Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Dick Advocaat bevestigt contact met Feyenoord: ‘Ik kan niet liegen’

Laatste update:

Dick Advocaat is met Feyenoord in gesprek over een dienstverband als trainer, zo bevestigt de ervaren oefenmeester in het programma BSVC op NPO Radio 1. Advocaat is in Rotterdam topkandidaat om de opvolger van de maandag opgestapte Jaap Stam te worden. "Ik vind het heel moeilijk om te liegen, maar dat ze interesse hebben, dat is wel zo", aldus Advocaat.

Advocaat werd overvallen door het belletje van het radioprogramma en wilde er niet te veel over zeggen. "Ik wist niet dat jullie het waren, anders had ik ook niet opgenomen. Of ik erover nadenk? Ja, zo kan je het uitleggen. Ik weet niet wanneer er meer bekend wordt. Feyenoord gaat een beslissing nemen over wat ze gaan doen en dan zullen ze het wel bekendmaken."

Advocaat zit sinds deze zomer zonder club. Als laatst was hij een seizoen in dienst van FC Utrecht, waarmee hij de play-offs om Europees voetbal won. In 2016 vervulde hij bij Feyenoord een rol als klankbord annex adviseur van trainer Giovanni van Bronckhorst. Eerder was Advocaat werkzaam bij onder meer PSV, Glasgow Rangers, Zenit St. Petersburg, Fenerbahçe, Sunderland, Sparta en AZ. Ook was hij bondscoach van onder andere Nederland, België, Rusland, Zuid-Korea en Servië.

Stam gooide maandag de handdoek in de ring, nadat Feyenoord op zondag kansloos onderuit was gegaan op bezoek bij Ajax. "Ik heb er goed en lang over nagedacht. Mijn uiteindelijke conclusie is dat het beter voor de club, de spelers en mijzelf is als ik een stap opzij doe", reageerde Stam maandag op de website van Feyenoord. De Rotterdammers staan op dit moment twaalfde in de Eredivisie.

Is Dick Advocaat de juiste man voor Feyenoord?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

De enige man om deze functie tijdelijk op te vullen tot einde seizoen daarna weer verder kijken voor de lange termijn.

29 oktober 2019 om 14:13

Maar waarom nu niet alvast op de lange termijn gaan denken? Iemand die jeugd in gaat passen en de komende jaren mee gaat? Waarom altijd eerst een korte termijn optie? Persoonlijk zou ik voor Fraser gaan. Bewezen trainer, Feyenoorder en iemand met een visie.

29 oktober 2019 om 14:16

Beste formus heb je gezien wat voor jeugd er rond loopt als je jouw plan volgt kun je volgend jaar idd vanuit de kkd weer gaan bouwen.

29 oktober 2019 om 14:17

Daar is nu dan toch de tijd voor om erover na te denken? En zoals jij zegt, Fraser. Zou niet netjes zijn om Sparta te verlaten tijdens het seizoen en de meeste trainers beginnen het liefst aan het begin van het seizoen zodat ze wat tijd hebben om hun eigen spel erin te krijgen.

29 oktober 2019 om 14:19

Op de lange termijn denken is nu moeilijk, Feyenoord moet nu presteren om het seizoen fatsoenlijk af te maken. Daarnaast is de TD nog niet officieel aangesteld en is het wel handig om in overleg met de nieuwe TD een coach te kiezen.

29 oktober 2019 om 14:27

Fcrrr, dat valt toch ook wel mee. Maar waarom zou je niet nu al beginnen met bouwen. Beschouw dit seizoen als verloren, degraderen doe je toch niet, en ga beginnen met een structurele verbetering. Dus een nieuwe stap met alle voor- en tegenspoed die een nieuwe trainer kan hebben. Dan is dit een leerjaar voor de trainer en spelers en kan ie volgend jaar voor het echie meedoen. Dit jaar is toch weggegooid. Misschien een Play-offs plek. So what?!?! Op de lange termijn denken nu. Een (slecht leerseizoen als) stapje terug, kan je erna veel stappen vooruit helpen.

29 oktober 2019 om 14:29

Maar Angelo77, het seizoen kan toch niet meer fatsoenlijk afgemaakt worden lijkt me. Valt niks meer te winnen in de competitie. Vind dat Advocaat dan de veel-te-korte-termijn-visie is. Maar heb dat ook al bij Fcrrr gereageerd.

29 oktober 2019 om 14:35

Valt niets te winnen inderdaad, maar zoals het nu gaat, gaat het helemaal mis. Dickie is een meester in het verrichten van reparaties en dat kan Feyenoord wel gebruiken. Als er nu allemaal jeugd wordt ingegooid is er de kans dat het nog erger wordt dan dat het al is. Dickie geeft Feyenoord nu de nodige maanden om een echt plan neer te kunnen zetten, wat er na dit seizoen ook gelijk kan worden toegepast. Feyenoord heeft Europese inkomsten natuurlijk ook nodig en daarom moet Feyenoord richting de bovenste 4 a 5 plekken.

29 oktober 2019 om 14:57

Op bestuurlijk niveau is het onrustig, op het veld is het onrustig en op de tribunes is het onrustig. Laat Dick er maar wat stabiliteit en routine in slijpen. Hopelijk krijgt Feyenoord dan in de tussentijd een nieuwe directie die een lange termijn visie kan opzetten. Het heeft nu namelijk weinig zin om een trainer voor de lange termijn aan te stellen als je niet eens weet welke weg je wilt inslaan als club. Want het enige plan dat ik ooit hoor uit Rotterdam is "nieuw stadion" maar als de resultaten zo tegen vallen heb je aan een nieuw stadion ook niets. Bovendien heeft feyenoord op dit moment geen jeugd, geen scoutingsnetwerk en geen geld. En ze kunnen ook niet meer op het publiek bouwen omdat het publiek het ook zat is en de spelers liever afvalt dan steunt. Ik zie het maar somber in, maar de aanstelling van Dick is voor mij wel een lichtpuntje.

29 oktober 2019 om 15:58

Maar Dickie gaat natuurlijk geen contract voor een half jaar tekenen, lijkt mij. Die wil Feyenoord toch ook iets bereiken met Feyenoord. Ze dit seizoen in de Eredivisie houden kan Jean Paul van Gastel ook wel. Lijkt mij dat Dicky nu, vanuit het rechter rijtje) alle tijd voor zich ziet om te bouwen. Die man zal zich toch ook te goed voelen om Feyenoord even te crisismanagen en dan in de voorbereiding weer het stokje over te geven.

29 oktober 2019 om 16:08

Fraser en Brard gaan niet samen door een deur. Ik denk niet dat het handig is als de trainer van het eerste elftal niet overweg kan met het hoofd jeugdopleidingen. Fraser nee

29 oktober 2019 om 16:42

Formus iedereen roept fraser fraser maar op basis van wat dat die nu wat geluk met Sparta heeft. Ik heb hem 2 jaar bij ADO mee gemaakt en die doet ook de meest rare dingen af en toe en helemaal als het niet lekker loopt zoals nu bij Feyenoord gaat die gek doen. Die functioneert alleen in een goed draaiende groep dat is geen persoon die problemen op lost.

29 oktober 2019 om 16:56

@angelo77..waarom moet Feyenoord nu presteren? Lekker uitbollen dit seizoen, jeugd een kans geven en op andere gebieden orde op zaken stellen - oa bestuurlijk, jeugdopleiding, scouting.en ondertussen worden ze toch nog wel 4e, 5e.

29 oktober 2019 om 18:25

Of dick met een jonge onervaren trainer. En dan de jeugd inpassen aangezien het seizoen al voorbij is en daarnaast een nieuw jonge trainer opleiden 1 a 2 jaar naast dick en dan overnemen. Wie weet wil en kan Robin of Dirk wel

29 oktober 2019 om 18:51

Die 4de/5de plek is dus niet vanzelfsprekend, blijkt wel. En dat is toch wel een must. Wel eens dat alles op orde moet komen dit seizoen.

30 oktober 2019 om 15:20

@de Arbiter Dat denk ik dus wel. Juist omdat het tijdelijk is, stapt hij in. Het is relatief veilig, veel slechter kan het niet. Daarbij heeft hij zo'n staat van dienst, dat de rust een beetje terugkeert en de club de tijd heeft om voor een opvolger te zorgen. Een prima keuze voor beiden. Lijkt mij voor iedereen winst.

29 oktober 2019 om 14:31

Ik had Huub Stevens wel met deze groep aan het werk willen zien....

29 oktober 2019 om 17:39

Haha dat zou hilarisch zijn. Huub Stevens en dit zooitje spelers, haha. Zou ik ook graag willen zien!

29 oktober 2019 om 18:31

Ik heb het in andere topics ook al gezegd, maar ze moeten naar Van Gaal bellen. Hij kan met ze aan de slag en langzaam jeugd inpassen. Daarnaast een organisatie goed wegzetten. Truus is een Feyenoorder en zal hem echt niet tegenhouden. Zijn Ajax verleden weerhoudt hem iig niet.

29 oktober 2019 om 22:43

Die zal nooit geaccepteerd worden door de kortzichtige ‘fans’.

Nou Feyenoord haal de zakken met beton maar te voorschijn, elke week lekker naar betonvoetbal kijken en zelfs thuis tegen RKC op de counter spelen! Als het maar voor punten zorgt.

29 oktober 2019 om 14:21

Op dit moment gaan punten voor alles. Daarnaast was het spelen onder stam precies het zelfde maar dan zonder punten

29 oktober 2019 om 14:32

Vind ik niet. Zie liever 6 jeugdspelers en een seizoen zonder Europees voetbal, dan met deze selectie, die 0.0 waarde heeft, de play offs halen om volgend seizoen weer hetzelfde te zien. Dan maar hopen op 2 jongens die hun kansen pakken en wat waarde creëren voor de club.

29 oktober 2019 om 14:36

Snap je punt @unknown007 maar kokcu haal je er niet uit verder enige talent dat speelt sinisterrra ja zonden goed bezig enz. Maar sws op de bank van 8 zitten 7 a 6 talentjes keer je kan er niet echt omheen ze af ent oe te gebruiken. En bij utrecht gebruikte hij venema toch ook

29 oktober 2019 om 15:03

Nou eigenlijk gebruikte hij venema heel slecht, en die zit nu bij Almere City, en daar bewijst die ook niet heel veel. Nee Advocaat haalde vorig jaar punten maar zorgde er niet voor dat spelers in waarde stegen. En dat heeft Feyenoord wel nodig anders is het volgend jaar weer hetzelfde probleem.

29 oktober 2019 om 16:19

@unkwown007, waarom zou je niet voor plays offs gaan met de kans op Europa League? Dat zijn toch gewoon inkomsten die je nodig hebt om meer vaart te krijgen achter je plannen? Ik vind het meer korte termijn om het nu op jeugd te gooien terwijl er dan een waardeloos elftal staat. De jeugd van ons, Feyenoord, is nog lang niet klaar voor de Eredivisie. Dan kan je twee seizoenen gaan weggooien. Je moet toch echt van een mix gaan voor wat nu haalbaar is en een plan opstellen.

29 oktober 2019 om 16:59

@goat: punten gaan helemaal niet voor alles. Punten zijn zelfs relatief onbelangrijk. Of je nu 4e, 5e of 6e of zelfs 9e wordt...het maakt geen reet uit. Waarom dan niet lekker de jeugd wat kans geven

29 oktober 2019 om 14:29

Keken we met Stam maar naar betonvoetbal. Heb echt geen idee wat ik nou eigenlijk gezien heb in dit prille seizoen. Verdedigend kon ik het ook niet noemen, maar aanvallend of controlerend ook niet.

29 oktober 2019 om 14:35

@paterpeter je hebt geen selectie om mooi voetbal te spelen dus er zit weinig anders op. de middelmaat regeert bij dit Feyenoord. het materiaal is om te huilen zo slecht

29 oktober 2019 om 14:47

Japie, Je doet het laten klinken of we allemaal Fjes in de selectie hebben rondlopen, die nog moeten leren hoe te lopen en een bal te raken. De selectie is niet Top, maar beter dan hoe ze tot nu toe presteren of jij doet laten lijken.

29 oktober 2019 om 15:04

Feyenoord staat twaalfde. Dat is net achter het midden. Middelmaat is dan echt wel op zijn plaats. Feyenoord zal echt nog wel een paar plekken klimmen dit jaar maar de top of zelfs de subtop lijken echt onhaalbaar met deze selectie.

29 oktober 2019 om 15:10

Ik hoef eerlijk gezegd niet per se mooi voetbal te zien. Ik wil een strijdend team zien. In 2015/2016 speelde Feyenoord ook geen goed voetbal, maar wist het (zeker na die slechte reeks) veel punten te halen met voetbal dat mij ook aanspreekt. Dat kwam trouwens niet in de laatste plaats door het advies van deze Dick Advocaat.

29 oktober 2019 om 15:11

@fr_jc 3 geflopte transfervrije spelers met Narsingh, Karsdorp en Fer die spelen als veteranen. Kelly en Johnston die nog geen minuut hebben gespeeld en in Engeland geen hoogvliegers waren. Senesi en Ie vallen ook steeds door de mand. ik vind het momenteel niet veel

29 oktober 2019 om 15:39

Japie; Narsing eens. Kelly en Johnston, eens. Gewoon laten gaan, dat is niks en word niks. Fer en Rick oneens, die komen wel (hopelijk). Ié, schrijf je nu zo over na 4 zwaar klote potten maar heb je anders zien schrijven. Wel vind ik dat Ié beter moet, zoals we hem zagen spelen en binnenkomen de eerste paar potten.... Senesi, die brand je af na 120 minuten voetbal? Ook eens dat de selectie niet hoogstaand is, maar is beter dan de meeste teams, ze moeten enkel gaan werken, voor elkaar door het vuur willen gaan. Er is geen samenhorigheid. Dat is het probleem. Los zand.

29 oktober 2019 om 15:44

@fr_jc ik zeg niet dat het niet meer goed kan komen met Ie en Senesi maar je beoordeeld de prestaties van een speler op wat je op dit moment ziet en dat is vooralsnog niet best. ik heb ze nog niet vaak dingen zien waarvan ik denk dit zijn twee toekomstige wereldtoppers maar ik hoop natuurlijk dat dat wel gaat komen. ik snap sowieso het aankoopbeleid van Feyenoord niet. haal je 1 speler die al 2 jaar niet wedstrijd fit is en niks heeft laten zien kan ik dat begrijpen maar Feyenoord haalt er gelijk drie. dat vind ik nou niet bepaald handig, zeker niet als ze voor de basis zijn gehaald

29 oktober 2019 om 15:59

Japie; Nou heb ik Senesi bij Young Boys van dichtbij gadegeslagen en ik moet eerlijk bekennen dat hij een van de betere spelers was, met name de 2e helft. Ik denk (hoop) dat hij de lijn voort zal zetten en belangrijk voor ons gaat worden. De eerste 30 minuten op het plastic waren drama en tegen Ajax was gewoon iedereen drama en deelde hij mee in de malaise. Ik schrijf hem in ieder geval niet af... Ie, geheel met je eens, zoals ik al schreef is hij veranderd van een vechtjas in een basketballer... Echter maakt hij mij niet zoveel uit, die is weer verdwenen na dit seizoen. Zo ook Rick, nog niet geheel fit, wat me erg tegenvalt! In spel valt hij ook regelmatig tegen moet ik eerlijkheidshalve bekennen. Dus het aankoop beleid met Fer, Narsing, Kelly en Johnston valt ook mij vies tegen, toch vele miljoenen tekengeld en salaris door het putje gespoeld. Dit is dus zeer onhandig (kuch) gedaan door Troost, zo ook kwam gisteren uit dat die door de scouting waren afgewezen voor onze club! Zal blij zijn als Koevermans en Arnesen aangesteld zijn, kunnen ze een lange termijn uit gaan stippelen. Dit is en was niks.

29 oktober 2019 om 16:23

@japie, je vergeet dan even fijn dat wanneer de puzzelstukjes goed vallen het elftal wel goed is. Zijn we Porto vergeten? Toen was de mentaliteit goed, de spirit goed, drive goed, inzet goed. De negativiteit is op de spelers geslagen, 1 foute bal aanname en heel de pot is verziekt. Wacht maar af als men de koppies weer omhoog krijgt, dat is ook een doelstelling om te halen.

29 oktober 2019 om 16:26

@Speedy

Dat Feyenoord nu twaalfde staat is meer te wijten aan Stam dan aan de selectie. Natuurlijk is de selectie minder dan die van AZ, om over de top 2 nog maar te zwijgen, maar Feyenoord zou met dit materiaal sowieso top 5 moeten kunnen spelen.

29 oktober 2019 om 16:57

@spijkenisser het is idd niet onmogelijk want Gio werd vorig jaar met nog minder materiaal overtuigend derde. waar ik meer op doelde is dat leuk aanvallend voetbal spelen er niet in zit met dit materiaal. tegen Porto waren het resultaat en de strijd die geleverd werden goed maar voetballend leek het ook toen nergens op

29 oktober 2019 om 14:38

Hou op joh. Tegen clubs als RKC zal echt niet op de counter worden gespeeld. Dickie zal in ieder geval niet voor een kamikazetactiek kiezen zoals Stam tegen Ajax deed. En gelukkig maar.

Voordat fey stam had aangesteld was advocaat toch ook al in beeld? Toen had hij bedankt vanwege de bestuurlijke wanorde die er heerstte dacht ik? Er is toch niets veranderd dus waarom zou hij het nu wel doen??

29 oktober 2019 om 14:12

Hij heeft nu niets meer te verliezen. Als Fey zesde wordt zegt iedereen: goed gedaan Dick.

29 oktober 2019 om 14:51

Feyenoord moet ook 'gewoon' 4/5/6 eindigen.

29 oktober 2019 om 15:03

Feyenoord moet 'gewoon' in de top 3 eindigen toch? De selectie is natuurlijk wel redelijk zwak en als je grootste aankoop (Senesi) steeds meer laat zien dat het ook een koekenbakker is dan is de weg omhoog zeer lastig. Ik ben nog steeds van mening dat Feyenoord coulanter in de handelingen met PSV had moeten zijn deze zomer over Berghuis. Ze hadden echt wel 10-15 miljoen van PSV kunnen krijgen (gezien ze dit voor het alternatief Doan ook hebben betaald) en van dat geld hadden ze een leuke buitenspeler kunnen halen en nog een kwaliteitsimpuls op het middenveld. Want dat toornstra nog steeds in de basis staat van Feyenoord is wel echt heel erg.

29 oktober 2019 om 15:26

Senesi speelt juist steeds beter en verder heb je betere spelers op de meeste plekken tov Vitesse en Utrecht.

29 oktober 2019 om 16:29

RomBomCu, ik zal niet zeggen dat Senesi meteen de lijnen uitzet, maar dat hoeft toch ook niet? Als je al zijn wedstrijden hebt gezien, zie je dat die jongen intrinsiek prima kwaliteiten heeft. Als Feyenoord in het centrum nu Alvarez, Martinez of Baumgartl zou hebben staan, zouden ze het ook heel erg moeilijk hebben

29 oktober 2019 om 17:59

Nou nee, Molsson. Utrecht en Vitesse zijn op dit moment gelijkwaardig aan Feyenoord. Daarnaast heeft Utrecht een betere jeugd dan Feyenoord.

29 oktober 2019 om 14:13

Arnesen wordt mogelijk aangesteld als TD en Koevermans als algemeen directeur. Dat scheelt een slok op een borrel qua organisatie.

29 oktober 2019 om 14:13

Hij heeft toen bedankt, omdat er een negatieve sfeer hing rondom zijn komst. Vanuit de fans vooral. Terecht overigens, aangezien hij niet de coach is om mee te bouwen voor meerdere jaren. Dit jaar moet er gered worden, wat er te redden valt en dan is Dick ideaal.

29 oktober 2019 om 14:14

Ik dacht juist dat hij niet was gegaan omdat alle supporters erop tegen waren.

29 oktober 2019 om 14:53

Paar maanden geleden riepen veel supporters dit ook. Een vd redenen was dat Feyenoord voor de lange termijn een coach moest zoeken. Nu zal dit dus zijn voor 3/4 seizoen en is het 'anders' bij velen omdat de lange termijn alweer weg is.

29 oktober 2019 om 14:15

Hij heeft destijds bedankt wegens het negatieve sentiment om zijn eventuele komst. Iedereen riep dat Advocaat niet de juiste man was en dat Feyenoord puur aan de korte termijn dacht. In die negativiteit had Dick geen zin. Hij wilde niet bij zijn komst al de publieke opinie tegen hebben. Daar had ie op deze leeftijd geen zin in

29 oktober 2019 om 14:16

@ramires, het ligt me bij dat het niet doorgaan van zijn aanstelling bij de Club van Zuid met name werd veroorzaakt door de grote weerstand van de harde kern van Feyenoord. tegen het aanstellen van een 72-jaar oude trainer-coach.

Dick Advocaat Crisismanagement!!

29 oktober 2019 om 14:37

we zitten helaas ook in een zware crisis

Ik kan niemand bedenken op dit moment, maar dit is toch een korte termijn oplossing?!

29 oktober 2019 om 14:15

Klopt. Gaat het jaar afmaken en daarna wordt er onder een nieuwe en vaste TD een coach aangesteld in de zomer, met naar alle waarschijnlijkheid een hele nieuwe selectie.

29 oktober 2019 om 14:23

Precies. De ideale man op de juiste plek. Zoveel mogelijk uit persen wat er nog in deze matige selectie zit en na de zomer met een nieuwe coach en selectie weer bouwen. Dick zijn carrière is toch al klaar, dus carrièreschade oplopen kan die niet meer. Kan mij geen betere man voorstellen om dit te doen.

29 oktober 2019 om 14:27

Precies. Dick geeft ons nu de +- 6 maanden die we nodig hebben om met (wrs) Arnesen een plan te maken voor op de lange termijn. In de zomer kunnen we dan gelijk aan de slag gaan.

29 oktober 2019 om 14:49

@angelo77 dat lange termijn plan is niet zo ingewikkeld. iedereen die er nu zit eruit kegelen, een capabele scouting op poten zetten en alsnog Jong Feyenoord proberen te krijgen in de KKD

29 oktober 2019 om 15:03

Ja, maar dat is helaas niet al te realistisch.

29 oktober 2019 om 15:14

Een korte termijn oplossing is ook een oplossing...en misschien zelfs wel de beste oplossing voor de lange termijn in dit geval. Stam zal ongetwijfeld fouten hebben gemaakt. Maar er is ook heel veel mis met deze selectie, grote kans dat een nieuwe trainer dan aan het einde van het seizoen al een hoop krediet verloren heeft terwijl hij het volgend seizoen al moeilijk genoeg gaat krijgen (feyenoord heeft dan, zelfs met een goede TD, niet ineens wel een kampioenswaardig elftal, maar in het beste geval een team wat om de derde plaats gaat spelen en dan ook zo maar 5e kan worden).

Voor nu de beste keus om er weer een beetje wilskracht en stabiliteit in te krijgen. Hopelijk kan Arnesen dan de rest van het jaar werken aan een echt plan voor de toekomst.

Is toch mooi man, die Advocaat bij Feyenoord? Ik vind het een vakman, leuk om naar te luisteren bij Derksen en co. en als ik de inschatting mag maken ook passend bij Feyenoord, een aanpakker met veel ervaring. Dat eerste was Stam ook, ervaring was er echter niet. Zonde want Stam blijft als voetballer een held.

29 oktober 2019 om 14:17

Ik vind het ten eerste jammer dat het niet werkte met Stam, want dat blijft een goede vent. Maar inderdaad, Advocaat bij Feyenoord vind ik erg mooi. Ervaren man met humor, zegt ook waar het op staat en is lekker zichzelf

29 oktober 2019 om 14:27

Stam leek ook die "aanpakker" niks bleek minder waar

29 oktober 2019 om 14:44

Goat1908 denk dat het bij Stam meer aan een gebrek aan ervaring ligt.

29 oktober 2019 om 14:51

@twenteov ik denk dat Stam het trainersvak gewoon niet in de vingers heeft. Gio had nog minder ervaring toen hij hoofdcoach werd van Feyenoord en die heeft het uitstekend gedaan. begon wat stroef in zijn eerste jaar maar heeft uiteindelijk steeds het maximale uit zijn selecties gehaald

29 oktober 2019 om 15:25

Van Bronckhorst had natuurlijk wel de beschikking over een veel betere ploeg. De namen die er nu nog steeds of alweer spelen zijn of over hun top heen, of hebben deuken of krassen opgelopen na een uitstapje. Ook is er aanzienlijk meer middelmaat aanwezig in de selectie.

29 oktober 2019 om 15:47

@sirius vorig jaar toch echt niet hoor. dat was nog armoediger dan wat Feyenoord nu heeft staan. Gio moest het doen met Vd Heijden, Van Beek, Martina, Clasie en Ayoub. Stam had veel meer opties maar toch werd Gio overtuigend derde met een rampzalige selectie

29 oktober 2019 om 19:16

Maar Japie, Gio had bijvoorbeeld ook de beschikking over Van Persie en Kuyt, Stam had zulk soort spelers niet.

Het radio programma heet: B.V.S.C.

Hoorde hem net op de radio zeggen:Feyenoord gaat een beslissing nemen over wat ze gaan doen en dan zullen ze het wel bekend maken." klinkt als dat het al rond is maar dar er nog een paar van bovenaf toestemming moeten geven

Op korte termijn zou het misschien kunnen. Maar op lange termijn wil je toch veel liever Henk Fraser?

29 oktober 2019 om 14:56

Waarom Fraser?

29 oktober 2019 om 16:30

Fraser is een prima trainer die zijn ploegen naar vermogen laat voetballen, wedstrijden goed analyseert en zich bovendien uitermate prettig presenteert in de pers. Dat zou na Stam echt een verademing zijn.

Ik vind het nog steeds jammer dat Advocaat, toen hij bondscoach was van Servië, Ž.Petrović had als assistent. Het liep uit op een farce terwijl het een ideale tussenstap had kunnen zijn om een goede voetbalcultuur op te bouwen. Doordat "expert" Petrović de touwtjes in handen had kwa advies voor de spelers selectie werd het helemaal niks. Dat was een gemiste kans voor ons. Dit lijkt offtopic, maar met de juiste mensen om zich heen, kan Dick uitstekende fundamenten leggen. Toen lag het niet aan hem. Als Feyenoord het daarentegen goed aanpakt met Advocaat is de weg omhoog weer snel ingezet.

Kan aan mij liggen, maar ik heb nog nergens de naar van Van Gaal horen vallen. Als Feyenoord zijnde zou ik die eens bellen. Van Gaal lijkt mij nog ijdel genoeg om het te doen ook!

29 oktober 2019 om 14:31

Durf het niet met zekerheid te zeggen, maar volgens mij heeft van Gaal vorig seizoen, toen bekend werd dat Gio ging stoppen al gezegd dat hij geen interesse heeft in Feyenoord.

29 oktober 2019 om 14:33

Inderdaad komen ze wel heel snel met Advocaat als enige optie, ik had ook een balletje opgegooid bij van Gaal, Huub Stevens of Henk Fraser. Al denk ik dat ze die laatste voor de lange termijn op het oog hebben maar hem niet halverwege seizoen bij Sparta weg willen halen.

29 oktober 2019 om 14:38

@reneetje73 Van Gaal red het ook niet met dit materiaal verwacht ik. bij United waar hij ook een matig elftal had wilde het ook niet vlotten. er valt weinig eer te behalen met deze selectie, ook al heet je Pep Guardiola of Jurgen Klopp

29 oktober 2019 om 15:15

Als je Van Gaal de vrije hand geeft om het hele beleid te kunnen bepalen geef ik het echt wel een reeële kans.

29 oktober 2019 om 15:21

@reneetje73 dat weet ik niet. bij United was zijn aankoopbeleid niet best en bij Bayern haalde hij die Braafheid bv. dat ging imo nergens over

29 oktober 2019 om 15:37

Ok daar heb je een punt. Maar bedoelde meer het hele technische beleid van de club. Van 1e elftal tot jeugdopleiding. Lange termijn vooral dus.

29 oktober 2019 om 15:49

@reneetje73 dat zou ik wel graag zien inderdaad. Van Gaal is iemand die spelers jonge spelers echt beter kan maken dus voor onze jeugdspelers is dat zeker een aanwinst

Gelukkig ziet stam af van zijn miljoen. Kan die naar Dickie. Stel je voor hij doet het niet. Dan zit je zonder trainer. Prettige onderhandelingspositie voor Dick de zakkenvuller. Met hangende pootjes komen ze nu bij hem. Heerlijk genieten voor Dick.

29 oktober 2019 om 15:47

Schijnt dat die zogenaamde zakkenvuller Dick gewoon salarissen van bijverdienste zo aan het goede doel schenkt. Misschien niet zo dom de meute nalullen maar eens zelf wat research doen.

29 oktober 2019 om 16:07

Dick staat bekend als zakkenvuller. Aan goede doelen geven is iets anders. Het een sluit het ander niet uit. Dick heeft miljoenen verdient overal en nergens.

29 oktober 2019 om 20:57

Is gewoon een zakenman...als jij die capaciteiten had gehad, had je het ook gedaan.

Vanuit Dickie geredeneerd kan hij het onmogelijk minder goed doen dan Jaap Stam en hij kan nog een wedstrijd spelen tegen zijn geliefde Glasgow Rangers.

29 oktober 2019 om 14:34

De spelers blijven matig en vaak geblesseerd.

29 oktober 2019 om 15:13

Dat is waar maar Dickie kan net als met Oranje alvast herstelwerkzaamheden gaan uitvoeren.

leuk dat er een nieuwe coach komt maar eigenlijk moet heel die organisatie van Feyenoord eruit gekegeld worden. die hebben eerst Van Geel jarenlang laten aanmodderen met alle gevolgen van dien en nu zetten ze zelf diezelfde lijn voort. het is tijd voor innovatieve, creatieve beleidsbepalers met vakkennis en expertise. bij Feyenoord zitten ze qua beleid al een decennia lang vast geroest in het stenen tijdperk. iedereen die er nu zit eruit en grote schoonmaak houden is de enige manier denk ik om dit Feyenoord er binnen een aantal jaar weer bovenop te krijgen

29 oktober 2019 om 14:53

Dat kan niet Japie dat zijn de vrienden van Feyenoord of gerelateerd daaraan. Die hebben de echte macht. Die betaald bepaald. Feyenoord is zo goed als failliet. Geen goede jeugdopleiding, geen directie. Een groot drama daar. Dickie ie een pleistertje op een zeurende wond. Van hem kan je ook geen wonderen verwachten met deze matige niet fitte selectie.

29 oktober 2019 om 15:22

Wouter; Bijna falliet: Leuk gevonden man, hoe kan het zijn dat Feyenoord 25 miljoen eigen vermogen heeft? De VvF hebben de macht? Ook leuk gevonden maar de VvF heeft weinig te vertellen over Feyenoord, als je had opgelet toen ik je dit al eerder schreef, had je dit niet geschreven, slechte lezer en ga niet weer de hele riedel herschrijven. Geen goede jeugd opleiding, dat ben ik dan wel voor een deel met je eens, echter dat komt wel terug, we hadden jarenlang de beste van Nederland, Brard is teruggekeerd en we kunnen stappen gaan zetten. Geen directie: Als je weer had opgelet is de nieuwe directie een paar weken verwijderd van op hun stoelen plaats te nemen. AD-Koevermans, TD-Arnesen. Deze matige selectie moet heel gewoon niet staan waar ze nu staan en 4/5/6 eindigen, en ja, met Dick zie ik dat wel gebeuren.

29 oktober 2019 om 15:40

De VVF Hebben heel veel macht binnen Feyenoord. Wilde jij zeggen dat dat niet zo is? Feyenoord draait matige cijfers en heeft op het veld geen kapitaal staan. De jeugdopleiding was ooit aardig maar dat is nu alweer jaren geleden. Eerst maar zien of dat weer van de grond komt met Brard zonder een jong team in de KKD. Koevermans is er nog niet en Arnesen is geen tovenaar. Wel een goed netwerk maar een lege portemonnee alhoewel jij anders beweert. Ik heb enige jaren in Rotterdam gewoond en er 16 jaar gewerkt en draag Feyenoord echt wel een goed hart toe. Maar het is echt een puinhoop op Zuid. En dat gaat jaren misschien wel tot er misschien een nieuw stadion is duren voordat dat is opgelost. Ik zie het minder positief in dan jij. Daarbij een Feyenoord hoort toch top drie te spelen. Nou dat zie ik voorlopig niet gebeuren. Een matige slechte selectie. Dick kan je geen wonderen van verwachten.

29 oktober 2019 om 16:17

Dat het een puinhoop op zuid is, is gewoon de waarheid en die weerspreek ik ook niet Wouter. Echter schrijf ik dit met enige nuance. Maar er worden weer stappen gezet, Koevermans is inderdaad nog geen AD maar die is interim en zal weldra volledig AD worden, paar weken zei troost gisteren. Arnesen word de TD, ze zullen samen benoemd worden.... De VvF hebben niet zoveel macht als dat jij denkt wat ze hebben. Ik kan niet in detail treden maar ik ken ze allemaal persoonlijk en kan jou enkel mededelen dat niet alles wat naar stront ruikt stront is Dat het allemaal jaren gaat duren, jazeker, allen eencelligen denken dat wat je vandaag in gang zet dat het morgen opgelost is. Het nieuwe stadion komt er (stadion is de kers op de taart, het gaat om het omliggende, de woningen, centra, Rotterdam wereldstad et cetera), daar ben ik inmiddels heilig van overtuigd, de plannen zijn inmiddels goed gekeurd door Feyenoord. Vanuit de gemeente zal er ook goedkeuring komen (is eigenlijk al toegezegd), zelfs met de stikstof idioterie. Je weet dat Feyenoord zga verdwenen was, ze hebben zich eruit geknokt, zijn erna kampioen geworden, ze hebben ietwat geld gegenereerd, dus zo slecht als het is geweest zal het niet meer worden. Dit seizoen top 3, nee, dat verwachten vele mensen niet (vooraf, ook ik niet), maar ook niet in de onderste regionen en lamtakkenvoetbal ook niet.

Waarom schuift iedereen fraser naar voren?..leuk dat het een feyenoorder is, maar daar zijn et nog duizenden van. Zoek eens een coach fie tactisch onderlegd is. Zoek naar een arne slot type, bosz type. Het hoeft ookngeen Feyenoorder of überhaupt Nederlander te zijn. Visie en inhoud moeten leidend zijn. Die andere eigenschappen hebben al jaren geen structurele vooruitgang geboekt.

29 oktober 2019 om 14:51

In hoeverre is Peter Bosz tactisch onderlegd? Hij speelt mooi aanvallend voetbal, maar zodra tegenstanders zijn spel door hebben lopen zijn ploegen standaard in het mes, omdat hij te eigenwijs is om concessies aan zijn tactiek te doen. Types als Bosz, Slot en Ten Hag liggen ook niet voor het oprapen, dus je kunt wel roepen dat ze zo'n type moeten nemen, maar dat maakt niet dat ze ook beschikbaar zijn. Iets bouwen kan bijvoorbeeld een Fred Rutten, maar die heeft er al gezeten en gaat niet terugkomen. Grim vind ik qua spel dat zijn ploegen spelen een prima trainer, maar ja, de resultaten zijn er dit seizoen ook niet naar om hem te nemen. Je komt momenteel gewoon bij de categorie Fraser, Steijn, Advocaat uit.

@ramphaze Gio deed het naar mijn mening uitstekend met armoedig materiaal en ik denk dat Fraser wel een beetje een zelfde soort coach is als Gio. hoezo zou Fraser niet tactisch zijn? hij doet het geweldig met Sparta wat ook geen uitzonderlijke selectie heeft staan. Peter Bosz deed het ook slecht en het voetbal leek nergens op tot dat Ajax Ziyech haalde. creativiteit en individuele kwaliteit binnen de selectie maken het verschil tussen een goede of slechte coach imo. Bosz gaat zijn spelletje echt niet kunnen spelen met dit zooitje armoede dat bij Feyenoord op het veld staat

29 oktober 2019 om 14:54

Fraser is de beste keuze. Maar heeft een conflict met Brard. Dus die mag niet komen helaas. Is er als jeugdtrainer uitgegooid toentertijd.

29 oktober 2019 om 15:00

Bosz is een tactisch brein en Hakim was de ontbrekende schakel. Fantastisch werk geleverd bij Ajax. Bracht het echte voetbal terug. Had een plan en hield daaraan vast. Het team speelde zoals hij het voor ogen had. Geweldige prestatie. Altijd mooi als je de handtekening van de trainer ziet. Finale EL gehaald en volop genieten in de arena. Ontwikkeling van de talenten MDL en FDJ. Eigenlijk heeft hij met Overmars de weg omhoog ingezet. Maar inderdaad zie hem.dat niet doen met Fer, Kasdorp en cs.

29 oktober 2019 om 15:08

@woutersl klopt maar Ajax kreeg Ziyech voor een koopje omdat Twente financieel in de penarie zat waardoor ze hem voor 11 miljoen konden halen. Feyenoord kan nooit zo een creatieve speler betalen

29 oktober 2019 om 15:12

Dat was in die tijd geen koopje. En was ook geen garantie. Niet iedereen was er ook voor. Feyenoord moet met zijn jeugd gaan spelen. Voor de bedragen die Feyenoord uit kan geven koop je niks goeds.

29 oktober 2019 om 17:00

@woutersl ik vond Ziyech wel een garantie. die was al 2 of 3 jaar de beste speler in de Eredivisie destijds. normaal betaal je minimaal 20 miljoen voor zo een speler met die creativiteit en specifieke kwaliteiten

Wordt in ieder geval gezellig met Dickie.

29 oktober 2019 om 15:55

Dat is ook een pluspunt. Wordt natuurlijk lachen gieren brullen.

Ben ik de enige die Advocaat alles behalve de ideale man voor Feyenoord ziet?hij is de man die laat zien jeugd opzij te zetten en met enkel routiniers werkt.advocaat zou nooit een afkoopsommetje laten vallen Maar hij zet echt geen beginlijn in voor Feyenoord waar een toekomstige trainer mee verder kan...ik zou gewoon nu al voor de lange termijn zoeken.laat van Gastel het maar tijdelijk invullen en dan schuif Makaay maar door. (aub geen griezel Kuyt) Beschouw het seizoen als verloren, haal het druk weg van het teamen bouw op....breng jongens als Burger, Cheick Touré, Bouchataoui, Geertruida en neem meer en vaker afscheid van: Narsingh, Larsson,

Vermeer
Geertruida
Bothegin
Senedi/vd He
Malacia
Karsdorp
Fer
Burger
Haps
Berghuis
Jorgenson
29 oktober 2019 om 15:32

Je moet nu juist zorgen dat de situatie niet nog erger wordt. In de huidige situatie kun je niet zomaar talenten gaan brengen. Die verzuipen onder de druk. Jonge spelers moet je op dit moment in bescherming nemen als je niet zeker weet of ze iets kunnen toevoegen. Daar ben je met betrekking tot dit seizoen simpelweg te laat mee. Ze zullen nu de schade moeten herstellen en dat kan Dick Advocaat heel goed. In tussentijd zal Feyenoord alles op alles moeten zetten om vanaf deze zomer weer volledig gestructureerd te zijn met capabele bestuursleden en een technisch directeur die naar de lange termijn kijkt en op basis daarvan een geschikte coach en de juiste spelers haalt. De scouting kan trouwens ook wel een flinke renovatie gebruiken.

29 oktober 2019 om 15:57

Exact. De tijd dat Advocaat de leiding heeft gebruiken om de organisatie weer op de rit te krijgen.

29 oktober 2019 om 16:44

Goed en mooi om talenten in te passen maar dan moeten ze er wel zijn. Nu ga je met 6 verdedigers spelen, waarvan alleen Haps een Feyenoord waardige speler is en er geen een op kan bouwen. En dan zet je Fer er voor die, mits fit, een leuke box to box speler is maar ook niet voor de creativiteit gaat zorgen. Dan wordt het alle balen op Jorgenson (als die fit is). Ik denk niet dat ze daar veel mee gaan opschieten.een toekomste trainer heeft meer aan een Feyenoord wat ook Europees voetbal speelt dan aan deze 3 jeugd spelers die je nu opstelt. Ik ben helemaal voor jeugdspelers, maar ze moeten wel een toegevoegde waarde zijn of kunnen worden. Dat zie ik voorlopig niet bij deze jongens, die lijken mij meer niveau subtop (of lager) dan niveau top 3. De vorige keer dat Feyenoord dat het met alleen eigen jeugd probeerde werden ze 10e in de competitie. Het is leuk dat iedereen het er over heeft dat de eigen jeugd Feyenoord er toen ook bovenop geholdpen heeft, maar dat is echt maar een deel van het verhaal. Koeman kreeg ten opzichte van Been de beschikking over Guidetti (terwijl ze het het seizoen daarvor met Castagnos in de spits ) moesten doen, el Ahmadi, Clasie (was het seizoen daarvoor verhuurd). En in de seizoenen daarna over Pelle, Immers, Janmaat, Mathijssen etc... Dan is het leuk wanneer je spelers als Boetius, Vilhena of van Beek kan brengen.

29 oktober 2019 om 16:46

De inbreng van Van Gastel is al jaren onduidelijk, met uitzondering van zijn implementatie van de methode-Verheijen (waardoor spelers overigens al jarenlang bij bosjes omvallen). Laat die het alsjeblieft niet worden. Makaay liet bij -19 zien het vak niet in de vingers te hebben, en volgens mij beschikt hij ook niet over de juiste papieren. In mijn optiek is Fraser de enige juiste keuze. Laat al zijn ploegen naar vermogen voetballen, analyseert wedstrijden goed, is welbespraakt en presenteert zich bijzonder prettig en nuchter. Die man heeft alles wat Stam niet had. Ik verwacht niet dat Fraser direct beschikbaar is, daar lijkt hij mij te loyaal voor, dus in de tussentijd is Advocaat een prima optie. Ik hoop dat Fraser en Brard hun conflict van een jaar of tien geleden terzijde kunnen schuiven.

Als Advocaat het vertrouwen en plezier terug kan krijgen, dan denk ik dat we nog verbaasd zullen zijn wat dit team kan bereiken, het kan toch niet zo zijn dat ze opeens niet meer kunnen voetballen?
Hoop overigens wel dat Advocaat ook nieuwe assistenten meeneemt, de bezem moet er doorheen. Ook voor van Gastel en Landzaat is het tijd om plaats te maken, die kunnen vast wel op Varkenoord aan de slag.

29 oktober 2019 om 15:15

Fer en kasdorp hebben geen wedstrijd ritme of zijn geblesseerd net als Jorgensen. Dat zijn al drie basisspelers. Eric is te oud. Senesi moet wennen. Larsson heeft kuipvrees, kokcu is nog te jong. Ik zie niet in hoe Dick dit gaat veranderen. Buiten Berghuis en Kokcu zie ik weinig perspectief in dit team. Eindigen uiteindelijk plek 5-6 meer zal het niet worden.

Ik denk dat een ervaren trainer op dit moment het meest geschikt is voor Feyenoord. Het is toch al een rampseizoen, dan maar iemand aanstellen die het klappen van de zweep kent en in ieder geval zelf de rust bewaart als het allemaal een beetje te spannend wordt. Advocaat is daar geknipt voor. Ik hoop dat Feyenoord na dit seizoen voor Fraser gaat. Lijkt me een uitstekende trainer, heeft een verleden bij de club (geen must, maar in mijn ogen wel een prã©) en heeft inmiddels ook aardig wat ervaring opgedaan.

29 oktober 2019 om 15:19

Henk Fraser Is weggestuurd als jeugdtrainer door Brard. Mag niet komen of Brard moet weg.

29 oktober 2019 om 15:51

Het seizoen zou enigzins gered kunnen worden door overwintering Europees voetbal. Zal lastig worden maar Young Boys en Rangers thuis moet te doen zijn. Hopelijk spelen zij onderling gelijk waardoor je met 9 punten weet te overwinteren. Beker zit Feyenoord ook nog in.

Moet Feyenoord niet meer willen. Ze moeten gaan opbouwen. Met Advocaat ben je aan het overleven. Dat zal onder een beginnende trainer ook wel lukken, slechter dan RKC gaat het dit seizoen niet worden. Je kan dan beter de focus op de jeugd leggen en zorgen dat je er over 2 a 3 jaar weer staat. Als ze Advocaat terughalen staan ze volgend seizoen weer met dezelfde problemen....

29 oktober 2019 om 15:52

Fraser , de wolf en van Hanegem lekker mee laten lopen op het trainingsveld . Als fraser nog niet kan dan alleen de wolf en Willem . Na dit seizoen fraser erbij . Die van gasten moet je toch ook niet meer willen . Nieuwe koppies voor de groep .

29 oktober 2019 om 15:53

Van gastel bedoel ik

29 oktober 2019 om 16:09

Willem is niet echt een gewenst persoon bij de heren in de kuip. Mede door zijn columns

net wat ik hier al melde dick heeft er voor gezorgd dat utreg europa in ging en kreeg het niet voor elkaar om sparta er in te houden het zou toch wat zijn als dick nog een club uit rotterdam naar de klote krijgt met een degradatie

Gouwe vent die Dickie, maar moet je als 72 jarige die stress van het trainerschap nog willen?

Mensen vergeten dat er veel meer aan de hand is en dat het binnenhalen van Dick niks maar dan ook niks toevoegd.feyenoord heeft... - geen goede spelers - geen geld - geen aantrekkingskracht nieuwe spelers (wie wil er nou bij Feyenoord voetballen) - geen aantrekkingskracht nieuwe spelers (je krijgt slecht betaald) - geen stadion - geen techn. directeur- geen alg. directeur - geen goed jeugdbeleid - geen aanstormend talent / jeugd - geen europees voetbal volgend jaar- geen woorden geen daden je moet dat allemaal aanpakken maar dat kan niet, want dat is alles. Elke andere club is verder.

Ik denk dat Feijenoord blij moet zijn dat Dickie zich hier nog aan waagt. In elk geval zal Dick er voor zorgen dat er op resultaat gevoetbald wordt, mogelijke degradatie voorkomen en misschien staan ze er dan eind van de rit weer iets rooskleuriger voor voor de volgende om in te stappen.verder, eigenlijk zou Feijenoord tijdelijk een Overmars of van Gaal nodig hebben, eentje die het beleid kan uitstippelen en de juiste personen binnen de organisatie op de juiste plek weet te krijgen. Het is niet alleen een kwestie van een nieuwe trainer, het heeft ook te maken met een toekomst missie, een visie, een doel. Dat is er nu allemaal niet. Er moet iemand met veel verstand, visie en voetbalkennis zijn om de juiste mensen voor de juiste post aan te wijzen. Niet dat een van deze twee dat zou doen, maar ik bedoel zo een type, die zowel verstand heeft van algemeen bedrijf managen alsook een voetbaltechnische visie heeft.

Dit was kandidaat nummer 1 van van Gaal, maar die werd het toen niet onder andere door toedoen van de supporters. Het kan best zo zijn dat dat oa die petjes waren die een paar dagen geleden om het hoofd van Stam riepen

Ik zou zeggen, zoeken naar een nieuwe trainer en deze inpassen. Selectie doorselecteren met eigen jeugd en bouwen aan een nieuw elftal. Seizoen is toch zo goed als verloren.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren