Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Frenkie de Jong hoopt: ‘Ik heb het daar al wel eens over met de jongens’

Laatste update:

Het Nederlands elftal kan zich binnenkort plaatsen voor het EK van 2020. De laatste keer dat Oranje aanwezig was op een eindtoernooi was in 2014, toen de ploeg van Louis van Gaal derde werd in Brazilië. Veel spelers van de huidige Oranje-selectie maken zich zodoende op voor hun eerste eindtoernooi, zoals Frenkie de Jong, Myron Boadu en Virgil van Dijk.

"Ik heb het daar al wel eens over met de jongens die er in 2014 voor het eerst bij waren. Blind, Wijnaldum, Cillessen. Zij zeggen: Een toernooi meemaken helpt heel erg in je ontwikkeling. Van 2014 weten zij al hoe mooi het kan zijn, toen groeiden ze in het toernooi", zegt de 22-jarige middenvelder van Barcelona in gesprek met het Algemeen Dagblad.

Koeman: 'We mogen ons niet weer laten verrassen door Noord-Ierland'

Boadu beseft eveneens dat hij momenteel met spelers traint die het WK van 2014 hebben meegemaakt. De aanvaller van AZ leert veel, ook van de spelers die destijds niet in Brazilië waren. "Als ik Luuk de Jong zie koppen bijvoorbeeld, zijn timing, de techniek, dan is dat mooi om te zien. En ook mooi: bij Oranje kom je ook in een spitsenhistorie, hè. Patrick Kluivert, Robin van Persie..."

Van Dijk, in 2014 actief voor Celtic, volgde het WK in Brazilië op de voet. "Sommige jongens van Oranje kende ik al wel als ploeggenoot van de trainingen. Want ik had een keer stage gelopen onder Van Gaal. Naar de WK-wedstrijden keek ik die zomer als supporter. Deels op vakantie, deels met vrienden in Nederland. Nee, op fanpleinen ben ik nooit geweest, en van de oranje mutsen ben ik ook niet zo. Maar het was geweldig om te zien dat ze het zo goed deden", besluit de stopper van Liverpool.

Verwacht jij dat Oranje zich als groepswinnaar gaat kwalificeren voor het EK van 2020?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Bizar eigenlijk om nu te bedenken dat van Dijk in 2014 nog niet eens bij het Nederlands elftal zat terwijl hij toch ‘al’ 22/23 was toen. Ongelofelijk hoe snel die zich ontwikkelt heeft.

15 november 2019 om 09:08

Dat is natuurlijk eigenlijk nog erg jong. Wij in Nederland verwachten altijd dat een speler piekt tussen zijn 18e en 24e, maar dit gaat totaal niet op voor elke speler. Van Dijk is zich rustig blijven ontwikkelen en heeft ook qua transfers de juiste keuzes gemaakt.

15 november 2019 om 09:23

Precies, ook de grote Jaap Stam ging 'pas' op zn 24e voor het eerst mee naar een eindtoernooi. We hadden alleen in het tijdperk na Stam en de Boer een tijdje weinig talent op CB waardoor elke 20 jarige die een bal af kon pakken gelijk werd opgeroepen.

15 november 2019 om 09:17

Bizar? Je bedoelt hoe erg iedereen heeft zitten slapen... Man was toen al een beest alleen durfde niemand het aan. Nee Mike v/d hoorn werd het toen? Wie is dat zullen mensen zich afvragen. 😂

15 november 2019 om 09:25

Meh, dat is makkelijk gezegd. De vraag vd Hoorn/van Dijk speelde meer toen van Dijk nog bij Groningen speelde en toen waren ze allebei daadwerkelijk van een gelijkwaardig niveau. Van Dijk maakte bij Groningen ook nog regelmatig fouten, en was toen nog niet zo sterk aan de bal als hij nu is. Ook mistte hij toen de rust en de zelfverzekerdheid die nu zo kenmerkend voor hem is.het verschil is dat van der Hoorn zn zwakheden nooit uit zn spel heeft kunnen halen en van Dijk zich uitstekend heeft ontwikkeld. Maar zoiets voorspellen is heel lastig, maar zeggen dat hij "toen al een beest was" is gewoon onzin want van Dijk had bij Groningen nog duidelijk zwakke plekken.

15 november 2019 om 09:34

Wat Lucasandersen zegt inderdaad. Achteraf is het makkelijk praten. Mensen doen nu alsof het toen al duidelijk was dat Van Dijk de superieure speler was en Van der Hoorn gedoemd was om te mislukken. Ik kan mij die tijd nog goed herinneren; ze waren toen van een gelijk niveau. Achteraf vind ik het natuurlijk jammer dat Ajax Van der Hoorn heeft gekocht en niet van Dijk, maar op het moment van de transfer keek niemand er raar van op. En wie zegt dat Van Dijk dezelfde ontwikkeling zou hebben meegemaakt bij een Ajax of Psv? Misschien was de stap naar Schotland juist degene die hij nodig had om zich zo te ontwikkelen.

15 november 2019 om 09:38

LucasAndersen,

In die tijd kon je aan Van Dijk al de enorme potentie zien. Hij was vanaf zijn debuut als een beest ja, welke bekend stond om zijn fysiek, inzicht, schot en defensieve kwaliteiten. Als jongeling had hij af en toe een foutje, iets wat menselijk is. Helemaal op die leeftijd. Qua type speler en potentie zagen velen jn Van Dijk een betere aanwinst voor Ajax of PSV. Toen, maar nu zeker.

15 november 2019 om 09:43

Exact hetzelfde was ook het geval bij Mike v/d Hoorn. Sterke jongen, ook rond de 1.90m. Kopsterk en verdedigende kwaliteiten, maar ook een foutje af en toe Zoals hierboven al gezegd werd is het achteraf makkelijk lullen. Niemand zal weten hoe het af was gelopen wanneer van Dijk naar Ajax was gegaan en vd Hoorn naar een Celtic.

15 november 2019 om 10:01

Het kan ook zo zijn dat vd Hoorn gewoon mislukt is door zijn overstap naar Ajax. Ik meen me goed te herinneren dat fdb van hem een voetballende verdediger probeerde te maken. Dat is hij nooit geweest en was er misschien ook niet geschikt voor. Als hij in zijn kracht gebruikt werd, was het misschien anders met hem afgelopen.

15 november 2019 om 10:14

Misschien, persoonlijk vond ik hem veel te onzeker en nerveus overkomen. Ik heb altijd het idee gehad dat die foutjes hem echt mentaal opbraken, ook wanneer het niet zijn schuld was. Bijvoorbeeld die penalty tegen AC Milan/balotelli, die Ajax de CL plaatsing kostte.als je daarentegen zag hoe hij opleefde wanneer het publiek achter hem ging staan, dat vond ik echt mooi om te zien. Soms ligt het heel dicht bij elkaar.

15 november 2019 om 11:57

Zelfs bij celtic en Southampton had hij nog zwakke momenten. Naar wel degelijk elk jaar beter tot uiteindelijk nu de beste

15 november 2019 om 15:29

Bij FC Groningen maakte hij nog veel fouten en was hij bij lange na niet de speler die hij nu is. Op dat moment was Van Dijk absoluut nog niet beter dan Van Der Hoorn. Hij heeft zich gewoon uitzonderlijk goed ontwikkeld en ik denk dat zijn carrierepad gewoon briljant heeft uitgepakt voor Van Dijk.

15 november 2019 om 11:55

Langzaam dus bedoel je maar gestaag en robuust tot de beste van de wereld

Het mag ook gewoon niet meer mis gaan. Winnen tegen Estland moet bijna een zekerheidje zijn en tegen Noord-Ierland mogen we op z'n minst gelijkspelen. Ik ben in ieder geval weer blij als we het EK halen. We hebben ook een leuke spelers groep zo. We hebben vooral een sterk centrum met De Ligt, Van Dijk, De Jong, Wijnaldum en Depay. Dan heb je daar omheen nog talenten en nuttige krachten zoals Babel, De Vrij, Aké, Blind, Promes, De Roon, etc. Natuurlijk hebben we ook minpunten, denk dan aan: de backs en de vleugelspelers. Op rechtsback hebben we nu Veltman, Dumfries en Hateboer. Alle drie vind ik ze niet het niveau hebben, maar helaas hebben we niet beter op het moment. Op linksback heb ik dat iets minder met Blind, Van Aanholt en Aké. Blind blijft voor mij de nummer één, maar hij heeft de laatste maanden maar weinig goede wedstrijden gespeeld op die positie. Dan heb je vleugels met Babel, Bergwijn, Promes, Berghuis en dan nu Stengs. Op Stengs na zie ik geen van deze spelers nog (grote) stappen zetten. Het is dus te hopen dat spelers zoals Stengs, Boadu en Gakpo zich blijven ontwikkelen, want dat geeft ons wat meer ruimte in de aanval. Ook hoop ik dat Ihattaren zijn vorm weet te hervinden, want hij kan voor de nodige creativiteit zorgen op het middenveld.

Cillissen
Dumfries
De Ligt
Van Dijk
Blind
Wijnaldum
Ihattaren
De Jong
Bergwijn
Depay
Babel
15 november 2019 om 09:53

Met Ihatarren op het middenveld is op dit moment wel heel aanvallend. Dan zou Wijnaldum weer in de controlerende rol moeten spelen terwijl hij juist de laatste tijd zo goed speelt als diepste middenvelder. Eventueel zou Willems nog geprobeerd kunnen worden op linksback. Aké is meer een centrumverdediger en Blind overtuigt ook niet. Willems en Van Aanholt spelen toch standaard op linksback in de Premier Leauge, het kan geen kwaad dit een keer te proberen.

15 november 2019 om 11:36

Niet mee eens. Ik vergelijk dit middenveld eigenlijk een beetje met die van Ajax. Daar heb je Martinez, Van de Beek en Ziyech. Frenkie de Jong heeft dan de rol van Martinez en staat het dichts op de verdediging. Hij zal het spel van achteren verdelen en verdedigend werk verrichten. Wijnaldum zal dan de rol van Van de Beek krijgen. Dit betekent dat Wijnaldum verdedigend zijn werk doet, maar ook vooral veel moet opduiken in de zestien en veel blijft lopen. Ihattaren heeft dan de meest aanvallende rol en mag doen wat Ziyech doet: het spel verdelen. Nee, dit middenveld is echt niet te aanvallend. Wijnaldum voegt net als Van de Beek verdedigend ook genoeg toe. Daarnaast is onze verdediging bij Oranje ook nog eens stukken beter dan die van Ajax, dus die kunnen eventuele foutjes van het middenveld ook prima opvangen.

15 november 2019 om 17:16

Ik zie wel een back in aantocht Wijndal.
Doe het voorlopig heel leuk en we hebben nog een half jaar te gaan.
Hopen dat hij iets ga worden hebben we Daar ook een goed vooruitzicht voor.

Het zegt allemaal niet zoveel. Vergeet niet dat we 9 jaar geleden de finale op een WK haalden met een achterhoede van: vd Wiel, Heitinga, Matthijsen, Ooijer, Braafheid, Boulahrouz en van Bronckhorst. Natuurlijk missen we de power van een Van Persie, Robben of Sneijder, maar om eerlijk te zijn lijkt de huidige selectie een stuk sterker dan toen, ondanks enkele zwakke schakels. Die heeft ieder team wel.

15 november 2019 om 10:13

Inderdaad. Een toernooi heeft zijn eigen dynamiek. Daarnaast heb je spelers die beter zijn op eindtoernooien dan met hun clubs, zoals Klose, Podolski, Schilacci, Rossi etc. en andersom. Denk wel dat we momenteel een goede mix hebben waarmee je elk type wedstrijd en dan met name in de ko-fase aankunt. Een stormfront met Virgil van Dijk, Matthijs de Ligt en Luuk de Jong is dan moeilijk te bestrijden.

15 november 2019 om 15:31

Van Bronckhorst en Van Der Wiel zijn natuurlijk wel veel betere backs dan Blind en Dumfries. Verder ben ik het volledig met je eens.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren