Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘In Italië snappen de mensen niet dat Stefan de Vrij niet speelt bij Oranje’

Laatste update:

Marten de Roon heeft zich onder Ronald Koeman in de basis van het Nederlands elftal gespeeld. Waar de bondscoach overtuigd is van de kwaliteiten van de Atalanta-middenvelder, wordt in de media steeds vaker geopperd om hem te slachtofferen ten faveure van Donny van de Beek. De ex-speler van onder meer sc Heerenveen kan weinig met de discussie.

“Het past vooral heel erg bij de Nederlandse voetbalcultuur. In Italië snappen de mensen bijvoorbeeld niet dat Stefan de Vrij niet speelt bij Oranje. In hun ogen een ijzersterke verdediger, die je altijd moet opstellen”, reageert de dertienvoudig international in een interview met het Algemeen Dagblad. De Roon erkent dat hij een type speler is waar er in Nederland maar weinig van zijn. “Ook niet bij Oranje. Veel jongens hier zijn opgeleid bij de topclubs. Veel is daar op balbezit gericht, op techniek, met het positiespel als graadmeter. Daar ligt niet mijn grote kracht, dus ik kan me de discussie ook wel voorstellen. Alleen is het een beetje appels met peren vergelijken.”

Voorbeschouwing: Wit-Rusland - Nederland

Afgelopen donderdag werd De Roon in de tweede helft gewisseld voor Van de Beek. De discussie wie van de twee moet starten tegen Wit-Rusland wordt door De Roon niet gevolgd. “Wij zijn er in de spelersgroep niet op die manier mee bezig”, legt hij uit. “We zijn ook zo verschillend. Een wedstrijd kan meer om een middenvelder als Donny vragen, als we opportunistischer moeten spelen, zoals in de slotfase tegen Noord-Ierland. Dan is het minder nodig om mij erbij te hebben. Dat vind ik totaal niet erg. Onze kracht is dat we het samen doen. Natuurlijk wil iedereen spelen, alleen het draait om plaatsing voor het EK. Dat is het doel van iedereen, basisspeler of wissel.”

De Roon spreekt van een ‘teken van vertrouwen’ van Koeman dat hij tegen Noord-Ierland weer aan de aftrap verscheen. “Het is makkelijk om te stellen: we kunnen hem alleen gebruiken tegen grotere ploegen. Juist tegen kleinere teams kan je zo een counter om je oren krijgen. De bondscoach kiest voor het elftal waarmee hij het beste resultaat verwacht. Wie er ook speelt, het doel is heel simpel: winnen. En daarmee een grote stap zetten naar het EK.”

Marten de Roon verdient een basisplaats tegen Wit-Rusland

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wij in NL wel. De Ligt en van Dijk zijn gewoon enorm goed en de Ligt zal ook nog eens flink groeien en heeft dus een enorme potentie!

12 oktober 2019 om 07:43

Sorry maar De Ligt is gewoon uberslecht op het moment. En het gaat om nu en niet om potentie bij Oranje. De Vrij opstellen tegen Wit Rusland zou echt heel normaal zijn.

12 oktober 2019 om 08:00

Dan hoor ik niet bij ‘wij’. De Vrij is gewoon beter dan De Ligt op dit moment. Dat zien ze in Italië wekelijks, maar aangezien hier alleen maar aandacht voor De Ligt is gaan we praten over ‘potentie’.

12 oktober 2019 om 08:07

Centraal achterin moet je gewoon kijken naar vorm en moet je zo min mogelijk vastigheden creëeren. Ik kan het moeilijk bevatten dat een coach die een team moet opbouwen kiest voor een vast duo. Het lijkt soms alsof Koeman voor een verdediger kiest die complementair is aan Van Dijk.

12 oktober 2019 om 09:22

@Stefandefree, gezien je profielnaam had ik ook geen andere mening verwacht!

Ik begrijp de keuze van Koeman wel. De Ligt en van Dijk hebben het in Oranje de afgelopen anderhalf jaar geweldig gedaan samen. Ze vullen elkaar uitstekend aan en zijn aan elkaar gewend.

De Vrij is op dit moment veel beter in vorm en maak een stuk minder fouten dan de Ligt, maar zou in Oranje een stoorzender zijn in de opbouw. Zeker tegen iets mindere ploegen zou ik dan ook altijd voor de Ligt kiezen. Wanneer ze tegen Duitsland of een andere goede ploeg spelen en verdedigen belangrijker is, zou ik als Koeman zijnde iets meer twijfelen tussen vastigheid en vorm.

Voor nu is het vaste duo van Dijk / de Ligt wat mij betreft onomstreden omdat er met Oranje gewoon uitstekende resultaten worden geboekt.

12 oktober 2019 om 09:31

Ik vind De Vrij momenteel ook beter dan De Ligt, maar dat Koeman niet gelijk wisselt is niet heel raar natuurlijk. Zeker in de verdediging is vorming van een goed collectief soms belangrijker dan de individuen. De combinatie vDijk De Ligt heeft lang prima gewerkt, dan ga je niet gelijk wisselen omdat één speler een mindere periode heeft. Bovendien speelde hij tot op heden nog wel redelijk bij Oranje. Hij kan niet veel vaker zulke fouten maken, maar voorlopig zal hij nog wel vertrouwen krijgen van Koeman. Wat heel jammer is voor De Vrij, want die verdient het eigenlijk gewoon ook om in Oranje te spelen.

12 oktober 2019 om 10:00

We kunnen toch niet elke keer als iemand iets beter in vorm is meteen alles omgooien? Hoe wil je dan vastigheid gaan creëren. Dat is een van de belangrijkste dingen bij het Nederlands elftal. Die gasten zijn maar een aantal keer per jaar bij elkaar. Mocht de ligt zo blijven doorgaan. Dan ben ik het zeker eens. Maar het is nog te vroeg om meteen te wisselen. En in Italië snappen zij het niet. Omdat ze liever een Inter speler op het veld hebben. Dan juve speler. Want zo kinderachtig zijn ze wel.

12 oktober 2019 om 10:28

@remcob. Je zegt dat de Vrij de stoorzender zou zijn in de opbouw, maar als je dat verkondigt heb je de Vrij al jaren niet zien voetballen. Zijn kwaliteit was juist al zijn opbouw, maar daarbij is hij verdedigend in Italië echt een absolute topverdediger geworden. Qua type speler vindt ik de Vrij en de Ligt ook heel erg te vergelijken en dus zou het wisselen in het team ook geen probleem moeten zijn. De Ligt zit gewoon in een enorme dip en de Vrij is in topvorm, als dan de beste zou moeten spelen is dat op dit moment dus de Vrij. Ik ben heel benieuwd als dit het seizoen zo doorgaat en Chielini hersteld is. Dan beland straks de Ligt 2-3 maanden voor het EK op de bank. En wat dan in het NL elftal? Ik zou zeker met zoveel kwaliteit centraal achterin af en toe anderen laten spelen. Hetzelfde geldt voor Ake/blind, vd Beek/de Roon, Malen/babel en Promes/bergwijn

12 oktober 2019 om 10:51

Ik ben inderdaad een fan van Stefan de Vrij, maar dat maakt zijn spel volgens mij niet beter en stabieler dan dat van De Ligt of wel? Dat je hem een stoorzender in de opbouw noemt slaat echt als een tang op een varken, dat is juist altijd een sterk punt van hem geweest. Vastigheid vind ik niet zo relevant. Van Dijk speelt bij Liverpool ook samen met wisselend Gomez, Matip en Lovren en dat lijkt hem ook nauwelijks te deren.

12 oktober 2019 om 10:53

Ben je het eens dat je naast de onbetwiste Van Dijk een mandekker nodig hebt? Bij Oranje verzorgd van Dijk de opbouw en geeft hij rugdekking aan De Ligt. Ik denk dat De Vrij, waar ik geen fan van ben, ook voor die rol zou gaan en niet voor de rol van De Ligt.

12 oktober 2019 om 11:22

@sleutelstadniemand heeft het hier over Ajax, maar goed het moet ook altijd om die club gaan?

12 oktober 2019 om 11:42

Lachwekkend? Waarom houdt de Vrij zich dan wel al jaren staande in de serie A terwijl de Ligt tot nu maar 1 sterke pot heeft gespeeld? Lachwekkend idd dat de Vrij op dit moment beter is.

12 oktober 2019 om 12:25

Hoe zou de Ligt na 3 maanden al jaren goed in de Serie A kunnen spelen dan, Peter?

12 oktober 2019 om 13:30

Het is meer dat ik het achterlijk vind dat iemand in deze tijden het centrale duo wil veranderen.

12 oktober 2019 om 18:16

Ik Ben groot fan van de Ligt, maar ik denk ook dat de Vrij op dit moment better speelt dan de Ligt. Maar ik kan Koeman wel begrijpen omdat de Ligt gewoon meer potentie heeft en hij met een bekend team om zich heen tegen mindere tegenstanders hopelijk zijn vorm hervind. Maar aan de andere kant is het misschien goed om de Ligt een wedstrijd rust te gunnen en de Vrij te spelen tegen Wit Rusland.

12 oktober 2019 om 12:35

De ligt heeft potentie, maar dr vrij is op dit moment gewoon beter. In het Nederlands elftal moet gewoon de beste spelen en niet degene met de meeste potentie. De vrij zou gewoon naast VVD moeten staan

12 oktober 2019 om 12:51

Wij?? Ik ben gezien de huidige vormen voorstander voor de Vrij- van Dijk. De Ligt komt wel weer, klein vorm dipje komt daar echt wel weer bovenop en zal er dan ook heus wel weer staan.

12 oktober 2019 om 12:52

@isco1.....graag niet voor mij praten. Wat mij betreft mag de vrij opgesteld worden in plaats van de ligt. Laat die eerst maar eens wat vertrouwen gaan tanken bij Juventus want hij zit in een neerwaartse spiraal. Blijft fouten maken. Je moet de beste opstellen en niet alleen op naam de posities in gaan vullen. Uit vorm is uit het elftal....ook als je de ligt heet.

In Nederland snappen veel mensen t ook niet meer na het matige spel van de Ligt de laatste tijd. Stefan de Vrij verdient wat mij betreft een kans bij Oranje ipv de Ligt

12 oktober 2019 om 08:38

Dat zelfde geldt voor Van Dijk, die speelt ook bagger bij Liverpool. De vrij is voetballend een stuk minder dan De Ligt daarom staat de Vrij er niet in. De Ligt kan veel beter Frenkie in spelen. We kunnen elke week het centrale duo wel vervangen met deze redenatie van je.

12 oktober 2019 om 08:54

Als de Vrij ergens ontzettend goed in is, dan is het wel het voetballende gedeelte...

12 oktober 2019 om 08:57

Van Dijk bagger bij Liverpool? Wat?

12 oktober 2019 om 09:00

@jarno; met jouw redenatie mag de Ligt dus keer op keer blijven falen?
Ik zou je willen adviseren eens wedstrijden van de Vrij te bekijken. Heeft een uitstekende pass in de benen. Door dat als ‘bagger’ te omschrijven laat je alleen maar merken geen idee te hebben over wie je praat

12 oktober 2019 om 09:08

Persoonlijk vind ik dat de Vrij nu moet spelen tot dat de Ligt minder fouten maakt.

12 oktober 2019 om 10:07

Wat zeg je nou allemaal?? De Vrij voetballend een stuk minder? De Vrij is voetballend minstens gelijkwaardig aan de Ligt, zo niet zelfs beter. Verder zal het ook een kwestie zijn stukje bescherming richting de Ligt vanuit Koeman om hem niet te wisselen. In Italië ontvangt hij ook hier en daar wat kritiek en als je hem dan ook nog op de bank zet bevestig je als bondcoach dat hij inderdaad op dit moment niet het niveau heeft voor de top.

12 oktober 2019 om 09:08

Nou dan gaan we weer 352 spelen, Koeman deed het bij Feyenoord ook. Met de vrij de ligt en van dijk. Met 352 is er ook wel plek voor de Roon. Malen en mephis in de spits en hele aanvallende backs. Zijn we ook van Babel verlost.

Nederland moet doen waar Nederland goed in is. En dat is niet een aantal anti voetballers opstellen voor de balans. Oranje moet aanvallen en het spel maken ongeacht de tegenstander. En daarvoor heb je voetballers nodig.

12 oktober 2019 om 07:59

Of hebben we juist door deze gedachtegang enkele eindrondes gemist?

12 oktober 2019 om 08:16

Nee, door deze gedachtegang gaan we eindelijk weer een eindtoernooi halen. Door deze gedachtegang doet Ajax opeens weer echt mee in Europa. Wij zijn Nederland, wij lopen op een dun koord tussen prachtvoetbal en kamikaze voetbal. Verzaakt namelijk een persoon dan wordt je afgeslacht in de counter. Maar als iedereen doet wat hij hoort te doen krijg je een fantastisch schouwspel te zien. Met de Roon op het middenveld zijn we een ordinaire counterploeg. Het spel maken kunnen we dan niet, maar een ordinaire counterploeg zijn, zijn we geen wereldtop in. Verloren niet voor niets weer eens kinderlijk eenvoudig van Portugal....

12 oktober 2019 om 09:02

@ninjakai; ehm, heb jij de ploegen in 2010 en 2014 zien spelen op het wk? Oranje maakte furore met afbrekers en counters.

12 oktober 2019 om 10:29

De enige ploeg, die namens Nederland een eindtoernooi won, had ook een breker, voor de balans. En het afgelopen decennium waren spelers als Van Bommel, Nigel de Jong, Boularouz, ... broodnodig voor de balans. Nu zouden we zogenaamd een aanvallend ingestelde speler erbij moeten zetten op het middenveld, dan heb je driespelers met drang naar voren, die uit positie gaan lopen, en in de omschakeling heb je daar geen organisatie meer.

12 oktober 2019 om 13:54

en was verschrikkelijk om te zien. Ik heb van het voetbal niet genoten destijds.

12 oktober 2019 om 10:01

Als ik het goed begrijp, noem je De Vrij een anti voetballer? Het voetballende gedeelte is altijd al één van de sterkere punten van De Vrij geweest.

Ik vind de Roon een type speler dat je absoluut nodig hebt. Maar dan wel in wedstrijden dat je geen 70 of meer procent balbezit hebt. Oftewel tegen grote teams. Hij heeft namelijk wel de stofzuigerkwaliteiten die bijvoorbeeld Nigel de Jong onmisbaar maakten.
Voetballend is het echter niet super, en als je door een muur heen moet spelen kan je beter iemand anders opstellen. Toch een beetje teveel balletjes breed.

12 oktober 2019 om 11:05

Mooi dat je nog even Nigel noemt. Die kon poetsen maar was ook een van de beste met de rondo's. Davids in de tijd daarvoor was ook zo goed in voetbal, maar kon ook flink wat verdedigend werk leveren. Dat is het probleem met de Roon op dit moment denk ik. Ja hij knapt verdedigend werk op, maar kan niet goed meekomen met het kortere combinatie voetbal. Toen van de Beek erin kwam, had hij meteen wat goede kaats ballen rond de 16 van de tegenstander. Het was Malen die een accurate bal in de 16 naar Depay speelde en die daaruit scoorde, maar het was Donny die dat algehele soort voetbal meer met zich meebracht (meer rond de 16 van de tegenstander spelen en dan opeens de 16 in kaatsen of steken). Ik ben het overigens niet eens met de laatste zin. De Roon had in de wedstrijd tegen Noord Ierland een paar hele mooie lange ballen (neem de pass naar Babel op 17:17 van de wedstrijd, maar er waren meer) en ook inspeelpasses door linies heen op met name Depay. Hij speelde ook Depay een keer naar de zijkant schuin aan, met een wat gewaagde bal die daardoor vrij stond en voor kon geven. De Roon bracht veel meer diepte in het spel met zijn passes dan Frenkie grappig genoeg, die het spel enorm vertraagde en niet goed de oplossing vooruit kon vinden. Pas na de wissels ging Frenkie echt beter spelen. Had ook die 2 boog balletjes de 16 in toen. Na de 2 Oranje goals kwam er meer ruimte en kwam de kers op de taart met die dribbel waaruit vervolgens Depay scoorde.

12 oktober 2019 om 15:42

"een wedstrijd kan meer om een middenvelder als Donny vragen, als we opportunistischer moeten spelen, zoals in de slotfase tegen Noord-Ierland. Dan is het minder nodig om mij erbij te hebben. Dat vind ik totaal niet erg."geweldig toch, van mij mogen ze hem iedere wedstrijd opstellen. Ook al gaat dat ten koste van Donnie. (wat ik een geweldige middenvelder vind) Daarbij kan je met Donnie altijd wat extra's brengen. Stel je begint met Donnie, dan kan je geen diepgaande middenvelder meer brengen om iets te forceren. Een beetje hetzelfde als met Luuk.

Waarom zou men in Italië niet begrijpen dat De Vrij op de bank zit? Natuurlijk is het een sterke verdediger, maar zijn concurrentie is nog beter. Het is geen schande om basisspelers van Liverpool en Juventus voor je te hebben. Gebeurt overal op de wereld. Maar voor De Vrij natuurlijk wel vervelend.

12 oktober 2019 om 07:45

De Ligt is op dit moment absoluut niet beter dan De Vrij. Jouw mening is gebaseerd op reputatie en de club waar iemand speelt. En dat mag nimmer een rol spelen bij Oranje.

12 oktober 2019 om 07:55

Wie ik beter vind is niet zo relevant, maar de bondscoach denkt er blijkbaar ook zo over. Ik vind dat De Ligt nog niet op z'n Ajax-niveau zit, maar heb er wel vertrouwen in dat hij dat weer gaat halen. Koeman probeert spelers vertrouwen te geven, daar valt best wat voor te zeggen.

12 oktober 2019 om 08:27

De club waar iemand speelt is toch doorslaggevend. Dat bepaald namelijk op welk niviea iemand acteert. Het is toch normaal dat we geen spelers oproepen van bv de graafschap of Roda. Zou heel raar zijn als we het wel deden. Zie ook niemand schreeuwen om spelers van Willem 2 in het Nederlands elftal, terwijl wel geschreeuwd wordt om die van AZ. En als klap op de vuurpijl moeten daar spelers voor wijken die bv gewoon presteren bij echte topclubs en in de CL (Promes) of bij clubs in zwaardere competities (Propper) of moeten ze er maar bij gehaald worden omdat ze zo ongelooflijk top zijn terwijl daar mega talenten mee over het hoofd gezien worden die presteren in topcompetities (Boadu). Club zou een nog veel doorslaggevendere rol moeten spelen. Dus speeltijd, club en dan vorm.

12 oktober 2019 om 08:37

Wat een verhaal voor een reactie dat iedereen toch wel snapt? Niemand heeft het over de Jupiler League. Maar als een speler van RKC in een seizoen 8x de pannen van het dak speelt tegen Feyenoord, Ajax, PSV en AZ en dat seizoen 40 goals maakt. Neem je hem dan op?Sowieso een non-discussie nu. De Vrij en De Ligt acteren op hetzelfde niveau. Nationaal en internationaal. En dan is Juve een wat grotere club. Maar vorm zou altijd een rol moeten spelen.

12 oktober 2019 om 08:52

@Wakanda: reputatie en de club waar iemand speelt mag er nimmer toe doen? Moeten we dan alle spelers in vorm gaan oproepen ongeacht waar ze spelen en wat hun reputatie is? Robert Mühren doet het momenteel goed, evenals Milan van Ewijk. Ook zijn Jamie Jacobs, Branco van der Boomen, Jordy Bruijn, Gyrano Kerk en Evert Linthorst beter in vorm dan de huidige internationals maar ben toch blij dat Koeman zijn selectie (deels) heeft gemaakt op basis van reputatie en club waar die jongens spelen.Alleen in het geval van Strootman ben ik met je eens dat je niet op reputatie en club mag selecteren. Die gozer presteert al jaren niet meer. Niet voor zijn land, niet voor zijn club en waarschijnlijk ook niet eens tussen de lakens

12 oktober 2019 om 07:47

Nee, maar De Vrij doet het gewoon altijd goed bij Inter, terwijl De Ligt bij Juve nog niet constant goed speelt. Dan kan ik begrijpen dat ze daar in Italia, het land van de verdediging, daar vraagtekens bij zetten.

12 oktober 2019 om 08:44

Dit is totale onzin. De Ligt heeft nu een vergrootglas op zich liggen. Elke fout wordt uitvergroot. de Vrij heeft dit niet en 98% van NL ziet de Vrij dus helemaal niet spelen en denkt dat de Vrij dus foutloos is of minder fouten maakt dan de Ligt. Dat is helemaal niet zo. Van Dijk maakt overigens net zoveel fouten. De Ligt is voetballend de beste verdediger die wij hebben.

12 oktober 2019 om 08:57

Hij maakt wel degelijk minder fouten dan De Ligt. Misschien iets minder stellig zijn in je uitspraken als je zelf ook tot de 98% behoort.

12 oktober 2019 om 09:08

Nee, dit is geen onzin? De Ligt ligt onder een vergrootglas, lijkt me zeer logisch. Zeker als je bij je club de nodige fouten maakt waar goals uit vallen en zo ook bij het NL elftal. Ongelukkige goals tegen staan ook op je CV als je top verdediger bent, en Mathijs loopt inmiddels 1 op 2...

12 oktober 2019 om 09:13

Laatste wedstrijd Lazio en de laatste wedstrijd van Inter vorig jaar in de EL. Dat zijn al 2 kapitale fouten geweest in 1 jaar. En zo zijn er ook genoeg slippertjes die minder groot zijn, maar ook de Vrij maakt regelmatig (grote) fouten.
Dst gezegd hebbende vind ik de Ligt de laatste 2 maanden echt matig met domme foutjes en nu kiezen voor de Vrij zou dan ook niet onlogisch zijn. Mochten beide in vorm zijn dan zou ik altijd voor de Ligt gaan.

12 oktober 2019 om 09:32

Dat is helemaal geen onzin. Ik volg de Serie A op de voet en op dit moment is de Vrij gewoon een stuk verder dan de Ligt. Natuurlijk maakt ook de Vrij af en toe een foutje, maar een stuk minder vaak dan de Ligt op het moment doet. Ook in de toppers tegen Barca en Juve was de Vrij beter dan de Ligt in de toppers tegen Inter en Napoli. Of je de Ligt hiervoor uit de basis moet halen bij Oranje is een tweede, maar feit is wel dat de Vrij op dit moment gewoon beter is.

12 oktober 2019 om 09:54

Jij vergeet dan De Ligt helemaal geen basisspeler zou zijn als zn concurrent bij Juve niet geblesseerd was geraakt. Ook bij Juve vinden ze hem er op dit moment eigenlijk nog niet klaar voor.

"Onze kracht is dat we het samen doen."
Wat een mooie uitspraak, mooi interview ook.
Ik sta sowieso achter Koeman, no- nonsens bondscoach die zijn spelers op de positie zet waar ze het best renderen.

12 oktober 2019 om 07:47

Vind Koeman ook een verademing tov voorgangers, ook zijn uitspraken over normaal doen. Had allleen iets eerder mogen wisselen laatste wedstrijd imo. Wel 3 punten, ach ja, heeft ook geen zin te kritisch te zijn. Op naar zondag

Ik zou weleens een 3-mans verdediging willen zien. Met De Ligt, van Dijk en de Vrij. Hangend op links Van Aanholt en hangend op rechts Dest(mits die voor Oranje wilt uitkomen). Frenkie en Donny centraal op het middenveld met Wijnaldum op 10(of Donny en Gini omwisselen) en Depay en Malen in de spits.
De Vrij is eigenlijk te goed om op de bank te zitten.

12 oktober 2019 om 08:24

Dest voetbalt nog met oogkleppen op, laat daar alsjeblieft Dumfries staan (totdat zich iets aandient dat duidelijk beter is).

12 oktober 2019 om 08:57

Wouterke jongen, als Dest met oogkleppen op voetbalt draagt dan draagt Dumfries op zeker een integraalhelm die aan de binnenkant beslagen is tijdens de wedstrijd. Dumfries rent altijd blind naar voren als een dol paard en krijgt er soms een kans uit. Vind Dest in alles een betere voetballer. Verdedigend misschien niet, maar in het huidige spel van Oranje zijn de backs vooral bezig met aanvallen en een mannetje meer creëren op het middenveld. Dan zie ik liever Dest dan Dumfries hoor

12 oktober 2019 om 10:04

Dest is echt een enorm blind paard, die niet kan doseren. Dumfries is iets minder blind paard, maar weet zijn momenten te kiezen. De hype rond Dest is echt bizar zeg..

12 oktober 2019 om 10:04

Sja, Dumfries heeft niet de meest verfijnde techniek, maar in alle andere opzichten is hij beter dan Dest. Hij heeft al drie keer gescoord en twee keer een assist gegeven deze jaargang in de eredivisie, heeft ontzettend veel kracht en loopvermogen, kan koppen, kan verdedigen. Dest voetbalt inderdaad (nog) met oogkleppen op, maar Dumfries is op dit moment echt de meest complete back die we in Nederland hebben (bij gebrek aan beter)

12 oktober 2019 om 13:24

Buiten techniek is Dest ook sneller dan Dumfries en heeft hij meer overzicht. Vooral die snelheid kan goed van pas komen als je erg aanvallend staat en tegen een counter team speelt.

12 oktober 2019 om 08:25

Geen slechte opstelling. Maar tegen mindere landen denk sowieso geen optie.Enige die ik mis in je opstelling is Propper! Wat is toch die reden dat veel mensen hier op VZ telkens alleen maar om vdBeek roepen en niet Propper? De man die weliswaar nu even geblesseerd is heeft zich tov vd Beek al echt bewezen in oranje. En laat Dest zich ook nog maar even verder ontwikkelen voordat oranje wordt geroepen.

12 oktober 2019 om 10:23

Bedankt, wat Propper en vd Beek betreft vind ik een beetje wie op dat moment het meest in vorm is. Ligt er ook een beetje aan wie de tegenstander is. Met vd Beek erbij speel je heeeeel aanvallend. Propper is meer iemand die over het algemeen in z’n positie blijft.

Volgens mij speel je voor je land met de beste 11 van dat moment en houd je enigszins rekening met de tegenstander. De Ligt is gewoon hopeloos uit vorm en heel NL hoopt natuurlijk dat hij weer zn vorm terug vindt, maar het zou idd niet gek zijn als de Vrij eens werd opgesteld.
Alleen Koeman veranderd niets aan zn basis voorlopig, zo halsstarrig istie wel

Ik zou op dit moment ook graag De Vrij zien in plaats van De Ligt. De Ligt is niet in vorm en maakt me nog altijd wat te veel foutjes. Daarbij heb je met De Vrij een speler die het al jaren goed doet.

Als De Ligt niet snel verbetert moet hij er ook gewoon even uit. Oranje is geen opleidingsinstituut. Leuk al zn potentie, maar de volgende keer redt Memphis ons misschien niet na weer eenblunder.

12 oktober 2019 om 09:23

Zal die echt alleen spelen om zijn potentie of omdat die de afgelopen 2 jaar gewoon beter was dan de Vrij? Deze discussie is nu pas aan de gang, afgelopen seizoen niets over gehoord. Omdat de Ligt toen gewoon beter was dan de Vrij. Op dit moment is de Vrij beter, maar alleen omdat de Ligt niet in vorm is. Spelen beide spelers zoals een half jaar geleden dan was er überhaupt geen discussie. De Ligt in vorm is gewoon beter.

12 oktober 2019 om 10:54

Afgelopen jaren was hij zeker beter, maar daar koop je nu niets voor. De Ligt is uit vorm.

Toen Koeman begon zei ik, bedenk een systeem waarbij je in ieder geval je beste spelers kan laten spelen en renderen... mij mening was toen 3-4-3 of 5-3-2 hoe je t wil noemen. De vrij, de ligt en van dijk begin je mee. De jong en Wijnaldum ervoor en dan ga je bouwen! Wie t best in vorm is die speelt; wat mij betreft momenteel aangevuld met Dest, Wijndal/van aanholt, vd beek malen en depay

Misschien omdat de wedstrijden die de vrij in het Nederlands elftal heeft gespeeld niet best waren. De ligt en van dijk gewoon een uitstekend koppel zijn. De ligt nu ff wat minder speelt maar nog steeds beter is als de vrij

Ik zou het als de Vrij zijnde ook heel krom vinden dat ik ernaast stond voor iemand die in dezelfde competitie als ik moeite heeft met het niveau, terwijl ik zelf al jaren een stabiele kracht ben daar. Een blunder van de Ligt kost ons bijna de kop tegen Noord-Ierland en bij mij neemt het onbegrip ook langzaam toe, de Ligt is veel te onzeker en geen schim meer van wie hij was.

12 oktober 2019 om 09:58

Misschien is het juist goed om hem uit de wind te houden. Klaarblijkelijk heeft hij een langere aanpassingsperiode nodig. Het is overigens toch juist fijn dat wij 3 verdedigers van wereldklasse hebben. En het is ook fijn als je die 3e integreert in het team. Stel iemand krijgt een rode kaart of een blessure.

Ik zou ze gewoon alle 3 opstellen. Dan kunnen we op de back positie aanvallende backs als dumfries/karsdorp/Willems zetten. Helemaal omdat we voorin spelers hebben die naar binnen trekken.
We blijven aan 4-3-3 vasthouden maar je moet een opstelling bedenken waarbij je beste spelers erin staan.

De Vrij is basisspeler bij Inter. In mijn ogen verdient hij wel een kans om te starten. Op dit moment beter in zijn vel dan de Ligt. Alleen kan ik de keuze wel begrijpen van Koeman om niet al te veel te rouleren/wisselen met spelers. Vooral verdedigers. Op die positie moet toch wel een vaste basis staan.

Ik snap het ook niet. De Vrij is al jaren stabiel. De Ligt heeft 1 goed seizoen gehad. Ik geloof wel dat De Ligt op termijn De Vrij voorbij gaat. Maar nu is De Vrij een veel stabielere factor.

12 oktober 2019 om 12:27

2 goede seizoenen. Het jaar van de EL-finale speelde hij naarmate het seizoen vorderde steeds vaker. En goed ook. Als 16/17-jarige knaap. En vorig jaar natuurlijk. Als De Ligt het niveau van vorig jaar weer weet te halen, dan is hij natuurlijk een klasse beter dan De Vrij. Maar op dit moment is dat niet zo. Dus ik snap de discussie goed. Luxeprobleem. Is wel een anders geweest. En is er geen systeem waarbij ze allen kunnen spelen? De Vrij speelt bij Inter ook samen met Godin en Skriniar.

Ik denk dat het krediet van de Ligt oneindig is . De gunfactor ook ongekend . Maar kijkend naar het Nederlands elftal en zijn prestaties hij tot nu toe vaak tegenvalt .

Dat de Roon steeds maar mag beginnen begrijp ik echt niet. Is uitstekend in verstoppertje spelen want loopt veel te weinig uit de dekking waardoor hij bijna niet aan te spelen is. Dat de Ligt mag blijven staan snap ik wel. Zo slecht doet hij het ook niet maar maakt elke wedstrijd wel een kapitale blunder. Deed hij vlak voor z'n transfer al. In deze poule kom je daar mee weg. Hopelijk pakt hij het nu snel weer op want hier kom je op een EK niet mee weg.

Ik zou komende wedstrijd 3-5-2 spelen met De Ligt, De Vrij en Van Dijk. Tegen mindere goden (ook tegen Noord-Ierland) is dit meer dan voldoende en een werelds slot op de deur. Malen en Depay in de spits trouwens...

12 oktober 2019 om 12:31

Haha, ik had je comment niet gezien. Dezelfde strekking inderdaad: 3-5-2: De Vrij - Van Dijk - De Ligt en Malen en Depay in de spits. Kan niet mis!

12 oktober 2019 om 12:32

Depay is er niet bij voor de rest ben ik het met je eens.

12 oktober 2019 om 14:25

Oh ja, je hebt helemaal gelijk... ☺️

Vorig jaar was het een logische keuze. Van Dijk is beter en De Ligt was in vorm en is het grootste verdedigende talent ter wereld. Echter heeft De Ligt het momenteel even moeilijk en dan is het wellicht slim om De Vrij te laten spelen tot De Ligt zich herpakt. We hebben een enorme luxe centraal achterin en daar is De Vrij tot nog toe helaas slachtoffer van.

De Ligt veroorzaakt al een tijdlang tegengoals. Heel snel wisselen voor De Vrij en De Roon nooit meer opstellen. Ideale voetballer om erin te brengen wanneer we voorstaan en we op controle willen voetballen, maar nooit meer laten beginnen. Ons middenveld was stroperig. vd Beek op 10 en daarachter Frenkie en Gini, dan heb je het beste middenveld op aarde.het is zo simpel allemaal.

De Ligt staat er om tegengoals te veroorzaken zodat de rest van de spelers wakker worden en dan over de tegenstander heen walsen. Maar serieus. De Ligt heeft enorm veel krediet opgebouwd sinds zijn debuut en lijkt bijna untouchable. Misschien heeft hij het ook even nodig in zijn carrière om op de bank gezet te worden om even ook aan te tonen dat hij gewoon net als iedereen concurrentie heeft. De Vrij doet het momenteel gewoon beter. Als De Ligt weer op CL niveau staat er schitteren mag hij er weer in. Vrij normaal in de top. Zodra Chellini weer fit is bij Juve staat hij er ook gewoon zeker in. Kan mij niet voorstellen dat Bonucci op de bank gezet gaat worden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren