Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Grote onvrede bij supporters: Arsenal breidt dramatische reeks uit

Laatste update:

Fredrik Ljungberg blijft wachten op zijn eerste overwinning als interim-trainer van Arsenal. Donderdagavond leden de Londenaren een verrassende thuisnederlaag tegen Brighton & Hove Albion: 1-2. Het was de eerste zege ooit voor Brighton in een uitduel met de zes grootste clubs van Engeland. Met name in de eerste helft kwam Arsenal zwak voor de dag; bij rust leidden de bezoekers terecht met 0-1. In het tweede bedrijf trok de thuisploeg de stand recht en leek een zege binnen handbereik, maar het was Brighton dat het duel in zijn voordeel besliste. De zegeloze reeks van Arsenal in officiële duels duurt inmiddels al negen wedstrijden, de langste reeks sinds 1977. De club blijft tiende staan in de Premier League.

Het optreden van Arsenal leidde tot grote onvrede bij de supporters, die hun ploeg trakteerden op boegeroep. Een aantal fans vertrok al voortijdig, ondanks de kleine achterstand. Het werd dus geen mooi thuisdebuut voor Ljungberg, die drie wijzigingen doorvoerde in zijn tweede wedstrijd als interim-trainer van Arsenal. Héctor Bellerín was weer inzetbaar na een hamstringblessure en nam de plek rechts achterin over van Calum Chambers. Sokratis Papastathopoulos kreeg achterin de voorkeur boven Shkodran Mustafi, die zelfs niet eens tot de wedstrijdselectie behoorde. Mustafi had tegen Norwich City (2-2) nog een basisplek en was 'gewoon' fit, maar werd door Ljungberg buiten de selectie gehouden voor het duel met Brighton. Lucas Torreira loste Mattéo Guendouzi tot slot af op het middenveld. Bij Brighton, dat de voorgaande drie competitieduels verloor, begon Davy Pröpper vanaf de aftrap.

Arsenal slaagde er geenszins in om Brighton de wil op te leggen in het eigen Emirates Stadium. Naarmate de eerste helft vorderde, kwam Brighton steeds beter in het eigen spel en ging het zelfs domineren in Londen. Over de gehele eerste helft hadden de bezoekers 52 procent aan balbezit. Achterin kwam men zelden in de problemen en Brighton verzorgde enkele dreigende momenten, zoals een inzet van Neal Maupay die voorlangs ging, een afstandsschot van de aanvaller dat werd gepareerd door Bernd Leno en een poging van Pröpper; ook daar had Leno een antwoord op. Dat the Seagulls op voorsprong kwamen, mocht dan ook geen verrassing heten.

Na 36 minuten ontfermde Pascal Gross zich over een corner en via een kopbal van Dan Burn kwam de bal terecht bij Aaron Connolly. David Luiz probeerde hem de bal te ontfutselen, maar kon niet voorkomen dat het leer voor de voeten van Adam Webster kwam. Die vond al vallend de linkerhoek: 0-1. Het doelpunt leek Arsenal wakker te schudden, want al gauw kregen the Gunners een uitgelezen kans op de gelijkmaker. Pierre-Emerick Aubameyang stuurde Burn het bos in aan de rechterflank en leverde en afgemeten voorzet op Joe Willock, die doelman Mathew Ryan dwong zijn lage kopbal met de voet te keren. Verder kwam Arsenal voor rust echter niet en dus zocht de thuisploeg onder luid boegeroep de kleedkamer op na 45 minuten.

Het eerste bedrijf bood weinig houvast, maar toch slaagde Arsenal er kort na de onderbreking in om langszij te komen. Na een corner van Mesut Özil knikte Alexandre Lacazette de bal richting de tweede paal. Daar gingen Sead Kolasinac en Pröpper voor de bal, maar geen van beiden kon de baan van de kopbal veranderen en zodoende vond Lacazette de verre hoek: 1-1. Arsenal dacht niet veel later op voorsprong te komen, maar een treffer van David Luiz werd afgekeurd. De verdediger stond duidelijk buitenspel, alvorens hij een vrije trap van Özil richting doel verlengde. Juist in een fase waarin Arsenal beter voor de dag kwam, was het Brighton dat toesloeg. Aaron Mooy stoomde tien minuten voor tijd op aan de linkerkant van het veld en bracht de bal voor in het zestienmetergebied. Het leer was een prooi voor Maupay, die met een kopbal in de verre hoek scoorde: 1-2.

Sheffield United - Newcastle United 0-2
Na een kwartier nam Newcastle United, waar Jetro Willems de hele wedstrijd meespeelde, de leiding via Allan Saint-Maximin. De Franse middenvelder kopte uit een voorzet vanaf de rechterkant feilloos in de hoek: 0-1. Daarna was het eenrichtingsverkeer richting het Newcastle-doel, maar telkens bleek doelman Martin Dubravka een sta-in-de-weg voor Sheffield. In de zeventigste minuut beslisten the Magpies de wedstrijd op een opmerkelijke manier. De grensrechter stak zijn vlag omhoog toen Andy Carroll een hoge bal door kopte, waarna de Sheffield-verdediging in de veronderstelling was dat de scheidsrechter zou affluiten. Dat gebeurde echter niet, waarna Newcastle-middenvelder Jonjo Shelvey er met de bal vandoor ging en voor 0-2 tekende. Tot overmaat van ramp voor Sheffield constateerde de VAR dat Carroll inderdaad net geen buitenspel stond, waardoor het doelpunt werd goedgekeurd.

Eindigt Arsenal nog bij de bovenste zes ploegen in de Premier League?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Waardeloze eerste helft, redelijke tweede helft. Paar dingen zijn hoop Ik ook voor Freddie duidelijk geworden: Willock mist absoluut de kwaliteit; Torreira is veruit de beste CVM die we hebben; Auba en Laca samen werkt niet, kies gewoon voor Auba, Laca heeft genoeg kansen gehad en Luiz is een leuk meevoetballend verdedigertje, meer niet. Xhaka speelde eerste helft redelijk, maar toen Arsenal begon te voetballen werd weereens pijnlijk duidelijk dat hij kwaliteit ontbeert. Met het centrum Xhaka-Willock zal je geen punt pakken.

5 december 2019 om 23:12

Torreira vond ik vandaag belachelijk slecht. Je hebt geen controlerende middenvelders die voor de titel kunnen spelen. Sterker nog, een top 4 plek is al te hoof voor materiaal wat we hebben.

5 december 2019 om 23:15

En auba dan? Hele wedstrijd onzichtbaar. Voegt nul komma nul toe als die niet scoort.

5 december 2019 om 23:26

Sommige spitsen staan er niet om wat toe te voegen aan het spel, maar gewoon om beslissend te zijn. Auba kan altijd die ene goal maken.

5 december 2019 om 23:38

Tuurlijk werkt het niet samen als auba op de wing zet. Loopt er verloren bij. Snap niet waarom arsenal niet eenouderwetse 4-4-2, met 1cvm en creatieve middenvelder er naast en 2 echte wingers op de flank

6 december 2019 om 00:19

Pepe, 80 miljoen. Laat dat ook maar even tot je doordringen. Schaamte en vernedering zijn we nu wel gewend als Arsenal supporter maar dit is toch weer een nieuwe stap naar beneden. Wat een triestheid, complete selectie vervangen. Volgend jaar ten Hag en Overmars halen en 2/3 jaar bouwen naar echt wat moois want dit lijkt helemaal nergens op. Totaal wanbeleid!

6 december 2019 om 06:46

Wees nou eens realistisch. Ten Hag en Overmars gaan echt nooit, maar dan ook echt helemaal nooit van een fenomenaal lopend Ajax naar een zwalkend Arsenal.

6 december 2019 om 08:00

Echter is Arsenal wel de BPL, een veel mooiere competitie dan Eredivisie.

Het probleem bij Arsenal ligt echt veel dieper dan de coach. Heel veel voetballers van Arsenal zijn gewoon net-niet voetballers

5 december 2019 om 23:12

Je moet je afvragen of de absolute toppers naar Arsenal willen komen. Je ziet hetzelfde toch ook gebeuren met Manchester United. Die zitten ook al in de tweede b-categorie te vissen.

6 december 2019 om 00:55

Agh, Liverpool zat ook in die fase en is er ook weer bovenop gekomen. Het probleem is dat Arsenal te veel net niet spelers heeft, maar bijvoorbeeld Leicester met minder budget wel boven ze staat. Het is een kwestie van de juiste mensen op de juiste plek hebben. Klopp was dat voor Liverpool, tevens als goede aankopen als Mane, Salah, Firmino, Van Dijk, Alisson, etc. en het laten doorstromen van jonge jongens. Alles moet op z’n plek vallen en iedere topclub heeft zo zijn donkere jaren.

6 december 2019 om 04:17

@RomanEmpire010
Het is echter heel erg lastig om die juiste combinatie te vinden. Het is niet onmogelijk, maar doe het maar eens. Klopp dan is dan echt wen weergaloze coach en het is razend knap hoe hij Liverpool heeft opgebouwd en mentaal verder heeft gebracht.

6 december 2019 om 07:11

Liverpool s core is hard werken en dat zijn we nooit vergeten. Dat is wel even een verschil met wat voor selectie dan ook.

6 december 2019 om 08:03

Pep Guardiola zou perfect passen bij dit Arsenal. Arsenal heeft altijd al de filosofie van mooi aanvallend combinatievoetbal, dezelfde filosofie als Guardiola dus. Ik denk echter niet dat hij haalbaar is.

6 december 2019 om 09:52

Niet helemaal mee eens. Pep heeft altijd nog ___wereldklasse___ selecties onder zich gehad.

6 december 2019 om 10:13

Maar wel met aanvallend voetbal. Er zijn genoeg trainers die gewoon defensief voetbal hanteren met wereldklasse selecties hoor. Kijk maar naar Mourinho, Deschamps, Valverde, Allegri, Kovac, noem ze maar op. Het gaat om de principes, en Guardiola's principe en filosofie past perfect bij Arsenal, Bayern Munchen, Man City, Ajax en Barcelona. Zeker Ajax en Barcelona zijn clubs die de Cruijff filosofie hoog in vaandel hebben en dus perfect bij Guardiola past, aangezien hij ook de Cruijff filosofie heeft. Echt onzin om te roepen dat Guardiola alleen maar succesvol is door wereldselecties.

5 december 2019 om 23:15

Klopt. Coachwissel maakt amper uit. Zo lang ze verdedigend zo blijven schutteren mag je blij zijn met af en toe een punt. En voorin iedereen op een verkeerde plek ook niet handig. Maar goed het begint inmiddels standaard te worden. Ze zullen wel weer 2 net niet spitsen halen en achterin blijven stuntelen. Ook aan het einde weer bal inleveren en er worden er weer 3 uitgekapt met speels gemak. Het is dat ie over schiet.

5 december 2019 om 23:20

En dan toch hoef je niet zo een beroerde reeks neer te zetten. Arsenal weet nu gewoon niet te winnen van ploegen als Sheffield utd, Brighton, Norwich, Crystal palace en Southampton en dan heb ik het nog niet eens over Guimaraes en Frankfurt. De laatste overwinning dateert alweer van 6 oktober. Ik heb nog nooit zo een slechte reeks gezien bij Arsenal en dan mogen de spelers net niet zijn dan alsnog mag er wel ergens een positief resultaat gehaald worden. Met de wedstrijden die volgen sluit ik niet uit dat Arsenal rond januari zich in een degradatiestrijd bevindt.

5 december 2019 om 23:24

Een coach die duidelijk van eigen kracht uitgaat en een vaste speelwijze zou toch wel helpen, elke keer weer met een ander idee het veld daar wordt het hele spel niet beter van. Ook is het belangrijk dat van de groep weer een echte groep wordt gemaakt zoals coaches als Rodgers en Klopp goed kunnen

5 december 2019 om 23:35

Enkel Aubamayang deugt, de rest kan er vrijwel niets van. Welke gek geeft er trouwens 80 miljoen uit aan Pepe en zorgt voor zulke bizar slechte verdedigers?

Die intern trainer mag ook opdonderen. Wat een klote wissels waren dat... man man man

5 december 2019 om 23:12

Na de wissels stond zo ongeveer precies het elftal erin dat had moeten starten, dus wat was daar precies mis mee?

6 december 2019 om 07:05

ArsenalAZ

Freddie had zo moeten starten als het in de 2e helft stond. Hoe kunnen 2 managers dit niet zien? Ik snap er niks van.

6 december 2019 om 08:08

Ik zou het niet weten. Hoe 2 trainers niet inzien dat Pépé moet beginnen is een raadsel, hoe ze beide niet inzien dat het opstellen van Lacazette ervoor zorgt dat Auba niet functioneert, is me een raadsel. Verder snap ik niet waarom er continu aan Luiz en Kolasinac wordt vastgehouden door beide heren, terwijl er met Holding en Tierney veel betere opties zijn. Krijg het idee dat Freddie een onderdeel van het probleem was, en niet de oplossing.

5 december 2019 om 23:13

Wat voor wissels had je dan gewild, alle 3 ware naar mijn ingeving meer dan logisch

5 december 2019 om 23:16

Vind dat je de trainer dit niet kan aanrekenen. De selectie is gewoon enorm matig. Maar ga maar eens een trainer vinden die hier aan wil beginnen.

5 december 2019 om 23:25

Niet zo matig dat ze slechts 5 punten boven de streep zouden moeten staan. Allegri zou wel realistisch zijn, dan heb je een resultaat-trainer en dat kan nu niet zoveel kwaad bij Arsenal.

5 december 2019 om 23:34

En dan? Het maximale wat je kunt halen is EL, CL is niet aan de orde. Hoe raar het ook klinkt; er zijn niet per se resultaten nodig, er is voetbal nodig. Er is een trainer nodig die het voetbal terugbrengt. En dat is mogelijk want je kan vanaf 0 beginnen er is alle tijd, de EL missen is geen eens een ramp dat levert toch geen ruk op.

Wat een trieste eerste helft, gewoon slappe hap. Stop alsjeblieft heel snel met al die lange ballen want dat werkt niet, nu niet nooit niet. Moeten we het daarnaast nog hebben over de cv, het is gewoon net dumb en dumber wat er staat en dat elke week weer... Het wordt tijd voor een grondige renovatie, al dat deadwood moet heel gauw wegwezen, anders wordt het nooit weer wat..

#EmeryOut... Oh nee wacht.. Ik blijf er bij dat Arsenal gewoon echt een matige selectie heeft! Achterin is het niks en ook de nieuwe trainer heeft geen vertrouwen in de jonge generatie (Tierney en Pepe), wat een miskoop is die Pepe gebleken!

5 december 2019 om 23:18

Vind het idd niet het geld waard maar spelers hebben vaak een slecht eerste jaar. Son was ook wisselvallig het eerste jaar bij ons, wel veel meer dreiging en eindproduct maar nog steeds op en neer. Het kan zijn dat hij het volgend jaar beter doet.

5 december 2019 om 23:30

Ondanks dat Pepe dramatische cijfers aflegt en tot nu toe verre van zijn prijs waard is, zie ik hem zich nog wel herpakken. Die gast is balvast, passeert tegenstanders onwijs makkelijk en heeft in Frankrijk laten zien ook over een hoog rendement te kunnen beschikken. Als hij wat meer op scherp staat en meer zelfvertrouwen heeft zie ik er echt wel een potentiële topper in. Alleen nu draait hij mee in een drama-team en dat is niet lekker acclimatiseren als nieuwkomer. Afschrijven vind ik het echt nog te vroeg voor.

5 december 2019 om 23:33

Ja, die Pepe kan er niets van. Werd geroemd door veel Arsenal fans hier aan het begin van het seizoen omdat die zulle goede statistieken had in de Ligue 1.....terwijl ze hem nooit hadden zien spelen. Op de Afrika Cup was die trouwens ook een partij slecht.

5 december 2019 om 23:45

Zullen we even wachten met dit soort kritieken en hem de tijd geven? Natuurlijk hoop en verwachts je van een aankoop van 80mln dat hij er direct staat. Dat is echter verdomd lastig als een ploeg zo dramatisch presteert. Daarnaast staat hij de ene x rechts, dab in de spits, dan op de bank en ga zo maar door. Bij Arsenal is er ook totaal geen tactiek. Echt niet makkelijk voor zo'n jongen.

6 december 2019 om 09:10

Hahaha als ik gisteren schrijf dat Moise Kean een miskoop lijkt te worden, dan krijg ik commentaar dat dit na 4 maanden onmogelijk te beoordelen is. Maar Pépé is dus al een miskoop. Nieuwe competitie, nieuwe land en in het allerzwakste Arsenal van de afgelopen 40 jaar: is het dan niet gek dat die jongen zich niet kan onderscheiden??? Maar nee, het gaat over Arsenal dus we hanteren andere normen.

Ookal hebben we slecht materiaal, je gaat me toch niet vertellen dat we niet beter zijn dan brighton? Zegt weer veel over de mentaliteit van onze spelers. Die hebben een coach nodig die ze echt aanpakt.

Denk dat het duidelijk is dat dit Arsenal te weinig kwaliteit heeft. Geef Ljungberg niet de schuld hiervan aangezien hij er een paar dagen zit. Maar dat was bij Emery ook het excuus. Gewoon bezem door de selectie halen en al die lichtgewichten verkopen. Ook gelijk het hele bestuur eruit aangezien ze allang hadden kunnen inzien dat Wenger (5 jaar na dato) en Emery gewoon te weinig brengen. Er moet nog zo veel gebeuren voordat Arsenal weer omhoog kan kijken. Waardeloos en schandalig beleid. Arsenal fans betalen ook nog eens de hoogste prijs voor de seizoenskaarten. Lekker vanuit New York de club runnen...kun je eigenlijk niet maken.

5 december 2019 om 23:14

Dit is een compleet ander bestuur dan tijdens Wenger z’n periode. Deze samenstelling in het bestuur is er pas sinds deze zomer, het is alleen nog totaal niet succesvol. Raúl lijkt buiten transfers ook geen idee te hebben wat hij doet.

5 december 2019 om 23:16

Hij zit er niet een paar dagen, maar al sinds Augustus. Ljunberg maakte gewoon deel uit van het regime van Emery als assistent-manager.

5 december 2019 om 23:18

Hoezo geef Ljungberg niet de schuld? Arsenal heeft nog altijd meer kwaliteit dan Brighton, dus moet hij er voor zorgen dat het tot uiting komt op het veld.

5 december 2019 om 23:19

Speelde goed ja, doet alles wat een Xhaka op zijn positie zou moeten doen.

Mijn toto verpest maar gelukkig is het daar chaos. Waarom zo'n flut opstelling en Pepe zo laat erin? Helft van de selectie inclusief ljungberg en staff eruit

Jezus wat is Arsenal slecht zeg, Brighton verloor AL(!!) Haar uitwedstrijden, maar waar pakken ze de volle buit? Precies,Arsenal.
alleen al als je kijkt hoeveel kaartenpakkers ze hebben lopen,Soktatis,Xhaka,Kolasinac.

En Kolasinac die nog ff de bal verspeeld in de laatste minuut, lachwekkend.

Zit totaal geen voetbal in bij Arsenal.

5 december 2019 om 23:15

Knap dat je de bal kan verspelen als je gewisseld bent

5 december 2019 om 23:17

*Sokratis

5 december 2019 om 23:16

Kolasinac werd in de 72ste minuut gewisseld, dus denk dat je in de war bent met een andere speler. Maar buiten dat stelt het verder weinig voor bij Arsenal nee, van spelersgroep tot bestuur, het is beschamend.

5 december 2019 om 23:19

Xhaka was degene die in de laatste minuut de bal verspeelde

6 december 2019 om 09:11

Ja Arsenal is afgezakt richting niveau AC Milan.

Tja wat moet je hier nog over zeggen
Het was weer waardeloos .
Ik zie simpelweg de oplossing zelf ook niet meer.
Miss maar gewoon jeugd erin gooien misschien willen die wel een stapje extra zetten

Dat is waarschijnlijk waarom zen hun trainer hebben ontslagen

Kan iemand mij uitleggen waarom kolasinac eruit werd gehaald? Speelde een goede wedstrijd met veel dreiging

5 december 2019 om 23:14

Was niet geheel fit

Tja de gifbeker moet helemaal leeg. Zou eigenlijk niet weten waar ze moeten beginnen. Het is een grote zooi. Een goede coach lost het probleem niet op, minstens 7 van de 11 basisspelers vandaag hebben niks bij Arsenal te zoeken. Op een kwartiertje in de 2e helft na mis je de inzet en dan kun je van iedereen verliezen. Begrijp daar vrij weinig van, het gebrek aan inzet.

6 december 2019 om 00:12

Dat moet dan wel een hele grote gifbeker zijn... sinds dat ene jaar in dr halve finale champions league vernederd de club haar fanbase

Kdenk oprecht dat Arsenal met voetballers als Propper, Mooij en Trossard (die is enorm sterk ingevallen en speelt altijd goed wanneer die fit is) veel hoger zou eindigen. Wat een slecht team zeg. Daar wordt je echt niet bang van als tegenstander.

Man man man, wat een drama is het toch. Roepen dat aan Emery lag, maar het zijn gewoon de spelers. Mensen riepen dat Ozil moet spelen en dit is de reden waarom hij niet speelt. Die assist was een luck, want hij speelde weer als een natte krant. Martinelli is gewoon jeugdig kan gebeuren, net een onvoldoende. Pepe speelde wel oke/goed, aanvallen kwamen vooral van rechts in de tweede helft. Laca en Auba lukt niet meer helaas, tijd dat Laca plaats neemt op de bank. Dit is een ploeg vol mooi weer voetballers, niemand die je kan vertrouwen om de ploeg op een sleeptouw te trekken. Het ligt duidelijk aan de spelers en niet de coach. Geniet er wel van, maar het is wel triest. Misschien maar in rebuild mode gaan en gewoon de sterren verkopen en helemaal opnieuw beginnen?

Degradatiekandidaat? Dit soort wedstrijden zelfs thuis blijven verliezen of Lucky gelijk spelen beloofd niet veel goeds... Benieuwd hoe diep het schip kan zinken.. Dan nog eens beseffen dat je de transfersom van pepe volgende zomer nog verder moet afbetalen en dus vrijwel geen budget hebt. Zo lang die eigenaar maar geen cent uit zn eigen zak hoeft te betalen vind ie het prima denk ik. Volgend jaar met het zelfde zootje in de champions shop.

5 december 2019 om 23:19

Ik vrees het ergste na de volgende wedstrijden. Zie ons West Ham uit, City thuis, Everton uit en Bournemouth uit allemaal verliezen, en daarna moeten we tegen Chelsea en United. Kan wel eens een heel lang seizoen gaan worden..

United en Arsenal zijn twee lachertjes. Enorm slechte ploegen die niets meer voorstellem. Wat was dat vroeger toch anders.

5 december 2019 om 23:34

Jammer om ze daar ellebei te zien, gelukkig zijn we samen top en samen f*&kt 😁

(Vergeef me voor de spaties, de app) Helaas niet de hele wedstrijd kunnen zien. Heb de eerste 20 min van de 2e helft gezien. Die vond ik toch echt voor het eerst in tijden heerlijk om te zien. Hadden in die fase ook echt minimaal 2 misschien wel 3 goals mogen maken. Ik zie wat mensen vallen over pepe. Met alle respect, maar die bracht echt wel wat pit en dreiging in het spel. Na onze afgekeurde treffer waren we het kwijt. Al met al balen van het verlies. Hopelijk is de gifbeker nu leeg en gaan we weer knallen. Coyg

Lol we gaan degraderen boys.
Het begon onder Wenger en het gaat nu vrolijk verder. Jaren van mismanagement lijkt nu keihard te worden afgestraft.

5 december 2019 om 23:27

Wat Wanger liet zien leek bij vlagen nog tenminste op voetbal. Dit Arsenal lijkt nergens op. Als je ook nog bedenkt dat Wenger niet de mogelijkheid had om 80 miljoen voor een overschatte speler neer te tellen.

5 december 2019 om 23:49

Vind je? Want zoals het vandaag was, was het heel vaak onder Wenger ook. Spel dat op momenten best oké waren, op andere momenten heel erg wegzakte en uiteindelijk loop je tegen puntverlies aan. Vooral in zijn laatste seizoen was het lelijk voetbal met weinig motivatie of piekmomenten. Het is een van de redenen waarom je kan zeggen dat het vervalmoment juist onder Wenger is ingezet. Hij is terecht ontslagen. Arsenal heeft alleen bewezen niet de competentie te hebben om hier goed mee om te kunnen gaan. En dat is een van de andere redenen waarom Arsenal nu 1e staat van het rechterrijtje.

6 december 2019 om 09:13

Staan we toch nog eens ergens eerste😀!

6 december 2019 om 09:43

Alleen nu begint zo langzamerhand te blijken dat de selectie zo dramatisch is, dat het nog knap was wat presteerde. Sinds Wenger weg is zijn er geen aankopen meer gedaan, hij voetbalde met vrijwel dezelfde selectie maar dan zonder aankopen. Ik probeer niet te zeggen dat Wenger wonderen verrichtte, maar de crisis was nooit zo groot als nu, en dat zonder bepaalde aankopen. Een groot probleem onder Wenger was de aankopen, omdat hij in zn eentje de technische staf was.

Ik had een gelijk spel wel terecht gevonden. Ik probeer optimistisch te blijven. In de openingsfase en de tweede helft zag ik weer wat glimpen van een Arsenal dat aanvalt en de tegenstander tegen de muur weet te zetten. Het moge duidelijk zijn dat Pepe vanaf nu gewoon moet starten, hij was veruit de gevaarlijkste man op het veld. Zo direct en we dwongen aan zijn hand de gelijkmaker af. Daarna kakte het weer wat in en dat kwam voornamelijk door verkeerde aanvallende keuzes te maken, waarna Brighton in de omschakeling gevaarlijk werd en wist te scoren. Torreira mag van mij wel wat minder rollen, soms onnodig en zo verpruts je onnodig balbezit. Pepe moest eigenlijk voor de 1-2 de bal naar Bellerin spelen, dan had er een gevaarlijke voorzet kunnen komen. En Bellerin kan over het algemeen zijn runs beter timen, zijn flank was toch het meest open omdat hij te ver naar voren stond. Punten om aan te werken. Xhaka vond ik goed spelen, af en toe ongelukkig. Luiz & Soktratis komen helaas te kort. Is Kolasinac op CB een idee? Vind hem juist wél fel, direct en sterk in duels. Tierney is een prima LB, dus daar ben je goed bezet.

5 december 2019 om 23:32

Ik ben zelf nog steeds van om holding op CB te zetten speelde voor zijn blessure echt fantastisch en kolasinac als CB is denk ik geen goed idee, hij is te aanvallend en agressief (kans op penalty's)

5 december 2019 om 23:36

Holding hoop ik zelf ook snel weer in vorm te zien! Voor zijn blessure was hij Holdini! Hopelijk weten hij en Bellerin goed over hun blessure heen te komen!

Heel gunstig dit voor Chelsea. Volgende week speelt Man City tegen Man UTD. Hoop het liefst op een gelijkspel en anders een overwinning voor City zodat we de gat nog groter kunnen uitbreiden met Man UTD. Van uitgaand dat Chelsea wel wint natuurlijk tegen Everton. Dan zetten we alle concurrenten (UTD, Arsenal, Spurs) op 10+ punten.

5 december 2019 om 23:47

Chelsea speelt van alle genoemde clubs ook veruit het beste voetbal. Die voorsprong zou dan ook verdiend zijn in mijn ogen.

6 december 2019 om 09:14

Lief dat je Arsenal nog als concurrent beschouwd👍

Pepe is wel echt een gigantische miskoop zeg. Hij heeft genoeg kansen gehad, en hij zal vast nog wel eens een goede wedstrijd spelen voor the gunners, maar dat geld had echt vele malen beter besteed kunnen worden.

5 december 2019 om 23:49

Je moet je wel even bedenken dat hij bij een enorm zwak en dramatisch Arsenal terecht is gekomen. Daarnaast is er totaal geen idee van tactiek en is de opstelling wekelijks anders. Niemand bakt er iets van, dus kan begrijpen dat Pepe er ook niks van bakt. Staat ook de ene x links, dan spits en dan weer op de bank.

5 december 2019 om 23:53

Daar heb je gelijk in, maar ook in een team dat niet draait moet je een bepaalde klasse kunnen tonen als je zo'n prijskaartje aan je nek hebt hangen. En dat zie ik eigenlijk nog veel te weinig.

6 december 2019 om 04:28

@Craig Tucker
Uiteraard wordt er meet verwacht van deze speler. Om de nuance aan te brengen moeten we niet vergeten dat er al jaren een enorme inflatie bezig is. 80m is tegenwoordig nog steeds heel erg veel geld, maar betaal je dit bedrag al sneller voor zo'n speler. Deze kerel deed het uitstekend bij Lille. Verder kende bijna niemand hem. Aubameyang is bijvoorbeeld een grotere ster en een absolute topspeler.

Dit probleem dit jaar is allemaal vorig jaar begonnen bij Emery. Vorig jaar werden er wedstrijden gekanteld wanneer Emery met een shit opstelling kwam aantreden met Iwobi, Mikhi etc. Die verving hij voor Lacazette, Ozil en Ramsey. Ramsey was vorig jaar in goede doen en dat is dit jaar echt een groot gemis voor Arsenal. Emery heeft Arsenal gesloopt door hem te laten gaan. Hij heeft heel het cultuur verpest waar Arsenal bekend om stond. Wilde met zijn visie Spaanse spelers halen en spelers van de club als Ramsey en Wilshere lozen. Praat voor Unai wat makkelijker en wat een slechte coach is dat zeg. We scoren dit jaar heel erg moeilijk omdat er vanuit het middenveld onvoldoende diepgang is naar de aanval. Zulke spelers hebben we niet op Ozil en Willock na. Maar momenteel zijn dat niet de spelers die de wedstrijden voor je kan winnen. Echt ongelofelijk hoe deze mooie club wordt verpest, dit verdienen de fans niet en de club al helemaal niet.

Papa, Mustafi , Guendouzi, Toreira, Willock, Luiz zijn niet PL waardig. Lacazette en Auba moeten verkocht worden en van dat geld moet men inzetten op de jeugd. Ozil is geen flankspeler , Ozil is een spelmaker , een passer , een visionair en hij moet dienende spelers achter zich hebben en diepgaande spelers voor zich.
GK: Leno LA: Tierney CV: Tah CV: Ake RA: Bellerin CM: Tonali CM: Can LAM: Pépé CAM: Ozil RAM: Zaniolo SP: Martinelli.

6 december 2019 om 04:33

Wacht. Ik begrijp er echt helemaal niks van. Je verkoopt Auba en Laca. Je geeft 250m uit aan nieuwe aankopen. En vervolgens op de jeugd te gaan investeren (wat echt achtelijk zou zijn naar mijn mening. Je verkoopt je beste aanvallers en haalt er jongetjes voor terug die niks hebben bewezen die moeten concurreren met alle dure aankopen)

6 december 2019 om 09:51

Even los van de onzin van de Op; het gooien op de jeugd is ook zo een onzin. Je moet wel de juiste talenten hebben. Martinelli lijkt het te hebben, maar die andere jongens die er in worden gegooid als Nelson en Willock lijken mij verlopig huurlingen voor Mvv. Jeugd inpassen moet een middel zijn, geen doel op zich.

Mooi man! Arsenal en Sheffield verloren, Palace blijft 7e.

Voor alle duidelijkheid, ik ben absoluut fan van Lfc. Maar ik heb nog steeds respect voor de grote teams van Arsenal onder Wenger (parlour,adams Bergkamp Henry,pires) en United (schmeichel, Stam, Giggs, Beckham, Keane). Ik weet niet wat Ljungberg, die tot dezelfde generatie behoort, tot nu toe heeft gedaan na zijn actieve loopbaan als voetballer. Ik ben er best voor dat dergelijke figuren kansen krijgen als trainer, maar niet direct als eerste man. Ik zou bij Man United bijvoorbeeld graag Ryan Giggs zien verschijnen na het komende EK waar hij met Wales verschijnt. Ik zou ook na Klopp bij Liverpool graag Steven Gerrard zien verschijnen na zijn avonturen bij Glasgow Rangers. Een sooergelijk figuur, die nu ook al bij Chelsea is aangesteld zou Arsenal toch ook moeten kunnen leiden.

Mijn God hoe kan dit toch..
Het hele bestuur zal denk ik moeten afstappen om deze club weer te zien floreren, maarja waarschijnlijk durven de beleidsbepalers dit toch niet uit zichzelf te doen..

6 december 2019 om 07:16

Het ergste aan dit bestuur vind ik nog, dat we een week verder zijn na Emery z’n ontslag, en dat ze nog steeds geen flauw idee hebben wie ze willen hebben als opvolger. Komt nu naar buiten dat ze een lijst hebben met 12 kandidaten, hoe kan je nou 12 kandidaten hebben? Dan heb je echt geen idee wat voor trainer je wilt.

6 december 2019 om 12:49

Dat vindt ik idd vrij apart, je zou toch denken dat een grote club als Arsenal altijd wel een plan B heeft klaarstaan?
Ik hoop op het beste voor jullie Arsenal supporters, maar ik ben bang dat jullie club echt volledig af gaat glijden.

6 december 2019 om 13:24

Dat idee zou je inderdaad hebben, valt allemaal enorm tegen. Thanks! Ben allang blij als er dit seizoen niet om degradatie wordt gevoetbald (wie had dat onder Wenger ooit gedacht).

Ik denk dat ik veel gezeik ga krijgen nu maar is van Gaal niet de absolute man om deze klus aan te pakken? Een club met mogelijkheden , met wellicht een goede jeugd typisch van gaal om dat te laten werken.

6 december 2019 om 14:23

Ik denk dat jij best wel eens gelijk kan hebben. Niet eens aan gedacht. Zou best wel eens goud kunnen uitpakken.

Wenger bleek achteraf toch niet zo’n hele slechte coach...

Dit Arsenal speelt als een derdeklasser. Ze zijn letterlijk tegen elke club de mindere. Heb het een maand geleden gezegd: Emery zal ontslagen worden en dan begint de miserie pas echt. Dit zal nog erger worden en ik vrees voor het ergste: degradatievoetbal.

Los van het feit dat veel spelers niet goed genoeg zijn hebben we nu al 2 managers achter elkaar die niet de ballen hebben om; 1. Die spelers niet op te stellen. 2. Een normale formatie te gebruiken.

Je ziet dat het direct iets beter gaat met een 4-3-3 met een fatsoenlijke vleugelspeler en Özil op 10. Gooi die ervaren verdedigers er eens uit joh. Slechter kan het toch niet. Van mij part stel je lekker Chambers en Holding op mits fit.

Wellicht is een aantal excuses van hatelijke Arsenal-fans nu weer op zijn plek?
Een gevalletje.. “ik zei het je toch?”.
Het is echt een niveau subtop, soms zit het mee maar nooit echt kans tegen de top. En in Europa idem. Stel realistische ambities en ga alstublieft niet mee in de rat race van transfersommen, salarissen en trainers eruit gooien. Wordt weer dat mooie arsenal!
(En dan krijg je hier toch meestal een hoop rotzooi over je heen, heel apart)

6 december 2019 om 08:04

Ik begrijp eerlijk gezegd niet echt wat je probeert te zeggen? Hoe zie je het voor je om realistische ambities te stellen, zonder mee te gaan doen in de door jou zo benoemde ‘rat race’? Wat zijn volgens jou realistische ambities in deze context?

6 december 2019 om 10:15

De onbegrijpelijke salarissen en transfersommen voor middelmatige spelers. Neem het (toevallige wellicht) succes van Chelsea eens als voorbeeld; ga weer zoeken naar de onontdekte pareltjes en daag de top soms eens uit. Maar die eindeloze rij zogenaamde vedettes maakt Arsenal al jaren niet beter, en je wint het daarmee nooit van die clubs boven je. DNA Arsenal, of ben ik te naïef en bestaat dat niet meer?

6 december 2019 om 10:58

Maar dan zit het probleem toch niet zo zeer in het feit dat er mee wordt gedaan met de ‘rat race’, maar meer in het feit dat dit totaal verkeerd gebeurd is? Heb het idee dat het Arsenal DNA samen met Wenger de deur uit is gegaan, helaas. Arsenal had de beste persoon in huis om die parels te vinden in de vorm van Sven Mislintat, echter besloot het bestuur om hem te ontslaan..

Wat is er toch met Arsenal aan de hand?
Hoe kun je in hemelsnaam clowns zoals David Luiz kopen?
Aubameyang en Lacazette zijn naar mijn idee de enige 2 wereldtoppers op het veld. Özil oogt ook zo ongeïnteresseerd.
Ik mis die tijden met o.a Henry en Bergkamp.

6 december 2019 om 09:24

Lacazette is geen wereldtop, is naar mijn idee een van de mindere spitsen van de ‘top 6’. Zou hem alleen boven Tammy inschatten; maar dat is alleen omdat hij veel minder ervaring heeft. Maar wat er aan de hand is, is dat al het vertrouwen weg is uit de selectie, geen idee waar dit schip gaat stranden, in dit tempo mag je hopen dat het boven de laatste 3 plaatsen is..

6 december 2019 om 09:29

Arsenal tot de top 6 rekenen, lijkt mij wat misplaatst. Met wat ze momenteel laten zien, mogen ze zonder grappen blij zijn als ze niet dicht bij de degradatiestreep komen. Gisteren waren we 70 minuten de mindere ploeg, tegen Norwich werden we ook weggetikt.

6 december 2019 om 09:39

Had daarom top 6 ook tussen aanhalingstekens gezet, doelde op de ‘traditionele top 6’. Eerlijk gezegd vrees ik echt voor degradatie. Afgelopen weken hebben we alleen maar tegen andere degradatie kandidaten gespeeld, en die hebben allemaal punten tegen ons gepakt, niet bepaald hoopvol..

6 december 2019 om 09:46

Haha ja ik begin dus ook wel gewoon te vrezen voor degradatie. Al heeft de laatste persconferentie van Ljunberg me wel enige hoop gegeven, hij stipte duidelijk de zwakke punten aan van dit Arsenal. Ik snap alleen niet dat hij vast blijft houden aan Xhaka, Luiz en Willock, want dat zijn toch wel echt ondermaatse spelers zeg, jezus. Ook blijf ik erbij dat er een keuze gemaakt moet worden tussen Auba en Laca, want samen werkt niet. En als je dan de keuze moet maken, lijkt mij die vrij duidelijk. Ik hoop ook dat Martinelli snel voor de leeuwen gegooid wordt, dat wordt echt een geweldenaar denk ik en die kan ook nog eens op de linkerflank spelen.

6 december 2019 om 10:06

Hoewel dat best hoopvol klinkt, denk ik niet dat Freddie de hoofdtrainer blijft, dus dan begin je weer op 0. Willock wil ik nog wel de tijd gunnen, maar spelers als Luiz en Kolasinac mogen nooit meer het shirt aantrekken. Verder compleet eens met alles wat je zegt, Lacazette moet banken; die 2 samen werkt niet, vervolgens een voorhoede met Martinelli - Auba - Pépé proberen. Grootste issue voor mij is op het middenveld, gister zag je het ook weer, er is totaal geen verbinding tussen aanval en middenveld. Vorig jaar hadden we nog een geweldenaar uit Wales die dat probleem op zich nam, maar helaas.

6 december 2019 om 10:47

Ik heb niks met Ramsey, ik vind het geen bijzondere speler en ben blij dat hij naar Juve is gegaan. Toen er bij Arsenal nog echt voetbal werd gespeeld, was hij de dissonant. Laatst heb ik een wedstrijdje van Juve gezien, bakte hij er ook niet veel van.er is geen verbinding mede doordat ze spelers zonder kwaliteit blijven opstellen. Het zou mij verbazen als Willock gisteren 20 passes heeft gegeven, die jongen is gewoon onzichtbaar. Hij speelt wel op een van de meest bepalende posities op het veld, het is geen toeval dat het veel beter ging lopen na zijn wissel

6 december 2019 om 10:57

De hoofdreden voor de instorting aan het einde van het afgelopen seizoen was voor mij de blessure van Ramsey. Toen Emery hem terugplaatste in de basis liep het opeens een stuk beter. Willock is er duidelijk nog niet klaar voor, geen schande natuurlijk, hopen dat Freddie dit nu ook gezien heeft.

Ik acht de kans erg klein dat we ooit nog een titelstrijd tussen Arsenal en Manchester United gaan zien, zoals vanouds. Wat is er toch met die clubs aan de hand? Vooral Arsenal moet echt gaan oppassen nu.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren