Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Valentijn Driessen: ‘Vorentscheidung is gevallen en de Eredivisie gespeeld’

Laatste update:

Volgens Valentijn Driessen is het slechts een kwestie van tijd voordat Ajax de landstitel grijpt. De chef voetbal van De Telegraaf zag titelconcurrent PSV afgelopen zaterdag met 3-0 verliezen, terwijl Ajax drie punten pakte op bezoek bij RKC Waalwijk (1-2). “De nederlaag van PSV bij FC Utrecht in de tiende competitieronde is evenwel de eerste aanzet tot het opnieuw mislopen van het kampioenschap van Nederland door de Eindhovenaren”, aldus Driessen.

In zijn column schrijft Driessen dat de selectie van Ajax volgens hem beter is dan die van PSV. De selectie van trainer Mark van Bommel zou niet in balans zijn. “De verzameling kwaliteitsrijke individuen in Eindhoven zijn allemaal offensief ingesteld, maar defensief is sprake van een kwetsbaar stelletje. Het geheel is niet in balans.” Driessen zag Nick Viergever en Jorrit Hendrix tegen FC Utrecht 'door de ondergrens zakken' en rood pakken. “Voor hun domme rode kaarten - ze missen nu PSV-AZ - is geen enkel excuus.”

In the Zone | Klaiber: 'PSV is gewoon een goede tegenstander, heel sluw'

PSV deed vorig seizoen tot op de laatste speeldag mee om het kampioenschap. Driessen verwacht dat Ajax dit seizoen eerder afstand zal nemen. “Vorig seizoen verspeelde PSV pas in de veertiende speelronde de eerste punten en stond het in de winterstop na zeventien wedstrijden op slechts drie verliespunten. Die ploeg leefde boven z'n stand, terwijl Ajax moeite had met de start en het vinden van de juiste samenstelling”, aldus Driessen, die ziet dat Erik ten Hag nog altijd zoekende is naar de juiste samenstelling van zijn ploeg. “Maar wie hij ook het veld instuurt; de eerste achttien selectiespelers zijn om het even en in welke formatie ook sterker dan nagenoeg alle andere Eredivisie-clubs.”

Hoewel Ajax zaterdag allesbehalve goed speelde en goed weg kwam tegen RKC, zag Driessen een 'hongerig' team. “Alleen de wijze waarop liefst vijf (!) Ajacieden zich voor de bal gooiden toen Darren Maatsen vlak voor tijd vrij mocht inschieten, vertelt dat van verzadiging geen sprake is”, schrijft hij. “En wie de frustratie en verloren zelfbeheersing bij sommige schandalig ontspoorde PSV'ers zag, terwijl de ploeg na de onfortuinlijke achterstand tegen FC Utrecht het beste spel van het seizoen op de mat legde, weet dat de strijd om de landstitel is gestreden. Vraag is alleen: wanneer in het voorjaar overhandigt KNVB-directeur Eric Gudde de kampioensschaal aan Dusan Tadic. In de tiende speelronde is de Vorentscheidung, de voorlopige beslissing, gevallen en de Eredivisie gespeeld. Het aftellen is begonnen.”

Ben jij het eens met Valentijn Driessen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

??????? Prima logica???

21 oktober 2019 om 07:40

Wat me opvalt bij Ajax is dat wanneer ze met 5 aanvallend ingestelde spelers spelen ze minder scoren dan wanneer ze gewoon die 4 man voorin het laten uitzoeken. Ik snap wel dat Ten Hag het probeert en waarschijnlijk zal het in de eredivisie vaak goed gaan. Maar voor de balans in het elftal kunnen ze beter met 2 controleurs spelen.

21 oktober 2019 om 07:55

Met Huntelaar is het spelletje toch anders dan met Promes en zeker dan met Tadic in de spits. Maar dacht zaterdag zeker d a t t de goede keuze was. On: Driessen moet eens ophouden. Dat Ajax in de laatste minuut geen goal tegen kreeg was echt geen klasse maar puur geluk. Blind weet nog steeds niet hoe hij de bal van de lijn haalde. En tegen Utrecht uit kan je punten verspelen. Kan Ajax ook gebeuren. Dus nog niks beslist hierdoor.

Ajax moet zich dus grote zorgen gaan maken. Valentijn Driessen heeft wel vaker geroepen dat iets beslist is, om daarna gigantisch op zijn bek te gaan. Dit Ajax is gewoon kwetsbaar in de omschakeling. Dan krijg je het in elke uitwedstrijd lastig.

21 oktober 2019 om 07:40

Ik denk dat Ajax ook nog echt wel ergens punten gaat verspelen. Ze zijn defensief zo kwetsbaar met 2 cv's die dat niet zijn, een middenveld dat totaal niet in balans is en een voorhoede waarbij het frivole nog heel ver te zoeken is.

21 oktober 2019 om 07:47

Ajax staat ongeslagen bovenaan in de eredivisie met het minste aantal tegengoals en in de Champions League zonder een enkele tegengoal. Alsof succesvolle clubs geen kansen of goals mogen weggeven? Ik snap dat het er niet uitzag tegen rkc hoor, en dat die er te vaak doorheen fietsten. Maar ben het niet met je eens dat het zo dramatisch is. Veltman doet het overwegend prima, Blind buitengewoon, het middenveld staat niet ideaal maar Martinez is wel een topper. Dest is een verrassing. En bovendien heb je vaste zekerheden als Nico en Onana. Doe niet zo dramatisch.

21 oktober 2019 om 08:38

Wel frappant; de nul kunnen houden tegen Lille en Valencia(met geluk, dat wel) en in de Eredivisie tegen bijna al clubs een goal tegen.. Ajax mag fouten maken, maar alleen in de CL. In de Eredivisie moeten ze gewoon standaard 3-0 winnen. Behalve tegen psv. Want alleen PSV is in de buurt van het niveau Ajax. Bayern(vroeger), PSG,juve (vroeger)halen deze lat wel. Alles in de competitie met gemak winnen. Zoals je zou verwachten gezien het klasseverschil. Wat ajax ook heeft tegenover de Eredivisie

21 oktober 2019 om 09:14

Dest is matig, aanvallend prima maar verdedigend komt die te kort. Nico staat te hoog en te aanvallend en het middenveld staat te aanvallend. Logisch dat er continue ballen richting het doel van Ajax gaan, als je die bal eenmaal voorbij de middenlijn hebt is de kans dat je een kans krijgt behoorlijk groot.ik zou kiezen voor Alvarez of Schuurs CV en Veltman RB of vooralvarez ipv Donny/promes op het middenveld.iets meer defensieve zekerheid, Donny heeft het tegen de kleinere ploegen gewoon niet en is meer een speler voor tegen de grote jongens, dan wordt die gretig en gaat die mee verdedigen en niet te hoog staan.verder eens. Ajax heeft goede resultaten, weinig tegendoelpunten. Alleen ik zoek een oplossing voor de vele kansen tegen.

21 oktober 2019 om 10:14

Tja lieve mensen misschien geven jullie zelf het antwoord al. Als je de bovenliggende partij bent en een systeem kiest met opkomende backs dan geef je ook weleens wat weg. En als de tegenstand zwaarder is en Ajax wat voorzichtiger speelt, dan blijkt het toch ook vrij solide. En hebben ze nog een wereldkeeper staan die er af en toe een onmogelijke bal uithaalt. Het verschil in focus moet je nu toch wel begrijpen. Dat is zo oud als de weg naar Rome, het zal nooit makkelijk worden om je op te laden voor RKC uit. Zo heeft elke topclub zijn off days. Het veelgeroemde Ajax van ‘94 kreeg er in competitie 28 om de oren. Traditioneel krijgt Ajax altijd meer tegengoals dan psv. Niks om somber van te worden. Oh en als Ajax verliest van Chelsea staan ze nog steeds bovenaan in de poule, wat een luxe. Als ze nog wat sterker worden gedurende de loop van het seizoen, wat in de lijn der verwachting ligt, kan het er weer zonnig uitzien. En willen jullie dan dramatisch doen over kansen die worden weggegeven maar niet eens worden afgemaakt? Sorry maar Ajax heeft zoooo vaak aan de andere kant gestaan, was zo vaak de club met de vele kansen die er maar niet ingingen. Je koopt er niks voor. De realiteit is dat Ajax los aan kop staat en in Europa goed voor de dag komt. Dat het beter moet weet de trainer als geen ander en die zal niet rusten voor hij dat voor elkaar heeft. Genieten jullie intussen ook van de prestaties want dat kan zo weer 20 jaar duren als het tegenzit. Als je dan terugkijkt en beseft dat je vooral bezorgd was over kansen die ze weggaven op een troostenloze avond in Waalwijk ... tja in mijn optiek is dat gewoon een veel te sombere instelling.

21 oktober 2019 om 07:46

Vooralsnog is Ajax prima van start gegaan. Tegen Vitesse en PSV gelijk is geen drama, beide waren uitwedstrijden. Natuurlijk gaat Ajax nog wel een keer verliezen of gelijkspelen, maar PSV ook. Geef Ajax nu wel gewoon 80% kans op de titel. Dat is waar Valentijn ook op doelt volgens mij. In het voetbal is het nooit 100%.

21 oktober 2019 om 08:04

Valentijn Driessen doet alsof er dit weekend een nieuwe situatie is ontstaan. Dat zie ik gewoon niet. Ajax was voor dit weekend de grote favoriet voor de titel gezien de kwaliteit van de selectie en dat zijn ze na dit weekend nog steeds. Er is niks veranderd, want met 3 punten verschil kan het nog alle kanten op. Zeker als je nog kijkt naar het spel van Ajax en Psv. Ajax maakte immers een slechtere indruk dan PSV dit weekend.

21 oktober 2019 om 08:09

Het gaat dan ook gelukkig niet om de indruk maar wel om het resultaat..

21 oktober 2019 om 10:23

Volgende week komt AZ op bezoek en mis je sowieso al 2 basisspelers. Kan zijn dat het gat dan ineens 6 punten is. Al zie ik Feyenoord ook een puntje mee nemen uit de arena.

21 oktober 2019 om 15:06

Waarom zou Feyenoord zonder uit-fans en na een zware Europese wedstrijd en een dag minder rust na die wedstrijd dan Ajax ineens een puntje pakken in Amsterdam? Ik zie dat niet zo snel gebeuren.

21 oktober 2019 om 07:59

Ach ja, zolang ajax maar meer goals maakt dan de tegenstander is het prima. Dat lukt tot nu toe aardig. De kwaliteit van ajax zit in het aanvallende geheel en dus kan je vaak scoren. Dat je dan een of twee goals tegen krijgt vanwege een matige omschakeling zal dan wel. Ja je zal er niet alles mee winnen, maar kampioen worden moet zeker lukken!

21 oktober 2019 om 12:29

Inderdaad, immens kwetsbaar. Zelfs zo kwetsbaar dat ze in 12 wedstrijden (Eredivisie en CL groepsfase) wel 7 tegengoals hebben gekregen!!

21 oktober 2019 om 14:36

Valentijn is hier heel kort door de bocht, maar zijn logica is ettelijke malen sterker dan jouw rare bijgeloof (dat wat Driessen zegt nooit uitkomt). Veel van wat hij zegt klopt gewoon, terwijl jouw argument slechts jouw afkeer t.a.v. Driessen is. Ajax is idd nog steeds kwetsbaar in de omschakeling, maar dat is PSV ook; kijk naar de goal van van der Streek gisteren. Ondertussen heeft Ajax de minst gepasseerde keeper in de Eredivisie en in de CL poule; Onana is ook een zeer belangrijk facet van de verdediging. Overigens gaat het bij het druk zetten verkeerd bij Ajax; FdJ en Schone waren daar meesters in, maar daar valt op zich op te trainen. Ik denk ook dat Blind en Eiting het ook zouden kunnen en heel snel zouden kunnen oppakken. Daarnaast zijn de aanvallers van PSV weleenswaar talentvol, maar in de kleine ruimte kan alleen Ihattaren wat, wat ook tegen Ierland zichtbaar was. Tadic, Ziyech, v/d Beek en Neres weten wel raad weten met een gesloten verdediging. Daarnaast heeft Ajax een veel bredere selectie, dus EtH heeft volop keuze om een andere Cm's uit te proberen; heel veel keus heeft MvB niet. Dus ja, eigenlijk ben ik het wel eens met Driessen.

Ik kan me haast niet voorstellen dat het defensieve geklungel Ajax niet een keer gaat opbreken. Defensief is toch ook bij Ajax wel sprake van een "kwetsbaar stelletje".

21 oktober 2019 om 07:41

Zonder Tagliafico is Ajax altijd een stuk minder verdedigend. Dus als Tagli er weer bij is komt alles goed

21 oktober 2019 om 07:52

Is ajax al 2 keer opgebroken. Tegen zowel Vitesse als PSV heeft Ajax meer kansen mee gehad dan kansen tegen, maar is het toch gelijk geworden. Echter zijn dit gelijk de nummer 2 en 3 en zal Ajax tegen het merendeel van de andere clubs gewoon vaker scoren dan ze goals tegen krijgen.Het kan zeker beter en afgelopen zaterdag was erg slecht, maar nog steeds ongeslagen in alle competities en 3 punten los van PSV en hier uit al tegen gespeeld. M.a.w. Lekker laten lullen dat het defensief kwetsbaar is, Ajax is aanvallend dusdanig veel sterker dat dit makkelijk wordt gecompenseerd.

21 oktober 2019 om 08:48

Met zo een aanval komt het in de ed gewoon goed

21 oktober 2019 om 12:31

Klopt. Maar liefst 7 tegengoals (allemaal in de 10 Eredivisie wedstrijden, nog 0 in de CL) in 12 wedstrijden! Het moet ze een keer op gaan breken hoor, dat ze gemiddeld iets meer dan een half doelpunt per wedstrijd tegenkrijgen.

Dat wil dus zeggen dat PSV kampioen wordt. We zijn nog niet eens een derde vd competitie verder en PSV staat drie punten achter. Kom op zeg!

21 oktober 2019 om 08:02

Helemaal mee eens. Ik heb er altijd zo'n hekel aan dat opportunistische gelul om een club in oktober nota bene al kampioen te praten. Ajax had 't geluk mee dit weekend, PSV niet. Dat tij gaat nog wel keren gedurende dit seizoen.

21 oktober 2019 om 08:11

OK...dus waar PSV vorig jaar op het randje won werd het als kwaliteit betiteld en als Ajax een keer een slechte wedstrijd wint zijn ze lucky, en dat nog wel van een Ajacied.. Lol..

21 oktober 2019 om 09:08

Jij volgt mij duidelijk niet goed. Ik hou er juist niet van als titelkandidaten met geluk, soms laconiek en afwachtend voetbal zulke wedstrijden winnen en heb dat ook direct na de wedstrijd gezegd dat als onze concurrenten zo winnen ik er ook de balen van heb. Doorgaans is Ajax niet lucky en is het ook een kwaliteit om slechte wedstrijden te winnen. Maar zaterdag was het op basis van spel en de cijfers die niet liegen best gerechtvaardigd als het gelijk was geworden. Quote Daley Blind: “dit was denk ik onze slechtste wedstrijd in de laatste twee jaar,” zei hij. “we zijn echt heel goed weggekomen.” en “zij speelden vaak een lange bal maar vervolgens was die bal nooit voor ons. Soms zitten deze dagen er helaas tussen en dan moet je zorgen dat je wint. Hopelijk hebben we Chelsea wat zand in de ogen gestrooid,” Blind zegt het zelfs zelf dat ze geluk hebben gehad! En dat nog wel van een Ajacied.. Lol..

21 oktober 2019 om 09:41

Dat Valentijn Driessen geen enkele kijk op het spelletje heeft is inmiddels voor iedereen wel duidelijk. Dat betekent niet dat hij ook alles fout zal voorspellen (iedereen gooit zo nu en dan 6). Het zou dus zomaar kunnen dat Ajax kampioen wordt en hij dan groots zal verkondigen dat hij dat al lang had gezien. Het moment is overigens nu wel gekomen om Driessen wat minder vaak spreek/zend-tijd te gunnen. Zelden iemand op TV gezien waar zoveel verbale blubber uit komt. Ja, PSV heeft gigantisch gefaald tegen Utrecht en de verdediging is erg instabiel. Dat wil niet zeggen dat Ajax niet nog heel wat wedstrijden kan gaan verliezen, want in de eredivisie is het tot op heden vaak hakken over de sloot. Als het dan een keer verkeerd valt verliezen ze ook zomaar punten. Neemt niet weg dat ik Ajax ook als de grote favoriet zie, simpelweg omdat ze een bredere selectie hebben en achterin (voornamelijk door een fenomenale keeper) veel minder tegen krijgen dan Psv. Hopelijk wordt het weer een spannende competitie, die pas aan het einde van het seizoen beslist wordt. Want een gat van meer dan 6 punten is lastig goed te maken met het niveauverschil tussen Ajax/psv en de andere ploegen in de eredivisie.

De zelfvoldane manier waarop hij zijn flinterdunne theorietjes brengt alsof het waarheid is zijn doodeng. Het maakt het mij onmogelijk om naar VÍ te kijken als hij erbij zit. Wát een nare man. Ben het in zoverre eens met zijn verhaal dat er een behoorlijk verschil in kwaliteit is tussen de selecties van Ajax en psv en dat het normaal gesproken een kwestie van tijd is voordat psv meer punten verliest. Maar om te zeggen dat het kampioenschap bepaald is is een beetje voorbarig. De Europese prestaties gaan ook van invloed zijn. Maar inderdaad, psv is op de aanvallers na niet veel soeps en persoonlijk schat ik hun trainer niet is als iemand die in staat is om dat goed neer kan of durft te zetten. Een trainer moet met het materiaal dat een TD hem ter beschikking stelt zien hoe hij er het meeste uithaalt. Bommel is daarvoor te halsstarrig en overtuigd van zijn eigen terughoudende speelwijze. Die heeft liever weinig doelpunten tegen dan veel initiatief.

21 oktober 2019 om 10:49

De walgelijk megalomane manier waarop Nostradamus Driessen zijn vonnis afkondigt is inderdaad weerzinwekkend eng, maar natuurlijk meer bedoeld om de losse verkoop van de Telegraaf te stimuleren dan werkelijk een houtsnijdend verhaal te presenteren. Achteraf is het mooi wonen natuurlijk, maar zaterdagavond had ook precies andersom kunnen aflopen, hoewel ik Utrecht moet nageven dat gezien hun tactiek het resultaat ook weer niet volledig aan de hersenkronkels van Viergever en Hendrix te danken was. Maar Ajax won zaterdag en in de weken ervoor zijn wedstrijden ook allerminst overtuigend. Ajax heeft een sterkere basis dan Psv, maar in de breedte heeft Van Bommel meer smaken om te kiezen en bovenal meer kwaliteit. Het is alleen jammer dat de coach nogal hardleers is en maar blijft geloven dat behoudende spelers zoals hij zelf was PSV aan de eindoverwinning helpen. Twee Nederlandse houthakkers die in de verste verte niet in beeld zijn voor Oranje nota bene. Terwijl op de bank een Mexicaans international zit met een fantastische passing en PSV in Thomas en Afellay ook prima opties heeft om voetballend meer op de 6-positie te kunnen brengen.achterin heb ik altijd mijn vraagtekens gehad bij Nick Viergever. Waarom is hij zo onomstreden terwijl hij net als Schwaab een typische Eredivisie-speler is waarmee PSV in Europa geen steek verder komt, zo zagen we vorig jaar in de Champions League. Armando Obispo speelt intussen alles bij Vitesse, die met PSV nu de tweede plaats deelt en in tegenstelling tot Viergever nog geen kaart pakte. Richting zowel Van Bommel als De Jong is het verwijtbaar dat de potentie van Obispo om met Viergever te kunnen concurreren gewoon niet herkend is en PSV in zijn plaats een wel erg matige centerback koopt met Bosagli. Sowieso heeft die kleindenkerij Van Bommel een foeilelijk experiment opgeleverd waar de minst slechte van de drie opties, Bommels oogappel Sadilek, al weken voor onrust op de linkerflank mag zorgen. Fijne gedachte dat Bruma en Doan, voor in totaal 22 miljoen euro gehaald, geen onomstreden basisspelers zijn. Naar mijn idee gaat het vooral om keuzes die omtrent de selectie worden gemaakt en minder om de kwaliteit in de selectie zelf. Hiervoor mogen Van Bommel en De Jong in mei wat mij betreft hard afgerekend worden. Weet de coach zich dit jaar wel flexibel op te stellen en ook eens met een andere invulling van het strijdplan op de proppen te komen? Of zien we tegen Ajax straks weer drie balletjebreed-middenvelders en God zegen de greep? En doet De Jong komende winterstop nu wel een poging om een Europa-waardige centrumverdediger - Lyanco speelt lang niet alles bij Torino - op te halen?

Het is onbegrijpelijk dat Valentijn dit juist nu roept na een schandalige pot tegen RKC. Natuurlijk is de competitie nog niet gespeeld, als Ajax zoveel kansen weg blijft geven verliezen ze ook punten bij Utrecht uit (en AZ en Heerenveen) etc. Dhr Driessen is te vroeg met zijn conclusie.

21 oktober 2019 om 07:46

Ach die nitwit doe dit bewust in de hoop dat Ajax nog een paar keer op zijn bek gaat , want dan kan hij weer bashen op ten Hag dit is weer gewoon een voorop gezet plan van deze onbenul , want ieder weldenkend mens weet toch ook wel dat Ajax de komende 24 wedstrijden niet allemaal gaat winnen en ook hij weet dat. maar er zit bij hem maar een visie achter wanneer kan ik weer aan de stoelpoten zagen van ten Hag .

21 oktober 2019 om 07:46

Een schandalige pot die wel gewonnen werd. Daar hoor je niemand meer over als Ajax met de schaal staat. Die pot van Psv tegen Utrecht wel trouwens. Het was allemaal niet best en dat zie je wel vaker na een interlandbreak. Daarom haat ik die shit ook. Elke keer worden we uit het ritme gehaald voor een paar hoempapa oefeninterlandjes en dergelijke.

21 oktober 2019 om 07:50

Helemaal eens doordebenen mooi gezegd. Ik vind het een waardeloze opzet, laat ze lekker een kwalificatietoernooitje spelen in de zomers dat er geen toernooi is en de oefenwedstrijden afschaffen. Geen weldenkend mens die het interesseert.

21 oktober 2019 om 12:32

Helemaal gelijk, Ajax heeft maarliefst 7(!!) tegengoals gekregen tot nu toe in 12 wedstrijden, schandalig! Minste tegengoals in zowel de Eredivisie als de CL, het kan niet anders dan dat dit ze een keer gaat opbreken.

Wat een onzin weer van Valentijn. Het is prettig dat Psv even op 3 punten staat en dat Ajax zich zelfs een foutje kan permitteren maar kom op man. Nog 28 wedstrijden ofzo. Krijgt Ajax een dipje dan kan Psv er zo weer overheen. Ajax gaat echt nog wel punten verspelen. Misschien volgende week al wel tegen Feyenoord.

21 oktober 2019 om 07:45

Ja, Ajax gaat nog punten verspelen. Maar niet thuis tegen Feyenoord. no way.

21 oktober 2019 om 07:49

Ach ja kan altijd gebeuren ook tegen mindere goden als Feyenoord. Een gelijkspel is ook punten verspelen en dat kan maar zo gebeuren als er je er zelf geen 1 maakt. Een saaie klassieker na de Europese duels waar niks gebeurd kan maar zo toch?

21 oktober 2019 om 07:51

*24.

Ik hoop maar dat Ajax zich ten doel stelt om ongeslagen kampioen te willen worden , dan hebben de gasten tenminste nog een uitdaging.om nu al te zeggen dat de competitie beslist is , is te gek voor woorden . Je weet maar nooit wat er tijdens de competitie gebeurd. Eenpaar blessures of een verkoop gedurende winter en het kan er opeens heel anders voorstaan.;

Valentijn Driessen, dat is toch die analist die altijd achteraf altijd zijn mening moet bijstellen? Zeg maar captain hindsight..

Wat blijft het toch verrassend dat deze man een podium krijgt om zijn onzin te verkondigen. Natuurlijk, het was qua resultaat een dubbel goed weekend voor Ajax, zelf met moeite winnen (kampioen wordt je tegen de kleintjes, dus dit is een goede start daarvoor) en dan de concurrent verschrikkelijk zien falen. Als Ajax speler en fan zou ik nu wel even blij zijn. Maar, het zegt toch nog niks over de titelrace en dat die nu al gelopen zou zijn. Er zijn wel vaker achterstanden ingehaald en de titelrace, vorig jaar nog door Ajax. Ik denk wel dat Ajax nog steeds de beste papieren heeft, maar een gelopen race, zoals Valentijn hier zegt, is het natuurlijk allerminst.

Valentijn is wel erg snel met zijn vorentscheidung, maar dit weekend is wel duidelijk geworden dat PSV problemen met de verdediging heeft. Niet vreemd: als je beste verdediger iemand is die door Ajax niet goed genoeg gevonden werd neem je een behoorlijk risico. Dat was te verwachten dat dit een keer boven water zou komen. Aan de andere kant kan Ajax ook punten verliezen in Utrecht.. Maar als Ajax verder uit gaat lopen wordt het heel erg moeilijk voor Psv.

Het is wel zo dat Ajax al bij de nummer 2 en 3 op bezoek is geweest. Normaal gesproken wint Ajax thuis van Psv. Die moeten dan al 7 punten inlopen in de andere wedstrijden, ook gezien het doelsaldo. Dat is best veel aangezien Ajax weinig laat liggen en PSV ook nog wel wat punten zal verspelen.

Als ajacied krijg ik kromme tenen van deze column en sluit me hier ook totaal niet bij aan. Probeert ie nu een wit voetje te halen ofzo? Ajax is ongelooflijk goed weggekomen zaterdag. Uit bij Utrecht, Az, Feyenoord, Groningen wordt dit gewoon afgestraft.

Ik snap niet waarom de rest van Nederland nog voetbalt, breng die schaal maar alvast naar Amsterdam

We hebben tien wedstrijden gehad en hebben 26 punten, dat zijn de feiten Valentijn. PSV heeft er 23 en we staan er 3 voor, nog meer feiten.ik zeg niet dat je ongelijk gaat hebben, maar het is een redelijk eenvoudige voorspelling in een land waar feitelijk maar twee clubs serieus meedoen voor de landstitel om te stellen dat de ene kampioen wordt als die een paar puntjes voor staat.je argumentatie raakt kant noch wal, defensief is Ajax namelijk ook een zooitje als je net 114 kansen weggeeft en tegen ongeveer iedere club in de eredivisie wel een tegengoal incasseert

Ajax speelde idd niet best, maar als je een slecht pot toch weet te winnen, word je vaak kampioen. Tevens is de selectie in de breedte van Ajax veel beter dan die van Psv. Dus vroeg of laat gaat Ajax toch wel uitlopen. Ajax heeft simpelweg meer ervaren spelers in het team. Zo is het altijd gegaan en zo zal het dit seizoen ook gaan.

Natuurlijk grote onzin van onze Valentijntje Driessen, maar is het wel heel lekker dat we met slecht voetbal dit weekend zijn uitgelopen op onze concurrenten. De eerste stap is daarmee wel gezet.

De grap is dat in zulke type uitwedstrijden (utrecht uit) ik Ajax ook nog wel punten zie verspelen. dit is gewoon opportunisme ten top. Wij hadden het geluk dat we tegen een ploeg speelden die de kansen niet afmaakte. Tegen Utrecht hadden wij ook tegen een zeperd opgelopen.

Wow, lekker voortijdig vast conclusies trekken. Ik ben benieuwd wat hij schrijft als volgende speelronde ajax punten verliest en psv weer langszij komt.

Eén wedstrijd verlies van.psv en Ajax wordt kampioen, klinkt logisch Driessen , NOT !!

Want er is geen verschil tussen RKC uit en Utrecht uit? Ik denk dat Ajax blij kan zijn dat ze hun off-day tegen de nummer laatst hadden en daardoor de boel hebben kunnen redden. Een off-day tegen een subtopper had bij Ajax ook anders kunnen uitpakken.

Als Ajax zo blijft spelen gaan ze nog heel veel punten verliezen. 2 slechte resultaten tegen Chelsea en Feyenoord en de crisis is daar.

Dat lijk me wat voorbarig dat het nu al beslist is. Het is wel zo dat PSV op de voorhoede na een vrij matig elftal heeft. Zo'n Hendriks heeft bijvoorbeeld niet voor niets nog nooit ook iets uit Zeist vernomen. Bovendien vind ik dat er ook wel heel erg overdreven wordt gedaan over ál die supertalenten voorin. Ja, Itaharren is een supertalent en ook Malen is een groot talent, maar ik vind het talent van de anderen nog wel meevallen hoor. Zo'n Gakbo, zo geweldig vind ik die (nog) niet. Daardoor wordt is PSV dus wel heel erg afhankelijk van 2 piepjonge spelers, dat wel.

Gaan we weer, we staan 3 punten voor met alle geluk van de wereld, want dat had normaal 1 punt moeten zijn.ik ben wel van mening dat Ajax de beste selectie heeft, maar in deze competitie zegt dat niet zo veel. Als we meer echte sub-toppers hadden dan zou het een ander verhaal zijn.maar na 10 potten met nog 24 stuks te gaan nu al zeggen het is gelopen is gewoon waanzin! Ook zwaar irritant eerlijk gezegd.die man waait met alle winden mee, en is alles behalve geloofwaardig. En ja het zou kunnen dat de koers gelopen zou zijn, maar voor mij is dat veel te voorbarig.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren