelt of verliest tegen een ploeg die vooral verdedigd, om dan weer te prediken over hoe er maar 1 ploeg wou voetballen. Op dat vlak hebben ze wel een trainer in de lijn van Xavi.

14 januari 2020 om 17:00

Bwa beetje goedkoop scoren dit, nee? De man zit er pas enkele uren(!) en je hebt al een (vooringenomen) mening. Trouwens, Zidane heeft dit seizoen exact hetzelfde gedaan toen Real 2-2 gelijk speelde tegen Club Brugge. Ook Zidane had toen commentaar op Brugge hun speelwijze en dat ze enkel verdedigden en geluk hadden. Ik denk dat elke trainer dat wat in zich heeft.

14 januari 2020 om 17:18

Ik vind deze Setien zeker een goede coach die inderdaad een ploeg naar zijn hand kan zetten. Maar je kan zijn commentaar op andere tegenstanders echt niet vergelijken met 1 moment van Zidane (die ik zelf niet ben gaan opzoeken). Zoek maar eens op hoevaak deze coach met andere in discussie gaat door kritiek te uiten op de tegenstander. Hij staat zeker niet bekend als de grootste gentlemen, wat bij Zidane toch beduidend anders is. Er is zeker geen probleem met je eigen ideã«en te hebben en daar aan vast te houden, wel door alles wat andere doen op een andere manier te bekritiseren en als inferieur te gaan afschilderen. Daarbij zie ik iedereen hier al bijna de polonaise dansen, maar Setien staat er ook om bekend om zijn defensie maar zelden op orde te hebben met veel tegendoelpunten tot gevolg. Zeker in de CL kan je dat zuur opbreken. Mijn mening is helemaal niet vooringenomen maar gebaseerd op zijn passages bij Betis en Las Palmas onder andere. Lijkt me sterk dat deze coach op 61 jarige leeftijd gaat veranderen.

Haha. Tussen de koeien lopen, ook niks mis mee, denk dat zijn werkzaamheden bij Barca in ieder geval weer een stuk meer stress gaan opleveren. De handelswijze van Barca is inderdaad wederom zeer bijzonder. Waarom is Valverde er eigenijk precies nu uitgegooid? Het was 'maar' een supercup die verloren ging, in de competitie staan ze nog steeds bovenaan en ook in de CL zijn ze een ronde verder. Als de speelwijze je niet aan staat, had hem dan afgelopen zomer al geloosd, of nog het jaar daarvoor zelfs. Het was allang duidelijk dat Valverde de speelwijze niet kon of ging aanpassen, en dan had je ook een stuk meer kans gehad bij de opties die Barca blijkbaar boven deze Setien verkoos.

14 januari 2020 om 16:27

Precies. Voordat hij werd aangesteld, wist iedereen dat hij niet bekend staat om mooi voetbal (iig wat de Barca fans mooi vinden). Nu schreeuwt iedereen moord en brand.Heel onmenselijk hoe ze met hem zijn omgegaan.

14 januari 2020 om 22:13

Mensen schreeuwen al moord en brand sinds de uitschakeling tegen AS Roma. Ik vond het zeer menselijk hoeveel kansen ze hem nog gegeven hebben. Het gaat structureel mis onder deze man. Het aantal goede wedstrijden onder Valverde is op één hand te tellen; Messi verbloemt een hoop.

14 januari 2020 om 16:28

Dit was veel meer dan een Supercup. Dit was een kans om allerlei Saudische miljonairs en miljardairs ervan te overtuigen dat Barcelona dé voetbalclub is om in te investeren/sponsoren. Met andere woorden: Het voortijdig uitgeschakeld worden heeft Barcelona niet alleen het prijzengeld, maar mogelijk ook vele andere miljoenen gekost. En daar zijn Bartomeu en zijn team best gevoelig voor.

14 januari 2020 om 18:56

Ik denk niet dat een winst zoveel meer had bijgedragen aan dat feit. Gisteren kwam gewoon naar buiten dat ze bijv meer omzet draaiden dan ooit tevoren. De investeerders kennen Barcelona goed genoeg, een winst zou hier niets extra's aan bijdragen, en het is niet zo dat ze nu kiezen voor Real Madrid omdat zij gewonnen hebben.

14 januari 2020 om 17:47

Er staat in de tekst dat hij eruit is gegooid omdat de chemie weg was ondanks dat de resultaten naar tevredenheid waren. Het zou me dan ook niks verbazen als de spelersgroep een signaal heeft gegeven dat ze niet meer happy zijn met Valverde.

in 2003 werd Joan Laporta de advocaat van Johan Cruijff president van fc barcelona met Cruijff zijn advies kon Laporta successen boeken Rijkaard en Ronaldinho, Guardiola en Messi dat waren de beste tijden Sinds de komst van Rossell en Bartomeu is het voetbaltechnisch gewoon een ramp de coaches , de spelers carrousel De Neymar debacle aankoop en verkoop het rampzalige vervanging van toppers als puyol, alves, xavi, iniesta enzde mijoenenaankopen tegenover La Masia het totale afhankelijkheid van Messi het verpesten van Messi zijn beste jaren door slechte aankopen en zwak niveau zoveel gemiste finales door gebrek aan een evenwichtig team en speelstijl Zolang die Bartomeu daar de leiding heeft zal het Russische roulette blijven qua successen geen beleid geen visie geen voetbalkennis de man is een boekhouder van beroep dat zie je ook aan het spel

Ben ik de enige die de kop van Bartomeu niet kan uitstaan haha?was nooit fan van Barca maar vond het echt een hele prachtige club zo'n 10 jaar geleden.vanaf dag 1 dat hij het stokje heeft overgenomen ging het alleen maar bergafwaarts , vind het nu echt een walgelijke club. Daar heeft zo'n beetje eigenhandig voor gezorgd.on: Veel goede dingen gehoord over deze trainer , zelf kende ik hem nog niet, erg benieuwd hoe hij het zal doen met Barca.als iemand deze ploeg aan de praat krijgt dan zullen ze weer domineren.

14 januari 2020 om 17:02

Er is geen Club die alleen maar goeie momenten mee maakt. Het is gewoon normaal dat er tijden komen dat je ineens niks wint en tijden dat je alle prijzen pakt. Mensen vinden of denken nog steeds dat Barcelona 80-90 min lang kan domineren maar dat is iets onmogelijks. Je kan domineren met balbezit maar dat je nog denkt een tegenstander kapot te maken 90 min lang bestaat niet. Hoop echt om een mooie 2de seizoenshelft. Ik heb altijd gelooft in dit team en zal dat altijd blijven doen of het nou goed of slecht gaat.

14 januari 2020 om 21:25

Het gaat me ook niet om het spel of de prijzen , couldnt care less hoe ze spelen.echter maakt deze voorzitter hele rare beslissingen en uitspraken die alle charme van de club hebben verpest.

14 januari 2020 om 17:03

Ik vind het ook goed om te lezen dat hij zelf zegt, ik garandeer jullie dat het beter zal gaan en met goed voetbal. Hij praat met veel lef.

Opvallende keus maar hij heeft een Betis bv. toch mooi voetbal laten spelen. Dat kan hij bij barca brengen, iets wat Valverde niet lukte. De vraag is wel hebben ze de nodige diepgang aan de zijkant, ik denk het niet. Maar deze coach is wel een barca coach. Zijn visie op voetbal en zijn schaak liefde vind ik wel mooi. Voetbal begrijpen middels ruimte en tijd en de raakvlakken met schaken zie ik vaak terug, daar ik ook van schaken hou. Alleen helaas gaat hij naar de verkeerde club hehe.

14 januari 2020 om 16:19

Wiat niet eens dat hij zo veel van schaken hield, al bedenk ik me nu dat het opzich wel logisch is voor een strateeg. Wat betreft diepte in het spel gaan we door de blessure van Suarez, Fati, Dembele en Perez op de linkerflank zien ipv van Griezmann. Dat zorgt toch wel voor iets meer diepte. Uiteraard verlies je heel wat kwaliteit, maar dat is voor nu even niet anders. Ben ook benieuwd hoe Firpo nu gaat presteren.

14 januari 2020 om 16:57

We gaan zeker meer diepte krijgen maar neem niet weg dat Suarez een grote gemis is. Dat zijn van die spitsen die weten wanneeer ze moeten toeslaan. Suarez is een echte roofdier en op de een of andere manier weet hij altijd zijn momentjes op de juiste manier te kiezen. Suarez is een leider maar met Griezmann messi en hopelijk komt dembele sneller terug dan verwacht en dit x moet hij echt aan de bak anders ciao.

14 januari 2020 om 19:01

SocioFan1Vergeet niet dat Betis ook leuke en goede spelers had.Zeker middenvelders waren hoog niveau.

Het valt me op hoe vaak ik lees dat Setien een ‘opvallende keuze’ is of dat hij het ‘midseason instappen nooit had moeten doen’. Mijns inziens is hij de enige juiste keuze. De fans schreeuwen al 1.5 jaar om een andere coach die het Barca-voetbal met zich meedraagt. Alleen al daaropafgaand is Setien de enige haalbare man met bewezen resultaten (als het om de spelopvatting gaat). Daarnaast was elk ander instapmoment te laat geweest gezien het feit dat vrijwel alle fans helemaal klaar waren met Valverde. Voor Setien zelf is het de ultieme kans om zijn voetbal filosofie los te laten bij de club waar deze is geboren. Denkt iemand nou echt dat hij hier ‘nee’ tegen zou hebben gezegd alleen omdat het midden in het seizoen was?

14 januari 2020 om 16:59

Ik vind het wel heel Erg dat ze een Koeman clausule in z’n contract hebben geplaatst. Ik denk dat ze dat gedaan hebben als straks de resultaten slecht zijn ze een zogenaamde juiste reden hebben. Ik hoop dat hij het echt goed gaat doen en zie hem graag blijven met Xavi als opvolger. Koeman hoef ik echt niet te zien.

14 januari 2020 om 17:03

Precies, snap de fascinatie niet die het Barca bestuur heeft voor Koeman. Heeft dezelfde spelopvatting als de trainer die ze net ontslaan hebben...

14 januari 2020 om 17:05

Ik snap het echt niet en vooral dat Abidal er gewoon ook zo bijstaat en overal mee akkoord gaat. Hij heeft de gouden tijdperk meegemaakt weet precies wat Barcelona wilt maar toch op de 1 of andere manier lijkt het wel alsof hij er alleen voor de foto bij staat. Snap het gewoon niet

Het valt me op hoe vaak ik lees dat Setien een ‘opvallende keuze’ is of dat hij het ‘midseason instappen nooit had moeten doen’. Mijns inziens is hij de enige juiste keuze. De fans schreeuwen al 1.5 jaar om een andere coach die het Barca-voetbal met zich meedraagt. Alleen al daaropafgaand is Setien de enige haalbare man met bewezen resultaten (als het om de spelopvatting gaat). Daarnaast was elk ander instapmoment te laat geweest gezien het feit dat vrijwel alle fans helemaal klaar waren met Valverde. Voor Setien zelf is het de ultieme kans om zijn voetbal filosofie los te laten bij de club waar deze is geboren. Denkt iemand nou echt dat hij hier ‘nee’ tegen zou hebben gezegd alleen omdat het midden in het seizoen was?

Ik lees overal bijna dezelfde reacties. Ik hoor niemand nu zeggen dat het bestuurd dus allang inzag dat e r verandering moest komen alleen waren ze hard opzoek naar een trainer. We roepen allemaal is de bestuur blind of wat blijkbaar zagen ze het dus wel alleen konden ze denk ik geen trainer vinden.

Best grappig dat Real Fans hier allemaal lopen te janken dat Barcelona een trainer ontslaat. Zijn jullie misschien vergeten dat jullie vorig seizoen 3 (!) coaches aan het roer hebben gehad? Vicente Del Bosque na CL winst hebben ontslagen? Ancelotti een jaar na CL winst hebben ontslagen? Jupp Heynckes na CL winst werd ontslagen? Ik kan nog doorgaan hoor. Want aan het begin van dit seizoen riepen er ook Madrilenen dat Zidane al mocht opzouten... Barca heeft uitstekend gehandeld. Het voetbal is niet om aan te gluren en in de CL zijn we twee keer vernederd na een riante voorsprong weg te geven. Kampioen werden we alleen omdat de concurrentie ontzettend wisselvallig was. Ik ben tevreden met Quique, iemand die aanvallend voetbal hoog in het vaandel draagt. Suerte!

Hopelijk een nieuwe start voor Barcelona, qua prijzen ben ik neutraal onder Valverde, Barca won de titel. Maar Barcelona wil maximaal 4 jaar wachten om de CL te winnen en verwacht minimaal de kwart of halve finales te bereiken, dit is Valverde niet gelukt. De emmer was dit seizoen dus vol gestart en mocht niet overlopen, het verlies in de supercup wat een kleine prestige prijs is maar vooral een grote test op de Eurpopese topploegen was de druppel teveel. Hopelijk weet deze trainer terug constant extra dimensie in het spel terug te brengen. 3-4-1-2 of 3-4-3 zou leuk zijn. Het is natuurlijk wel gevaarlijk maar met inzet, goede looplijnen, communicatie en tacktiek zou het wel weer mooi voetbal kunnen brengen. Ik heb liever iets meer risico op een tegenslag maar iedere week wel mooi voetbal. In de CL zullen we denk ik wel geen Barca zoals het tijdperk Pep Guardiola kunnen verwachten, dit was een ploeg met ruim de helft van het elftal met spelers ontwikkeld uit eigen jeugd. Barca kan enkel dit evenaren als ze 6 of 8 jaar op voorhand met de jeugd ontwikkelen. Daarnaast moeten ze dan ook het geluk hebben om opnieuw een nieuwe generatie met de beste (of 2de beste) creatieve aanvaller/afmaker (messi) ter wereld terug ter beschikking te hebben.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren