Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Man United-baas spreekt steun uit voor Solskjaer en betreurt komst Blind

Laatste update:

Er is veel kritiek op het aankoopbeleid van Manchester United, dat volgens critici wordt gerund door mensen die weinig verstand hebben van voetbal. Vice-voorzitter Ed Woodward is het volstrekt oneens met de kritische benadering van de technische mensen op Old Trafford, al geeft de bestuurder aan de andere kant wel toe dat het aantrekken van spelers sinds het vertrek van Sir Alex Ferguson in 2013 lang niet altijd succesvol is geweest.

"Het is een mythe dat mensen zonder voetbalverstand hier aan de touwtjes trekken en het is tevens een belediging voor de mensen die hier dagelijks met het voetbalgedeelte bezig zijn", vertelt Woodward in gesprek met The Guardian. "De meeste stafleden werken hier al meer dan 10 jaar en sommige scouts zijn al 25 jaar aan Manchester United verbonden."

Bryan Robson: 'Januari wordt een belangrijke maand voor Manchester United'

Woodward geeft Daley Blind als voorbeeld van minder geslaagde aankopen. De verdediger annex middenvelder werd in 2014 op voorspraak van toenmalig manager Louis van Gaal naar Manchester United gehaald. Blind werd gezien als een 'erg goede voetballer', maar de international van Oranje miste de 'X-factor' die the Red Devils als eis stellen. In de huidige structuur zou een speler als Blind, die in 2018 bij Ajax terugkeerde, niet meer worden aangetrokken.

Manager Ole Gunnar Solskjaer hoeft volgens Woodward niet te rekenen op een voortijdig ontslag. "Hij heeft de discipline aangehaald, waar dat de laatste jaren soms een probleem was. Hij is een selectie aan het bouwen die in lijn ligt met de historie van deze club. De spelers werken hard en respecteren elkaar als ploeggenoten. Niemand is groter dan de club." Woodward heeft Solskjaer drie duidelijke doelstellingen gegeven. "We moeten prijzen winnen, aantrekkelijk voetbal is een must en er moeten jeugdspelers doorstromen." Manchester United, dat slecht aan het seizoen is begonnen, staat zondag tegenover koploper Liverpool.

Ben jij het eens met Ed Woodward over Daley Blind?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Haha zoals alle spelers de x-factor missen die hij heeft aangetrokken. Alleen al op deze uitspraak... man man man

18 oktober 2019 om 13:23

Ik wou net zeggen: de hele selectie inclusief de coach hebben totaal heen x factor . Heel misschien Pogba oo zijn manier een beetje , maar die is dan ook helemaal niet happy in Manchester .

18 oktober 2019 om 13:34

Wat een rare uitspraak inderdaad. Op Blind heeft Man United geen geld verloren aangezien ze hem terugwisten te verkopen voor hetzelfde bedrag. Heeft nog meer dan honderd wedstrijden voor Man United gespeelt en daar de FA cup en Uefa beker gewonnen. Maar nu achteraf mist Blind de X-factor?

18 oktober 2019 om 15:05

Ik denk dat ze meer bedoelen hoe United is afgezakt de laatste jaren en dat het ook iets zegt dat een speler als Blind daar onderdeel van is geweest. Niet alleen Blind natuurlijk, maar ook gewoon heel veel meer.

18 oktober 2019 om 15:56

Nee hoor, ik heb het orginele interview even opgezocht, Woodward vind Blind een uitstekende speler maar hij mist de X-factor bij Blind. Het gaat hem puur om de uitstraling. Zelden zoiets doms gehoord, zeker als ik naar de rest van de selectie kijk.

18 oktober 2019 om 14:07

Sowieso doe je voor mij al af als je 'de X-factor' als eis gaat stellen. Dat is zoiets nietszeggends. Net zoals 'uitstraling' vaak wordt aangehaald.

Blind is vast international van Oranje, speelde vorig jaar halve finale Champions League, superfit en speelt bij Ajax wedstrijd na wedstrijd als centrale verdediger foutloos. Koop jij maar lekker je Harry Maguire voor belachelijk veel geld. Of die Lindelof, die ook in een paar jaar amper een goede pass heeft ingespeeld. Krachtpatsers, o ja, dat wel, en ongetwijfeld nodig voor de Premier League, maar spelers die voetballend niet meer brengen dan Blind. Misschien moet Woodward kijken waar United staat en zich afvragen wat voor club het ooit was, met wat voor soort voetbal, en wat het wil zijn.

18 oktober 2019 om 12:32

@simpaticolindelof is juist geen krachtpatser die wel goed kan voetballen. Alleen is hij te slordig. Maguire kostte teveel maar is als CV in de BPL veel geschikter dan Blind. Blind heeft 4 jaar de tijd gehad en uiteindelijk te licht bevonden. Voetballend was Blind misschien wel goed genoeg maar hij kwam handelingsnelheid te kort voor een back of cvm positie en als CV was hij ook niet goed genoeg tegen sterke of wendbare spitsen. In de BPL wordt nog wel eens de lange bal gehanteerd door tegenstanders en daarbij is goed positioneren gewoon niet voldoende. Er wordt hier teveel met wrok gereageerd. Als Man U moet kijken naar de club die ze ooit waren dan was Blind sws nooit gekomen. United speelde altijd met allrounders op het middenveld en beesten achterin.

18 oktober 2019 om 12:48

Blind doet het bij Ajax dan ook een stuk beter dan de meeste verwacht hadden. Puur op basis van de huidige vorm zou ik Blind altijd boven Lindelof kiezen, die ik gewoon erg matig vind spelen sinds zijn komst bij United. Maakt veel te veel blunders in defensief opzicht en heeft imo vaak een slordige inspeel pass. Enorm overschat als je het mij vraagt. Wat meer OT: Als er scouts zijn die al 25 jaar verbonden zijn aan United dan vraag ik me serieus af wat ze daar allemaal doen. Hele dag pingpongen? Met 25 jaar ervaring binnen een club als United kun je toch wel inzien dat je spelers als Fred niet moet halen voor 60 miljoen? En het erge is dat deze 'prutsers' waarschijnlijk een salaris opstrijken waar een paard de hik van krijgt.

18 oktober 2019 om 13:04

@gloryunited Onder Lvg en Mourinho speelde Blind nog best veel toppers en vaak ook boven verwachting. Dus hoezo te licht bevonden voor spelen in de Bpl? "als Man U moet kijken naar de club die ze ooit waren dan was Blind sws nooit gekomen" Als dit criteria was dan zouden super veel spelers niet gekocht worden, MAn Utd was groot geworden juist door veel zelf opgeleide spelers en maar paar gerichte aankopen.

18 oktober 2019 om 13:14

In de Premier League is snelheid natuurlijk wel veel belangrijker dan in veel andere competities voor een verdediger. Bovendien zijn ze daar niet snel tevreden als een verdediger enkel matige voldoendes scoort. Verder heeft Blind slechts 17,5 miljoen euro gekost. Om hem dan als voorbeeld te nemen is wat overdreven en ik ben niet eens een fan van Daley Blind. Er zijn wel grotere miskopen geweest, zoals een Sanchez die 25-30 miljoen euro per jaar heeft verdiend of een Pogba die bij lange na z'n 105 miljoen euro niet heeft ingelost (natuurlijk niet zijn schuld dat Manchester United in bijna alle gevallen ruim 100% meer betaalt.

18 oktober 2019 om 13:32

Ben wel benieuwd of dit verhaal voor deze site uit zijn context is gehaald? Dat Woodward het allemaal iets anders heeft geformuleerd. Bijv door veel voorbeelden te noemen of het genuanceerder te brengen. Geen tijd om te checken, maar wel heel benieuwd. En Blind is niet de snelste, de meest wendbare en de grootste, maar heeft zoveel ervaring en inzicht, plus voetballend heel sterk. Maar voetballen vindt United idd niet belangrijk blijkt de laatste jaren.

18 oktober 2019 om 14:24

United mocht willen dat ze blind nog hadden dat was tenminste een speler met spelinzicht en een goede pass. die hebben ze nu niet in de laatste linie. Denk dat een duo Pogba, blind op het middenveld ook een prima optie zou zijn. Intelligentie en kracht dat is wat United mist. Ze trekken een paar nobody's aan als Maguire voor heel veel geld. Die kan nog geen bal over 10 meter in de voeten spelen en het ergste is dat Lindelof ook niet lukt. Wat ze nodig hebben bij United - Topspits die een bal vast houdt (eigenlijk gewoon Kane maar dat gaat niet lukken, Lewandosky voor veel geld?- een middenvelder met creativiteit (type Ziyech/james R) - achterin, een leider die de boel neerzet, wellicht die Turske speler van Leicester City?-

18 oktober 2019 om 14:37

@mrkrillinals hij niet te licht bevonden was, hadden ze hem niet verkocht. Het laatste seizoen onder Mourinho, toen ze 2e werden, speelde blind amper.

18 oktober 2019 om 14:40

@xajacfaje noemt Maguire een nobody en Blind is dat dan volgens jou niet? Blind is minstens net zo'n nobody. Leuk dat Blind een aardig balletje kan trappen alleen in de top wordt er veel meer verwacht. Blind kwam te kort als Cvm, CV en LB. Goede back-up maar gewoon niet goed genoeg voor basisplek bij United. Daar wordt meer gevraagd.

18 oktober 2019 om 14:55

Bij Utd wordt zeker meer gevraagd, en daar horen ook spelers van een niveau hoger dan Blind. Ben ik absoluut met je eens. Maar waarom hem als voorbeeld nemen? 80% van wat er de afgelopen jaren bij Utd rondliep had niet het niveau dat ik bij United verwacht. Een Sanchez kostte veel meer geld aan salaris en heeft veel minder voor de club gebracht dan Blind. Di Maria idem. Ik kan door blijven gaan maar jij weet er als fan alles van. En ik zeg dit niet om te haten op United, ik vind dat een prachtige club en baal er dus van dat ze niet presteren zoals ze mijn inziens horen te presteren. En ik vind het raar dat van alle miskopen Blind wordt aangehaald, die inderdaad het juiste niveau niet heeft maar toch minder hard geflopt is dan bepaalde supersterren daar.

18 oktober 2019 om 14:57

@gloryUnited Sorry hoor, ik vind Blind ook geen geweldenaar, maar momenteel ligt het niveau bij Ajax toch echt een stuk hoger dan bij United. Puur in sportief opzicht is een stap van United naar Ajax momenteel gewoon een stap omhoog, en misschien zelfs wel twee. In de top wordt meer verwacht, maar de realiteit is dat United momenteel mijlenver verwijderd is van de top.

18 oktober 2019 om 14:59

oh ja ben het met je eens dat Blind een slecht voorbeeld is. Helaas is hij nu eenmaal in dit artikel genoemd dus gaan reacties over hem. Vind het wel bijzonder hoe mensen heel hard dingen roepen ter faveure van Blind. Alsof ze zich persoonlijk aangevallen voelen door een kritische noot

18 oktober 2019 om 15:01

Ajax is als team op dit moment inderdaad beter dan United maar qua individuele spelers echt niet. Jullie topper kwam van de nummer 17 uit de Bpl. Toen Blind naar Ajax terug ging was Ajax zeker niet beter.

18 oktober 2019 om 15:14

Ook dat ben ik niet per se met je eens, zoveel geweldige spelers lopen daar momenteel niet rond. Maar mijn bedoeling is niet de discussie te kapen en een zoveelste lofzang op Ajax te geven, het gaat mij er meer om dat Blind zich vorig jaar onderscheiden heeft op een niveau (Ajax in de CL) waar United op dit moment (en zelfs destijds) alleen maar van kan dromen. Ik vind het dus nogal een hooghartige reactie, maar het is tekenend voor het verval van United dat ze zich daar kennelijk nog steeds een topclub wanen.

18 oktober 2019 om 15:42

@ the Shins vergeleken met de absolute top lopen daar inderdaad geen geweldige spelers rond maar bij Ajax ook zeker niet. Het is makkelijker om goed te lijken als je lekker balt tegen Emmen dan tegen Everton. Dat Blind het nu bij Ajax goed doet is mooi voor hem en voor Ajax maar dat verandert niks aan het feit dat wat Blind op OT heeft laten zien niet voldoende was om hem daar te houden. United is in alles nog een topclub behalve dat het geen topteam is. Een team is slechts tijdelijk. Volgens jouw redenatie heb je dus om de 5 jaar wisselingen tussen topclubs?

18 oktober 2019 om 16:12

@gloryUnited United heeft zeker geen topteam, maar het is ook geen topclub meer. Het is natuurlijk een semantische discussie, en niemand zal ontkennen dat United een bijzonder rijke historie heeft vol legendarische spelers, teams en prestaties (ik kan me de tijden met Van the Man nog goed heugen), maar dat is toch echt meer geschiedenis. Het is niet zo dat ik ze nu geen topclub noem omdat er nu een matige selectie rondloopt, maar veeleer omdat geen enkele topspeler op dit moment geïnteresseerd is in United. Niet elke topclub die even in een dip zit is topclub af, maar als je niet langer een optie bent voor de echte topspelers, ben je dat in mijn optiek wel. En overigens, ik denk dat United maar wat graag de beschikking zou hebben over een Tagliafico, Van de Beek, Ziyech of Neres. Het is subjectief, maar ik vind oprecht niet dat United individueel veel betere spelers heeft dan Ajax op dit moment.

18 oktober 2019 om 16:50

@ The Shinsunited kocht bijna nooit absolute topspelers. De kracht zat hem juist in het bouwen van topteams. Lukaku 17/18sanchez 17/18pogba 16/17ibra 16/17di Maria 14/15van persie 12/13dit zijn de enige absolute topspelers die United deze eeuw gekocht heeft. United heeft nog steeds het aanzien van een absolute topclub. De omzet, de fanbase, het stadion. Het is de grootste club in Engeland en het merk is bizar veel waard onddanks magere jaren. Solksjear wilt bouwen en niet vedettes kopen. Daarom hebben ze geen spits gehaald en wel lukaku en sanchez laten gaan. (geen verstandige keuze). Mits fit is shaw een goede back en doet hij niet onder voor Tagliafico. Van de beek zou wellicht op dit middenveld passen maar is qua dynamiek een betere versie van Lingard. Neres is niet beter dan een Martial en het is niks voor niks dat geen enkele grootmacht zich gemeld heeft voor Ziyech (en dat hij al 26 is)

19 oktober 2019 om 13:08

Je vergeet Veron en RVN waren echte toppers

18 oktober 2019 om 15:09

Vast international in oranje zegt niet erg veel en zeker niet als je met Blind een EK en WK hebt gemist... de genoemde namen zouden bij Ajax ook gewoon basis staan. Nu ga je in op kwaliteiten die vaak niet eens gevraagd worden in de premier league, maar zo kun je het ook omdraaien. De namen die je noemt zijn beter in wat ze in de premier league vragen. En eerlijk is eerlijk, de premier league is de beste competitie van de wereld...
En dat united erg is afgezakt is doordat ze spelers als Blind hebben aangetrokken. Ik snap dat het een vervelend bericht is voor Ajax supporters, maar Blind is nooit een speler voor de top geweest. Hij zit goed bij Ajax en oranje. Voor Ajax in de CL is Blind er waardevol, maar een internationale topspeler is het nooit geweest.

18 oktober 2019 om 15:16

Doet er nog niet van af dat Blind gewoon het niveau, tempo en intensiteit van de Premier League niet aan kan en zeker niet op het middenveld... Daar heeft Woodward gewoon helemaal gelijk in. Maguire en Lindelof zijn juist voetballend ook helemaal niet onaardig.

daarom moet je imo ook nooit een coach eigenhandig de aankopen laten doen. er moet een TD zijn die de lange termijn bewaakt, die met de coach overlegt waar hij behoefte aan heeft maar die TD moet er dan wel voor zorgen dat er spelers naar de club gehaald worden die je club echt sterker maken. dan kan de coach ook niet met allemaal aankopen komen aanzetten die eigenlijk niet van het niveau zijn dat je als club nastreeft

18 oktober 2019 om 12:44

Woodward bepaalt wie komt hoor, niet OGS. Daar had Mourinho ook al last van - Woodward is een bankier en moet zich bezig houden met wat anders dan spelers aantrekken

18 oktober 2019 om 12:47

@acepluto ik kan me niet voorstellen dat Woodward is komen aanzetten met aankopen als Blind en Depay bv dus ik denk dat dat gewoon aankopen waren die via de coach binnen kwamen

18 oktober 2019 om 13:13

To be fair: Depay leek op dat moment gewoon een hele goede aankoop. Net zoals Zaha dat ook leek.

18 oktober 2019 om 13:37

@japiejuist wel, na elk WK worden de spelers die goed gespeeld hebben voor veel geld aangetrokken. Zo betaalde Real zich blauw voor James Rodriguez die een goed WK speelde. Hetzelfde gold voor Blind en Depay, puur gekocht op hun WK prestaties.

18 oktober 2019 om 13:08

Woodward is de onderhandelaar, dat is allang duidelijk. Moyes had kritiek maar durfde het niet door te zetten en kwam met een onduidelijk interview, terwijl Van Gaal en Mourinho openbaar hebben geklaagd dat ze in veel situaties nummer 5 op het lijstje kregen en bovendien opgescheept zaten met spelers die ze niet wouden en niet nodig hadden. Dat neemt niet weg dat de coaches vast wel wat invloed hadden. Er zullen ongetwijfeld ook scouts en technische mensen zitten, maar die doen duidelijk hun werk ook niet goed. Woodward is zichzelf gewoon aan het indekken onder het mum van een nieuw beleid waar niemand iets van merkt buiten een toename van verval. Geen enkele bestuurder met zo'n slechte staat van dienst mag blijven zitten, maar schijnbaar vinden ze dat bij Manchester United niet erg. Het is dus ook wel duidelijk dat Woodward nergens heen gaat en zolang hij er zit in de huidige samenstelling, kun je Manchester United wel afschrijven.

18 oktober 2019 om 13:47

Nee, 9/10 voorzitters of technisch directeuren zijn geen echte kenners. IMO trek je coaches aan die in lijn staan met de club en geeft ze eisen daar naar. Spelers trek je aan waar de trainers staff een goed gevoel bij heeft en de trainers heeft dan ook nog eens het laatste oordeel. Eisen zijn dan dat ze bij de club moeten passen. Als de trainer zich daar aan houdt, dan is er geen probleem. Kijk maar naar Klopp, die gaf op het laatste moment bij Fekir aan dat hij hem er niet bij wilde hebben omdat zijn persoonlijkheid niet bij de groep paste. Daar werd netjes gehoor aan gegeven. Woodward noemt 'prijzen winnen' en zit met zijn hoofd in de wolken, hij moet puur bouwen aan een elftal en alleen focussen op het juiste aanvallend voetbal en eigen talent/aankopen die daaraan bijdragen. Geen Pogba aankopen, maar eerder een stabiele speler die zo'n team kan dragen. Want phoe hey, Steve Cook of een Kouyate hebben nog meer potentie en zorgen voor stabielere linie bij hun club dan deze spelers binnen de selectie.

Hahaha en spelers als Lindelöf, Fred, Darmian om er maar een paar te noemen hebben natuurlijk wel die x-factor. Bijna elke speler die man united aantrekt is een flop geworden. En dat ligt niet alleen aan de spelers. Heel de staf en het bestuur moet gewoon op de schop. Alleeen de gea, pogba, martial en misschien nog rashford vind ik van het niveau dat man u zou moeten nastreven.

18 oktober 2019 om 12:31

@pavelnedved11 natuurlijk weten ze bij United dat dat ook geen goede aankopen waren maar de man in dit artikel noemt hier gewoon een voorbeeld van vreemde aankopen van United in de vorm van Blind. hij had er idd meer kunnen noemen want het aankoopbeleid is al jaren niet best bij United

18 oktober 2019 om 12:42

Ik snap dat hij een voorbeeld geeft. Nou vond ik het blind nog geen eens zo heel slecht doen bij united, er zijn betere voorbeelden. Al hoewel hij natuurlijk ook geen naam gaat noemen van een speler die er nog speelt. Aankoopbeleid is idd niet best de laatste jaren maar ook aankopen die in eerste instantie helemaal niet zo gek lijken (sanchez bijvoorbeeld) renderen totaal niet bij man u. Zo willen steeds minder grote spelers naar man u waar je vroeger geen halve seconde nadacht al kreeg je een aanbod van ze.

18 oktober 2019 om 12:45

@pavelnedved11 Blind was idd niet de grootste miskoop zeker gezien zijn prijs die niet heel duur was. wel zonde dat een prachtige club als United zover is afgegleden door een heel matig beleid

18 oktober 2019 om 13:07

@japie_krekel wat was er vreemd aan aankoop Blind? Speelde goed WK en kwam met Oranje ver, was beste speler bij Ajax en was niet heel duur (rond '18 mil). Dus zo een gok, kan zo een grote club makkelijk nemen voor een speler met zijn status. Normaal zouden zulke goedkope aankopen niet zoveel spelen als Blind. Hij speelde heel veel en bijna alle tioppers in basis zowel onder Lvg als JM. Dus leg eens concreet uit wat er zo vreemd was aan aankoop?

18 oktober 2019 om 13:35

@mrkrillin van een club als United verwachtte je destijds wereldtoppers en dat vind ik Blind niet. ook qua lengte en fysieke kracht vond ik het geen speler voor de Engelse competitie. hij heeft het uiteindelijk niet slecht gedaan maar het was ook weer niet iemand die United naar een hoger niveau tilde

18 oktober 2019 om 17:24

@toppertje ouwe hij werd wel heel vaak in de lucht geklopt bij United als CV en ik heb hem ook wel een hoop fysieke duels zien verliezen in zijn periode daar. hij heeft het zeker niet slecht gedaan bij United maar ik zie toch meer in zo een Maguire voor de Engelse competitie. Die Lindelof vind ik overigens niet perse beter als Blind en ook een vrij matige aankoop van United

18 oktober 2019 om 13:04

Het ligt deels aan de kwaliteit van de spelers, deels aan het aankoopbeleid. Er zit totaal geen visie in de aankopen en spelers complementeren elkaar niet. Neem bijvoorbeeld Lukaku die enorm veel geld heeft gekost. Je hebt met Martial en Rashford al twee spitsen die het toch vooral van doelpunten moeten hebben en dan haal je Lukaku, een spits die afhankelijk is van aanvoer. Aanvoer die Manchester United al jaren niet heeft. Compleet idee-loos.

Klopt dat Blind tekort kwam voor United maar met van Gaal en voor 15 miljoen was het risico beperkt. gegokt en verloren. Is natuurlijk helemaal niet erg. Nu hij een tree omlaag heeft gedaan zien we Blind weer met vertrouwen en goed spelen.

18 oktober 2019 om 13:47

Maar Woodward klaagt niet over het niveau van Blind die meer dan honderd wedstrijden speelde voor Man United onder twee trainers. Hij klaagt over het gemis van de X-factor. Hij zegt: "for example, Van Gaal’s vision of a United player differed from the club’s, resulting in a disjointed squad. Daley Blind is cited as a very fine footballer who did not possess the requisite X factor and so should not have been signed..". Kortom, hij vind Daley is een uitstekende voetballer alleen heeft volgens Woodward niet de X-factor om bij United te spelen.

Dus Blind mist de X-factor.. Wat dat je van Solksjaer dan?!

18 oktober 2019 om 12:47

6 titels in de PL, CL en wereldbeker gewonnen...

18 oktober 2019 om 13:08

@peperbus038 voornamelijk als wisselspeler, net als Blind dus (die vaker in basis stond tegen de toppers)

18 oktober 2019 om 13:14

@peperbus038 Ik wist niet dat een manager/trainer zijn capaciteiten en kwaliteiten ontleent uit hoe hij als speler heeft gepresteerd. Daarom is elke goede voetballer natuurlijk ook een goede trainer.....

18 oktober 2019 om 13:51

Het gaat over de X-factor, de uitstraling van een speler, het gaat niet over de voetbal kwaliteiten. Woodward vind Daley een uitstekende voetballer maar mist de uitstraling van een Man United player bij hem. Kennelijk moet een back bij United een bepaalde uitstraling hebben?

Deze uitspraken zeggen genoeg over deze man. Daley Blind heeft het bij Manchester United naar zijn capaciteiten helemaal niet slecht gedaan en ook voor het bedrag dat ze Blind gekocht hebben, heeft hij prima gepresteerd. Als je nu ziet dat ze Maguire hebben gekocht voor (ik dacht) 80 miljoen, dan heb ik toch liever een speler als Blind voor ca. 15 miljoen. Er lopen nu overigens een stuk of 13 speler die de x-factor missen om nog maar te zwijgen over de manager.

18 oktober 2019 om 12:33

Maguire is voor teveel gehaald, dat zeker. Maguire is echter wel in staat de verdediging te leiden en aan te sturen. Blind kon dit niet. Ik heb liever een iets te dure Maguire dan een goedkope Blind die het niveau niet aankon als CV.

18 oktober 2019 om 13:02

@gloryunited - Maguire mag dan in staat zijn de verdediging aan te sturen, maar hij blijft niet meer dan een redelijke verdediger voor Premier League begrippen. Als je daar een recordbedrag voor betaalt, zegt dat natuurlijk genoeg over het beleid (of een gebrek daaraan). Daarom moest ik ook lachen om z'n uitspraak: "in de huidige structuur zou een speler als Blind, die in 2018 bij Ajax terugkeerde, niet meer worden aangetrokken.". Manchester United doet nog exact hetzelfde als de afgelopen jaren. Het verval gaat ook gewoon doorzetten, want het is wel duidelijk dat Woodward niet van plan is om te gaan.

18 oktober 2019 om 13:15

Ja, Maguire is goed. Maar voor zo'n bedrag verwacht ik een wereldtopper, en dat is Maguire niet.

18 oktober 2019 om 13:44

Het aansturen valt wel mee. Maguire is geen leider en ook niet iemand die uitstekend kan organiseren. Zelfs de Leicester fans zijn het hiermee eens. Maguire's cb partner was daarvoor verantwoordelijk. Dat zie je praktisch ook terug in een aantal tegendoelpunten die United tegen krijgt door foute positionering/anticipatie/beslissingen. Ook vind ik dat Blind het niet verdiend om als pseudo miskoop bestempeld te worden door Woodward. Daley was geen wereldster, maar vormde een prima duo met Smalling in het centrum. Op de backpositie deed Blind het soms heel goed met zijn voorzetten, maar werd zijn gebrek aan snelheid vaak naar voren gebracht en dat was een van de weinige kritiekpunten. Fans waren het ermee eens dat Blind met snelheid een erg goede back zou zijn. Op het middenveld stelde hij meer teleur. Er zijn tal van gefaalde spelers die veel meer hebben gefaald dan Blind. Sanchez lijkt mij het beste voorbeeld.

18 oktober 2019 om 14:42

@discpriestblind is inderdaad geen miskoop geweest. Blind heeft het geprobeerd, kwam kwaliteit tekort voor een basisplaats dus nam een stap terug om wekelijks te spelen. Niks mis mee natuurlijk

18 oktober 2019 om 12:34

@waaltje natuurlijk heeft Blind het naar zijn capaciteiten niet slecht gedaan maar een club als United wil spelers halen die ze naar een hoger niveau tillen en niet naar spelers die zich net staande weten te houden. het lukt ze alleen niet echt om veel van die spelers te vinden als je naar hun huidige selectie kijkt

18 oktober 2019 om 12:42

Maguire is gewoon een hele goede verdediger in de PL. Ja het was veel te veel geld maar hij leid wel die verdediging. Oftewel ik zou ook eerder Maguire kiezen.

18 oktober 2019 om 13:10

@waaltje de grap is die Ed mist zelf de X-factor. Wordt verder volgens mij totaal niet serieus genomen aangezien Man Utd altijd te veel betaald voor verkeerde aankopen.

18 oktober 2019 om 13:30

Nu is Maguire ook weer in een stuk verder op hol geslagen transfermarkt aangekocht, dus de bedragen kun je niet helemaal vergelijken. Wel mee eens dat 80 miljoen voor Maguire alsnog te veel is, maar deze verdediger is wel goed genoeg voor het centrum bij MU en dat was Blind niet. Hij heeft het naar zijn kunnen redelijk gedaan daar, maar geslaagd is hij niet. Van Maguire verwacht ik dat hij sowieso de komende jaren “de†centrale man blijft bij United

Blind is maar een speler in een lange lijst van net niet aankopen die United sinds het vertrek van Mourinho heeft gedaan. Overigens is Blind voor United best een degelijke back up. Zoveel betalen voor een huis tuin en keukenvoetballer als Maguire, daar zou ik me zorgen over maken.

Ik als fan van united was altijd blij als blind speelde. Ja natuurlijk is het geen van dijk of een ramos maar elke keer dat hij speelde was de opbouw vanuit achteruit wel goed. Als je ziet wat er nu gebeurt alleen maar lange bal naar voren die niet aankomen. Bij blind kwam toch alles aan.

Smalling en blind was ook het koppel waarin ze geen kampioen werden maar in een seizoen onder van gaal minste tegen goals kregen. Ja natuurlijk is het geen Ferdinand en Vidic maar als je ziet wat er nu gebeurt zoveel tegen goals denk ik juist dat je mensen als blind moet hebben die wel kunnen voetballen tenminste. Maar goed wij willen liever een young op back.

Blind is niets voor niets bezig iedere jaar (incl united EL gewonnen) sterk bezig.

18 oktober 2019 om 12:38

Het laatste goede centrale duo van United van afgelopen jaren was Smalling - Blind. Niet omdat het wereldtoppers waren, maar omdat Blind Smalling perfect aanvulde en vice versa. Zoals vorig jaar Blind en De Ligt.

Grapig, ik weet 100% zeker dat blind een van de beste zou zijn in het elflal uit Manchester.

18 oktober 2019 om 12:51

Dat heeft hij dan goed kunnen verbloemen in de tijd dat hij daar onder contract stond. Voor Ajax een prima speler maar het is natuurlijk waar dat hij voor United die genoemde 'x-factor' miste en voor dit niveau wat tekort komt tenzij hij geweldige voetballers om zich heen heeft. Echter blinkt United de laatste jaren sowieso niet bepaald uit in zijn aankoop beleid en kun je nog vele andere spelers noemen die het United shirt niet waard zijn...

Prima Ed, goed dat je jezelf indekt voor je jarenlange wanprestaties. Ondertussen heeft die Blind zonder Xfactor zowel een derde plaats op een WK en een halve finale CL op z'n conto staan als basisspeler en sterkhouder. Eveneens speelde diezelfde Blind de finale tegen z'n huidige club, waarin hij de laatste serieuze prijs van United in ontvangst mocht nemen. In de tussentijd heb jij spelers met de Xfactor als Fred, James en Lindelof, en spelen er nog steeds jongens met de Xfactor als Lingard en Young in de basis. Met je Xfactor.

Alsof blind slecht heeft gepresteerd, die bakt er toch meer van dan spelers als rojo, jones en smalling. Daarnaast is dat verhaal over de x factor onzin. Kijk maar eens naar di Maria, had een weergaloos seizoen achter de rug in Madrid, maar die van gaal heeft hem nooit 3x achter elkaar op zijn beste positie laten spelen.. mist hij nu ook de x factor? Genoeg goede spelers gehad die niet goed werden gecoacht, dan vraag je er zelf ook wel om denk ik

blind is wel het slechste voorbeeld wat hij kan nemen... speelde altijd nog wel een 6.is natuurlijk geen speler voor het "grote" man utd, maar destijds hadden ze ook weinig te willen.zoals hierboven al genoemd zijn er genoeg spelers met een "x-factor" gehaald en zijn gefaald (meest recent sanchez?).daarnaast halen ze vooral grote sterke verdedigers die er maar weinig van kunnen... in de tijd met vidic en ferdinand kwam je daar nog wel mee weg omdat je toen een heel goed middenveld had met goede backs die wel konden voetballen.

Je moet wel goed lezen he? Wat de man zegt klopt gewoon. Blind is een erg goede voetballer maar heeft niet die extra allure die spelers bij Manchester eigenlijk wel moeten hebben. Deze man snapt verder weinig van het spelletje en doet het nu zeker niet beter, maar het klopt dat Blind niet de X-factor had en heeft. Dat ligt natuurlijk niet alleen aan Blind dat lag ook aan al die andere spelers die toen der tijd niet goed genoeg waren of ook gewoon de X-factor misten.

18 oktober 2019 om 13:13

@dewa dan moet hij consequent zijn, want die Ed mist totaal zelf de X factor. Niet geschikt als directeur voor zo een grote club. En daarnaast stelt hij nu een trainer aan die ook geen X factor heeft. Gewoon zwak. Blind was verder gewoon goed. Speelde altijd voldoenden en dat met zijn prijskaartje was het een goede transfer.

18 oktober 2019 om 13:25

Klopt helemaal Mrkrillin. Dat is ook wat ik zeg. Dan nog liegt hij niet als hij zegt dat Blind de X-factor niet heeft.

Wat werken er toch een hoop nitwits in de voetballerij, zoals deze Woodward. Chique man ook door zo op de man te spelen. Als hij de club nou eens beter zou leiden dan hoeft hij niet iedereen een schop na te geven.

Die man is zichzelf wel enorm aan het indekken. In de huidige structuur? Woodward bedoelt zeker de structuur zoals 'ie al jaren is en waardoor de club zo enorm is afgegleden. Een recordbedrag voor een redelijke verdediger als Maguire betalen is natuurlijk wel verantwoord beleid? Quote: "het is een mythe dat mensen zonder voetbalverstand hier aan de touwtjes trekken en het is tevens een belediging voor de mensen die hier dagelijks met het voetbalgedeelte bezig zijn". Dan doen die mensen hun werk ronduit dramatisch en dan kan hij z'n trainers dus ook niet de schuld geven van de mislukte selecties de afgelopen jaren. Quote: "niemand is groter dan de club.". Dat is onjuist, want anders had Woodward allang z'n biezen kunnen pakken. Met afstand de slechtst presterende man in functie binnen de Premier League en wellicht het Europese voetbal. Het is allemaal ook zo doorzichtig. Nu gaat hij volledig achter Solksjaer staan, maar als de resultaten niet beter worden en de kritiek op Woodward weer eens toeneemt, schuilt hij zich in z'n kamertje en gooit hij Solksjaer voor de spreekwoordelijke bus.

Wat een grap deze man. Blind voor 17 miljoen aangetrokken die gewoon een stabiele indruk heeft achtergelaten. Was nota bene een vd betere spelers in de gewonnen EL finale tegen Ajax. Spelers als Pogba, Falcao, Di Maria en Sanchez, daar valt wat meer voor te zeggen.

18 oktober 2019 om 13:14

@patroo Blind speelde altijd wel voldoende en zelfs goed in de toppers. Met zijn prijskaartje en hoeveelheid wedstrijden was het gewoon een goede transfer.

Tuurlijk moet je geen blind halen als man united.
Bij geen enkele topclub zou hij passen.
Dat is mijn mening dan.
We een nuttige speler en aanwinst voor de eredivisie maar niet daar buiten en het Nederlands elftal vind ik ook te hoog gegrepen als basis speler.

18 oktober 2019 om 13:18

@wehave "bij geen enkele topclub zou hij passen' Hij speelt nu weer bij een topclub en past daar zeer goed. Je claim klopt niet. V3erder zeg je "we een nuttige speler en aanwinst voor de eredivisie" Dit klopt ook niet, hij behoorde vorig jaar bij de beste spelers tijdens de CL en ook dit seizoen doet hij het heel goed. Weer je claim klopt niet. "en het Nederlands elftal vind ik ook te hoog gegrepen als basis speler." Niet volgens laatste veel coaches, v Marwijk, Lvg, GH en RK zijn volgens mij geen koekenbakkers (ik noemde Blind de trainer niet) en zij vonden allemaal dat het NL elftal niet te hoog gegrepen is voor Blind. Dus weer je 3e claim is BS! Kan zijn dat jij het beter weet dan al die bondscoaches en EtH die Blind als 1e op wedstrijdformulier zet.

18 oktober 2019 om 13:39

Kan zijn dat jij Ajax al weer een Europese topclub vindt. Maar na 1 goed seizoen zijn ze dat natuurlijk nog niet. Of vind je Tottenham na 1 finale ook opeens een absolute topclub? Ajax komt daar net onder. Voor de rest is Blind goed bezig en mag Ajax blij zijn dat hij voor hen speelt..

18 oktober 2019 om 14:46

@mrkrilindat hij goed in de CL speelt is natuurlijk veel makkelijker als je tussendoor tijd hebt om speciaal op te laden voor de Cl potjes. De eredivisiewedstrijden tussendoor winnen ze met 2 vingers in de neus. Dat is dus andere koek dan bij topclubs in topcompetities die veel meer weerstand krijgen dan Ajax in de competitie. Engelse, Spaanse en Duitse clubs krijgen niet de tijd om zo lang toe te leven naar 1 CL potje. Van Marwijk heeft Blind nooit opgeroepen.

18 oktober 2019 om 15:21

@teesboer dat is niet wat ik alleen vind he. De prijzenkast van Ajax bewijst dat het een topclub is met de vele Internationale prijzen. Daarnaast paar jaar terug EL finale en vorige jaar halve finale CL. Dit seizoen ook op weg naar overwinteren. Vorig jaar heeft Ajax meeste punten gehaald van alle Europese clubs. Ook dit seizoen staan ze weer bovenaan met meeste punten gesprokkeld. Verder staan ze in de top 15 van Europa. Dit lijken me wel gronden om Ajax tegen Europese topclub te plaatsen.

18 oktober 2019 om 15:23

@gloryunited dat is natuurljk onzin wat je typt. a) Ajax heeft ook genoeg punten verspeeld in de competitie, dus met 2 vingers in de neus is onzin. Daarnaast speelt ook Man Utd tegen veel mindere tegenstanders in de competitie. Dus zij zouden ook met 2 vingers in de neus moeten winnen. Verder zijn alle spelers incl Blind intertnationals dus spelen heel veel wedstrijden. Ook begon Ajax vorig jaar erg vroeg in de CL (ook dit seizoen) dus hebben ook veel matches in de benen.blind deed het gewoon goed bij Man Utd helemaal gezien zijn prijskaartje.

18 oktober 2019 om 15:46

@mrkrillinje snapt me niet. De CL was voor Ajax de wedstrijden waar ze naartoe konden leven. Daar tussendoor kwamen ze veelal tegenstanders tegen waarbij het kwaliteitsverschil vele malen groter is dan in de Bpl. United kon bijvoorbeeld niet wat rustiger aandoen in de competitie ter voorbereiding van de CL. Een wedstrijd in de BPL vergt immers veel meer energie dan in de eredivisie. Bij een club als United is er simpelweg de ruimte niet voor om veel meer te focussen op de CL potjes. Bij Ajax kan dat wat makkelijker door het verschil in de competitie. Blind deed het niet 'gewoon goed', anders hadden ze hem niet laten gaan. Dat Blind geen miskoop is, ben ik met je eens. Het is wel duidelijk geworden dat Blind niet het gewenste niveau wist te halen en daardoor weg mocht.

18 oktober 2019 om 16:51

@toppertje ouwe, Kan je wel slim proberen te doen naar mij toe, maar als je goed leest reageer ik op Mrkrillin. Dus je opmerking zou naar hem gericht moeten zijn ipv naa mij. Bij voorbaat dank

18 oktober 2019 om 17:28

@mrkrillin Real Madrid won onlangs 3 keer op rij de CL, Liverpool laatst 2 keer de CL finale en in de tijd dat Ajax geen goede prestaties neerzette in de CL deden die clubs dat wel o.a. het Liverpool met Kuyt, Gerrard etc. daarom vind ik Ajax ook geen structurele Europese top maar ik heb veel respect voor het feit dat ze dat nu tijdelijk wel weer even zijn als je toch ziet dat ze het met veel minder financiele mogelijkheden moeten doen als de topclubs uit de Europese topcompetities

18 oktober 2019 om 18:20

@gloryhunter ik ben niet met je eens dat Ajax kon leven van CL naar CL. Ajax stond bijna heel seizoen onder PSV. Moest continue in de achtervolging. Eens kwaliteitverschil is groot, maar dat geldt normaal gesproken ook tussen Man Utd en Ajax. Verder aantal clubs zoals Utrecht, Feyenoord en Ado leven voor de wedstrijd van het seizoen, namelijk tegen Ajax. Dus Ajax kan absoluut niet rustig aan doen. Man Utd is verder ook veel groter dan meeste clubs in Engeland, dus uiteindelijk gewoon qua intensiteit zelfde Oke in Engeland heb je meer tooclubs en sterke subtop.

18 oktober 2019 om 18:23

@japie_krekel oke dus je moet structureel Europse top zijn, om Europese topclub te zijn? bijzonder. Volgens welke definitie spreek je nu? Als je kijkt naar de prijzen en afgelopen paar jaar en feit ze staan in de top 15 (dus bij de beste 15 clubs van Europa) ben je gewoon Europse top. Jouw Feyenoord die ergens top 80 of 90 staat, dat is Europese subtop. Samen met clubs als Wolfburg, Celtic, Club Brugge, etc.

18 oktober 2019 om 21:41

@mrkrillin 1 keer de halve finale CL halen in 10 jaar tijd geloof ik maakt je imo nog geen Europese topclub, anders zijn AS Monaco en AS Roma dat nu ook want die haalden ook vrij recent nog de halve finale CL. AZ en FC Twente waren imo ook niet gelijk top 3 clubs in de Eredivisie toen ze een incidenteel kampioenschap in de wacht sleepten net zoals Leicester dat ook niet meteen in de Premier League was toen. Feyenoord is geen Europese subtop natuurlijk, dat is Europees gezien een laagvlieger. Ajax is na 1 goed CL seizoen ook nog geen Europese topclub. ze hebben vorig jaar voor een mooie stunt gezorgd maar voor hetzelfde geld vliegen ze er dit seizoen gewoon in de 8e finale alweer uit. laten we eerst kijken of ze dit jaar weer mee doen in de halve finale bv voordat we zulke conclusies gaan trekken

18 oktober 2019 om 22:52

Ajax geen Europese topclub in mijn ogen.blind absoluut niet bij de beste spelers in de Cl.hij doet leuk mee ,maar dat is ook zijn kwaliteit, hij kan leuk meedoen.in het Ned elftal is hij gewoon slecht.

19 oktober 2019 om 01:41

@japie je leest selectief. Je negeert de internationale prijzen die weinig clubs hebben. Maak eens een top 10 met clubs die minimaal even veel internationale prijzen hebben waaronder 4x El1/cl en 2x wereldbeker.

" De meeste stafleden werken hier al meer dan 10 jaar en sommige scouts zijn al 25 jaar aan Manchester United verbonden." 2012-2013 was het laatste Ferguson jaar en daarna hebben deze stafleden stelselmatig gefaald. Eigenlijk daarvoor ook al, want de verjonging is veel te laat ingezet. Het is dus helemaal niet positief om de afgelopen 10 jaar staflid van Manchester United te zijn. Dan hoor je bij diegenen die de club hebben laten afbrokkelen. De scouts kan ik verder niks over zeggen, maar het aankoopbeleid is visieloos en ronduit slecht geweest. Dat Woodward nu over aankopen met de X-factor begint is helemaal lachwekkend. Alexis Sanchez was een enorme x-factor-flop, en ook Pogba past niet in het pulletje. Dan had je nog Di Maria, ook zo'n aankoop. Je moet een team smeden! Die X-factor is inherent aan succes. Blind had het bij Manchester niet en bij Ajax wel. Blind maakt de uitspraak trouwens dubbel lachwekkend, want hij is de speler die het cement tussen de Ajax stenen is. Een echte team- en clubspeler. Dat heeft United veel meer nodig dan X-factor spelers. Nogmaals, als het collectief staat kunnen de individuele spelers shinen, dan krijgen ze die X-factor vanzelf. Als laatste de drie eisen: " We moeten prijzen winnen, aantrekkelijk voetbal is een must en er moeten jeugdspelers doorstromen." Met dit materiaal? In welke staat denkt hij dat Manchester United is? Accepteer nou eens dat je in de opbouwfase zit. En jeugdspelers? Is dit team niet jong genoeg? Godallemachtig, Woodward doet drie uitspraken en slaat drie keer de plank zo hard mis dat het alleen maar duidelijker wordt waarom Manchester United in rap tempo Ac Milan achterna gaat als gevallen topclub. Verbijsterend. Deze man leeft in een fantasiewereld waarin Manchester United nog steeds titelkandidaat nummer 1 is. Haak nou eerst weer eens aan bij de Engelse top.

Ze weten zelf niet eens wat de "x factor" is, kijkend naar de spelers die ze aantrekken. Er zit totaal geen idee achter. Alleen Wan-Bissaka vind ik een goede. Lekker opnieuw beginnen en een team om spelers als Rashford, Wan-Bissaka en James bouwen. De grootste fout die ze nu kunnen maken is om weer vol voor een grote naam te gaan. De rest van het team is niet goed genoeg.

Delusional. Dan is Engels toch een rijke taal wanneer je iets met één woord perfect kunt beschrijven. Ed Woodward wil dus totaal niet beseffen dat het om hem en zijn rechterhand Matt Judge gaat, en de kritiek op hen slaat. Dit hele interview is zo’n bevestiging van zijn incompetentie. Judge doet de contractonderhandelingen en hij is degene die de eindbeslissingen neemt. Nu aankopen op de coaches afschuiven is zo makkelijk, dan kunnen we het ook anders stellen: Moyes wou Fabregas, Kroos en Bale, wisten ze niet te regelen en bleven zwakke posities. Van Gaal wou Robben, Vidal en Hummels, wisten ze niet te regelen en bleven zwakke posities. Mourinho wou Alex Sandro, Alderweireld en Perisic, wisten ze niet te regelen en bleven zwakke posities. Solskjaer wou Sancho, Bruno Fernandes en Dybala, wisten ze niet te regelen en wat zijn nu de zwakke posities bij United? Precies.

Wat een grappenmaker! Geeft aan dat er geen aankopen ala blind meer gedaan worden, maar haalt wel gewoon een Maguire afgelopen zomer, gaf vooraf al aan dat ze lekker doorgaan met de club naar de klote helpen, wat een beleid. Ja hij is de leider van de verdediging nu van Utd, gaat idd fantastisch. Heeft na 8 wedstrijden wel al 9 punten met dit perfecte beleid. Ja gaat echt de goede kant op!blind daarentegen zorgde er bij Man Utd wel voor dat er gevoetbald werd van achteruit, heeft behoorlijk wat potten gespeeld, hoefde ook niet perse weg van Mourinho, heeft ook nog de Europa League gewonnen.je kan niet echt zeggen dat het beter gaat daar na het vertrek van Blind, ik denk eerder omgekeerd. Ze doen daar maar wat na het vertrek van Ferguson, echt zonde!

Nou... aan alle 3 de eisen voldoet OGS niet.

Daar waar hij al bijna een jaar aan het roer staat. Is er nog steeds geen speelstijl, tactiek of manier van spelen te zien.

Waar in de voorbereiding werd gezegd. Dat de jeugd er klaar voor was. Stelt hij ze keer op keer gewoon niet op.
Valt steeds terug op oa. Young Mata Lindgart.
Waar je bij Chelsea wel die punten ziet.

Waar ook United voorlopig niet om de prijzen zal spelen.


Tuurlijk had er beter inkocht kunnen worden.
De Woodward heeft niet goed gefunctioneerd. Dus moeten daar ook zeker de conclusies over getrokken worden
Maar denk dat OGS niet geschikt is voor deze klus.
Allemaal het gezever over de historie.
We leven nu.
Kijk naar Liverpool.
Een goede aantrekkelijke trainer. Waar elke jaar verbetering in zat. Dan komen de juiste spelers vanzelf.
Ik zie OGS dit niet doen.

Van alle aankopen die ze de afgelopen jaren gedaan hebben komt hij met Blind aanzetten? Die deed het juist best behoorlijk. Verder klinkt het allemaal heel ambitieus, maar Woodward moet gewoon een stap opzij zetten en een TD aanstellen die voetbalbeleid voert, en waarin hijzelf alleen commerciële taken heeft.
Het is een zakenman maar geen voetbalman.

ik denk dat Daley , en zeker na het afgelopen seizoen nu een hele lange neus naar manu en de hele achterban MET wel de x- factor kan trekken want wat hebben ze er daar een puinhoop van gemaakt de afgelopen jaren.

Ik snap de boze reacties hier niet. Woodward heeft toch gewoon gelijk betreft Blind. Is toch nog niet bijna een united speler.

Daley was 1 van de beste stabiele spelers die ze hadden, de fans zouden Woodward het stadion uit moeten werken als ze slim zijn. Prijzen winnen? De enige prijs die ze moeten willen winnen is een grote over 5 jaar en daar nu aan gaan werken met spelers die wel wat toevoegen aan dit elftal.

Ah Blind heeft niet de x-factor, maar Maguire heeft dat wel? Of Lindelof? Of Fred? Of Young? Komop, alleen die James heeft wel wat en Pogba, Rashford, Martial, De Gea natuurlijk, maar voor de rest is het een heel matig en weinig spectaculair elftal.

Vele hier hebben Blind vast niet zien spelen bij United. Hij stond zijn mannetje gewoon niet. Fysiek vaak zwakker dan de fysiek sterke PL spelers en qua timing zat hij er vaak naast en was vaak de oorzaak van tegengoals. Er is een reden waarom hij tijdens het Mourinho tijdperk op de bank belandde. Bij Ajax wordt er een ander type voetbal gespeeld waarbij er meer een nadruk is op zijn voetballende kwaliteiten. Iets wat minder het geval was bij United. In Nederland krijgt hij de meeste waardering vanwege het spel naar voren stuwen niet omdat hij top spitsen weet uit te schakelen.

Als je nagaat hoeveel wedstrijden Blind nog gespeeld heeft voor United vind ik dit een rare reactie. Mij rest de vraag wie hier eigenlijk blind is.

Wat hij zegt heeft hij gelijk in, maar hij is wel diegene de financiën van een transfer goedkeurt of afkeurt dus om nu één naam te noemen is zwak.
Daarnaast is Woodward een bankier uit London met als opdracht de Glazer familie een goeie return in investment te geven. Dat doet ie en erg goed.
Probleem is dat onder Alex Ferguson het verval was ingezet omdat City en Chelsea en de laatste jaren Spurs en Liverpool uit de dezelfde vijver topspelers zijn gaan vissen.
Het is niet meer de jaren 90 en begin millennium waar Arsenal en Man Utd sportief en financieel de lakens uitdelen.
Topspelers kunnen in de PL een brede keuze maken en kiezen nu makkelijker voor City of Liverpool (en daarvoor Arsenal en Chelsea) want die spelen om de prijzen en dat doet Man Utd per seizoen minder

18 oktober 2019 om 16:23

Ferguson zorgde altijd voor goede doorstroming. Hij wist als geen ander dat stilstaand water begint te stinken. Rondom een kern vaste waarden componeerde hij bijna altijd een team dat prijzen won en leuk voetbal speelde om naar te kijken. Zijn opvolgers hadden die prima kijk op spelers niet zo goed, dus zat ‘m de achteruitgang van Man. Utd. niet specifiek in een veranderend financieel landschap, al is de opkomst van b.v. Man. City niet los te zien van de zak met geld van de sjeik...

Laten we niet gek doen.we weten toch allemaal dat Blind is gekomen omdat Louis van Gaal daar zat.en uiteraard Blind was geen hoogvlieger maar kon het niveau redelijk bijbenen.speelt op safe, neemt weinig risico en daarom weinig balverlies. En wanneer er snelle jongens in de spits staan heb je altijd nog Smalling voor het vuile werk.al had je Stefan de Vrij gestuurd ipv Blind dan had hij het waarschijnlijk zelfs beter gedaan in de rol die Blind vervulde. Dus de beste man heeft gelijk. Niet het niveau wat United na moet streven als Europse topclub maar volstond in zijn rol.

18 oktober 2019 om 18:55

Toen je over smalling begon moest ik al lachen. Als er een slecht was bij die club was hij dat wel samen met phil jones als goede tweede.

Volgens mij zijn er wel spelers aangetrokken die aanmerkelijk duurder waren, en minder hebben gepresteerd bij united

Zo’n losse opmerking, afgezet tegen zijn aankoopbeleid, doet vrezen voor de toekomstige prestaties van Man. United....

Die kwal van een Mourinho wilt maar al te graag zijn baan terug. Goed van Ed om hier zo op te reageren.

Dit zijn waarschijnlijk passages uit desbetreffende interview maar matic, sanchez zijn heerlijke spelers? Je kan zeiken over blind maar als ik hem zag spelen bij united was het weliswaar sober maar hij deed geen rare dingen. Het beleid wat woodward voert is gewoon schandalig slecht te noemen. Hoeveel trainers heeft hij er door heen gejaagd? Laat staan zijn miskopen? Dat deze man zoveel krediet heeft bij de club kan je al verbazingwekkend noemen.

Man United niet meer wat het geweest is, missen ook de gun factor. Hoop dat Liverpool ze helemaal wegspeelt

Die Solskjaer heeft ook de uitstraling van een zak aardappelen, maar die scoorde wel de winnende goal in een CL finale. Dus waar gaat het nou eigenlijk om?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren