Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Telegraaf: Forse aderlating dreigt voor Ajax na onderzoek in ziekenhuis

Laatste update:

Het is onzeker of Ajax dinsdag in het cruciale Champions League-duel met Valencia kan beschikken over André Onana. De Telegraaf meldt in de nacht van zondag op maandag dat er een 'dik vraagteken' staat achter de naam van André Onana. De doelman kampt met hamstringklachten en heeft zich zondag in het ziekenhuis gemeld voor een MRI-scan.

Het meespelen van Onana tegen Valencia wordt volgens De Telegraaf ‘een race tegen de klok’. De doelman uit Kameroen maakte afgelopen vrijdag weliswaar de negentig minuten vol in de met 0-2 verloren competitiewedstrijd tegen Willem II, maar kwam dus niet geheel ongeschonden uit de strijd. Onana kampt namelijk met hamstringklachten en is zodoende een twijfelgeval voor dinsdag.

De krant geeft verder geen details prijs, maar mocht Onana daadwerkelijk niet beschikbaar zijn tegen Valencia, dan is dat een forse aderlating voor Ajax. De doelman is bezig aan een zeer sterk seizoen en behoort bijna wekelijks tot de uitblinkers in het elftal van trainer Erik ten Hag. Mocht Onana ontbreken tegen Valencia, dan zou Bruno Varela diens logische vervanger in het doel van Ajax zijn.

Ten Hag kan tegen Valencia sowieso niet beschikken over Zakaria Labyad en David Neres (beiden langdurig geblesseerd) en ook over de inzetbaarheid van Quincy Promes bestaat nog onduidelijkheid. Promes liep acht dagen geleden een spierblessure op en miste daardoor de wedstrijd tegen Willem II. Ajax heeft dinsdagavond een punt nodig om Valencia onder zich te houden in zijn poule en zich zo te plaatsen voor de knock-outfase van de Champions League.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Oei dit zou echt vreselijk zijn vokr ajax. Zonder neres en dan waarschijnlijk ook nog promes en onana dan ga je het heel zwaar kregen tegen valencia.

9 december 2019 om 00:12

De vervangers van die jongens zijn namelijk allemaal wel een paar klassen minder en in de uitwedstrijd kwam ajax al een paar keer heel goed weg.

9 december 2019 om 00:18

Gewoon een spuit in ze Arie en gaan.. onana kunnen we echt niet missen tegen Valencia

9 december 2019 om 08:30

zeiden we tegen Lille ook .. maar Ajax zal thuis niet gaan verliezen van een Valencia.een fitte Varela zal meer kunnen inbrengen dan een geblesseerde Onana en geloof me Ajax heeft 3 -4 zeer talentvolle en jonge keepers die allemaal wel weten wat keepen is(want anders speel je echt niet zomaar bij Ajax).geef een van de twee keepers een kans keepersbeleid zit goed bij Ajax en ze zullen daar niet zomaar een keeper op doel opstellen.laat ook Noa de lang en Schuurs aub spelen..gooi ze maar tussen de leeuwen .. want anders worden ze dat zelf nooit.sowieso spelen talenten uit de jeugd beter in de JC Arena omdat ze jarenlang al dromen van dat.dat van Willem 2 was onderschatting. misschien ook wel goed geweest want dit geeft Valencia vals hoop en Ajax spelers meer pit tijdens de wedstrijd.ajax 2 - 0 Valencia

9 december 2019 om 09:04

Een spuit in een hamstring zetten zou erg dom zijn. De kans is zeer groot dat als het nu al een scheur is deze dan alleen maar erger wordt en dat Onana er misschien dan wel maanden uit ligt.

9 december 2019 om 00:21

Sowieso krijgen ze het zwaar. Neres maakt sowieso al niet veel minuten in de CL.

9 december 2019 om 00:35

Waar is die Amsterdamse bluf gebleven. Varela is een prima keeper, doet niets onder voor de reservekeeper van Valencia. Kun je zo tegen elkaar wegstrepen. Mogelijke afwezigheid van Promessi is jammer maar wordt gewoon een eenvoudige overwinning dinsdag.

9 december 2019 om 08:39

dus dat.liever Varela dan een geblesseerde Onana.stel dat Onana na 15 minuten eruit moet dan ben je veder van huis.varela brand al weken om te mogen spelen en als dat mag in een championsleage wedstrijd wat ook nog beslissend is zal hij door het vuur gaan.dit zal zijn kans zijn en voetballers zijn geboren om te presteren op deze podium.dus hij zal meer gemotiveerde zijn dan een Onana met alle respect naar Onana toe.ook weet Varela dat wanneer hij mag spelen dit de snelste shortcut is om weer in de kijke te spelen bij Ajax of Europese teams.

9 december 2019 om 09:14

@boadurum: Ik zal niet zeggen dat we het even flikken, maar de negativiteit hier deel ik ook zeker niet! Varela is een prima keeper die er zal staan als Onana er niet is (cillessen speelt ook niet mee met Valencia). Zolang we met Tadic op de 9 spelen, maken we gewoon een hele goede kans! Ja, zal zeker niet makkelijk zijn maar borst vooruit en gaan!

9 december 2019 om 01:21

Als Ajax gewoon met volle 100% inzet, motivatie en (belangrijkste!!) concentratie speelt moet het ook lukken om zich thuis tegen valencia te plaatsen voor de volgende ronde CL. Ziyech, Tadic, Blind en van den Beek moeten het team op sleeptouw gaan nemen. Als iedereen de felheid en gezonde agressie van Nico en Martinez als leidraad neemt moet dit gewoon lukken.

Je moet als Ajax zijnde vertrouwen hebben in je gehele selectie. Tuurlijk zul je Neres, Promes & misschien Onana erg missen, maar buiten Onana speelde Neres & Promes beiden niet aan het begin van het seizoen, en vond iedereen dat toen “logisch” omdat ze uit vorm waren (Neres) en nog moesten inkomen (Promes).

Ik zie Ajax zich gewoon plaatsen als ze met volle inzet, lef en durf gaan spelen zoals we in de CL gewend zijn van ze. Valencia zal zeker gaan aanvallen omdat ze moeten winnen, daardoor gaat Ajax sowieso genoeg kansen krijgen. Ben daarom van mening dat Ajax ondanks het gemis van belangrijke krachten gewoon door moet gaan in de CL. Al zal het met lelijk, hard en veel strijd moeten dan is dat maar zo, doorgaan is waar alles voor zal moeten wijken.

Als ze “gewoon” winnen zijn we 1e van de poule en is er niks aan de hand en zal de club die ons volgende ronde treft niet blij zijn.

9 december 2019 om 01:21

Als Ajax gewoon met volle 100% inzet, motivatie en (belangrijkste!!) concentratie speelt moet het ook lukken om zich thuis tegen valencia te plaatsen voor de volgende ronde CL. Ziyech, Tadic, Blind en van den Beek moeten het team op sleeptouw gaan nemen. Als iedereen de felheid en gezonde agressie van Nico en Martinez als leidraad neemt moet dit gewoon lukken.

Je moet als Ajax zijnde vertrouwen hebben in je gehele selectie. Tuurlijk zul je Neres, Promes & misschien Onana erg missen, maar buiten Onana speelde Neres & Promes beiden niet aan het begin van het seizoen, en vond iedereen dat toen “logisch” omdat ze uit vorm waren (Neres) en nog moesten inkomen (Promes).

Ik zie Ajax zich gewoon plaatsen als ze met volle inzet, lef en durf gaan spelen zoals we in de CL gewend zijn van ze. Valencia zal zeker gaan aanvallen omdat ze moeten winnen, daardoor gaat Ajax sowieso genoeg kansen krijgen. Ben daarom van mening dat Ajax ondanks het gemis van belangrijke krachten gewoon door moet gaan in de CL. Al zal het met lelijk, hard en veel strijd moeten dan is dat maar zo, doorgaan is waar alles voor zal moeten wijken.

Als ze “gewoon” winnen zijn we 1e van de poule en is er niks aan de hand en zal de club die ons volgende ronde treft niet blij zijn.

9 december 2019 om 06:46

Gelijk spel is genoeg

9 december 2019 om 08:12

Klopt, maar gezien wie Ajax mist is het maar afwachten en billen knijpen. Valencia was niet de mindere in de heen wedstrijd. Zullen lange 90 minuten worden.

Geen Promes en geen Onana.., dat betekent Europa League..

9 december 2019 om 00:12

En dan idd ook nog geen Neres, man man wat een pech.. Zo zonde en op die manier uitgeschakeld worden is sowieso heel erg lomp..

9 december 2019 om 00:33

Snap je punt, maar psv speelde thuis gelijk tegen lask linz en verloor uit 4-1, speelde gelijk tegen sparta etc. Valencia (en ook willem 2) zijn wel een iets ander niveau natuurlijk. Verder speelde ihattaran veel wedstrijden van die slechte periode gewoon mee

9 december 2019 om 01:15

Ik vind Sporting nou niet bepaald veel onder doen dan Valencia. Linz uit is een ander verhaal. Dat was echt een verschikkelijke off-day.

9 december 2019 om 01:20

Als Ajax gewoon met volle 100% inzet, motivatie en (belangrijkste!!) concentratie speelt moet het ook lukken om zich thuis tegen valencia te plaatsen voor de volgende ronde CL. Ziyech, Tadic, Blind en van den Beek moeten het team op sleeptouw gaan nemen. Als iedereen de felheid en gezonde agressie van Nico en Martinez als leidraad neemt moet dit gewoon lukken.

Je moet als Ajax zijnde vertrouwen hebben in je gehele selectie. Tuurlijk zul je Neres, Promes & misschien Onana erg missen, maar buiten Onana speelde Neres & Promes beiden niet aan het begin van het seizoen, en vond iedereen dat toen “logisch” omdat ze uit vorm waren (Neres) en nog moesten inkomen (Promes).

Ik zie Ajax zich gewoon plaatsen als ze met volle inzet, lef en durf gaan spelen zoals we in de CL gewend zijn van ze. Valencia zal zeker gaan aanvallen omdat ze moeten winnen, daardoor gaat Ajax sowieso genoeg kansen krijgen. Ben daarom van mening dat Ajax ondanks het gemis van belangrijke krachten gewoon door moet gaan in de CL. Al zal het met lelijk, hard en veel strijd moeten dan is dat maar zo, doorgaan is waar alles voor zal moeten wijken.

Als ze “gewoon” winnen zijn we 1e van de poule en is er niks aan de hand en zal de club die ons volgende ronde treft niet blij zijn.

9 december 2019 om 01:21

Storting is 3 klasse minder,Portugese competitie is allang niet meer zo goed als vroeger Benfica moet daar de beste zijn,die de laatste jaren alles verliezen in Europa bijna

9 december 2019 om 02:26

@andres, benoem daarom ook specifiek lansk en sparta. Uit tegen sporting verliezen, is geen schande (al is 4-0 wel extreem), maar tegen linz en sparta zo spelen is wel een schande uiteraard. Ook emmen trouwens (met die 3 spelers). Hoop zeker dat psv (zeker in europa) wint dus dat is mn punt niet btw. Al vind ik valencia qua spelersmateriaal nog steeds beter dan een sporting

9 december 2019 om 03:57

Als je Sporting niet minder vind dan Valencia heb je sowieso geen kennis van zaken. Sporting staat 13 punten achter op Benfica in de Portugese! competitie na 13 wedstrijden. Valencia draait mee in de subtop van de Spaanse competitie en heeft gewonnen en gelijk gespeeld tegen Chelsea. Gewoon een hele goede ploeg dus. Bovendien is indekken voor 1 Champions League wedstrijd iets anders dan een excuus voor 9 wedstrijden in de eredivisie en Europa League. Totale onzin kraam je dus uit Andres13.

9 december 2019 om 10:10

Valencia lijkt me wel iets beter dan Sporting, al vind ik het verschil niet zo groot hoor. Magistra, je benoemt zeer specifiek hoe Sporting ervoor staat (13 punten achter), om vervolgens vaag te blijven over Valencia (draait mee in de subtop). Die staan gewoon 8e he. Achter ploegen als Getafe. Het ligt wel heel dichtbij in die competitie, maar momenteel is die subtop waar jij het over hebt wel heel breed. Sporting is uit gewoon lastig, zeker met die Fernandes, maar thuis moet je er van winnen. Precies wat PSV deed. Het probleem zat 'm in die Oostenrijkers.

9 december 2019 om 10:56

Valencia staat 1 punt achter de nummer 4. Een brede subtop dus. Als je wint en gelijk speelt tegen dit Chelsea heb je gewoon een goede ploeg. Bovendien speelde Malen en Bergwijn gewoon mee in die wedstrijd, waardoor de vergelijking met Ajax nu helemaal niet op doet. Natuurlijk kun je daar een keer verliezen, alleen de vergelijking klopt totaal niet.

9 december 2019 om 11:51

Misschien moet je even beter lezen wat ik zeg Magistra. Ik zeg namelijk niet dat Sporting beter is, maar alleen dat ze niet 'veel' onderdoen. Daar kun je als PSV zijnde gewoon uit verliezen met spelers als Malen en Bergwijn. Daarnaast moet je niet doen alsof Valencia ineens zo wonderploeg is als ze ergens verstopt zitten tussen 6 subtopclubs in Spanje op dit moment..

9 december 2019 om 13:57

Is dat dan een brede subtop of een brede middenmoot? "bovendien speelde Malen en Bergwijn gewoon mee in die wedstrijd, waardoor de vergelijking met Ajax nu helemaal niet op doet.". Ik neem aan dat je op mij reageert, maar ik vergelijk toch nergens met Ajax? Ik snap daarom die opmerking niet helemaal. Volgens mij vergelijk ik Sporting en Valencia en geef ik aan dat ik Valencia wel iets beter inschat.

9 december 2019 om 01:26

Nee joh, wij gaan het laten liggen tegen Lille. Let maar op.

9 december 2019 om 10:27

Dat geloof je zelf toch niet?
Maar ik heb door een aantal opbeurende reacties hier wel weer wat meer vertrouwen in Ajax gekregen. Al zal het spannend worden, ik hoop dat ze doorgaan. Het moet! Ze moeten doorzetten om hun legacy hoog te houden en een volgende stap te kunnen maken, zowel de club als de spelers individueel.

Dit meen je niet he? Alsof het missen van Promes en Neres al niet erg genoeg is. Zonder Andre wordt het helemaal billen knijpen..

Oei. Dit zou wel een hele flinke klap zijn voor Ajax. Zonder Onana waren ze misschien nu al wel klaar in de CL. Hoop dat het meevalt want Onana is wel echt belangrijk met zijn geweldige reddingen..

9 december 2019 om 00:34

Met een goede en eerlijke arbitrale aanstelling had Ajax inderdaad al klaar geweest. Hierdoor moet er nu helaas nog een keer gas worden gegeven, en hebben ze in moeten houden tegen Willem II. Deze selectie loopt op z’n tandvlees.

9 december 2019 om 00:49

Inhouden tegen Willem II, of gewoon onderschat en uiteindelijk terecht verloren? Kom op, kijk naar de schema’s in de internationale top en vergelijk die met het schema van Ajax. Die hebben het echt niet druk vergeleken de topcompetities. Het wedstrijdschema wordt zelfs aangepast. Jullie willen je toch meten met de top? Als dit al te zwaar is dan moeten spelers als Donny en Ziyech vooral bij Ajax blijven..

Tijd voor Scherpengod.cilessen ook niet bij bij Valencia. Dit moet je gewoon thuis over de streep tillen en het niet mentaal laten afweten. Anders kan je je nu meteen voorbereiden op de EL.

9 december 2019 om 00:41

het ontbreken van Cillessen zie ik nou niet echt als een aderlating voor Valencia. Onana zie ik wel als een gemis voor Ajax want die is echt belachelijk goed

9 december 2019 om 06:39

Dat is gewoon pure onzin natuurlijk. Cillessen wordt wel degelijk gemist ook, staat erg goed te keepen laatste weken en speelde nog een fenomenale pot tegen Chelsea met een stuk of 3 idiote reddingen. Elke ploeg mist haar eerste doelman, geen enkele reden om zo minderwaardig over Cillessen te doen..

Hmm geen Onana, Promes en Neres. Lekker ouwe. Europa league is ook fijn. Is weer eens wat anders. Grote kans dat ze dat wel winnen. Ook een mooie prijs, niks mis mee.

Oh oh...
Laat dit alsjeblieft niet waar zijn.
Deze man pakt letterlijk punten voor ons allemaal.. plukt ze zo uit de lucht.

9 december 2019 om 00:24

Wel triest dat iedereen opeens over uitschakelen praat als je 2 spelers mist... sneu, erg sneu. Straks ligt het nog aan ten Hag :-)

9 december 2019 om 00:27

Precies dat.... waar is nu de befaamde bank van Ajax?

9 december 2019 om 00:47

We missen er net Neres toch echt 3. Desalniettemin is dit ander niveau, geen Eredivisie.

9 december 2019 om 11:40

Weet je wat sneu is? Dat jij blijkbaar niet kan tellen, Onana, promes, Neres, labyad het zijn er toch echt 4? 3 erg belangrijke basisspelers en de vervanger van 2 van die 3 basisspelers, maar goed de afgunst druipt van je reactie af, je zult het de afgelopen jaar wel zwaar hebben gehad met het succes

Jammer dit wat een pech voor Ajax. Dit wordt een zware wedstrijd, de kans dat ze doorgaan in de CL is met de blessures van neres, promes en onana toch een stuk kleiner

Onana is de belichaming van Ajax of ze naar CL gaan of niet. Dusja. Geen Onana is Europa League.. tuurlijk beetje kort door de bocht enz, maar is wel echt waar het op neer komt. Onana pakt vaak punten in CL

Onana, Neres en Promes zijn belangrijke spelers, maar gelukkig niet van het kaliber Frenkie, De Ligt en Ziyech. Ik wil niet zeggen dat de eerst driegenoemde niets voorstellen, maar ze zijn wel makkelijk te vervangen. Tagliafico daarentegen die is ook onvervangbaar. Met Noa Lang en Ekkelenkamp, heb je goede stand-in die ook eenvoudig kansen creeren. Neres en Promes doen het zeker goed, maar ga nou niet doen alsof zij ons naar een hoger niveau tillen, want dat doen Donny, Tagliafico, Blind, Ziyech.

9 december 2019 om 00:29

Zonder Onana lagen jullie er waarschijnlijk uit. Ik weet niet of je hebt gezien wat voor kansen jullie tegen hebben gehad tegen Lille en Valencia maar zonder Onana had je daar makkelijk kunnen verliezen. Zonder van de Beek draaide het ook prima aan het begin van het seizoen en Tagliafico deed nota bene niet mee tegen Juventus vorig jaar. Lang en Ekkelenkamp zijn toch bij lange na niet van het niveau Promes en Neres? Je zag tegen Willem II hoe belangrijk een Promes al niet kan zijn? Lang heeft namelijk een uur lang verstoppertje gespeeld. Als je de waarde van Onana niet hebt gezien dit CL seizoen dan kan ik dat echt niet begrijpen. Ik ben er oprecht van overtuigd dat zonder de reddingen van Onana, Ajax al uitgeschakeld zou zijn in de CL..

9 december 2019 om 00:37

Ajax heeft gewonnen met 2x 3-0, 1x met 2-0 en hadden ze beide keren tegen Chelsea moeten winnen, mits ze niet genaaid werden. En dan ga jij zeggen dat Ajax zonder Onana eruit had gelegen? Ken je feiten voordat je wat roeptoetert.

9 december 2019 om 00:43

@b_hol die eerste wedstrijd tegen Chelsea werd Ajax flink benadeeld door de scheids idd. de tweede wedstrijd tegen Chelsea werd Ajax flink benadeeld door Blind en vooral Veltman imo

9 december 2019 om 00:46

Ken jij je feiten. Valencia had makkelijk 3x kunnen scoren net zoals Lille in 2 wedstrijden misschien wel 6 keer had kunnen scoren. Mede door Onana die vooral in Valencia geweldige reddingen verrichte, verloren ze daar niet. Maarja doe lekker aan scorebord journalistiek. Al die overwinningen waren ontzettend geflatteerd en ik probeer hier de belangrijkheid van Onana te benadrukken. Dan begin je over een scheidsrechter die hier compleet niks mee te maken heeft? Als je niet kan zien hoe belangrijk Onana is geweest deze CL dan zou ik toch nog maar eens de wedstrijden gaan terugkijken..

9 december 2019 om 00:58

@B__holAls jij beter slaapt van dit soort scorebordjournalistiek is het prima, maar Onana is absoluut onmisbaar voor dit Ajax dat verdedigend eigenlijk gewoon zwak is. Natuurlijk mag jij alle kansen van Lille en Valencia negeren en ultieme reflexen van Onana op de lijn, maar dan ben ik bang dat je heel erg schrikt dinsdag als Bruno Varela ineens een paar keer moet vissen.

9 december 2019 om 01:02

Thanks @e013willem, is precies wat ik bedoelde!

9 december 2019 om 01:12

@e013willem Dit is echt typisch Nederlands om meteen moord en brand te schreeuwen als een goede speler niet mee doet. Tegen Lille idem dito. Als iedereen eens nuchter bekijkt zonder te oordelen. Valencia is geen Barcelona of Liverpool. Bovendien speelt Ajax een keer een mindere wedstrijd en ineens bakken ze niks van. Wist je nog tegen Real Madrid vorig jaar. Ze speelden ook als een natte krant in de competitie na trip in Usa. Toen werden ze ook afgeschreven voor zowel kampioenschap als Real Madrid. Nou ze pakten kampioenschap, Real Madrid, Juventus en Tottenham uit waren ze heer en meester. Ik zeg niet dat het precies dezelfde scenario gaat gebeuren, maar ze hebben net zoveel kans. Tegen Lille waren de spelers zo scheef dat Onana niet eens hoefde in te grijpen.

9 december 2019 om 11:46

Tilburg013,

Bespaar jezelf de moeite, als je serieus durft te beweren dat het gemis van Onana niet uit maakt, dat Neres en vooral Promes die clubtopscorer is in zowel CL als eredivisie is ons niet naar een hoger niveau brengen, dan heeft discussie voeren geen enkele zin meer, vervolgens komen met uitslagen zoals een 0-3 tegen Valencia als argument, waarin we alle geluk van de wereld hadden dat Valencia er zelf ook niet 2/3 maakte tjah dan houd het helemaal op.

9 december 2019 om 00:36

Hahah wat zeg jou nou allemaal. Onana is één vd beste keepers ter wereld. Niet voor niks genomineerd.
Je mag hem rustig naast Ziyech, Nico en consorten plaatsten.
Ik bewonder wel je optimisme!

Tadic
Lang - Vd Beek - Ziyech
Martinez - Alvarez
Nico - Blind - Veltman - Dest
Varela

Heb je nogsteeds een heel aardig team dat toch minimaal een gelijkspel moet halen.

Huh maar wat maakt dit nou uit, ajax heeft toch die geweldige bank die de basiself zo zouden kunnen vervangen. Sorry jongens maar ik vind wel dat ik een grapje mag maken. Afgelopen week worden wij thuis volledig afgedroogd met 5-2 en dan gaat het alleen maar over de geweldige bank van ajax. Nu mis je 2 basisspelers gaat iedereen het opeens hebben over de europa league. Ik snap het verschil tussen twente en valencia, maar beetje zielig dit.
On topig

9 december 2019 om 00:41

als iedereen fit is heb je een goede bank. nu moet je het doen met een wat mindere basis en de ekkelenkamps van deze wereld op de bank.

9 december 2019 om 01:06

Ja, en vergeet niet dat labyad, promes en neres op dezelfde posities spelen. Noa lang is gewoon 3 klassen minder dan neres en promes en 2 klassen dan labyad, alhoewel hij zichzelf de nieuwe Cruyff acht. Onana opvangen wordt lastig, maar gelukkig staat Lamprou er niet meer. Anyway, een resultaat halen moet nog steeds wel mogelijk zijn, maar ik hoop wel dat ten hag zonder Huntelaar speelt.

9 december 2019 om 11:49

Onana, promes en Neres zijn er toch echt 3, en het gaat niet persee om het feit dat je 2 of 3 basisspelers mist, het gaat erom dat je al je diepgang voorin kwijt bent.. je hele aanvalsspel moet op de schop, zeker sinds labyad ook geblesseerd is geraakt, de enige flankspeler die we op dit moment beschikbaar hebben is Lang..

Zonder Onana hebben we echt een probleem. Varela is gelukkig geen Lamprou, maar André is zeker in van de beste keepers in de CL. Hopen op het beste.

Een doelman is een doelman, is gewoon te vervangen. Het is niet zo dat Onana alles bepalend is in het combinatiespel van Ajax. Nee, Onana is een fantastische doelman, maar als hij niet kan dan moet de defensie er maar voor zorgen samen met Scherpen of Varela dat er geen bal in het net valt. Varela is ook nog niet getest.

Kan de week nog erger beginnen 😤 hoeveel gaan nog afzeggen voor woensdag? We kunnen ons bosrt nat maken voor EL.

Kan de week nog erger beginnen 😤 hoeveel gaan nog afzeggen voor woensdag? We kunnen ons bosrt nat maken voor EL.

Geen cilissen bij Valencia en waarschijnlijk dus geen Onana . Flink balen dit

Als Ajax verliest, hoezo liggen ze dan uit de CL?
Ze hebben dan 7 punten .

9 december 2019 om 11:50

10.. je krijgt geen -3 punten voor een verlies he😜

Sorry hoor maar Onana is echt niet onmisbaar voor Ajax. Ook tegen Willem II had hij die ballen tegen kunnen houden. Men bestempelt hem teveel als topkeeper terwijl hij dat niet is, omdat hij teveel simpele ballen doorlaat. Natuurlijk heeft hij ook goede reddingen, maar mag het als keeper van Ajax? Hij heeft meer slappe reddingen dan goede reddingen, maar door het ophemelen in de media denken de meesten dat hij echt goed is. Onterecht.

9 december 2019 om 07:31

Als je dit echt meent toon je wel je (gebrek aan) voetbalverstand. De beste man behoort bij de top-10 keepers van de wereld en maakt week in, week uit fenomenale reddingen, het is gewoon standaard geworden, we kijken er al niet raar meer van op. Dan kom jij met "meer slappe reddingen dan goede reddingen", niemand snapt denk ik precies wat je hiermee bedoelt want een redding is een redding, of die nou 'slap' of goed is. Maar anyway, Onana maakt meerdere spectaculaire reddingen per wedstrijd, als je wedstrijden van Ajax zou kijken weet je dat. Dit is gewoon een feit.

9 december 2019 om 08:53

@sanderk91. Je kunt vallen over de omschrijving 'reddingen', maar je snapt best dat ik doel op zijn slappe optredens. In de wedstrijd tegen Chelsea uit had hij op de pingel na, bij alle 3 de goals scherper moeten zijn voor een "top 10 keeper'. Minimaal 1 bal had hij tegen moeten houden. En in de afgelopen wedstrijd tegen Willem II was hij niet bepaald een top 10 keeper'. Of vind jij van wel? Heb je de keeper van Willem II gezien? Die pakte elke bal, en Onana strekt zichzelf met moeite uit bij de ballen die erin gingen. Goede top 10 keeper' hoor, die zich niet staande houdt bij ballen op doel door Willem II spelers. Als Onana straks weer slap optreedt en fouten maakt en mede verantwoordelijk is dat Ajax verliest, hoor ik jou vast niet. Want iedereen zegt dat het een top 10 keeper is. Dan zal het wel waar zijn.

9 december 2019 om 09:26

Tegen Willem II was Onana, net als de rest van Ajax, niet goed bezig inderdaad. Maar sinds wanneer beoordelen we spelers op 1 duel, en dan ook nog 1 duel wat verre van het gemiddelde niveau aangeeft? Onana laat al anderhalf jaar een constant hoog niveau zien, daar doet een mindere pot tegen W2 niks aan af. Maar wil jij nou echt beweren dat Onana je vaker punten kost dan dat hij punten voor je pakt? Dan is de 'discussie' namelijk snel afgelopen want dat slaat echt gewoon nergens op hahah. Opvallend ook dat zo'n slappe doelman wordt geselecteerd voor het Balon d'Or gala en in de shortlist van Afrikaans voetballer van het jaar zit. Je zou zeggen dat bij zulke dingen toch wel aardig goede spelers aanwezig zijn maar niets blijkt minder waar.

9 december 2019 om 11:24

In de belangrijkste wedstrijden (de CL en toppers in Eredivisie) zie je dat Onana zichzelf heel geforceerd wil profileren. Daardoor neemt hij teveel risico wat maar net goed afloopt, zoals de bal te lang aan de voet houden of de bal kappen. Totaal onnodig! Omdat het maar net goed afloopt en hij 1 geweldige redding verricht, hoor je niemand over zijn onnodige foute acties. Daarbij is hij typisch een keeper die moeite heeft met makkelijke ballen en zich alleen focust in belangrijke wedstrijden. Daarin heeft hij wel mooie reddingen. Daarom wordt hij genomineerd voor die prijzen. En dat mag hoor. Maar ik ben benieuwd wat de media (en jij) gaan zeggen als hij een onnodige fout maakt (zoals tegen Tottenham) en Ajax schade oploopt. Dan maken de punten die hij wel heeft gehaald voor Ajax niks meer uit. Want met die punten gaan ze ook niet door, maar ze liggen er wel uit door zijn fout. Tot slot: Onana kan een goede keeper zijn, maar moet wel tot de orde worden geroepen.

9 december 2019 om 11:55

“Daarin heeft hij wel mooie reddingen, daarom wordt hij genomineerd voor die prijzen”

Jaa dat zal het zijn, die paar “mooie” reddingen... de hele wereld ziet het helemaal verkeerd idd, je weet nog niet half hoe belangrijk deze man is voor Ajax 🤦‍♂️ Zonder hem waren we er tegen Chelsea afgegaan en tegen Valencia, en ook lille heeft ie ons een paar x gered, maar reken m vooral af op een paar keer tijdrekken

9 december 2019 om 20:49

@AfcaAjaxxx. Als jij vindt dat Onana fouten mag maken, vind je het vast niet erg dat hij vorig seizoen tegen Tottenham tijd rekte waardoor de wedstrijd onnodig langer duurde. We weten allemaal hoe dat afliep. Maar dat vind jij niet erg want jij had niet gewild dat Ajax die CL finale zou spelen, toch? Nou, ik had wel gewild dat ze die finale zouden spelen. Het kon niet door Onana. Inderdaad, hij heeft mooie reddingen maar zijn fouten zijn bijna altijd desastreus en kosten Ajax wedstrijden of uitschakelingen. Ik weet niet of hij speelt morgen maar let maar eens op hem. Hij wil zich morgen weer willen profileren en zal daardoor weer fouten maken die Ajax de wedstrijd kan kosten. Hij heeft het geluk dat ze er voorin een paar inschieten waardoor ze toch winnen en Onana's fouten ondersneeuwen. We zien het wel later in het seizoen.

Het is de telegraaf die houd wel van sensatie. Hoop dat hij gewoon kan spelen en een mei laat maken of er echt schade is.

Bel de jong op ik weet zeker dat Zoet voor een zacht prijsje te huren is .....wel met optie tot koop ajb.

Dat is zuur. Ajax met of zonder Onana is een groot verschil.

Zou het tactiek zijn 😜,nee voor de duidelijkheid dit zou zeker wel een aderlating zijn, onana heeft ons vorige keer een paar keer flink in de wedstrijd gehouden, maar goed mocht het zo zijn dan moet varela maar eens laten zien wat hij waard is

What? Het lijkt wat blessures betreft ook in een keer raak te zijn. Hopelijk zien we op het moment dat de officiele wedstrijdformulier zichtbaar is, de meeste basisspelers er 'gewoon' op staan. C'mon Ajax!

Alleen maar beter als ze naar EL gaan.
Meer kans op punten voor Nederland.

Valencia is echt een stugge ploeg en vooral zei weten dat ze alleen door kunnen als ze winnen. Het wordt een wedstrijd met een hele hoge tempo denk ik maar Ajax die gaat blind door. Valencia die moet komen en er komen ruimtes vrij die Ajax gelijk moet afstraffen. Geen paniek mensen jullie club Ajax gaat door en ik zal mee duimen.

Varela moet het dan maar gewoon doen, Onana wordt dan zeker gemist, maar Vareal schijnt ook echt wel een goede keeper te zijn. Cilessen mist ook bij Valencia, dus misschien wel net zo eerlijk

In de competitie kan je Onana nog missen. In de CL een zware aderlating.
Stel hem nog 1 wedstrijd op, tegen Valencia. Daarna heeft die 2 maanden tot er weer CL op het programma staat en kan die zich in de tussentijd laten behandelen.

Nou het word wel duidelijk zo , het is ons niet gegund door te gaan morgen. Misschien kom ik als een jankerd over , maar dit is allemaal wel heel zuur de hele groepsfase had verdorie al gespeeld moeten zijn in Londen (of chelsea had moeten winnen uit bij valencia) nu heb je 10 punten en vlieg je er natuurlijk op zn tottenhamiaans uit morgen en zeggen we allemaal "met neres en promes en onana hadden we t gered" die zijn er morgen niet


Lekker wakker worden zo op maandag , donderdagavond here we come.

Valencia is goed bezig laatste tijd. Ik ben bang voor Ajax dat ze derde gaan worden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren