Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘De weergaloze Ziyech toonde dat hij inmiddels een begrip is in de hele wereld’

Laatste update:

Ajax won woensdagavond met 0-2 op bezoek bij Lille OSC in de groepsfase van de Champions League. De Amsterdammers hebben nu over twee weken in de thuiswedstrijd tegen Valencia aan een punt zeker genoeg om te overwinteren in het miljardenbal. De Nederlandse ochtendkranten zagen Ajax niet geweldig spelen in Noord-Frankrijk, maar constateren wel dat de ploeg van trainer Erik ten Hag een eenvoudige avond had.

‘Ajax is genadeloos voor beperkt Lille’, zo kopt het Algemeen Dagblad. “Sergiño Dest, Donny van de Beek, Zakaria Labyad, Dusan Tadic en Hakim Ziyech. Na negentig tellen gaat de bal snel van voet naar voet, eindigend in een perfecte afronding van de Marokkaanse nummer 22 van Ajax. Opnieuw schiet Ajax uit de startblokken, wederom op imponerende wijze en met een snelle voorsprong”, schrijft de krant. Ten Hag miste in Lille Joël Veltman en Daley Blind door een schorsing, waardoor zijn centrale duo bestond uit Lisandro Martínez en Perr Schuurs. Noussair Mazraoui speelde op het middenveld.

“Schuurs speelde een prima wedstrijd met allrounder Lisandro Martínez aan zijn zijde. Dat gold zeker niet voor Noussair Mazraoui. Als controlerende middenvelder was hij te ondermaats aan de bal. Door een snelle onnodige gele kaart na een half uur moest hij bij balverlies met controle de fysieke duels aangaan. Dat lukte Mazraoui niet, waarna hij ontsnapte aan een tweede gele kaart en in de rust werd gewisseld voor Álvarez”, stelt het ochtendjournaal. Zakaria Labyad viel ook voor rust uit, met een knieblessure. “Het elftal van Ajax hing door alle wisselingen met pleisters aan elkaar en dat had gevolgen voor de uitvoering. Te vaak was de passing te slordig, werden verkeerde keuzes gemaakt en de ruimte niet optimaal benut.”

Ook De Telegraaf concludeert dat de zege wat gelukkig tot stand kwam, al doet dat volgens de krant niks af aan de ‘puike prestatie’. “De goed vooruit dekkende en nauwelijks overtredingen makende Schuurs en de onder alle omstandigheden koelbloedige topaankoop Martinez bewezen het verdedigende gelijk van de trainer. Maar op het middenveld sloeg Ten Hag – met zijn keuze voor Noussair Mazraoui als vervanger van Martinez – de plank mis”, zo luidt de conclusie. Edson Álvarez kwam in de rust als vervanger van Mazraoui binnen de lijnen.

“In de rust zette Ten Hag zijn schoonheidsfout recht en in het tweede bedrijf kwam Edson Alvarez de met vuur spelende Mazraoui aflossen. Met de Mexicaan starten, was logischer geweest. Alvarez speelde op het WK, Gold Cup en deed het de eerste Champions League-groepduels op het middenveld naar behoren”, schrijft De Telegraaf. Er zijn tevens lovende woorden over Hakim Ziyech. “Dat de weergaloze Ziyech inmiddels een begrip is in de hele wereld toonde een klein veldbetredertje dat naar de Ajax-vedette toe wandelde, een knuffel kreeg en zijn shirt werd toegezegd.”

“Gemiddeld gesproken matig spel, vooral tot de rust, maar opnieuw geweldige doelpunten. Plus een verdedigingscentrum met Perr Schuurs en Lisandro Martinez dat verhalen over het ontbreken van Joël Veltman en Daley Blind in perspectief plaatste”, zo vat de Volkskrant de wedstrijd samen. “Ach, Ziyech, de frêle kunstenaar. Dinsdag gaf hij zichzelf, gevraagd naar een cijfer voor zijn optreden dit seizoen, een bescheiden 7. Terwijl hij strooit met passes, zijn schoten verwoestend zijn en zijn creativiteit een lust voor het oog. Gaandeweg de eerste helft liet hij zich van positie 10 vaker zakken, om het strompelende middenveld te ontlasten.”

“De allermooiste actie van Ziyech was de omhelzing van het jongetje dat het veld op was gelopen. Natuurlijk, een stoute jongen, maar de knuffel, de belofte van het shirt, het teken aan de stewards om het ventje zonder geweld naar de kant te begeleiden; het tekent een voetballer in balans”, zo klinkt het lovend. Ook NRC Handelsblad haalt het spel én het gebaar van Ziyech aan. “Een bedreiging? Niet voor Ziyech. De middenvelder trok de jongen tegen zich aan zoals Ronaldo en Messi dat soms zo teder met ‘veldindringers’ doen en fluisterde iets wat zijn jonge bewonderaar glimlachend in de armen van de stewards deed drijven. „Ziyech, Ziyech”, zongen de meegereisde fans uit Amsterdam.”

“Nee, het was op papier niet de stevigste samenstelling, maar Ajax manoeuvreerde zich met niet voor het eerst een vroeg doelpunt in een situatie waarin de vragen niet meteen beantwoord hoefden te worden”, concludeert Trouw. “Hoe vaak in Europa ging het al niet zo? Bij Ajax op z’n sterkst kon je al stellen dat het al geen toeval meer kan zijn, en ook met reserves bleek Ajax deze avond in staat op de juiste momenten klappen uit te delen – met de kanttekening natuurlijk wel dat het nu tegen een uitgespeelde, gedesillusioneerde tegenstander van toch al minder gewicht gebeurde.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
28 november 2019 om 07:43

Dat jochie was zeker een held. hij rende het veld op om Ziyech's shirt te reserveren.hij is nu de held van zn school en de buurt.

28 november 2019 om 07:54

Sorry, maar dat je als vader je zoontje van een jaar of 10 het veld laat betreden.... Zit voor mij geen heldenstatus aan. Ziyech loste het wel heel mooi op, maar krijg je dit nu niet veel vaker?

28 november 2019 om 08:04

Daar ben ik dus nu ook bang voor. De reactie van Ziyech was heel mooi, maar het is niet de bedoeling dat het jongentje een prijs voor z'n actie krijgt. Zo voed je in mijn mening geen één kind op.

28 november 2019 om 08:04

Precies, het is te hopen dat die jongen flink op zijn flikker krijgt van zijn pa. En al helemaal dat die niet geholpen heeft, je hoort je gewoon te gedragen.

28 november 2019 om 08:10

Eens.vraag me ook af of hij nu een stadionverbod krijgt ja of de nee? Zou zonde zijn voor zo'n jong jochie, maar wel terecht helaas.regels zijn regels.

28 november 2019 om 08:36

Juridisch kan je hem weinig maken, maar misschien zijn vader omdat ie verantwoordelijk is. Moet ie wel niet voldoende moeite hebben gedaan om dit tegen te houden. Maar juridisch geneuzel. Dit mag echt niet meer gebeuren en denk dat er nu wel een soort statement mag komen van de UEFA waarin de richtlijnen voor kids op het veld ook goed duidelijk worden. Dit jochie komt er mee weg, mag ook, maar je zult zien dat dit vaker gaat gebeuren.

28 november 2019 om 10:35

Hahha zijn jullie serieus. Hij rent een voetbalveld op geen mijnveld, om over opvoeding te beginnen gaat me te ver. Gewoon een kind die zo graag ziyech wou groeten. En is em gelukt ook echt een strijder. En bijna iedereen vond mooi om te zien. Want als het een blote vrouw was geweest die haar tieten in onana zijn gezicht had gegooid dan hadden jullie het vast wel leuk gevonden. Dit hoort ook bij voetbal hahha.en grappig vind ik lille spelers zaten zo te kijken van, waarom niet naar ons wiij komen toch uit lille. Geweldig

28 november 2019 om 10:38

Ps nog steeds mensen die durven te beweren dat ziyech niet op handen word gedragen door marokaanse fans. In valancia in lille fans die op hem wachten. Laatstaan in marokko

Hij was al een tijd weergaloos. Moet je eens voorstellen dat onze spitsen van de afgelopen jaren koeler konden afmaken, op hoeveel assists zou ziyech dan staan? Hij kon afgelopen jaar al naar de top van europa gaan en lekker mee voetballen ook. Maar ik ben blij dat deze held gebleven is, zijn stempel nogmaals heeft gedrukt en aan de critici bewezen heeft watvoor ster hij werkelijk is.

28 november 2019 om 07:41

Helemaal mee eens. Ziyech en Ajax, het blijkt een gouden huwelijk na een stroeve start.Overigens die Promes, Martinez en wellicht Alvarez zijn heerlijke spelers om de vedettes te laten excelleren. Klasse Ajax, Nederland staat steeds beter op de kaart!

28 november 2019 om 08:33

Hij zat/zit al bij de top van Europa maar dat zullen velen (en jij misschien ook) anders zien. Ajax is niet minder dan Sevilla en die hadden concrete interesse.

28 november 2019 om 09:52

Sevilla is ook geen top van Europa...

28 november 2019 om 09:53

Sevilla is dan ook geen top van Europa.

28 november 2019 om 13:11

@Drl80 Nee hoor, ik vind Ajax momenteel wel europese top. Er zijn echter best veel mensen die geloven dat ziyech niet bij de engelse, spaanse of italiaanse top mee zou kunnen. Ben ik het niet mee eens.

Gewoon een zeer knappe prestatie. Met flink wat afwezigen een uitwedstrijd in de CL soepeltjes winnen. Natuurlijk zat het mee en had Lille moeten scoren, maar dat doet niks af aan wederom een prima prestatie.

Ik vond ook dat Alvarez had moeten beginnen, maar dat Telegraaf dit zo brengt.. Juist in die krant wordt er door ene Driessen steeds verkondigd dat dit geen middenvelder is. Los van dat, wat is Ziyech een held!

28 november 2019 om 10:16

Haha ja inderdaad. Volgens Driessen (en Derksen) komt Alvarez voetballend tekort voor een plek op het middenveld. En dan nu dit.... Lachwekkend!

Zo moeilijk, zo moeilijk. Wat hij laat zien in de CL is absolute wereldtop, echt, op nadruk op absolute, er zijn weinig middenvelders met meer impact. Alleen in onze zwakke competitie behoud hij wel een hoge balverlies op na, waarom zou dat op hoger niveau, waar je nog sneller moet handelen, verbeteren? En in het buitenland wordt het niet geaccepteerd. Het moge duidelijk zijn dat clubkeuze cruciaal zal worden. Ik moet nu denken aan de line; could he do it at a rainy night in Stoke?" (zoiets) excact dat omschrijft mijn gedachten.ik denk namelijk van niet dat hij overal zal slagen. Clubkeuze is cruciaal voor speciale spelers als Ziyech. Gelukkig is Ziyech echt een gevoelsmens; gaat alleen weg naar club waar hij heen wilt, dat zal meewegen of hij slaagt of niet. Maar dat hij erg speciaal is, is iets wat zeker is.

28 november 2019 om 08:03

Denk dat veek balverlies in de eredivisie gewoon laksheid is. Hij speelt tegen al die clubs op 70%, als heel ajax overigens en ze gaan er met 4-0 over heen. Denk dat je dat ook niet als graadmeter moet nemen. In de cl is ie nu al ander half seizoen wereldtop. Hoop voor hem dat een Bayeren, Juventus of een chelsea komt. Bij juve zou hij het middenveld echt zo erg helpen daar hebben ze niet zo'n type speler rond lopen.

28 november 2019 om 08:42

Ik denk persoonlijk dat het topclubs weinig uitmaakt dat Ziyech wat meer balveries heeft dan een gemiddelde voetballer. Je moet ook kijken naar hoe dit balverlies tot stand komt. Het is niet alsof hij geen bal over 5 meter kan spelen of dat de bal constant van zijn voeten gelopen wordt. Nee, zijn balverlies komt vooral omdat hij veel risico in zijn spel legt. Als zo'n risicovolle pass lukt dan heb je gelijk een enorm gevaarlijke situatie waaruit Ajax vaak scoort. Stel je voor dat hij dit soort pasjes mag geven op topspitsen zoals Benzema, Suarez of Lewandowski. Het is ook niet alsof zijn percentage balverlies leidt tot tegendoelpunten en vaak is hij ook de eerste die er meteen achteraan gaat om de bal weer te veroveren. Ik heb liever de huidige Ziyech dan een Ziyech die meer op safe speelt. Ik ben het wel zeker met je eens dat zijn clubkeuze een goede moet zijn, maar ik vertrouw op dat ALS hij nog een keer bij Ajax vertrekt dit een weloverwogen beslissing zal zijn. Het liefst zie ik hem natuurlijk nog gewoon tot het einde der tijden bij Ajax blijven.

28 november 2019 om 10:18

" Ik denk persoonlijk dat het topclubs weinig uitmaakt dat Ziyech wat meer balveries heeft dan een gemiddelde voetballer. Je moet ook kijken naar hoe dit balverlies tot stand komt. Het is niet alsof hij geen bal over 5 meter kan spelen of dat de bal constant van zijn voeten gelopen wordt. Nee, zijn balverlies komt vooral omdat hij veel risico in zijn spel legt ". Het balverlies van Zyech is een eigen leven gaan leiden, net als het gebrek aan snelheid van Blind. Los van het feit dat Zyech veel meer ballen verovert dan dat hij er verliest, is balverlies helemaal niet erg als dat in het spelconcept is ingecalculeerd. Als je bal 9 van de 10 keer weer meteen terug verovert als je hem verliest, heeft dat balverlies helemaal geen effect en is het dus ook nauwelijks van belang hoe vaak je de bal verliest. Datzelfde geldt voor het gebrek aan snelheid van Blind. Snelheid is handig als je een fout moet herstellen, als je weinig tot geen fouten maakt, hoef je ze ook niet te herstellen en heb je die snelheid dus ook niet nodig. Ook heeft Blind zo een fenomenaal spelinzicht dat dat hij het gevaar vaak al ziet aankomen voor het is ontstaan en al op de mogelijke plek des onheils aanwezig voordat dat is gebeurd. Ondanks dat Blind geen pur sang verdediger is, krijgt Ajax relatief weinig goals tegen als ze gewoon met elf tegen elf blijven staan. En dat is al lang geen toeval meer.

28 november 2019 om 08:56

War Barcalover zegt dus. Hij laat het op allerhoogste niveau zien en is in de CL veel secuurder. Lijkt mij gewoon gemakzucht in de eredivisie. Daar gaat het soms zo makkelijk dat er geen eer valt te behalen.

28 november 2019 om 09:53

Dat is zijn spel maatje. Hij bewijst het elke x op hoogste niv. Ik ken ook geen speler op het moment die als RB en CAM zo presteert. Denk dat heel veel spisten met hem willen spelen.

Leuk met dat jongetje, maar Ziyech is me toch wel een ramp op het middenveld qua balverlies zeg. De omschakelingen zijn veel gevaarlijk dan wanneer hij op rechtsbuiten balverlies leidt. In de Eredivisie maakt het niet veel uit, maar ik hoop toch wel dat Ten Hag hem weer voorin zet in de Champions League Knockout Phase.

28 november 2019 om 08:34

Ajax is juist fantastisch gaan voetballen sinds hij op het middenveld speelt. De combinatie van de creativiteit van Ziyech en het loopvermogen van Van de Beek werkt uitstekend. Voeg daarbij Martinez toe als controleur en je hebt een middenveld van wereldklasse.

28 november 2019 om 09:17

Niet alleen een middenveld van wereldklasse . De aanval is ook zo verschrikkelijk goed.

28 november 2019 om 09:27

Eens, alleen in de breedte wel zwak momenteel met Labyad en Huntelaar als vervangers. In vergelijking met andere Europese topploegen is Ajax daarin wel een stuk minder, wat natuurlijk logisch is. Hopelijk kunnen spelers als Traore en Lang zich ontwikkelen tot spelers die iets kunnen toevoegen als invaller op dit niveau.

28 november 2019 om 10:35

Gisteravond viel Lang prima in. Deed het veel beter dan Labyad op die positie. En dat had ik niet verwacht. Zag liever Huntelaar invallen vanwege zijn routine. Maar achteraf bleek de keuze voor Lang zeer terecht. Mijn niet al te groot enthousiasme werd gevoed door de tegenvallende prestaties van Lang de laatste tijd. Daarvoor speelde hij veelbelovend. Het zal te maken hebben met de grilligheid van de jeugd;-)). Ga zo door!

Mooi inderdaad met dat ventje, Nooit gedacht dat Hakim zo goed zou worden.

Ben benieuwd of een Europese grootmacht het aan durft om Ziyech een kans te geven. Aan de ene kant zie je kwaliteiten die elke club wil koesteren, maar aan de andere kant heb ik m'n twijfels. zou Hakim ook een rol kunnen betekenen bij een team waar hij niet de ster is? Bij Ajax krijgt hij de ruimte om z'n magie te laten zien. Zou hij dat ook bijvoorbeeld bij Bayern kunnen? Ik koester de Marokkaan en ons elftal heeft hem echt nodig, maar ergens twijfel ik nog steeds of hij de absolute top kan halen.

28 november 2019 om 08:59

Ik hoop echt dat je zegt Marokkaan vanwege zn voetbal nationaliteit. We zijn geen Marokkanen, het is toevallig dat onze ouders daar geboren zijn.

28 november 2019 om 09:07

Wie bedoel je dan met 'we'?

28 november 2019 om 09:11

Ik schrijf hieronder al dat ik niet begrijp waarom mensen het over een 'Marokkaan' hebben.

28 november 2019 om 09:12

@marocberkane, ik neem aan dat hij refereert aan alle Nederlanders die tevens een Marokkaanse nationaliteit hebben. Wat denk jij dat hij bedoelt?

28 november 2019 om 09:15

Ik hoop dat hij vooral zichzelf bedoelt. Want ik zie mezelf (net als veruit het grootste gedeelte) wel als Marokkaan.

28 november 2019 om 09:23

Volgens mij heeft Ziyech een dubbele nationaliteit dus hij is zeker ook een Marokkaan. Zijn keuze voor Marokko onderstreept zijn verbintenis met het land. Dus hem Marokkaan noemen is niet gek. Niet meteen zo op je pik getrapt zijn man, nergens voor nodig.

28 november 2019 om 10:02

@maroc, als je in Marokko woont, begrijp ik dat. Anders niet.Edit: als dat zou gelden voor het grootste deel van de mensen met een dubbele nationaliteit en die hier wonen, zou dat het failliet van integratie aangeven.

28 november 2019 om 10:03

@baabman, hij woont in Nederland, heeft een Nederlandse nationaliteit (en ongevraagd ook een Marokkaanse), speelt in Nederland en zou aldus als Nederlander moeten worden beschreven. Zo moeilijk is dat niet. Wel klagen over een gebrek aan integratie maar tegelijkertijd het over Marokkanen hebben.

28 november 2019 om 10:26

@Kyle66, dat is natuurlijk onzin. Je hoeft niet in een land te wonen om er een nationaliteit van te hebben natuurlijk.

28 november 2019 om 10:28

" Volgens mij heeft Ziyech een dubbele nationaliteit dus hij is zeker ook een Marokkaan. Zijn keuze voor Marokko onderstreept zijn verbintenis met het land. Dus hem Marokkaan noemen is niet gek. Niet meteen zo op je pik getrapt zijn man, nergens voor nodig ". Hij heeft gewoon volledig gelijk. Het is nergens voor nodig om Zyech aan te duiden als " die Marokkaan ". Zijn etnische achtergrond is volstrekt irrelevant voor zijn presteren. Tadic wordt toch ook niet aangeduid als " die Serviã«r " of Promes als " die Surinamer ". Iedereen die het nodig vindt om iemands etnische achtergrond te benadrukken, wekt daarmee op zijn minst de schijn dat hij daar bepaalde bedoelingen mee heeft. Waarom zou je het anders doen terwijl het geen enkele meerwaarde heeft?.

28 november 2019 om 10:40

@maroc, maar hij woont in het land waarvan hij de nationaliteit heeft. En als jij het hebt over Nederlanders met tevens een Marokkaanse nationaliteit die hier wonen en zich desondanks steevast Marokkaan noemen, is dat precies wat ik bedoel met het failliet van de integratie. Hoe vind jij het als er bij een overval staat "de Marokkaan"?

Zeker lovende woorden van de kranten, maar wat ik wel weer jammer vind is dat De Telegraaf het heeft over de "Marokkaan". Ziyech is gewoon een Nederlander. Edit: ik zie net hierboven dat niet alleen De Telegraaf hem zo ziet.

28 november 2019 om 09:17

Technisch gezien is Ziyech toch ook gewoon een Marokkaan? Ik begrijp niet helemaal wat er jammer is aan het gebruik daarvan?

28 november 2019 om 09:58

Technisch gezien is Ziyech een mens en welteverstaan een met (in mijn ogen) enorme voetbalkwaliteiten. Wat doet zijn afkomst ertoe?

28 november 2019 om 10:05

Wat is het nut ervan?

28 november 2019 om 10:24

Ik zeg niet dat het een nut heeft, maar het is logisch dat sportjournalisten andere benamingen zoeken. Anders krijg je een stuk met 10x de naam Ziyech.

28 november 2019 om 09:18

I love ziyech. Hij kiest voor 't Marokkaanse elftal dan is 't toch logisch dat hij een Marokkaan genoemt wordt, dan ben je toch ook een Marokkaan met Nederlands paspoort? Is toch ook niks mis mee.

28 november 2019 om 10:05

Natuurlijk is er niets mis met Ziyech. Ik ben gek op hem. Ik zie alleen niet het nut ervan in om hem te omschrijven als een Marokkaan. Mensen vinden dat ook niet fijn als het om een crimineel gaat. Waarom moet het in dit geval ook worden vermeld?

28 november 2019 om 12:06

@kyle66 omdat het woord Marokkaan nu een positieve context heeft? Ziyech is niet alleen een held voor Ajax maar ook voor de Marokkanen. juist mooi dat dit woord nu een keer gekoppeld word aan iets positiefs ipv aan criminaliteit

Pure klasse wat hij laat zien. Die connectie met Promes is niet normaal. Je zou denken dat gaat nu niet lukken en wat zien we, weer een doelpunt precies zo als in andere wedstrijden . Met die twee heb ik het zelfde als ik met Robben had , je denkt nu weten ze het wel dit zelfde kunstje zal je niet nog eens lukken en wat gebeurd er , ja hoor ze flikken het weer

Benieuws of Schuurs nu mag blijven staan vond hem toch erg solide ogen en minder paniekerig als Veltman. En stel je eens voor als Ajax nu in de winterstop echt nog de portomonnee trekt en nog wat goede aankopen erbij haalt om voorin en op het middenveld te gebruiken (de bank is echt magertjes). Dan kan het wederom een erg mooi (CL) seizoen worden.

28 november 2019 om 10:10

Ik denk dat hij zich wel heeft bewezen. Veltman verkopen in de winterstop. Kan je ook niet op de bank zetten.

De meest bepalende man van Ajax van de laatste jaren. Als Ziyech op een dag verkocht wordt, wordt Ajax 5 tandjes minder. Zo gemakkelijk dat hij voetbalt,dat is ongekend. Het is eigenlijk een schande dat hij door de zogenaamde grote clubs nog niet opgepikt is. Schuurs en Lang hebben aangetoond dat ze echt op de deur naar Ajax-1 kloppen. Ajax verkeert in een luxe situatie dat zij normaliter op de bank zitten waar ook al Alvarez en Huntelaar op zitten. Een ongekende luxe !!

Je zag het aan Tadic en Ruiz. Fijnbesnaarde spelers passen heel goed in het Nederlandse voetbal. Ben bang dat Ziyech in het buitenland dingen moet doen die buiten zijn kernkwaliteit liggen, dat hebben die andere twee ook meegemaakt. Ziyech functioneert het beste wanneer hij hoog in de hiã«rarchie staat. Elders moet je dat allemaal maar weer afwachten.

Parool wordt niet genoemd, maar was toch ook aardig. *bij het afgekeurde doelpunt kwam Ziyech met zijn arm in botsing met zijn tegenstander, waardoor hij moest worden gewisseld en Siem de Jong het veld betrad. Met een van pijn vertrokken gezicht verliet de Ajacied het veld. Een publiekswissel was het in de 82ste minuut niet, groot applaus kreeg Ziyech wel.*

zou ziyech basis kunnen staan bij Real of Barca?maat van mij denkt dat namelijk.

28 november 2019 om 10:51

" zou ziyech basis kunnen staan bij Real of Barca?maat van mij denkt dat namelijk ". Zyech kan in de basis staan bij iedere topclub, mits de trainer hem goed gebruikt. Datzelfde geldt ook voor Blind. De supporters van Valencia en Southampton zijn nog steeds bezig om bij te komen van verbazing over de prestaties van Promes en Tadic bij Ajax en de bestuurders slaan zich met terugwerkende kracht voor de kop omdat ze betreffende spelers voor zo weinig geld hebben laten gaan. Angel Di Maria werd voor 75 miljoen door United gekocht en wist daar geen enkele indruk te maken. Sinds hij bij PSG speelt, is hij weer van absolute wereldtop. Dat is natuurlijk geen toeval, maar heeft te maken met de afwezigheid van beleid bij genoemde clubs. Blind heeft een gebrek aan snelheid en als hem koopt, moet je daar rekening mee houden in je spelconcept. Hetzelfde geldt voor het risico dat Zyech in zijn spel legt. Bij Ajax is dat niet zo een groot probleem omdat het spel er op is afgestemd om de bal weer snel te veroveren als hij verloren wordt, maar als dat niet het geval is, kan dat balverlies natuurlijk wel problemen opleveren. Die onnozelaars bij VI blijven maar volhouden dat een coach niet zo belangrijk is, terwijl trainers als Ten Hag wekelijks het tegendeel bewijzen. Natuurlijk had Ten Hag nooit zulke resultaten kunnen bereiken als hij dezelfde selecties tot zijn beschikking had gehad als waar Frank de Boer het mee moest doen. Maar er zijn ook genoeg clubs bekend die over wereldselecties beschikken en daar nauwelijks resultaat mee weten te behalen. Een coach kan je het beste vergelijken met de regisseur van een film of de dirigent van een toporkest. Zonder die twee is het schier onmogelijk om een topfilm te schieten of een topvoorstelling af te leveren, zelfs als de acteurs of musici van wereldformaat zijn.

Dan is het maar wat jammer dat Ziyech niet voor Oranje speelt. Met Marokko zal hij waarschijnlijk nooit iets tastbaars winnen, behalve de adoratie van de supporters aldaar. Misschien is dat juist waardoor hij voor Marokko heeft gekozen. Maar het blijft eeuwig zonde.

In Nederland blijven vele mensen om 1 of andere reden zeiken om zijn balverlies. Snap er nog altijd vrij weinig van. Het is vrij logisch voor mij dat een speler, die veel risico neemt (dat ook vaak wordt uitbetaald), vaker balverlies leidt. Zelfs een David Silva zal vaker balverlies lijden dan een Henderson. De 1 geeft vaker een tikje breed en terug terwijl de andere vaker de diepte zoekt met zijn passing. Dan is het vrij logisch dat zulke passing relatief vaker wordt onderschept dan een balletje dat breed getikt wordt. Wat willen ''analisten'' en hun papegaaien nou? Het is nooit goed wanneer een speler een balletje breed tikt, dan heb je eindelijk iemand in de Eredivisie die zo'n enorme drang naar voren heeft dan vinden ''we'' het maar niks omdat hij iets vaker balverlies leidt dan een Toornstra. Dan heb ik liever Ziyech in mijn team die vaker balverlies leidt hoor. Dan heb je ook van die mensen die zeggen dat Ziyech niet mee verdedigd. Ja misschien in zijn Twente tijden en eerste maanden bij Ajax niet, maar Ziyech verdedigt zeer zeker mee de laatste jaren. Internationaal zijn zoveel mensen gek op hem aan het worden en hij heeft het nu al meerdere seizoenen in de CL aangetoond tegen clubs op een spectrum van de absolute top zoals Real, Juve en Bayern, Chelsea tot aan de Europese subtop met clubs als Valencia.

Ik denk als Ziyech de bal heeft aan de rechterkant , dat de keepers al een beetje nerveus worden en dat de verdedigers kijken waar Promes staat

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren