Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Dit Feyenoord een afspiegeling van een waardeloos bestuurde voetbalclub’

Laatste update:

Ajax maakte de favorietenrol tegen Feyenoord zondag waar. Na 45 minuten spelen stond de 4-0 einduitslag al op het scorebord. Na afloop ging het vooral over het functioneren van de trainer van de Rotterdammers. Jaap Stam gaf aan na te willen denken over zijn toekomst als trainer van Feyenoord. Hugo Borst denkt dat een andere trainer het niet veel beter zal doen, omdat de selectie volgens hem over te weinig kwaliteit beschikt.

In maart van dit jaar maakte Feyenoord bekend dat Stam de opvolger zou worden van Giovanni van Bronckhorst. “Wat bezielde Martin van Geel toch om over zijn graf heen te regeren? In maart was hij nog even technisch directeur van Feyenoord en besloot hij te kiezen voor de onervaren Jaap Stam”, aldus Borst in zijn column voor het Algemeen Dagblad. “Had hij diepgravend navraag gedaan bij (Jong) Ajax, dan was het niet tot die aanstelling gekomen. Maar ja, Dick Advocaat had nee gezegd en ook een ervaren voetbalmens als Van Geel scout met het bord op schoot, hem is opportunisme niet vreemd. Stam deed het toch goed bij PEC? En hij was in Engeland op een haar na naar de Premier League gepromoveerd.”

Jaap Stam: 'Ik weet ook niet waarom Feyenoord zo slecht was'

Onder Stam zijn de prestaties van Feyenoord teleurstellend. In de groepsfase van de Europa League staan de Rotterdammers op de laatste plaats en in de Eredivisie staat de club twaalfde. “We hadden gerekend op een compacte vechtmachine, maar Feyenoord is meestal los zand. De kopsterke aanvoerder is langzaam en niet wendbaar, op het oude nest teruggekeerde Feyenoorders zijn ziek, zwak of misselijk, de beste speler is ongedisciplineerd en heeft een hoge dunk van zichzelf”, aldus Borst. “Feyenoord grossiert in overbetaalde modale voetballers die zich niet elke wedstrijd leegspelen. Het Legioen kan zich daar moeilijk mee identificeren.”

Een eventueel vertrek van Stam is volgens Borst niet de oplossing voor Feyenoord. “Om te beginnen is een afkoopsom zonde van het geld. Bovendien is dit Feyenoord vooral een afspiegeling van een waardeloos bestuurde voetbalclub. Degraderen zal Stam niet met deze selectie en zelfs een ideale ad interim als Dick Advocaat haalt niet gek veel meer uit deze overschatte selectie.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik zat zelf te denken: waarom blijft stam daar eigenlijk zitten? Er valt daar echt niks te winnen, of te redden. Hij heeft niks met de club en er is geen bestuur om loyaal aan te zijn. De supporters moeten hem niet. Volgens mij is hij doodongelukkig. Een boel meer ervaren trainers haden al lang hun koffers gepakt. Die jongens niet in de steek willen laten is alles waar ik op kon komen.

28 oktober 2019 om 08:34

Volledig met je eens. Kwestie van tijd dat de ‘supporters’ (de idioten die elke club heeft) gaan bedreigen. Misschien dat hij nog blijft om z’n eigen ego, maar volgens mij komt dit nooit weer goed.

28 oktober 2019 om 10:20

Stam was gisteravond wel zo verstandig niet uit de bus te komen voor een verhoor van de supporters. Voor je het weet word je ook nog eens in elkaar gebeukt. Maar ik vermoed dat hij vanwege dat soort acties sneller geneigd is de pijp aan Maarten te geven...

28 oktober 2019 om 08:36

Ik ben 1 van de weinige die denk ik blij was dat hij kwam. Hij heeft gewoon een redelijke selectie maar hij krijg er geen lijn in.ik was blij dat Gio wegging maar Gio had nog meer lijn in zijn spel dan dat Stam nu heeft.ligt het enkel en alleen aan stam dat denk ik niet.dat de club ziek is vanuit het bestuur dat klopt. Soms verlang ik weer naar de GKL

28 oktober 2019 om 08:55

Ik was ook blij dat hij kwam. Ik ben dan ook voor Ajax.

28 oktober 2019 om 11:05

Sorry, maar hij heeft geen redelijke selectie. Een redelijke selectie had zelfs zonder trainer gewoon in het linkerrijtje gestaan omdat ze meer kwaliteit herbergen dan een PEC Zwolle of een Groningen. Wanneer stoppen Feyenoorders nou eens met hun kop in het zand steken en erkennen ze dat de selectie gewoon pure middelmaat is? Het verbaast me elke dag meer en meer.

28 oktober 2019 om 11:40

Omdat de Feyenoorders in de afgelopen jaren veel hebben gezien dat beter was dan dit met minder materiaal? Het is nogmaals niet denderend. Maar niet twaalde in de Eredivisie slecht. Strijden om de derde plek is de enige realistische afspiegeling. Van Bronckhorst had geen betere selectie vorig jaar, en het jaar daarvoor. De selectie is deel van het probleem (AZ lijkt Feyenoord op dit moment daadwerkelijk voorbij), maar niet HET probleem. Ze staan op het veld alsof er niets van gaat komen. Als ze dan redelijk spelen is het na een kwartier weg en lukt niks meer en gaan de koppen zichtbaar hangen. Noem het kop in het zand, ik weet wel beter. Er zit iets rottends in de club dat alles aantast.

28 oktober 2019 om 11:47

Dit team is echt wel goed genoeg om in de top 5 te komen hoor.

28 oktober 2019 om 13:47

Hij heeft echt niet zo'n verkeerde selectie hoor maar als je naïef van je eigen kracht blijft uitgaan tegen een team als Ajax dan verdien je om op je broek te krijgen... Kijk eens hoe groot de ruimtes zijn tussen de linies. Zet daar dan een extra middenvelder neer als een speler als Fer het niet meer kan belopen.. Taktisch staat het gewoon verkeerd en daar is Stam verantwoordelijk voor

28 oktober 2019 om 08:39

Glory; geheel met je eens op één puntje na. De jongens niet in de steek willen laten. Dat doet hij al sinds zn aanstelling, wie maakt hij beter? Wat is zijn gehanteerde tacktiek? Hoe wil hij dat ze spelen? Er zit nog mider lijn in dan dat er golven in de zee je tegemoet komen.

28 oktober 2019 om 09:57

Komt het riedeltje weer van 'wie maakt hij beter?' Wie kan hij beter maken? Leroy Fer, Jens Toornstra, Jorgensen, Narsingh, Botteghin? Hij begint al met een selectie die totaal niet fit is. Dus iemand beter maken is er nog niet van gekomen. Hij moet eerst zo goed en zo kwaad als het gaat spelers fit maken en dan nog is het na verhouding een selectie van spelers die op hun retour zijn. Ik zie Sinisterra zich ontwikkelen en Kokcu doet het ook wel aardig in zijn eerste jaar als basisspeler. Daar zie ik in elk geval enige ontwikkeling in. Of dat voldoende is en/of je van hun wonderen kunt verwachten is een tweede.

28 oktober 2019 om 10:05

Niks riedeltje Masterd. Zijn feiten, gebaseerd op wat ik en velen met mij zien. Sinisterra en Kokcu ontwikkelen zich aardig, dus eens, maar ik zie dit niet als dat het door Stam komt. Dit heeft te maken met Kockcu zijn eigen instelling, en ja, dit zie ik bij Feyenoord trainingen met mn eigen ogen, die bedriegen niet.... Het gaat mij er niet eens zo zeer om of Stam spelers beter maakt dus misschien onhandig verwoord maar er is niemand die een pijl kan trekken op wat Hij nou werkelijk voor ogen heeft. Wat wil hij nou helemaal van de groep? Wat hij van de groep wil zal intern wel bekent zijn maar dat ziet niemand in velde of wege terug op het veld. Het is los zand wat door je vingers loopt. Wonderen.... Die worden niet verwacht, maar een 12e plaats ook niet, zoveel tegendoelpunten ook niet, geen lin in spel ook niet... Zal ik de lijst verder afgaan van wat niemand ziet?

28 oktober 2019 om 11:33

@masterd: je schrijft dat hij begint met een selectie die niet fit is. Hoezo? Hij heeft er een hele voorbereiding de tijd voor gehad. Verder hoef je de oudere spelers niet zoveel meer te leren, maar je kan ze wel tactisch neerzetten. Maar het was tenenkrommend om te zien, te lezen en te horen dat spelers kramp kregen of wedstrijden moesten missen omdat ze niet fit waren. En onthutsend om te zien dat ze zonder een tactisch plan lijken te voetballe. Dat ligt toch echt aan de trainer. Dat de selectie tov vorig jaar 3 plekken verschilt, en dat gio daar 3e mee werd, en dat je nu 5 punten boven degradatie staat spreekt ook niet in zijn voordeel.

28 oktober 2019 om 11:36

"zijn feiten, gebaseerd op wat ik en velen met mij zien."een mening dus. Daarnaast is het nogal goedkoop om te zeggen dat de trainer geen invloed heeft op spelers die zich wel ontwikkelen en dat anderen zich niet ontwikkelen door de trainer. Ik begrijp dat er ergens naar gewezen moet worden in zo'n periode maar helaas is de trainer altijd de sjaak. Ik weet waar ik over praat :'

28 oktober 2019 om 11:52

Zo goedkoop is het in deze niet om dit te zeggen Haris. Hoe zouden oudere spelers, waaronder ik Karsdorp, Narsing, Fer o.a schaar nog moeten leren? Nee, die moet Stam neerzetten en die moeten doen wat hij zegt, dat is luisteren en uitvoeren. Jongere spelers, die zou Stam moeten leren wat er nodig is en wat er allemaal nog moet gebeuren, ze aansturen, er nog meer uithalen dan wat ze nu doen? Wel eens dat er naar iemand gewezen moet worden, en dat in deze Stam de Sjaak is. Maar niet verwonderlijk gezien hoe Feyenoord dit seizoen telkens weer voor de dag komt, de instelling, de verrichte arbeid, de over mijn lijk mentaliteit. Het word met de wedstrijd slechter. Dat is wat er Stam verweten word, en geef ons eens ongelijk. (wil niet zeggen dat ik me niet kan vinden in je schrijven, maar zie en beleef het anders.) Ps: Luister maar eens naar wat Toornstra gisteren zei in het interview, dat zegt genoeg.

28 oktober 2019 om 08:42

Geld, geld en geld.

28 oktober 2019 om 09:43

Misschien wel het beste voor hemzelf om op te stappen. Hierbij kijk ik ook naar gezondheid vam een trainer, want Stam ziet er erg slecht uit. Wallen, Grauwe kleur en lichaamstaal zegt ook al wel dat hij volgens mij het vertrouwen op slagen mist. Wat stress en druk niet allemaal met je kunnen doen, dit gun je hem natuurlijk niet en misschien daarom wel beter om de eer aan jezelf te houden en bij een kleinere club de trainer te worden waar de druk minder hoog is.

28 oktober 2019 om 10:40

Ja, bizar om te zien he. Hij leek gisteren tijdens die persconferentie wel 15 jaar ouder dan aan het begin van het seizoen. Ik zou er ook gewoon mee kappen... Geld zou hij genoeg moeten hebben, waarom zou hij dit over zich heen laten komen allemaal.

28 oktober 2019 om 09:45

Eens, maar dit alles wist hij eigenlijk al van tevoren. Dan had hij dus nooit in moeten stappen. Maar nu hij er zit, zou ik het zwak vinden om op te geven.

28 oktober 2019 om 11:35

Hoe kun je dit van te voren weten? Van Geel stapte eind van het seizoen op, en onze ad in juli. Stam was al in maart benoemd.

Ben het deels met Borst eens. Ja, de aanstelling van Stam was niet handig. Hij heeft een paar leuke succesjes gehad, kwam heel goed binnen bij Pec, maar ook een aantal keren dat het minder goed ging. Advocaat wilde niet, maar dan ga je ineens naar een totaal ander profiel, dat vind ik onbegrijpelijk.ik heb niet het idee dat Stam echt een speltype of systeem probeert te spelen. Het spel van Feyenoord is niet herkenbaar.echter de selectie van Feyenoord is veel beter dan plek 12. Natuurlijk zijn ze minder dan PSV en Ajax en misschien ook wel AZ, maar de spelers hebben voldoende kwaliteiten om serieus mee te doen om plek 3. Alleen moet je dan wel in staat zijn om ze aan het voetballen te krijgen, en dat lukt Stam dus niet. Natuurlijk, ook "geholpen" door blessures en "late-arrivals", maar eind oktober moet je in staat zijn om in ieder geval een redelijk vaste basis te hebben en niet elke wedstrijd weer 3, 4 of 5 wisselingen te hebben.

28 oktober 2019 om 11:17

Ik vind Narsingh exemplarisch voor dit Feyenoord, vanaf welke nivo in d Eredivisie zouden de fans blij zijn met Narsingh?az, Utrecht,vitesse? Denk niet dat die Narsingh zouden verwelkomen, Groningen, Heerenveen? Mischien… Twente? Ik niet….wat doet zo'n jongen in de basis bij Feyenoord?? Het materiaal is gewoon echt te zwak voor een club die geweeon mee moet doen om plek 3.in de Championship heb je geen system nodig maar een mentaliteit, bij PEC mag je meer aanmodderen dan bij Feyenoord, het lijkt er bij mij op dat Stam simpelweg niet zo van de organaistaie en structuur is of dat hij het gewoon niet kan overbrengen, heeft ook de curus niet gedaan, misschien werkt zich dat nu uit.

28 oktober 2019 om 11:31

Toch was Narsingh basisspeler bij PSV en deed hij het daar prima. Wat er in dit elftal echt ontbreekt is vertrouwen en structuur. Dan helpt het niet dat je in Sittard verliest en thuis niet kunt winnen van Heracles. Maar ik ben echt van mening dat er meer kwaliteit in Feyenoord zit, dan plek 12 op de ranglijst. Alleen Stam krijgt het niet aan het werk. En wat je zegt, hij lijkt maar wat te doen. Ik zie in ieder geval niet een trainer die zijn team aan het ontwikkelen is. Hij lijkt een beetje te denken, welke 11 vandaag en zoek het maar uit. En volgende keer 3 of 4 andere spelers, omdat er 3 of 4 de vorige keer niet thuis gaven.

28 oktober 2019 om 11:46

Het is ook gewoon niet waar xat de selectie zo slecht is. Want dat is het niet. Ik ben het met je eens dat Stam geen enkele vorm vastheid weet te creëeren. V Bronckhorst had ook geen uitgesproken techniek maar was er wel dynamiek. Vleugels, diepgaande middenvelders, positiewisselingen. Summier maar er was wel IETS zichtbaar. Nu is er helemaal niets herkenbaars, zelfs niet de felheid en strijd die bijna altijd WEL aanwezig was. De selectie is niet grandioos maar absoluut niet slecht. Als je enkel stelt dat dat het geval is hou je Stam (en anderen) onterecht een hand boven het hoofd.

Koeman zou het ook niet beter dan Been doen en werd bijna kampioen. Stam is een verschrikkelijk slechte trainer die snel zijn biezen moet pakken.

Kunnen jullie allemaal nagaan wat een prestatie die Van Bronckhorst heeft geleverd? Wat heb ik nu medelijden met die man gekregen dat die zoveel gezeik van iedereen heeft moeten pruimen. Hulde dat hij toch nog beschaafd bleef.verder blijf ik het herhalen. Feyenoord blijft maar obsessief dromen over meedoen voor het kampioenschap, en ze blijven maar het weinig beschikbare geld uitgeven aan miskopen. Ik zou zeggen kijk naar AZ. HUn elftal bestond tegen PSV uit vijf jeugdspelers. De rest waren allemaal aankopen van 2-3 miljoen euro. Het klopt dat je niet voor de prijzen meedoet, maar je bouwt ten minste wel een kapitaal op, waar je later mee om de prijzen zou kunnen doen.

28 oktober 2019 om 08:52

Gio had het niet veel beter gedaan. Niet vergeten dat hij vorig jaar dramatisch begon ( en verrassend weinig uitwedstrijden won) en als van Persie niet een keer in de slotfase toegeslagen had, had de pleuris toen ook eerder uitgebroken. 2 thuiswedstrijden tegen Utrecht en Vitesse toen erg laat gewonnen. Verder ook te weinig tactisch inzicht en dat heb je nu nodig.

28 oktober 2019 om 08:58

Onder Van Bronckhorst werden we Europees weggespeeld door een club met een begroting van die overeenkomt met een lage eerste divisie club. En hij had Van Persie die had meer voetballend vermogen in zijn linker teen dan heel deze armoedzaaiers bij elkaar. Bovendien is Vilhena ook vetrokken. Gio gaf ook de voorkeur aan huurspelers , oa Clasie die heel het seizoen niks liet zien mocht blijven staan en er waren nog wel een paar andere.

28 oktober 2019 om 18:11

@fcdc, Onder Koeman was het Europees niet veel beter, en die had nota bene internationals onder zijn hoede. Feyenoord en Europees voetbal is niet altijd een gelukkig huwelijk.

28 oktober 2019 om 09:08

Je vergeet dat mede door Gio de doorstroming van talenten is gestopt. Jongens kregen 5 a 10 minuten en als ze goed speelden dan kregen ze wellicht een jaar later een kans in een bekerwedstrijd. Daarnaast kregen aankopen amper een serieuze kans op hun eigen positie. Het beleid van Gio was goed voor de korte termijn, maar voor de lange termijn heeft het niet geholpen

28 oktober 2019 om 12:19

Dat betekend dat Gio het goed heeft gedaan en technisch beleid heeft gefaald

Een andere trainer gaat niet helpen. Wie zou het dan moeten en vooral willen doen dan? Daar wordt Feyenoord niet beter van. Het bestuur faalt inderdaad. Waarom haalt Feyenoord Senesi en Sinksterra uit Zuid-Amerika terwijl er ook spelers als Sanchez en Lozano voetballen? En verder toch weer uitkomen bij de bekende spelers. Spelers als Narsingh en Fer staan nooit in de basis bij Ajax, PSV en AZ. Buiten dit zijn Kokcü, Burger en Geertruida het beste wat Feyenoord uit de eigen jeugd kan halen. En dan Feyenoord City... Dat gaat veel teveel geld kosten. Feyenoord heeft qua capaciteit het 2e stadion van Nederland, elke Feyenoorder zweert dat de Kuip het mooiste stadion is. En Feyenoord is ver verwijderd van de 2e club van Nederland zijn. Dit moet Feyenoord niet doen! Feyenoord was een paar seizoenen geleden nog kampioen. En kijk waar ze nu staan. Dit is te wijten aan het bestuur. Als er meer geld beschikbaar is, beter wordt ingekocht en er beter talent uit de eigen jeugd zou komen, dan kun je pas echt gaan kijken of de trainer wel functioneert of de verwachtinen moeten een stuk omlaag.

“feyenoord grossiert in overbetaalde modale voetballers die zich niet elke wedstrijd leegspelen. Het Legioen kan zich daar moeilijk mee identificeren.”precies dit.

28 oktober 2019 om 09:37

We hoeven ook niet te doen alsof dit seizoen wel acceptabel zou zijn geweest als ze wel elke wedstrijd leeg hadden gespeeld. Het is gewoon dramatisch dit seizoen, de ploeg is echt niet dusdanig slecht dat ze in het rechterrijtje zouden moeten spelen.

28 oktober 2019 om 11:05

Absoluut, maar je kan toch minimaal verwachten dat de spelers hun longen uit hun lijf lopen. Want verliezen kan, absoluut, maar verliezen zonder dat je ervoor knokt vind ik nogal vreemd.

Wat mij opvalt is dat er veel mensen nu hun vinger wijzen naar een man , Van Geel. Als het echt zo was dat van Geel alles besliste in zijn tijd , dan kan je wel zeggen dat Feyenoord top-club af was. Je laat toch niet je lot afhangen van een man , dat is wel erg amateuristisch. Een top-club wordt toch geregeerd door een bestuur en toch niet door een passant als van Geel...?

28 oktober 2019 om 10:29

Van Geel de schuld geven van de aankopen Ie en Senesi zegt al genoeg. De TD die hun gekocht heeft heet toch echt Troost. Maar ja, wat verwacht je dan als je zo maar iemand uit de organisatie voor de eerste keer in zijn leven eventjes TD maakt en spelers laat kopen?het probleem van Feyenoord is de RvC en het gedoe met de vrienden. Hoe arrogant kan je zijn dat je denkt dat ze een hele zomer zonder directeur en TD kan zitten. Dat de RvC het er wel eventjes bij doet. Dat een jeugdtrainer wel eventjes TD kan spelen. Nou dan krijg je dus dit.

28 oktober 2019 om 17:12

Het gaat nog niet eens over die twee aankopen , maar hij krijgt de schuld van aankopen die in het verleden zijn gemaakt. Ook het aanstellen van Stam, geen ploeg in de KKD geen scouting. Ik vraag me af hoe daar bij Feyenoord een besluit wordt genomen , wie bepaald daar de visie, als die er is? Dat kan toch nooit allemaal bij 1 person liggen ?

Aan Fer kleeft de bedenkelijke reputatie dat iedere club waar hij speelt degradeert...
Het lijk erop dat hij die vloek daadwerkelijk met zich mee draagt en Feyenoord het volgende slachtoffer is...
Fer is de schuldige !!
Gekkigheid natuurlijk... Afijn, ik denk dat Stam zelf opstapt... Zo terneergeslagen als hij na afloop oogde, het feit dat hij zijn gezicht niet liet zien toen dat groepje kansloze erom riepen, die heeft geen energie en wilskracht meer om door te gaan... Persoonlijk denk ik dat een trainerswisseling wel het nodige effect zal hebben, we moeten namelijk niet doen of dit een schandelijk slecht team is... Ze hebben kwaliteit en Stam krijgt dat er niet uit.

28 oktober 2019 om 10:30

Dicht jij Ie en Senesi echt kwaliteit toe? Denk je dat de defensie niet langer zo lek is als een mandje met een andere trainer? Twee goals tegen per wedstrijd, dat is toch voor Feyenoord niet normaal meer.

28 oktober 2019 om 11:50

Het is veel te vroeg ze af te schrijven, zeker Senesi. Die speelde totdat ie bij Feyenoord kwam blijkbaar erg goed, staat hoog op de talentenlijstjes in Argentinië, onder 23 etc. Veel te voorbarig dus. En twee doelpunten per pot kan gemakkelijk als er geen structuur dan wel communicatie dan wel vertrouwen dan wel passie (van het hele team) te zien is.

28 oktober 2019 om 14:46

Tja wij hadden verleden jaar een verdediger die in zuid Amerika die drie keer landskampioen werd in Argentinie, ook speelde in alle Agentijnse jeugdelftallen t/m het Olypmisch elftal. Speelde nog een finale Copa Liberatores. Was nog duurder dan Senesi maar solide verdedigen in Argentinie bleek toch iets anders dan meevoetballend verdedigen in Nederland. Wij verlangen andere zaken van een verdediger, zoals een strakke inspeelpass.

Wat wil je met deze selectie ? Karsdorp Fer en narsingh hebben jaren amper gespeeld. Zijn om de haverklap geblesseerd en dus nooit fit. Jörgensen idem, veel geblesseerd en zelden fit, Larsson kan de druk niet aan, Berghuis vind zichzelf geweldig maar is de meest overschatte speler in Nederland. Botteghin is traag, log en heeft een draaicirkel van 10 meter en in dit wankelend elftal moet dan een senesi van 7 miljoen de uitkomst zijn ? Je kunt daar iedereen voor de groep zetten, maar met een "bestuur" zonder lijn en beleid kun je nu eenmaal geen wonderen verwachten.

Helemaal eens met Borst, gaat het echt beter worden zonder Stam? Ik betwijfel dat ten zeerste. En als Stam weggaat wie moet er dan voor die groep staan. Ik zou het niet weten eerlijk gezegd. En ik denk dat elke trainer wel 3x na zal denken voordat hij ja zegt.

Feyenoord is gewoon bij zijn kracht weg gegaan. Ik vind het contrast van dit weekend tekenend. Een AZ wat uit PSV klop geeft is een prachtig voorbeeld. De uitblinkers aan AZ zijde waren zelf opgeleide spelers. Bij AZ zijn ze vooral geld gaan pompen in de eigen jeugdopleiding. Continu bedenkend hoe ze de opleiding kunnen verbeteren en jeugdspelers beter kunnen maken. Feyenoord is in mijn opzicht weer in oude valkuilen gestapt. Spelers halen om het spelers halen. Vooral bezig zijn met scouten en je selectie opvullen met spelers. Dan vind ik dus goedkoop duurkoop. Eerst eigen jeugdopleiding. Dat is de enige manier om mee te doen. Zo heeft Ajax ook de weg omhoog ingeslagen. Dat is ook de manier voor Feyenoord.

28 oktober 2019 om 09:48

Zo is dat! Spijkers kop maar ja al die egootjes daar

28 oktober 2019 om 11:12

Een van de redenen dat Feyenoord minder goede jeugdspelers aflevert voor het eerste is toch echt dat Feyenoord II op een lager niveau speelt dan Ajax II, PSV II en AZ II. Ik denk niet dat het toeval is dat juist die drie clubs op het moment veel goede jeugdspelers kunnen laten doorstromen.

28 oktober 2019 om 11:23

@stravven;eens en oneens tegelijk. Dat Feyenoord niet mee wilde doen geeft ook aan hoezeer ze het niet serieus namen. Ajax en AZ (en PSV ook een stuk meer tegenwoordig) zijn gewoon heel serieus met opleiden. Die zullen altijd bezig zijn met manieren om dit beter te doen en het niveau te verbeteren. Dus als een kans als Jong teams mee laten ballen in de KKD zich voordoet springerig ze daar ook op in. Kijk het probleem met investeren in jeugd is dat je niet altijd op het moment zelf de resultaten ziet. Dat zie je pas na jaren. Dus als supporters moet je ook jaren trekken dat er jeugd doorstroomt en er goedkope spelers en huurspelers toegevoegd worden aan je selectie (de Sana's van deze wereld zeg maar). Dat is niet altijd leuk. Op lange termijn zie je echter dat het niveau van aanwas omhoog gaat. Hierdoor gaat je ondergrens omhoog.dit Feyenoord heeft hun levensader volgens mij verwaarloosd. En als ik zie wat voor selectieopvulling ze halen is goedkoop echt duurkoop. Stel dan een jeugdspeler op. Die heeft tenminste nog hart voor de club.

Mwt deze selectie moet je natuurlijk top 5 staan op dit moment en niet 12e.

28 oktober 2019 om 09:47

Beter dan AZ en Vitesse vind ik de selectie echt niet hoe hard het klinkt, maar nummer 5 vind ik echt wel maximaal haalbare.

Tuurlijk schiet als trainer te kort en mist ook eenmaal de ervaring. Maar ik ben bang dat mijn Feyenoord vrienden de kwaliteit van hun selectie zwaar overschatten. Kijk naar de selectie, zo’n Berghuis zogenaamd de beste speler wat heeft hij op twee seizoenen geleden en paar wedstrijden vorig seizoen gepresteerd? Jeugd wat doorkomt stelt weinig voor, Kokcu is een jong talent maar jonge talenten hebben goede ervaren spelers en goed draaiende ploeg nodig. Laten we over de verdediging niet hebben. Arme Vermeer die moet alleen tegen houden, Bijlow komt duidelijk tekort om eerste keeper te zijn op dit moment, de spits is constant geblesseerd en raakt geen pepernoot...dus ja snap ook niet dat mensen gepikeerd raken als je zegt dat AZ bijv op alle fronten betere spelers heeft, zeker als je ziet hoe ze PSV gister van de mat aftikten en hadden met 6-7 kunnen winnen..
Wat Feyenoord nodig heeft is goed beleid, jeugd wat goed aangepakt moet worden en paar jaar geduld hebben. Je ziet aan az dat goed beleid na paar jaar loont!

28 oktober 2019 om 11:17

De jeugd gaat lastig worden bij Feyenoord, die hebben de boot gemist toen ze geen team in de Jupiler League (of hoe die tegenwoordig ook heet) hebben laten meedoen. Qua inkomende transfers hebben AZ en Feyenoord dit jaar ongeveer evenveel uitgegeven, 6.5 miljoen voor AZ en 7.3 voor Feyenoord, en de uitgaande transfers verschillen een ton: 18.3 en 18.4 miljoen respectievelijk. Maar AZ krijgt het wel voor elkaar, waar Feyenoord het gewoon niet lukt. Qua aan- en verkoopbeleid is AZ Feyenoord gewoon voorbij.

Een vertrek van Jaap Stam is geen optie. Aanblijven echter ook niet. Wat nu? Zelf vermoed ik dat Jaap Stam na nog een nederlaag in Venlo zelf de handdoek in de ring gooit. Dit houd je als mens van vlees en bloed niet lang vol. Zeker niet na de 'feestelijke' ontvangst van de ploeg en ploegleiding gisteravond laat op de trainingsaccomodatie.van de club op Rotterdam Zuid

Snap niet dat men blijft spreken over kwaliteit en dat dit het is. Dat Feyenoord gewoon niet beter is dan plek 12. Hebben deze mensen iets genomen wat een bepaald deel van de hersenen uit zet? Ja het is bagger slecht maar maak eens een complete analyse. Dan zie je gewoon dat per positie, per speler, dit een mengsel is van zeer goede tot beperktere spelers. De basis 11 is per positie gewoon goed genoeg voor de top 5. Wat er ontbreekt is een teamspirit en een trainer die hier een team van maakt. De menselijke aanpak van Gio heeft dit lang kunnen verbloemen en toch nog successen geboekt. Haps, Senesi, Karsdorp, Fer, Toornstra, Kokcu, Berghuis, Tapia en Sinestera spelen echt ook wel bij de andere clubs van plek 4 tot 6 op de ranglijst. Men reageert in de waan van de dag, uit emotie. Hopelijk is er nog iemand bij Feyenoord die rationeel blijft.

28 oktober 2019 om 14:53

Ik denk niet dat er iemand is die denkt dat Feyenoord niet beter is dan plek 12. Plek 4 is zeker nog haalbaar dit seizoen. Ajax en PSV zijn een maatje te groot voor Feyenoord, en als AZ zo doorgaat gaat Feyenoord die ook niet meer inhalen. Maar de rest moet haalbaar zijn.wat ontbreekt is meer dingen. Ja, er zit kwaliteit, maar er mist ook kwaliteit. Centraal achterin is het niet goed genoeg, en dan kan Vermeer nog veel verbloemen. En je kan nog zulke goede spelers hebben, als het er niet uitkomt heb je er niets aan. En dat is bij Feyenoord momenteel ook een probleem.

28 oktober 2019 om 16:03

En dan kom je toch terug op de trainersstaf, waarvan men zegt dat Stam ontslaan korte termijn gedachte is. Je zit nu letterlijk op een splitsing: links kies je voor het ontslaan van Stam. Rechts kies je bewust voor slechte resultaten in de komende maanden met als argument dat je vertrouwen hebt in Stam en het proces. Het laatste vind ik zelf onaannemelijk want hij heeft het bij PEC en Reading niet getoond dat te kunnen. Wat is zelf zijn eigen plan? Waar spreekt Stam zich over uit? Gaat hij zich hard maken voor Jong Feyenoord? Gaat de oudere garde plaatsmaken voor aankomend talent? Hoe gaat hij zijn staf uitbreiden voor het optimale spel? Moet er een psycholoog bij die de kopjes omhoog gaat houden? Waar is de invloed van assistenten in het tactisch beleid? Dat zijn geen inhoudelijke vragen over geheime tactiek, maar invulling voor het proces. Echter brandt niemand zijn vingers eraan. En daardoor komen we niet verder momenteel.

Ik zie spelers als fer, karsdorp en haps steeds als kip zonder kop met de bal naar voren lopen, zij maken het veld alleen maar kleiner. Elke aanval zijn beide backs voorin, wat erg veel druk geeft op het zwakke centrum. Daarbij is er geen spits waardoor er een enorm vlak van het veld niet bespeeld wordt. Daar komt ook bij dat tapia, fer en bottegin er verschrikkelijk lang over doen om een bal af te spelen. Wat feyenoords beste tactiek is met de spelers die ze hebben lijkt mij opzich logisch. Gebruik maken van je backs met naar binnen trekkende buitenspelers die met jorgensen combineren en toornstra die er over heen gaat. Kokcu doet het niet verkeerd maar past daar niet echt in.

Dit doet de trainerscarrière van Stam geen goed. Sowieso is het een groot risico op afbreuk op je trainerscarrière als je nu trainer bij Feyenoord gaat worden. De kans op mislukking is nu enorm groot.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren