Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Boze reacties stromen binnen om opmerking van Nijhuis richting Viergever

Laatste update:

Bas Nijhuis staat achter videoscheidsrechter Dennis Higler, die er zondagmiddag voor koos om niet in te grijpen nadat de arbiter een tweede strafschop toekende aan Feyenoord tegen PSV. Het besluit van Higler werd alom bekritiseerd: Nick Viergever hield zijn arm langs het lichaam toen Steven Berghuis tegen hem aanschoot, waarna de aanvaller van Feyenoord vanaf elf meter mocht aanleggen en scoorde. Uiteindelijk wonnen de Rotterdammers met 3-1.

Na afloop zei Viergever dat hij van Nijhuis te horen had gekregen dat de VAR geen duidelijke camerabeelden had van het incident. Dat wordt door Nijhuis zelf bevestigd: de beelden van het 'contactmoment' waren niet overtuigend genoeg. "Ik heb Dennis gevraagd hoe hij het heeft gezien. Hij zei dat er twaalf camera's zijn, maar dat eentje werd geblokkeerd door een speler. Dat was de camera van achteren, waarop je het het best kon zien. Ik denk dat ik dan op het veld de beste positie had", legt de arbiter zijn keuze uit.

Desondanks krijgt hij tijdens het interview de beelden te zien die ook getoond werden in de tv-uitzending. "Als ik deze beelden zie, denk ik dat zijn arm inderdaad wel erg dicht bij het lichaam is. Maar het juiste contactmoment, waar ik zelf naar keek, zie ik hier niet. Dan ga ik van mezelf uit", aldus Nijhuis, die niet vindt dat Higler aan de bel had moeten trekken. "Nee joh, hij moet ervan afblijven. Laat de scheidsrechter gewoon de wedstrijd fluiten. Je moet alleen ingrijpen als je bewijs hebt en dat had hij niet."

Nijhuis vindt niet dat hij als schuldige aangewezen dient te worden voor de nederlaag van PSV. "Het is altijd mooi als je na een nederlaag wijst naar de scheidsrechter voor een cruciaal moment. Waar hebben we het over? Het is 3-0. Het is een belangrijk moment, maar ik heb ook tegen Viergever gezegd: scoor er eerst eens twee, en dan praten we verder. Dat is niet gebeurd. Als ze er bij mij over komen praten, praat ik op een normale manier terug."

Op sociale media wordt die laatste opmerking van Nijhuis niet positief ontvangen. Op een tweet van FOX Sports over het interview zijn binnen tien minuten al circa tachtig reacties binnengekomen; bijna alle twitteraars spreken hun verbazing uit over de reactie van Nijhuis richting Viergever. De arbiter wordt de huid vol gescholden. "Dat is best een bizarre opmerking. Als een team slecht speelt betekent dat niet dat je als arbiter fouten mag maken of dat het niet zoveel uitmaakt of je het verkeerd ziet", luidt een reactie die op het moment van schrijven ruim dertig likes heeft.

In de studio wordt de opmerking evenmin goed ontvangen. "Ik vind het een prima scheidsrechter, maar dit slaat echt nergens op", oordeelt Ronald de Boer. "Wat wil je nou suggereren? Dit slaat toch nergens op?" Kenneth Perez vult aan: "Of het nou 5-0 staat of 1-1, je moet gewoon fluiten als het een overtreding is. En dit was absoluut geen overtreding. Hij krijgt de bal van drie meter snoeihard tegen zich aan. En dan dit soort bijdehante opmerkingen..."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het is en blijft gewoon ontzettend lastig en hoogst subjectief wanneer het een handsbal is.

15 december 2019 om 17:37

Het gaat niet alleen daarom. Ook vanwege het feit dat Nijhuis niet eens beelden van de VAR bekijkt en in plaats daarvan zegt: 'scoor er zelf eens twee, dan praten we verder' wat insinueert dat hij bij een 2-2 stand wel zou hebben gekeken. Dat gezegd hebbende zou PSV denk ik ook zonder die penalty verloren hebben. Feyenoord was niet per se beter maar had met Vermeer en Berghuis twee spelers die veel beter speelden dan de andere 20 voetballers op het veld.

15 december 2019 om 17:41

Nijhuis bekijkt de beelden niet omdat hij niet naar de kant wordt geroepen. De scheidsrechter bepaalt niet zelf wanneer hij gaat kijken. Als de VAR geen duidelijk beeld heeft en de beschikbare beelden geven geen duidelijkheid, naar welke beelden moet hij de scheidsrechter dan laten kijken? Het komt nu heel vervelend uit voor PSV, want met goede beelden was het geen penalty geweest, maar er was niets aan te doen. Overigens insinueert hij helemaal niet dat hij de situatie bij 2-2 anders beoordeeld had. Wat hij zeht is dat hij vind dat je met 2 of 3-0 achter niet naar de scheidsrechter moet wijzen maar eerst eens goed naar jezelf moet kijken.

15 december 2019 om 17:45

De beelden schoten anders meteen mijn woonkamer door. Verder heeft Nijhuis de VAR zelf gezegd niet te twijfelen waarna is besloten niet te kijken.
Verder insinueert hij het wel degelijk. Als je zegt: 'Scoor zelf eens twee keer en dan praten we verder [over het gebruiken van de VAR]' waar zouden ze anders over spreken? De k je dat Nijhuis midden in de wedstrijd met Viergever heel zijn optreden gaat evalueren dan? Nijhuis heeft hier (en met het niet geven van rood Malaria) keihard gefaald.

15 december 2019 om 17:46

Goede analyse. Ze spelen echt al weken zo slecht, ga dan niet na die penalty naar de scheids wijzen. Overigens was het gewoon hands en kun je door het ontbreken van overduidelijke beelden niet spreken van een overduidelijke fout.

15 december 2019 om 17:48

Is dat niet meer een opmerking op een reactie van viergever dat hij misschien de schuld van verlies gaf aan Nijhuis? Als ik scheids was had ik namelijk ook zo gereageerd. Los van het feit of de beslissing correct was of niet, lijkt het alsof bij 1 fout van de scheids in een slechtr wedstrijd men gelijk een vrijbrief krijgt om alle schuld bij de scheids te leggen. Dit vind ik best sad.

15 december 2019 om 17:49

Ik zeg toch dat Feyenoord anders ook wel had gewonnen. Als je slecht speelt en geen punten pakt, betekent dat dan dat je geen kritiek mag hebben of een consequente behandeling verdient? Want als dat zo is kunnen we de wedstrijden van RKC net zo goed niet spelen...

15 december 2019 om 18:42

Ik snap je genuanceerde antwoord.
Maar Nijhuis vraag zelf om die scherpe en populistische reacties als zich- als onpartijdig- scheidsrechter, als beschermeling van de opper-populist Derksen blijft manifesteren.

15 december 2019 om 18:53

Ik kan me de frustratie vanuit Eindhoven heel goed voorstellen hoor. Lijkt me toch nog wat extra zout in de wonde na die onterechte penalty.

15 december 2019 om 19:02

Nee dat zegt hij niet, je maakt er nu sensatie van. Het is overduidelijk wat hij hier mee bedoeld, namelijk dat je naar jezelf moet kijken als je een Jantje tegen krijgt.

15 december 2019 om 19:44

Nijhus bepaald evenals Kuipers enkele weken geleden (Je hoef me niet te roepen ik kom niet kijken) zelf of hij komt kijken ..

15 december 2019 om 18:59

Absoluut geen strafschop. Denk dat we het daar wel over eens zijn. Waar ik mij vooral over heb zitten verbazen is de manier van het fluiten van Nijhuis. Normaal gesproken moet je iemand een serieuze doodschop geven anders fluit Nijhuis er niet voor. Dan ga je voor zo’n lullig hands moment toch geen penalty geven?

Lachwekkende reactie van Nijhuis. Je moet gewoon de regels toepassen en niet de popiejopie uit gaan hangen met zo'n opmerking. Tegen Koeman bij Everton ook al een keer.

15 december 2019 om 17:35

idd als hij dit zegt en ook nog zegt in een intervieuw , moeten ze hem gewoon schorsen dit slaat toch nergens op !

15 december 2019 om 17:51

Hij past hier de regels letterlijk toe en de VAR ook. Het camera standpunt insinueert dat de hand lang het lichaam zit, maar zijn onderarm kan verder gestrekt zijn. Daardoor grijpt de VAR niet in en krijgt Nijhuis niet de beelden te zien tijdens de wedstrijd.

15 december 2019 om 18:04

@gryudo, ik weet niet wat dit met mijn reactie te maken heeft?

15 december 2019 om 19:24

Je hebt het over de regels toepassen, maar dat doet hij dus ook. Dat popiejopie doen hoeft van mij ook niet

15 december 2019 om 21:56

Ah zo, ja ik bedoelde het meer in algemene zin. Je bent scheidsrechter en dan moet je gewoon je taak doen en niet allemaal zo tof gaan reageren. Dat hij voor een penalty fluit daar kan ik, zeker in zo'n split second, nog wel in komen. Als de VAR dan niet kan bewijzen dat het er geen is dan blijft de penalty inderdaad staan

15 december 2019 om 17:53

Ja eens. En let maar op morgen is hij afwezig bij VI. Was tijd geleden ook bij Feyenoord toen hij alles tegen floot en er veel kritiek was, dag later was meneer ook afwezig. En wat betreft vandaag, Ben voor Feyenoord maar hier kan je toch geen penalty voor geven? En dan okk dat popie jopie gedrag.

15 december 2019 om 18:06

@pirlotess, ja dat je in een halve seconde beslist om een penalty te geven dat kan nog gebeuren. Ik vind het alleen bijzonder storend als je dan vervolgens zo op de speler in kwestie reageert en het dan ook nog triomfantelijk op tv gaat vertellen. Nee, bij VI zal hij morgen wel niet aanschuiven, al zal Derksen wel weer een of ander bizar betoog beginnen over hoe geweldig Basje wel niet is.

15 december 2019 om 18:12

Eens foeballuh, geloof dat paar psv'ers ook nog geel kregen voor protesteren (logisch/terecht). Dat moet je dan ook wel lezen en snappen als scheids.

15 december 2019 om 18:14

Ja, en zo'n reactie gooit dan ook alleen maar olie op het vuur, moet je bovenstaan als scheidsrechter.

Tja meneer krijgt een podium bij VI. Beetje lollig doen en denken het mannetje te zijn!

Ik begin steeds meer moeite te krijgen met de houding van Nijhuis in de media. Totaal misplaatst populair gedrag van zijn kant. Morgen zal hij wel weer verdedigd worden in dat pauper programma op Veronica door zijn vriendinnetje met snor. Ook daar moet je als scheidsrechter weg blijven vind ik, jij bent niet de superster als scheidsrechter. Dat zijn de spelers.

Nijhuis is een prima gozer naar mijn idee, maar wilt soms ietwat te popie jopie doen. Dit soort uitspraken kun je gewoon niet doen als scheidsrechter, ga er van uit dat dit nog wel een staartje gaat krijgen.

Ik vind niet dat het een fout is van Nijhuis. Er is hands geconstateerd, dat is een feit. Daarnaast wordt de bal van richting veranderd met de arm, dat is ook een feit. De kans dat bal anders naar de goal had gegaan is ook zeer aannemelijk. Nijhuis fluit voor een handsbal en de VAR heeft geen bewijs dat het geen hands is. Of het bewust is, nee. Kan die hm ergens anders houden, erg lastig. Is het een grijs gebied, jazeker. Had het een schande geweest als ie hm niet had gegeven, absoluut niet.

15 december 2019 om 17:37

Waarom zien wij op TV het bewijs dan wel?

15 december 2019 om 17:42

Hebben we niet gezien. Je ziet het moment dat de bal het contact al kwijt is. Verder zie je alleen de rug van Viergever

15 december 2019 om 17:38

VAR had geen bewijs, omdat Nijhuis de VAR niet liet ingrijpen. Als je een objectieve competitie wil dan moet dit altijd bekeken worden. Op basis daarvan kan je dan beslissen of het al dan niet terecht is.

15 december 2019 om 17:44

Dan zou letterlijk elke beslissing van de scheidsrechters bekeken moeten worden en toch blijft het dan een kwestie van interpretatie.

15 december 2019 om 17:46

Dat is niet waar, maar bij cruciale momenten (buitenspel goal, rode kaart, penalty, doelpunten o.a.) zeker wel. Dat gebeurt normaliter ook, maar nu is niet.

15 december 2019 om 19:50

Ik vind het wel een duidelijke fout van Nijhuis. Hij heeft hands geconstateerd, maar hij ziet niet dat de hand naast het lichaam is. De bal is zo hard geschoten en meegenomen is dat het van een kleine afstand is, dan is het nog knap is dat zijn arm/hand naast het lichaam is. Dit is een duidelijke fout dus. Op tv zien we vanuit een goede positie hoe de bal Viergever raakt, hoe de VAR erbij komt dat ze geen goede beelden hebben is echt een mysterie. Maar na de Johan Cruijff schaal ziet Higler dingen anders, dan doel op de duidelijke elleboogstoot in het gezicht van zijn tegenstander.ik wil hier wel de geluidsfragmenten horen van de VAR en de scheidsrechter.

Begrijpen mensen dan niet dat dit gewoon een onderonsje is tussen de scheids en een speler? Scheidsrechters krijgen hele wedstrijden door verwijten naar hun hoofd gesmeten, en als ze dan een keer een grapje maken tegen een speler omdat ze maar blijven zaniken is het ineens een ongelofelijk drama. Wat een gezeik om niets.

15 december 2019 om 17:38

Nijhuis geeft bij het minste geringste commentaar geel. PSV kreeg drie keer geel bij de penalty, maar zelf mag hij alles zeggen. Eng mannetje.

15 december 2019 om 21:45

Minste geringste? Ze lopen tegen hem op en je weet helemaal niet wat ze zeggen. Hand in eigen boezem steken bij PSV

15 december 2019 om 17:42

Als het een onderonsje is ga dan ook niet trots op tv vertellen hoe scherp en gevat je reageerde op die speler.

15 december 2019 om 17:48

Dat is niet slim nee, want dan krijg je deze hijza

Veltman tegen Chelsea was ook nog langs het lichaam.eerst zeggen dat als de armen langs het lichaam van de verdediger zijn het geen hands is, maar nu is dat dus ook niet waar.weet de Knvb zelf wel wat hands is of is het maar interpretatie van de scheidsrechter.

Vast onzettend goede maatjes met Dennis 'frenkie, je moet de bal gewoon sneller afspelen' Higler. Knvb doet er goed aan om zulke types gewoon hun licentie te ontnemen.

Toen Onana tegen Groningen pootje werd gehaakt kwam hij ook al met zo'n rare uitspraak. Mist zelf de overtreding maar schoof de schuld af op Onana. Nijhuis verzint gewoon zijn eigen regels en praat het daarna goed.

Tja, was geen penalty maar het is nou niet zo dat het de wedstrijd veranderde. PSV was kansloos vandaag. Maar gaan we nu al Twitterberichten met 30 hele likes vermelden in stukjes alsof het iets bijdraagt aan de situatie? Beetje onnodige opvulling dit.

15 december 2019 om 17:45

Psv was alles behalve kansloos. Alleen ze kunnen niet afmaken. Feyenoord nauwelijks een echtr bijdrage geleverd. Ondanks dat de score anders doet vermoeden. En met zo'n extra knauw gaat het zeker de wedstrijd beïnvloeden.

15 december 2019 om 18:00

Dat Feyenoord geen bijdrage heeft gehad is pure onzin. Ook Feyenoord heeft zat kansen gehad en kon deze wedstrijd op 5 of 6 goals uitkomen.

15 december 2019 om 23:19

Alleen Jorgensen had er al 2 moeten maken. Dus dit is klinkklare onzin wat je nu zegt.

Wel grappig. Toen over onana had ie een zelfde soort opmerking, en vorig jaar higler ook al tegen frenkie. Toen waren de geluiden toch vooral tegen ajax gericht en moest die club en moesten die spelers eens naar zichzelf kijken. Et voila, op een presenteerblaadje geeft nijhuis hier wederom weer dat ie zn eigen spelregelboekje hanteert

Nijhuis heeft toch ook wel een punt, altijd het gezeur op de scheidsrechter terwijl het team zelf een wanprestatie levert. En een var mag alleen ingrijpen als hij er 100 procent van overtuigd is dat de scheids fout zat. Ddat is nu niet mogelijk, einde discussie lijkt mij.

15 december 2019 om 17:43

Een wanprestatie leveren is geen vrijbrief om te zeggen: "voetballen jullie eerst zelf maar goed en dan maak ik dr juiste beslissingen " want daar kwam het wel een beetje op neer.

15 december 2019 om 17:48

Wel moeten we er rekening mee houden dat Nijhuis 10 brullende spelers om zich heen heeft die allemaal frustratie richting hem uiten. Ik kan me dan best voorstellen dat je iets zegt in de trant van "kijk eerst eens naar je eigen wanprestatie", maar dat je dit dan heel trots nog een keer voor de camera gaat staan vertellen, dat slaat dan echt weer nergens op. Dan ben je echt puur bezig met jezelf als leuke nuchtere gast profileren, iets wat ie ook nog eens totaal niet is.

15 december 2019 om 23:22

Dus als je als scheidsrechter vertelt na afloop wat je zegt als Viergever blijft doorzeiken is het een doodzonde? Beetje hypocriet dat spelers dat dan wel mogen na afloop en een scheidsrechter niet. Even los van de beslissing.

15 december 2019 om 17:43

Topscheids zijn is een van de lastigste beroepen die er zijn. Als je goed fluit zegt niemand wat omdat dit verwacht wordt maar als je maar 1 fout maakt dan is alles jou schuld in de ogen van de publieke opinie. Best sad eigenlijk, iedereen maakt wel eens fouten.

Hij heeft gewoon gelijk in dat PSV vooral naar zichzelf moet kijken. Daarnaast moeten we vooral niet verwachten dat de VAR 100% van alle fouten oplost. Het is uit de development gerushed en heeft nog veel kinderziektes. Men mag wel meer tijd en geld in training en verbetering stoppej, ipv het door iedereens strot te dauwen. Als laatste zul je altijd het probleem over houden dat 1. Interpretatie ontzettend belangrijk is en 2. De scheidsrechter op het veld iedereen mag overrulen. Oplossing is om bij VAR momenten dit op schermen te zetten en de communicatie tussen de VAR en leidsman dan voor iedereen hoorbaar te maken.

Heeft hij dit echt gezegd? Goede genade, dit gaat toch nergens over? Wat een gruwelijk misselijke man.

Morgen bij vi zal hij wel weer bejubeld worden. Het zou Nijhuis eens sieren als hij eens een fout toegeeft maar daar is meneer te ijdel voor. Laat altijd de wedstrijd lekker zijn gang gaan maar maakt te vaak een cruciale fout. En het moet altijd om hem draaien.

Lachwekkend interview weer van Nijhuis. Hij zou ook maar eens een fout toegeven. Nee hoor, hij verwijst naar een contactmoment dat niemand gezien heeft. Vanuit zijn positie had ie ook geen overzicht blijkt uit de camerabeelden. Lekker de grote meneer uithangen ook over dat PSV er eerst maar 2 had moeten maken. Wat laat hij zich kennen zeg.

Hij heeft wel een punt hoor... Op geen enkele camera zag je de hand. Enkel de schouder/arm. Is goed mogelijk dat de hand wel naar de bal ging... Ondanks dat de arm langs het lichaam was.

15 december 2019 om 18:01

Dus hij heeft een punt met “maak er eerst maar 2, dan praten we verderâ€... das werkelijk walgelijk arrogant.

Mijn hemel wat krijg ik een jeuk van de laatste zin van dit artikel.. mbt Nijhuis heb ik enkel dit te zeggen: zeer zeer naar zelf ingenomen mannetje. Fluit onder het mom van "veel door laten spelen", maar lijkt ouur en alleen te fluiten om een beetje anders te zijn dan anderen. Er is geen scheidsrechter zo inconsequent als Nijhuis. Is zelf ook in zijn eigen sprookje gaan geloven, die opgeklopte onzin van Derksen dat ie zo lekker Engels fluit. Je ziet gewoon dat spelers niets met zon onduidelijke scheids kunnen en wanneer de frustratie dan hoog oploopt, dan gaat meneer verontwaardigd ineens wel overal geel voor geven.

Zijn onderarm was zeker niet langs zijn lichaam. Dit is dan ook gewoon een strafschop.

Dit kan toch ook echt niet.. populair gedoe van die Nijhuis. Tenenkrommend is het. Het is hem te hoog in zn bol gestegen omdat hij in Veronica inside altijd zo wordt opgehemeld. Het was gewoon overduidelijk geen pingel. Kun je wel populair gaan doen over PSV dat niet draait, maar blijf gewoon lekker bij je eigen vakgebied Bas.

15 december 2019 om 18:33

Geweldig verwoord. Helemaal met je eens.

15 december 2019 om 23:29

Is niks populairs aan. Viergever loopt door te zeuren samen met nog 8 spelers. Het loopt niet bij ze dus dan is dat toch een prima antwoord? Dat hij een fout maakt kan gebeuren. Het was geen cruciale penalty. Dat hij veel media aandacht krijgt is weer het typische kop/maaiveld gedrag hier in Nederland.

Als je spelers van repliek wil dienen met vileine opmerkingen terug, prima, maar dan moet je niet tegelijkertijd ook met gele kaarten gaan strooien. Dat neigt dan naar machtsmisbruik.

Belachelijke opmerking zeg, schandalig, een scheidsrechter onwaardig. Mag hij wel een vermaning voor krijgen.

Van mij mag een scheids zoiets zeker wel zeggen.als je ziet hoe idioot spelers staan te schreeuwen tegen scheidsrechters,mag je van mij wel van je af bijten. tis tegenwoordig mode om op 2 centimeter van zn man te gaan staan en voor alles uit te maken.en dan zegtie wat terug en dan is de wereld te klein.

Als dit geen publiek bekendgemaakte schorsing wordt maakt de knvb zich totaal ongeloofwaardig. Dat je zo'n een opmerking plaatst op het veld is al uiterst onhandig en onprofessioneel, maar kan misschien gebeuren in de heat of the moment. Maar dat je na de wedstrijd in de media nog even er over gaat opscheppen en je gram probeert te halen, dát kan echt niet!

Higler weigert bij emmen tegen psv een speler van emmen rood te geven een neemt nu weer een belachelijke beslissing tegen psv. Toeval ?

Nijhuis is een misselijkmakend, megalomaan, mediageil ijdeltuitje dat voor deze opmerking een schorsing verdient, maar anti-PSV is hij beslist niet. Kan me een Ajax-PSV herinneren waarbij hij toestond dat Guardado twee Ajacieden van achteren letterlijk uit de wedstrijd schopte zonder ook maar voor een ovrtreding te fluiten. Nu schuilt er in elke scheidsrechter wel een dictatortje en ik heb er heel wat meegemaakt in m'n lange leventje, maar iemand die zich op deze manier verbaal met een wedstrijd bemoeit heb ik nooit meegemaakt. Schorsen die hap!

Nijhuis kan een prima scheidsrechter zijn, maar is de afgelopen jaren veel teveel in zichzelf gaan geloven nadat half Nederland hem een tijdje terug veren in de reet begon te steken. Er valt soms geen peil te trekken op zijn manier van fluiten. Spelers die gefrustreerd raken omdat hij een wedstrijd uit de klauwen laat lopen krijgen vervolgens een gele kaart voor praten. Ik zal nooit een wedstrijd van Roda vergeten, waarin Nijhuis een statement wilde maken door iedereen die tegen hem praatte een gele kaart te geven. Resultaat: een wedstrijd die na een half uur kapot gefloten was met drie rode kaarten. Het leukste was dat één of twee weken later Nijhuis PSV-Ajax floot en daar hanteerde hij weer heel andere maatstaven m.b.t. gele kaarten. Dat vind ik helaas typerend voor zijn stijl van fluiten. Jammer, want hij heeft laten zien dat hij wel een uitstekende scheidsrechter kán zijn

Opnieuw een feit dat Johan Derksen schade aanricht. Derksen heeft Nijhuis persoonlijk in het zadel geholpen en hem compleet gehyped op tv. Daardoor zijn velen werkelijk gaan geloven dat het een topscheids is. Nijhuis zelf gelooft dat ook, hahaha. Dan kan je erop wachten dat Nijhuis eens naast zijn schoenen gaat lopen. Derksen is hier verantwoordelijk voor met zijn onterechte lofzang over Nijhuis. Vervang Derksen door v. Hanegem. Dan ben je verzekerd van goede analyses en nog steeds kostelijke tv.

Een scheidsrechter hoort niet partijdig te zijn. Door mee te werken aan een programma met een clownesk en oproerkraaiend gehalte als VI doet Nijhuis hier afstand van. Als hij ook nog toelaat dat hij als beschermeling van Derksen wordt neergezet dan gaat zijn ego en mediageilheid met hem op de loop. Dit alles maakt dat hij op een verschrikkelijk manier naast zijn schoenen is gaan lopen.
Als zijn bazen hun Angst voor een VI - reactie kunnen bedwingen, schorsen ze Nijhuis. Voor zijn slechte beslissingen en zijn domme reacties na afloop.

Ik snap niet dat mensen hier van opkijken. Dit soort dingen zegt Nijhuis toch al z'n hele leven? Het zou juist nieuwswaardig zijn als hij een keer normaal gedrag zou vertonen. Ik vind dat de kritiek eigenlijk naar de KNVB moet gaan die hem ondanks al die krankzinnige beslissingen en arrogante uitspraken nog steeds eredivisie laat fluiten.

Hij heeft gewoon gelijk, maar moet het als scheidsrechter niet zeggen.
Het is voor PSV makkelijk om hierover te zeuren, maar rest was gewoon slecht.

15 december 2019 om 19:36

PSV heeft natuurlijk de nederlaag aan zichzelf, in het bijzonder zijn verdediging en indirect natuurlijk het falende technisch beleid te danken. Neemt niet weg dat iedere ploeg zijn beklag mag doen bij onrecht, ongeacht de stand en eigen prestaties. Dat deze opmerking Nijhuis ontvalt is behoorlijk aanmatigend en bovendien ongepast. Ik vond de observatie van Perez een sterke: Nijhuis houdt alle kaarten op zak bij overtredingen, zelfs als die aan moordaanslag grenzen, maar zodra hij wordt aangesproken door een speler gaat deze gelijk op de bon. Geeft in de commotie rondom de tweede penalty even bijna de voltallige verdediging van PSV geel zeg! Hoe arrogant kun je zijn?

15 december 2019 om 20:57

Persoonlijk vind ik t wel goed dat hij gewoon 3 gele kaarten uitdeelt voor klagen. Gebeurt veel te veel bij het voetbal en de manier waarop (met name) dumpfries op nijhuis afstormt slaat nergens op. Er is veel te weinig respect vanuit de voetballers richting de scheidsrechter en het feit dat er bij uitzondering een gele kaart wordt gegeven voor klagen terwijl dit heel veel gebeurd zegt al genoeg

15 december 2019 om 21:20

Klopt. Ik vind overigens dat een aanvoerder wat meer krediet zou moeten hebben, maar de manier waarop Dumfries het deed was inderdaad geel waard. Maar dan nog twee anderen op de bon slingeren voor praten is wel erg zwaar hoor. En als Nijhuis vrij genoeg is om cynisch te adviseren dat PSV beter even twee goals maakt voordat hij met ze verder praat getuigt dat net zo min van respect. Verder mag een scheidsrechter ook wel oog hebben voor de situatie waardoor de emoties hoog op kunnen lopen. Een overtreding is een overtreding, maar Viergever deed zelfs zijn best om zijn armen opzij te doen, terwijl de bal bovendien op erg korte afstand hard tegen zijn arm werd aangeschoten. Vond het echt veel te zwaar voor een penalty, maar in de sfeer van de Kuip zie je scheidsrechters wel vaker bezwijken.

Wat een heisa om niks. Hij floot gewoon weer een hele goed wedstrijd, waar mannelijk voetbal wordt toegestaan. Ik vind het altijd erg prettig als hij fluit. De tweede penalty had hij ook niet kunnen geven, maar soms zit het mee en soms zit het tegen. Dus niet lopen janken nu allemaal om een penalty, want die van Bommel loopt al 90 minuten lang te janken tegen de 4e man als een klein kind die zijn zin niet krijgt.
Wat is dat een eng mannetje zeg........

15 december 2019 om 23:33

Eens. Alleen al hoe hij net even met 1 been buiten het trainervak moet gaan staan. Te triest voor woorden.

Ik vind de VAR maar irritant. Zie liever dat hij weer helemaal weggaan dan dat ze m gebruiken op deze manier. Verder is de reactie van Nijhuis misschien niet handig om voor de camera te zeggen maar heeft hij gewoon een punt. Tuurlijk is t zuur dat de 3e goal en daarmee de doodslag op deze manier tot stand komt, maar psv had het niet zover moeten laten komen. Ze spelen gewoon een zaadpot tegen een matig feyenoord en gaan als kinderen zeuren dat de schuld bij de scheids ligt

De stand van een wedstrijd heeft niks te maken om naar VAR te kijken,nijhuis zet zichzelf voor paal.

Deze kwal laat elke fatsoenlijke wedstrijd in de eredivisie ontsporen. Laat alles doorgaan, totdat het een ordinaire schoppartij word. Dan gaat ie met kaarten strooien zodat meneer het middenpunt van de wedstrijd word. Thuisfluiter dopoog

Ik dacht dat de regels aangescherpt werden begin van dit seizoen. Een van die regels is dat alle handsballen, een overtreding zijn. Er word niet meer gekeken naar aangeschoten of niet. Hands is hands. En dan zijn alle ballen die een arm of hand raken, hands. Ook al zit dat arm en hand gewoon langs het lichaam. Denk dat er eerder gekeken word of bal onderweg een arm enof hand raakt dan of er gekeken word of iemand de bal expres tegen een arm aan schiet. Daarnaast insinueert Nijhuis dat die penalty, het 3e doelpunt is. Wat wil zeggen dat het niet zoveel uitmaakt aangezien het niet is alsof die penalty de overwinning uit handen geeft van psv. Het is geen belangrijk moment in de wedstrijd omdat de wedstrijd in grote woorden al gespeeld was op dat moment.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren