Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

PSV akkoord met schorsingen voor Nick Viergever en Jorrit Hendrix

Laatste update:

PSV kan de komende twee wedstrijden niet over Nick Viergever en Jorrit Hendrix beschikken. De verdediger en middenvelder kregen afgelopen zaterdag tegen FC Utrecht allebei een rode kaart en de aanklager betaald voetbal van de KNVB heeft voorgesteld om het duo voor drie duels, waarvan een voorwaardelijk, te schorsen. PSV is akkoord gegaan met dit voorstel, waardoor het niet naar de tuchtcommissie zal stappen.

Viergever moest ruim twintig minuten voor tijd het veld ruimen na een harde charge op de enkel van Bart Ramselaar en een paar minuten later was er ook rood voor Jorrit Hendrix die een forse overtreding beging op Simon Gustafson. De twee kregen overigens pas rood nadat scheidsrechter Danny Makkelie de VAR geraadpleegd had.

Viergever en Hendrix missen zodoende de kraker tegen AZ, dat aankomende zondag op bezoek komt in Eindhoven. Ook het bezoek van PSV aan Sparta Rotterdam op zaterdag 2 november zullen zij aan zich voorbij moeten laten gaan. Trainer Mark van Bommel kan de zondag erop tegen Willem II wel weer beschikken over het duo.

De eerstvolgende wedstrijd van PSV staat aankomende donderdag op het programma, als het een thuiswedstrijd tegen LASK Linz in de Europa League afwerkt. Hendrix en Viergever zijn voor dat duel overigens wel gewoon inzetbaar.

Vind jij een schorsing van twee duels voldoende voor Nick Viergever en Jorrit Hendrix?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Vrij licht als je de overtredingen terug kijkt. Sowieso mogen dit soort gevaarlijke tackels wat mij betreft veel zwaarder bestraft gaan worden. Je neemt bewust het risico om een tegenstander te blesseren als je zo in komt.

21 oktober 2019 om 14:22

Ja, het zijn harde tackles en ja, een tegenstander kan geblesseerd raken. Ik geloof echter niet dat dit bewust was. Ze raken gewoon een keer iemand ongelukkig uit pure onkunde. Het is nou eenmaal een contactsport en dit gebeurt wel eens. We moeten het ook niet groter maken dan het is. 2 wedstrijden brommen en dan weer lekker de wei in.

21 oktober 2019 om 14:46

Het maakt helemaal niet uit of de intentie bewust of onbewust was, het gaat erom, dat beide tackles te hard, onbesuisd en gevaarlijk waren en niet op het voetbalveld getolereerd zijn. In het af te doen als ‘niet groter maken dan het is’ schuilt wat mij betreft een gevaar. Beiden zijn over de grens van toelaatbaar, verdienen rood als treffende sanctie. Het laconiek afdoen als ongelukkig uit pure onkunde mag nooit als voorbeeld dienen voor de miljoenen recreatieve amateur- en jeugdvoetballers, die daardoor denkt: Wtf, kan dus gebeuren, laat ik lekker dezelfde grens eens gaan opzoeken door harde tackles in te zetten.

21 oktober 2019 om 14:59

Ik snap je redenatie, en die van Hendrix is wel wat smeriger dan Viergever en dus is de kritiek daarop nog te begrijpen, maar die van Viergever.. kom op. 3 wedstrijden waarvan 1 voorwaardelijk is toch gewoon realistisch voor zo'n onbesuisde (maar niet intentionele) tackle?

21 oktober 2019 om 15:01

@buitenspelval: "beiden zijn over de grens van toelaatbaar, verdienen rood als treffende sanctie". Inderdaad, ze kregen rood omdat het over de grens ging, maar zoals jij het brengt lijkt het wel of ze een terroristische aanslag hebben gepleegd. Zoals jij het beschrijft zouden ze de rest van dit jaar geschorst moeten worden, misschien nog wel langer ook. Lompe overreding van beiden, 2 wedstrijden is prima. Inderdaad, zoals sergeant020 schrijft, niet groter maken dan het lijkt.

21 oktober 2019 om 15:15

Drie wedstrijden is realistisch ja, maar het deel voorwaardelijk niet. Normaal gezien is direct rood drie wedstrijden, tenzij het voor spelbederf of twee keer geel is.

21 oktober 2019 om 15:48

@buitenspelval. Pffff wat ben jij vermoeiend zeg. Ja, dit dreunt door tot in de jeugd van het G voetbal hoor, daar kan je vanuit gaan. En dat allemaal door 2 rode kaarten waar geheel terecht 2 wedstrijden schorsing voor staat. Maak jij overal zo'n drama van? On; zoals ik al aangaf, ieder 2 wedstrijden schorsing en 1 voorwaardelijk, terechte straf. En we gaan weer verder, buitenspelval.

21 oktober 2019 om 15:56

@FR_Ronnie. Vind je alsof ik het breng als een terroristische aanslag? Zo bedoel ik het zeker niet hoor. Ik schreef enkel dat de beide overtredingen qua hardheid en onbesuisdheid over de grens van toelaatbaar waren en rood verdienden volgens de reglementen. Dat jij het anders opvat, ligt naar mijn idee eerder aan jouw interpretatie, dan aan mijn omschrijving en woordkeuze. Waar jij uit haalt, dat ze van mijn de rest van het jaar geschorst moeten dienen te worden, is mij een raadsel. Dat is überhaubt niet het punt van mijn betoog. Mijn punt is, dat we zulk soort zware overtredingen, bewust of onbewust, die door professionals gemaakt worden en op tv zijn te zien zijn, niet moeten bagetaliseren of moeten afdoen als ongelukkig en onhandig. Het gaat om de manier van duels aangaan. Door te stellen dat ze niet groter moeten worden gemaakt dan ze lijken, maak je ze en passant juist kleiner en laat je ze minder ernstig doen overkomen dan ze eigenlijk zijn. . Met als gevolg, dat het door amateur- en jeugdspelers als norm kan worden opgevat als grens van toelaatbaar, omdat het zogenaamd per ongeluk en onbedoeld was. Je conclusie, dat ik het bijkans zou zien als een terroristische aanslag, die moet worden bestraft met een schorsing tot einde seizoen, is door jou uit de lucht gegrepen. Dat suggereer of impliceer ik nergens. Snap niet hoe je komt op een dergelijke samenvatting van mijn woorden.

21 oktober 2019 om 16:12

@Frans77. Dank voor je positieve feedback. Ik maak nergens een drama van volgens mij, maar het staat je vrij om mij(n) (reactie) vermoeiend te vinden. Daar zit ik niet mee. Gelukkkig leven we in een land waarin we vrij onze mening mogen uiten. Dat mag jij ook over mijn reactie doen, Ik neem je opmerking dan ook voor kennisgeving aan, je bent het niet met me eens. Prima verder. Dat mag. Al zou ik jouw reactie op mij mijn beurt zelf nooit theatraal vol gevoel van dramatiek vermoeiend noemen, terwijl je opmerking over g-voetbal daar in principe daar alle aanleiding toe zou kunnen geven. Over huilebalken gesproken. Ieder zijn smaak gelukkig.

21 oktober 2019 om 16:20

@Sergeant020. Het gaat mijn niet om de opgelegde sanctie van drie wedstrijden waarvan één voorwaardelijk. Die zijn gewoon prima en realistisch. De straf bestrijden of aanvechten heb ik toch ook niet gedaan in mijn reactie?

21 oktober 2019 om 14:25

2 wedstrijden schorsing en 1 voorwaardelijk is natuurlijk genoeg, hoeft ook zeker niet meer te zijn. Erg trieste reactie van jou. Maar aan jou plaatje te zien snap ik jou reactie wel. Al vind ik die van viergever nog wel om over te discussiã«ren, niet dat het geen rood was maar het was zwaar ongelukkig, Marco van Basten had een goede uitleg tijdens de eretribune. Hij ziet Ramselaar met de snelheid die hij had niet aankomen en probeerde de bal te blokken maar kwam te laat zat geen intentie in om hem te raken. Nogmaals te laat en hij kwam hard op de enkel dus het is zeker wel rood. Hendirx totaal ander verhaal, ik hoop ook dat hij een tijd uit de basis word gelaten want dit was gewoon echt zo dom en onnodig. Komt gewoon expres op zijn enkel/voet terecht en ook nog eens veelte laat. Verdiend in mijn ogen ook een boete vanuit de club, hij benadeeld ook zijn teamgenoten, zelfs met 10 man was er nog iets te halen tegen Utrecht. Maar goed een voordeel is dat Hendrix in ieder geval een aantal wedstrijden niet kan spelen. Dus tijd voor Guti, Afellay of Thomas. Hopelijk zien we Afellay keertje, denk dat hij best een goede koppel kan vormen met Rosario. Daarnaast moet van Bommel zijn team eens motiveren om in uitwedstrijden vanaf het begin eens met pit te laten spelen want elke keer dat rustig aan en afwachtend voetbal in uitwedstijden op het begin, om moe van te worden.

21 oktober 2019 om 14:43

Lekker verontwaardigd zijn? Ach als je om dit soort harde overtredingen 4 wedstrijden moet geven, moet je gaan zaalvoetballen. In Engeland is dit meestal geel. En ook in de champions league fluiten niet alsof gemeen spel een speler 4 wedstrijden er langs staat.doe een beetje realistisch, hoort er soms bij dat een tackel te laat wordt ingezet

21 oktober 2019 om 14:50

In Engeland kreeg Ashley Young gisteren niet eens een gele kaart voor een smerige tackle op de enkels, lijkt mij niet dat we dat in Nederland willen. Hendrix loopt gewoon bewust op iemand door en met zo'n tackle kan je gewoon wat breken. Heb jij liever dat dit soort tackle met geel worden bestraft, zelf vind ik ze qua niveau erg zwak in Engeland.

21 oktober 2019 om 15:17

In dit geval is de straf prima. PSV heeft Hendrix weer snel beschikbaar en dat is al een hele zware straf opzich 😉 nee zonder gekheid. Dat iedereen altijd Engeland als maatstaf neemt aangaande overtredingen wordt je toch niet goed van. Zn doldwaze overtreding van Hendrix is gewoon rood en een forse schorsing.

21 oktober 2019 om 15:19

Aadmaat, helemaal mee eens. Niveau hier vind ik qua arbitrage veel hoger. Lekker pittig voetballen is prima, dat gaat in NL met een aantal scheidsrechters echt steeds beter, maar smerige tackles en benenbrekers uitbannen. VAR functioneerde in Utrecht ook prima. Snel en eenduidig, een heel verschil met dat gedoe bij de Engelse klassieker.

21 oktober 2019 om 17:06

Vond de overtredingen meevallen. In Engeland weet ik zeker dat ze niet beiden rood hadden gekregen

21 oktober 2019 om 14:46

Van mij had Viergever ook 1 wedstrijd mogen krijgen was meer ongelukkig dan dat hij Ramselaar de wedstrijd uit wilde trappen. Terecht rood maar had 1 wedstrijd genoeg gevonden. Hendrix 2 wedstrijden lijkt me wel terecht de speler van Utrecht (gustafson dacht ik) zag hem nooit aankomen.

21 oktober 2019 om 14:47

Die van Viergever is toch absoluut niet gemeen, eerder erg ongelukkig. Die van Hendrix mag van mij wel zwaarder. Een wedstrijd voor Viergever had ik voldoende gevonden.

21 oktober 2019 om 14:54

Achja in nederland bestraffen ze nog vrij zwaar in engeland bij liverpool manu dezelfde overtreding gezien als die van viergever maar daar werd niet eens een kaart voor gegeven. Dan vind ik 2 wedstrijden wel zwaar.

21 oktober 2019 om 15:12

Vond jij het geen rode kaart voor Young, ik zelf had hem namelijk gegeven. Als we meegaan in de fouten van de Engelse scheidsrechters dan zijn we gezien.

21 oktober 2019 om 15:31

Ben het helemaal met je eens! Daarnaast hoop ik ook dat ze wat aan de bescherming gaan doen.tegenwoordig zijn enkelsokjes al groot genoeg om scheenbeschermers te bedekken. Man, die dingen worden met de dag kleiner lijkt het wel...

21 oktober 2019 om 19:52

Die van Berghuis was nog gemener dan die van Viergever dat was geen bewussie volgens mij maar dat neemt niet weg dat het vrij lichte straf is maar ja ze kijken ook naar hoe je tot nu toe in eredivisie gedraagt. Indien nu nog een rode kaart krijgt voor een vergelijkbare overtreding dan krijg je zo een wedstrijd of 5 denk ik. Die van Hendrix is gewoon onkunde maar ook veel te hard het duel aan gaan maar die jongen is nu eenmaal erg beperkt in zijn motoriek. Ben het er mee eens dat dit soort overtredingen (wie ze ook maakt ook dus Ajax spelers) veel harder gestraft moeten worden. Zeker 4 wedstrijden onvoorwaardelijk

Wat een onzin 3 wedstrijden, ik hoef ze als psv-fan effe niet te zien in de basis maar dit gaat wel erg ver voor op iemands tenen staan en een tackle op het randje (niet eens opzettelijk)

21 oktober 2019 om 14:46

Echt he. Door zo'n tackle moest ik per direct stoppen met voetballen omdat mijn (binnen en buitenste) enkelbanden doorgescheurt waren. Dit zijn overtredingen waar Pepe in zijn donkerste periode bij Real trots op zou zijn.

21 oktober 2019 om 14:15

Lees ik dan zo verkeerd? Ik kom op 2 namelijk.

21 oktober 2019 om 14:17

Heb je de overtredingen wel gezien? Hendrix komt er belachelijk goed vanaf. Hij deed het met opzet.

21 oktober 2019 om 18:21

Ja, die deed het zeker met opzet, je zag hem echt op de enkel intrappen. Een vuile speler met een babyface. Die had er gerust 4 wedstrijden schorsing voor mogen hebben.

21 oktober 2019 om 14:17

Tackle op het randje he? Gestrekt been op iemands enkel die, als hij vast staat in de grond, gewoon zijn enkel breekt, maar nee hoor, niks ergs aan!

21 oktober 2019 om 14:19

@marega88pace, 1 voorwaardelijk he.

21 oktober 2019 om 14:24

Je mag van geluk spreken vriend. Gewoon 2 hele smerige overtredingen. 6 wedstrijden was logischer geweest

21 oktober 2019 om 14:27

6 wedstrijden voor Viergever? Zelden zo'n bullshit gelezen.

21 oktober 2019 om 14:54

Google even: hoofd, schouders, knie en teen. Dan even focussen op wat ze aanraken als ze teen zeggen. Even serieus met die tackle van Hendrix kan je iemand echt heel stevig blesseren. Hij raakt het gewoon vol op zijn enkel.

Veels te laag voor Hendrix, vind het echt een hele smerige overtreding.

21 oktober 2019 om 14:14

Klopt, vooral omdat ik hem bijna iedere wedstrijd wel zo'n tackle zie maken die eigenlijk over het randje is. Ik ben blij dat beiden er 2 wedstrijden niet zijn, nu móet van Bommel wel iets anders erin zetten.

21 oktober 2019 om 14:46

@The-hulp, dan kijk jij nooit een wedstrijd

21 oktober 2019 om 14:16

Voor Viergever vind ik het een prima straf. Hij was te laat, meer niet. Maar Hendrix beging echt een smerige overtreding puur uit frustratie. Van mij had hij er nog een wedstrijd bij mogen hebben.

Misschien een prima excuus om door te selecteren? Guti weer terug op de plek van Hendrikx en Boscagli of Schwaab erbij voor Viergever. Daarbij kan Sadilek op dit niveau echt niet als Lb.. Later zou ik ook opteren om hendrikx weer er in te brengen voor Rosario, want dat is het hele seizoen al belabberd buiten die 3 droge schuivertjes..

21 oktober 2019 om 15:58

Zul je zien dat mark alles uit de kast haalt om maar Guti niet op te stellen. gaat ie straks Gaston nog op VM zetten. Echt super eigenwijze trainer hebben wij zeg pfff. Voor Viergever zou ik Schwaab erin zetten, zodat de Duitse afweergeschut compleet is in de verdediging. Duitse degelijkheid in de verdediging en Unnerstall op het doel. Dat is goed voor de communicatie.

Schande! Hendrix op z'n minst 4 wedstrijden

Dat van hendrix vond ik te licht voor rood. Hij raakte hem niet volledig. Dat van viergever was wel donkerrood

21 oktober 2019 om 14:16

Hij hoeft hem ook niet volledig te raken. Iemand hoeft niet een tegenstander zijn enkel te breken om een rode kaart te krijgen, gaat vooral om de intentie. In dit geval was er totaal geen intentie om de bal te spelen, dus wat krijg je dan? Rood.

21 oktober 2019 om 14:48

Dat valt ook wel mee als je Makkelies uitleg soms hoort. Volgens mij was het berghuis met een flinke schaar 3 weken geleden maar omdat er "nauwelijks" contact was, ookal was het van achter, niet meer dan geel. En die vond ik persoonlijk even hard als deze enkel brekers

21 oktober 2019 om 15:40

Je bedoelt toch niet dat omdat Berghuis niet de juiste kaart kreeg, het nu ook gerechtvaardigd is om een lichte straf te geven?

21 oktober 2019 om 14:58

Dat meen je toch niet echt toch? Hendrix is serieus twee seconden te laat en gaat er volgens mij bewust op staan. Noppen vooruit door op de enkels terwijl de bal al gespeeld is lijkt mij heel duidelijk rood.

Gelukkig kunnen we het nu volwaardig opvangen met guti en schwaab. Vorig jaar was dit een regelrechte ramp geweest (zeker in de defensie). Hopelijk een middenveld van guti-affelay-thomas want Rosario moet toch eens zijn krediet verspeeld hebben.

21 oktober 2019 om 14:30

Als je vanbommel een beetje kent dan weet je dat hij nooit met 2 rechtspoten in het centrum gaat voetballen. Weet bijna wel zeker dat hij met Baumgartl - Boscagli gaat voetballen

Prima, maar toch wel raar dat die Selahi van Twente niks krijgt. En Makkelie bij Studio Voetbal doodleuk beweren dat het geel was.

21 oktober 2019 om 14:26

Op tackles van achteren staat volgens de regels niet automatisch rood meer. Het is ook een beetje appels met peren vergelijken. Selahi raakte met de inglijdende tackle vol de bal en nam met zijn gebogen andere been zijn tegenstander mee. Hendrix en Viergever raakten geen bal, maar volop de tegenstander op de ledematen. Daarin zit een verschil. Ik vond de tackle van Selehi persoonlijk ook best roodwaardig gezien de ogenschijnlijk onbesuisde driestheid waarmee hij inkwam, maar met de uitleg om ‘donker’geel te trekken valt te leven. Als Selihi met zijn inkomende voet de bal gemist had en in plaats daarvan het been van de tegenstander had geraakt, dan was donkerrood op zijn plaats geweest.

21 oktober 2019 om 14:29

Dat is juist niet raar maar al maanden/jaren het probleem. De gigantische inconsequente acties van de arbitrage week na week. Je hebt als speler ook geen flauw idee meer wat wel of niet mag. De ene week mag je lekker doorspelen na je overtreding en de week erna krijg je geel voor dezelfde situatie.

21 oktober 2019 om 14:33

klopt, maar je weet als speler toch wel dat je op moet letten met dit soort acties? Helemaal als je van achter in komt.

21 oktober 2019 om 15:10

Je weet toch dat je iets doet waarvoor gefloten kan worden? Als er dan niet gefloten word heb je mazzel, niet meer, niet minder.

21 oktober 2019 om 15:15

Nee joh serieus? Geen idee welk punt je wilt maken. Ik zeg nergens dat spelers maar overtredingen moeten gaan maken omdat ze misschien mazzel kunnen hebben. Ik geef alleen aan, als reactie op Tvl11, dat er op dit moment wekelijks een heel groot verschil zit tussen de keuzes van de arbitrage.

Prima, 2 smerige tackles waarvan er zeker 1 (Hendrix) bewust was.

Geen reden lijkt me inderdaad om niet akkoord te gaan. Ik vind het totaal niet erg dat we deze twee jongens twee potjes moeten missen. Wel hoop ik dat de vervangers het goed gaan doen, ik hoop Guti en Schwaab. Wanneer Guti goed speelt geloof ik best dat Hendrix na zijn schorsing nog steeds geen basis staat. Bij Viergever lijkt het me dat hij gewoon weer in de basis komt na zijn schorsing. Ik zelf zou graag een volledig Duits blok zien achterop, met Baumgartl, Schwaab en Unnerstall. Goed, zelfs Ruiter krijgt eerder de kans dus dat blijft iets voor mijn Fifa/fm carrière denk ik.

Viergever zijn actie was ongelukkig en dom, maar niet bewust bedoeld om iemand te blesseren. De kaart was terecht en ik kan met de schorsing goed leven.hendrix zie je eerst kijken voordat hij de overtreding maakt. Duidelijk een bewuste poging zijn tegenstander te blesseren. Diep donker rood en minstens zes wedstrijden waard.

Zal me niets verbazen als Van Bommel tegen AZ gewoon Sadilek op het middenveld zet ipv Guti lol

Ondanks dat de rode kaarten terecht waren(!!), heb ik wel vraagtekens bij de consequente toepassing van de Var. Ik zag bijvoorbeeld bij Sparta ook een paar grove overtredingen. Een Spartaan (waar ik de naam niet meer weet) op de rand van strafschopgebied doorgaan met gestrekt been en ook Michiel Kramer is obv de VAR ook twee keer aan een rode kaart ontsnapt. En dan heb ik alleen de samenvatting gezien, dus niet eens alles.....dus pas het op alle wedstrijden hetzelfde(!!) toe, dan duurt de wedstrijd geen 90 maar 100 minuten, maar dan ben je wel consequent..

Kun wel zien dat de KNVB Ajax weer wil helpen... hendrix 2 wedstrijden, had als psver minimaal 8 wedstrijden gehoopt

Hendrix had er toch wel een meer mogen krijgen in mijn ogen, flinke bewuste charge. Nog steeds een kater van deze wedstrijd overigens, wat was dit verschrikkelijk zeg. Volledig aan jezelf te wijten dat je hier verliest.

Waanzin, zulke tackles horen minimaal 4 wedstrijden schorsing te zijn. Weet dat PSV voorheen een speler 'extra' schorsing heeft gegeven, volgens mij was dat Vukovic. Zou de club sieren als ze dit ook doen bij Viergever en Hendrix. Vooral het gedrag nadat ze de overtreding hebben gemaakt moet duidelijk worden bestraft. Viergever reageerde direct door te stellen dat Bart zich aanstelde. En Hendrix was gewoon gefrustreerd. Met 3 wedstrijden komen ze echt veel te goed weg.

21 oktober 2019 om 14:25

Respect voor jouw reactie! Ik denk er hetzelfde over, maar ben geen PSV-supporter. Zeker voor Hendrix had ik een langere straf terecht gevonden. Het was pure frustratie en opzettelijk gedaan.

21 oktober 2019 om 14:45

Ja,alsof psv altijd zo'n lage straffen krijgt van de tuchtcommissie. Laat me toch niet lachen man, ze zijn al zo vaak genaaid door de knvb in tegenstelling tot die club boven de rivieren

21 oktober 2019 om 15:43

Waar zegt hij dat PSV lage straffen krijgt van de tuchtcommissie?

21 oktober 2019 om 15:12

Drie wedstrijden is vrij normaal, vier wordt pas als het veel vaker gebeurt of als de charge nog harder was. Het was hard en gemeen, maar 3 wedstrijden is dan gewoon de standaard. Twee is wel aan de weinige kant, ik had 3 wedstrijden verwacht.

Had wel zwaarder verwacht en gehoopt, nu staan ze tegen Willem 2 beide weer in de basis. Kunnen we Sadilek niet ook alsnog schorsen voor die overtreding die hij maakte in de eerste minuten? Zijn we daar ook weer een tijdje van af.eigenlijk een schande dat we als PSV-ers het niet eens erg vinden dat Hendrix geschorst is puur zodat vbommel geforceert veranderingen moet gaan maken. Zoet, Sadilek, Hendrix en Rosario komen allemaal te kort. Ik vond Ruiter nog niet eens zo slecht keepen maar mijn voorkeur blijft altijd nog Unnerstall. En dan Sadilek, waarom speelt hij nog steeds LB? Boscagli begon juist net in vorm te komen. Hendrix blijf ik toch altijd beter vinden dan Rosario maar goed, die zal er nooit uit gaan. Ben bang dat vbommel nooit echt voetbal in dit elftal gaat krijgen, er is gewoon geen middenveld. 6 verdedigers en 4 aanvallers, veel succes met het positiespel en de opbouw dan.

Als je zo'n overtreding op de amateur velden maakt krijg je meer wedstrijden. Ik vind die van hendrixen trouwens wel een stuk erger.. je ziet hem bewust uitwijken richting de benen van z'n tegenstander.

Terecht!

Schandalig, en als het aan mij ligt mogen ze tot de winterstop op de bank blijven zitten.

Ieder geval zien we Hendrix voorlopig niet terug in de basis. Vraag me af wie voor Viergever gaat spelen.

21 oktober 2019 om 14:42

Waarschijnlijk Schwaab. Heel misschien Boscagli.

21 oktober 2019 om 15:00

Swaab -Baumgartl centraal, en Guiterez ipv Hendrikx maar niet voor 2 wedstrijden maar de rest van het seizoen. Voor Rosario hebben ze hopelijk ook nog wat anders, wat is die gast slecht.

Aanval van PSV is dan misschien wel van het Ajax niveau, maar midden en verdediging zit op het middelmaat niveau.als dan ook nog eens deze middelmaat spelers wegvallen ben ik benieuwd hoe je je staande wil gaan houden tegen AZ

21 oktober 2019 om 17:21

Het wegvallen van Viergever en Hendrix is voor PSV absoluut geen probleem. Ik zou zelfs bijna zeggen: in tegendeel. Schwaab is niet minder dan Viergever. En voor het middenveld heeft PSV opties te over: Gutierrez, Pereiro, Afellay, Thomas, eventueel kan Bergwijn of Doan naar het middenveld (en die kunnen dan voorin vervangen worden door Gakpo of Bruma).

Wat komt een Fer dan weer goed weg hè dit weekend?! Die maakt er 2 ala Hendrikx, alleen speelse hij in de Kuip...

Vind het nog steeds een schande dat Dumfries ook geen rode kaart heeft gekregen. Hij onderbrak een veelbelovende aanval van Utrecht met overduidelijk hands en daar staat gewoon een gele kaart voor en dus had hij zijn tweede gele kaart moeten krijgen. Schande KNVB!

21 oktober 2019 om 16:38

Makkelie maakt de keus om hem geen tweede gele kaart te geven. Ik denk uit een vorm van coulance. Dat zou hij wel uit kunnen leggen. Waarom is dit een schande van de KNVB als ik vragen mag? De KNVB is hier toch geen partij in en kan toch niet alsnog schorsen als het al beoordeeld en bestraft is?

21 oktober 2019 om 16:43

Uit vorm van coulance omdat ze al twee rode kaarten hadden ontvangen? Dat zou niet moeten uitmaken. Dit was hinderlijk onderbreken van een veelbelovende aanval met overduidelijk hands en dus een tweede gele kaart waard. Ik vind dit eerder marchanderen dan coulance.

21 oktober 2019 om 16:54

Laat het helder zijn, Ik ben het met je eens. De gedachte dat het een vorm van coulance is, is een poging om te verwoorden wat mogelijk een reden was om het niet te doen. Ik zelf vind ook dat Makkelie ook deze had moeten geven. Wel ben ik nog benieuwd waarom je dit een schande van de KNVB vindt.

Schorsingen moeten ze afschaffen. In dit geval heeft PSV er nadeel van, maar AZ en Sparta hebben er voordeel van terwijl ze niets met deze situatie te maken hebben gehad.dit zou beter opgelost worden als een rode kaart gekoppeld wordt aan een penalty. Dan handel je het in de betreffende wedstrijd af en is daarmee de kous af. Scheelt ook gelijk een hoop juridische kosten en getouwtrek zoals met die jurist van Feyenoord. Uitzondering voor extreme gevallen waarin een speelverbod voor een paar maanden opgelegd kan worden.

Gezien de overtreding zeer magertjes. Ik had graag gezien dat ze beide 4 weken kregen. Is ook beter voor Psv.

Geen probleem. Schwaab is niet minder dan Viergever en Gutierrez moet wat mij betreft sowieso spelen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren