Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Roda JC - MVV binnen een kwartier tot twee keer toe gestaakt

Laatste update:

De wedstrijd tussen Roda JC Kerkrade en MVV Maastricht is zondagmiddag in de openingsfase twee keer gestaakt. Scheidsrechter Pol van Boekel legde het duel in de eerste minuut al stil nadat supporters vuurwerk afstaken. Niet lang daarna werd het spel weer hervat, maar na zestien minuten spelen was de arbiter opnieuw genoodzaakt om het duel te staken.

Na iets meer dan een kwartier spelen staken fans sier- en knalvuurwerk af, terwijl er achter het doel een grote zwarte rookwolk ontstond. Daarop besloot Van Boekel het duel stil te leggen en de kleedkamer op te zoeken. “Pol wil graag fluiten, maar hij wordt kort gehouden door de mensen die ervoor gestudeerd hebben”, zei Hans Kraay junior bij FOX Sports nadat hij een bezoek had gebracht aan de kleedkamer van de arbiters.

In de catacomben van het stadion proberen de spelers warm te blijven. “Van Boekel en de spelers willen graag door. Maar er komt ook een politieagent uit de kleedkamer, dus er is hoog overleg”, aldus verslaggever Leo Oldenburger. De stadionspeaker heeft de supporters inmiddels verzocht om te stoppen met het afsteken van vuurwerk.

De wedstrijd is inmiddels weer hervat, maar wanneer er nog een keer vuurwerk wordt afgestoken, zal Van Boekel het duel definitief staken. "We hebben net met de autoriteiten afgesproken dat dit de laatste kans is. De eerstvolgende keer dat er vuurwerk wordt afgestoken of op het veld komt dan staak ik het definitief."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
12 januari 2020 om 12:59

Volgens mij is het hersenlozen, want het zijn er meer dan 1.on: dat kan je naturlijk verwachten, zo na oud en nieuw. De voorraad vuurwerk moet op en voetbal is dan een mooie uitlaatklap. Ik persoonlijk kan niet wachten tot al het vuurwerk in Nederland verboden is.

12 januari 2020 om 16:23

Ja, van mij hoeft er geen algeheel vuurwerkverbod te komen. Een vriend van me kijkt het hele jaar uit naar oud op nieuw, omdat ie het prachtig vindt om vuurwerk af te steken. Doet er niemand kwaad mee en gun m dat dan ook. Ik ben eerder voor strakker handhaven en strenger straffen bij misbruik.

12 januari 2020 om 17:54

Het is echt van de zotte dat alles wat ook maar een beetje toezicht nodig heeft dan maar gewoon verboden moet worden. Hoe moeilijk kan het zijn om te controleren wat er een stadion binnenkomt? De post zelf doet haar werk ook niet goed. Een controle op explosieven is niet zo moeilijk. Er is helemaal geen wil om problemen te voorkomen. De overheid en vredebewakende instanties willen gewoon kunnen cashen zonder ook maar iets te doen. Ik denk door dat laatste niet dat er een algeheel verbod komt. Slechts een paar heel irritante beperkingen die boetes en illegaliteit in de hand werken in combinatie met flinke prijsverhogingen.

12 januari 2020 om 14:14

Het faillissement komt zo weer wat dichterbij.

Vuurwerk afsteken is een stadion. Dan heb je echt professionele hulp nodig.

12 januari 2020 om 12:58

oei iemand steekt een fakkel af, die moet natuurlijk meteen een vijf jarenplan bij de psycholoog volgen!

12 januari 2020 om 14:01

Ja, daar is inderdaad iets mis gegaan in de ontwikkeling.

12 januari 2020 om 15:17

Sorry, maar eind jaren 70 beginjaren 80 werden fakkels massaal afgestoken in stadions en toen hoorde je er niemand over. Als er nu al 1 lucifer wordt aangestoken is de wereld te klein en is er wat mis gegaan in je ontwikkeling. Wat er mis gaat is dat er over elke scheet en zucht iedereen moord en brand schreeuwt om de moraalridder te kunnen uithangen.

12 januari 2020 om 15:40

4fRedondo, je maakt het nu wel veel kleiner dan het is, en daarna trek je een onjuiste conclusie. Fakkels werden vroeger misschien vaker aangestoken, maar nu gebeurt het ook nog dikwijls. Over dat stuk van de lucifer, tsja, dat slaat gewoon nergens op. Dit zijn enorme rookpluimen die het spel en het plezier van de supporters met een IQ boven dat van een oerang-oetan bederven. Dit zijn niet enkel scheten en zuchten, dit is gewoon illegaal wangedrag, logisch dat er dan wat van wordt gezegd. Dit soort egoïstische sfeeracties kunnen gewoon niet meer. Jammer dat je het dan schaart onder moraalridder-gedrag, in plaats van onder fatsoenlijke normen en waarden.

12 januari 2020 om 13:32

Ik zie alleen gele en zwarte rookbommen op fotos. Was er vuurwerk verder?

Jammer dit. Beschadig je als fans zijnde toch de club mee...

Laat maar weer eens zien dat het tijd wordt voor een algeheel vuurwerk verbod.

12 januari 2020 om 12:44

İk ben voor een vuurwerkverbod, maar ik zie in dit geval niet precies de relatie tussen een vuurwerkverbod en deze zaak. Ook in andere landen waar ze wel een vuurwerkverbod hebben zie je regelmatig dat ze in stadions vuurwerk afsteken.

12 januari 2020 om 12:46

Tuurlijk zal er nog wel vuurwerk afgestoken worden, dat aantal krijg je nooit naar 0. Maar dat betekend niet dat het aantal incidenten drastisch verlaagd kan worden..

12 januari 2020 om 12:46

Tuurlijk zal er nog wel vuurwerk afgestoken worden, dat aantal krijg je nooit naar 0. Maar dat betekend niet dat het aantal incidenten drastisch verlaagd kan worden..

12 januari 2020 om 12:48

Omdat elke totaaldebiel aan vuurwerk kan komen en er misbruik van maakt zoals hier.

12 januari 2020 om 17:51

Ik denk dat het aantal incidenten hetzelfde zal blijven. Het zijn namelijk een stel debielen verantwoordelijk voor die incidenten en die komen echt wel aan vuurwerk.

12 januari 2020 om 12:45

Al vallen er honderden gewonden zullen mensen nog steeds naïef blijven en vast willen houden aan deze "feestlijke" traditie.. Helaas..

12 januari 2020 om 13:21

Dan moeten we het voetbal ook maar afschaffen. Denk een heleboel sporten. Je kunt beter de mensen straffen die zulke dingen veroorzaken. Vaak zijn de ongelukken van verkeerd gebruik. Ik vind dat mensen meer verantwoording moeten nemen voor hun eigen akties dan alles maar verbieden.

12 januari 2020 om 14:04

Ach dat slappe argument dat men bij zichzelf te raden moet ben ik klaar mee. Er lopen teveel mafketels rond die dat niet kunnen en in Nederland kunnen we geen echte maatregelen nemen. We moeten maar eens wat harder worden. Deze wedstrijd had je moeten staken. Vuurwerk compleet verbieden en harde strafmaat op zetten. Dat zachte halve gedoe maakt geen indruk en dus is het een keer klaar.

12 januari 2020 om 14:08

We moeten voetbal afschaffen omdat vuurwerk afsteken achterlijk is?

12 januari 2020 om 14:30

@Wouter dat is wat jij eruit opmaakt? Ongelofelijk hoe sommige laten zien waar het probleem ligt.

12 januari 2020 om 12:49

Zeker een vuurwerkverbod, maar vuurwerk is nu toch sowieso verboden? Misschien is het tijd voor het inperken van rechten van deze idiote mensen.

12 januari 2020 om 12:53

Bij een vuurwerk verbod, wordt het afsteken van vuurwerk en het in bezit hebben van vuurwerk direct strafbaar gesteld. Mogelijkheid de dader direct te vervolgen met daar aan vast een stadion verbod voor enkele jaren.

12 januari 2020 om 13:00

Het is al strafbaar gesteld in combinatie met een voetbalstadion/wedstrijd. Stadionverboden worden elk seizoen uitgedeeld aan meerdere supporters van verschillende clubs. Vuurwerkhonden aanwezig en nog komt het binnen !

12 januari 2020 om 13:03

Wat gaat dat oplossen? Volgens mij is vuurwerk nu verboden dus dat verbod is er al.

12 januari 2020 om 13:58

Niet alles wat tot vuurwerk wordt gerekend is verboden. Deze zwarte rookpotten vast wel. Echter zijn die fakkels gewoon te verkrijgen. Dit omdat die Fakkel meegenomen mag worden op een boot. Mocht je in de problemen komen en je wil aandacht trekken dan mag je deze fakkel gebruiken. Het wordt dus gezien als noodsein signalen en niet als vuurwerk. Het wordt vuurwerk als je het afsteek zoals nu. Dat is verboden, echter bijna niet te stoppen omdat je de fakkels wel mag kopen. Controle bij de deur moet beter, maar is ook lastig. Om uitgebreid te controleren, moet je bijna een uur voor de wedstrijd bij het stadion zijn om nog voor de aftrap binnen te zijn. Het mooiste zou zijn als deze IQ loze mensen eens na gaan denken. Maar doorgesnoven en dronken maakt dat onmogelijk. Ik zou Engelse voorbeeld volgen. Supporters oproepen om idioten te filmen en deze beelden te delen met de politie. Zelf de personen aanspreken in de staat waarin ze verkeren is niet handig en gaat ook echt niet lukken.

12 januari 2020 om 13:15

Hahaha ja want een vuurwerkverbod gaat echt helpen in zuid Limburg... België en Duitsland liggen om de hoek. Dus dan halen ze het daar wel

12 januari 2020 om 13:18

Denk je dat ze dit bewaard hebben van oudejaarsdag?

12 januari 2020 om 14:39

Veel succes met handhaven iets wat vandaag de dag vanwege de talloze problemen en slechtbeleid al een hele opgave is. Een typisch verbod voor de bühne puur om weer zieltjes te winnen.

12 januari 2020 om 15:30

Ik sta op zich niet negatief tegenover een algeheel vuurwerk verbod, maar volgens mij laat dit juist zien dat je eerst moet nadenken over hoe je dit wilt handhaven.vuurwerk in een stadion is al verboden en dit gebeurt ondanks fouilleren ook no g steeds. We hebben al te veel regels die toch niet nageleefd worden. Waarom wil je hier nog meer van?

Vraag me steeds af hoe komt zoiets steeds het stadion in... zijn geen kleine potjes

12 januari 2020 om 13:33

Dag van te voren natuurlijk

12 januari 2020 om 13:44

Kom je een dag van tevoren dan wel zomaar met een paar tassen het stadion in? En loopt er niemand zondag ochtend voor de opening even een rondje over de tribunes?
Hier schiet je als club toch wel zwaar te kort hoor! Je wordt weer enorm benadeeld door je supporters, maar zelf moet je er ook wel iets aan doen.

Als je als fan je zin niet krijgt en je club om 12.15 uur moet spelen in verband met televisie ga je muiten en met vuurwerk gooien. Dan krijgt FOX overlap in het uitzenden van de wedstrijden. Je zou natuurlijk ook blij kunnen zijn dat FOX uberhaubt een wedstrijd van jouw club op televisie wilt uitzenden. We hebben het over de nummer 16 van de KKD tegen de nummer 15 van de Kkd.

12 januari 2020 om 12:47

heeft toch niks met uitzenden te maken, deze mensen zitten toch in het stadion? Zij vinden het gewoon geen fijne tijd om in het stadion te zitten

12 januari 2020 om 12:50

Waarom eigenlijk niet? Lekker op je vrije zondag naar het voetbal en als een holbewoner schreeuwen is toch beter dan op een doordeweekse dag waarbij je wellicht snel uit werk moet komen of laat in bed ligt, mits dit soort lui uberhaupt werken natuurlijk.

12 januari 2020 om 12:51

"je zou natuurlijk ook blij kunnen zijn dat FOX uberhaubt een wedstrijd van jouw club op televisie wilt uitzenden." Niet iedereen heeft behoefte aan alle oefenwedstrijden van Ajax die worden uitgezonden. Dit soort potjes zijn veel mooier.

12 januari 2020 om 13:05

Wat heeft een oefenwedstrijd van Ajax, die nota bene door de hoofdsponsor uitgezonden wordt, hiermee te maken?

12 januari 2020 om 13:07

Lekker vroeg aan het bier nietwaar? Niet verkeerd

12 januari 2020 om 13:08

@Supp ik kijk toch liever naar Ziyech en consorten dan naar MVV, maar ik denk dat het subjectief is.

12 januari 2020 om 14:36

Nee dat is niet subjectief. Ik kijk zelf ook liever naar t niveau van Ajax, maar het is helaas een utopie om dat ooit in de geusselt te zien dus daar moet ik t maar mee doen.

12 januari 2020 om 12:59

Dat snapte ik ook al niet. Normaal zou deze wedstrijd niet eens live worden uitgezonden, maar verstopt in het schakelkanaal met alleen de goals. FOX zet die club op de zondag in de schijnwerpers en dan gaan ze dit doen. Lekker populair anti modern foottball gelul van een paar hersenloze.

Blijf me bij dergelijke berichten toch ook altijd afvragen hoe men met al dat spul maar naar binnen blijft kunnen.

12 januari 2020 om 12:45

Vooral dit. Hoe is het mogelijk, dit is echt zwaar vuurwerk. Mijn vuurpijlen krijgen niet een half stadion mistig. Ik mag al blij zijn als er een rookwolkje ontwikkeld die langer dan drie seconden blijft hangen. Dit is gitzwarte rook, wat enorm dik is en de vuurpijlen schieten alle kanten op. Je kan mij niet vertellen dat je dit onder je jas verborgen houdt en naar binnen kan treden wel. Maar ja, als ik dan weer zie hoeveel plezier die gasten hebben eraan zal het allemaal wel massaal naar binnen zijn en de plaatselijke stewards intimideren en gewoon doorlopen. Want ik kom vaak bij Feyenoord, daar staan soms ook figuren dat als je een grote bek opzet ze bijna in janken uitbarsten.

12 januari 2020 om 12:47

Je kan ze niet allemaal tegenhouden de meeste zijn nog vrijwilligers die de orde moet vasthouden. Wil jij een klap op je bek, omdat je toevallig ziet dat sommige vuurwerk hebben. Als je er iets van zegt, kunnen ze goed tekeer gaan. Maar dat ligt meer aan de maatschappij dan aan de steward

12 januari 2020 om 13:09

Vind het ook een kwalijke zaak. Ze moeten de controles eens aanscherpen en strenge straffen uit delen (hoge boetes of eventueel een tijdje brommen)

Wat een stel proleten. Ik als Roda-supporter ben het hier absoluut mee oneens. En nu winnen mannen!

12 januari 2020 om 13:10

Erudiet verwoord, zeer eloquent. Derhalve hoop ik ook dat Roda JC een sufficient resultaat neerzet tegen MVV.

12 januari 2020 om 14:17

Wat?

Er zijn zoveel simpele en domme mensen op de planeet en het lijkt er op dat indien mensen in het voetbalstadion stappen dit nog eens een enorme groei neemt. Verbannen, je doet nooit meer mee. Zelfs niet op het terrein van de plaatselijke amateurclub, doei.

Staken en Roda 3 punten in mindering, het gebeurt tenslotte in eigen stadion en door eigen zogenaamde "supporters"...

12 januari 2020 om 12:45

Nou nee, dan word Roda de dupe daarvan. Terwijl je echt niet alles kunt controleren. Het ligt meer bij de supporters.

12 januari 2020 om 12:49

En ook bij roda. Die horen de mensen te controleren.

Wel raar bij roda. Als het gee luche geldschieter is die de boel verpest dan zijn het de supporters zelf.

12 januari 2020 om 12:51

Het kan wel natuurlijk, het zijn de gevolgen waar ze niet mee willen dealen en geen oplossing voor verzonnen hebben. Straffen is terecht.

12 januari 2020 om 13:06

Haha schei uit man, hier zijn geen sterreflikkertjes naar binnen gesmokkeld hè?! Wat hier de lucht in gaat moet je gewoon met een gedegen controle kunnen onderscheppen...

12 januari 2020 om 12:49

Kan me nog een wedstrijd herinneren Maastricht waar fans van MVV zich misdroegen. Kreeg MVV toen ook punten in mindering?

Helaas weer zo'n moment dat ik me als Limburger schaam voor een handjevol mede provinciegenoten. Wat een achterlijk volk.

Vuurwerk op de tribunes vind ik zelf geen probleem. Helaas zijn er altijd wel personen die er mee gaan gooien. Binnen krijgen van vuurwerk is vrij simpel. Bij grote wedstrijden mogen fans vaak hun sfeeracties al de dagen voor de wedstrijd voorbereiden. Er is dan geen enkele controle. Ook wordt het vaak meegenomen door bekenden die werkzaam zijn in het stadion zoals bij de catering. Als je het wilt is het mogelijk. Overigens vind ik veel mensen wel hypocriet reageren. Zien we bv de beelden van Boca-River vindt iedereen het geweldig. Gebeurd het in NL dan is het ineens een schande. Overigens heb ik Ajax hier ook weleens op gewezen. Stadionverboden uitdelen aan supporters die fakkels hadden afgestoken. Maar wel die beelden gebruiken in een promo-filmpje om vooral maar eens een wedstrijd van Ajax te komen kijken....

12 januari 2020 om 14:43

Dubbel he, maar als je een compilatie qua sfeer van welke club dan ook opzoekt op de diverse sociale dan heb je binnen enkele secondes al vuurwerk gezien.
Uiteraard is dit mooi om te zien en word het overal gebruikt om de uitstraling van clubbeelden mooier te maken.
Daarom is het juist zo dubbel dat elke club en KNVB etc....er zo hard tegen optreed omdat ze het wel gebruiken als sfeerbeelden etc...
Ik vind het erg overtrokken allemaal, maar we leven hier vooral in Nederland in een soort van watjes-cultuur waarbij ook maar niets meer mag en kan wat iemand dan ook maar niet leuk vind of kan schenden.
Die debielen die er zonodig mee moeten gooien kunnen ze er zo uitpakken met de huidige inzoom high tech camera beelden, maar dat durven clubs waarschijnlijk niet of kunnen dat niet vanwege zo'n privacy wet die in de,e van mij absoluut niet van toepassing is.

Ach zo zie ja maar weer primitievelingen zitten overal al vraag ik mij af hoe het mogelijk is dat er met zulk zwaar vuurwerk in het stadion te komen . Die gasten zijn zo dom dat ze hun eigenclub ermee duperen maar vaak zijn het de kansloze in onze maatschappij die dit veroorzaken , het ontbreekt dit soort volk aan intelligentie en moreel besef helaas daar kun je weinig aan veranderen .

Als je daarin staat dan komt k*** je letterlijk aanwaaien. Ook wel goed om die rooklucht in te ademen, daar helpt je sjaaltje echt niet tegen. Maar ach daar zullen ze pas over een x aantal jaar achter komen. Beetje de wedstrijd verstoren met deze onzin, en vanavond op de bank kijken hoe het er allemaal uitzag. Lekker man.

Fakkels brengt wel sfeer, dus ik vind niet dat het verboden moet worden. maar, dit kan echt niet

Ongelooflijk. Ben je nb aan de sterkere hand en dan haal je je eigen team zo uit het ritme door vanalles af te steken. Dan zit je echt met jezelf in de knoop.. En het maar gek vinden dat de tribunes zo leeg blijven... Hopen dat ze zich in de tweede helft gedeisd houden en dat roda de wedstrijd naar zich toetrekt

Terecht gestaakt.Waar rook is is vuur

12 januari 2020 om 14:41

Vuurwerk in dit geval

12 januari 2020 om 15:23

Zie foto artikel ;-)

Wat een zwaktebod, je moet de wedstrijd tot twee keer toe staken, en daarna speel je gewoon weer verder alsof er niks gebeurd is? In kaarten termen, je geeft geel, daarna nog een keer geel en dan zeg je "oh maar blijf maar wel op het veld staan hoor en meespelen". Je staakt, gaan die eencelligen daarna nog een keer door, dan stop je de wedstrijd punt-uit. Kan je wel zeggen "ja zonde van de fans die zich wel gedragen", maar die mogen hun afkeur dan maar richten op de eencelligen en niet op de scheidsrechter. Volgende keer bij dit idioot gedrag de wedstrijd staken, niet dit halfzachte gedrag.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren