Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Meningsverschil met staf van Ajax, ik kan er verder niet over uitweiden’

Laatste update:

Ajax legde afgelopen zomer 12,5 miljoen euro neer voor Razvan Marin, maar de jonge middenvelder uit Roemenië heeft in de Johan Cruijff ArenA nog geen vaste plaats weten te veroveren. De van Standard Luik afkomstige Marin wacht echter geduldig op zijn kans, zo vertelt zijn vader Petre Marin in een interview met het Roemeense medium Telekomsport.

"Hij zit niet in een geweldige fase bij Ajax, maar toch blijft hij positief gestemd", verzekert Marin senior donderdag. "Hij blijft hard werken om basisspeler te worden en als ze hem morgenavond bellen omdat ze hem nodig hebben, weet ik zeker dat hij alles zal geven om het team te helpen. Ik weet zeker dat hij vroeg of laat basisspeler van Ajax wordt."

De vader van de 23-jarige middenvelder legt uit waarom zijn zoon nog niet helemaal op zijn plaats is bij de koploper in de Eredivisie. "Er zijn soms wat meningsverschillen tussen hem en de technische staf, waar ik verder niet over kan uitweiden, maar het allerbelangrijkste is dat hij de steun heeft." Trainer Erik ten Hag kiest op het middenveld doorgaans voor Hakim Ziyech, Donny van de Beek en Lisandro Martínez, waardoor Marin meestal op de bank moet plaatsnemen.

In the Zone | Joosten over Ajax: 'Ze kunnen mee met de top van de wereld'

Marin heeft in ieder geval nog geen indruk gemaakt op de analisten in Nederland. Johan Derksen en Henk Spaan kwamen eerder deze jaargang al met een vernietigend oordeel over de zomeraankoop van Ajax. Derksen liet in augustus bij Veronica Inside weinig heel van Marin na het duel in de voorronde van de Champions League met APOEL Nicosia. "Weet je wat de feiten zijn? Frenkie de Jong is vertrokken en we krijgen er een zekere Marin voor terug. Dat went nooit. Die mag de veters van De Jong niet eens strikken. Hij kan het niveau en het tempo niet aan."

"Het is een jongen met risicoloze passjes, een speler die totaal niet past in de Ajax-cultuur. Ze hebben hem bij Standard Luik goed kunnen bekijken en ik vind het onbegrijpelijk dat ze daar veel geld aan hebben uitgegeven. Als je zulke jongens haalt, kun je de jeugdopleiding wel afschaffen", zo zei Derksen drie maanden geleden over Marin. De Telegraaf-verslaggever Mike Verweij wist vorige maand te melden dat er ook intern bij de regerend landskampioen veel twijfel is over Marin.

Zie jij Razvan Marin slagen bij Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het probleem is volgens mij dat Marin het beste speelt op de positie van Van de Beek. En die speel je niet uit de basis. Maar ik heb de hoop dat hij een succes wordt nog niet opgegeven. Hij is op dit moment een speler voor de breedte en dat is prima.

14 november 2019 om 13:00

Dan is het toch gewoon dom gescout van Ajax? 12,5 miljoen neerleggen voor een speler die alleen op de positie van Vd.Beek goed tot zijn recht kan komen. Ajax heeft onterecht gedacht dat ze Marin wel op een andere positie goed konden gebruiken. Als Vd.Beek verkocht is komen Gravenbergh en Taylor wellicht ook in beeld voor de positie van Vd.Beek. En is de kans groot dat Marin dan dus ook niet aan spelen gaat toekomen. Dan heb je dus een miskoop gehaald met Marin. Erg dom gehandeld dan van Ajax inzake deze speler als dat zo zal gaan.

14 november 2019 om 13:05

Van de Beek vertrekt een keer en dan wil je iemand kunnen laten wennen. Gebeurt met best veel aankopen, dat is een beetje het nieuwe beleid tenzij je er écht in één keer kan staan maar dat is voor niet veel spelers weggelegd. Je denkt toch niet echt dat de scouting per ongeluk een speler voor een verkeerde positie scout?

14 november 2019 om 13:06

Dat heet inspelen op de toekomst, nu heeft hij volgend seizoen geen aanpassingstijd nodig.

14 november 2019 om 13:06

@lawpi hoezo dom? Heel veel gingen er vanuit dat v Beek naar Real zou gaan. Volgens mij was er ook een akkoord tussen Real en Ajax over transfersom. Dat niet doorging kan Ajax niets aan doen. Verder jammer dat Marin amper kansen krijgt nu. Die moet je nu ook weer vertrouwen geven en steeds laten invallen.

14 november 2019 om 13:15

@gerard13 Gravenbergh en Taylor komen er aan om straks Vd Beek te vervangen. Zijn volgend jaar 18 jaar. Dus kans is groot dat 1 van hun de vervanger van Vd.Beek gaat worden en dus niet Marin.

14 november 2019 om 13:15

Zelfs een speler als Jari Litmanen had ook een heel seizoen nodig om zich aan te passen aan het niveau en aan de speelwijze van Ajax. Ook voor Ibrahimovic duurde het aanpassen een tijdje. Dan spreek je over topspelers. Dat Marin zich na een maandje of vijf nog niet in de basis heeft weten te spelen is niets nieuws voor een speler, die nog moet wennen. En kijk ook eens naar de concurrentie voor zijn posities. Die zijn niet mis. Om hem nu al als een miskoop te omschrijven gaat wel erg snel. Zeker voor volgend seizoen zal hij een kans maken om zich in het elftal te spelen. Er zullen wel wat wisselingen komen in de aankomende zomer bij Ajax. Niet te snel oordelen zou ik zeggen.

14 november 2019 om 13:18

Marin gaat meer spelen als v/d Beek vorig seizoen deed, wordt dus de lopende 10. Gravensberch kan dan wat centraler spelen samen met Martinez.

14 november 2019 om 13:19

@mrkrillin Ajax had geen vervanger voor Vd.Beek moeten aantrekken als Vd.Beek nog niet verkocht was. En ze hadden beter Olmo kunnen halen voor op het middenveld. Had Ajax nog met een middenveld kunnen spelen met Alvarez, Martinez en Olmo als Vd.Beek wel verkocht was aan Real.

14 november 2019 om 13:21

@gerard13 Een lopende 10 kan ook Promes zijn. Kan Promes zelfs zeer goed. Dus is Marin alsnog een overbodige aankoop geweest.

14 november 2019 om 13:22

ja, want die Olmo was een stuk voordeliger geweest (20+ miljoen) en dan zit je alsnog met vd beek. En dan?

14 november 2019 om 13:38

Dan had Ajax een beter middenveld gehad met Vd.Beek, Martinez en Olmo. Wel wat duurder maar wel de investering waard geweest. Had Olmo nu bij Ajax gespeeld had Ajax nu al makkelijk minimaal 60 miljoen voor hem kunnen vragen.

14 november 2019 om 13:40

Dus Ajax had geen vervanger moeten halen als hij nog niet verkocht was? En als hij wel was verkocht en er was geen vervanger, dan was Ajax dus te laat geweest

14 november 2019 om 13:45

Nee hoor, Ajax had aan kunnen geven bij Real dat ze laatste transferdagen Vd.Beek niet meer zouden verkopen omdat er onvoldoende tijd nog was om naar een vervanger te zoeken.

14 november 2019 om 13:49

Neres en Ziyech gaan weg na dit seizoen. Promes zal net zoals hoe hij nu speelt op de flank blijven spelen en doet het daar meer dan prima.

14 november 2019 om 13:50

Heel simpel, Ajax is nu in staat om spelers al aan te trekken voordat hun voorgangers verkocht zijn. Nu is van de Beek niet weggegaan en heb je een speler op de bank zitten. Dan kan hij wennen en volgend jaar alsnog spelen. Het kan gewoon dus geen probleem volgens mij.wat wel een probleem had geweest is dat van de Beek op de laatste dag was vertrokken en ze te laat waren met het aantrekken van een speler.en Gravenberch en Taylor? De beste gaat spelen en dan is het fijn dat er al een speler zit die enige ervaring heeft Internationaal en op CL gebied.

14 november 2019 om 13:53

En dan wordt van de Beek ineens afgelopen zomer aan Real verkocht. Je zal altijd een standin en opvolger klaar hebben moeten staan. Nu kan hij een jaar lang wennen zodat hij er straks staat. Niets mis mee.

14 november 2019 om 14:03

Dan hadden ze alsnog Gravenbergh, Ekkelenkamp, Taylor of Lang voor de leeuwen kunnen gooien. En ook volgend jaar is het zeer dubieus of Marin wel aan spelen gaat toekomen omdat deze talenten dan weer een jaartje verder zijn in hun ontwikkeling. En Promes als vervanger van Vd.Beek had ook prima geweest.

14 november 2019 om 14:16

Ja, of die talenten komen niet uit de verf en Marin wel. Beleid maken met een glazen bol in je hand is wel zo makkelijk.

14 november 2019 om 14:22

@lawpi Olmo had meer dan 40 mil moeten kosten. 3.5 x zo duur als Marin en geen enkele garantie dat hij wel zou slagen en min 60 gaat opleveren. Zo eenvoudig is het niet he. Daarnaast roep je makkelijk hadden ze maar die jeugdspelers voor de leeuwen gegooid, ik durf te wedden dat jij als eerste zou klagen waarom Marc geen aankopen had gedaan ondanks de bergen geld wat ze hebben. Ik weet niet of je voor Ajax bent, maar geef die Marin gewoon ff de tijd. Als hij volgend seizoen zijn kans niet pakt, jammer. Ajax zal hem wel kunnen doorverkopen en verlies beperken. Pakt hij zijn kans dan heb je een basisspeler dan van 24 jaar volgend jaar. Ideaal!

14 november 2019 om 14:46

De selectie bestaat uit meer die die 11 op het veld. We moeten ook een beetje van het idee af dat je 12,5 miljoen betaald alleen voor een basis speler. Kijk eens bij de meeste CL clubs die de knock out fase halen wat die allemaal op.de bank hebben zitten.

14 november 2019 om 14:50

@mrkrillin Er was echt wel onderhandelingsruimte geweest. Dinamo hield aan de 40 miljoen vraagprijs vast omdat er geen hoger bod kwam dan 20 miljoen. Zoals Olmo nu speelt bij Dinamo had hij bij Ajax al minimaal 60 miljoen kunnen opleveren. Verlies beperken op Marin? Als hij een miskoop wordt mag je nog blij zijn als je nog een paar miljoen voor hem kan krijgen. Dat is toch een behoorlijk grote kapitaalsvernietiging ook al kan Ajax dat nu makkelijk hebben.

14 november 2019 om 15:01

Dan ga je van het gemak uit dat Olmo zou slagen bij Ajax. Je weet nooit hoe hij het bij Ajax zou doen

14 november 2019 om 15:01

Ze hadden beter 30 miljoen aan een toptalent op die positie kunnen uitgeven. Een 18 jarige ofzo. Hoe heet die ene 18 of 18 jarigr italiaan op die positie nog maar?

14 november 2019 om 15:03

Qua speelstijl past Olmo perfect bij Ajax Bossie. Dus denk zeker wel dat hij geslaagd zou zijn bij Ajax al is dat natuurlijk altijd afwachten.

14 november 2019 om 15:32

@lawpi Olom moet je echt uit je hoofd zetten. Overmars zal als het team versterkt moet worden weer paar verrassingen uit o.a. Zuid Amerika halen. Verder zie ik ook graag die Lainez toch komen als Ajax hem voor een bedrag rond de 7 mil kan halen + toeslag. Ik denk dat hij nog best kan opbloeien. En anders Bergwijn halen

Hopelijk staat hij er volgend seizoen is samen met o.a. Blind, Mazzroui, Alvarez, Martinez, Promes en Tadic de kern van het elftal voor de komende jaren. Daar omheen nog paar jeugdspelers en aankopen inpassen en er staat gewoon een team wat komende jaren kampioen kan worden en overwinteren (CL of El).

14 november 2019 om 13:10

Hoop zelf dat het er volgend seizoen zo er een beetje uit komt te zien. Marin als meest aanvallende middenvelder en Dest kan op beide backposities uit de voeten. Kan je Martinez op het middenveld laten want die doet dat daar prima. Weet alleen niet wat er met Alvarez moet gebeuren.

Aankoop
Mazraoui
Schuurs
Blind
Dest
Gravensberch
Martinez
Marin
Promes
Aankoop
Tadic
14 november 2019 om 13:52

Suarez (is de droom) of Traore in de spits.

14 november 2019 om 13:55

@gerard13 Mooie opstelling en wat ik ook redelijk verwacht. Ik denk dat Alvarez op de plek van Schuurs zal spelen en Schuurs 1e back-up is. LB gaat tussen Dest en Castillo. Tadic verwacht ik gewoon als spits en dus moet een nieuwe LB gekocht worden. Lijkt me best interessant om Lainez te kopen van de winter en die vast komende maanden laten wennen om de LB te worden. Of natuurlijk RB en gaat Promes LB. Eifting ben ik benieuwd of hij toch zijn kans pakt en Noa Lang als back-up.

14 november 2019 om 13:56

Dus Onana, Tagliafico, Vd Beek, Ziyech en Neres gaan weg voor pak 'm beet 250 miljoen en dan koop je er slechts 2 basisspelers, waaronder een keeper, voor terug. Verder laat Schuurs tot op heden niks zien in Jong Ajax. Ik zou Stengs en Olmo (voor zover Olmo nog haalbaar is) halen om ervoor te zorgen dat we voldoende creativiteit blijven houden. Daarnaast een keeper en het liefst nog minimaal 1 speler. Ipv Schuurs zou ik Alvarez een linie laten zakken en dus in het hart van de verdediging posteren naast Blind.

Aankoop
Mazraoui
Alvarez
Blind
Dest
Olmo
Martinez
Gravenb/Mari
Stengs
Tadic
Promes
14 november 2019 om 14:00

Stengs ben ik voor. Alvarez doet het in de verdediging erg matig de wedstrijden die hij daar tot nu toe heeft gespeeld en Schuurs laat juist in het 1e zien dat hij het als cv prima doet. Schuurs zal ook tegen Lille de positie van Veltman overnemen. Olmo speelt in een mindere competitie en presteert daar naar behoren prima maar niet geweldig. Daarnaast is het een grote stap om deel te nemen aan het aanvalsspel van Ajax met de vele looplijnen en positie wisselingen waarbij Olmo onvoldoende loopvermogen heeft. Daarnaast verzaakt Olmo ook regelmatig in zijn defensieve taken. Tuurlijk ontvang je veel geld maar waarom zou je alles investeren in spelers die kwalitatief niet onder doen voor de spelers die je al hebt en aan het Ajax spel gewend zijn.

14 november 2019 om 14:08

Ik hoop toch dat er wat meer voetbal op dat middenveld komt dan je dan gaat krijgen met Gravenberch, Marin en Martinez. Het huidige middenveld is perfect ingericht en moet dan ook een voorbeeld zijn voor volgend seizoen. Van de Beek is op te vangen met een Marin of Gravenberch, maar mocht Ziyech vertrekken, dan moet daar een soortgelijke speler komen te staan en niet Marin of Gravenberch. En met een zelfde type speler doel ik op een creatieve middenvelder. Dit zou bijvoorbeeld een Stengs kunnen zijn. Edit: of inderdaad een Olmo die hierboven wordt vermeld. Het nadeel van Olmo is alleen dat Zagreb erg veel geld vraagt.

14 november 2019 om 14:13

@gerard13, Dus jij kiest voor een middenveld met Gravenberch en Marin, terwijl Gravenberch nog amper minuten heeft gemaakt in het eerste en Marin tot op heden vrijwel niks laat zien. Ik denk dat dat vrij riskant is. Natuurlijk moet een groot talent als Gravenberch minuten maken, maar ik denk dat het wat veel gevraagd is om gelijk een basisspeler volwaardig te vervangen.aangezien je Tadic als linksvoor plaatst, verwacht ik dat je met een typische nummer 9 wil gaan spelen. Denk dat het spel dan te voorspelbaar wordt met jouw - niet creatieve - middenveld. Juist het creatieve middenveld icm de 3 creatieve aanvallers zorgen voor het succes.

14 november 2019 om 14:15

Mijn droomvoorhoede zou Stengs - Tadic - Promes zijn.marin erachter die dat net als v/d Beek over Tadic heen kan aangezien hij over voldoende loopvermogen beschikt. Olmo mist loopvermogen om de 10 positie van Ajax in te vullen. Frenkie, Schone en v/d Beek hadden was er ook geen creatieve middenvelder maar dat Ajax was een van de beste ooit.

14 november 2019 om 14:22

Ik vind het huidige middenveld beter afgesteld dan het middenveld van vorig jaar. We hadden in mijn ogen geluk met Frenkie, want die maakt elk middenveld prima. Nu heb je Ziyech die veel meer aan de bal komt en vanuit het centrum beiden kanten kan bedienen in plaats van grotendeels de rechterkant. Dan heb je Van de Beek die zorgt voor de dynamiek en het loopvermogen. Vervolgens Martinez die het vuile werk opknapt en ook nog eens het inzicht en een goede pass in de benen heeft. We zijn allemaal wat doorgeslagen in onze mening over Schöne. Ik ben erg blij met hem geweest, maar laten we het niet mooier maken dan dat het was. Schöne was de eerste die afhaakte tijdens de grote wedstrijden. Hij kon het niet meer belopen en was qua handelingssnelheid zeer traag. Nee, ik blijf er bij; het huidige middenveld is beter afgesteld dan vorig seizoen.

14 november 2019 om 14:24

@gerard13, Denk dat je de rol van Frenkie een beetje onderschat. Verder is Schone ook nog vrij creatief. Niet voor niks dat Schone in het verleden vaak als aanvaller/10 opgesteld stond bij Nec/ajax. Ook niet vergeten dat Vd Beek en De Jong kwalitatief veel beter zijn dan de middenvelders die jij opnoemt. @eens met Miccoli dat het huidige middenveld beter is afgesteld.

Ajax had Dani Olmo moeten halen afgelopen zomer in plaats van deze Marin. Dani Olmo doet het nu geweldig in de CL en Marin komt niet aan bod bij Ajax. Olmo was minimaal 2 keer zo duur geweest maar had Ajax wel veel meer aan gehad op het middenveld.

14 november 2019 om 13:04

Dani Olmo heeft een prijskaartje van €40 miljoen aan zich hangen. Dat is wat Dynamo Zagreb voor hem wilde hebben. Dat is niet niks voor een jonge voetballer, die alles nog moet bewijzen op het hoog niveau. Ik vind het niet raar dat Ajax niet een dergelijk bedrag voor hem wilde aftikken. Hem voor die prijs ophalen is een veel te groot risico.

14 november 2019 om 13:08

@buitenspelval Vraagprijs van 40 miljoen is niet hetzelfde als daadwerkelijk ook dat bedrag krijgen. Ajax had nog wel een lager bedrag eruit kunnen onderhandelen. Bovendien leek Ajax wel bereid een flink bedrag neer te leggen voor Bergwijn. Zo'n flink bedrag hadden ze beter aan Olmo kunnen uitgeven. Olmo had al bewezen dat hij een groot talent was.

14 november 2019 om 13:11

En voor wie Had Olmo dan in de basis gemoeten? Staat nu top bij Ajax

14 november 2019 om 13:20

LawPl Overmars (en psv) hebben al bevestigd dat er nooit contact is geweest tussen hun over bergwijn. Het was letterlijk een bericht van de TG uit een podcast dat als Ajax een Bayern wilde worden ze bergwijn moesten halen waarna psv paniekerig reageerde dat ze hem nog niet voor 100 miljoen aan Ajax verkopen. Uiteindelijk is er nooit contact geweest over hem (bevestigd van beide kanten).

14 november 2019 om 13:24

@Gerard13 Dan had Ajax bijvoorbeeld met een middenveld kunnen spelen met Vd.Beek, Martinez en Olmo.

14 november 2019 om 13:32

De enige club, die naar verluidt een concreet bod had neergelegd bij Zagreb, was Borussia Mönchengladbach. Die boden €20 miljoen. Zagreb hield echter stug vast aan €40 miljoen. Dus je suggestie dat Ajax er nog wel een lager bedrag uit had kunnen onderhandelen, is niet helemaal realistisch. Olmo wilde zelf wel weg, maar voor dat bedrag wilde geen club het risico nemen. Het is inderdaad een groot talent, in de Kroatische competitie doet hij het leuk en in de Spaanse jeugdelftallen eveneens, maar hij dat maakt hem natuurlijk nog geen bewezen topper. Daarvoor is het niveau van Kroatië en internationaal jeugdvoetbal gewoon nog te laag. Verder is het onzin zo stellig te zeggen, dat Ajax bereid was een dergelijk bedrag van €40 miljoen neer te leggen voor Bergwijn. Overmars verklaarde dat men Bergwijn een interessante speler vond, maar dat hij niet in beeld was. En zeker niet concreet. Het was vooral de zaakwaarnemer van Bergwijn, die in de media suggereerde, dat Ajax zwaar geïnteresseerd was in een overname. Dat bleek al snel onzin; Ajax haalde voor minder dan de helft Promes.

14 november 2019 om 13:42

@buitenspelval tussen 20 en 40 miljoen zit nog wel veel onderhandelingsruimte. Wie weet waren ze voor 25 miljoen plus bonussen oplopend tot 30-35 miljoen wel akkoord gegaan.

14 november 2019 om 13:51

Dus Ziyech, Promes, Tadic of Neres eruit. Dat is ook wel eerste klas kapitaal vernietiging op Tadic na. Promes met zijn doelpunten erg belangrijk, Neres die veel waarde vertegenwoordigt. Ziyech de grote man van dit Ajax. Ik denk dat Olmo het huidige niveau van Ajax niet aankan en hij op de bank zou zitten.

14 november 2019 om 14:06

Neres eruit. Zit ook dit seizoen veel op de bank en is nu geblesseerd. Neres pas weer erin als hij in vorm zou zijn. Promes dan hadden laten banken als Neres weer in vorm zou zijn en fit.

14 november 2019 om 14:10

Hij is nu geblesseerd ja maar begon net weer fit te raken. En een fitte Neres speelt geen enkele tegenstander lekker tegen. De enige speler die echt diepgang heeft bij dit Ajax.

14 november 2019 om 14:26

@LawPi. Dynamo Zagreb hield naar verluidt resoluut vast aan de €40 miljoen, wat zoveel betekent, dat er geen ruimte is om te onderhandelen over een lager bedrag. Het was dus een fixed price. Dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen? Olmo staat nog tot medio 2021 onder contract bij Zagreb en ze willen in principe dus schijnbaar behouden door hoog in de boom te gaan zitten. Als die jongen zich vervolgens nog verder door ontwikkelt in de CL, dan hopen ze waarschijnlijk hem voor een nóg hoger bedrag van de hand te doen. Je kunt wel door blijven praten over onderhandelingsruimte, maar die was er blijkbaar gewoon niet.

14 november 2019 om 14:54

@gerard13 Dat klopt. En een fitte en in vorm zijnde Neres moet dan ook altijd spelen ten opzichte van Promes die het overigens ook geweldig doet. Maar vind Neres toch net even een klasse beter als hij fit en in vorm is.

14 november 2019 om 14:58

@buitenspelval Dinamo hield aan de 40 miljoen vraagprijs vast omdat er geen hogere bieding op hem kwam dan 20 miljoen. Dus denk dat er nog wel onderhandlingsruimte was. Als Ajax 25 miljoen plus 5-10 aan bonussen had geboden hadden ze wellcht wel overstag gegaan om hem te verkopen want dat is een gigantisch bedrag voor een club als Dinamo Zagreb. Overigens heb ik hier een paar keer gelezen dat Overmars zelfs bereid zou zijn geweest om 20 miljoen vast en 20 miljoen variabel voor Olmo te bieden. Dus wie weet was 40 miljoen in totaal betalen voor Olmo misschien ook wel mogelijk geweest voor Ajax.

14 november 2019 om 13:04

iemand 'gewoon' halen terwijl die minimaal 2 keer zo duur is gaat niet samen...

14 november 2019 om 13:05

Maar 25 miljoen is nogal een investering. Ik snap wel dat dat net teveel is voor een belofte. Plus ik heb Marin nog niet opgegeven. Hoewel ik het nog niet zie kan het nog wat worden. Neres werd ook na het eerste half jaar afgedaan als miskoop. Misschien heeft hij wat langer nodig, hoewel ik wel mijn twijfels heb.

14 november 2019 om 13:14

Olmo speelt als aanvallende middenvelder. Marin is gehaald als controleur. Van mij hadden ze prima Olmo mogen halen, maar zomaar richting de dertig miljoen aftikken voor een vervanger van Van de Beek die nog niet eens weg was, lijkt me wat overdreven. Buiten het feit dat ze dan alsnog op zoek waren gegaan naar een controleur.

14 november 2019 om 13:29

Olmo was dan ook niet als vervanger van Vd.Beek gehaald. Een middenveld met Vd.Beek, Martinez en Olmo was geweldig geweest denk ik voor dit Ajax. En dan Gravenbergh, Alvarez en Lang als reserves was ook prima geweest. Ziyech, Tadic en Promes dan in de aanval.

14 november 2019 om 13:53

Ziyech op 10 is de beste zet van Ajax dit seizoen. Olmo zou nooit zo goed als Ziyech binnen dit Ajax preteren als Ziyech. Daarnaast met de positie wisselingen en looplijnen zal ook Olmo de tijd nodig hebben om aan het fluwele aanvalsspel van Ajax te wennen.

14 november 2019 om 14:09

Vooralsnog heeft Ziyech nog zeer weinig op 10 gespeeld dus Olmo had zeker op 10 kunnen spelen en was een betere middenvelder geweest dan Alvarez. Had ook aanpassingstijd nodig gehad dat zou kunnen. Maar zie wel veel meer kwaliteiten bij Olmo.

14 november 2019 om 14:11

Ja maar sinds hij op 10 speelt speelt Ajax de sterren van de hemel. Alvarez heeft geen basisplaats meer dus dat is een loos argument.

14 november 2019 om 14:45

@LawPl Het slaat nergens op om een 10 te halen als vervanger van Frenkie de Jong. Dat Van de Beek nu controlerend speelt is vooral omdat Marin, Mazraoui en Alvarez niet voldoen als controleur en Ajax een overvloed aan goede aanvallers heeft. De insteek van dit seizoen was niet dat Van de Beek een linie terug zou zakken. Zelfs dat Martinez controlerend zou spelen was niet ingecalculeerd. Dus om dan Olmo te halen als De Jong weggaat is compleet onlogisch. Achteraf had je prima Olmo kunnen halen in de gedachte dat Van de Beek als controleur ging spelen. Maar ja, daar speelt hij omdat Promes en Ziyech het geweldig doen op 10. Achteraf hadden ze Marin nooit gehaald en was Olmo een goede keuzë geweest. Tegelijkertijd had je achteraf Olmo ook niet nodig gehad omdat je met Martinez, Van de Beek en Ziyech al een fantastisch middenveld hebt.

14 november 2019 om 15:01

@martijnr12 Ajax heeft maar een paar wedstrijden met Ziyech op 10 gespeeld en moet nu waarschijnlijk ook weer noodgedwongen Ziyech terug op de rechtsbuiten positie zetten waarschijnlijk omdat Neres geblesseerd is. Ik zie Ajax niet met Labyad als rechtsbuiten spelen in de CL namelijk omdat hij kwaliteit tekort komt voor de CL. Achteraf gezien hadden ze gewoon Olmo moeten halen voor op het middenveld. Was Ajax wellicht al door geweest in de poulefase CL met Olmo.

14 november 2019 om 15:42

Maar je gaat constant voorbij aan het feit dat Van de Beek op 10 stond. Het plan vanaf het begin van het seizoen was, als hij zou blijven, dat hij op 10 speelde heel het seizoen. Nu bleek het middenveld controlerend niet goed genoeg te lopen en werd Van de Beek terug geschoven. Een belangrijke reden om dat te kunnen doen is omdat je een heleboel topaanvallers hebt. Neres of Promes stond er in het begin van het seizoen constant naast omdat Van de Beek op 10 speelde. En dan had jij toen Frenkie de Jong, een verdedigende middenvelder, wegging Olmo gehaald, want dat is zon goede 10. Daar zit totaal geen logica achter. Je had Olmo kunnen halen als Ziyech wegging, of Neres, of Van de Beek. Maar het was compleet onlogisch geweest als ze het vertrek van verdedigende middenvelder De Jong hadden opgevangen met Olmo. En wat maakt het overigens uit dat Ajax pas een paar wedstrijden met Ziyech op 10 heeft gespeeld? Iedereen weet dat dat zijn natuurlijke positie is en voordat hij daar speelde, stond Promes er en anders Van de Beek. Olmo is een prima speler, maar voordat een van de aanvallers van Ajax vertrekt heeft het geen zin om hem te halen. En het had zodoende, toen Van de Beek nog duidelijk DE nummer 10 was, geen enkele zin om hem voorafgaand aan het seizoen te halen.

14 november 2019 om 16:01

Olmo had dan ook niet als vervanger gehaald moeten worden van Frenkie De Jong. Martinez is eigenlijk de vervanger van Frenkie De Jong. Olmo had de plek van Vd.Beek kunnen overnemen en Vd.Beek had dan rechts naast Martinez kunnen spelen ipv Alvarez. Had je dit team kunnen hebben: Onana, Mazraoui, Veltman, Blind, Tagliafico, Vd.Beek, Martinez, Olmo, Ziyech, Tadic, Promes

14 november 2019 om 16:46

Ik probeer het een laatste keer. Martinez is gehaald als opvolger van Tagliafico. Vervolgens kreeg hij de kans centraal achterin, want Blind schoof door naar het middenveld. En dat is uiteindelijk omgedraaid. Dus mee, Martinez is niet gehaald als vervanger van De Jong. Net zoals Alvarez bijvoorbeeld niet is gehaald als vervanger van Schone maar als vervanger van De Ligt. En wat blijkt? Alvarez lijkt vooralsnog beter te renderen als middenvelder, mede omdat Veltman het verrassend goed doet centraal achterin. Nog iets waar je voorafgaand aan een seizoen niet op had ingespeeld als club zijnde. Bekijk even de opstelling die je nu noemt: van hoeveel spelers was het voordat dit seizoen begon logisch dat ze daar zouden spelen? Veltman: niet heel logisch. Van de Beek: niet heel logisch, want hij stond op 10. Martinez: niet logisch. De voorhoede was ook een dingetje, daar Promes eigenlijk is gehaald omdat men verwachtte dat Neres of Ziyech zou vertrekken. Dus jouw opstelling is echt top. Maar dat heeft zich ontwikkeld. Je zegt het zelf: Ziyech speelt pas een paar wedstrijden op 10. Net zoals dat Van de Beek pas een paar wedstrijden als controleur speelt. Waarom neem je dat dan niet mee in je betoog over Olmo? In dit Ajax, zeker met de blessure van Neres en de ontwikkeling van Olmo, had Olmo prima in het elftal gepast. Net zoals iemand als Haland trouwens. Of Stengs. Of Ihattaren. Maar om een situatie van dit moment (hoe Ajax speelt, ontwikkelingen van spelers) te projecteren op het beleid van drie maanden geleden, toen de situatie echt compleet anders was, is bizar kortzichtig. En ik kan niet begrijpen hoe je dat niet inziet.

14 november 2019 om 23:13

Blind zou eigenlijk op de positie van Frenkie De Jong spelen was eerst het plan en Martinez als lcv. Alvarez was gehaald als vervanger voor De Ligt dus Ajax had beter moeten nadenken wie de overige posities zouden moeten bezetten op het middenveld. Vd.Beek hoefde niet per se weer op 10 omdat hij multifunctioneel inzetbaar is. Een nieuwe 10 halen met Olmo en Vd.Beek als controleur gebruiken was dus ook een mogelijkheid geweest om over na te denken of het goed voor het middenveld van Ajax zou zijn.

14 november 2019 om 13:33

Marin deed het ook goed bij Standard. Wil nog niet zeggen dat je het goed doet bij de ene club je het dan ook goed doet bij de andere club.

14 november 2019 om 18:13

Dit is geen persoonlijke aanval, maar het valt me vaker op dat het soms lijkt alsof je denkt dat de echte voetbalwereld hetzelfde werkt als een computerspel. Naar verluid wou Dinamo Zagreb 40 miljoen euro hebben voor Dani Olmo. Clubs zijn niet dom en weten echt wel wanneer ze goud in handen hebben. 40 miljoen euro uitgeven aan een speler is voor Ajax nog steeds een heel erg groot risico en als je er al wat vanaf haalt, zal dat nooit meer dan 5 miljoen euro zijn. Inmiddels zal het lijstje van geinteresseerde clubs ook aanzienlijk gestegen zijn waardoor die jongen alleen maar duurder wordt. Nogmaals; dit bedoel ik echt niet denigrerend, maar ik denk dat jouw kijk op dit soort situaties wat meer realisme nodig heeft. @buitenspelval legt eigenlijk al heel goed uit hoe realistisch die aankoop nou eigenlijk is.

Dat Johan Derksen in augustus zijn mening al klaar had zegt mij niks. Vorig jaar augustus had hij zijn mening over Ten Hag ook al klaar. Die heeft hij ondertussen flink moeten bijstellen ondertussen. Ik zal nu ook niet al gaan beweren dat Marin een miskoop is. Straks raakt Ajax spelers als Ziyech en v.d. Beek kwijt. Ik sluit niet uit dat Marin dan alsnog komt boven drijven. Want dat hij prima kan voetballen heb ik al vorig jaar in Luik gezien. Maar hij heeft tijd nodig om aan Ajax te wennen. Dat lukt de een sneller dan de ander. En ook Ten Hag kan uiteindelijk maar elf man laten spelen. Ik zie hem in ieder geval vooralsnog niet als miskoop.

14 november 2019 om 14:40

Derksen zit er ook 9 van de 10 keer naast met zijn voorspelling. Hij heeft nou eenmaal niet zoveel kijk op voetbal als veel mensen denken. Zijn voetbal analyses zijn dramatisch. Als hij eenmaal een mening heeft over iemand zal hij nooit toegeven dat hij er naast zat. Gewoon door blijven gaan met die speler afzeiken. Je ziet ook vaak dat VdGijp zich kapot irriteert aan hem omdat hij het totaal niet met hem eens is.

14 november 2019 om 18:06

Ach ja, dat gezaag is bij lange na niet alleen gebaseerd op Johan Derksen. Elke analist zit er regelmatig naast. Hoe vaak hebben we een speler wel niet op een voetstuk geplaatst na een paar goede wedstrijden om er vervolgens volledig naast te zitten? Zijn we Dolberg bijvoorbeeld alweer vergeten? Die bleek toch niet zo goed als veel mensen dachten en daar word tegenwoordig elk excuus voor gebruikt. Van z'n stoicijnse blik tot een zwakke mentaliteit. Voetbal is nou eenmaal een momentensport. Wat je het ene jaar zegt, hoeft het andere jaar niet nog eens te kloppen. Ik betrap mezelf er vaak genoeg op dat ik op den duur (positief of negatief) van mening verander over een speler. Vooral als ze nog jong zijn.

Dit is allemaal achteraf praten. Wie had verwacht dat martinez het zo goed zou doen. Ik niet!!en marin was gewoon heel goed in luik, dus was gewoon goed gescout. En marin heeft net nog niet dat wat je zoekt bij ajax. Maar als van beek weg gaat en hij zijn spel kan aanpassen dan denk ik dat het wel goed komt.

Ik vind het echt uitermate bizar hoe snel sommige analisten bij Veronica zijn met het afschrijven van spelers. Dhr. Derksen is er de grootste ster in. Schrijft sommige spelers al af voordat ze überhaupt begonnen zijn. Ik durf haast met zekerheid te zeggen dat Derksen en co. Marin niet gevolgd hebben voordat hij bij Ajax kwam, maar toch nu al na een paar wedstrijdjes die jongen helemaal afbranden, ongelooflijk. Geef die jongen gewoon wat tijd man, de scouting van Ajax is geweldig en dus zal hij heus geen koekenbakker zijn.

14 november 2019 om 14:15

En hoeveel mensen gaan zitten kijken naar een programma waar bij elke nieuwe speler word gezegt "ach even de tijd gunnen, zal vast wel wat kunnen".heb ik geen belang bij, is niks vermakelijks aan. Elke scouting heeft miskopen (om wat voor redenen dan ook), heeft dat dus dat is natuurlijk een drogreden.ajax heeft ook heel wat miljoenen het putje ingesmeten met jongens als Cassierra, Orejuela, Kristensen, Magallán etc etc.niks ergs aan heeft elke club, hoe goed je scouting ook is.

14 november 2019 om 18:00

Tja, is het niet net zo bizar om een speler te markeren als toptalent na een paar goede wedstrijden in de Eredivisie? Uiteindelijk is het allemaal hetzelfde en daar is Veronica Inside echt niet de enigste in. Ze doen het werkelijk allemaal. De scouting van Ajax mag dan uitstekend zijn, maar fouten maken is menselijk en ook de Ajax scouting zit er weleens naast (freshzone noemt al een aantal duidelijke voorbeelden). Misschien herpakt die jongen zich, misschien is het een miskoop. De tijd zal het leren...

laten we eerlijk zijn er ligt bij Ajax niemand wakker van die 12,5 mio Euro. Ik weet dat het voor subtoppers als PSV en AZ enorme bedragen zijn en voor clubs in de middenmoot eronder (vitesse, Feyenoord, Utrecht) compleet onhaalhare spelers maar dat is de nieuwe realiiteit hoe zuur ook voor die clubs. Ajax is mijlen voor op de rest en kan zich dit soort gokjes veroorloven met Alvarez hebben we er nog een die volgend jaar centraal achterin gaat spelen als Veltman vertrekt let maar op. Marin komt er wellicht ook nog wel maar anders halen we toch een ander? Bijvoorbeeld een Bergwijn zal volgend seizoen alleen maar goedkoper geworden zijn, Contract loopt korter en zo fantasch speelde hij tot nu toe nog niet. Ook zal hij zien dat hij ook veel matige spelers om zich heen heeft. Wordt geen kampioen en CL voorronde overleven zal ook moeilijk zijn (al denk ik dat AZ dit niet meer uit handen gaat geven). Psv had ook Europees begroot CL dit seizoen.... tja en vorig seizoen ook dus moeten ze weer spelers verkopen om de begroting sluitend te krijgen. Tenzij er weer gemeente gelden in Eindhoven vrijkomen omdat ze bijvoorbeeld deze keer de lucht in het stadion verpachten aan de gemeente of zoiets.

14 november 2019 om 13:58

Ajax heef geld zat en van 12,5 miljoen ligt niemand wakker volgens jou maar gaat voor 7 ton in Qatar spelen omdat dat financieel aantrekkelijk is.. oké..

14 november 2019 om 14:02

@xajacfa niet zo proveceren met PSV als subtopper wegzetten. Zij blijven onze grootste rivaal. Daarnaast kan PSV ook gewoon aankopen boven de 10 miljoen op de bank zetten zoals Bruma en Baumgartel. Zij kunnen ook gewoon een jeugdspeler (gakpo) voorrang geven op dus een grote aankoop. Ook Doan kan gewoon op de bank. Daarnaast hebben zij ook nog wat kapitaal en gaan komende jaren ook gewoon goed verkopen. Bergwijn had begin dit seizoen contract weer verlengd. Ik verwacht ook dat als Bergwijn niet opvalt dit seizoen (bijv bij Oranje) dat hij zeker moeilijk wegkomt. Afgelopen seizoen was een Sevilla niet bereid meer dan 30 mil te betalen. Ik zie ook gee club opeens meer betalen nu PSV slecht speelt, CL kan mislopen en ook misschien volgende ronde EL niet haalt. Ajax zou dus best eens succes kunnen hebben met een bod van 22 miljoen. Ook eens met je dat Alvarez en Marin volgend seizoen gewoon goede basisspelers kunnen zijn. Tot slot PSV begroot alttijd EL en niet op CL. Zij kunnen gewoon aankopen blijven doen. Mogelijk gaat Malen het heel goed doen op het EK en kan zo voor 50 mil weg. Met dat geld kan PSV toch makkelijk 2 a 3 aankopen doen en rest lekker opsparen.

Ik ben vooral benieuwd wat dat meningsverschil is tussen staf en speler. Hopelijk is het geen lastige jongen om op de bank te hebben want de sfeer en het teamgevoel is volgens mij op dit moment echt heel hoog bij Ajax.


Wat betreft Derksen; aan zijn mening moeten we niet te zwaar tillen. Speelt marin 3 wedstrijden goed, ziet de wereld er heel anders uit.

14 november 2019 om 14:59

@roediii ik denk vooral dat het gaat over de positie waar hij speelt. Marin speelt liever meer voorin en EtH ziet een controleur in hem. Daar zullen ze van mening over verschillen.

Goed ingevallen tegen Chelsea en daar onder moeilijke omstandigheden laten zien waarom Ajax iets in hem ziet. Niet meteen afschrijven omdat de voetbalvisie die Ajax erop na houd niet 1 van de makkelijkste is en dat kost tijd.

14 november 2019 om 16:10

Is tegen Chelsea niet eens ingevallen. Wel tegen Zwolle, daar speelde hij goed.

14 november 2019 om 17:58

De voetbalvisie van Ajax is niet makkelijk omdat je afhankelijk bent van de individuele kwaliteiten van specifieke spelers waar de rest omheen moet voetballen. Verder blijft het altijd weer overdreven, want in de afgelopen 20 jaar speelt Ajax nooit heel lang hetzelfde voetbal. Uiteindelijk raak je die exceptionele kwaliteiten kwijt en heb je weer een aantal overbruggingsjaren waarin het voetbal niet aantrekkelijk is. Die specifieke kwaliteiten kan Ajax namelijk nog steeds niet betalen, althans niet als die kwaliteiten zich uiten op topniveau. Dan heb je er hooguit 1 jaar plezier van om ze vervolgens kwijt te raken.

Uit eindelijk kan je er maar 11 opstellen. Men moet ook een beetje van het idee af dat een speler van 12,5 miljoen bij Ajax best op de bank kan zitten. Ik denk dat als je bij de teams kijkt die de volgende ronde halen er duurdere spelers op de bank zitten

14 november 2019 om 17:50

Bovendien moet men ook eens stoppen met het idee dat een dure aankoop niet kan tegenvallen. Niet elke aankoop is een voltreffer. Ajax levert qua scouting over het algemeen uitstekend werk, maar niemand haalt alleen maar aanwinsten. In Engeland maakt het bijvoorbeeld niet eens uit dat een aankoop van 12,5 miljoen euro op de tribune zit bij een degradatiekandidaat.

15 november 2019 om 12:53

Ja dat klopt ook , scouten is niet gemakkelijk. Daar kan je ook wel eens mis zitten , maar zo als je al zei vaak zit Ajax goed .

Het is nogal wat geld inderdaad en de scouting heeft in coördinatie met Overmars deze zomer opzich slecht werk verricht. Er zijn twee verdedigers gehaald die nu middenvelder zijn en met Marin een middenvelder die slechter is dan de verdedigers op het middenveld. Met Promes is er tevens een extra topaanvaller bijgekomen die 'moet' spelen terwijl er dus ook een van de 'creatieve' 4 aanvaller spits staat. Er is geen 'echte' spits die op topniveau kan presteren, slechts Huntelaar, die niet meer het topniveau heeft door zijn leeftijd.het plakt nu best aardig aan elkaar maar als een Tadic wegvalt is er gelijk een probleem. En van de acht middenvelders die Ajax officieel in hun lijst heeft staan, speelt alleen vd Beek, Ziyech als halve aanvaller ook nog als middenvelder soms. Met Eiting, Lang, Ekkelenkamp en Gravenberch heb je 4 talenten staan naast de Jong en Labyad die wat ervarener zijn als wissels. Als je dan 12 voor Marin betaald is dat veel te veel.het blijkt goed te zijn een brede selectie te hebben maar persoonlijk mis ik een goede centrale verdediger (veltman nogal labiel, Alvarez te sloom, Schuurs idem, Martinez te klein en te goed als middenvelder) en een echte spits om straks beslissend te zijn in de echte CL duels. We moeten bidden dat Tadic fit blijft want hij is de spil in het Ajax spel op topniveau met de afwezigheid van een topwissel als spits.

"Er zijn soms wat meningsverschillen tussen hem en de technische staf." Die uitspraak vind ik zorgelijk. Dat zou (kunnen) betekenen dat hij eigenwijs en recalcitrant is. Het is nog te vroeg, maar in België vroegen ze zich ook al af wat Ajax met Marin moest en ik begin er ook bang voor te worden dat hij nooit zal slagen.

14 november 2019 om 14:03

Er wordt heel veel gevraagd van de spelers van Ajax van de technische staf. Zodoende is de kwaliteit van het aanvalsspel ook zo hoog. Het moet bijna perfect en je mag niet verzaken. Ik snap dat nieuwe spelers die bij andere clubs toch een stuk minder arbeid leveren hier af en toe er moeite mee hebben en nog niet het nut zien van dat kleine beetje extra.

14 november 2019 om 17:53

"het moet bijna perfect en je mag niet verzaken" - Dat is wel erg overdreven en bovendien mag je als speler nooit verzaken in een dergelijke context, zeker niet bij een topclub. Tagliafico was bijvoorbeeld een nieuwe aankoop en had in z'n eerste week bij Ajax direct meer inzet en arbeid dan de gehele selectie verder bij elkaar. Laten we het niet over-romantiseren.

De laatste wedstrijd viel hij prima in vond ik. Hij had wat aanpassingsproblemen omdat het spel net iets sneller gaat dan bij Standard maar ik heb nog wel vertrouwen in hem eerlijk gezegd. Straks komt zijn kans nog wel ergens.

Bijzonder wat zn pa zegt. Er zijn dus wat meningsverschillen. Het feit dat hij slecht gespeeld heeft, is dus niet de reden dat hij weinig speelt?

Nieuwe aankopen worden in Nederland door Derksen en co in het begin standaard gefileerd. Of het nu om Alex, Gomes, Park, Lee, Tadic, Senesi, Jörgensen, Alvarez, Baumgartl, Promes, Zlatan, Neres, Marin of vorig jaar in de beginfase zelfs Tafliafico gaat. Erg triest.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren