Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Oranje verzekert zich in Belfast zonder te overtuigen van EK-ticket

Laatste update:

Oranje heeft zich dankzij een 0-0 gelijkspel tegen Noord-Ierland verzekerd van deelname aan het EK van 2020. Beide ploegen maakten er op Windsor Park in Belfast geen spektakel van, maar door de doelpuntloze remise is het Nederlands elftal op de laatste speeldag niet meer te achterhalen door de Noord-Ieren. De formatie van bondscoach Ronald Koeman sluit de EK-kwalificatiecyclus komende dinsdag af met een thuiswedstrijd tegen Estland.

Door het ontbreken van Georginio Wijnaldum en Memphis Depay moest Koeman noodgedwongen wijzigingen doorvoeren in zijn basiself. Donny van de Beek en Steven Berghuis namen hun plaatsen in het elftal in, terwijl Ryan Babel de spitspositie bezette. Noord-Ierland ging in eigen stadion furieus van start en kreeg na drie minuten een grote kans op de openingstreffer. Het scheelde weinig, of geklungel van Jasper Cillessen had Corry Evans een doelpunt opgeleverd. Nadat Josh Magennis voorlangs had gekopt, liet Oranje zich voor het eerst zien in Belfast.

Berghuis werd bediend door Promes, maar de inzet van de Feyenoorder belandde op de lat. Nadat schoten van Promes en Babel geen doelpunt opleverden, kreeg Noord-Ierland een gouden kans om op voorsprong te komen. Een inzet van George Saville ging via Joël Veltman op de paal, maar scheidsrechter Szymon Marciniak constateerde een handsbal van de Ajax-verdediger. Steven Davis, aanvoerder van de Noord-Ieren, jaagde de bal vervolgens echter hoog over. Na een ongevaarlijke kopbal van Virgil van Dijk zochten beide ploegen met een 0-0 stand de kleedkamers op.

In de beginfase van de tweede helft nam Oranje het initiatief in handen, wat na 55 minuten spelen resulteerde in de eerste mogelijkheid na rust. Babel kon zijn kopbal echter te weinig kracht bijzetten om de Noord-Ierse doelman Bailey Peacock-Farrell in de problemen te brengen. Koeman bracht Luuk de Jong in het veld voor Berghuis en zag dat zijn ploeg geduldig bleef voetballen. De meegereisde fans uit Nederland konden ruim twintig minuten voor tijd weer eens opveren. Frenkie de Jong bediende de opgestoomde Daley Blind met een fraaie steekpass, waarna Promes voor het doel gezocht werd. Craig Cathcart voorkwam dat de bal aankwam, maar werkte het leer bijna in eigen doel.

Het was lang wachten op de volgende actie in het duel, mede doordat het slotoffensief van de Noord-Ieren lang op zich liet wachten. Een schot van Frenkie de Jong dat torenhoog overging was eigenlijk het enige hoogtepunt in het laatste kwartier van het duel. Doordat Noord-Ierland er ook niet meer in slaagde om gevaarlijk te worden, bleef de doelpuntloze stand op het scorebord op Windsor Park. Daardoor behoudt Oranje de voorsprong van drie punten op Noord-Ierland, terwijl ook het doelsaldo en het onderling resultaat in het voordeel van het Nederlands elftal is. Duitsland verzekerde zich tegelijkertijd van een EK-ticket en gaat aan de leiding in Groep C, met een voorsprong van twee punten op Oranje.

Terechte uitslag?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat hoop ik toch dat Barca Valverde er gauw uitschopt en Koeman haalt. Waardeloze en laffe trainer die met het huidige spelers materiaal veel te matig voetbal speelt. Met Koeman op het EK gaan we geen hoge ogen gooien.

16 november 2019 om 22:36

Tijdrekken tegen Noord-Ierland, triester kan gewoon niet. Langs de zijlijn schreeuwen om een ingooi 1 meter verder te nemen😂. Van Aanholt en Dumfries hebben ten minste diepgang, ipv met 4 Cv's te spelen.

16 november 2019 om 22:42

Deels heb je gelijk. Aan de andere kant, mennn we zijn er weer eens bij en dat gevoel overheerst toch meer. We kunnen beter, dat hebben we gezien, maar dat we eindelijk weer in een eindtoernooi meedoen is toch het allerbelangrijkste!

16 november 2019 om 22:48

Maak je niet druk. Oranje is gekwalificeerd. na 8 magere jaren zijn we er eindelijk weer bij. Gefeliciteerd Oranje !!

16 november 2019 om 22:52

Vergeet het WK 2014 niet, 6 magere jaren.

16 november 2019 om 23:02

Maar wel Noord-Ierland veroordelen na de thuiswedstrijd voor hun laffe spel en tijdrekken. En dat terwijl het vanuit hun oogpunt nog wel te begrijpen is. Wat een hypocriet.

16 november 2019 om 23:23

Snap je...van Aanholt hoort er gewoon in, maar Koeman speelt liever met spelers die 1 taak tegelijk uit kunnen voeren. Drama die 2 centrale duo van Ajax!

16 november 2019 om 23:33

Flikker toch op. We hebben altijd de bal gehad. Die Noord ieren hebben helemaal niets laten zien. Ik sta achter Koeman. En ja ik zie ook liever een aanvallend NL elftal maar we plaatsen ons tenminste..

16 november 2019 om 22:38

Ligt niet perse aan Koeman. Ook de houding van bepaalde spelers is niet echt netjes. Een voorbeeld hiervan is van Dijk ten opzichte van de Ligt. Continu gebaren naar hem.

16 november 2019 om 22:47

Wat? Van Dijk coacht iedereen gewoon aan, zoals in dit geval De Ligt. Doet bij Liverpool niet anders. Heerlijk om zo een speler naast je te hebben achterin.

16 november 2019 om 23:32

Het coachen is prima. Maar het gaat meer op de manier waarop.

16 november 2019 om 23:36

Ehm, hij geeft alleen aanwijzingen als de Ligt verkeerd staat gepositioneerd. Volkomen terecht natuurlijk. Volgens mij zit het ego van meneer de Ligt dat een beetje in de weg. Althans zo komt het op mij over. Hij is bij Juve en bij het Nederlands elftal niet meer dé man achterin.

17 november 2019 om 00:19

Totdat Ronaldo zulke handgebaren gaat maken, dan is de wereld te klein. Ik constateer alleen maar iets

16 november 2019 om 22:38

Helemaal eens. Schaam me kapot. Zo veel voetbal zit in dit team. Ondanks Koeman zijn we er bij. Zolang je mannen als Strootman last warmlopen heb je geen verstand van voetbal.

16 november 2019 om 23:08

Ben best wel een voorstander van Koeman, maar wat een flutopstelling heeft ie er van gemaakt dit keer.

16 november 2019 om 23:35

Vaak eens met jou maar er is meer dan zwart en wit. Koeman is een voorzichtige coach, maar mss was dat een keer nodig? We plaatsen ons. Geniet ervan

16 november 2019 om 22:38

Drm hoe durft je tijd te rekken tegen Noord Ierland en Als erin brengen voor een aanval

16 november 2019 om 22:45

Het was inderdaad niet best. Ik houd me maar vast aan het feit dat het een momentopname is. Koeman vrij behouden, maar dat is niks nieuws onder de horizon. Kan hem geen ongelijk geven, als we straks een geweldig EK spelen heeft niemand het nog over de manier waarop we ons kwalificeerde. Dus in zo'n wedstrijd zekerheid inbouwen snap ik wel, thuis hadden we het ook al lastig tegen de Noord-Ieren.

Wat een negatieve reacties over het algemeen. De laatste keer dat we er bij waren had ik net baardgroei, dus ik ben blij. Wellicht is een kinderhand in dit geval gauw gevuld!

16 november 2019 om 23:37

De manier waarop we ons kwalificeerde? Zoals 2-4 winnen in Duitsland? Perspectief vrienden

16 november 2019 om 23:41

@jlenders: dat was toch niet de wedstrijd waarmee we ons kwalificeerde? Dat was deze wedstrijd, geen enkele andere...

16 november 2019 om 22:38

Eens, Koeman begint mij steeds meer een resultaten trainer te worden. Dat kan in dit soort potjes maar doe je dit tegen Spanje o.i.d. die wel juist echt bezig zijn met een nieuwe generatie wordt je kapot gespeeld

16 november 2019 om 22:44

Ik zou willen dat Danny Blind een resultaat trainer was geweest. Hadden we tenminste een aantal eindronden gespeeld.

16 november 2019 om 22:39

Onder Koeman wonnen we in Duitsland met de grootste uitslag ooit , haalden we de Finale van de Nations League en plaatsen we ons voor het eerst in 6 jaar weer voor een eindtoernooi. Schandalige reactie , toon wat meer respect voor deze bondscoach.

16 november 2019 om 22:41

@consy helemaal mee eens , we moeten blij zijn dat we er weer bij zijn . volgend jaar breken weer nieuwe spelers door en staat er toch een ander team

16 november 2019 om 22:41

Een finale van een oefentoernooi en plaatsen voor het EK in een poule waar je zelfs met het B elftal nog hoort te plaatsen. Kijk niet naar cijfers maar naar wat er op het veld gebeurd en dat is gewoon slecht. Koeman heeft geluk dat hij zo'n sterke selectie tot zijn hoede heeft waardoor hij wordt gered.

16 november 2019 om 22:43

Dat was ondanks Koeman.

16 november 2019 om 22:45

Dat is lekker makkelijk lullen Gerard, vorige bondscoaches hadden de beschikking over Sneijder , van Persie en Robben en wisten het nog te verkloten dus wat loop je nu dom te lullen met je geluk met een sterke selectie. Echt ongelooflijk dat op een avond waar we ons weer weten te plaatsen jij (en vele anderen) hier negatief komen doen terwijl we juist ontzettend blij mogen zijn. 3 geweldige wedstrijden in Amsterdam! Op naar Wembley !

16 november 2019 om 22:45

Ja hoor, alles wat slecht ging was dankzij Koeman maar wat goed ging had niets met hem te maken. Tuurlijk joh!

16 november 2019 om 22:48

Ja vanwege een Depay en de Jong die het op hun heupen hadden. Niet door Koeman

16 november 2019 om 22:49

Ik kan me toch een finale 2010 herinneren met goed voetbal toen die spelers in topvorm waren. Nu hebben we 3 van de beste cv's ter wereld, misschien wel de beste middenvelder ter wereld en zoveel voetballend talent. En wat zien we op het veld? Laf traag voetbal en de hele tijd weer vanuit achteruit opbouwen. Te weinig beweging tussen de linies en te weinig balsnelheid terwijl je daar nu juist de spelers voor hebt.

16 november 2019 om 22:50

@ hijniet Hahah indd, je kan echt helemaal niks met dat soort mensen. Altijd maar weer het glas half leeg, het is echt om ziek van te worden. Je zou als Nederlander hun bijna het verlies gunnen, het is toch nooit genoeg.

16 november 2019 om 22:50

Depay was geblesseerd vandaag, lastig om hem de schuld te geven dan. Dankzij Koeman hebben we 1 punt gepakt en de 0 gehouden die credits verdient hij en dat is wat hij wilde. Maar dat is niet wat je als Oranje supporters wilt zien, ik niet in ieder geval.

16 november 2019 om 22:51

Onder van Marwijk werd er echt niet altijd goed voetbal gespeeld hoor, in 2010 hoorden we dezelfde kritieken dat er met dat spelersmateriaal beter voetbal gespeeld moest worden.😂

16 november 2019 om 22:52

Geen backs. Daarom zit er nul breedte in. Veltman heeft geen flauw idee wat ie met de bal moet op de helft van de tegenstander. We kunnen alleen maar iets creeren uit de omschakeling en omschakelen is lastig als de tegenstander niet van de eigen helft komt. Tegen Duitsland em Frankrijk prima, lekker 4 cvs en De Roon. Maar tegen de kleintjes gewoon Pröpper en 2 backs op de backposities. Voor mijn part selecteer je een willekeurige hardloper, maar zet er nou iemand met longen en snelheid.

16 november 2019 om 22:53

@Gerard Oh dus dat is dan altijd de fout van de trainer ? Ga het maar eens doen tegen een team wat totaal niet wil en dat op een schandalige manier weet in te vullen. Het is niet elke wedstrijd even makkelijk, jij doet net alsof het allemaal verschrikkelijk was en dat we zijn weggespeeld terwijl Oranje het enige team was wat vandaag ook maar iets wou doen terwijl het Noord Ierland was die MOEST winnen!! Lachwekkend

16 november 2019 om 22:53

Op het WK hebben we toen prima gespeeld net zoals WK 2014 er hele goede wedstrijden bij zaten. Zelfs met een Ooijer in de basis tegen Brazilië wist van Marwijk nog te winnen.

16 november 2019 om 22:55

Maar we hebben geen enkele wedstrijd goed gespeeld deze kwalificatie, alles me 80% balbezit maar wel wedstrijden die minimaal 60 minuten op onze eigen helft afspeelde. Kijk verder dan alleen deze wedstrijd en dan zie je dat het met het huidige materiaal gewoon zwaar ondermaats is geweest deze kwalificatie.

16 november 2019 om 22:56

@ Gerard "Maar dat is niet wat je als Oranje supporter wilt zien" Nou ik wil gewoon resultaat zien na jaren van verschrikkingen bij Bulgarije uit, IJsland uit en thuis en Tsjechië uit en thuis. Europees kampioen worden kan met deze groep, het is een echt team en dat is de verdienste van Koeman en zijn staf. Als je dat niet ziet, of wil zien houdt het op. Volgend jaar staan wij samen op het Museumplein kijkend hoe Koeman de beker laat zien.

16 november 2019 om 22:58

Duitsland uit was toch top. Als je daar al niet van kan genieten heb je echt een hart van kunstgras.

16 november 2019 om 22:59

Het WK 2010 was puur afbraakvoetbal man. Wie hou je voor de gek?

16 november 2019 om 23:00

Tjah dan hebben wij als voetbalsupporters een andere kijk, ik kijk een wedstrijd voor m'n plezier en niet voor het resultaat. En onder Koeman is er nog weinig te beleven geweest aan Oranje. Doe mij dan maar een wedstrijdje van Ajax.

16 november 2019 om 23:08

Dan wens ik je heel veel plezier met Ajax dit seizoen Gerard.

16 november 2019 om 23:08

Na jaren van een zwakzinnige bondscoach als Danny Blind bij Oranje lijkt iedereen van het niveau Guardiola.

16 november 2019 om 23:12

Mijn like heb je consy. Wat een mierenneukerij omtrent 1 wedstrijd jammer genoeg. Wat jij opnoemt klopt helemaal. Snel vergeten deze wedstrijd, maar vergeet niet dat je dergelijke wedstrijden altijd erbij hebt . In 2010 haalden we de finale weliswaar, maar ik kan van dat toernooi helemaal geen wedstrijd herinneren waarbij ik dacht van 'zoooo wat speelt Nederland lekker zeg!'. In 2014 had ik dat gevoel veel meer. Wedstrijden als tegen Spanje of Chili bekijk ik nu nog steeds. En die tegen Brazilië mocht er ook zijn!

16 november 2019 om 23:26

Klopt Janter , in 2010 was alleen de tweede helft tegen Brazilië en grote delen tegen Uruguay geweldig kwa voetbal. Maar wat doet het er toe als je resultaten pakt ? Geweldige en logische prestatie van Oranje , echt met volle vertrouwen richting het EK van volgend jaar.

16 november 2019 om 23:38

Helemaal eens man. Ik ben ajacied en houd van aanvallend voetbal maar mensen slaan echt door hier

17 november 2019 om 00:35

Dan moeten die spelers wel gebruikt worden en dat gebeurd nu niet.

17 november 2019 om 01:43

Jlenders, nu moet ik het toch even voor Gerard opnemen. Hij maakt Ajax supporters niet belachelijk. Kom op man, we spelen tegen Noord Ierland, met dinsdag een vrijwel zekere 3 punter in de pocket. Hoe verzin je het om met Babel en Berghuis te beginnen. Had het koppeltje Boadu en Strengs neergezet en je had hier 3 punten gehaald. Noord Ierland vriend...Gerard linkt aan het spel vam Ajax, niet dat er alleen Ajacieden moeten staan ofzo. Een AZ aanval had hier vandaag het verschil gemaakt.

17 november 2019 om 02:21

Jlenders ik zeg precies wat jij ook zegt, ik kijk voetbal voor m'n amusement en hou van aanvallend voetbal. Vanavond heeft Nederland 1 serieuze kans gehad, die van Berghuis op de lat. Dan heb je nog het schot van blind van 20 meter wat vrij ongevaarlijk was en de kopbal van Babel die van te ver was. Met het kwaliteitsverschil tussen deze 2 ploegen en de leuke frivole spelers die Oranje tot hun beschikking heeft verwacht ik ook wel iets aanvallender voetbal. Waarbij Ajax en Az nu een goed voorbeeld geven voor het hele Nederlandse voetbal, speelt Oranje precies andersom. Dus ja ik kijk liever een wedstrijd met een team dat risico durft te nemen en de aanval durft te zoeken. Kan Ajax, AZ en zelfs de wedstrijden van Willem 2 hebben een veel hogere amusementswaarde dan de wedstrijden van Oranje, en uiteindelijk kijk ik voetbal voor m'n amusement.

17 november 2019 om 07:17

@gerard13 ik snap al die negativiteit niet.. niet zo heel lang geleden konden we ons niet plaatsen tegen landen als Bulgarije Turkije Ijsland etd. Koeman heeft er weer een team van gemaakt! Heel nederland kijkt weer uit naar Oranje! En hoe mooi is het dat we nog kritisch kunnen zijn ondanks de plaatsing!

17 november 2019 om 12:01

@hijniet! In 2010 werden we op een dikke teen na wereldkampioen, mensen onthouden resultaat en het gaat om winnen. Wie hou jij nou voor de gek?

17 november 2019 om 12:46

Met spelers als Blind en Veltman wordt je nooit Europees Kampioen. En ook Strootman thuis laten.

16 november 2019 om 22:39

Ligt niet perse aan Koeman. Ook de houding van bepaalde spelers is niet echt netjes. Een voorbeeld hiervan is van Dijk ten opzichte van de Ligt. Continu gebaren naar hem.

16 november 2019 om 22:40

Heeft helemaal niets met Koeman te maken. Gewoon gebrek aan kwaliteit. Luuk de Jong is duidelijk niet goed genoeg voor de basis, Donny van de Beek is in een woord waardeloos (wat voegt die jongen in godsnaam toe aan Oranje?), Veltman zeer matig, Blind werd er tegn Noord Ierland maar 3 keer uitgelopen maar tegen Frankrijk etc wordt het vrees ik een ramp. De Ligt loopt constant met geknepen billen op het veld. Propper daarentegen deed het heel goed en Frenky is buitencategorie.

16 november 2019 om 22:43

Hahahaha. Donny scoort tegen de hele a Europese top maar moet thuisblijven. Grapjurk ben je ook schat.

16 november 2019 om 22:45

Helemaal niks te maken met Koeman? Hoe kun je Luuk brengen? Voegt helemaal niks toe met een dergelijke manier van spelen, ver van de goal. Vd Beek kwam er niet uit omdat hij op een eiland stond. Ik vond Propper en Frenkie goed, maar zijn te veel van hetzelfde.

16 november 2019 om 22:47

Voor het eerst heb je gelijk dat Donny een keer niet goed was. Maar aan de andere kant als hij wel goed had gespeeld vind je hem ook niets. Dat schrijf je immers al maanden.

16 november 2019 om 22:48

Bij Ajax heeft hij Ziyech en Tadic die de ballen pan klaar leggen, nu moet hij zelf voor meer gevaar zorgen en is hij heel beperkt.

16 november 2019 om 22:48

Myvision, leuk dat die het laat zien bij Ajax, maar in oranje bakt hij er niks van en daar gaat het hier om toch!?

16 november 2019 om 22:49

Maar je kan nu toch gaan werken aan het team , je bent geplaatst dan kan je nu je team samenstellen , waren depay en gini fit was t een hele andere pot geweest

16 november 2019 om 22:50

Dan mag je toch wel iets meer van hem verwachten? Voegde vandaag ook echt weer 0,0 toe. Woorden als Thuisblijven en waardeloos zijn ook wat overdreven maar duidelijk dat vd beek momenteel stuk lager on rang staat als wijnaldum en Propper. En ik zou misschien zelfs eerder Stengs wel willen zien.

16 november 2019 om 22:50

Donny is gewoon een goede ajax-speler, maar totaal geen NL materiaal. Ihattaran wordt duidelijk de stand-in van Wijnaldum. Maar ook hij moet het nog laten zien.

16 november 2019 om 22:50

@Holland8 ben het met je eens. Van de Beek is gewoon nergens tussen de linies aanspeelbaar. Is alleen maar naast de verdedigers van Noord-Ierland te vinden. Ballenwachter.

16 november 2019 om 23:08

Alamo dat klopt. Daarom moet de Roon ook niet spelen. Die kan niks klaar leggen.

Dominic: Ajax speelt wel even een klasse beter dan oranje. Dus dan ligt 't misschien an de manier van spelen bij Oranje. Bij Oranje speelt hij ook prima maar als je zo behoudend staat heb je minder aan Donny.

16 november 2019 om 23:16

Klopt Dominic je hebt helemaal gelijk.Buiten Ajax is vd Beek 3 klassen minder. Met dank aan Tadic en Ziyech

16 november 2019 om 23:18

@burdym Haha voor het eerst want tegen Wit Rusland vond jij hem zeker als enige sterk spelen... Ook toen speelde hij een waardeloze pot.

16 november 2019 om 23:19

Myvision, je moet je elftal om je beste spelers bouwen, in Oranje valt Donny daar gewoob niet onder. Hij moet dan ook anders spelen in plaats van hoe hin speelt bij Ajax. Je gaat Oranje natuurlijk niet om Van de Beek bouwen, en als hij dan niet goed genoeg is, moet hij niet spelen.

17 november 2019 om 07:21

@Myvision Ik als feyenoorder blijf me verbazen over de kritiek op Donny. Ja tuurlijk speelde hij vandaag niet zijn beste pot maar het is wel een hele bijzondere voetballer. Zijn functionele techniek is echt uniek! Ik denk dat hij zijn plek bij oranje nog wel pakt, net als hij bij Ajax deed!

16 november 2019 om 22:40

Na vandaag zeker. Wederom hebben 17miljoen mensen gezien dat Blind de slechtste op het veld is, maar mag wederom keer op keer falen en blijven staan. Na die penalty na zijn fouten had ik die jongen meteen gewisseld en in de bus gezet, maar met Koeman weet je dat hij er volgende keer gewoon weer in staat

16 november 2019 om 22:43

Blind is gewoon geen linksback. Blind en Veltman doen het prima bij Ajax als Cv's. Dan kan je niet verwachten dat ze op een andere positie die anders word ingevuld de sterren van de hemel spelen.

16 november 2019 om 22:45

Wat heeft Blind met die penal te maken

16 november 2019 om 22:48

Die actie kwam voort uit zijn balverlies en daarna terug sjokken. Zoals altijd.

16 november 2019 om 22:49

Kijk nog maar eens terug vanaf de inworp en dan is het je wel duidelijk.

16 november 2019 om 22:52

Zat druk te zeuren naar de scheids terwijl zijn tegenstander lekker ervan door ging. Is gewoonweg te langzaam voor een back. Dus zet Ake of v. Aanholt er naar neer.

16 november 2019 om 23:45

Zo lang Berghuis op het veld staat is Blind nooit de slechtste man op het veld.

16 november 2019 om 23:56

@gooner4, kijk nog maar eens terug. Misschien je ogen eens open doen de volgende keer als je een wedstrijd kijkt?

17 november 2019 om 00:25

@burdym Ja echt bizar maakt twee stomme fouten, mannetje gaat er vandoor maar Blind wandelt dan op 50% terug. Dit kon echt niet. En het is niet de eerste keer.

16 november 2019 om 22:40

Wat een onzin .. wedstrijden tegen frankrijk en duitsland vergeten? Tuurlijk is het de laatste paar wedstrijden niet goed maar dit soort avonden kun je toch niet vergelijken met een ek wedstrijd.. doelstelling was vooral niet te verliezen en dat was duidelijk aan alles te merken.

16 november 2019 om 22:45

Je bedoel het oefentoernooi en de enige wedstrijd die Nederland goed speelde en toch nog Tah moest bedanken dat hij voor Oranje speelde ipv Duitsland.

16 november 2019 om 22:51

Helemaal mee eens maat..voor het eerst in ZES(!!) jaar weer een eindtoernooi, duitsland en frankrijk kapotgespeeld en het enige wat deze mensen kunnen is zeiken. Als er iemand is die zich moet schamen zijn het dit soort types wel. EURO 2020 HERE WE COME!!!!

16 november 2019 om 22:56

Nederland die het EK wint is een utopie. Ik ben een realist.

16 november 2019 om 22:44

Precies, lekker deze prachtige lichting eigenhandig de nek omdraaien. Wat een waardeloze vertoning die passend werd afgesloten met een verdedigende wissel en tijdrekken. Reactieve lafbek die Koeman, schande voor onze natie.

16 november 2019 om 22:46

Koeman heeft het gewoon prima gedaan tot nu toe kwa resultaat toch? Het is altijd een behoudende coach geweest. En op de Frenkie, De Ligt en van Dijk na was het toch ook gewoon pure middelmaat wat er vandaag op het veld stond? De rest zouden bij Frankrijk, Italië, Spanje, Engeland en Duitsland echt niet spelen hoor...

16 november 2019 om 22:46

5 centrale verdedigers er in (blind,Veltman,ake,de ligt, vandijk) babel in de spits, berghuis op rechts en de room op het middenveld...triest diep triest allemaal

16 november 2019 om 22:46

5 centrale verdedigers er in (blind,Veltman,ake,de ligt, vandijk) babel in de spits, berghuis op rechts en de room op het middenveld...triest diep triest allemaal

16 november 2019 om 22:49

Dit was ook een verschrikkelijk laffe pot. Ze moeten als de ruimte er ligt meteen naar voren en niet weer balletje breed en terug totdat ze weer bij de keeper zijn

16 november 2019 om 23:03

Alsjeblieft niet zeg... Dan gaat Barcelona van de regen in de drup... Laat Koeman maar een andere club vinden. Zowel Barcelona als Oranje kunnen op dit moment betere coaches gebruiken

16 november 2019 om 23:05

Je zit er 4 jaar niet bij en dan krijg je dit gezeur?! Ik had liever ook een overwinning en beter voetbal gezien, maar het resultaat is nu binnen, Nederland speelt weer op een EK! N. Ierland is een vervelende, gedisciplineerde tegenstander, die je echt niet zo maar alle hoeken van het veld laat zien. Maar deze wedstrijd onthoudt komende zomer niemand meer. Ik zie mezelf zeker niet als expert, maar gezien de terpentijn zeurderige reacties hier zijn er veel die werkelijk geen enkel verstand van voetbal hebben. Of beseffen uit welk diep dal Oranje moest komen anderhalf jaar terug.

16 november 2019 om 23:11

Wit Rusland uit, Duitsland thuis, Noord Ierland thuis waren ook allemaal dramatische wedstrijden die verloren hadden kunnen worden. Je hebt deels gelijk dat de resultaten veel en veel beter zijn, maar je hebt ook verdraaid veel geluk gehad. Met een beetje minder geluk had Noord-Ierland gewoon beide potjes gewonnen. Ze hebben er zat kansen voor gehad.

16 november 2019 om 23:14

We spelen bijna nooit goed in kwalificatiewedstrijden. Is geen benchmark voor het spelen van een toernooi. Wij zijn er weer bij eindelijk. Verder deze pot snel vergeten.

16 november 2019 om 23:25

Heerlijk nederlands toch eigenlijk. Steeds zeuren over wat beter moet. Merk het ook bij mezelf die kritiek, maar we zijn eindelijk na zoveel tijd weer geplaatst en doen het goed. Om dan meteen koeman weg te willen hebben?

Ik ben even helemaal met Koeman en zijn conservatieve manier van selecteren. Blind en Veltman dat kan echt niet meer op dit niveau, schandalig dat die er nog steeds in staan imo. Misschien leuk voor de neutrale toeschouwer om al die verdedigende blunders te zien want het ziet er vaak hilarisch uit, maar als Nederlander zit je met het zweet tussen je bilnaad als de bal in de buurt komt van deze twee spelers. Cillessen is ook een drama maar daar hebben we helaas geen alternatieven voor. Met de Roon ben ik ook helemaal klaar, die voegt ook echt 0,0 toe. We hebben 5 topspelers met Van Dijk, De Ligt (mits hij weer in vorm komt), Frenkie, Wijnaldum en Depay. Van Beek wil ik nog niet helemaal afschrijven want dat vind ik op zich wel een goede voetballer. Daarnaast hebben we 4 toptalenten met Stengs, Ihatarran, Boadu en Malen. de rest van dit Oranje is niet beter als wat die Noord Ieren in het veld hebben staan naar mijn mening. Als Koeman niet snel wat wijzigingen gaat doorvoeren word het EK straks echt een drama.

16 november 2019 om 22:38

Helemaal gelijk, van Bommel als coach is wat we nodig hebben..

16 november 2019 om 22:40

@kraterios AFC ik vind Koeman wel een goede coach maar hij moet die lafheid los laten en dit elftal verfrissen. we hebben vandaag 90 minuten naar niks zitten kijken

16 november 2019 om 22:44

Probleem is de opstelling, blind en Veltman doen het geweldig in de Champions League, we hebben de spelers, maar als we de Roon als centrum verdeler gebruiken kunnen we net zo goed stoppen. Ik kijk liever naar Ajax dan naar oranje, daar zie ik tenminste leuk voetbal..

16 november 2019 om 22:45

Bij everton speelde hij ook zo. Meer op de counter maximale uit je selectie halen maar dat gaat niet bij nl. Daar kan je juist beter voetballend het maximale eruit halen want dan ga je pas succes boeken.

16 november 2019 om 22:56

Probleem is dat de Ajax spelers het enkel bij Ajax goed doen, vandaag was alleen Promes opnieuw. De andere 3 waren NL elftal onwaardig en bepalend slecht.

16 november 2019 om 22:59

@kraterois AFC maar daar spelen Veltman en Blind als centrum verdedigers. daar word iets heel anders gevraagd dan op de backpositie. dat laatste beheersen ze niet want ze missen de eigenschappen voor die positie

16 november 2019 om 23:32

Precies wat je zegt het is domheid van koeman om hun op te stellen op posities waar ze nauwelijks spelen blind op cv is top 5 beste spelers eredivisie maar linksback heeft hij de snelheid niet voor

16 november 2019 om 22:38

Don't onderschat weghorst! Die krijgt niet eens een kans als gewaardeerde Bundesliga spits.

16 november 2019 om 22:38

Wat is het alternatief voor Blind...?
On: wat een tijdverspilling deze wedstrijd, oranje wilde niet en NI kon het niet

16 november 2019 om 22:41

Haps van feyenoord? Die ene gozer die volgens mij iedereen vergeten is, volgens mij speelt hij newcastle, genaamd willems?

16 november 2019 om 22:41

Ake, van Aanholt en in mindere mate Haps. Allen voegen zij meer toe dan die slapzak

16 november 2019 om 22:41

@haqelaer iedereen met een beetje snelheid en die een klein beetje kan verdedigen. bijna heel deze kwalificatie is elke tegengoal door Blind ingeleid. dat kan gewoon niet meer

16 november 2019 om 22:47

Ben wel benieuwd wat die meer toevoegen. Een goede pass en positionering zeker niet.

16 november 2019 om 22:50

Goede pass hebben ze allemaal. Van Aanholt en zeker Hapsie zijn vele male beter op linksback dan Blind.

16 november 2019 om 22:51

Snelheid, dynamiek, bij bal verlies terug verdedigen. Rugdekking geven. Inzet, passie. Moet ik nog even door gaan? Duels winnen...

16 november 2019 om 22:52

Zuidenaar, Haps en Willems? Dit is niet serieus toch? Enige, betere, alternatief voor blind is misschien van Aanholt. Ik bedoel meer, het grootste probleem ligt niet aan de linkerkant want er komt ook dreiging van die kant en verdedigend is Blind prima. Maar Veltman op wat voor positie dan ook in oranje kan echt niet.. Ik was zo bang voor een rode kaart

16 november 2019 om 23:03

@100% Meijer belangrijkste is iig dat ze niet steeds tegengoals inleiden zoals Blind op de backpositie want daar schiet je al helemaal niks mee op

16 november 2019 om 23:10

Zeker Patrick van Aanholt. Die heeft alles wat Blind niet heeft en dit Oranje nodig heeft.

17 november 2019 om 00:25

Jij bent gek man, Haps ken net het feyenoord niveau aan, subtop Nederland. Heb je gezien hoe Haps te kakken wordt gezet in de topwedstrijden?

17 november 2019 om 00:26

Dat is toch niet zo moeilijk? Een speler die van de laatste 10 tegendoelpunten 7 keer betrokken was is ongeschikt op die positie. Het alternatief is dus een speler die dat moyenne niet haalt. Die lopen er echt wel rond...

17 november 2019 om 06:15

Ik ben geen fan van blind maar ik vind jullie wel heel erg negatief. Op snelheid en oppertune wordt die vaak afgetroefd, maar positioneel is het echt een kanjer! Tegen dit soort ploegen zou ik hem graag centraal zien met zijn inspeelpass en van aanholt linksback! De ligt is een topper in wording maar vandaag heb je niks aan hem...

16 november 2019 om 22:38

Helemaal gelijk, van Bommel als coach is wat we nodig hebben..

16 november 2019 om 23:45

@krateriosafc wat heb jij met Van Bommel? ik ben voor Feyenoord, niet voor PSV mocht dat je punt zijn. bovenal vrij objectief als het op Oranje aankomt want ik heb vandaag al meerdere malen aangegeven dat ik niet kon begrijpen dat Berghuis de voorkeur kreeg boven Stengs. ik wil namelijk gewoon Oranje zien in de sterkste opstelling en dat was vandaag imo niet het geval

16 november 2019 om 22:39

Wat is het alternatief voor Blind...?
On: wat een tijdverspilling deze wedstrijd, oranje wilde niet en NI kon het niet

16 november 2019 om 22:42

Genoeg alternatieven.. Van Aanholt en Ake zijn al 2 backs die basis staan in de PL.. ook Pieters zou eventueel nog kunnen..

17 november 2019 om 07:30

Ake is geen back, ik snap niet waarom iedereen die op blijft noemen als alternatief voor blind.

16 november 2019 om 22:39

Japie ik ben het vaak met je eens, maar nu even niet hoor. Oranje kan je op geen enkele manier vergelijken met Noord Ierland, we hebben het ons zelf extra moeilijk gemaakt omdat Koeman doorgaans te laf/behouden speelt. Zeker tegen de tegenstander van vandaag, had Koeman met Propper moeten beginnen in plaats van de Roon.

16 november 2019 om 22:42

@sulejmanii maar welke spelers buiten die namen die ik noemde vind jij bijzonder dan?

17 november 2019 om 06:20

@sulejmanii Maar toch zijn we geplaatst! Bij koeman weet je wat je kan verwachten.. immers was zijn vaste 10 bij Feyenoord.. hij kiest altijd voor degelijkheid. En we zijn er eindelijk weer bij. Dus hij is aan de winnende hand!

16 november 2019 om 22:39

Blind hobbelt de eerste helft weer terug bij balverlies om vervolgens 5 seconden later te beseffen dat hij mee moet verdedigen en eindelijk een sprintje trekt. Die moet eens een keer na 30 minuten gewisseld worden om m even aan t denken te zetten. Daarnaast vond ik de laatste wissel erg beschamend.

16 november 2019 om 22:52

Helemaal niet wisselen. Gewoon niet meer selecteren. In het centrum is geen plaats voor hem, op LB en CVM komt hij tekort.

16 november 2019 om 22:39

Blind? Speelt wekelijks ijzersterk bij Ajax. Over Veltman wel eens. Maar Dumfries is ook een drama.

16 november 2019 om 22:44

@koeral Blind is geweldig bij Ajax maar vergeet niet dat hij daar op een hele andere positie staat opgesteld. in het centrum heb je niet perse snelheid, dynamiek en wendbaarheid nodig maar als back wel en Blind mist al die eigenschappen waardoor hij in Oranje steeds tegengoals en penibele situaties inleid. ik ben ook geen Dumfries fan hoor maar hij heeft iig nog een paar eigenschappen die een back moet hebben. Veltman heeft geen enkele eigenschap van een back, dat is een pure CV

17 november 2019 om 00:27

Centraal en daar hebben we met De Vrij, De Ligt, Van Dijk en Ake betere spelers rondlopen. Als back en als middenvelder is hij sowieso niet goed genoeg. Selecteren en als back-up gebruiken, maar meer ook niet...

17 november 2019 om 00:27

Veltman kan een beetje verdedigen, Dumfries zou niet opvallen bij se plaatselijke amateurs.

16 november 2019 om 22:41

Veltman is geen back, maar Dumfries is ook drama. Blind speelde niet slecht maar is geen back en hoort ergens anders te staan. Wel 1vd weinige verdedigers met inzicht en een goede pass. Van de beek was nu echt matig. Van Roon ben ik met je eens maar propper viel ook door de mand, te vaak van afstand schieten en daarmee een goede aanval verprutsen en te weinig intelligentie.
Inderdaad beter met de sterkhouders ook jong talent (wat er zeker is) een kans geen. Promes deed ook zijn best.
En Koeman heel fout en dom gewisseld. Deze wedstrijd vroeg aan het eind om een hele snelle spits en niet om Luuk de Jong. Met een snelle aanvaller had oranje veel meer uit de counters kunnen halen.

16 november 2019 om 22:45

@soccersupp Propper was vandaag ook niks inderdaad. Promes was niet heel slecht, die probeerde er iig nog wat van te maken

16 november 2019 om 22:42

Klassieke 'japie_krekel' weer, vol met taalfouten en standaard bekritiseerden. Geen idee wat Blind fout deed deze wedstrijd en ik heb met moeite een fout gezien bij Cillessen (behalve dat treuzelen) en Veltman. Het EK wordt zeker geen drama, want talent is er genoeg, maar het is ff de vraag of ze er klaar voor zijn. Maar geduld is kennelijk geen schone zaak meer..

16 november 2019 om 22:45

Zoveel taalfouten, en dan ook nog dit bericht al klaar hebben staan voordat het artikel gepost wordt. Hahah ja, je blijft altijd die mensen hebben die ondanks dat het het NL elftal is nog steeds niet objectief kunnen kijken. Erg kinderachtig vind ik dat en die mensen moet je ook gewoon niet serieus nemen

16 november 2019 om 22:47

@benafca joh, de wedstrijd was zo saai dat ik maar iets moest doen om mijn tijd door te komen en toen heb ik maar alvast een reactie geschreven uit verveling

16 november 2019 om 22:49

@fcexclusief als jij Blind geen fouten hebt zien maken dan hebben we beiden een andere wedstrijd gezien. een grote fout is al die verdedigingsfout waaruit daarna de handsbal van Veltman ontstond die die gozer van Noord Ierland overschoot. ben je nu ook al docent Nederlands ofzo dat je op spelfouten gaat zitten letten en wat zijn al die spelfouten dan. Zeker iets met D en T op het eind? hoeveel geduld moeten we nog hebben met bepaalde spelers die al heel de EK kwalificatie teleur stellen?

16 november 2019 om 23:02

Blind stond op de rollatorstand. Constant te laat, slechte passing en loopakties, penalty door zijn zeuren en trage handelen. Genoeg? Was gewoon weer drama dus.

16 november 2019 om 22:44

Gelukkig is dat jou mening en niet die van Koeman.. Blind en Veltman blinken met grote regelmaat uit bij Ajax, Babel doet het goed in Turkije, de Roon bij Atalanta.. spelen week in, week uit.
Ok, een Ake speelt ook en Dumfries ook maar laatstgenoemde is niet in vorm.

Koeman houdt vast aan een selecte groep internationals, aangevuld met talenten als Boadu en Stengs en Malen.
Voor Cilissen, zou de enige die in vorm is Bizot zijn verder niemand.

Laten we niet zo negatief doen, regelmatig gedomineerd in Nations League en deze kwalificatie.. dat is lang geleden maar heh we zijn Nederland, laten we lekker zeiken dat her 0-0 blijft tegen een stugge ploeg die met 12 man verdedigd en gokt op counters.. we hebben 2 eindtoernooien gemist en zijn nu gewoon prima geplaatst...
Ik ben blij, maar das mijn mening ;-)

16 november 2019 om 22:49

@catenaccio 2.0 ze blinken bij Ajax uit als centrumverdedigers, niet als backs waar ze in Oranje worden opgesteld. Veltman vind ik overigens als CV vaak ook niet best. tegen Chelsea kostte hij je twee punten met die totaal onnodige gele kaart en penalty in die eerste helft. Blind is idd wel geweldig bij Ajax als CV

16 november 2019 om 22:45

Tja, het Nederlands elftal heeft altijd al ruimte gehad voor middelmaat. Dat je De Roon, Veltman en Blind opstelt als je tegen Duitsland moet spelen valt nog te begrijpen aangezien dit spelers zijn met primair de taak om te verdedigen en ballen te veroveren. Maar tegen zo'n defensieve tegenstander nog doodleuk starten met die drie ... Echt hopeloos. Ga 3-4-3 spelen, ga lekker aanvallen, die Noord-Ieren kunnen er echt helemaal niks van. Maar nee, we gaan een rondo op eigen helft maken waar de spelers de bal in slakken tempo elkaar toeschuiven in de hoop dat de Noord-Ieren voor het eerst in 10 jaar iets anders gaan doen dan zich massaal ingraven en proberen ze uit de tent te lokken. Maar goed, we hebben gehaald waarvoor we gekomen zijn : een 0-0 ... Wat ben ik blij als ik volgende week zaterdag weer in de Arena naar Ajax mag kijken zeggen na deze pot anti-voetbal van beide kanten.

16 november 2019 om 22:45

100% mee eens. En maar kritisch op Stengs die Koeman; maar die heeft meer creativiteit dan de 3 die er nu stonden. Blijkbaar is het nog teveel gevraagd om de 3 punten binnen te slepen vandaag (NL elftal ging voor de 0-0 op het eind). Qua creativiteit hebben we echt Depay nodig, Frenkie heeft het ook... maar laten we hopen dat Stengs en Ihattaren hier straks iets aan toe kunnen voegen. Bergwijn heeft het enigszins. Potentie is er dus wel. Hopelijk ziet Koeman in dat Stengs / Ihattaren absoluut mee moeten naar het EK. Anders krijg je dit soort pijnlijke wedstrijden zonder enige creativiteit. En de backs; jeetje dat kan gewoon niet. Ik ben zelf fan van Aké omdat ik denk dat dit ook een prima speler wordt (zet em maar op de back; wellicht dat je dan ook Promes rechts kan zetten).

17 november 2019 om 07:36

Ake speelt al maanden cv, wellicht doet ie t beter dan blind op de back maar het is al tijden niet meer zijn eigen positie. Van Aanholt moet daar gewoon staan.

16 november 2019 om 22:48

Volgende keer eventjes bovenaan zetten dat je de spelers van Oranje gaat vergelijken met die van Noord Ierland, kan ik iets eerder stoppen met lezen. Wat een ongekende onzin, je bent geen 10 , geen 20 maar 30 keer beter dan die Noord Ieren met hun verschrikkelijke anti voetbal. Een schande voor de sport.

16 november 2019 om 22:49

Japie Japie .... blind staat op de verkeerde plek in het team en misschien moet je een keertje Ajax 90 minuten bekijken wanneer ze weer in de eredivisie hun rondo spelen... dan zie je hoe goed blind is op de plek waar hij hoord!

16 november 2019 om 22:52

@ramondore maar we hebben het hier toch over Oranje of niet? en in Oranje is Blind een drama als back. dat hij bij Ajax geweldig speelt als CV daar hebben we niet veel aan als hij in Oranje word opgesteld als back wat hij helemaal niet kan

16 november 2019 om 23:04

Dus Blind niet opstellen in NL, niet als back en voor cv hebben we veel betere. Dus zijn we het eens.

16 november 2019 om 23:21

Gelijk gelijk Japie... blind als cv of verdedigende middenvelder of banken maar zeker een van de 22 komend ek!

16 november 2019 om 23:29

@ramondore natuurlijk hoort hij bij de selectie te zitten maar Koeman moet hem niet meer misbruiken als linksback imo. Blind doet zijn best maar het lukt gewoon niet op die positie

16 november 2019 om 22:51

Ze hadden blind dijk en ligt centraal moeten zetten met twee flank spelers die drang naar voren hebben ipv terugleggen. En dan centrum verdedigen. Twee grote sterke spitsen tegen deze sterke vmannen van Ierland en de klus kon geklaard worden

16 november 2019 om 22:55

@laurencerosien Blind als CV vind ik helemaal prima maar als back komt hij gewoon tekort

16 november 2019 om 22:54

Je moet het gewoon accepteren dat Oranje een sub-topper is

16 november 2019 om 22:56

@bossie dat is misschien zo maar Stengs en Ihatarran gaan steeds beter spelen. je gaat me toch niet vertellen dat die minder zijn als een Berghuis, Babel of De Roon? en dat zijn jongens die de potentie hebben om Oranje wel naar een hoger niveau te tillen straks

16 november 2019 om 23:02

Ja die hebben zeker meer potentie . Als.ik Koeman was zou ik nu de kwalificatie een feit is deze jongens klaar stomen voor het EK.En achterin speelt Koeman eigenlijk met 4 CV , dat heeft hij toch ook knap voor elkaar gekregen

16 november 2019 om 23:03

Oranje is geen subtopper maar een serieuze kanshebber volgend jaar op de titel. Voor mij samen met Frankrijk, België, Engeland en Portugal de topfavoriet.

16 november 2019 om 23:20

Itharran kan wel eens de missing link zijn.
Als ze mee willen doen voor de titel moet er toch nog wel.wat veranderen . Er is nog wel.wat werk aan de winkel. Deze kwalificatie was nog niet erg overtuigend

16 november 2019 om 23:20

@consy als we een beetje gaan doorselecteren wel maar anders word het lastig denk ik. twee echte backs opstellen, Wijnaldum op de plek van De Roon zodat Ihatarran op 10 kan, Stengs voorin met Depay en Promes. dan heb je al veel meer voetbal in je ploeg verwacht ik. ik ben alleen bang dat Koeman nooit een speler zal wisselen hoe ik hem nu een beetje zie als coach van Oranje

17 november 2019 om 00:35

Voorlopig valt hij de laatste weken ook flink door de mand on wedstrijden tegen Sparta en Wilem2. Veel te veel optimisten hier. Talent heeft hij zeker, maar is nog lang niet klaar voor t Nederlands elftal.

17 november 2019 om 01:03

@arhnemmer nou een Berghuis bv is ook meerdere malen door de mand gevallen tegen kleinere tegenstanders en die zit er ook gewoon bij en stond vandaag zelfs in de basis

17 november 2019 om 01:18

Bovendien gaat Berghuis naar al een redelijke oude leeftijd en weet je dat het geen topper meer wordt. Dan kan je in mijn ogen beter een talent met potentie die ook beter presteert neerzetten om hem te testen wat hij kan brengen in zo’n pot. Dan doet Berghuis daarnaast ook nog eens gekke dingen laatste tijd met door het lint gaan, waarvan ik dacht dat Koeman principieel tegen was. Kijk bijvoorbeeld Padt (en ja, ik weet dat dat stukken erger is) maar die is ook gewoon meteen klaar daarna voor Oranje. Berghuis kan al jaren Opgefokte gekke dingen blijven doen in het veld en alsnog een supertalent als Stengs voor zich houden. En ook nog eens Babel erin houden, want die is zo lekker explosief en creatief om uit het niets iets voor elkaar te krijgen. Echt teleurstellende keuzes van Koeman.

17 november 2019 om 09:29

Die zie ik ook niet als reddende engel. We hebben het over Ihataren . Vd Beek is nog steeds verder dan die jongen. Berghuis komt sws te kort.

16 november 2019 om 23:49

Sorry Japie...Maar geen Promes noemen na vanavond vind ik niet kunnen! Die gast bracht enorm veel dreiging, acties lukte...

17 november 2019 om 00:06

@loranzonnenberg... Promes speelde vandaag best goed maar dat maakt het natuurlijk niet meteen een internationale topspeler. daar hebben we er in Oranje maar een handjevol van

17 november 2019 om 00:38

Nee, noem jij maar jongens die net 5 wedstrijd in de Eredivisie hebben gespeeld, Bergwijn en Malen zijn er ook nog. Er staan voor Koeman een aantal spelers vast met Cillessen, Blind(Koeman is gek op hem) v Dijk, de Ligt, Wijnaldum, de Jong en Depay. Voor 4 posities komen er heel veel in aanmerking, waaronder een Bergwijn/Malen.

17 november 2019 om 00:23

Die laatste zin vind ik wel wat teveel van het negatieve. Vroeger was ik nooit een fan van Blind, een doetje met te weinig snelheid, maar tegenwoordig is hij toch wel een uitstekende speler die zich als steunpilaar bij Ajax onderscheidt met een indrukwekkende passing. Wat mij betreft staat hij als linksback niet ter discussie, zolang Wijndal nog niet geprepareerd is voor die rol. Wel ben ik Koemans conservatieve fratsen zat. Het is ronduit schandalig dat vanavond Promes, Berghuis, Babel en De Jong de aanval van Oranje hebben gevormd en nog erger vind ik het dat Koeman het laatste kwartier niet gewoon voor de volle winst ging. Het inbrengen van De Jong was naast Babel (die als aanspeelpunt verder prima speelde trouwens) gewoon een extra paar harde voeten die de snelheid uit een aanval halen. Waarom niet gewoon Stengs en Boadu gebracht op het eind? Ik vind het zo'n gelul dat die jongens voor het hoogste niveau nog wat missen. Dat zal wel, maar als begin- of bijna dertigers dromen Berghuis, Babel en De Jong nog steeds van de kwaliteiten die deze twee al hebben.

17 november 2019 om 00:30

Daar is Japie Krekel weer, vooraan in de rij om op alles te bashen wat van Ajax komt. Er waren veel matigere spelers dan Blind en Veltman te noemen vanavond, maar niet geheel toevallig haal je er deze twee weer uit vanavond.

17 november 2019 om 00:42

Ik ben een beetje aan het lezen van hem, wat een onzin kraamt die man uit. En wat een hoop onzin van een hele hoop mensen, voetbalverstand is ver te zoeken bij heel veel. Sommige komen met Haps, Pieters, Willems. Het wordt steeds gekker. Ben geen Ajaxied, maar zie wel dat Blind beter is dan van Aanholt, en Veltman en Dumfries allebei heel blij mogen zijn dat ze International zijn. Vd zbeek kan er ook ineens niks meer van volgens vele, nja dan heb je er lekker veel verstand van.

17 november 2019 om 03:42

Als je niet ziet dat Blind voor de backpositie snelheid te kort komt ligt het aan jezelf, niet aan Japie

17 november 2019 om 04:27

Daar gaat het niet om Jeroen. De keuze voor een opbouwend sterke speler als Blind is prima te billijken deze wedstrijd. Waar het mij om gaat is dat Japie na een matige wedstrijd als deze juist Blind en Veltman er weer uit worden gepikt, de nationale pispaaltjes.

17 november 2019 om 09:35

Het gaat erom dat hij beter is dan de genoemde jongens . Hij laat het wekelijks zien bij Ajax en in de CL. Weet je waarom Haps, Pieters, voetballen waar ze voetballen? Omdat ze niet gied genoeg zijn. Elke bondscoach stelde Blind op, Koeman, Hiddink, van Gaal, Advocaat, hoe zou dat komen denk je???

Koeman is een prima coach, maar hij blijft in mijn ogen veel te behouden. Als rechtsback staat Veltman op zich wel zijn mannetje, maar aan Dumfries had je meer gehad met zijn aanvallende intenties tegen die stugge ingegraven Ieren. En die frisse Boadu en Stengs had ik graag zien beginnen, of een kans zien krijgen in ieder geval. We zijn erg slecht begonnen Cilissen leek ook niet echt in goede doen, maar niemand leek bij de les tweede helft was wel ietsjes beter. Maarja we zijn er eindelijk weer bij dus ik moet niet zeiken, en dat is het enige dat telt... Proficiat iedereen.. 👌ðŸ¾ðŸ¥³

17 november 2019 om 08:11

Helemaal mee eens. Mensen willen Koeman weg hebben. Hij is onze verlosser en heeft ons eindelijk weer een eindetoernooi bezorgt. Typisch Nederlands dit. Tuurlijk was het niet best, maar we zijn dtoch door?

Hoewel een punt voldoende is voor kwalificatie vind ik niet dat we tevreden met het spel mogen zijn. Het Nederlands elftal speelde collectief heel matig. Alleen Van Dijk en F. de Jong deden het naar behoren. Koeman gaat duidelijk voor een punt. Met een extra verdediger om geen doelpunt tegen de krijgen en de wedstrijd aanvangen met Veltman, Berghuis (en in mindere mate Babel) om aanvallend niets te brengen.

16 november 2019 om 22:37

Propper was toch de beste speler op het veld, blind veruit de slechtste. Wat een absurde keuzes weer van Koeman vandaag

16 november 2019 om 22:42

Die kale in blauw shirt was met afstand de slechtste van het veld.

16 november 2019 om 22:44

Naar welke wedstrijd heb jij gekeken. Liep veel en stoorde goed maar heeft met zijn natuurlijke neiging om elke bal die hij krijgt van 25-30 meter op het doel te rossen. Was echt een dissonant in de paar goed opgezette aanvallen die ik heb gezien.
Deze wedstrijd verdiende geen man of the match.

16 november 2019 om 22:38

Propper was toch de beste speler op het veld, blind veruit de slechtste. Wat een absurde keuzes weer van Koeman vandaag

16 november 2019 om 22:41

En dan Donny erin brengen is natuurlijk ook triest. Je speelt dan gewoon met een man minder. Gooi dan een èchte voetballer erin.

17 november 2019 om 00:24

Van de Beek speelde basis toch? En hoezo is hij geen echte voetballer?

Wat een slappen hap van Koeman. Die laffe tactiek waar deze wedstrijd al mee begon, door weer met Veltman en De Roon te beginnen. Die wissel Berghuis-De Jong sloeg echt alles. Puur en alleen om het verdedigende werk te doen, want anders laat je Berghuis staan, die kan tenminste een voorzet geven. Babel speelde werkelijk waar verschrikkelijk, en had er gewoon af gemoeten. Je had prima poulewinnaar kunnen worden. Barcelona mag hopen dat Koeman nooit die kant op komt.

16 november 2019 om 22:39

Het ging echt nergens over. Wat zien we al maanden? Nederland heeft meer voetbal in de ploeg nodig. Propper in plaats van De Roon bijvoorbeeld. En wat blijkt? Propper doet het perfect op die positie. Dan heb je met Berghuis nog een beetje creativiteit op rechts. Wat denkt Koeman? Ik haal Berghuis er af en zet er Promes neer op rechts, die geweldig kan voetballen, maar niet creatief is. Sindsdien geen kans meer gecreeerd. Ik snap de gedachtegang van Koeman soms echt niet. Prima dat je je nu hebt gekwalificeerd, maar groepswinst is nu zo goed als onmogelijk.

16 november 2019 om 23:44

Ik vond het ook heel vreemd dat Berghuis eraf ging. Was de beste van de drie voorin. Daarnaast snap ik helemaal niet waarom je, als je Berghuis opstelt die vaak naar binnen trekt, Veltman opstelt. Dumfries is niet denderend maar dendert wel langs de zijlijn.

16 november 2019 om 22:52

Ongelooflijk en dan speelt Veltman als een soort rechtsbuiten die een bal niet hoog kan geven. Weghorst kan nog een beetje voetballen maar Luuk moet je voorzetten geven en niemand kan dit. Wat nutteloos van Koeman.

Ik weet nog hoe Turkije hier haat kreeg voor resultaat voetbal dan verdien je zo'n wedstrijd wel opzich. Gefeliciteerd met de plaatsing

16 november 2019 om 22:38

Lees alle reacties hier en zie hoeveel 'haat' Koeman krijgt. Waardeloos zo'n laf en behoudend resultaatvoetbal tegen nita bene Noord Ierland.

16 november 2019 om 22:54

Inderdaad haha, echt 0 positieve reacties. En terecht want het was erg slecht weer vandaag. Geen idee wat Sevpaii voor punt wil maken dus ook. Koeman en Nederland worden keihard afgerekend op hun laffe spel.

17 november 2019 om 00:30

Ik zeg toch niet dat jullie blij zijn met dit? Ik zeg dan verdien je zo een zaadpot wel. Eerst wel goed lezen graag!

17 november 2019 om 00:31

Tja, en volledig terecht dat je nu jouw gelijk haalt. Een laffe wedstrijd en het begint zorgwekkend te worden dat de zwakke punten in de ploeg min of meer oneindig vertrouwen krijgen. Hoe kan een Daley Blind werkelijk elke wedstrijd spelen (als linksback)? Zo'n speler gaat je op het EK opbreken, want in de kwalificatie doet hij het min of meer ook...

16 november 2019 om 22:39

Anders dan Turkije heeft Nederland een wereldelftal. De coach is alleen eerste divisie niveau.

17 november 2019 om 08:16

Hahahaha wereld elftal. Zet je oranje bril af gozer. Wij hebben eennleuk elftal maar dit is echt geen wereld elftal. Aanval is gewoon waardeloos. Mempis is onze beste aanvaller by far en hij is gewoon een sub niveau speler. We hebben met bepaalde spelers heel wat potentie maar tis nu absoluut geen wereldelftal.

16 november 2019 om 22:41

Turkije? Die zitten niet eens bij ons in de poule dus ik snap de relevantie niet.

16 november 2019 om 22:59

Had het meer over het feit dat het beide kut wedstrijden waren, omdat er voor resultaat/plaatsing werd gespeeld

Gefeliciteerd allemaal, we zijn er weer bin. Koeman is alleen ook degene die ervoor gaat zorgen dat we geen hoge ogen op het Ek gaan gooien. Wat een waardeloze opstelling zet 'ie er weer in met zijn laffe behoudende tactiek. Tijdrekken met een kenmerkend wissel in 89e min, verdediger voor een spits tegen Noord-Ierland. Lachwekkend. Er zit totaal geen lijn in het spel van het Nederlands elftal. Het is ook niet voor niks dat er onder Koemans bewind 13 keer op achterstand is gekomen. Het is en blijft een angstige coach en met goed voetballend materiaal heb je daar helemaal niks aan.

Haha wat een beschamende wedstrijd. Nou joepie, we gaan naar het EK. En hoe.

16 november 2019 om 23:32

Ja joepie we gaan naar het ek!! We vergeten het wel eens maar in onze positie moeten we gewoon ongelooflijk trots zijn op de prestaties. We plaatsen ons eindelijk weer en hebben prima wedstrijden gespeeld de afgelopen tijd in de nations league en ek kwalificatie. Het was een kut wedstrijd, maar we zijn door en nauwelijks in de problemen gekomen. We mogen ook wel eens trots zijn

18 november 2019 om 11:11

Nou, dat bepaal ik zelf wel. Het zelfs al benoemen dat je een belabberde wedstrijd hebt gespeeld is blijkbaar al teveel. Je mag met zo een selectie wel verwachten dat ze het EK halen, hoelang het ook geleden is. Ongelooflijk trots...hou toch op.

Nou ik zei het eerder vanavond ook al, als we met deze elf gaan spelen op het EK, kunnen we net zo goed niet mee doen. Aanval is gewoon erg toe aan nieuw élan

5 centrale verdedigers er in zegt genoeg over Koeman lijkt me, (blind,Veltman,ake,de ligt, vandijk) babel in de spits berghuis op recht en de room op het middenveld... wat gebeurd er allemaal?

Ik schaam me kapot voor onze bondscoach. Er is zelden een Nederlands team geweest dat zoveel voetbal in zich heeft maar zo weinig kan tonen door het anti voetbal van de bondscoach. Die Ake in de laatste minuut, Luuk er in brengen als je Stengs en Boadu hebt. Het is ongelooflijk en ondanks Koeman gaan we naar het EK en dankzij Koeman zullen we daar een grijze muis zijn. Helaas haalt Barcelona hem niet tussentijds op.

Ondermaats, ik heb gewoon ondermaats voetbal gezien vanavond. Niet meer, niet minder. Ik hoor het de kenners, analisten of hoe je ze ook wilt noemen nog zeggen "potentieel Europees kampioen". Ik zal ze even wakker schudden, dat gaat NIET gebeuren. Nu niet, in 2020 niet, voorlopig helemaal niet. Het is het allemaal gewoon net niet. Dat we het in de nations league goed hebben gedaan is meer geluk dan wijsheid geweest. Het is af en toe eens leuk om te zien, maar het structureel gewoon niet goed genoeg. Tuurlijk missen we Depay, maar hij alleen gaat ons echt geen Europees kampioen maken. Op Spanje, Frankrijk en Duitsland lopen we naar mijn mening gewoon mijlenver achter.

16 november 2019 om 22:44

Dat laatste is dan ook weer overdreven. Duitsland maakt ook allesbehalve indruk en Nederland was in Duitsland nota bene ruim de bovenliggende partij (en won natuurlijk). Frankrijk imponeert ook maar met vlagen. Zoveel landen zijn er niet in topvorm. Maar dat Nederland wat creativiteit in de ploeg nodig heeft is duidelijk.

Tja het belangrijkste is dat we weer eens een eindtoernooi meemaken?! Mooi was het niet, maar ben blij dat we er weer een keer zijn! Gefeliciteerd iedereen.

Schaam je kapot Nederland, dit team is ook onder Koeman 3x niks.

Zelfs als we in de allerzwakste poule komen, komen we de groepsronde niet door, en dat hoeft ook niet.

Goor anti voetbal

Zouden op de banken moeten staan vanwege de kwalificatie, maar na deze wedstrijd zit ik gewoon gefrustreerd op de bank..

Niet groots.. niet geweldig.
Maar we zijn er weer.. op een eindtoernooi.
Voelt al eeuwen geleden! Gefeliciteerd allemaal!

Erg slechte wedstrijd van nederland maar wat maakt het uit, na het onbreken 2 grote eindtoernooien nu wel van de partij.

Slap zooitje, zo wil je je toch niet kwalificeren. De ligt, babel en de roon lekker bankie vanaf nu

Wat een droevig niveau, aanvallend vrijwel niets gebracht. Traag spel, lange ballen op een spits die geen spits is en zeker niet een speler die je met lange ballen moet bedienen. Backs die bij hun club als CV spelen.hopelijk durft Koeman dan tegen Estland wat nieuwe spelers in te passen.

Leuk dat we geplaatst zijn. Maar schandalig slecht gespeeld. Sommige spelers zijn gewoon geen oranje materiaal

Natuurlijk ben ik blij met het behalen van het EK maar wat een schijtvoetbal heb ik gezien vanavond zeg. gadverdamme wat een mentaliteit van Koeman. Niet te geloven dit.

Verder mooi dat we weer naar het EK gaan!

Een hele matige uitslag, met behoorlijk laf voetbal, zat totaal geen pit in. Enige fijne eraan is. " we zijn er weer bij"

Donny van de Beek in 90 minuten 14 passes , 13 x balverlies , 5 duels 0 gewonnen . Echt schandalige cijfers .....

16 november 2019 om 22:53

En hoevaak buitenspel? 4 of 5 x?

Please stop met deze twee backs die niets toevoegen. Vaak aan de bal en aanvallend niets brengen en ook verdedigend zijn ze niet stabiel.

17 november 2019 om 14:02

Welke backs moeten er volgens jouw dan wel spelen?

Jammer dat Noord-Ierland niet scoorde vlak voor tijd. Wat een aanfluiting deze schandalig slechte wedstrijd en niet spelen voor de winst. Weg met deze bondscoach.

16 november 2019 om 22:42

Ik was ook aan het hopen dat ze scoorde. Wat een laf voetbal dit

16 november 2019 om 23:38

Lekkere oranje supporter ben je dan..

Natuurlijk ben ik blij met het behalen van het EK maar wat een schijtvoetbal heb ik gezien vanavond zeg. gadverdamme wat een mentaliteit van Koeman. Niet te geloven dit.

Verder mooi dat we weer naar het EK gaan!

Een hele matige uitslag, met behoorlijk laf voetbal, zat totaal geen pit in. Enige fijne eraan is. " we zijn er weer bij"

Ik heb een idee. Stel een keer een links em rechtsback op. Zet je tv aan en kijk hoe belangrijk de backs van de top teams zijn. Waarom speel je met 4 cvs Koeman, waarom waarom waarom? En dan Luuk erin doen en je enige echte buitenspeler eruit halen. Echt, voetbaltrainers, het gros is te dom om te schijten. Maar we zijn er wel weer bij

Heerlijk, EK 2020 zijn we er weer bij! Gefeliciteerd iedereen! Wedstrijd zelf snel vergeten en genieten van het feit dat we er weer bij zijn

We zijn er weer bij en dat is priiii-maaa! Maar wat een ongelofelijke zaadpot was dit zeg. Nederland zonder Depay voorin behoorlijk armoedig. Zo'n tegenstander helpt dan ook niet mee. Ben erg blij dat de liefhebber zo'n land op een EK bespaard wordt. Zelfs op de rand van uitschakeling met z'n allen achterin hangen en hopen op een uitbraak. Anti voetbal van de aller bovenste plank.

Koeman heeft zich geplaatst. Prima hoor, maar met dit speersmateriaal op zo een manier tegen Noord-Ierland spelen zorgt niet voor een jubelstemming.

Complimenten, maar Koeman is een beetje een bange coach. Viel me al op toen we tegen Frankrijk achter stonden en dat hij er een verdediger inbracht om zo de schade te beperken.

Complimenten voor Frenkie, beste van het veld.

Een aantal opvallendheden:

Oranje mist hun 2 leiders, Wijnaldum en Depay. Zonder hun kan Nederland blijkbaar niets creeeren.
Veltman weer eens op een negatieve manier betrokken bij een gevaarlijke kans, kan geen toeval meer zijn.
De Roon kan niet voetballen met bal, niet meer oproepen.
Berghuis kan het niveau niet aan, doet zo ongeveer alles fout. Ook hem niet meer oproepen.
Donny vd Beek speelt weer eens lekker verstoppertje of staat graag buitenspel. Prima speler voor Ajax.
Frenkie begint trekjes te krijgen.
Lichtpuntjes, Propper en Luuk de Jong.
Ook Cillessen gefeliciteerd met voor het eerst niet incasseren van een penalty.

16 november 2019 om 22:48

Frenkie was juist 1 van de lichtpuntjes met Promes en Propper. Het lag dit x echt aan Koeman en dat kan je alleen al zien aan de wissels. Hij wisselt al in de 33-35 min even serieus wat is dat, laat propper gelijk starten gewoon. Hoe kan je ook de laatste paar minuten nog Ake laten spelen in plaats van een boadu, ga vol voor de winst en doe niet zo miezerig.

17 november 2019 om 01:07

Van de Beek stond gewoon te diep vaak. Wat betreft Propper ben ik het eens, alleen Luuk de Jong als lichtpuntje? Heeft hij afgezien van 2 kopduels 1 bal gekregen dan? Totaal onzichtbaar omdat we te druk bezig waren met het consolideren van de 0-0 achterin. Maar een lichtpuntje? Nee, Propper was een lichtpunt en dan vooral omdat hij De Roon verving. De Roon heeft de handelingssnelheid van een slak, ziet geen openingen en speelt altijd achteruit of breed omdat hij het niet durft (of kan) over 10 meter naar voren te spelen. Dat hij uberhaupt op de bank begon is al belachelijk.

Nou, we zijn er weer bij bij een EK, maar als dit het voetbal is wat we moeten zien? Er zijn een aantal spelers die er gewoon niet in thuis horen...de Roon en Veltman, ook Babel mag wel eens stoppen. En Stengs mag wel eens beginnen.koeman is een blijft een angsthaas trainer...resultaat is heilig...aan de ene kant begrijpelijk, maar als je tegen de Ieren met zulk laf voetbal gelijk speelt mag je je wel diep schamen.de Ieren hadden zelfs kunnen winnen hadden ze de penalty benut, want zij kregen de beste kans van de pot.oranje heeft niet 1 uitgespeelde kans gehad...nu wil ik dinsdag een gala voorstelling zien! En graag zonder Veltman en de Roon!

Koeman tactisch onbenul...begin toch gewoon met Stengs en Boadu, ga je Babel in de spits zetten, omdat je de gevestigde orde niet wil passeren. Ook Veltman tegen mindere tegenstanders, dan heb je meer aan Dumfries. De Roon was al afgetest, zet je er ook gewoon weer neer. Klap op de vuurpijl ga je ook nog Ake brengen tegen een elftal postbodes.

Oranje verzekert zich in Belfast met laf anti-voetbal van EK-ticket. Zoals Nederland nu speelt onder Koeman, ik kijk wel wedstrijden van landen die wel willen voetballen tijdens het EK en zie de uitslagen wel op teletext verschijnen.

Bahbah wat laf dit. Echt laf. Je speelt tegen een cafe elftal. Plaatselijke amateur club is nog beter dan noord ierland. En dan ook nog ake inbrengen bahbha echt laf. Ben er totaal niet blij mee en had gehoopt dat noord ierland scoorde. Deksel op de neus

Koemans kan veel en veel meer uit deze groep halen, hij trok net een gezicht van ik ben degene die het geflikt heeft maar schaam je kapot man om zo te spelen. Ik snap niet waarom hij Duitsland de eerste plek gunt nog wel Duitsland, zo komt het gewoon over hij wou geen eerste worden echt waardeloos. Ik ben hartstikke blij dat we erbij zijn en ik heb echt het gevoel dat we heel ver komen wie weet winnen we de beker. Ik hoop alleen dat Koeman hier echt van gaat leren en volgende x gewoon blijft aanvallen. Er zijn wedstrijden die je over de streep moet trekken en dan heb ik het over een gelijkspel als het echt niet wilt of de tegenstander is te sterk, maar dit mag gewoon niet.

Vind alle reacties van ek word niks ook wel. Overdreven alleen maar door 1 slechte wedstrijd met 6 blesurens

16 november 2019 om 22:42

Zoiets kan je gewoon niet serieus nemen van het ek wordt 10x niks. Ik ben ervan overtuigd dat NL echt ver komt en zoals ik zei 1 van de grote favorieten.

16 november 2019 om 22:44

Precies geen depay wijnaldum zo belangrijk

16 november 2019 om 22:50

Nederland heeft echt een sterk team. De mensen die er niet in geloven gaan straks als eerst staan juichen en doen alsof ze nooit zoiets gezegd hebben. Sta achter ze goeie en slechte tijden en niet gelijk roepen van dit wordt 10x niks kan daar helemaal niks mee laat staan Oranje zelf.

Nou we zijn gekwalificeerd maar hoe... Ik hoop dat Koeman blij is met zijn keuzes voorin. Wat een armoede zeg. Maar houd dan lekker statische spelers als Babel tot de 90e minuut erin, want waarom zou je ook maar enige creativiteit willen? En dan wissel je hem eindelijk en gooi je nog een verdediger erbij. Sterker nog, dat doe je een paar weken nadat je de Noord-Ieren laf vond voetballen. Dat zij dat doen met hun kwaliteiten is volkomen terecht maar als Nederland zijnde wil je toch uitstralen in te winnen? Maar goed, we zijn er weer bij en dat is wel weer heel erg lekker.

Wat een bagger wedstrijd zeg. En die koeman die maar blijft dromen van barca. Ik vind hem eigenlijk beetje overrated. Zn teams spelen over t algemeen niet echt mooi combinatie voetbal. Heb liever bosz ofzo als bondscoach.

Als die kansen erin waren gegaan, was er niks aan de hand geweest. Maar kom op nu Koeman afschrijven omdat hij hier 0-0 speelt, terwijl je tegen Duitsland topwedstrijd kan neerzetten? Jammer dat sommigen van ons hiermee, Koeman, meteen een slechte trainer kan noemen.

16 november 2019 om 22:56

Ach tegen Duitsland had Depay het op zijn heupen. Hoe haal je het in je hoofd om tegen noord ierland met 2 controleurs (de roon en frenkie) te spelen?

Wat een Bagger en slaapverwekkend voetbal, en wat een selectie beleid..de ene speler slechter dan se ander! Niet om aan te zien.

Gewoon op safe gespeeld

16 november 2019 om 22:43

Dit kan je geen safe noemen. Dit is laf echt laf, dat je laatste paar minuten nog ake erin gooit wauw.

16 november 2019 om 22:53

Snap wat je bedoelt maar gezien de vorm van oranje kan ik me voorstellen dat Koeman dacht dan maar op safe

Ondertussen liggen ze bij Duitsland helemaal dubbel, die krijgen de groepswinst cadeau

16 november 2019 om 22:47

Want? Duitsland heeft weliswaar gewonnen in Noord Ierland maar hebben het daar niet cadeau gekregen. Noord Ierland vergat daar te scoren in de 1e helft en kregen de deksel op hun neus. Zeg maar hetzelfde als vandaag alleen scoort Nederland niet

16 november 2019 om 23:02

Daarom, Duitsland heeft voor hun doen een zwakke kwalificatie reeks gespeeld. Werden in eigen huis van het kastje naar de muur gestuurd door Nederland maar staan uiteindelijk toch gewoon eerste.

Als neutrale kijker kan Nederland hier weinig aan doen.noord Ierland heeft een slettentactiek. Nederland presteert meer tegen grotere landen wat je uiteindelijk in de eindrondes gaat meemaken.je had vanavond evengoed kunnen verliezen en wat je nog veder van huis.kortom blij wezen en hopelijk op naar een onvergetelijke Ek.overigens denk ik dat Huntelaar een vaste spitis van Oranje moet zijn.huntelaar is een klasse van Nistelrooy spits en kan als zhij zn vertrouwen terug krijgt 37 in de eredivisie scoren.

Lekker, we kunnen weer een Oranje zomer hebben. Tuurlijk is het jammer dat we niet eerste gaan worden, maar ik denk dat wij beter tegen sterkere landen moeten spelen. Hopelijk zullen het komende half jaar jongens als Stengs, Boadu en Ihattaran stappen blijven maken. Deze pot snel vergeten, we zijn door. Dat is nu het belangrijkste.

Het is een schande heb je zo een selectie met zoveel kwaliteit en dan zo spelen. Koeman heb ik altijd een beperkte trainer gevonden. Barca gaat die nooit halen. Heeft nooit uitzonderlijk gepresteerd in clubverband en het is dat alleen wij in nederland het over hem hebben, want in de rest van de wereld doen ze dat niet.

Wat een zaadpot, hoe kan je nou Babel, berghuis en Veltman nog laten spelen? Tegen dit zooitje nog een verdedigende wissel invoeren? Man man man

16 november 2019 om 23:09

Ik vond Veltman beter dan blind, maar dat zegt meer over blind dan Veltman

Wat een boutpot maar we zijn door naar het EK. Tempo veel te laag en in de aanval konden we geen potten breken en te veel halve balletjes. Maarja paar jaar geleden werden we in dit soort wedstrijden overklast op inzet en strijd met voorbeelden tegen IJsland en Bulgarije

De reacties zijn wel wat overdreven. Tegen xe sterkere teams presteren we uitstekend. Koeman hoeft alleen maar met echte backs te spelen tegen de kleintjes en dan kan je met Gini en Memphis heus wel wat forceren. Het EK winnen wordt lastig (joh) maar we halene cht wel minimaal de kwartfinale lijkt me.

16 november 2019 om 22:51

Lachwekkend hoe mensen hier reageren. Eindelijk weer een eindtoernooi en ik lees nu zelfs dat Koeman moet oprotten. Waar hebben we het over? Ik zei ook al dat we misschien meer gebaat zijn met sterkere tegenstanders, maar ik ben deze pot al vergeten.

16 november 2019 om 22:54

Ik denk dat we redelijk bedrogen gaan uitkomen, we kunnen alleen presteren als we het spel niet hoeven te maken waarbij we eigenlijk puur gokken op Depay, een standaard situatie of wat oppertunisme (stuur van Dijk en gebruik stormram Luuk). Dat gaat misschien 1 of 2 wedstrijden goed, maar gaat echt tekort komen tegen toplanden (die ook in vorm zijn).

met dit voetbal ga je niet ver komen, eerder werd ik belachelijk gemaakt. maar hoop nog steeds op de aanval en ontwikkeling van de talenten. promes - depay - stengs, in het midden de jong - wijnaldum - vd beek en daar achter van aanholt - van dijk - de ligt/devrij - ake ( bij gebrek aan beter vind ik dit de beste oplossing. met daarachter weer krul!

Slechte wedstrijd met als enige lichtpuntje dat we weer eens naar een eindronde mogen. Maar mijn god, wat een behoudende en laffe wedstrijd. Veltman komt uit de Ajax school maar heeft niet 1x offensief open gedraaid, alles met de intentie terug te spelen. Geen tempo in de opbouw, weinig creativiteit en geen enkele bezieling. Leuk publiek die Noord Ieren, verdienden een leukere wedstrijd.

We zijn geplaatst voor het EK! Allereerst dit is een klein feestje waard. Ook mooi om te zeggen dat we nu kunnen bouwen aan een Nederlands elftal dat er staat op het EK. Blijft toch een zorgenkindje dat we in elke linie met deze opstelling een probleempje hebben. Veltman, De Roon en Babel natuurlijk NL elftal onwaardig. Helaas geen dest. Hopelijk vinden we een oplossing voor de rechtsback. Wordt wijnaldum de jong en Donny het middenveld. En kan Stengs en bodau zich nadrukkelijker bewijzen.

P.S Noord Ierland geweldige fans. Hoop dat het grote Ierland erbij is met het EK. Brengen toch altijd een heerlijke sfeer naar een toernooi

Weet iemand wat het verschil is tussen kwalificeren als nummer 1 of 2?

Zeer terechte penalty. Veltman weer eens bij betrokken. Bizar dat hij in oranje speelt en niet de Vrij

16 november 2019 om 23:04

Ik ben ook geen fan van Veltman, maar penalty terecht? Nooit gevoetbald zeker? Het gaat via zijn borst tegen zijn arm...er is geen sprake van opzet.

16 november 2019 om 23:11

Zeker geen opzet, maar dan kan het nog steeds een penalty zijn.

16 november 2019 om 23:49

Zeer onterechte penalty. Wel trekt Veltman altijd dit soort gevalletjes aan. Hoort niet in Oranje of Ajax. Maar op de een of andere manier weet hij zich er toch weer tussen te wringen. Consistent is hij wel: je kunt te alle tijde een “veltmannetje†verwachten. Hij stelt je nooit teleur😖

Zucht..... er zullen altijd mensen blijven janken. Dit is niet goed, dat is niet goed. Na 8 jaar zijn we er weer eens bij en toch zullen er altijd die paar gasten zijn.....
Portugal werd Europees kampioen met lelijk voetbal, boeide dat iemand uit Portugal? Nope!
Nederland haalt eindelijk weer eens het EK, maar dan is de manier waarop weer niet goed...
Zucht.... we blijven Nederlanders hè

16 november 2019 om 23:46

Dus we mogen (weer) niet zeggen dat het slecht was, en vooral dat de coach weer eens door het ijs zakte? Nou, prima: ik had een fantastische avond (half slapend) en vond Oranje nog veel beter dan Ajax de laatste tijd! Zo tevreden?

Het was een heel matige wedstrijd waarin Oranje nog geluk had dat het niet achter kwam door een te makkelijk gegeven penalty. Als die erin was gegaan, was de gelijkmaker vrees ik niet gekomen. Het is wel duidelijk dat het bestaande optimisme dat Nederland een titelkandidaat is voor het EK onterecht is. Op dit moment zijn we te afhankelijk van een paar spelers, Frenkie de Jong, Depay en Virgil van Dijk. De Ligt en van de Beek halen hun Ajax vorm van vorig jaar niet, Promes moet nog groeien maar verdient een kans. Maar verder wordt het tijd dat de jonge AZ spelers een kans krijgen en afscheid genomen gaat worden van Babel, Berghuis, van Roon en Veltman. Mooi dat we er straks bij zijn maar het wordt tijd voor vernieuwing en verversing. Er zijn veel Nederlandse voetbaltalenten maar die moeten wel een kans krijgen

17 november 2019 om 03:33

Blijf het vreemd vinden dat iedereen Frenkie, Depay en vdijk noemt maar allemaal Gini vergeten. Gini is voor dit Oranje net zo belangrijk als die andere 3. Vandaag konden we zien dat Donny dus nog lang niet klaar is voor de absolute top, hij mag de schoenveters nog niet eens te strikken van Gini, wat een downgrade is dat zeg.ben het er wel mee eens dat er afscheid genomen moet worden van Veltman, deroon, Babel en Berghuis maar ook Zoet en Strootman voegen niks meer toe.

Wat een drama waren de backs vandaag. Veltman weer een groot drama. 0 diepgang. Hoezo geen stengs erin?
Wordt helemaal niks met deze coach

Slechte opstelling van Koeman, je moet gewoon beginnen met: Veltman, de ligt, vvd, blind, de vrij, ake, willem janssen, vd heiden, vlaar en viergever. Als het nodig is kun je pierie en schuurs nog brengen. Nja we hebben ons geplaatst maar her werd nog onnodig spannend door de veel te aanvallende opstelling van koeman

Wat een nietszeggende wedstrijd. Wat een slecht Oranje. Wat een slechte coach die in zijn hoofd haalde om Berghuis op te stellen i.p.v. Stengs. Wat een zeer zwakke De Ligt, rijp voor de bank. Wat een slechte keeper die Cillessen. Wat een nutteloze Veltman. Wat een slechte tegenstander dat N. Ierland. Wat mis ik de ED en de Cl. De EK-deelname is behaald, maar met deze ploeg en met deze coach wordt het voor Oranje een fiasco. Duitsland is nu groepshoofd, het is weer net als altijd "net Niet" met het Nederlandse voetbal. Oranje lijdt aan het PSV-syndroom, door het missen van 2 spelers daalt het kwaliteitsniveau.

Toen Nederland Europees kampioen werd was de kwalificatie reeks ook niet bepaald goed. Vanavond ging het er vooral om niet te verliezen zodat de plaatsing voor het ek zeker gesteld kon worden. Dat heet resultaat voetbal. Wat heb je er aan om mooi voetbal proberen te spelen en dan een counter tegen krijgt waaruit deze verdedigend ingestelde ploeg scoort en vervolgens met 11 man de boel dichtgooien zoals dat in de thuiswedstrijd bijna gebeurde. Je mag ook niet vergeten dat je twee heel bepalende spelers mist die tegen dergelijke ploegen het verschil kunnen maken. Tegen ploegen die wel aanvallend zijn ingesteld hebben we met Koeman wel goede resultaten geboekt. Ik zou zeggen Dank je wel Koeman eindelijk weer een groot toernooi waar we voor oranje kunnen zijn ipv voor België of Marokko omdat we er gewoon niet bij zijn en vanwege het spelersmateriaal ook geen aanspraak op konden maken.

Wat zijn er een hoop die afgeven op Koeman , hij heeft toch prima werk geleverd. We zijn gekwalificeerd en dus gaan we een mooie zomer tegemoet. Ik moet wel eerlijk toegeven dat NL vandaag tegenviel, Blind moet CV spelen en niet meer op LB . De Roon en Babel en vd Beek waren vandaag matig , Berghuis liet weer zien dat dit podium voor hem te hoog gegrepen is . Propper was prima , Promes werkte hard , van Dijk speelde zoals we van hem gewend zijn , Frenkie de beste aan de kant van Oranje .

Ouderwets avondje Oranje.. saai, slaapverwekkend, weinig lef, weinig energie, amper drukzetting, slome omschakeling en gewoon kut voetbal met spelers die niet goed genoeg zijn tegen een elftal die er weinig van kan.kun je allemaal in de polonaise lopen dat je het EK heb gehaald maar volgens mij was dat al een feit want als je niet 1 punt kan halen tegen 2 bagger tegenstanders heb je niks op een toernooi te zoeken.

We kwamen met een doel naar Belfast, en dat doel is behaald: EK-kwalificatie.
Na zeer magere jaren ben ik trots op het Nederlands elftal. Het spel is niet best, maar het resultaat is er. Op dit moment vind ik dat het belangrijkste. Nu heeft Koeman tot de zomer van 2020 om het spel te verbeteren.

Wat een negatief gezeik er deugt weer niemand. Hou toch op. Koeman is de jongens trouw gebleven die vanaf het begin achter hem stonden en die ook prima wedstrijden gespeeld hebben. We doen weer mee gelukkig. Morgen naar Spl om de mannen binnen te halen en de komende maanden eens kijken of al die wereldtalenten kunnen aanhaken

Onvoorstelbaar. Je speelt de cruciale kwalificatiewedstrijd, weet je dat die Noord Ieren niet voetballen maar wel vechten als leeuwen en wat gebeurt ? Cillessen staat te slapen ende rest achterin eigenlijk ook. Binnen 7 minuten hebben de Noord Ieren al 4 kansen bij elkaar gespeeld. dan gaat de Roon bij een vrije bal nog een keer de mist in hetgeen geel kost en hebben we even later weer geel en een strafschop tegen. Waarom ? Omdat niemand de voorzetten er uit haalt. Een zege zou gewoon onverdiend zijn geweest voor Oranje, maar ook ik ben uiteindelijk wel weer blij met de kwalificatie. Dinsdag het publiek dan maar een leuke pot voorschotelen.......

Koeman zegt dat we veel te kritisch zijn in dit land, want we moeten trots zijn dat we ons hebben geplaatst. Dat is dan niet dankzij meneer, maar ondanks deze incapabele coach. Iedere wedstrijd met de verkeerde mensen en tactiek beginnen, met spelers dan weer niet op hun normale positie. Ook ik ben blij dat we ons toch hebben geplaatst voor het komende EK, maar zal nog veel blijer worden als Barcelona ons verlost van een van de slechtste Oranje coaches ooit. Straalt alleen in gespeelde gewichtigheid een topcoach uit, maar daar prikt iedereen nu wel doorheen.

17 november 2019 om 00:19

Inderdaad. Alles goed en wel, maar die Noord-Ieren konden totaal niet voetballen. Maar dan ook echt totaal niet. Wel dikke pluim voor hun coach, want ze beheersten de buitenspelval en stonden gegroepeerd ijzersterk. Maar wij hadden op elke positie een veel betere voetballer! Dan moet je winnen. Zeker omdat je ook groepshoofd wil worden. Je mag hier niet tevreden zijn.

Alsof een interlandbreak niet erg genoeg is, hebben allebei de landen die ik support (Nederland & Turkije) ruk gespeeld. Wel fantastisch dat beide weer samen aanwezig zijn op een eindtoernooi, ik heb er zin in!

Leerzame wedstrijd. Veltman de grootste zwakke plek, is in alles de mindere van Dumfries en Dumfries is pas 4 jaar prof, daar zit nog rek in. Niet meer oproepen dus. Berghuis ook niet meer. Heeft een prima linker, maar totaal geen snelheid. Brengt te weinig. En met Stengs en Ihattaren, eventueel Malen, Promes, of Bergwijn is die positie wel bezet. Cillessen is ook zo'n gruwelijke achilleshiel voor een toernooi eindzege. Hebben we echt niks beters? De Ligt speelde briljant met zijn lange passes (wel weer hands, en met een type Rocchi + var kan dat zomaar een penal zijn). Van Dijk is een baas. Blind... ja dat kan eigenlijk ook niet. Waarom grijpt hij nooit echt in? Slappe hap. Daarbij geen snelheid en dan is het te zelden dat hij zijn fenomenale traptechniek etaleert. Geen basismateriaal, maar wel voor de bank. Frenkie is top. De Roon heb je alleen wat aan als hij een mannetje kan uitschakelen. Propper brengt veel meer voetbal. Maar Propper is een 6 en zodra hij daar speelt gaat Frenkie in de ruimtes lopen van hem en Wijnaldum. Dus die drie kunnen niet samen. Wijnaldum werd trouwens node gemist en is een peiler van dit elftal en Frenkie is dat ook dus als iedereen fit is moet Propper op de bank. Maar wie moet dan op rechtshalf? Niet Donny, want die speelt schaduwspits. Heel centraal. Wil alleen maar penetreren in de 16 en schijnverdedigt als ie terug moet. Heeft defensief geen tactisch vernuft of taakbewustzijn. Voorin staat Depay vast. Hij is de man bij oranje. Promes vond ik deze wedstrijd het gevaarlijkst. En hij speelt ook taakbewust dus laat maar staan. Babel haalt altijd een 6 en soms hoger, dus dat is zijn voornaamste concurrent. En sowieso, op de buitenposities hebben we een hele rits aan kandidaten. We hebben nu een team dat leuk mee kan doen, maar Koeman moet echt nog wat schaven en nieuwe spelers uitproberen willen we voor de eindzege gaan. Stengs kan dan zomaar een sleutelspeler worden bijvoorbeeld, omdat hij met zijn speelstijl Dumfries complementeert. Zo zie ik dat Ihattaren bij PSV ook doen. Die zorgt ervoor dat Dumfries altijd een makkelijke optie heeft. Vandaag was de rechterkant aanvallend zo waardeloos. Eindconclusie: leuk dat we het EK gehaald hebben, maar ik neem het Koeman wel kwalijk dat de puzzel nog niet gelegd is.

17 november 2019 om 10:36

Van de Beek vind ik een bijzonder intelligente speler en zou ik zeker opstellen in Oranje. Ook hij kan - zoals nu bij Ajax wordt uitgeprobeerd - op de plek van de Roon spelen. Al moet hij nog wel leren gedisciplineerd te spelen op die positie. Dat zal onder Koeman niet gebeuren. Die is eigenlijk ook nog een beetje verliefd op Strootman. Dus wil Oranje zich met het huidige materiaal manifesteren ala Ajax in de CL, zal er een andere coach aan het roer moeten komen. Van Gaal lijkt me de ideale mentor om met al die aanstormende talenten een team te smeden dat zeker over dik twee jaar een mooie rol kan gaan spelen op het WK. Leren op het EK, en niet met de huidige coach uit het fossiele tijdperk baggerwedstrijden afleveren. Conclusie: bouwen zonder b.v. Berghuis, De Roon en Veltman. Dumfries mooi op rechtsback, Blind alleen reserve CV, linksback open voor de liefhebber. Met onder meer Ittaharen, Depay, Stengs, Boadu, Malen, aangevuld met F. de Jong, van de Beek, Wijnaldum, van Dijk en De Ligt, heb je materiaal in handen waarmee je een soort Ajax voetbal kan spelen. Smullen dus!

Jaaaa! Eindelijk na 6 jaar weer! Hoe het is gedaan is nu geen issue. Nu kan je echt bouwen aan het EK team. Dus geen Joël Veltman meer svp.

17 november 2019 om 00:23

Nee echt. Ik zei hierboven dat Oranje op elke positie een betere voetballer had, maar de rechtsback was van vergelijkbaar niveau. Ik denk niet dat Veltman bij de Noord-Ieren op zou vallen.

Wat een bizarre reacties weer. Koeman heeft die spelers maar een paar dagen bij elkaar en verwachten briljant voetbal en galavoorstellingen. Daarbij ontbreken ook nog je belangrijkste spelers met Wijnaldum en Depay. Iedereen weet het beter en zou dit Oranje natuurlijk de sterren van de hemel laten spelen. Wees gewoon blij! We zijn weer bij een EK!

17 november 2019 om 00:31

Wat je zegt is waar. Maar Noord-Ierland kan niet voetballen. In de hele wedstrijd hebben ze twee keer een driehoekje gemaakt, voor de rest hebben ze elke bal zo snel mogelijk verspeeld. Alsof hun tactiek 'balverlies' was. Tegen dat niveau moet je altijd winnen. En je wil toch groepshoofd worden?

17 november 2019 om 01:28

Achja, je wint een keertje niet van een rommelige, verdedigende tegenstander. Daarnaast hebben alle landen, ook Duitsland, het moeilijk met dit elftal. Het kan zeker beter, maarja wat kan die hele kwalificatie ons nog schelen nu. Het EK is over een half jaar en dan is alles weer anders.

Als Koeman toch voor een gelijkspel ging.. had dan wat andere spelers opgesteld!! Lijkt wel of hij bang was te verliezen, zo'n opstelling wat hij kiest, verschrikkelijk dit. Oke ze zijn door, maar dit is niet echt iets om op voort te borduren lijkt me!

Één ding is nu wel gebleken, de roon is niet goed genoeg voor oranje, te traag en voegt voetballend niets toe, berghuis is leuk bij n cluppie als Feyenoord maar niet voor t grote werk en babel is geen spits waar oranje beter van wordt, hij moet echt vanaf de zijkant komen.

Nederland was vanaf minuut bezig met tijd rekken lekker gedaan koeman vooral voor de supporters die er bij waren top

Het is nu wel duidelijk waarom wijnaldum de voorkeur krijgt boven van de Beek.
Van de Beek brengt geen meerwaarde mee speelde heel zwak.
Ook is het duidelijk dat Pröpper er in moet en niet de Roon

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren