Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Enorme blunder Leno leidt pijnlijke nederlaag Arsenal tegen Chelsea in

Laatste update:

Arsenal heeft het kalenderjaar 2019 afgesloten met een pijnlijke nederlaag tegen Chelsea: 1-2. De formatie van de onlangs aangestelde manager Mikel Arteta was in de slotfase volledig de kluts kwijt, waardoor de bezoekers er ondanks een achterstand alsnog met de zege vandoor gingen. Arsenal, met een blunderende doelman Bernd Leno in de gelederen, begint als grijze middenmoter aan het nieuwe jaar in de Premier League, terwijl Chelsea als nummer vier zeer goede zaken doet in de strijd om een Champions League-ticket.

The Gunners begonnen furieus aan de wedstrijd, met David Luiz die met twee afstandsschoten de toon zette in het Emirates Stadium. Een poging vloog echter naast het doel, terwijl in het andere geval doelman Kepa goed stond opgesteld. Aan de ander kant maakte Arsenal-doelman Bernd Leno een harde knal van Mason Mount onschadelijk. In de dertiende minuut viel de openingstreffer, met een hoofdrol voor Aubameyang. De Gabonese aanvaller kopte raak in de linkerhoek uit een afgemeten hoekschop van Calum Chambers. Laatstgenoemde moest halverwege de eerste helft naar de kant met een blessure, met Shkodran Mustafi als diens vervanger.

Chelsea was duidelijk niet gediend van de achterstand en the Blues gooiden derhalve de beuk erin. De gewijzigde speelwijze resulteerde in gele kaarten voor N'Golo Kanté en Antonio Rüdiger vanwege harde overtredingen van het tweetal. In totaal werden er negen gele kaarten uitgedeeld door scheidsrechter Craig Pawson. Er kwamen echter ook kansen voor de bezoekers in de slotfase van de eerste helft. César Azpilicueta kopte van dichtbij net naast en collega-verdediger Fikayo Tomori schoot net naast. In beide gevallen was Willian de aangever. Arsenal haalde desalniettemin met een 1-0 voorsprong het rustsignaal.

In de tweede helft was Arsenal een stuk minder dominant in aanvallend opzicht. Chelsea deed verwoede pogingen om de gelijkmaker te forceren, met een krankzinnige slotfase als gevolg. Leno zat volledig mis bij een vrije trap vanaf de zijkant van Mount. De bal vloog over de Duitse sluitpost heen, waarna Jorginho voor een leeg doel simpel kon binnentikken. Vier minuten later, in de 87ste minuut, was het wederom raak voor de formatie van Lampard. Tammy Abraham kon in het strafschopgebied volledig vrij afdrukken, na goed voorbereidend werk van Willian. Arsenal kwam deze keiharde dreun niet meer te boven in het restant van de bewogen derby in Noord-Londen.

Terechte overwinning van Chelsea?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik wil nooit meer iemand horen over Leno, dat die zogenaamd een topkeeper is. Heeft veel te veel van zulke momenten. En is geen puntenpakker in andere wedstrijden om zulke fouten met de mantel der liefde te bedekken, zoals we dat wel bij o.m. De Gea en Alisson mogen doen. Vorige wedstrijd hebben zijn capriolen ook punten gekost, door dat die bij het uitvoetballen Luiz in de problemen bracht.Verder hoop ik dat iedereen nu snapt waarom Deschamps steevast voor Giroud kiest ipv Lacazette. Aan Giroud heb je ten minste nog iets met zijn lengte, Lacazette is echt waardeloos. Te traag en kan niet afwerken.

29 december 2019 om 17:04

Toch een zeldzaam foutje van Leno. Heeft Arsenal keer op keer gered dit seizoen en elke keeper gaat wel eens de fout in ook zeker De Gea, dus ik vind het wel een topkeeper.

29 december 2019 om 17:04

Zeldzaam? Leno is geen puntenpakker en levert het team vaak problemen op met zijn zwakke uitvoetballende kwaliteiten.

29 december 2019 om 17:05

Keept ie ook een wedstrijd minder. Ga fietsen joh

29 december 2019 om 17:07

Nee, ik ga joggen.

29 december 2019 om 17:04

Leno heeft dit moment voor het eerst seizoen. Is echt wel een topkeeper, de Gea heeft deze momenten al veel vaker gehad dit seizoen.

29 december 2019 om 17:05

Tegen tottenham ook toch? Goede keeper maar zou hem nooit tot de absolute top beschouwen.

29 december 2019 om 17:06

Dat weet ik niet, vorig jaar tegen tottenham wel dit jaar weet ik niet. Misschien toch maar voor onana gaan?

29 december 2019 om 18:05

Leno is samen met Torreira en Auba de best presterende voetballers van Arsenal. Zou dus eerder een linksback, twee centrale verdedigers, rechtsback, twee middenvelders en twee flankspelers moet halen, vooraleer we zelfs moeten denken om Leno te vervangen.

29 december 2019 om 17:04

Geen puntenpakker? Hou toch op

29 december 2019 om 17:07

Zoveel punten pakken jullie anders niet de laatste 2 maanden .

29 december 2019 om 17:23

Beide wedstrijden werden gespeeld in 2019. Dus wel degelijk relevant.

29 december 2019 om 17:29

En toch lijkt het alsof we naar een heel ander Arsenal zitten te kijken. In potentie moet er toch bijzonder veel voetbal in zo'n ploeg zitten maar het kwam er vorig seizoen nog 2 keer zo veel uit. Het scheelde niet veel of ze hadden de vierde plek gewoon ten koste van Chelsea en Spurs behouden.

29 december 2019 om 17:34

Het gaat natuurlijk minder. Zag vandaag, zeker in de eerste helft veel positieve dingen bij Arsenal. Ook in de tweede helft verdedigden we gewoon goed. Amper kansen weggegeven. Een zeldzame blunder van Leno en een scheidsrechterlijke dwaling later, en we staan dan toch weer achter. Maar als je het vergelijkt met het Arsenal onder Emery, doen we het gewoon beter. De geblesseerden moeten terugkeren en Arsenal moet wat verdedigers kopen. Maar bon, dit Chelsea staat verder dan Arsenal. Een gelijkspel was verdiend geweest.

29 december 2019 om 17:55

Gelijkspel op basis van? Na een half uur begon Chelsea te ballen en waren zij de bovenliggende partij.. Ik snap ook niet hoe je denkt als Arsenal met dit soort clubs te kunnen rivaliseren als je spelers als Guendouzi, Torreira en Aubameyang hebt... Chokers pur sang. Denk wel dat Arsenal weer serieus punten gaat pakken, alleen nog niet woensdag :P

29 december 2019 om 18:09

Ik ga je niet entertainen met een beargumenteerde reactie. Je noemt Torreira en Auba op? En je beseft toch dat we na Jorginho's rode kaart, die match vandaag gewoon gewonnen hadden? Wat een mop.

29 december 2019 om 20:33

Je beseft toch ook wel dat Chelsea een pingel had moeten hebben in de eerste helft? Nederlaag volledig aan jezelf te wijten.

29 december 2019 om 17:07

Lekker basketbal gaan kijken van voetbal heb je nul verstand leno is ons beste speler dit seizoen...

29 december 2019 om 17:10

Auba is de beste dit seizoen. DIe gast loopt overal op het veld. Scoort en maakt ontzettend veel vuile meters. Laat ik het zo zeggen. Zie jij Leno van alle top 6 teams (tottenham met Lloris dan) de eerste keeper zijn? Nee. Hij is van het niveau Gazzaniga.

29 december 2019 om 17:10

Je bedoel Auba

29 december 2019 om 17:24

Van het niveau Gazzaniga dan nog wel. Wat een armtierige reactie.

29 december 2019 om 18:18

Auba overal op het veld? Sorry, nu onder Arteta weer ja, maar daarvoor onder Ljungberg en onder Emery was Auba vaak genoeg een ontzettend luie draak. Niet dat het erg is, want hij scoort elke keer om ons punten te bezorgen. Maar jij pakt onwaarheden aan om jouw punt te maken. Auba is zeker onze beste speler, maar daarna komt Leno. Jij maakt Leno met de grond gelijk op 1 fout, wat ik extreem triest vind. Volgens mij heeft Alisson dit seizoen ook al geblunderd en De Gea al helemaal (twee wedstrijden terug nog een enorme blunder..). Waarom kun je niet genuanceerder kijken dan? Alisson is inderdaad top, maar maakt ook net zo goed een blunder dus. De Gea is top, maar blundert geregeld dit seizoen. Dat maakt ze overall niet opeens sukkels. Leno is niet van hun niveau, dat beweer ik ook niet, maar Leno is wel gewoon een goede keeper die nu toevallig een fout maakt, maar overall gewoon een erg goed seizoen heeft.

29 december 2019 om 17:10

Dit ruikt echt naar een wedstrijd die gewoon is afgekocht, dit kan toch helemaal niet, die keper Lena maakt zo’n grote blunder, dit zie je niet eens is op amateur niveau.dan heb je nog die speler van Chelsea die rood had moeten hebben en die scoort, hij had er al met twee keer geel er van af gemoeten… je kan er veel van vinden maar dit kan echt niet op deze manier gaan.

29 december 2019 om 18:22

even aanstippen dat Guendouzi in de eerste helft ook al zijn tweede geel kartonnetje had moeten krijgen en Luiz donkerrood had moeten krijgen voor de aanslag op Kanté.....

Flink geholpen door de FA weer... tot drie keer toe een identieke overtreding die Arsenal gelijk geel oplevert en chelsea niks. Onterecht geen tweede geel etc... echt walgelijk

29 december 2019 om 17:11

En die penalty voor Abraham dan, waar Guenduzi exact hetzelfde deed als Jorginho later bij hem + het was binnen de 16? Daar had Chelsea nog in de eerste helft tegen 10 man moeten staan met een penalty mee... maar goed, Arsenal fans en objectief over de scheids is al 10 jaar een onmogelijkheid

29 december 2019 om 17:21

ga toch een stuk fietsen man. abraham gaat daar veel te gemakkelijk liggen, jorginho houdt overduidelijk vast en dat had rood moeten zijn, maakt overigens ook nog een overtreding op torreira bij z'n goal.

29 december 2019 om 17:42

Guendouzi ging nog makkelijker liggen bij dat moment met Jorginho, gelukkig trapte de scheidsrechter daar niet in.

30 december 2019 om 00:29

Veel te makkelijk neer, komop man, zet die Arsenal bril af...... Gewoon uit balans getrokken en zo te laat op de juiste positie...... penalty en tweede geel..... Plus daarna nog eens rood voor die vermeende aanslag , gelukkig net naast het hoofd van Kanté door Luiz.......daar hield de ref jullie nog met 11 op het veld.......beetje serieus blijven hè.

29 december 2019 om 17:23

Altijd dat gezeik op de scheids... Dat zeg ik niet omdat het nu meezit, maar het is gewoon altijd zo makkelijk. Soms heb je hem mee en soms tegen, klaar. Je kan je ook focussen op het feit dat Arsenal na minuut 30 er gewoonweg totaal niet meer aan te pas kwam, maar het is zo makkelijk om je ogen daarvoor te sluiten en vol de pijlen op de scheids te richten.

29 december 2019 om 18:21

Ik snap je punt azchelsea, alleen vind ik dat soort uitspraken altijd zo makkelijk als je de winnende partij bent. Ik kan het niet met zekerheid zeggen natuurlijk, maar ik gok erop dat jij bij een verliespartij waar een scheids twijfelachtige beslissingen heeft genomen (beide kanten op) daar niet over gaat praten. Je team heeft namelijk verloren. Beetje makkelijk om er dan als winnende partij met gestrekt been in te gaan dat men zeurt over de scheids. Uiteindelijk was Chelsea de betere ploeg inderdaad, alleen is het niet zo dat jullie 25 kansen hebben gehad.

29 december 2019 om 18:22

Het is niet dat Chelsea de ene kans na andere kans creëerde in de tweede helft. Heb denk ik niet 1 keer gedacht vandaag: 'oef wat een kans voor Chelsea'. Arsenal speelde 45 minuten lang goed, gaf in de tweede helft ook heel weinig weg. Kwam er zelf wel duidelijk niet meer aan te pas dan. Behalve die ene keer met Willock. Het is dat we van zover komen, dat ik niet helemaal ontevreden ben over het spel. Als je de match dan verliest, door een speler die er eigenlijk niet meer op het veld moest, dan is dat frustrerend. Zeker als je thuis verliest tegen Chelsea. Blijft toch wel een derby.

29 december 2019 om 18:23

Niet klaar. Ik wordt moe van dat gezeik op arsenal-supporters, dat we geen kritiek op de scheids mogen hebben als hij gewoon slecht fluit. Arsenal heeft letterlijk nooit de scheids mee. Geef anders twee voorbeelden van dit seizoen waar dat zo is, dan neem ik mijn woorden terug.

Begrijp me niet verkeerd; Ars heeft het in de tweede helft zelf laten afweten, dus de uitslag is wat dat betreft terecht... ilnaar ik durf wel te beweren dat chelsea met een objectieve scheids nooit meer was teruggekomen, laat staan gewonnen

30 december 2019 om 12:40

@jackieboy, ik probeer mezelf er in ieder geval altijd voor te behoeden of reageer dan gewoon niet na een wedstrijd waarin het voelt alsof mijn team is benadeeld, tenzij het echt heel zwaar buiten kijf staat en keer op keer gebeurt in een wedstrijd. Dat vond ik hier niet. Ik kan me in ieder geval niet herinneren om de scheids de schuld te geven van een wedstrijd, maar goed, iedereen beleeft de wedstrijd anders en daar moet ik ook rekening mee houden.

LONDON IS BLUE! Eerlijk is eerlijk, we hebben geluk gehad dat Jorginho mocht blijven staan maar na de eerste wissel van Lampard keerde de wedstrijd naar Chelsea’s hand en is deze uitslag terecht. We zijn echt verkeerd gestart, want Chelsea kon geen vuist maken in het eerste half uur. Na de komst van Jorginho en de terugschakeling naar 4 achterin zag je dat Chelsea echt de overhand had. Lamptey viel heel goed in en eigenlijk heb ik geen speler gezien van onze kant die een slechte indruk maakte! Ook voor het eerst onder Lampard gewonnen nadat we op achterstand zijn gekomen, ook leuk.

29 december 2019 om 17:04

Niks om trots op te zijn. Jorginho moest er met een rode kaart uit en maakte gewoon een overtreding op Torreira toen hij scoorde.

29 december 2019 om 17:04

Is deze uitslag terecht? Nee, Chelsea zou met 10 man nooit winnen van arsenal. Arsenal verdedigde prima voor die rode kaart.

29 december 2019 om 17:05

Guendouzi verdiende er ook een. In de eerste helft haalt hij Abraham in de 16 neer. Geen Geel. Geen penalty.

29 december 2019 om 17:05

Je vergeet dat penalty incident wel even, gebeurde veel eerder in de wedstrijd.

29 december 2019 om 17:07

Ik vond dat te weinig voor een penalty.

29 december 2019 om 17:07

Was er echt buiten hoor

29 december 2019 om 17:09

Bal was niet eens in de buurt. als je daar kaarten voor gaan geven dan kan je bij elke aanval wel geel geven want er wordt altijd wel getrokken. Mount mocht ook wel rood geven voor die smerige overtreding in de eerste helft.

29 december 2019 om 17:09

Guendouzi begint aan Abraham's shirt te trekken buiten de 16, niet er binnen. Dus never nooit een penalty.

29 december 2019 om 17:11

Niks om trots op te zijn? Ik denk dat Chelsea fans juist wel trost mogen zijn omdat ze veel beter waren en terecht hebben gewonnen.

29 december 2019 om 17:12

Hij trok niet eens aan z’n shirt... trok aan z’n arm en duidelijk pas in de 16, letterlijk hetzelfde wat Jorginho later terug deed. Dat was een overtreding, hoe kan dat er dan geen zijn geweest?...

29 december 2019 om 17:14

oke over de penalty kan je discussiëren. Maar Abraham deed mee aan de aanval en Guendouzi haalt hem onderuit. Dat is gewoon geel waard (net zoals die van Jorginho).

29 december 2019 om 17:16

Het was een overtreding. Maar geen penalty. Want, hier komt het nog een keer, de overtreding begon buiten de 16.

29 december 2019 om 17:22

abraham ging veel te gemakkelijk liggen ja. nooit geen rood, nooit geen penalty

29 december 2019 om 18:27

Proficiat met de overwinning yoeri!

Iedereen kan wel zeggen, blunder van leno, arsenal speelde slecht de 2de helft. Dat is ook waar maar als de scheids gewoon rood gaf (wat hartstikke normaal is). Dan had Arsenal echt niet verloren. Daar durf ik 1000% op te wedden.

29 december 2019 om 17:05

Guendouzi had makkelijk rood kunnen krijgen in de eerste helft.

29 december 2019 om 17:07

Het feit dat de scheidsrechter Jorginho niet wegstuurt is geen reden om die blunder te maken die Leno maakt. Beter kijk je gewoon naar je eigen ploeg en de onbegrijpelijke 2e helft dan dat je jezelf gaat vasthouden aan een 2e gele kaart die gegeven had moeten worden.

29 december 2019 om 17:08

Nou dan stond jorginho daar toch niet en was de bal gewoon uit gegaan

29 december 2019 om 17:11

Sorry hoor maar als jij verliest door dit incident kun je niet kijken naar je eigen ploeg. Arsenal verdedigde prima in de 2de helft. Als Jorginho geel had gekregen had Arsenal gewoon gewonnen.

29 december 2019 om 17:16

Jij kent mij niet, dus houd die aannames gewoon bij je. Ik kon prima leven met Ajax - Chelsea wat 0-1 werd, ondanks die dubieuze afgekeurde treffer van Promes. Chelsea was die wedstrijd gewoon beter. Dus kom mij niet de les lezen over hoe ik om ga verliezen door incidenten waar de arbitrage invloed op heeft gehad. Leno moet gewoon die bal pakken en maakt daar een grotere fout dan de arbitrage. Zo'n groot verval na rust, dat is het probleem, niet dat de scheids een kaart had moeten geven.

29 december 2019 om 17:26

Trek je je het verlies zo aan of ben je altijd zo chagrijnig in een gesprek?

Ik vind echt dat de inconsistente acties van de scheidsrechters ook consequenties mogen hebben voor ze. Telkens komen ze er mee weg met hun slechte optredens man. Jorginho moest al niet meer op het veld staan en dan maakt hij nog is de gelijkmaker. Lacazette geel, maar wanneer Azpi hetzelfde doet is er niks aan de hand he. Los daarvan het tweede doelpunt is volledig onszelf aan te rekenen amateuristisch verdedigd. Het eerste doelpunt ga ik geen woorden meer aan vuil maken.

29 december 2019 om 17:14

2de goal belachelijk gedekt door mustafi waarom geef je tammy zoveel ruimte

29 december 2019 om 17:19

Inderdaad, hoe kan je iemand ooit volledig open laten draaien en schieten in de 5 meter? Overigens gaat die Saka ook niet vrijuit, die zal wel op het einde van zijn conditie hebben gezeten maar liep totaal niet mee en toen hij er eindelijk was had hij die pass makkelijk kunnen onderscheppen als hij zich normaal positioneerde.

29 december 2019 om 18:49

Had wel een beetje medelijden met die Saka, die had in minuut 70 ofzo al last van z'n hamstring. Die had gewoon gewisseld moeten worden.

29 december 2019 om 20:39

Ja saka was inderdaad na die sliding op Lamptey geblesseerd geraakt.

Dramatische scheids! Maar wel een terechte overwinning voor Cfc. Die waren na de eerste halfuur by far de beste.
Tammy Willian en Jorginho toch echt goed gespeeld. En de 19 jarige RB van Cfc was ook schokkend goed. Heerlijk om te zien hoe die tieners hun kansen pakken.

29 december 2019 om 17:14

By far the beste maar geen enkele kans gecreã«erd de eerste 80 minuten. Leuk. Indien de scheids goed floot, had Chelsea met 10 man de wedstrijd uitgespeeld met geen enkel grote kans.

29 december 2019 om 17:19

Geen enkele kans? Volgensmij kreeg tammy en Dave, om maar twee op te noemen, wel twee kansen. Het had veel eerder 1-1 moeten zijn natuurlijk na de niet gegeven penalty. Jouw Arsenal werd weer oldschool weggespeeld door Cfc. Ik zou me diep en diep schamen.

29 december 2019 om 17:50

Het is de eerste keer dit seizoen dat ik over de scheids praat bij Arsenal? Niemand heeft daar natuurlijk tijd voor maar je kan mijn reacties in het vervolg volgen als je wil. Iedereen heeft de scheids wel eens mee of tegen. Maar als je na de match komt ontkennen dat ploeg X de scheids mee had, dan word ik wel boos ja. Heb Koscielny nog met de hand zien scoren en heb zelf ook gejuicht. Maar zal erna dan ook gewoon netjes erkennen dat de scheids een fout heeft gemaakt.

Nou fantastisch. Eerste halfuur goed daarna niks meer gedaan. Helpt ook niet dat Lacazette gewoon kansen loopt te verprutsen. Verkopen die gast. Jorginho had zijn 2e gele moeten hebben maar dat had Guendouzi ook in de eerste helft moeten hebben dus wil nou niet zeggen dat we zo erg zijn genaaid.

29 december 2019 om 17:13

Eerlijke reactie, niks aan toe te voegen. Met een paar gerichte aankopen kan Arsenal weer mee gaan doen bovenin. Wel absurd om te zien hoe Willian op zijn leeftijd nog countert.

29 december 2019 om 17:14

Gelukkig, een objectieve Arsenal fan, hopelijk neemt de rest een voorbeeld aan je.

Koekenbakker van een scheids. Hoezo is dat geen tweede geel voor Jorginho? Uiteraard moet hij dan degene zijn die de gelijkmaker maakt, al was dat gewoon een blunder van Leno natuurlijk.zuur dit, maar ben blij met de progressie onder Arteta. Nu nog wat capabele voetballers erbij graag!

29 december 2019 om 17:44

Tweede helft van Arsenal was echt de ondergrens van de ondergrens. Nog slechter dan onder de vorige trainer.

Leno, je bent toch echt een nutteloze debiel als je zo'n actie doet wanneer je voorstaat tegen Chelsea. Alle goede momenten in andere wedstrijden gelijk teniet gedaan.

Overigens is Lacazette een grap. 50 miljoen betaald voor iemand met minder doelpunten en assists in 2019 dan Virgil van Dijk, we gooien Aubameyang op linksbuiten voor deze stripper. Wat een slechte pot.

29 december 2019 om 17:05

Inderdaad heel zwak. Nu snap ik dat Deschamps liever voor Giroud kiest dan voor Lacazette. Aan die laatste heb je echt niets.

29 december 2019 om 17:21

Deschamps kiest nog eerder voor Ben Yedder dan voor Lacazette en ook dat is begrijpelijk.

29 december 2019 om 17:08

Lacazette is ook niet zo slim heb ik het idee. Liet zich weer volledig leiden door emoties. Hij was ook degene die de domme overtreding voorafgaand aan de vrije trap van Chelsea waaruit de goal viel.

29 december 2019 om 17:22

Lacazette oogt dom, arrogant en bezit te weinig kwaliteiten voor dit niveau. Heb het een beetje gehad met hem.

29 december 2019 om 17:46

En wat waren de reacties toen positief van de Arsenal fans, net als met Pepe, maar die mensen hebben niets van de Ligue 1 gezien denk ik. Matige eerste aanname, matige balbehandeling, matig in de afronding, matig in de passing, niet echt lengte of uitmuntende snelheid, het is echt een matige spits die niet in éã©n kwaliteit uitblinkt. Dat is 130 miljoen voor Pepe en Lacazette, hetzelfde bedrag als wat de voorhoede van Liverpool koste.

29 december 2019 om 19:04

We zeiden het inderdaad al vanaf het begin. Ben dan ook niet verrast, alleen dat hij nog steeds mag starten.

29 december 2019 om 19:40

Het is lachwekkend dat een prima spits zoals Aubamayang dan op de vleugel wordt neergezet. Arteta toch......

29 december 2019 om 22:14

Arteta toch? Hoe zou jij het neerzetten dan? Let wel, Kola is niet geschikt voor t spel dat Arteta wil spelen.

Arteta blijft gewoon hetzelfde probleem als zijn voorgangers hebben. Een onbetrouwbare verdediging die wedstrijden voor je verliezen. Voorin heb ja Lacazette die nooit iets goeds voor je doet. Ik weet niet wat er met die Pepe is, maar die zit nu ook bij de 3e trainer dit seizoen op de bank. Eerste helft was wel prima, dus daar moet je op voortborduren, maar ja dan val je weer zo terug na rust en helpt je keeper ze in het zadel.

29 december 2019 om 17:19

Wauw ben jij echt te dom te lezen? Er staat toch letterlijk dat Arteta hetzelfde probleem als zijn voorgangers heeft? Dus nee, daar kun je hem niet op aankijken en hij heeft ook geen andere opties. Anders had hij ze wel neergezet en zijn voorgangers ook. Het maakt niet uit wie je als trainer neerzet met deze selectie inclusief achterhoede, want het materiaal is gewoon bedroevend. Ik hoop dat Arteta snel iets mag kopen, zodat hij kan gaan bouwen.

Als Jorginho rood had moeten hebben Guendouzi toch ook?

Zag het al aankomen. De manier waarop is wel weer typisch Arsenal maar de hele 2e helft was Chelsea dik de bovenliggende partij. Kan niet zeggen dat het onverdiend is uiteindelijk. Na een uitstekend eerste half uur stortte Arsenal volledig in. Snap niet dat ze het mentaal niet op kunnen brengen om gewoon door te gaan. Dit verval kan echt niet op dat niveau.

Kantelpunt was dus echt het niet wegsturen van Jorginho. Maitland-Niles kreeg later voor dezelfde overtreding wel geel. Extra zuur dat uitgerekend Jorginho de gelijkmaker maakt.

29 december 2019 om 17:07

Jorginho had 9 man van Chelsea achter zich, Maitland-Niles 2 van Arsenal. Compleet andere situatie, omdat het ene een serieuze aanval onderbreken was en het ander het begin van de opbouw

29 december 2019 om 17:12

'begin van een opbouw', man man man. Als je echt probeert te beargumenteren dat Jorginho's actie geen tweede gele kaart verdiende, dan snap je er niet heel veel van.

29 december 2019 om 17:16

Dus alle aanvallers mogen vasthouden!? Dat is natuurlijk de grootste onzin. Jorginho is door de scheids gematst, want zonder geel op zak had hij hem 100% gekregen.

29 december 2019 om 17:16

Je kan hem geven, maar exact hetzelfde gebeurde bij Abraham in de eerste helft en dat was volgens de scheids/VAR niet eens een overtreding, dan was dat ook geel (dus rood) en een penalty. Eens?

29 december 2019 om 17:21

VAR mag niet optreden voor gewone overtredingen.

29 december 2019 om 17:23

Tsja, Arsenal kan alleen maar met een man meer winnen, he? We praten niet over het spel van Arsenal wat 60minuten lang dramatisch was....

29 december 2019 om 17:30

En Chelsea kan dus duidelijk enkel maar winnen met de scheids langs hun kant. Zo kan ik het ook zeggen. Bon, Arsenal verdiende btw maar slechts een punt maar iedereen die beweert dat Chelsea vandaag de scheids niet mee had, is gewoon subjectief.

29 december 2019 om 17:15

Was echt niet dezelfde overtreding. Ja dat vasthouden was hetzelfde maar de situatie niet. Ajaxcied legt het perfect uit.Dus wat dat betreft kan ik de scheids begrijpen. Maar het neemt niet weg dat Jorginho wel van geluk mocht spreken

29 december 2019 om 17:28

Kantelpunt was dus absoluut niet dat moment, maar de wissel Jorginho voor Emerson na een halfuur. Vanaf toen was Arsenal de draad kwijt en heeft Chelsea gedomineerd.

Ze werden pas gedomineerd in het laatsten kwartier, maar vooral in de eerste helft had Arsenal gewoon de wedstrijd moeten doden. Heel zuur dit voor de Gunners, maar heerlijk voor de fans van de andere clubs al dat gepraat van die Gooners maar weinig daden. Onterecht verloren, geef het toe maar dit gun ik Frank & Chelsea echt niemand had verwacht dat ze het zo goed zouden doen dit jaar, maar ze doen het echt. Verdediging moet wel even nieuwe spelers hebben en ook nog proberen een top middenvelder te halen.

29 december 2019 om 17:06

Waarom heb je zo'n haat op Arsenal? Voor zover ik weet ben jij geen tottenham fan.

29 december 2019 om 17:13

De hele tweede helft was Chelsea veel beter, wellicht de tweede helft nog eens terugkijken.

29 december 2019 om 17:29

Zeker niet de hele 2e helft. Misschien maar een kwartier of 25 min max. Ging echt wel gelijk op in het begin.

Arsenal gevochten als leeuwen, zelfs Auba en Laca probeerden met slidings met man en macht te voorkomen dat Chelsea de 16 in kwam. Complimenten voor de inzet. Chelsea wel verdiende winnaar, voetbalde een stuk beter, zeker de 2e helft. Benieuwd wat Arteta eruit gaat halen. Ik denk een goede coach maar je blijft bij Arsenal toch wel een beetje een eredivisie verdediging houden. Gewoonweg niet goed genoeg maar wie weet hoe ze zich gaan ontwikkelen.

29 december 2019 om 17:33

Ik denk dat als Arteta een verdediging naar wens heeft dat er mooi voetbal van achteruit op de mat gelegd kan worden. Nu heb je David Luiz die deze wedstrijd ook weer 20 lange ballen in de handen van Kepa heeft gespeeld, dan kan je natuurlijk nooit opbouwen. En een Mustafi mag natuurlijk nooit spelen voor Arsenal, al is het maar als invaller.

Ik hoop dat Lampard eindelijk doorheeft dat 4-4-3 zijn ideale tactiek is en dat 3-4-3 een eenmalige uitschieter was tegen Spurs. Chelsea werd volledig gedomineerd voor die wissel en daarna domineerde Chelsea zelf volledig. Qua gedrag en scheidsrechterlijke beslissingen wel een vervelende wedstrijd trouwens, Jorginho had zomaar rood kunnen pakken (hoewel ie wel heel makkelijk neerging), Torreira vroeg opzichtig om een kaart terwijl ie zelf al geel had bij die actie - had ie eigenlijk ook rood voor moeten hebben. Al met al wel een terechte uitslag trouwens, Chelsea was de enige ploeg die wilde/kon voetballen vanaf de 30e minuut.

29 december 2019 om 17:30

4-4-3, daar wil elke coach wel mee spelen

Op basis van het spelbeeld van vooral de tweede helft een verdiende overwinning van Chelsea. Arsenal had in de tweede helft helemaal niks in de melk te brokkelen, m.u.v een schot van Willock. Torreira laat zich heeel makkelijk wegzetten door Jorginho bij die goal. In welk gewichtsklasse zou die Torreire vallen in de bokswereld? Featherweight? Verder vind ik die Willian echt een geweldenaar. Wat een techniek, overzicht, vernuft, fitheid en snelheid heeft die man. Loopt in de 85e minuut even de 10 jaar jongere Saka er compleet uit en behoud ook nog het overzicht. Als ik Barca was zou ik het wel weten.. lijkt mij ook een goede combo met Messi

Wat is Arsenal een slecht elftal zeg, ze kunnen eigenlijk helemaal niets. Totaal geen organisatie, bal drie keer rondspelen is te veel gevraagd, verdedigers die niet instappen, niemand die een bal kan vasthouden of een geweldige steekpass kan geven, spelertjes die telkens bij de scheidsrechter staan om kaarten te vragen in plaats van zelf een keer een bijdrage te leveren en dan betaal je daar de hoogste ticketprijzen en seizoenkaartprijzen. Zo'n Guendouzi zou bij Ajax op de tribune zitten. Zelfs voor een paar honderd euro die ik zou kunnen krijgen om dat zooitje te bekijken zou ik voor passen. Gelukkig heeft Chelsea me nog enigszins weten te vermaken.

De invloed van Lampard op deze pot: gewoon durven in te grijpen na een halfuur en door een wissel en formatieverandering de wedstrijd volledig naar de eigen hand zetten. Geweldige zet. Vanaf de wissel heeft Chelsea echt goed gevoetbald en naar mijn mening ook verdiend gewonnen. Echt heel blij ook dat de jonge gasten een keer weerbaarheid hebben getoond. Eindelijk een keer een achterstand omgebogen. Een smetje is dat er commotie zal zijn om de overtreding van Jorginho. Het vasthouden van Jorginho was erg licht en de tegenstander ging erg happig naar de grond, maar het blijft wel discutabel. Ik vind zowel tweede geel als geen kaart te verantwoorden.

Wat een slotfase van de wedstrijd. Ik dacht echt dat de wedstrijd bloedeloos in een 1-0 overwinning maar oa die blunder en die controversiële goal van Jorginho(had niet meer op het veld moeten/kunnen staan) word het toch nog een wedstrijd om over na te praten.Arsenal gewoon een middenmoter in Engeland, als ik eerlijk ben is het niet zo verrassend. Al jaren is het niet geweldig zowel onder Weger als Emery. Dat zal ook wel komen doordat de selectie simpelweg niet kampioens waardig is en het feit dat er gewoon slecht is ingekocht, veel miskopen of spelers die niet helemaal uit de verf komen. Het is daarom belangrijk dat er in het bestuur veranderingen komen. Dan zie ik Arsenal weer aan de top komen.

eerste helft was voor arsenal, tweede voor chelsea. ik zag goed voetbal van arsenal de eerste helft; naar voren, veel energie en kansen gecreëerd. abraham ging natuurlijk veel te gemakkelijk liggen bij wat chelsea fans een penalty vonden, geef maar toe dat jullie team eigenlijk met 10 hadden moeten staan en dat er een overtreding op torreira werd gemaakt bij de 1-1. zeer onterecht dit, zeer zuur. als er niet van man united wordt gewonnen, vrees ik zelfs voor EL voetbal.

ten eerste wil ik de chelsea fans feliciteren met hun 3 punten. mikel arteta doet het goed we moeten positief blijven en geduld tonen, in de eerste helft zag je hoe goed ze druk gingen uitoefenen op de spelers van chelsea wanneer ze de bal hadden. in de 2e helft wat meer achterover geleund maar dat gaat ook goed komen. overigens vond ik dat jorginho er af moest met een 2e gele kaart, alle domme reacties niet hierop reageren. bij de goal van chelsea bij de 1-1 leek het mij dat er een overtreding werd gemaakt door jorginho, waardoor hij vrij kwam te staan. zeker een grote fout van leno, maar los van dat werd er naar gekeken maar naar Mijn mening(voor de mensen die denken dat ik gelijk wil hebben), vond ik het een overtreding. maar overal gezien was chelsea de 2e helft beter als arsenal we kunnen zeuren wat we willen over rode kaarten en overtredingen, maar dat brengt ons geen 3 punten. we moeten arteta zeker tijd geven, want je ziet al een vooruitgang hij is er nog maar een week. Lets GO Arsenal!

Zeer veel geluk gehad chelsea vandaag.
Sinds willian bij chelsea speelt zijn er een aantal trainers bij chelsea geweest en ze hebben hem allemaal op zelfde manier gebruikt. Hij kan maar paar wedstrijden per jaar goed spelen en de rest van het jaar heb je er niet veel aan. Emerson moeten ze nooit meer een blauw chelsea shirtje aan laten trekken die jongen irriteert zoo hard. Dat is net een meisje. De rest van de spelers tonen wel inzet alleen helaas hebben niet allemaal het niveau om op dit podium te spelen.

Ik ben voor Arsenal en Arsenal heeft gewoon terecht verloren. Die eerste overtreding van Ghuendouzi was buiten de 16 en kreeg ie terecht geel voor. Die met Abraham vastpakken was idd in de 16 en had ie rood moeten krijgen en 2e geel en pingel tegen. De tweede helft had welliswaar Jorginho rood moeten of kunnen krijgen maar dan nog heeft Arsenal verdiend verloren. Arsenal begon en speelde 1e helft asl een Stier en 2e helft alleen maar achteruit gelopen en als mak lammetje te spelen, dan verdien je het ook niet om te winnen. En Leno pakt al 1,5 seizoen punten voor de club, dat is gewoon een top keeper. Dit was een van zijn zeldzame bad day at the office.

Had geen voorkeur maar 1-2 was geflatteerd en soms had ik het idee dat Shelsea de scheids wel erg mee had.

29 december 2019 om 22:21

Stemmingmakerij. 6pnt boven de streep, 7pnt onder een EL plek.

Met clubs (en het verval) van Arsenal en ac milan etc realiseer ik me dat ik relatief oud ben (word) 33 jaar.Dit waren toch altijd de clubs die nationaal domineerden , vanmiddag zag ik the old firm derby wat tegenwoordig ook niets meer voorstelt (buiten schotland) celtic en rangers waren vroeger ook clubs waar je internationaal rekening mee moest houden (nu kanon voer) Het enige wat me kan bekoren is dat Liverpool terug aan de top is.Jammer , het is nu city - psg en toch ook Juve wat laten zien dat niet de mooiste clubs winnen maar de dikste portomonees (no offence Zermatt)Spanje is al jaren barca en real , vroeger deportivo , valencia celta de vigo enz. Ps : Zo moeilijk moet het toch niet zijn om Arsenal terug te krijgen aan de top? Er zijn daar toch middelen? En een achterban enz? Relatief nieuw stadion is er ook al..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren