Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

PSV klaar in Europa na compleet demasqué in Lissabon

Laatste update:

PSV is klaar in de Europa League. Een compleet demasqué op bezoek bij Sporting Portugal had donderdagavond een 4-0 nederlaag tot gevolg. De bezoekers uit Eindhoven werden door Sporting gedegradeerd tot figuranten: slechts zelden zorgde PSV voor problemen bij Sporting, terwijl de paniek toesloeg zodra de thuisploeg de aanval zocht. Het is een nieuwe opdoffer voor de geplaagde trainer Mark van Bommel, die slechts een van zijn laatste acht officiële duels won. Omdat LASK Linz met 1-2 won bij Rosenborg BK, weet PSV al na vijf optredens dat het als derde zal eindigen in Groep D.

Om overwintering in eigen hand te houden, moest PSV winnen in Lissabon. Maar het zag er al snel naar uit dat een driepunter een utopie was. Binnen een kwartier leidde Sporting met 2-0; het openingsdoelpunt kwam van Luiz Phellype. Na een handige voorzet van Bruno Fernandes met de buitenkant van de voet dook Phellype op voor Nick Viergever en knikte hij raak in de verre hoek. Fernandes zou zich ontpoppen tot grote uitblinker van de wedstrijd. Hij was betrokken bij alle vier de doelpunten van Sporting en maakte er twee zelf.

De sterspeler van Sporting zorgde allereerst voor de 2-0 in het José Alvalade. Hij stoomde op over het middenveld, werd niet gehinderd en besloot zijn geluk te beproeven vanaf ruim 25 meter. Hij vuurde met een laag schot raak via de binnenkant van de linkerpaal. PSV leek na die forse tegenvallers wat beter in de wedstrijd te komen. De bezoekers kregen het initiatief in handen, maar sloegen niet toe. Misschien wel de beste kans van die fase was voor Bruma, kind van de club bij Sporting, die uit kansrijke positie voorlangs schoot.

Het lukte de ploeg van Mark van Bommel zelfs niet om met een 2-0 achterstand de rust te halen. Opnieuw was Fernandes betrokken bij het doelpunt, maar de aandacht ging uit naar de afronding van Jérémy Mathieu. Al vallend kreeg de verdediger de bal hard in de bovenhoek, na een corner van de middenvelder: 3-0. Het viel PSV aan te rekenen dat Mathieu door niemand werd gedekt. Met de komst van Gastón Pereiro en Cody Gakpo voor respectievelijk Pablo Rosario en Bruma koos Van Bommel in de tweede helft nasrukkelijk voor de aanval.

Al dertig seconden na rust was PSV dicht bij de 3-1, toen doelman Luís Maximiano zich moest strekken na een uithaal van Mohamed Ihattaren die volgde op een flitsende aanval. Het bleek echter niet de opmaat voor een herrijzenis van PSV. Het tempo nam al gauw af en de Eredivisionist zakte terug. Sporting hield de bal makkelijker in de ploeg, maar toonde niet de urgentie om de score nog verder op te voeren. Dat gebeurde uiteindelijk toch, uit een strafschop. Marcos Acuña werd na een lange solo aangetikt door Timo Baumgartl en het was Fernandes die de penalty benutte met een opvallend stiftje in de rechterhoek.

Moet PSV trainer Mark van Bommel ontslaan?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Armoede,

Ik weet nou niet of je de schuld moet geven aan MvB of aan John de Jong, deze selectie is buiten Malen, Bergwijn en Ihattaren gewoon topclub onwaardig. Ik bedoel, bij een Heerenveen zou Rosario, Hendrix, Viergever en een Sadilek prima uit de verf komen maar bij PSV zakken ze allemaal door de ondergrens en dan kan ik nog wel een paar namen opnoemen. Ik hoop dat er betere tijden aankomen want dit is echt afzien en het doet je PSV hart pijn. De enige strijders aan PSV kant zijn de PSV supporters die mee zijn gereisd 2400 man respect.

28 november 2019 om 22:55

Aan beide.

28 november 2019 om 23:11

En het hele scoutingsteam erachteraan. Wat een geld is er uit gegeven, en wat een armoe in gekocht. PSV in paniek door de grote uitgaven van Ajax terwijl ze erbij wilde blijven maar daarmee zich aardig in de vingers gesneden.

28 november 2019 om 23:25

Beide inderdaad. Van Bommels tactisch vermogen komt niet verder dan wat geschuif met de poppetjes elke week, in een verder altijd gelijke formatie. Meneer Ikhebgeenplanbnodig slaagt er niet in spelers naar hun vermogen te laten renderen. Behalve de pure briljantjes die wel op hun talent kunnen vertrouwen is er geen speler die met het volste vertrouwen rondloopt. Maar zowel als hoofdscout als TD is John de Jong schuldig aan de voor veel geld ingekochte armoede op de Herdgang. Koop lekker voor 25 miljoen twee aanvallers die zekerder zijn van de bank dan een basisplaats, waar je verdediging zwaar onder de maat is. Met 18 stuks evenveel tegengoals in de competitie als Ajax en AZ samen en inclusief de tegendoelpunten tegen Basel bijna evenveel (16) in Europa. Dan is het toch wel prettig dat je zo'n fijn slot op de deur blijft houden met die eeuwige 'controleurs' van Van Bommel op het middenveld zeg! Zo lekker waterdicht daardoor...

28 november 2019 om 23:53

Klopt helemaa Gomes1PSV l, voor 25M had je Stengs kunnen halen bijvoorbeeld. Verdedigend: Obispo was niet slechter geweest dan die Duitser. Middenveld: scoort 0,0. Paar seizoenen geleden kwamen er nog 40 goals van ons middenveld met Peirero, Ginkel en nog n paar die me niet te binnen schieten. Aanval is wel okay, maar het probleem ligt op t middenveld. Rosario is zoo dramatisch.. Hendrix kan ook niks brengen aanvalllend. Gelukkig hebben we nog een paar goeie spelers aan boord

28 november 2019 om 23:12

MvB weet het gewoon niet meer. Hij dacht dat hij met een andere aanvoerder en een andere keeper dat dat de insteek was. What's next? Andere staf?......

28 november 2019 om 22:56

Houd Heerenveen hier buiten. De spelers die jij noemt hebben niets te zoeken bij Heerenveen

28 november 2019 om 23:08

Denk dat ze geen eens basis zouden staan bij Hveen.

28 november 2019 om 23:13

Dat bedoel ik

28 november 2019 om 23:55

Viergever, Hendriks en zelfs Rosario zijn toch echt wel een slagje beter dan wat Heerenveen rond heeft lopen hoor. Heerenveen mocht willen dat deze spelers voor ze zouden overwegen te gaan voetballen.

29 november 2019 om 00:58

Ik ben van Friese afkomst en Friezen zijn vaak blij met wat ze hebben en maken dat graag beter. Ze kijken niet per se naar spelers van grote clubs. Dus praat niet zo denigrerend. Overigens zo'n gigantische afgang is bij Heerenveen in Europa niet zo vaak voorgekomen.

29 november 2019 om 01:13

Omdat ze natuurlijk nooit Europees spelen. Dan nog is dit heel slecht inderdaad, dat praat ik niet goed.

28 november 2019 om 22:56

Bommel weet de jongens niet meer te motiveren. #markout

28 november 2019 om 23:00

Allebeide hebben ze ho-pe-loos gefaald. Het kán niet anders dan dat beide kunnen vertrekken. De gelatenheid spreekt ook boekdelen. Dit komt niet meer goed. Kan ook niet met dit materiaal. Slechte aankopen en een trainer die werkelijk alles verkeerd heeft gedaan. Dan krijg je dit. IkDe scouting faalt ook hopeloos. Spelen die alleen maar FIFA ofzo? Ik wacht de ontslagbrieven wel af. Tot die tijd geloof ik het allemaal wel. Zit hier helemaal leeg voor de tv. Voor de competitie begon voorspelde ik al dat van Bommel de kerst niet zou halen. Helaas wordt dat waarheid. Toch?

28 november 2019 om 23:08

PSV is dan ook zwaar gezakt in niveau in zo'n korte tijd, waar er in oktober nog ambities waren om de Europa League te winnen ligt PSV er eind november gewoon uit in de groepsfase, heel apart.

28 november 2019 om 23:25

Niet gedacht dat ik dit ooit zou zeggen, maar ik krijg bijna medelijden met de PSV-fans. Ze zijn hondstrouw en imo minder kritisch, maar dit moet toch zo'n pijn doen. In de laatste 8 wedstrijden je hele seizoen verpest. Zonde. Sterkte PSV-fans. Oprecht.

28 november 2019 om 23:12

Beide, van Bommel kwam niet in een gespreid bedje door de foute aankopen van een niet capabele TD. Vorig jaar lag er nog een lijstje van Brands klaar. Daar kon de Jong nog op teren. Dit jaar moest de Jong het alleen doen. Dat in combinatie met een beginnende trainer, van Bommel die net als een jong talent fouten maakt en een jonge selectie heeft die niet in balans is en kwaliteit ontbeerd krijg je wat je afgelopen 2e seizoenshelft en dit seizoen kon/kan verwachten. De Jong en van Bommel zijn allebei te onervaren. 1 daar van had nog gekund, vooral de trainer maar de Jong moeten ze snel weg sturen en een ervaren man daar neer zetten met veel internationale connecties. Laat hem aub niet nog meer geld verbrassen. Ik zou het deze zomer niet hebben gezegd maar nu wel; huur/koop de Nederlandse Bruma, voor het middenveld van Ginkel en/of Strootman en voor de linksback positie Wijndal. Het zijn spelers op relatief hoge leeftijd maar die hebben we nu f nodig om de talenten aan te sturen. Mitrogoal in de winter samen met Lato terug of weg sturen, voegen helemaal niks toe. Sadilek als back-up voor het middenveld of linksback postitie. Lammers komt terug en dan spelen met Bergwijn, Lammers en Malen. Bruma en Gakpo als back-ups op de vleugels, Piroe en Catic naar het 1e halen en vaker laten spelen. Op Romero hoeven we wss niet meer te rekenen in de toekomst, zelfs bij Velez scoort ie amper. Eerst de Jong er uit gooien, want Gerbrands wilde een topsportklimaat, dan hebben we ook een TD nodig die dit kan bewerkstelligen.

28 november 2019 om 23:17

Prima verhaal, behalve dan over Sadilek. Die hoort niet bij PSV. Ook niet als backup. In niéts heeft hij genoeg kwaliteit. Met van Ginkel en/Strootman haal je veel te veel onzekerheid binnen. Iedereen was blij dat Strootman geloosd werd bij Oranje. Ben je dan wel goed genoeg voor PSV? De lat moet juist hoger worden gelegd.

28 november 2019 om 23:29

Het wordt nu wel pijnlijk voor Dumfries ook. Hij speelt nog slechter dan Sadilek. Al het gevaar kwam vanaf de rechterkant voor Psv. Dumfries werd echt aan alle kante voorbij gelopen. Stond ook prima lucht te dekken bij die corner.

29 november 2019 om 05:36

Wijndal is niet te betalen voor PSV en waarom zou hij naar PSV gaan als AZ boven PSV staat en ook nog eens heel erg leuk vortbalt

28 november 2019 om 23:50

Waarom dacht je dat Viergever geen contractverlenging kreeg bij Ajax, Marc had allang gezien dat hij tekort kwam.😊

29 november 2019 om 01:16

Dat is onzin... kan veel Ajax supporters die tevreden waren over viergever.... gevalletje makkelijk scoren

29 november 2019 om 01:56

Toen hij nog bij Ajax voetbalde werd hij satirisch door psv'ers "weggever" genoemd.

29 november 2019 om 06:17

Met viergever erbij stonden we in de finale van de europa league. Overigens met younes op de vleugel.
Viergever is geen wereldverdediger, maar wel daadwerkelijk iemand die solide is en zijn mannetje kan staan op europees niveau. Niet voor niets dat Ajax hem een jaar eerder niet verkocht maar uit zijn contract liet lopen.

29 november 2019 om 16:35

Zo, ik kom al jaren in de JCA en heb heel andere geluiden gehoord. Ajax liet hem gratis gaan en dat wil heel wat zeggen.

29 november 2019 om 00:43

Mijns inziens ligt t niet aan de selectie. Deze selectie heeft in de thuiswedstrijd relatief eenvoudig van Sporting gewonnen, heeft al laten zien in de eredivisie eenvoudig van andere teams te kunnen winnen (oa Vitesse dat toen erg goed bezig was) en heeft zich met Ajax kunnen meten. Het ligt op dit moment gewoon aan een aantal verkeerde keuzes in de opstelling, pech (thuis had dik van LASK gewonnen kunnen worden met alle grote kansen) en een gigantische vormdip. Daar is Bommel voor verantwoordelijk

29 november 2019 om 06:39

Wees eerlijk Porto thuis was een gelukje, 3 kansen 3 erin voor de rest op de achterlijn gestaan en heel veel geluk gehad dat Porto niet op scherp stond. Daar zag je al dat psv zelfs op het 2e niveau in Europa niet mee kon doen.

29 november 2019 om 09:01

Ik denk dat je PSV verwisselt met Feyenoord. Qua niveau maakt het niet zoveel meer uit.

Heel pijnlijk voor PSV en het Nederlands voetbal. Van de aankopen, de tactiek en de trainer klopt niet veel meer. Dit terwijl Mark vorig seizoen nog fantastisch begon het eerste half jaar. Daar is niks van over. Zijn excuses zijn op. Eerst was pech met domme rode kaarten, toen het ontbreken van Malen + Bergwijn, hij heeft Zoet een keer geslachtofferd en daarna tegen Willem II geroepen dat de spelers doen wat ze moeten doen. Nu zijn Malen en Bergwijn er weer en het is nog steeds niks. PSV in Europees verband de laatste 4 jaar niet kunnen overwinteren. Slechts 2x kunnen overwinteren in de laatste 8 jaar het is schande. We kunnen wel blijven wijzen naar die ene uitschieter tegen Atletico vijf jaar geleden, maar dat was duidelijk een incident. Tijd voor een grote schoonmaak lijkt mij.

28 november 2019 om 23:13

Volgend seizoen vallen de punten van 2015-2016 weg, PSV zakt dan helemaal weg. Dan krijg je ook lotingen waar je natuurlijk zwaardere tegenstanders treft. Het is een vicieuze cirkel, waarmee PSV zijn doelstelling bij de top 32 van Europa uit beeld raakt. PSV heeft een aantal zaken prima voor elkaar gekregen de laatste jaren, maar de achteruitgang op twee/drie aspecten en gebrek aan progressie op veel overige gebieden zorgt ervoor dat PSV vastloopt.

28 november 2019 om 23:30

Nu je het zegt, de top 65 gaan ze dat uit volgensmij. Dat is imo voor een club als PSV schandalig. Dan sta je onder ploegen als Astana en Ludogorets, hebben laatste 4 seizoenen (inclusief dit seizoen) 18000 punten gepakt, dat is net zoveel als het seizoen dat weg gaat vallen op zichzelf was. Had niet door dat ze zo ver af aan het zakken zijn op die ranking.

In 1 woord schandalig. Kwalitatief is het bij PSV allemaal niet zo ellendig, Van Bommel is gewoon een charlatan. Profileert zichzelf als een soort toptrainer, maar de resultaten laten laten wat anders zien. Goede voetballers als Guti en Pereiro op de bank, en die lichtgewichten Rosario en Hendrix in de basis. Dan positioneer je ook al maanden een speler op linksback wat helemaal geen linksback is. Uiteraard is het geen topselectie, maar er valt toch wel veel meer uit te halen dan wat Van Bommel doet. Ik geef hem uiterlijk tot de winterstop.

28 november 2019 om 23:00

Denk dat jong PSV betere verdedigers heeft dan wat er bij PSV speelt. En van Bommel maakt niemand beter zelfs Stam heeft nog een idee maar van Bommel is het los zand.

29 november 2019 om 09:43

Jong-PSV heeft zeker géén betere spelers in de verdediging. Ook daar is hetzelfde probleem te zien. Degelijke aanval, met geschutter achterin.

28 november 2019 om 23:00

Van Bommel is altijd al iemand geweest die een (te) hoge dunk van zichzelf heeft en denkt de wijsheid in pacht te hebben. Dat lijden mensen niet goed. Wat dat betreft kun je hem wel enigszins vergelijken met Seedorf.

28 november 2019 om 23:04

Jullie rechtsback speelt op het moment nog heel veel slechter dan jullie linksback. Die Dumfries kan niet meer verdedigen. Wordt echt werkelijk aan alle kanten voorbij gelopen en kan totaal niet dekken.

Laatste wedstrijd van Van Bommel lijkt me

28 november 2019 om 22:58

Wat denk jij: zou dit de laatste wedstrijd van van Bommel zijn?

28 november 2019 om 23:01

Bijna grappig jw888, daarnaast zet je zelf ook nog je eigen comment 2maal neer haha.

28 november 2019 om 23:15

Wist dat deze zou komen Maas12... terecht!
Wie uitdeelt moet kunnen incasseren 🤣🤣
Voetbalzone kan de drukte niet aan, weet ik, de mijne bleef ook hangen en daarom nogmaals op verzenden gedrukt.

28 november 2019 om 23:17

Hahaha ja daar kan VZ idd nog aan werken. Soms kan ik de app niet eens laden na zo’n nederlaag

PSV moet echt uitkijken, nu ze niet gaan overwinteren in EL. Ze moeten dit jaar 2e worden(kans op CL deelname volgend jaar). Doen ze dit niet, dan is dit voorlopig de genadeklap en raken ze Ajax echt uitzicht. Door deze uitschakeling gaan die voorhoede spelers van PSV(hoe getalenteerd ze ook mogen zijn) geen buitensporige bedragen opleveren. Worden ze geen 2e, lopen ze weer CL inkomsten mis. En daarbij weer geen hoogste platform voor de spelers om hun talent te etaleren. Terwijl Ajax die blijft maar geld binnenharken. CL geld, spelers die voor giga bedragen worden overgenomen. Exposure ten top. Im calling it now, Ajax gaat binnenkort ook een sponsordeal binnen slepen die groter is dan PSV, Feyenoord en AZ bijelkaar. Ik heb t over bedragen van minimaal 25 miljoen per jaar. Dan is Ajax de komende 10 jaar echt alleen heerser in Nederland.

28 november 2019 om 23:04

Dat hebben ze dan volledig op eigen kracht afgedwongen. Deal with it als PSV en Feyenoord zijnde. Alleen AZ werkt net als Ajax met een duidelijke filosofie.

28 november 2019 om 23:05

Ajax speelde niet eens geweldig tegen Lille, maar toch was dat nog een paar klassen beter dan PSV vanavond. Ik neem aan dat er maatregelen volgen bij Psv....

28 november 2019 om 23:18

Een paar klassen?? Een gigantische berg klassen. Kom op zeg....

28 november 2019 om 23:21

Hahaha Ajax speelt ook nog eens CL, komt veel meer druk bij kijken. Ajax wint op sloffen van Lille, al hadden ze best eentje mogen maken. Krankzinnig verschil. Het zit ook in mentaliteit. PSV heeft best aardige spelers, maar als ze niet voor gaan vechten houdt het op.

28 november 2019 om 23:31

En dat ook nog met een B elftal...

29 november 2019 om 02:07

Inderdaad, ajax vecht als leeuwen voor elkaar en dat in combinatie met het flitsende spel maakt ze zoveel beter dan de concurrentie op dit moment

29 november 2019 om 11:42

Wel een kleine opmerking hierbij: Lille is echt in dramatische vorm, op dit moment vind ik Sporting zeker wel beter dan Lille.

28 november 2019 om 23:07

Vergeet een ding niet: die voorhoedespelers zijn niet zo getalenteerd als ze lijken. Ze kunnen hard lopen met een bal, maar hun techniek is zo beperkt. PSV wil er grote bedragen voor hebben, maar ik kan me niet voorstellen dat er clubs zijn die dat er voor over hebben.

28 november 2019 om 23:15

@mayarood veeg eens heel snel dat stront uit je ogen. Waaruit blijkt dat hun techniek beperkt is? Je reactie slaat als een tang op een varken.

28 november 2019 om 23:22

Bergwijn is wellicht zo’n harde loper maar Ihattaran en Malen zijn echt wel technisch onderlegd hoor.

28 november 2019 om 23:48

Ihattaran is idd heel technisch en ontzettend goed. Maar dat is imo toch een middenvelder?
En ze zijn wel snel en malen ook technisch maar kijken niet ober de bal en geven mij t gevoel dat ze totaal niet van elkaar weten waar ze staan voorin. Dus je hebt er zo weinig aan, daarom vind ik ze (Bergwijn, Malen, Bruma) blinde dravers

28 november 2019 om 23:55

Ihataren is technisch 1 van de meest begaafde speler van Nederland.

28 november 2019 om 23:07

Hoe graag ik je zou willen tegenspreken, Ajax loopt de laatste twee a drie seizoenen keihard weg bij de rest van de Eredivisie, inclusief PSV. Of het Ajax gaat lukken om een sponsordeal van 25 miljoen te realiseren, dat vraag ik me wel af. Dat zie ik nog niet zo snel gebeuren.Dominantie van Ajax de komende seizoenen zie ik wel gebeuren, al is het elk jaar maar weer de vraag wie de trainer is en met welke spelers die trainer het moet gaan doen. Dominantie van Ajax zou wat mij betreft wel wederom een bevestiging zijn van het faillissement van het nationale clubvoetbal. Als je op voorhand de kampioen al kunt invullen, wat in 9 van de 10 grootste competities toch wel ongeveer zo is, dan verliest de competitie zijn waarde. Ik haak dan echt af. Doe mij maar een maximering van financiën. Voetbal is geen sport meer, maar keiharde business waarin het vooral om geld draait. Geld is nog belangrijker dan de prestatie inmiddels. Jammer, maar waar. Ik als liefhebber van het spelletje haak langzamerhand steeds meer af helaas.

28 november 2019 om 23:20

Ben 't als Ajacied zijnde helaas met je eens op veel punten. Ik denk echter dat als we teruggaan naar de oude Europacup formats de beste oplossing is. Elke kampioen van Europa tegen elkaar in een toernooi zoals 't ooit bedoeld was, goh wat mis ik die tijd zeg

28 november 2019 om 23:27

En proberen om de buitenlandersregel terug in te voeren. Niet zoals vroeger 3 maar bijv. 5.
Krijgt elke club 5 a 6 jaar de tijd om de "buitenlanders" af te bouwen.

28 november 2019 om 23:42

Die maximering van financien werden niet in Eindhoven bepleit toen PSV met de hulp van Philips allerlei spelers wegtrok en zo de Europese top wist te halen. Maar nu Ajax dreigt (het is nog niet eens het geval) een dominante positie te krijgen hoor ik ineens allerlei mensen over "het failliet van het clubvoetbal" en moet er van alles aangepast worden. Dat vind ik toch een beetje getuigen van zwakte. We zijn geen Juve dat sinds 2012 al kampioen zijn of Bayern sinds 2013, maar enkel de vrees dat dit kan gebeuren zorgt al voor teksten waarin de Eredivisie of zelfs het hele Nederlandse voetbal begraven wordt. Die indruk krijg ik niet als ik iedere week de Bundesliga of Serie A voorbij zie komen, waarom zou dit voor Nederland anders zijn?

28 november 2019 om 23:51

En voor hetzelfde geld is het volgend seizoen alweer gewoon spannend. Als er nu wel een echte leegloop aankomt bij Ajax, zal het niveau van de selectie toch wel gaan dalen en ook de manier van spelen. Ook al heb je al dat geld.

28 november 2019 om 23:56

Ik trek het volgens mij al veel breder Adzevedo. Je ziet de verschillen gewoon steeds groter worden. En een goed Europees seizoen levert je een gigantische bak met geld op. Dat was in de jaren die jij benoemt (eind jaren 80, begin jaren 90) toch wel anders. De verschillen worden groter en dat is wat de grotere ploegen ook willen, zodat er steeds minder verrassingen zijn. Juve, Bayern, Barcelona, PSG, je kan ze op voorhand al wel invullen. Een eventuele dominantie van Ajax is gewoon wederom een bevestiging van almaar groter wordende verschillen en het gebrek aan concurrentie op nationaal niveau. Maar goed, wie weet liggen de verhoudingen volgend jaar wel weer anders. Ik vind het in ieder geval steeds minder leuk om naar te kijken.

28 november 2019 om 23:58

Natuurlijk, de Champions League moet voor kampioenen zijn en eventueel aangevuld met een paar nummers 2. Dan wordt de Europa League ook veel aantrekkelijker en kunnen de inkomsten van dat toernooi ook omhoog. Wat mij betreft zelfs ten koste van de inkomsten uit de Champions League. Het zal wel nooit gebeuren helaas.

29 november 2019 om 00:01

Mee eens. Invoeren per 2025.

29 november 2019 om 00:17

Het feit dat je je concurrenten kon leegkopen zegt toch eigenlijk genoeg over het feit dat ondanks de beperkte omvang van de bedragen de relatieve impact groot was. Nu zijn het de CL gelden, vorig decennium de rijke club eigenaren, daarvoor het Bosman arrest, de skyboxen en shirtsponsors ... er is altijd wel een bepaalde ontwikkelingen die meer geld oplevert waardoor er veranderingen in de verhoudingen plaats vinden. Wat mij betreft ging de klok ook een paar jaar terug, maar zo zit het nou eenmaal niet in elkaar. De mate van genot hangt van een niet onbelangrijk deel van je eigen club af. Ik zie mijn club voor het eerst echt meedoen in Europa en bijzonder aantrekkelijk voetbal spelen. Een stuk leuker dan vorig decennium waar me met grote regelmaat werd ingepeperd dat mijn club geen kampioen werd. Nu dreigt een scenario van sportieve revanche. Voor een 95 procent van de clubs in Nederland veranderd er niks, die doen toch al niet mee om de prijzen.

Het was niet om aan te gluren

Dumfries lijdt nu ook aan het aanvoerdersyndroom? Die man kan niet verdedigen. Werd echt aan alle kanten voorbij gelopen en kan echt totaal niet dekken. Zeer matig, maar zo speelt 'ie al weken volgens mij. Verder zit er totaal geen kwaliteit in het elftal van Psv. Malen was matig, Ihattaren en Bergwijn konden niet bereikt worden, dan blijft er gewoon niks over bij dit Psv. Je kan ook net zo goed een voetballend blok neerzetten ipv Hendrix en Rosario, want verdedigen kunnen die 2 ook voor geen meter.

PSV moet echt uitkijken, nu ze niet gaan overwinteren in EL. Ze moeten dit jaar 2e worden(kans op CL deelname volgend jaar). Doen ze dit niet, dan is dit voorlopig de genadeklap en raken ze Ajax echt uitzicht. Door deze uitschakeling gaan die voorhoede spelers van PSV(hoe getalenteerd ze ook mogen zijn) geen buitensporige bedragen opleveren. Worden ze geen 2e, lopen ze weer CL inkomsten mis. En daarbij weer geen hoogste platform voor de spelers om hun talent te etaleren. Terwijl Ajax die blijft maar geld binnenharken. CL geld, spelers die voor giga bedragen worden overgenomen. Exposure ten top. Im calling it now, Ajax gaat binnenkort ook een sponsordeal binnen slepen die groter is dan PSV, Feyenoord en AZ bijelkaar. Ik heb t over bedragen van minimaal 25 miljoen per jaar. Dan is Ajax de komende 10 jaar echt alleen heerser in Nederland.

wel leuk dat de PSV supporters eindelijk affelay in actie gaan zien in de oefenwedstrijd tegen Rosenborg.

Dit was voor de wedstrijd natuurlijk al te verwachten.

Het is voor PSV jammer dat het ook nog uitkomt, maar sporting heeft het gewoon heel proffesioneel uitgespeeld.

Ik denk wel dat dit exit van Bommel betekend.

Tja jammer voor de rest heeft PSV alles gegeven maar het zat er gewoon niet in, die Bruno Fernandez tegen over Rosario en Hendrix is eigenlijk een vorm van competitie vervalsing dus ik zou mijn beklagt maar gaan in dienen bij de FIFA als ik van Bommel was!!!!!

Ben absoluut niet van het trainers ontslaan, maar nu lijkt me er toch geen andere keus. Van Bommel heeft zn best gedaan maar dit jonge PSV heeft gewoon iemand nodig met meer ervaring

Dumfries lijdt nu ook aan het aanvoerdersyndroom? Die man kan niet verdedigen. Werd echt aan alle kanten voorbij gelopen en kan echt totaal niet dekken. Zeer matig, maar zo speelt 'ie al weken volgens mij. Verder zit er totaal geen kwaliteit in het elftal van Psv. Malen was matig, Ihattaren en Bergwijn konden niet bereikt worden, dan blijft er gewoon niks over bij dit Psv. Je kan ook net zo goed een voetballend blok neerzetten ipv Hendrix en Rosario, want verdedigen kunnen die 2 ook voor geen meter.

En dan te bedenken dat Sporting de 2e helft de rem erop hield. Wat een niveau verschil zeg.

Wat een blamage. Een grote achterstand in de Eredivisie & na 5 wedstrijden uitgeschakeld in Europa.. ik ben benieuwd of er koppen gaan rollen in Eindhoven.

Dood en begraven. Hoelang mag Mark nog aan blijven modderen? Ik ben geen voorstander van het snel ontslaan van een trainer maar dit slaat echt alles..

28 november 2019 om 23:54

Hij mag van mij nog wel even blijven zitten. Minimaal het seizoen afmaken. Lijkt mij heel redelijk.

29 november 2019 om 04:45

Inderdaad, gewoon voor straf

Dit is gewoon te erg voor woorden. Lijkt me dat van Bommel gewoon ontslagen gaat worden? En als John de Jong aankomende winter geen goeie versterkingen haalt lijkt het me dat hij ook ontslagen wordt? Als topclub van de laatste 8 wedstrijden er 1 winnen kan gewoon niet.

28 november 2019 om 23:08

Ik denk niet dat er versterkingen bij gaan komen. Wie wilt er nu voor een club spelen die uitgeschakeld is in Europa en niet meer voor de landstitel meedoet? Verwacht eerder uitgaande transfers in de winter van talenten.

Tjaa, wat moet je hier nu weer over zeggen. Ze hebben tegen Heerenveen wel geteld een helft goed gespeeld, voor de rest is het gewoon los zand. Twee backs die niet kunnen verdedigen en uit positie staan, een middenveld zonder duelkracht of enig vernuft. Ihatarran doet zijn best, maar kan het ook niet alleen. Malen deed niet eens mee, maar dat hou ik graag nog even op een dipje na zijn blessure.

Van Bommel was zo goed op 6 en 8, dan zou je toch zeggen dat hij wel herkent als spelers wel of niet geschikt voor die positie zijn.

Tegen FC Emmen zondag maar weer de mouwen omhoog en doorploeteren tot de winterstop. Met een controleur, wat mij betreft Hendrix of sadilek. En dan gewoon ihatarran en pereiro beide basis. Dan wordt het misschien 4-6, maar dan heb je in ieder geval wat geprobeerd.

De beker is opeens een hoofdprijs geworden in combinatie met een derde plek.

Nou, top. Overal uitgeschakeld. Dat was hem dan voor Psv. Eind november, en je kan alweer uitkijken naar volgend jaar. Dit is het resultaat die iedereen zag aankomen. Niet willen ingrijpen en dan is dit de prijs. Kansloze wedstrijd ook. Alles is gigantisch kansloos aan dit Psv. Na de 2-0, ging de TV ook weer gelijk uit.. Al die ellende hoefde ik niet weer te zien, en achteraf was het ook een goede keus. Sorry Nederland dat PSV het weer laat afweten. Nog nooit zo slechte trainer meegemaakt bij Psv. Houdt de eer alsjeblieft aan jezelf Bommel. Dit ga je niet meer redden. Armoede ten top.

28 november 2019 om 23:25

@ Real Madrid. Dit gaat niet alleen om de Jong en van Bommel. Dit zit veel dieper: visie. Kun jij nou de hele visie van de club zien? Voetballend gezien is het al jaren matig tot slecht. Met Luuk in de punt wordt er de laatste jaren ieder bal naar voren geschoten( zonder na te denken). Dat wordt nu zo duidelijk dat het positiespel zo slecht is. En de poppetjes op goede plek zetten is een tweede. Dat gaat ook totaal mis. Een Ryan Thomas niet opstellen, is voor mij onbegrijpelijk, en dan heb ik het nog niet eens over de aankopen, linksback, rosario, keepers, CV’s, de trainer en John de Jong. Nee, 28 november en we spelen nergens meer voor. Bedankt. Wat een ... avond

28 november 2019 om 23:29

Ze hebben de beker nig om voor te ballen!

Toch bizar, na 3 wedstrijden dacht ik dat PSV van de 3 EL ploegen echt makkelijk ging overwinteren, maar niets was minder waar...

28 november 2019 om 23:45

Toen ik hoorde dat een Zwiterse voetbalploeg uit Bazel de eerste tegenstander was in de CL kwalificatieronde dacht ik dat PSV echt makkelijk ging kwalificeren... maar niets was minder waar Ik zag het al aankomen dat PSV van Sporting Club thuis zou verliezen, en niet alleen omdat Portugeze ploegen meestal aan het langste eind trekken. Heracles bv tegen die onbekende ploeg, en legio andere voorbeelden. Als ze nou wat meer gegeven hadden in die thuiswedstrijd tegen lask linz, dan was er nog een klein kansje.

Sorry maar dit PSV moet zich de ogen uit de kop schamen. Feyenoord toont tenminste nog vechtlust. PSV heeft zich de laatste 3 Europa league wedstrijden gewoon als makke schapen naar de slachtbank laten leiden.

Sorry maar dit PSV moet zich de ogen uit de kop schamen. Feyenoord toont tenminste nog vechtlust. PSV heeft zich de laatste 3 Europa league wedstrijden gewoon als makke schapen naar de slachtbank laten leiden.

Psv stelt zwaar teleur, plaatsing el was een tegenvaller maar de eerste wedstrijden goed maar wat kan het verkeren. Bezem door de selectie halen, van bommel eruit en ook in de technische staff maar eens gaan nadenken wie er op zijn plek zit. De zogenaamde leiders voorin voegen dus ook niet zoveel toe. Ondermaatst hoe ze deze poulefase hebben vergooit. Een aantal sterkhouders zou wel willen vertrekken deze winter lijkt me. Om over het aankoopbeleid maar niet te beginnen. Hoewel je vraagt je af of er nog een goede prijs te krijgen is in deze selectie. Seizoen lijkt er al vroeg op te zitten maar wie weet, FdB heeft het met ajax ook wel eens recht kunnen trekken. En een gezonde weerstand moet je in de competitie houden

Laat van Bommel lekker aanrommelen bij Psv, er is toch niks meer te behalen dit jaar.

Wat een blamage. Dit team hoort op kwaliteit gewoon te overwinteren in Europa. Het lijkt erop dat Ajax het vuile werk dit jaar weer eens alleen mag opknappen. Men weet dat bij PSV de voorkeur wordt gegeven aan countervoetbal boven attractief dominant veldspel, maar als het loeren op de counter nu ook niet eens effectief blijkt, valt er toch weinig te juichen als supporter, lijkt me. Ik zal het PSV-voetbal dit jaar in ieder geval geen minuut missen in de Uefa Cup. Jammer voor het Nederlandse voetbal en een gemiste kans voor Mark van Bommel die na een veelbelovend begin toch door het ijs begint te zakken als coach.

28 november 2019 om 23:09

Je vergeet dat az ook door is, dus hopelijk hoeft Ajax het ‘vuile werk’ niet alleen op te knappen. Als je daarmee bedoelt punten binnen halen voor Nederland.

28 november 2019 om 23:13

@ganjafarmer23:uiteraard! Complimenten voor AZ dat eindelijk zijn reputatie als Europese Cupfighters weer eens waarmaakt!

Van Bommel's arrogantie komt nu tot een einde. 2 x 4-0 in Europa, PSV glijdt gewoon af zo.

28 november 2019 om 23:59

Uit tegen Lask was het 4-1.. neemt niet weg dat ook dat een schande is.

Iemand verbaasd? PSV wilt ieder seizoen zo snel mogelijk de Europa league uit. De beker volgt spoedig.

28 november 2019 om 23:10

Dat zou wel jammer zijn. De beker is onze enige hoop dit seizoen!

28 november 2019 om 23:14

En ik zeg dat niet omdat ik denk dat ze niet goed genoeg zijn, maar omdat ik sterk het gevoel heb dat ze alleen de competitie de moeite waard vinden.

28 november 2019 om 23:20

Ach nee, we hebben dit seizoen op geen enkel front iets te halen. AZ is in de competitie veel sterker en die zie ik echt wel 2e worden. Bij PSV gaat voorlopig weinig veranderen, tenzij er sterke tussentijdse aankopen gedaan worden, maar daar geloof ik niet in.

Tja.... Ik heb er geen eens emoties meer bij... Dit PSV is gewoon zo dramatisch slecht en dat gaat de komende periode niet veranderen. Er wordt erg slecht beleid gevoerd en daar pluk je gewoon de vruchten van. We hoeven dit seizoen en wellicht de komende niks te verwachten. Er staat weinig op het veld waar je veel geld aan gaat verdienen en daarmee ga je de slag met Ajax sowieso verliezen. Het vizier kan de komende jaren op AZ gericht worden, want dat is onze concurrent voor de 2e plaats. Jammer, maar ik zie Ajax Idd de leidende club van Nederland worden.

28 november 2019 om 23:17

@PSVChamps ik denk dat de teleurstelling nu heerst maar PSV heeft sowieso spelers die voor veel geld verkocht kunnen worden. Daarnaast AZ houdt het niet lang voor om te strijden voor plek 2.

29 november 2019 om 00:16

Naast wat mrkrillin zegt zal psv altijd in staat zijn om een team samen te stellen dat sowieso kan winnen van 16 eredivisie tegenstanders ongeacht hoeveel geld Ajax heeft. Dan doe altijd mee voor het kampioensstrijd

Ik denk dat de cijfers alles zeggen, psv zakt vanavond opnieuw door de eigen ondergrens. Matig verdedigen voor rust, gebrek aan scherpte in de passing en eigenlijk is de tweede helft dan alleen nog een formaliteit. Toch vind ik de nederlaag van PSV op zichzelf geen verassing, dit zag iedereen toch wel een beetje aankomen. Sporting was bezig met een goede reeks, PSV zit in een zwakke fase en in uitwedstrijden is het bij PSV altijd fors minder dan thuis. Dan is het jammer dat Lask geen fout maakt en denk je automatisch terug aan Lask thuis waar je op 9 punten kon komen. Ik vermoed dat psv ervoor kiest Van Bommel te handhaven. Ze hebben Cocu ook laten zitten toen ze op een bepaald moment 9de of 10de stonden.

Triest voor de Psv fans, maar die Mark blijft maar vasthouden aan dat ellendige fantasieloze "verdedigend blok". Ik ben nu toch wel benieuwd of Mark de kerst gaat redden, de roep om zijn ontslag zal groter worden in het Brabantse. 🤦🏾‍♂️

Zo triest om te zien dat Dumfries gewoon niets inhoudelijks kan zeggen dan wat open deuren. En dat is dan je aanvoerder.. wat een armoede.. ongelooflijk domme keuze van Van Bommel om hem aanvoerder te maken (kan die jongen zelf niets aan doen natuurlijk).

Vorig seizoen had ik dit prachtig gevonden voor die arrogante Van Bommel. Maar nu vind ik het zielig worden, die man kan dit vak gewoon niet aan en moet de eer aan zichzelf houden.

Wat is dit slecht! Die Rosario is helemaal niks meer, de verdediging is zwaar brandhout.
Mark, helaas maar je vliegt er uit.

Gewoon je hele selectie verkopen op Malen, Gakpo, Ihattaren en Bergwijn na. Jeugd doorselecteren en rest verkopen. Verder Van Bommel ontslaan en een jong iemand zetten met visie. Verder directie eruit gooien en alle coaches die ooit PSV naar succes hebben gestuwd terug halen. Ronaldo, Romario, Stam, Ooijer, Van Nistelrooy, Johan Vogel, Cocu en dan precies hetzelfde doen als bij Ajax. Alle middelmaat eruit flikkeren. Paar Zuid-Amerikanen erin zetten en verder vechten tot je een ons weegt.

29 november 2019 om 05:39

Ik snap wat je bedoelt en de vier die je noemt zijn inderdaad de beste bij psv wat gelijk het knelpunt is: de rest wil je verkopen maar die zijn in mijn ogen ‘niks’ waard dus je kunt er niks voor terugkopen. Het is immers niet zo dat psv het geld op de plank heeft liggen.Dus wil je kunnen kopen, zul je spelers van waarde moeten verkopen maar die spelers wil je -geheel terecht- juist houden.

Het is wel beschamend slecht wanneer Hendrix de beste man op het veld is bij Psv. Echt iedereen was slecht, er gebeurt gewoon niks onder vbommel en het lijkt net alsof spelers gewoon niet meer willen presteren onder vbommel, tijd om je koffers te pakken dus.

Zo zie je maar dat ten Hag gewoon een top trainer is en van Bommel een pseudotrainer die teert op zijn voetvalverleden ala Marco van Basten. PSV heeft genoeg kwaliteit in de ploeg, maar het is totaal geen team.

Laat mensen niet nog eens zeggen dat Bruma een betere aankoop zou zijn geweest voor Ajax dan Promes. Die Bruma is net Narsingh 2.0. Wat is die slecht zeg. In de voorbereiding deed ie het best aardig... best funny.... maar nu zo slecht. Kan alleen maar rennen, maar op het gebied van steekpasses en scorend vermogen komt die echt veel te kort. Miskoop van de ED? Verder... maar daar zullen de PSVers denk ik mee eens zijn: schandalige vertoning.

29 november 2019 om 05:43

Miskoop van de ED dit seizoen is naar mijn mening vooralsnog Marin bij Ajax. Maar Bruma staat daar heel kort achter vind ik.
Ajax heeft echter het ‘geluk’ dat zij zich het kunnen permitteren itt psv

Sporting is gewoon een Champions League waardig team. Zo een vernedering is deze 4-0 ook weer niet. Portugese clubs hebben daarnaast het ‘geluk’ dat ze kunnen plukken uit de gigantische Braziliaanse achtertuin. Het enige wat PSV te verwijten valt vandaag is dat de spelers niet streden zoals Feyenoord dat vandaag wel deed. Bergwijn zei dat elke westrijd anders is en dat het er vandaag niet in zat. Onzin!

Ik dacht dat het weer beter zou gaan met Malen en Bergwijn weer terug in de ploeg. Maar het ligt dus duidelijk ergens anders aan. Van Bommel is niet meer de juiste man. En ook over het beleid van John de Jong heb ik twijfels. Hij heeft in de zomer volgens mij wel bijna 45 miljoen uitgegeven aan. De topaankopen. Baumgartl,Bruma en Doan daar hebben we nog niks van gezien. Maar deze jongens liggen nog wel 4,5 jaar vast met dikke contracten En waar is de leider afellay? Nog geen minuut gevoetbald en ik vraag me af of het uberhaubt gaat gebeuren. Dit seizoen is zo goed als verloren voor PSV dus concentreer je op het bekertoernooi en probeer 2de te worden maar dat zal nog een hele klus worden. En ga op zoek naar een nieuwe technisch directeur en trainer.

Als PSV-fan was dit toch wel de druppel die de emmer deed overlopen. Europa onwaardig voetbal. Wie we nou de schuld moeten geven weet ik ook niet, maar ik weet wel dat er iets moet veranderen. Dit was erg zwaar om aan te zien met mijn PSV-hart. Pijnlijk...

We hadden een grote stap kunnen maken op de Europese lijst maar PSV trekt daar een dikke streep door. Baal ik van en had ik ook niet verwacht. Als lammeren naar de slachtbank gebracht vandaag. Wat een armoede.

Grootste fout die PSV kan maken is De Jong aanhouden. Laat je hem nog een zomer een half dozijn miskopen in huis halen, dan ga je eerder het scenario Feyenoord dan het scenario Ajax achteraan. En ook Van Bommel zou ik maar eens goed tegen het licht houden. Na een leuk halfjaar zakte vorig jaar zijn team al als een plumpudding in elkaar en was het elke week weer spannend welke balletje-breedspelers nu weer het middenveld zouden bevolken, inmiddels is het nu een wanhopig geschuif van middelmatige voetballers door het hele elftal. Maar eens met een creatief nieuw concept of wat aanvallender voetbal op de proppen komen, dat plan komt niet in de tacticus Van Bommel op. Dus kiezen Toon! Die ambitie om bij de 32 beste clubs te horen inkoppen of blijven lullen dat het zo lekker rustig is op de Herdgang en 'je jongens' tot in den treure onschendbaar houden?

29 november 2019 om 03:26

@ gomes1psvnu zal het voor elke PSV supporter frustrerend zijn,maar voor jou moet het nog net ietsje meer frustrerender zijn. Ik kan mij nog herinneren in de periodes dat Brands met wisselend presteerde, de tijden van de financial problemen, de club en een groot deel van de aanhang zolang het goed ging het zakelijke voetbal predikte in combinatie met technische beleid van toen. Zodra het even niet liep. de club en aanhang weer van de hak op de tak ging, qua spel opvatting en technisch beleid. Waarbij uiteindelijk het zakelijke voetbal en het oude technische beleid nog even werd door gezet, terwijl het al duidelijk was door de financiã«le wapenwedloop door de komst van meer "sugar daddies" dat dit niet lang meer vol te houden zou zijn. Waarbij jij vanaf het begin af aan al zei (dat werd je ook niet altijd in dank afgenomen) dat PSV van de opleiding ook de levensader moest maken en structureel attractiever moest gaan spelen. Nu heeft PSV eindelijk echt door gezet wat betreft haar opleiding, en het serieus willen ontwikkelen van een eigen attractievere speelstijl. En dan wordt jouw club opgezadeld met de Jong voor het technische beleid. Op basis van wat is die man eindelijk voor die positie aangenomen ? Er heeft natuurlijk een behoorlijk cultuur omslag plaats gevonden bij Psv, waarbij ik mij altijd heb afgevraagd op basis waarvan PSV met hem op de proppen kwam om Brands te vervangen. Het lijkt mij wanneer je zo'n grote cultuur omslag gaat maken in je organisatie dat je dat een td nodig hebt met ervaring en een degelijk internationaal netwerk. Correct me if Im wrong, maar volgens mij is het sinds het verlies/vertrek van de Visser, Lemich en Valckx het qua scouting langzaam steeds minder en minder geworden. Nu weet ik wel dat er het een en ander speelde, en dat PSV bijvoorbeeld inzake die Lemich goed handelde; maar ik heb het idee dat die gaten van mensen met echt goede internationale contacten nooit zijn opgevuld door anderen ? Waardoor je nu dus met de gebakken peren zit, en doordat Ajax onverwachts Europees ging presteren, neem ik aan dat er extra druk op PSV kwam om te zorgen dat men dit seizoen (enig sinds) in het spoor zou moeten blijven. In dit licht bezien vind ik het opmerkelijk dat de Jong dus voor zoveel geld mocht investeren, want de afgelopen periode gaf PSV meer uit dan ze doorgaans altijd deden.

29 november 2019 om 11:54

Thanks, F-18/TACP! Beschouw het als een compliment dat je mijn opmerking daarover hebt onthouden. Nog steeds denk ik dat PSV de concurrentie met vooral het financieel niet meer te achterhalen Ajax alleen nog aankan als het inzet op vroegtijdige scouting, zelf opleiden en doorstromen en het halen van spelers die aantoonbare meerwaarde meebrengen. Met Bergwijn, Malen, Ihattaren en ook Lammers laat PSV zien dat je op die manier sportief kunt wedijveren én met toekomstige uitgaande transfers 'geld maakt.' En ik denk dat het met bijvoorbeeld Obispo, Mauro Jãºnior, Ledezma en Madueke spelers heeft voor de nabije toekomst die in hun voetsporen kunnen treden. Waar het duidelijk misgaat is de keuzes om de spaarcenten die je hebt en de transferinkomsten van een klapper als Lozano weer insteekt. Hoeveel scouts waren ervan overtuigd dat Baumgartl een verbetering was ten opzichte van Schwaab, die ook nog eens de gebreken van Viergever kan compenseren? Hoeveel beter is Bruma ten opzichte van Gakpo? Is Doan echt zoveel beter dan Mauro Jãºnior dat je de Braziliaan verhuurd en inclusief bonussen 10 miljoen vrijmaakt om de Japanner op de bank te hebben? En wat kan Obispo als linksbenige verdediger niet dat Sadilek en vooral Boscagli wel brengen? Achteraf is het natuurlijk mooi wonen, maar vooraf had ik wel durven voorspellen dat wanneer je 45 miljoen had gestoken in een ijzersterke verdediger en een linksback (voor PSV was een speler als Martã­nez ook haalbaar geweest), dan was een controleursblok vã³ã³r de verdediging ter compensatie van zwakte niet langer nodig geweest, had je een middenveld kunnen opstellen dat echt aan voetballen toekomt was je niet zo afhankelijk van je aanval geweest. Kortom: drie échte aanwinsten, waaraan aanwezig talent zich kan optrekken en doorgroeien. De basis had er voor ca. een kleine 35 miljoen zo uit kunnen zien (zie opstelling), met Zoet, Teze, Viergever, Gloster, Mauro Junior, Rigo, Rosario, Hendrix, Romero, Lammers, Piroe en Abouhklhal als reserves.

Unnerstal
Dumfries
LYANCO
OBISPO
MARTÍNEZ
GUZMAN
Ihattaren
Gutiérrez
Bergwijn
Malen
Gakpo

Henk Fraser moeten ze zien te halen dat is de man die we nodig hebben tenminste iemand met een plan en visie

Ik voorspel dat Mark van Bommel morgen zijn ontslag aankondigt, dit is wel echt een keiharde afstraffing. Ik verwacht dat men wel snel een opvolger presenteert , wie? ... probeer Fraser, Slot of Van den Brom. Anders wellicht een Duitde trainer. Er spelen al wat Duitsers daar, dus waarom niet.

29 november 2019 om 00:03

Met alle respect, maar waarom zou Slot op dit moment van AZ (2e in de competitie + overwintering in Europa) naar PSV (3e in de competitie op ruime afstand + uitgeschakeld in Europa) gaan?

Nou, kunnen we PSV ook weer bedanken wat betreft de puntjes op die co-efficientielijst! Wat een armoe..

Ik kon vanavond niet kijken dus heb ik de wedstrijd opgenomen. Mobiel de hele avond genegeerd en net dus gekeken. Tot de 3-0. En ik ben blij toe. Je verliest de eerste helft gewoon door twee spelers: Bruma en Sadilek. Die zouden bij De Graafschap goed passen, maar dit is toch niks voor PSV. Bruma vind ik echt een onvergeeflijke flater van De Jong. Ook Van Bommel krijgt een onvoldoende. Die Portugezen hebben maar een goede speler; Bruno Fernandes, dan zet je daar toch een mannetje op om hem uit te schakelen? Je speelt verdomme met Hendrix en Rosario, die doen niets liever dan dat. Tevens heb ik die twee spelers alleen maar in dezelfde ruimte zien lopen. Dus een van hen was sowieso overbodig. Maar goed, uiteindelijk verlies je hier door de genialiteit van Fernandes. Desniettemin, met Boscagli, en gewoon 433, had ik het nog moeten zien. Ik verdedig Van Bommel als het team faalt, maar deze 41212 variant en de invulling was de slechtste keuze qua systeem en beschikbaar spelersmateriaal mogelijk. Voor dit, op deze manier onnodige, verlies geef ik dus de schuld aan Van Bommel.

29 november 2019 om 00:00

Nu zullen er mensen zijn die denken, 'nou, De Graafschap is ook wel overdreven', maar ik vind Sadilek en Bruma dus serieus vergelijkbaar met Purrel Fränkel en Rydell Poepon.

MvB wanneer stap je nou eens zelf op. Toon Gerbrands grijp nou eens keer in, slapzak. Met je topsport klimaat. Kapitaalvernietiging. Vorig seizoen titel verspeeld, in de Arena met 1-1 op 't bord en een man meer niet voor de winst spelen. Dit seizoen ook weer geen kloot gepresteerd. En het mag allemaal maar door blijven gaan.

Gewoon een schande dit. Ik ben er klaar mee. Ik ben zo iemand die altijd de positieve kant ziet. Maar dit komt niet meer goed in het algemeen, over uit en klaar. van Bommel out de Jong out helemaal klaar met dit schandelijke spel.

Bij dit PSV krijg ik gewoon echt het gevoel dat ze er geen zin meer in hebben😲de selectie kan genoeg, hebben we al gezien.. Maar wat dit is.. Echt, ik sta er best wel verbaasd naar te kijken.. geen druk op de bal en in heel veel situaties weten ze gewoon niet wat ze moeten doen! Daar train je toch op? Daar sta je je hele leven toch al voor op een voetbalveld? Ik heb Mark Van Bommel echt hoog zitten als speler, maar wat hij met dit elftal doet kan echt niet! Tuurlijk, Ajax speelt veel lekkerder, maar met dit materiaal moet je wel kunnen bij blijven! Zoveel verschilt het niet met Ajax qua uitgaves dit jaar namelijk😯

29 november 2019 om 03:52

@ Michelbartelin…ik ben het met jou eens dat PSV beter zou kunnen met dit spelers materiaal, maar de selecties van Ajax en PSV zijn echt niet gelijkwaardig aan elkaar. Wat dat betreft kan dit PSV ons niet bij benen (wat niets zegt over onderlinge confrontaties), PSV heeft dit seizoen in vergelijking met voorgaande seizoen meer uit gegeven, maar het is niet een kwestie van de hoeveel geld die er is uit gegeven. Het grote verschil is dat in Amsterdam het geld beter is geïnvesteerd dan men in Eindhoven gedaan heeft. Nu weet ik wel dat PSV door het onverwachte succes van Ajax moest reageren om in het spoor te blijven. Omdat de Jong net begon als td, denk ik dat het wellicht verstandiger was geweest om er tijdelijk een ervaren td voor hem of naast hem te zetten. Voor een beginnend td, en er zoveel meer op het spel staat dan voorgaande seizoen; is het toch onverantwoord om een beginneling zoveel geld uit te laten geven ?

Bij Feyenoord gaat het ook niet goed maar die hebben vanavond tenminste nog 90 minuten lang keihard geknokt voor een goed resultaat. En dan zit ik daarna naar PSV te kijken. En dan zie je slecht voetbal totaal geen energie geen inzet geen strijd helemaal niks.Iedereen doet maar gewoon wat.

Ik vind dat PSV een goeie dominate wedstrijd heeft gespeeld waarin ze gewoon pech hadden. Oh nee ik ben niet MvB.... wat een slechte pot! LaatPSV nu van Bommel maar vasthouden. 😋

Wat een contrast. Psv begon zo goed aan de EL, maar is nu vrij kansloos 3de. Van Bommel krijgt het gewoon niet meer op de rails. Psv zal nu ook niet meer kunnen ontwikkelen met alleen maar eredivisie wedstrijden.

Enorme afgang natuurlijk en wederom na Lask Linz. Het wordt tijd dat ze de koppen eens uit het zand halen in plaats van steeds er in. Eind november en in feite waar je alleen nog om speelt is de beker. Wat gaat men in Eindhoven hier aan doen?

Grote schoonmaak houden. Bommel ontslaan en zorgen dat er voor volgend jaar een team staat die ervoor gaat. Dit lijkt echt helemaal nergens op

29 november 2019 om 12:43

@dreetje888 De KNVB beker waar ze zich vorrig jaar lieten uitschakelen in eigen huis door RKC toen nog spelend in de kkd. Heb er weinig vertrouwen in. Zolang Bommel er zit wordt het niks

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren