Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Willy van de Kerkhof heeft duidelijke voorkeur voor opvolging Van Bommel

Laatste update:

PSV besloot trainer Mark van Bommel maandagochtend op straat te zetten. Het besluit van de clubleiding van de Eindhovenaren komt niet als een verrassing voor clubicoon Willy van de Kerkhof, die tegenover Omroep Brabant spreekt van een onvermijdelijke beslissing. Als het aan de oud-middenvelder van PSV ligt, wordt Louis van Gaal de opvolger van Van Bommel.

“Dit komt niet onverwacht. De ploeg heeft Mark volgens mij behoorlijk in de steek gelaten. Ik had nog wel een weekje willen wachten, om de situatie aan te kijken”, stelt Van de Kerkhof, voor wie het niet telt dat Van Bommel een clubman is. “Dat soort sentimenten tellen niet meer mee in het hedendaagse voetbal. Het is een zakelijke organisatie die je goed moet leiden. Als het bestuur vindt dat het op een andere manier moet en niet meer kan met de huidige trainer, moet je een keus maken. Triest voor Mark van Bommel.”

De reactie van Mark van Bommel op zijn naar nu blijkt laatste wedstrijd als trainer van PSV.

Harrie Timmermans, voorzitter van de supportersvereniging van PSV, sluit zich aan bij Van de Kerkhof. “Mark is een held van de club. Als er iemand is die de supporters succes gunnen, dan is hij het wel. Maar vanwege de resultaten was dit ontslag misschien wel onvermijdelijk”, zegt Timmermans in gesprek met het Algemeen Dagblad. Het besluit van de clubleiding van PSV komt niet echt als een verrassing na de 3-1 nederlaag tegen Feyenoord. “Ik hield m'n telefoon vandaag toch wat extra in de gaten.”

“De voetbalwereld heeft een paar voorspelbare patronen. Na een paar nederlagen komt er altijd discussie over de trainer. Dat zie je ook bij PSV, al duurt het bij ons vaak wat langer dan bij andere clubs. Maar het is gewoon de keiharde realiteit als de resultaten uitblijven”, stelt Timmermans. PSV maakt maandagmiddag bekend wie tijdelijk de opvolger wordt van Van Bommel. Van de Kerkhof ziet graag Van Gaal als trainer naar Eindhoven komen, al liet de 68-jarige oefenmeester eerder dit jaar weten dat hij met pensioen is. Jack van Gelder wijst op Twitter tevens naar Van Gaal: "Ooit samen bij AZ. Zal Gerbrands Van Gaal gaan benaderen?"

Vind jij dat de clubleiding van PSV een goed besluit heeft genomen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik zou voor Wormuth gaan van Heracles, het liefst zag ik Slot of Koster maar die zullen nu natuurlijk niet gaan. Ik denk dat Erwin Koeman of Faber de nieuwe trainer wordt.

16 december 2019 om 11:13

Alleen Slot zie ik passabel genoeg om het nu over te nemen. De rest moet je niet willen. Slot gaat echter niet komen dus zal het waarschijnlijk wel een tussenoplossing worden

16 december 2019 om 11:32

Dank je. Ik heb een nieuw woord geleerd; passabel

16 december 2019 om 12:00

Ach het is in ieder geval een clausibele oplossing!

16 december 2019 om 11:20

Wormuth lijkt me een goede opvolger. Maar dan alleen wanneer Van Basten als assistent wordt aangesteld. Van Basten zag zichzelf ook meer als assistent dan als hoofdtrainer.

16 december 2019 om 11:29

Dat denk ik ook, denk dat hij wel iets kan opbouwen vanuit een club in crisis, straalt rust uit en heeft een goede kijk op het spelletje. van Basten weet ik zo niet.

16 december 2019 om 15:43

Hoezo lijkt Wormuth je een goede opvolger voor Psv? Die heeft alleen in 2e divisies gespeeld en getraind en ook nog eens alleen bij clubs zonder enige druk.

16 december 2019 om 11:34

Hoewel er veel mensen het niet met mij eens zullen zijn denk ik dat Fred grim een goeie opvolger is. Ja hij staat laatste, maar speelt verzorgt aanvallend voetbal. De selectie waar hij het mee moet doen is gewoon veel te matig en toch maakt RKC het zo goed als elke ploeg lastig(punten blijven uit). Toch hoop ik dat die in Waalwijk blijft.

16 december 2019 om 12:42

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik Fred Grim ook liever heb dan Wormuth momenteel. Wormuth is een fantastische trainer voor een opleidingsclub. Heeft hij ook in Duitsland bewezen. Maar het is geen resultaatstrainer. Grim heeft autoriteit en speelt verrassend leuk en verzorgd voetbal voor een voormalig keeper. Soms komen er wat gekke zinnen uit maar ik vind het vaak genoeg ook erg interessant wat er bij hem uit komt. Erwin Koemen zou ronduit triest zijn. Faber zie ik als interim wel zitten voor een half jaartje. Maar ik tast echt volledig in het duister wat de plannen van Gerbrands zijn momenteel!

16 december 2019 om 14:15

Je kunt wel verzorgd en aanvallend voetbal willen spelen, maar daar heb je ook spelers voor nodig. Achterin heb je niemand die het spel kan versnellen vanuit de verdediging, op het middenveld heb je nauwelijks voetballend vermogen en dat wat je hebt, is gewoon beperkt in de naam van Gutierrez. Pas tussen middenveld en aanval heb je eindelijk een creatieveling in de naam van Ihattaren en Pereiro met een uitstekende aanval voor hen. Dan kun je beter een tussenpaus aanstellen die op resultaat kan spelen. In de tussentijd zul je dan op zoek moeten gaan naar een coach die aanvallend en verzorgd voetbal kan spelen en je zult heel zeker moeten weten dat John de Jong hem die spelers dan ook kan geven (daar heb ik heel erg m'n twijfels bij).

16 december 2019 om 14:12

Het is altijd maar afwachten of zo'n man om kan gaan met een club als Psv. Dat is wel even hele andere koek dan Heracles. Slot zal niet zomaar vertrekken en Adrie Koster doet het nu voor de eerste keer leuk als hoofdtrainer. PSV moet gewoon voor een tussenpaus gaan die het resterende seizoen resultaat kan halen. Dan heb je nog ruim een half jaar om een nieuwe coach te vinden en aan te stellen die binnen een profiel past.

Psv speelt voetbal wat haaks staat op alles waar Louis Van Gaal normaal gesproken voor staat. Alhoewel hij wel meer resultaatvoetbal speelde met zijn laatste clubs. Maar weet niet of Van Gaal zich daar nou wel happy bij voelt. Als ze ervaring willen zijn Van Marwijk of Erwin Koeman geschikte trainers voor Psv denk ik. Of wachten tot volgend seizoen als Dickie weer beschikbaar is.

16 december 2019 om 11:19

Van Gaal speelde op het WK toch ook op resultaat. Die paste zijn speelwijze aan op de spelers die hij kon selecteren. Waarom zou hij bij PSV dan niet kunnen werken? Hij heeft ook eerder met Gebrands gewerkt en die samenwerking was toen erg succesvol.

16 december 2019 om 11:22

Dat was meer uit nood geboren vanwege gebrek aan kwaliteit maar Louis is normaal gesproken voorstander van aantrekkelijk, dominerend en aanvallend voetbal.

16 december 2019 om 11:28

Dat kan met PSV toch ook gewoon? Zou niet weten waarom dat niet kan. Dat van Bommel het niet gedaan heeft en ook Cocu niet wil niet zeggen dat het niet kan.

16 december 2019 om 11:38

Ik heb Psv zelden voetbal zien spelen waar Louis Van Gaal normaal gesproken voor staat. Althans ik kan het me niet herinneren. Ik zie Psv vooral als een counter-resultaatvoetbal club.

16 december 2019 om 11:39

Vind het Wlf overdrijven wat mensen zeggen. Volgensmij speelde Feyenoord gister voor resultaat bijv

16 december 2019 om 11:49

LawPI dan ben je nog erg jong volgens mij. Ook PSV heeft genoeg jaren aantrekkelijk en aanvallend voetbal gespeeld. Ze passen zich wel aan, aan de tegenstanders. Tegen sterke teams spelen ze sneller reactie of counter voetbal. Maar goed, mensen willen vaak ergens een stempel op drukken.

16 december 2019 om 11:24

Je hebt gelijk dat van Gaal anders speelt en dat is beter dan wat ze nu doen.
Of moeten ze doorgaan op huidige voet?
Het voetbal van OSV is al jaren niet aan te zien.
En als het dan toch 1 seizoenshelft goed gaat zakt het in.
Niet alleen van Bommel moet vervangen worden door van Gaal. Ook een nieuwe technische directeur. Want de technische directeur is mede verantwoordelijk aan al die slechte aankopen.

16 december 2019 om 11:29

De TD baan is een ervaringsvak. De Jong verdiend dus nog wel een jaartje krediet vind ik. Brands en Overmars haalden ook veel miskopen in het begin van hun loopbaan als TD. Maar inmiddels worden ze geroemd als TD's.Als Brands en Overmars ook direct waren ontslagen na hun eerste jaar waren ze misschien nu niet zover geweest in hun ontwikkeling als TD.

16 december 2019 om 11:29

PSV heeft behoefte aan een zwaargewicht, een ervaren trainer die het zich kan veroorloven om impopulaire beslissingen te nemen zonder daarbij draagkracht te verliezen bij de spelers, het bestuur en de supporters. Dan valt Erwin Koeman af. Je moet het zo´n jongen ook niet willen aandoen. Bert van Marwijk zou wel een geschikte trainer zijn, maar ik denk dat zijn loyaliteit meer bij Van Bommel ligt dan bij Psv. Ik kan me niet voorstellen dat hij in de huidige omstandigheden wil instappen.

16 december 2019 om 11:41

Kijk, eindelijk iemand die het begrijpt! Uiteraard heeft PSV behoefte aan een zwaargewicht, zeker met de huidige zwalkende spelersgroep. Kan het echt niet volgen dat er hier mensen met namen als Steijn, Koster, Slot, Rutte en Erwin Koeman aan komen zetten. Die mensen snappen in mijn ogen niet dat het hier om PSV gaat en niet om, met alle respect uiteraard voor die clubs, AZ, Willem II of Fc Utrecht. Mijn eerste gedacht was inderdaad ook Bert van Marwijk, maar die gaat dat natuurlijk niet doen net nadat zijn schoonzoon de laan uitgestuurd is. Overigens, ik weet wel dat Van Marwijk destijds niet beschikbaar was, maar in feite is het gewoon een grote fout gebleken om Van Bommel als onervaren trainer direct voor de groep te zetten en niet eerst een jaartje of twee aan de hand van Van Marwijk te laten wennen om het na deze zomer dan over te nemen als hoofdcoach.

16 december 2019 om 12:50

@constant Kante ik denk zelf aan Huub Stevens of Sef Vergoossen als tijdelijke oplossing. PSV moet komende maanden puur spelen voor resultaat (of kiezen voor overbruggingsjaar en bouwen met jeugd dan kunnen wel jonge trainers).

16 december 2019 om 14:36

Exact dit. Al die lichtgewichten mogen dan een leuke visie hebben, maar op dit moment is het resultaat heilig bij Psv. Een tussenpaus met veel ervaring is momenteel naar mijn idee een must. Dan heb je ruim een halfjaar om met een goed plan te komen met betrekking tot het technische beleid, de toekomstvisie op het veld en de trainer die in dat profiel past. Wat ik alleen wel vreemd vind is dat Van Bommel nu het veld mag ruimen, terwijl John de Jong toch wel de grootste pion is in dit hele falen. Die heeft erg veel geld verdampt aan spelers die bij Vitesse nog zouden moeten vechten voor een basisplaats.

16 december 2019 om 11:36

@lawpi: van gaal speelt sinds zn kampioensjaar met AZ al resultaatvoetbal, al 10 jaar dus. Geen idee of je zn carriere een beetje gevolgd hebt?

16 december 2019 om 11:42

Denk dat dat meer uit nood geboren was dat hij resultaatvoetbal ging spelen bij zijn laatste jobs. Vanwege gebrek aan mogelijkheden bij AZ, gebrek aan kwaliteit bij Oranje en crisis bij United.

16 december 2019 om 11:45

Al 10 jaar uit nood geboren?het romantische aanvallende voetbal van van gaal bestaat al lang niet meer. Met az, bayern, oranje en united werden vooral eerst zekerheden ingebouwd. Misschien juist wel typisch psv.

16 december 2019 om 14:20

Het voordeel is wel dat Van Gaal zich niet gek laat maken door een incapabele technisch directeur. Zeker bij een club als PSV zal Van Gaal ook mee willen bepalen. Die zal ook wel zien dat bijna elke aankoop van John de Jong onlogisch was en dat er een gebrek aan kwaliteit is. Van Gaal zou de lijnen uit kunnen zetten en een fundament kunnen bouwen om PSV aantrekkelijk voetbal te laten spelen. Als je zo hard faalt met zoveel geld, lijkt het me niet dat je als technisch directeur de volgende transferperiode alleen maar voltreffers haalt.

Ga een keer voor een buitenlandse coach met een verfrissende visie. Iemand als Roger smidt zou ik bijv wel eens willen zien.

16 december 2019 om 11:18

Dat zou zeker een interessante keuze zijn. Heeft met RB Salzburg laten zien dat hij erg leuk voetbal kan laten spelen.

16 december 2019 om 11:22

Denk ook persoonlijk dat de selectie wel geschikt is voor pressievoetbal ipv eindeloos combineren , met de snelheid voorin. Pressie is nou net iets wat onder v bommel er totaal niet goed uitkwam

16 december 2019 om 11:25

Ook graag een trainer die de opbouw van achteruit nu eens gaat verzorgen. Zit totaal geen lijn in. Controleurs lopen maar een beetje rondjes en de backs gaan ook niet diep om ruimte in de as te creëren. Dan is het overspelen tussen de cv's en dan toch maar weer lang proberen. Graag een trainer met een duidelijke visie over hoe hij met dit elftal wil gaan spelen.

16 december 2019 om 11:25

Roger schmidt zou eerder bij Ajax passen. Ik zie Psv niet ineens 180 graden gaan draaien met hun speelstijl. Van counter-resultaatvoetbal naar aanvallend voetbal ga je niet zomaar bewerkstelligen.

16 december 2019 om 11:26

Waarom niet? Ze knikkeren de trainer er niet uit om vervolgens iemand aan te stellen die op dezelfde voet verder gaat.

16 december 2019 om 11:30

Kut is het toch al, kun je er net zo goed nog een flinke draai aan geven en van voor af aan beginnen.

16 december 2019 om 11:32

Meestal stelt Psv toch een trainer aan die Psv herkenbaar counter-resultaatvoetbal laat spelen. Ik zie Psv eerder gaan voor trainers als Van Marwijk, Erwin Koeman, Van Nistelrooy, Huub Stevens, Fred Rutten of Dickie.

16 december 2019 om 11:43

Lawplje kan hier nog duizend maal je karikatuur van wat jij vind van het PSV voetbal opschrijven, maar daarmee presenteer ja uiteraard geen feiten. Dat PSV alleen maar countervoetbal speelt en geen pressing zou kunnen spelen is lariekoek. Misschien eens een wedstrijd van Psv, zoals die tegen Ajax de afgelopen twee seizoenen, bekijken in plaats van alleen Teletekst te bekijken. Roger Schmidt en Louis van Gaal zouden uiteraard ook uitstekend bij PSV passen.

16 december 2019 om 11:45

Ja, nu voeg je die laatste zin bij je vorige reactie toe en daar heb je inderdaad gelijk in. Er gaat geen trainer komen die in een winterstop een hele andere speeltijd erin geslepen krijgt. Echter denk ik wel dat PSV met een aantal spelers echt wel een andere wat meer aanvallende speelstijl kan hanteren. Met Ihattaren, Bergwijn, Pereiro en Malen heb je jongens waarmee een van Gaal heel leuk voetbal kan spelen. Het is niet dat PSV per definitie resultaatvoetbal moet spelen alleen was de selectie hier de afgelopen jaren wel geschikt voor.

16 december 2019 om 11:54

LawPI je kijkt volgens mij niet vaak naar PSV, want PSV speelt 80 procent van zijn wedstrijden gewoon aanvallend voetbal. Alleen tegen sterkere tegenstanders of als de tegenstander een sterker middenveld blijkt te hebben, spelen ze op de omschakeling / counter. Daar hebben ze ook prima spelers voor met snelheid.

16 december 2019 om 11:57

Maar dit seizoen doen we dat zelfs niet. Tegen elke club met maar een beetje kwaliteit spelen we al op de omschakeling dit seizoen en zonder enige pressie

Louis van Gaal is misschien wel te porrren om te bewijzen dat het wel kan met deze selectie (lange neus naar MvB). Bovendien een jonge selectie met veel talent en een paar Duitsers, daar traint Louis graag mee.

Van Gaal is met pensioen en is niet een type advocaat die overal een half seizoen komt om alles weer op de rit probeert te krijgen. Als psv slim is halen ze arne slot bij az op. Dan heb je een talentvolle trainer die aan iets kan gaan bouwen. Neem wijndal mee en je hebt je probleem op linksback gelijk opgelost.

16 december 2019 om 11:14

Als dat zou kunnen dan kom ik ze vandaag met de fiets ophalen. Een wijndal opper ik al maanden voor, maar ook die zal nu 10/12 miljoen moeten kosten. Die maakt ook sowieso het seizoen bij AZ af. Eveneens als Slot. Ik zie niet in waarom die nu in PSV wil stappen.

16 december 2019 om 11:24

Ja dat is misschien lastig, maar normaal is van az naar psv een stap omhoog en psv heeft meer salaris te bieden, dus dat zou een reden kunnen zijn.

16 december 2019 om 11:41

Ja ik denk ook met je mee. Ik zou echt vol voor die 2 gaan als het mogelijk is, maar ik denk dat dat pas vanaf de zomer 2020 mogelijk is. Voor nu zie ik het echt somber in

16 december 2019 om 11:46

Ja waarschijnlijk zal az wel bij mekaar willen blijven en kijken hoe ver ze samen kunnen komen, maar goed het blijft voetbal. Stel wijndal raakt zwaar geblesseerd volgend jaar dan komt een club als psv misschien nooit meer. Stel az draait na de winterstop niet meer en in de zomer worden stengs en boadu verkocht dan is slot volgend seizoen toch geen toptrainer meer.

16 december 2019 om 12:03

Ja dat is het altijd bij het voetbal. Dat laatste wat je zegt ben ik het niet mee eens. Je ziet gewoon de visie van de trainer terug in het veld. Dat visie iets is wat in de club zit, kun je zien in de talenten die doorbreken. Dat het eerste het dan ook zo goed doet, mag je Slot ook een compliment geven. Ik denk dat ook als Stengs en Boadu verkocht worden er volgend jaar weer een elftal staat dat meedraait om plek 1 t/m 3

16 december 2019 om 11:28

Het is pijnlijk om dit als PSV-supporter te moeten zeggen, maar waarom zou de trainer van de nummer 2 van de eredivisie, die bovendien nog Europa League speelt, in hemelsnaam in de winterstop naar de nummer 4 willen gaan?

16 december 2019 om 11:33

Overigens zit PSV volgens mij al een aantal jaren achter Wijndal aan dus zie ik niet in waarom hij nu wel opeens zou komen.

16 december 2019 om 11:42

Dat is zeker een goede vraag. Aan de andere kant is az normaal gewoon subtop, stel az krijgt volgend jaar met kampioensdruk of blessures te maken of ze raken uit de flow dan kan het ook zomaar instorten en dan hoeft niemand je meer. Zie van bommel eind 2018 versus van bommel eind 2019. Dan kan je beter de stap al gemaakt hebben. Niks is zo opputunistisch als voetbal. De ene week ben je de koning de andere week de schlemiel.

16 december 2019 om 12:22

Van Bommel eind 2018 was verlies in de JC, uit de beker geknikkerd en met twee puntjes laatste geworden in de CL poule. Alleen kon men nog kampioen worden, en dat verblinde de supporters en leiding. Alle seinen stonden toen al op rood. maar goed, nog twaalf maanden doorgetterd, geen kampiooen, CL voorronde mislukt, JC wederom verloren, uit de EL poule fase en dit jaar wederom geen kampioen.

16 december 2019 om 12:38

Er was totaal geen rede om van Bommel eind 2018 te ontslaan. PSV won 16 van de 17 eredivisiewedstrijden en in de CL-poule waar ze inzaten was dit het maximaal haalbare. De JC-Schaal is maar een oefenwedstrijdje. Blijft over de beker, wat het enige smetje was.

16 december 2019 om 13:27

@speedyafc: Wat je schrijf is echt onzin. Eind 2018 had Van Bommel 16 van zijn 17 eredivisiewedstrijden gewonnen! Had PSV hem toen moeten ontslaan, dan? In de CL was hij in een echte poule des doods met het grote Barcelona, de latere finalist Tottenham en Inter maar één keer van de mat gespeeld. Dat had een jaar eerder iedereen volstrekt normaal gevonden, maar omdat Ajax intussen (voor het eerst in hele lange tijd...) wel weer eens de pannen van het dak speelde in de CL, deden sommige mensen alsof het een grote schande was dat PSV dat niet kon matchen. En de beker en de Cruijff Schaal, die kunnen me eerlijk gezegd redelijk aan m'n reet roesten.

16 december 2019 om 12:47

@zytto34 als PSV dan toch bezig is met Slot en Wijndal dan kunnen ze net zo goed ook Midtsjø en Koopmeiners halen als nieuwe middenvelders, Stengs voor rechtsbuiten en Boadu voor opvolging Malen alvast. Ach als we toch bezig zijn, doe ook Bizot erbij dan heeft PSV alle problemen opgelost.

16 december 2019 om 13:06

Hahaha zeker, maar goed een linksback en coach zijn dringend nodig en dan zou je bij beiden wel eens bij az kunnen uitkomen.

16 december 2019 om 13:16

@zytto34 ik vraag mij dat af. Ik denk voor komend half jaar zonder Europees kan PSV makkelijk Viergever op LB zetten. De 3 Duitsers als Cv's en Hendrix back-up voor Lcv. Toen Ajax finale haalde met EL, speelde Viergever heel nuttig tot goed op de LB. In de Eredivisie kan je m.i. makkelijk met Viergever daar en de 3 Duitsers op CV.

Van Bommel blijft een held ondanks het ontslag. Ik zou graag zien dat PSV vol voor Arne Slot gaat om het vanaf komend seizoen over te nemen. Die brengt goed voetbal met resultaat met zich mee. Van Gaal vind ik ook een hele goede optie of een buitenlandse trainer met veel ervaring.

16 december 2019 om 11:16

Iemand op vz kwam met de naam van marcelino, dat lijkt me nou een erg interessante combinatie. Een trainer die zn ploegen goed laat voetballen en in la liga al zn kunde heeft bewezen

16 december 2019 om 11:17

Waarom zou een trainer van de Liga naar de eredivisie gaan?

16 december 2019 om 11:20

Niet geschoten is altijd mis toch. Miss wil die een avontuur in t buitenland aangaan of wilt die iets gaan bouwen, maar wel de tijd krijgen.

16 december 2019 om 11:22

Ik denk niet dat Marcelinho Valencia gaat inruilen voor PSV. Daarnaast weet ik niet of hij de Engelse taal wel machtig is.

16 december 2019 om 11:25

Marcelinho is clubloos, na die ruzie met de voorzitter. Al voordat ajax ze troffen. En psv miss gaan ze dan weer meer scouten in zuid amerika

16 december 2019 om 11:33

Dan is zijn wikipedia-pagina niet goed bijgehouden haha. Maar het zou wel een goede optie zijn inderdaad, mocht hij Engels kunnen.

16 december 2019 om 11:42

Zit sinds september zonder werk, persoonlijk vind ik het een goede trainer, begon dit seizoen wat minder en had ruzie met de directie, dus was het einde oefening

16 december 2019 om 11:49

Zie Psv dan eerder voor Jaap Stam gaan. Zit ook zonder werk nu en heeft een Psv verleden.

Het kan raar lopen soms. Gio verloor 7-8 keer op rij met Feyenoord, met bleef het vertrouwen houden. Jaar later stond hij met de schaal op Coolsingel. Maar eerlijk is eerlijk, kalenderjaar 2019 is sportief gezien misschien wel het slechtste jaar van PSV die ik me kan heugen. Maar eerste gok is dat ze Hiddink gaan benaderen.

16 december 2019 om 11:22

2013 was ook heel slecht weet ik nog, toen zaten we in een vergelijkbare situatie met een piep jonge selectie. Toen kwam Hiddink even op de koffie bij Cocu en wonnen ze 8 wedstrijden op rij. Het volgend seizoen werd PSV kampioen met maarliefst 17 punten verschil. Zo snel kan het lopen.

Heel mooi scenario zou zijn als Faber het gewoon tot het einde van het seizoen mag afmaken en Louis erin kan stappen vanaf aankomende zomer.. Louis heeft bewezen spelers beter te kunnen maken, PSV heeft toch vooral in de voorhoede met Malen, Bergwijn, Lammers en Ihattaren veel kwaliteit rondlopen. Ook is Van Gaal iemand met een duidelijke visie en strijdplan, iets wat deze club al jaren mist. Ik zou er echt voor tekenen.

16 december 2019 om 11:22

Ja ik zou van Gaal ook een geweldige optie vinden, maar die man is toch met pensioen?

16 december 2019 om 11:24

Hij heeft volgens mij in 2016 aangegeven waarschijnlijk geen club meer te trainen, maar officieel is hij nooit met pensioen gegaan volgens mij. Je kan het altijd proberen.

16 december 2019 om 11:33

Ja, Toon moet hem zeker bellen. Lijkt me de perfecte trainer die deze groep met strakke hand kan begeleiden en ook nog eens met goed voetbal.

16 december 2019 om 11:42

Vooral visie mist de club. Maar om dan vervolgens een trainer aan te stellen die eigenlijk al met pensioen is, vind ik ook niet vooruitstrevend. Dan is het nog maar afwachten of een Bergwijn/ihattaren nog een jaar willen blijven voetballen in Eindhoven. Ik verwacht dat Bergwijn vertrekt.

16 december 2019 om 11:51

Ik verwacht dat Bergwijn wel vertrekt, Ihattaren niet is nog maar 17 en komt net kijken. Komt ook uit een hele verstandige familie, die al aangaven dat het voor hem het beste is jaren voor PSV te spelen. Om vervolgens voor een record bedrag te worden verkocht, wat zijn droom is. Die zal hoogstwaarschijnlijk gewoon een 5 jarig contract tekenen als hij 18 word. Als je Bergwijn kan verkopen en met het geld de selectie kan versterken, heb je opzich voorin dan met Malen, Lammers en Mo nog steeds een voorhoede van hoge klasse.

16 december 2019 om 12:01

Zeker mee eens, maar ze moeten vooral achterin en op het middenveld doorselecteren. Eigenlijk zou je Wijndal moeten proberen te halen, alleen lijkt me niet dat die nu al wilt komen. Dan mag ik ook hopen dat John de Jong het beter gaat doen dan vorig jaar...

Vind dat ook zo zwak vanuit die spelersgroep. Ze willen allemaal zo graag dat van Bommel blijft, maar daar zie je helemaal niets van terug op het veld. Geen passie, geen strijd, koppies laten hangen. Die groep kan veel beter dan wat ze hebben laten zien en wat dat betreft hebben ze hun geliefde trainer gewoon genaaid.

Van Gaal? Wat een belachelijk idee. Past totaal niet bij het karakter van PSV en is bovendien 68, al 3,5 jaar geen trainer meer en officieel met pensioen.

16 december 2019 om 11:42

Hij is enkele dagen geleden wel al twee keer gespot met Gerbrands in Eindhoven, dus Gerbrands heeft hem waarschijnlijk wel gepolst. Ik zou het persoonlijk wel toejuichen als Louis van Gaal naar PSV komt, ze hebben momenteel echt behoefte aan een toptrainer. Ik denk dat zijn harde werkwijze voor sommige jongens uit de selectie ook wel echt goed zou zijn.

16 december 2019 om 13:32

@kerzoep: Dat ze samen zijn gespot zegt mij weinig. Ze zijn vijf jaar collega's geweest bij AZ en konden het volgens mij goed vinden samen. Niet zo heel raar dus als ze privé wel eens afspreken. Bovendien zou Van Gaal aanstellen wel echt een schop na zijn richting Van Bommel, omdat die twee elkaar niet mogen. En nogmaals: Van Gaal is met pensioen en dus normaal gesproken sowieso niet beschikbaar.

16 december 2019 om 11:49

Nou wat een belachelijk idee. Allemaal leuk en aardig dat PSV van Bommel ontslaat maar wat nu? Mannen als van de Brom, Rutten, Steijn etc. zijn naar mijn mening niet geschikt. De trainers die ik bij PSV zou willen zien zijn Cocu, Bosz, Van Marwijk, Koeman etc. maar die hebben allemaal wel een reden om het niet te doen. Van Gaal is gewoon de allerbeste Nederlandse trainer en daarom zou het gewoon een goed idee zijn om hem aan te stellen. Anders zou je bij buitenlanders uit gaan komen en dat is toch wel vaak een lastige opgave.

Zal moeilijk worden om echt een goede opvolger te vinden. Slot en Koster zullen niet komen, het gaat erg goed bij hun clubs en er zijn geruchten dat ten Hag vertrekt. Dus zullen zij nu niet de overstap naar Eindhoven maken. Het beste zou zijn Cocu terug te halen, maar ik weet niet of dat haalbaar is. Van Marwijk zal solidair zijn met zijn schoonzoon.ik vind wel dat van Bommel lang niet de enige schuldige is en dat hij wel erg de gebeten hond is. Grote vraagtekens kunnen toch ook gezet worden bij het functioneren van John de Jong en Toon Gerbrands.

16 december 2019 om 11:33

Cocu, alsjeblieft niet zeg. PSV supporters hebben de afgelopen tien jaar echt naar slecht voetbal moeten kijken. Onder Rutten zag het er niet uit, onder Cocu idem dito, van Bommel begon goed maar het voetbal kelderde snel wat betreft het niveau. Cocu heeft altijd schijtbakken voetbal gespeeld, de PSV supporter wil ook wel weer goed voetbal zien en dat begint bij de juiste trainer.

Maurice Steijn! Betaalbaar, weet een groep te motiveren en een jongen uit de streek.
Heeft daarnaast een verfrissende kijk op voetbal. Met VVV heeft hij heel leuk gevoetbald afgelopen seizoen met beperkte middelen.

16 december 2019 om 11:46

Heeft echter twee nadelen, om voor PSV te werken. Is ten eerste een klein trainertje en daarnaast heeft hij de uitstraling en het gedrag van een trainer van een ploegje in de Vierdeklasse Knvb, inclusief het asociale gedrag dat daar bij hoort. Past dus in beide gevallen totaal niet bij Psv.

16 december 2019 om 13:00

Steijn is geen jongen uit de streek hoor. Is een echte Hagenees. Vrij goed te horen als hij praat. Maar ook veel te licht voor Psv.

toen de blikken na eindelijk weer eens gewonnen te hebben richting gerbrands te zien waren wist ik al dat het voor mvb niet lang meer zou duren en trekt toon nu een lange neus naar hem zoals hij dat toen andersom deed, uiteindelijk heeft het hem nu zijn kop gekost want hij is veel te veel met randzaken bezig ipv zijn ploeg goed te laten spelen en was de gun factor snel verdwenen voor mvb, hij moet eerst maar eens eren denken als trainer en niet als rancuneuze voetballer die hij was maar dat leer je waarschijnlijk niet in de opleiding trainer betaald voetbal.

Feyenoord deed in de zomer een poging en toen zei hij ondanks zijn vrouw heel graag wou dat hij feyenoord trainer ging worden toch nee omdat hij met pensioen was

16 december 2019 om 11:47

Hij bedoelde toen: 'ik ben gevleid, maar ik wacht op een betere club, zoals bijvoorbeeld Psv' (maar dat laatste kon hij er natuurlkijk niet bij zeggen, in het openbaar).

16 december 2019 om 12:40

Nog even en die betere club staat gewoon onder Feyenoord, straks ligt Malen er weer een tijdje uit, middenveld en verdediging is niks beter dan dat van Feyenoord, misschien zelfs wel minder

PSV ambieerde om in de aankomende paar jaar een Europese top club te gaan worden. Ik hoop dat ze dan voor een trainer gaan die in dat straatje past en niet weer een beginnende trainer. Iemand met ervaring dus. Van mij hoeft het ook niet direct Nederlands. Een frisse blik lijkt me niet verkeerd.

Kan iemand mij uitleggen waarom PSV gebaat zou zijn bij een lichtgewicht? Leuk dat je als coach een mooie visie op voetbal hebt, maar dit PSV is momenteel eerst gebaat bij resultaten. Aanvallend voetbal kun je er in de zomer wel in krijgen. Een veteraan die weet hoe het er aan toe gaat bij een club als PSV is denk ik eerder een must dan een coach met een CV van twee regels die aanvallend voetbal wil gaan spelen met een selectie die de kwaliteit op dit moment niet heeft. Met name de verdediging en het middenveld zijn daar gewoon te beperkt voor. Ze hebben wat dat betreft alleen de aanval, Ihattaren en Pereiro. Gutierrez blijkt gewoon niet zo goed en de rest is subtop niveau.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren