Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Mike Verweij onthult irritatie binnen Ajax: ‘Dat is heel erg verkeerd gevallen’

Laatste update:

Mike Verweij liet maandagavond via Twitter doorschemeren dat hij komende zomer een breuk verwacht tussen de zeventienjarige Ryan Gravenberch en Ajax. De journalist van De Telegraaf wijst dinsdag in de podcast van de krant naar meerdere spelers uit de jeugd die enigszins zouden balen van de gebrekkige doorstroom bij Ajax.

"Geef die jongen (Gravenberch, red.) een kans", begint Verweij. "Erik ten Hag had een plan met hem, zei hij. Nou, wat dat plan is geweest, weet niemand. En als je hem bij Jong Ajax ziet spelen, dan geeft dat wel aan dat hij redelijk op de goede weg is. Waarom zou je zo'n jongen, als je 3-0 voorstaat tegen Fortuna Sittard of 4-1 tegen sc Heerenveen, niet twintig minuten of een halfuur laten meedoen?"

Mike Verweij verwacht breuk bij Ajax en wijst naar Raiola: ‘Tel maar uit’

Lees artikel

Verweij stelt dat ook Kenneth Taylor en Naci Ünüvar later kansen zouden kunnen krijgen. "Maar die worden weer geblokkeerd in hun stap naar Jong Ajax, omdat die jongens van Jong Ajax geen kans krijgen bij Ajax 1." De Ajax-watcher geeft aan dat er bij de jeugdopleiding bijvoorbeeld niet goed is gereageerd op een invalbeurt van Siem de Jong.

"Wat heel erg verkeerd was gevallen op De Toekomst, was dat Siem de Jong op een gegeven moment inviel tijdens een wedstrijd en Noa Lang niet. Het argument kan niet zijn dat Siem de Jong miljoenen verdient en dus dan maar moet invallen. Dan moet je als trainer van Ajax het besef hebben: dit is een opleidingsclub en dit is de levensader van de club, die opleiding."

"Je hoort wel geluiden, het irriteert mensen. Als de doorstroming stokt, want is dan het perspectief van een Kenneth Taylor en een Naci Ünüvar? Als ze maar bij Onder-19 moeten spelen, terwijl ze eigenlijk gebaat zijn bij spelen bij Jong Ajax. Als het perspectief weg is, dan kiezen spelers er misschien uiteindelijk voor om eerder weg te gaan dan ze lief is", besluit Verweij.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Is gewoon weer een broodje gebakken lucht. Nergens op gebaseerd en zoals elke keer met de kranten ed. word er waar kan aan ten Hag en het nieuwe aankoopbeleid getornd

22 oktober 2019 om 20:32

@knivyevad Ik zou het artikel nog maar eens lezen. Er wordt hier niet getornd aan het aankoopbeleid maar aan het wisselbeleid. Een aantal aanstormende jonge talenten krijgt maar mondjesmaat speelminuten en minuten in het eerste is wat dit soort spelers nodig heeft om naar het gewenste niveau te groeien. Als je dan Siem de Jong laat invallen, met werkelijk alle respect in de wereld voor Siem, dan ziet het er als jeugdig talent gewoon niet goed uit. Die jongens hebben minuten nodig en krijgen die te weinig, terwijl er toch zat wedstrijden aan te wijzen die er geschikt voor zijn.

22 oktober 2019 om 20:47

Klopt, vanuit het oogpunt van die talenten is het natuurlijk allemaal logisch, maar als je als talent de top wil bereiken en je bent overtuigd van jezelf is Ajax nog steeds één van de beste clubs om bij door te breken. Het zal nu alleen minder snel gaan, omdat het niveau stijgt en we in de breedte meer kwaliteit hebben. Ook wil de trainer waarschijnlijk een speler als De Wit/De Jong achter de hand hebben, omdat hij van dat type speler houdt. Dat is zijn goede recht en een jeugdspeler moet maar aantonen dat hij hoort te spelen. Persoonlijk zou ik me echter drukker maken om een Marin als die speelt, want dat is qua speelstijl meer een concurrent.

22 oktober 2019 om 20:55

@DeToekomst Ik wil ook zeker niet bepleiten dat Gravenberch (of een ander talent) er goed aan zou doen zijn heil elders te zoeken maar ik ben als ajacied wel een beetje bezorgd over de gang can zaken momenteel. Jongens als Ünüvar, Gravenberch, Schuurs, Eiting en Lang maar bv ook Traoré kloppen op de deur en het is prima mogelijk om in de eredivisie minuten te geven aan dit soort spelers. Dat is het DNA van Ajax, spelers vanuit de jeugd staan er doorgaans niet in 1 keer en hebben speeltijd nodig om te groeien. Niet iedereen stormt de basis in zoals Dest of Dolberg destijds. Niks dramatisch nog maar Ajax moet wel oppassen dat het zijn basis van bestaan niet teveel los gaat laten. Doorstroming van jeugd is een prioriteit bij Ajax. Of zou dat in mijn ogen moeten zijn.

22 oktober 2019 om 21:38

Marcore. Een naam Dest. Dan kan de rest van het betoog de prullenbak in. Jeugdspelers spelen gewoon en staan basis als ze de kans pakken. Schuurs heeft ook de kans gekregen, maar duidelijk niet gepakt. Je moet er gewoon klaar voor zijn want de kans komt sowieso, of door blessures of door schorsingen.

22 oktober 2019 om 22:04

Dat is natuurlijk niet waar wat je zegt. Er is geen concurrentie op de rechtsback positie en zijn ook geen dure spelers gekocht voor die plek. Daarom speelt Dest wel. overigens is het betoog niet dat die jongens basis moeten staan maar dat ze moeten invallen als de stand het toe laat. En daar is niets tussen te krijgen. Als je met 3-0 voor staat tegen Fortuna o.i.d dan moet je altijd een jeugdspeler brengen en geen Siem de Jong die nul toekomst heeft bij Ajax en ook niets meer toevoegt aan dit Ajax. Als de gelegenheid zich voor doet moet je de jeugd een kans geven zo worden ze beter. Weerstand hebben ze nodig. De jeugd is de filosofie en de levensader van Ajax. Dat ze er niet in komen heeft niets met het hogere niveau van Ajax te maken maar puur met de keuzes van de trainer die volledig in gaat tegen de filosofie die Ajax groot heeft gemaakt.

22 oktober 2019 om 22:14

@Burdy onzin wat je zegt over geen aangekochte rb! Vorig jaar kreeg jeugdspeler Mazzraoui voorkeur boven 2 aankopen. Voor dit seizoen zou Alvarez er kunnen spelen of Veltman. Ondanks dat blijft Dest spelen.
EtH kan meer kansen geven. Mijn verwijt aan hem is zijn behouden wisselbeleid. Vaak alleen maar 2 wissels. Als je voorstaat zie ik liever dat hij zijn 3e ook ge ruikt

23 oktober 2019 om 16:25

@ninjakai

Zoals ik al schreef: Niet iedereen stormt de basis in als Dest en Dolberg. Minuten laten jonge spelers groeien en die maken bovengenoemde talenten in mijn ogen te weinig.

Ik lees in jouw reactie echt nog te weinig argumenten die maken dat mijn betoog de prullenbak in kan. Met alle respect.

23 oktober 2019 om 16:26

@ninjakai Siem de Jong inbrengen in een gewonnen wedstrijd en niet Noa Lang is niet de stijl van Ajax in mijn ogen.

22 oktober 2019 om 20:34

Inderdaad, de krant moet vol. Die jongens hebben ook gezien dat de Jong en van de Beek het best aardig hebben gedaan na een jaartje jong Ajax. Het zou mij niets verbazen als Mino die Verweij steeds voedt met geruchten over zijn klanten.

22 oktober 2019 om 21:32

Misschien eens lezen wat er staat. Er is niemand die roept dat deze talenten niet in jong Ajax willen spelen. Het gaat er om dat spelers als Siem de Jong invalbeurten krijgen en zo de speeltijd van een Noa Lang blokkeert. Siem de Jong gaat Ajax niks meer brengen, dus die moet je geen tijd meer geven. De tijd die Noa Lang misloopt bij het eerste, krijgt hij wel bij jong Ajax. Daarmee wordt de speeltijd van Unuvar bij jong Ajax geblokkeerd. Dat geldt ook voor Gravenberch en een Eiting. Die spelen niet in het eerste, maar bij Jong Ajax. Hiermee snoepen ze (zeker Eiting) tijd af van de aanstormende talenten uit onder 19 (kenneth Taylor). Het heeft niks met het creeren van onrust te maken, maar het uitleggen van de huidige gevolgen voor de werkwijze binnen de club.

22 oktober 2019 om 21:58

Ik kan heel wel begrijpend lezen, maar bedankt. Wat ik aan wil geven is dat de door mij genoemde mannen ‘gewoon’ een heel jaar in Jong Ajax speelden. Ze vielen hoogstens in de knvb beker in, verder waren ze speler van Jong Ajax. Datzelfde gaat nu op voor Gravenberch en Taylor. Waarom zouden ze nu op 17 jarige leeftijd al steeds met het eerste meemoeten? Ze spelen ‘gewoon’ betaald voetbal op senioren niveau waar ze veel van leren. En Siem de jong heeft zijn waarde als ervaren jongen, oud captain. De balans jong/oud moet goed blijven. Volgend seizoen zal in ieder geval Gravenberch gaan opschuiven in de pikorde. Maar laat hem maar een jaar rijpen in de kkd.

22 oktober 2019 om 22:01

En qua het bezet houden van plekken in Jong Ajax: de beste speelt. Ook een Eiting moet terugkomen. Als Taylor nu al beter was geweest had hij gewoon gespeeld.

22 oktober 2019 om 20:36

Eerste wat ik dacht toen Siem die wedstrijd er in kwam: kan je niet beter een jong talentje er in gooien. Ongetwijfeld dat mensen binnen ajax dat ook hebben gedacht.

22 oktober 2019 om 20:43

Gravenberg voortijdig vertrekken zou een enorme klap zijn voor Ajax. Dat is straks nou de ideale nummer 6 of nummer 8 van Ajax. Onze eigen Paul Pogba. Unuvar op 10 en je hebt weer een top middenveld.

22 oktober 2019 om 20:46

Ff een vraagje uit nieuwsgierigheid waarom zit je altijd te mekkeren over vdb? Trouwens gravenberch op 8 Taylor op 6 en unuvar Ala ziyech rechtsbuiten/inksbuiten

22 oktober 2019 om 21:02

@robinho Gravenberg en Unuvar en misschien Taylor (die moet ik eerst vaker zien) is natuurlijk ook mooi he! Echt eigen boys die internationaal niveau kunnen zijn. En misschien komen er nog wel meer aan. Ik mekker niet perse op Donny maar geef wel mijn mening als iets gewoon niet klopt. Ik zie bij Donny gewoon teveel grote gebreken waarmee hij het team niet helpt (donny is een van de weinig spelers in het huidige Ajax die niet van internationaal niveau is. De kwaliteiten die hij wel heeft zoals zn balaanname zijn niet voldoende om zn gebreken te corrigeren om op internationaal niveau echt goed bij te dragen. dat gaan we zien zodra hij bij een buitenlandse club speelt. Let op mn woorden). Verder zie ik een heel marketingapparaat en promotieteam rondom die jongen die heel veel fake nieuws verspreiden wat ook voor veel onrust zorgt bij Ajax en binnen het team. En omdat het echt heel schadelijk is voor Ajax (mijn club) en andere spelers binnen het team die vaak veel beter presteren maar de dupe worden van dat promotieteam van journalisten en analisten dan zeg ik daar wel eens wat van. Maar als Donny het heel goed doet zal ik dat ook zeggen. Alleen is dat gewoon niet zo vaak. Helaas.

22 oktober 2019 om 21:04

Kan best dat de irritatie er intern helemaal niet is zoals jij stellig beweert. Neemt echt niet weg dat dit wel een zorgelijke trend is. Als je Siem in laat vallen terwijl je ook jonge talenten minuten kan laten maken ben je naar mijn mening niet goed bezig.

22 oktober 2019 om 21:41

Gebakken lucht? Ja, deze reactie ja. Slaat kan noch wal. Lees het stuk eerst eens in plaats van per se de eerste reactie te willen geven. Toch volkomen logisch dat er binnen de jeugdopleiding verontwaardiging heerst als als bij een veilige stand versleten, te licht en niet meer goed bevonden De Jong zijn minuten mag pakken in plaats van gretige talenten als Lang en Gravenberch?

22 oktober 2019 om 21:59

Je hebt wel een punt maar vorig jaar hebben onwijs veel spelers kansen gekregen. We zijn nu net een tijdje bezig en ineens wordt er gedaan alsof jonge spelers helemaal geen kansen krijgen? Ik vind dat persoonlijk wel heel snel en komt toch een beetje over als een probleem creëren die nu eigenlijk nergens over gaat.

22 oktober 2019 om 22:48

Des te gekker toch? Lang kreeg vorig jaar nog regelmatig een invalbeurt gegund; dat was niet vergelijkbaar met het stempel dat pakweg Van der Vaart en Sneijder direct drukten, maar slecht was het evenmin. En het raadsel rondom Gravenberch is opzienbarend omdat hij ondanks zijn grote talent niet verder kwam dan zeven minuutjes in een verloren wedstrijd tegen Psv. Nu zou ik niet direct van een probleem spreken, maar de irritatie dat er geen continuïteit is, geen plan lijkt te zijn voor deze talenten lijkt me vanaf De Toekomst begrijpelijk. Ik denk dat dat probleem al langer op de achtergrond suddert dan dat het zomaar gecreëerd wordt.

23 oktober 2019 om 08:37

Zou het er mee te maken kunnen hebben dat Ajax momenteel nog niet zo stevig staat als vorig jaar? En dat ten Hag met het inbrengen van Siem voor ietsje meer zekerheid koos dan een jonge speler brengt? Verder geloof ik weinig van onrust in het team en binnen Ajax. En als dat wel zo is dan is dat eerder het manco van de betreffende jeugdspelers. Heb eens een keer geduld. Na dit seizoen zijn er echt een aantal spelers onhoudbaar, dan verschuift er vanzelf weer een boel.

Je moet toch ergens over schrijven. Ik neem zure pruimen Driessen en Verweij sowieso niet serieus. Ajax zou ze lekker moeten negeren. Gun die scoop maar aan VI, of de Volkskrant.

Ik geloof hier weinig van. Omdat Ajax de laatste tijd wat meer spelers haalt is dit natuurlijk een makkelijk verhaal waar mensen in kunnen geloven, maar buiten Gravenberch zie ik nog niet zo snel een speler die structureel mee kan draaien in het eerste van Ajax vanuit Jong Ajax. Bovendien speelt Ajax momenteel met twee centrale verdedigers op het middenveld, dus kansen zul je bij Ajax wel krijgen als je als middenvelder echt indruk maakt.

22 oktober 2019 om 20:35

Alle dingen die hij zegt muv het Siem de Jong deel zijn matig. Hij begint over Gravenberch minuten geven als je voor staat tegen oa Fortuna (daar viel hij dan ook in, lijkt Mike nieteens te weten) en daarna over doorschuiven van Taylor naar Jong Ajax waar hij al naar doorgeschoven is. Alleen topwedstrijden en nu in aanloop naar WKu17 bij o19, die jongen zit nu in Brazilië maar Mike zal wel roepen dat hij komende weken geen kans krijgt bij Ajax ;' Ünüvar zijn positie is vrij in Jong Ajax maar kiezen bewust ervoor hem nog niet door te schuiven, hij is nu ook in Brazilië en de tweede keuze op linksbuiten bij o19 (Pynadath) heeft laatste maand minuten gekregen in Jong Ajax omdat ze Ünüvar nog bij o19 wilden houden in aanloop naar WK o17.

22 oktober 2019 om 20:45

Ben een beetje klaar met hem, hij loopt gewoon onzin te verkopen. Mag dit wel? Ben trouwens wel echt aan het hopen op een middenveld met Gravenberch en Unuvar. Zie hem zelfs een keer hangend vanaf links spelen ( Unuvar )

22 oktober 2019 om 22:19

@wolterx bem mrt je eens. Dat deel van Siem is ook begrijpelijk. Hij kan niet fit worden bij Jong Ajax dus moet via inval fit worden. Hij heeft natuurlijk bepaalde kwaliteiten die andere niet hebben, waaronder Noa Lang. Dus als stormram om iets te forceren of juist rust brengen. Enige waar ik mee eens ben, het wisselen kan beter. Te vaak gebruikt Eth maar 2 wissels ipv 3. Iets en sneller wisselen lijkt me ideaal.

Gravenberch viel toch in tegen Fortuna. Ik verwacht dat hij juist na de winterstop serieuze kansen krijgt op de 6 in Ajax 1 als alvarez een linie terug zakt.

Siem zal geen miljoenen verdienen maar tonnen. Dat was al een breedte aankoop vanaf t begin.

22 oktober 2019 om 20:31

Hij is harder aan het schreeuwen nu nadat hij gisteren op Twitter na zijn tweet gefileerd werd. Hij noemt inderdaad een wedstrijd waar Gravenberch minuten kreeg. Ook over doorstroom van Taylor en Ünüvar slaat nergens op. Taylor is doorgeschoven naar Jong Ajax begin dit seizoen maar speelt topwedstrijden in o19 en laatste week ivm WK u17. Ünüvar zijn positie is gewoon vrij in Jong Ajax aangezien Danilo (beoogde linksbuiten dit seizoen) geblesseerd is. Is gewoon een keuze hem nog niet door te schuiven nu.

Lekker vaag verhaal. “Je hoort wel geluiden.” Van wie hoort Mike dat dan? En wat hoort hij dan exact?
Zo kan je ieder verhaal uit je duim zuigen..

Mensen kunnen het niet laten om onrust te stoken bij Ajax en ten Hag. Ten Hag leverd gewoon prima werk word tijd dat de Telegraaf dat ook is in gaat zien. Maar heb zo idee dat als ten Hag de competitie beker en CL wint de telegraaf nog voorraan staan om hem af te kraken. Over Siem valt wat te zeggen maar we zien bijna allemaal de trainingen van Ajax niet misschien werkt Siem wel zo hard dat ten Hag hem daarvoor wilde belonen met wat minuten heeft helemaal niks met de jeugd te maken.

22 oktober 2019 om 22:51

@ fcu_030 Mee eens, en na dit seizoen zal waarschijnlijk wel de verwachtte leegloop plaats vinden. Dus komen er vanzelf weer kansen voor de talenten, overigens geloof ik er weinig van de gemoederen op het ogenblik zo hoog zijn opgelopen. Aangezien een aantal talenten vrij recentelijk verlengt hebben en de situatie niet anders was. Al ben ik het net zoals jou en velen andere het er wel mee eens dat het beter is om talent speeltijd te gunnen wanneer de stand het toelaat in plaats van de Jong in te brengen. Het is een goede gozer en een echte Ajacied maar past gewoon niet meer in het plaatje. Overigens ben ik er ook van overtuigd dat Ajax de juiste balans zal vinden, in zeer korte tijd hebben we een Europese finale en halve finale gespeeld. Dus ook bij Ajax is er een nieuwe werkelijkheid waarbij de lat gewoon omhoog is gegaan. Dus dat Ajax even tijd nodig heeft om de juiste nieuwe balans daar in te vinden; lijkt mij niet meer dan logisch.

Vind de opmerking omtrent Siem de Jong wel relevant. Je zou als club prima bij een behoorlijke voorsprong een jeugdspeler speeltijd kunnen geven, in plaats van de Jong. Die heeft geen restwaarde meer, normaal gesproken. Was ook een hele rare move om die weer terug te halen.

22 oktober 2019 om 20:48

Dat hij geen restwaarde heeft maakt op zich niet uit, als ie maar toegevoegde waarde op het veld had. Dat heeft ie niet, dus kies dan voor jeugd

22 oktober 2019 om 20:54

Het kán uitmaken als je wilt bepalen of je iemand wilt laten spelen. Stel dat hij weg mag, nog een contract heeft voor een paar jaar, een paar jaar jonger is, dan kun je op zo'n manier een speler nog een beetje in de etalage zetten, maar hij heeft én geen restwaarde meer én geen toegevoegde waarde en dus is het raar dat je hem inbrengt in plaats van een jeugdspeler.

22 oktober 2019 om 21:09

Aan de andere kant, we praten over Siem de Jong die 3x een hele korte invalbeurt heeft gehad. Tegen Groningen 8 minuten, tegen Heerenveen 7 minuten en tegen Valencia 2 minuten. Nou wil ik best geloven dat het heel mooi is voor jongens als Lang of Gravenberch als ze in de CL hun debuut mogen maken in Valencia (ongeacht de tijd) maar om nou te zeggen dat cruciale speeltijd de talenten echt wordt onthouden. We zitten pas in oktober, als Traore, Ekkelenkamp, Lang en Gravenberch in maart nog steeds 0, 2, 25 en 20 minuten gespeeld hebben maak ik me pas echt zorgen.

22 oktober 2019 om 21:17

Nou ja, je kunt ook stellen dat er veel eerder jeugdspelers kunnen worden ingebracht. Bij twee of drie doelpunten voorsprong, in eigen huis, kun je spelers inbrengen, zonder dat het een risico is. Daarnaast is het ook een signaal dat je drie keer de Jong in laat vallen, in plaats van een jeugdspeler.we zullen zien waar we in maart staan .

22 oktober 2019 om 21:39

Je moet ook even rekening houden met het feit dat Ajax zeker de eerste weken van dit seizoen nog zoekende is. Het elftal is door al die toernooien in de zomer eigenlijk de hele voorbereiding niet compleet geweest, dus je moet de ook spelers weer inpassen en de basis tijd geven op elkaar ingespeeld te raken. Zeker op het middenveld is het gewoon een puzzel (die misschien nog steeds niet goed gelegd is) waardoor je moeilijk kan zeggen '' kom laten we Gravenberch of Ekkelenkamp daar eens neerzetten. Maar eerlijk is eerlijk, ik had ook liever Lang zijn debuut zien maken tegen Valencia. Enig probleem : in de CL is het aantal bankzitters sterker beperkt, dus zaten Gravenberch en Lang niet op de bank.

Los van of het waar is ofniet, ben ik volledig eens dat Siem wisselen om speeltijd kant noch wal slaat. Grote Ajax held, maar wissels in gelopen mogen van mij de Toekomst zijn ipv vergane glorie

Snap deze kritiek wel. Ik begrijp er namelijk ook niets van dat Siem de Jong mag invallen en een van de genoemde jongens niet. Laten we hopen dat hier snel verandering in gaat komen.

Uiteraard vinden ze vanuit de Telegraaf wel weer mogelijke irritaties die zich bij Ajax afspelen. Die jongens krijgen echt de kans wel. Unuvar en Gravenberch zijn natuurlijk exceptionele talenten maar nog altijd pas 16 en 17 jaar. Zelf ben ik erg overtuigd van Taylor, mits blessurevrij weet ik zeker dat HIJ ajax 1 gaat redden.

Verweij geeft als voorbeeld een potje tegen Fortuna waarbij Gravenberch had moeten invallen. Laat hem nou juist die wedstrijd zijn dat Gravenberch inderdaad is ingevallen. Een portie riooljournalistiek.

Ik lees een hele hoop onzin. Verweij geeft het voorbeeld van de wedstrijd tegen Fortuna. Dit was juist de wedstrijd waar Gravenberch 20 minuten heeft meegedaan..verder is Unuvar al doorgestroomd naar de O19 en heeft hij daar moeite genoeg om de 90 minuten vol te maken. Jong-Ajax komt voor hem dus nog wat vroeg. Taylor heeft overigens al wel behoorlijk wat minuten gemaakt bij Jong-Ajax dus dat is ook kul. Tot slot verdient Siem natuurlijk geen miljoenen. Dit artikel heeft weer een hoog gehalte onrust stoken wat mij betreft.

22 oktober 2019 om 22:59

@ Chefvoetbal Precies, het is duidelijk dat de Telegraaf haar bijnaam weer eens eer aan doet als Televaag. Overigens hebben jongens zoals Ünüvar recentelijk nog verlengt, dus het lijkt mij heel onwaarschijnlijk dat het zo hoog is opgelopen zoals de Telegraaf beweerd.

De Telegraaf moet weer eens wat onrist gaan stoken.

Deze jongen zou eigenlijk een stapje terug moeten doen en naar PSV of AZ moeten gaan. Daar staat hij gewoon basis en dat is beter voor zijn ontwikkeling, laten we eerlijk zijn

Unuvar is helemaal niet klaar voor Jong Ajax. Idioot. Taylor heeft al eens meegedaan toch? En die moet gewoon laten zien dat hij beter is dan de rest. Gravenberch verhaal deels mee eens, maar heel begrijpelijk dat TH er niet voor kiest. We zijn geen Ajax met De Boer meer waar je al in 1 mocht als je 2x een bal kon hooghouden.

22 oktober 2019 om 20:38

Taylor is ook deel van selectie van Jong Ajax. Staat op de teamfoto en al en zit sinds september bij Jong Ajax. Topwedstrijd bij o19 en nu laatste week in aanloop naar WK o17 nog bij Oranje. Ünüvar zal na WK denk ik naar Jong Ajax gaan geleidelijk maar nu in aanloop naar WK wilden ze geen onnodige risico's met hem nemen.

Ik snap het wel. Waarom is bijvoorbeeld Marin aangetrokken als je Gravenbergh al hebt. JC14 draait zich om in zijn graf. JC beleid is niet zyech en neres zoveel salaris bieden maar beiden voor veel geld verkopen en stengs en dilrosum aantrekken. Wat valt er te winnen met zyech en neres wat er niet valt te winnen met stengs en dilrosum? Plus als je dat gedaan had, had je nog veel geld overgehaald om bijvoorbeeld een Tonali te halen. Als je echt over 4 jaar europa wil domineren zal je elke keer weer moeten doorselecteren voor de lange termijn. Marc netto doet allemaal korte termijn aankopen zodat hij zekerheid heeft op zijn bonus....

22 oktober 2019 om 20:38

Haha dit moet wel de allerslechtste reactie ooit zijn op Voetbalzone?!

22 oktober 2019 om 20:46

Hoezo ?

22 oktober 2019 om 20:53

Omdat je reactie nergens op slaat natuurlijk. Overmars zorgt er eindelijk voor dat we niet ieder jaar met een nieuwe groep staan aan het begin van het seizoen. Dat brengt vastigheden met zich mee, waardoor we nu staan waar we staan. Namelijk bovenaan in de competitie en bovenaan in de CL groepsfase, met alvast een prijs in handen. Dan kom je aan met talenten als Stengs en Dilrosum, die beide nog zo grillig zijn als wat. Beide zijn zoiezo een paar klasse minder dan Ziyech. Persoonlijk heb ik ook liever Neres op de flanken dan Stengs en Dilrosum. Die bonus mag er van mij overigens wel vanaf, aangezien Marc voor slechts 3 ton op de loonlijst staat. (wat veel te weinig is voor iemand in zijn positie)

22 oktober 2019 om 21:24

Dank Modric. Precies zo zie ik het ook.
Martijnovic, het is zo makkelijk smijten met ‘omdraaien in z’ngraf’. En dan aankomen met ‘even Stengs en Dilrosun halen’. Alsof die voor niks komen, kom op man. En die 2 mogen nog heel lang niet in de schaduw staan van Ziyech. Laten we eens ophouden met het verheerlijken van die gasten na een goede seizoenshelft. Stengs zie ik graag bij Ajax als Ziyech vertrekt, maar als hij hem maar een beetje kan evenaren, zijn we allemaal heel blij.

22 oktober 2019 om 22:41

Ik zie stengs in de toekomst beter worden dan dat zyech nu is. Natuurlijk zou stengs Ajax 30 miljoen hebben gekost en zyech zou dan voor 30 miljoen zijn vertrokken want afkoopsom... Maar salaris technisch was Ajax veel minder kwijt. Op Neres was volgens de media 80 miljoen geboden en Marc is echt een flapdrol dat hij dat niet gedaan heeft. Neres is ook een enorm nieuw contract aangeboden. Dilrosum had Ajax voor 40 miljoen echt wel kunnen ophalen. Dus dan had je 40 miljoen winst gehad en ik weet zeker dat dilrosum meer talent heeft dan neres. Denken jullie niet dat Ajax zonder zyech en neres en met stengs en dilrosum ook gewoon kampioen was geworden? Als die enorme salarissen aan zyech en neres niet waren gegeven dan kon Ajax nog 2 top talenten kopen en echt bouwen aan een wereld team. Zyech heel leuk en aardig allemaal maar geen wereld klasse.

22 oktober 2019 om 23:02

Je kan natuurlijk nooit weten hoe die talenten die je noemt , zich bij Ajax zouden ontwikkelen. Nu doen ze het goed bij AZ , maar dat wil nog niet zeggen dat ze het goed zouden doen bij Ajax. Het is een afweging die je op dat moment moet maken , nu is het makkelijk praten.

22 oktober 2019 om 23:33

Toen ook hoor als je niet zag dat stengs een enorm talent was heb je echt geen verstand van voetbal

23 oktober 2019 om 00:56

@martijnovic, nee kijk naar de Eredivisie player stats van Whoscored en dan met name de rating. Een Ziyech staat al jaar na jaar bij de besten. Stengs staat zelfs in zijn beste seizoen (dit seizoen) nog niet eens in de top 15. Stengs heeft zat matige of zelfs slechte wedstrijden voor AZ gespeeld. Heel grillig van wedstrijd naar wedstrijd en al gaat het nu beter, het is nog veel te kort dag om te veronderstellen dat een Stengs dit seizoen hetzelfde zou leveren als een Ziyech. Hallo zeg. Bij AZ namen ze zijn grilligheid op de koop toe om hem uiteindelijk naar deze hoogte en vorm te krijgen (chapeau en credits voor hun), maar zijn inconsistentie heeft wel even geduurd en is er wat mij betreft nog niet definitief uit. Ik wil het eerst een poosje aanzien. Trouwens, waarom zo klein denken? Ziyech achtige spelers moet je koesteren en voor de Eredivisie weten te behouden of in ieder geval zeker voor Ajax. Waarom niet Ziyech en Stengs? Stengs kan ook op 10 spelen. Ziyech van rechts, Stengs op 10, Promes van links en Neres als wissel om de slechtste voorin te vervangen (of als het financieel echt noodzakelijk is met de aankoop van Stengs, Neres verkopen). Bij een beetje topclub is er ook flinke concurrentie namelijk. Van de Beek mag van mij dan een plekje naar achter. Er was sprake van een aankoop also Olmo of het huren van Odegaard, maar Stengs kan ook. Echter Unuvar kan volgend seizoen al aantreden he. Die kan links op de flank of op 10 spelen. Dan betaal je lekker geen 20 tot 30 miljoen aan AZ. Ik zie het persoonlijk ook zitten in Regeer. Die kan ook in een soort Donny rol op 10 spelen. Ik vind ook Noa Lang nog steeds een prima optie om kansen te geven. Echter als het financieel mogelijk is en Stengs perse moet komen, dan ook Ziyech behouden en niet in plaats van. Ziyech is een bewezen sterkhouder van je team. Jaar na jaar de beste van de Eredivisie of een van de besten. Die ga je toch niet zomaar wegdoen? Zulke spelers maken je kampioen en halen CL kwalificatie en geld voor je binnen. Met dat CL geld kun je dan weer leuke dingen doen. BTW Dilrosun heeft een paar mooie goals gemaakt, maar is ook nog niet zo consistent. Ik heb hem laatsts ook weer zien spelen voor Hertha en de coach wisselde hem best vroeg in de tweede helft. Is er ook nog niet. Best passief ook zonder bal. Met zulke spelers geef je PSV een veel grotere kans om eerste te worden en ik meen dat dit seizoen de nr 1 in de Eredivisie automatisch doorgaat naar de CL groepsfase (weet ik niet zeker). Dan heb je al vroegtijdig zekerheid en kun je beter beleid voeren aangaande transfers. Dat helpt enorm om in de spiraal omhoog te komen.

23 oktober 2019 om 14:46

Nee dat zyech nu beter is dan stengs dat is duidelijk maar stengs heeft de potentie om beter te worden dan zyech. Mijn punt is zonder zyech word je ook wel landskampioen. Het vrijgekomen geld steken in top talenten die met eigen jeugd kunnen concurreren voor basis plaatsen. Doorselecteren heet dat. In mijn visie moet je als Ajax alleen investeren in 18 a 19 jarigen die in de toekomst wereldklasse kunnen worden en met alle respect zyech en neres zijn geen wereldklasse en zullen dat ook niet worden.

22 oktober 2019 om 23:37

Volgens mij toont Marc perfect aan hoe het moet voor de langere termijn. Doorselecteren, europaleague finale halen, wat bijkopen, halve finale CL halen, deze zomer weer wat transfers gedaan en flink geld binnen geharkt. De lat hoger leggen voor eigen jeugd. Prima.

23 oktober 2019 om 14:49

Wat vind jij perfect aan het halen van een Marin die duidelijk de eigen jeugd in de weg staat? Waarom niet doorselecteren met zyech en neres zodat er een nog potentieel beter elftal staat?

Kan me voorstellen dat dit leeft en Ajax moet hier wel een juiste balans blijven houden. Ajax is een club die zich juist wil onderscheiden als club voor jonge, getalenteerde spelers. Ze willen dat jonge en frisse imago claimen dat daarbij hoort. Heel de club wordt zo neergezet wereldwijd. We moeten echt niet ons handelsmerk verwaarlozen zoals al die andere grote clubs hun identiteit steeds meer verliezen. Wat dat betreft sta ik dus achter de jeugdspelers. Jongens als Siem de Jong, Labyad zouden daar sowieso plaats voor moeten maken. Ook Marin zou zich echt moeten gaan bewijzen en anders eventueel plaats maken. Ik heb echt geen probleem met spelers van buitenaf, maar ze moeten wel iets toevoegen en als dat niet gebeurd en er is goede jeugd dan moet die kansen gaan krijgen. Zelfde geldt voor talenten als Schuurs, Traore, Lang. Die verdienen meer kansen.

22 oktober 2019 om 20:40

Mee eens De Toekomst. De balans tussen vroeger en nu, de middenweg zou een goede zijn. Ik ben helemaal voor een wat oudere selectie zoals nu, maar dan dat frisse bloed wel iedere keer brengen als de stand het toe laat.

Of Siem doet gewoon beter zn best op trainingen en brengt ervaring? Siem bracht ons de 3e ster, iets meer krediet/respect aub. Over siem.Jongens van 17/18 die echt heel goed zijn, komen aan spelen toe en anders zijn ze nog niet goed genoeg.Eth laat dest ook debuterenJonge spelers houd ik van maar we hebben nu een CL niveau, liever dit continueren met een toevoeging van 2,/3 spelers per seizoen waarvan 1 basis (dest) en 2 invallend.

Telegraaf zal wel weer overdrijven maar er zit wel een kleine waarheid in. Siem De Jong moet je zo respectvol als het kan zo snel mogelijk naar de uitgang dirigeren. Hij past niet meer in het voetbal en bij het niveau van Ajax. Bovendien hebben we echt een voetballende middenvelder nodig en laat Gravenberch dat nou precies zijn.

Eerst de opmerkingen van de Wit en nu weer deze geluiden. Ondanks dat blijft het volgens velen onzin. Maar moet je je eens voorstellen. In jong oranje spelen 5spelers die bij AZ spelen en die wekelijks in de ere divisie spelen en ook Europese wedstrijden spelen. Hier speelt zelfs de Wit, de speler die velen hier maar matig vinden. Wat denk dat een Gravenberch en Lang denken ? Zij spelen lekker hun wedstrijden op vrijdag of maandag avond voor 300 man. Als ze geluk hebben spelen ze bij de graafschap en NAC uit en speel je een keer voor 10.000 man.

22 oktober 2019 om 21:28

Deze opmerkingen zijn gewoon grotendeels onzin, als Mike Verweij verwijten gaat uiten dat Ten Hag Gravenberch niet laat spelen tegen Fortuna (waar hij gewoon als invaller in het veld kwam) of dat Taylor bij Jong Ajax zou moeten zitten (waar hij naar toe is doorgeschoven). Wat Gravenberch en Lang moeten denken over Jong Oranje ? Helemaal niks denk ik, aangezien Gravenberch bij Oranje onder 19 zat en Lang spelers als Stengs, Kluivert en Gapko voor zich heeft die met alle respect wat (of veel) verder zijn. Het is wel een feit dat door de ambities van Ajax de doorstroming lastiger is, dus voor spelers zoals De Wit is echt doorbreken bij Ajax lastiger. Misschien geld dat in mindere mate ook voor Lang en Ekkelenkamp. Maar Gravenberch, Unuvar en Taylor zijn talenten uit een andere categorie die er echt wel doorkomen. We zitten pas half oktober, er komen nog genoeg wedstrijden aan waarin die jongens minuten kunnen maken en gaan maken.

22 oktober 2019 om 22:16

Een lang kan denken dat je via een az misschien wel grotere stappen maakt dan bij jong Ajax. Er zijn zoveel spelers die in de ere divisie grotere stappen maken dan veel spelers in de jong elftallen in de eerste divisie. Vorig jaar o.a. Sam Lammers, dit jaar weer een Obispo. Ook een de wit zie je nu weer stappen maken. Maar dat is ook logisch. Waar denk je meer te leren, bij jong Ajax trainen en spelen tegen een top Oss of europesche wedstrijden spelen ? Een lang heeft een goede voorbereiding gedraaid maar sinds iedereen er weer s doet hij niet meer mee. Zijn leeftijdsgenoten die in de ere divisie spelen groeien veel sneller dan dat hij doet. Ajax was vroeger de club waar de jeugd veel kansen kregen, nu met zoveel gekochte spelers krijgt de jeugd niet of nauwelijks een kans.

22 oktober 2019 om 22:26

@Jansss een Lang heeft (nu) niet de kwaliteiten voor Ajax 1. Het lijkt vaker mooier dan het is als je hem ziet spelen. Ik denk dat hij voor volgend seizoen een leuke aanwinst kan zijn voor AZ die mogelijk Idrissi en Stengs kwijt raken.

22 oktober 2019 om 23:20

@janssen - Misschien wel ja, een verhuur van Lang voor volgend seizoen zou ik zeker toejuichen. Deze winter zou het ook kunnen, alleen dat is sterk afhankelijk van hoe de selectie ervoor staat. Hij is onderdeel van de A selectie, het moet niet zo zijn dan wanneer Ajax 2-3 blessuregevallen krijgt we plotseling moeten teruggrijpen op spelers die er helemaal niet klaar voor zijn. Een klein misverstand is dat Lang met Jong traint, dat is niet het geval. In principe traint Lang met de A selectie, dus de trainingen volgt hij op een hogere niveau dan wanneer hij verhuurd zou zijn. De fase waarin we nu zitten is het even lastig voor jonge talenten, nadat er in een korte periode veel spelers zijn doorgebroken. Maar ruimte is er nog steeds, dat (mislukte) aankoop Magallan is verhuurd is omdat Schuurs hem voorbij is, dat Dest zijn debuut heeft gemaakt en een basisplek heeft is omdat hij zich goed ontwikkelt. Er is nog steeds ruimte, maar hij is wel beperkter. Gelukkig ook maar, want vroeger zouden we spelers als Van de Beek hebben verkocht en daar Dani de Wit hebben neergezet bij wijze van spreken. Gunstig voor de talent ontwikkeling, maar funest als je sportieve ambitie hebt.

22 oktober 2019 om 22:19

Leuk hoor wekelijks bij AZ spelen, maar hoeveel spelers halen vanuit daar de Europese (sub)top? Uiteraard zou Gravenberch bij AZ meer minuten krijgen, sterker nog bij pak hem beet Emmen vast nog meer maar daar gaat het toch niet om?

Met Schone en De Jong zijn er twee middenvelders vertrokken - daar moet je eerst stabiliteit en juiste spelers vinden voordat je een 17-jarige leuk een helft laat meespelen.

Van mij hoeft De Jong ook niet in te vallen, maar doen alsof die 17-jarige hun ontwikkeling stokt door 5minuten Siem is ook onzin.

23 oktober 2019 om 08:31

Maar hoeveel spelers die jaren bij Jong Ajax zitten halen de (sub)top ? Je ziet juist steeds vaker dat er veel spelers zijn die vanuit een kleinere Nederlandse club een goede overstap naar het buitenland maken. Ja, ik weet dat ze zeker niet allemaal slagen (wel financieel) maar dat geld ook spelers die bij Ajax of PSV de overstap maken. Maar als bijvoorbeeld Noa Lang vindt dat hij met wedstrijden van Jong Ajax voor 300 supporters meer leert dan Europese wedstrijden van AZ dan moet hij lekker bij Jong Ajax blijven.

23 oktober 2019 om 09:59

Ik heb het over jongens van 17 he? Die net beginnen bij Jong Ajax en daar dus niet ‘al jaren’ zitten. De Jong en De Ligt lijken me prima voorbeelden dat een jaartje Jong Ajax geen kwaad kan.

Voor De Wit is het een logische/prima stap. Iets met servet en tafelkleed en dan moet je keuzes maken. Overigens is de reden dat hij nu de overstap naar AZ kan maken en daar direct aansluiten juist omdat hij ervaring in Jong Ajax heeft opgedaan.

22 oktober 2019 om 23:55

Leuk zeg, bij AZ in de basis en je haalt jong oranje. Hoeveel halen het grote oranje? Gewoon zorgen dat je bij Ajax slaagt, kun je jong oranje overslaan.

23 oktober 2019 om 08:28

Dus jij denkt dat je trainen met Ajax en spelen met Jong Ajax je meer brengt dan o.a. Europese wedstrijden spelen bij AZ ? Dan hebben wij een totaal ander beeld bij hoe een speler beter wordt. Er wordt wel vaker geroepen dat de eerste divisie goed is voor de ontwikkeling van spelers, en daarbij worden vaak ook veel voorbeelden genoemd. Als je googled naar deze namen zul je zien dat deze spelers vaak maximaal tussen de 10 en 20 wedstrijden in de eerste divisie gespeeld hebben, daarna speelden ze hun wedstrijden in het eerste elftal.

Dit soort berichten die vol fouten staan (over invallen Gravenberch en Taylor in Jong) ben ik gewend van Driessen, maar niet van Mike Verweij. Zo jammer dat hij hem nu achterna gaat in provocaties en bullshit.

22 oktober 2019 om 21:27

Je moet die podcasts maar eens luisteren. Mike doet heel stoer, maar durft zijn baas nooit echt tegen te spreken. Jammer, want de echte inside info vanuit de Telegraaf had ik altijd hoog zitten qua geloofwaardigheid. Hoewel het wel beter is voor de club dat het lek wat minder groot is dan voorheen

Dat van Siem de Jong kan ik enigzins wel begrijpen , volgens mij was Do en zelf ook heel verbaasd dat hij in mocht vallen.
Voor de rest , wordt er nu wat meer verwacht van de jeugd en ligt de lat hoger. Ik heb het al vaker gezegd , in het verleden stroomde er ook maar 1 of 2 jeugdspelers per seizoen door . Dus wat dat betreft is er niet veel veranderd

Ajax wordt meer en meer een koopclub en dat gaat ten koste van de doorstroom vanuit de jeugd. Daar waar AZ en PSV jonge talenten wel een kans geven, haalt Ajax veel buitenlanders. Logisch dat talenten onrustig en ontevreden worden.

22 oktober 2019 om 22:30

Complete BS. Ajax koopt spelers omdat wij ook jongens verkopen. We verliezen vaak ook een deel van onze beste jeugdspelers. We leven niet in Brazilië waar je bij elke straathoek een talent kan oppikken. Het beleid is prima.

22 oktober 2019 om 23:55

Lekker laten praten, er zijn in Nederland 5 clubs met significant minder Nederlanders in de selectie. De rest heeft er tussen de 9 en de 14, waarmee Ajax met 11 keurig in het midden zit. Alleen Fortuna springt er met 22 buitenlanders bovenuit.

22 oktober 2019 om 22:30

@Master1

Basisspelers Dest, Veltman, Blind, vd Beek, Ziyech. Op de bank Mazzroui, Schuurs, Huntelaar, Siem, Labyad, Noa Lang, Gravenberch, Scherpen.

Valt mee toch?

PSV Baumgautal, Sadliki, Guti, Bruma. Kans dat Schwaab en Unterstaller de plekken overnemen van 4gever en Zoet.

22 oktober 2019 om 23:52

PSV heeft 12 spelers zonder Nederlandse nationaliteit in de selectie, Ajax heeft er 11 dus het is echt lood om oud-ijzer. AZ heeft er met 6 wel duidelijk minder rondlopen. Maar goed, het kunnen er ook 14 zijn zoals bij Willem II of FC Twente, of helemaal mooi zoals Fortuna waar er 22 zonder Nederlandse nationaliteit rondlopen.

23 oktober 2019 om 08:34

Waarom hebben kleinere clubs vaak meer buitenlanders ? Deze zijn goedkoper en daarnaast leent met name Ajax minder spelers uit zodat ze vaak bij buitenlandse spelers uitkomen.

22 oktober 2019 om 23:16

Precies de reden waarom AZ en PSV achter zullen blijven. Op een gegeven moment zul je een kwaliteitsslag moeten maken en dit kan (helaas) niet met alleen maar jeugd.

22 oktober 2019 om 23:51

Veel buitelanders : - Aantal spelers zonder Nederlandse nationaliteit in de selectie: Sparta (3), ADO (3), RKC (6), PEC (6), AZ (6), FC Utrecht (9) FC Groningen (9), Feyenoord (9), VVV (10), FC Emmen (10), Ajax (11), Vitesse (11), SC Heerenveen (12), Heracles (12), PSV (12), Willem II (14), FC Twente (14), Fortuna (22) .... Maar goed, misschien heb je gelijk aangezien je als FC Twente fan waarschijnlijk eerder een kenner bent op het gebied van buitenlanders in je selectie

23 oktober 2019 om 08:35

Ik neem aan dat je in dit overzicht o.a. Ziyech en Mazaraoui als Nederlander ziet ? Dit ondanks dat ze voor het Marokaans elftal uit komen ?

23 oktober 2019 om 09:35

De definitie van een buitenlander is geloof ik iemand die de Nederlandse nationaliteit niet heeft. Dat iemand een dubbele nationaliteit heeft doet daar niks aan af, ook al kiest hij voor de VS, Marokko, Turkije of welk ander land. Het zou bovendien knap lastig worden om te oordelen of een speler met dubbele nationaliteit die voor geen van beide nationale elftallen in aanmerking komt nou Nederlander is of niet.

23 oktober 2019 om 09:59

Natuurlijk Janssen, die jongens zijn in Nederland geboren en hebben een Nederlands paspoort. Waarom zou je die dan (ondanks dat zij ook nog een ander paspoort hebben, geldt bijv. ook voor Dest) niet als Nederlander meetellen. Deze discussie gaat over de onjuiste stelling: "ajax haalt, i.t.t. o.a. Psv, veel buitenlanders", dan zou het een beetje raar zijn om 2 jeugdexponenten (dus Mazraoui en Dest) en een jongen uit Dronten die nog nooit buiten Nederland heeft gespeeld bij de 'gehaalde buitenlanders' te scharen, vind je niet?? Master 1 zijn stelling is gewoon feitelijk onjuist, Ajax heeft zelfs meer Nederlanders in de selectie dan Psv. AZ heeft momenteel wel erg veel Nederlanders inderdaad. Mooi voor ze, maar ook dat zal met goldbewegingen gaan, net als bij Ajax, PSV of welke club dan ook.

23 oktober 2019 om 14:01

Sterker nog, er is momenteel zelfs een afname in het aantal buitenlandse spelers te zien ten opzichte van vorig seizoen door het vertrek van Schone, Dolberg, Kristensen, Wober, Cerny en Lamprou. Ik durf nu alvast een kleine voorspelling te doen : volgend seizoen vertrekt er ook weer een hand vol buitenlanders en zullen er ook weer nieuwe buitenlanders terugkeren. Waarbij ongetwijfeld opnieuw gewaarschuwd gaat worden voor een vreemdelingen legioen.

Ach het is nooit goed. In de jaren van F. de Boer hoorde ik deze beste man zeggen dat er ervaring nodig was met in de leeftijd van de 26. En nu moet er meer jeugd de kans geven? Gravenberch is 17 en Unuvar nog maar 16 en de broetjes Timber zijn nog maar 18. Wat wil hij dan? Ja S. De jong is overbodig maar ik denk dat Ajax heus wel weten wat ze doen. En deze jonge jongens kunnen de 50+ wedsteijden die ajax dit jaar weer gaat spelen gewoon weg nog niet aan. En zeker op deze leeftijd moet je daar voorzichtig mee zijn.En na volgend jaar verwacht ik toch dat een Van de Beek, Tagliafico, Onana, Ziyech en misschien Neres weggaan en dan is het aan de jeugd om te laten zien of ze deze posities in kunnen vullen.

Dat krijg je als de club de Europese top weer wilt gaan bestornen. Dan moet er een andere koers gevaren worden om Europees succes te kunnen blijven behalen. De jeugd hoopt natuurlijk dat de club dat opstapje zal blijven waar ze zich op kunnen afzetteb naar een reuzesprong. Ik denk dat Marc toch een groter doel voor ogen heeft dan een een gouden deurmat te blijven zijn. De meest succesvolle clubs kiezen toch voor zekerheid. De kunst is de balans daarin te vinden maar je kan niet iedereen tevreden houden.

"Je hoort wel geluiden, het irriteert mensen". Tja, wie zijn "mensen"? Fans? Familie van de spelers? Zaakwaarnemers zoals Raiola? De kantinejuffrouw? Wie? Over Siem de Jong kan in enigszins de kritiek begrijpen, maar Ajax richt zich nu ook op een hoger niveau. Het succes van vorig seizoen brengt dat iedereen weer zulke successen wil. Ja, dan zou het kunnen dat een jongen als Dani de Wit verkocht wordt. Dat Eiting of Ekkelenkamp misschien ook langzaam zullen vertrekken. Heus, de echte toptalenten zullen wel doorbreken, maar ook zij zullen soms wat geduld moeten hebben.

22 oktober 2019 om 23:09

Idd de echte talenten zullen wel opstaan. De spelers die je noemt en ook Noa Lang, tis toch niet dat ze al een onuitwisbare indruk achter laten. Ben overigens wel erg benieuwd naar Gravenberch.

Ajax is toch echt bezig een europese topper te worden, en niet alleen een opleidingsclubje voor de rest van europa. Daar horen hogere eisen bij en geen liefdadigheid naar de jeugd toe. Laat ze er maar voor werken, zij moeten ook weten dat de eisen hoger liggen dan ooit. Als volgend jaar vd Beek en/of Zijech vertrekt en de nieuwe aankopen zich aangepast hebben, komt er echt wel weer een plekje vrij. Echter denk ik wel dat hier weer het eea opgeblazen wordt.. ze zullen best ongeduldig zijn die jochies.

Als Ajax het seizoen begint zonder aankopen hebben ze bij de pers altijd iets te zeuren zelfs toen ze 4 keer kampioen werden onder de boer! De jonge aankomende generatie zou het nog niet kunnen en je hebt minstens 7 routiniers nodig om te presteren! Nu worden die aankopen wel gedaan wordt de lat hoger gelegd en zou het weer niet goed zijn.. en als een van de ontevreden voorbeelden wordt unevar genoemd maar verlengde hij laatst niet zijn contract met 3 jaar? Echt een broodje aap verhaal en onnodig onrust zaaiend!

Er is ook gewoon altijd wel wat te zeiken bij Ajax. Ik denk dat ik het allemaal wel zo'n beetje heb voorbij horen komen. Zo was er in 2005 ook de roep om ervaring, en 5 jaar later riepen we om meer jeugdspelers. Weer 5 jaar lieter we weer om ervaring. We hebben in 2011 geroepen dat er minder hoge transfersommen en salarissen betaald moesten worden, een jaar of 5 later schreeuwen we allemaal dat we meer moeten uitgeven aan transfersommen en salarissen. Tot 2010 hebben we geschreeuwd om landstitels, toen we die vervolgens wonnen riep men massaal om attractief voetbal. En zo kan ik nog wel even doorgaan met dingen waarover de buitenwereld een mening over heeft gehad en die enkele jaren later compleet herzien werd. Face it, het is altijd zoeken naar balans en de momenten dat het (bijna) perfect gaat zoals vorig seizoen zijn spaarzaam. We zullen ongetwijfeld binnenkort wel weer de kant op gaan dat we ons afvragen waarom er te weinig jeugd doorbreekt of waarom er zoveel miljoenen euro's in mislukte transfers zitten. De balans hersteld zich uiteindelijk altijd wel weer (tijdelijk).

23 oktober 2019 om 00:41

Heb je dat dan ooit wel eens anders meegemaakt?dit is al zo sinds er betaald voetbal is en zal nooit veranderen

23 oktober 2019 om 01:01

Nee eigenlijk niet, ik heb hoogstens enkele discussies overgeslagen omdat ik nog jong was en het internet pas net bestond. Toen ging het eigenlijk alleen over de wedstrijd die je zag : die was goed of slecht (wat vooral afhing van het resultaat). Ik lach er nu voornamelijk om, de mensen die roepen dat het niet goed is. Ik weet inmiddels wanneer het echt crisis is en heb iets minder last van de waan van de dag (maar ervan verlost ben ik absoluut niet).

Ook voor Mike, als je goed genoeg bent krijg je kansen, of je nou in O 19 of JA speelt. We hebben paar seizoenen terug al gezien dat je niet met allemaal broekies de oorlog gaat winnen, nu hebben ze meer ervaring gekocht. En nog steeds spelen Onana, vd Beek, Nous, Dest en vorig seizoen de Ligt en de Jong gewoon mee.

die invalbeurt van Siem snapt niemand wat van. Je hebt hem absoluut niet nodig. Maar die talenten moeten ook gewoon eens grote kerels worden; ajax is nu meer een gearriveerde club, dus je zult keihard moeten werken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren