Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Van Hanegem haalt uit naar Feyenoord en fileert ‘aankoop uit Madurodam’

Laatste update:

Willem van Hanegem is teleurgesteld over de gang van zaken bij Feyenoord. De club beleeft vooralsnog een tegenvallend seizoen en de zomerse aankopen maken de verwachtingen vooralsnog niet waar. Spelers als George Johnston, Liam Kelly en Marcos Senesi werden naar De Kuip gehaald, maar hebben nog altijd geen plek in het elftal van trainer Jaap Stam. Van Hanegem is bij Goedemorgen Oranje van FOX Sports kritisch op de clubleiding en de nieuwe spelers die tot dusver niets hebben toegevoegd aan Feyenoord.

Edgar Ié werd aangetrokken en heeft Jan-Arie van der Heijden vervangen in het centrum van de verdediging. Voor Senesi werd circa zeven miljoen euro neergeteld, maar Stam geeft nog altijd de voorkeur aan Eric Botteghin. "Wij hebben een Braziliaan - hartstikke aardige jongen - maar de enige Braziliaan ter wereld die niet kan voetballen", zegt Van Hanegem, die niet gelooft dat Senesi er niet in staat vanwege communicatieproblemen. "Wat interesseert het mij nou? Als spreekt hij Hebreeuws, het gaat er toch om of hij een goede voetballer is? Als ik er één van 7,5 miljoen koop, dan stel ik hem op."

Van Hanegem plaatst zijn vraagtekens bij het beleid en snapt niets van de komst van Johnston. “Daar heeft Kuyt voor gezorgd. Als we nou eerlijk zijn; dan ga je die gozer kopen… Hij belt naar Gerrard, want dat is een vriend van hem, en die zegt: die is goed, die moet je nemen. Waarom neemt hij hem zelf dan niet bij Rangers? Dat begrijp ik dan niet”, aldus Van Hanegem, om vervolgens af te rekenen met de komst van Liam Kelly. "Stam die heeft er dan een gekocht uit Madurodam, die is een meter vijftig. Als je die jongen op het grote veld ziet lopen, dan denk ik: hij weet de uitgang niet."

Van Hanegem had graag gezien dat na het vertrek van Jan de Jong nog meer bestuurders de club achter zich hadden gelaten. “Toen met Jan de Jong hadden ze allemaal schoon schip moeten maken. Een heleboel van die koekenbakkers eruit”, doelt Van Hanegem op het bestuur. De Kromme, die aangeeft dat hij graag AZ-bestuurders Robert Eenhoorn en Max Huiberts bij Feyenoord had gezien.

Ook over Sjaak Troost is Van Hanegem niet te spreken. “Ik werd bij de reünie op mijn schouder getikt door Sjaak Troost: Ik ga je bellen. Dan moet je wel opnemen en dan moet je komen. Hij moet nog steeds bellen. Als je geen geld hebt om te bellen dan moet je het zeggen, dan schiet ik het voor. Maar hij hoeft mij helemaal niet te bellen. Waarom? Ik weet zelf wel of het goed of slecht is”, besluit Van Hanegem.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik snap de Kelly aankoop ook niet, is in mijn ogen zelfs minder dan Clasie, en die 2 kan je redelijk goed met elkaar vergelijken.

Waarom zou het AZ bestuur in hemelsnaam naar Feyenoord willen. Wij hebben een betere jeugdopleiding, meer geld, een eigen stadion en een selectie met potentie. Als we de basiselftallen van de vijf jeugdlichtingen van Oranje (Onder-17, Onder-18, Onder-19, Onder-20 en Jong Oranje) erbij pakken, komen er van de 55 spelers er dertien van Ajax en dertien van AZ. Feyenoord levert er vijf en PSV slechts twee. Het stadion 50.000 vs 17.000 gaat ook op de schop. 20.000 tot 22.000 wordt genoemd. Dus ik zie niet waarom je van AZ naar Feyenoord zou willen.

13 oktober 2019 om 12:59

Omdat AZ geen Feyenoord is, hoeveel berekeningen je er ook op los laat.

13 oktober 2019 om 14:58

Dat argument werkt twee kanten op hè. Persoonlijk zou ik AZ boven Feijenoord kiezen. Al die jaren terug is prima, maar het heden en de toekomst is en lijkt niets.
AZ doet het goed en heeft potentie. Al is het maar door de supporters die AZ heeft en bij Feijenoord 'de paar' supporters het vaak verpesten.

13 oktober 2019 om 15:13

Onzin. Dat argument werkt maar een kant op. AZ is geen Ajax. Nu niet en in potentie niet. Feyenoord daarentegen is zeker in potentie gelijkwaardig aan Ajax. Kijk wat 10 jaar goed beleid bij Ajax bewerkstelligt heeft. Datzelfde kan ook gebeuren bij Feyenoord met goed beleid en een paar meevallers.

13 oktober 2019 om 15:48

Dat feyenoord in potentie gelijkwaardig is aan Ajax is ook onzin.. Feyenoord is in potentie de tweede club van Nederland. Niks meer en niks minder.

13 oktober 2019 om 12:59

Waarom in hemelsnaam? In Feyenoord zit veel meer potentiële groei. AZ zit dalijk zo goed als aan z'n plafond.

13 oktober 2019 om 13:20

Ik mag het hopen voor jullie maar waar baseer je dat op? Ik hoor namelijk al een jaar of 20 lang dat Feyenoord de weg omhoog weer gaat vinden maar jaar in jaar uit blijkt het tegendeel waar. AZ heeft een hele sterke basis staan op het moment en bouwen hier verder aan. Ik acht de kans op succes bij AZ de komende jaren hoger in dan Feyenoord.

13 oktober 2019 om 13:23

Waarom zit AZ dalijk zo goed als aan z'n plafond? Alkmaar is een redelijk grote stad, ze hebben een uitstekende jeugdopleiding en het stadion is in de toekomst prima uit te bouwen. Ze hebben nu de pech gehad dat het dak deels is ingestort en ze daardoor even klem zitten, maar als dat straks opgelost is hebben ze gewoon een hartstikke mooie plek! AZ speelt leuk voetbal, lijkt op het jonge broertje van Ajax en is zeer populair onder neutrale fans. AZ heeft alles om een grote club te worden! Uiteraard zal dat niet vanzelf gaan. Zoiets kost veel tijd. Maar ik ben er van overtuigd dat AZ in de toekomst uit kan groeien naar de grootte van Feyenoord. Feyenoord zie ik jaarlijks stappen achteruit zetten, terwijl AZ er ondanks de Scheringa crisis weer helemaal bovenop lijkt te komen. Feyenoord? Die zijn alleen maar bezig met dat nieuwe stadion, terwijl ze geen eens geld hebben! Sorry, maar dat vind ik zeer slecht beleid. Ze kunnen beter eerst naar de selectie kijken en zorgen dat er weer potentie op het veld komt te staan. Ajax had ook geen geld, maar haalde jonge spelers als Eriksen, Dolberg, en Milik voor een fooi op en verkocht ze voor vele miljoenen door. Op die manier bouw je kapitaal op en kun je uiteindelijk naar een nieuw stadion gaan kijken, maar op dit moment is dat toch zwaar onverantwoord? Geef mij dan maar AZ, die met een keurig jeugdbeleid en een veel keinere fanbase toch een betere selectie dan Feyenoord neer kunnen zetten en ook nog eens jaarlijks flinke winst maken. De club groeit en groeit. Terwijl Feyenoord beetje bij beetje in elkaar stort. Hã©ã©l erg zonde, want met een beter beleid zit er bij Feyenoord inderdaad veel rek in. Een slapende, zieke reus, die door onkunde de nek om wordt gedraaid.

13 oktober 2019 om 13:33

Ik zou niet weten waarom Feyenoord veel meer potentiele groei heeft dan AZ. Ik denk juist eerder dat het andersom is. Als AZ zo doorgaat met het beleid zullen ze de komende jaren boven Feyenoord eindigen. En als Feyenoord zo doorgaat moet het uitkijken dat ze zichzelf niet de nek omdraaien.

13 oktober 2019 om 14:16

Tuurlijk heeft een club als Feyenoord meer potentie dan AZ. Feyenoord is in naam groter, net als dat Ajax in naam groter is dan Feyenoord. Dat zal altijd zo blijven, ook wanneer prestaties minder zijn in een periode. Maar uiteindelijk zal Feyenoord altijd meer geld binnen halen in sponsors, inkomsten van fans etc etc. Daarnaast de plannen voor een nieuw stadion. Allemaal zaken die niet in cijfers of berekeningen zijn uit te drukken. Maar pak voor de grap eens de toeschouwers aantallen van alle Nederlandse stadions en zet die in volgorde van groot naar klein. Met Feyenoord als uitschieter krijg je een realistische rangschikking. Daarom zit er in Feyenoord meer potentie. Maar dat is uiteraard geen garantie dat het de komende 5 jaar beter gaat.

13 oktober 2019 om 14:20

Omdat AZ nog steeds maar werkt met een begroting van 25,5 miljoen euro. Dat is bij lange na niet genoeg om een club als Feyenoord structureel aan te vallen. Om het even in perspectief te zetten: FC Twente werkt met een begroting van 23 miljoen euro en die hebben een laag spelersbudget, flinke schulden enzovoort. AZ opereert in het klein en dan ben je volledig afhankelijk van factoren. Bij Feyenoord kan het eigenlijk niet slechter op dit moment, terwijl het bij AZ eigenlijk niet beter kan.

13 oktober 2019 om 14:22

@denn01 - Feyenoord heeft een veel grotere achterban, een veel grotere historie, een enorm draagvlak en waarschijnlijk over een aantal seizoenen een hypermodern stadion. De enigste reden dat Feyenoord eronder staat, is sportief beleid en dat kan razendsnel weer omslaan. Buiten dat is Feyenoord in alles veel groter.

13 oktober 2019 om 16:44

Feyenoord haalt niet meer geld binnen dan AZ. AZ verkoopt veel duurdere spelers. En dat veranderd de komende jaren niet.

13 oktober 2019 om 13:31

Omdat Az hoe leuk nu ook ze helemaal niets voorstellen in de voetbal wererld.ja ze hebben het nu beter voor elkaar dan bij Feyenoord , zo eerlijk moet je zijn.maar veel meer word het niet.die mogelijkheden heeft Feyenoord natuurlijk wel.nu is ook een mooi moment om in te stappen, je kan het echt naar je hand zetten.

13 oktober 2019 om 13:37

Ik snap dat het vervelend is als een concurrent jouw spelers of (zoals in dit geval) bestuursleden als de juiste mensen ziet en daarin geïnteresseerd is. Niks vreemds aan.en alten we eerlijk wezen, AZ doet het hartstikke goed, maar is kwa uitstraling en allure geen topclub. Het zal nooit meer worden dan bijvoorbeeld enkele jaren terug een FC Twente, een prima regionale/provinciale club en daar mag je meer dan trots op zijn. Maar je hebt geen landelijke uitstraling, laat staan ook internationaal een naam.neemt niet weg dat ze heel goed bezig zijn daar in Alkmaar, daar kan Feyenoord nog veel van leren … en daarom die interesse.

13 oktober 2019 om 13:57

Jullie daar in Alkmaar leven echt in een waanwereld, al jaren hetzelfde riedeltje dat AZ qua club niks onderdoet voor Feyenoord, maar elk jaar weer de deksel op jullie neus. Feyenoord zal altijd 10x groter zijn dan AZ, het gaan nu even stroef bij ons, maar ook dat komt uiteindelijk weer goed. Alkmaar zal als stad ook nooit kans maken tegen Rotterdam..

13 oktober 2019 om 14:20

Klopt. Wij AZ fans leven met het waanidee dat wij een topclub zijn omdat we 1x kampioen zijn geworden in de 21e eeuw. Bij AZ loopt het soms ook stroef. Maar als je in de laatste 11 seizoenen 7x bij de eerste 4 eindigt en 4x boven Feyenoord bent geëindigd ben je denk ik inmiddels wel een concurrent van elkaar. Denk je niet?

13 oktober 2019 om 16:54

Ik haal je uit je droom, er zijn vrij weinig Feyenoorders die Feyenoord als topclub zien, dat is iets wat de media constant roept.. Ook al eindigt AZ de komende 3 jaar boven Feyenoord, dan nog zal Feyenoord in alles een grote club, en Rotterdam een grotere stad zijn.

13 oktober 2019 om 19:09

De stad Rotterdam vind ik persoonlijk de grootste en mooiste stad van Nederland. Ik woon er namelijk zelf. Maar dat staat los van mijn visie op Feyenoord (of Sparta en Excelsior). Ik vind Londen ook een veel grotere stad dan Manchester of Berlijn dan Munchen of Rome dan Turijn. De potentie van een club wordt bepaald door wat de gek ervoor geeft. In het moderne voetbal gelden sentimenten niet, maar enkel keiharde pecunia en media exposure. Dat Feyenoord nu meer exposure heeft dan AZ is wel duidelijk, maar dat is geen garantie voor over 10 jaar.

13 oktober 2019 om 14:17

Omdat Feyenoord veel meer potentie heeft dan AZ en in alles groter is. De waan van de dag regeert als je dat niet inziet. Feyenoord is momenteel slachtoffer van het eigen beleid, maar zoiets kan razendsnel omslaan als ze mensen met kennis aantrekken.

13 oktober 2019 om 14:26

Az is een mooie club, maar wel een provincieclub. Feyenoord heeft veel meer potentie en een landelijke achterban. Dat AZ meer geld heeft, is baarlijke nonsens Feyenoord heeft een begroting die 3 keer zo hoog is als die van AZ. Feyenoord heeft over een paar jaar de beschikking over een stadion met nog meer toeschouwers dan nu (65.0000) en een begroting die zelfs vier keer zo groot is als die van AZ. Een bestuurder kan met Feyenoord op termijn dingen bereiken die bij AZ nooit zullen kunnen. Op dit moment heeft AZ een selectie die veel meer potentie heeft dan die van Feyenoord, maar nog meer dan Ajax is AZ niet in staat om die bijeen te houden. Het succes van AZ is niet meer dan een momentopname, bij Feyenoord is het op termijn mogelijk om duurzaam iets op te bouwen, iets dat bij AZ volstrekt onmogelijk is. Daarvoor is de club en haar achterland simpelweg te klein. Het verschil is op dit moment vooral dat AZ betere bestuurders heeft dan Feyenoord, maar Eenhoorn is een Rotterdammer en Feyenoordman en het is dan ook al lang niet meer de vraag of die naar Feyenoord gaat, maar wanneer. Als Feyenoord er ook in slaagt om een fatsoenlijke organisatie op poten te zetten, is AZ gezien en ziet men Feyenoord in Alkmaar alleen nog maar terug als de clubs tegen elkaar moeten spelen.

13 oktober 2019 om 19:03

@ scepticus het orakel van vz. Begrijp ik jou goed dat je zegt dat het baarlijke nonsnes is dat AZ meer geld heeft dan Feyenoord omdat de Rotterdammers een 3 tot 4 x hogere begroting hebben dan AZ? Sinds wanneer kan je aan de begroting zien hoeveel geld een club heeft? Dat mag je me wel eens vertellen want ik heb daar nog nooit van gehoord. Als een bestuurder van Feyenoord op termijn dingen kan bereiken die bij AZ nooit zullen gebeuren, waarom doen ze dat dan niet?

13 oktober 2019 om 15:19

Omdat mensen een uitdaging willen. AZ zal nooit verder komen, terwijl je van Feyenoord wel iets kan maken dat kan concurreren met Ajax.

13 oktober 2019 om 15:26

Haha ik weet nog hoe sommige twente supporters praatte na hun kampioenschap... AZ is op dit moment wellicht beter (gelijkwaardig) en hebben een prima jeugd. Maar wat er ook gebeurd AZ komt de eerste 50 jaar niet eens in de buurt bij een club als Feyenoord.

13 oktober 2019 om 15:51

Als je op mij doelt; dat een aantal FC Twente supporters 9-10 jaar geleden iets hebben geroepen gaat mij er niet van weerhouden om een mening te geven. Ik kan alleen voor mezelf spreken, niet voor een ander...

13 oktober 2019 om 17:09

Klopt. Over de afgelopen 50 jaar heeft Feyenoord 6 landstitels en AZ er 2. Niemand beweert ook dat AZ een grotere geschiedenis heeft dan Feyenoord. Maar welkom in het moderne voetbal. Van de 25 prijzen die Manchester City in haar 139 jarige bestaan heeft gewonnen komen er 13 uit de laatste 8 jaar. Romantiek bestaat niet meer in het moderne voetbal. Het draait om geld. Je leeft nog in de jaren 70 als je denkt dat de geschiedenis van een club ook de toekomst bepaalt.

13 oktober 2019 om 16:17

Omdat Feyenoord ondanks dat AZ nu hoger staat een veel en veel grotere club is en altijd weer komt bovendrijven en qua grote en uitstraling meer gelijkwaardig aan Ajax dan AZ ooit zal worden , Feyenoord zal imo altijd een topclub blijven zoals het nu gaat blijft het echt niet hoor .

13 oktober 2019 om 17:02

Wel interessant dat bij discussies over Feyenoord uitgerekend jij Ajax er bij betrekt. In 1 ding zijn AZ en Feyenoord in ieder geval al wel gelijkwaardig, dat is dat ze allebei jou vergelijkingen met Ajax doen uitlokken. Al vrees ik dat er in dat geval nog 33 Nederlandse profclubs aan die beschrijving voldoen.

Ach met Feyenoord is het altijd hetzelfde. Hoge verwachtingen en tegenvallende prestaties.
Van Hanegem moet nu niet blijven zeuren om één telefoontje dat ie niet heeft gekregen. Weet ie zelf niet hoe die bellen? Oh nee daar is natuurlijk teveel een legende voor. Zielig gewoon

13 oktober 2019 om 13:04

Tegenvallende prestaties? Na het dramaseizoen van 2010/11 is Feyenoord elk jaar top 4 of hoger geëindigd en dat is gewoon normaal gezien de begroting.

13 oktober 2019 om 13:20

@leicester een beetje goedkoop vind ik deze reactie. Willem is de Sjaak Swart van Feyenoord. die man eet, slaapt en ademt Feyenoord. het doet voor hem net als voor ons als supporters pijn om te zien in wat voor staat Feyenoord zich verkeerd. de man zegt hier overigens ook alleen maar dingen die hout snijden dus zijn kritiek en teleurstelling over het beleid bij Feyenoord zijn imo volledig terecht

13 oktober 2019 om 13:32

Als WVH zo van Feyenoord houdt dan was ie allang ingestapt en had niet als een klein verwend jongetje zich gedragen en dat doet de man jaren. Verstand van voetbal heeft hij, dat is wel duidelijk, maar hij staat graag commentaar te geven maar voegt zelden of nooit de daad bij het woord. Zoals Cruyff bij Ajax na lang weken en wegen wel heeft gedaan

13 oktober 2019 om 13:46

@japie: je weet als Feyenoord supporter ook wel dat Willem al diverse functies binnen de club heeft gehad, en dat hij door diverse mensen ook tegengewerkt is, net zoals zijn compagnon Wim Jansen. Deze laatste wilde eigenlijk het Cruijff model binnen Feyenoord introduceren, dus investeren in voetbal, voetballers, een goede opleiding, omstandigheden creëren voor topvoetbal etc. Helaas, ook Jansen moest het veld ruimen en nu zitten we met de troep van incapabele mensen opgezadeld.daarnaast zei Koeman tijdens zijn trainerschap ook dat Feyenoord professioneler moet worden met de gehele organisatie.

13 oktober 2019 om 13:50

@fr_ronnie helemaal mee eens. ipv dat je wat met de expertise en clubliefde van deze oer Feyenoorders doet zijn er een stel bobo's aangesteld die de boel mochten runnen en niet eens affiniteit met Feyenoord hadden. kijk naar Ajax waar oud spelers als Vd Sar en Overmars de boel runnen. die kennen de clubcultuur en weten wat goede spelers zijn of niet. die kennen het belang van een goede scouting. zo een model had Feyenoord ook kunnen introduceren maar in Rotterdam Zuid vonden ze mensen als Van Geel en Sjaak Troost blijkbaar capabeler als mensen als Van Hanegem en Wim Janssen en zo zullen er wel meer oud Feyenoord spelers zijn die als uithangbord van de club konden dienen en kijk hebben op het spelletje

13 oktober 2019 om 14:09

Dan vraag ik mij af waar al die oud feyenoorders zijn, want Troost (wel een oud Feyenoorder) is de enige. Ik hoor niks van een Wijnstekers, Houtman of latere spelers als van gastel, Pouwe en van Wonderen iets zeggen over de club. Ik weet het, van gastel en Wonderen hebben een mooie baan nu. Maar kom op, de club die jou groot gemaakt heb mag je best iets terug geven. En ik denk dat er zat oud-spelers zijn die de capaciteiten hebben.

13 oktober 2019 om 14:42

Maar waarom moet Feyenoord perse Ajax kopiëren met beleid? Psv doet dat toch ook niet? En toch slaagt Psv er wel in om Ajax erg goed partij te bieden in de strijd om de kampioenschappen en zelfs vaak erin slaagt om zelf kampioen te worden. Feyenoord zou dus ook ervoor kunnen kiezen om meer het beleid van Psv te gaan kopiëren of zelf gewoon met innovatief beleid te komen.

13 oktober 2019 om 16:21

@ FR Ronnie, van Geel heeft ook bij Feyenoord gevoetbald.wie zouden ze moeten vervangen?bij Ajax is het ook moeilijk geweest, verder de mensen, die nu bij Ajax zitten, zijn ook uitgekotst.nu ze succes hebben, is dat opeens verdwenen.er zijn oud spelers binnen de club, maar niet iedere functie si zomaar gevuld.extern kapitaal binnen krijgen, heeft zo ook zijn gevolgen, zie het verleden.de beste trainers zijn ontslagen.de beste ministers zijn bekritiseerd.een plan, kan in de werkelijkheid ook anders uitpakken.maar goed, veranderingen kosten tijd, je kan niet alle kennis gelijk overboord gooien.het elftal loopt nog niet, maar ik heb er geloof in.het duurt alleen nog even, voor dat ze weer op plaats 3 staan, maar voor de winterstop, moet dat mogelijk zijn.

13 oktober 2019 om 13:42

@leicester: Willem heeft in het verleden natuurlijk al een paar keer bij Feyenoord de helpende hand verleend, als hulptrainer, trainer en praatpaal. Ook met zijn maatje Wim Jansen.en als dan de TD zegt dat je een belletje krijgt, dan ga je hem niet bellen natuurlijk. Het belletje ligt dan bij die TD, die blijft in gebreke. Misschien zijn er wel mensen binnen club die WvH niet graag binnen zien worden gehaald. Het heeft ook met ego's te maken, zoals binnen elke club.willen is overigens al 75 jaar, misschien moet hij een jongere oud-speler van feyenoord souffleren en de club opschudden zoals Cruijff bij Ajax deed. Nu is de tijd rijp voor een revolutie binnen de club.

13 oktober 2019 om 13:51

@fr_ronnie alles wat menselijk is was Van Geel vreemd of zo kwam het iig over op mij

13 oktober 2019 om 13:58

Ik had nog het gevoel dat hij goed begon, maar zou hij nou zon "despoot" zijn geweest of was de rest, incl VvF en Gudde', zachtgekookte eitjes. De enige kritiek die je hoorde waren vaak Willems columns in het AD.

Beoordeel een speler niet op hoe hij er uit ziet Willem want ik ken ook n speler uit Madurodam en speelt toevallig in Barcelona en is daarom nog geen koekenbakker . Of was clasie dan soms ook n speler uit Madurodam of omdat hij je oogappeltje was hebben we je daarover natuurlijk nog nóóit over gehoord, hoe bedoel je niet objectief , walgelijk deze opmerking om ff de lachers op je hand te krijgen pfff

13 oktober 2019 om 13:18

@dreetje 888 Kelly komt van een degradatiekandidaat uit het Championship die hem zonder enkel probleem zowat gratis naar Feyenoord lieten vertrekken. hoe goed zal zo een speler dan daadwerkelijk zijn? dat hij bij Feyenoord amper aan speelminuten komt zegt denk ik al genoeg over zijn kwaliteiten want het is nou niet zo dat we bij Feyenoord allemaal geweldige spelers hebben staan op het middenveld

13 oktober 2019 om 13:35

Japie komt weer met wat.kan best zijn dat het niets is maar we hebben het toch echt over de opmerking dat hij zo klein is.bij andere spelers zegt hij daar niets over , reageer dan daae eens op..

13 oktober 2019 om 13:58

@wehave die opmerking over zijn lengte is onnodig idd maar wat hij in essentie in dit artikel zegt is dat hij het aankoopbeleid van Feyenoord niet kan volgen en daar kan ik me wel in vinden

ik ben het volledig eens met Willem. ondanks dat Van Geel weg is lijkt het nog steeds op een ongeorganiseerde puinhoop bij Feyenoord momenteel

13 oktober 2019 om 13:41

Je snapt toch wel dat Willem het over zijn.lengte heeft en.mijn stelling is dat je.hem.op zijn voetbal kwaliteiten mag beoordelen en niet op zijn lengte en doet de puinhoop bij Feyenoord niet ter zake maar jij hebt het alleen daar over of wordt Willem soms heilig verklaard als t om foute opmerkingen gaat

13 oktober 2019 om 13:56

@dreetje888 Willem heeft het toch over het beleid en snapt de aankopen niet die gedaan worden zoals o.a. het halen van deze Kelly? dat is iig wat ik uit het artikel begrijp

13 oktober 2019 om 14:04

Nog stééds kom je niet terug op zijn opmerking over zijn lengte, dan stop ik om je het nog eens te vragen want je draait om de pot heen of heb he je Feyenoord bril nog op

13 oktober 2019 om 14:47

@dreetje888 - Nee, jij snapt de strekking van het topic niet en loopt te bakkeleien over een klein detail dat er met betrekking tot dit onderwerp totaal niet toe doet. Een complete lap tekst over het beleid van de club en wat er allemaal fout gaat en jij kunt het alleen hebben over het feit dat Van Hanegem enigszins disrespectvol omgaat met de lengte van een speler...

13 oktober 2019 om 18:17

@dreetje888 op je andere reactie zei ik al dat die opmerking over Kelly zijn lengte idd onnodig was maar dat Willem voor de rest wel dingen zei waar ik het mee eens was wat betreft het beleid

13 oktober 2019 om 21:35

Ik snap de strekking heel goed maar waarom moet hij z'n verhaal kracht bij zetten en iemand belachelijk maken om zijn lengte terwijl dat niets met de kwestie bij Feyenoord te maken heeft maar leuk wil zijn over de rug van een ander maar dat willen mensen met n Feyenoord bril toch nooit toegeven, dit was onnodig voor het onderwerp vangt slechte beleid bij Feyenoord

13 oktober 2019 om 14:26

Dat krijg je als je de technisch directeur de deur wijst zonder een duidelijk plan te hebben met betrekking tot de toekomst na die technisch directeur. Hij werd abrupt ontslagen en werd interim vervangen door iemand zonder draagvlak, kennis en ervaring in die functie. De man heeft het duidelijk niet voor het zeggen en de club laat z'n sportieve beleid afhangen van de onervaren Kuyt en een zaakwaarnemer die (ondanks wat hij ook zegt) eigenbelangen heeft en daardoor totaal niet objectief kan oordelen wat Feyenoord nodig heeft. Bovendien is de man niet gekwalificeerd om het sportieve beleid van een voetbalclub uit te stippelen.

13 oktober 2019 om 17:10

En dan heft hij het nog niet eens over de spelers die gehuurd zijn , die na dit seizoen weer weg kunnen zijn .dit geeft ook wel weer dat er nog veel water door de Maas zal stromen voordat dit allemaal is opgelost. Dit los je niet op met een nieuw stadion. Ik ben bang dat er nog veel woorden aan vuil worden gemaakt tot dat men eindelijk eens schoon schip gay maken

Dat blijven door huilen van Willem om dat beruchte telefoontje dat er nooit is gekomen begint gãªnant te worden. Ik geef hem wel gelijk dat Feyenoord na het vertrek van de Jong door had moeten pakken en schoon schip had moeten maken...de gehele RVC eruit, op van Bodegom na... Die Koevermans, waarvan men al tig jaren niet weet wat hij nou precies heeft gepresteerd bij Feyenoord, eruit...iedereen zit er puur voor zichzelf, voor eigen belang.. Geen club mensen, geen Feyenoord mensen, geen mensen met verstand van zaken...dat van Geel, van Bronckhorst, de Jong en eerder al die hoofd jeugdopleidingen (grootscholten) zijn vertrokken is natuurlijk een absolute zege maar juist nu had je door moeten pakken door meteen vrijwel iedereen te vervangen... Zonde, kans gemist.

Toen Troost al die nieuwe spelers had gehaald was er een grote hosanna stemming bij de Feyenoord fans en waren er zelfs Feyenoord fans die Feyenoord een serieuze outsider voor de landstitel vonden. Ook moesten Karsdorp en Fer al na 1 goede wedstrijd gelijk Oranje in van deze fans. Nu een anderhalve maand later staat Feyenoord slechts 10e in de eredivisie en worden alle Feyenoord aankopen alweer bekritiseerd. Zijn de Feyenoord fans nog wel tevreden over het aankoopbeleid van Troost vraag ik me af?

13 oktober 2019 om 13:23

@lawpi ik ben een Feyenoorder maar ik ben het helemaal met je eens. Fer en Karsdorp hadden om wisselende redenen al 2 jaar niks meer gepresteerd toen ze naar Feyenoord kwamen en ik hoorde sommige van mijn mede supporters al zeggen dat Feyenoord mee kon doen in de titelstrijd en dat we een klasse beter waren als AZ. ik was het daar toen al niet mee eens en we zien nu ook duidelijk dat dat niet het geval is

13 oktober 2019 om 13:33

Klasse dat jij nog wel objectief kan reageren Japie. Meeste Feyenoord fans als je ze aanspreekt dat ze zich outsider vonden voor de landstitel ontkennen gewoon dat ze zulke uitspraken hebben gedaan en zeggen nu dat ze Feyenoord nooit als een outsider voor de titel hebben gezien. Maar wij weten wel beter.

13 oktober 2019 om 13:39

Hij is niet eens voor Feyenoord dus makkelijk zat om dan objectief te reageren.bijna niemand heeft ook gezegd dat Feyenoord een outsider is voor de titel , je probeert gewoon nu hier het mannetje te spelen.bijna iedereen zegt dat het gewoon een kut jaar word.zoals de meeste jaren, denk je nou echt dat iemand die voor Feyenoord is dat niet weet en gewend is.

13 oktober 2019 om 13:54

@wehave omdat je kritisch bent op een falend beleid ben je dus geen Feyenoorder meer? kijk jij dan maar met veel positiviteit naar het beleid van mensen die Feyenoord jarenlang in deze ellende hebben gewerkt maar ik kan daar als Feyenoord supporter niet blij van worden, ik vind het om te huilen. waar we ooit een grote club waren zijn we nu een club geworden waar mensen medelijden mee hebben en dan moet ik de beleidsbepalers bij Feyenoord blijven steunen? ik vraag me dan eerder af of jij wel een echte Feyenoord bent als je het beleid van de laatste 10/15 jaar acceptabel vind

13 oktober 2019 om 15:40

@Japie, ik moet eerlijk zeggen dat ik ook medelijden voel. Vroeger was de ergste nederlaag als Ajax van Feyenoord verloor. Nu heb ik dat bij PSV. Als ik naar een wedstrijd kijk waarbij Feyenoord wordt weggespeeld, zoals laatst tegen AZ, voelde ik ook medelijden met Feyenoord. Dus als ik naar mezelf kijk, zie ik Feyenoord op dit moment niet meer als een serieuze concurrent. Dat bedoel ik niet provocerend voor het geval iemand gaat struikelen over mijn woorden. Maar je wilt toch niet dat een supporter van een andere club medelijden met je heeft? Je wilt dat ze bang zijn, of respect hebben. Alles behalve medelijden.

13 oktober 2019 om 18:20

@kyle66 het is voor mij als Feyenoorder niet leuk om te horen maar ik kan niet anders als het met je eens zijn want wat je zegt is gewoon de realiteit. Feyenoord is geen concurrent meer voor Ajax en Psv. je hebt natuurlijk als supporter de hoop dat dat weer gaat veranderen maar 15 jaar (of misschien zelfs langer) wanbeleid poets je niet zomaar weg. Ajax en PSV hebben ook wel eens mindere periodes gekend maar Feyenoord spant echt de kroon wat dat betreft. die stellen bijna altijd de verkeerde mensen aan

13 oktober 2019 om 14:31

Troost is nu de "fall guy" zoals ze dat in het Engels zeggen. Kuyt en Rob Jansen hebben een flinke vinger in de pap, maar zijn praktisch op papier gezien niet verantwoordelijk omdat zij niet de functie van technisch directeur bekleden. Zij hebben voor deze malaise gezorgd, maar aan het einde van het seizoen zal het Troost zijn die alles op z'n dak krijgt en waarschijnlijk z'n biezen kan pakken. De man heeft een Feyenoord-hart en wordt ondanks z'n incompetentie als technisch directeur opgeofferd vanwege het falen van Kuyt en Rob Jansen die zichzelf hevig hebben overschat in deze.

Laat die man een keer gaan golven met Sjaak Swart dat zijn 2 goeie bij elkaar. Willem weet alles zog ode maar heeft nergens z,n kontrakt uit kunnen dienen als trainer.nee Willem ook niet bij zoals je het noemt jou club. Ik ben het zo af en toe met je eens. De door stam uit Engeland gehaalde speler is misschien goed voor Oss of Helmond sport maar hij is transfervrij overgekomen dus dat is een meevaller. Dat hij geen nieuwe speler op de plek van onze Braziliaanse vriend zet snap ik niet. Hij zet daarbij z,n vrienden van z,n management kompleet voor joker. Eerst vragen om een achterhoede speler,daarna tijdens de lange onderhandelingen je kaken op elkaar houden en vervolgens laten vastroesten op de bank. Onbegrijpelijk. Maar Stam ziet het wat dat betreft wel meer bij het verkeerde eind. Bij Zwolle stond een groot talent achterin die hij als eerste terug stuurde naar de jeugd. Zit nu bij de selectie van Liverpool raar he.

Als er niemand de leiding heeft , dan grijpt iedereen de kans om “zijn”’speletje naar binnen te schuiven. Hoe zit het nou met die technisch directeur , want volgens mij vertelde Van Geel ergens in april al dat hij wegging .

13 oktober 2019 om 14:22

De heer Troost kon geen capabele TD vinden (gek he), zodat hij het zelf ging doen. Stond diezelfde week Tapia richting de uitgang de dirigeren, zette zichzelf daarmee nationaal voor paal en houd sindsdien zn kaken op elkaar. Fijne vent, die Troost.
Ben je als club mooi klaar mee!

13 oktober 2019 om 14:36

Ja ok, maar troost is toch maar een tijdelijke . Ik hoor niks meer over namen als opvolger . Ik begrijp dat je even de tijd neemt , meer het nu al wel heel lang heel stil

13 oktober 2019 om 19:27

Ik vermoed dat Troost zich troost met Troost. Misschien zelfs vooraf al. Met algemene interesse in bestuur van voetbalclubs is het gewoon zeldzaam slecht bij Feyenoord op dit moment. En dat steekt.

13 oktober 2019 om 14:35

Ze konden geen capabele technisch directeur vinden en toen werd Troost naar voren geschoven. Echter werd het deze zomer al snel duidelijk dat Kuyt en Rob Jansen achter de schermen aan de touwtjes trekken, daar waar Rob Jansen dit bij Rondo ook min of meer toegaf door te zeggen dat hij betrokken was bij het technische beleid van de club.

13 oktober 2019 om 14:37

Ja maar er zou toch een technisch directeur komen en troost tijdelijk. Het is al we heel lang heel stil op dat
Gebied

13 oktober 2019 om 14:52

Ik denk niet dat het momenteel makkelijk is om een aantoonbaar goede technisch directeur aan te trekken. De bewezen td's gaan nu niet instappen en in de categorie Mathijssen weet je ook niet wat je binnenhaalt. De aanstelling is natuurlijk wel cruciaal voor de komende jaren. Zet je er iemand neer die tegenvalt, kom je nog verder in de problemen.

13 oktober 2019 om 15:36

Ja ok , maar een half jaar? Uiteindelijk moet je er toch een een nemen. Eenhoorn die komt inderdaad niet. Mathijssen ook niet , als dat al een topper is. Maar op een gegeven moment moet je toch een leider gaan hebben .

Als er niemand de leiding heeft , dan grijpt iedereen de kans om “zijn”’speletje naar binnen te schuiven. Hoe zit het nou met die technisch directeur , want volgens mij vertelde Van Geel ergens in april al dat hij wegging .

Waarom stelt jaap stam niet
gewoon ayoub op het middenveld op naast kokcu en fer om maar eens te beginnen?

13 oktober 2019 om 15:47

Het is natuurlijk wel zo dat zowel Van Bronckhorst als Stam het niet in Ayoub ziet zitten. Dan kun je je afvragen of Ayoub niet gewoon te slecht voor Feyenoord is. Het zou wel het zoveelste voorbeeld zijn dat presteren bij een normale subtopper niet te vergelijken is met presteren bij Feyenoord.

Willem slaat de spijker op z’n kop! Feyenoord lijkt me wel de meest vervelende club om supporter van te zijn als je ambities naast de werkwijze van het bestuur zet. Er is nooit geld... en als er geld is kopen ze voor 3 miljoen of meer spelers als bakircioglu, amrabat, ayoub, Ie, Larsson zijn de meningen ook enorm over verdeeld en senesi van 7 miljoen zien we niet! Daarnaast de slag volledig gemist met jong Feyenoord tov Ajax psv en az. Zo’n avond als porto is natuurlijk prachtig maar als je een kind van 5 tot 10 jaar hebt kan je het hem momenteel niet aan doen om hem voor Feyenoord te laten worden zoveel ellende dat er is.

Tsja ik riep vanaf het begin al dat de 9e centrale verdediger van Liverpool die niet in beeld was bij het eerste niks aan Feyenoord zou toevoegen. Toen werd ik terecht gewezen dat hij aanvoerder in de jeugd was en je dat echt niet wordt als je niks kan. Nou dus wel. Deze jongen ga je nooit zien in het eerste op een verdwaalde invalbeurt in de beker tegen amateurs na dan.

"Wij hebben een Braziliaan - hartstikke aardige jongen - maar de enige Braziliaan ter wereld die niet kan voetballen"



Lol , hier moest ik echt om lachen, typisch van hanegem uitspraak 🤣

Voor de rest snap ik zijn frustratie niet zo, je weet van te voren dat Feyenoord gewoon 3e word. Geniet van de EL (ik als ajacied genoot van de overwinning op Porto) en leg vooral de lat niet te hoog. Ajax en Psv zijn over 34 wedstrijden gewoon een maat te groot (wat zeker niet wegneemt dat ik Ajax en Psv wel weer zie uitglijden in de kuip.)

El overwinteren (zware poule)
Beker ?
3e worden

Dan heeft Feyenoord een goed seizoen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren