Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

De Telegraaf: Ajax is bereid record te breken voor zeventienjarige

Laatste update:

Ajax werd eerder deze maand door La Gazzetta dello Sport al in verband gebracht met de komst van Reinier en De Telegraaf maakt vrijdagochtend eveneens melding van Amsterdamse interesse in het zeventienjarige talent. Directeur voetbalzaken Marc Overmars zou zelfs al een eerste bod op de jongeling neer hebben gelegd bij diens werkgever Flamengo.

Ajax zou bereid zijn om 25 miljoen euro te betalen voor de jonge offensieve middenvelder, die ook op de andere aanvallende posities uit de voeten kan. Als het inderdaad voor dit bedrag van een transfer komt, zal de club zijn transferrecord verbreken. Daley Blind, voor maximaal 21 miljoen overgenomen van Manchester United, is tot nu toe de duurste aankoop uit de clubgeschiedenis.

De concurrentie voor Ajax is echter fors, daar grootmachten als Paris Saint-Germain, Manchester City, Real Madrid en Barcelona eveneens geïnteresseerd zouden zijn. Flamengo, dat afgelopen week de Copa Libertadores op zijn naam schreef, zou bovendien een transfersom van veertig miljoen in gedachten hebben voor zijn talent, dat in dertien competitiewedstrijden goed was voor vier goals en twee assists.

Ajax lijkt met de interesse in Reinier alvast voor te sorteren op aankomende zomer, wanneer een aantal dragende spelers dreigt te vertrekken. De Amsterdammers werken daarom in Brazilië samen met de Forza Sports Group en spelersmakelaar Giuliano Bertolucci. Hij was eerder al nauw betrokken bij de komst van David Neres en speelde ook een rol in de onderhandelingen rondom Richarlison. Laatstgenoemde koos echter uiteindelijk voor een overstap naar het Engelse Watford.

Zou jij Reinier een goede aanwinst vinden voor Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het zou mooi zijn als Ajax al in de winterstop spelers haalt voor volgend seizoen. Ik weet je weet natuurlijk nooit wie er weg gaat of blijft , maar je kan beter een speler te veel hebben dan te weinig ..

29 november 2019 om 06:58

Met doorstromende jeugd en wat aankopen moet het lukken. Want die leegloop gaat komen, overigens hoop ik dat hij wel komt, is een buitencategorie qua talent

29 november 2019 om 07:00

Geen speld tussen te krijgen.

29 november 2019 om 09:51

@messibazoer Mooi dat je noemt dat hij 13 wedstrijden heeft gespeeld maar niet dat hij in die 13 wedstrijden ook 4 keer gescoord heeft met 2 assists. Als hij 50 wedstrijden had gespeeld op dat leeftijd was hij waarschijnlijk te duur voor Ajax geweest. 25 miljoen is een prima bedrag met desbetreffende statistieken, leeftijd en Copa Libertadores achter zijn naam.

29 november 2019 om 10:02

@caribeanheb je dit tegen mij ? Ik heb toch nergens het aantal wedstrijden aangehaald? En voor de rest zeg ik niet dat ze specifiek deze jongen moeten halen voor dat bedrag , maar dat ze in de winterstop spelers moeten halen voor volgend seizoen .

29 november 2019 om 10:18

Nee iemand zei een uurtje geleden dat 25 miljoen voor iemand die 17 is en maar 13 wedstrijden of iets heeft gespeeld teveel is. Ik weet alleen niet of mods dat hebben verwijderd, zou onhanding zijn. Aangezien hij gewoon wat aan het toevoegen is aan de discussie. Dus je kan carribean zijn reactie zien als een reply op die van iemand anders. Off: aan de mods, zouden jullie misschien niet kunnen dimmen met het verwijderen van reacties? Soms geef je kort antwoord op iemand, wat niet per se onderbouwd hoeft te worden met 4 zinnen en toch wordt het verwijderd. Wel respect voor hoe scherp jullie zijn!EDIT: carribean reageert gewoon op de verkeerde bericht. Bericht staat hieronder, excuses.

Je transferrecord breken voor een jongen van 17 met 13 gespeelde wedstrijden. Ik ken de speler niet verder maar dat lijkt me niet verstandig. Dan moet het wel een hele goeie zijn.

29 november 2019 om 07:22

Grootste talent in Brazilië uit zijn geboortejaar. Risico is veel te groot maar dit is wel de categorie waar Ajax eigenlijk niet kan kijken.

29 november 2019 om 08:12

Neres had geloof ik nog minder gespeelde wedstrijden op het hoogste niveau en was geloof ik ook een vd duurste aankopen van Ajax. 2,5 jaar verder en we kunnen concluderen dat het een goede aankoop is geweest. Biedt geen garantie voor de toekomst, maar Ajax heeft vaker aankopen die een schot in de roos blijken te zijn.

29 november 2019 om 08:26

Heeft wel al een gemiddelde van 170 minuten oer goal, als middenvelder. Atletico, Barcelona en Arsenal zouden ook al interesse hebben in "de nieuwe Kaka."

29 november 2019 om 08:41

Heb je naar z'n YouTube filmpjes gekeken. Ik weet dat dat nog lang niet alles zegt, maar daar ziet hij er echt goed uit en lijkt hij een absolute Ajax speler die snel kan combineren, een goeie dribbel heeft, goed inzicht (gebaseerd op de passes die hij op YouTube geeft) en een goed schot. Dus ik denk absoluut buitencategorie.

29 november 2019 om 09:41

@nmekenkamp -Youtubevideo's zeggen mij niet zoveel. Je kunt van elke speler wel een highlights-filmpje maken met acties die laten zien dat hij van wereldklasse is. Als dat een goede graadmeter was, zou ik zelfs Ard van Peppen nog in de kijker kunnen zetten bij Barcelona of Manchester City.

29 november 2019 om 10:27

@airbags youtube highlights geven een indicatie hoe iemand speelt, that’s it. Alleen is deze jongen de grootste talent van zijn leeftijdsgenoten in Brazilie. Nu wilt dat ook niet alles zeggen, maar met Brazilianen vind ik toch weer wel. Zo waren: Neymar, Gabriel Jesus, Rodrygo en ga maar verder ook de grootste talenten van hun leeftijd.

29 november 2019 om 11:41

Ik zeg toch ook dat het niet echt alles zegt, maar als je zijn filmpjes vergelijkt met Marin of andere spelers die Ajax op het oog had, steekt deze er echt bovenuit. En uiteraard zal pas echt blijken hoe goed iemand presteert in een elftal als hij er echt speelt. Maar ik wilde alleen zeggen dat het erop lijkt dat het een speler is die past in het ajax systeem en het team gewoon beter zou kunnen maken.

29 november 2019 om 08:44

@messibazoer: Ajax kan prima een keer zo'n gokje wagen. Dat het risicovol is, absoluut, maar voldoende vet op de botten. Denk alleen echt niet dat hij gaat komen als je kijkt naar de clubs die ook geinteresseerd zijn en zal vast niet voor 25 miljoen gaan (denk voor veel meer).

29 november 2019 om 09:54

Hij heeft een afkoopclausule van 35 miljoen, dus als je dat neerlegt en hij wil dan heb je hem binnen. Maar voor minder zal hij bijna zeker niet weggaan.

29 november 2019 om 10:25

Dan zal het inderdaad 35 miljoen worden. Zijn marktwaarde is flink omhoog geschoten met 10 miljoen euro in een maand tijd en hij word nu geschat op 25 miljoen euro. Wel echt een pareltje dit. Tweebenig, behendig, overzicht, goed schot, goede dribbel en voor een 10 is hij ook lang (1,85). Wel een heel ander geval dan Palacios waarbij je weet wat je koopt en er heel weinig risico is dat hij niet aan de verwachtingen voldoet omdat hij al gepokt en gemazeld is. Bovendien heeft hij een clausule van 15 miljoen in plaats van 35 miljoen dus ik ben zelf sceptisch over de betrouwbaarheid van dit artikel.

29 november 2019 om 11:13

@orgineel zou wat zijn als Ajax dit talent haalt voor opvolger van Ziyech en Palacios voor vd Beek. Wel 50 miljoen kwijt. Dan nog een groot keeperstalent van rond de 10 miljoen. Dan is Ajax wel klaar. Ajax kan dan naast Onana, Ziyech en vd Beek ook afscheid nemen van deze spelers zonder dat er spelers voor aangetrokken hoeven te worden: vd Leer, Varela, Veltman, Labyad, Siem de Jong. 5Je kan 5 (wissel)spelers schrappen van salarislijst en ongeveer 10 miljoen aan transferbedragen bijschrijven. Mocht Neres ook vertrekken, dan is een extra buitenspeler wel nodig (liefst zie ik Dilorson en/of Groeneveld komen). Naast de 10 miljoen voor de 5 genoemde spelers leveren natuurlijk Ziyech (40 mil), vd Beek (50 miljoen), Onana (35 mil) en mogelijk Neres (45 mil) super bedragen op!

29 november 2019 om 11:14

O ja ik vergeet Nicoooooooo.. Mocht hij weggaan (30 mil) dan moet er wel vervanger komen.

29 november 2019 om 14:20

mr. Krillin, met bewondering voor uw realistische weergave van de 'verkoopwaarde' van de Ajax 11/16. Bij deze laten we u weten dat u niet in aanmerking komt voor de functie van 'verkoper'. Wij, van WC-eend hadden het volgende in gedachten: Ziyech80+, Donny80+, Onana50+, Neres 50+.wij wensen u veel succes met het vinden van een passende baan.

29 november 2019 om 08:54

@Messibazoer....je hebt helemaal gelijk. Niet verstandig. Laten we maar weer kijken naar middelmaat voor 5 miljoen. Dan is het risico namelijk wat kleiner hè. Kom op zeg. Welk risico. Ajax verdiend bakken met geld dus zo’n investering kunnen ze makkelijk doen. Elke speler is een risico. Je weet nooit hoe het uitpakt maar ik ben blij dat we eindelijk mee strijden om dit soort spelers en we niet meer bij de categorie vd Hoorn en duarte uit hoeven te komen

29 november 2019 om 09:53

Middelmaat van 5 miljoen, zoals Tagliafico en Lisandro Martinez?

29 november 2019 om 10:27

Geld zegt ook niet altijd alles. Ajax is nu hopelijk voorbij het punt dat ze mikken op subtop-spelers van Heerenveen, Utrecht en AZ. Nu lopen er weliswaar hele leuke spelers bij AZ, maar die ga je niet krijgen voor een paar miljoen. Ajax moet gewoon de buitenlandse scouting en de jeugdopleiding het werk laten doen.

29 november 2019 om 10:30

@lucasandersen, als je alle aankopen van Ajax tot 5 miljoen van de afgelopen 20 jaar opschrijft, dan flopt ruim 95 procent. Tagliafico en Sanchez zijn niet de norm, maar de uitzondering. En Martinez was ca 7 miljoen, en dat is 40 procent meer dan 5 miljoen. Die lijsten met aankopen stonden ooit online, oa op de site van Pieter Swart, maar die site is uit de lucht sinds hij bij VI werkt. Neemt niet weg dat Ajax geen 25-40 miljoen exclusief salaris en tekengeld voor een jeugdspeler moet of kan betalen. Ajax koopt al veel buitenlandse jeugd voor bedragen tot ca 4 miljoen en daarvan floppen er best veel(toch Lukas), dus dat is al een risico.

29 november 2019 om 17:15

@lucasandersen....Ik doelde meer op die middelmaat die in de eredivisie werd gehaald zoals de namen die ik in m’n laatste zin noemde. Had ik misschien wat beter kunnen formuleren

29 november 2019 om 09:01

Maar had jij dan verwacht dat hij met zijn 17 jaar al 75 officiële wedstrijden in de benen zou hebben ??

29 november 2019 om 09:44

Deze jongen heeft ook gewoon in de jeugd gespeeld en de jeugdelftallen voor zijn land. Scouts bekijken natuurlijk niet alleen spelers in het eerste team. Vooral bij Ajax wordt denk ik meer op de jeugdvelden gescout.

29 november 2019 om 09:58

Je zal de grootste jonge en peperdure Braziliaanse talenten die voor puisante bedragen naar Europa zijn gekomen en die hun belofte nooit ingelost hebben eens een rondje moeten geven in de kroeg; ik zal je vertellen, die passen niet in de zaal en als je wilt afrekenen word je creditcardbetaling geweigerd! Zelfs Kaka heeft zijn belofte niet helemaal waar gemaakt, die heeft veel mindere periodes gehad en ondertussen kwakkelt Neymar voortdurend. Wat ik ermee wil zeggen is dat er ontzettend makkelijk wordt gepraat over deze aankoop. Sowieso zit er een enorm gat tussen vraagprijs en het bod van Overmars en ik zie het niet gebeuren. Vooral niet omdat het leger aan adviseurs en zaakwaarnemers wat dat soort jongens begeleid altijd het onderste uit de kan willen hebben, wat alleen voor clubs als Real, City en PSG op te hoesten is. PSV heeft het na Romario en Ronaldo, overigens deze categorie, ook heel lang geprobeerd en hoeveel van de ca 20 Braziliaanse jeugdige toptalenten van PSV na Ronaldo ken jij nog, laat staan dat ze geslaagd zijn? Precies!

29 november 2019 om 10:12

Gelukkig hebben Marc en co. wel verstand wat ze doen. Dus dat jij zegt dat het je niet verstandig lijkt, baart me gelukkig geen zorgen. En denk je nou echt dat ze zitten te zoeken bij welke voetballer zij hun transferrecord willen verbreken?

29 november 2019 om 13:23

Check zn stats en beelden. Die 30mln zal later een schijntje zijn, dit is echt een mega groot talent!!

Zo dat is gedurfd om zoveel te besteden aan een voor mij onbekend talent. Ajax heeft het geld, dus dat is het probleem niet. Toen ik de titel las, dacht ik meteen dat Ajax voor Ihatarran zou gaan. Want die zou ik idd wel voor veel geld willen wegkapen van Psv. Die zou bij Ajax nog veel meer tot bloei komen dan bij Psv waar hij weliswaar speelminuten krijgt. Maar spelen om de titel en in de CL maakt hem nog beter. Het is het proberen waard.

29 november 2019 om 07:14

Je kan zelf ook wel nagaan dat PSV geen spelers aan concurrent Ajax gaat verkopen. Dit seizoen is PSV wat minder, maar volgend seizoen kan het natuurlijk weer helemaal anders zijn. Daarnaast heeft Ihatarren zijn hele jeugd bij PSV gehad dus die zie ik geen gevoelige overstap maken.

29 november 2019 om 07:29

Ik kan me inderdaad voorstellen dat PSV niet gaat verkopen aan Ajax, maar als Ajax 2-3 jaar lang CL speelt en PSV niet, waarbij Ajax zo mooi blijft voetballen, dan is het onmiskenbaar een stap vooruit en wordt het voor PSV lastig om hun spelers niet te verkopen. Daarom is het gewoon eeuwig zonde dat PSV gisteren uit Europa is geknikkerd, die ervaring en exposure zijn ook nodig om spelers te blijven binden.

29 november 2019 om 11:18

@andres13 ik zou er maar niet zo zeker van zijn. Toen er geruchten gingen dat Ajax Bergwijn wilde kopen, riepen ze vanuit PSV keihard we verkopen Niet. Later beetje terug getrokken en werd gezegd als bedrag goed is. In situatie van Bergwijn kan ik best voorstellen dat ze openstaan om aan Ajax te verkopen. Voor dit seizoen was alleen Sevilla geïnteresseerd maar wilde niet meer dan 30 miljoen betalen. Als eind van het seizoen weer geen grote club komt, behalve Ajax met 30 miljoen dan zal PSV echt wel gaan praten. Helemaal als PSV ook nog eens geen VCL haalt. Ik denk dat Bergwijn dan ook wel graag naar zijn stad wil en spelen met zijn vriend Promes in de CL. Over Ihattaran is Ajax natuurlijk kansloos.

29 november 2019 om 07:19

Ik had bij de titel ook meteen Ihatarren in gedachten en zou op dit moment geen enkele speler liever als nieuwkomer willen zien.maar "spelen om de titel en in de Cl" is wel echt heel flauw. PSV speelt natuurlijk gewoon om de titel, ook dit jaar, en als je om de titel speelt kan je ook wel eens verliezen. Ajax heeft in het verleden ook dubbele cijfers aan punten ingehaald met minder wedstrijden voor de boeg, dus om te zeggen dat PSV niet om de titel speelt is overdreven.

29 november 2019 om 07:22

Psv speelt voorlopig zeker niet om de titel. Momenteel is het gewoon voor de 2e plek. Laat ze die eerst maar is zien te pakken dan kunnen ze daarna weer aan een titel denken. Dat Ajax het een keer is gelukt in het verleden wil niet zeggen dat het altijd lukt. Dat was al vrij uniek. Ik zie Ajax niet zoveel punten verspelen. In ieder geval niet meer dan Psv

29 november 2019 om 08:33

Ik wil daar best in mee gaan, maar dat gaat wel alleen over dit seizoen. De opmerking waar ik op reageerde doet het overkomen alsof PSV ook in volgende seizoenen niet om de titel zal spelen. Dat het volgend seizoen Ajax is dat om de titel en in de CL speelt en PSV niet, vind ik zo zeker nog niet.begrijp me niet verkeerd, ik zie hem graag komen en zie het ook echt als een realistische optie; als je zo goed kan voetballen als Ihattaren en je ziet hoe Ajax voetbalt, dan gaat het vast en zeker kriebelen.

29 november 2019 om 07:23

Al zou Ihatarran/Malen/Bergwijn naar Ajax willen. Dan zal PSV toch wel 35/40 miljoen gaan vragen? Dat zie ik Ajax niet zo snel betalen. Al mogen ze voor mij heel ver gaan voor Ihatarran of Malen, geweldige talenten.

29 november 2019 om 07:56

Vraag me uberhaupt af waarom we die spelers bij Ajax zouden willen zien. Tadic, Promes, Ziyech en Neres spelen in fases elke Europese topclub weg dit jaar. Die 3 hebben al moeite tegen Basel, Hagesund, LASK en Sporting. Prima talenten, maar laat ze lekker in eindhoven. Alleen ihattaren zou ik wel graag willen zien, malen heeft op 5 goals in 1 wedstrijd na nog bar weinig laten zien en bergwijn is al 4 jaar enorm wisselvallig en valt me elk duel in de CL, EL of voor Oranje enorm tegen.

29 november 2019 om 08:25

Eens behalve over Bergwijn. Je doet hem daarmee te kort.
Hij zou bij Ajax tot bloei kunnen komen evenals met Ihattaren

29 november 2019 om 09:15

Nou ik zou Ihatarran heel graag bij Ajax zien, je klasse druipt er vanaf, zijn inzicht en passing echt heel goed.bergwijn is een goede speler maar niet een die we niet zelf kunnen opleiden of vergelijkbaar goedkoper uit het buitenland kunnen halen.maar we hebben zelf ook nog een mooi talent wat er aan komt met Naci Ünüvar. Maar die is wel jonger dan Ihatarran. Maar wat hier al gezegd wordt, PSV laat hem nooit gaan. Los van het feit of hij zelf ook wel wil.

29 november 2019 om 11:20

@ajax33* "bergwijn is een goede speler maar niet een die we niet zelf kunnen opleiden of vergelijkbaar goedkoper uit het buitenland kunnen halen." Mocht Ajax voor hem komen, dan gaat het natuurlijk - behalve zijn kwaliteiten - ook vooral om dat hij een NL international is en een Amsterdammer (laatste mooi meegenomen).

29 november 2019 om 10:20

Vergeet niet dat je ibi erbij moet nemen dan, want blijkbaar kan hij niet functioneren zonder ibi. Ibi is enorm belangrijk "achter de schermen" voor Ihatarran...

Zou wat zijn, een jongen van 30 miljoen in Jong Ajax

29 november 2019 om 07:20

Valt wel mee toch? Een half seizoen in jong Ajax om te wennen en dan misschien volgend seizoen naar het 1e?

29 november 2019 om 07:35

Ik bedoel meer dat deze jongen qua waarde ongeveer gelijk staat aan 10 Keuken Kampioen Divisie clubs. Dit is misschien wel de jongen die straks eventueel het vertrek van Ziyech moet gaan opvangen, qua creativiteit dan.

Ik zie voorin niemand vertrekken... ik zou juist voor vervangers van vd beek en die van martinez (gaat linksback spelen ivm vertrek tagli) gaan. Als je er 15 miljoen bijlegt kun je Tonali halen denk ik en dat is veel meer een zekerheid dan deze braziliaan.

29 november 2019 om 07:24

Ik denk dat Martinez het zo goed doet op ‘6’ dat hij daar niet snel word weggehaald. Al is hij gehaald als opvolger van Nico.

29 november 2019 om 09:55

Precies, ik zie meer kans in Castillo daar neerzetten of een nieuwe linksback halen.

29 november 2019 om 11:22

@lucasandersen denk dat Castillo (en Salah-Dien) nog te kort komen om een heel seizoen (50+ wedstrijden) te spelen op hoog niveau. Mogelijk is voor korte termijn (1 a 2 jaar) Vertongen een optie om als opvolger voor Nico te komen. Daarna kunnen Castillo en Salah het samen overnemen.

29 november 2019 om 09:42

Ik denk niet dat Brescia de nieuwe Pirlo laat gaan voor 'maar' 40 miljoen euro. Die zullen eerder het dubbele vragen.

29 november 2019 om 11:15

De eigenaar van Brescia heeft laten weten dat hij niet voor minder dan 300 miljoen weggaat. Natuurlijk is het overdreven, maar dit is geeb Football manager en iemand die al basis speelt in de serie A gaat natuurlijk nooit naar de eredivisie.

29 november 2019 om 14:36

Tonali staat nog maar tot 2021 onder contract. Dan is die nooit 300 miljoen waard. Maximaal 30 met nog maar 1 jaar contract.

Zow dat zijn nog is bedragen...Ajax hoeft in ieder geval niet bang te zijn dat Psv hem ook wil halen. ðŸ˜ðŸ‘ðŸ‘
Maare... Tja ik zie liever eerst de jeugd getest worden in plaats van direct naar het buitenland te gaan maar oké. Dit zal wel een buiten cattogorie speler zijn. Ik zie graag Stengs komen maar ik denk dat hij al niet meer te betalen is. Die had je 2 jaar geleden al moeten halen.

29 november 2019 om 07:44

Stengs lijkt anders met de week te dalen in waarde

29 november 2019 om 09:19

Hij heeft net zn debuut in NL elftal gemaakt, die is (omdat hij een paar weken net ff minder speelt) echt niet aan het dalen qua waarde hoor.

29 november 2019 om 09:55

Stengs speelt één slechte wedstrijd, alsjeblieft zeg.

Absoluut toptalent maar haalbaarheid lijkt me nogsteeds praktisch 0. Kan me niet voorstellen dat die onder de 30 miljoen blijft en met alle geïnteresseerden is Eredivisie niet bepaald een logische stap.

29 november 2019 om 09:19

Of juist wel, bij Ajax is de kans op speeltijd erg groot, zie die speler die naar Betis is gegaan, dat is helemaal niets geworden. Ik denk dat de eredivisie voor dit soort talenten perfect is, en ze zien de laatste jaren grote talenten van Ajax toch naar mooie clubs gaan. Misschien is dat een rede voor talenten om toch voor Ajax te gaan kiezen.we zullen het zien.

29 november 2019 om 10:04

Maar een ploeg als Benfica of Porto is op papier toch interessanter voor een Braziliaans talent. Als hij niet direct naar absolute top wilt. Portugese taal, makkelijker acclimatiseren etc. Ajax is een hele mooie club voor jonge spelers maar Nederland is niet het makkelijkste land voor een Braziliaanse tiener.

29 november 2019 om 11:25

@wolterx eens, maar kunnen Portugezen clubs nog zulke bedragen betalen voor een 17 jarig talent? Ze werken niet meer samen met die investeringsbedrijven. Ik dacht dat het financieel niet goed gaat bij veel clubs, mogelijk op uitzondering van Benfica.

29 november 2019 om 12:25

Ik heb even gekeken naar de afgelopen zomer transferperiode en daar hebben clubs zoals Porto, Benfica en Sporting ongeveer evenveel uitgegeven als Ajax aan transfers. Ik denk dus niet dat zij heel veel problemen zullen hebben met het aantrekken van Reinier. Dit is overigens alleen gebaseerd op het feit dat deze clubs ongeveer hetzelfde uitgaven aan transfers. Wat hun eigen vermogen is en of deze clubs meer uitgeven dan zij eigenlijk horen uit te geven, dat weet ik niet.

Ajax breekt de laatste jaren alle records wat betreft de bedragen met spelers die verkocht worden. Misschien is het dan tijd om ook een record te breken voor Reinier? Als Overnars overtuigd is van deze jongen dan moet hij er voor gaan. De clubs die ook achter hem aanzitten kunnen met gemak deze jongen halen. Zou Ajax deze jongen kunnen wegkapen dan zal er heel veel geld op de tafel moeten komen. Als onze club dat kan dan vind ik dat prima.

29 november 2019 om 10:20

Je hebt zeker gelijk dat de inkomsten de pan uitreizen bij Ajax de laatste jaren, maar een groot deel van die inkomsten (voornamelijk die van vorig seizoen) zijn niet structureel te noemen. Je gaat namelijk niet elk jaar een Frenkie en De Ligt verkopen en de halve finale van de CL halen. Ajax heeft zeker geld genoeg, maar een 17 jarige gaan kopen voor 30+ miljoen lijkt me toch echt een heel groot risico. Voor dat geld zou ik toch meer voor een zekerheidje proberen te gaan.

Hebben we niet al een paar spelers op die positie met behoorlijk potentieel? Unuvar en in mindere met Rasmussen?

Dat zou een bijzonder slecht signaal zijn naar je eigen jeugdspelers. Waarom zou Gravenbergh dan nog bij Ajax blijven? Ik geloof hier niet veel van. De filosofie moet blijven eigen jeugdspelers aangevuld met ervaren spelers die er gelijk staan en de jeugd bij de hand kunnen nemen. Die filosofie werpt momenteel zijn vruchten af. Blind, Tadic en Ziyech die het voortouw nemen en de anderen die op een veel hoger nivo nu trainen en spelen. Stop die 25 miljoen maar in een nog beter contract voor Ziyech en scout jonge spelers die via de jeugd en jong Ajax moeten doorstromen naar het eerste. Feitelijk zou bij een vertrek van Nico er een nieuwe uit de jeugd doorgestroomde linksback moeten komen. Die zie ik niet en Martinez moet je op het middenveld laten staan.

29 november 2019 om 08:45

Gravenbergh komt er ook wel, ook al wordt er concurrentie bijgekocht. Bij Ajax speelt de beste. Ook telt het middenveld meerdere posities die gevuld moeten worden.
En met respect, ik ben zoooooo blij dat ik van de periode verlos ben dat talenten ‘recht’ hadden op een basisplaats om te leren voetballen en zodra ze een bepaald niveau aantikken alweer vertrokken.
Wat mij betreft heb je pas een basisplaats als de kinderfoutjes eruit zien zijn.
Het eerste van Ajax is geen leerschool meer. Wat ik van Gravenbergh meekrijg is dat hij nog wat jeugdig in zijn spel is, laconieke momenten etc.

29 november 2019 om 08:48

Echt hoor.. maak jaarlijks 12,5 miljoen extra over aan Ziyech, blijft hij mogelijk nog 2 jaartjes.. ik snap dat het allemaal niet zo werkt natuurlijk, maar eerlijk, zonder Ziyech zijn we echt een heel stuk minder

29 november 2019 om 09:37

" Dat zou een bijzonder slecht signaal zijn naar je eigen jeugdspelers. Waarom zou Gravenbergh dan nog bij Ajax blijven? Ik geloof hier niet veel van ". Gaat ook niet gebeuren. Ajax zal best naar hem geinformeerd hebben, maar gaat echt geen 25 miljoen op tafel leggen voor een B junior en al helemaal niet als openingsbod. Ajax wordt tegenwoordig weer als grote club gezien met als gevolg dat zaakwaarnemers hun spelers in 1 adem met de club laten vallen, maar iedereen die alles in zijn bovenkamer op een rijtje heeft, weet dat dit bericht niet meer dan een hoax is. Zelfs al zou Overmars dit willen, gaat hij daar geen toestemming van de RvC voor krijgen, zoals hij ook pas toestemming kreeg om Alvarez te halen toen de overgang van De Ligt was afgerond. Dat supporters in de veronderstelling dat dit ook daadwerkelijk gaat gebeuren, komt omdat ze denken als een supporter, iemand die in staat is om zich te verplaatsten in de gedachtewereld van een bestuurder van een beursgenoteerd bedrijf, weet dat dit net zo gaat eindigen als de vermeende overstap van Bergwijn naar Ajax. Uiteindelijk zal er iemand komen die de club wel kan betalen. Als er al iemand gaat komen. Ajax heeft met Traore en Danillo twee prima talenten in Jong Ajax rondlopen en daarachter dienen Sontje Hansen en Brian Brobbey zich steeds meer aan. Het is derhalve helemaal niet nodig om een dergelijk risico te lopen en daarom zal de RvC dat ook nooit toestaan. Het risico is op zich al een brug te ver en dat geldt natuurlijk in het kwadraat als het om een vermijdbaar risico gaat.

29 november 2019 om 09:59

Je doet je naam eer aan maar om te roepen dat je geen gezond verstand hebt als je hierin gelooft gaat mij wat ver. Natuurlijk is dit een bizar verhaal. Echter is de transfer van de Ligt verspreid over drie jaar. Dat zou betekenen dat je met de 25mio van dit boekjaar geen risico loopt aangzien dit al een zekere inkomst is. Je gaat er financieel dus niet veel van merken. Plaatst Ajax zich voor de volgende ronde, is deze transfer praktisch gratis. Ervan uitgaande dat je aankomende zomer tussen de 200 en 300mio aan transferinkomsten binnenkrijgt is dit dus helemaal niet zo’n groot risico als jij schetst. Daarbij is Overmars erg slim met bepaalde constructies bij inkomense transfers. De transferprijzen blijven stijgen en bij een goede omtwikkeling gaat deze jongen 100+mio opleveren. Al met al geen verkeerde investering lijkt me en al
helemaal geen onoverkomelijk risico lijkte me. Let wel, ik zeg niet dat dit gerucht waar is. Kan een heel mooi broodje aap zijn. Maar zo zwart wit als jij het schetst hoeft het wat mij betreft allemaal niet te zijn.

29 november 2019 om 10:30

Waarom informeren als je weet dat de grote clubs achter dit talent aanzitten en de club een verkoopprijs hanteert van 30 miljoen? Verder ben ik het met je eens Scepticus. Er komt genoeg talent aan waarbij op het middenveld Kenneth Taylor en Gravenbergh prima opties worden. Traore , Brobbey en Hansen zijn de toekomst voor de voorhoede waarbij Traore r volgens mij al dicht tegenaan zit. Ik mis op dit moment alleen een goede linksback.

29 november 2019 om 10:43

" Plaatst Ajax zich voor de volgende ronde, is deze transfer praktisch gratis. Ervan uitgaande dat je aankomende zomer tussen de 200 en 300mio aan transferinkomsten binnenkrijgt is dit dus helemaal niet zo’n groot risico als jij schetst ". Met je reactie geef je aan dat je niet snapt hoe het in de zakenwereld werkt. Je hebt mensen en mensen met verantwoordelijkheidsgevoel. Als je gaat speculeren met je eigen geld, komen de risicos die je daarmee loopt, voor je eigen rekening. De directeuren speculeren echter niet met eigen geld, maar met geld dat niet van hen is. Dus zijn zij ook niet degenen die het grootste risico lopen. Dat zijn de aandeelhouders. Als je met geld van anderen speculeert, dien je als directeur de grootste zorgvuldigheid in acht te nemen en overbodige risicos uit de weg te gaan. En door 25 miljoen en waarschijnlijk nog meer op tafel te leggen voor een knaap van 17, voldoe je daar natuurlijk in geen enkel opzicht aan. Veel supporters tonen aan geen enkel idee te hebben van de waarde van geld en praten over 25 miljoen of dat het 2500 Euro gaat. 25 miljoen is een monsterlijk bedrag en 25 procent van de totale begroting van een bedrijf dat de verantwoordelijkheid heeft voor meer dan 400 werknemers. De redenaties " uitgaande dat je aankomende zomer tussen de 200 en 300mio aan transferinkomsten binnenkrijgt " en " bij een goede ontwikkeling gaat deze jongen 100 miljoen op leveren " zijn typisch voor de redenatietrant van een supporter omdat ze louter berusten op aannames. En 25 miljoen uitgeven op basis van aannames is een schoolvoorbeeld van een gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel als het om geld gaat dat niet van jezelf is. Een ander veel gemaakte fout is dat transfers niet alleen gevolgen hebben voor de korte termijn, maar ook voor de langere termijn omdat de investeringen fiscaal moeten worden afgeschreven om ze als aftrekpost te kunnen opvoeren op de jaarlijkse belastingaanslag. Bij een afschrijving reserveer je de transfersom van een aankoop op de begroting over de periode dat zijn contract doorloopt. En kan je dat geld dus niet uitgeven aan andere zaken. Bij een uitgave van 100 miljoen aan spelers en een contract van 5 jaar betekent dat dus dat je ieder jaar gedurende 5 jaar lang 20 miljoen opzij moet zetten op de begroting en dat je dat dus niet kunt uitgeven aan andere dingen. Als je twee keer achter elkaar 100 miljoen zou uitgeven, wordt dat zelfs 40 miljoen per jaar voor de volgende 4 jaar. Dat is natuurlijk volstrekt onmogelijk op een begroting van 110 miljoen en zou die begroting structureel verliesgevend maken als er een periode aanbreekt dat er geen CL wordt gehaald en geen miljoen worden opgehaald met uitgaande transfers. CL deelname en transferinkomsten zijn incidentele inkomsten omdat ze niet vanzelfsprekend zijn. Een begroting baseren op aannames levert zoveel risicos op dat het gelijk staat aan wanbeleid. Voor een supporter is dat vaak geen probleem, maar die kan het zich permitteren omdat hij geen enkele verantwoordelijkheid draagt als het mis mocht gaan. Een bestuurder heeft die weelde niet en denkt en handelt dus ook totaal anders. Het is typisch voor de redenatietrant van een supporter om te denken dat hij wel een gokje kan wagen als hij 50 miljoen heeft verdiend. Bestuurders denken zo niet, die proberen dat geld op een verantwoorde manier en dus met zo weinig mogelijk risicos te herinvesteren. En dan laat je Bergwijn links liggen als die 50 miljoen moet kosten, en koop je Promes voor een derde van dat bedrag. De redenatie dat een uitgave van 25 miljoen gratis is als er maar genoeg winst wordt gemaakt, is ronduit kinderlijk.

29 november 2019 om 10:48

" Waarom informeren als je weet dat de grote clubs achter dit talent aanzitten en de club een verkoopprijs hanteert van 30 miljoen? ". Omdat je eerst bij de bron zal moeten informeren als je erachter wil komen of dat werkelijk zo is of dat dat op aannames berust. Door te informeren, kan je er wellicht ook achter komen of een club bereid is een regeling te treffen waarin een deel van de transfersom wordt ingeleverd voor bijv. een doorverkoop percentage. Als de transfersom lager wordt, vermindert dat uiteraard ook het risico en behoort een transfer misschien wel tot de mogelijkheden.

29 november 2019 om 10:50

Hoe kom jij aan 200-300 miljoen aan transferinkomsten? Hele aparte gok en totaal niet realistisch. Daar kun je overigens helemaal geen beleid op maken, sterker nog dat mag zelfs helemaal niet volgens regelgeving mbt beursgenoteerde ondernemingen. Je kan niet zomaar ongestoord meer dan 30 procent van je begroting uitgeven aan een enkele speler van 17/18 jaar. Het risico is veel en veel te groot. Leuk dat het nu zo goed gaat met Ajax maar dit succes is niet houdbaar voor jaar na jaar en dat weet je zelf natuurlijk ook wel. Scepticus heeft gelijk, de RVC kijkt verder dan dit seizoen of volgend seizoen of het seizoen daarop. De RVC is gekozen door de aandeelhouders en verantwoordelijk voor de toekomst van Ajax, die gaan dit nooit goedkeuren.

29 november 2019 om 10:52

Edit : niet volledig verantwoordelijk aangezien de gekozen bestuurders dat zijn, maar zullen wel met die gedachtengang handelen na wat er in het verleden is gebeurd met transfers als die van Sulejmani.

Even filmpje van hem bekeken, maar hoe hij alle kanten uitkan met de bal onder zijn lichaam doet me denken aan Tadic. Hij kan dribbelen en misschien gebruiken ze hem ook op de flanken of op 10, maar dat kan Tadic ook. Verder is hij vrij lang en kan hij ook wel koppen, goed schot ook wel. Ik kan me zo voorstellen dat hij in het Ajax systeem waarbij een spits goed moet kunnen meevoetballen later op 9 terecht komt, wat raar is, want Ajax heeft daar Traore, Hansen en Brobbey voor. Nou ja, niet te moeilijk denken. Bij Ajax lopen de aanvallers wel vaker "overal en nergens" (met een idee erachter natuurlijk) dus hij moet gewoon overal in de aanval een beetje goed mee kunnen doen en volgens mij heeft hij dat multi functionele wel. Hij is nog vrij jong. Laat hem maar lekker ballen met Jong eerst en een klik krijgen met de toevoegingen Unuvar, Taylor, Hansen en de andere grote talenten, zodat ze straks samen de wereld kunnen gaan bestormen. Beetje zoals het idee was met Beek, Frenkie en Nouri (dat ging dus om tragische redenen niet door tav de laatst genoemde). Talent is heel belangrijk, maar dat "band of Brothers" gevoel en idee telt volgens mij ook mee. Ik denk dat Overmars prima gezien heeft dat dit voor 30 miljoen een leuk spelertje voor Jong Ajax is

25 miljoen, salaris ongetwijfeld 4 miljoen bruto per jaar (anders krijg je hem zeker niet) voor een contract van een jaar of vier. Dat houdt in dat zo’n jongen Ajax exclusief prestatie bonussen ca. 40 miljoen kost, uiteraard hoop je hem dan na drie jaar goed te kunnen verkopen maar dat is helaas in de voetballerij geen zekerheid. Lijkt mij een behoorlijke gok voor iemand met wie het de komende drie jaar alle kanten op kan in z’n carrière. Kan uitgroeien tot vedette, maar ook stilvallen.

Als ik het zo allemaal lees lijkt dit om een buitencategorie te gaan. Vind het wel slim van Overmars, deze jongen is 17. Als ik kijk naar de lichting die nu 17/18 is bij Ajax met Sontje, unuvar, brobbey, taylor, gravenberg etc. Kan dat weleens een heel lekker teampje gaan worden voor id toekomst!

Het lijkt erop alsof Overmars de Football Manager database heeft geraadpleegd naar de beste jonge wonderkids. Eerst bezig zijn met Antony van Sao Paulo en nu Reinier van Flamengo. Wie volgt erna? Haaland van Salzburg, Pedrinho van Corinthians of Benjamin Nygren van RC Genk?

29 november 2019 om 13:05

Palacios van River Plate, Ribeiro van Santos, Anthony van Sao Paolo staan er in ieder geval ook op.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren