Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Guardiola uiterst kritisch: ‘Ieder weekend is het een grote rotzooi’

Laatste update:

Manchester City wist zondagavond in het Etihad Stadium met 2-0 te winnen van Sheffield United. De woede bij the Blades richting scheidsrechter Chris Kavanagh en de VAR was na afloop groot, daar in de eerste helft een doelpunt afgekeurd werd wegens buitenspel en de arbiter bij de openingstreffer van the Citizens in de weg liep. Josep Guardiola noemt de VAR in gesprek met Sky Sports ‘een grote rotzooi’.

“Ik heb het al meerdere keren gezegd, mijn lijst voor de VAR is inmiddels enorm. Ieder weekend is het een grote rotzooi. In andere wedstrijden was het weer een grote rotzooi. Ik hoop dat het volgend seizoen beter gaat”, aldus Guardiola, die zijn honderdste overwinning met Manchester City boekte. “Het is een groot compliment aan de club. Natuurlijk zijn we enorm trots op de afgelopen seizoenen. 100 zeges in 134 wedstrijden is een ongelofelijke prestatie, het betekent veel. Ik ben blij voor de spelers, zij zijn voornamelijk de reden dat we zoveel hebben gewonnen.”

Collega Chris Wilder van Sheffield United zag voor de vijfde keer dit seizoen een doelpunt afgekeurd worden door de VAR, waarmee the Blades aan de leiding gaan in dit bedenkelijke klassement. “Weer een doelpunt afgekeurd door de VAR, dat is de achtste of de negende van dit weekend. Dit is een situatie die het spel niet helpt, maar ik laat anderen hier wel over praten. Ik heb er al genoeg over gezegd”, zegt Wilder in gesprek met de BBC.

Voorafgaand aan de openingstreffer van Manchester City leek scheidsrechter Kavanagh de bal te raken. “Ik ben naar de scheidsrechter geweest en ik heb hem eerlijk gezegd hoe ik erover dacht. We maken allemaal fouten en ik heb het idee dat hij er ook een heeft gemaakt. Het gebeurde allemaal heel snel en ik dacht dat hij wel wat geholpen had kunnen worden door zijn collega’s. We praten over een nieuwe regel waardoor een scheidsrechter moet fluiten als hij de bal raakt of in ieder geval een redelijke beslissing neemt als hij in de weg staat. Als hij dat had gedaan, had niemand in het stadion daar wat van gezegd.”

Had het eerste doelpunt van Manchester City afgekeurd moeten worden?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Weet je, iedereen schreeuwde om de VAR en nu hebben we t en is t weer niet goed. Het is teminste wel eerlijk nu. Als we t nu weer afschaffen zeggen we ja hij stond met z'n teen buitenspel dus ik vind allemaal wel makkelijk om de VAR af te zeiken

30 december 2019 om 07:52

Het gat niet omdat de var er is, maar het correcte gebruik van de var. Daar gaat het om, de mensen achter het scherm doen het slecht.

30 december 2019 om 08:11

@lizoke Idd, het gaat erom dat het juist gebruikt wordt en dat is nu zeker niet het geval. De var is een meerwaarde maar in Engeland kunnen ze het voor elkaar krijgen dat het niet zo lijkt te zijn. De beslissingen zijn zeer vreemd. In andere competities bijv. gaat de scheids weleens kijken naar de beelden, daar nooit. Maar goed dan dat buitenspel gedoe, er zijn gewoon 2 simpele oplossingen ervoor. 1. de 2 lijnen, rood en blauw, wanneer die elkaar raken en het wordt miniem dan is het een twijfel en geen buitenspel of 2. de beste oplossing is betere programma gebruik, dat 2 lijnen heeft ruimte voor fouten, waar begin je met het trekken vd lijnen bij beide e.d. maar ipv dat gewoon 1 muurlijn gebruiken zoals bij wielrennen, over het verticale. Zet de beelden stil en begint met het schuiven van die muurlijn naar de spelers toe waar het omgaat, uiteindelijk steekt er bij 1 iemand als eerst een lichaamsdeel eruit en dan weet je meteen of het buitenspel is ofniet en of het miniem is of niet. Het gebruik van die 2 lijnen en het trekken van die stippenlijn is gewoon niet juist en houdt je ruimte over voor fouten en dat moet niet.

30 december 2019 om 10:46

Het grote probleem is dat de Engelsen zo een goed systeem elektronisch systeem hebben (aangezien alle clubs dit kunnen betalen) dat er veel meer van dit soort minieme beslissingen zijn. De systemen in België en Nederland zijn minder gesofisticeerd omdat de clubs hier kleinere budgets hebben en daardoor is die apparatuur minder nauwkeurig.

30 december 2019 om 15:02

Het is niet eerlijk. Soms worden bepaalde ‘buitenspel’ situaties niet gezien door de var en anderen wel. Dit geldt ook voor de hands regel. Soms word een bal aangeschoten en is het hands, wordt er voor gefloten maar andere keren lijkt het alsof de var het niet ziet en gaat het spel gewoon door ondanks protesten van spelers.

30 december 2019 om 08:15

Est. 1892; "het is tenminste wel eerlijk nu." Dat zou het wel moeten zijn, maar als we de momenten gaan bestuderen waarin het er echt om gaat laat diezelfde VAR toch veel steekjes vallen. Het is af en toe net of dat ik naar comedy capers aan het kijken ben met beslissingen die er 'gezocht' worden of niet. Er moet nog veel aan gewerkt worden en zo ook veranderd want de euforie was groot toen de VAR zijn intrede deed, maar nu we wekelijks de grootste blunders zien, door de Var, groeit de aversie, en je kan velen geen ongelijk geven. En dan heb ik het nog niet eens over dat beslissingen die genomen moeten worden gemiddeld 4 minuten duren...

30 december 2019 om 08:56

Maar ik zat net wel te denken he, het is ook de beeldvorming die geschetst wordt op tv waarbij de kijkers, dus wij, hetgeen zien wat er allemaal vreemd uitziet. De camera beelden zijn niet secuur aangezien ze scheef staan altijd, tov de buitenspellijnen. Dus ik snap de uitleg ook zeker van de FA van gisteren. Het is dus ook meer dat ze ook daar wat aan doen. Een duidelijkere beeld naar voren brengen ipv dat kinderlijk tekenwerk wat erg onduidelijk is.

30 december 2019 om 09:19

De feiten zijn dat sinds de introductie van de VAR er meer juiste beslissingen zijn genomen. Het spel wordt daadwerkelijk eerlijker. De gedachte dat je alleen alles zwart wit kan maken bestaat alleen niet. Ook met 100 camerabeelden zullen er altijd momenten blijven die twee kanten op kunnen worden uitgelegd. Het is de perceptie omtrent de VAR die moet veranderen. Daarnaast zal de VAR steeds beter gaan worden naarmate het langer wordt gebruikt. Tevens zal er meer technologie ontwikkeld gaan worden om het nog beter te maken. Dat Pep met zijn aanvallende spel en snellen jongens nu vaker buitenspel wordt gegeven is niet de schuld van de VAR. Laat staan het geduikel van sommige heren.

30 december 2019 om 09:24

Dat klopt inderdaad SocioFan1. Alleen neem ik uitleggen/statements van de FA bijna altijd met een heel vaatje zout.. Het is namelijk zo dat in Engeland de scheidsrechters altijd maximaal de hand boven het hoofd gehouden wordt. Nooit ondervind een scheidsrechter consequenties na wanprestaties. Nooit vindt er controle plaats. Altijd wordt het rechtgetrokken door instanties als de FA. En dat is ook het grote probleem in Engeland met de VAR, namelijk de scheidsrechters op het veld en degene die achter de VAR zitten. Dat zijn namelijk dezelfde waardeloze scheidsrechters, die er alles aan zullen doen om hun waardeloze collega's "te beschermen" en vice versa. Dat merk je ook al aan het feit dat in Engeland nog 0x een scheidsrechter op het veld zelf naar de schermen is gelopen om de situatie zelf nog eens te beoordelen. Dat hoort er schijnbaar niet bij in Engeland... En voordat anderen mijn verhaal in twijfel gaan trekken omdat er meerdere dubieuze beslissingen bij de wedstrijd van Arsenal gisteren waren (beide kanten op overigens); dit zeg ik al sinds jaar en dag over de scheidsrechters in de PL! Elk weekend worden er zo belabberd veel arbitrale dwalingen gemaakt en nooit worden daar consequenties aan verbonden. En nu met de VAR is het voor kijkers inzichtelijker geworden hoe slecht het scheidsrechters korps in Engeland is, in plaats van dat er eerlijkere beslissingen worden gemaakt.

"00 zeges in 134 wedstrijden betekent ongelooflijk veel" Nou betekent vooral dat je grote kans hebt om veel te winnen als je als coach ruim 770!! miljoen mag investeren, terwijl je al beschikking hebt over spelers als Fernandinho, Ottamandi, Kompany (tot dit seizoen), de Bruyne, Sterling en Aguerro. Dus 3 tot 4 zijn gewoon basisspelers van wereldniveau en voor overige posities mocht Pep dus 770 miljoen spenderen. Dit is de context van betekent ongelooflijk veel.

30 december 2019 om 08:38

En toch lukt het bijna niemand anders. Utd geeft miljoenen uit, Chelsea normaal gesproken. Liverpool doet vrolijk mee en begint nu te presteren. Kijk hoeveel everton heeft uitgegeven. En Arsenal doet tegenwoordig ook gaat best. Bijna 200 punten in 2 seizoenen is gewoon gigantisch.

30 december 2019 om 09:34

@nederland79 Liverpool doet alleen wel mee op twee fronten (de PL en CL) en hebben ook flink veel geld verdiend aan hun CL succes. volgens mij heeft City de laatste 3 of 4 jaar tijd ook wel veel meer geld uitgegeven als Liverpool en bij Liverpool staan er met Joe Gomez en TAA tenminste nog twee jeugdspelers in die de kans krijgen

30 december 2019 om 09:48

@Nederland79 o ja? hoeveel hebben die teams uitgegeven? Laten we even vergelijken met Liverpool aangezien dat hun grootste concurrent is voor het kampioenschap. Klopp kwam pas oktober 2015 Liverpool. Een jaar eerder dan Pep. Dus zijn eerste transfers zijn van die winter. Eens? Wat en voor hoeveel heeft Klopp gebouwd. Dat jaar gaf hij uit 7 miljoen. Daarnaast raakte hij een topspeler Sterling kwijt aan City voor 63 miljoen. 2016/17 gaf hij uit 80 miljoen. 2017/18 gaf hij recordbedrag van 174 miljoen. Duurste aankoop was Virgil meer dan 80 mil. In dat jaar raakte hij trouwens Coutinho kwijt voor 145 miljoen. 2018/19 gaf hj uit 180 mil (met Allison als duurste aankoop). 2019/20 10 miljoen waarcan 8.5 mil besteed is aan speler die pas deze winter komt van Salzburg. Als ik de verkoopcijfers per jaar ook toevoeg, dan ga je zien dat Liverpool voor extreem veel verkoopt. Dus netto is uitgave van Klopp nog lager. Maar ik geef je alleen nu wat hij uitgaf totaal: 440 miljoen (nogmaals als ik verkopen bij doe, dan is dit bedrag bijna 0!). Klopp moest echt opnieuw bouwen en verloor net voor zijn komst Suarez en later dus Coutinho en Sterling. Beste spelers en grootste talent kwijt geraakt. Niet net als City waar Pep kwam en de beste spelers behouden bleven. Intussen heeft Klopp 2x de CL finale gehaald, waarvan 1 gewonnen, WK voor clubs gewonnen en staat nu dik bovenaan in de compititie. Ff voor jouw duidelijkheid. Seizoen 2019/20 heeft Klopp dus 10 mil uitgegeven waarvan 8.5 aan toekomstige transfer. Voor 21.6 miljoen verkocht aan overbodige spelers. City van Pep kocht 19/20 voor 168 miljoen aan spelers en verkcoht voor 69 mil. Dus begin dit seizoen ruim 100 miljoen uitgegeven terwijl ze al veel sterspelers hebben en staan op grote achterstand van Liverpool. Zoals ik dus zei, het betekent helemaal niets. Pep is absoluut geen betere coach dan Klopp. Klopp heeft echt moeten bouwen vanaf 0 en intussen de CL gewonnen, veel geld verdiend aan transfers en ligt op koers voor titel. Pep had nogmaals beschikking over toppers die vaak basisspelers zijn zoals Aguerro, Sterling, De Bruyne, Fernandinho en Ottamandi. Laatste speelt niet vaak. Dus Pep kon zijn beste spelers behouden en omheen bouwen voor extreem veel geld. Geen 1 club komt in de buurt wat Pep heefr uitgegeven in zijn periode.

30 december 2019 om 09:54

@mrkrillin Pep is best een goede coach die zijn teams leuk voetbal laat spelen maar bij Bayern en City zijn zijn Europese campagnes niet succesvol geweest en jeugd heeft hij ook geen enkele kans gegeven. Klopp staat daarom imo op eenzame hoogte als coach. die heeft Liverpool met verstandig en geduldig beleid terug gebracht aan de wereldtop en past ook waar het kan ook jeugdspelers zoals Gomez en TAA in

30 december 2019 om 10:10

@japie_krekel even om de cijfers duidelijk te hebben Klopp was bijna 1 jaar eerder in dienst. Hij begon oktober 2015. In dat seizoen moet hij eigenlijk alleen voor de winterse periode verantwoordelijk gesteld worden. Seizoen 15/16 gaf Liverpool 126.50 uit (als we alleen kijken vanaf Klopp dan zou zijn 7 miljoen!). Ze verkochten voor 90.55 mil. Negatief saldo -35.95. Nogmaals kan je dit Klopp aanrekenen? 2016/17 gekocht voor 79.90 (waarvan Sane duurste aankoop: 41.2) en verkocht voor 85.35. Eerste volledige jaar Klopp levert positief saldo van 5.48. 2017/18 gekocht voor 173.88 (Virgil voor 85 mil) en verkocht 194.50. Weer een positiefsaldo van 20.62. Seizoen 2018/19 uitgaven 182.20 (Alisson 62.5 mil duurste aankoop) en verkcoht 41.10. Eerste keer negatief saldo -141.10. Seizoen 19/20 uitgaven 10.40 (waarvan 8.5 pas winter komt van Salzburg) en verkocht 41.60. Positief 31.20. Klopp heeft dus netto weinig uitgegeven en meeste jaren juist meer verkocht dan uitgegeven. Pep kwam jaar later in dienst en zijn verdiensten: 2016/17 uitgave 213.50 en verkocht 35.35. Negatief saldo -178.16. Jaar 2017/18 uitgave 317.50 en verkocht 91.35. Negatief saldo -226.15. Jaar 2018/19 uitgaven 78.95 en verkoop 54.10. Negatief saldo -24.49. Seizoen 2019/20 uitgaven 168 en verkocht 69. Negatief saldo -99 miljoen. Dus hij heeft ieder seizoen negatief gedraaid en bizar veel uitgegeven, terwijl hij ook nog eens beschikking had over toppers die ik eerder benoemd heb. Resultaat 0 CL!

30 december 2019 om 10:18

@mrkrillin als je het zo bekijkt zijn dat idd geen geweldige statistieken die Pep kan overleggen. hij heeft dan wel nationaal succes behaald maar dat lukt PSG ook met de duurste selectie in Frankrijk en hetzelfde geld voor Bayern in de Bundesliga. wat Klopp heeft bereikt in zijn periode bij Liverpool is idd een stuk indrukwekkender. Liverpool speelde voordat hij kwam meestal mee in de subtop en is nu een club die je weer kan zien als internationale top. dat is erg knap als je het verschil ziet in de inkomsten en uitgaves tussen Pep en Klopp en eigenlijk het bewijs dat niet Pep maar Klopp momenteel op eenzame hoogte staat als coach. of je @zermatt hier blij mee maakt weet ik niet want volgens hem heeft City helemaal niet veel meer geld gespendeerd als Liverpool waar de cijfers die jij hebt achterhaald duidelijk een heel ander verhaal vertellen

30 december 2019 om 10:24

@japie_krekel heb voor jou speciaal de cijfers boven getypt. Wat maakt Pep zou goed? Adrie Koster en Fred Grim laten hun teams ook leuk voetbal spelen. Geef deze trainers Aguerro, Sterling en de Bruyne + 770 miljoen en ook zullen minimaal kampioen worden in Engeland en minimaal kwartfinales halen CL. Het is dus niet goed wat Pep heeft laten zien bij City maar een schande. Klopp heeft in langere periode vele malen minder uitgegeven, moest team bouwen, raakte beste spelers net voor hem (Suarez) of tijdens zijn bewind (Sterling en Coutinho) kwijt. En heeft 2x de CL finale gehaald en 1 x gewonnen. Wat jij ook terecht aangeeft, laat ook spelers uit de jeugd debuteren met Gomez en TAA. Pep haalt grootste talenten weg zoals die Garcia maar krijgt achterin amper kansen. Speelt liever met Fernandinho achter. Foden speelt te weinig. Gelukkig was Sancho weggegaan anders zagen we hem ook te weinig.

30 december 2019 om 10:35

@mrkrillin ik heb vaak gezegd dat ik Pep overschat vind hoor. ik kan genieten van het voetbal wat zijn teams spelen maar hij heeft ook wel altijd de financiele middelen om de spelers te halen die zijn type spel kunnen uitvoeren en daar zijn blijkbaar flinke uitgaves voor nodig. verder heb ik gezegd dat ook Pep met een RKC gewoon zou degraderen. hem een slechte coach noemen gaat mij te ver maar in principe doet hij het niet veel beter dan de coaches van pakweg een PSG en hij heeft de laatste jaren ook niet meer gepresteerd als een Zidane. het is een goede coach maar de beste coach van de wereld vind ik het momenteel zeker niet. om die titel te kunnen dragen moet je in de CL met misschien wel de duurste selectie van Europa toch wel een keer de kwartfinale overleven? als er een coach op dit moment de beste ter wereld genoemd mag worden is het Klopp met daarachter Zidane imo want drie keer op rij de CL winnen als beginnend coach vind ik een wereldprestatie en momenteel doet hij ook gewoon mee om de eerste plek in Laliga met een imo mindere selectie als Barca. verder vind ik wat trainers als Ten Hag en Rodgers laten zien ook heel indrukwekkend want die moeten het doen met vrij bescheiden middelen en halen daar het maximale uit. City werd dan wel twee keer kampioen met een record aantal punten maar ze lagen er elke keer in de kwartfinale van de CL uit waar Liverpool nog een aantal loodzware wedstrijden moest spelen in dat toernooi wat ze in de nationale competitie denk ik wel wat punten heeft gekost

30 december 2019 om 10:58

@Japie_Krekel: ik heb nergens gezegd dat Liverpool meer spendeerde dan City.

30 december 2019 om 11:01

@zermatt_person my bad, dan heb ik je vorige keer verkeerd begrepen

30 december 2019 om 11:06

@mrkrillin: Jij zegt wel nu wel dat Klopp, Coutinho heeft moeten verliezen, maar heb je gezien wat Guardiola heeft zien vertrekken na zijn komst? Guardiola zag spelers als: Zabaleta, Clichy, Sagna, Kolarov, (4 backs) Fernando, Navas, Demichelis, Yaya Toure en nog veel meer allemaal vertrekken sinds zijn komst bij City. Dan moest er flink geinvesteerd worden, met name in backs, om dat te herstellen. Dat Liverpool beter heeft geinvesteerd klopt, maar zij hadden ook niet zo een leegloop als City. Robertson bijvoorbeeld ook betere aankoop dan Mendy bij City, maar dat is vooral ook geluk hebben dat je zo'n schot in de roos treft. Klopp heeft met Karius een dezelfde investering gedaan, maar dat mislukte, terwijl Guardiola juist de pech heeft dat Mendy plotseling een man van glas is. Jij praat steeds over context, maar jij kan er anders ook wel wat van door selectief naar het negatieve te kijken om Pep af te kraken.

30 december 2019 om 11:06

@japie_krekel Een Zidane heeft natuurlijk wel meer gepresteerd (cl overwinningen vergeten?) en daarbij amper geld uitgegeven. Of Zidane een betere coach is, zeg ik niet. Feiten geven wel aan meerdere CL en weinig uitgegegen. Als Grim in de eredivisie blijft dan is dat een grotere prestatie dan met een miljardenselectie kampioen worden in Engeland.

30 december 2019 om 11:10

@Japie_Krekel: verder zeg je wel dat City nooit jeugdspelers de kans geeft, maar dat is echt onzin. Foden maakt bij Man City nu meer minuten dan bijvoorbeeld Iniesta op leeftijd van Foden bij Barca. Ook Zinchenko kreeg vorig jaar veel wedstrijden een basisplaats. Garcia is nog maar 18 jaar en krijgt ook genoeg speelminuten. Klopp geeft de jeugd echt niet meer kansen dan Guardiola hoor. Verder noem je bijvoorbeeld Gomez dat Klopp hem een kans geeft, maar ook hij kreeg afgelopen maand voor het eerst na dik 1 jaar weer speelminuten. Alleen TAA is de speler die serieus kansen krijgt onder Klopp.

30 december 2019 om 11:12

@MrKrillin: Zidane heeft misschien geen miljoenen gespendeerd, maar had wel een complete selectie onder z'n hoede, waardoor hij ook niet hoeft te spenderen.

30 december 2019 om 11:13

@mrkrillin volgens mij begreep je me verkeerd. ik zei ook dat ik Zidane na Klopp de laatste jaren de beste coach vind. er is veel kritiek vaak op hem maar als je kijkt naar zijn prestaties zijn die abnormaal voor een coach die eigenlijk pas een paar jaar is begonnen

30 december 2019 om 11:17

@zermatt_person Gomez heeft er ook heel erg lang uit gelegen met blessureleed dus die heeft eerst lang moeten revalideren en daarna weer gestaag spelritme moeten opdoen. voor die langdurige blessure stond hij al heel vaak in de basis onder Klopp. TAA is vaste basisspeler en Gomez heeft vaak hele wedstrijden gespeeld onder Klopp. Garcia en Foden spelen zelden hele wedstrijden onder Guardiola. Zinchenko zie ik niet echt als jeugdspeler, die speelde gewoon in de basis bij FK Oefa toen City hem daar weg kocht. bij Bayern kan ik me ook niet veel jeugdspelers herinneren die Pep in de basis posteerde

30 december 2019 om 11:19

@zermatt_persson Al die spelers die jij noemt, geen enkele was een topspeler of onbetwiste basisspeler. Ook Liverpool moest helemaal opnieuw bouwen en had de pech niet beschikking te hebben over spelers als Sterling, Aguerro, de Bruyne en Fernandinho. Liverpool moest ook veel backs vervangen zoals Clyde, Enrique, Monero etc. Heb je de cijfers niet bestudeerd? Klopp verkocht bijna ieder seizoen meer dan hij kocht. Ook heel veel spelers in categorie die jij noemt moeten laten gaan en vervangen. Kijk zijn basiselftal. Van achteren naar voren helemaal opnieuw gebouwd en intussen 2x CL finale, veel geld verdiend voor zijn club, jeugd laten spelen zoals Gomes en TAA en van veel matige aankopen verlost. City daartegen - en dit punt begrijp jij niet - had al beschikking over meerdere topspelers. Van de huidige selectie zijn nog steeds 3 a 4 basisspelers van voor komst Pep. Heeft ieder seizoen - en is een seizoen minder lang in dienst - voor vermogen mogen spenderen en ieder jaar grote negatief saldo. En nogmaals!!! hij had al beschikking over topspelers die er nog steeds zijn. Daarnaast beschikt City over een hypermorderne - misschien wel beste en duurste ter wereld - jeugdcomplex, heeft beste jeugdspelers overal vandaan gehaald en toch breekt er niets door. Liever met een oude Fernandinho als CV ipv Garcia een talentvolle CV. Ik snap niet dat je steeds excuses zoekt terwijl de feiten keihard aantonen: duurste selectie, meeste uitgegeven, beste jeugdcomplex, onwijs grote selectie, beste en duurste staf weredwijd filialen en nog steeds komt Pep niet verder dan kwart finales. Laatst ook uitgeschakeld in de CL door Spurs die 0 euro dat seizoen hadden geinvesteerd en waar veel jeugd speelt zoals Allie, Kane etc. Schaam jij je niet dat je nog de prestaties van Pep wilt goed praten?

30 december 2019 om 11:21

@zermatt_person voor de komst van Zidane hebben verschillende coaches ook dat elftal tot beschikking gehad en geen CL gewonnen.

30 december 2019 om 11:21

@zermatt_person Klopp heeft natuurlijk wel heel veel schoten in de roos. Wijnaldum, Robertson, Firmino, Mane, Van Dijk en Salah waren allemaal spelers van wie iedereen zich afvroeg of ze uberhaupt het niveau van Liverpool aan konden toen ze gehaald werden. 80 miljoen voor Van Dijk vond iedereen een belachelijk bedrag en mensen vonden dat Depay een koopje was voor United omdat de overrated Firmino van Hoffenheim Liverpool 5 miljoen duurder kostte. Fabinho is uitgegroeid tot een sterkhouder. Chamberlain, Origi, Shaqiri en Keita hebben laten zien dat het waardige back ups zijn voor als er iemand niet bij is. het aankoopbeleid van Liverpool is echt uitstekend te noemen

30 december 2019 om 11:24

@mrkrillin inderdaad. dan kunnen we ook zeggen over Pep dat hij puur en alleen de CL heeft gewonnen met Barca omdat hij Messi, Xavi en Iniesta tot zijn beschikking had. wat Zidane heeft geflikt door drie keer op rij de CL te winnen is gewoon een wereldprestatie

30 december 2019 om 11:24

@japie_krekel sorry heb je verkeerd begrepen. Ik ben geen fan van Liverpool (al gun ik ze van harte het kampioenschap) maar ik kan ook niets anders concluderen dat Klopp gewoon beste coach is.

30 december 2019 om 11:27

@japie_krekel haha het is ook lachwekkend dat mensen de transfers als toevaltreffers willen bestempelen, terwijl je bij bijna alle spelers vooraf weet, dit zijn typische Klopp aankopen. Benieuwd naar die Aziaat die komt in de wintertransferperiode voor 8.5 miljoen. Als hij veel wedstrijden speelt, zal ook weer een toevalstreffer zijn haha..

30 december 2019 om 11:38

@Japie_Krekel: Firmino was er al voordat Klopp kwam. Firmino is een aankoop Rodgers. Verder meet je nu echt met twee maten in het voordeel van Klopp. Jij noemt Chamberlain, Origi, Shaqiri en Keita een waardige back-up, maar bij Mahrez, Sane, Jesus etc noem je het belachelijk dat zij op de bank zitten i.p.v. waardige back-up. Verder zeg je dat Foden weinig minuten maakt, wat ook een belachelijke constatering is. Foden maakt tot nu toe bijna 2000 minuten in het eerste elftal van Man City in officiele wedstrijden. Dat is meer dan bijvoorbeeld Frenkie de Jong bij Ajax op de leeftijd van Foden. Die had toen nauwelijks minuten in het 1ste van Ajax, terwijl Ajax meer bekend staat om jeugdspelers de kans te geven, een lager niveau is dan City en BPL en Frenkie de grootste talent ter wereld is. Jij loopt op VZ steeds te klagen dat er gemeten wordt met twee maten, maar jij doet nu niet veel anders.

30 december 2019 om 11:42

@MrKrillin, nee, ik schaam me totaal niet. Ik kijk namelijk in veel breder perspectief/context naar zaken dan jij doet. Garcia is een goede voetballer, maar geen supertalent zoals De Ligt of TAA. Man City kan het niet veroorloven om Garcia nu veel te laten spelen, omdat hij simpel nog kwaliteit te kort komt en niet zo'n supertalent als men denkt.

30 december 2019 om 12:05

@mrkrillin: "daarnaast beschikt City over een hypermorderne - misschien wel beste en duurste ter wereld - jeugdcomplex, heeft beste jeugdspelers overal vandaan gehaald en toch breekt er niets door." Je kunt wel een duur en hypermodern trainingscomplex hebben, maar als je de toptalenten niet hebt, wordt het ook moeilijk doorbreken. Foden is het enige toptalent in jeugdacademie van Man City en hij krijgt dan ook gewoon kansen. Verder zeg je wel dat het een schande is wat Guardiola presteert, maar als het dan zo "schandalig" is, waarom is hij dan nog niet ontslagen?? Man City denkt er dus heel anders over dan jij i.i.g, want zij hebben gewoon het vertrouwen in Guardiola en daarom is hij nu gewoon de coach van City.

30 december 2019 om 12:32

@zermatt je hebt het over dat Foden jullie grootste talent is en genoeg kansen krijgt, maar is dat zo? Dit seizoen de 20 PL wedstrijden, is hij ingevallen in 10 wedstrijden en heeft daarin totaal 149 minuten gemaakt...dus van de minimaal 1.800 speelminuten, maar amer 149 minuten gehad. In die 10 wedstrijden dus gemiddeld maar 14,9 min speeltijd gehad. In de EFL heeft hij wel meer gespeeld namelijk 270 minuten, maar dat wordt minder serieus genomen. In de CL ook minuten gehad vooral toen al gespeeld was. Daarin 186 minuten gemaakt. Dus dit seizoen meeste minuten gemaakt in wedstrijden die er niet toe doen. In de community shield maar 1 minuut gespeeld. Dus 457 minuten van de 606 gemaakt in onbelangrijke of gespeelde wedstrijden. Vorig seizoen heeft hij 1.107 minuten gemaakt. Waarvan 327 minuten in 13 wedstrijden in de PL. Speelde dus gemiddeld maar 25 min in die 13 matches. De meeste minuten weer gemaakt in wedstrijden die niet van belang zijn of al gespeeld. Dus zoals je ziet, je grootste talent krijgt in de belangrijke wedstrijden gewoon amper speeltijd. Hij wordt dit voetbalseizoen ook alweer 20 jaar. Zo gaat Pep dus om met een supertalent. Vergelijk met een Sancho bijv die veel meer minuten gemaakt heeft. Of bij Liverpool waar Pep wel vertrouwen durft te geven aan Gomez en Taa. Je doet ook alsof het niets uitmaakt dat City beste jeugdcomplex heeft want zonder toptalenten heb je niets. Hier maak je weer de fout. City heeft wel overal vadaan de toptalenten weggehaald. Uit heel veel landen en vooral Spanje. Niet aardige talenten, NEE de grootste talenten. Alleen ze krijgen geen kansen en worden continue verhuurd. Sancho zou ook weinig speeltijd gehad hebben, Een Foden bij een Man Utd zou nu ook gewoon basisspeler zijn. Bij Liverpool zou hij ook veel meer gespeeld hebben.

30 december 2019 om 12:47

@zermatt_person ik vind Mahrez Sane en Jesus geweldige spelers maar ik vind ze wel erg duur voor bankzitters en dat was altijd mijn punt. jij pakt nu Frenkie eruit bij Ajax maar je had ook De Ligt kunnen noemen natuurlijk. Foden zit er al een tijdje en word gewoon zelden opgesteld in tegenstelling tot een TAA of Gomez. bij Bayern kan ik me ook geen jeugdspelers herinneren die echt kansen kregen van Pep

30 december 2019 om 13:55

@mrkrillin: Hoe kom je er eigenlijk bij dat City de grootste toptalenten steeds weg haalt? Heb jij deze toptalenten soms in het echt gezien? Phillipe Sandler een toptalent? Nee. Sandler is gewoon pure middelmaat van PEC Zwolle. City haalt hem alleen maar om hem via een verhuur constructie door te kunnen verkopen met winst, maar City is niet de enige club die dat doet. Ook Ajax, Feyenoord en PSV gebruiken regelmatig deze methode, maar Sandler is i.i.g. niet iemand dat ooit het niveau van City zal halen. Al die andere talenten als Itakura, Muric, Arzani, Diskerud, noem ze maar op, hebben never nooit de potentie om Europese top of subtop niveau te halen. Dan is het ook logisch dat City ze geen kansen geeft, zoals dat bij elke club geld als het talent niet een bepaalde potentie heeft. Foden is het enige toptalent waar City serieus een plan mee heeft. Hij heeft dan ook als enige talent een bijzondere potentie en zal steeds vaker een basisplek krijgen. Dit seizoen heeft hij al gespeeld tegen bijvoorbeeld Arsenal, wat gewoon een topwedstrijd is en volgend jaar zal hij definitief basisspeler worden op de plek van David Silva.

30 december 2019 om 13:59

@mrkrillin: Jij zegt wel dat Klopp, Clyne heeft laten gaan, maar volgens hij staat Clyne nog steeds onder contract bij Liverpool hoor. Alleen Alberto Moreno heeft Klopp laten gaan.

30 december 2019 om 14:09

@japie_krekel: Bij Bayern Munchen was Kimmich degene die Guardiola naar basis 11 loodsten en liet doorbreken. Verder noem je nu wel steeds TAA en Gomez, maar heb je ook gezien hoe oud deze zijn? TAA is al 21 jaar, twee jaar ouder dan Foden dus. Dan is het ook logisch dat je meer aanspraak maakt op een basisplaats. Jeo Gomez is zelfs al 22 jaar en kreeg vorig jaar pas (21 jaar toen), tot aan z'n blessure, echt serieuze kansen onder Klopp. Als Foden 22 jaar is, weet ik zeker dat hij een vaste basisplek heeft bemachtigt bij Man City. Verder ben ik het met zeker met je eens dat sommige spelers duur zijn voor de breedte, maar het voordeel hiervan is dat je het risico op een slechte bank zo klein mogelijk houdt. Als je met goed scout werk ergens in 2e divisie een goedkoop iemand gaat vinden voor de breedte, is het risico dat deze gaat mislukken enorm groot. City heeft voor meer zekerheid gekozen en daarom voor een duurdere speler voor breedte. Verder is Sane geen speler die te duur zal zijn voor de breedte, aangezien hij met dikke winst verkocht zal worden aan Bayern Munchen.

30 december 2019 om 17:41

@zermatt wat een dooddoener. Heb jij Garcia in het echt vaak zien spelen om te bepalen dat hij geen toptalent is? Nee Zermatt, ik ga uit van de informatie die ik tot beschikking heb via kenners en media. Als zij aangeven City haalt een van de grootste talenten van Barca, dwn ga ik er vanuit dat dit klopt. Ik ga niet net als jij uit van eigen onderbuik gevoelens. En je noemt nu heel slim Sandler maar iedereen weet dat hij niet als toptalent gekocht is maar als handelswaar. Spelers kopen, vervolgens aantal jaren verhuren aan een van de vele.filialen en dan doorverkopen met winst. Gewoon 1 van de businessmodelen vam City waar ze aan werken. Hoe krijgt Foden serieuzr kansen als hij maar 149 minuten tot nu gespeeld heeft (van de minimale 1800) in de PL? We kunnen nu al invullen hoe het gaat. City wordt weer vroeg uitgeschakeld in de CL, geen kampioen dus moet weer voor paar honderd miljoen spelers komen. Een vd posities die versterkt wordt is die van Silva. Dit seizoen wordt hij al 20 he. Als zo doorgaat in de PL - vooral City in de achtervolging- zal Foden rond de 300/400 minuten uitkomen. Lijkt me niet echt vooruitzicht dat ze serieus plan hebben en hij zo Silva mag vervangen.

30 december 2019 om 17:45

@zermatt Clyne is weg. Verkocht of verhuurd maakt niet uit. Wil je serieus weer een lijst met spelers van beide clubs die vertrokken zijn? vd huidige selectie.bij Liverpool was alleen Fermino al net gekocht. Rest is allemaal vervangen. Pep voor de zoveelste keer (en je gaat er nooit slim op in) had beschikking over Aguerro, Sterling, de Bruyne, Fernandinho (en Ottamandi) die nog steeds allemaal basisspelers zijn. Ik zou echt schamen om tegen alle feiten koppig blijven. Lees de cijfers rustig terug. Vergelijk ze, analyseer ze en kom dan met een antwoord.

30 december 2019 om 21:57

@mrkrillin. Het klopt inderdaad dat Otamendi, D. Silva, Fernandinho, Sterling, Aguero en De Bruyne er al waren, maar bij Klopp waren ook al: Gomez, Taa, Henderson, Milner, Lallana, Origi, Lovren en Firmino hoor. Deze zitten er nu nog steeds. Klopp heeft dus niet z'n hele elftal vervangen, zoals jij dat nu schetst. Guardiola heeft meer spelers vervangen bij City dan Klopp bij Liverpool. Dan is het ook logisch dat hij meer heeft uitgegeven.

30 december 2019 om 22:07

En hoe Foden serieus kansen krijgt? Door op zijn leeftijd meer minuten te maken dan spelers als Frenkie de Jong, Iniesta, Busquets, noem ze maar op, op de leeftijd van Foden. Foden heeft dit seizoen in BPL misschien slechts 149 minuten gemaakt, maar als je alle beker toernooien meerekent, kom je gewoon uit op 606 minuten dit seizoen. Dat is dus serieus kansen geven. In z'n hele carriere heeft Foden al in totaal 2041 minuten gemaakt in het 1ste van Man City in officiele wedstrijden. Dat kun je niet van veel spelers zeggen op de leeftijd van Foden hoor. Verder heeft Guardiola ook duidelijk gezegd dat er geen vervanger komt voor D. Silva. Kijk maar naar het dit artikel: www.vi.nl/nieuws/guardiola-maakt-foden-blij-met-st...

31 december 2019 om 08:48

@Zermatt je moet wel concequent blijvem he! Als je TAA en Gomez noemt dan moet jij ook Foden noemen. Deze jeugdspelers waren geen grote namen of doorgebroken. Daarnaast meeste spelers die jij noemt zijn geen basisspelers maar gewoon wissel waar nog op doorgeselecteerd worden. Om deze spelers wordt geen team gebouwd zoals bij City met al die spelers die er al waren. Millner (transfervrij) was een afdankertje van City, Lovren (25 mil) back up, Lallana (31m) back up en typische pre-klopp aankoop, Origi (13) geen basisspeler. Dus blijven alleen Henderson (18) over en Firmino (41). Dus in de basis alleen maar 2 spelers die voor Klopp gekocht waren en totaal bedrag 51 mil. Wil je van de selectie tellen die er al waren kom je op 128 mil. 2 spelers dus! hoe kom jij aan je jokke-brok claim Pep moet meer vervangen. Ik kan je ook overzicht geven van vertrokken spelers dan zie je wie meeste moest doorselecreren. Ff jouw pre-Pep team bekijken. De wisselspeler Ottamandi kostte 45 mil. Aguerro die tussen bank en basis zit kostte 40 mil. De basisspelers Fernandinho (40), Sterling (64) en de Bruyne (76) waren allemaal dure topspelers. Selectie totaal 265 miljoen. Ja arme Pep had echt een zware taak. Die moest van een dure selectie met allemaal grote namen een team maken van nog duurdere spelers. Klopp had een subtopteam overgenomen. Veel net-niet voetballers die vaak zonder idee gekocht werden en vaak voor te veel geld zoals Lallana. Klopp heeft in zijn proces naar Europse top gewoon 2x CL finale gehaald en 1x gewonnen. Hij had geen dure selectie met wereldtoppers. Stel je eens voor als Klopp bij start ook kom beschikken over sterling, aguero, de Bruyne etc. Vergeet nier Klopp raakte ziij besre spelers ook kwijt. Net voor hem of tijdens zijn bewind zoals Suarez, Sterling en Coutinho Dit probleem had Pep niet. Die kon makkelijker bouwen. Aub zet je zelf niet voor schut! Je mag pep persoonlijk beter vinden, maar kom niet met smoesjes. Feiten slaan je keihard om je oren.

1 januari 2020 om 10:05

@mrkrillin je dood staren op de CL heeft weinig nut, want 9 van de 10x wordt die competitie niet zonder geluk gewonnen.zidane zn 2e met real was nagenoeg zonder geluk, toen waren ze echt elke wedstrijd dominant (als ik mij dat zo herinner).liverpool was vorig jaar 5 cm verwijderd van uitschakeling in de Poulefase!!!.een bal in de laatste minuut die Milik 99 van de 100x maakt, schiet hij nu tegen de keeper aan. Barcelona die kinderlijkeenvoudig goals weg geeft omdat ze staan te slapen??2 jaar geleden de buitenspelgoals van liverpool tegen city.city die genaaid wordt tegen tottenham door de scheids.pep die tegen Tottenham in de steek wordt gelaten door Llaporte, die een geweldig jaar draaide maar 2 enorme blunders maakt tegen tottenham. Alsof je daar iets aan kunt doen als trainer.ik vond pep niet altijd even goed in de CL. Met zowel bayern en city heeft hij zich een paar keer teveel aangepast aan de tegenstander, waardoor zijn ploegen niet het gebruikelijke spel konden spelen. Daar heb ik me zeer over verbaasd en vond het ook onbegrijpelijk.maar zoals ik al zei...een CL kun je bijna niet zonder geluk winnen en er zijn elk jaar een stuk of 5 erg sterke ploegen waarvan er maar 1 kan winnen.ik wil klopp niks te kort doen, want hij presteert geweldig met Liverpool en Pep heeft wellicht

1 januari 2020 om 15:02

@nederland79, ik ben het volledig met je eens. Geen speld tussen te krijgen. Het slaat gewoon nergens op om een trainer naar bodem te praten als het in CL fout gaat en puur blind te staren naar uitgaves en daardoor andere, positieve zaken, te ontzien.

Nu staat het er alsof het een probleem is dat de var goals afkeurt. Dat is onzin natuurlijk. Terecht goals afkeuren is geweldig. Maar als je 5 minuten naar 2 stippellijnen zit te kijken en je weet het nog niet zeker, dan moet de goal gewoon tellen natuurlijk.
Gewoon met de computer 1 lijn trekken, als je het dan niet zeker weet is het geen buitenspel. Zo moeilijk is het allemaal niet

30 december 2019 om 08:38

Ik ben het met je eens. Ik vind het wel bijzonder dat veel mensen roepen om afschaffing van de VAR. Doorontwikkeling van de VAR lijkt me zinvoller!

30 december 2019 om 09:28

Het lijkt mij zinvoller dat er in Engeland eens gekeken gaat worden naar de scheidsrechters in het algemeen. De VAR is niet het probleem, aangezien het slechts een middel is.. Het probleem zijn de mensen erachter en de mensen op het veld. Die houden elkaar het handje boven het hoofd, en de FA doet dat op haar beurt weer met het gehele scheidsrechtersgilde. Er is namelijk nooit een consequentie voor een scheidsrechter in de PL na meerdere arbitrale dwalingen in wedstrijden. Die fluiten doodleuk de weer erop weer en maken dan doodleuk weer beslissingen waar niemand wat van snapt. Daar moet in Engeland eerstnaar gekeken worden!

30 december 2019 om 11:04

Het probleem is ook dat de VAR te snel uit zijn ontwikkelings- en testfase is gerushed. Daardoor zijn er nu veel meer kinderziektes. Ook verwacht men dat bij elk kleine wissewasje word gekeken, tevens komt een ander deel van de kritiek onterecht omdat men de regels niet kent. Ik denk dat binnen 10 jaar de VAR niet meer weg te denken is.

Jammer dat VAR niet consistent doelpunten afkeurt, zoals bij Liverpool steeds. Dit weekend ook weer, VvD met een handsbal net voor een goal. Maar nee, als het om Liverpool gaat hebben die voordeel.

30 december 2019 om 08:59

Was geen hands

De scheids raakte de bal helemaal niet.. Dus de goal was gewoon terecht. Ongelukkig, maar gewoon terecht. Verder knap van Guardiola die 100 overwinningen. Het record stond op naam van Mourinho.Wat betreft de VAR, het heeft wat problemen opgelost, bijvoorbeeld het geven van een rode kaart na een incident wat de scheids niet heeft waargenomen.. maar bij het geven van een penalty blijft het een zooitje, hoe je het wendt of keert het blijft interpreteerbaar. Want City had recht op 2x hands tegen Liverpool maar er werd niet gefloten. De volgende wedstrijd krijgt Liverpool wel een handsbal toegekend voor precies hetzelfde. Dit gebeurd heel vaak, de VAR is gewoon niet consequent. Rotzooi. Maar goed, we moeten geduld hebben en hopen dat het beter zal gaan. En misschien meer geld investeren in het opleiden van de scheidsrechters.

De regel bij buitenspel is als je de verdediger en aanvaller op 1 lijn staan is het geen buitenspel (vroeger was het wel buitenspel, maar ooit aangepast om aanvallend voetbal te stimuleren). Deze regel kan afgeschaft worden. Er staat wel altijd iemand een centimer of een pixel voor een andere dus het is nooit exact op 1 lijn met VAR technologie.

30 december 2019 om 11:05

Ik zou zeggen bij twijfel gewoon doorspelen. Buitenspel is niet bedacht hiervoor maar om goalhanging tegen te gaan.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren