Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Kluivert lijkt in Marca te sneren naar toekomstig miljonair Xavi Simons

Laatste update:

Patrick Kluivert is niet blij met jeugdspelers die Barcelona verlaten voordat ze nog aan het eerste elftal hebben geroken. Xavi Simons is een van de spelers die La Masia recentelijk achter zich liet: afgelopen zomer trok de zestienjarige Nederlander naar Paris Saint-Germain. Spelers als Joel López, Adrián Bernabé en Jordi Mboula deden sinds 2018 hetzelfde, met overstappen naar respectievelijk Arsenal, Manchester City en AS Monaco. Kluivert is bang dat jeugdspelers zich te makkelijk laten verleiden door kapitaalkrachtige clubs.

"De jongens van La Masia hebben de beste trainingen ter wereld", betoogt Kluivert in gesprek met Marca. Het is volgens de voormalig Oranje-international niet slim om 'puur vanwege het geld' de jeugdopleiding van Barcelona te verlaten. "Zeker niet als ze vijftien of zestien jaar zijn en hun eerste profcontract kunnen gaan tekenen. Er zijn andere grote clubs die je meer geld kunnen bieden, maar Barcelona is de beste club om je tot aan je achttiende te ontwikkelen. We helpen ze niet alleen om te groeien als voetballer, maar ook om te groeien als mens. We leren ze de belangrijke waarden in het leven."

Toch kan Barcelona niet iedere speler ervan overtuigen om bij de club te blijven, zo heeft hij gemerkt. "Soms hechten de mensen om een speler heen meer waarde aan geld dan aan zijn perspectief als voetballer. En voor ons is een speler en zijn perspectief bij de club het allerbelangrijkste", benadrukt Kluivert, die aangeeft dat hij meestal openstaat voor spelers die na verloop van tijd toch willen terugkeren. Opnieuw wordt Simons niet bij naam genoemd, maar de vraag van Marca refereert mogelijk aan recente berichtgeving van Cadena SER: het radiostation suggereerde dat Simons last heeft van het 'Neymar-syndroom' en wel oren heeft naar een terugkeer in Barcelona.

Het Nederlandse toptalent is volgens de berichtgeving niet per se ongelukkig bij PSG, maar voelde zich simpelweg beter op zijn plek bij Barcelona, waar hij vanaf 2010 negen jaar in de jeugdopleiding speelde. Hij gold jarenlang als een van de grootste beloften van La Masia en speelt inmiddels voor PSG Onder-19. "We hebben een jongen gehad die vertrok omdat hij heel klein was. Hij kwam later terug bij Barcelona en dat was prima", aldus Kluivert. "Maar het is een andere zaak als je weggaat voor het geld. De deur is dan niet volledig gesloten, maar staat dan op een kier. Als je voor het geld gaat, betekent het dat je geen respect hebt voor de club die jou wil helpen om te groeien."

Lionel Messi na winst zesde Ballon d'Or: 'Ik heb nog zeker zeven goede jaren in mij'

Kluivert noemt geen spelers bij naam, maar lijkt niet blij met het vertrek van Simons. In de zomer schreef Le Parisien dat de jonge middenvelder naar Parijs is gelokt met een torenhoog salaris. Simons zette bij PSG zijn handtekening onder een driejarig contract. Hij verdient naar verluidt een miljoen euro bruto per jaar, wat betekent dat hij na aftrek van de belastingen ruim 500.000 euro per annum opstrijkt. Barcelona bood Simons tijdens de onderhandelingen over een langer verblijf een ‘speciale behandeling’ aan, maar zijn entourage kwam vervolgens op de proppen met de lucratieve aanbieding van PSG. Barcelona liet direct weten dat het onmogelijk was om een dergelijk bedrag aan te bieden, daar andere getalenteerde spelers ook niet zo'n salaris krijgen.

Kluivert is dan ook blij dat Barcelona er wel in slaagde om Ansu Fati, destijds een leeftijdsgenoot van Simons, binnenboord te houden. De inmiddels zeventienjarige aanvaller maakte dit seizoen zijn profdebuut voor de club en noteerde al elf officiële optredens. Vergeleken met de eerste weken van het seizoen heeft de aanvaller nu minder speeltijd: in de afgelopen twee competitiewedstrijden bleef hij op de bank. Kluivert benadrukt dat het talent niet hoeft te wanhopen. "Ansu is nog heel jong en heeft veel kwaliteiten. Hij heeft al gespeeld in een paar belangrijke wedstrijden. Maar als hij niet met regelmaat in actie kan komen, kan hij altijd nog met de B-ploeg spelen. Dat zou heel goed zijn voor hem, want spelen bij het eerste elftal vereist wedstrijdritme."

"Neymar is niet gekomen", reageert Kluivert op de vraag of het perspectief op speeltijd voor Fati nog verder zou afnemen, mocht Neymar terugkeren. De aanvaller van Paris Saint-Germain wordt voortdurend in verband gebracht met een terugkeer in het Camp Nou, maar concreet lijkt de interesse nu niet. "Degene die er nu is, is Ansu Fati. Een heel sterke jongen, die hard werkt, een goed stel hersens heeft en van wie ik enorm houd. Neymar zit bij Paris Saint-Germain en Ansu is hier." Fati is een product van La Masia en werd woensdag een nieuw contract beloond voor zijn ontwikkeling. "Voor mij is La Masia de beste leerschool ter wereld", zei hij bij zijn contractondertekening.

Tot slot gaat Kluivert in op de ontwikkeling van Frenkie de Jong bij Barcelona. De middenvelder kwam voor maximaal 86 miljoen euro over van Ajax en is haast niet meer weg te denken uit de basisopstelling van Ernesto Valverde. Kluivert bracht in de zomer een positief advies uit over zijn landgenoot aan de bestuurders van Barcelona, zo vertelt hij. "Ik heb ze verteld dat hij veel kan toevoegen aan de ploeg. En dat is precies wat hij nu bewijst. Hij kan nog steeds meer bieden, want dit is pas zijn eerste jaar. Daarin moet je je altijd aanpassen, zeker bij zo'n grote club met zoveel sterren. Hij is fantastisch. Ik ben er niet door verrast."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Opleiding van PSG is sowieso een drama !! Daarnaast snap ik de hype rondom Simons totaal niet , een aantal malen in actie gezien met de Nederlandse jeugdploegen maar behoort bijna altijd tot de mindere. Fysiek zeer kwetsbaar en voetballend niet goed genoeg om dat te compenseren.

5 december 2019 om 23:33

Opleiding psg drama? Hoe kom je hierbij.. psg heeft goeie talenten juist grootgebracht maar omdat psg 1 niveau zo hoog is ( net als barca real Etc ) zie je minder jeugdspelers doorbreken. Ma via een omweg halen ze toch wel de subtop. Diaby leverkusse wordt een grote speler. Augustine van Leipzig wordt een leuke Etc. Kan zo doorgaan, en er komen leuke talenten aan. Dus waar jij het over hebt met drama is mij een raadsel.

6 december 2019 om 00:24

Ikoné(Lille), Maignan(Lille), Mukiele(Leipzig), Coman(Bayern), Nkunku(Leipzig), Areola(Real), Edouard(Celtic), zijn ook grote talenten/toppers uit de jeugd van PSG zo snel uit mijn hoofd.

6 december 2019 om 01:51

@bpreal Areola en Kimpembe ook als ik me niet vergis

6 december 2019 om 05:29

Ook hebben ze met spelers als Dagba, Aouchiche, Kalimuendo, Kouassi en bijvoorbeeld Mbe Soh best wat talentjes rondlopen hoor. Ook Zagadou van Borussia Dortmund kan wel wat.

6 december 2019 om 10:05

@bpreal, het niveau van PSG is dermate hoog dat een overstap vanuit de eigen jeugd zeer uitzonderlijk is. Dit heeft PSG zelf aangegeven als reden voor het afstoten van het belofteelftal, wat weer als gevolg heeft dat de overstap moeilijker is geworden. Sterker nog, de jeugd speelt geen competitie meer als het de leeftijd heeft bereikt van neoprof. Dit maakt de opleiding van PSG per definitie een drama, want het toekomstperspectief voor jeugdspelers is een drama omdat een optimale ontwikkeling onmogelijk is zonder competitie op het hoogst mogelijke niveau. Een belofteelftal is een must, en het liefst speelt een supertalent zijn wedstrijden in de KKD of de Seguna Division tegen volwassen mannen; kijk naar Donny v/d Beek of Frenkie de Jong hoe dat uitgepakt heeft. Kijk vervolgens naar de namen van talenten die hier genoemd worden, dat zijn spelers die de PSG opleiding verlaten hebben omdat er in de bovenbouw van de opleiding wat schort. Dat maakt meteen de overstap van Simons zo opmerkelijk, want Xavi wist bij zijn overstap dat zijn kansen op optimale ontwikkeling beperkt zijn. Laten we wel wezen, alleen talenten als Messi slaan de belofteelftallen over om direct aan te sluiten bij de selectie van een absolute topclub. En die zijn zo zeldzaam dat ze slechts eens per 20-30 jaar geboren worden. Ik vind het doodzonde (dat Xavi daar zit(, ook voor Mitchel Bakker(ex Ajax) overigens. Overigens mag Kluivert ook het hand in eigen boesem steken, want er breekt bij Barca ook niet veel door. Er wordt vnl veel gekocht.

6 december 2019 om 08:49

Dat bedoeld Kluivert nu net.....ondanks dat ie gelijk heeft vind ik het vreemd klinken uit zijn mond. Hij wou notabene zelf op zijn 18e de beste opleiding ter wereld verlaten voor geld. Ware het niet dat een taakstraf dit met 2 jaar heeft uitgesteld

6 december 2019 om 09:01

Inderdaad, alsof Barcelona de allerbeste opleiding heeft en je enkel daar goed gevormd wordt als voetballer. Het komt best vaak voor dat jeugdploegen van pakweg Ajax en Anderlecht gerenommeerde Europese jeugdtoernooien winnen dus stellen dat Barca de beste opleiding heeft is onzin.

Vraag mij af of de media kluivert opzoekt of andersom... constant zijn meningen gooien zoals op de ligt zijn zaak, dit en verhuren naar Ajax Etc. Ik heb niet de indruk dat het verstandig is overal en constant je mening te geven..het kan ooit tegen je werken namelijk..

5 december 2019 om 23:38

Klopt, zeker als je zoon in feite hetzelfde gedaan heeft.

5 december 2019 om 23:46

Doel je op Justin of op Shane? Justin Kluivert was in een totaal andere situatie (een paar jaar ouder, al langer dan een seizoen bij het eerste gespeeld etc.). Over Shane weet ik niet zo veel, misschien heb je het over hem, daar kan ik dan niet over oordelen.

6 december 2019 om 06:24

@SpeedyAFC....Hij heeft zijn zoon zelf het advies gegeven om bij Ajax te blijven. Dus wat is je punt? Dat kan je toch niet vergelijken?

6 december 2019 om 06:52

Speedafc,

Heeft hij Justin Kluivert aangespoord om weg te gaan bij Ajax? Was het bijvoorbeeld ook Patrick zijn idee / plan om hem bij Raiola onder te brengen of had hij misschien iemand anders in gedachte?

Waarom vind je hem met andere woorden hypocriet?

Ik vind dit een vrij triest verhaal van Kluivert. De voetbalwereld draait nu eenmaal om geld. Ook eem beetje hypocriet aangezien Barca enorme bedragen uitgeeft om topspelers te halen, maar volgens Kluivert dus geen jeugdspelers kunnen behouden omdat ze niet zo veel salaris kunnen bieden als andere clubs?

6 december 2019 om 00:16

Het klopt wat je zegt. Toch verwacht ik dat slimme jongens meer aan.hun opleiding denken. Het is hetzelfde als de keuze om op je 18e door te studeren of te kiezen voor een baan en geld verdienen. Als je het talent hebt, kun je dan beter door studeren om later meer geld te verdienen.

6 december 2019 om 05:30

Maar wie zegt dat je in Parijs niet kunt "studeren"?

6 december 2019 om 08:51

Ik doel ook niet op dit specifieke geval. Barca en PSG zijn beide niet de beste opleiding clubs imo. Ik reageer op de reactie waarin gesteld wordt dat bij behouden van jeugdspelers puur om salaris draait zoals Benzema hierboven stelt.

Los van het salaris, is het perspectief om bij Barca door te breken als jeugdspeler niet heel rooskleurig. De tijd dat Barca 1 van de beste plekken was om door te breken, is voorbij. Natuurlijk kan je vraagtekens zetten bij de keuze voor Psg, maar ze hebben de laatste jaren wel een betere doorstroming van de jeugd.

5 december 2019 om 23:53

Dat is complete onzin. Op dit moment zijn er 5 basisspelers bij Barca die in de jeugdopleiding van Barca hebben gespeeld. Bovendien zitten er ook een paar op de bank, zoals Ansu Fati en Carlos Perez. Bij PSG kom ik niet zo snel op een speler die door is gestroomd van de jeugd naar het eerste.

6 december 2019 om 00:18

Het was de laatste jaren helaas wel even stil qua aanwas. Vooral opvulling of spelers die al langere tijd door zijn gebroken. Nu zie je gelukkig wel weer een fati inderdaad. PSG heeft een prima jeugd, maar die breken idd vooral door bij andere clubs ipv psg. Maar om door te breken kon je beter bij psg zijn, dan bij barca. Zeker als cm ben je vrij kansloos de aankomende jaren. Nu al druk bezet en een frenkie, arthur zijn ook nog jong.

6 december 2019 om 01:54

@an34 en dan ga je bij die 5 jeugdspelers zeker Messi, Busquets en Pique rekenen waarvan de laatste van United is gekocht nadat hij al vertrokken was? die 3 spelers zijn iig al een eeuwigheid geleden doorgebroken. bij PSG recent Kimpembe en Areola al is die laatste inmiddels naar Real en volgens mij vergeet ik nog een naam die met regelmaat in de basis staat uit de eigen jeugd bij Psg. een Afrikaanse jongen

6 december 2019 om 05:33

Ik denk dat je Dagba bedoeld, een back die volgensmij wel redelijk veel speeltijd krijgt. Vorig seizoen speelde ook Nkunku en Diaby best regelmatig.

Ach, hou toch op Patrick. Barca geeft talenten ook amper kansen tegenwoordig. Kan zijn dat ze gewoon niet goed genoeg zijn natuurlijk, maar Barca blijft ook maar kopen.

Hypocriet van Kluivert want zijn zoon deed niet anders. Kluivert heeft z’n naam en verleden als
Voetballer mee, intern wordt hij als “incompetent” bestempeld.

6 december 2019 om 00:13

Hij heeft zijn zoon daar ook voor gewaarschuwd en gezegd dat hij bij Ajax moest blijven, maar het de beslissing van Justin, niet van Patrick

6 december 2019 om 07:01

Vertel daar eens meer over? Heeft Patrick zijn zoon actief aangespoord om weg te gaan bij Ajax? Heeft hij Justin Kluivert ook bij Mino Raiola ondergebracht?

Het perspectief om bij de beste clubs van de wereld waarbij de eerste teams op het allerhoogste niveau voetballen is slecht voor iedere jeugdspeler. Persoonlijk geef ik een xavi simons 100% gelijk om weg te gaan bij barca, hij was immers in de jeugd al voorbij gestreven door sommige jeugd genoten zoals ansu fatti bijvoorbeeld. Dan moet je zeker na gaan denken wat het beste voor jou is.

6 december 2019 om 05:34

Ansu Fati speelt toch op een hele andere positie als Simons. Verder geef ik hem ook groot gelijk hoor, als je kijkt wat voor spelers Barcelona heeft rondlopen op het middenveld is het moeilijk om daar een plekje tussen te veroveren.

‘Laten zich makkelijk verleiden door kapitaalkrachtige clubs?’ Dit zegt iemand van Barcelona, wiens zoon nota bene voor de centen koos (ook al was pa er tegen)? Even mond dicht Kluivert, toen ie nog bij PSG zat zou hij het andere verhaal even makkelijk verteld hebben.

6 december 2019 om 00:17

Ja, in Spanje moet je 18 zijn voor een profcontract

6 december 2019 om 12:10

In Nederland ook.

6 december 2019 om 13:22

Nope, de Knvb regels schrijven voor dat iemand vanaf zijn 16e jaar een profcontract mag aangaan met een betaald voetbal organisatie. Weliswaar met beperkingen (duur bv. maximaal maar drie jaar), maar het kan dus wel. In België is dat trouwens 15 jaar.

Dus een van de clubs die het wegkapen van jonge talenten bij concurrenten jankt nu dat er spelers worden weggekaapt ?wat ben je als hoofd van die opleidingen dan nog een lulletje.

Zoveel tegenstrijdigheden in dit verhaal. Blijkbaar leidt je spelers niet goed genoeg op tot mensen omdat ze blijkbaar toch voor het geld kiezen. Kluivert is zelf opgeleid door Ajax, won de CL en is voor het geld naar Barcelona gegaan. En Frenkie is van Ajax gehaald, dus hoezo heeft Barcelona de beste jeugdopleiding. Mede gezien hoeveel daarvan van de laatste jaren nu in Barca 1 spelen.

Het woord sneren word ineens continu gebruikt om iemand bij voorbaat al negatief neer te zetten.

Ik snap eigenlijk wel dat talenten weggaan bij Barcelona. De kans om elders door te breken is veel groter dan de kans om door te breken bij Barcelona op het moment. Zelfs als ze talenten als Fati hebben proberen ze om Neymar te halen en op het middenveld loopt heel veel talent dat de kans niet krijgt omdat het daar overvol is. Talenten als Sancho hebben laten zien dat het heel slim is om niet door te willen breken bij een topclub. Voor Simons was het dus slim om weg te gaan, alleen is het dan niet zo handig om naar PSG te gaan.

Als je eigen zoon ook Ajax verlaat op jonge leeftijd om bij Roma te cashen weet je hoe de vork in de steel zit. Vaak worden ze gek gemaakt door hun zaakwaarnemer die maar al te graag hun eigen bankrekening willen spekken.

De pot verwijt de ketel. Barcelona kaapt net zo goed spelers weg bij andere clubs voordat ze in het eerste elftal gespeeld hebben. Niet voor iedereen is Barcelona de dromclub sommige spelers spelen liever bij Arsena ofl Psg.

Kapitaalkrachtige clubs. Wat is Barcelona dan? Staan op nummer 2 van clubs die het meeste salaris betalen en geven klauwen met geld uit aan transfers. Barcelona is te veel in het eigen evangelie gaan geloven. Het is allang niet meer de underdog uit Catalonië die vecht tegen de grote rijke boze overheersing. Barcelona hoort allang bij die kapitalistische elite.

"kluivert is bang dat jeugdspelers zich te makkelijk laten verleiden door kapitaalkrachtige clubs" hahah hij doet alsof hij hoofd opleidingen is bij Rkc. "toch kan Barcelona niet iedere speler ervan overtuigen om bij de club te blijven, zo heeft hij gemerkt. "soms hechten de mensen om een speler heen meer waarde aan geld dan aan zijn perspectief als voetballer" Welke perspectief bood Barca laatste tijd? Die kochten ook alles wat los en vast zit. Boateng, Vidal, Vermaelen, Malcolm, Lenget, Murillo, Paulinho, Semedo, Mina, Gomes, Digne, Turan, Aleix Vidal, Mathieu, Douglas en een eigen talent als Munir ruilen voor een Alcácer. Allemaal spelers die vooraf wist die voegen weinig toe, waarom zulke breedte aankopen. Waarom geen jeugdspeler doorschuiven. Dat je paar breedte aankopen hebt op de bank, zoals ervaren back-up keeper oke, maar dit sloeg werkelijk nergens op.

Dit is eerlijk gezegd toch wel bij de konijnen af. En meer hypocriet dan dit kun je het bijna niet hebben:" We helpen ze niet alleen om te groeien als voetballer, maar ook om te groeien als mens. We leren ze de belangrijke waarden in het leven". We praten hier over Patrick Kluivert, die iemand met asociaal rijgedrag heeft doodgereden en nooit spijt heeft betuigd (zie interview Wilfried de Jong werkelijk tenenkrommend), meerdere malen in Nederland en Spanje gepakt is met teveel drank op achter het stuur, verdacht is geweest van een verkrachting, 3 kinderen heeft bij een dame welke ex was van een topcrimineel en waar volgens de berichtgeving nogal wat louche kanten aan hangen / hingen, op audientie ging bij niemand minder dan Mugabe en waarvan een stichting waar zijn naam aan verbonden is in opspraak is "as we speak". En dan heb ik het idee dat ik nog wel wat dingen vergeet te melden. Het is al ongehoord dat zulk een persoon een uithangbord is geworden voor PSG en Barcelona. Goede spits, leuke glimlach in interviews, maar totaal geen ruggegraat en een verwerpelijk karakter. Als ik dit lees staat de gal bijna in mijn mond.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren