Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Bij Ajax of Feyenoord zou Mark van Bommel er niet meer hebben gezeten’

Laatste update:

Hoewel trainer Mark van Bommel met PSV aan een dramatisch seizoen bezig is, lijkt de oefenmeester niet te hoeven vrezen voor zijn baan. Volgens PSV-watcher Rik Elfrink van het Eindhovens Dagblad verschilt de club daarin van zijn grootste twee nationale concurrenten. "Ik denk dat als zoiets bij Ajax of Feyenoord zou gebeuren, de trainer er niet meer had gezeten", aldus de journalist.

PSV is nu al bezig aan een verloren seizoen, maar heeft volgens Elfrink nog twee doelen over. "Wat je nog van het seizoen kan maken is dat je de tweede plek nog kunt halen. Je bent verplicht om daarvoor te vechten. Het is niet uitgesloten dat je nog tweede kunt worden, maar de titel kun je nu echt uit je hoofd zetten. Dat lijkt me duidelijk. PSV moet zich richten op AZ en op de beker. Als je tweede wordt en de beker wint, dan maak je misschien nog een 5,5 of een 6- van je seizoen."

Elfrink sluit uit dat Van Bommel zelf de handdoek in de ring gooit. "Van Bommel kennende zal hij niet zelf gaan opstappen. Dat verwacht ik niet, hoewel het vast weleens door zijn hoofd zal zijn geschoten. Maar daar is hij te strijdbaar voor, dat past niet bij zijn karakter. Wat ik zei: als je de tweede plaats en de beker kunt realiseren kun je misschien nog net met de hakken over de sloot richting volgend jaar. Maar er is wel veel kapot natuurlijk."

Ook Ronald Waterreus vindt het opmerkelijk dat de druk op Van Bommel relatief laag is. "Luister, ik zit hier echt niet te roepen om zijn ontslag, maar ik kan me zo'n serie binnen PSV niet eens heugen", aldus de oud-doelman maandagavond in Peptalk op Ziggo Sport. "Eén gewonnen wedstrijd in acht duels is heel weinig. En we hebben niet elke week tegen Real Madrid en noem het maar op gespeeld. We hebben ook tegen Emmen, sc Heerenveen, FC Utrecht en Willem II gespeeld."

Zou Mark van Bommel met deze resultaten bij Ajax of Feyenoord al ontslagen zijn?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Je moet toch respect hebben voor Ajax die Marcel Keizer hebben ontslagen, terwijl ik het hem zelf niet eens zo slecht vond doen. PSV gaat kapot aan de vriendenkliekjes in het management. Zo’n Mark van Bommel, John de Jong en Ernest Faber zijn maatjes. Nooit dat ze kritisch naar elkaar zullen kijken. Dan heb je Ome Toon die daar dus blijkbaar ook perfect bij past.

3 december 2019 om 14:00

Ik hoor juist vaak dat v Bommel en De Jong niet door één deur kunnen, klopt dat dan niet? Ik volg PSV niet zo intens dus ik ben oprecht benieuwd

3 december 2019 om 14:11

Mwah, Keizer was zowel uitgeschakeld in EU als de beker, en stond inmiddels 5 punten achter op Psv. Nou is dat laatste niet zo'n ramp maar uitschakeling in EU was vooral een deceptie. Daarnaast speelde het verhaal rond Bergkamp natuurlijk ook mee. Hij was de 'cultuurbewaker' die toch liever (te) veel jeugd zag en minder aankopen. Overigens was het spel helemaal niet zo heel slecht, ik denk dat Keizer het in deze tijd met een andere voorbereiding het een stuk beter had gedan.overigens, Bommel had er bij Ajax allang uitgelegen maar er was ook vooral veel meer kritiek op directie geweest denk ik. Ik vind dat nu wel meevallen bij Psv.

3 december 2019 om 14:38

@Giesburt. Keizer had na het drama rond Nouri en de slechte resultaten daardoor daarna de boel goed op de rit gekregen. De grote achterstand op psv was zo goed als weggewerkt. Daarna kwam ten hag. Heel slechte tweede seizoenshelft. En verspeelde het kampioenschap. Toch na een heel slecht half jaar werd ten hag niet ontslagen. Nu wordt gezegd dan van bommel langer aanblijft dan bij Ajax of feyenoord. Dat zou pas zijn na een jaar slecht presteren.

3 december 2019 om 14:41

Daarbij had hij ook ongeluk met blessures. Hij had na een tijdje eindelijk zijn centrale duo gevonden in Wöber en de Ligt. Toen raakte Wöber voor een aantal maanden geblesseerd, toen kwam Frenkie centraal te staan. In de beker wedstrijd tegen Twente kwamen ze nog 2-0 voor als ik het me goed kan herinneren en moest Frenkie gewisseld worden in de rust waarna ze het weggaven na penalty’s.

3 december 2019 om 14:51

Maar van Bommel presteert toch al een jaar dramatisch? vorig jaar een voorsprong van 8 punten in maart weggegeven. Na de winterstop heb ik PSV geen goede wedstrijd meer zien spelen, geen lijn in het spel en als PSV wel goed presteerde lag dit aan de persoonlijke kwaliteiten van Luuk, Lozano, Malen of Bergwijn. PSV zou 15de staan op basis van de laatste 6 eredivisie wedstrijden, dit betekent dus dat maar 3 clubs slechter presteren dan PSV momenteel. Ik weet niet bij welke andere club het ook zo acceptabel zou zijn om 13 punten achter op de koploper te staan, uitgeschakeld worden in europa en dit alles terwijl je ongeveer 40 miljoen hebt uitgegeven afgelopen transferperiode. Dit zou nergens anders geaccepteerd worden.

3 december 2019 om 15:04

Malen speelde toch vorig jaar nog helemaal niet bij PSV 1? Die linksback en Luuk hadden een goede wisselwerking waardoor er veel werd gescoord en Lozano en Bergwijn hadden een leuke actie, dat verbloemde nog vrij veel...

3 december 2019 om 15:42

Volgens mij kwam Ten Hag binnen met 7 punten achterstand, dus welke achterstand was zo goed als weggewerkt?

3 december 2019 om 15:46

Zo slecht als Van Bommel deed Ten Hag het niet. In de competitie is hij een punt ingelopen uiteindelijk. Het was niet best, maar niet zo'n lange slechte reeks als nu. Buiten dat, Van Bommel doet het al sinds vorig jaar gewoon heel matig. Hij werd uit de Knvb beker geknikkerd en in Europa was het (ondanks de goede ploegen) ook niet best. Competitie was ook niet heel goed, maar dat werd verbloemd door de goede resultaten. Zelfs toen was er al kritiek, en dat werd erger na de winterstop.

3 december 2019 om 16:53

@Zytto Ajax hád 10 punten achterstand. Keizer wist dit in December terug te werken naar 5 punten achterstand. Ondermeer door een overwinning op psv.

Van een; kampioenschap is uit zicht, naar de strijd is weer volledig open en Ajax heeft psv in een onderling duel laten zien weer de betere te zijn. Ajax was op de weg omhoog en psv op de weg naar beneden.

3 december 2019 om 14:18

Marcel Keizer kreeg het serieus net op de rit en het begon echt goed te draaien. Ten Hag is daar vooral op doorgegaan. Keizer had natuurlijk wel een hele lastige taak na het vreselijke incident met Nouri. Uitgeschakeld in de beker door penalty’s. Overigens had Ajax vorig jaar het geluk dat ze die penaltys wonnen tegen Roda dus dat kan gewoon gebeuren.

3 december 2019 om 14:42

Bosz werd ook uitgeschakeld tegen Cambuur.

3 december 2019 om 14:55

Keizer kreeg het ook echt nét pas op de rit he. Zo kort eigenlijk dat we niet kunnen weten of het wel écht op de rit stond. En wat mij betreft ook iets te kort om te stellen dat Ten Hag hierop door is gegaan. Daarnaast zie ik zoveel dingen die Ten Hag los van het spelersmateriaal goed doet dat ik die link met Keizer eigenlijk nooit zo goed snap.

3 december 2019 om 14:58

Dat was wel echt met een bijna compleet jong Ajax tean

3 december 2019 om 15:07

Hij kreeg het niet net op de rit. Ze verloren nog van Twente. En het was ook geen goed voetbal wat ze speelden

3 december 2019 om 14:33

Da's wel heel dramatisch gesteld: "psv gaat kapot aan de vriendenkliekjes"... En dat alleen maar omdat Van Bommel nog niet ontslagen is? Een clubicoon krijgt nou eenmaal wat meer krediet. Ik denk dat bv. Van Bronckhorst zijn laatste Feyenoord-seizoen ook niet af had mogen maken als hij geen Feyenoord-icoon was geweest.

3 december 2019 om 15:38

Cabinessence, maar hoeveel krediet heeft hij dan wel niet vraagt menig mens zich af. Het begon vorig jaar rond de winterstop. Er werd +/- 40 mln geïnvesteerd en het verval word groter en groter. Dat een club icoon meer krediet krijgt als een ander ben ik meer dan eens met je, maar daarnaast denk ik dat er momenteel geen andere trainer voor PSV op de markt aanwezig is, anders had het einde oefening geweest. (Vele hier in E.H zeggen dat Mark ongeschikt is)

3 december 2019 om 16:10

Van Bronckhorst heeft dan ook het onmogelijke gepresteerd; kampioen worden met Feyenoord. Van Bommel heeft werkelijk waar nog niets bijzonders laten zien.

3 december 2019 om 22:20

@vp10arsenal: Je vergeet nu even dat Van Bommel echt fantastisch begonnen is bij Psv. In 2018-2019 won PSV voor de winterstop 16 van de 17 wedstrijden, met maar 7 tegengoals.

3 december 2019 om 14:44

Bij Ajax hadden ze een vervanger op het oog, waarvan gedacht werd dat hij het aanzienlijk beter ging doen anders werd Keizer niet ontslagen. Op dit moment zie ik niet een beschikbare manager die het veel beter zal gaan doen en ook voor een aantal jaar blijft.

3 december 2019 om 15:13

Ik denk dat er op de achtergrond andere problemen waren. Vooral de uitschakeling in Europa was een probleem. Daarbij hadden ze bij Ajax ondertussen wel ingezien dat ten Hag bij Utrecht wel zijn ploeg voorrondewaardig gekregen had; dat was wat Ajax wilde. Daarbij hebben ze bij Ajax goed begrepen dat je het volgende seizoen goed moet voorbereiden, zoals ze nu elk jaar doen met vooral al winteraankopen die dan hun gewenning al achter de rug hebben voordat het nieuwe seizoen al begint. Vallen ze tegen dan heb je nog tijd om een andere te halen, zoals bij Magelhaen.ik denk ook dat dit niet verstandig is van Psv: ze gaan nu voor tweede plaats en/of beker, wat niet zo maar zal lukken. Daarbij zullen in de winter wel enkele paniekaankopen volgen in plaats van goed te scouten en gewoon rustig een nieuw team op te bouwen.

3 december 2019 om 19:28

Het is ook een beetjee anders he, Keizer liet Ajax best goed voetbal spelen en het ging juist net lekker na veel tegenslagen waar hij niet altijd verantwoordelijk was.van Bommel heeft het spel alleen maar verslechtert sinds Cocu er niet meer is en blinkt vooral uit in smoesjes verzinnen

Niet alleen bij Ajax en Feyenoord, ik denk dat het overgrote gedeelte (zowel in NL als erbuiten) dit niet had geaccepteerd. Gelukkig voor van Bommel en PSV dat ook Feyenoord slecht draait én dat Vitesse al 5x niet meer gewonnen heeft. Dan hadden ze ook niet meer op plek 3 gestaan.

3 december 2019 om 14:02

Vrees dat die 3e plek ook snel kwijt is als v. Bommel aan blijft.

3 december 2019 om 14:21

Ik had alle hoop dat van Bommel bij puntenverlies dit weekend eruit had gelegen. Niks is minder waar en zoals je inderdaad al zegt met Bommel zakken we nog verder weg. Er moet gewoon een nieuwe trainer komen met een frisse en objectieve blik naar de selectie want het is duidelijk dat van Bommel iets heeft tegen o.a. Guti, Lato, Baumgartl, Bruma, mitroglou en Boscagli. Hij heeft duidelijk ook een voorkeur voor Rosario, schwaab, Doan en Sadilek. Spelers die uitermate zwak spelen maar constant mogen opdraven in de basis.

3 december 2019 om 14:42

We zullen vast winnen thuis van fortuna om vervolgens thuis te winnen van Rosenborg, en dan ga je er keihard af in Rotterdam... en dan is t bijna winterstop... Vrees dat hij asnblijft😔... held als voetballer, clown als coach, en dat met v. Marwijk als schoonvader

3 december 2019 om 14:07

Niet mee eens. Vergeten we even de reeks van giovanni van bronckhorst? Die mocht ook gewoon blijven, we kunnen ons toch niet voorstellen dat een trainer van de top 3 mag aanblijven na 7x (!!!!) achter elkaar te hebben verloren?

3 december 2019 om 14:38

Of Koeman die stond nog een tijdje in de degradatiezone.

3 december 2019 om 14:39

Ze hebben in die reeks ook Dick Advocaat naast van Bronckhorst gezet. Bij van Bommel is dat ook geen oplossing, want die is stronteigenwijs.

3 december 2019 om 14:07

Klopt als je een beetje besef en gevoel voor de club en supporters hebt, dan doe je na zo'n serie een stap terug. Zie Stam, zie Slutsky, zie Groenendijk. En de trainer die het meeste faalt en waar het meeste geld van de zomer is gespendeerd, blijft lekker zitten. Het enige wat zo'n serie met Van Bommel doet, is dat het pedante toontje in interviews weg is, hij acteert nu ontspanning !!

3 december 2019 om 15:25

en utrecht al 3 keer achter elkaar verloren heeft, PSV had er heel veel slechter voor kunnen staan en bij elke andere ploeg was van bommel allang de laan uit gestuurd.ze kunnen hem wel laten zitten en hopen dat het volgend seizoen beter gaat, maar het blijft dezelfde trainer en heel veel zie ik hem niet veranderen, daar is ie te koppig voor.kijk maar hoe lang die sadilek (schrijf ik dat zo goed?) mag blijven staan, die had er bij vele subtoppers niet eens ingestaan.

3 december 2019 om 17:41

Volgens mij heeft Gio ook een hele lange slechte reeks gedraaid bij feyenoord en bleef hij toen ook op zijn plek. Net als Gio is Mark ook een kind van de club en die krijgen toch meer krediet als een externe trainer (zie Rutten bij psv) of als een beginnende trainer die geen grote spelers carrière heeft gehad (keizer bij ajax). Maar ook ik vind het opvallend stil in Eindhoven.

Natuurlijk blijft hij zitten, de directie heeft ook behoorlijk gefaald in alles en kunnen dan ook zelf opstappen.
Geen goed transferbeleid en een onervaren TD met een onervaren trainer is natuurlijk ook niet heel sterk handelen van de AD.

Ik zie van Bommel zelf wel opstappen, je doet het jezelf toch ook niet aan. Ik zie in Mark wel iemand die het aanvoelt om zelf op te stappen... Ik zie hem eerder zelf opstappen als dat PSV hem ontslaat daar is het clubje te trots voor.

3 december 2019 om 15:44

Zoals hij zelf afgelopen weekend zei, "ik stap niet op".

Ik denk bij iedere club in de top 10 wel. zie Slutsky bij Vitesse.

3 december 2019 om 14:01

Kan toch niet lang meer duren voordat hij ontslagen gaat worden?

3 december 2019 om 14:04

Nog even een kerstcadeautje voor de andere clubs in Nederland en dan met een schone lei het nieuwe jaar in gaan hoop ik voor de PSV supporters.

Dat is wel iets wat zeker is. Psv is waarschijnlijk minder ambitieus en kunnen leven met een 3e plaats, matig voetbal en Europees als een nobody te fungeren. Het zal de warmte en de oase aan rust van de Herdgang wel zijn waardoor iedereen begrip heeft binnen Psv. Prima hoor, van mag Van Bommel nog wel jaren trainer blijven !!

3 december 2019 om 15:01

En de competitie zal jaren totaal oninteressant zijn. Ajax op 50 procent zijn wedstrijdjes winnen. Wat een competitie jongens. Juist leuk als er wat strijd is! Voor welke club je ook supporter bent.

3 december 2019 om 16:03

Wat een onzin! Jij bent waarschijnlijk ook zo’n persoon die een standbeeld voor Overmas wilde terwijl jij eerst waarschijnlijk om zijn ontslag riep. Bij PSV kunnen ze heel goed inschatten of hij een goede trainer is en als hij dat is moet PSV haar oren zeker niet laten hangen naar wat supporters. Als je nou wist dat er een alternatief was die het zeker beter zou doen dan zou je het nog kunnen overwegen maar de beste Nederlandse trainers hebben allemaal een job en ik zie nou niet echt een trainer bij een mindere club waarvan ik denk die moeten we hebben.

3 december 2019 om 16:12

Is hij werkelijk een goede trainer ? Het voetbal onder hem is zeker in 2019 niet echt goed. Dat ziet iedereen. Dat vind ik wel het grootste probleem op dit moment. Niet alleen dat ze geen punten pakken, maar vooral het gevoel dat er geen idee achter zit.

want zoals philip het zei in zijn crisis bij psv. zo was het echt, ''verdomme, het moet uit jezelf komen! het accepteren of gelatenheid in de ploeg: dan ga je naar de kloten. als je het hier niet laat zien, dan kan het in de wedstrijd ook niet. dan gaan we andere keuzes maken. je moet laten zien dat je wil en je moet alles uit jezelf halen. anders keren we het tij niet. niet als het even niet lukt het koppie naar beneden, daar hebben we niks aan!" aldus philip cocu, onze andere clubicoon die in zwaar weer verkeerde met psv. echter had cocu het vermogen om zelfkritisch te zijn naar zijn eigen functioneren en naar zijn spelersgroep. cocu kreeg ook toen de volle laag, en er werd om zijn vertrek gevraagd door veel supporters. maar philip kreeg het weer op de rit. 3 landstitels en een overwintering in de champions league, toonde aan dat cocu een wereldprestatie heeft geleverd bij psv. verder was cocu altijd de rust zelve en altijd realistisch. in tijden van tegenslag en glorie, kon cocu altijd rustig en ingetogen vertellen hoe het in elkaar zat. als het slecht was, was het slecht en als het goed was, was het goed. mark van bommel daarentegen is daar niet bijster goed in. het is duidelijk merkbaar dat mark een houding probeert aan te nemen, zodat hij zich zonder imagoschade door de crisis kan glibberen. dat zit er niet in mark! kom er toch gewoon een keer voor uit dat het sinds emmen uit vorig seizoen, een grote puinhoop is binnen de selectie, dat de selectie kwalitatief zwaar onder doet, en john de jong hier schuldig voor is. ik weet het, dit laat ongetwijfeld een bom barsten binnen de club. maar er moet iets gebeuren. ik zit hier wel mijn gal te spuwen op mark van bommel, maar eigenlijk moeten we het heel ergens anders zoeken. mark doet ongetwijfeld keihard zijn best om resultaten te boeken. maar als dit niet lukt, dan moet er van bovenaf gecorrigeerd worden. dit gebeurt ook niet. toon gerbrands staat vooraan als psv maatschappelijk betrokken is, om supporters te veroordelen als ze een bekertje bier gooien, of als er een aankoop of zijn boek gepresenteerd moet worden. maar als de directeur van een bedrijf handelend moet optreden durft hij niet. hij durft geen confrontatie aan te gaan met de wanorde die zich binnen zijn bedrijf afspeelt. dan ben je voor mij een waardeloze directeur. lafaard. voor mij persoonlijk ligt de schuld bij john de jong. john de jong kreeg een potje met geld waar marcel brands voorgaande seizoenen van zou smullen. brands haalde goede spelers voor betrekkelijk weinig geld. moreno, guardado, luuk de jong, lestienne, propper, lozano, willems, van ginkel pereiro, arias en ongetwijfeld nog veel meer spelers die een goede rol speelden in psv 1. het was een periode waarin het sportief goed ging. dat kwam door de goede spelers die we hadden. een juiste mix tussen talent en ervaring. marcel brands leverde puik werk. daarna kwam john de jong aan het roer. het begon met het aantrekken van guti. de man waar veel over te doen was. na een aantal wedstrijden in psv 1, is guti te licht bevonden. guti is de eerste miskoop op de naam van john de jong. na het aantrekken van guti, werd angelino aangetrokken. perfecte aankoop. echter is vantevoren niet gecommuniceerd dat angelino voor een prikkie mocht vertrekken. en weg was angelino. alweer een blunder van john de jong. hoe wil je een team opbouwen als je gekochte spelers na 1 seizoen alweer weg mogen? het seizoen wordt dramatisch afgesloten en psv eindigt 2e achter ajax, nadat het het hele seizoen op pole position voor de titel stond. zonde. volgend seizoen nog een kans. nu wordt het helemaal leuk. psv moet aan een nieuw team bouwen. na het vertrek van lozano, de jong en angelino moeten er vervangers worden gehaald. het vinden van deze vervangers duurt heel erg lang, en het duurt niet meer lang tot psv de eerste champions league playoff tweeluik tegen basel moet afronden. het team zal en moet compleet zijn voordat we hieraan beginnen. dit gebeurde niet. psv startte met luckassen en sainsbury tegen basel. het eindigde zoals het later in het seizoen elke week zou eindigen. een debacle. psv ligt er dus uit in de champions league en de miljoenen waar psv op had gerekend stroomde niet binnen. ook verloor psv tussendoor nog even kansloos van ajax voor de johan cruyf schaal. hier kreeg het elftal een tweede opdonder in een korte tijd. het elftal stond er nog niet en was bij lange na nog niet compleet, zoveel was wel duidelijk. daarna gebeuren er een hoop dingen, psv speelt gelijk tegen twente, lozano en de jong worden verkocht en psv krijgt een zak geld waar goede spelers mee kunnen worden gekocht. john de jong wist wat hem te wachten stond. hij is al persoonlijk verantwoordelijk voor de vroege uitschakeling, maar moet nu een team zien te smeden. om dit te doen haalt hij een aantal spelers. toni lato, olivier boscagli, kostas mitroglou, ritsu doan, bruma en baumgartl worden gehaald. allemaal spelers die het stuk voor stuk voor stuk niet hebben. niet ã©ã©n speler heeft het psv niveau. waar zijn we in godsnaam mee bezig bij psv? hoe kunnen we ons goede transferbeleid zo in de prullenbak knikkeren, door het aanstellen van john de jong? john de jong is persoonlijk verantwoordelijk voor de sportieve malaise waarin psv zich verkeerd. mark van bommel moet eens stoppen met de spelers, supporters en de media voor de gek te houden met zijn onzin. en toon gerbrands moet optreden zoals wordt verwacht van een bedrijf in crisis.

3 december 2019 om 14:11

KaolingaWat een lap tekst. Maar ben het wel met je eens. PSV had echt een betere TD moeten aanstellen ipv John de Jong.

3 december 2019 om 16:15

Ondanks dat ik ook twijfels heb bij John de Jong, mag je toch ook concluderen dat zelfs met deze spelers je meer voetbal had mogen verwachten. Daarbij zijn de opstellingen en wissels ook vaker vreemd dan normaal. Waarom tegen Emmen bijvoorbeeld geen Pereiro ? Onze griek laat na een goed begin bij invalbeurten alleen nog maar slechte dingen zien, terwijl Pereiro ook tegen (volgens mij Willem II) heeft laten zien uit het niets te kunnen scoren.

3 december 2019 om 17:33

Amen krekel .

In hoeverre mark meebeslist over de selectie blijft voor ons altijd gissen.

En idd feit blijft dat John gezien zijn functie verantwoordelijk is voor het neerzetten van een gebalanceerde selectie..

Met zo'n elftal wint pep en Jurgen ook geen potjes..
Bedroevend slecht en een wonder dat we met dit materiaal derde staan. Chapeau voor Mark zou ik bijna willen zeggen.

Succes is niet alles in het leven!

Hoeveel wedstrijden had Feyenoord achter elkaar verloren onder Van Bronckhorst? Zes of zeven volgens mij.

Als er iemand anders dan Van Bommel trainer was geweest, dan was diegene al lang ontslagen geweest. Hij zit er gewoon nog steeds vanwege zijn verleden bij PSV, net zoals dat Van Bronckhorst niet werd ontslagen.

3 december 2019 om 14:08

Precies. Dat hij bij andere clubs was ontslagen is natuurlijk onzin. Giovanni van bronckhorst mocht ook gewoon 7x (!!!!) achter elkaar verliezen. We kunnen ons dat toch niet voorstellen?

3 december 2019 om 15:49

Kleine nuance in het verhaal is wel dat Gio in zn eerste jaar zat bij Feyenoord, er hulp werd ingeroepen en het erna redelijk goed ging. Bij PSV mag Mark aan blijven modderen en word er geen hulp ingeschakeld of vind hij (hun, directie. red)dat het niet nodig is en het wel weer goed komt?

3 december 2019 om 17:48

FR_JC
Alex ferguson won de eerste 6 jaar geen landstitel met manchester united terwijl die toen al 3 clubs getraind had , daarna won hij er nog 13 met manchester...
Het is uiterst triest hoe normaal het is geworden in het voetbal dat er van iemand in zijn 3e jaar als trainer wonderen verwacht worden.
Heb veel liever beleid dat er iemand 20 jaar zit en dat je goede en zoals nu zeer slechte tijden beleeft ja. Helaas is in Nederland het probleem dat niemand dat zal doen omdat het buitenland ooit gaat hunkeren.
Maar een beginnend hoofdcoach met zo'n selectie opzadelen kan natuurlijk nooit.

3 december 2019 om 18:31

Psvehv1913! Kan me goed vinden in je reactie, echter zal er toch iets moeten gebeuren bij Psv. Mark is het, zo blijkt een beetje kwijt en krijgt het nu al 8 wedstrijden niet meer op de rit. Afgaande op zijn eigen analyses is het eerst door dit, dan door dat. Nu zijn de sterspelers terug en gaat hij praten over dat ze met Luuk en (even naam kwijt) 40 goals kwijt is geraakt en dat het daar aan ligt. Wat ik zie is een zwalkende trainer, een trainer die best wel wat hulp kan gebruiken net zoals Gio had met Dick. PSV (mark) kan aan blijven modderen maar gaat dit niet meer rechttrekken want de selectie is dus niet complementair. Dus in het 3e jaar als hoofdcoach in NL worden geen wonderen verwacht, maar wel vooruitgang. Die is er niet, want sinds vorig seizoen winterstop is het niveau gedaald. De 'kwaliteit' van het in de laatste minuten scoren omdat ze door bleven gaan is ook weg en zo kan men nog wel meer zaken aandragen.... Als ik zo om me heen hoor hier in Eindhoven beginnen ze er aardig klaar mee te zijn met hoe het gaat met hun cluppie's TD en coach. Enige wat dat nog vlot kan trekken zijn resultaten.

3 december 2019 om 19:38

FR_CJ
Kritisch ben ik natuurlijk ook en de punten die je hier noemt zijn terrecht en ik hoor op de tribunes uit en thuis ook steeds meer gemor over van Bommel, maar gelukkig ook over de jong en gerbrands.
Dat veranderd alleen mijn mening niet dat ik vind dat een van Bommel van mij langer de kans mag krijgen. Hij heeft het vorig jaar imo fantastisch gedaan door lang bij het beste ajax te blijven van de laatste 20 jaar. Daarbij is ie als trainer een broekie en dit jaar is het elftal toch dramatisch in elkaar gezet. De kritiek die ik zoal op van Bommel heb is dat ie ellenlang aan Rosalita (al zijn er weinig alternatieven) vast blijft houden. Ik denk dat die bij Helmond sport op de tribune zou zitten. De aanval is opzich heerlijk en de rest zou bij az niet aan de bak komen en terrecht. En veel zouden in de jupiler league ook banken momenteel. Er staat totaal geen elftal. Hoe we met dit materiaal 28 punten verzameld hebben is een godswonder. En dat zeg ik na ruimschoots 20 jaar een seizoenkaart te hebben hier. Dus heb wel wat vergelijkingsmateriaal. Het enige wat van Bommel moet doen is zich uitspreken over die clowns op het veld ipv excuses te zoeken en de verantwoordelijken van de aankopen te benoemen ongeacht de consequenties. Dan is hij waarschijnlijk weg. Of miss door druk van buitenaf de jong of gerbrands maar dan kan van Bommel imo met opgeheven hoofd vertrekken. Niemand kan met een Opel kadett f1 kampioen worden iig.

3 december 2019 om 20:19

@psvehv1913! Ik kan er echt met mijn hoofd niet bij dat je roept dat ie het vorig jaar fantastisch gedaan heeft omdat ie lang bij Ajax kon blijven. Natuurlijk eindigde hij kort op Ajax, maar je vergeet hierbij te vermelden dat van Bommel met zijn ploeg zowel in februari als in maart heeft nagelaten om Ajax op 8 punten achterstand te zetten. Zowel tegen FC Utrecht als tegen 10 man in de Arena had ie de knockout moeten uitdelen. Dat dit niet gebeurd is, daar draagt Mark de verantwoordelijkheid voor. Met 2 van zulke kansen kan je echt niet spreken van dat ie het fantastisch gedaan heeft. Ook dit seizoen kun je wel roepen dat het een godswonder is dat ie 28 punten verzameld heeft, maar dat is nonsens. Dit elftal hoort gewoon uit bij Emmen, Willem II en Sparta te winnen. Daar hebben ze zat kwaliteit voor. Wellicht niet om voor Ajax te eindigen, maar wel om beter te presteren. Met dit materiaal kun je thuis van Sporting winnen, waarom win je dan niet van Lask? Van Bommel maakt van dit materiaal geen elftal, terwijl ik Cocu met minder materiaal toch beter heb zien presteren. Het is allemaal zo lief voor van Bommel omdat het een clubicoon is. Maar hij levert gewoon een slechte prestatie. Wellicht niet zo'n wanprestatie als John de Jong afgelopen zomer, maar dan nog is het ook vanuit Mark zijn kant zwaar onvoldoende.

Iets met zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Dus je gaat niet ingrijpen omdat je een zogenaamd fatsoenlijke vereniging bent. Nou, PSV is een betaalde club, die resultaten wil en moet halen. Als in het proces iets fout gaat - na anderhalf jaar van Bommel geen prijzen en alleen maar achteruitgang - dien je als directie in te grijpen. Nu wil ik de handelswijze van Ajax ook niet direct goedkeuren, maar die kwamen snel tot de conclusie dat Marcel Keizer niet de juiste man was om de club verder te helpen - iets wat Ten Hag (met geldelijke steun van Overmars!) dus wel lukt, al is een en ander niet helemaal vergelijkbaar. Maar men moet bij PSV toch ook tot de conclusie komen dat van Bommel niet het grootste licht is onder de trainers. Als Ajax supporter hoop ik dat hij aanblijft, maar ik denk niet dat de gemiddelde PSV supporter hier blij mee is. Of is het te veel eigen bloed, dat niet mag worden vergoten?

3 december 2019 om 14:42

@pinko

Onzin. Al die indrukwekkende inhaalraces van de Boer. Altijd grote achterstanden op de nummer een in de winterstop. Gio mocht ook aanblijven en Feyenoord werd zowaar kampioen. Het is dus reinste onzin dat trainers bij die andere 2 clubs zomaar konden vertrekken.

3 december 2019 om 22:54

De beide trainers die jij noemt waren toevallig ook clubiconen, die doe je niet zo maar weg. Marcel Keizer was dat minder, maar zowel de Boer, van Bronckhorst en van Bommel zijn geen mondiale toptrainers en zullen dat ook nooit worden. Waar ik op doel is: laat je vanwege status willens en wetens een trainer, die niet levert, zitten? Met bij PSV in het achterhoofd dat Ajax financieel wegloopt bij de concurrentie, waardoor je alleen door op andere vlakken beter te scoren, die club bij kunt houden. Daarvoor is onder meer een toptrainer nodig. Dus niet van Bommel.

De druk bij Ajax en Feyenoord van buiten-af is ook veel male groter. Zo heeft Ajax de Telegraaf klaar staan om de aanval te openen als Ajax een keer verliest en heeft Feyenoord het AD . En wat heeft PSV , juist het Eindhovensdagblad. En daar is het juist andersom die wordt door PSV terecht gewezen als ze iets te kritisch zijn. Van mij mag van Bommel blijven en nog een paar leuke en interessante beslissingen nemen omtrent zijn spelersgroep.....

Bij Ajax was hij allang ontslagen, De Telegraaf, Parool, Derksen. Iedereen had over Ten Hag Overmars en Sar gevallen

Ik zie het nut er niet van in om Van Bommel nu te ontslaan: - Kampioenschap is al verspeeld. Tweede plaats wordt een hele lastige opgaven, maar naar mijn mening is dit niet afhankelijk van het feit of Van Bommel trainer is of iemand anders. - Er is een hoop mis gegaan met het aankoopbeleid. Wellicht eerst daar maatregelen nemen en zorgen voor een PSV-waardige selectie. - Van Bommel is een jonge coach die je de tijd moet geven om dit om te kunnen draaien. Zeker wanneer het hoofddoel (de titel) al niet meer haalbaar is. - Stel je ontslaat Van Bommel: wie dan? Wie is een aanzienlijk betere trainer voor de langere termijn die beschikbaar is en interesse heeft om in te stappen bij dit Psv?

3 december 2019 om 14:28

Ik zie een hele grote reden om van Bommel te ontslaan en dat is gewoon de waarde van de selectie. Van Bommel zorgt door onbegrijpelijke keuzes ervoor dat veel spelers transferwaarde verliezen. Het onterecht aan de kant zetten van Baumgartl voor schwaab, het blijven vasthouden aan sadilek en Rosario, terwijl spelers als Guti en Boscagli beter zijn. Spelers als Guti kapotmaken met ongelooflijk veel simpele instructies terwijl het een creatieve man is en hij staat nog verder naar achteren dan Rosario. Onbegrijpelijke tactieken en vreselijke uitleg. Er zal inderdaad geen trainer voor de lange termijn aanspreekbaar zijn maar wie wilt in de zomer instappen als PSV 5de is geëindigd en spelers als Bergwijn, malen en Ihattaren voor een prikkie weggehaald gaan worden omdat PSV geld nodig heeft?

3 december 2019 om 14:37

Zo dacht ik vorig seizoen ook. Waarom speelt hij met Rosario en Hendrix? Maar als je dan ziet hoe slecht Guti speelt als hij de kans krijgt is dat voor mij verklaarbaar.. Ik denk dat Boscagli en Lato op de trainingen dusdanig slecht zijn dat ze terecht niet spelen. Ik ben het zeker deels met je eens over de waarde van de selectie en ik vind ook dat Baumgartl ten aller tijden de voorkeur boven Schwaab moet krijgen. Maar het grootste probleem wat ik zie is de 21 miljoen die is geinvesteerd in aanvallende versterkingen terwijl de verdediging zo lek als een mandje is en op het middenveld niemand staat die een bal vooruit durft te spelen. Mocht dit de opdracht zijn van V Bommel ben ik het 100 met je eens en mag hij van mij vandaag nog ontslagen worden. Maar ik denk dat het probleem veel groter is dan de instructies van V Bommel.

3 december 2019 om 15:00

Guti begon dit seizoen gewoon als de beste middenvelder van PSV maar bij de eerste de beste tegenslag stond Guti weer ernaast. Dit terwijl Rosario gewoon slechter speelde maar omdat hij toevallig tweede aanvoerder was, mocht hij gewoon blijven staan en werd Guti het kind van de rekening. Mark heeft Guti gewoon mentaal kapot gemaakt, als je zijn reactie zag toen hij weer eens gewisseld werd de laatste keer en aan het tieren was op de bank. Mark stelt hem op als verdedigende middenvelder, wat Guti natuurlijk niet kan. Hij is een man met inzicht en een lekkere pass in de benen. Dit heeft hij al meermaals laten zien. Ik kon onmogelijk geloven dat Lato en boscagli zoveel minder zijn op de trainingen dat ze niet eens een paar minuutjes de kans krijgen. Sadilek is gewoon verantwoordelijk voor 3 tegengoals (1 tegen Emmen en 2 tegen willem 2) omdat hij gewoon verkeerd staat opgesteld en niet de snelheid heeft om dit te corrigeren. Ik neem sadilek niks kwalijk omdat hij daar wordt neergezet door Mark, terwijl hij opgeleid is als middenvelder. Het is gewoon de fout van Mark en ik wil gewoon dat er een nieuwe trainer komt die wel objectief kan kijken naar de spelersgroep.

3 december 2019 om 15:09

Juist! Eindelijk iemand die de spijker op zijn kop slaat wat betreft Guti. 100% mee eens.
Guti kan niks goed doen bij MVB. Juist een speler die vertrouwen moet voelen en krijgen van zijn coach, maar MVB maakt hem gewoon kapot. In zijn eerste jaar ook nauwelijks mogen spelen. Altijd maar Rosario en Hendriks. Als Guti 1 mindere wedstrijd speelt, staat ie er gelijk 10 wedstrijden naast.

3 december 2019 om 14:36

Van Bommel haalt momenteel niet het maximale uit de selectie en echt verbetering hierin zien we al weken niet. Ja, er is veel misgegaan met het aankoopbeleid, dus niet alle schuld ligt bij Mark. Echter hoor je uit deze selectie veel meer te kunnen halen dan hij nu de afgelopen 8 wedstrijden gedaan heeft. Ook met dit materiaal hoor je bijvoorbeeld te winnen van Sparta, Willem II, Linz en FC Emmen. Je kunt roepen dat hij de tijd moet krijgen om dit te kunnen omdraaien, maar hoeveel tijd moet je hem geven? Hij zit er inmiddels bijna anderhalf jaar en na een goede eerste seizoenshelft wordt het slechter en slechter. De ommekeer weet hij al 12 maanden niet te bewerkstelligen. Hij zal als de druk volledig weg is vast wel weer wat potjes gaan winnen met zijn ploeg. Maar dat maakt niet dat hij het lek boven krijgt.

3 december 2019 om 14:45

Helemaal eens met het feit dat Van Bommel momenteel niet het maximale uit de groep haalt maar waarom zou je hem dan nu direct moeten ontslaan? Het seizoen is al verpest! Laten we hem dit seizoen de kans geven, en mochten we geen ommekeer zien aan het eind van het seizoen afscheid nemen van elkaar. Vergeet niet dat het een clubicoon is en hij daardoor naar mijn mening meer krediet verdient dan een gemiddelde trainer. Met mijn bericht bedoelde ik niet te zeggen dat Van Bommel de perfecte trainer is voor PSV op dit moment, maar ik zie het nut er niet van in om een interim trainer aan te stellen wanneer het seizoen al verloren is.

3 december 2019 om 15:22

Precies. Het ontslaan van de trainer heeft eigenlijk alleen zin als de vertrouwensband tussen hem en de spelers weg is. Of als hij er daadwerkelijk een zooitje van maakt. Van Bommer is idd nog een beginnend trainer met bijhorende fouten (zie de situatie met Zoet). Maar vreemde sprongen maakt hij niet. Hij zet de spelers neer in een logische opstelling en ik ga ervan uit dat hij z'n best doet ze te motiveren.zoals je zegt, het aankoopbeleid dit seizoen is mislukt. Vorig seizoen was al lang duidelijk dat de verdediging een kwaliteitsinjectie nodig had. En ook het middenveld moet echter beter. Veel spelers hoeft PSV nu ook weer niet erbij, 1 goede CV, LB en een topclub waardige middenvelder en PSV kan weer serieus concurreren met Ajax.

Aan de andere kant is dit juist ook altijd de kracht van PSV geweest en zijn ze hier ook altijd om geroemd tov Ajax en Feyenoord. Geen fan van de persoon en trainer Van Bommel. Heeft naar mijn idee niet de kwaliteiten een ploeg naar zijn hand te zetten of een wedstrijd om te draaien door een aantal omzettingen. Verder moet je bij PSV denk veel dieper en verder kijken op het moment. 'de grote boosdoener' is Toon Gerbrands die op 3 belangrijke posities onervaren mensen heeft neergezet (faber, De Jong en Van Bommel) . Zeker op de posities van Faber en De Jong lijkt mij het handig dat je wat meer ervaring of iig mensen met een uitgesproken visie hebt zitten.

3 december 2019 om 14:38

Ik vind vooral het aanstellen van John de Jong op die positie een grote fout. Een tijd waarin je bakken met geld gaat verdienen (CL geld Lozano, Angelino, Luuk en toen dachten we dat ook Bergwijn nog zou vertrekken) zo'n onervaren man het geld te laten uitgeven is een bijzonder groot risico. Miljoenen euro's verbrast aan aankopen die niet nodig waren en ook nog eens tegenvallen (bruma en Doan) en dan ook nog een flink bedrag neerleggen voor Baumgartl, die het ook nog niet heeft laten zien. Om over de linksbacks nog maar te zwijgen. Het aanstellen van Van Bommel vind ik geen fout, hem zo lang laten zitten wel.

om nog even terug te komen op die zogenaamde rust die bij psv heerst. ik kan iedereen verzekeren dat die rust er echt niet is. de reden dat het nu toe nog rustig is bij de supporters is omdat de grootste nederlagen werden behaald in uitwedstrijden. hierdoor lijkt het alsof het allemaal betrekkelijk rustig is binnen de club. daarna volgde een thuiswedstrijd tegen heerenveen. die wonnen we. het psv publiek was weer eventjes gerustgesteld. daarna volgt het debacle in lissabon en drie dagen later een wanprestatie in emmen. mocht psv zaterdag geen 3 punten pakken tegen fortuna sittard, dan acht ik de kans zeer groot op acties vanuit de supportersgroeperingen. denk aan het bestormen van de hoofdingang of andere wanordelijkheden. toon zal er goed aan doen om een statement naar buiten te brengen, voordat het dadelijk echt finaal uit de klauwen loopt. aan de stoelpoten van van bommel zullen de supporters minder snel zagen dan aan de directie. ik keur dit soort acties niet goed, maar dit is de werkelijkheid!

Ik ben het hier wel mee eens, maar vind dit juist getuigen van vertrouwen en clubliefde. Het kampioenschap is toch al verkeken, en ik denk dat van Bommel echt wel de kwaliteiten heeft. Ik vind dit denigrerend overkomen terwijl er in Eindhoven een veel en veel beter beleid wordt gevoerd dan bijvoorbeeld in Rotterdam. Ondanks de afgelopen transferperiode

Tsja, da's het voordeel als je niet bij een topclub werkt, dan word je niet ontslagen na zo'n reeks van wanprestaties...

Met het ontslag van Ole Gunnar wachten ze ook even totdat wedstrijd met Liverpool voorbij is, omdat zij dit niet in de schoenen willen schuiven van de nieuwe trainer. Gebeurt ook met (de CV) van van Bommel. Trust me, exit is nabij. Gelatenheid=berusten in.

De onderlinge voetbalvisie tussen Ajax en PSV verschillen zo groot dat Ajax geen seconde aan v. Bommel zou hebben gedacht als coach.

3 december 2019 om 22:06

Ik vind eerlijk gezegd dat het PSV aan voetbalvisie ontbreekt. Dat behoudende komt echt voort uit de coaches. Fred Rutten is naar mijn idee een trainer met een veel progressievere spelopvatting dan Cocu en Van Bommel. Maar Psv, juist omdat het van transferinkomsten afhankelijk is, zou van zijn trainer moeten eisen dat initiatief genomen wordt, voortdurende poging om aan te vallen, te domineren. En van de TD mag geeist worden dat hij niet voor een dubbeltje op de eerste rang zit als het om het halen van verdedigers gaat (wat onder Brands ook al het geval was). Hoe topclubonwaardig is het als je daar goedkope slapzakken neerzet met een beroerde basistechniek, een veel te trage handelingssnelheid en zonder opbouwend vermogen. God zegen de greep en God zegen Luuk de Jong en twee controleurs wier enige zekerheid een balletje breed is. Met zo'n simplistische spelvisie breng je nooit veel spelers voort in wie topclubs interesse zullen tonen om veel geld neer te tellen. Spelers als Sadilek, Hendrix, Rosario en Dumfries leveren je nooit wat op en Bruma is ook geen voetballer die het voetbal van deze tijd speelt. Mijn idee: ga uit van opkomende backs, twee betrouwbare centrumverdedigers met snelheid en een lengte van minsten 1.85m, één zes die weet wat verdedigen is, maar vooral ook opbouwend vermogen meebrengt, een box-to-box-middenvelder met loopvermogen en een creatieve spelverdeler. En voorin een potpourri van snelle, begaafde spelers die van positie wisselen en graag de snelle combinatie zoeken. Met die opvatting kunnen bijna alle aankopen wel in de prullenbak. Ervan uitgaande dat Bergwijn vertrekt - je kunt dan overwegen om Lainez voor een prikkie op te halen - dan zou ik vol inzetten op het halen van Lyanco en Angeliño en van Mauro Júnior je 6 maken. Jongen heeft grinta en is sterk in het balveroveren en heeft als eigenlijke 10 de neiging om naar voren te spelen wat bij spelers als Hendrix, Sadilek en Rosario totaal ontbreekt.

Unnerstal
Dumfries
LYANCO
OBISPO
ANGELINO
Ihattaren
MAURO
Gutierrez
Malen
ROMERO
Gakpo

PSV blijft meestal vrij rustig, op zich kan dat ook goed uitpakken. In het verleden was dat meestal wel het geval.daarnaast wordt er natuurlijk ook veel naar de Jong en het gebrek aan kwaliteit in de verdediging en op het middenveld gewezen.en ik denk dat het ook uit dat iedereen zich al een hele tijd heeft neergelegd bij een nieuw Amsterdams kampioenschap. Als die niet zo dominant waren geweest en iedereen dacht dat PSV op dit moment een kampioenschap aan het verspelen was denk ik dat de druk ook een stuk hoger zou zijn.

In de beker werden we vorig jaar thuis uitgeschakeld door RKC. Die klote Van Bommel begon zelfs nog te zeuren over extra tijd. Tegen nota bene RKC!!!
Triest mannetje.
Had toen al met pek en veren het stadion uitgejaagd moeten worden.
Maar nee hoor, topsport klimaat van Toon hè.

Euhhh bij beide was hij als trainer geen eens aan de slag gekomen

Het leuke is dat de discussie over de schuldvraag in de media moet leiden tot vingerwijzen richting Van Bommel óf De Jong. In mijn ogen hebben beide PSV naar zijn grootje geholpen. Ik denk dat John de Jong de eerste TD in Europa is die sinds zijn komst tien spelers aantrok waarvan er maar één iets toevoegde. Dat hij daarnaast kan hij niet voorkomen dat de club dit jaar opnieuw zijn meest betrouwbare verdediger heeft in een ontoereikend afdankertje dat transfervrij overkwam van de concurrent. En als je met Bergwijn, Malen, Lammers, Ihattaren, Gakpo, Mauro, Romero, Piroe, Abouhklal en Pereiro tien aanvallende spelers hebt die allemaal een optie zijn voor de drie plaatsen voorin, is het onbegrijpelijk dat je voor 25 miljoen twee spelers en een huurling haalt die alledrie er niet in slagen structureel een basisplaats af te dwingen. Maar intussen gaat Van Bommel ook niet vrijuit: die heeft nu in het vertrek van Lozano, De Jong en Angeliño een nieuw en slap excuus. Maar vergeet voor het gemak dat sinds de seizoneshervatting in januari vorig jaar het al bergafwaarts is gegaan en zijn twijfelende geschuif op het middenveld en zijn eenzijdige geloof in behoud en counteren daar niet aan heeft bijgedragen. Tel daarbij op dat hij niet met de latino's overweg kan, zijn keeper erg hard heeft laten vallen, blundert (en met Dumfries opnieuw) met zijn aanvoerderskeuzes en totaal niet meer in staat lijkt zijn spelers te kunnen motiveren om het beste in zichzelf naar boven te halen en je komt tot de conclusie dat deze narcistische man totaal ongeschikt is bevonden om een groep van 20+ indiividuen in een langdurig groepsproces te managen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren