Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Feyenoord-aankoop nog niet afgeschreven: ‘Kijk naar die twee van Ajax’

Laatste update:

Marcos Senesi kende geen al te gelukkig debuut voor Feyenoord in de uitwedstrijd tegen FC Emmen (3-3), maar dat is voor Piet de Visser geen reden om de zomeraanwinst uit Argentinië nu al af te schrijven. De meesterscout adviseert trainer Jaap Stam om Senesi, voor wie zeven miljoen werd betaald, de komende wedstrijden een basisplaats te geven in de verdediging van Feyenoord.

"Senesi is voor veel geld aangetrokken. Dan moet je hem een keer in de vuurlinie gooien", concludeert De Visser in gesprek met het Algemeen Dagblad. "Ik zou hem nu opstellen en drie, vier wedstrijden laten staan." Senesi kende evenwel een tegenvallende start bij Feyenoord. "Daar schrok ik wel van. Maar ik zou nog geen oordeel over hem vellen. Net als Alex destijds bij PSV moet hij nog wennen. Toen ik met Alex aankwam, werd ik ook uitgelachen. Ze vonden hem te log. Maar toen hij erin stond, is hij er nooit meer uitgeweest."

Meepraten | 'Zou niet weten welke Feyenoorder AZ sterker zou maken'

De Visser, die een kenner is van het voetbal in Zuid-Amerika, verwacht dat Senesi zich revancheert in de komende weken. Volgens de scout hebben met name Argentijnse spelers het vermogen om zich aan te passen aan een andere omgeving. "Argentijnen doen dat vanwege hun mentaliteit vaak wel snel. Kijk maar naar Tagliafico en Martínez bij Ajax." De Visser weet echter dat het per speler weer anders kan zijn. "Het is heel persoonlijk. Diego Palacios vloog er bij Willem II vanaf de eerste dag meteen in. Maar zijn landgenoot Jhonny Quiñones past zich dit jaar niet zo makkelijk aan."

Jos van Eck, ex-trainer van onder meer FC Dordrecht, vindt ook dat Senesi de tijd moet krijgen om zich te bewijzen bij Feyenoord. "Ik had eerlijk gezegd gedacht dat hij er al zou staan. Je geeft geen zeven miljoen uit voor een speler die een halfjaar de tijd nodig heeft. Ik maak hem niet mee op de training, maar op basis van de resultaten en wat ik heb gezien van Feyenoord had ik hem er al in gezet." Van Eck hoopt dat Senesi zondag tegen Heracles Almelo aan de aftrap verschijnt. "Dit is toch het moment? Met Ié en Senesi heb je op papier een prima centrum. Ja, dan zal je Botteghin moeten slachtofferen. Lullig dat hij aanvoerder is, maar je hebt Senesi niet voor niets gehaald."

Zie jij Marcos Senesi slagen bij Feyenoord?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Absurd dat na 1 wedstrijd uberhaupt een discussie hieraan wordt gewijd. Nee, natuurlijk moeten we die jongen nog niet afschrijven.

17 oktober 2019 om 14:57

Exact, iedere speler heeft wel eens een slechte wedstrijd en dat Senesi nu bij zijn debuut niet best speelt is pech. Over een paar maanden kunnen we hem pas echt beoordelen.

17 oktober 2019 om 15:15

Volgens mij kijken de meesten wel door die ene wedstrijd heen. De echte reden voor discussie is dat hij als grote aankoop op de bank blijft zitten, zelfs terwijl zijn concurrentie het belabberd doet. Dan ga je logischerwijs toch denken "wat is er dan mis met die jongen?".

17 oktober 2019 om 15:39

Eens. Dat vind ik ook het gekke. Voor Feyenoord is dit een absolute topaankoop. En als je je captain niet wil wisselen, moet je hem niet halen. Voor 7 miljoen hadden ze ook wel een goede spits kunnen kopen.

17 oktober 2019 om 15:39

Dat vind ik nog steeds geen goede reden voor discussie. In ieder geval, nog niet nu. De beste jongen speelt nu 1,5 maand voor Feyenoord. Hij komt helemaal vanuit Zuid-Amerika naar een totaal ander land en andere cultuur. Hij beheerst hoogstwaarschijnlijk de taal niet en of zijn Engels top is, dat weten we ook niet. Daarnaast heeft hij ook de voorbereiding niet meegemaakt. Sommige spelers wennen sneller dan andere spelers. Er zijn dus genoeg redenen te bedenken waarom hij nog niet top presteert. Geef Senesi een seizoen de tijd zou ik zeggen.

17 oktober 2019 om 15:57

Het lijkt er wel op alsof Stam het nog geen juist moment vond om hem te brengen en 'm in een gespreid bedje in wil passen. Denk dat er niets mis is met deze jongen, maar met onze trainer.

17 oktober 2019 om 16:48

@ miccoli dat was volgens mij ook het geval met Tagliafico, en die speelde zijn eerste wedstrijd tegen Feyenoord als ik het goed heb, en dat was volgens ook de eerste wedstrijd na de winterstop toen.hoe dan ook als je voor dat geld bent gehaald moet je er gewoon staan ondanks de taal of wat dan ook. IK geloof me hij wilt gewoon spelen, en veel slechter dan wat er nu in staat kan het niet zijn lijt me, anders hebben een aantal scouts liggen slapen.

17 oktober 2019 om 18:02

Toch wel grappig dat zijn punt eigenlijk niet echt duidelijk is. Argentijnen passen altijd wel snel aan aan hun omgeving, kijk maar naar Tagliafico, Palacios en Martinez. Quiñones dan weer niet en Magallan wordt niet genoemd.. Met andere woorden, het ligt er niet echt aan of het Argentijnen zijn. De een past zich gewoon makkelijker aan dan de ander, maakt niet uit waar ze vandaan komen. Dat dat moeilijk is wanneer je uit een ander werelddeel komt, is vrij logisch.

18 oktober 2019 om 09:43

Palacios en Quiñonez zijn trouwens geen Argentijnen maar ecuadorianen. Hij gaf dat voorbeeld alleen omdat ze beiden uit hetzelfde land kwamen, naar dezelfde club gingen en toch niet dezelfde aanpassingsperiode hadden.

17 oktober 2019 om 16:41

Zo absurd is het niet, wij schrijven hem immers niet af, dat doet de trainer. Die stelt 'm al meerdere wedstrijden niet meer op.

Jaap zegt dat hij Botteghin niet eruit wil halen, omdat hij de captain is.. Dan maak je Fer toch captain. Kom op hey, laat Senesi spelen.

17 oktober 2019 om 14:58

Waarom haal je dan senesi? Botteghin moet er juist zo snel mogelijk uit. Ik zie een duo senesi en ie wel zitten.

17 oktober 2019 om 15:18

Precies dat dus. Als je het aanvoerderschap de reden is om Botteghin er sowieso in te laten, dan wist je dat voorafgaand aan het seizoen al. Haal hem dan niet en besteed die miljoenen dan in een speler voor een andere positie. Ajax kan zich veroorloven om spelers van 8 miljoen rustig te brengen, maar Feyenoord (nog) niet.

17 oktober 2019 om 15:46

Ajax kan zelfs spelers van 12,5 miljoen op de bank zetten. Of een miskoop van 10 miljoen op de tribune. Feyenoord kan voor dat geld geen miskoop hebben.

17 oktober 2019 om 14:58

Dat is gelijk het bewijs van onkunde van Jaapie. Je moet je beste team opstellen en ook je aanvoerder durven opofferen.

17 oktober 2019 om 15:02

Ik denk dat ze bij Feyenoord op de trainingen gewoon hebben gezien dat Senesi nog veel aanpassingsproblemen heeft. En dat ze hem voorlopig nog in bescherming willen nemen. Want als hij 3/4 wedstrijden achter elkaar prut speelt zal er weer veel kritiek ontstaan waarom hij voor zoveel geld gehaald is.Daar zal Senesi ook niet beter van gaan spelen.

17 oktober 2019 om 15:15

Feyenoord is niet bij machte om een speler te halen voor 7.3 miljoen en hem te laten banken. Kritiek komt er toch wel, is er al, en die kritiek word door velen gedeeld op de Feyenoord fora. Jouw cluppie kan dat wel bij Marin voor 12.5 mln, wij niet.

17 oktober 2019 om 15:35

@lawpi nu hij op de bank zit is er ook de discussie waarom hij voor zoveel geld gehaald is dus wat is het verschil?

17 oktober 2019 om 15:58

Japie , het verschil is dat als hij zich eenmaal heeft aangepast dat ie beter zal presteren. Mocht hij gelijk voor de Leeuwen gegooid worden dan is de kans natuurlijk groter dat ie minder goed presteert , en dan sta je al met 1-0 achter als Senesi zijnde zonder uberhaupt een eerlijke kans gekregen te hebben om je aan te passen.

17 oktober 2019 om 16:50

Precies wat ik dacht japie, de uitkomst is het zelfde dus kan je hem beter laten spelen!

17 oktober 2019 om 16:53

Ach als hij zo goed als iedereen zegt dan past hij zich zo aan. en wanneer is het goed om voor de leeuwen gegooid te worden? na de winter stop? volgend seizoen. Nu wordt het gegooid op aanpassen hoiu toch op man dit zijn broodvoetballers als die in het veld staan gaan ze gewoon voetballen, klaar. geneuzel!

17 oktober 2019 om 17:28

Ajax33*. Vertel jij het Jaapie? Wij zijn er inmiddels klaar mee. Die man heeft het talent om elke keer de verkeerde spelers op te stellen/wisselen.

17 oktober 2019 om 15:24

Jaap vertelde op 2 augustus jl. precies het tegenovergestelde wat jij nu roept. Ga maar naar het twitteraccount van Feyenoord : Stam over het aanvoerderschap: ‘Er zijn meerdere spelers die de band kunnen dragen’. Hij maakt er geen punt van en vind het een formeel iets. Het is dus iets anders.

17 oktober 2019 om 16:48

Klopt. Maar in een interview kort terug gaf hij aan dat Ié blijft staan door z'n snelheid en Botteghin, omdat hij de captain is.

17 oktober 2019 om 16:55

Helaas onjuist. Wat je zegt is vaak in de pers voorbij geopperd door verschillende 'analisten', volgers en voetbalkenners maar nooit door Stam zelf. Heb er ook even mijn huiswerk weer voor gedaan en kan echt niks vinden. Alleen dat anderen dit roepen.

17 oktober 2019 om 17:29

LoYol heeft gelijk Angelo. Iedereen heeft dit gezegd behalve Jaap.

17 oktober 2019 om 18:44

Mijn fout heren, heb het dan iets te makkelijk overgenomen.

Zeker nog niet afgeschreven, maar denk dat deze jongen nou niet vergeleken moeten worden met Martinez en Nico, heb hem nu een paar keer zien ballen die Senesi ook bij het argentijns elftal..maar hij is zeker niet van dezelfde klasse als die andere twee.miskoop nog niet.. maar zal zeker met de tijd waarde hebben voor Feyenoord..

17 oktober 2019 om 14:59

Hoe kun je hem beoordelen op een paar wedstrijden? Geef hem een half jaar de tijd en je weet of hij van dezelfde klasse is.

17 oktober 2019 om 15:07

AC-milan vergelijkt hem met Martinez (en Tagliafico), dat moet op zich kunnen toch? Zijn in dezelfde transferperiode gehaald, uit hetzelfde land, zijn ongeveer even oud (martinez iets jonger) en kunnen op vergelijkbare posities spelen. Op dit moment kun je dan uit die vergelijking best de conclusie trekken dat de een minder is dan de ander, waarbij niets gezegd wordt over potentieel.

17 oktober 2019 om 15:47

Heeft die dan ook duels gezien in de argentijnse competitie? Want juist volgens sommige was senesi een groter talent dan martinez.

17 oktober 2019 om 16:56

@ arsenal nou waarom speelt Martinez dan wel van het begin op een hoger niveau en Senesi niet, dat hele aanpassen is geneuzel. Het bewijs loopt 2x bij Ajax. Als het goed is is het goed kwaliteit staat er gewoon. Waarom de twijfel?

17 oktober 2019 om 15:13

Als die Senesi bij de Argentijnse selectie zit, moet hij zeker meekunnen in de Eredivisie.maar de ene speler heeft net even wat meer tijd nodig om te acclimatiseren. Geef hem die tijd. Dat men hem nu al wil betitelen als miskoop staat voor de voetbalgekte van tegenwoordig....verder is Opa Piet ook al Zuid Amerika voetbalexpert.... Als een speler van waar dan ook getransfereerd wordt naar Europa, heeft Piet hem al gezien en zo goed als ontdekt. Wanneer komt Opa Piet eens met namen van 16/17-jarigen die Nederlandse clubs eens zouden moeten halen. Het is altijd achteraf bij hem.....

17 oktober 2019 om 15:36

Ik begreep sowieso al niet waarom men daar blindelings vanuit ging. Hoe pijnlijk het ook klinkt voor supporters, maar als hij in dezelfde klasse zat als die twee, had Ajax of misschien PSV hem wel gehaald, al is dat natuurlijk geen concreet gegeven. Het kan overigens ook goed zijn dat hij een aanpassingsperiode nodig heeft of moeite heeft met de communicatie. Laten we eerst maar eens zien hoe die jongen het doet als hij eenmaal vaker gaat spelen.

Als Senesi de volgende wedstrijd nog steeds niet op het wedstrijdformulier staat ipv Botteghin heeft Stam zijn brevet van onvermogen getekend. Slechter kan het namelijk nooit worden.

17 oktober 2019 om 15:05

Jij hebt makkelijk praten. Misschien ziet Stam Senesi wel dagelijks op de training en denkt hij van deze kerel kan er echt helemaal niks van! En hij begrijpt niks van wat we hem opdragen.

17 oktober 2019 om 15:36

Dat is een horrorscenario waar ik niet aan wil denken. Alhoewel het wel des Feyenoords zou zijn.

17 oktober 2019 om 15:59

LawPI. Lijkt me niet. Als je bij het Argentijnse elftal zit, moet je zeker in de Eredivisie meekunnen. Stam begrijpt er gewoon vrij weinig van en is te laf om zijn aanvoerder ernaast te zetten.

17 oktober 2019 om 15:09

Als het toch niet slechter kan worden zet je toch de CB van de U15 er in?

17 oktober 2019 om 15:35

Ja maar dat had je je dan moeten bedenken voordat je €7 miljoen over de toonbank slingerde.

Lekker heel je kapitaal over de toonbank gooien voor een speler die je niet gebruikt, omdat botteghin er in staat.

Natuurlijk schrijf je hem nog niet af. Hij is hier pas net in Nederland en Stam zal vast een goede reden hebben om hem nog niet in te passen. Deze jongen komt vanzelf het elftal in, komt helemaal goed.

17 oktober 2019 om 15:21

Uiteraard heeft een trainer altijd een goede reden.... Maar menig supporter wil hem in actie zien ipv Botteghin. Maar Jaap heeft Botteghin aanvoerder gemaakt, 'niet zo slim' en kiest dus voor oude garde. Hiermee zeg ik niet dat die jongen wel of geen aanpassingsproblemen enz heeft maar we kennen Jaap inmiddels, zo ook jij bij Ajax

17 oktober 2019 om 16:08

Misschien is het inderdaad bescherming: Feyenoord zwalkt op dit moment en dan kan je niet van een nieuwe speler verwachten dat hij het hele elftal op sleeptouw neemt. Dat laatste klopt ook. Maar door hem niet in te brengen roep je juist vragen op bij de supporters: waarom speelt hij niet? Ik denk niet dat de supporters denken dat hij het elftal wel zal redden. Het zou al geweldig zijn als hij voor rust in de verdediging zou zorgen. Lijkt mij althans. Ergo, tenzij hij geblesseerd zou zijn of zelf niet zou willen spelen, kan ik eigenlijk geen goede reden voorstellen waarom hij niet speelt.

17 oktober 2019 om 16:32

Had al ergens aangegeven dat het wel met één of ander te maken heeft, taal of, maar dit kan je niet verkopen. Je haalt een cv van 7+ mln en geeft voorkeur aan een 32 jarige die zo traag is als dikke stront... was vd week nog even langs geweest en zag hem niet hinkelen of op krukken dus hou ik het maar bij aanpassingsproblemen zoals zo velen, echter de supporters 'worden nerveus'. Logisch gevolg van... ps, er zal vast wel ergens iemand in Rotterdam rondlopen die zijn taal spreekt, 89 nationaliteiten in Rotje.

17 oktober 2019 om 17:09

Ik ben er ook van overtuigd dat hij het goed zal doen. Sowieso beter dan hoe het nu gaat. En daarom begrijp ik niet waarom Stam hem niet durft op te stellen. Maar aan de andere kant: kijk naar wat een verschil in land, taal en cultuur kan doen met een speler als De Ligt. Misschien is Stam daarvoor bang?

17 oktober 2019 om 17:36

Verschil met Mathijs is dat hij op een andere positie speelt en veel defensiefer moet staan en 'anders' moet spelen? Zou Jaapie m in de spits op willen stellen vraag ik me meteen af zal echt wel zitten in het aanpassen van land, taal, spel en tacktiek maar het kan nooit slechter gaan met hem dan hoe het momenteel gaat. Er zijn bar weinig automatisme herkenbaar onderling en als ze lijken te gaan voetballen dan is het voor een kwartiertje en het is weer over en uit.

Wat ik vooral niet snap, is wat er in hemelsnaam met Botteghin is gebeurd. Die was super solide in het kampioensjaar, maar de laatste tijd zakt hij steeds dieper het moeras in, lijkt wel. Echt zonde, hij was op een gegeven moment zelfs in beeld bij het Braziliaanse nationale elftal. Maar goed, Ié maakt ook best veel fouten. Als Stam Botteghin persé wil laten staan, kan hij eerst twee wedstrijden Senesi en Botteghin proberen, en daarna Botteghin uitfaseren wanneer Ié daar op de trainingen aanleiding voor geeft. Dan maak je Fer gewoon captain.

17 oktober 2019 om 15:30

Botteghin is inmiddels ook alweer 32 jaar. Niet elke verdediger is dan nog in z'n beste doen. Botteghin speelt nu al meer dan anderhalf jaar niet goed en dan is het niet onrealistisch om te denken dat hij in de herfst van z'n carriere is beland en dat er sprake is van een neerwaartse spiraal. Hij is nooit een hele geweldige verdediger geweest en als er dan sprake is van een verval, heb je aan ervaring ook niet meer bijster veel.

17 oktober 2019 om 16:11

Dat komt omdat Botteghin nu de leiding achterin heeft gekregen. Waar v/d Heijden met zijn voetballende vermogen de lijnen uitzette de voorgaande seizoenen heeft Botteghin die kwaliteit niet. Daarnaast heb je Ie er naast staan die enthousiast is en daardoor veel fouten maakt. Botteghin heeft aansturing nodig maar is sinds dit seizoen de persoon die alles moet aansturen en op z'n plek zetten. Hij is daarom ook geen geschikte aanvoerder. Ik zou het achterin met het voetballende vermogen van v/d Heijden en de Argentijnse mentaliteit van Senesi proberen.

17 oktober 2019 om 16:49

Dat zou goed kunnen werken, maar zit je dan niet met twee linkspoten centraal? Of haal ik nu wat door de war?

17 oktober 2019 om 17:32

v/d Heijden is in principe 2 benig.

Men moet natuurlijk ook geen wonderen verwachten van een centrale verdediger. Mits hij daadwerkelijk een goed talent is, zal hij hooguit de verdediging wat stabiliseren. Echter is er natuurlijk wel meer mis met de huidige selectie van Feyenoord.

17 oktober 2019 om 15:33

We verwachten geen wonderen Sirius, maar er word een dure CV aangetrokken met een reden. Gezien Botteghin op zijn plek speelt, Botteghin aanvoerder is wie Stam er niet uit haalt... We houden het maar op aanpassingsproblemen.

17 oktober 2019 om 15:38

Daar gok ik het ook op. Wellicht dat hij nog moeite heeft met communiceren of heeft hij gewoon even nodig om zich aan te passen in Nederland.

Ik snap wel dat die jongen even moet acclimatiseren, maar het grote nadeel is; hoe langer je wacht met hem in te zetten, hoe langer hij geen fatsoenlijke wedstrijd gespeeld heeft... Hij raakt om deze manier steeds verder verwijderd van wedstrijdritme.

Ajax heeft de duurdere Neres ook een dik half jaar laten wennen aan Nederland en de manier van spelen. Hij speelde eerst in de eerste divisie toen met jong Ajax en kijk nu eens wat hij bereikt heeft. Senesi heeft gewoon ook wat tijd nodig om aan te passen. Dat gaat helemaal goed komen

17 oktober 2019 om 15:47

Dat heb je niet helemaal goed. David Neres kwam in januari 2017 bij Ajax en speelde in dat seizoen nog steeds 8 Eredivisie wedstrijden (497 minuten) en slechts 4 wedstrijden bij Jong Ajax (269 minuten). Neres hoefde nauwelijks te wennen en stond er al relatief snel.

18 oktober 2019 om 10:21

Die jongen werd al heel snel afgeschreven en kon pas laat zijn gelijk halen. Ajax was voorzichtig met hem

Johan Cruyff zou gezegd kunnen hebben: Een voetballer kan alleen slagen als hij wordt opgesteld!

Iedereen heeft zn mond vol over Senesi omdat hij 7+ miljoen gekost heeft. Maar ik zou me meer zorgen maken over Ié want die heeft op geen enkel moment nog laten zien dat hij wel het niveau van Feyenoord aan kan..

Ja want Edgar Ie en Botteghin doen het zo geweldig. Ik heb nu al het idee dat Senesi beter is dan die 2 en niet omdat ik heem zo vaak heb zien spelen, maar dat heb ik wel met Ie en Botteghin en dat is gewoon dramatisch slecht.

Zijn we goed in hier in Nederland spelers afschrijven. Andere taal, cultuur, continent kom op he. Als hij goed genoeg is komt hij er op korte termijn echt wel in of als ze nu weer wat wedstrijden verliezen ook wel.

Je kan ook naar die andere aankoop van Ajax kijken (magallan) en dan kun je hem wel afschrijven. Het is maar net welke perceptie je hebt. In die ene helft tegen FC Emmen kwam Senesi ook meer over als een Magallan, dan als een Martinez of Tagliafico. Nee, je hoeft Senesi nog niet af te schrijven. Echter zegt het natuurlijk wel iets dat hij nog niet in aanmerking komt voor meer speelminuten, terwijl zijn concurrentie ook geen denderende indruk maakt.

Stam is een van de beste verdedigers van de wereld geweest. Werkt elke dag samen met die jongen. Die kan prima beoordelen of hij goed genoeg is. Ik krijg hier een slecht gevoel over. Speelde maar een wedstrijd en was dramatisch. Kennelijk kan hij op de training ook niet overtuigen. Voor Feyenoord een dure gok en een wijze les. Dachten de jackpot binnengehaald te hebben. Beter dan Martinez zou bij zijn. Nou die stond er meteen. Waarom waarom overkomt dit soort dingen Feyenoord altijd. Zagen Ajax met Nico en Martinez twee toppers komen maar vergaten Magallan. Maar goed laten we hopen dat die jongen zich de komende tijd goed ontwikkeld. Want als Bottigin je op de bank houd...

Het is toch logisch dat dat je niet alle Argetijnen over een kam scheert . Je moet niet gaan generaliseren .
Het is ook niet makkelijk om binnen te komen in een team dat niet draait en bij een club waar niet alles op orde is. Ook al kost je 7 miljoen , dat zegt tegenwoordig ook niet veel

Hij is simpelweg niet goed genoeg. Ik weet dat hij maar één wedstrijdje inviel en dat je niet echt een mening kan geven op basis daarvan maar we kunnen allemaal stellen, als je voor 7 mil gekocht ben en een trainer zet jou niet zonder twijfel basis, dan ben je gewoon niet goed genoeg. Een fout van onze incapabele technische directeur die totaal geen verstand van zaken heeft.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren