Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Arsenal grijpt in na Europees echec en ontslaat Unai Emery

Laatste update:

Arsenal heeft per direct een einde gemaakt aan de samenwerking met manager Unai Emery, zo meldt de Londense club vrijdag via de officiële kanalen. De beslissing om de Spaanse coach te ontslaan komt een dag na de 1-2 nederlaag tegen Eintracht Frankfurt in de groepsfase van de Europa League. Assistent-manager Fredrik Ljungberg neemt voorlopig de honneurs waar in de dug-out van Arsenal, dat zondag op bezoek gaat bij Norwich City.

De positie van Emery stond al enige tijd onder hevige druk, daar Arsenal al zeven wedstrijden op rij niet heeft weten te winnen. Daarnaast leek het gros van de spelersgroep uitgekeken te zijn op de werkwijze van de oefenmeester uit Spanje. Onder meer de BBC wist vrijdagochtend al te melden dat er door de beleidsbepalers crisisoverleg werd gevoerd om de toekomst van Emery te bespreken. Er is dus voor gekozen door de Arsenal-directie om de 47-jarige trainer de laan uit te sturen.

Emery, die zelf tot het laatste moment bleef hopen op een ommekeer bij Arsenal, begon medio 2018 aan zijn werkzaamheden in het Emirates Stadium, als opvolger van Arsène Wenger. In zijn eerste seizoen zorgde Emery voor een serie van 22 wedstrijden zonder nederlaag, terwijl daarnaast de finale van de Europa League werd bereikt. In de eindstrijd was Chelsea echter duidelijk te sterk (1-4). Vanwege een dramatische eindsprint liep Arsenal ook nog eens een plaatsbewijs voor de Champions League mis.

De vormcrisis werd doorgetrokken naar dit seizoen, want Arsenal maakt al enige maanden een zeer tegenvallende indruk. In de Premier League wisten de Londenaren tot dusver slechts vier van de dertien duels winnend af te sluiten, wat heeft geresulteerd in een teleurstellende achtste plaats. Tevens was er ontzettend veel kritiek op de vaak defensieve speelstijl die Emery voorstond. Als mogelijke opvolger is onder meer Nuno Espírito Santo in beeld, al wil de Portugese manager niet openlijk speculeren over een vertrek bij Wolverhampton Wanderers.

Verstandige keuze van Arsenal om Unai Emery te ontslaan?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
29 november 2019 om 11:48

Wie moet het nou gaan doen bij Arsenal ? Ik denk dat je net als bij Feyenoord heel weinig kandidaten hebt, het zijn alle 2 prachtige clubs maar wel goed in verval.

29 november 2019 om 11:53

Giovanni van Bronckhorst? Why not?!

29 november 2019 om 12:09

Werkt al voor new york en zit bij de city group

29 november 2019 om 12:50

Zat viera ook en is daar toch ook gegaan toen die coach werd van nice geloof ik

29 november 2019 om 13:36

Pochettino, Allegri, Arteta, Howe lijken me prima kandidaten. Pochettino lijkt me wel nog het meest twijfelachtig maar die andere drie moeten toch wel te porren zijn voor een club als Arsenal.

29 november 2019 om 12:11

Vooraf al voorspeld dat dit seizoen een kansloze missie zou gaan worden voor Emery. Het elftal van Arsenal is, op enkele spelers na, gewoon pure middelmaat. Ik hoop voor Arsenal-fans dat een nieuwe trainer voor een opleving kan zorgen, maar deze zal met dit spelersmateriaal niet structureel zijn. Uberhaupt een nieuwe, kwalitatief goede trainer vinden zal al een hele opgave worden.

29 november 2019 om 13:31

Die hebben hetzelfde probleem daar als Psv. Een trainer die liever kiest voor middelmaat op het middenveld ipv spelers die kunnen voetballen. Qua materiaal is het allemaal zo slecht nog niet.

29 november 2019 om 11:13

Ik hoop dat dit sarcasme is😂😂

29 november 2019 om 11:21

Zo slecht was het toch allemaal niet

Nou Arsenalfans, gefeliciteerd!

Mooi, nu PSV van Bommel nog ontslaan en gelijk Emery halen.

29 november 2019 om 11:14

Hoezo zou je Emery bij PSV willen? Of je moet Ajacied zijn haha. Die man heeft echt werkelijk niks gepresteerd bij Arsenal.

29 november 2019 om 11:19

Bij Arsenal niet, bij Sevilla zeker wel. En het is niet dat je na een mislukt avontuur gelijk niets meer kan, kijk naar Koeman. Die is ook zeker niet overal geslaagd.

29 november 2019 om 11:21

Bij Arsenal niet nee... Met Sevilla wel 3x de Europa League gewonnen en bij PSG nationaal ook bijna alles gewonnen wat er te winnen valt (niet dat dat zo'n prestatie is met dat team, maar toch )

29 november 2019 om 11:26

Behalve 1 jaar de titel, met toch wel de beste selectie van de competitie.. Niet bepaald goed.

29 november 2019 om 11:26

Niet waar. Onder Emery is PSG één keer niet kampioen geworden. Dat is ook een prestatie op zich.

29 november 2019 om 11:27

Bij PSG gewoon hard genaaid door de scheids anders waren ze bij de laatste 4 gekomen.

29 november 2019 om 11:30

Tijd zal leren of hij niks heeft gepresteerd. Ik begin steeds meer te geloven dat Wenger lange tijd boven stand heeft gespeeld met Arsenal. Ik zie een nieuwe coach het niet heel veel beter doen. Arsenal leeft in het verleden maar zijn echt een heel stuk minder dan de rest.

29 november 2019 om 11:34

Bouw gwn een elftal om Ozil, Auba en Lacazette en je speelt elke ploeg kapot.

29 november 2019 om 11:47

Ozil z'n tijd is voorbij. Aubameyang, Lacazette en Torreira zijn (slechts) 3 topspelers die in de selectie van Arsenal te vinden zijn. Verder is het allemaal niet meer dan matig.

29 november 2019 om 11:53

Lacazette is geen topper, beter halen ze een sterke centrale middenvelder want die Guendouzi kan er niet veel van.

29 november 2019 om 11:55

Oei @El Fenomeno, dat mag je hier niet zeggen hoor dat Guendouzi niet goed is, die staat hier op een voetstuk. Zelf vind ik het een enorm druistige hardwerkende middenvelder, niet meer of minder. Maar hier wordt hij vaak omschreven als een elegante techneut.

29 november 2019 om 11:55

Wazza: leno is ook prima keeper hoor, tierney heeft veel potentie en bellerin ook al is die wat ouder. Maar nog steeds prima. Ik vind guendouzi ook niet zo geweldige speler hoor.

29 november 2019 om 12:00

Met zeiken op Guendouzi kom je hier wel weg hoor. Het is eerder de opmerking richting Lacazette dat wat minder geaccepteerd zou worden.

29 november 2019 om 12:05

Klopt want iedereen die Lacazette geen topper vindt heeft weinig verstand van het spelletje

29 november 2019 om 12:16

Ik zal die opmerking doorsturen naar WK-winnaar Deschamps dat toppers hun piekjaren doorbrengen bij het slechtste Arsenal van de afgelopen 40 jaar in de kelder van Europa. Misschien dat Lacazette dan wel opgeroepen wordt. Of misschien gaat hij toch liever voor Wassim Ben Yedder.

29 november 2019 om 12:52

@XIII nou als je kijkt naar dat Monaco team is het niet verwonderlijk dat Emery geen kampioen is geworden. Het elftal zat vol met potentiële wereldtoppers als Mbappe, Bernardo Silva, Fabinho, Mendy en Lemar (verkeerde clubkeuze gemaakt). Aangevuld met ervaren spelers die voor stabiliteit zorgen in o.a. Falcao, Moutinho en Subasic stond er gewoon een topteam. Ze hebben in datzelfde seizoen niet voor niets de halve finale van de Champions League gehaald.

29 november 2019 om 14:07

Misschien moeten we een Fransman halen die uiteindelijk op de bank achter Lacazette komt te staan. Dat zijn ( denk ik ) de vereisten.

29 november 2019 om 15:09

Leno is een topkeeper, heeft veel belangrijke saves gehad anders had je nog lager gestaan.

29 november 2019 om 15:13

Heb Arsenal een aantal keer zien spelen en het centrale middenveld heeft nul balans en wordt altijd makkelijk overlopen. Guendouzi rent als een kip zonder kop rond en blinkt nergens in uit, beter gezegd komt die overal tekort in.

Lacazette riep ik voor zijn komst al dat het een middelmatige spits was. Ook die blinkt nergens in uit.

30 november 2019 om 15:00

Dat beweer ik al jaren @vivalasvegas (jouw opmerking over Wenger). Wenger heeft altijd het optimale resultaat uit de ploeg gehaald (zeker gezien zijn beperkte middelen een resultaat van jewelste). Veel "brulapen"hier die regelmatig Wenger Out riepen kon ik niet uitstaan. Scorebordjournalistiek is zo vervelend. Men denkt gelijk te hebben omdat het enige is waar ze naar kijken is een uitslag.de Amerikanen die de club hebben gekocht zijn to blame. Tis enkel een businessmodel, niet meer en niet minder. De fans komen op de laatste plaats. Ik hoop dat Ljungberg t een beetje op de rit krijgt. Wordt een zware klus...

29 november 2019 om 13:42

Doe dan maar pocchetino

Hier kan psv ook een voorbeeld aan nemen

Daarom hoorde ik getoeter in m'n straat 😂😁😁
Gefeliciteerd Arsenal fans!

Yes yes Eindelijk. Lekker begin van het weekend

Fantastisch nieuws. Hoe eerder hij ontslagen werd, hoe beter. Geloof me, bij Arsenal krijg je zoveel vertrouwen als trainer dat je het wel heel bont moet maken wil je midden in het seizoen ontslagen worden. Het is al maandenlang één en al drama, iedere wedstrijd konden ze verliezen. Totaal geen beleving bij niemand.

lijkt me de enige juiste beslissing, nu hopen dat Poch openstaat voor Arsenal, dan kunnen ze weer stappen vooruit zetten.

29 november 2019 om 11:18

Haha, dat zou wat zijn zeg! Meer dan welkom trouwens, top trainer.

29 november 2019 om 11:18

Poch staat alleszins op nummer 1 bij Arsenal als vervanger van Emery. Als hij Arsenal afwijst lijkt het te gaan naar Nuno van Wolves. Hoop persoonlijk echt op Poch, maar zie het niet gebeuren.

29 november 2019 om 11:21

Er zijn andere mensen die ik liever zie dan Nuno. Howe lijkt mij nog steeds een goed idee, en misschien is Arteta een kans geven ook geen verkeerd idee. En ook Vieira doet het zeker niet verkeerd met Nice.

29 november 2019 om 11:27

Arteta zou gezegd hebben dat hij niet wil vertrekken van Manchester City midden van het seizoen. Anders is hij sowieso mijn tweede keuze na Poch. Als beide heren niet geïnteresseerd zouden, betere een interim-trainer halen tot het einde van het seizoen en dan pas een keuze maken.

29 november 2019 om 11:28

Maar Emery is toch te levende bewijs dat het niet altijd verstandig is om trainers aan te stellen die enkel hebben gepresteerd met clubs die niet tot de absolute top behoren? Alle namen die jij noemt zijn grote gokken. Nu moet ik wel bekennen dat er weinig trainers beschikbaar zijn die in de top geslaagd zijn, dan kom je al gauw op Pochetino (maar is Tottenham wel top?) of Allegri (ben ik geen fan van). Ik zou eigenlijk niet weten wie men voor de groep moet zetten. Voor nu is het wellicht verstandig om Ljunnberg tot het einde van het seizoen voor de groep te zetten en tegen die tijd maar eens kijken wat verstandig is.

29 november 2019 om 11:34

Emery was trainer bij Psg? Daarnaast waren Poch en Guardiola ook trainers die niet gepresteerd hadden bij topclubs vooraleer ze trainers werden bij respectievelijk Spurs en Barcelona. En ook, er zijn gewoon geen toptrainers beschikbaar. Tenminste geen trainers die naar Arsenal willen komen. Arsenal blijft aantrekkelijk voor de meeste trainers, maar geen enkele toptrainer zal zijn ploeg midden van het seizoen verlaten om naar dit Arsenal te komen. Het is nu eenmaal de realiteit.

29 november 2019 om 11:37

Dan zal hij wel afstand moeten doen van zijn vertrekclausule. Denk niet dat hij dat zo snel gaat doen.

29 november 2019 om 11:41

Ja hij was trainer bij Psg, maar hij presteerde het daar om geen kampioen te worden en hij gaf een 4-0 voorsprong weg tegen Barça door met een laffe instelling te spelen. Ik had het over trainers die iets gepresteerd hebben bij topclubs. Maar goed, het blijft inderdaad een lastig verhaal om een goede trainer te vinden midden in het seizoen.

29 november 2019 om 12:09

@stravven, Howe lijkt mij ook het beste. Wel na het seizoen. Freddie kan het afmaken en bezig zijn met het team neerzetten voor volgend jaar in samenspraak met Howe.

29 november 2019 om 14:26

Poch heeft al duidelijk gemaakt dat hij nooit trainer zal worden van Arsenal en Barcelona. Hij heeft een sterke connectie met the Spurs en Espanyol.

Vrij logisch natuurlijk. Ben benieuwd wie de volgende is in de rij bij arsenal

Korte termijnbeleid in Londen. Een nieiwe trainer gaat met deze selectie echt niet beter presteren? Arsenal heefr vooral een aantal aankopen nodig.

29 november 2019 om 11:15

Je kunt Arsenal veel verwijten, maar niet dat ze aan korte termijnbeleid doen

29 november 2019 om 11:15

Dan heb je duidelijk geen Arsenal gekeken de laatste maanden. Met deze selectie moet je op zn minst beter kunnen spelen dan nu wordt gedaan. Elke wedstrijd is een drama en ze worden weggespeeld door Southampton, Watford, Wolves, Palace etc. Dit kon echt niet langer door zo. De slechtste reeks sinds 1992. En zelfs in de EL wordt er niet meer gewonnen terwijl die competitie vorig jaar te makkelijk was voor ons met een slechter team. Nee Emery moest gewoon weg. De spelers wilden ook niet meer voor hem spelen leek het wel. Daarnaast heeft hij juist alle tijd gehad om te herstellen en is dat niet gelukt..

29 november 2019 om 11:16

Korte termijnbeleid? Dit is op de lange termijn het enige juiste besluit wat genomen kon worden. De selectie is niet vergelijkbaar met City en Liverpool, maar echt wel genoeg om mee te strijden voor de top 4, wat nu ook niet gedaan wordt.

29 november 2019 om 11:37

Bij Wenger schreeuwde iedereen ook om een andere trainer wat heeft dat geholpen? Arsenal is defensief duidelijk te zwak om mee te draaien met spelers als kolasinac mustafi sokratis en luiz maargoed het ligt altijd aan de trainer volgens arsenal fans.

29 november 2019 om 11:41

Kolasinac en Mustafi zijn niet eens basisspelers... Man houd het alstublieft bij Ajax.

29 november 2019 om 11:44

Mustafi noem je? Die heeft welgeteld 0 minuten gemaakt dit seizoen in de PL. Kolasinac stond in de basis omdat tierney geblesseerd was. Sokratis/luiz stonden in de basis omdat holding geblesseerd was. Misschien moet je een keer Arsenal kijken voordat je conclusies trekt.

29 november 2019 om 11:44

Tierney was tot november toch out? En negeer even lekker makkelijk het stukje over sokatis en luiz of vind jij die ook net zo goed als Pique en van Dijk?

29 november 2019 om 11:45

Als je Arsenal meer zou volgen, zou je weten dat praktisch alle fans helemaal klaar zijn met spelers als Kolasinac, Mustafi en Sokratis, en dat de basis verdediging allang zou bestaan uit Tierney - Holding - Chambers - Bellerin. Is al een hele vooruitgang, maar wie stelt steeds de door jou genoemde spelers op? Juist, de trainer.

29 november 2019 om 11:50

Je kan best met deze 4 onervaren verdedige rs speler die zeker talentvol zijn maar dan moet je middenveld top zijn. Dat is dus ook niethet geval bij arsenal?

29 november 2019 om 12:44

Ajax01-05, versta je het niet? Arsenal heeft in zijn laatste wedstrijden niet weten te winnen tegen Southampton, Crystal Palace, Vitoria, Frankfurt, Crystal Palace en Sheffield United. Oke, we hebben geen Van Dijk en Pique in onze verdediging. Los van het feit dan een capabele trainer met Chambers/holding zou spelen in de verdediging, verwacht je toch dat we ook met Sokratis/david Luiz kunnen winnen tegen deze ploegen? Of tenminste de helft van de ploegen die ik heb opgenoemd? Of heeft Crystal Palaca Koulibaly en De Ligt in de verdediging? Man, man, man. Kansloze reacties.

29 november 2019 om 12:52

Holding en Chambers zijn niet beter dan wat er nu staat. Dat is een grote misopvatting.

29 november 2019 om 12:59

En dat staaf je aan de hand van welke feiten? Wanneer hebben beide heren samen eens de kans gekregen in de Premier League? Zeker Holding was voor zijn blessure gewoon stukken beter dan alles wat we hebben in de verdediging.

29 november 2019 om 15:36

Ok laat ik het anders formuleren; Chambers heeft bewezen veruit niet goed genoeg te zijn. Holding heeft op zijn leeftijd 2 a 3 wedstrijden gespeeld waar hij niet door de mand viel. Positiever kan ik het niet brengen. Holding zat er al in de tijd van Wenger, dat is gewoon niet meer dan een backup die in een draaiend team niet door de mand zal vallen. Chambers heeft al zat keer laten zien dat hij niet goed genoeg is, en gaat ook al jaren mee trouwens.

29 november 2019 om 19:58

Holding heeft op zijn leeftijd 2 a 3 wedstrijden gespeeld waar hij niet door de mand viel? Wat? Oke, daar heb ik gestopt met lezen. Holding is niet de verlosser, maar beter dan wat er momenteel op het veld staat.

29 november 2019 om 11:18

Arsenal heeft best een aardige selectie hoor. Elke trainer zou het beter doen. Hij heeft 1,5 de tijd gekregen om er iets van te maken maar het lijkt totaal nergens op.

29 november 2019 om 11:21

Emery heeft bijna 200 miljoen euro verspild aan transfers en we presteren na anderhalf jaar veel slechter dan met Wenger. Als je echt denkt dat met deze selectie niet beter gepresteerd kan worden, stop alstublieft dan met voetbal en kijk cricket.

29 november 2019 om 11:23

Zou het niet verspild willen noemen, er zijn echt wel een goede spelers gehaald voor die 200 miljoen. Pepe, Tierney, Guendouzi, Torreira, Leno en Saliba zijn wel spelers waar je verder mee kan bouwen. Enige wat er nooit is gehaald is een top verdediger.

29 november 2019 om 11:28

Ik gebruik het woord 'verspild' vaak fout. Hiermee wou ik gewoon zeggen dat hij aan 200 miljoen euro transfers heeft gedaan, dan verwacht je dat de club het beter doet dan ervoor.

29 november 2019 om 11:30

Selectie is slecht, maar de manager was ook slecht. Kijk wat vaker Arsenal, dan kon je zien aan zijn opstellingen, formaties, wisselbeleid en tactische keuzes in hoeverre Emery de mist in ging.

29 november 2019 om 12:42

Arsenal heeft een prima team hoor, Hij kiest gewoon steeds voor belachelijke opstellingen. 3-5-2 spele met Arsenal? Hoe haal je het in je hoofd. Hij past zich zelfs aan als Bolton op bezoek komt, Zet hier een coach als Pochettino en die zal dit team wel laten draaien

Niet meer dan terecht natuurlijk, deze man heeft niet de kwaliteiten voor Arsenal. Benieuwd waar ze nu mee komen, het liefst heb ik voor volgend seizoen iemand als Howe of Rodgers voor de groep.

Ten eerste, dit is absoluut de beste keuze. Deze man had wissels en opstellingen waar niemand iets van begreep. Gister stonden ze achter en brengt ie Torreira erin met Laca en Pepe op de bank. Als nieuwe trainer zou ik vol voor Poch gaan mocht ie dat willen. Anders even voor nu een ervaren korte termijn oplossing halen.

Pochettino naar Arsenal? Of zal hij toch naar Bayern gaan?

29 november 2019 om 11:15

Ik zou het wel weten als ik die Poch was

29 november 2019 om 11:24

Waarom zou Poch een stap naar beneden doen? Bayern lijkt me een top club voor hem.

29 november 2019 om 11:27

Arsenal is een stap opzij vanaf Spurs, niets meer en niets minder.

29 november 2019 om 11:31

Beneden? Eerder opzij, ondanks dat goede seizoen vorig jaar in de cl staan ze zowat gelijk dot jaar.

29 november 2019 om 11:42

Arsenal is altijd een stap omhoog tov Spurs, daar veranderd een paar jaar CL en Mourinho niks aan.

29 november 2019 om 11:49

Qua prestaties is Arsenal op het moment misschien niet heel aantrekkelijk, maar qua naam is het nog steeds een hele mooi club. Daarnaast valt er wel meer uit de huidige selectie te halen dan Emery gelukt is. Daarnaast zou hij bij Arsenal meteen aan de slag kunnen. Volgens mij heeft Bayern laatst gezegd dat zij het seizoen afmaken met de huidige interim trainer.

29 november 2019 om 11:59

@straven CL finale vergeten? Lukt arsenal al 13 jaar niet.

29 november 2019 om 12:34

@Ajax: hoe beschamend dat Arsenal al 13 jaar geen CL finale heeft gespeeld! Hoe lang is het geleden voor AC Milan, historisch een van de grootste clubs? En voor Ajax? Kijk daarnaast eens hoeveel keer Spurs kampioen zijn geworden of Fa Cup hebben gewonnen en vergelijk dat met Arsenal? Of nee, kijk gewoon eens hoe lang het geleden is dat Spurs een noemenswaardige prijs heeft gewonnen...

29 november 2019 om 12:45

Kampioenschap van arsenal is ook al 15 jaar terug. En waarom je milan en ajax erbij haalt begrijp ik ook niet zo goed? Spurs haalt nu ook toch de laatste 16 van de CL?

29 november 2019 om 13:01

@Ajax: omdat je als een grote jongen wil aantonen Arsenal niet goed presteert omdat het al 13 jaar geleden is dat ze de CL finale hebben gehaald. Daarom dat ik verwijs naar clubs als Milan en Ajax ( die historisch trouwens veel groter zijn dan Arsenal) en op mijn vraag naar de prijzen van Tottenham, verwijs je enkel naar het feit dat ze volgende ronde van CL toch halen... je kan ook niet meer zeggen want Tottenham wint geen prijzen. Zelfs minder dan het zwak presterende Arsenal van de laatste 15 jaar. Zegt genoeg...

29 november 2019 om 15:53

Milan 12 jaar geleden dus!

YES!!!! Lekker nieuws zo voor het weekend!!!

Was te verwachten! Genoeg tijd gehad om er iets van te maken maar dat is niet gelukt. Goede keuze om hem te ontslaan en om Freddie de kans te geven. CL halen is echt een must. Want anders gaan de topspelers weg en kun je aansluiting wel vergeten.

Kon je op wachten. En nu? Pochettino? Santos?kovac?

29 november 2019 om 11:20

Wenger tot het einde van het seizoen

29 november 2019 om 11:23

Nou, dat zou nog geen verkeerde tussenoplossing zijn mocht de droomkandidaat nog niet beschikbaar zijn, maar hij is nu bij de Uefa onder de pannen toch?

29 november 2019 om 11:25

Haha was geen serieuze suggestie hoor, dan kan je nooit verder als club. Inderdaad. Hij bekleed nu 1 van de hoogste functies binnen de Fifa.

29 november 2019 om 11:51

Kovac gaat vanaf komende zomer aan de slag bij Hertha. Misschien kan hij als interim trainer nog aan de slag, maar dat lijkt mij eerlijk gezegd niet. Pochettino zou natuurlijk mooi zijn, maar sommigen zeggen terecht dat hij misschien niet haalbaar is vanwege de interesse van Bayern Munchen. Santos ken ik persoonlijk niet goed genoeg om een oordeel over te vellen.

29 november 2019 om 12:15

Nee, ik ook niet, maar zijn resultaten bij the Wolves zijn uitmuntend. Ik denk inderdaad dat Poch de droomkandidaat is, maar ik denk niet dat Arsenal op dit moment nog te gevoelig ligt. Ik denk dat Ten hag ook een hele goede zou zijn, maar ook niet realistisch. Ik zou in elk geval wel iemand neer zetten met een duidelijke visie over hoe hij met dit elftal wil spelen, maar ik zie zo gauw niet in wie...

EIN-DE-LIJK! We moeten vol voor Ancelotti gaan maar Poch en Allegri zijn ook welkom.

29 november 2019 om 11:26

Geen Allegri please, dat vind ik zo vreemd, mensen die dit zeggen. Allegri was niet goed bij AC Milan en bij Juventus was het ook niet heel goed. Juventus was vele jaren als een soort alleenheerser in de serie A. Wij hebben een coach nodig die kan bouwen. Poch, Ancelotti etc

29 november 2019 om 16:10

Allegri niet echt goed bij Juve??? Hij was 1 van onze beste trainers ooit! Klasbak, elke persconferentie was een genot om naar te kijken. Topper

29 november 2019 om 11:31

Nee, dat moeten we niet. Wtf moet je met Ancelotti of Allegri? Vooruit denken aub.

29 november 2019 om 11:36

Allegri en Ancelotti brengen het type mentaliteit en discipline dat Arsenal al jaren mist en waardoor we 9 van de 10 uitwedstrijden verliezen. Arsenal is een top club maar mist een top club karakter. Allegri is echter derde keus voor mij.

29 november 2019 om 11:46

Dus je wil graag park de bus? Ik zou kiezen tussen rodgers (onhaalbaar wss), poch (ook onhaalbaar wss), arteta of tuchel.

29 november 2019 om 11:56

Ja, het komt door mentaliteit en discipline dat we wedstrijden verliezen, niet door slechte tactieken, opstellingen, behoudend spel en kwalitatief slechte spelers.....

Dat harde werken BS zou juist een van Emery's sterkste punten zijn. Heeft Arsenal niks gebracht. Allegri is van dezelfde stempel. Ancelotti is dan weer van dezelfde stempel als Wenger. Die laat iedereen vrij en blij.

29 november 2019 om 11:56

Ancelotti of Allegri werkt alleen bij een ploeg waarbij de kwaliteit in overvloed is en alleen man-management belangrijk is. Arsenal moet van de grond af aan opgebouwd worden.

29 november 2019 om 12:07

Goeie laten ze maar kiezen tussen trainers die onhaalbaar zijn

29 november 2019 om 11:34

Ancelotti heeft gereageerd dat hij gelukkig in Napels is en daar wilt blijven

Emery, bedankt voor het proberen over te nemen van Wenger, en bedankt voor alle inzet om Arsenal beter te maken. Terechte beslissing om hem te ontslaan, het spel leek nergens op, en alle vreemde formaties waren alleen maar verwarrend voor de spelers. Ben zeer benieuwd hoe Freddie het gaat doen de komende weken! Hopelijk kan Emery een mooie club vinden in de subtop van een competitie, waar zijn filosofie veel beter tot z'n recht zal komen. Een topclub als PSG en Arsenal is net te hoog gegrepen voor hem, wat totaal geen schande is. Succes met je verdere loopbaan Unai!

29 november 2019 om 11:56

Emery is geen slechte trainer maar hij moet naar een club in de echte subtop, waar hij zijn behoudende spel meer mag spelen. Daarnaast ook een spaanstalig land of een land waar de taal in ieder geval lijkt op de spaanse taal (zoals frankrijk of italiaans). Daarnaast denk ik dat we Emery over een paar jaar wel dankbaar zijn voor het zo ontzettend veel inpassen van de jeugd. Holding, Chambers, Nelson, Willock, Saka, Guendouzi, Nketiah, Martinelli en ik vergeet er vast nog hebben allemaal ontzetend veel minuten gemaakt. Dit gaat ons in de toekomst geen windeiren leggen, daar ben ik van overtuigd. Ik wens hem ook veel succes, en ben benieuwd wie het gaat overnemen. Het schijnt dat Freddie ontzettend goed ligt in de groep en hij veel indruk heeft gemaatk bij het 2de elftal met zijn filosofie. Dus wie weet kan hij er een geheel van maken. Ik kan me niet aan het gevole onttrekken dat de spelers gisteren enigzins extra de wedstrijd hebben laten lopen. Arsenal kon zich dit verlies permiteren en de spelers wisten ook dat Emery eruit vloog als er verloren werd. Het is een complot theorie, maar wie weet

29 november 2019 om 12:01

Dat is inderdaad éã©n van de weinige positieve aspecten die Emery heeft gebracht gedurende zijn periode bij Arsenal. Overigens wel credits naar Emery voor het proberen te spreken van de Engelse taal, gedurfde actie, maar iets waar ik wel respect voor heb. Met de komst van Freddie als hoofdtrainer wordt dit inpassen van de jeugd alleen nog maar versterkt denk ik, die kent al die jongens nog goed van zijn tijd als trainer van het 2e elftal. Ben heel benieuwd wat hij te bieden heeft als trainer! Ik had die indruk gister ook tijdens het kijken van de wedstrijd, ze leken er allemaal totaal geen zin in te hebben. Zelfde als toen Lacazette de gelijkmaker scoorde tegen Southampton, en vervolgens enigszins 'down' leek toen hij besefte wat hij had gedaan.

29 november 2019 om 12:15

“ Emery is geen slechte trainer maar hij moet naar een club in de echte subtop”

Daar zat hij toch al? Ik ben het met je eens hoor maar zeer bijzonder dat Arsenal dezelfde weg lijkt in te slaan waar United ook op terecht is gekomen. Hoop dat we snel weer een titelstrijd tussen Arsenal en United zien.

29 november 2019 om 12:39

Ik heb overwogen dit anders te verwoorden, maar ik denk dat je het met mee eens kan zijn dat het anders is om coach te zijn van United of Arsenal ten opzichte van Sevilla, Valencia, Gladbach etc.

Bij Arsenal zijn de verwachtingen hoger (en United), de druk hoger en de budgetten beter. Vandaar dat ik Arsenal en United niet zie als echte subtop. Maar ik snap de opvatting

29 november 2019 om 13:19

Dat deed hij inderdaad niet, wat logisch is aangezien hij geen tegenstand had. In de Premier league speelt hij iedere wedstrijd met de meest verdedigende opstelling mogelijk. Gezien hij daar wel tegenstand heeft. Hij past zich aan aan de tegenstander, terwijl Arseanl volgens ee nbepaalde filosife dient te spelen

Iedereen kan wel blij reageren maar dit team is helemaal niet zo goed. Vooral het middenveld is gewoon slecht voor een topclub. Ik hoop echt dat het beter gaat hierna maar met spelers als Xhaka kom je niet ver. Hoop dat de volgende coach vol op de aanval gaat met Pepe, Aubameyang en Lacazette. Die drie hebben de potentie om de beste voorhoede van de prem te zijn. Een goede cv voor naast Saliba en een goede spelverdeler zouden dit team echt helpen.

29 november 2019 om 11:18

Die Saliba speelt nou ineens nog maar amper bij Saint Etienne. Weet niet of dat met een blessure te maken heeft maar iig geen goed teken

29 november 2019 om 11:22

Heeft met een blessure te maken inderdaad. St. Etienne pakte bijna geen punten voor z'n eerdere blessure dit seizoen, na zijn terugkomst wonnen ze bijna alles. Die jongen is zo ongeveer de groothouder van dat team. Zou me om hem niet zo'n zorgen maken, die komt er wel.

29 november 2019 om 11:24

Als je geblesseerd bent dan speel je meestal niet nee. En een lichte blessure kan wel eens voorkomen, voor zijn blessure speelde hij gewoon alles.

29 november 2019 om 11:32

Die drie kunnen niet eens samenspelen omdat het qua kwaliteiten zo erg uit balans is, dus vraag me af hoe ze de beste voorhoede van de Premier League kunnen zijn.

29 november 2019 om 11:37

Precies, je kan gewoon niet een aanvalstrio vormen met Laca en Auba beide in het veld. Laca moet verkocht worden, en hiervoor moet een linksbuiten teruggehaald worden om samen met Auba en Pepe een aanval te vormen. Daarnaast voegt Laca buiten wat extra druk zetten ook weinig toe.

29 november 2019 om 11:47

Vertel mij dan wat auba toevoegt naast zijn goals? Juist ja niks. Laca kan tenminste nog iets met een bal. Laca en auba vinden elkaar blindelings dus juist hun zou je samen mee moeten spelen. Er is echt wel een manier om die 3 goed te laten renderen.

29 november 2019 om 11:57

Wat moet een speler die in het veld staat om te scoren nog meer toevoegen dan het maken van doelpunten? Hij is het eindstation, hij moet bediend worden om de goals te maken. Laca kan misschien wat beter meevoetballen, maar kan alleen maar dromen van het rendement van Auba. Nu kan je Laca nog verkopen voor zo'n 50-60 miljoen, kan je heel wat leuks voor terughalen.

29 november 2019 om 12:09

"vertel mij dan wat auba toevoegt naast zijn goals? Juist ja niks. Laca kan tenminste nog iets met een bal." Je zou bijna vergeten dat je voetbal wedstrijden wint door doelpunten te maken en niet door worstelpartijtjes te gaan spelen met mensen aan de zijlijn, zoals Lacazette dat doet. Wat moet Aubameyang toevoegen als hij genoeg doelpunten maakt? Als je nou iemand zou hebben die net zo veel scoort, maar buiten dat veel meer doet, dan ga je voor die andere optie. Maar Lacazette scoort een keer in de 5 weken en komt nooit hoger dan 13 doelpunten in een seizoen. Of in een kalenderjaar. Dus even wieberen met die gast als je CL-voetbal wilt hebben. Als je verder wilt gaat in de Europa League, dan moet je vooral Lacazette blijven steunen. "Er is echt wel een manier om die 3 goed te laten renderen." Ja, als Vitesse 200 miljoen krijgt en ze alledrie kan halen, dan zie ik ze het hier wel goed doen.

29 november 2019 om 12:18

Misschien is het wel fijn dat een spits kan passen? Kijk naar firmino die maakt ook niet meer doelpunten dan 15 per jaar. Een spits moet juist meevoetballen in het systeem van Arsenal.

29 november 2019 om 14:06

Als Lacazette net zo goed was als Firmino, dan zou ik minder zeuren op Lacazette. Maar dat is hij niet. Firmino had in een CL-seizoen al 11 goals gemaakt, Lacazette gaat daar net overheen in een PL-seizoen. Dus niet elke spits die kan meevoetballen, is per definitie beter dan Aubameyang. En dan heb ik het niet eens over dat Lacazette niet eens zo goed is in meevoetballen. Loopt vaak te struggelen op het middenveld, zijn aanname is wisselvallig en zijn passes zijn dat ook. En dat is aardig. In feite is hij gewoon ondermaats erin. Dus vergelijk hem niet met een Firmino, ik vergelijk Sokratis ook niet met Van Dijk.

29 november 2019 om 11:55

Haha bese voorhoede van de EPL? Lacazette is een middelmatige spits, Pepe is geen topper, enkel Aumabayang is een topper. De voorhoede van City en Liverpool zijn zo veel beter.

29 november 2019 om 12:20

Agree to disagree Fenomeno. Lacazette vind ik een van de beste spitsen van de PL. Als die drie beginnen te draaien zijn ze gewoon class. Iedereen roept nu dat ze er niks van kunnen door de huidige prestaties en dat vind ik gewoon kortzichtig.

Geweldig nieuws maar had natuurlijk al veel eerder moeten gebeuren.

Het werd echt tijd, hij is zo ziek slecht en denk niet dat hij nog bij een subtop club komt

Een of andere Pochettino schijnt geen contract te hebben, misschien moeten we hem benaderen?maar even serieus: Dit is het eerste ontslag bij Arsenal sinds Wenger, en ik denk dat ook de volgende managers het nog lastig gaan krijgen, de stabiliteit onder Wenger was iets wat tegenwoordig denk ik niet meer mogelijk is, en Wenger heeft zeker niet de best mogelijke selectie achtergelaten.ik ben benieuwd wie Arsenal als opvolger gaat aanstellen.

29 november 2019 om 11:31

Emery heeft werkelijk alles verkloot, de Arsenal identiteit included, hij was een foute keuze vanaf dag 1. De stabiliteit komt er wel maar Arsenal moet eerst terug naar de roots met ons aanvallende spel. Dat kunnen op dit moment maar een paar managers, in Engeland zouden Poch, Rodgers en Nuno allen geschikt zijn.

Kom op John de jong deze man binnen halen als vervanger van v Bommel!!!!!!

Het moment van de waarheid breekt nu pas echt aan: afhaken of aanhaken. De manager die nu gekozen wordt moet een filosofie neer gaan zetten en ons asap uit het slop halen. Een manager met allure, die goede spelers aan kan trekken en het team optimaal laat renderen, want er is niet zo veel mis met deze selectie. Laat Ljungberg alsjeblieft niet zitten, maar ga voor een gevestigde naam als Poch of Rodgers (lijkt me onhaalbaar). De enige onervaren coach die ik zou accepteren is Arteta, Pep is lovend over hem. Raul do your thing, deze keuze wordt cruciaal.

29 november 2019 om 11:24

Ze zijn al lang afgehaakt. Maar wellicht kan het gehate Chelsea een voorbeeld zijn? Geen prijzen winnen is niet erg, maar pure middelmaat, vedettes zonder prestaties en straks weer ‘boring Arsenal’.. dat zou pas erg zijn zeg. Heimwee naar Dennis!

29 november 2019 om 11:36

Pep is lovend over iedereen, dat zegt echt helemaal niets.

Ach Arsenal... de club waar je spontaan medelijden krijgt met de fans. Gooi er maar weer een trainer uit en blijf vooral middelmaat kopen.
Arsenal.. ooit een schitterende club. Nu kijk ik niet eens meer op van een 1-2 tegen Frankfurt.
Tip: loos types als Özil, haal Ziyech en je hoeft niet steeds de trainer de schuld te geven.

29 november 2019 om 11:26

Sorry, maar met deze spelers moet je gewoon beter kunnen presteren dan dit. Kampioen word je er niet mee, maar om je slechtste reeks sinds 1992 neer te zetten is met dit materiaal zeker niet nodig.

29 november 2019 om 11:28

'gooi er maar weer een trainer uit'. 2e trainer die ontslagen is in 23 jaar. Het is niet zo dat we trainers opeens geen kans meer geven. Emery mocht het ook 18 maanden proberen zonder ook maar enige vorm van vooruitgang. Na 7 wedstrijden zonder overwinning kan je als club niet anders.

29 november 2019 om 13:01

Haha sorry the roscoe. Ik zie dat je nogal druk bent met reageren. Je frustratie zit diep. Je bent toch niet ook stiekem voor psv hè?
Maar nogmaals, maak je niet te druk. Het is maar Voetbalzone. Nu weer fora afspeuren jij, ouwe rugbyer!

29 november 2019 om 13:13

Ga zelf lekker rugby spelen. Ozil heeft nauwelijks gespeeld dit seizoen dus om hem als schuldig aan te wijzen bewijst alleen dat jij niet weet waar je het over hebt.

Niet echt heel verrassend en het was ook niet langer te houden. Zo slecht ging het. Ben benieuwd waar ze nu mee aan komen zetten. Zijn opvolger blijft ook gewoon met dit beperkte materiaal opgescheept. Al moet je hier wel meer uit kunnen halen natuurlijk.

Heerlijk! Nooit overtuigd geweest van deze middelmatige coach

Beetje alsof ik het CV van Van Bommel aan het lezen ben.

29 november 2019 om 11:29

Laten we eerlijk zijn, van Bommel droomt van het trainers CV van Emery. Die heeft echt wel een mooie trainersloopbaan tot nu toe.

29 november 2019 om 11:44

Excuus: het CV van Van Bommel tijdvak 2018-2019. Veelbelovende start, kentering halverwege seizoen. Wisselende start 2019, et cetera...

Eindelijk.

Wat nu? Want ik ben bang dat de volgende keuze ook een fout zou zijn met dit bestuur.

29 november 2019 om 11:39

Wat hoop jij?

29 november 2019 om 11:56

Dat we per ongeluk de beste manager van 2022 in 2019 een baan geven. Een nieuw, onbekend, onbewezen gezicht.

29 november 2019 om 12:19

Te kaal. Kale trainers zijn alleen goed als ze haar hadden aan het begin van hun carriere.

Mooi dat er nu eindelijk duidelijkheid is, want zo kon het echt niet langer. De wedstrijden werden maar slechter en slechter en het leek af en toe net een schiettent. Als je al 8 verschillende formaties hebt geprobeerd in het seizoen tot nu toe dan houdt het niet over en dan hebben we het nog niet eens over de wisselingen in spelers, er was werkelijk geen touw aan vast te knopen. Ben erg benieuwd naar de volgende stap...

Ookal een club die slecht inkoopt en dan de trainer eruit stuurt. De meeste spelers passen niet bij elkaar. Ze moeten nu een trainer krijgen die systematisch kan denken en spelers neerzet op posities waar ze renderen in een systeem. Hopelijk kan Arsenal dan wat doen op de transfermarkt deze winter.

29 november 2019 om 11:49

Slecht inkoopt? Dit was de beste zomer transferperiode in jaren. Veel zwakke plekken in het basiselftal werden goed opgevuld met spelers als Pepe en Tierney. Vorige zomer een goede verdedigende middenvelder gehaald met Torreira en een prima keeper in Leno. Emery besloot gewoon ze verkeerd te gebruiken, of überhaupt niet te gebruiken.

29 november 2019 om 11:58

Jaa die Pepe van 80 miljoen is een schot in de roos...

29 november 2019 om 12:06

Ik zie die jongen wel opleven onder een nieuwe trainer, die wel aanvallend voetbal wil spelen (of hem überhaupt de kans geeft om te spelen). Je ziet aan alles dat hij echt bijzonder goed kan voetballen, het gemak waarmee hij spelers voorbij komt is een hele duidelijke indicatie daarvan.

29 november 2019 om 12:21

En die ballen die anderhalve meter van zijn voet afspringen, wat is daar de indicatie van?

29 november 2019 om 12:44

Dat het een hele goede voetballer is die soms de bal iets te ver van z'n voeten laat springen . Nee maar kom op, geef die jongen wat tijd. Misschien is het ook wel de druk van die 80 miljoen die op z'n schouders rust, daar heeft hij ook niet voor gekozen.

Misschien een mooie klus voor Xabi Alonso?

Staan toch netjes boven United en Spurs. Gebeurt niet vaak :D

Wauw, die heeft echt lang aan een zijden draadje gebungeld. Wenger, kom maar terug!

30 november 2019 om 15:21

Liever gisteren dan vandaag!

29 november 2019 om 12:19

Is toch verbazingwekkend dat de verliezend finalist van zowel de EL als CL zijn trainer binnen 6 maanden ontslaat

29 november 2019 om 12:22

Elke engelse/spaanse subtopclub kan vrij simpel de EL-finale halen, dat stelt niks voor.

29 november 2019 om 12:50

Dit is wel wat simpel gezegd he. Spurs haalde met heel veel geluk vorig jaar de finale van de CL. Verder is het al een behoorlijke tijd niet om aan te gluren bij Spurs. Niet voor niets dat bv een Wenger zoveel krediet had, die heeft heel lange tijd geweldig voetbal laten zien. Mourinho had geen krediet bij United omdat ze onder hem de bal geen 2 keer naar elkaar over konden spelen.

29 november 2019 om 16:01

Krediet bouw je op door je manier van spelen, minder door prijzen.

1 zwaluw maakt nog geen zomer! De Board moet op de schop en daarmee het te voeren beleid. Alleen een trainer vervangen is niet het gemeenschappelijke doel. Beleid maken op korte termijn voor (2/3 jaar) maar ook voor lange termijn (5/10 jaren plan).
Denk ook aan het scoutingsapparaat en de transferpolitiek. Xhaka, Guendhouzi, Mustafi zijn het net niet. De jeugd heeft de ervaring niet en het spelsysteem moet aangepast worden op de blijvende en komende spelers. Voorbeeld: heb je Lacazette en Auba dan speel je 4-4-2 met 2 spitsen en anders niet of met 1 van genoemde spelers. Advies: Lacazette en Auba leveren geld op dus ik zou ze verkopen om vervolgens gedreven nog niet volgevreten talenten uit Europa te halen. 4-2-3-1:
GK: Leno LA: McTierney CV: Tah CV: Saliba RA: Bellerin CM: Cebellos CM: Tonali LAM: Pépé CAM: Ozil RAM: Zaniolo SP: Martinelli.
3 aankopen, Ozil captain maken en de jonge honden het elftal laten dragen, Auba en Laca verkopen om te cashen.

29 november 2019 om 13:07

Interessante opstelling. Alleen Zaniolo is toch een CAM? Kan je niet beter een echte winger daar zetten?

29 november 2019 om 13:24

Kan hij allebei

Is het een idee om van bronkhorst daar aan te stellen met wenger als adviseur op de achtergrond of een guus hiddink bijvoorbeeld. Of voor volgend seizoen is erik ten hag miss ook niet gek, genoeg uitdaging daar lijkt me

29 november 2019 om 14:01

Wenger die werkt nu voor Fifa op een hele hoge positie.

Is het een idee om van bronkhorst daar aan te stellen met wenger als adviseur op de achtergrond of een guus hiddink bijvoorbeeld. Of voor volgend seizoen is erik ten hag miss ook niet gek, genoeg uitdaging daar lijkt me

29 november 2019 om 12:20

Van Bronckhorst zit nu in het systeem van de City Football Group, wat betekent dat hij waarschijnlijk een baan krijgt bij New York City FC.

Is dit dan de aller-aller-laatste kans en klus voor Van Gaal?

Hehe, eindelijk is hij weg. Hij was nooit echt mijn keus geweest maar ja door zijn prestaties bij Sevilla hoopte ik dat hij mijn ongelijk zou bewijzen.
Mijn lijst van voorkeur van managers blijven hetzelfde : Jardim, Ancelotti of Arteta. Vooral de eerste twee hebben bewezen mooie voetbal te kunnen spelen met hun teams

Dit wordt dus weer een ''good Ebening'' voor Arsenal fans.

Ach, de beste man loopt lachend de poort uit. Krijgt miljoenen mee en heeft een paar maanden om zijn eigen ding te doen voor hij weer ergens vrolijk bij een andere club aan de slag gaat en het cirkeltje weer rond is.

Het seizoen uitzingen met een tussenpaus, Eddie Howe aanstellen en hem een paar jaar geven om Arsenal naar de top te brengen.

Nou fijn zeg. Ik vind Emery maar een rare gozer, die totaal niet in het Engelse voetbal past. Bij Sevilla deed hij heet heel goed en bij Valencia ook niet onverdienstelijk, maar het is wel duidelijk dat dit nooit een goed huwelijk zou worden.wanneer komt MVB erbij

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren