Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Kluivert: ‘Ik denk dat De Ligt een beetje spijt heeft van zijn keuze’

Laatste update:

Patrick Kluivert is sinds juli van dit jaar hoofd jeugdopleiding bij Barcelona. De oud-spits houdt zich echter niet alleen met de talentenontwikkeling bezig, aangezien hij afgelopen zomer ook met Matthijs de Ligt heeft gesproken over een eventuele overstap naar de Catalaanse grootmacht. De Oranje-international koos uiteindelijk, tot spijt van Kluivert, echter voor Juventus.

“Ik zou niet zeggen dat ik hem heb geprobeerd te overtuigen, maar ik heb hem verder alleen maar goede dingen over Barcelona kunnen vertellen, zowel over de stad als over de club”, blikt hij terug in gesprek met Mundo Deportivo. “Uiteindelijk is het aan de speler en aan zijn zaakwaarnemer om te beslissen. De Ligt is natuurlijk een geweldige verdediger, maar hij heeft zijn keuze gemaakt.”

Lenglet: 'Antoine Griezmann moet wennen aan verschillen tussen Barça en Atleti'

“Ik denk wel dat hij een beetje spijt heeft van zijn keuze, maar het is niet anders. Uiteindelijk moet je kiezen en de ene keer pakt dat goed uit, de andere keer niet. Je moet leren van je beslissingen”, gaat Kluivert verder over De Ligt, die een moeizame start achter de rug heeft in Turijn. In tegenstelling tot de verdediger koos zijn voormalige ploeggenoot bij Ajax Frenkie de Jong wel voor een verhuizing naar het Camp Nou.

“Ik kan zeggen dat hij hier heel gelukkig is”, vervolgt Kluivert over de middenvelder. “Als je hem ziet spelen, lijkt het alsof hij hier al jaren zit. Ik wist al dat hij erg goed was en hij laat zijn kwaliteiten zien bij zowel Barcelona als het Nederlands elftal. Hij is hier gelukkig en dat is ook te zien aan zijn spel. Ik ben blij dat ik hem zo kan zien.”

Denk jij dat Matthijs de Ligt beter voor Barcelona had kunnen kiezen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat een onzin Kluivert. Bij Juventus kan hij als verdediger duizend keer meer leren dan bij Barcelona, de club die volledig in verval aan het raken is. Je kan ook gewoon zeggen dat jij het persoonlijk jammer vindt. Maar aan Matthijs hebben we nog geen sprankje spijt kunnen zien.

19 november 2019 om 08:27

Hoe is Barcelona in godsnaam in verval aan het raken? Volgens mij zijn ze afgelopen seizoen vrij makkelijk kampioen geworden en op een haar na de finale van de Champions League gemist. Wat Kluivert hier zegt is natuurlijk dom, maar dat Barcelona volledig in verval aan het raken is klinkklare onzin.

19 november 2019 om 08:31

De resultaten verbloemen een beetje hoe het er bij Barça uitzag. Ze hebben vorig jaar in 12 wedstrijden punten verspeeld, wat normaliter niet genoeg zou zijn voor een kampioenschap. En in de CL hadden ze geen weerstand tot de halve finale, waar ze dan ook terecht uitvlogen.

19 november 2019 om 08:34

El guaje Barça is zeker aan het weg zakken hoor. En dat komy voor door het bestuur die gewoon leunt op messi. Er wordt totaal niet gekeken naar de toekomst. Het spel ziet er al 3 jaar niet uit. Er worden rare spelers gekocht. Spelers als dembele en Couthino zijn dikke miskopen waar je gewoon 250 mil aan hebt betaald als het niet meer is. Het is maar afwachten hoeveel schade nog aan de club kan worden aangebracht im ander half jaar tijd. Dit Barça heeft nieuw bestuur, nieuwe coach en een nieuwe kern nodig en anders eindig je echt als Ac milaan of United. Laten we na dit seizoen spelers als Suárez, Rakitic, Vidal, Couthino weg doen. Schuif Alena en Puig naar voren en zorg voor goede versterkingen met een coach die aanvallend wil spelen

19 november 2019 om 08:41

Allemaal aannames als als als Barcelona is 7 keer kampioen geworden in de laatste 10 jaar. Staan nu weer bovenaan en bovenaan de poule in de Champions League al draait het stroef. Niets van een club in verval, daar doen al die miskopen niets aan vanaf.

19 november 2019 om 08:50

Inderdaad. Verval is gewoon een hele foute woord keuze. Dat het misschien niet gaat zoals de meeste willen is wel bekend maar verval..

19 november 2019 om 09:09

Ligt er inderdaad aan hoe je het bekijkt. Als je kijkt naar de identiteit van de club, dan vind ik inderdaad dat de club in verval aan het raken is. Spelers als Altena en puig hadden al in de basis moeten staan of iig een kans moeten hebben. De bank van Barcelona hoort gewoon te bestaan uit jeugdspelers. Momenteel lijkt het vooral alsof ze veel willen kopen.
Verder heb je echt een andere coach nodig, ten hag zou een hele mooie optie zijn.
Verder hebben ze een selectie die nog jaren meekan dus echt kwa resultaten in verval zal het niet zijn. Wil niet zeggen dat het goed gaat maar dat is inderdaad wat anders dan in verval.

19 november 2019 om 09:11

Ooh en on topic.
Voor mij had De Ligt inderdaad voor Barcelona moeten kiezen. Was prachtig geweest voor Nederland en de historie met Barcelona. Al heb ik niks met Ajax De ligt of Barcelona. Maar de combi was prachtig geweest met vriend De Jong.

19 november 2019 om 09:23

Eigenlijk gaat het al een paar jaar minder qua spel. Logisch ook als je Xavi en Iniesta niet goed kan vervangen. Technisch beleid is al jaren drama. Griezmann kopen en linksbuiten zetten, pfff. Totaal verkeerde aankoop. Frenkie voor 75 miljoen kopen en samen met Busquets laten spelen. Barça met 2 controlleurs laten spelen, ook ongelofelijk. Ze hebben juist spelers nodig die aanvallend wat kunnen brengen. Die de spitsen in stelling kunnen brengen. Hopelijk gaat Frenkie balbezit is heilig nog inruilen voor assists.

19 november 2019 om 09:27

Hoezo moet alleen barca jeugdspelers hebben op de bank? Ik weet niet of ik je goed begrijp maar mag Barça dan geen kopende spelers op de bank hebben? Ben het wel met je eens dat jeugd spelers als Alena en Puig meer minuten moeten krijgen

19 november 2019 om 09:37

Verval is inderdaad een groot woord maar als je niet dat Barcelona een dalende lijn heeft dan concludeer ik dat je het eigenlijk niet wilt zien.ieder jaar flink geinvesteerd voor spelers die het niet laten zien.

19 november 2019 om 09:51

Als je niet ziet dat ze in verval aan het raken zijn dan ben je echt blind. Het lijkt al een hele tijd helemaal nergens op. Het is echt puur dat Messi nog een hoop verbloemt, maar nog even en Barca heeft ook geen Messi meer...

19 november 2019 om 11:38

Griezmann miskoop? Volgend jaar staat Suarez echt niet meer in de basis hoor, en Messi gaat fysiek gezien ook niet meer alles kunnen spelen. Dus dan heb je Griezmann die in de spits kan staan (en dan heeft hij al een jaar kunnen wennen aan zijn medespelers)

19 november 2019 om 11:50

@el_guaje7 Barca was natuurlijk altijd een dominant voetballende ploeg. vorig jaar in de CL tegen een club als Liverpool bv hebben ze twee wedstrijden lang alleen maar tegen gehouden. ik denk dat Kluivert dat bedoeld

19 november 2019 om 08:28

Inderdaad echt onzin. Bovendien heeft ie al aardig wat basisplekken in zijn rugzak inmiddels. Heel leerzaam!

19 november 2019 om 10:27

Ja precies, mede te danken aan de blessure van Bonucci natuurlijk maar bij Barca had hij sowieso een stuk minder gespeeld met een Lenglet, Pique en Umtiti.

19 november 2019 om 08:28

Je brengt het alsof het een feit is @henker10 maar wie zegt dat hij zich niet minstens net zo goed bij een club als Barca had kunnen ontwikkelen?

19 november 2019 om 09:19

Eens, maar toch vind ik Bonucci en Chiellini op verdedigend vlak toch wel de beste leermeesters die je kan hebben.

19 november 2019 om 12:17

Ja misschien wel maar ik denk dat je op dit moment meer leert als je dagelijks tegenover een Messi, Neymar, Salah, Sterling etc op de training staat. Bonucci en Chiellini zullen hoogstens een aantal tips geven.

19 november 2019 om 10:15

Bonucci en Chiellini kunnen als verdedigers duizend keer meer leren bij Ajax dan bij Juventus. Jaap Stam werd in het buitenland gezien als een van de beste verdediger. Bij Ajax was hij zeer matig, tactisch zwak. Bij Europese topclub gaat hem prima af, ja hij speelde altijd in een behoudende elftal, zodat hij niet alleen hoefde te verdedigen.Ik denk dat je bij Barcelona als verdediger meer kan leren dan bij Juventus.Bij Juventus leer je het meest hoe je moet samenwerken met medeverdedigers en als verdediger risicoloos moet voetballen en geen gekke dingen moet doen.De Ligt is een goede verdediger, bij Barcelona staat er al een goede verdediger, Pique... Dan is Juventus geen moeilijke keuze... Bonucci en Chiellini gaan niet nog jaren mee en nog eens heeft de Ligt een prima salaris binnen. Anders had ik lekker bij Ajax gebleven?

19 november 2019 om 10:45

@henker10 1000x keer meer? Bepaalde zaken kan hij heel goed leren bij Juventus, maar verdedigen met 50 meter in de rug weer niet.en ik weet niet of je hem zaterdag hebt zien spelen. Hij deed niks anders dan de bal inleveren bij middenvelders. Waar waren zn lange crosspasses en zn rushes naar voren... Vaag vermoeden dat ze hem dat in Italie heel snel afgeleerd hebben, dat zou toch eeuwig zonde zijn voor t nederlands elftal

19 november 2019 om 11:15

Waarom denk je dat hij bij Barcelona minder zou leren. Lopen toch echt betere aanvallers en zijn niet bepaald koekenbakkers daar. Beetje gebakken lucht wat jij verkondigt.

19 november 2019 om 11:39

Dat slaat echt nergens op! Bij Juventus is echt compleet andere manier van verdedigen, dat heeft De Ligt helemaal niet nodig. De speelstijl van Oranje ligt veel dichter bij die van Barcelona dan Juventus.
Wat leert hij beter dan? Wat leert De Ligt bij Juventus wat je bij Barcelona niet kunt leren? En kan hij dat dan ook in Oranje gebruiken?

19 november 2019 om 11:49

@mvbfan daar heb ik tegen Noord Ierland weinig van gemerkt en Barca speelt ook al jaren geen voetbal meer waar ik van onder de indruk ben. tegen Liverpool vorig jaar hebben ze twee wedstrijden lang alleen maar tegen gehouden en zelfs tegen PSV speelden ze op de counter. als ik leuk voetbal wil zien kijk ik wel naar Man City of Liverpool

19 november 2019 om 11:52

Oh ik dacht dat onze Wonderboy al "gearriveerd" is en niets meer hoeft te leren, hij gedraagt zich in elk geval wel zo en hij werd ook door Ajax captain gemaakt boven ervarenere spelers als Tadic, Blind en volgens onze voortreffeljke media (derksen) is Matthijs de beste verdediger ter wereld, zelfs beter dan Virgil. Kluivert, ervaringskundige, heeft gelijk.

19 november 2019 om 14:56

Gedeeltelijk met je eens. Als verdediger van juventus en in de Italiaanse competitie wordt de Ligt veel meer geprikkeld om zich te ontwikkelen. Een club als Barca zal niet snel in verval raken, al weet je het natuurlijk nooit. Hetzelfde overkwam Man united, Ac Milan en anderen.

Dom, oerdom om niet voor Barça te kiezen. Was het spelletje gewoon bij Ajax. Maar ja die geldvretende manager.... die de sloef is van Real , mocht hem niet verkopen aan Barça.

19 november 2019 om 08:29

Aldus Fransmanneke, wie gelooft dat Barcelona het absolute valhalla is van de voetbalwereld en blijkbaar inside information heeft.

19 november 2019 om 08:32

Want Barça is voor iedereen de perfecte club? Zeker met deze trainer is dat afwachten. Vraag maar aan Coutinho, Dembélé en zelfs Griezmann die zich nu niet happy lijkt te voelen. En wie zegt dat De Ligt zelf niet naar Juve wilde? Sommige mensen willen altijd voor anderen denken. Dat is pas oerdom... Dat jij Barça boven Juve plaatst wil niet zeggen dat iedereen dat doet.

19 november 2019 om 09:28

Helemaal gelijk. Misschien zag hij ook wel dat het bij Barça met dit bestuur en technische staf helemaal niet lekker gaat. En 12 ipv 6 miljoen zal ook wel geholpen hebben.

19 november 2019 om 08:42

De Ligt wilde zelf naar Juventus, heegt weinig met Raiola te maken.

19 november 2019 om 09:01

De Ligt wilde niet. het waren 12 miljoen euromunten die hem dwongen te komen.de kracht van geld moet je nooit onderschatten.

19 november 2019 om 09:24

Gesproken als een jaloerse barca fan. De ligt is degene die kiest en of dat voor geld is of gewoon zijn voorkeur in club kun jij niet weten

19 november 2019 om 11:45

Als De Ligt niet had gewild, dan was hij gewoon niet gegaan. Klaar. Het kan zijn dat het verschil in salaris uiteindelijk de doorslag heeft gegeven. Maar dat is dan nog steeds de keuze van De Ligt zelf. Niemand dwingt hem, ook Raiola niet.

19 november 2019 om 11:47

@messibarca nou, dan was Raiola dus niet het probleem maar De Ligt zijn interesse in het geld dat hem voor Juve deed kiezen en geef hem eens ongelijk. geld is toch geen onbelangrijk aspect voor een profvoetballer. je wil er niet alleen sportief maar ook financieel het maximale uithalen neem ik aan. je hebt maar een jaar of 15 voordat je carriere er weer opzit dus dan snap ik dat je zoveel mogelijk wil verdienen binnen die tijd

Ik denk wel dat de Ligt hier sterker uit gaat komen. Die kan over een paar jaar alsnog naar Barcelona.

19 november 2019 om 08:51

Hij hoeft niet persé naar Barcelona hé. Goeie club (toevallig ook mijn lievelingsclub) maar de Ligt kan toch ook een wereldtopper worden in Italië en lekker naar Engeland ofzo.

19 november 2019 om 11:46

Haha ja, dit is precies waar het om gaat. Hij hoeft helemaal niet naar Barcelona! Ieder zijn eigen voorkeuren qua stijl, land en carrierepad. Dat kan De Ligt echt prima voor zichzelf bepalen.

Ik weet niet of Kluivert verder in het interview nog uitlegt waarom hij denkt dat De Ligt spijt heeft van zijn beslissing, maar zonder uitleg is het een beetje een rare uitspraak. Hij speelt tot nu toe bijna alles bij Juventus (toegegeven, als Chiellini niet geblesseerd raakte dan zat hij op de bank). Daarnaast begint hij zijn draai te vinden. Juventus is ook gewoon een hele mooie club. Persoonlijk had ik hem ook liever voor Barcelona zien spelen, maar ik zie geen reden waarom De Ligt spijt zou moeten hebben van zijn overstap.

19 november 2019 om 11:48

Ik ben het met je eens hoor, maar verbaas me er een beetje over dat dit soort uitspraken zo serieus worden genomen. Kluivert is in dienst van Barcelona. Die heeft een belang. En wat hij zegt dient dat belang. Hij zegt het niet omdat het de waarheid is ofzo.

19 november 2019 om 15:46

Dat hij dit zegt met een Barcelona bril op, dat snap ik en dat vind ik ook niet gek, maar wat mij stoort is zijn gebrek aan uitleg. Waarom denkt Kluivert dat De Ligt ondertussen wel een beetje spijt heeft? Dat zegt hij namelijk niet. Het enige wat Patrick zegt is:"ik denk wel dat hij een beetje spijt heeft van zijn keuze, maar het is niet anders." Nou ben ik het sowieso niet eens met de uitspraak, maar een beetje uitleg is niet verkeerd toch?

20 november 2019 om 10:10

Klopt, maar mijn punt is nou juist: die uitleg is er gewoon niet. Als je een uitleg verwacht, dan hecht je dus inhoudelijk waarde aan die uitspraak van Kluivert. En dat is wat mij betreft dus ten onrechte. Kluivert zegt dit in mijn ogen niet omdat De Ligt echt spijt zou hebben, en ook niet omdat Kluivert daar dan iets vanaf zou weten. Hij zegt het, omdat Barcelona het beeld in stand wil houden dat zij de meest aantrekkelijke club ter wereld zijn. Het is een marketingverhaal, niet gebaseerd op werkelijkheid, maar op beeldvorming. Doel is vooral om bij andere jonge topspelers, die de overstap nog moeten maken en Barcelona overwegen, tussen de oren te krijgen dat De Ligt beter naar Barca had kunnen gaan. En dat zij dus niet dezelfde "fout" moeten maken als De Ligt. Ik weet het natuurlijk niet zeker, maar als ik gelijk heb, dan is het logisch dat Kluivert geen verdere uitleg geeft over De Ligt. Want die uitleg is er gewoon niet.

Huh, waaruit haalt hij dat mathijs spijt heeft van zijn keuze? Ik zie het niet hoor. Dat hij niet goed in vorm is de afgelooen periode zou hem ook gewoon in barcelona kunnen overkomen... of is een handsbal in spanje geen handsbal?

Ik had De Ligt ook graag naar Barcelona zien gaan, samen met Frenkie. Echter heeft hij nu de keuze gemaakt voor Juventus, en ook dat kan goed uitpakken. Chiellini en Bonucci zijn in deze echt niet de minste mentoren voor een jonge verdediger. Verder heeft Matthijs alles in zich om een top verdediger te worden. Natuurlijk kent hij een wisselvallige start, maar ik ben er van overtuigd dat hij er wel komt.

Iedereen maakt zeker fouten in zijn leven Patrick. De ene soms wat grotere dan de andere. Hij heeft alleszins nog niet verloren met zijn nieuwe ploeg. Misschien wel in Atalanta volgend weekend. Misschien wel de moeilijkste uitwedstrijd in de Serie A.

19 november 2019 om 10:46

nee, das ook niet zo verrassend. Juve steekt er met kop en schouders boven uit. De meeste wedstrijden winnen ze met 2 vingers in de neus...met of zonder De Ligt

Ik denk juist dat Barcelona blij mag zijn dat hij voor Juventus heeft gekozen. Gezien zijn prestaties bij Juventus kun je in de huidige markt wel betere verdedigers vinden voor 80 miljoen euro.

19 november 2019 om 08:34

Zijn waarde ligt hem dan ook voornamelijk in zijn potentie.

19 november 2019 om 08:38

@el guaje7
Ik neem aan dat je zelf zijn potentie ook wel ziet?? Denk niet dat barca blij is dat ie voor juve heeft gekozen.
Dat ie wat minder begon is een feit, maar vergeet niet: is nog erg jong, nieuwe club, nieuw land, staat links in plaats van rechts.. die jonge komt er echt wel hoor.
Typische zure barca fan reactie over de ligt.

19 november 2019 om 08:39

Vind het ook wel overdreven worden eerlijk gezegd. Jongen is net 20, komt in een totaal ander land dan Nederland en in een totaal andere (voetbal)cultuur terecht. Speelde gelijk basis en doet het echt niet zo slecht als mensen hier altijd roepen. Zou je eerder achter de oren krabben waarom je minimaal 400 miljoen aan Coutinho, Griezmann en Dembele hebt uitgegeven..

19 november 2019 om 08:48

@tilburg.
Eerlijk is eerlijk, de ligt begon heel erg zwak, maar is gewoon niet zo raar ook.
Laatste 2 wedstrijden zit er wel een stijgende lijn in.
Haha inderdaad, Barcelona heeft heel veel geld uitgegeven aan spelers die totaal niet zijn.
De drie die je opnoemt hebben geen van alle ook maar een klein beetje een positieve indruk achtergelaten.
Met de ligt hadden ze een hoop geld kwijt geweest maar durf te wedden dat dat beter besteed geld was dan aan de drie heren die je noemt.

19 november 2019 om 08:49

Volgens mij heeft die 400 miljoen euro weinig te maken met de Ligt, als de Ligt voor Barcelona zou kiezen zou je 480 miljoen euro roepen maar goed. Je kan roepen wat je wilt hoeveel potentie hij heeft maar voor 80 miljoen euro verwacht je een verdediger die er gelijk staat. Niet iemand die loopt te hand ballen.

19 november 2019 om 08:59

Klopt en als je 100 miljoen plus voor iemand betaald verwacht je ook dat die er gelijk staat.
De ligt doet het onderhand beter dan griezman en dembele samen. Je ziet bij de ligt in ieder geval een stijgende lijn, is bij die andere 2 heren niet te ontdekken.
Coutinho is zelfs verhuurd..

19 november 2019 om 09:03

Coutinho en Dembele zijn miskopen. Maar daar hadden we het niet over maat. Nu terug naar de Ligt.

19 november 2019 om 09:15

@ el-Guaje7 mooi verhaal man, maar zelfs een “handballende” de Ligt is nog een stuk beter en heeft veel meer talent en potentie dan de meeste prutsers bij Barca in de CV positie..

19 november 2019 om 09:21

Haha je heb gelijk.
Oké, de ligt begon super slecht, kreeg een vracht lading en kritiek over zich heen, maar heeft zich ondanks alle kritiek, de laatste wedstrijden zich ontzettend goed en knap herpakt.
Mentaal super sterk deze jonge, had een aanwinst voor barca geweest, helaas voor Barcelona koos ie voor met volle overtuiging een club die hij meer zag zitten, Juventus.
Spijtig voor Barcelona, mischien over 2 jaar dat ze m over kunnen nemen voor 180 miljoen.
Zo beter?

19 november 2019 om 11:58

Ja want de topaankopen van Barcelona van de laatste jaren hebben het allemaal direct waargemaakt he? In de eerste maanden dat ze er waren. Hoeveel heeft Barcelona ook alweer betaald voor pak em beet Coutinho? Het zijn dit soort kortzichtige uitspraken waar de profclubs zich onderscheiden van de meute. Die profclubs kijken niet alleen naar die eerste periode. Die kijken naar de lange termijn. Dat De Ligt uberhaupt direct inpasbaar was in de basis van Juventus, is eigenlijk al een groot compliment aan zijn adres. Dat hij daarin nog niet de baas was zoals hij dat bij Ajax was, kan geen enkele verrassing zijn. Niet voor profs in elk geval. Wel voor fans die er wat minder kijk op hebben.

Mmhh iemand die voor Barça werkt , hoe objectief moet je dit soort uitspraken nemen. Waarom zou hij misschien spijt hebben van zijn keuze , omdat hij het niet zo makkelijk heeft daar ? Volgens mij moet je om je te ontwikkelen wat tegenstand en tegenslag krijgen .

19 november 2019 om 12:00

Inderdaad. Ik kan dit soort uitspraken alleen maar heel objectief in de prullenbak werpen. Kluivert spreekt in het belang van Barcelona, meer betekent het niet.

De Ligt heeft maakt niet de meest gelukkige periode door (sportief), maar hij speelt wel alles. Daarnaast is zijn concurrentie toe aan pensioen. Hij ligt natuurlijk onder een vergrootglas. Bij Barca had hij ook best wat concurrentie gehad en misschien wel minder gespeeld. Hij zit sowieso bij een prachtige club, spijt hebben heeft toch geen zin.

19 november 2019 om 08:43

Bij Barcelona is normaliter de concurrentie minder centraal achterin dan bij Juventus.
Voor de ligt gunstig dat chiellini geblesseerd is, zeker waar dat ie al wat ouder is, maar is puur verdedigend beter dan alle verdedigers van Barcelona.
Verder heb je umtitti, die mits fit zeker een goeie is, maar heeft zwakke knieën en is dus veelal geblesseerd.
Piqué heb persoonlijk puur verdedigend nooit heel bijzonder gevonden.
Lenglet moet ook wel voorbij te streven zijn.
Chiellini en Bonucci zijn in combi gewoon een ijzersterk duo, als ze beide fit zijn speel je ze niet even uit de basis.
Bonucci is dit seizoen ook ijzersterk bezig.

Ja hij heeft zeker spijt van zijn keuze omdat hij niet voor jullie Barcelona heeft gekozen. Wat een onzin zeg hoezo zou hij spijt hebben na 2 maanden terwijl hij nagenoeg alles speelt? Sommige mensen doen net of Juventus een derderangs clubje is. Het is ook niet zo dat iedere speler maar zo graag naar Barcelona wil. Prima keuze van Matthijs en een keuze met durf!

Ik denk ook wel dat De Ligt spijt heeft hoor. De Ligt zou bij Barca meer aan de bal komen. Het voetbal van Juve ziet er soms gewoon niet uit Ze domineren zelden. Ze winnen met 1 doelpunt verschil en je ziet ze elke wedstrijd harder strijden om punten. Juve gaat het moeilijk krijgen in de Serie A. Maar Mino heeft gewoon goed ingepraat op De Ligt en heeft toegehapt. Money talks en mensen denken dat dat voor de Ligt geen rol speelt.

19 november 2019 om 09:08

Dat mensen nog steeds denken dat Raiola het meesterbrein is achter deze transfer zegt mij wel weer genoeg over de vooringenomen meningen en naïviteit van zulke mensen. De Ligt neemt hem zelf aan en maakt zelf de keuze. Denk je dat hij die keuze voor hem laat maken of zich zo erg laat beïnvloeden door Raiola? Altijd maar mensen die hem hier afzeiken? Ken je hem persoonlijk? Was je bij de onderhandelingen? De meeste spelers lopen met hem weg namelijk en nemen hem niet voor niets aan. Altijd makkelijk om de zaakwaarnemer de schuld te geven van alles terwijl het gewoon de speler is die zelf beslist. Raiola probeert vervolgens het beste contract eruit te slepen..

19 november 2019 om 12:03

Helemaal eens met Tilburg 013. Raiola is naar buiten toe een onsympathieke knetterharde onderhandelaar, die ook nog eens goed voor zichzelf zorgt. Daar wordt dan door hele volksstammen de conclusie aan verbonden dat het zijn "schuld" is dat allerlei spelers naar de verkeerde clubs gaan. Maar dat slaat allemaal nergens op. Hij is de zaakwaarnemer van spelers, en heeft als zodanig gewoon volkomen lak aan de belangen van de clubs. En dat steekt de fans. Maar als zaakwaarnemer doet hij het dan dus gewoon heel goed.

19 november 2019 om 09:56

Zoals je over Juve praat kun je ook over Barca zeggen. Het voetbal van Barca ziet er al heel lang ook niet meer uit. Daarnaast komt Messi, die nog een hoop verbloemt, ook in zijn laatste jaren terecht. Nee dit Barca is ook geen club waar je op dit moment wilt spelen.

19 november 2019 om 10:49

waylonn als je hem zaterdag zag bij Oranje, dan lijkt het er wel op of hem bij juve snel de rushes naar voren zijn afgeleerd. Iets wat bij Oranje toch zeker belangrijk is om tegen stugge ploegen een extra man op het middenveld te krijgen

Iedereen vindt Barca altijd maar de droomclub en het hoogst haalbare. Voor De Ligt is dat misschien wel Juve, daar kan ik wel inkomen.

19 november 2019 om 09:12

Nou. Niet echt hoor. Ik ben Barcelona fan maar ik vind Mcity veruit het beste voetbal spelen terwijl ik niks moet hebben van olie clubs. Als ik als speler de keuze had dan was ik voor City gegaan. Enige reden dat Barcelona blijft presteren is dankzij Messi. Hopelijk is Valverde binnenkort weg waardoor ze weer mooi voetbal kunnen laten zien.

19 november 2019 om 12:06

@stommylee Ik ben (in Spanje dan) ook voor Barcelona, maar zou nu ook liever ergens anders spelen. Je noemt terecht City, maar ik zou ook Liverpool noemen. Volgens mij is het bij die twee clubs op dit moment het best toeven. Qua rust en prestaties zou ik ook Ajax daar nog bij willen zetten, maar qua competitie en salaris halen die het niet bij City en Liverpool. Ook bij Ajax moet het op dit moment heerlijk zijn om naar je werk te gaan. Elke dag weer. Dus als ik het helemaal zelf zou mogen kiezen, dan zou ik gaan voor Liverpool, City, Ajax, in die volgorde.

19 november 2019 om 09:58

Dat is al lang niet meer het geval. Dat was vooral in de tijd met Xavi iniesta etc. Op dit moment is Barca zeker geen droomclub met dat toeristenpubliek.

19 november 2019 om 12:04

Toch praat een Kluivert over spijt hebben van niet naar Barca gaan. Dan vraag ik mij echt af waar dat op gebaseerd is. Waarom zou Juve minder mooi zijn dan Barca. Het publiek bijvoorbeeld spreekt helemaal niet aan zoals je zegt. Bovendien vind ik de handelswijze van Barca ook niet netjes. Dan is een Liverpool als club denk ik veel mooier. Een kolkend Anfield en presteren op topniveau, mooier kan haast niet.

19 november 2019 om 14:50

Klopt. Liverpool is op dit moment de club waar je wilt zijn. Daar klopt alles op het moment.
Barca was dit denk ik 4-5 jaren geleden ook, maar tijden veranderen.

Nou dat weet ik niet hoor Kluivert. Tuurlijk is Barca hetzelfde als bv Ajax kwa spel en zou hij misschien direct beter spelen maar leer je dan zoveel meer erbij?
Nu is hij ergens anders terecht gekomen waar hij gewoon veel meer gaat leren inzake verdedigen en dat zal denk ik voor zijn toekomst beter zijn.

Het begint allemaal een beetje jaloers over te komen allemaal. Al die mensen (zowel uit de voetbalwereld als hier op voetbalzone) die De Ligt betichten van een slechte keuze omdat hij niet voor hun club heeft gekozen. Wordt het niet eens tijd om dit kinderachtige gedoe te stoppen? Helemaal wanneer de suffe argumenten als geld en Raiola weer eens om de hoek komen.

Voor mij is Barça een ploeg dat gaat zinken nog erger dan real! De enige redder baas keizer noem maar op is Messi die de min punten van Barça dekt. Zet Liverpool voor dit Barça die maken ze kapot en Klopp zal wel een manier vinden om Messi te dekken. Om op de Ligt terug te komen kheb nog nooit zoveel analisten, oud spelers enz horen zagen als de zaak De Ligt dat hij beter naar Barça was gegaan. Barça is een zinkend schip en eens Messi gaat stoppen zullen we zien Als De Jong zo goed is. Iedereen zal dan keihard beoordeeld worden Om dat hun redder er ni is. Juventus is het beste voor De Ligt en ik herhaal Barça gaat zinken gewoon een kwestie van tijd maar het zal gebeuren

Sinds de Ligt bij Juve voetbalt volg ik Juventus wat intensiever . En eerlijk gezegd word je daar niet echtvrolijk van.het voetbal ziet er niet uit en of je daar nou zoveel beter van wordt vraag ik me af. Ik begrijp Kluivert wel. Kritiek op de Ligt is natuurlijk uit den boze . Als ik de Ligt dan terug zie in Oranje heb ik niethet gevoel dat ie echt stappen vooruit heeft gemaakt.

Gaan we weer hoor, de ligt heeft gewoon een goede keuze gemaakt staat gewoon in de basis en speelt na een moeilijke start nu gewoon top. Denk dat kluivert zich beter druk kan maken om zijn eigen zoon die zijn carrière heeft vergooit.

Iedereen /elke "bekende" voetballer /oud voetballer heeft er nu mening over. Ze willen De Ligt helpen maar dit zorgt alleen maar voor nog meer druk. Die jongen is pas 20 waar hebben we het over... En Juventus heeft 10 winst 2 gelijk in Serie A en 3 winst en 1 gelijk in CL. Dus gaat gewoon meer dan prima...

Ik denk dat mensen niet voor een ander moeten praten. Lijkt me veel verstandiger.

Juve is toch niet zo verkeerd uitgepakt voor De Ligt vooralsnog? ze zijn hem het vertrouwen blijven geven terwijl hij een tijdje in een zware vormdip zat en dat is zeldzaam bij een Europese topclub. Bij een andere club had hij misschien al op de bank gezeten maar Juve blijft hem speeltijd geven en lijkt hij zijn vorm weer een beetje terug te hebben

19 november 2019 om 23:52

Nou. Ik denk dat de verwachtingen wel wat hoger lagen dan wat hij heeft laten zien tot nu toe. Zijn basisplek is daarbij ook te danken aan een blessure en de luxe positie van Juventus (kampioen worden ze toch wel). Dus het is weliswaar niet verkeerd uitgepakt, maar ook niet denderend. Het is gewoon mat.

Nu wil ik niet beweren dat Barcelona een betere keus geweest zou zijn. Integendeel. Dat loopt al jaren stroef en als Messi 34 is geworden, dan wordt het (zoals het er nu naar uit ziet) nog minder. City was de beste keuze geweest denk ik.

Ik denk dat Kluivert een beetje teleurgesteld is in het feit dat de Ligt uiteindelijk voor Juventus koos en het daar niet gemakkelijk had in het begin. Dan is het wel heel gemakkelijk en voor de hand liggend om vanuit de positie van Kluivert tot dat soort conclusies te komen.ik denk dat het zeker achteraf alleen maar leerzaam was voor de Ligt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren