Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

FC Groningen-fans komen verhaal halen bij Padt na ruzie in de stad

Laatste update:

Sergio Padt heeft maandag verantwoording af moeten leggen tegenover een groep van ongeveer vijftien supporters van FC Groningen naar aanleiding van een incident in het uitgaansleven. Een Groningen-fan zou een klap hebben gehad van een buurtgenoot van de keeper. In gesprek met RTV Noord reageert Padt op het incident en benadrukt hij dat hij er niets mee te maken had.

Voorafgaand aan de training meldden de supporters zich op de parkeerplaats van het trainingscomplex, waar zij werden opgevangen door Danny Buijs. De groep werd naar binnen begeleid, waar een gesprek van een kwartier volgde met Padt, Buijs en technisch directeur Mark-Jan Fledderus. De fans waren volgens de regionale omroep boos vanwege een incident zaterdagnacht, waarbij een van hen werd geslagen door een bekende van Padt.

“Om even exact te zijn”, begint Padt met zijn verklaring. “Ik was met mijn zwager de overwinning op Vitesse aan het vieren in de stad. Daar kwam ik ook wat buurtgenoten uit Kropswolde tegen en een groepje supporters. Er werden die avond al best veel negatieve dingen naar me geroepen, maar dat negeerde ik en ben doorgelopen. Vervolgens werd ik teruggeroepen door wat mensen die zeiden dat er iets gebeurd was.”

Padt geeft aan dat toen hij terugliep een van de Groningen-supporters een bloedneus had. “Ik zag dat het mis was inderdaad”, aldus de keeper. “Er werd verteld dat er door een vriend van me geslagen was en die groep supporters wilde met hem in contact komen. Laat ik vooropstellen dat de man die geslagen heeft geen vriend is, alleen een buurtgenoot. Ik was niet met hem in de stad.”

“Omdat ik er tien meter vanaf stond voel ik me niet verantwoordelijk”, benadrukt Padt, die nog in gesprek ging met de supporters die langs het trainingsveld stonden. “Als ik betrokken was geweest bij het incident, dan had ik ze met angst te woord gestaan. Maar dat was niet het geval. Natuurlijk wil ik niet in zulke situaties komen, maar hier kon ik niks aan doen, dat heeft die groep supporters vanochtend bevestigd tijdens het gesprek.” De buurtgenoot van Padt die de klap zou hebben uitgedeeld bevestigt tegenover RTV Noord dat de doelman niets fout deed en ongeveer tien meter verder stond op het moment van het incident.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Bizar zeg, ook al heeft die Padt het niet zelf gedaan. Maar je zou toch denken na het trein incident, dat die jongen wel beter zou moeten weten? En alle gedoe uit de weg te gaan... 👀

11 november 2019 om 21:49

Dus door dat incident kan hij niet meer de stad in om een overwinning te vieren?

11 november 2019 om 21:55

Buurtgenoot? Grappig woord. Tsja als 1 van je kennissen iets doet dan ben je idd niet verantwoordelijk. En ik kan me heel goed indenken hoe het er aan toe zal gaan als hij in de stad is en er is drank in het spel. Mensen gaan dingen roepen en worden baldadig. Als hij werkelijk niets heeft gedaan en nergens op in is gegaan treft hem ook geen blaam.

12 november 2019 om 00:19

Gerard dat heb ik niet gezegd, alleen maar dat hij beter met een boog om narigheid kan gaan.

12 november 2019 om 06:43

Eens, maar hier klinkt het alsof hij er echt 0 aan kan doen. Zoiets kan gewoon ontstaan op meters afstand zonder dat je het door hebt en je dan uit de voeten maken lijkt ook op schuldig vluchtgedrag.nee, ik neem hier Pad niets in kwalijk. Anders kan je ook de hele ajax selectie verantwoordelijk gaan houden voor schietpartijen in Amsterdam

12 november 2019 om 08:04

Sulejmanii is zou nog even een paar jaar levenservaring opdoen voor jij je in deze 'discussie' gaat melden. Het slaat werkelijk waar helemaal nergens op wat je hier vermeld want hij kan hier gewoonweg niets aan doen, als mijn buurjongen (wat totaal geen vriend van mij is) iemand op zijn bek slaat waar ik op 10 meter afstand van sta dan moet ik toch ook niet eens verantwoording gaan afleggen? Je mist hier totaal het punt. Ennnnn waarom moet hij hier met een boog omheen lopen? Op het moment zelf dacht hij wellicht dat het om een 'echte' vriend ging dus hij nam polshoogte, dat bleek niet zo te zijn. Eind verhaal. Padt moeten we niet altijd overal de schuld van geven, wat zelfs de supporters bevestigen.

11 november 2019 om 21:49

Hier kan hij letterlijk niks aan doen... Wat moet hij beter weten?

11 november 2019 om 22:02

Dan ga je er van uit dat hij de waarheid spreekt ....dat moet ik nog zien.

11 november 2019 om 22:14

Ook als het meer een vriend dan een buurtgenoot is, kan je hem toch niet verantwoordelijk houden als hij niks met de ruzie te maken had? We kunnen Padt niet van alles de schuld geven hè.

11 november 2019 om 23:16

Wat een dramatische suggestieve kop boven dit artikel weer. We hebben allemaal de mond vol over fake news berichten, maar met dit soort titels komt VZ erg in de buurt. Droevig...

12 november 2019 om 00:20

Arsenal zie mijn reactie aan Gérard, dat is wat ik bedoelde.

11 november 2019 om 21:50

Maar als het niet eens een vriend is en alleen een buurtgenoot is die er toevallig ook was, dan kan Padt er toch helemaal niets aan doen? Vind het ook gek dat supporters dan verhaal bij Padt gaan halen, dit is problemen willen creeeren. Laat Padt lekker met rust.

11 november 2019 om 21:50

Wat zou die dan moeten doen? Zich na elke wedstrijd thuis opsluiten? Wordt een gezellig leven zo. Wat kon hij hier in vredesnaam aandoen?

11 november 2019 om 21:50

Beter zou moeten weten? Uit de weg te gaan? Kan je mij vertellen wat padt in deze verkeerd heeft gedaan? Of mag hij niet gewoon over straat lopen?

11 november 2019 om 21:50

Wat kan hij hier nou aan doen? Hoe kan hij hier nou invloed op uitoefenen? Anderen maken keuzes en hij was toevallig in de buurt. Hij kan moeilijk altijd maar thuis zitten. Toch? Nee, dit vind ik een vreemde conclusie.

11 november 2019 om 21:53

Sulejmanii, iemand uit mijn wijk die ik niet ken krijgt ruzie en ik loop daar toevallig 20 meter vandaan.
Dan zou ik met jouw logica medeschuldig zijn of minstens de schijn tegen hebben.
Heb je zelf niet door hoe onnozel jouw theorie overkomt?

12 november 2019 om 00:21

Frax en alle andere die gereageerd hebben, zie mijn reactie aan Gérard dat is precies wat ik bedoelde.

12 november 2019 om 09:37

Sulejmanii lees de tekst eens.daar staat letterlijk dat hij werd teruggefloten omdat er wat gebeurd was, en toen hij ging kijken 1 van de Groningen supporters een bloedneus had.hoe kan hij een blokje om gaan als hij het niet eens in de gaten had.en ook negeerde hij de schimmige sfeer volledig.kom op en nogmaals, lees de tekst eens goed.

11 november 2019 om 21:55

@Sulejmamii, Als je buurtgenoot van een blok verder een tik aan iemand geeft hoeven ze toch ook geen verhaal bij jou te komen halen, 'omdat jij erbij was'?

11 november 2019 om 21:57

Er kunnen tijdens het uitgaan natuurlijk altijd incidenten plaats vinden rondom iedereen, ook bij jou en bij mij. Padt mag best een overwinning vieren met zijn vriendin in de stad of moet die enkel en alleen thuis zitten?

11 november 2019 om 21:58

Wat een waardeloze reactie. Je gaat volledig mee in een Story-achtig verhaal. 1x in de fout is altijd in de fout?

Ben benieuwd welke kroeg? Vast de shooters. Als het buiten is gebeurt dan staat het sws op camera.

Wat is dit voor flauwekul dan? Alsof hij hier verantwoordelijk voor is. Rare actie van die 'fans'.

Verdwaalde carnavalsganger in een conducteurs pak ?
Jammer dat hij bij een aantal incidenten al dan niet direct betrokken is. Vond hem in de tijd dat hij als 3e keeper opgeroepeb werd best goed keepen. Daarna even dipje gehad, volgens mij ook wat kilootjes te zwaar geweest. Nu lijkt hij weer op de weg terug gelukkig.

Waarom iedereen zo afreageren op Padt meteen? Zoals ik hier lees heeft hij niks fouts gedaan. Mensen reageren zoals gewoonlijk meteen op de titel zonder het artikel te lezen

11 november 2019 om 21:53

Dat is het ook. Een titel lezen en meteen reageren. Bloedirritant. Die jongen krijgt nu meteen weer vanalles over zich heen. Onterecht

Dus je opent je deuren voor een paar simpele zielen die verhaal halen omdat een bekende van je iets gedaan heeft tegen een voetbal tokkie? Hahaha, sad.

Wat moeten die domme supporters nou weer dan? En ze worden nog ontvangen door de trainer, TD en Padt ook. Ongelooflijk. Net als die supporters die bussen tegenhouden en en dan verhaal willen halen. Man man wat een dom gedoe. Volwassen mannen, daar hebben we het over. Ga je schamen.

11 november 2019 om 22:10

Ja het wordt wel lachwekkend inmiddels, lijkt wel de nieuwe standaard. “Als die zogenaamde supporters een grote bek geven nodige we ze uit voor koffie en een koekje”. Snap best de onvrede als een topclub echt ver wegzakt, maar al bij supportersgeweld en een bloedneus de deuren openen, houd aub op

11 november 2019 om 23:41

Eigenlijk zou gewoon iedere club dergelijke stumpers die "verhaal komen halen" direct een stadionverbod voor het leven moeten geven.
Als zou Padt zelf iets hebben gedaan, waar het in dit geval dus ook niet op lijkt, dan is het alsnog een zaak voor de politie. Er mag best een opgetreden worden tegen de meneertjes zwarte pet plus capuchon.

Gaat nergens over. En dan verhaal komen halen bij het stadion. Word volwassen

Dat hele 'verhaal halen door fans' in het gehele voetbal slaat nergens op. Voetballers zijn helemaal niets schuldig aan een groepje 'supporters'. Ga gewoon naar het stadion, kijk de wedstrijden en moedig je club aan. In dit geval slaat het al helemaal nergens op, Padt heeft er niks mee te maken.

11 november 2019 om 23:44

Precies. En als het je niet aanstaat wat jouw cluppie op het veld laat zien dan blijf je de volgende keer lekker thuis.

Ik vind nog het raarste van alles dat deze "supporters" dus kennelijk het recht hebben om verhaal te halen bij Padt. Directeuren erbij enzovoorts... Doe aangifte bij de politie, maar hier hoeft niemand bij fc Groningen zich toch mee te bemoeien?

Nadat een groepje van 15 supporters naar het trainingscomplex kwam om padt op te wachten, belde de club de politie en werden de 15 fans van het complex verwijderd. Oh nee, dat kan bij een voetbalclub niet. Daar sta je de 'fans' natuurlijk altijd te woord. Padt had ze gewoon helemaal moeten negeren zoals hij dat in de kroeg ook heeft moeten doen

Ik vind dat die 15 supporters echt van het padtje zijn dat ze, twee dagen na een incident waarbij Padt alleen in de buurt was, hem op het werk nota bene komen opzoeken. Echt waar, die gasten hebben hier gewoon vrij voor genomen van hun werk. Niet te geloven. Overigens vind ik het hele artikel niet relevant, omdat het a) helemaal niet over Padt gaat, en b) het om een incident tijdens het stappen gaat.

Dat groepje van 15, wat denken die? Zijn ze ook 15 jaar oud ofzo? Verhaal halen bij spelers en club? In wat voor wereld leven we? En dat dit soort nog gehoord wordt ook...

Het is een bekende, dus gaan we maar verhaal halen daar. Wat een sneue "supporters" dan ook. 1 iemand voelt zich in zn eer gekrenkt, dus moet er maar een groep van 15 man verhaal gaan halen, lost het lekker zelf op zou ik zeggen. En dan ga je ook nog verhaal halen bij iemand die er niks mee te maken heeft, tis mie wat.

Goed verhaal dit maar wat wordt er precies bedoelt met een buurtgenoot? Ik woon hier in de straat met een aantal 100 mensen maar als ik toevallig met hen ergens op hetzelfde moment elders in de stad in hetzelfde café een bier drink zou ik ze niet meteen herkennen. Of is dit echt echte leven buiten de randstad waar iedereen elkaar nog kent?

11 november 2019 om 23:14

Ik weet natuurlijk niet waar jij woont, maar in Groningse dorpen is het inderdaad niet zo vreemd als je veel gezichten kent. Kropswolde is een dorp met 1600 mensen, dus niet zo vreemd dat ie (waarschijnlijk een leeftijdsgenoot) kent van gezicht.

11 november 2019 om 23:55

Dat is inderdaad niet vreemd, maar het vreemde is meer dat wanneer je zo'n knul van gezicht kent het een reden is dat Padt weer in zo'n 'conflict' terecht komt. Ik herken de mensen uit mijn straat ook wel, maar als zij iemand een bloedneus slaan in een bar verderop voel ik me niet verantwoordelijk of iets. Woon zelf overigens in Den Haag.

Hij heeft de schijn natuurlijk wel tegen. Gasten die op zoek zijn naar gedonder weten inmiddels bovendien dat hij zich makkelijk laat provoceren.

Ik snap niet welke droeftoeter hier nu weer een stukje van maakt, terwijl die persoon weet dat Padt niet betrokken was bij dit incident. Volgens mij is dan je enige doel die persoon negatief in het nieuws te brengen. Wellicht moet je je dan bij jezelf eens afvragen of je wel goed bezig bent.

Nou nou, een opstootje in het Groningse uitgaansleven waar zowel FCG, Padt(toevallig in de buurt, so what) als de benaming Groningensupporters echt 0,0 mee te maken heeft. Ach, als er geen nieuws is dan wordt het wel gemaakt.......

Padt is nergens schuldig aan .
Die zogenaamde fans mogen geen supporter worden genoemd .

Ze moeten padt gewoon met rust laten .
Hij heeft genoeg te verduren gehad .

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren