Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Alarmbellen rinkelen bij PSV: ‘Hij was meedogenloos, het was zeldzaam’

Laatste update:

PSV speelde zaterdagavond met 2-2 gelijk tegen Sparta Rotterdam, tot teleurstelling van Denzel Dumfries. De rechtsback van de Eindhovenaren baalde van het zoveelste puntverlies van PSV dit seizoen en liet dat na afloop blijken. Het Eindhovens Dagblad zag dat Dumfries er even helemaal klaar mee was.

“Ik miste de uitstraling en een over-mijn-lijk-mentaliteit. Als je vorige week zo verloren hebt tegen AZ (0-4, red.), verwacht je dat niet”, zo wordt de back geciteerd. “Ik ben wel klaar met de onzin die we elkaar elke week verkopen, als we zeggen dat we dicht bij elkaar willen blijven en voor elkaar willen vechten. We laten het allemaal maar over ons heen komen. Ik mis het besef dat we per se niet gaan verliezen.”

Volgens het dagblad sloeg Dumfries 'luid en duidelijk' alarm. 'Waar is PSV in vredesnaam mee bezig de laatste weken, zo vroeg Denzel Dumfries zich openlijk af. Voor de 23-jarige international is de maat vol na de vierde domper op rij voor de Eindhovenaren, waar het woord crisis inmiddels met een hoofdletter mag worden geschreven', zo schrijft de krant.

'Op een ongebruikelijke manier duidde Dumfries wat er aan de hand is bij PSV, waar het vrij zeldzaam is dat keiharde kritiek vanuit de binnenwereld wordt geuit. Voor vijf camera's was hij meedogenloos voor zijn team en hij wekte de indruk dat hij nog wel vijftig interviews had kunnen geven. De rechtsback had absoluut geen behoefte aan balsem voor de ziel', aldus het Eindhovens Dagblad.

Verwacht jij dat PSV dit seizoen als tweede eindigt in de Eredivisie?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Tja hij zal hiervoor wel teruggefloten worden...Heeft wel gelijk lijkt me

4 november 2019 om 11:45

Alleen huichelaars zijn bang voor de waarheid. En Dumfries spreekt de waarheid. Als hij hier intern voor op zijn falie krijgt is het dus duidelijk wat die persoon/die mensen binnen PSV zijn.

4 november 2019 om 14:08

De gedachte dat je, altijd en overal, de waarheid mag én moet spreken is onzin. Ga even na bij jezelf. Als jij daadwerkelijk de hele dag lang alleen maar eerlijk zou zijn tegen iedereen heb jij binnen een paar uur geen baan meer, dumpt je vriendin/vrouw jou en zit je in de bak voor ernstige belediging en discriminatie. Of Dumfries hier nu de waarheid spreekt of niet (want 'waarheid' is nu eenmaal niets anders dan perspectief, universele waarheden bestaan namelijk niet), is irrelevant. Als hij kritiek heeft (terecht of onterecht) dan bespreek je dat intern met die mensen waar het om gaat, rechtstreeks. En niet via de media. Of bedoelde jij te zeggen dat jij het wel prettig zou vinden als jouw collega snoeiharde kritiek heeft op jouw functioneren en dat in de krant zet? Of zou jij dna tegen hem zeggen: 'hey maat, als je wat te zeggen hebt, zeg dat dan recht in mijn gezicht'?? Geef eens eerlijk toe!

4 november 2019 om 16:34

Allereerst: natuurlijk zijn er wel universele waarheden. 1+1=2, om er maar één te noemen. Daarnaast is toetsbaarheid ook een belangrijke factor in het vinden van waarheden, vooral in de wetenschap. Als je onderzoeken kunt repliceren en meerdere keren tot dezelfde conclusie komt dan wordt een hypothese geaccepteerd als waarheid. Pas deze methode toe op de comments hier, maar ook andere PSV topics op VZ. Wat vind je dan? Je vindt een overgrote meerderheid die het met Dumfries eens is. En het zijn echt niet alleen fans van één club die PSV op een dergelijke manier zien. Dumfries pikt niemand er bij naam uit, hij spreekt over het hele team. Jouw vraag over hoe ik een collega zou benaderen is dan ook irrelevant. Een relevantere vraag zou zijn hoe ik zou reageren als de afdeling waar ik op werk een doelstelling niet haal en zegt dat we als afdeling hebben gefaald en er iets moet gebeuren. Daar is helemaal niks mis mee. Daar wordt ook helemaal niemand voor ontslagen, voor gedumpt of zelfs voor in de bak gesmeten (wat absurde gedachtegang). Dumfries geeft gewoon een wake up signaal. Hoe ik daar op baas zou reageren is simpel: Dumfries bij me roepen en vragen hoe hij denkt het te kunnen verbeteren. Simpel zat.

Blij dat dit in ieder geval naar buiten toe gecommuniceerd wordt. Je kan als Van Bommel nonchalant blijven voor de camera maar dat komt nu meer een beetje treurig over. Jammer want ik heb nog steeds ontzettend veel vertrouwen in hem. Ik ga nog steeds uit van een 2e plaats bij Psv. Maar laat wel duidelijk zijn dat we echt een leider achterin missen en dat het middenveld heel wat kwaliteit mist momenteel...

Als je met gakpo in de spits gaat spelen, sadilek nog steeds mag opdraven als linksback en notabene je opstelling totaal omgooit als je de tegenstander tegen de touwen hebt, ben je ongeschikt als PSV trainer. Het is leuk geweest met Mark maar er moet nu verandering komen anders heb je met de kerst een achterstand van 16 punten en speel je voor spek en bonen de rest van het seizoen.

4 november 2019 om 10:58

En zo is het maar net! Er moet nu worden ingegrepen, voordat we helemaal een waardeloos seizoen spelen. Dat de keuzes van Mark niet de juiste zijn, dat kan.. Maar dat ie er aan blijft vasthouden, dat is waanzin!

4 november 2019 om 11:09

Het is inderdaad dat hij gewoon niet leert van zijn fouten. Bij zoet is elk schot op goal een doelpunt. Ik vond het een mooie statistiek tijdens de wedstrijd tegen Sparta. Op een gegeven moment had Sparta 1 schot in de tweede helft en een goal. Hij mag elke week geklopt worden in de korte hoek en waar is Unnerstal? Keepte formidabel bij VVV en krijgt totaal geen kans. Sadilek en boscagli maken er al weken een potje van en Lato mag maar verpieteren op de tribune. Het kan toch niet zo zijn dat de tweede linksback van Valencia die tientallen la liga duels achter zijn naam heeft staan, slechter is dan Sadilek? Rosario aanvoerder maken wordt alleen maar in onbegrijpbaarheids niveau overtroffen door het aanvoerder maken van Affelay. Een speler die totaal geen duels heeft gespeeld de laatste jaren. Verder haal je Mitroglou voor de spitspositie maar als je eerste spits geblesseerd is kiest markie ervoor om de buitenspeler met de beste voorzet in de hele selectie in de spits te zetten en mitroglou op de bank te houden. Onbegrijpelijke keuzes en altijd achteraf in interviews als een geniale tacticus cryptische antwoorden geven op normale antwoorden. Ik ben er een beetje klaar mee.

4 november 2019 om 11:14

Mitroglou was overigens wel ontzettend zwak ook toen hij mocht invallen en helaas sowieso al de laatste paar keren wanneer hij mocht invallen. Wat dat betreft snap ik de keuze voor Bruma in de spits dan wel. Verder volledig mee eens.

4 november 2019 om 17:07

Simpele aannames van je. Lekker afreageren op de trainer, zelfs vind ik mitroglou de kwalitiet niet hebben om basis te spelen. Weet ik niks over hoe goed lato het laat zien op de trainingen en kun je dus niet oordelen of hij zou moeten spelen (weer simpel scoren dit). Enige waar ik t mee eens ben is de rare keuze van aanvoerders en dan met name rosario vind ik erg slecht gekozen

4 november 2019 om 12:10

Ik snap echt niet waarom pereiro in zo'n wedstrijd niet speelt, verreweg de beste voetballer in de selectie als malen en bergwijn niet spelen (samen met ihataren, maar pereiro heeft toch iets meer scorend vermogen en is op t moment veel verder in mijn ogen) hoe kun je nou na zo 4-0 en 3-0 te verliezen de afgelopen paar wedstrijden met een aanval het veld op komen die samen mischien 10 goals hebben gemaakt, er stond echt 0 scorend vermogen op het veld, terwijl zo'n jongen als pereiro gewoon rustig 90 min op de bank zit, kan echt niet. Is van bommel's trots om die jongen niet op te stellen dan echt belangrijker dan gewoon je beste speler op te stellen om die wedstrijd te winnen?

4 november 2019 om 14:12

"ik snap echt niet waarom Pereiro in zo'n wedstrijd niet speelt,"nou, als je dat niet snapt, dan heb jij de afgelopen vier seizoenen PSV nooit zien spelen. Had je dat wel gezien, dan had je het wel gesnapt. Pereiro heeft aardige (let op: géén geweldige statistieken) cijfertjes, maar als je gewoon kijkt is het een slappe voetballer, hij speelt 89 minuten verstoppertje, is afwezig in het spel en als het moeilijk is, zoals tegen Sparta zaterdag, dan is hij totaal niet de man die de boel op sleeptouw neemt. Eerder omgekeerd, dan is hij al helemaal een non-factor. Die roep om Pereiro is echt onzinnig.

4 november 2019 om 13:00

@RomBomCu

Amen! Ben het helemaal met je eens! Mark eruit, Rosario, Zoet en Thomas mogen met Mark mee naar de uitgang.

Aanvoerder maken aub. Enige die zich uitspreekt en geeft altijd 100%. hij heeft hier natuurlijk gelijk in, de beuk erin met zn allen en knokken voor die punten

4 november 2019 om 10:59

Beter dan die stille Rosario. Dumfries heeft vuur in zich en dat kunnen we prima gebruiken nu!

4 november 2019 om 10:59

Klopt maar laat hem eerst maar media training volgen.
Zat na de wedstrijd zag ik kraaij jr hem interviewen nou om je rot te schamen, agressie puilt uit ze ogen en iemand aan kijken als hij praat heeft hij nooit van gehoord, snap dat niet want als je met iemand praat kijk je hem of haar toch gewoon aan.

4 november 2019 om 11:10

Keek hij niet in de camera, hij komt ook niet echt intelligent over. Dus laat hem lekker draven op rechts en zeker geen aanvoerder maken.

4 november 2019 om 11:45

Ik ben helemaal geen fan van deze speler, maar hier laat hij wel waarde zien. Hoop dat hij zich ook op deze manier kan ontwikkelen. Zou leuk zijn voor PSV en Oranje.

4 november 2019 om 20:33

Rosario is geen leider. Als je zou kiezen, dan is Dumfries een betere keus als aanvoerder dan die slappe hap Rosario.

Dumfries , is een Held. En hij lijkt me op dit moment de enige juiste aanvoeder van Psv. Hij lijkt me ook de enige leider van deze spelersgroep en de enige die echt iets tegen MVB durft te zeggen. Beter dan ja knikker Rosario. Dumfries for aanvoeder!

het elftal van PSV is gewoon volledig uit balans. ze hebben imo de beste aanval in de Eredivisie maar het middenveld en de verdediging stellen niet veel voor. verder missen ze natuurlijk wel Malen die de ene na de andere goal erin schoot. dat scheelt ook een slok op een borrel

4 november 2019 om 11:07

Ze hebben niet de beste aanval, ze hebben de grootste aanvallende talenten. Dat is heel iets anders. De ene week een tien, de andere week een vijf. Zo gaat dat met talenten. Bij Ajax spelen er ervaren spelers in de aanval. Internationals. Die zijn veel stabieler, dan win je ook de potjes als het even tegen zit. De data: Ajax 39 goals, PSV 20 goals.

4 november 2019 om 11:13

@speedyafc ik snap dat Ajax meer doelpunten heeft maar het verschilt nogal of je als aanvaller Ziyech, Martinez en Van Beek hebt staan achter je of Hendrix en Rosario. Ihatarran is wel geweldig maar PSV heeft gewoon een middenveld en verdediging staan die echt een klasse minder zijn als dat van Psv. dan is het ook logisch dat je als team minder goals maakt

4 november 2019 om 11:38

Ziyech is de rechtsbuiten van Ajax. Het scheelt nogal of je spelers als Neres of Promes als vervanger op de bank hebt zitten of een Gakpo. Vergelijk de jaarlijkse cijfers van een Tadic eens met die van Bergwijn. Nogmaals, bij Ajax spelen louter Internationals in de aanval, bij PSV niet, dat zijn talenten. Die spelen tot op heden voornamelijk in jong Oranje. Ihataren of van de Beek als aanvallende middenvelder, denk je echt dat daar het verschil zit? Of denk je echt dat onze Mexicaanse vriend en Argentijnse vriend bij Ajax het verschil maakt? Nee hoor, het is gewoon een klasse verschil in het niveau van de aanvallers.

4 november 2019 om 17:13

Eens dat de aanval van ajax constanter een hoog niveau haalt en die van psv nog wisselvallig zijn (wat normaal is), maar de balans in het team van psv helpt hier totaal niet bij. Als de talenten een keer een moeilijkere wedstrijd hebben staat er totaal geen sterke basis om het oo te vangen of om wat meer ballen te kunnen afleveren waardoor ze misschien nog in hun spel kunnen komen. Ajax heeft die balans wel en t speelt denk ik een veel grotere rol dan jij denkt

4 november 2019 om 11:48

Ze hebben een zeer getalenteerde aanval waar op dit moment geen een speler van in de basis zou staan bij dit Ajax. Zijn de spelers 2 seizoenen verder dan is het wellicht een ander verhaal. Dus nee, absoluut niet de beste aanval. Het middenveld en de verdediging zijn hoogstens subtop.

4 november 2019 om 17:14

Denk eerlijkgezegd dat malen zich wel in de basis zou kunnen spelen, indien hij de vorm heeft van voor zn blessure. Maar misschien kijk ik te veel door mn psv bril

5 november 2019 om 12:00

Malen is echt een goede speler met vooral veel potentieel. Maar hij zou dan een Tadic er uit moeten spelen die zelfs uit vorm nog van grote waarde is voor dit elftal. Als pinch-hitter zou hij met Huntelaar te maken krijgen.
Goed, gelukkig voor zijn ontwikkeling is dit niet de praktijk. Ik zie hem wel als de mogelijke toekomstige spits van Oranje.

Dan raad ik de heer Dumfries een transfer naar AC Milan af. Daar heb je bijna alleen maar te maken met tegenslagen en malaise

Waar Rosario letterlijk zegt: "we moeten dicht bij elkaar blijven" in het interview voor Dumfries, klapt deze jongen er kei hard in. Zo moet dat. Afgelopen met de slappe praat en gewoon op karakter deze wedstrijden binnen slepen als het even niet lukt.

Je kunt zeggen wat je wilt, maar deze jongen geeft altijd 100%, zo niet meer. Voetballend houdt het niet altijd te over, maar hij blijft 90 minuten strijden. Ik denk ook dat hij een prima aanvoerder zou zijn.

Mooi dat Dumfries zich opstelt als de redder van Psv en degene met de juiste mentaliteit. Alleen als je vaak uit positie loopt, dan ben je verdedigend bij een tegenaanval nergens te bekennen. Kijk eens hoe de 2-1 valt.dumfries is een druistige back, die zich graag profileert als de ideale prof. Maar met zijn commentaar achteraf geeft hij zijn collega's een duw naar beneden en dat is niet bevorderlijk voor het teamgevoel.

4 november 2019 om 11:37

Nou ja als je eens echt heel eerlijk naar elkaar bent en niet sociaal wenselijk kan je juist naar elkaar toegroeien. Eerlijkheid is altijd een goede basis voor een relatie. Dus dan mogen zijn collega's ook wel eens tegen hem zeggen dat hij in zijn spel soms ook wel wat meer discipline mag vertonen.

4 november 2019 om 11:43

Eens, eerlijk zeggen waar het op staat en waar het mis gaat. Maar zulke sessies hou je intern voor of na een training. Zogenaamde harde noten kraken voor de camera is leuk voor de buhne en voor de supporters....

4 november 2019 om 12:04

Kijk eens hoe de 2-1 valt? Gewoon duidelijk een fout van zoet, die ook allang had moeten verdwijnen uit de basis

4 november 2019 om 14:18

Klopt, Zoet alweer geklopt in de korte hoek (omdat hij als bangerik achteruit valt in plaats van zich breed te maken). Maar let ook even op hoe stuntelig Schwaab verdedigt. Dumfries coacht uitstekend en zegt dat Schwaab de lopende man moet oppakken, zodat hij (dumfries) de man met bal kan overnemen. Schwaab blijft staan, lopende man komt vrij en scoort. Als Schwaab gewoon met de lopende man meeloopt, krijgt die nooit de kans om te schieten. Dus ja, Zoet gaat alweer niet vrijuit, maar Schwaab ook niet, bij die goal.

Ik heb laatst ergens geroepen dat Dumfries op mij af en toe niet slim en zuur voor de camera verschijnt, maar petje af voor hoe hij dit heeft verwoord zonder zijn team, collega's, maar ook supporters af te vallen. Daarnaast gewoon benoemen wat fout is en de hand in eigen boezem steken. Ook mooi dat hij altijd voor de camera verschijnt, na goede en slechte resultaten. Hoewel hij nog vol emotie zat, zoals hij zelf zei, heeft ie dit prima en netjes gedaan. Klasse!

Ik vond dit dus wel een fijn interview. Eerlijk en oprecht. Acties spreken luider dan woorden. Je kan praten wat je wilt maar uiteindelijk gaat het om de uitvoering. Deze man bezit in ieder geval vuur.

Misschien moet hij zelf dan ook eerst gaan leren voetballen. Man man man wat een afzichtelijke techniek heeft Dumfries toch. Echt ergelijk om naar te kijken. Met alleen inzet en een sterk fysiek ga je het niet redden in de top.

4 november 2019 om 14:20

Dumfries is basisspeler van oranje. Dus jawél, met inzet, snelheid en fysiek (drie belangrijke elementen voor elke betaalde voetballer) kom je een heel end! En sommigen willen dan een Dest in oranje, maar ik heb dan weer veel liever een back die kan verdedigen dan een valse rechtsbuiten die soms vijf keer per wedstrijd voorbij wordt gelopen. Kijk nog even terug naar Ajax-Chelsea anders! Sowieso, als je die variant wil, zet dan gewoon Promes op rechtsback. Is dan nog een betere oplossing dan een Dest.

Het is echt tijd om van bommel eruit te gooien, dit kan echt niet. Hoe kun je nou na zo'n periode van 3 verloren wedstrijden met zo'n elftal het veld opkomen. Je hebt 6 spelers op t middeveld/aanval staan met 0 scorend vermogen, wie moet in godsnaam de goals er in schieten dan? Terwijl je gewoon pereiro, die al 4 jaar lang rondloopt en heel veel goals gemaakt heeft, heel de wedstrijd op de bank laat zitten??? Kan echt niet, als je hem in zo'n wedstrijd niet opstelt of tenminste laat invallen, waarom zit ie dan op de bank? Zet hem dan ook gwn op de tribune als je toch te trots bent om die jongen op te stellen. Dat ook nog eens na een dag van te voren een interview gegeven te hebben, "als ik hem nodig heb, stel ik hem gewoon op" nou waar was ie dan??

Dumfries is qua mentaliteit top. Voetballend is het niet fantastisch, maar hij was de enige aan de kant van psv die er echt voor ging. Terecht applaus ook vanuit de Dennis Neville voor deze jongen.

Bijzonder. Dumfries is toch die back die de ballen 6 meter van zijn voet laat springen, iedere tegenstander omver loopt en 95 minuten lang heel boos kijkt? Als je die aanvoerder maakt op basis van die kwaliteiten hoor je onderin de KKD.
Ga gewoon eens voetballen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren