Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Het lijkt me een veiliger idee om Boadu voor 25 miljoen euro te kopen’

Laatste update:

Lodewijk Asscher, fractievoorzitter van de PvdA, startte vorig seizoen een petitie om Hakim Ziyech voor Ajax te behouden. Bijna 28.000 mensen ondertekenden de petitie. De Marokkaans international verkoos een nieuw contract bij Ajax uiteindelijk boven een transfer naar het buitenland. Een halfjaar later legt Asscher uit hoe hij op het idee kwam om een petitie te starten.

Het idee kwam tot stand na de pijnlijke 2-3 nederlaag van Ajax in de halve finale van de Champions Leauge tegen Tottenham Hotspur, waardoor de Amsterdammers zich niet plaatsten voor de finale van het miljardenbal. “De rouwdag na Spurs appte ik met een vriend en hij stuurde: nu zal je zien, dan gaat Ziyech weg”, vertelt Asscher in gesprek met De Telegraaf. “Ik vroeg hem waarom hij geen petitie startte en hij vond dat ik dat zelf maar moest doen. Voor de grap vulde ik een verzoek in en zo’n site moet dat goedkeuren.”

Hakim Ziyech over speciale klik: 'We hoeven elkaar maar aan te kijken'

De teller stond al snel op 25.000 handtekeningen. “De vraag of je als PvdA-leider een petitie moet beginnen voor iemand die miljoenen verdient, is terecht. In de auto van EenVandaag heb ik die ook beantwoord. Het is natuurlijk niet consequent. Dat snap ik zelf ook wel”, aldus Asscher. “Maar ik weet hoe het in het voetbal werkt. Ik vind het heel oneerlijk dat clubs in Spanje met miljarden kunnen smijten en zich in de schulden steken. En dat daardoor de competitie vervalst is.”

Ziyech verkeert in een uitstekende vorm en ondanks een doorlopend contract tot medio 2022 is de kans groot dat hij komende zomer kiest voor een transfer. Een nieuwe petitie om Ziyech te behouden zal Asscher niet starten. “Maar jullie (De Telegraaf, red.) schreven dat Ajax 25 miljoen wil betalen voor de Braziliaan Reinier. Dan lijkt het me een veiliger idee om Boadu voor 25 miljoen euro van AZ te kopen. Ja, daar wil ik me nu wel sterk voor maken”, aldus Asscher met een lach.

Verwacht jij dat Hakim Ziyech bezig is aan zijn laatste seizoen bij Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Haha prima reactie van die man. En waarom zouden zij niets kunnen doen in een gekke bui. Is toch mooi en de beste man blijkt ook nog verstand te hebben van voetbal ook want ik zou ook liever boadu halen dan die reinier.

30 november 2019 om 09:21

Ik niet. Voor het zelfde geld is Boadu een hype. Reinier kan naar elke topclub ter wereld.

30 november 2019 om 10:25

Reinier kan geen hype zijn?

30 november 2019 om 11:43

Ajax heeft geld genoeg om beide spelers te kunnen vastleggen. En wat mij betreft worden ze ook allebei gehaald door Ajax.

30 november 2019 om 11:59

Als je denkt dat je beide kan ophalen voor 25 snap je het al niet.
Az gaat minimaal 35 voor dit talent krijgen en die Andere zal 50’kosten.

30 november 2019 om 12:11

Weet je niet. Er kan nog van alles gebeuren tot aan volgend seizoen. Vormdip, blessures, enzovoorts. Wie weet zijn ze beide wel voor in totaal 60 miljoen op te halen. Dat is een bedrag wat Ajax dit seizoen ook heeft gespendeerd aan nieuwe aankopen. En de verwachting is dat Ajax volgend seizoen ook weer meer zal uitgeven dan dit seizoen.

30 november 2019 om 10:31

Inderdaad. Hij is naast politicus ook altijd nog gewoon een mens en blijkbaar supporter van Ajax. Niks mis mee.

30 november 2019 om 13:23

Ajax heeft genoeg geld om beiden te halen. Of het beiden moet halen, dat hangt af van welke spelers weggaan.voorin mogelijk Neres en Ziyech, Huntelaarmiddenveld mogelijk van de Beekachterin mogelijktagliafico en Veltman.en achterin mogelijk Onana.als deze spelers weggaan, dan s er zowel ruimte voor Reinier als Boadu, die het beiden met jeugdspelers mogen uitvechten dan om speeltijd.ik ben vooral benieuwd naar hoe de linksback positie opgelost gaat worden. Mogelijk dat Angelino van Man C gekocht kan worden.

30 november 2019 om 21:28

Alleen er is 1 probleem, Ajax zal nooit 25 miljoen betalen voor een eredivisie speler.

Boadu is de Nederlandse spits van de toekomst en Ajax moet er alles aan doen om hem te halen. Bij Ajax gaat hij het nog beter doen! Marc Netto trek aub de portemonnee voor dit wonder talent

30 november 2019 om 09:13

Voor 25 mil laat az hem echt niet gaan

30 november 2019 om 09:15

Overdrijven is ook een kunst. Voor 25 miljoen laten ze ‘m echt wel gaan hoor

30 november 2019 om 09:44

Jezelf verzwakken en je concurrentie sterker maken door en van je beste spelers te verkopen doe je niet voor een marktconform bedrag. Als AZ weer een serieuze poging wilt doen om er een top-4 van te maken in NL. Dan zullen ze aan Ajax minimaal 30-35 mio vragen. Buitenlandse clubs zou je voor 25-30 mio kunnen accepteren als je een goed alternatief gevonden hebt.

30 november 2019 om 10:07

En zo is het.iedereen praat ook maar alsof elke speler naar Ajax wilt, deze jongen zit al helemaal niet meer te wachten op Ajax en geld verdienen kan hij elders ook.heb ooit gelezen dat Everton zijn favo club is en hij via die club de stap wil maken naar de top, want hij wil, naar eigen zeggen, de aller beste worden.

30 november 2019 om 10:09

@ listo Ja daar is de Ajax factor weer! voor de ontwikkeling van deze jongens is het ook beter om eerst de stap naar Ajax of PSV te maken voor ze naar het buitenland gaan. Als dit soort jongens als Boadu slim zijn, laten ze daar een clausule voor opnemen in hun contract. Want als Ajax of PSV een jeugdspeler willen overnemen dan komt het gezeur over een heren akkoord weer op de proppen

30 november 2019 om 10:13

Ajax factor of niet.. als Boadu zijn fantastische vorm doorzet het komende halfjaar, dan zijn buitenlandse clubs echt wel bereid om meer dan 25 miljoen neer te leggen. Dus dan is 25 miljoen simpelweg niet genoeg voor Ajax om hem over te nemen.

30 november 2019 om 10:14

@listo

Hele goede instelling. Dani de Wit dan ook maar gelijk de laatste speler geweest die AZ kon overnemen? Want het is immers een concurrent toch. En wat AZ spelers betreft. Forget it. Zowel Ajax als PSV zijn er wel een beetje klaar mee. Op z'n best doen ze het redelijk. Iedereen lijkt Maher weer vergeten. Of superster Gudelje. Je kunt letterlijk nog beter spelers met een Twente verleden kopen. Guusje Till die niets minder dan van de Beek zou moeten zijn is ook oh zo belangrijk bij zijn nieuwe club. AZ moet vooral gaan oppassen dat ze in de nabije toekomst in een zware strijd terechtkomen met Heerenveen of Willem II. Ajax talent moet wel een heel hoog niveau aantikken, waardoor tussenstapjes nodig zijn. Met Botman en de Wit begint langzaam duidelijk te worden waar ze daadwerkelijk staan....

30 november 2019 om 10:28

@ninjakaija ik dacht ook al aan Dani de Wit bij het lezen van de reactie van Listo. Maar ik denk wel dat deze gezien het lage transfer bedrag een terugkoop clausule zal hebben.ik zou ook nog even Vincent Jansen willen aanhalen. Voetbalt die nog ergens op niveau? Moest ook maar gelijk naar Tottenham. Bleek ook niet de beste optie achteraf

30 november 2019 om 11:15

No way. Als ze voor Guus Til al 18 miljoen kregen , dan haan ze natuurlijk echt nooit Boadou verkopen voor slechts 25 miljoen. Az weet altijd mooie bedragen te krijgen voor zijn transfers , hetgeen begint bij het niet te spruitjesmentaliteit te hebben en gewoon een groot bedrag te vragen. 40 miljoen lijkt me meer dan reeel voor dit 18 jarige supertalent . En in Engeland betalen ze dat soort bedragen al voor een linksback die 3 keer een goede pass heeft gegeven

30 november 2019 om 11:45

@listo. Een top 4 gaat er voorlopig niet komen.
Als psv zich herstelt en az zo doorgaat kan daarmee een nieuwe top drie komen.
Als AZ gebruik maakt van het moment en psv achteruit blijft gaan kan je ook zo een top 2 van Ajaz en AZ krijgen.
Maar een top van 4 clubs gaat er voorlopig echt niet zijn.

30 november 2019 om 11:47

Waarom de vergelijking met Til altijd. Russische topploegen hebben enorm veel oliedollars te besteden. De meeste eredivisie clubs hebben niet zoveel geld te besteden als de Russische topclubs.25 miljoen is al een enorm bedrag voor een spits talent van slechts een club als AZ. Dat is zelfs nog meer dan wat AZ voor Vincent Janssen heeft gekregen. En 25 miljoen is al zowat de hele begroting van AZ.

30 november 2019 om 11:51

Vind het altijd heel grappig hoe Ajacieden met Dani de Wit op de proppen komen, alsof dat een argument is waarom AZ niet de hoofdprijs aan Ajax kan vragen. De Wit is niets meer dan een simpele draver die in totaal niet eens twee hele wedstrijden bij elkaar heeft kunnen sprokkelen bij Ajax qua minuten. Het is echt niet zo alsof AZ er een toptalent bij heeft gekregen, ze zijn er misschien zelfs wel op achteruit gegaan qua kwaliteit aangezien de Wit natuurlijk niet beter is dan Til.

30 november 2019 om 12:14

er zijn genoeg voorbeelden van spelers die op jonge leeftijd het wel gemaakt hebben in het buitenland. Bijvoorbeeld van Aanholt, Ake, Krul. Ook buitenlandse spelers als Odegaard laten zien dat als je maar genoeg talent hebt, je ook via een grote competitie bij de top komt..

30 november 2019 om 12:15

@lawpldus Az zou bij Nederlandse clubs met minder genoegen moeten nemen dan bij Russische clubs omdat Nederlandse clubs minder geld te besteden hebben? Wat een onzin. Az moet denken aan zichzelf en hoe ze het meest kunnen vangen. Daarbij hoeven ze echt niet te kijken in de portomonnee van een ander

30 november 2019 om 12:22

Tuurlijk moet je daarmee wel rekening mee houden als je wilt verkopen. Als Ajax bijvoorbeeld een Mazraoui wilt verkopen dan kunnen ze bijvoorbeeld bij Club Brugge minder geld voor hem krijgen dan bij bijvoorbeeld Manchester City. De 1 zal bijvoorbeeld maximaal 20 miljoen voor hem neerleggen de ander maximaal 35 miljoen.AZ kan wel meer voor Boadu krijgen bij een buitenlandse club. Maar als Boadu perse naar Ajax wilt (iets wat ook zijn grote droom was) na AZ en AZ wilt niet met een ongemotiveerde speler blijven zitten zal AZ toch meer richting het bedrag moeten gaan wat Ajax maximaal voor hem wilt neerleggen als AZ toch een gigantisch bedrag wilt vangen voor Boadu. Want een ongemotiveerde speler op de bank of tribune zal snel in waarde zakken.

30 november 2019 om 13:01

@ninjakai oh wow ajax heeft een keer een speler die overbodig was aan az verkocht terwijl ajax sterkhouders weg haalt bij az. Nogal een wezenlijk verschil he? Gewoon betalen wat er gevraagd wordt en anders is er gerust een engelse club die hetzelfde bedrag lachend wil betalen. Beetje denigrerend met je zware strijd met heerenveen of willem 2. Dat ze allebei een keer een leuk jaar hebben zegt nog niets he. Az is onderhand al zowat 10-15 jaar in de top 5 te vinden.

30 november 2019 om 13:07

Als Boadu en Stengs slim zijn gaan ze niet direct naar een Engelse club na AZ. Kans is groot dat ze daar net als Vincent Janssen en Jahanbaskh op de bank terecht zullen komen omdat ze te weinig status hebben opgebouwd. Want ze volgen daar waarschijnlijk geen wedstrijden van AZ.

30 november 2019 om 13:32

Zelfs voor 20M gaan ze akkoord. De prijs zal pas stevig opgekrikt worden als hij succesvol word bij Ajax. De laatste stap om ready te zijn voor het buitenland, zal of bij ons of Psv gezet worden. Zoals het er nu uit ziet hebben wij (Ajax) de grootste kansen.

30 november 2019 om 14:12

@Azb Ajax is ook een heel ander kaliber club dan AZ.
Leuk dat ze 10-15 jaar in de top 5 spelen maar dat plaatst je niet op gelijke hoogte.
Gevolg is dat je sterkhouders aan dat soort clubs kwijt raakt.
En als je dan kijkt wat er daarvan geslaagd is wordt het wel duidelijk dat het een ander nivo is.

30 november 2019 om 09:39

Nee hoor, waarom Boadu halen als we Traore, Hansen en Brobbey hebben? Zonde om hem te halen!

30 november 2019 om 09:48

Precies! Kijk en test nou is eerst iemand die je zelf al hebt. Ik word niet goed van die koopzieke mensen

30 november 2019 om 09:49

ik kan niet ontkennen dat de kwaliteiten van Boadu buiten kijf zijn maar het zou idd kapitaalsvernietiging zijn door hem te halen

30 november 2019 om 10:16

Ik snap je punt wel. Maar dit wordt dus de spagaat waarin Ajax zich gaat bevinden bij het vervangen van verkochte spelers. Als Ajax dan een keer de Champions League misloopt of in de poulefase kansloos wordt uitgeschakeld, dan wordt weer geroepen dat Ajax niet goed heeft gehandeld. Moreel van het verhaal: het is moeilijk om het goede te doen als Ajax zijnde en het wachten is op slechte resultaten. Dan zijn de rapen gaar.

30 november 2019 om 10:32

Zal wel meevallen. Ligt eraan op de manier waarop en door wie. Kom je volgend jaar in een poul met City en Dortmund tja daar kun je op stuk lopen. Voorlopig is Ajax al bezig met zijn 3e goede seizoen. Ook nu met andere spelers en een andere trainer gaat Ajax vooralsnog prima verder. Dat het een keer niet lukt heeft elke club wel is last van. Ik denk dat iedereen al lang blij is dat we weer structureel mee doen.

30 november 2019 om 10:56

@diegelberedswat jij zegt, is de fout die Ajax jaren gemaakt heeft. Deze jaren met Rostov, Nice, Rapid etc werden ook spelers uitgeprobeerd die niet goed bleken en waardoor je CL misliep. Men is nu langer vooruit aan het kijken en eerder bezig met de voorbereiding op komend jaar.goed geleerd, duurde even, maar beter laat dan nooit. De talenten drijven zelf boven zodra ze goed genoeg zijn

30 november 2019 om 11:13

@diegelbereds: filosofie van Ajax blijft jeugd inpassen als dat kan. Dat dit nu minder snel gebeurt omdat het niveau enorm is toegenomen, doet niets af aan deze filosofie. Buitenkansjes zullen absoluut aangekocht worden, maar jongens als Boadu die het nu goed doen en AZ spekken met veel te veel geld zie ik echt niet gebeuren zolang we meer dan voldoende potentie in huis hebben. Een jongen als Traore denk ik dat hij het echt wel gaat maken bij ons, die scoort aan de lopende band in Jong Ajax en gaat dit seizoen al echt wel minuten maken in het 1e. 25 of misschien wel 35 miljoen voor Boadu zou ik belachelijk vinden, dan hoop ik eerder dat we voor een dergelijk bedrag Reinier kunnen halen (alhoewel ik die eerder naar een Barca of Real zie gaan).

30 november 2019 om 11:48

Kapitaalvernietiging? Je ziet aan alles dat Boadu een wereldtopper gaat worden! Als je hem haalt voor 25 miljoen kun je er 3 jaar plezier van hebben en hem verkopen voor het viervoudige! Huntelaar stopt, terwijl Tadic niet meer de jongste is. Stel Tadic raakt voor langere tijd geblesseerd, wil je dan aankomend seizoen al volledig vertrouwen op Traore? Die scoort wel veel in de KKD, maar ik vind hem nou nog niet echt sterk genoeg spelen. Daar kun je echt nog niet mee aankomen in de CL. Haal nu maar gewoon Boadu! Tadic is multifunctioneel genoeg om er naast te gebruiken!

30 november 2019 om 11:53

Hansen en Brobbey moeten zich eerst nog een jaartje of twee doorontwikkelen bij Jong Ajax. Huntelaar stopt waarschijnlijk na dit seizoen. En Tadic kan ook prima linksbuiten spelen mocht Boadu komen. Dan kan Boadu dus eerste spits worden en Lassina Traore de tweede spits volgend seizoen. Niks mis mee. Brobbey en Hansen dan bij Jong Ajax spelen voor 1-2 seizoenen voordat ze worden overgeheveld naar het eerste. En sowieso wordt Boadu geen kapitaalsvernietiging want hij is een buitencategorie toptalent die Ajax later weer voor veel geld kan doorverkopen en bovendien zullen Traore, Brobbey en Hansen ook nog steeds hun kansen gaan krijgen.

30 november 2019 om 12:16

jij denkt dat Ajax Boadu in 2023 voor 100 miljoen verkoopt? yeah right.

30 november 2019 om 12:41

Als de transfermarkt dan nog verder geëxplodeerd is zou dat zomaar eens kunnen.

30 november 2019 om 13:41

Traore/Brobbey gaan daar geen 2 jaar meer op wachten. Dan verkoopt Az Boadu aan het buitenland en halen ze Brobbey op bij Ajax. Ik denk zeker dat hij dat wel wil tegen die tijd als hij nog steeds geen kans heeft gehad.

30 november 2019 om 13:48

Wie weet maakt Boadu wel zoveel indruk dat hij na 1 seizoen al verkocht wordt net zoals Davinson Sanchez. En dan kunnen Traore en Brobbey met elkaar gaan concurreren om de eerste spitspositie. Voorlopig heeft Brobbey nog geen eens een basisplek bij Jong Ajax.

30 november 2019 om 17:24

Waarom niet dan? Hij is zeer talentvol en zit nu al bij Oranje. Een talentvolle spits die er 3 jaar veel ballen in schopt bij Ajax kan echt wel voor de hoofdprijs verkocht worden. Ik mis argumenten van jouw kant.

30 november 2019 om 10:58

Alsjeblieft niet. AZ spelers bij Ajax is nou niet echt een gelukkige combinatie gebleken. Geen AZ spelers meer aub.

30 november 2019 om 11:51

Nu scheer je ze allemaal over een kam. Wat kan Boadu daar aan doen? Die is toch niet van hetzelfde DNA als een Lindenberg of Viergever?

30 november 2019 om 12:14

Of Gudelj, Sigthorsson etc? Ik snap Ripley wel, AZ spelers zijn de laatste jaren bijna allemaal geflopt bij Ajax. Moisander vond ik zelf nog wel een nuttige speler. Van mij hoeft Boadu ook niet zo nodig te komen als er 25-35 miljoen voor betaald moet worden. Ga dan maar voor Traore, Brobbey en Tadic + miscchien nog goedkope pinchhitter voor als KJH vertrekt. Die Reinier mogen ze van mij wel goed bod voor doen, van wat ik heb gezien is dat echt een uitzonderlijk groot talent.

30 november 2019 om 12:21

Wat dacht je van Demy de Zeeuw dan. Ook zo'n pannenkoek! Niet aan beginnen gewoon lekker doorgaan waar we mee bezig waren. Talenten laten ontwikkelen en af en toe een buitenkansje en zekerheidje binnen halen.

30 november 2019 om 11:39

Az gaat nu absurde bedragen vragen nu Ajax zoveel geld binnenharkt dus nee laat dat maar gewoon waaien.

30 november 2019 om 11:58

Ze kunnen dat wel vragen maar Ajax hoeft daar niet in mee te gaan. Als Ajax aangeeft maximaal 25 miljoen aan Boadu te willen uitgeven zal AZ dus Boadu aan een buitenlandse club moeten verkopen als ze meer voor hem willen krijgen. Maar als Boadu perse naar Ajax wilt na AZ zal AZ waarschijnlijk toch water bij de wijn moeten doen richting Ajax als ze niet met een ongemotiveerde speler willen blijven zitten. Slaagt AZ er wel in om Boadu bijvoorbeeld voor 40 miljoen aan een buitenlandse club te verkopen then so be it en chapeau dan voor AZ.

30 november 2019 om 20:51

Maar als Boadu perse naar Ajax wilt na AZ zal AZ waarschijnlijk toch water bij de wijn moeten doen richting Ajax als ze niet met een ongemotiveerde speler willen blijven zitten. Helaas voor Ajax wil Boadu niet perse naar Ajax. Ajax stond nog niet zolang geleden bij Boadu op de stoep maar die heeft ze simpelweg afgewimpeld.

1 december 2019 om 11:24

Omdat hij zich eerst nog verder wilde doorontwikkelen bij AZ. Daar is hij zeker van een basisplek. Bij Ajax zou hij nu op de bank zitten. Dus op zich logisch dat hij toen Ajax afwimpelde. Maar dat kan weer veranderen natuurlijk. Volgend seizoen zal er wellicht wel een basisplek bij Ajax mogelijk zijn voor Boadu.

30 november 2019 om 13:36

Zolang Ajax tegen het herenakkoord in onze jeugd blijft wegroven gaan spelers zoals Boadu en Stengs absoluut niet naar ajax.

Ik zie nu al mensen zeggen liever boadu dan Reinier. Dat snap ik ook wel mensen halen liever bekenden gezichten in huis. Maar dan hebben jullie die Reinier nog niet zien voetballen deze gast moet de vervanger worden van Ziyech en als je de motor van dit Ajax moet vervangen mag Ajax daar niet zuinig op zijn. Daarnaast zijn Reinier en boadu als voetballers niet te vergelijken!!!!

30 november 2019 om 11:01

En een spits hebben we niet nodig, we hebben er al 3 potentiele sterren klaar staan. Reinier zou ik enorm verwelkomen, maar zal echt niet naar ons komen. Die gaat naar Real, Barca, Juve, Man City of PSG of dergelijke denk ik.

30 november 2019 om 12:02

Ajax heeft geld genoeg om beide spelers te kunnen halen. Waarom dus kiezen tussen deze spelers?

30 november 2019 om 13:37

Boadu gaat niet naar ajax, dus er valt niet te kiezen tussen deze spelers.

Prachtig dat zo’n artikel aan het einde van het seizoen ook werkelijkheid wordt. Als ajax dit slim aanpakt blijft de succes niet uit. Het niet te snel naar het buiteneland vertrekken beloond zich, dat heeft zich dit seizoen bewezen. Hoop dat psv az feyenoord dit kunnen inzien

30 november 2019 om 13:39

Het enige dat Psv, AZ en Feyenoord inzien is dat Ajax zich niet aan het herenakkoord houdt, waardoor ze ajax niets meer zullen gunnen en al helemaal hun topspelers niet.

30 november 2019 om 13:42

Herenakkoord gaat over jeugdspelers onder de 18. Heeft helemaal niets met Boadu te maken.

2 december 2019 om 07:10

@brobbeast,herenakkoord gaat inderdaad over jeugdspelers, maar denk jij dat AZ zijn goede spelers wil verkopen aan een club die keer op keer jeugdspelers wegroofd, zelfs nadat er een herenakkoord is gesloten?

Geef liever Traore en Brobbey de kans dat kost niks. Wat een onzin zeg dat kopen kopen kopen. We zijn goed in opleiden ga daar dan mee door. Buiten dat hoeveel spelers van Az zijn er inmiddels wel niet mislukt bij Ajax. Traore of Brobbey kunnen net zo goed worden. Maar de angst om een talent de kans te geven is weer aanwezig hoor.. haal die bejaarde Huntelaar er maar uit en Siem de Jong daar hebben we niks meer aan. Doorselecteren!

30 november 2019 om 10:13

Eindelijk eens een verstandige Ajax supporter (neem ik aan) die eerst eens naar de eigen opleiding kijkt ipv alleen maar dat gekoop. Ajax staat oa bekend om zijn prima jeugdopleiding, maar het is nu al ruim twee jaar meer een koopclub aan het worden dan dat er eigen jeugd word aangevuld met passende aankopen.die jongens die nu bij Jong lopen of in de A-jeugd moeten hier toch ook niet vrolijk van worden, al die berichten elke keer over mogelijke aankopen.ik voorzie veel vaker het "dani de Wit scenario" voor de komende jaren,....prima jeugdspelers die voor speeltijd elders gaan.

30 november 2019 om 10:21

Daar ben ik dus ook bang voor. Zelfs Dani de Wit hadden we nog wel kunnen gebruiken. Ondergewaardeerd speler die vooral op Ajax showtime door de bekende popi jopies stelselmatig belachelijk gemaakt werd. Aankopen als Martinez,Tagliafico,Sanchez,Milik dat zijn top gescoute spelers maar we moeten toch niet meegaan met de absolute top. Dan betaal je straks 30 miljoen voor een talent. Dan ben je gewoon niet wijs en verlies je als club ook een stukje identiteit.

30 november 2019 om 11:40

Traore had allang meer meer minuten moeten maken in Ajax 1. Baal echt dat ten hag hem links laat liggen

Beter steld Asher dit aan de kaak in het Euro Parlement. Hij kent vast wel de lijntjes hier naar toe. T moet maar eens afgelopen zijn

30 november 2019 om 13:09

@ fckangaroo En dan, dat parlement zit er alleen maar voor de show, en heeft zelf totaal geen macht. Dat zogenaamde parlement is niets meer dan een stemmachine voor de Europese Commissie en Europese Raad. Individueel of als onderdeel van een Europese fractie hebben EU parlementsleden niet het recht op "initiatief"; wat inhoud dat zij geen wetten/wetwijzingen in kunnen dienen. Dat nep parlement heeft Ãæ’ã¦â€™ã£â¢ã¢â¼berhaupt nog niet eens de macht om zelf iets op de agenda te zetten, het is de corrupte Europese Commissie die de agenda van het Europese parlement bepaalt. Ook moet je individueel of als Europese fractie van te voren toestemming vragen wanneer je kritische vragen wilt stellen aan of over de Europese Comissie en Europese Raad. Als klap op de vuurpijl hebben laatst genoemde organen ook nog eens het recht om elke stemminsuitslag van het Europese parlement terug te sturen naar het Europese parlement, als zij om wat voor redenen dan ook het er niet mee eens zijn. Dat gaat gewoon net zolang door totdat er iets uit komt waarmee de Europese Commissie en Europese Raad mee kunnen leven. Het Europese parlement is niets meer dan goed betaald "parlementje" spelen op kosten van de Europeanen. De reden dat Zuid Europese landen ongelimiteerd tegen dezelfde lage rente percentages als het noorden mochten lenen, komt omdat de EU zich vanaf het begin meteen liet chanteren door Frankrijk. Het belangrijkste is dat het de lobby van de noord Europese/amerikaanse banken was, die er voor zorgde dat alle wettelijke beperkingen (die er eerst weldegelijk waren) die het verboden dat het zuiden ongelimiteerd tegen dezelfde rente percentages als het noorden konden lenen; door hun lobby zijn opgeheven. Het klinkt politiek leuk hoor dat zuid Europa er zoã£â£ã¢â¢ã£â¢ã¢â´n puinhoop van gemaakt heeft, en dat we solidair met het zuiden moeten zijn. Al die financiã£â£ã¢â£ã£â¢ã¢â«le reddingsoperaties zijn niets meer dan ordinaire "bails outs" voor de banken. Die wisten dat het vroeger of later fout zou gaan, en sinds de crisis nog keertje extra profiteerden. Door samen met de multinationals alle overheidsbedrijven via privatisering voor een grijpstuiver op de kop konden tikken. Onder het mom van het aflossen van schulden en bezuinigen. Uiteraard verteld geen enkele Nederlandse of buitenlandse politieke partij dit aan haar kiezers. Wanneer jezelf een kijkje neemt in de internationale verdragen in plaats het verhaaltje van de media, politieke partij en hun technocraten voor waarheid aan te nemen. Kom je een hele vieze realiteit tegen die door al die partijen uiteraard niet benoemd worden. Ook al heeft de EU technisch gezien wel de macht, die gaan echt niets doen wat tegen de haren instrijkt van de banken/multinationals. Overigens is het jammer om te horen dat een van de grootste politieke privacy vernietigers van Nederland Ajacied is. Helaas werkt het niet zo, maar op basis daarvan zou hij van mij een stadion verbod moeten krijgen.

Boadu is een goede speler en als Ajax hem binnenhaalt, dan zal Tadic waarschijnlijk niet meer in de spits gaan spelen. Anderzijds denk ik dat Boadu na dit seizoen niet nodig is, want je hebt Tadic natuurlijk die als diepe spits kan spelen en als Huntelaar besluit om er nog 'n seizoen aan vast te plakken, dan heb je Huntelaar ook nog. Daarachter heb je dan nog spelers als Traoré, Danilo en Brobbey en vooral van Traoré ben ik wel een fan. Die verdiend in mijn ogen nu al meer minuten in Ajax 1, want hij scoort bij Jong Ajax gemakkelijk snel en veel goals en heeft in principe gewoon alles: fysiek sterk, prima lengte, kan goed koppen, voetballend prima, vrij snel, balvast en hij heeft scorend vermogen.

30 november 2019 om 10:25

Zou een perfect aanspeelpunt zijn volgens mij. Wat is die gozer sterk en jaagt 90 minuten lang door. Huntelaar moeten we afscheid van nemen. Hij heeft voor ons veel betekend maar zijn minuten zullen minder en minder worden. Ik gun hem nog wel een jaartje bij een andere club maar hij mag natuurlijk ook iets in de jeugd gaan doen als hij dat wil.

Ajax met een aanval Traore en Boadu. Dat staat toch garant voor veel doelpunten? Alleen zou er 1 op de vleugels moeten.

30 november 2019 om 10:39

Of 1 niet moeten komen

30 november 2019 om 12:04

Of 1 moet op de bank plaats nemen en de ander in de basis. Boadu basis, Traore reserve. Brobbey Jong Ajax. Prima opgelost dan.

30 november 2019 om 12:29

Nou euh nee. Dank je. Az spelers zijn niks voor Ajax. Az heeft een top team maar bij Ajax renderen ze vaak minder. Zou ook best aan Ajax kunnen liggen geen idee. Ze worden bij Az opgevoed Ajax te haten ( gezien in een docu ) Bij Ajax gaat het er denk ik wat harder aan toe soms. Moet je tegen kunnen. Dan komt de extra druk er nog bij en de meninkjes van Jan en alleman. 2 slechte wedstrijden en Valentijn Driessen schrijft je kapot dus beter blijven ze lekker in Alkmaar of gaan ze voor 30 mil naar Psv. Dat zie ik veel meer zitten eerlijk gezegd

30 november 2019 om 12:35

Boadu is geen typische AZ speler. Boadu is zelfs een geboren Amsterdammer, heeft dus ook de Amsterdamse flair en heeft jaren bij Buitenveldert gevoetbald. Hij keek jaarlijks uit op de Arena en zijn grote droom was om in het eerste van Ajax te gaan spelen. Ajax heeft hem ook meerdere keren proberen vast te leggen.

30 november 2019 om 13:43

Ja dus? Nu heeft hij zijn geluk elders gevonden. Ajax vond hem niet goed genoeg. Zijn genoeg Amsterdammers die uiteindelijk nooit voor Ajax hebben gespeeld.

30 november 2019 om 13:50

Boadu wilde perse in de spits spelen en koos voor een avontuur bij AZ. Er zijn ook Amsterdammers die via een omweg bij het eerste van Ajax zijn beland. Zoals Promes bijvoorbeeld.

30 november 2019 om 21:00

Nee, Ajax vond hem niet goed genoeg. Hieronder een stukje uit een interview met Boadu. Onder meer Ajax, AZ en FC Utrecht toonden belangstelling voor Boadu toen hij nog een jong talentje was bij het Amsterdamse SC Buitenveldert. "op mijn elfde ben ik op stage geweest bij Ajax. Daar vonden ze me niet goed genoeg. Ik heb drie keer meegetraind en een oefenwedstrijd gespeeld", blikt Boadu terug. "daarin scoorde ik één keer, voor mijn gevoel was het goed gegaan. Ik was ervan overtuigd dat ze me eruit zouden pikken.""totdat ik op gesprek moest komen en hoorde dat ik terug kon naar Buitenveldert. Dat kwam hard aan. Thuis barstte ik in tranen uit. Mijn ouders zeiden dat alles goed zou komen en dat gebeurde: twee weken later meldde AZ zich.

1 december 2019 om 11:31

Dat klopt hij heeft 4 stage dagen gelopen bij Ajax maar moest toen als rechtsbuiten spelen. Toen maakte hij niet genoeg indruk op Ajax. Een onjuiste beoordeling geweest van Ajax achteraf gezien, denk dat ze nu wel overtuigd zijn van zijn kwaliteiten.

Als Ajax Boadu koopt is dat pure kapitaalvernietiging, je kan dan iig Brobbey en Traore afschrijven en daarbij hebben ze met Hansen een iets jongere spits die in potentie minstens net zo goed is

30 november 2019 om 10:52

Of Ajax verhuurt Troare aan AZ voor 1 seizoen. Al zal ik best snappen dat AZ eigen jeugd dan de kans geeft, mits er was is.

30 november 2019 om 12:15

Onzin. Boadu kan in de basis spelen als Tadic weer linksbuiten gaat spelen volgend seizoen of mogelijk zelfs als rechtsbuiten als vervanger van Ziyech. Huntelaar zal stoppen na dit seizoen. Traore kan dan de concurrentie met Boadu aangaan als 2e spits. En Brobbey en Hansen kunnen zich dan nog 1-2 seizoenen eerst doorontwikkelen bij Jong Ajax. Op die manier kunnen alle spitsen gewoon veel geld opleveren bij verkoop en is er dus absoluut geen sprake van kapitaalsvernietiging.

30 november 2019 om 13:09

@futures mocht boadu weg gaan hoop ik nu toch echt dat druijff gewoon de kans krijgt. Prachtige spits met een neusje voor de goal!

Ik zou ook wel graag Boadu en Stengs bij Ajax zien maar ben ook wel wat huiverig voor AZ spelers. In het verleden zijn ze meer mislukt dan gelukt bij Ajax of PSV. En ook de spelers die voor een hoofdprijs weggingen de laatste jaren (Jahanbaksh en Till) laten het nog niet echt zien op een hoger niveau. Weghorst heeft het wel waargemaakt tot nu toe.Boadu zal wel prima passen bij Ajax, en ik weet niets van die Braziliaan maar ik moet wel zeggen dat de Zuid Amerikanen die gekomen zijn me wel elke keer goed bevallen en dus zal ik denk ik toch wel eerder daar voor gaan.En daarnaast Az laat Boadu nooit voor 25 miljoen naar Ajax vertrekken. Weet trouwens niet hoelang zijn contract nog loopt maar als dat nog wel even is dan zal Ajax echt wel met meer moeten komen.Ik zou eerder zeggen bied 30 miljoen voor Ihataren als Ziyech vertrekt daar ga je veel meer aan hebben en als hij samen kan spelen met Unuvar zou echt meesterlijk zijn.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren