Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

PSV beleeft rampavond in De Galgenwaard en ziet Ajax uitlopen

Laatste update:

Na tien competitiewedstrijden weet PSV wat verliezen is. Op bezoek bij FC Utrecht ging de ploeg van Mark van Bommel zaterdagavond met 3-0 onderuit, waardoor koploper Ajax een gat van drie punten heeft kunnen slaan. De doelpunten kwamen van Sander van de Streek, Adam Maher en Sean Klaiber. PSV eindigde het duel met negen man, na rode kaarten voor Nick Viergever en Jorrit Hendrix, die volgende week geschorst zullen zijn tegen AZ. Nooit eerder incasseerde PSV twee directe rode kaarten in een Eredivisie-wedstrijd.

In minuut 24, naar het rugnummer van Mohamed Ihattaren, klapten de aanwezige supporters voor de in Utrecht geboren spelmaker, die deze maand zijn vader verloor. Ihattaren maakte zijn rentree in de basis bij PSV, na een absentie van een wedstrijd. Ten opzichte van het duel met VVV, vlak voor de interlandperiode (4-1), voerde Mark van Bommel nog meer wijzigingen door: Jeroen Zoet, Timo Baumgartl en Hendrix hadden een basisplek. Daardoor namen Robbin Ruiter, Daniel Schwaab, Érick Gutiérrez en Bruma plaats op de bank.

PSV had het moeilijk in Utrecht. Achterin had de ploeg van John van den Brom de zaken goed op orde. Utrecht maakte PSV het voetballen onmogelijk; als PSV wel druk wist te zetten, kon de thuisploeg zich daaronder uit voetballen. Zodoende waren er nauwelijks kansen in de eerste helft en werd het voornamelijk een tactisch steekspel tussen beide ploegen. Zowel Utrecht als PSV speelde gedisciplineerd: aanvallers van beide teams schroomden niet om mee te verdedigen. De intensiteit was hoog, maar spektakel bleef uit.

Het was eigenlijk wachten op de eerste fout en die werd kort na de rust gemaakt door PSV. Op het middenveld verkeek Baumgartl zich in een duel met Van de Streek. De verdediger van PSV liet zich te makkelijk aftroeven, waarna Van de Streek meters kon maken richting het doel van Zoet. Hij probeerde het van afstand en omdat Viergever de bal van richting veranderde, was de keeper van PSV kansloos. De bezoekers openden meteen de jacht op de gelijkmaker en duwden FC Utrecht ver terug op de eigen helft. Het leidde onder meer tot een gevaarlijk schot van Donyell Malen, dat eveneens van richting werd veranderd.

De opdracht van PSV werd gaandeweg de tweede helft echter een stuk moeilijker door twee rode kaarten. Viergever kreeg aanvankelijk geel voor een charge op de enkel van Bart Ramselaar, maar na tussenkomst van de VAR kende arbiter Danny Makkelie rood toe. Hetzelfde gebeurde na een tackle van Hendrix op Simon Gustafson: opnieuw trok Makkelie zijn gele kaart in na het zien van de beelden en stuurde hij een PSV’er weg. De gasten probeerden met negen man nog wat te forceren, maar via Maher trok FC Utrecht de wedstrijd naar zich toe. Tegen zijn oude club haalde de ex-speler van PSV van geruime afstand snoeihard uit in de bovenhoek: 2-0. Diep in de blessuretijd leverde een laatste aanval van FC Utrecht nog een doelpunt van Klaiber op.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Allereerst, fraai applaus voor Mohamed van Utrecht. Verder, Frustrerend avondje. Die zitten er ook tussen. Utrecht was niet eens goed, maar hield het uit balbezit wel compact, en dat is al heel wat voor een Eredivisieploeg. Verder past deze nederlaag prima in het trackrecord van Van Bommel uit bij (sub)toppers. Bij Ajax, Feyenoord, Vitesse, AZ en Utrecht (2x) werd allemaal niet gewonnen. Op naar donderdag, daar kunnen we overwintering al zo goed als veilig stellen.

19 oktober 2019 om 22:42

Mooie rust gepakt door viergever en Hendrikx voor donderdag. Alles voor de Europese punten voor NL. Goed bezig PSV. On: kan wel gebeuren dit, maar de manier waarop???? Ik snap niet dat Van Bommel nooit ingrijpt.

19 oktober 2019 om 22:45

Ze pakken ook van het weekend rust Formus dus win win Europees.

19 oktober 2019 om 23:08

Echt genieten dit man. Zelf enorm mazzelen en dan PSV zo af zien gaan. 2 zeer terechte rode kaarten overigens

20 oktober 2019 om 09:26

Het gaat nu vooral over de rode kaarten, en niet over het slechte spel van PSV deze wedstrijd. Dit is een mooie afleiding voor van Bommel om zijn eigen disfunctioneren en het disfunctioneren van zijn team te verbloemen. De eerste helft was namelijk dramatisch, en hij is niet in staat gebleken dit als coach te beïnvloeden na de rust. Het is natuurlijk maar mijn mening, maar van Bommel is niet goed genoeg voor PSV en ik denk dan ook dat Ajax makkelijk kampioen wordt. Wat natuurlijk ook logisch is gezien de financiële mogelijkheden.

19 oktober 2019 om 22:43

Het is jammer, maar je kampioenschap haal je toch echt binnen tegen de kleinere clubs.

19 oktober 2019 om 22:46

Dat is echt zo'n dooddoener. Elk puntverlies is gewoon puntverlies, of het nou tegen Utrecht of RKC is.

19 oktober 2019 om 22:50

Dat is het inderdaad, maar het klopt wel.

19 oktober 2019 om 23:18

Nee. Men bedoelt daarmee te zeggen dat je niet (te veel) punten moet verspelen tegen laagvliegers als je kampioen wil worden, dat lijkt me nogal wiedes. Het is geen vrijbrief om bij elke subtopper te verliezen want 'kampioen wordt je toch tegen de kleintjes'. Elke verliespartij is gewoon 3 verliespunten en als je er na 34 duels meer hebt dan Ajax wordt je gewoon 2e, tegen wie je die verliespunten hebt geleden maakt verder natuurlijk niets uit.

19 oktober 2019 om 23:30

Ja no shit sherlock, natuurlijk wil je zo min mogelijk punten verspelen.....

19 oktober 2019 om 22:44

Gelukkig spelen we volgende week weer thuis. Alleen jammer dat het tegen AZ is. Gaat nog knap lastig worden.

19 oktober 2019 om 22:48

Hoor van veel PSV supporters dat het vooral beter is dat ze niet meedoen, kan alleen maar beter gaan dus. Begrijp t ook nog wel in het geval van Hendrikx

19 oktober 2019 om 22:53

Zonder Hendrix zal het wel beter gaan. Alleen jammer dat Viergever niet bij is. Die is wel degelijk aan het spelen. Zie eerder Rosario op de bank belanden die niks toevoegt

19 oktober 2019 om 23:20

We moeten AZ niet gaan overschatten. Het is een aardige ploeg met op 3 posities bovenmodale talenten maar dan heb je het ook wel gehad. Ik denk dat PSV die wedstrijd wint.

19 oktober 2019 om 23:24

Ik zie liever schwaab en baumgartel samen in 't centrum. Kunnen we zien of dat een beetje werkt.

19 oktober 2019 om 23:46

Ik denk niet dat Hendrix zelf de kern van het probleem is, maar eerder Hendrix samen met Rosario. Twee nagenoeg identieke spelers die die niet aansluiten en zelden een opening vinden.

20 oktober 2019 om 01:46

@Andres13 ik baal vooral dat dumfries niet zijn 2e gele kaart kreeg. Dan zou psv het zwaarder krijgen volgende week. Ik denk dat je Viergever (Schwaab) en Hendrixs (Guti) makkelijk of zelfs beter kan vervangen. Dumfries heeft niet echt back-up. Dumfries of Teze is groot verschil. Dumfries is ook iemabd die maar blijft gaan en gaan. Jammer de verkeerde spelers hebben rood gehad. De vervangers zijn juist upgrade

19 oktober 2019 om 22:45

Dit is gewoon echt op de conto van v. Bommel te schrijven. Hendrix mocht fouten blijven maken. Liep al een tijdje gefrustreerd rond. Wat heeft Guti gedaan bij v. Bommel. Deze man was voor zijn blessure de man in dit team. Het moet allemaal beter en sneller...

19 oktober 2019 om 22:48

Dat interview op FOX met aanvoerder Rosario ook achteraf zeg... komt niet over al een al te groot licht.

19 oktober 2019 om 22:50

Poeh dat was wel een interview om te janken inderdaad

19 oktober 2019 om 22:52

Tuurlijk, die gasten zijn gehersenspoeld door Thijs Slegers.

19 oktober 2019 om 22:54

Rosario heeft echt een paar lessen mediatraining nodig.

19 oktober 2019 om 22:54

Goed bezig door Hugo Borst na te praten. Ongekend dat hij daar mag zitten.

19 oktober 2019 om 22:55

Snap nog steeds niet waarom hij aanvoerder is. Had eerder Viergever dan als aanvoerder gemaakt.

19 oktober 2019 om 22:57

Ik praat Borst niet na maat, ik heb zo mijn eigen mening op wat ik zie.

19 oktober 2019 om 22:58

Rosario kon er ook wat van, zoveel ballen ingeleverd. Doan belachelijk veel risico, dit is geen FC Groningen! Baumgartl vandaag erg slap.

19 oktober 2019 om 23:05

Ik vind Hugo Borst echt een flapdrol, maar heeft hier wel gelijk. Mediatraining voor zo een jonge jongen is nooit slecht. Al mag heel PSV wel met hem mee. Want v Bommel zijn interviews zijn net zo slecht.

19 oktober 2019 om 23:15

daar zit idd fout nummer 1. Guti reserve zetten en hendriks erin. nou is me hendriks of rosario om het even hoor, maar 2 van die mannen is er echt 1 te veel. hierdoor gaan veel 1e ballen achteruit ipv vooruit, komen de ballen pas bij de voorhoede spelers als ze gedekt staan en de tegenstander in positie staat. guti durft wel risico te nemen en snel vooruit te spelen. dat gaat zeker wel eens fout, maar hiermee maak je gebruik van de ruimte die er in 1e instantie vaak is. fout nummer 2 is de instelling waarmee de spelers het veld op komen. rustig aan beginnen, eerst zorgen dat organisatie goed staat en zeker geen risico's nemen en ruimte weggeven. dat is allemaal leuk en aardig in europese topwedstrijden, maar in de nl competitie moet je er gewoon vanaf de 1e minuut vol ingaan. dan laat je de tegenstander meteen weten dat er niets te halen valt en sta je met de rust waarschijnlijk al met 2 doelpunten voor, waarna je in de 2e helft kunt inzakken en vanuit de tegenaanval uit kunt lopen. twee fouten die je de trainer ook aan kunt rekenen wat mij betreft. ook al ben ik blij dat hij een stuk rustiger is langs de kant dan vorig jaar.

19 oktober 2019 om 23:23

Bij Viergever was het een ongelukkige samenloop van omstandigheden wat hem terecht een rode kaart opleverde maar Hendrix had nooit opgesteld mogen worden, dat vraagt om ongelukken.

19 oktober 2019 om 22:49

Fraai applaus inderdaad in de 24e minuut voor Ihattaren. Zo jammer dat er dan rond de 85e minuut spreekkoren over boeren en hun geaardheid moeten rondgaan. De voetbalsuppporter blijft immens hypocriet.

19 oktober 2019 om 22:54

Helemaal eens. Bizar dat homofobe spreekkoren eigenlijk gewoon doodnormaal zijn in de Eredivisie. Je hoort er ook zelden iemand over terwijl het elk weekend meerdere keren gebeurd. Als je het mij vraagt moet er gewoon keihard tegen worden opgetreden.

19 oktober 2019 om 22:57

En dat terwijl ze bij fox met regenboog speltjes en microfoons lopen.

19 oktober 2019 om 23:02

En alle aanvoerders ook nog eens met een regenboog-band.

19 oktober 2019 om 23:04

Het is in de samenleving ook gewoon doodnormaal omdat het al tijden geroepen wordt. In de meeste gevallen wordt er dan ook niet op iemands geaardheid bedoelt, maar wordt het gewoon geroepen omdat het een lekker scheldwoord is. Het is ook gewoon een van de vele scheldwoorden en niet erger dan een van de andere scheldwoorden. Ik kan me voorstellen dat het voor homoseksuelen vervelend is om te horen, maar dat is het schelden met ziektes ook voor veel mensen. Uiteindelijk kun je er tegen optreden wat je wil maar het zal toch niet veranderen.

19 oktober 2019 om 23:07

Wat mij betreft wordt er snel aangekondigd dat homo-onvriendelijke spreekkoren verboden zijn en vanaf volgend seizoen boetes en stadionverboden gaan uitdelen. Als je niet wil veranderen, dan ga je dat soort dingen maar lekker in je huiskamer voor de TV roepen in plaats van in een stadion, als de pauper die je dan bent.

19 oktober 2019 om 23:43

Est-1913, ik snap je punt, maar heb je zelf als supporter ook niet eens dat je een speler uit frustratie uitscheldt? Die liedjes ben ik het ook niet mee eens, maar uiteindelijk zullen die pipo's toch wel weer een ander spreekkoor verzinnen. Je kan ze wel stadionverboden geven, maar waar stel je dan de limiet? Als ik bijvoorbeeld uit frustratie een speler uitscheldt voor homo in het stadion, krijg ik dan ook een stadionverbod? Of mag het dan wel? Wanneer dat wel mag, ga je zien dat ze gewoon met z'n alle het woord homo gaan roepen. Dat moet dus ook verbiden worden. Maar als homo niet mag, moeten we dan niet alle scheldwoorden verbieden? Anders krijg je allemaal spreekkoren waarin er met aids, ebola en meer wordt gescholden. Niet homo-onvriendelijk, maar wel onvriendelijk naar bijvoorbeeld patiënten van deze ziektes. Het is bij dit soort kwesties makkelijk om te roepen dat we gewoon maar stadionverboden moeten geven, want waar ligt hier de grens? Natuurlijk kan je hierin zeggen dat het niet kan dat je iemand uitscheldt voor homo, maar soms floept het er zomaar uit. Zou die supporter dan ook niet meer het stadion in mogen?

20 oktober 2019 om 00:00

Est-1913. Meen je dit nu serieus??? Je pleit voor stadionverboden als er met homo gescholden wordt en noemt daarna zelf een groep mensen paupers? Wat ook een scheldwoord is en een belediging voor arme mensen.

Enige voordeel is, is dat van Bommel de komende tijd Hendrix en Viergever niet kan opstellen.

19 oktober 2019 om 22:42

Toen ik Hendrix op het wedstrijdformulier zag wist ik al dat het lastig ging worden. Brengt helemaal niks en pakt nog eens een rode kaart. Domme keuze van Bommel...

19 oktober 2019 om 22:45

Die staat toch elke week op het wedstrijdformulier haha? Ik had vooraf 'gewoon' een overwinning voor PSV verwacht maar na de gelukkige 1-0 hebben ze het over zichzelf afgeroepen met 2 domme (maar terechte) rode kaarten. Tegen AZ 2 basisklanten missen is ook nooit fijn, de kwaliteit van de basis zal met Guti en Schwaab nauwelijks omlaag gaan maar je bank is wel wat dunner natuurlijk.

19 oktober 2019 om 22:46

Viergever speelt anders wel degelijk. Had vandaag beter Schwaab gezien dan Baumgartl die debet aan de 1e doelpunt was.

19 oktober 2019 om 22:50

Van Bommel moet eens normale opstellingen fabriceren. Hoe kun je nu beginnen met middelmaat als Sadilek, Rosario en Hendrix. En dat niet 1x. Nee, hij stelt ze steeds weer op. Volgens mij degradeert van Bommel nog liever dan dat hij zijn ongelijk toegeeft. Ook Zoet pakt weer eens geen punten. Wanneer heeft hij dat voor het laatst gedaan? Ondertussen is Unnerstall gedegradeerd tot 3e keeper. Schiet mij maar lek.

20 oktober 2019 om 11:01

Zoet heeft tegen Sporting een groot aandeel gehad door veel ballen te pakken

19 oktober 2019 om 23:45

Helemaal mee eens, swaab en Guiterez erin is zeker beter.

Heel leuk al die talentvolle aanvallers. Maar wat is het toch verschrikkelijk om elke keer weer Hendrix, Sadilek en ook Viergever op papier te zien. Investeer eens op die posities en laat bovendien gewoon Guti en Boscagli spelen.

19 oktober 2019 om 22:56

Viergever is geen echte topper maar hij is ook niet zo slecht als jij doet voorkomen nu. Hij zakt niet vaak door de ondergrens.

20 oktober 2019 om 01:50

@kyle22 viergever is leuk voor subtop clubs als AZ, Vitesse en Utrecht. Toch geen matriaal voor basis PSV.

20 oktober 2019 om 04:42

Nog dagelijks sta ik versteld van hoe erg het menselijke ras kudde dieren zijn, Hugo Borst roept wat, Heel voetbalzone roept wat. En gelijk volgt iedereen en deelt dezelfde mening.ongelofelijk hoeveel mensen nog steeds roepen dat Viergever middelmaat is.hij houd zich staande tegen Barca, Inter, Spurs, is bijna wekelijks de beste verdediger, Maar door het imago dat hij heeft blijft de menigte hem middelmaat vinden. Wat moet hij nog meer doen???daarnaast speelde Hendrix een half jaar geleden dramatisch, maar sinds zijn terugkeer in de basis een wedstrijd of 5 geleden was hij 4 keer man of the match en zat overal tussen. Hij krijgt rood en is gelijk weer de zondebok. Hebben jullie wel een eigen mening?daarnaast speelde Rosario maandenlang slecht maar de laatste 3 wedstrijden scoort hij 3 x en is hij zeer degelijk in zijn spel. Dat hij slecht kan antwoorden in een intervieuw staat erbuiten, maar man man man wat een kuddedieren zijn jullie. Het geeft schijnbaar een fijn gevoel om met zijn allen bepaalde personen te kleineren en elkaar na te praten, maar kijk gewoon is naar de realiteit en probeer je eigen mening te vormen. Daar wordt je zelfs ook nog een beter mens van!!

20 oktober 2019 om 04:48

Sadilek. Zoet en Bergwijn zijn degene die al maanden slecht presteren en daar hoor je nauwelijks wat over. Ik vraag me dan af hoe jullie een wedstrijd kijken? Kijken jullie een wedstrijd zonder enige mening en oordelen jullie pas als jullie de analisten en de reageerders van Voetbalzone horen???? Viergever is al 3 jaar op rij de beste verdediger van PSV en alle mensen die hier Viergever bij het oud vuil zetten hebben simpelweg 0 verstand van voetbal.

20 oktober 2019 om 10:27

“ Viergever is al 3 jaar op rij de beste verdediger van PSV en alle mensen die hier Viergever bij het oud vuil zetten hebben simpelweg 0 verstand van voetbal.â€

Gelukkig heb jij een eigen mening en verstand van voetbal. Voordat je mensen voor alles en nog wat noemt, zorg wel dat je informatie/mening klopt. Viergever speelt pas 1,5 jaar bij PSV, knap van hem dat hij al 3 jaar hun beste verdediger is.

Geen woorden voor. Had nog slechter kunnen aflopen.

Heerlijke zege. Eindelijk pakken we weer eens resultaat tegen Psv. Vorig seizoen waren we erg dichtbij en toen ging het na afloop vooral over de VAR en hoe benadeeld we waren. En vandaag stond het bij ons als een huis. V.d Brom besloot om maar een 4-4-2 met een ruit ( A la Ten Hag) te spelen en dat heeft goed uitgepakt. We hebben bijna niks weggegeven tegen een PSV dat erg zwak voor de dag kwam. De 2 rode kaart waren terecht en het is extra zuur voor hun aangezien ze volgende week tegen AZ moeten. Dat kan zomaar een gat van 6 punten worden.

19 oktober 2019 om 22:45

Het was inderdaad lang geleden dat fc Utrecht punten pakte tegen psv. Vorig jaar verdiende Utrecht al meer, maar vandaag was fc Utrecht echt goed bezig.

19 oktober 2019 om 22:54

Was echt verbaasd hoe goed Utrecht speelde, vorige week heb ik jullie tegen ons zien spelen en het leek echt nergens op vanuit jullie kant, petje af. Ik zie Utrecht dit seizoen wel 5e worden als het meezit


Mooie dag voor ajax, zelf goed wegkomen tegen rkc en psv dat zelf keihard ten onder gaat wat ik niet zag aankomen.

Ajax en PSV laten vandaag zien niet onoverwinnelijk te zijn. Opvallend dat Viergever en Hendrix domme kaarten pakken, dat is dan je ervaring in de as. Zeker omdat je op die plekken toch geen overtreding moet maken. Edit: Moeten de spelers zich nou verantwoorden bij de supporters???? Flauwekul zeg!

19 oktober 2019 om 23:33

PSV heeft anders al veel vaker laten zien zeker niet onoverwinnelijk te zijn (zeg maar in ongeveer de helft van de wedstrijden onder van Bommel), alleen komt het helaas veel te weinig tot uiting in de eindstanden.

19 oktober 2019 om 23:56

In de laatste minuten winnen en nooit opgeven is een kwaliteit. Zeker als het structureel gebeurt. PSV hoeft niet veel balbezit te hebben om te winnen.

Heerlijk zo voor de Ajaxfans: slechte wedstrijd winnen en je concurrentie zien verliezen.
Perfect!

19 oktober 2019 om 22:49

Ach dat is nu zo, psv heeft dit ook weleens gehad. Geniet er nu van, het kan volgende week weer anders zijn. Utrecht stond heel sterk en speelde prima.

Mooie wedstrijd voor Utrecht en natuurlijk voor Ajax.

Ps : ik heb hem nog nooit echt gezien, maar is die Maher niet iets voor PSV? Bepaalde het middenveld in de tweede helft.

19 oktober 2019 om 22:47

Ik ga ervan uit dat je dit niet serieus bedoelt, maar toch:Maher heeft jaren bij PSV gevoetbald en is gewoon veel te licht bevonden. Utrecht was vandaag slecht, PSV ook. Psv pakt 2 rode kaarten wat ze normaal nooit doen. Geen conclusies aan verbinden, volgende week gewoon knallen.

- Regenboog aanvoerdersband
- Regenboog plopkappen bij Fox
- Regenboog speldjes

Hele stadion: "Alle boeren zijn homo"

19 oktober 2019 om 22:45

Lijkt me tijd om alle homofobe spreekkoren uit stadions te verbannen. Zou geen plek moeten hebben in het voetbal - net als racisme.

19 oktober 2019 om 22:57

Ik begrijp ook niet dat die spreekkoren niet worden bestraft door de KNVB.

19 oktober 2019 om 23:44

Klopt jammer dat daar niet voor gestraft wordt.

20 oktober 2019 om 04:33

Lekker makkelijk, lijkt voortaan wel een hype voor de homo's op te komen. Iedereen weet natuurlijk dat het 'scheld' woord homo niet perse gelinkt wordt aan daadwerkelijke homo's. Anno 2019 accepteerd en respecteerd 95% van de bevolking homo's. Het woord homo word gewoon snel geroepen en reflecteerd naar bijvoorbeeld; sukkel of stumperd. Er zal ook geen homo zijn die zich beledigd voelt als malen de bal op de lat trapt en een enkele supporter roept homo. Want er is gewoonweg geen directe connectie naar het benoemde woord voor dat moment.wat ik veel erger vind is dat bijna de gehele nederlandse pubers constant de hele dag door met K***** schelden. of je nou bij de kassa staat of naar de kapper gaat. Zo kan je alle scheldwoorden wel een reden voor een stadionverbod vinden. Hypocrieten.

20 oktober 2019 om 10:00

Over hypocrisie gesproken: het wel erg vinden dat pubers met het k-woord gooien maar iemand uitschelden voor homo wel normaal vinden en daar niks slechts in zien. Dan snap je het dus niet.ik snap dat een fan niet letterlijk bedoeld dat een voetballer homoseksueel is, maar daar gaat het niet om. Het gaat er om dat een specifieke geaardheid als scheldwoord gebruikt wordt, als iets dat minderwaardig is. Je schrijft het nota bene zelf.

Ik schaam me als PSV-supporter enorm voor deze 2 ontzettende debielen die zichzelf speler van PSV willen noemen. Je staat 1-0 achter maar domineert het spel en een goal kan nooit lang uitblijven. Wat doe je dan? Juist, je maakt 2 ontzettend gestoorde overtredingen, waar hopelijk hele lange schorsingen voor volgen. Dit hoort niet op een voetbalveld thuis. Onnodig verlies, maar uiteindelijk terecht door deze 2 belachelijke mafkezen.

19 oktober 2019 om 22:44

Viergever is te laat en raakt hem op ongelukkige wijze heel smerig. Vervelend maar dat gebeurd soms. Wat Hendrix daarna doet is te stom voor woorden.

19 oktober 2019 om 22:49

Wat Hendrix daarna deed is gewoon onkunde. Iedereen die gevoetbald heeft zet zijn poot wel eens verkeerd neer als hij in komt rennen. Die van Viergever, die was nou juist oliedom.

19 oktober 2019 om 22:56

Op de manier waarop hij inkomt kan je nooit een bal veroveren. Dit is echt bizar dom. Dit gebeurd Hendrix te vaak in dit soort (uit) wedstrijden.

19 oktober 2019 om 22:56

Op de manier waarop hij inkomt kan je nooit een bal veroveren. Dit is echt bizar dom. Dit gebeurd Hendrix te vaak in dit soort (uit) wedstrijden.

19 oktober 2019 om 22:59

Mee eens. Viergever is in de actie. Probeert nog wat in uiterste poging en neemt daarmee het risico onbewust. Hendrix is gewoon echt smerig in zn actie. Heeft tijd om te zien wat er gebeurd ziet dat de bal weggespeeld wordt en loopt door op de man. Dat is gewoon oliedom en diep rood.

19 oktober 2019 om 23:00

Haha zo laat je voet neerzetten? Dan is er iets goed mis met je motoriek.

19 oktober 2019 om 23:05

Het feit dat je zegt dat Hendrix dit vaker doet bevestigt mijn punt: onkunde. Zoals triometMSN zegt: iets niet goed met je motoriek. Iedereen kan toch zien dat hendrix tekort komt in alle opzichten (dus ook motoriek). Viergever had nooit meer bij de bal gekund, wilde een gele kaart pakken, en pakte rood. Het verschil zit m erin dat Viergever bewust het risico nam, en dat het bij Hendrix gewoon onkunde is.

19 oktober 2019 om 23:52

Het feit dat van Bommel volhardend is in het blijven opstellen van Viergever, Sadilek en Hendrikx doet mij als supporter weinig goed. Volgende wedstrijd alsjeblieft Schwaab, Boscagli en Guti in de basis. En ik hoop dat we Viergever en met name Hendrikx voorlopig niet meer terug zien.

20 oktober 2019 om 02:05

Ik was in het stadion. PSV is de 1e helft geen enkele keer over de middenlijn geweest. Heeft de 2e tweede helft 1 schot tussen de palen gehad. En jij zegt doodleuk dat PSV na de 1-0 heeft gedomineerd. Van bommel is echt een hele laffe trainer en mooi dat dit nu is afgestraft. PSV kan werkelijk geen kans creëren als een team compact staat. Als elke ploeg nu eens compact gaat spelen tegen psv eindigt ajax met meer dan 15 punten voorsprong op dit psv

Alle lof voor Utrecht vanavond.. Speelden zeer goed en gaven niks weg. Deze nederlaag mag van Bommel zichzelf aanrekenen. Had in de 50ste minuut al moeten wisselen want het leek helemaal nergens op.

Viergever en Hendrix moeten zich doodschamen voor deze kansloze rode kaarten. Notabene in de wedstrijd waar Utrecht een speler van ons eren.. Totale schande!!!!

PSV was tot die twee domme overtredingen zo slecht nog niet, jammer van de kaart van Viergever is niet echt de persoon die zulke overtredingen maakt. Verder is het natuurlijk wel fijn dat Hendrix er tegen AZ niet bij is....

Hopelijk pakken Schwaab en Gutierrez definitief hun kans. Viergever en vooral Hendrix zijn gewoon geen basiswaardige spelers voor Psv. Dat Van Bommel altijd op hen vertrouwt, moest hem een keer gaan opbreken. Ongelooflijk dat je zo dom je ploeg weet te benadelen.

19 oktober 2019 om 22:44

Ik moet zeggen dat ik Viergever toch altijd heel verdienstelijk vind spelen.

19 oktober 2019 om 22:47

Ik vind viergever vaak degelijker dan schwaab.

20 oktober 2019 om 00:27

Ik vind Schwaab ook weinig beter hoor, maar Viergever is typisch zo'n verdediger voor wie de Eredivisie echt de max is. Het is me een doorn in het oog dat een speler als hij zo'n cruciale rol moet vervullen bij Psv. Voor Bruma en Doan betaalde PSV grif, maar liever zag ik John de Jong 10 miljoen pompen in de komst van een speler als Lyanco. Zolang hij en Van Bommel menen dat spelers als Hendrix en Viergever thuishoren in PSV 1 ben je wel erg afhankelijk van je aanval én de factoren geluk en toeval om je Europese ambities kracht bij te zetten, en vooral de sportieve wedloop met Ajax aan te kunnen blijven gaan.

Gefeliciteerd alle Ajacieden en Utrecht. PSV en met name Hendrix was echt drama. V Bommel hou die knurft langs de kant. Hopelijk vallen er zo harde woorden, want dit is niet goed te praten.

19 oktober 2019 om 22:50

Ik zeg nu niet zo veel ook omdat ik jullie wedstrijd niet heb gezien. Als Ajacied zeg ik eerlijk, dit kan een incident zijn geweest. Ik sta vooral perplex van die twee rode kaarten. Wat ik begrijp had zelfs Dumfries nog z'n tweede gele kaart moeten krijgen. Verliezen in de Domstad kan gebeuren, maar denk dat het vanavond vooral de manier is hoe het is gebeurt.

19 oktober 2019 om 23:02

Klopt maakt bewust hands. Makkelie wilde hem ook we geven maar zal waarsxhijnlijk gedacht hebben na 2 rood, heb ik speling hier om het niet te doen (wat er eigenlijk dus echt niet was coor dit moment mijn inziens)

19 oktober 2019 om 23:06

Dumfries had zomaar een 2e gele voor hands kunnen krijgen maar dat was redelijk ongelukkig volgens mij en op het middenveld. Prima te billijken dat je die dus niet óók nog erbij geeft.

19 oktober 2019 om 22:54

Mij hoef je niet te feliciteren met een overwinning van Utrecht hoor. Ajax heeft er niets aan gedaan dus het lijkt me dat de Utrecht supporters eerder felicitaties verdienen.

Ik vind het opvallend dat PSV pas wil voetballen als het escaleert. Ze kunnen toch ook eens proactief zelf het spel gaan maken. Want voetballen kunnen ze wel. En ik denk dat het inderdaad door Van Bommel z'n behoudenheid ligt.

Wat een beelden na afloop dat je als PSV-er na afloop ook nog eens verantwoording aan de meegereiste fans moet afleggen. Je verliest een keer in Utrecht. Dat kan gebeuren. Tweede helft heerste PSV tot de domme rode kaarten. Daar kon de rest niet zoveel aan doen.

19 oktober 2019 om 22:52

Die gaan straks de bus opwachten... wat n gekheid idd.

Dit was gewoon heel slecht. Weinig meer van te zeggen. Gefeliciteerd Utrecht supporters

Is het weet zover? Utrecht speelt altijd goed tegen PSV en FEY en speelt daarmee hun aartsvijand in de hand. Bedankt maar weer Utrecht. Pffffff

19 oktober 2019 om 22:48

Utrecht speelt altijd goed tegen PSV en FEY ? De laatste 10 jaar geen voetbal gekeken ?

Eindelijk krijgt vBommel de deksel op zn neus, en flink ook. Heeft lang geduurt maar jezus wat is dit zwak, Zoet, Hendrix, Bergwijn en vooral Sadilek aub de komende 5 wedstrijden niet meer opstellen. Dit kan echt niet meer, wat een zielig zooitje bij elkaar.

19 oktober 2019 om 23:01

Bergwijn? Als Van Bommel nou de spelers op de juiste plekken ging neerzetten, dan speelt PSV ook anders. Rosario heeft ook geen toegevoegde waarde.

19 oktober 2019 om 23:59

Dat Rosario geen toegevoegde waarde heeft is al langer duidelijk maar ik vind op Rosario zeiken nu wel een beetje makkelijk omdat die andere 10 er deze wedstrijd ook niks van bakten. Bergwijn speelt nu al een jaar voor zijn doen slecht, tegen VVV leek het alsof hij weer op de weg terug was maar vandaag was het gewoon weer 20x niks met hem. Een speler van zijn kaliber moet toch veel meer rendement hebben voor dit Psv? Hij moet de leider zijn in de aanval en moet in dit soort wedstrijden opstaan maar hij blijft ontzichtbaar. Hij staat nu gewoon al een jaar stil in zijn ontwikkeling.

Onverwachts een prachtig resultaat dit. Ongelukkig maar terecht rood van Viergever maar echt onnozel van Hendrikx. Je had nog prima kans om een punt eruit te slepen en hij naait iedereen er even bij. Dat de supporters dan ruzie zoeken met de spelers achteraf vind ik ook wel wat van, stoere zonnebril capuchon jochies.

19 oktober 2019 om 22:46

Die stoere capuchon jochies heb je bij elke club. Die jongens kunnen toch zelf ook wel bedenken dat deze nederlaag mede mogelijk is gemaakt door Hendrix en Viergever. Gewoon 2 terechte domme rode kaarten.

19 oktober 2019 om 22:52

Klopt hoor, en bij iedere club vind ik ze even sneu. Kansloos gedrag als ‘volwassene’ voor een spelletje.

19 oktober 2019 om 22:55

Ja mee 2. Accepteer de nederlaag gewoon en ga naar huis. Volgende wedstrijd beter.

Zeer goed gedaan FC Utrecht en PSV ga je schamen met dit collectief falen. Zeer slecht uit de interlandperiode gekomen. Viergever is onnozel en Hendrix al helemaal. Dan houd het op. Laten we blij zijn dat PSV volgende week deze 2 ezels mist.

Van Bommel gaat nooit kampioen worden met PSV. Blijf een eigenwijze kip vinden en tactisch onbenul. Waarom elke keer aaandraven met Hendrix en Rosario? Sadilek solliciteert ook elke keer naar rood. Waarom Doan erin ipv Gakpo? Zoet pakt laatste tijden ook geen punten meer. Wanneer komt Unnerstall in het doel? Ik zie het gat tegen de winterstop al snel groter worden.

19 oktober 2019 om 22:46

Volgende week kan het zo 5 punten zijn. . (Gelijkspel tegen Az zou niet eens zo gek zijn)

19 oktober 2019 om 22:50

Az kunnen we ook gewoon verliezen hoor. Zou me niks verbazen.

19 oktober 2019 om 23:05

Wie zegt dat Ajax volgend week dan ff van Feyenoord wint als ze zo spelen met als tegen RKC nota bene tegen de club die onderaan staat.

19 oktober 2019 om 23:06

Volgende week win je 3-0 van AZ. Vlaar te statisch voor Malen en je bent gedwongen af van het statische middenveld. Natuurlijk zie ik het liever anders maar ik verwacht weinig problemen voor jullie. De rode kaarten maken je niet zwakker (met name Hendrix niet) en je komt goed weg dat Dumfries wel mag spelen.

20 oktober 2019 om 00:47

Ik had je bericht nog begrepen als het in de kuip was. Maar Ajax - Feyenoord kan je bijna zonder te spelen af doen.

19 oktober 2019 om 22:48

Tja, zn handelen (of het gebrek daaraan) laat zien dat ie niet kundig genoeg is... Niet ingrijpen terwijl het totaal niet loopt en dan tegen zo’n resultaat aanlopen? Dan ben je gewoon niet geschikt. Middenveld is zwaar onder de maat, terwijl je het met Guti gewoon goed had lopen. Van Bommel ben ik nu echt wel helemaal klaar mee!

Hendrix kan het niveau totaal niet aan, kan iemand mij hier uitleggen waarom van Bommel hem blijft opstellen, WAAR-DE-LOOS.

19 oktober 2019 om 22:51

Van Bommel is een eigenwijze sjaak... Die houdt teveel aan dingen vast die niet lopen.

En zo loopt Ajax toch ineens lekker uit kwa doelsaldo (En punten)
Volgende week PSV - Az gelijkspel, Ajax van Feyenoord winnen en er is een gat van 5 en 8 punten.

PSV moet nog blij zijn dat Dumfries geen 2e geel kreeg. Was ook de 1e die zijn schreeuwbek open trok toen Viergever alsnog rood kreeg.

Gefeliciteerd Utrecht fans, bedankt voor jullie overwinning.

Heb de wedstrijd niet gezien, maar denk dat het grootste probleem niet is de nul punten, maar de manier hoe. In Utrecht kan je gewoon verliezen, dat is geen ramp op zich, maar twee rode kaarten incasseren? Volgende week thuis tegen AZ die vandaag ook heeft verloren, maar toch is dat geen laagvlieger. Juist als Ajacied zeg ik dat men in Eindhoven niet te dramatisch moet doen (kijk hoe wij winnen in Waalwijk...), maar ben nu erg benieuwd naar van Bommel. Dit zou best een kleine testcase voor de nog jonge coach gaan worden.

19 oktober 2019 om 22:48

Het liep 'prima' tot en met die ongelukkige kaart van Viergever, daarna mag Hendrix op die plek natuurlijk nooit te laat komen. Die jongen komt te kort voor Psv.

19 oktober 2019 om 23:06

Daarom zeg ik ook. Ik ben heel blij dat Ajax nu uitloopt, maar volgende week kan alles weer anders zijn. Wel lijkt het er op dat bij beide ploegen het probleem vooral achterin ligt. PSV heeft een fantastische aanval maar je ziet een achilleshiel. Helaas is die er ook bij ons...

Als ze nou eens gaan beseffen dat de verdediging het zorgenkindje is en niet de aanval kunnen we omhoog kijken. Dit slaat gewoon nergens op. John de Jong heeft keihard gefaald door A te laat in te kopen en B nog steeds posities die niet goed zijn ingevuld. Wat een wanvertoning is dit zeg gadverredamme.

19 oktober 2019 om 22:54

Middenveld is het probleem. Daar loopt teveel middelmaat rond.

19 oktober 2019 om 23:06

John de Jong is medeschuldig waarom PSV de CL groepsfase niet heeft bereikt. Is te laat gaan investeren in bepaalde spelers die al lang gecontracteerd moesten worden.

Hahaha de Rosario wat een matige aanvoerder , komt heel slecht over in het interview .

19 oktober 2019 om 22:48

Geen hoogstaand interview nee. Maar heeft de beelden ook niet gezien. Dan is het lastig oordelen

19 oktober 2019 om 22:56

Inderdaad, als zelfs de scheidsrechter het 2x niet ziet dan is het een beetje flauw om van Rosario wel te verwachten dat hij het ziet. Het is geen arend.

Lkkrrrrr ik ben zo blij

Zuur. Wind me nog het meest op om die knapen na de wedstrijd. Laat de spelers lekker met rust, die balen net zo hard. Hendrix hoef ik voorlopig niet te zien. Gefeliciteerd Utrecht fans en de Ajacieden die natuurlijk ook hun vuistje ballen

19 oktober 2019 om 22:56

Slecht spelen en winnen terwijl PSV en AZ verliezen. Niet verkeerd idd. Wel verrassend want van tevoren zag ik PSV ‘gewoon’ winnen. Zelfs na de 1-0 en met minder man dacht ik dat ze nog gelijk zouden maken.

Ik mag hopen dat de KNVB Viergever voor het seizoen schorst. Wat een middelmatige verdediger is het toch.

Hele aparte avond, twee clubs die normaal gesproken veruit het beste zijn van Nederland.lieten vandaag echt helemaal niets zien, maar voor Ajax is dit natuurlijk een hele prettige avond ondanks het matige spel!maar ook mindere wedstrijden hoor je natuurlijk te winnen, hoe je dat doet maakt niet uit!

kijk die bergwijn dan.. eerst boos worden op Maher omdat hij bal in de ploeg houd voor de Oleee en dan ruzie lopen te maken met de PSV-hoolies. fout gemaakt om niet naar Ajax te gaan!

Niet verkeerd voor Ajax dit....

Voor de mensen die zeiden dat Utreg geen kans maakte... Hopen dat Utrecht nu kan groeien, mooie overwinning. Lekker genieten!!!

Terecht verloren. Allebei de rode kaarten ook volkomen terecht. Die van Hendrix was nog misschien wel de domste van allemaal. Ff je frustratie op die manier kwijt raken, en je team in de steek laten terwijl je op dat moment al met 10 man stond. En er ook is een Var. Echt waar, wat een domme speler is het ook, altijd al gevonden. Maar ook Hendrix is 1 van de lievelings speler van Bommeltje. Die van Viergever was ongelukkig en niet bewust, maar je kan iemand wel zo lelijk blesseren. Dus ook terecht. Dat je dan op het eind dan met 3-0 verliest. Ach het zal wel. Dit PSV gaat Ajax het op de lange termijn ook nooit moeilijk maken. Tijden zijn veranderd. Ajax kan altijd slecht spelen, maar toch pakken ze de 3 punten puur door het veldspel en individuele kwaliteiten. Tweede plaats, misschien een bekerfinale en meer is het niet voor Psv.

19 oktober 2019 om 23:08

Met Van Bommel aan het roer zie ik PSV helemaal geen prijzen pakken. Tactisch gezien is Erik ten Hag veel verder.

Psv heef geluk dat het niet met 8 man kwam te staan. Dumfries moest toch echt zijn 2e gele kaart kriigen voor hands

Zoals Hugo zegt, het is een voordeel om Hndrix er tegen AZ niet bij te hebben. Het was jammer voor PSV dat die bal er in ging, maar je neemt ook helemaal het initiatief niet, het is gewoon zonder een idee. En dan het zo dom doen, honderd procent rood twee keer.

PSV riep het over zichzelf af. Mijn hemel wat is dat blok Hendrix Rosario slecht. Op een gegeven moment na de 1-0 speelden ze de bal snel naar voren en het liep gelijk beter bij Psv. Donderdag Schwaab, Guti en Unnerstal er maar in. Die Zoet is zo een slechte keeper zeg. Trouwens ik heb die Kerk nu een aantal keer zien spelen vind dat echt een heerlijke speler. Lijkt me niet verkeerd voor een Az/feyenoord

Lucky PSV: mazzel dat ze nog met 9 man de wedstrijd mochten uitspelen. Wat een waardeloze scheids.

Mooie dag voor mijn club Ajax, ondanks dat PSV eigenlijk beter speelde dan wij in Waalwijk. Maar ja, ook een betere tegenstander, veel pech en vooral ook zichzelf in de vingers snijdend.

Ik kreeg kippenvel bij dit filmpje

Iemand het interview van fox en van Bommel gezien na afloop?

Hier moet je toch als PSV supporter van gaan koken? Van Bommel met ze tegeltjes uitspraken bij winst, maar bij punten verlies de lafheid zelf

Die Dumfries stond weer met zo'n verongelijkte kop bij de scheidsrechter te discussiëren zag ik. Vond hij de beslissingen weer niet terecht als ze in het nadeel van PSV waren? Het schijnt dat hij ook zelf mogelijk een 2e gele kaart had kunnen krijgen.

Het was van Ajax de slechtste wedstrijd sinds jaren maar de nederlagen van AZ en PSV maakte alles weer goed. 😊

Hoe mooi dat eerbetoon van de Utrecht aangang ook was, het leek er op dat Ihattaren daardoor van streek raakte en geen bal meer raakte. Ik denk een fout van Van Bommel dat hij hem toen of in elk geval in de rust niet wisselde.

Ook al had Psv al twee rode kaarten gekregen de derde rode kaart hadden ze ook gewoon moeten krijgen. Was overduidelijk hands van Dumfries en had dus zijn tweede rode kaart moeten krijgen. De VAR had dat ook moeten recht zetten als je geloofwaardig wilt blijven. Nu wordt er gewoon weer gemarchandeerd door de scheidsrechter en door de VAR.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren