Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Overmars laat zich uit over toekomst Ten Hag en wijst naar Pochettino

Laatste update:

De afgelopen tijd werd Erik ten Hag meer dan eens in verband gebracht met een vertrek bij Ajax. Onder meer Bayern München zou de 49-jarige oefenmeester graag willen binnenhalen en Edwin van der Sar beaamt in gesprek met Voetbal International dat hij ‘nadenkt over zijn toekomst’. Marc Overmars benadrukt tegelijkertijd het belang van ‘timing’ en wijst naar het ontslag van Mauricio Pochettino bij Tottenham Hotspur.

“Erik heeft nog een contract. Maar hij denkt natuurlijk ook na over zijn toekomst. Daarbij zal hij, net als wij hebben gedaan, ook meewegen hoe hij bij Ajax kan werken en hoe dat bij andere clubs is. Hij heeft ook gezien dat we het vertrek van bepalende spelers goed opvangen, waardoor hij weer het typische Ajax-spel kan spelen en voor de prijzen kan blijven gaan”, zegt algemeen directeur Van der Sar over Ten Hag. Het contract van de oefenmeester loopt nog tot medio 2022.

'Geen sprake van crisis bij Ajax, ze staan toch bovenaan?'

“Pochettino kon drie jaar lang overal heen omdat hij het zo goed deed bij Tottenham”, voegt directeur voetbalzaken Overmars toe. “United, Real Madrid; clubs van die grootte. En nu wordt hij ontslagen. De club moet hem een afkoopsom meegeven, een nieuwe trainer aanstellen, die weer nieuwe spelers wil. Dat kost zoveel geld. Wanneer doe je wat, dat is timing. En laten we wel wezen: Ajax heeft onder Erik zo ongelooflijk mooi voetbal laten zien.”

“Iedere keer als je denkt: Het zal nu wel minder worden, is het toch weer goed. Nu is hij gelukkig nog bij ons en wat er in de toekomst gebeurt, weten we nog niet”, stelt Overmars. De technisch eindverantwoordelijke en Van der Sar worden ook gelinkt aan een vertrek bij Ajax, maar laatstgenoemde benadrukt dat het ‘gras niet altijd groener is aan de overkant’. “Soms moet je koesteren wat je hebt en hoe gaaf is het Ajax weer terug te brengen naar de Europese top. Marc staat er net zo in. Wij zijn hier nog niet klaar.”

Zie jij Erik ten Hag op korte termijn vertrekken bij Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Overmars is altijd heel duidelijk naar de buitenwereld, dat vind ik voor een voetbalclub best een uitzondering. Als je bijvoorbeeld naar de situatie rond PSV kijkt de afgelopen weken is er eigenlijk enorm veel gelogen tegenover de media over bijvoorbeeld het vertrouwen in Mark van Bommel. Wellicht een manier om de Telegraaf met hun geruchten buitenspel te zetten?

19 december 2019 om 10:12

Zelfs hier weet de Telegraaf nog iets negatiefs en van het niveau Shownieuws te maken hoor. Het is fijn voor ten Hag dat er weer een potje gewonnen is en de verloren wedstrijden kan je ook echt wel verliezen.men zegt altijd "ja maar Ajax heeft zoveel geld dus mogen ze eigenlijk niet verliezen van iemand uit de Eredivisie". Dat maakt voetbal nou zo mooi. Barcelona, een van de duurste selecties ter wereld kan namelijk ook 'gewoon' van Levante verliezen.

19 december 2019 om 10:14

Dat doen ze altijd. Bij ajax gaat het natuurlijk niet slecht nu. Dat er een dipje is en er wat spelers geblesseerd zijn is de enige rede dat het wat moeilijk gaat. Psv was natuurlijk een drama omdat iedereen te hoge verwachtingen had inclusief van bommel zelf. Maar iedereen zag dat de selectie minder is dat vorig seizoen. Maar inderdaad overmars is wel wat uitgesprokener dan een de jong en Gerbrands. Dat zag je ook met keizer.

19 december 2019 om 12:17

Ik zou niet te naïef zijn, zolang het goed gaat zijn we duidelijk, maar vallen de resultaten tegen zullen ze in Amsterdam ook over elkaar vallen. Dat is in het verleden niet anders geweest. Neemt niet weg dat Overmars het erg goed doet en dit soort openheid prettig is voor de supporters.

Mooi als Ten Hag nog 1 seizoen zou blijven,maar Ajax is niet afhankelijk van hem, en zeker niet als Ajax straks opnieuw gaat bouwen aan een succesvolle periode. Ik kijk al uit naar Ajax onder Reiziger,die capabel genoeg is om ook succesvol te zijn bij Ajax1.

19 december 2019 om 10:25

Dat vind ik best voorbarig. We kunnen helemaal niet zeggen of Reiziger het goed zal doen met Ajax. Als spelers als Hakim, Donny en Promes vertrekken dan wordt het voor elke trainer lastig om het team weer op te bouwen.

19 december 2019 om 10:40

Waaruit blijkt dat Reiziger capabel genoeg is om bij Ajax succesvol te zijn? Daar ben ik wel benieuwd naar. Dit is overigens geen sneer ofzo, want ik kijk vrijwel nooit naar Jong Ajax, dus ik weet ook niet hoe hij het daar heeft gedaan afgelopen seizoen. Maar Keizer had er bijvoorbeeld ook de grootste moeite mee om Ajax aan de praat te krijgen.

19 december 2019 om 12:38

Keizer had dan ook een tamelijk ingrijpend akkefietje in de voorbereiding. Het heeft ten Hag vervolgens ook nog een half jaar gekost om de boel aan de praat te krijgen, daar was een nieuw seizoen voor nodig. Dus daar mag je Keizer niet op afrekenen vind ik

19 december 2019 om 13:46

Ik was dat spontaan even vergeten, dom! Dat heeft inderdaad een negatief effect gehad op dat gehele seizoen. Desalniettemin was ik er niet van overtuigd dat hij het tij zou doen keren.

19 december 2019 om 16:39

Wat wel voor Reiziger spreekt , dat hij bij Sparta werd gezien als de toekomstige trainer van Sparta 1 . Voor de rest zit Reiziger nu al een tijdje naast Ten Hag op de bank. Al weet ik natuurlijk niet wat de verhoudingen zijn in de staf rond Ten Hag. Ik denk wel dat reiziger in de toekomst een trainer voor Ajax zou kunnen zijn , of dat volgend seizoen al is dat zal moeten blijken

Prima Overmars, onze trainer zou beter moeten wisselen en de jeugd iets meer de kans moeten geven. Maar dat is het dan ook, ik ben super trots op onze club, het niveau dat vorig jaar aantikte was legendarisch en ik heb het eindelijk bewust meegemaakt! Ten Hag zit goed hier in Mokum, ik hoop dat hij voorlopig blijft. Anders gun ik hem zijn vervolgstap, zowel als speler als trainer moet je voor Ajax willen werken. En uiteraard met heel je hart, anders moet niemand tegen willen houden dat werkt nooit.

19 december 2019 om 10:23

Sulejmanii, een deel van de jeugd heeft gisteren een kans gekregen en niet aangegrepen. Noa Lang was ronduit slecht, Ekkelenkamp in de eerste helft onzichtbaar en het leek wel of hij niet mee deed en bij Gravenbergh mis ik nog steeds de wil, agressiviteit en explosiviteit om op het middenveld te kunnen slagen. Hij liet tegen Telstar gewoon zijn man lopen. Daar waar ze zich konden laten zien, hebben ze geen van drie die kans genomen. Positief was de hele korte invalbeurt van Sontje. Overmars zal dus aan het werk moeten, want als meerdere basisspelers geblesseerd, oververmoeid of geschorst zijn, dan gaat het spel met grote stukken achteruit.

19 december 2019 om 10:34

SPetterson ik heb het niet over gisteren, maar meer over in de Eredivisie. Siem zal ik altijd dankbaar blijven voor 15 mei 2011, maar hij is snel een oude man geworden en voegt niks meer toe. Dan zie ik liever een van de namen die jij eerder opnoemde, Huntelaar is logischerwijs ook veel minder aan het worden. Maar Traoré die het prima doet in Jong Ajax, zie ik veel te weinig en te kort.

19 december 2019 om 10:40

Jeugd pas je in wanneer het team wél draait. Ten Hag had dit seizoen makkelijk wat vaker een jeugdspeler of twee kunnen laten invallen in de 60e minuut. Siem kan gewoon echt niet meer en ook Huntelaar loopt op zijn laatste benen. Ben benieuwd of hij Traore in ieder geval een kans gaat geven zichzelf te bewijzen in de tweede seizoenshelft. Anders weet je in de zomer nog niet wat je aan hem hebt.

19 december 2019 om 12:47

Onsamenhangend slap gelul, zoals wij in Mokum zeggen. Iedereen lult elkaar, en de pers, maar na; jullie lijken wel een stelletje ouwe wijven! De trainer geeft de jeugd de kans, kijk naar Dest, Mazraoui, Schuurs, Eiting, Lang, Gravenberch en gisteren Sontje Hansen. Maar de jeugd pakt die kans, op een enkeling na(dest en Mazraoui), niet. Daar kan de trainer ook niets aan doen. Leeftijd is de issue nooit geweest bij Ajax. Als je een cadeautje krijgt, zoals gisterenavond en ook de blessuregolf,, dan moet je dat uitpakken. Doe je dat niet, doe je het zelf.

19 december 2019 om 13:57

Hmm. Ik weet het nog zo net niet, Doncoxxx. Ik heb voor de grap even alle wedstrijden er bij gepakt van Ajax in de Eredivisie dit seizoen, en qua wissels is het bijna altijd hetzelde groepje spelers dat er in mag komen: Huntelaar, De Jong, Alvarez, Marin en Neres. Heel af en toe komen jeugdspelers er aan te pas, maar dat valt nog vies tegen. Het klopt dat Dest dit seizoen veel kansen krijgt, maar spelers zoals Gravenberch, Eiting, Ekkelenkamp en Traoré dan weer niet. Ik snap je punt wel, als een speler niet goed genoeg is en zijn kansen niet pakt dan moet je ook niet raar kijken als je niet mag invallen. Toch denk ik dat Ajax bij een 2 of 3-0 voorsprong in de 70ste minuut best een talent wat minuten mag geven. Laat ze ervaring opdoen. Dat zie ik liever dan een Huntelaar of Siem de Jong, waarvan we toch al weten dat ze over hun hoogtepunt heen zijn.

19 december 2019 om 14:11

Je zegt het heel goed Miccoli, ze moeten wel hun kansen pakken. Iets wat Huntelaar wel degelijk doet met 9 doelpunten en 3 assists in slechts 1000 minuten. Daarbij blijft het belangrijkste dat we aan het eind van het seizoen met die schaal staan.

19 december 2019 om 16:44

@doncoxxxje hebt gelijk , de jeugd krijgt net als onder Bosz de kans om zich te bewijzen. Volgens mij denkt iedereen dat er per seizoen 5 jeugdspelers moeten doorbreken. Dat heb ik trouwens al die jaren bij Ajax nooit gezien. Normaal is het 1 à 2 jeugdspelers per seizoen.wat mij wel een beetje zorgen baart is dat de jeugdspelers die door breken , het vaak verdedigers en/of middenvelders zijn. Het zou mooi zijn als er een keer weer eens een spits door breekt vanuit de jeugd...

Overmars klinkt alsof hij voor sorteert op een vertrek deze zomer.

19 december 2019 om 12:37

Ten Hag heeft een contract tot 2022 dus die gaat nergens heen zonder goedkeuring. Maar het is de verantwoordelijkheid van Overmars om rekening te houden met "niet te weigeren" aanbiedingen voor zowel spelers als de technische staf. Als Bayern van de zomer op de stoep staat dan gaat Ten Hag gewoon weg.

''hij heeft ook gezien dat we het vertrek van bepalende spelers goed opvangen, waardoor hij weer het typische Ajax-spel kan spelen en voor de prijzen kan blijven gaan”. Dit klopt toch niet helemaal, spelers als Martinez, Alvarez en Marin kunnen niet voldoen aan de verwacht, logisch natuurlijk, omdat Frenkie van buitenklasse was maar toch. Uiteindelijk zijn de gaten die De Ligt en De Jong achter gelaten hebben niet goed opgevuld en moet Ajax maar eens bewijzen hoe goed het nog is, want iedereen kan wel denken dat de EL gewonnen wordt, maar dat zie ik nog niet zo snel gebeuren en dat lijkt het toch dat je de aansluiting met de Europese top niet gevonden hebt.

19 december 2019 om 10:25

het was in ieder geval dusdanig goed opgevuld dat ze weer de de voorronde van de CL doorkwamen, iets wat nog steeds een uitzondering is voor Nederlandse clubs.het was dusdanig goed opgevuld, dat ze toch in een behoorlijke cl poule tot het einde mee deden om de volgende ronde en dit op details niet gehaald is. Niet vergeten, vorig jaar was het allemaal geweldig, maar toen vielen de details net goed, nu net niet.het was in ieder geval dusdanig goed opgevuld dat Ajax een straatlengte voorsprong in de competitie kon nemen.het is achteraf niet goed genoeg opgevuld om 3 aanvallende blessures, plus vermoeide spelers, plus niet genoeg kwaliteit op het middenveld op te vangen.dus ja, er blijven verbeter punten, maar met aankopen en jeugd heb je nooit 100% zekerheid.t is nou niet dat al die aankopen van barca van 100+ miljoen het geweldig doen.of die hele dure centrale verdedigers van city allemaal even goed zijn.

19 december 2019 om 10:29

Martinez, Alvarez en Marin vallen nou ook weer niet door de mand. Schuurs doet het goed, al maakt hij nog zijn foutjes. Tadic, Blind en Promes waren drie enorm dure aankopen die het goed doen en Neres en Tagliafico zijn ook gewoon goede aankopen. Een paar miskopen zaten er tussen, maar verder ziet het er goed uit bij Ajax. Wel zou ik het middenveld renoveren. Van de Beek verkopen, Suarez en Puig aantrekken. Eventueel in een ruildeal.

19 december 2019 om 10:38

Helemaal eens over Marin en Alvarez, maar waarom staat Martinez in dit rijtje? Die voldoet niet alleen aan de verwachtingen, hij overtreft ze zelfs. Die jongen is gehaald als toekomstige backup voor Tagliafico en heeft zichzelf in no time de basis in gespeeld. Nu het elftal wat minder draait lukt bij hem af en toe ook wat minder, maar die gozer heeft op zowel CV als op het middenveld echt hele goede wedstrijden gespeeld. Alleen moet je naast hem op het middenveld wel iemand zetten die goed kan voetballen en geen Alvarez, want dan raak de balans kwijt.

19 december 2019 om 14:13

Bizar inderdaad. Hij heeft niet alleen een basisplaats, het is ook nog eens de meest stabiele factor op het middenveld. Zowel verdedigend als voetballend heeft hij mij compleet verrast, echt een geweldenaar.

19 december 2019 om 12:43

Op de laatste paar wedstrijden na speelt Ajax toch een fantastisch seizoen lijkt me...

19 december 2019 om 12:49

In het artikel gaat het over Europese top, helaas zie ik dit Ajax niet als Europese top, mede doordat iemand als Alvarez op het middenveld staat en Veltman in verdediging.

19 december 2019 om 13:35

Nee, hij heeft het over het typische ajax-spel en meedoen om de prijzen. Je citeerde het zelf... Daarnaast staat Alvarez op het middenveld door blessures en schorsingen en speelde Veltman vorig jaar ook in de gewonnen wedstrijden tegen Juventus en Tottenham. Wereldklasse spelers als Frenkie en Matthijs kan je niet 1 op 1 vervangen (die kosten namelijk 80+ miljoen) maar met bijvoorbeeld Promes en Martinez zijn er wel weer spelers aangetrokken die een toegevoegde waarde hebben aan het team.

Dit klinkt als het vertrek van Ten Hag op het eind vh seizoen mits de Europa league niet wordt gewonnen.
Overmars is de hemel in geprezen maar of dit terecht is??
Laten we het maar op een goede timing houden.

19 december 2019 om 11:02

Ehh zo klinkt het helemaal niet? Denk je echt dat Overmars ten Hag ontslaat als hij de EL niet wint??

19 december 2019 om 12:30

Nee, geen ontslag maar dat het beter is dat Ten Hag dan vertrekt, als vrienden uit elkaar zeg maar.
Kost immers het minste en beide kunnen hun sportieve doelen nastreven

19 december 2019 om 14:15

Waarom een succesformule afbreken ? Ten Hag heeft in mijn ogen het grootste aandeel in de successen van Ajax gehad. Je moet ook niet vergeten dat Overmars ervoor heeft gezorgd dat Ten Hag naar Ajax kwam, omdat hij hem heel graag wou hebben. Ik denk dat topclubs dan ook flink in de buidel moeten tasten om hem los te weken.

19 december 2019 om 15:27

Het kan toch zo zijn dat Ten Hag in zijn dromen de CL wil winnen en dat gaat helaas niet bij Ajax gebeuren. Vorig seizoen zat echt alles mee, topwedstrijden die je wint met een bepaalde factor geluk, maar goed alles zat mee.
Mega uitgaande transfers en de aansluiting zou er wel effe komen.
Marc Overmars zich al helemaal rijk gerekend door bepaalde aankopen te doen om plaatsing CL veilig te stellen, alleen nu is gebleken dat dit geen succes is.
Natuurlijk nu zat het tegen, en een aantal geblesseerden. Maar met alle respect als je aansluiting wil bij de Europese top had je deze poule moeten overleven want met alle respect de tegenstanders waren ook geen Europese top.
Kortom het is voor Overmars beter dat Ten Hag vertrekt, als vrienden uit elkaar. Zo blijft Overmars uit de wind en Ten Hag kan naar zijn droomclub.

19 december 2019 om 16:01

Dat had dit jaar ook zomaar kunnen gebeuren. Normaliter behaal je thuis tegen Valencia wel een gelijkspelletje. Datzelfde Valencia mag nu haar kunsten laten zien tegen Atalanta. Daar was Ajax ook niet kansloos tegen geweest. Je had (ja vervelend woord) zomaar weer in de kwart finales kunnen komen, met een beetje meer geluk.

19 december 2019 om 17:19

Inderdaad. Ajax kan gewoon de komende jaren op CL-niveau blijven. Zou niet weten waarom niet. Daarnaast wil de UEFA de kleinere landen inmiddels wat meer tegemoetkomen ten koste van de nummer 4 van de grote competities en moeten we nog maar afwachten wat de Brexit betekent voor het vrije verkeer van spelers richting UK. Het zou hoogst unfair zijn richting andere werknemers dat er voor voetballers een uitzondering wordt gemaakt. Ik ben benieuwd!

Toch is een trainer niet het dingetje wat een team ineens beter laat spelen. Het kan op tactisch vlak misschien wat uitmaken maar wanneer de selectie belangrijke spelers missen of gewoon niet in balans zijn dan maakt het niet uit wie je voor de groep zet. Dat zie je nu aan een ten Hag die opeens slecht voetbal laat zien met een paar blessures en aan een PSV wat niet draait en van Bommel geslachtofferd wordt en zijn opvolger nog niet veel beter speelt.

Kortom de laatste weken is bij Ajax naar voren gekomen dat ze selectie niet breed genoeg is en er echt wat goede spelers missen. En dat afgelopen zomer niet goed ingekocht is. Daarnaast denk ik zelf ook dat ten Hag een fout maakt door jonge spelers te weinig speeltijd te geven en maar vast blijft houden aan de oude garde die er volgend jaar toch niet meer zijn (en ook niet aantoonbaar beter zijn, denk aan een Siem de Jong en of Huntelaar). Geef gewoon een Ekkelenkamp, Eiting, Gravenbergh en Traore de kansen en meer speeltijd (niet de laatste 5 minuten). Dan waren ze nu ook verder geweest en had je misschien die problemen wat kunnen voorkomen.

19 december 2019 om 11:30

Huntelaar staat toch gewoon op acht goals in de eredivisie, dus qua effectiviteit gewoon goed.

"Elke keer als je dacht"nu Wordt het minder" was het toch goed"

Nouja sinds het begin van het seizoen verwachtte we dat het minder zou worden, en is het nu gewoon zo, zwak momenteel. Dus rare uitspraak.

Verder zal Ten Hag clubkeuze HEEL goed moeten bestuderen, want voor de top komt hij tactisch te kort. Eigenlijk kan hij beter bij Ajax blijven, waar hij niet meer stuk kan. Domme wissels en spelers opstellen als Veltman wordt je in de top fataal

19 december 2019 om 11:58

Ja, de laatste twee weken zijn minder, maar dat mag ook wel als je 4 a 5 spelers mist. Het is niet also we al het hele seizoen slecht spelen. Want de periode voor de blessures liep als een trein. Zeggen dat Ten Hag tactisch te kort komt vind ik ook apart. Het is juist een van zijn sterke punten. Dat zijn wissels niet altijd geweldig zijn, oké, maar dit maakt hem tactisch niet zwak. Daarnaast het opstellen van Veltman noemen vind ik ook niet terecht. Hij speelt bijna het gehele seizoen al zeer sterk. Ja, hij maakte tegen Chelsea en tegen Valencia cruciale fouten, maar voor de rest doet hij het meer dan prima. Nou ben ik wel van mening dat het tijd is om hem te vervangen door een Schuurs, maar ook dit vind ik een zwak argument als het gaat om het tactische vermogen van Ten Hag.

Er is 1 ding wat er moet gebeuren nog aan Overmars....dat is zijn paspoort afpakken zodat deze man nooit meer uit Amsterdam kan.als je ziet wat hij en ook v/d Sar hebben neergezet met dit Ajax en hoevaak ze wel niet kop van Jut waren is fantastisch....kwestie van tijd dat Ajax de Bayern Munchen wordt van Nederland.ze hangen daar op dit moment heel dicht tegen aan.als ze daarin goed doorpakken kunnen ze zich prima aansluiten op de "net niet" wereldtop Kortom niveau: Arsenal, Dortmund etc

19 december 2019 om 16:07

Nou nou dat is wel voortvarend, het verschil met PSV is er, maar of dat de verdienste van Ajax is?? En het verschil met AZ is nog niet zo groot!!

19 december 2019 om 19:16

Niet met de huidige blessures nee, Ajax op volle sterkte is echt wel verder dan Az.

20 december 2019 om 09:10

Exact wat AFC zegtlaten we eerlijk zijnals daar Blind, Promes, Neres etc bij staan dan scheelt het je wel ontzettendneemt niet weg dat ik AZ zeker de credits wil geven voor hun goed voetbal!ik zie Ajax daarin een beetje als Bayern en AZ als Dortmund

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren