Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Virgil van Dijk verlaat trainingskamp Oranje en mist laatste kwalificatieduel

Laatste update:

Virgil van Dijk ontbreekt aanstaande dinsdag in het EK-kwalificatieduel van Oranje met Estland. De aanvoerder van het Nederlands elftal moet de wedstrijd vanwege persoonlijke omstandigheden aan zich voorbij laten gaan en heeft het trainingskamp van Oranje inmiddels verlaten, zo laat de KNVB weten in een persbericht.

De KNVB geeft verder geen details prijs, maar zeker is dus dat Van Dijk de laatste wedstrijd van de kwalificatiecyclus aan zich voorbij zal moeten laten gaan. Onduidelijk is nog wie de verdediger van Liverpool dinsdag in de Johan Cruifjf ArenA zal vervangen: Stefan de Vrij, normaliter na Van Dijk en Matthijs de Ligt de derde centrumverdediger van Oranje, ontbrak zaterdag in de wedstrijd tegen Noord-Ierland (0-0) vanwege een blessure.

Mocht De Vrij dinsdag niet fit zijn, dan ligt het voor de hand dat Nathan Aké samen met Matthijs de Ligt het hart van de defensie zal vormen. Aké was tegen Noord-Ierland ook al kort invaller. Nederland weet zich overigens reeds verzekerd van kwalificatie voor het EK en strijdt op de laatste speeldag alleen nog om de eerste plaats. Die wordt op dit moment nog ingenomen door Duitsland, dat twee punten meer heeft en zijn kwalificatiereeks in eigen huis besluit tegen Noord-Ierland.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dan lijkt me dat De Ligt en Ake het centraal duo moeten vormen. De Vrij lijkt namelijk ook al geblesseerd. Centraal achterin heeft Oranje gelukkig enorm veel opties, waardoor het het verlies van Van Dijk prima kan opvangen. Verder moeten de backs echt vervangen worden bij Oranje. Ik zou desnoods zelfs met Promes op de rechtsback spelen. Hij voegt tegen ingraaf ploegen veel meer toe in balbezit dan Veltman en verdedigend ga je denk ik niet eens zoveel op achteruit t.o.v. van Veltman. Verder heb je ook nog: Hateboer, Tete en Ehizibue die in mijn ogen beter zijn dan Veltman op de back. Op linksback precies hetzelfde. Daar zijn: Van Aanholt, Willems en Robin Goosens (atalanta) betere opties dan Blind op linksback. Willems is helemaal opgeleefd bij Newcastle United dit seizoen en Robin Goosens doet het ook geweldig bij Atalanta. Enorm veel power en loopvermogen heeft die gast. Blind en Veltman hoeven in mijn ogen niet mee naar het EK. Ik zou tegen Estland met Promes op rechtsback proberen en tegen de sterkere landen met Hateboer, Tete of Ehizibue spelen op rechtsback, afhankelijk wie fit is en wie in topvorm.

Cillessen
Promes
De Ligt
Ake
Van Aanholt
Propper
De Jong
Stengs
Wijnaldum
Babel
Depay/Weghor
17 november 2019 om 14:31

Dan zou ik als Stefan de Vrij m'n biezen pakken hoor!

17 november 2019 om 14:32

Die is toch geblesseerd.

17 november 2019 om 14:33

De Vrij is geblesseerd. Of hij moet dinsdag ineens wel weer fit zijn, maar dat lijkt me niet zo snel. Gisteren zat hij niet bij de selectie in ieder geval.

17 november 2019 om 14:34

Oh dat wist ik niet. Thanks voor de info.

17 november 2019 om 14:32

Hoewel is deze opstelling super graag zou zien lijkt met me heel sterk dat promes als RB gebruikt gaat worden en al helemaal ten op zichten van stengs op zijn plek dan.verder hoop ik ook dat boadu wat minuutjes krijgt.

17 november 2019 om 14:36

Ik zou, mits de vrij nog geblesseerd is, gewoon met De Ligt-Blind gaan spelen en ake maar eens op linksback proberen. Daarnaast is Promes met alle blessures voorin je belangrijkste aanvaller. Die zou ik niet op rechtsback gaan proberen. Sowieso onzin om hem op rechtsback te zetten, want dat is hij totaal niet.

17 november 2019 om 14:48

Waarom zou je Ake die centraal beter is dan Blind in hemelsnaam op de linksback positie zetten?

17 november 2019 om 14:52

Omdat Blind centraal ook veel beter is dan linksback. En aangezien hij vorig seizoen een geweldig koppel vormde met De Ligt, is dat geen gek idee. Zou imo de beste optie zijn.

17 november 2019 om 14:58

El fenomeno jij zit elke interlandperiode steen en been te klagen over Blind op linksback. Dan heb je een keer de mogelijkheid om iemand anders daar te testen door blessures en dan moet Blind opeens op linksback blijven en ake centraal? Buiten het feit om dat Blind op dit moment gewoon beter is dan ake en hij al bewezen heeft De Ligt prima te kunnen aanvullen.

17 november 2019 om 15:03

Of Aké centraal beter is dan Blind als je tegen Estland speelt weet ik zo net nog niet hoor. Ik heb Aké nog nooit in de CL zien uitblinken op die positie, Blind al vaker daarentegen.

17 november 2019 om 15:24

ik heb Ake wel vaak genoeg zijn uitblinken als CV in de premier League. Dat heb ik Blind niet zien doen. Verdedigend is Ake natuurlijk veel beter. Voetballend is Blind beter. Denk dat je tegen Estland best met Blind als CV kan aantreden. Had je tegen Duitsland gespeeld, was Ake de betere optie geweest

17 november 2019 om 15:25

Als je Blind centraal beter vind dan Ake dan volg je de EPL niet, Blind zou dat bij Bournemouth niet kunnen doen. Persoonlijk zie ik het liefst Aké centraal met Van Aanholt op linksback.

17 november 2019 om 20:53

"Als je een andere mening hebt dan ik, dan snap je het niet". Nee goed punt man! Ik kijk vaak zat PL en zie Aké ook regelmatig spelen, niet zo vaak als Ajax en Blind uiteraard. Ze zijn hele verschillende types maar tegen een ploeg als Estland, die er met alle respect niet zo gek veel van kunnen, zou ik Blind op CV ten koste van Aké echt geen rare keuze vinden met zijn ijzersterke positionering en passing. Dat is gewoon een mening die ook prima te verantwoorden is wat mij betreft, geen idee hoezo jij dan gelijkt meent te moeten beweren dat ik geen PL kijk..

17 november 2019 om 14:39

Als De Vrij geblesseerd is heb je ook nog de optie om Blind centraal te zetten en Ake links op de flank. De Ligt Blind was verleden jaar best een goed duo

17 november 2019 om 14:44

Dat zou inderdaad ook nog kunnen. De Ligt - Blind lijkt me een sterk centraal duo. Zeker tegen Estland, waar je veel de bal krijgt. Wel zou ik met Van Aanholt op linksback spelen i.p.v. Ake. Van Aanholt is veel meer gewend om op de back te spelen dan Ake. Alles wat Ake op linksback kan, kan Van Aanholt ook en in aanvallend opzicht is Van Aanholt beter.

17 november 2019 om 14:43

We zijn er nu toch al ik zou anders spelen want het gaat nu nergens meer om . Op rechts missen we nog iemand met een actie en snelheid.

Cillisen
De Roon
De ligt
Blind
Ake
Propper
Stengs
Frenkie
probleem
Boadu
PRomes
17 november 2019 om 14:49

De Roon heeft totaal niet de snelheid en wendbaarheid op de rechtsback positie. Dat is wel nodig. Jouw opstelling is sowieso een grap met Stengs op nummer 10, De Roon op rechtsback en Ake op linksback, terwijl Wijnaldum veel beter is op 10 (en ook Donny van de Beek). Van Aanholt ook veel beter is dan Ake op linksback. De Roon is nog slechter dan Veltman op rechtsback. Gewoon Hateboer of Promes daar neerzetten, en hopen dat Tete z'n topvorm te pakken heeft bij Lyon voor het EK. Dat lijkt me de meest geschikte rechtsback als hij en de rest topfit is.

17 november 2019 om 15:24

Zermat , de Roon gewoon omdat hij natuurlijk beledigd is gisteren, hij is niet snel maar kijk tegen wie we moeten dan? Stengs op 10 gewoon om te kijken hoe dat zou lopen want Gini is natuurlijk niet fit snap dat jij en ik voor City zijn maar ik gun het niet dat hij langer uit de roulatie is. dus gewoon passeren voor deze onbelangrijke wedstrijd.de ligt blind is een ingespeelde centrum en wellicht geeft dat de Ligt weer meer vertrouwen.van de Beek speelt veelste diep op 10 dus vandaar dat ik dan zou kiezen voor Stengs maar Berghuis zou ook nog kunnen als zie ik hem liever niet meer in Oranje. Het is eigenlijk wachten tot er echt een goede rechtsbuiten komt misschien dat Chong dat in de toekomst kan laten zien anders gewoon stengs of Ihattaren al moet hij eigenlijk gewoon op 10.

17 november 2019 om 15:50

De Roon is geschorst.

17 november 2019 om 14:51

Mee eens, al zou ik Babel er juist uit laten voor Promes of Depay. De backs moeten inderdaad vervangen worden, ik zie Van Aanholt iedere week uitblinken in de EPL maar om onbegrijpelijke redenen speelt Blind. Ook Veltman kan echt niet, zelfs een middenvelder zoals Propper of Promes doet het daar beter.

17 november 2019 om 15:09

Promes of propper hebben nog nooit rechtsback gespeeld. Knap dat jij weet dat ze het daar beter doen.

17 november 2019 om 15:15

Tegen Noord - Ierland en Wit - Rusland was Veltman zo slecht met zo veel tijd en ruimte, die twee hadden het daar inderdaad echt beter gedaan. Veltman is ook geeneens een rechtsback.

17 november 2019 om 15:22

Promes heeft bij Sevilla regelt op de back gespeeld.

17 november 2019 om 15:22

Eens, maar die 2 gaan ook echt niet de oplossing zijn. Als die zo door gaan dan verdienen ze eigenlijk gewoon een basisplek op hun eigen positie. Buiten het feit om dat ze bijna alle facettes van een back missen.

17 november 2019 om 15:24

Zermatt_Person hij speelde een paar keer linksback in een 532 bij Sevilla wat in balbezit eerder een verpakte 352 was. Zou niet weten waarom hij dan opeens geschikt is als rechtsback in een 433 systeem.

17 november 2019 om 16:31

Weet je dat zeker Zytto34, ik kan me namelijk ook wat wedstrijdjes heugen met Promes op rechtsback. (bij Sevilla dan he)

17 november 2019 om 15:09

Ik dacht eerst, hier ga ik inhoudelijk op reageren. Maar toen Promes een betere rechtsback werd genoemd en Ehizibue voor Oranje werd genoemd dacht ik toch laat ik het niet doen. Promes is geen rechtsback. Klaar. Ja Kuyt als rechtsback was grappig, maar kom op zeg. En Ehizibue. Speelt bij Köln (heb ik zelfs moeten opzoeken omdat ik twijfelde of hij nog bij PEC speelt) en dat staan 17e in de Bundesliga. Blijven nadenken graag. Zijn echt geen opties.

17 november 2019 om 15:24

Als Promes of Ehizibue geen opties zijn, zijn Hateboer en Tete dat wel. Ik zou voor een van die twee kiezen.

17 november 2019 om 15:50

Dat klopt. Hateboer en Tete zijn prima opties, al zou het fijn zijn als Tete wat meer aan spelen toe zou komen bij Lyon. Maar waarom heeft iedereen iets tegen Veltman. Hateboer, Tete, Veltman of Dumfries scheelt echt niet zoveel en de keuze is dan voor Koeman. Veltman is al jaren een gewaardeerde kracht in de verdediging van Ajax en op het EK zou ik hem zeker meenemen. Handig als je een speler als rechtsback in kan zetten én als centrale verdediger. Dat kan met Tete, Hateboer en Dumfries niet.

17 november 2019 om 16:33

Poeheej, het ligt wel in de visie van Cruijff. Met een buitenspeler (eentje) op de backpositie. Als je ook naar de wedstrijden kijkt van Oranje, dan zie je dat de rechtsback vaak de bal krijgt op de tegenstander zijn helft met zeeën van ruimte. Zet daar dan gewoon iemand neer die kan voetballen. Dat komt het spel (denk ik) alleen maar ten goede.

17 november 2019 om 15:30

waarom de ligt en blind niet centraal en ake op linksback?

17 november 2019 om 15:41

Omdat Van Aanholt betet is dan Ake op linksback.

17 november 2019 om 19:56

Dat is weer wat anders. Maar in artikel en reactie wordt gelijk genoemd dat Ake waarschijnlijk de plek inneemt van van Dijk. Blind centraal is dan toch logischer?

17 november 2019 om 16:27

@Zermatt: je bedoelt de Veltman die gisteren onterecht een penalty tegen kreeg en daarvoor en daarna geen seconde in de problemen is geweest? En Blind die al anderhalf seizoen de pannen van het dak speelt? Ook in Oranje ja. Juist ja dat lijkt me echt logisch maar niet heus. Blind gewoon in centrum naast de Ligt en Veltman laten staan is gewoon de beste optie op rechts.

Het hele basiselftal van Liverpool heeft zich zowat afgemeld. Klopp is er helemaal klaar mee en gezien het komende programma volledig terecht.

17 november 2019 om 14:31

Wie nog meer allemaal dan?

17 november 2019 om 14:34

Henderson, Gomez, Robertson (al is dat wellicht serieus?, Wijnaldum speelde niet,Lovren en ik sluit niet uit dat er nog wat volgt.

17 november 2019 om 14:35

Robertson, Wijnaldum die gisteren niet meedeed, Gomez en Henderson zo uit mijn hoofd. Misschien nog wel meer

17 november 2019 om 15:21

aan de andere kant: Als je eenmaal tot de top behoort dan weet je dat er interlands zijn waar je spelers heen moeten. Dat is niet iets nieuws.

17 november 2019 om 16:31

Als ie zijn elftal met smoesjes terughaalt is dat zeker niet terecht. Andere coaches moeten hun spelers ook afstaan. Dan moet je iets aan de voetbalcalender doen. Niet dit soort trucjes.

17 november 2019 om 16:34

Die duels gaan nergens meer om carlo. Alleen maar kans op blessures.

18 november 2019 om 12:19

@modric: dat is natuurlijk een drogreden.coaches met spelers in nationale teams welke niet geplaatst zijn zouden dan hun spelers niet terug kunnen halen en coaches met spelers in geplaatste nationale teams wel.dan heb je dus geen gelijk speelveld voor de diverse clubcoaches. Ben je in een "gezegende" positie met bijvoorbeeld 8 spelers in 3 geplaatste nationale teams kun je ze met smoesjes terughalen en ze beschermen tegen blessures. Andere clubcoaches kunnen dat dan niet.

17 november 2019 om 17:23

Terwijl TAA, oxlade, Mane en firmino gewoon spelen. Wat een sensatiezoekerij

Het lijkt er op dat Liverpool al zijn spelers heeft geïnstrueerd om nog even een vakantietje te nemen ipv interlands. Snap het ergens wel, aangezien zij zelf amper rust hebben in het aankomende schema.

Laat hem maar wat rust pakken. Kwalificatie is binnen en Estland is een mooie kans voor wat meer jonge spelers om een interland te spelen. Hopelijk geen ernstige situatie en kan die wat rust pakken.

Het lijkt er op dat Liverpool al zijn spelers heeft geïnstrueerd om nog even een vakantietje te nemen ipv interlands. Snap het ergens wel, aangezien zij zelf amper rust hebben in het aankomende schema.

Ben benieuwd wie er nu de aanvoerder wordt tegen Estland. Mag toch hopen dat het geen Blind is, want die hoort niet eens in de basis te staan. Indien fit verdient Memphis de band.

17 november 2019 om 14:38

Als Van Dijk, Wijnaldum en Memphis alle drie niet spelen lijkt het me niet meer dan normaal dat Blind de band draagt. Veruit de meest ervaren man op het veld in dat geval.

17 november 2019 om 14:42

Je bent al geplaatst en groepswinnaar wordt je niet meer als Duitsland gewoon hun plicht doet, dus ik zou nu andere spelers de kans geven. Blind heeft al genoeg potjes laten zien dat het geen linksback is, dus ik zou van Aanholt deze wedstrijd gunnen.

17 november 2019 om 15:06

Klopt, ik zou ook best Van Aanholt willen zien. Blind zou wel een reële optie zijn voor naast De Ligt overigens. Ik wil alleen zeggen dat áls Blind speelt (en die drie eerdergenoemden niet) hij de meest logische aanvoerder zou zijn.

17 november 2019 om 14:47

Dan maar De Ligt of De Jong, aub geen Blind inderdaad, die hoort niet thuis in de basis.

De Ligt - Aké is ook een mooi centrum. Gun het Aké ook wel. Kunnen we aub Patrick op links zetten tho?

17 november 2019 om 14:51

Waarom niet de Ligt en Blind? Die twee kennen elkaar van vorig jaar bij Ajax. Dat ging toch goed? Ake kan gewoon op links achterin.

17 november 2019 om 14:54

Dat is ook een optie idd. Alleen is Aké geen linksback en vind ik Aké als centrumverdediger wel wat beter dan Blind. Vandaar.

Laten we hopen dat dit is omdat Oranje al geplaatst is en hij met Liverpool een enorm druk schema heeft.

17 november 2019 om 19:25

Nja het kan ook zijn dat ie vader wordt ofzo. Ook leuk nieuws.

De Ligt zal dan hopelijk met Blind samen achterin spelen. Op deze manier help je misschien ook Daley die als linksback ook niet echt happy lijkt te zijn.

Ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe het Nederlands elftal speelt met wat andere namen. Hoop zelf op deze opstelling:
Cillessen,
Dumfries, de Ligt, Ake, van Aanholt
Propper. De Jong
Van de Beek
Stengs Weghorst. Promes

Gewoon blind in het centrum. Dat centrum haalde de halve finale van de cl.

Blind speelt ook dit seizoen ijzersterk daar. Hij moet of ipv de Roon op het middenveld spelen of in het centrum en anders niet. Zeker tegen ploegen waar je voetbal nodig hebt kun je het beste blind centraal zetten met van dijk. Het standaard centrum blijft natuurlijk de ligt en van dijk maar zeker tegen ploegen als Estland kun je dat toch gewoon aanvallender doen?

Geen probleem. Wordt gewoon De Ligt en Blind. Die hebben bewezen een ijzersterk duo te vormen.

Ik denk dat Virgil gisteren nek blessure heeft opgelopen. Bij elke makkelijke pass deed hij een no look pass 😄

Blind samen met De Ligt achterin lijkt mij het meest logische. Vooral vanwege de automatismen tussen die twee. Dan met Van Aanholt als linksback. starten. Koeman moet stoppen met Aké als lb misbruiken. Van Aanholt verdient het eerder om als lb te spelen.

Lijkt me een mooi moment om Blind centraal te zetten en iemand anders , zoals van Aanholt, uit te proberen op linksback. Ik las hier veel negatieve berichten omtrent Blind als linksback, dus laat anderen het nu maar eens bewijzen dan... Sowieso lijkt me de wedstrijd tegen Estland een mooi moment om wat andere spelers aan het werk te zien.

Ik zie veel mensen blind operen om cv te soelen. Maar kunnen we beter blind niet weren uit oranje? Ik zou gewoon de ligt - ake en linksback van aanholt en dan graag proper voor de roon en stengs en boadu in de basis graag

Gewoon Dumfries, De Ligt, Blind, van Aanholt, achterin. Dan hoeven Veltman en Blind niet meer op de back posities (hoera!). Hopelijk ziet Koeman dat ook, maar over hem heb ik nu juist de meeste twijfels...

17 november 2019 om 16:45

Dumfries kan echt niet meer, dan kan je beter met een man minder spelen.hij werd zijn laatste wedstrijd dan ook niet meer aangespeeld..

Ik lees net ruim 80 reacties terug en een aantal daarvan geeft mij braakneigingen. Allerlei belachelijke en nergens op gebaseerde insinuaties waarbij de schrijvers alleen hun fantasie de loop laten gaan. Ik zou het op zich best begrijpen als van Dijk de interland aan zich voorbij zou laten gaan gezien het totale onbelang ervan terwijl Liverpool straks niet weet hoe het de selectie fit moet houden omdat men vrijwel tegelijk aan de andere kant van de wereld om een WK speelt terwijl er in Engeland een bekertoernooi moet worden gespeeld. Maar daarover is niets gezegd maar onze vrije geesten weten al zeker dat dit de werkelijke reden voor de afwezigheid van van Dijk is. Hoe krijgen we de praatjes in de wereld.....

Zet Veltman maar centraal. Daar is ie ook niet goed genoeg, maar dan staat ie tenminste geen rechtsback.

Liverpool heeft net een moeilijke programma achter de rug en gaan een paar wedstrijden rustig aan doen als ik zo de tegenstanders zie... Lijkt me niet dat hij persee moest terugkomen van Jurgen.... Denk eerder dat Koeman hem gratie heeft verleend zodat hij nog een paar dagen naar zijn familie kan, hij is de grote man bij het Nederlands elftal met plaatsing op zak is dit een oefenpotje die er niet meer toe doet lijkt mij.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren