Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘UEFA maakt plannen voor Champions League-finale in New York’

Laatste update:

De UEFA is van plan om de finale van de Champions League in 2024 af te werken buiten Europa. Volgens Morning Consult bekijkt de Europese voetbalbond de mogelijkheden om de finale in de Verenigde Staten te laten spelen, met New York als bestemming. Het zou de eerste keer zijn dat de finale van het miljardenbal buiten Europa wordt afgewerkt.

De UEFA zou de commerciële partners inmiddels op de hoogte hebben gebracht van de plannen om de finale naar de Verenigde Staten te brengen. TEAM Marketing AG, een Zwitsers bedrijf dat namens de UEFA wereldwijd opereert, heeft betrokken partijen laten weten dat de Europese voetbalbond op New York mikt voor de Champions League-finale. De voorkeur gaat uit naar het Metlife Stadium in New Jersey als strijdtoneel. Tegenover Morning Consult wil zowel de UEFA als TEAM niet reageren op de geruchten.

De onderhandelingen zouden zich in een vroeg stadium bevinden. Eerder dan 2024 zal een Champions League-finale buiten Europa niet mogelijk zijn. Dit seizoen staat de finale voor zaterdag 30 mei in het Atatürk Olimpiyat Stadion in Istanbul op het programma. De finale van 2021 is toegewezen aan Sint-Petersburg, terwijl de finales van 2022 en 2023 worden gespeeld in respectievelijk München (Allianz ArenA) en Londen (Wembley). Het is nog onduidelijk wanneer de locatie voor de finale van 2024 bekend wordt gemaakt.

Ben jij voor of tegen een Champions League-finale buiten Europa?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Jammer van alle commerciele belangen waar fans dan de dupe van worden, maar liever New York dan bijvoorbeeld een Baku van de afgelopen EL-finale. Amerikanen weten wel hoe ze zoiets moeten organiseren.

9 november 2019 om 10:48

Vind je? Subjectief natuurlijk, maar de pompeuze manier waarop Amerikanen sportwedstrijden vormgeven en beleven is iets waar ik nooit aan zal kunnen wennen. Veel te veel poespas er omheen. Maar wat vooral jammer is, is dat het voetbal zo groot heeft kunnen worden door de massale aandacht die er is. Dit komt door de fans. Dat je dan als 'beloning' naar de USA moet om je favoriete team in de CL-finale te zien spelen is te belachelijk voor woorden. En dan ook nog eens in een land waar voetbal een veredelde amateursport is. En het jammere is, al boycotten alle fans van Real Madrid of Juventus die toekomstige finale, het stadion zit toch wel vol. En de uitzendrechten worden toch wel verkocht. Niemand bij de Uefa die erom maalt. En wij laten ons als makke schapen maar alles welgevallen. Wat een wereld.

9 november 2019 om 10:55

Dat is jouw mening. Zelf vind ik dat groots aanpakken wel wat hebben, vooral als je er fysiek bij bent. Ik denk dat veel fans het niet eens erg vinden om naar een stad als New York te gaan, mits het financieel mogelijk is. Ik ben het er wel mee eens dat je een grote groep supporters buiten sluit op financieel gebied.

9 november 2019 om 11:13

Rond 3 uur s'middags een CL finale kijken, geweldig toch?!

9 november 2019 om 11:43

Waarom zouden ze daar om 9u in de ochtend een voetbalwedstrijd gaan spelen?

9 november 2019 om 11:47

3 uur in het stadion in New York is 9 uur in Nederland.

9 november 2019 om 12:01

Ik denk dat fans met een paar ton op de bank daar geen probleem mee hebben. Voetbal wordt op die manier een elitesport. De UEFA is de meest hypocriete, corrupte organisatie die op aarde bestaat. Links lullen over gelijkheid etc, rechts zakken vullen. Het is te beschamend voor woorden. Prima als je het voetbal tot op het bot wil uitbuiten, maar laat dan dat kotsmisselijke gezwets over een betere wereld achterwege.

9 november 2019 om 12:15

Dat is ook wel overdreven, je vliegt tegenwoordig voor een paar honderd euro op en neer naar New York, dus qua kosten zal het echt niet zo'n heel groot verschil maken.

Als ze dan toch een finale buiten Europa willen, dan is NY wel een puike locatie lijkt me. Echter, zal het dan heel snel overgaan naar minder leuke plekken, zoals in het midden oosten. Dus ondanks dat ik denk een keertje in NY is geen probleem, ben ik bang voor het precedent dat het schept. Dan heb je straks 1 keer in de 5 jaar een finale in Europa, omdat de andere finales steeds op een ander continent worden gespeeld.

9 november 2019 om 12:26

Nu ga je toch ook niet elk jaar naar de finale? En mensen lijken te vergeten dat je in Europa ook tijdzones hebt, dat wordt nu prima gemanaged.

9 november 2019 om 13:46

mag weg!

9 november 2019 om 15:35

Dan is het in NY 9/10 u ‘s ochtends. Denk dus eerder dat het daar om 3 uur ‘s middags zal zijn en hier dus avond. Ben benieuwd hoe laat het uiteindelijk wordt.

9 november 2019 om 22:58

Ik hield in dit geval rekening met het feit dat het in Europa nog steeds rond 9 wordt uitgezonden, wat dus 3 uur s'middags in NY zou zijn. Neem niet aan dat ze het om 9 uur s'avonds gaan laten spelen in NY zodat het diep in de nacht voor Europa speelt toch?

9 november 2019 om 12:28

En als je het buiten Europa organiseert. Is New York natuurlijk de beste stad. Alleen van haar naam al worden miljoenen mensen opgewonden.

Laten we de finale van het grootste Europese clubtoernooi in Amerika houden, puik plan!

9 november 2019 om 11:00

Zal toch best wat inzitten, of niet Finjaloff?

9 november 2019 om 11:38

Nee, daar zit niks in. Ik denk ook niet dat elke superclub erop zit te wachten (Bayern en Engeland).

9 november 2019 om 12:02

Hangt ervanaf aan wie je het vraagt. Die clubs hebben een groot publiek in de vs, en willen dat graag uitbreiden. Hun voorzitters zien dit dus ongetwijfeld zitten. Vraag het een trainer of ander voetbalmens en die zal het ongetwijfeld niet bevallen. Die doen weer liever alleen gesloten trainingen.

9 november 2019 om 12:07

Ik ben het met je eens Anne. Totaal ridicuul. Fans worden de dupe van de moneygrabbing bonden en clubs.

9 november 2019 om 12:23

Gek want ik voel me totaal niet de dupe...

9 november 2019 om 13:10

Jij hebt dan ook je tv hé Glory Zonder gekkigheid, het is een Europees toernooi en zodoende moet her Europees blijven. Wij gaan toch ook geen Mayorleague finale hosten?

9 november 2019 om 13:16

Dan ben je geen echte supporter lijkt me? Hoe kan je het nou een goed idee vinden de finale van het europese clubtoernooi op een ander continent te houden?je gaat toch ook niet koningsdag in madagaskar houden?

Dan hoop ik dat psv dat jaar niet de finale haalt. Is onbetaalbaar voor mij.

9 november 2019 om 10:51

Ja ik hoop ook dat Feyenoord of Excelsior dat jaar niet de finale haalt.

9 november 2019 om 10:53

Wel vet dat Ajax deze primeur mag gaan maken. Goed voor het Nederlands voetbal.

9 november 2019 om 10:56

Mooie reactie Glory. Wat mij betreft volgt ook Feyenoord het succes van Ajax.

9 november 2019 om 14:01

Krijgen de spelers van Ajax gratis kaartjes dan?

9 november 2019 om 11:00

Je hebt nog 5 jaar om te sparen.

9 november 2019 om 11:05

Ik hoop het ook niet, maar ik vrees ervoor .

9 november 2019 om 11:55

Misschien denkt van Bommel in het belang van ons supporters en is hij bewust de ontwikkeling van PSV aan het hinderen

9 november 2019 om 12:20

Zo duur is het niet hoor... Qua kosten daar is het allemaal gelijk (hotel, eten etc) en dan heb je dus een vliegticket, maar die heb je tegenwoordig ook al voor een paar honderd euro.

Dat betekent overigens niet dat ik het eens ben met dit plan, vooral omdat het dan na NY zeker Abu Dhabi of Beijing wordt waar gespeeld gaat worden... Dan zijn er nog maar af en toe finales in Europa.

9 november 2019 om 21:45

Een ticket heb je helemaal niet voor een paar honderd euro. Er zijn altijd maar een paar goedkope tickets beschikbaar. De meeste personen gaan minimaal 1200 euro betalen.

10 november 2019 om 09:35

sorry maar als je 1200 euro betaald om op en neer te vliegen naar New York dan ben je echt slecht in prijzen vergelijken. Ik ben enkele keren op en neer gevlogen naar de VS en heb nooit meer dan 600 misschien max 700 euro voor een retour ticket betaald. En dat was eigenlijk al heel wat jaren geleden. Afgelopen jaar heb ik nog gezocht naar tickets en toen was de gemiddelde (lage) prijs zo'n 450 euro voor een retour ticket. Als je meer dan 600 euro betaald voor een retourtje dan moet je echt ff beter prijzen leren vergelijken

Grenzen vervagen en voetbal zal op een gegeven moment ook in de vs de nummer 1 sport zijn. Hoe gaat de uefa, die als organisatie aan Europa gebonden is, zijn leidende positie behouden? Het lijkt alsof ze erg met die vraag bezig zijn.

9 november 2019 om 10:52

Dat gaat nog heel lang duren. American Football en basketball zijn voorlopig niet te evenaren. Honkbal evt wel

9 november 2019 om 10:55

Klopt, maar het is onvoorkomelijk. Voetbal is de enige mondiaal populaire sport. Ook de grenzen van de vs vervagen. Sport wordt grotendeels via internet beleefd. Zoals wij nu doen.

9 november 2019 om 12:06

Ik denk niet dat dat gaat gebeuren. En hoezo is voetbal enige mondiaal populair? Wat denk je van basketbal?

9 november 2019 om 12:27

Daar denk ik niks van, je zult je punt zelf moeten maken.

9 november 2019 om 13:14

Basketbal een mondiale sport AFCA_Yiddo?

9 november 2019 om 13:17

Is vrij populair in vooral zuid europa en de balkan. Zoek maar is op youtube naar panathinaikos basketball of naar rode ster dan zie je dat het vrij populair is.

9 november 2019 om 13:58

@afca410xxx; Inderdaad, moest het opzoeken want had geen idee daar ik dit nooit op de Nlse, Engelse, zeg maar op de westerse tv zie. Maar zo groot als in de US zal het hier nooit worden.

Ajax ligt goed op schema om de Amerikaanse markt te pakken en structureler mee te doen in de Europese top. Het zou mooi zijn als ze in Nieuw Amsterdam de cup pakken. Dan is wat mij betreft de cirkel rond.

9 november 2019 om 13:15

Ik help het je hopen Myvision, maar zo'n kunstje zie ik je cluppie (nog) niet maken. Zo ook in 2024 nog niet

9 november 2019 om 21:47

Dan hoop ik dat mijn clubje dan de finale laat schieten. Cl wedstrijd moet gewoon in europa.

9 november 2019 om 11:00

Yes opdoeken maar!

Een Europees toernooi moet je gewoon in Europa houden! Eredivisie wedstrijden moet je gewoon in Nederland houden! Ek wedstrijden horen in Europa te worden gespeeld! En de Amerikaanse league moet je ook lekker in Amerika houden!

9 november 2019 om 11:08

Ze zijn het kennelijk niet met je eens.

9 november 2019 om 11:27

jaaah... het is toch juist het mooie om naar een land of stad toe te gaan waar het wordt gespeeld? Qua sfeer, ambiance... Tuurlijk afstanden reizen en haast geen kans hebben op een kaartje.. maarja dat maakt het toch ook juist speciaal en het hoort er gewoon bij. Een Feyenoord - Ajax, hoor je toch gewoon in de Kuip te spelen. Moet er toch niet aan denken als die in Dubai moet worden gespeeld, vanwege oliesjeiks ofzo (deze hele ambiance en sfeer van de wedstrijd is dan weg)

9 november 2019 om 11:55

Maar je kan er toch nog steeds heen? New York of Istanbul is op dat vlak om het even. Onze klassieker is als product niet aansprekend genoeg buiten Nederland maar voor de CL finale is het publiek zo groot dat je dit makkelijk kan doen.

9 november 2019 om 21:49

Ik zou zeggen pak de landkaart erbij. De finale wordt dit jaar gewoon in europa gespeeld, maar dat weet jij blijkbaar niet.

10 november 2019 om 10:51

Die opmerking snap ik niet.

Tuurlijk goed voor het milieuals duizenden mensen moeten overvliegen. Ook fijn voor de fans.

9 november 2019 om 11:10

Dat moet nu ook, elke CL ronde opnieuw.

9 november 2019 om 11:54

@glory, New York is voor Europeanen natuurlijk wel wat verder vliegen dan de gemiddelde Europese bestemming. Daarbij zijn er bij een doorsnee CL-wedstrijd misschien iets van 1000 of 2000 uitsupporters aanwezig, maar bij een CL-finale zijn het er tienduizenden. Meneertjej snijdt een terecht punt van kritiek aan.

9 november 2019 om 11:58

Yes maar er zijn 16 cl wedstrijden per ronde. New York is verder dus het is op dat vlak erger, maar we kunnen niet doen alsof het milieu argument zwaar aan ons weegt als we dolgraag willen dat onze clubs en landenteams internationale toernooien spelen waar supporters bij mee gaan.

9 november 2019 om 12:09

Ik ben het met je eens. Maar voor de 16 cl wedstrijden per ronde zie ik helaas geen oplossing, want iedere club heeft recht op een thuis- en uitwedstrijd en voetbal zonder uitsupporters geeft een stuk minder sfeer. Maar dat betekent niet dat je gelijk helemaal geen rekening meer met het milieu hoeft te houden. Een CL-finale in New York spelen is vanuit milieu-oogpunt niet echt te verdedigen aangezien ieder team uit Europa komt. Je kunt er best een beetje rekening mee houden voor zover dat mogelijk is.

9 november 2019 om 12:42

Mja daar kan ik het niet mee oneens zijn dit draadje sluiten we af.

9 november 2019 om 11:11

Het idee is juist dat de CL finale dichterbij de fans op het Amerikaanse continent wordt gebracht.

9 november 2019 om 11:57

The champions league soccer final! Klinkt goed.

9 november 2019 om 12:30

Italianen noemen het Calcio, daar hoor je nooit iemand over.

9 november 2019 om 12:44

Als er clubs uit de vs mee zouden doen zou ik het helemaal kunnen begrijpen. Baku vond ik bijvoorbeeld ergens nog te begrijpen. Dit is echt van de pot gerukt, weer alleen voor geld.

Dat zou echt jammer zijn, het is eigenlijk toch wel een schande dat de Fifa en Uefa steeds op het geld uit zijn. Hopelijk komt er in de toekomst een bestuur dat echt van voetbal houd in plaats van geld. Zelf ben ik nu al 3x naar de stad afgereisd waar de finale gespeeld wordt, echt een aanrader zelf zonder ticket voor de finale is het de moeite om naar de stad af te reizen en de wedstrijd daar gezellig bekijken in een lokale bar. Het zou jammer zijn mocht ik daarvoor helemaal naar New York moeten..

9 november 2019 om 11:12

Maar wat betekent dat dan, van de sport houden? En kan dit niet bijdragen aan de ontwikkeling van de sport? Als het publiek groter wordt? Of is groter publiek slechter, dat kan misschien maar waarom denk je dat dan?

9 november 2019 om 11:28

Baku ben je langer onderweg dan naar NYC. Ik vind het prima zolang het naar een ontwikkelde stad met feeling voor voetbal gaat.

9 november 2019 om 11:44

Maar Baku ligt in Europa of op zijn minst in een land waar de ploegen meedoen aan de Europese toernooien. Dat maakt toch wel een aanzienlijk verschil. En langer onderweg ligt er maar net aan waar je vandaan komt. Als je uit Duitsland komt, of uit Italie, ben je echt een stuk sneller in Baku dan in New York.de afstand van Amsterdam naar Bakoe is ruim 2000 kilometer korter dan naar New York.

9 november 2019 om 15:06

Dit was meer persoonlijk voor Siemen - die na 3 CL-finales nu ‘helemaal naar NYC moet’. Dat valt reuze mee als je vorig jaar nog een finale in Baku hebt gehad.

9 november 2019 om 17:48

De vorige Champions league finale was gewoon in Madrid hoor

Buiten het tijdsverschil boeit dit toch niet meer. Fans krijgen amper kaartjes en ze zijn te betalen. Commercie blijft t winnen van de normale supporters

9 november 2019 om 11:14

Ik geef geen cent uit aan voetbal en geniet er evengoed van. Sorry, voetbalindustrie!

9 november 2019 om 12:47

Je helpt ontzettend glory, je aanwezigheid op voetbalsites en het kijken naar wedstrijden maakt dat je de voetbalindustrie geld geeft. Wellicht voel je het alleen niet in je portemonnee.

9 november 2019 om 12:52

Klopt, ik zit wel naar allerlei reclames te kijken en doe bijdrages op VZ (of dat probeer ik), maar dat is het.

9 november 2019 om 13:24

Net zo druk met voetbal als een stad/stadion bezoeker buiten de reis Glory, je contributies aan VZ community " Priceless"

Tja, het is een kwestie van commercie. Eerst New York, daarna volgt ongetwijfeld Dubai een keer en China en de rest van de wereld. Geld is de primaire motivator van de Uefa als het gaat om het merk Champions League. En waarom? Zodat spelers salarissen per week kunnen verdienen die Jan Modaal in zijn hele leven niet bij elkaar gewerkt krijgt. Ik houd er niet van, maar het is de realiteit van de dag. Daar gaan we niets tegen kunnen doen, anders dan stoppen met consumeren, maar dat doen we (en ik) toch niet...

9 november 2019 om 11:43

Geld, dat hebben ze al. Uefa is vooral bezorgd om haar positie in de toekomst. Daarom moeten ze zowel naar binnen als buiten Europa kijken.

9 november 2019 om 20:06

Ach joh wie houdt je voor de gek. UEFA bezorgd? Voetbal is de grootste sport in Europa en zal dat altijd blijven. Nu willen ze door middel van dit soort acties ook de Amerikaanse markt veroveren. It’s all about the money

10 november 2019 om 10:54

Het is een kwestie van tijd voor voetbal ook in de VS de grootste sport is. Als de Uefa niet nu de Amerikaanse markt verovert, verliezen ze in de toekomst hun leidende positie. Snap je?

Het grootste Europese clubtoernooi met een finale in de VS. Janken met de pet op. Wat is de volgende stap? Het EK afwerken in China? Fijn ook voor de echte fans van de clubs die de finale halen, of een hele dure reis of de finale kijken op een heel raar tijdstip (3 uur 's middags). Maar er zullen hier vast mensen zijn die dit een briljant idee vinden, zal maar niet zeggen wat ik van die mensen vind...

9 november 2019 om 11:46

Raar tijdstip, daar kijk ik ook tegen op, maar dat houdt F1 fans ook niet tegen. Dure reizen heb je nu al. Je sluit hem een beetje bizar af.

Gaan de Amerikanen dan ook de NBA finals en de Superbowl in Europa organiseren? Ohh, dat willen ze niet omdat het een Amerikaans evenement is met enkel Amerikaanse clubs en Amerikaanse supporters. En terecht ook. Daarom hoort de Champions League finale in Europa.Een WK om de 20/24 jaar in Amerika organiseren? Prima, het blijft een mondiale sport. Een WK voor clubteams in Amerika? Ook prima.De finale van het grootste Europese clubtoernooi in Amerika? Hell no, dit is onze cultuur. Organiseer lekker je eigen clubtoernooi.

9 november 2019 om 11:48

Alle amerikaanse pogingen om American Football hier populair te maken zijn tot nu toe gestrand. Maar ze zijn er zeker geweest. Niet te vergelijken met het voetbal dat in de vs de snelst groeiende sport is waar enorme kansen liggen voor een organisatie als de uefa.

9 november 2019 om 12:10

Onzin. Als de FIFA dit zou organiseren zou je gelijk hebben maar het gaat hier over de UEFA en zij horen de belangen van de Europese clubs en supporters te vertegenwoordigen. Daar hoort een finale in Amerika organiseren niet bij. Waarom zou je als Europese bond een finale organiseren in een continent dat zelf geen clubs mag afvaardigen?Hebben de clubs, supporters of Europese TV kijker daar enige voordeel bij? Nee.Daarnaast hebben de Amerikanen inderdaad enkele pogingen gedaan om basketbal en American Football hier populair te maken maar zij hebben hier nooit een finale georganiseerd. En terecht trouwens, laat ze lekker hun eigen Amerikaanse Champions League organiseren.

9 november 2019 om 12:32

Ik herrinner me nog een veld van spurs, toen psv daarheen moest wat totaal vernietigd was door een american football match xD

9 november 2019 om 12:35

Ze hebben hier nooit een finale georganiseerd omdat ze nooit de interesse en het publiek ervoor hebben kunnen creeren. In de vs is er wel al een publiek ontstaan. De uefa vertegenwoordigd de clubs, niet de supporters. En de grootste Europese clubs hebben belang bij finales buiten Europa. Uefa heeft dan wel de E van european in de naam, ze zijn kennelijk niet met je eens dat ze zich moeten beperken tot de Europese markt.

Wat een ongelofelijk waardeloos plan. Ik ben vorige maand in Amerika geweest en voetbal leeft daar totaal niet. En wat te denken van al de supporters van de clubs die in de finale staan. Je speelt voetbal voor de supporters, helaas denkt de Uefa daar anders over.

9 november 2019 om 14:41

Je bent ff aan komen waaien in de VS en dan kan jij al spreken over dat het voetbal er niet leeft... onzin! Toen ik er woonde kwam het in opkomst, en nu een aantal jaar later zitten de stadions er wekelijks gevuld. Het voetbal word groter en groter in de VS, bekrompen denkbeeld probeer je te plaatsen.

Verleden jaar CL-finale in Kiev,el finale in Kazachstan (of Azerbeidjan...) Komend jaar Istanbul de CL-finale en nu dit weer. Belachelijk,een "europees" toernooi heet het dan...

9 november 2019 om 11:59

Istanbul is niet zo raar toch? Schitterende stad die voetbal ademt.

9 november 2019 om 12:30

Schitterend land ook, die mensen onderdrukt -.-

9 november 2019 om 13:08

Ja om een derby Gala-Fenerbahce te bezoekn ben ik met jou eens. Niet voor een Europese finale,atatã¼rk stadion ligt ver buiten de stad,busverbindingen zijn er niet,taxi's hanteren ineens woekerprijzen etc

9 november 2019 om 12:50

Scouserper, allemaal landen die aangesloten zijn bij de uefa, istanbul ligt nota bene (deels) in europa.

9 november 2019 om 13:04

Hachelijke onderneming om deze stad te bereiken bij een finale,in t verleden gedaan... Atatã¼rk ligt ook niet echt bij het stadscentrum Besef goed dat t ook Europa is,maar binnen Europa is het voor een supporter uit dgrote competities Verweggistan met bijbehorende problemen,daarom meldde ik deze!

9 november 2019 om 21:56

Je kunt gewoon een metro of bus pakken vanaf ataturk.

Al dat geouwehoer over stikstof, CO2, klimaatverandering etc en wat doen we? Laten we een Europese voetbal finale aan de andere kant van de Atlantische Oceaan spelen. Weer een paar extra vliegtuigen de wereld over jagen.
Nog even en je mag naar Tokio voor Real Madrid - Barcelona. Alles voor de centen, met de impact op de voetballers en supportets houden we geen rekening.

9 november 2019 om 12:37

Is toch mooi voor de supporters in die landen? De voetballers leven hun droom.

Top plan, ik zou als knvb zijnde meteen gaan kijken of de knvb beker ook in Oost Europa kan

9 november 2019 om 12:40

Hoeveel kost het nu? Oprechte vraag

9 november 2019 om 12:52

Logisch verstand zegt toch wel dat geen een reis binnen europa zo duur is als naar new york. Dat snap je toch zelf ook wel glory

9 november 2019 om 12:57

CL weekend New York kost 3000 en CL weekend Londen 2500 of zo? Ik heb echt geen idee. Maakt die 500 dan het verschil van gaan of niet gaan?

9 november 2019 om 13:31

Vlieg jij naar Londen via China? Glory je loopt steeds meer onzin te lullen in dit artikel. Als die Amerikaanse fans graag een Champions league finale willen bezoeken staat het hen vrij om hier naartoe te komen, maar de meeste fans zitten hier en die moeten gewoon de finale kunnen zien in Europa. Laat die Amerikanen zich lekker bezighouden met sporten die alleen populair zijn in Amerika.

9 november 2019 om 14:42

Nou dat hoeft dus straks niet meer want de CL finale komt naar New York

9 november 2019 om 21:57

Londen kun je voor een prikkie heen. Zelfs met de trein of auto als je dit wilt.

10 november 2019 om 10:48

Maar CL finales, uitgaan in Londen en hotels tijdens grote evenementen zijn niet zo goedkoop. Denk dat je hier makkelijk veel geld aan uitgeeft, of het nou in Londen of New York is. Het geld argument vervalt dan ook. Als je geld wilt besparen moet je niet naar dit soort evenementen gaan.

10 november 2019 om 10:59

Ben jij een woordvoerder van de uefa? Hotels en het uitgaan in Amerika is dus blijkbaar gratis? Je hebt mensen die onzin verkopen, en mensen die nog meer onzin verkopen, jij valt onder de 2e categorie. Geld is wel degelijk een factor. Als het allemaal zo goedkoop was hé, waarom kiezen mensen dan vaker voor 3 dagen Londen, dan 3 dagen Amerika?

10 november 2019 om 13:47

CL finale londen is duur, CL finale new york is iets duurder, als het verschil tussen de twee je te veel is moet je sowieso niet naar CL finales gaan.

Ja nog een paar jaar en dan is bv Ajax-Roma in Kaapstad. De Uefa maakt het voor de supporters helemaal kapot. Italiaanse supercup toch ook al jaren niet in Italië.

9 november 2019 om 12:39

Klopt, die doen dat al tijden buiten Italie en ik lig er niet wakker van. Ik zou evengoed op dezelfde manier naar de CL finale Ajax Roma in Kaapstad kijken: vanuit mijn luie stoel.

9 november 2019 om 13:57

Ja en dat bedoel ik nou niet he. En stel dat dit in de groepsfase zou gebeuren?het is voor de supporters toch niet te doen . Meer reistijd extra vrij nemen en dan de kosten nog.

9 november 2019 om 14:45

Ja maar in de groepsfase heb je uit en thuis wedstrijden. Dit kan daarom kan dit alleen met finales. Al lijken ze in Spanje wat anders van plan, als er competitie wedstrijden naar de vs worden verplaatst dan ontneem je clubs thuisvoordeel. Dat is natuurlijk niet eerlijk. Maar dat is nog niet gebeurd.

Dat het in een Aziatische staat is dat lid is van de Uefa kan ik nog begrijpen, dit slaat nergens op.

Begin voetbal steeds minder leuk te vinden op deze manier.

9 november 2019 om 12:50

Echt? Ik ga dit weekend eredivisie kijken en wat premier league en dat zal voor mij even leuk zijn als altijd.

Goed plan! En aangezien ze in Amerika heel erg zijn van "voor wat hoort wat", neem ik aan dat de NBA Finals plaats gaan vinden in Martiniplaza?er zijn al lange tijd signalen dat voetbal niet meer voor supporters maar voor de commercie is. Als dit doorgaat is het officieel dat supporters er niet toe doen.

Idioot. Allemaal supporters onnodig laten overvliegen. Snap niet dat je anno 2019 nog met zulke plannen kan komen! Maar he, liever goed cashen!

Er spelen in usa ook zaken als visum/toelating. Voetballers met een strafblad of non eu residents of voetballers met een lopende case (e.g Ronaldo) zullen misschien issue hebben met usa binnenkomen. En dan heb ik nog niet over supporters.

Commercieel lucratief, de fans in Europa doen er toch al niet toe, nu alleen nog even de juiste ploegen in de finale krijgen...
UEFA is steeds meer en meer de Fifa aan het nadoen.
Ik vind het bedroevend, maar goed ik ben een fan en tel dus niet meer mee.

Wat een onzin je hebt te maken met Europese clubs en die kunnen dan tegen een fortuin hun club in de finale zien. Nee laten we naar Amerika gaan en Amerikanen die finale laten zien dat zal goed zijn.

Misschien leuk voor de inkomsten van de uefa maar dit voegt echt niets toe. Hoop steeds meer op een CL opgericht door de clubs zodat we van de Uefa af zijn en gewoon weer normaal naar de clubs gekeken worden.

Je zal toch ook never nooit een NFL of NBA finale in Europa zien. Echt degene die dit verzint is echt niet goed wijs.

9 november 2019 om 14:50

Maar die nieuwe CL opgericht door clubs! Dat wordt dus een soort unie van Europese voetbal clubs! Hoe zullen we hem noemen? Deze nieuwe unie zal het voetbal vast klein en charmant houden.

New Jersey is niet New York, Voetbalzone.. De titel klopt niet. Buiten Europa is onzin maar geld regeert dus verbaasd me niks.

9 november 2019 om 14:48

Je hebt New Jersey stad en New Jersey New York

9 november 2019 om 17:04

Nee officieel heb je gelijk, maar de titel klopt wel. De New York Giants & New York Jets spelen in Metlife.gebeurt wel vaker dat het niet in de stad zelf is en New Jersey hoort n beetje bij metro NY. Een American Football stadion past niet in de stad zelf.

Waarom zou je het houden in een stad waar mensen voetbal voor meisjes vinden en ze nauwelijks een prof league hebben. Oh wacht, geld, duh. Ach maakt het uit, Feyenoord speelt die finale heus niet, dus ik kijk het toch op TV.

Verschrikkelijk besluit en dat zeg ik terwijl het mij nog goed uitkomt om dat ik zelf in New York woon. De Ueefa is een stel bizarre geldzuchtige gekken geworden die het oog op de realiteit hebben verloren en overduidelijk geen echte band hebben met voetbal.hoe kan je in hemelsnaam de Europese club competitie finale spelen op een ander continent. Moet de normale man nu buiten een astronomisch duur kaartje ook een vliegticket van 1300 euro te betalen voor 2 dagen? Je verpest het voetbal gewoon, het voetbal hier is gewoon slecht hier en er komeen alleemaal domme dingen bij kijken die je niet in Europa ziet. Ze hebben de Superbowl of NBA Finals toch ook niet in Europa of China/ Het gaat gewoon alleen maar om de centen bij de Uefa, er is niks van respect, of equality of for the love of the game. Het is alleen for the love of the money.

Kan er geen fifa champions league komen inplaats van uefa champions league? Lijkt me wel mooi dan heb je ook ploegen uit argentinie en brazilie die mee doen

Totally ridiculous je gaat ook niet de super bowl naar Parijs halen gewoon bah dit voorstel

Kansloos. Hoop fans die dat financieel niet trekken.

10 november 2019 om 10:50

Die fans moeten sowieso niet naar CL finales gaan, of ze nou in New York of Istanbul spelen maakt dan ook niet uit.

12 november 2019 om 16:10

Nee niet als ze buiten Europa gehouden gaan worden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren