Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ten Hag heeft goed en slecht nieuws en hint naar winteraankopen Ajax

Laatste update:

Erik ten Hag heeft ernstige twijfels over het meespelen van Quincy Promes zondag tegen AZ. De aanvaller, die vanwege een spierblessure de duels met Willem II (0-2) en Valencia (0-1) al miste, stond ook vrijdag niet op het trainingsveld van Ajax. Ten Hag geeft de hoop nog niet op, maar het meespelen van Promes in Alkmaar lijkt zeer twijfelachtig te zijn. Daarnaast laat de Ajax-coach zich uit over eventuele winteraankopen.

"We kunnen niet met honderd procent garantie zeggen dat hij er niet bij is, maar we hebben er niet heel veel hoop op", laat Ten Hag vrijdagmiddag weten op de persconferentie voorafgaand aan het treffen met AZ. De 27-jarige aanvaller raakte twee weken geleden geblesseerd in de uitwedstrijd tegen FC Twente (2-5). In de thuisduels met Willem II en Valencia werd zijn plaats ingenomen door Noa Lang.

Ten Hag lijkt niet te rekenen op Promes, maar over Hakim Ziyech en Nicolás Tagliafico is hij een stuk positiever gestemd. De middenvelder en de verdediger kampen met klachten, maar lijken op tijd fit voor de Eredivisie-kraker van zondag tegen AZ. "Maar waar ik van Quincy zeg dat ik zeker weet dat hij bijna niet speelt, ga ik er bij hen vanuit dat ze wel spelen", aldus Ten Hag. Het eerste fluitsignaal in Alkmaar klinkt zondag om 16.45 uur.

Ten Hag: 'Frustrerend dat we juist in deze fase Promes, Neres en Labyad missen'

In een eerder stadium zei Ten Hag nog dat aankopen in januari niet noodzakelijk zijn voor Ajax, maar door de recente blessureperikelen lijkt hij een ander standpunt in te nemen. "Er zijn wel wat dingen veranderd, we zullen dat heel goed moeten gaan bekijken. Club-breed de koppen bij elkaar steken. Dan bedoel ik ook medisch; wat kunnen we verwachten? Dan zouden we ons beleid kunnen heroverwegen. Maar dan moeten er wel spelers beschikbaar zijn…We weten hoe lastig dat is."

Eventuele tussentijdse aankopen hebben volgens Ten Hag verband met onder meer het herstel van David Neres, die vanwege een knieblessure dit kalenderjaar niet meer in actie komt. "We moeten analyseren en conclusies trekken over hoe snel iemand van waarde kan zijn. Dat geldt niet alleen voor Neres, maar ook voor Zakaria Labyad en Promes. We moeten weten hoe we opgesteld zijn", aldus Ten Hag.

Gaat Ajax tegen AZ het eventuele gemis van Quincy Promes opvangen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik verwachtte al een aankoop, ben benieuwd wie er op de lijstjes staan van Ajax. Ik zou alleen geen aankopen doen, als dit ETH zijn laatste seizoen is dan heb ik liever dat de nieuwe trainer de aankopen gaat doen

13 december 2019 om 13:44

Daar heb je dus Marc voor; die bewaakt de continuitet en of een speler in de filosofie past; niet een passant.

13 december 2019 om 14:00

Ajax moet wel degelijk aankopen doen. De bank van Ajax is dit seizoen van een belachelijk belabberd niveau. Dit kan Ajax belangrijke wedstrijden/punten kosten. Van Varela weten we niet precies wat hij nu daadwerkelijk kan, Dest komt veel fysiek en snelheid tekort, Schuurs maakt nog teveel fouten, Pierie kan er niks van, Familia Castillo weten we ook niks van wat hij precies kan, Marin lijkt al een miskoop te zijn, Alvarez valt erg tegen op het middenveld, Siem De Jong...1 en al drama niveau, Labyad als hij al speelt is dat omdat er gebrek aan beter is, Huntelaar wordt te oud, mist teveel kansen, Lang is pure middelmaat. Nee, Ajax kan zeker nog wel versterkingen gebruiken voor de breedte. De basis is wel goed bezet, maar als Ajax een paar basiskrachten moet missen heeft Ajax gelijk een groot probleem en zijn hun vervangers meestal niet goed genoeg of zelfs van een belachelijk belabberd niveau. Dat mag niet zo zijn als je bij de Europese top/Europese subtop wilt blijven horen. Ik zie graag dat Ajax voor Palacios en Soteldo (type Younes) gaat deze winterstop om de breedte wat te versterken. In de zomer zullen dan de vizieren gericht moeten worden op o.a. Vertonghen, Boadu, Stengs, enzovoorts. Ook zie ik liever dat jonge beloftevolle talenten als Gravenbergh, Ekkelenkamp, Sontje Hansen, Lassina Traore de kans gaan krijgen ipv Marin, Siem De Jong, Alvarez, Labyad en Lang.

13 december 2019 om 14:27

Marin is geen miskoop, en Dest komt alles behalve snelheid tekort. Is enorm snel die jongen.

13 december 2019 om 14:36

Dest snelheid tekort? Volgens mij is het een van de snelste spelers van de Eredivisie. Daarnaast pakt het Alvarez experiment niet zo uit zoals het wel met Martinez uitpakt. Is ook niet erg, maar zijn normale posities zijn centrale verdediger en anders rechtsback. Je kan hem als verdedigende middenvelder gebruiken, maar dan wel bij een club die niet vol op de aanval speelt. Hij past in die zin op die positie niet in het Ajax systeem. Verder is Siem de Jong een aanfluiting maar er loopt toch genoeg in de jeugd?

13 december 2019 om 14:37

@ajax1812,
Marin is geen miskoop?? Wanneer ben je dan wel een miskoop. Marin is het schoolvoorbeeld van een miskoop.

13 december 2019 om 14:42

@wazza Het lijkt alsof Dest erg snel is maar omdat hij erg klein van stuk is zie ik hem vaak te laat komen bij verdedigende acties zoals bijvoorbeeld tegen Willem II laatst. Dus dan kom je nog steeds snelheid tekort. Marin is gewoon een miskoop. Hoort eigenlijk op de positie van Vd.Beek te spelen maar daar komt hij logischerwijs niet aan bod. En de komende jaren zullen er middenveld talenten (o.a.Taylor, Gravenbergh, Ekkelenkamp, Unuvar) doorstromen die Marin zullen verdringen van het middenveld en het is niet ondenkbaar dat Ajax een vervanger voor Vd.Beek gaat kopen, ik zie het erg somber in voor Marin.

13 december 2019 om 14:42

Nee, Marin kan nog geen miskoop zijn want hij krijgt nooit een kans van Ten Hag. Keren dat hij invalt doet hij het goed. Schoolvoorbeeld van een miskoop is Orejuela btw.

13 december 2019 om 14:43

Heeft met positionering te maken. Dest is echt snel.

13 december 2019 om 14:50

Als Dest een sprint naar achteren moet maken tegen een fysiek sterke en snelle spits zal Dest dat altijd afleggen want hij moet meer stappen maken omdat hij zo klein van stuk is.

13 december 2019 om 14:51

Het is natuurlijk makkelijk scoren om Marin nu al een miskoop te noemen. Je ziet deze mening vooral bij niet-Ajacieden. Ik denk dat Marin zich nog wel gaat redden en gewoon een degelijke kracht gaat worden. Geen haast, hij komt er wel.

13 december 2019 om 14:55

Uhm ik ben zelf voor Ajax en ik zie het gewoon niet zitten in Marin. Heb hierboven uitgelegd waarom ik denk dat hij het niet gaat redden bij Ajax.

13 december 2019 om 15:01

Van de Beek gaat komende zomer waarschijnlijk weg, en Unuvar, Gravenbergh en Taylor zijn niet klaar om dat (volledig) op te vangen. Marin gaat gewoon een goede kans maken op die positie.

13 december 2019 om 15:07

Kans is zeker aanwezig dat Ajax gewoon een vervanger voor Vd.Beek gaan halen als ze toch op de trainingen zien dat Marin tekort komt. Of ze kiezen voor een eigen talent als die er al klaar voor is.

13 december 2019 om 15:26

Marin krijgt nauwelijks een eerlijke kans van Ten Hag. Hoe kun je met alle respect bijvoorbeeld Siem de Jong telkens in laten vallen, terwijl hij elke keer aantoont niks toe te kunnen voegen en het niveau gewoon niet aan kan? Je kan mij niet overtuigen dat Marin het slechter zou doen.

Marin kan je pas een miskoop noemen, als Ten Hag hem daadwerkelijk kansen heeft gegeven om zich te laten zien. En dat heeft hij nu toe nog niet gedaan.

13 december 2019 om 15:31

Lawpl, weer zo iemand die alle hoop op de jeugd heeft gevestigd. Riep je ook zo hard om Noa Lang? Ajax-jeugdspeler zijn betekent niet dat je per definitie een godenzoon bent. Marin heeft het al uitgebreid laten zien in een grotere competitie dan de Nederlandse. De jongens waar jij het over hebt, staan de komende anderhalf jaar niet in de basis bij Ajax. Unuvar moet zijn debuut bij Jong-Ajax nog maken. Gravenberch laat verdedigend enorm veel steken vallen en vind ik een beetje van het niveau Bazoer. Ekkelenkamp en Eiting zie ik naar een subtopper vertrekken. Ik zou Marin toch nog niet afschrijven want die jongen heeft het gewoon hartstikke goed gedaan in Belgie.

13 december 2019 om 15:55

Marin heeft 654 minuten gespeeld en Siem 57. Dat Marin slachtoffer is van Siem, of dat hij geen kansen krijgt (of heeft gekregen) is onzin.

13 december 2019 om 14:01

juist niet seizoen afmaken en proberen te focussen om de kampioenschap.eerste vechten tot je ong. 9 punten voor AZ staat daarna veel talenten uit de jeugd een kans gevenvolgend jaar afscheid nemen van spelers die geen intentie hebben voor een langdurige verblijf in Amsterdam en nieuwe aankopen doen. Ajax heeft op dit moment eigenlijk geen transfers nodig voor de Europa Leauge .. dit is tevens een mooie kans om de jeugd te zien of laten zien. (volgend jaar kan je 2 tot 4 spelers aanschaven waarvan inclusief 1 een sterspeler is. Ajax kan dit betalen en mag zâ´n supporters best is verwennen met bijvoorbeeld een speler als Depay of Bergwijn.

13 december 2019 om 16:27

Becks/ ik had het niet beter kunnen verwoorden. Zelf zou ik kiezen voor een Zuid-Amerikaans aanvallend talent en Boadu, maar grote aankopen mag inderdaad wel, nu je in zo een goede periode zit. Nu moet je er alles aan doen om dat vast te houden. Mooi gezien Becks

13 december 2019 om 14:41

Ik denk dat een coach kan aangeven wat hij zou willen en dat Overmars en co uiteindelijk beslissen wie of wat er komt.ze zouden misschien beter voor een goede spits gaan , zodat Tadic ook weer op de zijkanten beschikbaar is. Dan kan je weer meer varieren.

13 december 2019 om 14:54

Als als als, en als dit niet ETH zijn laatste seizoen is? Dat zijn toch geen argumenten om daar je beleid op aan te passen? Alsof er na ETH opeens heel anders gespeeld gaat worden waar we totaal andere spelers nodig gaan hebben.ik denk juist dat het heel belangrijk is om in de winter aankopen te doen. En dan met name als je in Zuid-Amerika aankopen wil doen. Daar zijn de seizoenen nu afgelopen dus kan je veel makkelijker spelers losweken dan bijvoorbeeld in de zomer. Hebben we gezien bij Tagliafico en Neres. Daarbij is het lekker dat die spelers er dan niet direct hoeven te staan maar even de tijd hebben zich aan te passen. Tot slot ligt een leegloop komende zomer op de loer, in dat kader zou het niet onverstandig zijn om hier deze winter al een beetje op te anticiperen door alvast wat nieuwe jongens te halen. Het lijkt me bijvoorbeeld vrij zeker dat Donny komende zomer vertrekt. Dan zou ik nu Palacios proberen te halen. Kan die jongen alvast wat minuten maken en wennen en staat hij er volgend jaar echt. Ook verwacht ik dat Ajax best nog wel eens ver kan komen in de EL. Gezien AZ knap volhoudt in de titelrace verwacht ik dat het komende half jaar best wel eens een slijtageslag kan gaan worden. Dan is het wel lekker als je kwaliteit iets breder bezet bent dan je straks niet de laatste lootjes moet rekenen op Lang of Siem de Jong.

13 december 2019 om 15:28

Sluit me hier helemaal bij aan. Toch vind ik dat de topprioriteit een vleugelspits met snelheid en diepgang moet zijn. Bij de indeling van de selectie dit jaar hadden ze duidelijk Ziyech, Neres én Promes als buitenspelers ingedeeld en Donny als 10. Doordat de puzzel dit jaar anders in elkaar valt en zowel Donny als Hakim op andere posities zijn terecht gekomen is de spoeling op de vleugels veel te dun. Helemaal omdat Lang en Labyad al helemaal het juiste profiel niet hebben om in dit systeem optimaal te renderen. Iets dat de recente blessures helaas pijnlijk duidelijk hebben gemaakt. Was allemaal wellicht niet te voorzien maar hier moet nu wel iets aan gedaan worden. Dus liefst eerst minimaal 1 pijlsnelle en behendige vleugelspits en pas daarna verder kijken. Hoe denk jij als kenner van het Zuid Amerikaans voetbal trouwens over de haalbaarheid van Palacios?

13 december 2019 om 16:53

Inderdaad zou een vleugelspeler ook niet verkeerd zijn. Ik acht de komst van Palacios zeker haalbaar. Tot een paar jaar terug heb ik altijd gedacht dat spelers als Sanchez, Tagliafico, Alvarez, Martinez en Neres niet haalbaar voor Ajax zouden zijn. Blijkbaar heeft Overmars gewoon een heel goed verhaal wat deze jongens over de streep trekt. Hoezo zou dit dan Palacios niet kunnen overtuigen? Ik denk dat je als je maar slagvaardig en daadkrachtig genoeg handelt je al ver komt in Latijns Amerika. Daarbij heeft Overmars inmiddels een portfolio opgebouwd met recente voorbeelden waaraan Palacios zich kan spiegelen. Neem bijvoorbeeld een Sanchez of Taglifico. Als Overmars bereid is hem een topsalaris te geven en hem een sportief plaatje voorschotelt waarin de kans op CL elk jaar groot begint te worden en de specifieke speelstijl. Dan zie ik Ajax best een goede kans bij die jongen maken. Palacios zie ik echt als ideale opvolger voor van de Beek, maar dan nog completer. Als hij er volgend jaar is, dan heb ik absoluut geen zorgen als Donny vertrekt.

13 december 2019 om 15:06

Ik denk niet dat het veel uitmaakt of het Ten Hag's laatste seizoen is of niet. Ajax zal hoe dan ook een trainer ervoor in de plaats willen halen die het team ook mooi, verzorgd en aanvallend voetbal wil laten spelen. Ik denk dat wanneer Ajax bijvoorbeeld voor een Arne Slot van AZ gaat, je prima door kunt gaan met het huidige beleid en spel. Uiteraard zal een Slot zijn nuances anders aanbrengen dan Ten Hag, maar het is niet alsof je ineens kleerkasten van verdedigers nodig hebt omdat je een Mourinho-achtige buschauffeur op de trainersstoel zet.

13 december 2019 om 15:23

Hoe zit het met die Bande die vorig jaar gekocht is van een club uit België? Is geloof ik 9 miljoen voor betaald. Of is hij al afgeschreven

13 december 2019 om 15:27

Volgens mij is hij pas net hersteld en moet nog fit worden. Is al die tijd geblesseerd geweest.

13 december 2019 om 16:01

Zo mooi dit hea. Iedereen haalt altijd bande erbij maar die is net terug van een geomplexe beenbreuk. Wat verwachten mensen nou, dat er met 2 weken weer staat ofso

13 december 2019 om 15:27

Ik denk niet dat de kans erg groot is dat dit ten Hags laatste seizoen bij Ajax is. Bij Bayern hebben ze toch ook gezien dat hij nog niet goed genoeg is voor de top? Hij heeft echt wel een paar missers gemaakt in de Champions League bijvoorbeeld tegen Chelsea, dus ik denk dat die hem wel op het lijstje zullen houden, maar nu nog niet aan gaan trekken.ik zou juist wel aankopen gaan doen. Eerst evalueren wie er misschien gaat en of er goede jeugd is om hem te vervangen. Onana zal wel gaan, maar of Kotarski of Scherpen al goed genoeg zijn om hem te vervangen vraag ik me af. Dus zou ik voor een nieuwe keeper gaan; het zou misschien ook wel kunnen dat bijv. Scherpen goed vooruit gaat en dat ze denken dat hij over een jaar het wel kan, dan zou je het mogelijk, als hij goed genoeg is, met Varela kunnen doen. Rechtsback hoeft niet, rechts centraal ook niet, want als Veltman gaat zijn Schuurs en Alvarez er nog, Blind zie ik ook niet gaan, Nico zou weg kunnen, dan is de vraag of Castilia of Slah Eddine goed genoeg zijn/doorgroeien.donny van der Beek zal ook wel gaan, maar hopelijk niet naar Madrid (zonde van zijn carriere), daar moet je ook eens kijken wat je uit de jeugd al kan gebruiken. Ziyech zie ik niet zo snel gaan, want waar zal hij er op vooruit gaan en ook nog speeltijd krijgen? Daarbij denk ik dat hij bij ten Hag blijft. Promes zal ook nog wel een jaar blijven. De vraag is of Gravenberch al goed genoeg is voor het eerste, hij speelt vaak erg slordig. Maar in de jeugd lopen verder nog Taylor en Regeer, allebei spelers met veel potentie (maar Regeer is nog erg jong). Voorin zie ik de meeste problemen (net zoals als ten Hag als ik hem goed interpreteer). De jeugd bij Ajax heeft naar mijn smaak te weinig buitenspelers met potentie, terwijl er wel veel spitsen zijn die noodgedwongen als buitenspeler gebruikt worden. Dus zou ik ook voor een of twee talentvolle buitenspelers gaan. Over Noa Lang: hij is een middenvelder die gebruikt wordt als buitenspeler, iets wat hij gewoon niet is. Ik weet niet of hij echt goed genoeg is voor basisspeler, maar dan wel links op het middenveld.op een nieuwe trainer moet Ajax niet meer doen voordat er aankopen gedaan worden. Er is een kans dat je toch voorrondes moet spelen en daarvoor moet de selectie op orde. Als je wacht tot de zomer komt een nieuwe aanwinst te laat binnen om al van waarde te zijn.

13 december 2019 om 15:39

@insidermsdrid en als die aankoop nou nodig is om kampioen te worden en dus rechtstreekse plaatsing voor cl?
Marc gaat over de aankopen, ten hag geeft vooral wensen door. Dit kun je dus niet van het wel of niet aanblijven van n trainer laten afhangen

13 december 2019 om 16:45

Laat anders tweede seizoenshelft vaker een Brobbey, Sontje, Vergeer, Edinesalah en Unuvar meetrainen, die jongens hebben zo veel talent die moeten de aanvulling zijn. Ook Gravenbergh kan het gewoon aan alleen is ETH wel een trainer die ervaring de voorkeur geeft maar er komt echt heel veel talent aan

Als Neres en Labyad nog maanden afwezig zijn, dan kan er wel iets bij voor de flanken. Siem, Kjh en Lang zijn geen spelers voor de basis en kunnen blessures helaas niet opvangen is gebleken. Nu moeten we Lang niet afschrijven, want hij kan nog groeien. Maar misschien kunnen ze een gerichte aankoop doen?

13 december 2019 om 13:51

Siem de Jong mogen ze van mij direct verkopen. Voegt niks toe en staat alleen maar talenten in de weg. Liever een talent die faalt en er van leert, dan Siem die toch niet meer beter word. Veel voor Ajax betekend maar heeft het gewenste niveau gewoon niet meer.

13 december 2019 om 14:09

En Bandé hoe staat het daarmee?

13 december 2019 om 15:15

Bande zit al weken bij Jong ajax op de bank maar krijgt daar maar geen minuten. Ik heb geen idee waarom niet. Je zou zeggen geef hem minuten (als er vertrouwen is) of als hij er fysiek nog niet klaar voor is, zet hem dan ook niet op de bank. Mede gezien het feit dat Ten Hag nu over aankopen begint heb ik het gevoel dat hij niet veel van Bande verwacht.

13 december 2019 om 14:40

Als het goed is komt Bande ook bij de selectie en als in ieder geval 1 van Promes of Neres fit is dan heb je geen extra buitenspelers nodig. Ik denk dat er meer behoefte is aan een verdedigend middenvelder. Als Martinez geblesseerd raakt heeft Ajax een behoorlijk probleem.

Diego Lainez heeft afgelopen zomer in Betis de verkeerde keuze gemaakt, speelt niet en zou je misschien zelfs wel kunnen huren. Why not...

13 december 2019 om 13:51

Geen een Ajacied die op hem zit te wachten, lekker bij ze Mexicaanse vriendje bij Betis houden. We hoeven geen afdankertjes van Betis, en Ajax gaat al helemaal niet lenen.

13 december 2019 om 13:52

Lenen voor een half jaar zodat je een extra optie hebt is toch niks mis mee? Een buitenspeler met diepgang kan er wel bij.

13 december 2019 om 13:54

Denk niet dat Ajax hem gaat huren. Max met optie tot koop. Maar heeft niet het voordeel vd twijfel bij de meeste supporters

13 december 2019 om 13:58

Waarom zouden we Lainez lenen als we Lang achter de hand hebben , voor de CL komt hij inderdaad te kort maar in dat toernooi spelen we niet meer 😉

13 december 2019 om 14:02

@Haarlemsemug1; ja en in de EL zitten alleen maar koekenbakkers nou goed. Als we Leverkusen, Roma of een andere goede ploeg loten dan komt Lang ook te kort.

13 december 2019 om 14:12

Gelukkig spelen bij Leverkussen en Roma onze afdankertjes Sinkgraven en Kluivert 😉 In die tijd zijn Promes en Neres ook wel terug hoor..

13 december 2019 om 14:18

Ik ben niet zo rancuneus, Haarlemsemug1. Ik zou Lainez best graag zien komen, maar dan wel met een optie tot koop. Dat het er bij een Spaanse middenmotor er niet uitkomt zegt mij weinig. Bij Ajax zal hij aanvallender spelen en dus meer zijn spel kunnen spelen. Ik begrijp de afkeer van mijn mede-supporters, maar als het een getalenteerde speler is dan zou ik het gewoon proberen.

13 december 2019 om 13:51

Dus een speler die Ajax op het laatste moment afzegt, naar een andere club verkast, daar niet aan de bak komt, moet Ajax maar huren? Zou heel slecht beleid zijn.

13 december 2019 om 14:15

Het zou pas slecht beleid zijn om een goede speler te laten lopen omdat je op je pik getrapt bent omdat de speler eerder een andere keuze gemaakt heeft.

13 december 2019 om 14:42

Alleen Ajax heeft zat buitenspelers. Alleen de pech dat er nu 4 geblesseerd zijn. Maar 3 van de 4 zouden op redelijk korte termijn weer fit moeten zijn. Er is dus geen behoefte aan een extra (gehuurde) buitenspeler. Edit: Bande is blijkbaar alweer al een tijdje hersteld.

13 december 2019 om 13:52

Ik zou denken omdat hij dan toch niet goed genoeg is. Ajax zoekt denk ik een echte versterking want anders kan je het net zo goed doen met Lang, Huntelaar en de Jong. Een echte spits erbij of goede buitenspeler lijkt mij wel handig. Speel je ook direct in op het vertrek van Neres volgend seizoen en stoppen Huntelaar.

Je hebt voor de flank Ziyech, Promes, Neres, Lang, Labyad, Bande en Tadic. Lijkt me toch zat?

13 december 2019 om 13:54

Ziyech is tegenwoordig middenveld. Neres lijkt lang geblesseerd. Bande heeft nog nooit bij de selectie gezeten, zelf niet met 3 geblesseerden voor hem. Lang lijkt gewoon te kort te komen (op dit moment) voor de basis. En Tadic speelt als spits, als je hem als vleugelspeler ziet, heb je geen spits omdat Huntelaar geen basisspeler is. Je mist bij afwezigheid van Neres en Promes gewoon diepte.

13 december 2019 om 15:31

"Bande heeft nog nooit bij de selectie gezeten, zelf niet met 3 geblesseerden voor hem." Ja omdat hij ook zwaar geblesseerd is....?

In dit soort situaties is huren perfect. Half jaartje meedraaien, en in de voorbereiding van het nieuwe seizoen geen extra concurrentie en verder bouwen. Nu je uit de CL ligt zou ik niet al teveel gaan strooien, dus dan is huren wel lekker. Wellicht hebben grote clubs nog leuke spelers voor een half seizoen te huur?

Hoe zit het eigenlijk met Eiting? Is die ondertussen niet al weer fit? Er is meer voetbal van achteruit nodig om de voorste linie te bereiken. Je mist de opbouw van de Jong enorm. En Blind alleen is van achteruit niet voldoende. Middenveld eiting - martinez - van de beek lijkt me de beste oplossing. Zijn geen aankopen voor nodig.

13 december 2019 om 15:19

Eiting speelt al weer een behoorlijke tijd bij Jong Ajax. Hij lijkt totaal uit beeld bij Ten Hag.

13 december 2019 om 15:31

Eens, als je met Martinez in de (vergelijking met vorig jaar) Schöne-rol speelt kan Eiting de positie van Frenkie van vorig jaar invullen. Hetzelfde niveau heeft hij nog niet, maar hij heeft een goede pass en overzicht. Speelde onlangs in JA ook heel behoorlijk. Dan moet je dus wel Ziyec "opofferen" door 'm voorin te zetten, met Donny op 10. Blijft de vraag: met Tadic in de spits, wie dan op links? Toch Traoré eens een echte kans geven (links of spits)?

13 december 2019 om 20:42

Eiting is momenteel wedstrijdritme op aan het doen bij Jong Ajax. Ik verwacht dat hij vanaf de winterstop weer aansluit bij het eerste elftal.

Toch bizar dat de helft van Nederland Quincy al had afgeschreven, maar nu blijkt maar hoe belangrijk hij voor dit Ajax is

13 december 2019 om 14:04

Haha inderdaad! Kan me zelfs comments herinneren waarbij werd aangehaald dat Ajax voor Bruma had moeten gaan ipv Promes. Ja... de Bruma van PSV, niet een 1 of ander groots talent.

13 december 2019 om 14:19

makkelijk om achteraf je gelijk te komen halen zeg.

13 december 2019 om 14:28

Ben het wel eens met Gloryunited er waren ook genoeg Ajacieden die kritisch waren. Verder leek Bruma op het 1e oog een prima aankoop voor psv

13 december 2019 om 14:28

Tja, niet iedereen is een waarzegger Glory.

13 december 2019 om 14:49

Wanneer moet je anders je gelijk komen halen? Ik was sceptisch over Promes maar ik ben blij dat hij met zijn doelgerichtheid iets toevoegt aan Ajax wat ze wel een beetje mistte. Van Bruma was me meteen al duidelijk dat hij dat in ieder geval niet ging toevoegen. Dat is een ongeleid projectiel, dat zag je zelfs in de compilaties.

Mocht er toch iemand bijgehaald worden laat dat dan alsjeblieft een verdedigende middenvelder zijn. Op die positie is er niemand achter de hand. Een extra slot op de deur zou prettig zijn.

13 december 2019 om 14:52

Ik ben het met je eens dat dit de zwakst bezette positie van het elftal is. Eigenlijk heb je maar 1 speler die daar op zijn best lijkt met Martinez. En als hij geblesseerd raakt heb je best wel een probleem. Maar als je daar iemand voor haalt moet het wel iemand zijn met voetballende kwaliteiten, iemand als Propper bijvoorbeeld. Geen slot op de deur. Met de huidige selectie heb ik ook liever dat Ten Hag met de punt naar achter gaat spelen. En dan Ziyech en Van de Beek op de half posities.

"kantje". Promes, Neres, Labyad en Bandé zijn geblesseerd. Zyiech staat op het middenveld. Heb je dus voor 2 plaatsen 2 spelers over. Waarbij Noa Lang nog veel te onevenwichtig is om in iedere wedstrijd top te presteren! Dus echt niet "zat".

13 december 2019 om 15:20

Bande zit al weer geregeld bij Jong Ajax op de bank. Ik neem aan dat als je op de bank zit, je niet geblesseerd bent. Hij krijgt echter totaal geen speeltijd bij Jong ajax.

13 december 2019 om 15:36

Hij zit net 3/4 weken op de bank na 1,5 jaar blessureleed. Daarnaast kent hij dit team totaal niet op voetbalgebied. Dat ze hem weer fit laten worden bij Jong lijkt me logisch. Kijk 1 keer naar affelay die 3 jaar niet gevoetbalf had. Die had na 5 minuten al zweet op zijn kop alsof hij de marathon had gelopen in een wedstrijd tegen fortuna die al beslist was. Geef die jongen even de tijd.

Is Bande nu al afgeschreven? Die jongen is toch voor een fors bedrag overgenomen maar zit zelfs bij Jong Ajax op de bank, zou zonde zijn als die jongen z'n carrière door die blessure in de voorbereiding zo vroeg geruïneerd is.

13 december 2019 om 14:05

Is nog steeds niet fit, maar zag hem afgelopen week invallen tegen Nac meen ik, was wel gretig met het meeverdedigen, maar aan de bal zag het er niet erg goed uit.

13 december 2019 om 14:13

Het was een vreselijke blessure, maar na anderhalf jaar nog steeds niet fit is wel vrij problematisch. Dit zal dus weer een verloren jaar voor hem worden helaas en zal zich dus moeten focussen op volgend seizoen, al zie ik hem dan ook geen kansen krijgen eerlijk gezegd.

13 december 2019 om 14:33

Tja, ik weet het ook niet. Duurt wat mij betreft ook langer dan zou moeten. Kan me vorig jaar een artikel herinneren waarin hij zei dat hij misschien wel Real Madrid zou kunnen halen.

13 december 2019 om 15:39

Als je een enorm zware blessure hebt dan kan je niet zelf bepalen wanneer je weer fit bent. Het is geen hamstring of gebroken neus dat 4 weken duurt.

13 december 2019 om 14:11

De beste man zit ondertussen al 1,5 jaar bij Ajax en heeft nog niks anders gedaan dan in de ziekenboeg zitten. Ik schrijf hem nog niet af, want zijn beelden van bij Mechelen zagen er leuk uit, maar ik kan begrijpen dat er mede-supporters zijn die het niet meer in hem zien zitten. Het is ook nog maar de vraag hoe hij überhaupt terug keert na zo'n lange afwezigheid. Ik denk dat hij de komende maanden eerst nog bij Jong Ajax mag werken aan zijn vorm.

13 december 2019 om 14:21

Dit seizoen zal qua speelminuten in Ajax 1 weer verloren voor hem zijn, dus ik ben echt benieuwd hoe groot zijn kansen zullen zijn in de voorbereiding op het seizoen 2020-21 aangezien hij waarschijnlijk totaal niet ingespeeld is op z'n teamgenoten.

13 december 2019 om 14:58

Promes was ook niet ingespeeld op zijn ploeggenoten en is binnen een paar maanden "onmisbaar" gebleken. Hoezo zou Bande geen speelminuten meer krijgen dit seizoen? Hij is alweer een paar weken fit, heeft weer gespeeld bij Jong Oranje en als hij goed presteert zal hij gewoon speeltijd krijgen in het eerste.

13 december 2019 om 15:14

Hebben we het over dezelfde speler? Bandé voor Jong Oranje? Ik ga er vanuit dat je een typefoutje maakte. Ik denk niet dat hij nog speelminuten gaat krijgen in het eerste dit seizoen. De verhalen die ik hoor zijn nog niet geweldig. Die zal toch echt eerst weer in vorm moeten komen. Maar het kan inderdaad zo zijn dat hij zo snel weer zijn vorm hervindt, dat hij over een twee maanden voor het eerste mag spelen. Ik zie het alleen niet zo snel gebeuren.

Haal een middenvelder erbij voor de opbouw, het kan niet zo zijn dat we nog altijd tegen Valencia op een bepaald moeten kiezen om dat opbouw via Alvarez en Mazraoui te moeten laten doen terwijl Martinez ernaast staat. We hebben daar meer voetbal nodig. Natuurlijk moeten we ook voorin kijken, zeker als de huidige situatie aan gaat houden. Maar we hebben vooral iemand nodig die ervoor zorgt dat Ajax in balbezit het spel goed kan verleggen.

13 december 2019 om 14:39

Palacios zou ideaal zijn daarvoor. Heeft een afkoopclausule van 15 miljoen. Er moet inderdaad een betere voetballende middenvelder erbij komen op het middenveld. Dat gaf ik afgelopen zomer al aan dat Ajax Propper of Olmo had moeten halen. Achteraf gezien heb ik gelijk gehad.

13 december 2019 om 15:36

Ik meen dat in de favoriete opstelling van Ten Hag op het middenveld Ziyech op 10 speelt en Donny verder naar achter. Dan heb je volgens mij genoeg voetbal op het middenveld. Of je vanwege 3 blessures op de vleugels achteraf gezien gelijk hebt gehad, weet ik dus zo net nog niet.

Het ligt nu ongelovelijk gevoelig maar eigenlijk zou je na zondag moeten proberen om stengs en of boadu vast te gaan leggen al dan niet in de zomer van 2020. Voor de rest juich ik winter aankopen nooit toe , het valt en staat een beetje met hoe we er nu voor staan kwa blessures (neres en promes ) maar in princiepe moeten die in Feb er weer bij zijn. We hebben ook nog jeugd ..

Vaclav Cerny was nutting geweest in je selectie. Met diepgang, explosiviteit en creativiteit. Ajax moet gewoon zulk soort spelers gewoon bij Ajax 1 houden. Een topclub hoort gewoon een selectie te hebben van 23 goede spelers en niet 15 goede spelers. Daarmee kom je gewoon niet ver in de CL. Hoop dat Ajax daar lering uit trekt. In de competitie en Knvb is dat normaal, maar op internationaal niveau moet je alle scenario's kunnen indekken. IPV Noa Lang had je Cerny en die vind ik persoonlijk beter bij Ajax passen dan een Noa Lang op dit moment.

13 december 2019 om 14:52

Cerny laat bij Utrecht juist zien dat Ajax het terecht niet meer in hem zag zitten. Denk dat hij zelfs niet eens goed genoeg is voor Utrecht en dat hij nog een stapje omlaag moet maken naar bijvoorbeeld Willem II.

13 december 2019 om 14:57

Cerny. Die bij Utrecht ook geen potten breekt bedoel je? Die jongen heeft bij Ajax heel lang de kans gehad maar het jammer genoeg nooit waargemaakt. Totaal niet het niveau wat je na moet streven.

13 december 2019 om 15:37

Cerny is op dit omment niet goed genoeg voor Utrecht en dan zou hij Ajax in de CL wel hebben geholpen? Dat lijkt me niet.daarnaast is Lang op de vleugels al 4e of 5e keus achter Promes, Neres, Labyad en zelfs eventueel Bande, terwijl Tadic en Zyich ook op zijn positie(s) kunnen spelen. Dus in dit geval was een grotere selectie niet de oplossing geweest. Een snelle spits (als Traore niet goed genoeg is) of een verdedigende middenvelder zou je nog toe kunnen voegen maar de meeste andere posities zijn meer dan dubbel bezet. Ik geloof niet dat Ajax heel veel verkeerd heeft gedaan deze CL campagne. Met 10 punten ga je 9 van de 10 keer gewoon door naar de volgende ronde.

13 december 2019 om 16:15

Erodinho je hebt 100% gelijk met de selectie dat 15 goede spelers (ajax kwaliteit) te weinig is. Maar , het probleem is dat je selectie te duur word op het moment dat je niet overwinterd in de CL of EL , dan opeens heb je alleen de eredivisie en dan heb je met een peperdure selectie wel een probleem denk ik. Het is een beetje gokken op de jeugd , je moet na die 15 spelers gewoon goede jeugd hebben , en eerlijk is eerlijk op dat gebied hebben we een tussenjaar (gravenberch , unuvar etc) en dat is jammer. Siem de jong etc. (Siem je bent een echte ajacied bedankt voor de 4 mooie titels) kan gewoon echt niet meer , dan had de Wit niet naar Az hoeven te gaan

Zal wel naar het buitenland gekeken worden. Denk dat er wel 1 of 2 spelers voor op de flanken bij moeten komen. Eventueel 19-jarigen die bij Jong Ajax kunnen beginnen. In Nederland is alles waarschijnlijk te duur. Zou Mitchell van Bergen misschien iets voor Ajax zijn?, wel veel snelheid en diepgang.

Ben ik hier de enige die Noa Lang nog niet heeft afgeschreven?je ziet dat hij echt wel een actie in huis heeft, en echt wel kan voetballen.die jongen speelt met lef, velen haten hem vanwege zijn zogenaamde arrogantie. Maar volgens mij was Hakim niets anders, die was in de eerste 2 jaren ook extreem arrogant. Ik heb hem in ieder geval totaal nog niet afgeschreven na een paar wedstrijden. Iedereen praat nu zo negatief over hem. Maar ik denk dat hij het wel gaat redden. Geef hem eens een volledig seizoen.

13 december 2019 om 16:11

Ik denk dat niemand hem heeft afgeschreven. CL niveau was nog iets te hoog bij zijn 1e wedstrijd, maar hij komt pas net kijken en heeft een goede entree gemaakt.

13 december 2019 om 16:58

Afgeschreven niet. Maar ik heb tot nu toe altijd het idee (ook bij wat ik van Jong Ajax zie) dat ik meer naar een speler kijk van het niveau Ebecilio of misschien El Ghazi dan naar de nieuwe Neres, Promes of Ziyech.daarmee kan hij nog steeds een rol vervullen bij Ajax (zoals nu wanneer er een paar spelers niet bij zijn) of een aardige carrière hebben als prof bij andere clubs. Spelers als El Ghazi en Ebecilio zouden in dit Ajax ook niet in de buurt van de basis komen, de huidige selectie is gewoon een stuk beter. Ik ben helemaal voor het inpassen van eigen jeugd . Maar voor mij is ook de vraag of hij (nu of in potentie) even goed of beter is dan een speler als Stengs. Als dat niet het geval is dan hoort hij wat mij betreft ook niet in dit Ajax. Als je verder wil in Europa dan moeten er op elke positie in ieder geval spelers lopen die minimaal net zo goed zijn als die van andere eredivisie clubs.dan is een speler als Lang leuk als oplossing op het moment dat je geen geld hebt. In de huidige situatie, waarin je probeert te bouwen aan een club die regelmatig in de CL kan overwinteren, je 10 tot 20 miljoen uitgeeft aan je aanwinsten en waarschijnlijk in de toekomst nog wel meer, moet Ajax verder kijken wanneer een speler uit de eigen jeugd niet minimaal net zo goed is als wat er bij andere eredivisie clubs rondloopt.

Ik verwacht aankopen op meerdere posities. Overmars zijn filosofie is de zomeraankoop al in de winter te doen zodat die al kan wennen en er in de zomer gelijk staat. Ben erg benieuwd. Siem de Jong mag van mij weg. Huntelaar zou ik nog behouden als pinchitter. Een jonge spits erbij zou niet verkeerd zijn. Traoré en Lang zou ik verhuren.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren