Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Daarom kozen we met De Ligt voor Juventus, om een diploma te halen’

Laatste update:

Matthijs de Ligt had de clubs afgelopen zomer voor het uitzoeken. De twintigjarige verdediger koos er uiteindelijk voor om Ajax te verruilen voor Juventus, al verloopt zijn eerste halfjaar in Italiaanse dienst niet vlekkeloos. Mino Raiola, zaakwaarnemer van De Ligt, vertelt in een interview met La Repubblica waarom de keuze zes maanden geleden op la Vecchia Signora viel.

“Ik had De Ligt praktisch overal naartoe kunnen brengen. Overal. Maar hij wil de beste verdediger ter de wereld worden en zei tegen me: ‘Mino, ik moet naar het Harvard voor verdedigers’. Daarom kozen we voor Juventus, om een diploma te halen”, vertelt Raiola. De Ligt, die in Turijn een contract tot medio 2024 heeft ondertekend, speelde dit seizoen tot dusver zeventien wedstrijden, waarvan zestien duels als basisspeler.

De Ligt: 'Deze prijs geeft aan dat ik op de goede weg ben'

Raiola wist afgelopen week een andere cliënt weer aan het werk te krijgen in Italië, daar Zlatan Ibrahimovic terugkeerde bij AC Milan. “Zlatan is terug om plezier te hebben en de wereld te vermaken. Deze maanden zijn als de laatste tour van Queen, een lange tribute. We moesten dat in San Siro doen. Over iedere transfer hebben we wel onenigheid gehad. Op mijn 52e begrijp ik inmiddels dat hij altijd de beslissing nam, maar mij deed geloven dat ik het besluit had genomen.”

Ondanks de terugkeer van Ibrahimovic bij AC Milan, is Raiola niet bijzonder lovend over de club uit Milaan. Dat heeft alles te maken met zijn cliënt Gianluigi Donnaruma, die op het punt stond om i Rossoneri te verlaten, maar uiteindelijk zijn contract verlengde. “Ze zouden hun excuses moeten maken, want ik had gelijk. Ik wilde Donnarumma weghalen, omdat ik dat Milan niet vertrouwde. Net zoals ik het Internazionale van toenmalig voorzitter Erick Thohir niet vertrouwde. Mijn doel is om het uiterste uit de carrière van mijn spelers te halen. Daarin is geld het laatste dat belangrijk is.”

Heeft Matthijs de Ligt met Juventus de juiste keuze gemaakt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Goed in zijn werk maar wat een onsympathieke vent blijft het toch. Milan is niet te vertrouwen, Inter is niet te vertrouwen. Ja lekker makkelijk roepen zonder onderbouwing. Maar jij zeker wel?

31 december 2019 om 11:32

Nouja dit Milan is natuurlijk wel echt een puinhoop geworden en dat bevorderd de ontwikkeling van een talent als Donnarumma zeker niet

31 december 2019 om 11:39

Wat Raiola destijds heeft gedaan bevorderde zijn ontwikkeling ook niet. Maakte hem niet geliefd bij de fans en hij kreeg enorme druk op zich vanwege dat sterrensalaris.

1 januari 2020 om 11:13

Kan het zo zijn dat de speler in kwestie dat sterrensalaris per sé er uit wilde slepen? Ik zie dat mensen vaak afgeven op Raiola, maar voor iedereen die met hem in zee gaat staat geld waarschijnlijk op nummer 1, want je weet wat je in huis haalt met Mino. Niemand dwingt die gasten om hem als hun zaakwaarnemer aan te stellen.

1 januari 2020 om 12:28

Dat is Raiola zijn werk toch, er een goed salaris uit te slepen of niet?of had hij moeten zeggen : " Gianluigi,ik heb je salaris op 10.000 per week gezet.want dan kan je rustig zonder druk keepen, en dat PSG je dan het 50 voudige wil bieden moet je gewoon niet naar kijken, dit is het beste voor jou ontwikkeling "wat een bullshit

31 december 2019 om 11:50

Lol nou blijkbaar vertrouwen veel spelers hem wel, en daar gaat het om. Je kan zeggen wat je wil, maar die man haalt het beste eruit voor vele van zijn spelers. En clubs zijn erg egoïstisch dus snap zijn instelling tegenover vele clubs wel ja. Dan kunnen we hem wel haten of wat dan ook, daar heeft hij natuurlijk maling aan.

Laat Matthijs maar sukkelen en leren. Zodat hij voor Oranje de beste verdediger van de wereld kan worden. En daar de fouten niet meer maakt. De opvolger van Van Dijk.

Het is niet omdat hij mss de beste verdediger in de Serie A kan worden dat hij de beste van de wereld zal worden als ie vertrekt, want ga je van juve bv naar Barca dan is het weer totaal anders verdedigen dan je gewend bent. Benatia was een topper bij Roma ma kwam bij Pep en had veel problemen. Ik zie de ligt heel graag bezig en hoop dat hij een wereldtopper wordt!

31 december 2019 om 11:21

Roma is ook subtop. Echte top is gewoon iets te hoog voor Benatia, anders had ie bij Juventus wel iets meer gespeeld

31 december 2019 om 11:40

Ja klopt, maar vond Benatia wel lekker spelen bij Roma( voor Bayern)

31 december 2019 om 21:31

Dat is juist het probleem nu. Ik denk namelijk dat hij zich in Barcelona veel makkelijker had geacclimatiseerd (op sportief gebied) en de speelstijl ligt vele malen dichter bij zijn kwaliteiten. Ik moet nog maar zien of hij het gaat redden bij Juventus. Ik twijfel niet over het talent, de kwaliteiten en de potentie van De Ligt, maar ik vind Juventus niet goed bij hem passen.

Zo. Mino Raiola reageert indirect op de kritiek van Barcelona. Zelf denk ik wel degelijk dat Raiola hem voor de commissie naar Juventus gebracht heeft en dat de Ligt stiekem wel naar Barcelona wilde. Je kunt je client ook woorden in de mond leggen.....

31 december 2019 om 11:12

Waarom denk je dat?

31 december 2019 om 11:33

Waarom wordt dit alleen geroepen bij Matthijs de Ligt en las ik dit soort teksten nooit bij Justin Kluivert of Ouasim Bouy?

Al zou Raiola meer druk dan een incassobureau op hem zetten, dan had hij alsnog zijn ouders en de gehele technische staf van Ajax die hem kon helpen bij het nemen van een beslissing.

Barca is overigens niet heilig. Het is al lang niet meer de Barca van Guardiola of Villanova. En hij hoefde zijn maatje de Jong ook niet achterna te gaan.
Hij en zijn familieleden hebben met opzet en in volle bewustzijn contact gezocht met Raiola om een mooie transfer (voor Matthijs de Ligt uiteraard) te realiseren en dat heeft geresulteerd in een stap naar Juventus. Het gaat met vallen en opstaan, maar door pech werd hij eerder voor de leeuwen gegooid, dan het plan was. Hij komt er wel. Zo niet, dan brengt Mino hem naar een club waar jullie hem willen zien schitteren ☺️.

31 december 2019 om 13:38

Ik denk dat zaakwaarnemers meer macht hebben dan op het eerste oog lijkt en ik zou ze ook niet vertrouwen. Zeker Raiola niet. Zit vandaag af te geven op Manchester United over Pogba, maar toen hij Pogba daarheen bracht was de club al lang in de problemen. Had Raiola toen al moeten en kunnen zien. Over de Ligt: natuurlijk spelen daar meer factoren dan alleen Raiola: Ajax wilde mogelijk een hogere transfersom dan Barcelona wilde betalen, maar ik twijfel aan de bedoelingen van Raiola om een speler naar de juiste club te brengen. Raiola is een intrigant en gebruikt die eigenschap om spelers los te weken bij een club. Bij Bouy gebruikte hij de smoes dat Klaassen bij Ajax meer aandacht kreeg dan Bouy, hoewel Bouy een jaar jonger was. Ook het opkloppen van conflicten tussen de Boer en Kishna, waarbij de Boer natuurlijk de onprofessionele houding van Kishna benadrukte werd gebruikt om hem bij Ajax weg te krijgen. Justin Kluivert ging omdat Ajax anders te veel aan hem zou verdienen, terwijl die geldsom nu in de zak van Raiola terecht komt.

31 december 2019 om 13:37

Onzin, De Ligt is uiteindelijk een volwassen vent die zelf verantwoordelijk is voor zijn eigen keuzes. Als hij naar Barcelona had gewild, had hij nu bij Barcelona gezeten. En als Mino daar anders over had gedacht, had hij met Mino kunnen breken. Ik heb het idee dat Barcelonaminded Nederland het niet kan verkroppen dat De Ligt een andere club heeft gekozen. Volgens mij ben jij hier degene die De Ligt een mening oplegt - dat hij liever naar Barcelona zou zijn gegaan - , terwijl de feiten - hij heeft immers gekozen voor Juventus - toch echt iets anders suggereren.

1 januari 2020 om 11:18

Inderdaad, niemand heeft De Ligt gedwongen om met Raiola in zee te gaan. En doe je dat wel, dan accepteer je dus de manier waarop hij zaken doet en is geld net zo belangrijk voor jou als voor Raiola, al willen velen hier dat niet horen. De Ligt wilt dus stiekem naar Barcelona, maar als zaakwaarnemer kiest hij voor Raiola van wie iedereen weet dat zijn relatie met Barcelona niet heel goed is en dat hij altijd kiest voor de hoogste bieder. Je bent wel heel naïef als je dit gelooft.

"mijn doel is om het uiterste uit de carrière van mijn spelers te halen. Daarin is geld het laatste dat belangrijk is." En de award voor de slechtste grap van 2019 gaat op de valreep naar Mino Raiola!

31 december 2019 om 11:16

@mcmulenga - Eerlijk is eerlijk. Zijn spelers hebben nooit kritiek geuit op zijn praktijken (ze zijn eerder lovend). Het is meer de buitenwereld die ongelofelijk kritisch is op zijn werkzaamheden. Mits hij een regel heeft staan in het contract dat "zijn clienten niet kritisch mogen zijn op Raiola" wanneer je met hem in zee gaat. Maar alle spelers hebben tot nu toe altijd een rits van mooie clubs mogen spelen die een absoluut topniveau hebben gehaald.

31 december 2019 om 11:23

@fcgrun050, Raiola heeft zoveel vertrouwen in zijn clienten dat hij niet eens contracten heeft. Ze kunnen vertrekken wanneer ze willen.

31 december 2019 om 11:34

@primetime - Nou kijk eens, dan is dat helemaal niet het geval. Is samen met Jorge Mendes, aka Gestifute, natuurlijk de beste zakenwaarnemers waar je je kunt aansluiten. Jorge kan je automatisch brengen naar de Portugese clubs en de Wolves, en Mino kan je altijd ergens slijten bij de Serie A.

31 december 2019 om 11:39

@fcGrunEen mooie carrière zeker, maar je mag je ook wel afvragen of ze het maximale eruit halen met uitzondering van Zlatan die overal slaagt en kampioen wordt... Naast Juve is Man united ook zo'n club waar hij zijn spelers aan slijt.. Ook daar zijn ze allen niet 100% onomstreden en zie ik nou niet het plezier ervan af stralen.. Ik denk dat hij er vooral zelf beter van wordt en tuurlijk zitten ze bij een geweldige club met top salaris, maar puur sportief vind ik dat er nou niet altijd de beste keus wordt gemaakt... Misschien zien spelers dat echter zelf anders...

31 december 2019 om 11:43

@fcgrun050, je begrijpt me verkeerd. Ik bedoel dat hij uberhaupt geen contract heeft met zijn spelers. Als die hem zat zijn kunnen ze hem zo aan de kant schuiven. Connecties heeft hij overal wel. Ook PSG, PSV heeft hij goeie connecties mee. Ik bedoel dat hij zoveel vertrouwen heeft in zijn eigen werk dat hij het niet nodig vind om spelers te binden met een contract

31 december 2019 om 11:50

@gerben1978, een zaakwaarnemer hoeft niet per se het maximale eruit te halen maar het maximale wat zijn client wenst. Niet iedere voetballer beleeft nou enorm veel plezier aan voetbal en dit soort spelers zoeken hem wss sws eerder op. Sommige bleken daar gewoon goed in te zijn. Neem nou iemand als Gregory van der Wiel die bij Raiola zat. Die is allang niet meer gepassioneerd om voetbal. Dan kan de wens wel groter zijn om in een specifieke stad te zitten om zijn andere hobby’s uit te voeren. Dan kan je dat veel beter in Toronto doen dan in een of ander klein saai stadje.

31 december 2019 om 12:15

@gerben1978 - Nee dat snap ik, maar als je dan een speler bekijkt zoals Mkhitaryan. Wilde altijd naar de Premier League, komt dan bij een fantastisch club als Manchester United terecht, faalde (helaas, prachtige speler), komt uiteindelijk nog bij een andere mooie club terecht (arsenal), mede door de ruil met Sanchez, faalde daar ook en kom nu bij een mooie club als Roma terecht. Is daar ook niet onomstreden. Insigne wilde blijven bij Napoli, en is daar nooit meer weggegaan. Ik geloof best dat hij best goed met zijn spelers omgaat, ondanks dat ze amper spelen voor hun respectievelijke club. Vind hem in interviews niks en als vent heb ik ook niet zoveel met hem, oogt altijd vrij arrogant. Maar qua werk kan ik geen kritiek uiten.

31 december 2019 om 12:18

@primetime - Ja I know, maar doelde meer van in mijn comment dat hij geen regel in het contract heeft staan dat ze kritiek mogen hebben op Raiola. Ja absoluut, maar die man kan je in principe overal slijten waar hij je wilt gaan slijten. Die connecties heeft die man nu wel opgebouwd nadat hij echt succes had met Zlatan naar Juve laten verkassen.

31 december 2019 om 12:32

@fcGrun

Hij is absoluut een vakman en misschien wel de beste zaakwaarnemer die er is, want @Primetime heeft een heel goed punt aangezien wij kijken wat vanuit sportief oogpunt goed is maar misschien staat de speler in kwestie daar wel anders in. En wil vooral goed cashen. Snap je idd dat Mkhytarian ergens anders ook wel was mislukt en soms moet het allemaal net kloppen.. Het is puur mijn gevoel dat hij vaak eerder zichzelf voorop stelt dan wat de speler wenst en daar naar toe stuurt..

31 december 2019 om 12:43

@gerben, ik denk dat het sws onderschat wordt hoeveel jongens er puur voor het geld erin zitten. Zelfs bij de amateurs. Ik heb vroeger bij een club gespeeld met veel jongens die in armoede zijn opgegroeid. Veel jongens zijn hier prof geworden met aardig wat jongens bij Raiola. Ik ken ook genoeg jongens uit de amateurs die er allang mee zouden stoppen als ze het geld niet kregen. Voetballers zijn over het algemeen niet zo eerlijk maar als ik bv in de NBA kijk. Een Shaq o Neall gaf al toe dat hij voor het basketbal koos omdat het hem veel meer opleverde qua geld

31 december 2019 om 19:36

@primetime mooi verhaal over die jongens die toch nog hopelijk een goed centje hebben bijverdiend als prof en het is waar hoor want velen voetballen puur en alleen voor geld, pakken een mooi contract en verder genieten. Bogarde was hier vroeger een mooi voorbeeld van. NBA spelers komen in veel gevallen uit kansarme wijken en redden het veelal omdat ze beschikken over een zekere overlevingsmentaliteit. Een kans om te slagen die maar een keer voorbij komt en daar komen geweldige spelers uit voort. Shaq was natuurlijk een fenomeen.

31 december 2019 om 20:49

@gerben, Ik snap opzich dat je dat beeld hebt van NBA spelers maar het is niet zo, althans het is sterk verouderd. Om een grote sterke NBA speler te worden moet je veel eten. Maakt niet zo zeer uit wat maar je moet veel eten. Dat kan beter als je genoeg geld hebt om te eten. Studie wijst dat ook uit. 45 van de zwarte kids komt uit de laagste sociale klasse, in de nba 34 procent. Bij witte kids is verschil nog extremer 23 vs 7 procent. Basketbal is ook een van de makkelijkste sporten om vol te houden als je rijk bent. Vooral veel wedstrijden spelen en reizen. sommige teams trainen slechts een keer in de week. Wat dat betreft wel een stuk leuker dan veel andere sporten

Ik blijf erbij dat het natuurlijk voor een 19 jarige een grote stap is van het grote Ajax 'waar je veel heb laten zien in korte tijd en waar je verwachtingen schept bij bij grootmachten' naar het grote Juventus. Men zegt dan weleens te vaak Matthijs was geslaagd bij Liverpool, Man. City, Dortmund, Bayern of Barcelona.. Maar er zijn maar weinig 19 jarige die bij een grote transfer gelijk in de basis zullen starten. En Matthijs is dan wel uitzonderlijk goed op zijn leeftijd. Toch zal hij geduld moeten hebben. En misschien is Juventus niet de juiste keuze geweest.. Maar wie zegt mij dat hij bij een andere topclub wel al geslaagd was?? Die garantie heb je nooit? Soms kun je met een nieuwe auto ook veel meer gebreken krijgen dan met oude tweedehands boodschappenkarretje.. Matthijs komt heus goed terecht of hij nou slaagd of niet bij Juventus dan wel ergens anders. Kluivert had ook opstartmoeilijkheden bij Roma en die speelt nu ook geregeld bij de Romeinen. Dus ook over de Ligt hoeven we niet te zeuren.

31 december 2019 om 21:35

Maar uiteindelijk zal hij zich toch echt moeten gaan herpakken, want zolang dat niet gebeurt kan hij een basisplaats wel uit z'n hoofd zetten. Zelfvertrouwen doet veel met een mens, hoeveel talent je ook hebt. Ook een wereldtalent als De Ligt kan dan in de problemen geraken. Overigens denk ik wel dat hij zich herpakt, maar ik durf niet te zeggen wanneer en of dat bij Juventus zal zijn.

Haha wat een grap! Het is geen toeval dat veel van zijn spelers gelinkt worden aan Juventus of andere Italiaanse clubs, want ongetwijfeld krijg jij hier de hoogste fee als makelaar. En dan zeggen dat dit het beste is voor zijn carrière... Nu zit hij op de bank en voorbij gestreefd door Demirel. Deze man maakt geweldige deals en dat kunnen wij niet ontkennen maar wordt er vooral zelf beter van. Denk je dat Piqué zich druk maakt dat hij niet zo kan verdedigen als bijvoorbeeld een Chielini. Absoluut niet want hij heeft andere kwaliteiten en daarom had Matthijs vooral moeten kiezen voor een club op basis van de kwaliteiten die hij op dit moment bezit... Opbouwen, sturen, koppen en gevaarlijk zijn bij standaard situaties. Zijn beperkte wendbaarheid zal hem altijd limitaties geven bij het verdedigen en al zal hij voor een paar procent een betere verdediger worden, nu riskeert hij een mogelijk verhuur en zie je dan maar weer terug te knokken...
Hij kan nog altijd een top verdediger worden en is nog jong, maar er is nog zoveel ontwikkeling nodig om te slagen in Italië en helemaal bij Juve .. Dat wordt heel lastig.

31 december 2019 om 11:36

Maar je hebt het zelf over zijn beperkte wendbaarheid, dat valt juist in de la liga veel meer op. Een sloper worden past veel meer bij iemand met een beperkte wendbaarheid. Vind de PL wel bij hem passen

31 december 2019 om 11:54

Op zich zou de premier league niet verkeerd zijn daar ze met een zekere intensiteit spelen wat volgens mij wel bij hem past. Zie gewoon geen Italiaanse verdediger in hem, maar ik laat mij graag verrassen.

31 december 2019 om 12:11

@gerben, hij is zo jong. Hij kan een paar jaar in de serie a spelen. Dan paar jaartjes PL, paar jaartjes real/barca om af te sluiten bij PSG. Lijkt me een prachtige carriere waarbij je verschillende competities en landen hebt gezien. Beetje a la Ronaldo

31 december 2019 om 12:20

@primetime

Correct en hoop vooral dat hij de tijd bij Juve gebruikt om het vak van verdedigen te leren, maar daarna de stap te maken naar een mooie club als Bayern, Liverpool of Barca.. Dan heb je zeker een mooie carrière. Vind het gewoon zonde om die jongen met al zijn talent te zien ploeteren bij Juve, maar hopelijk voor hem en NL voetbal komt het goed.

31 december 2019 om 12:32

Persoonlijk vind ik Bayern niet zo mooi en de competitie evenmin. Volg het ook totaal niet. Hoop dat hij de volgende stap in de PL of La Liga neemt. Liefst binnen 3 jaar. Een PL club zou ik niet willen noemen want wie zegt dat een Liverpool over een paar jaar nog steeds sterk is? In de PL is alles mogelijk, miss is Klopp tegen die tijd weg en is het hele team uit elkaar gevallen. Kijk naar de verandering in sterkte en voetbalstijl van Liverpool, City, Chelsea, United. Geen een is constant. Bij PSG zou ik in mijn oude dagen gewoon lekker cashen a la Dani Alves.

31 december 2019 om 12:40

Ik zou Bayern echt zo'n mooie club vinden, Primetime voor Matthijs en daar had ik op gehoopt maar mocht niet zo zijn. PL is natuurlijk ook prachtig en City zou hierin een goede optie zijn aangezien het geld daar nooit op lijkt te kunnen en ze altijd bovenin zullen blijven draaien, maar hij zal zich in ieder geval financiëel geen zorgen hoeven te maken en er gaan ongetwijfeld nog een paar mooie clubs volgend voor hem.

31 december 2019 om 12:46

@gerben, dat is iets te voorbarig imo. miss gaat pep wel weg en doet Mancity vervolgens een paar ongelooflijke miskopen zoals United. Daar kan het geld ook niet op maar lijkt het ook nergens op. Real en Barca zijn stabiel. PL clubs zou ik echt per jaar bekijken.

31 december 2019 om 11:39

Dit is gewoon onzin wat je roep. Ten eerste, Mino is een italiaan, speekt de taal. Dan is het natuurlijk logisch dat er als eerst Italiaanse clubs zullen aankloppen in dit soort situaties. Denk je dat Matthijs zo achterlijk is dat hij zichzelf zo 1,2,3 kan laten beïnvloeden. Iedereen loopt hem nu af te zeiken vanwege zijn slechte keuze etc. etc. Wij hollanders zijn de masters in klagen, serieus. Hoe oud is die gast man, komop. Gun hem even de tijd. Hij geeft toch aan dat het een keuze is geweest met persectief op de toekomst. Hij wil namelijk de beste verdediger worden. Dat is hij dus nog niet. Hij zal daar komen door hard te werken en zo en dan zijn fouten te maken om daar van te leren. Hou nou eens eens een keer op dat die beter naar die club of die club kon gaan. Wat betreft de kwaliteiten waar je het over hebt......heeft hij niet de mogelijkheid dan op op te kunnen bouwen bij Juve? Sturen kan ook toch? Valt een beetje onder de definitie van opbouwen....als jij opbouwt stuur jij ook je spelers automatisch. Juve heeft nooit standaard situaties zeker. Krijgen nooit corners of vrije trappen......keep Calm, he just 19 yrs old....

31 december 2019 om 12:14

Ja, ik denk dat Matthijs zich heeft laten beïnvloeden onder de noemer dat je in Italië een betere verdediger wordt.. dat zullen jij en ik echter nooit weten. Italië staat bekend als het walhalla voor verdedigers al is dit de laatste jaren ook echt wel wat minder geworden, maar sorry je gaat mij niet vertellen dat Raiola de carrière van zijn cliënten voorop stelt, want de hoogte van de fee is het eerste waar hij aan denkt...Ik kraak Matthijs niet af en ja heeft tijd nodig in een nieuw land maar je ziet toch ook wel dat het geen 100% match lijkt te zijn tussen Juve en Matthijs...heeft niks met afkraken te maken en is mijn visie op de situatie. Tuurlijk krijgt Juve ook corners en standaard situaties maar bij Ajax en ook clubs in Engeland en Spanje spelen ze wat verder van hun verdediging en komt het vooral op positioneren in plaats van continue in de box verdedigen zoals in Italië... Daar horen specifieke kwaliteiten bij en die heeft hij op dit moment nog niet. Gun hem verder het allerbeste en hoop dat hij slaagt

31 december 2019 om 13:36

@gerben1978 De Ligt is verkozen tot het grootste verdedigende talent ter wereld. dan zou je het toch ook bij Juve moeten redden? een man uitschakelen en je duels winnen is uiteindelijk bij elke club hetzelfde. vergeet niet dat De Ligt voordat hij naar Juve ging ook al niet best speelde in Oranje in zijn vertrouwde systeem. ik denk daarom niet dat zijn slechte spel direct verband heeft met zijn overstap naar Juventus

31 december 2019 om 20:31

@japie_krekel

Persoonlijk zie ik het niet wat betreft het verdedigende aspect, maar gezien zijn jaar bij Ajax volledig terecht. Hij is een moderne verdediger en wat er in Italië wordt gevraagd dat vergt toch nog de nodige aanpassing. Je zou denken als je in PL of la Liga het redt, waarom niet in Serie A maar ondanks dat ze tegenwoordig wat meer vooruit spelen is het oogpunt en manier van verdedigen in Italië toch anders. Het pure verdedigen kan hij nog veel in leren en met name in de kleine ruimte. Uiteindelijk komt het wel goed met Matthijs. Beste wensen alvast kerel.

1 januari 2020 om 17:40

@gerben1978 thanks Gerben en sorry voor mijn late reactie maar jij ook nog de beste wensen! ik denk ook wel dat het goed komt met De Ligt maar de overstap naar een club als Juve is blijkbaar toch moeilijker dan iedereen dacht. als hij eenmaal gewend is daar verwacht ik wel dat hij zijn oude niveau weer gaat halen

Wat betreft de keuze, oke prima. Maar laten we niet doen alsof daar de beste verdedigers rondlopen. van Dijk, via Celtic, Southampton en nu Liverpool en wint even bijna de Balon dor. Of Ramos of Pique en noem maar op. Geen van hen heeft die zogenaamde diploma moeten halen in Italië. Dus laten we niet overdrijven.

31 december 2019 om 12:03

Nee klopt, dat zijn jongens die uit de jeugd komen of een hele omweg hebben moeten maken om de top te kunnen bereiken. Ik denk dat MdL geen zin heeft om met zijn potentie dezelfde weg te bewandelen als van Dijk......zou jij dat wel willen? En het is niet de schuld van MdL dat hij niet uit de jeugd komt van een topclub. Dus die beredenering van je is een beetje onzin. Een feit is gewoon dat de serie A bekend staat om verdedigend te spelen. Dan valt er ook veel voor zo een jonge te leren

31 december 2019 om 12:11

Uh het gaat niet om MdL maar om de uitspraak dat je in Italie het diploma kunt behalen om de beste verdediger te worden, alsof het alleen daar kan, om de kunst van verdedigen onder de knie te krijgen. En dan geef ik een voorbeeld aan met van Dijk die nu zowat (ã©ã©n van) de beste verdediger ter wereld is en bijna de Balon dor won.

31 december 2019 om 12:46

Ja ik lach me daar echt dood om. Het is een uitspraak die ik zou maken toen ik nog 14 jaar oud was. En dat van chiellinie leren enzo vind ik ook allemaal onzin want chirllinie heeft het ook van geen grote geleerd.... je bent goed genoeg of je bent niet goed genoeg.

31 december 2019 om 12:58

Dus jij wil zeggen dat alles nature is i.p.v. nurture. Ofwel je bent geboren met die kwaliteiten. Dan hoeven die jongens ook nooit te trainen. Ze trainen niet om beter te worden maar alleen om de conditie op peil te houden toch....wat een onzin. Waarom zijn sommige clubs voorstanders van het feit om oud spelers die op leeftijd zijn terug te halen? Niet om potten te breken maar om de jonkies zowel technisch als mentaal een steun te zijn.....

31 december 2019 om 13:04

@locovato en hoeveel heeft het geholpen om die oudjes terug te halen? Ze worden overlopen door jonkies omdat die oudjes het niet meer bij kunnen benen, En die oudjes hebben die jonkies ook niet echt veel bijgebracht zoals ik al had verwacht. Als het op Fysieke sporten vaak aankomt, je kan het of je kan het niet. Guardiola had mijn trainer kunnen zijn voor 18 jaar lang in de jeugd en nog was ik waarschijnlijk geen prof geworden

31 december 2019 om 13:06

Om jou een voorbeeld te geven, ik dacht dat pique ook zoals Puyol zou worden puur omdat hij samen met puyol speelde, maar daar is niks van waar. Pique is nog steeds diezelfde verdediger. Hij is misschien alleen slechter geworden dan zijn tijd met puyol omdat pique nu ook wat ouder is en misschien een stap trager.

31 december 2019 om 13:24

Dat kunnen jij en ik niet weten of ze hen wat hebben bijgebracht dus jou mening zal geen feit zijn. Een feit is wel dat het gebeurd, dat zal niet zonder reden zijn. Wil je zeggen dat Huntelaar geen enkele keer belangrijk is geweest na zijn tergkomst bij Ajax. Waarom roept men de afgelopen dagen dat ze Schone met open armen zullen ontvangen als hij terug naar Ajax wil komen? En om eens een andere voorbeeld te noemen of het stukje wat betreft Guardiola. Ik ken genoeg voetballers die geen voetballer zou worden zonder de begeleiding die ze hebben gehad. Een vriend van me kent Oguzhan Ozyakup, schijnt dat die jonge geen bal kon trappen en het geluk heeft gehad om via via via bij clubs te komen waar hij in de jeugd het e.e.a. heeft geleerd en uiteindelijk een transfer heeft kunnen forceren naar Besiktas. Hij heeft overigens in de jeugd van Arsenal gespeeld. Of die ene gast die tegelijk met Frenkie vertrok naar Barca wat eigenlijk op een dubbeldeal leek. Die zal straks natuurlijk een stuk beter gaan voetballen. Volgens mij speelde hij bij NAC ofzo. Wil je nu zeggen dat zijn niveau gelijk zal blijven omdat zijn niveau NAC is en de niet met de kwaliteiten is geboren om bij Barca te spelen. Niet dat ik hiermee aangeef dat hij ooit bij de hoofdmacht van Barca zal spelen. Maar goed waar het op neer komt is dat hij straks een stuk beter zal zijn dan zijn periode hiervoor.

Ja, daar zit wel wat in Mino. Maar of Mathijs die keuze nou helemaal zelf heeft gemaakt of dat het hem enigszins verplicht werd dat is een tweede. Desondanks denk ik dat MdL hier sterk uit zal komen en zijn puur defensieve kwaliteiten sterk kan verbeteren in Turijn.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren