Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Noa Lang en consorten aangepakt: ‘Ik zag Rodri en Parejo erom lachen’

Laatste update:

Henk Spaan heeft de teleurstelling van de uitschakeling van Ajax in de Champions League nog niet helemaal verwerkt. De journalist blikt in zijn column voor Het Parool terug op de 0-1 nederlaag van de Amsterdammers tegen Valencia dinsdagavond en constateert dat trainer Erik ten Hag met Noa Lang een verkeerde keuze heeft gemaakt.

"Je kunt Lang niet kwalijk nemen dat hij in de basis stond. Nu hij meedeed, mogen we hem wel beoordelen. Hij schoot tekort", schrijft Spaan, die de aanvaller van Ajax beoordeelt met het cijfer vier. "Nu over de man die hem opstelde: Ten Hag schoot daarin tekort", vervolgt Spaan, die zelf ook van mening was dat Edson Álvarez, die in de rust werd gewisseld, een basisplek verdiende.

Ten Hag: 'CL-uitschakeling tegen Tottenham was intenser dan deze nederlaag'

"Ik schoot tekort, want Álvarez schoot tekort. Dat gold ook voor de scheidsrechter (Clément Turpin, red.), die niet stressbestendig bleek. Evenmin als veel spelers van Ajax, die zich als amateurs lieten opnaaien door de Spanjaarden met hun 60-jarige ervaring in het opnaaien van West-Europese onvolwassenen. Ik zag Rodri en Parejo lachen om voetballers van Ajax."

De ploeg van Ten Hag gaat zich binnenkort melden in de Europa League vanwege de derde plek in de poule. Spaan hoort om zich heen dat Ajax een goede kans maakt op de eindzege. "Nu moeten we klaarblijkelijk doorstomen naar de finale van de Europa League, waarin Sevilla, Sporting, Porto, Manchester United, Arsenal, Salzburg, Basel en Inter meedoen. Kwartfinale misschien?"

Verwacht jij dat Ajax de halve finale van de Europa League haalt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Natuurlijk is het niet de schuld van de scheidsrechter, maar het is toch ronduit belachelijk dat Paulista rood krijgt in de 91e minuut, in de 94e minuut van het veld af is, en de scheids af fluit in de 96e minuut. Dan snap je er wat mij betreft vrij weinig van en moet je gewoon geen belangrijke wedstrijden fluiten.

12 december 2019 om 12:07

Tot die conclusie kwamen we in Rotterdam al een paar jaar geleden Dit is echt de clown van het moderne voetbal.

12 december 2019 om 13:12

Ik zal wel wat subjectief zijn als Ajacied, maar ik vond deze man wel meer wedstrijden echt slecht fluiten. Deze wedstrijd wel pas later in de wedstrijd. (wil niet zeggen dat het zijn schuld is, Ajax had gewoon beter moeten spelen). Maar helemaal mee eens dat dit een scheids van niks is. Verder vind ik zijn uitstraling ook helemaal niks, maar daar kan hij natuurlijk zelf niet echt heel veel aan doen.

12 december 2019 om 16:41

Daar staat me nog wel iets van bij ja. Was een wedstrijd in de kuip tegen.... Lazio ofzo? Volgens mij wel een aansprekende naam waar jullie toen tegen speelden.toen wilde hij vooral zichzelf erg laten gelden?moet zeggen dat ik me als Ajacied deze keer niet zo erg aan de scheids geërgerd heb.het was niet zo erg als die idioot die Blind en Veltman in dezelfde minuut rood gaf. Of de grap met de VAR in Amsterdam tegen Chelsea.deze wedstrijd ben ik bang dat er ook met een goede scheids het resultaat hetzelfde was geweest. Gemis van Promes & Neres kon gewoon niet opgevangen worden.

12 december 2019 om 17:07

Ik vond de scheidsrechter ijzersterk. Totaal geen factor die van invloed was op de uitslag. Ik vond dat Ajax heel gefrustreerd ging voetballen vanaf dat Huntelaar erin kwam. Kort daarvoor kregen ze een paar grote kansen en leek het wachten op de gelijkmaker, daarna werd het een heel vervelende wedstrijd. Sowieso speelden ze de hele wedstrijd vanuit achterin veel te direct wat tot veel balverlies leidde. Normaal houden ze de bal in de ploeg en versnellen ze pas als er ruimtes ontstaan door loopacties. Maar over de scheidsrechter hoef je het na deze wedstrijd absoluut niet te hebben vind ik.

12 december 2019 om 18:55

Ijzersterk ook echt.. Ik weet niet hoor, maar dan heb je echt een andere wedstrijd zitten kijken.

Het was Valencia die het slimst omging met deze amateur en bespeelden hem op een manier zoals we het vroeger bij v.v. den ham 8 ook probeerden.

Dat is ook een kwaliteit. Iets wat Ajax niet had. In plaats daarvan lieten ze zich opnaaien waardoor de scheids alleen maar meer ging fluiten. Eigen schuld dus.

12 december 2019 om 12:09

Maar Ajax heeft op chelsea vanaf dat ze ruim voorkwamen op ietwat gelukkige wijze, ook niets anders gedaan dan tijd gewonnen en bij het minste gaan liggen om de acties van chelsea te onderbreken en de ref te belazeren...... En nu plots als Valencia dezelfde trukendoos open doet, 'klagen jullie daarover...... Vreemd

12 december 2019 om 12:17

Dit heeft niet eens met een trukendoos te maken. Dit is een situatie waarin het spel stilligt vanwege een escalatie met rood als gevolg. Paulista kreeg rood in minuut 91 en het spel werd bij bijna 94 minuten hervat. Van de 5 toegewezen minuten blessure tijd heb je dus amper 2 minuten gekregen.

12 december 2019 om 12:19

Ik weet niet welke pot jij heb gezien, Ajax ging zelfs nog aanvallen met 4-4 stand. In die wedstrijd werden we echt gematst door de arbitrage

12 december 2019 om 12:19

Nee, het geklaag gaat meer richting de Ajax spelers die zich daardoor lieten uitlokken. Iets wat Ajax ook wel eens doet en dan hoop je Ajax zijnde dat de tegenstander er net zo intrapt als Ajax dinsdag deed. Daarnaast blijft het bijzonder dat je als scheids in minuut 96 affluit terwijl er zeker nog 3 minuten bij gerekend hadden moeten worden. Dat mag best benoemd worden en is helemaal niet vreemd. Maar dat weet jij ook wel.

12 december 2019 om 12:19

Welke wedstrijd heb jij gezien? 8 minuten na de 4-1 vielen de rode kaarten en de tegengoal

12 december 2019 om 12:32

ja in balbezit laat men zich niet vallen , dat is nogal wiedes hé ....in balverlies deed Ajax wel degelijk de trukendoos open !trouwens ook Valencia viel nog aan indien het kon maar in balverlies ging het toneelspel natuurlijk weer op gang, net zoals ajax deed op chelsea.blijf maar verder zeggen het was de ref maar Blind liet zich vallen en toen hij zag dat zijn spelletje niet lukte ging hij vol door , met al geel op zak .....terechte 2e gele prent, dat van Veltman vond ikzelf er ook over maar dat is een gevolg van het nieuwe reglement omtrent handballen dat sinds dit seizoen gehanteerd wordt .

12 december 2019 om 12:33

Neemt niet weg dat het een belachelijke actie is van deze scheidsrechter, toch? Of heb jij het gevoel dat de scheidsrechters de gebeurtenissen van andere wedstrijden mee moeten nemen?

12 december 2019 om 12:48

over het tweede geel voor Veltman kan ik kort zijn, de nieuwe richtlijnen omtrent hands zijn niet OK .het was hands maar dat geel erbovenop , neen ....

12 december 2019 om 12:23

ik ben een trotse Ajax fan ..maar Onana heeft zeker van de 6 wedstrijden 30 minuten tijd gerekt.dit hoort bij het voetbal. Parejo is gewoon een slimme prof en mede door zijn gedrag is Valencia gewoon door.tijdrekken hoort bij voetbal opzich heb je al 45 minuten om de wedstrijd naar je toe te trekken als je tot minuut 80 gaan wachten en dan pas maatregelen gaat nemen ben je ook niet slim bezig.tadic smeerde Paulista overigens een roden kaart aan wat volgens mij ervoor zorgde dat Ajax 3 minuten miste. Ze hadden liever 3 minuten zonder onderbreking 11 tegen 11 kunnen spelen ipv rode kaart aansmeren tegenstander laten rusten en je tegenstander weer de kans geven om zich op te stellen. Rode kaart was meer in het voordeel van Valencia dan Ajax en dat is de kracht van Valencia volwassene zijn als het moet.

12 december 2019 om 12:30

Vooral de schuld van Ajax zelf. Het had 0 zin om je druk te maken over die gozer die op de grond zat bij een corner in de 91ste minuut. Net zoals dat moment bij die vrije trap in de 77ste minuut. Als Ajax gewoon niet reageert dan verlies je in beide situaties geen 5 minuten. Ontzettend onprofessioneel van Ajax om zo te reageren.

12 december 2019 om 13:13

Ik vond het vooral schrijnend om te zien dat tadic nog 1,5 minuut bleef liggen terwijl die paulista allang rood had gekregen. Meteen toen hij de rode kaart zag, had hij gewoon moeten stoppen met acteren en moeten voetballen. Maar hij moest natuurlijk nog even een 1,5 minuut blijven liggen omdat die windvlaag die van het hoofd van paulista kwam toch wel erg veel pijn deed. Als je naar iemand wilt gaan kijken waarom je zoveel blessuretijd mist is het tadic wel.

12 december 2019 om 13:19

Misschien willen velen het niet horen maar Ajax heeft het zo slecht nog niet gedaan als de meeste beweren. Het zat alleen niet mee de 2 rode kaarten de nipte buitenspelgoal enz met iets meer geluk was Ajax wel door geweest. Hoe vaak word een team met 10 punten 3e en dan een Atalanta met 7!! Punten door. Het zat gewoon tegen nu je club steunen in de EL en kijk maar waar het schip strand Ajax kan van iedereen winnen maar ze kunnen het ook tegen iedereen verdomd lastig hebben dus ben benieuwd

12 december 2019 om 15:49

Precies rombomcu. Ajax liet zich onnodig provoceren en dat heeft echt minimaal 10 minuten gekost. Hoe kut het ook is, je weer dat de extra tijd maximaal 5 minuten is en ze echt zelden 3 minuten extra laten door spelen als het zoals dinsdag 3 minuten stil lag in blessuretijd.

12 december 2019 om 15:52

Daar heb je zeker gelijk in hoor fcu_030. Valencia, Chelsea en ook Lille (gewoon 3de in Frankrijk) zijn goede clubs en 10 punten is zeker niet slecht. Het is ook zeker geen wanprestatie van Ajax zoals sommigen voor doen. Het is niet anders en de EL is ook een mooi toernooi. Helemaal als je een goede campagne neer zet dan ga je wedstrijden spelen tegen Arsenal, United, Inter of Sevilla wat ook zeker mooie wedstrijd gaan zijn.

12 december 2019 om 12:39

De grootste grap is dat ie uberhaupt rood krijgt. En dat met Var.

12 december 2019 om 13:16

Want 1 minuut maakt uit? Al zou ajax nog 90 minuten doorgespeelt hebben, met hoe ze speelden hadden ze nooit gescoort. Tegen Chelsea kreeg je er maar 3 minuten bij wat ook minstens 8 moest zijn, hoor je niemand over. Turpin floot prima.

12 december 2019 om 13:52

4 minuten kreeg Ajax tegen Chelsea, niet overdrijven hè.
Als je dan toch de scheids erbij wilt halen over waarin Ajax is gematst tegen Chelsea, dan is die extra speeltijd echt het enige waar je de arbitrage op kunt aanrekenen.
Zullen we het dan over alle andere beslissingen hebben die Ajax tegen kreeg?

12 december 2019 om 14:04

Extra tijd had minstens 6 minuten moeten zijn, Onana moest geel gekregen hebben voor tijdrekken, in de eerste helft werd alles in voordeel van Ajax gefloten. Enige discutabele beslissing was het de keuze om na de ontzettend domme overtreding van blind te kiezen voor de voordeel regel, omdat het niet direct een grote scoringskans was. Maar dat ligt aan de interpretatie van de scheids. Los van dat vind ik de scheids de schuld geven een slecht excuus, Bij Chelsea Ajax had Blind die tackle niet moeten maken en in deze wedstrijd moest Ajax niet gaan spelen alsof ze met 3 - 0 moesten winnen, een gelijkspel was genoeg. Ook had niet mee moeten gaan in de mindgames. Je hebt dat puntenverlies aan je zelf te danken, je had zelf invloed gehad om het te veranderen. Ik vind dan over 1 minuut tijd extra een beetje azijnzeiken.

12 december 2019 om 14:18

Nee, Turpin floot heel warrig. Los van de uitslag. De uitschakeling heeft Ajax wel helemaal aan zichzelf te wijten. Vanaf de eerste minuut thuis tegen Willem II - ja, Willem II - leek het alsof men het naderend onheil voelde aankomen. Onrustig en niemand bij Ajax die ingreep. Niet tijdens de wedstrijd tegen Willem II, dat eenvoudig overeind bleef, en niet tegen Valencia. Zowel de trainer als ook de spelers hebben volledig gefaald. Niet stressbestendig. Als de vorm er even niet is, moet je zuiniger spelen en vooral met rust in de kont!

12 december 2019 om 14:23

@ La Decima , precies dat. Enige wat Turpin verzuimd heeft is de hoop van de Ajacieden nog een minuutje langer te rekken. Verder frustreerde zijn fluitstijl het spel van Ajax helemaal niet. Er was gewoon geen geduld en geen combinatiespel op het middenveld, en als ze uiteindelijk bij de zestien kwamen volgde er te snel een afstandschot of blinde voorzet in een kluwen van Valencia spelers. Slordig. Dat geldt voor de hele wedstrijd op de eerste pakweg 20 minuten na. En in de laatste 20 minuten was het slordig maar dan 2x zo snel en dus met 2x zoveel balverlies. Zag Tadic één keer de anderen tot rust manen, maar valt me op dat een team met zoveel ervaring zichzelf zo voorbij kan lopen. Helemaal als de tegenstander zowat iedere bal meteen weer inlevert.

12 december 2019 om 13:58

Helaas hebben we in Rotterdam ook ervaring met Turpin. Floot tegen Roma thuis een paar jaar geleden ook een dramatische pot. Heb je het helaas mee te doen.

12 december 2019 om 14:05

Tadic had op laatst niet moeten uitlokken die rode kaart dan was er gewoon verder gespeeld. Eigen schuld dus

Zo simpel dit !Waar was Spaan na de hattrick ? Lang viel prima in tegen Lille en was betrokken bij de verlossende 0-2 . Is een paar dagen later beslissend uit bij Twente... Het grote probleem tegen zowel Willem II als Valencia is dat de zogenaamde grote jongens niet thuis gaven, van de Beek( slechts 18 passes a 60% ) , Tadic ( al een tijdje uit vorm) , Ziyech ( 39 x de bal verloren) Tagliafico ( in mindere doen) Veltman ( die buitenspel opheft) en Blind ( die geparkeerd stond bij de tegengoal) en dan alles afschuiven op Lang. Promes deed tegen Lille alles fout tot aan de goal, de goal redt zijn wedstrijd.

12 december 2019 om 11:55

Tja als je zegt dat je gemaakt bent voor grote wedstrijden is het wel logisch dat er kritiek op hem is na zo een waardeloze prestatie

12 december 2019 om 12:03

Lang gaf echt zoveel slechte passes en gaf dan andere de schuld. Hij heeft het talent maar je moet ook niet roepen als jongen die net komt kijken dat je gemaakt bent voor grote wedstrijden, dan gaan ze je aanpakken zodra het slecht gaat... Jammer genoeg

12 december 2019 om 12:03

Noa Lang is gewoon niet goed genoeg en was zeker niet beslissend maar gewoon slecht tegen Twente. Dat hij toevallig op de plek stond doet niets af aan het feit dat hij zwaar tekort komt

12 december 2019 om 12:09

Hahaha was bij 4 goals betrokken tegen Twente, en als Tadic hem gewoon binnenschiet bij 5 goals. En dan dit soort dingen roepen, neigt naar blinde haat... sterkte.

12 december 2019 om 12:27

Tja dat is ook gewoon de reactie van de publieke opinie na wat rare uitspraken. Hij is nog niet goed genoeg voor CL niveau, wat logisch is. Zelf moet ik het maar zien, Riedewald scoorde ook 2x in zijn debuut (speelt nu al 1,5 jaar niet meer in de PL), ook Bazoer begon goed. Laat nu zien dat je op ED kan blijven, voordat je uitspraken doet. misschien dat het ook amterdamse bravoure is, maar als nuchtere groninger vind ik zulke uitspraken vaak niks.

12 december 2019 om 14:12

Dat je bin 4 goals betrokken ben zegt niet of je goed speelt. Was ook schuldig aan de 2 - 0 van Twente en speelde gewoon echt heel matig tot slecht tegen Twente. Maar ga gerust mee met de hype ik kijk gewoon voetbal en zie dat het niet best is. Tegen Lille viel hij idd goed in maar dat was het ook wel qua wapenfeiten.

12 december 2019 om 14:20

Niet overdrijven over die Lang. Waren gewoon 3 intikkers tegen Twente en werd daarna zwaar gehyped

12 december 2019 om 12:04

Als je stoer doet moet je op de blaren zitten. Zo werkt het eenmaal. Aan alles zie je dat Lang sterallures heeft en denkt dat hij de nieuwe CR7 is. Maar als je dan niet presteert dan mag je best afgekraakt worden.

12 december 2019 om 12:10

@baradona je moet kritiek op Noa Lang niet persoonlijk aanrekenen, tenzij jij Noa bent. De andere die jij noemt, ja ze waren ook niet best, maar dat was Lang ook niet. Het is niet erg als je slecht speelt, maar werk in ieder geval hard en toon inzet. Ziyech was niet op zijn best maar werkte keihard, ook verdedigend. Een Lang deed een domme uitspraak en denkt dat hij makkelijk mee kan. Prima bewijs dat dan ook en toon in ieder geval veel inzet. Hij was gewoon de allerslechtste aan de zijde van Ajax. Vooral voor iemand die net komt kijken mag je niet spelen zonder 100% inzet.

12 december 2019 om 13:00

Nou ja, ik neem de man eigenlijk nooit serieus, maar ik moet Henk Spaan nageven dat hij vorige week al het idee had dat Noa Lang een hype was en dat hij twijfels had bij z'n kwaliteiten. Daarin had hij dus vooraf al wel z'n mening gegeven en daarin blijft hij min of meer bij z'n standpunt. Verder denk ik inderdaad ook dat mensen te gemakkelijk excuses zoeken en dat vooral doen door het af te schuiven op blessures voor slechts 1 positie. Ook Promes en Neres kunnen een collectief falen niet compenseren. Daar moet je nog wel wat niveaus beter voor zijn.

12 december 2019 om 16:53

Sorry Noa Lang is gewoon niet goed genoeg. Speelt alleen omdat er 3 buitenspelers geblesseerd zijn. Lang kan in het rijtje buitenspelers dat niet genoeg was; Becker, Menig, Nunnely, Kishna, El Ghazi, Fischer. Lijstje is vrij lang.hij oogt erg "licht" en mist gewoon het vermogen voor het huidige voetbal. Hij kan dus niet aanvallen en verdedigen. Hij schakelt erg traag om en vaak niet in de team-discipline. Ik zie iemand, die het jaren op zijn talent heeft gedaan en komt er nu achter dat dit wellicht niet genoeg is. Dat is vrij laat op je 20e maar al zou hij dat wel hebben dan twijfel ik nog omdat ik weinig zie, waardoor hij een uitblinker zou kunnen worden Zou me niet verbazen als hij zondag niet speelt. De backs van AZ blijven namelijk komen

13 december 2019 om 15:01

El Ghazi was wel goed genoeg, maar werd te wisselvallig. De andere namen snap ik. Verder ben ik het ook gewoon met je eens.

12 december 2019 om 13:45

Natuurlijk is het niet de schuld van Noa Lang. Meer realisme omtrent het verwachtingspatroon van deze speler zou zowel de voor- als de tegenstanders sieren. Het is nog een jonge jongen die zich iets te graag wil profileren. Hij heeft kwaliteiten, maar of die voldoende zijn voor Ajax 1 dat zal de komende tijd moeten blijken. Probleem zal wel zijn dat ten Hag voor komende wedstrijd(en) een andere oplossing zal zoeken voor de flank, aangezien Noa niet goed gespeeld heeft tegen Willem II en Valencia. Dus hij zal dalen in de pikorde en dan zal moeten blijken of hij zelf een nieuwe kans gaat verdienen.

12 december 2019 om 13:46

Prima wat hij zegt over Lang... dat mag. Hij speelde als een natte krant. Maar Spaan moet niet zeiken op ten Hag. Alsof die veel keuze had. Eind van de rit was er altijd wel iemand die Erik te schuld zou geven. Met welke opstelling dan ook.

12 december 2019 om 14:25

Lang bezweek onder de druk. Dat is hem niet kwalijk te nemen, en eigenlijk niemand. Je weet vooraf niet hoe een jeugdige speler zich manifesteert in een bepaalde wedstrijd. Tegen Twente en Lille deed hij het heel goed, tegen Willem II en Valencia niet. Heeft het met toeval te maken of gewoon omdat de rest van het team toen ook niet draaide? Waarschijnlijk het laatste. Maar Ajax had op de vleugels weinig keus meer, nadat er 3 spelers op die posities geblesseerd bleken. Misschien had je met Dest op rechts kunnen starten waardoor Ziyech weer op nummer 10 kon spelen. Met van de Beek en Martinez liep dat prima. Maar dan lever je voorin weer in. Dus is en blijft het kiezen uit twee kwaden. Misschien tegen AZ spelen in deze variant. Want slechter dan de laatste twee wedstrijden kan het bijna niet.

12 december 2019 om 15:39

Ziyech en balverlies we weten het inmiddels wel,hij probeert het meest en verschuilt zich tenminste niet,het is echt niet moeilijk om geen balverlies te hebben als je geen risico neemt....

Jaja. Ajax kan er niks meer van, Ten Hag kan er niks meer van en het is ineens weer allemaal een drama. Wat heerlijk opportuun is de voetbalwereld ook. Ajax heeft een mindere week en een beetje pech. Pech met blessures en pech dat die mindere week in een hele belangrijk fase in het seizoen valt. Lang was natuurlijk gewoon de logische vervanger als 3 van je vleugelaanvallers eruit liggen. Spaan komt toevallig ook niet met een beter alternatief voor Lang. Lekker makkelijk schoppen maar zie het maar eens te rooijen als er zoveel uit liggen daar voorin.

12 december 2019 om 12:13

Ach vorig seizoen toen alles zo geweldig was werden wij hier ook kapot gegooid met lofzang, en moesten wij het volgens vele ajacieden maar gewoon slikken. Nu zijn er wat mindere resultaten en moet iedereen zijn mond dichthouden, of ten minste het niet te vaak benoemen. Nu is het de andere kant van de medaille.

12 december 2019 om 12:43

Wat moest je slikken? 😂 Halve finale Cl voor een Nederlandse ploeg is toch ook fantastisch? Je mag best benoemen dat de resultaten wat minder zijn, maar het is heel simpel om te schoppen zonder een oplossing te geven. Wie had er dan moeten staan in plaats van Lang, en in plaats van Alvarez?

12 december 2019 om 12:54

Hij heeft gedeeltelijk wel een punt. Als je al die lofzangen rondstrooit en accepteert, moet je nu de kritiek ook even kunnen hebben en begrijpen. Sommigen schreven Ajax al bij de Europese top en dan ga je natuurlijk wel een aantal bruggen te ver. Dat soort uitspraken kun je namelijk pas doen als er echt structuur in zit. Die overwinteren min of meer altijd in de Champions League. Maar goed, dat terzijde: Ik vind het ook te makkelijk om de boel af te schuiven op 1 positie waar er blessures zijn. Valencia had namelijk wel door hoe Promes veelal z'n doelpuntjes maakt met die loopacties naar de tweede paal. De doelman zat constant tussen die ballen van Ziyech. Bovendien heb je niet zoveel aan diepgang tegen een gesloten 16 met een ploeg waarbij de sterkhouders het af laten weten en de verdediging bij vlagen flink liep te schutteren. Zo goed is Promes nou ook weer niet om zo'n collectieve offday te compenseren. Verder was Lang inderdaad een logische optie. Het andere alternatief was Huntelaar, maar welke coach zet een pure afmaker tegen een gesloten verdediging in een zeer drukke 16 in de basis? Dat zou pas tactisch onbenullig zijn.

12 december 2019 om 13:11

Nou na 3x gelezen te hebben dat Ajax geweldig speelden wist ik het ook wel. De lofzang was zeker terecht hoor, maar na 3x wist ik het ook wel, een 4e, 5e en 6e keer hoefde ik het niet te horen om het te snappen hoor. Hetzelfde wat jij nu hebt met het negatieve. Jij weet de kritiek punten nu ook wel, dat hoef je ook geen 5e keer meer te horen. Zeiden mensen vorig jaar dit over het 5e artikel van het geweldige Ajax en werd hier wat van gezegd, werd er dit weer geroepen 'ach je hoeft het niet te lezen hé. Ik snap volkomen waar jij je nu aan stoort, maar nu kan je je dus ook mooi verplaatsen in de mensen die zich er vorig jaar aan stoorde. Nou als jij oplossingen verwacht van Henk Spaan dan kan je lang wachten hoor. Ach deze hele campagne heeft het gewoon niet echt mee gezeten en had zomaar het kwartje andersom kunnen vallen. Zuur maar waar. Ik vind niet echt dat je concreet een schuldige kan aanwijzen. Natuurlijk had je tegen valencia met een andere opstelling kunnen starten, maar had dat het verschil gemaakt? Zeker weten doe je nooit. Ik denk oprecht dat dit Ajax het maximale eruit heeft gehaald tegen Valencia en het gewoon net niet goed genoeg was. Ook hebben spelers persoonlijke fouten gemaakt die je uiteindelijk de kop kosten. Natuurlijk Veltman speelde naar zijn mogelijkheden, maar hoort gewoon niet thuis in de as van een ploeg die wil overwinteren in de Champions league, maar had Schuurs het veel beter gedaan? Alvarez het veel beter (heb hem nog niet kunnen beoordelen centraal achterin)? De rechtsbacks moeten echt boven hun kunnen spelen om het niveau te halen. Dat zijn de echte pijnpunten bij Ajax. Natuurlijk nu ook de linksbuiten, maar dat is gewoon overmacht. Noa Lang is gewoon (nog) niet goed genoeg voor dit niveau, maar was er een alternatief? Dan zou je dus met Tadic op de flank morgen spelen en gaan experimenteren met traore in de spits, want Huntelaar en Siem is sowieso niet het niveau wat je nodig hebt op dat moment. Ajax is niet een echte Europese topclub waar spelers die goed genoeg zijn voor de Champions league, graag 2e of 3e keus willen zijn op hun positie. Al met al jammer en hopen op een leuk Europa league seizoen.

12 december 2019 om 13:14

Henk Spaan ziet zichzelf al jarenlang op een droevig zijspoor en hij heeft gekozen om zich te positioneren als hoeder van De Toekomst, waar hij zijn dagen slijt. Elke kans die hij krijgt benut hij om Ajax te veroordelen op in zijn beleving matige aankopen die jeugd in de weg staan. Nouri natuurlijk als zijn troetelkind, maar vele andere talenten zijn volgens hem veel beter dan wat er ook wordt aangetrokken. Nu wordt er eens een jeugdspeler ingebracht en roept hij van de daken dat de coach er niks van snapt. Schiet mij maar lek.

12 december 2019 om 13:39

Nou, ik heb het afgelopen jaar zo ontzettend veel veren in de reet van Ajax gestopt zien worden, dat dit wel een beetje een logische tegenreactie was. De media sloeg he-le-maal door in de halleluja stemming rondom de club, de Eredivisie was een speeltuin, de stap naar de Europese top was al lang en breed gemaakt, als je dan zo'n magere week draait moet je ook niet gek opkijken dat er wat kritiek is. Nota bene van Spaan, die normaal als een supporter hand en tand zijn eigen club verdedigt.

Ik vind het ook te makkelijk om Lang nu aan te pakken. Ja je mist twee aanvallers in de vorm van Neres en Promes, maar de andere 9/10 zijn gewoon vaste basisspelers en lieten het misschien nog wel meer afweten. De scheids had inderdaad meer tijd moeten bijtrekken, alleen gebeurt dit zo vaak. Bij Chelsea-Ajax werd er ook veel te weinig tijd bijgetrokken als je nagaat dat er velen malen was gescoord en gewisseld plus dat het spel lang stil heeft gelegen door de gebeurtenissen op het veld. Ajax moet in deze vooral zichzelf kwalijk nemen hoe het zich uit de tent liet lokken. Onana moet zich letterlijk altijd bemoeien met elk opstootje op het veld. Bij de gele kaart van Tagliafico kan hij ook gewoon zijn mond houden en doorgaan. Doordat hij daar een opstootje begin duurde het weer twee minuten voordat het spel verder ging, terwijl zo'n vrije trap anders in een halve minuut genomen wordt.

Ah, Henk is weer tot rust gekomen. Volgende keer beter om eerst ff wat rust te nemen, al die woede is ook niet goed voor je hart. Lang was niet goed genoeg, maar dat hadden we kunnen verwachten. Komt uit de jeugd en heeft een handvol wedstrijden gespeelt. het alternatief voor Lang was er niet. Je moet roeien met de riemen die je hebt. Je zag een duidelijk verschil in selectiebreedte tussen Ajax en Valencia. Ajax mist 3 spelers en ze zijn zo goed als vleugellam, Valencia mist 8 spelers en kunnen nog gewoon voluit spelen.

12 december 2019 om 12:47

Het verschil daarin is wel dat Valencia een counterploeg is en dan heb je eigenlijk alleen snelheid voorin nodig en 1 of 2 slimme spelers die de passes kunnen versturen. Dat kun je altijd wel opvangen en zeker in zo'n wedstrijd als dinsdag. Toch mag er niet zo'n groot verschil zijn als je drie spelers voor dezelfde positie mist. Labyad is overigens niet eens goed genoeg voor dat niveau. Ik denk ook niet dat het verlies van Promes en Neres de grootste reden is. Het was gewoon een collectieve offday en Valencia heeft duidelijk gezien hoe Ajax veel scoort. Ballen van (met name) Ziyech die achter de verdediging vallen en richting de tweede paal worden binnen getikt. Die doelman liet al heel snel merken dat trucje wel te kennen.

12 december 2019 om 13:01

Ajax begon de wedstrijd alsof ze met minimaal 3 - 0 moesten winnen. Leek mentaal helemaal de weg kwijt te zijn. Valencia moest scoren dus als Ajax het slim speelde zou die countertactiek helemaal niet hoeven werken. uiteindelijk ben je gewoon in de val van Valencia gevallen. Het was verder gewoon erg inspiratieloos, maar je zag ook weinig loopacties van Van de Beek of Tadic.

12 december 2019 om 14:49

Dat verbaasde me eigenlijk nog wel het meest. Velen gebruiken het excuus dat er geen diepgang was door de afwezigheid van Promes en Neres, maar hoe kun je dat zeggen als je een aanvallende middenvelder hebt die juist dat als sterkste punt heeft? Het leek namelijk wel alsof Van De Beek gewoon een centrale middenvelder was. Hij had totaal geen diepgang in die wedstrijd. Verder ben ik het deels met je eens, maar inzakken en Valencia laten komen met die verdediging is ook vragen om problemen.

13 december 2019 om 11:42

Daar heb je gelijk in, inzakken is ook geen goed idee, maar met haastig opbouwen, zoals veel in de eerste helft gebeurde speel je precies jezelf in de val. volgens mij stond ajax op ten duur, halverwege de eerste helft op 70% passing accuracy met 67% balbezit. Het opbouwen ging zo wild en moeizaam. De Ajax spelers leken te spelen alsof de bal een hot potato was. Ajax had juist meer rust in balbezit moeten hebben en Valencia haar geduld moeten testen zodat er ruimtes zouden ontstaan. Ook ben ik het met je eens over van de Beek. Als Madrista zijn we veel in verband gebracht met hem. Ik hoop dat Zidane ook mre heeft zitten kijken. Naast die goede volley (met volgens mij de enige goede loopactie die hij maakte) amper gezien. Het enige andere moment van hem dat ik me kon herrinderen was toen hij die counter van Ajax verpeste. toen tadic meer naar de vleugel ging en KJ nog niet inviel was er meer ruimte in de spits, VDB had dat moeten doen. Hoop dat het een totale off day was en ze er van kunnen leren. Als je zo speelt vlieg je net zo snel uit de EL

Nou de messen worden alvast geslepen. Ik denk dat bij winst van AZ de pleuris uitbreekt in Amsterdam. Benieuwd hoe Van der Sar, Overmars en Ten Hag dit gaan managen.

12 december 2019 om 12:59

Op basis van de Media was het al lang crisis geweest inderdaad. Bij Ajax zullen zij daar zich echter geen zorgen om maken, laat staan van onder de indruk zijn. Ook niet na zondag ongeacht wat de uitslag zal zijn in Alkmaar. Deze niet onderbouwde argumentatie kan dus ook linea directe de prullenbak in.

12 december 2019 om 13:54

Wel nee, we gaan de club toch niet in brand zetten omdat we een keer een mindere week hebben? Let wel, als we verliezen dan hebben we als Ajacieden allemaal er de pest over in en helemaal omdat we dan een riante voorsprong in zo'n korte tijd hebben laten teruglopen. We missen nu voorin 2 sterkhouders en 1 bankzitter, waardoor de spoelling een beetje dun is. Als de vorm bij Tadic, Van de Beek en Ziyech dan even wat minder is dan loopt het gewoon wat stroever. Tegen Willem II was het echt ondermaats (hoewel we daar ook kansen hadden om op z'n minst gewoon gelijk te spelen) en tegen Valencia hadden we ook het betere van het spel en maakte we ook zeker aanspraak op een resultaat. Helaas, soms krijg je te weinig.

12 december 2019 om 14:29

Vorig jaar na de winterstop verloren we met 6-2 in Rotterdam en leek het ook nergens op. Daar zijn we ook prima uit gekomen. Ik denk dat er een hoop jongens zijn die snakken naar de winterstop. Enorm veel wedstrijden gespeeld afgelopen jaar op een enorm hoog niveau. Tijd om weer even op te laden voor de volgende seizoenshelft. Zelfs al verlies je van AZ dan sta je er nog steeds uitstekend voor in de competitie. Even de koppies leeg en in het nieuwe jaar weer vlammen in ED en EL. Wat ze in de media roepen moeten zij weten, zolang het intern maar rustig blijft.

Nou Henk Spaan, wie had hij dan moeten opstellen voor Lang als het allemaal zo simpel is? Precies dat vergeet je even te noemen, omdat je het zelf ook niet weet. Dit was de meest logische opstelling die Ten Hag kon neerzetten. Dat het niet gelukt is, maakt niet dat Ten Hag daarin gefaald heeft. Alvarez schoot helemaal niet te kort. Speelde niet bijzonder, maar ook niet slecht. Die gele kaart moest hij voor het team pakken, omdat Mazraoui op een krankzinnig moment ging doorjagen en daarmee de hele rechterkant openliet. Toen men daar dreigde door te breken moest Alvarez een kaart pakken. Had niks te maken met de arbitrage of slechte spel van de Mexicaan.

12 december 2019 om 12:42

Hij zal wel Huntelaar bedoelen, maar die had ook niets klaargespeeld in zo'n drukke 16.

..Spiegeltje spiegeltje ... wanneer ze bij Ajax naar excuses blijven zoeken, zal het niet beter worden. Als ze ervan gaan leren, met iets meer nederigheid en wat minder ‘ opgefoktheid ‘ , zoals nu tijdens de wedstrijd, is er hoop voor hen...

Noa Lang kun je verder weinig verwijten. Met een fitte Neres en Promes zou het ongetwijfeld anders zijn verlopen, dat was nu eenmaal niet zo. Tadic heeft de vorm van vorig jaar nog niet, Veltman staat op de positie van de Ligt, geen Schöne meer die vorig jaar ook meer dan prima in de CL speelde en met de blessures erbij helaas teveel wijzigingen om het Ajax spel wat we zo graag zien te kunnen spelen. Ik zal ongetwijfeld met een Ajax bril hebben gekeken maar die Turpin maakte er toch echt een potje van. Al bij het aanstellen van hem als scheids voor deze pot had ik een slecht voor gevoel over hem. Ik heb me zelden zo zitten ergeren aan een scheids.

Bovendien is Noa Lang, net als Ziyech, van origine eigenlijk meer een creatieve aanvallende middenvelder en geen typische buitenspeler. Ja, hij speelde, met name de eerste helft, dramatisch slecht, maar andere opties waren er ook niet. Klaas-Jan kan op dit niveau ook echt niet meer als basisspeler.

Huh meneer Spaan die na afloop een makkelijk verwijt gooit richting de coach, dat heb ik nog nooooit gezien. Nadat Lang de hattrick maakte was het waarschijnlijk: ‘waarom mocht hij niet eerder spelen’ en na een slechte wedstrijd had hij meteen niet mogen spelen. Classic.

12 december 2019 om 12:40

Ach ja, wanneer is Henk Spaan ooit objectief geweest? De man deelt enkel z'n frustraties als supporter en is al jaren een waardeloze sportjournalist. Zelfs als Ajax-watcher zou hij niet objectief genoeg zijn.

Ik ben geen ajacied maar kan mijn ogen niet sluiten voor herleeft mooi voetbal. Als dat je cluppie is moet je toch op n roze wolk lopen? Natuurlijk even de teleurstelling maar kijk even naar ons... de rest van alle nederlandse clubs. Moeten wij dan permanent depressief zijn?ajacieden overdrijven de uitschakeling wel erg hoor. Wees trots. En ( als de boosheid weg is) ook een beetje realistisch. Jullie zijn ook verguld met het eindeloze tijdrekken van Onana als het uitkomt toch? ( ja dan is het ‘ervaring’)nu ook grote jongens zijn dan.

Dat die jongen tekortschoot is een feit, maar daar kun je de coach niet de schuld van geven. Wie moet je dan opstellen, Huntelaar? Succes als de 16 van Valencia zo vol is en je als spits ook nog tegen twee beren staat. Dit was nog het meest logische, maar die jongen had z'n zenuwen duidelijk niet onder controle. Daar valt niet echt tegenaan te coachen. Bovendien verlies je de wedstrijd niet omdat enkel hij slecht speelde. Zo'n beetje elke speler aan de kant van Ajax viel tegen die wedstrijd.

Waren er dan echt zoveel andere opties? Je mist gewoon 3 opties op de flank. Zoveel keuze was er helaas niet, alleen Tadic had je nog op flank kunnen zetten en Huntelaar in de spits laten starten. Dat was het wel zo'n beetje in alle redelijke opties die er nog waren. Het grappige is dat diezelfde Spaan jarenlang bezig was met een pleidooi te houden om vooral niet teveel aankopen te verrichten. Nou krijgen jeugdspelers door afwezigen de kans en loopt hij te mekkeren dat ze het tegen Valencia niet waar kunnen maken. Goh, dat was nou precies waarom de meerderheid van de Ajax supporters voorstander is van een assertief aankoopbeleid. We zijn gewoon geconfronteerd met een combinatie van omstandigheden, pech en een wat mindere vorm. Zoals Van der Gijp gisteren ook terecht opmerkte, Ajax verdiende zeker wel een gelijkspel. Wat tegen Chelsea thuis overigens ook al het geval was en waar we uit ons helemaal benadeeld mogen voelen. Je koopt er helaas niks voor, de EL is de realiteit en nu al speculeren over finales is echt nog veel te vroeg. Laten we maar rustig afwachten wat er uit de loting gaat komen.

Hoe duidelijk wordt dat Tadic afgelopen seizoen héél ver boven zichzelf uitsteeg vind ik het meest pijnlijke dit huidige jaar. Had m liever als linksbuiten gezien vanaf het begin.

Dit is zo krom he aan Ajax, al wint Ajax dan is het terrecht en niemand die eerlijk zal toegeven dat de scheids dan fout was, en als Ajax verliest is het gelijk UEFA-Maffia en dan ligt het aan de scheids. Ajax speelde gewoon belabberd slecht en verdiende de overwinning niet dus kijk eerst alsjeblieft naar Ajax zelf en dan pas naar de scheids

12 december 2019 om 14:49

Als er in 50% van de poulewedstrijden scheidsrechters reeksen van dubieuze beslissingen maken in het nadeel van Ajax is het niet zo vreemd dat er naar de rollen van de scheidsrechters wordt gekeken.Stel je voor dat jou cluppie in 50% van de competitie wedstrijden scheidsrechters reeksen van dubieuze beslissingen maken in het nadeel van jou club. Dan zal jij ook gaan klagen over de scheidsrechters. Dus doe nou niet net alsof je boter op je hoofd hebt!

12 december 2019 om 14:56

Geef nou zelf maar gewoon toe dat het spel van Ajax niet om aan te zien was en dus ook geen plek verdiende bij de laatste 16

12 december 2019 om 15:13

Objectief gezien verdiende Ajax het natuurlijk om gekwalificeerd te zijn voor de laatste 16. Dat weet jij ook wel als je alle wedstrijden bekeken hebt.Over twee confrontaties gezien was Ajax beter dan Chelsea, beter dan Valencia en beter dan Lille.Dat de laatste wedstrijd minder was qua niveau mede door blessures bij belangrijke spelers doet daar niks aan af. Ook tegen Valencia thuis creëerde Ajax meer kansen dan de tegenstander.

Ajax is in de breedte niet goed genoeg. Als je kijkt naar wat Ajax op de bank heeft zitten is dat veel te magertjes vooral op CL niveau. Varela weten we eigenlijk niks van wat hij nu daadwerkelijk kan. Dest komt fysiek en snelheid tekort. Schuurs maakt nog veel fouten. Familia Castillo weten we ook niks van wat hij daadwerkelijk kan. Marin lijkt al een miskoop te zijn. Alvarez valt erg tegen op het middenveld. Siem De Jong...tsja 1 en al drama niveau. Labyad als hij al speelt is het omdat er gebrek aan beter is. Huntelaar begint te oud te worden. Mist teveel kansen. Lang komt simpelweg niveau tekort. Al met al een veel te zwakke bank vooral op CL niveau.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren