Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Megabod lijkt in aantocht: ‘Ajax-sensation’ topkandidaat bij Spurs

Laatste update:

Hakim Ziyech staat hoog op het wensenlijstje van Tottenham Hotspur, zo weet 90 min te melden. De middenvelder annex buitenspeler van Ajax is in beeld als opvolger van Christian Eriksen, die over een aflopend contract beschikt en de Londenaren waarschijnlijk gaat verlaten. Ziyech is naar verluidt een topkandidaat om aan de slag te gaan bij Tottenham.

Eriksen ligt nog tot volgende zomer vast bij de huidige nummer veertien van de Premier League. Tottenham staat open voor een verkoop van de Deen in de winterse transferperiode. Bij een vertrek van Eriksen in de winter of zomer gaat Tottenham waarschijnlijk een poging wagen om 'Ajax-sensation' Ziyech te strikken, meldt 90 min.

Van der Vaart stuurt na Klassieker berichtje met transferadvies naar Londen

Lees artikel

Bij Tottenham leefde de hoop dat Giovani Lo Celso al de vervanger zou zijn van Eriksen, maar de gehuurde Argentijn kan het mede door blessureleed nog niet waarmaken in Londen. The Spurs kijken zodoende naar alternatieven en Ziyech is een van de topkandidaten. Voorzitter Daniel Levy zou bereid flink te spenderen om de kwaliteit van zijn selectie op peil te houden.

Tottenham is momenteel aan het bekijken hoeveel de 26-jarige Ziyech moet kosten. De 23-voudig Marokkaans international, die nog tot medio 2022 vastligt in de Johan Cruijff ArenA, is niet de enige naam op de lijst bij Tottenham. De Engelse club denkt ook aan Bruno Fernandes (Sporting Portugal), Lorenzo Pellegrini (AS Roma) en Brais Méndez (Celta de Vigo).

Verwacht jij dat Hakim Ziyech komende zomer vertrekt bij Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zou ik nooit doen als ik ziyech was. Tottenham is een onrustige club nu, moeten bijna een compleet nieuwe verdediging, hebben Dembele nooit goed vervangen en dikke kans dat Poch weg is in de zomer en ze geen CL spelen volgend jaar. Dan had ie beter naar Sevilla kunnen gaan, of een andere club die wel CL speelt.

11 november 2019 om 10:32

Aan de andere kant speel je dan wel in de PL, bij een team dat goed bij z'n type spel past. Wie wil dat nou niet.

11 november 2019 om 10:50

Het spel van Spurs pastte een jaar geleden goed bij Ziyech. Nu spelen ze zonder enig idee. Als volgend jaar Eriksen, Vertonghen, Pochettino en Alderweireld weg zijn weet niemand hoe ze gaan spelen. Dat team moet het hele middenveld en verdediging opnieuw opbouwen.

11 november 2019 om 10:53

En als volgend jaar Onana, Vd Beek, Tagliafico en Neres weg zijn zelfde verhaal. Dat is voetbal.

11 november 2019 om 10:57

Het verschil is bij Ajax dat je weet dat ze aanvallend voetbal blijven spelen, en dat de kans minimaal is dat ze buiten de CL plekken eindigen, plus dat hij zich thuisvoelt in Amsterdam en goeie vrienden is met diverse teamgenoten die er volgend jaar 100% zeker nog zitten (promes, Tadic). Een Spurs in reorganisatie kan maar zo een tijdje rond plaats 6-8 eindigen en helemaal geen Europees voetbal spelen. En Ziyech heeft allang aangegeven alleen naar de absolute top te willen en dat is dit Spurs zeker niet.

11 november 2019 om 11:17

Das een goed punt natuurlijk. De CL is met Ajax een zekerheidje, maar toch. Tottenham loopt kans de CL te missen, maar dan speel je alsnog tegen Liverpool, City, Chelsea, United. Zelfs de wedstrijden tegen de kleintjes zijn in Engeland spectaculaire aangelegenheden met grote stadions en bloedfanatieke fans. Dat zal altijd het manko voor Ajax blijven. Ze hebben pech dat de rest van de clubs in ons land er geen hol van kan.

11 november 2019 om 11:26

Zelfs met een vertrek van Alderweireld, Vertonghen en Eriksen blijft er voldoende kwaliteit over. Al helemaal wanneer daar een Ziyech en nog een goede CV bijkomen. Die gaan dan echt niet buiten de top5 terechtkomen.

11 november 2019 om 11:44

Tottenham volgend jaar geen CL. En Tottenham staat bekend als t eindstation. Als speler kom je daar moeilijk weg. En de salarissen liggen er relatief gezien ook lager.

11 november 2019 om 12:41

Nu met al die spelers staan ze na 12speelronde al 14e.. toegegeven dat het kort op elkaar staat tot de nummer 5, maar zo onmogelijk is het niet dat ze buiten de top 5 eindigen.. en ze moeten in de top 4 komen om CL veilig te stellen, en die 4e plek is ver weg..

11 november 2019 om 13:48

Wow staat Spurs 14e?! Dat wist ik niet, haha.

11 november 2019 om 14:26

Het zou best eens kunnen dat Ten Hag Ziyech mee gaat proberen te nemen als hij ergens anders aan de slag gaat.

11 november 2019 om 10:34

Die zit zo goed op zijn plek bij Ajax. Nu ook weer duidelijk met Promes een goede klik binnen en buiten het veld. Ziyech is klaarblijkelijk een gevoelsmens en zal zijn comfortabele situatie niet snel inruilen voor een nieuw avontuur vermoed ik.

11 november 2019 om 10:41

Laten we het hopen!

11 november 2019 om 10:42

Het is ook vooral een familiemens die altijd heeft aangegeven niet ver van zijn familie te willen wonen, tenzij het echt een heel aantrekkelijk aanbod is (lees topclub).

11 november 2019 om 15:47

Aan de andere kant heeft een speler ook de ambitie om wedstrijden op hoger niveau te spelen, lijkt me.

11 november 2019 om 10:41

Dembele is vervangen door Ndombele, die als één van de weinige goed speelt.

11 november 2019 om 10:52

Klopt, Ndombele is een goeie voetballer maar Dembele op zn top was veel beter. Die is mijns inziens nog niet goed genoeg om het risicovolle spel van Ziyech op te vangen, dan moet er nog meer kwaliteit bij op het middenveld, zeker als ze ook een nieuwe achterhoede moeten gaan opbouwen. Sanchez is atletisch een goede voetballer maar daar moet iemand naast die hem kan coachen en ervaring heeft en ik vraag me af of Spurs iemand kan krijgen die dat kan opvangen.

11 november 2019 om 11:04

Dembele was magisch. Dat gemis werd vorig jaar duidelijk. Verder is een speler als ake welkom om sanchez te coachen-wat nodig is want laatsgenoemde maakt teveel foutjes.

11 november 2019 om 11:05

Ndombele is in potentie wel veel beter dan Dembele hoor. Dembele was daarnaast vaak gebleseerd. Ook nooit echt iets kunnen presteren met Spurs, vooral EL gespeeld. Ndombele had gewoon niet naar Spurs moeten gaan want het is gewoon geen topclub. Verbaasde me ook dat hij na zon seizoen bij Lyon niet naar een betere club ging. Ziyech moet ook niet naar Spurs dan kan hij nog beter naar Arsenal gaan..

11 november 2019 om 11:28

Tilburgh, dan raad ik je aan om wat wedstrijden met Dembele terug te kijken. Ook niet voor niets dat veel oud teamgenoten hem de beste speler vinden waarmee ze hebben samen gevoetbald. Het zou me verbazen wanneer Ndombele ooit zo belangrijk voor de Spurs gaat zijn. Edit: Ik heb zelden zo'n voetballer gezien, die kracht combineert met souplesse en techniek. Vooral wanneer hij met de bal aan zijn voet ging lopen. Het wegdraaien bij tegenstanders. Echt een geweldenaar.

11 november 2019 om 11:46

Dembele was inderdaad een hele goede speler. Ik zeg alleen dat hij nooit echt iets heeft bereikt met Spurs. Dit komt natuurlijk ook omdat Spurs nooit iets gewonnen heeft. Daarnaast was hij ook vaak geblesseerd. Misschien een beetje in de vergetelheid geraakt daardoor bij mij!

11 november 2019 om 11:05

Jawel joh. Prachtige club Tottenham. Inderdaad ze gaan een nieuwe fase in maar dat kan ook positief zijn als ze de juiste manager en de juiste spelers vinden. Daarnaast Ziyech is al 26 als hij nu tekent kan ik nog 4 of 5 jaar in de PL voetballen. Ook denk ik dat Ziyech het niet hoger moet gaan zoeken. Een club als Roma, Dortmund, Tottenham, Arsenal dat is wel zijn plafond.

11 november 2019 om 12:19

Dat denk ik ook. De absolute top (liverpool, Barcelona, Real, City, Juventus) gaat hem nooit halen. Dan moet je naar net ietsjes eronder gaan en dan is een club als Tottenham prima. Fantastisch stadion, fantastische competitie, Londen is een prachtige stad, je speelt altijd op de hoogste intensiteit. Hij zal dan wellicht komend jaar geen CL spelen, maar voor de rest is alles een vooruitgang ten opzichte van Ajax.

11 november 2019 om 16:28

@rubentje13ik denk dat je gelijk hebt. Vindt zijn motor ook te klein voor het engelse voetbal.maar bij Tottenham kom je niet weg. Als Ziyech dat prima vindt is die keuze ok.vraagje:uit principe volg ik de engelse competitie niet, maar wat maakt City absolute top?hebben de afgelopen 10 jaar 1 keer halve finale CL gehaald via gunstige loting knock out. Ik reken City vooralsnog niet tot de echte top.

11 november 2019 om 22:23

@carlo35, wat dacht je van 4 kampioenschappen in de Premier League in de afgelopen 10 jaar?

11 november 2019 om 11:19

Toch wordt Ziyech al wat ouder, en ik denk dat hij zich graag wilt bewijzen in een moeilijkere competitie. Zijn beste wedstrijden speelt hij toch op CL niveau.als enkel Tottenham voor Ziyech aanklopt (wat ik betwijfel), zou mijn gok zijn dat hij die kans grijpt. Als er veel spelers weg gaan bij Tottenham kunnen ze een team redelijk om hem heen bouwen zoals ook wel bij Ajax is gebeurt. Zou het hem zeker gunnen!

11 november 2019 om 11:27

Wat is salarisplafond van de Spurs?

11 november 2019 om 11:29

Ajax was ook onrustig toen Ziyech kwam

11 november 2019 om 11:36

Was onrustig, maar nog steeds een duidelijke stap omhoog van Twente wat als 13e eindigde in de Eredivisie. Je kan je afvragen of een stap van dit Ajax naar dit Tottenham een stap omhoog is.en zelfs als je concludeert dat dat wel zo is, dan zijn er genoeg clubs van het niveau Tottenham die Ziyech willen waar meer rust in de tent is.

11 november 2019 om 19:35

Dit Tottenham zeg je. Maar dan zou dit Barcelona ook geen stap omhoog zijn vanaf Ajax, of dit Manchester, of dit Chelsea. Allemaal mooie clubs die even niet zo lekker draaien. Je zet Ajax op een behoorlijk voetstuk, welke clubs zou je voor Ziyech nog wel de moeite waard vinden? Ik zou namelijk, afgezien van de huidige situatie, Tottenham gewoon een stap hogerop vinden.

11 november 2019 om 11:35

Hakim niet doen. Bij Spurs ga je er in geen enkel opzicht op vooruit vergeleken bij Ajax. Spurs is niet beter en ook niet groter dan jouw club Ajax. Het is geen Real, Bayern of Barca. Blijf daarom ajb gewoon lekker bij ons.

11 november 2019 om 11:44

Meer salaris en de beste competitie lijkt me toch wel een vooruitgang

11 november 2019 om 11:00

Ziyech vertrekt nooit in de winter. Dat vindt hij maar niks. Dit zijn zijn eigen woorden toen hij naar Ajax kwam. In de zomer komt Tottenham nog maar is terug maar ik geef ze weinig kans

11 november 2019 om 11:29

In de zomer Ziyech voor 90 miljoen aan Tottenham verkopen. Of voor 50 miljoen + Davinson Sanchez. Christian Eriksen dan gelijk transfervrij overnemen van Tottenham als vervanger van Ziyech. En ook Alderweireld en Vertonghen dan transfervrij inlijven van Tottenham. Ideaal!

11 november 2019 om 11:37

Mooi verhaal maar ik denk dat Sanchez en Eriksen nog niet terugwillen naar Amsterdam. Je hebt meer kans bij Alderweireld en Vertonghen.

11 november 2019 om 11:42

LawPI besef jij zelf nou niet hoe onrealistisch jij altijd bezig bent betreft transfers?! 90 miljoen voor Ziyech, ondanks dat hij heel goed is, dat gaat nóóit gebeuren. Aan de andere kant vind je dat Overmars ff Stengs voor 10-15 mil moet oppikken bij AZ. Lachwekkend gewoon. Je overdrijft keihard bij potentiële inkomende transfers (idioot lage bedragen) en bij potentiële uitgaande transfers (idioot hoge bedragen). Ik zou zeggen nuanceer je denkwijze een beetje, dan neemt men je ook wat meer serieus misschien.

11 november 2019 om 11:47

@sander91 Waarschijnlijk vond je ook dat 75 miljoen voor De Ligt en 86 miljoen voor Frenkie De Jong idioot hoge en onrealitische vraagprijzen waren voor deze spelers. Maar toch heeft Ajax het voor hun gekregen. Dus wie ben jij om te bepalen wat onrealitisch is? Ajax hoeft Ziyech niet eens te verkopen want Ajax heeft geld genoeg. En bij Stengs is er gewoon een groot financieel risico omdat hij een zware knieblessure heeft gehad en we in de eredivisie nog steeds op veel kunstgrasvelden moeten spelen wat het risico op weer een knieblessure bij hem ook groter maakt. En bovendien slagen de meeste spelers van AZ niet bij Ajax wat voor Ajax dus ook weer een risicogokje is om Stengs te nemen. En we weten nog niet of Stengs ook op CL niveau goed kan presteren waar Ajax actief is. Dat is toch heel andere koek dan tegen Astana of tegen Partizan te spelen. Ik zou niet meer dan 15 miljoen op Stengs bieden als ik Ajax was.

11 november 2019 om 11:47

Haha gelukkig zijn er Ajacieden die hem corrigeren dan hoeven andere dat niet te doen! Sportief en realistisch @Sanderk91! Maar dat ben ik ook niet anders gewend van jou!

11 november 2019 om 12:32

Nee hoor, dat vond ik geen onrealistische bedragen voor Frenkie en Matthijs, maar dat waren dan ook extreme toptalenten, geen 27-jarige spelers (Ziyech's leeftijd komende zomer). Het feit dat jij de gevallen 1 op 1 wil vergelijken verklaart voor mij wel deels waar je waanidee van 90 miljoen vandaan komt. Als Ziyech dit spel had laten zien op 18/19-jarige leeftijd, net als De Ligt deed, was het bedrag misschien wel in die orde grootte uitgekomen inderdaad. Echter is Ziyech een gevestigde speler waarmee een potentiële koper veel minder lang door kan, en als ze hem over een paar jaar nog willen verkopen als hij 30/31 is heeft hij aanzienlijk minder restwaarde. Dat is een wereld van verschil. Ik denk dat een 50 miljoen voor Ziyech al een grandioos bedrag zou zijn. Ik laat me graag verrassen door Overmars maar ik weet honderd procent zeker dat het niet (in de buurt van de) 90 miljoen zal worden in ieder geval. Op de hele Stengs discussie ga ik hier verder niet in want daar gaat dit topic niet over, het was slechts een voorbeeld. Maar als je denkt dat AZ een bod van max. 15 miljoen in overweging neemt ben je vrij naïef wat mij betreft. Ik denk dat Huiberts de telefoon direct op de haak gooit als je met zo'n bod op de proppen komt komende zomer, en groot gelijk heeft ie ook!

11 november 2019 om 12:33

@LawPi, zie je echt niet het verschil tussen Frenkie en De Ligt enerzijds, en Stengs en Ziyech anderzijds? Ziyech is daarnaast ook een stuk ouder. Je krijgt echt geen 90 miljoen voor hem. Je bent ook op het gebied van aankopen onrealistisch. Waarom zou AZ in Godsnaam hun beste spelers voor een fooi aan Ajax verkopen? Alderweireld wilde niet bijtekenen omdat hij meer geld wil. En dan denk jij dat hij naar Ajax komt?

11 november 2019 om 12:49

@sander Ajax mag vragen wat het wilt voor Ziyech ook al is hij 27 jaar. Hij is by far de meest belangrijke speler van Ajax. Slechts 50 miljoen vergoed niet de daadwerkelijke waarde wat Ziyech voor Ajax heeft. Ajax heeft geld genoeg op de bank en hoeft Ziyech niet perse kwijt. Alleen een absurd hoog bedrag is interessant genoeg om Ziyech voor te verkopen.AZ mag wel meer vragen voor Stengs maar dan zal AZ dat aan een buitenlandse club moeten vragen. Voor Ajax is het financiële risico te groot om meer dan 15 miljoen te betalen voor Stengs ook al heeft Ajax veel geld.Dus als Stengs liever naar Ajax wilt dan naar het buitenland na AZ heeft AZ wel een probleem.

11 november 2019 om 13:34

Dit scenario ooit bedacht Lawpl? Az meldt aan Stengs dat er 2 biedingen zijn voor hem. 15 miljoen van Ajax en 25 miljoen van Dortmund. Az meldt ook dat ze het bod van Ajax niet accepteren maar van Dortmund wel. Dan zal Stengs misschien zeggen: Ik wilde eigenlijk liever naar Ajax maar snap dat jullie zo'n laag bedrag niet accepteren. Dortmund is ook een prachtige club. Ik ga eens luisteren wat ze te vertellen hebben? Klinkt dit heel onrealistisch? Lijkt me niet

11 november 2019 om 15:14

Ja en als Ziyech liever naar het buitenland vertrekt dan bij Ajax blijft dan heeft Ajax zeker geen probleem volgens jou maar AZ in dezelfde situatie met Stengs wel hahaha. Als Ziyech aangeeft graag naar bijvoorbeeld Dortmund of Arsenal te willen en die bieden 45 miljoen dan verkoopt Ajax hem ook gewoon. Kan je wel zeggen dat Ajax niks hoeft, nou AZ hoeft ook niks als ze het bedrag te laag vinden. Dusja de bal ligt in principe gewoon bij Ziyech aangezien die al is gebleven. Was bijna rond met AS Roma wat toen uiteindelijk niet door is gegaan. Weet je nog die periode dat een gedeelte van de Ajacieden hem uitkotste, uitfloot etc. Dezelfde mensen die nu zo hard staan te juichen voor Ziyech..

11 november 2019 om 15:57

Of dit scenario gloryunited?
Stengs die begrijpt dat Ajax niet verder wilt gaan dan 15 miljoen omdat ze het een te groot risico vinden om meer voor hem te betalen vanwege zijn zware knieblessure verleden. En hoopt dan ook dat AZ niet te hoog in de boom gaat zitten als Ajax zich voor hem op de stoep meldt. En dat hij een overstap naar het buitenland nog niet ziet zitten omdat de kans groot is dat hij daar op de bank terecht komt omdat hij te weinig status heeft opgebouwd. Ook niet bepaald onrealistisch zo'n scenario.

11 november 2019 om 17:14

@kyle 15 miljoen een fooi vinden dat is pas onrealistisch. Standaard Luik, niet minder dan AZ, verkocht haar beste speler voor 12 miljoen aan Ajax.......

11 november 2019 om 19:39

Tottenham is geen stap hogerop voor Ziyech, maar sanchez en Eriksen zouden de overstap naar Ajax niet willen?

Maar waarom een megabod? Afgelopen zomer was ajax naar verluid bereid akkoord te gaan met een relatief laag bedrag (30-35 miljoen), als geste naar Ziyech. Dat is toch niet veranderd, neem ik aan?anyway. Ik vind Ziyech een topgozer en een fantastische speler. Je hebt genoeg spelers in de selectie waar je grof aan kunt verdienen; probeer Ziyech eens een contract voor de rest van z'n carriere aan te bieden. Ik zou hem heel graag bij Ajax houden, wat er ook geboden wordt.

11 november 2019 om 10:32

Die clausule is met het verlengen van zijn contract komen te vervallen als ik mun eigen niet vergis

11 november 2019 om 13:03

Die clausule is eruit gesloopt sinds zijn nieuwe megacontract. Ajax heeft een hele hoge prijs nu aan Ziyech vastgeplakt volgens Driessen. Er hoeft niet meer ‘meegedacht’ te worden.

11 november 2019 om 10:32

misschien weet Tottenham dat niet en Ajax gaat het hun niet vertellen ;-)

11 november 2019 om 11:44

"misschien weet Tottenham dat niet en Ajax gaat het hun niet vertellen ;-)"Lol, we hebben het hier over miljarden bvo's. Ik denk dat die hun research wel op orde hebben als zelfs VZ leden het weten.overigens was het geen clausule maar een mondelinge afspraak tussen Overmars en Ziyech om Ziyech tevreden te houden.alleen kwam er niemand voor Ziyech op een of andere manier en vinden Ajax en Ziyech dat er flink mag worden geboden voor Ziyech. Ziyech lijkt zelfs scherper dan vorig seizoen terwijl hij bijna geen vakantie heeft gehad. Slim gespeeld van Ajax.

11 november 2019 om 10:34

Die clausule is weg. Daartegenover strijkt Zyech momenteel een monstersalaris. Dat is al een reden voor hem om nog een lange tijd bij Ajax te blijven.

11 november 2019 om 10:34

Ja dat is volgens mij wel veranderd. Dacht ergens gelezen te hebben dat die clausule uit zijn contract is gehaald.

11 november 2019 om 11:29

Zoals gemeldt, de clausule in Ziyech's contract is vervallen. Ajax heeft voor Ziyech al de bank gebroken, hij is een van de best betaalde Ajax spelers ooit. een club is zelden geneigd spelers ind e winter te laten vertrekken immers tijdens het lopende seizoen verander je dan een van de steunpilaren van je elftal. Dat kan je sportief gezien veel kosten. Dan moet er wel heel dik betaald worden wil je een club overtuigen. overigens is het voor een speler ook niet slim, je hebt geen tijd om te wennen, er is geen voorbereiding en als je er niet meteen staat, ben je in no-time gelabeld als grote miskoop.

11 november 2019 om 11:49

Hij is de best betaalde Ajax speler ooit! Naar verluidt verdiend Ziyech ruim 4 miljoen bruto bij Ajax..

11 november 2019 om 13:04

5 miljoen bijna zelfs, en verdiend!

Lijkt me niet dat dit de gewenste stap omhoog is. Het is jammer dat Real Madrid al zwaar bezet is in de selectie want hij zou denk ik niet misstaan bij de Galacticos. Dat Totenham een Ziyech kan gebruiken is duidelijk, er gaat daar ook wel wat gebeuren in Londen want Eriksen gaat transfervrij weg

11 november 2019 om 10:45

@insidermadrid galacticos ging toch over dat sterren elftal van begin deze eeuw met Ronaldo, zidane, beckham, figo, Raul enz..wat er nu staat zijn toch geen galacticos...

11 november 2019 om 12:05

Neder/ Alles aan Real Madrid is buitenaards, niet alleen de voormalige voetballers die er hebben gezeten. Vind jij Kroos, Marcelo, Ramos, Benzema , Hazard en Modric geen Galacticos? Think twice

11 november 2019 om 12:42

Alles aan Real Madrid is buitenaards? Waren ze dat vorig jaar ook? Ik dacht dat Ajax-supporters hoog opgaven van hun club, maar dit is van een andere categorie.

11 november 2019 om 12:51

Kyle/ verstandig van jou om vorig seizoen te nemen als voorbeeld en niet de drie seizoen ervoor dat Los Blancos de CL back to back to back wonnen. Succes kan niet eeuwig duren, maar Real Madrid blijft Real Madrid. Best of the best , better than the rest

11 november 2019 om 15:16

2 kampioenschappen in 11 jaar is dan wel weer heel erg matig voor een buitenaards team.real heeft op dit moment weinig spelers waar andere topploegen echt jaloers op zullen zijn.ik zeg niet dat ze de spelers niet kunnen gebruiken, maar ze zullen er niet van gaan kwijlen.

In deze markt en in deze vorm lijkt het me niet meer dan normaal dat zyech ergens tussen de 70 en 80 mio moet kosten. In de winter liggen de prijzen nog wat hoger dus een toptransfer richting de 100 mio lijkt me niet ondenkbaar.

11 november 2019 om 11:33

90 miljoen vragen voor Ziyech. Ziyech is een nog belangrijkere speler voor Ajax dan dat Frenkie De Jong en De Ligt waren voor Ajax.

11 november 2019 om 12:05

90 miljoen? Maximaal de helft lijkt me.

Frenkie en De Ligt zijn niet voor niets naar de absolute top gegaan. Middenveld En verdediging van Ajax Loopt nog steeds niet super nu zij weg zijn

11 november 2019 om 12:09

Voor de helft mogen ze Sanchez er gratis bij doen. En anders maar niet. Het liefste zien we dat hij zijn carrière bij Ajax afsluit net zoals Tadic en Blind waarschijnlijk ook.

11 november 2019 om 12:21

Ziyech is ook een speler die binnen minder dan een half jaar 27 is en nog steeds bij Ajax voetbalt in het team dat draait als een geoliede machine. Als je Ziyech neer zet bij een ploeg waar het minder gaat zoals Spurs laat hij het afweten. Kon zich niet onderscheiden op de Afrika Cup en op het Wk, zelfs niet tegen de mindere goden als Iran. Vandaar dat echte topclubs nooit voor hem gaan en subtoppers haar twijfels hebben, die gaan dan zeker geen 90 op tafel leggen.

11 november 2019 om 12:24

Ok beter voor Ajax dan. Kan Ziyech nog lang voor Ajax blijven spelen. Samen met Blind en Tadic een vasten ervaren kern worden van Ajax.

11 november 2019 om 13:09

De helft hahahaha, kom op man. Belediging voor Ziyech, die gaat alleen voor de absolute hoofdprijs weg.

11 november 2019 om 13:36

45 miljoen voor een 27 jarige aanvallende middenvelder uit de eredivisie klinkt behoorlijk als de hoofdprijs om eerlijk te zijn. Vanuit de eredivisie zijn dan slechts 2 spelers voor meer gegaan: De Ligt en De Jong. Beide gezien als megatalenten.

11 november 2019 om 15:19

45 is absoluut niet de hoofdprijs.ajax heeft het geld niet nodig en probeer maar een vervanger te halen waardoor je er niet echt op achteruit gaat.dat wordt heel lastig, dus als er een bod van 45 miljoen komt heeft 95% van de fans liever dat hij blijft

11 november 2019 om 15:20

@rondvaartboot op het wk speelt ie samen met hele matige spelers. Dat is bij Tottenham wel anders.aan de andere kant kan ik me goed voorstellen dat hij daar niet heen wil.ze betalen er geen topsalarissen en de kans op prijzen is gewoon heel erg klein.

11 november 2019 om 16:01

@gloryunited Als Eriksen die net zo oud is als Ziyech bijvoorbeeld nog een even lang contract had gehad als Ziyech had Eriksen misschien wel 150 miljoen gekost. Dus waarom zou Ajax dan ook niet bijvoorbeeld een bedrag van 90 miljoen voor Ziyech kunnen vragen nu Ajax op dit moment ook gewoon Europese top is? Dat de kopende club misschien niet meer met winst kan doorverkopen is dan gewoon hun probleem.

150 mil, dan mag je hem hebben. Voor een dubbeltje kun je bij ajax niet meer op de eerste rang zitten. Zonder grappen, weet iemand of dit een betrouwbare bron is, heb er namelijk nog nooit van gehoord?

11 november 2019 om 11:31

Nee er zijn geen betrouwbare bronnen. Het is de aanname dat Tottenham koste wat kost Eriksen wil berkopen om nog transfergeld te beuren. Aangezien Tottenham niet goed draait dit jaar, krijg je veel geruchten over potentiele winterversterkingen. Het mislopen van de CL zou Tottenham ook tientallen miljoenen of zelfs meer kosten plus leiden tot statusverlies.

11 november 2019 om 13:40

Ajax zal bij een goed bod Ziyech niet in de weg gaan staan lijkt me. Het hoort bij een club als Ajax dat je uiteindelijk je beste spelers een volgende stap gunt en ze verkoopt. Dit betekent niet dat ze hem voor 30 miljoen moeten laten gaan maar wel dat ze geen 150 miljoen gaan vragen zodat ze hem koste wat het kost kunnen behouden.

Meest belangrijke speler ajax afgelopen 3 jaar. Echt een Baas!!!!! Weet noet of Spurs nou echt bik hem past. Vooral het huidige. Wat zou ik blij voor hem zijn als een Bayern hem zou halen. Past perfect!!

11 november 2019 om 11:11

Waarom moet alles en iedereen opeens naar Bayern? Vind ik totaal geen club voor Ziyech.men doet of Bayern het walhalla van het voetbal is zeg. Vind het maar een onsympathieke club

11 november 2019 om 11:32

Clubs als Tottenham en Bayern zijn aan renovatie toe. Dus krijg je veel geruchten over potentiele versterkingen voor die teams.

11 november 2019 om 12:06

Dan onderschat je de aankopen Tadic en Blind. Sinds zij erbij kwamen begon het pas echt te lopen. Frenkie en De Ligt zijn inmiddels weg, maar waren vorig seizoen misschien we het belangrijkst.

Dat is dus precies de reden dat Tottenham niet als echte titelkandidaat gezien wordt. Als ze Ziyech halen als vervanger van Eriksen voor een miljoen of 50. Je koopt een 27 jarige speler en gaat er weinig op vooruit. Haal dan een talent voor iets meer geld.

11 november 2019 om 10:51

Alleen kost ie geen 50 miljoen en is Zyech een klasse beter dan Eriksen, zoals hij keer op keer laat zien in de CL. Misschien eens een keer objectief een wedstrijd van Ajax bekijken, dan zie je wat voor een geweldenaar het is geworden. Misschien ook eens onderbouwen waarom jij hem niet beter vindt dan Eriksen?

11 november 2019 om 11:03

Ik zeg weinig op vooruit. Dat betekent dat er wel vooruitgang is maar miiem,.eriksen steekt laatste maanden niet in een geweldige vorm. Ik vond de eriksen op zijn top beter dan Ziyech want vond Eriksen meer controle in zijn spel hebben, wat fysieker zijn en allrounder. Eriksen heeft het jaren in de BPL laten zien. Dat is toch anders dan tegen Rkc, Utrecht of Groningen waar je gewoon veel meer tijd krijgt

Alleen verkopen als stengs direct als vervanger kan aangetrokken worden. Ik zou ook kijken of dilrosum haalbaar is daar heb ik ook hoge verwachtingen van.

11 november 2019 om 10:46

Als ajax 80 miljoen voor hem krijgt, zou Stengs wel haalbaar moeten zijn ;-)

11 november 2019 om 11:33

Stengs is een leuke voetballer maar die gaat Ajax in de CL niet dragen zoals Ziyech dat doet.

11 november 2019 om 11:56

Nee duh. Een nieuwe Ziyech gaat Ajax sowieso niet halen. Dan is Stengs prima om weer iets op te bouwen.

11 november 2019 om 12:28

Opbouwen in de winter? Dat lijkt me niet verstandig. Stengs kan op dit moment simpelweg Ziyech niet vervangen dus moet je als Ajax Ziyech niet in de winter verkopen.

11 november 2019 om 11:36

Stengs is een te groot financieel risico voor Ajax. Heeft een zware knieblessure gehad in het verleden en gisteren leek hij weer een blessure aan zijn knie te hebben opgelopen op dat kunstgrasveld voor Ajax. Nog 1 keer een zware knieblessure oplopen en het is einde carrière voor Stengs. Dan heeft Ajax dus in 1 klap veel geld weggegooid. Nee haal dan maar liever Eriksen transfervrij terug naar Ajax als vervanger van Ziyech. Of probeer Ihattaren weg te kapen bij PSV met een goed bod.

11 november 2019 om 15:31

Ihattaren heeft Ajax in het verleden al afgewezen, waarom zou hij nu wel naar Ajax willen? Ik ben het wel met je eens voor wat betreft Stengs, die zou ik ook niet halen als Ajax zijnde. Ik zie in hem meer een Bryan Ruiz dan een Ziyech. Tel daar een mogelijke zwakke knie bij op en het lijkt mij een riskante investering, zeker als je bedenkt dat AZ (terecht) de hoofdprijs voor die jongen zal vragen.

11 november 2019 om 16:04

Omdat hij misschien nu ziet dat Ajax een categorie sterker is dan Psv en destijds niet?

Leuke roddel, maar wordt natuurlijk helemaal niks dit. Daniel Levy die gaat onderhandelen met Marc Overnames. De twee zuinigste onderhandelaars in het voetbal. Een deal tussen hen lijkt me lastig, al is Davinson Sanchez die weg natuurlijk wel al bewandeld

11 november 2019 om 10:46

Je kunt Overmars moeilijk zuinig noemen als je kijkt wat ie allemaal uitgeeft. Maar dat ie niet voor een prikkie verkoopt klopt

11 november 2019 om 11:25

Nouja, Frenkie de Jong en Schone verkopen voor totaal meer dan 75 miljoen om vervolgens enkel een Marin te halen voor op het middenveld van rond de 12 miljoen, vind ik behoorlijk zuinig. Vooral als je ziet dat Ajax nu op het middenveld vrij krap zit nu gebleken is dat Alvarez gewoon een verdediger is.

A.U.B een dubbele van rond de 100 miljoen voor hem en André Onana.Spurs moet zich dit seizoen wel weten te kwalificeren voor de CL dan kan je die jongens nog een garantie bieden. Ik hoop het echt van harte. Pochettino blij, de fans blij en daardoor automatisch Levy en Overmars ook blij.#COYS #INPOCHWETRUST

Zie Ziyech veel liever slagen bij Arsenal, maar goed dat is een persoonlijk voorkeur als het om Engelse clubs gaat. Helaas zullen ze daar ook komende zomer weer slapen zoals gewoonlijk en dan 80 miljoen neertikken voor matige spelers zoals Pepe om maar zichzelf te kunnen verdedigen met: zie je wel, we durven echt wel te investeren! Tot zover wat persoonlijke frustratie, Tottenham is niet de club die Ziyech verder gaat helpen, zal met Levy alleen maar een blok aan het been zijn voor een eventuele vervolgstap daarna.
Lekker volgend jaar met Ten Hag mee naar Bayern lijkt me veel beter voor hem.

11 november 2019 om 11:34

Arsenal heeft al decennia voorkeur voor spelers uit de Franse competitie.

11 november 2019 om 12:30

Misschien eens wat anders proberen dan? De best gescoute spelers uit Frankrijk (Kante en Mahrez) hebben ze bvb compleet gemist in de afgelopen paar jaar.

4 redenen om niet naar Spurs te gaan..1 Spurs is geen Top,want ze staan altijd onder andere ploegen.2 Spurs wint nooit prijzen. dat was ver in de vorige eeuw3 Spurs haakt altijd af in de titelstrijd4 Spurs is sportief geen mega verbetering tov Ajax

11 november 2019 om 11:06

Spurs was wel CL finalist afgelopen seizoen. Hoor vaak genoeg het argument dat Ajax tot de Europese top behoort omdat ze halve finale gehaald hebben vorig jaar. Dan moet spurs wel een duidelijke stap hoger zijn want die stonden in de Finale

11 november 2019 om 11:21

Spurs is op basis van die ene CL finale inderdaad hoger dan Ajax,maar dan zou Hakim toch beter naar Liverpool kunnen gaan,als ie echt een stap omhoog wilt ?

11 november 2019 om 11:58

Hmm nee. Want Ajax was in 2 wedstrijden gewoon Beter. Dat ze dan op een onmogelijke manier verder zijn gekomen doet daar niks aan af.

11 november 2019 om 12:00

Jij doet alsof hij ze voor het uitkiezen heeft. Er heeft zich nog geen enkele topclub gemeld voor Ziyech. Liverpool die gaat ook echt niet komen, dus daar hoeft hij niet op te wachten.

11 november 2019 om 11:19

Hahaha eigenlijk komen punt 1 2 en 3 dus gewoon op hetzelfde neer waarna punt 4 je conclusie is lol

11 november 2019 om 11:22

Ben ik met je eens, maar je hebt ook spelers die zichzelf investeren voor mogelijk naar topclub. Ze zien Spurs als tussenstation. Onder anderen zijn voorgegaan: Bale en Modric. Kane en Son zijn aardig op weg naar een topclub. Vergeet even niet dat je salaris een flinke upgrade krijgt als je naar Spurs gaat.

Ziyech is een verstandige jongen, dus zie ik hem wel tot de zomer wachten met de beslissing over zijn toekomst. Zal er bijvoorbeeld ook van af hangen wat ten Hag doet. De Spurs zijn ontzettend in verval geraakt door hun te zuinige beleid, mogelijk door het nieuwe stadion, dus is het afwachten of ze de Champions League of zelfs de Europa League wel halen....

Whahah dat kan Tottenham helemaal niet betalen. Hakim gaat daar heus niet heen dan kan hij net zo goed bij Ajax blijven.

Is dit niet gewoon een continuering van Van der Vaarts opmerking dat hij een berichtje naar Spurs heeft gestuurd dat ze Ziyech moeten halen? Los daarvan gaat hij niet weg in de winter, dus mocht het bericht kloppen hoeven ze dat niet eens te proberen. Ziyech is duidelijk genoeg geweest over zijn wens om niet tussentijds bij een club in te stappen.

11 november 2019 om 11:40

Inderdaad, Vd.Vaart had met Levy contact gehad dat hij Ziyech moet gaan kopen. Lekkere ex Ajacied die Vd.Vaart...beetje spelers van Ajax aanprijzen bij zijn oude club Tottenham.

Uhm hij wil aleen maar naar een echte topper z zoals Barça real juve city Liverpool verder niet hoor.Ajax is al top nu..

11 november 2019 om 11:25

Ajax is nl top en euro subtop, nou niet naast jullie schoenen gaan lopen na de paar europese uitschieters.

11 november 2019 om 11:36

Ziyech weigerde Sevilla met het argument dat hij dat geen verbetering vond ten opzichtte van Ajax. Overigens is een finale EL en een halve finale CL gewoon Europese top. Alleen qua begroting en dure spelers selectie kunnen we niet tippen aan de City's en Liverpool's van deze wereld. Qua prestaties kunnen we ons wel deelijk meten met clubs als Tottenham.

11 november 2019 om 11:41

@bijcrack Op dit moment zit Ajax bij de beste 10 clubs van Europa. Dus Ajax is op dit moment Europese top.

Dat word een flinke aderlating voor Ajax. Al 3 seizoenen de belangrijkste speler imo. Hoe ga je de creativiteit van Ziyech opvangen? Zulke spelers liggen niet voor het oprapen

11 november 2019 om 11:23

Ik denk dat Stengs wel kan groeien in die rol, of hij hetzelfde niveau zal aantikken vanaf die rechterkant is de vraag maar het talent zit er wel.

11 november 2019 om 11:43

Liever Eriksen transfervrij terughalen of Ihattaren wegkapen bij Psv. Ook Dani Olmo zie ik nog graag naar Ajax komen en Ajax heeft zelf natuurlijk nog Unuvar rondlopen in de eigen jeugdopleiding. Dus Stengs is zeker niet de enige optie.

11 november 2019 om 14:10

De namen die jij noemt zijn natuurlijk totaal niet realistisch. Eriksen kan naar vrijwel elke topclub in Europa, een veelvoud verdienen dan wat hij bij Ajax kan verdienen, ja zelfs tegenwoordig zonder salaris plafond zal Ajax niet kunnen concurreren met bvb Manchester United. Olmo is een geweldige speler maar Ajax is te laat, staat nu op de radar van de Europese top. Unuvar is nog veel en veel te jong om volgend jaar Ajax te dragen, laat hem eerst maar eens meer ervaring op doen in de KKD.

11 november 2019 om 16:05

Alleen lijken de Europese topclubs toch veel twijfels te hebben om Eriksen over te nemen. Ik moet het dus nog maar zien dat ze concreet gaan worden voor Eriksen. Zo niet is Ajax gewoon een mooi alternatief voor hem. En soms kan het snel gaan met de ontwikkeling van een buitencategorie talent. Bazoer stond toen hij 17 jaar was al in de basis van Ajax.

Slechte keus The Spurs inderdaad die ploeg is net als Barcelona in verval en waarom zou hij weg gaan bij Ajax om dat van der Vaart het wil soms? Voetbal plezier is een groot ding voor hem als hij weg gaat krijgt hij dat niet niet meer en dat merk je zeker bij hem!

Ziyech gaat toch niet naar een team gaan dat geen CL speelt volgend seizoen.
Zelfs EL komt onder druk te staan.
De Spurs zullen haast een een nieuw elftal moeten bouwen om terug competitief te worden met de top 5 in de PL.
Geen goede bestemming voor Ziyech lijkt me.

Opzicht lijkt Tottenham Hotspur mij een prachtige vervolgstap voor Ziyech. Alleen dan moet Levy wel met een bod van 40 tot 60 miljoen komen, en Levy staat toch wel bekend als iemand die voor een dubbeltje op de eerste rij zit. Daarbij is Levy ook allesbehalve een makkelijke onderhandelingspartner als een speler van Tottenham Hotspur wilt vertrekken, maar ik moet wel zeggen dat als Ziyech aankomende zomer naar Tottenham Hotspur vertrekt dat hij dan 27-jaar is (hij wordt op 19 maart 2020 27-jaar) en dan denk ik dat clubs boven het niveau Tottenham toch minder happig zullen zijn om Ziyech uiteindelijk over te nemen als hij daar goed presteert. Ik verwacht na dit seizoen eigenlijk toch echt wel dat Ziyech zal vertrekken en dat dacht ik in de afgelopen twee zomertransferperiodes ook al, maar toen bleef hij telkens. Maar ik denk dat de clubs nu langzamerhand toch wel overtuigd zullen zijn, want vorig seizoen maakte hij al een sterke indruk in de Champions League en ook dit seizoen speelt hij wederom goed in de Champions League. Daarbij heeft hij heerlijke goals gemaakt tegen Valencia en Chelsea (al was zijn goal tegen Chelsea wel met wat geluk) en speelde hij ook gewoon goed. Met name afgelopen week tegen Chelsea was Ziyech echt aan het toveren en speelde hij tot de 2 rode kaarten van Ajax (na de 2 rode kaarten werd Ziyech ook direct gewisseld) echt gewoon sterk, met 2 assists en 1 vrije trap waar een eigen goal uit kwam.

Tottenham is aan het bekijken hoe duur Ziyech is? Dat is gewoon Overmars bellen en je weet het?

Ik zou als ik Ajax was nu echt hoog in de boom gaan zitten (doet Tottenham ook altijd en we hebben wel genoeg aan Tottenham verkocht).

80 miljoen en Ziyech is voor Tottenham, en ja ik weet het dat is extreem veel maar een type Ziyech kan je nooit kopen als Ajax zijnde en een Unuvar is nog lang niet zover (en nog maar afwachten hoe goed die gaat worden).

Ajax kan nu best hoog in de boom gaan zitten en zo niet dan blijven ze lekker. Denk zolang Ajax presteert dat die jongens het ook niet eens zo erg vinden.

Als ziyech naar het buitenlandgaat dan kan hij het beste naarla liga gaan is geen type speler voor de pl,is te traag en is fysiekook niet sterk genoeg maar is wel een uitstekende voetballer met een fantastische techniek

Geen schijn van kans voor Tottenham. Ziyech mikt op een hogere club, andere spelopvatting, een club met kansen op titels en CL. En Ajax mikt tegenwoordig op clubs uit de Europese top, oftewel clubs met een grote portemonnee.

Interessant. Wil zyech daar naar toe? Wat gaat ajax vragen? Wat gaat tottenham bieden?
Ik denk dat zyech dit geen stap vooruit vind en dat tottenham niet gaat bieden wat ajax zal vragen

Ik zou me nog kunnen voorstellen dat Spurs een bod doet waarbij een ex Ajacied een deel van de ruil zou invullen. Vertonghen en Alderweireld zouden daarvoor gevraagd kunnen worden, alhoewel juist Eriksen qua positie het dichtst bij die van Ziyech komt. Ik zelf ben niet wild van het idee een van de Belgen te zien terug komen. Ajax heeft behalve Blind en Veltman al enkele jongeren (alvarez/schuurs/pierie) achter de hand en ik ben er niet voor hun toekomst bij Ajax verder te laten vertroebelen door Vertonghen en/of Alderweireld.

Wat is een megabod, 80, 90 of 100 miljoen? Ajax is al grote bedragen gewend.

Zyeck gaat nooit naar Tottenham.Hij mij hoger.Hij kan naast goed voetballen ook goed nadenken.En dan weet hij dat Tottenham voor een hele vernieuwing staat.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren