Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Depay en Luuk de Jong gidsen Oranje in blessuretijd voorbij Noord-Ierland

Laatste update:

Oranje heeft een belangrijke zege geboekt in de EK-kwalificatiecyclus. Door treffers van de ingevallen Luuk de Jong en Memphis Depay in blessuretijd wist de ploeg van bondscoach Ronald Koeman met 3-1 te winnen van Noord-Ierland. De bezoekers kwamen een kwartier voor tijd via Josh Magennis nog op voorsprong, maar een veerkrachtig Oranje wist die achterstand in de slotfase om te buigen.

Voorafgaand aan het duel in De Kuip had Noord-Ierland drie punten meer dan Nederland, al speelde de ploeg van bondscoach Michael O’Neill wel een wedstrijd meer. Koeman koos in De Kuip voor Denzel Dumfries en Steven Bergwijn aan de rechterkant, terwijl Marten de Roon met Frenkie de Jong en Georginio Wijnaldum het middenveld vormde. In de eerste fase van de wedstrijd viel er heel weinig te genieten. De Noord-Ieren zakten terug, waardoor Oranje tot ver in de eerste helft niet verder kwam dan een mislukt schot van Virgil van Dijk.

Pas na 27 minuten was Oranje voor het eerst echt gevaarlijk. Ryan Babel legde de bal terug op Wijnaldum, die binnen het strafschopgebied zijn schot gekraakt zag worden. Het leer kwam vervolgens terecht bij Daley Blind, maar hij produceerde een afzwaaier. Het was eigenlijk het enige grote gevaar van het Nederlands elftal in de eerste helft, los van een kopbal van Wijnaldum. Anderzijds probeerde Noord-Ierland Oranje vanuit de omschakeling pijn te doen, maar dat leidde voor rust niet tot gevaar.

Aan het spelbeeld veranderde weinig in de tweede helft. Oranje had moeite om een gaatje te vinden in de Noord-Ierse defensie, al waren er mogelijkheden via Wijnaldum en Babel. Na ruim een uur spelen greep Koeman in, door De Roon en Babel naar de kant te halen voor Donyell Malen en Donny van de Beek. Kort daarna kreeg Bergwijn een grote kans op de openingstreffer, na een fraai passje van Depay. De aanvaller van PSV stuitte op de Noord-Ierse doelman Bailey Peacock-Farrell, al had hij de bal kunnen terugleggen op Wijnaldum. De middenvelder van Liverpool was na 72 minuten spelen zelf dicht bij een doelpunt, maar Jonny Evans haalde zijn inzet van de lijn.

Ondanks dat Noord-Ierland zich nog amper in aanvallend opzicht had laten zien, kwamen de bezoekers een kwartier voor tijd op voorsprong. Na geklungel van Blind en Matthijs de Ligt kwam Stuart Dallas aan de zijkant van het strafschopgebied in balbezit. De middenvelder van Leeds United bediende de ingevallen Josh Magennis, die De Ligt aftroefde en de openingstreffer tegen de touwen kopte. Oranje toonde zich niet gewonnen en kwam zes minuten later op gelijke hoogte. Malen vond Depay in het strafschopgebied, die op fraaie wijze aannam en raak schoot.

In de absolute slotfase ging Oranje nadrukkelijk op zoek naar de winnende treffer. Vijf minuten voor tijd kreeg Malen een levensgrote kans op een treffer, maar hij kopte naast. Uiteindelijk verzorgde de ingevallen Luuk de Jong met een curieus doelpunt de bevrijdende 2-1. De spits van Sevilla tikte de bal eerst omhoog en had het leer daarna voor het intikken. Via Depay, die werd gelanceerd door Frenkie de Jong, liep Oranje enkele minuten later ook nog uit naar 3-1, wat de eindstand was in De Kuip.

Terechte uitslag?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Sommige van jullie verdienen Luuk de Jong niet. Hem niet oproepen, kom nou.

10 oktober 2019 om 22:41

Op basis van 1 goal, laat hem eerst eens structureel presteren. Mooie goal daar niet van.

10 oktober 2019 om 22:42

Op basis van een goal waar hij precies voor geselecteerd is. Als pinchhitter. Wat een held !

10 oktober 2019 om 22:43

Scheelt misschien maar een Ektje of wat.

10 oktober 2019 om 22:44

Est1913: Haha. Je kan niet zeggen dat je die lui niet enigzins begreep. Maar vanavond was t prima dat ie er was 😉. Btw: ik heb Depay vandaag meer vervloekt dan ik Luuk ooit gedaan heb. Maar maakt ie er nog twee. Bij ons thuis was ie al 400x gewisseld.... 😉

10 oktober 2019 om 22:45

Mens zeur niet. Luuk scoort gewoon zo vaak. Hier is hij voor geselecteerd. Die ene goal bezorgt oranje gewoon 3 punten. Wat meer respect is op zn plaatst.

10 oktober 2019 om 22:46

Hij bedoelt dat Depay enorm belangrijk is voor Oranje. wederom beslissend.

10 oktober 2019 om 22:46

Is wel duidelijk dat Luuk hiermee zijn plek in de EK selectie definitief bevestigd heeft. Hij is de ideale invaller als je wat wil forceren! Het is Luuk ook heel erg gegund na al die wedstrijden in Spanje dat bal er maar niet in wilde!

10 oktober 2019 om 22:48

Luuk de Jong is gewoon een goede pinchhitter. Als je kijkt wat we eerst hadden met een bijvoorbeeld Dost dan is de Jong gewoon erg goed. Houd de bal vast, sleurt over het veld en houd verdedigers bezig. Zweept zijn teamgenoten op en kan ook een beetje een zuigertje zijn bij de scheids. Kan enorm goed koppen. Welke criteria heb je nog meer nodig voor een goede pinchhitter dan?

10 oktober 2019 om 23:41

Man man man, wat een lucky goal was dat zeg, raakt hem hopeloos waardoor de bal met veel geluk recht omhoog schiet in plaats van over het doel, bij toeval net voor de deklat valt zodat hij hem nog in kan tikken. Een echte lucky Luuk.

10 oktober 2019 om 23:48

Deed hij expres. Gewoon om te trollen. Iedereen weet dat Luuk de Jong aan de bal de techniek heeft om te doen om te schieten en dan wel te schieten. Doet mij trouwens denken aan Fernando Quesada. De man had zo'n prachtige techniek maar overal mislukt. Na Fc Barcelona, Fc Utrecht, Achilles speelt hij nu in La Liga 3 na mislukt te zijn in La Liga 2. https://www.youtube.com/watch?v=5awvr0t6zze

10 oktober 2019 om 23:57

Nou nou nou, tuurlijk speelt Luuk zijn rol goed. Maar hij is natuurlijk gewoon inwisselbaar met bijv Huntelaar, dost of weghorst. En als hij niet snel gaat presteren bij Sevilla zal zijn plek.steeds onzekerder worden. Ondanks zijn waarde die hij vanavond toch weer bewijst.
Buiten dat.denk ik dat.koeman puur uit solidariteit hem meeneemt precies om de reden die ik net noem. Hij is 1 op 1 iswisselbaar, maar heeft voor nu een streepje voor bij Koeman.

11 oktober 2019 om 00:06

Alavez, onzin. Dost kopte de vorige kwalificatie de winnende ook in de 90e minuut binnen. Die werd helaas onterecht afgekeurd.

11 oktober 2019 om 05:51

Haha lol, daar is hij helemaal niet voor geselecteerd. Koeman heeft zelf aangegeven dat Weghorst de betere afmaker is maar de Jong wordt geselecteerd om ballen door te koppen.

10 oktober 2019 om 22:41

Serieus hij mist die bal compleet en komt op de een of andere manier bij hem nadat de verdedigers al niks meer deden. Laten we wel eerlijk blijven jongens.

10 oktober 2019 om 22:44

Hij plukt die bal op 1 meter 90 uit de lucht met zijn voet. Foubi had hem er natuurlijk in een keer ingeschoten.

10 oktober 2019 om 22:45

Die verdedigers hadden ook alleen met een omhaal de bal weg kunnen krijgen. Iets wat veel vraagt van de technische vermogens van de noord Ieren.

10 oktober 2019 om 22:46

Maakt natuurlijk níets uit.

Je kunt ook zeggen dat hij hem goed controleert. Misschien is dat niet waar, maar als ik hem was zou ik dat blijven volhouden.

10 oktober 2019 om 22:49

Lekker boeiend hoe die het deed jongens. Hij schiet die bal erin, precies waar die voor geselecteerd was. Bezorgt vandaag Nl gewoon de 3 punten

10 oktober 2019 om 22:59

Ach ga weg joh, het was een tikkie onorthodox maar dit is Luuk, precies waar ie voor in het veld komt. Al duwt ie hem er met z'n reet in, wat boeit het ons joh?

10 oktober 2019 om 23:13

1 meter 90 was het in mijn verbeelding in the heat of the moment ook est-1913, maar het bleek gewoon op heuphoogte te zijn Maar zoals eerder gezegd: al maakt ie em met z'n kont, mij zal het een worst wezen!

10 oktober 2019 om 22:41

Hij raakt die bal volledig verkeerd man. De Jong verdient inderdaad geen oproep.

10 oktober 2019 om 22:48

In ieder geval heeft hij wel gescoord en dat telt. Of hij de bal goed of verkeerd raakt.

10 oktober 2019 om 22:54

Depay speelde ook een slechte pot, maar scoort er wel 2. Dan is het toch eigenlijk niet zo slecht Luuk de Jong valt in om te scoren en raakt de bal verkeerd maar scoort toch de beslissende. Dan is dat ook eigenlijk niet zo slecht

10 oktober 2019 om 23:01

Beter dan al dat gepruts van Blind, De Ligt en Cillissen bij de 0-1. Ook maar niet meer oproepen?

10 oktober 2019 om 23:07

Cillessen of Zoet is mij om het even. Heb tegenwoordig wel licht de voorkeur gekregen voor Cillessen (was eerst Zoet). Blind mag wat mij betreft zeker opgeroepen worden, maar wel startend vanuit de bank. Tegen zwakke tegenstanders heb je meer snelheid nodig en explosiviteit. Van Aanholt zou zeker een goede optie zijn. De Ligt mag wat mij betreft tegen zwakkere tegenstanders ook wel een misschien twee wedstrijden toekijken. Wanneer de Vrij goed en stabiel presteert kan je hem laten staan. Zijn tijd komt echt nog wel. Dit hoort gewoon bij zijn leertraject.

10 oktober 2019 om 23:20

T maakt niet uit wat jij vindt, Koeman had gelijk want Luuk maakte zijn rol als pinchhitter waar.

10 oktober 2019 om 23:21

Blind en de ligt dan ook niet. Raakten de bal ook totaal verkeerd en de eerste gaat daarna op de grond liggen en de ander denkt dat hij op een volleybal veld staat.

10 oktober 2019 om 23:22

Is niet cillessen fout als de ligt de bal verkeer raak kan de keeper ook uit povitsie komen je moet iedereen de schuld geven

10 oktober 2019 om 22:41

Haha wel lekker opportunistisch. Dit was eigenlijk een ongelooflijke blunder, maar mij hoor je nu niet klagen. Alleen niet echt een argument om nu je gelijk te halen vind ik.

10 oktober 2019 om 22:41

Omdat hij met een dikke lading geluk tegen Noord-Ierland scoort? Daaag, niet meer oproepen die man

10 oktober 2019 om 23:07

Je bent toch niet verrast?off topic: de Feyenoorders waren volledig foutloos; daar lag het niet aan ...

10 oktober 2019 om 22:43

Serieus hij mist die bal compleet en komt op de een of andere manier bij hem nadat de verdedigers al niks meer deden. Laten we wel eerlijk blijven jongens.

10 oktober 2019 om 22:43

Haha voor extra time goaltjes zijn Psv'ers toch wel uitermate handig inderdaad

11 oktober 2019 om 00:22

Haha dat geklungel van die ajax verdedigers uitermate onhandig 👊

10 oktober 2019 om 22:43

Haha idem voor Depay, ook gewoon een geweldige speler voor het Nederlands Elftal! Gefeliciteerd met de 3-1 !!

10 oktober 2019 om 22:43

Omdat hij een geluksgoaltje scoort ga je hem nu weer helemaal ophemelen? Ja de goal was belangrijk maar je kan niet ontkennen dat het onterecht is dat hij is opgeroepen..

10 oktober 2019 om 22:56

Jij verdient Luuk de Jong niet.

10 oktober 2019 om 23:21

Hij is terecht opgeroepen want hij deed waarvoor hij was opgeroepen

11 oktober 2019 om 00:26

Zullen we het Phillips Stadion omdopen tot Luuk De Jong Arena? Wanneer krijgt het Eredivisie-talent van het jaar een heus Luuk de Jong-court? Nee, alle gekheid op een stokje. De Jong heeft ‘t goed gedaan en heeft eindelijk gedaan waar ‘ie voor bij de selectie zit. Ik ben benieuwd of de ban nu gebroken is bij ‘m.

10 oktober 2019 om 22:43

Haha voor extra time goaltjes zijn Psv'ers toch wel uitermate handig inderdaad

10 oktober 2019 om 22:44

Waanzin inderdaad. Dit is niet de eerste keer onder Koeman dat Luuk belangrijk is! Die hoort er gewoon bij.

10 oktober 2019 om 22:44

Hahaha en iedereen reageert er serieus op. Hoe dan ook heb ik liever Luuk de Jong als Pinchhitter dan een Weghorst doordat je dan opportunistisch kan gaan spelen.

10 oktober 2019 om 22:47

Men is gek en denken even als de bondscoach te willen spelen. Koeman weet heel goed wat hij nodig heeft. De media denkt even te mogen kiezen wie ze willen hebben zeker. Luuk is veel beter als pinchitter, simpel. Mond gesnoerd. Dat is duidelijk.

11 oktober 2019 om 00:11

Onzin. Mond gesnoerd omdat ie een goal maakt? Gaat mij veel te ver. En veel beter? Op basis waarvan?

10 oktober 2019 om 22:50

Hij heeft gewoon gelijk. Hij komt erin als pinchhitter. De goal laat precies zijn kwaliteiten zien. Een speler die sterk in de lucht is. Komt weliswaar wat geluk bij kijken maar dat is toch het idee achter een pinch hitter? Het wordt dan gewoon pompen of verzuipen.

10 oktober 2019 om 23:16

Luuk heeft voor eeuwig zijn waarde bewezen bij het NL elftal en het is hem gegund. Topkerel.

11 oktober 2019 om 00:07

Zoooo knap. Dit is echt het toppunt van 'achteraf is een koe in de kont kijken'. Ja, hij deed wat hij moest doen vanavond. Vreemde maar knappe goal.. Maar ga na niet net doen of het totaal logisch is dat ie was geselecteerd na deze zeer matige periode van hem. Dat mensen zeiden dat Weghorst het meer verdiende was 100% logisch en daar ben ik het ondanks de goal ook nog steeds mee eens. Ga nou niet achteraf heel Nederland aanspreken en zeggen dat ze 'Luuk niet verdienen'.

11 oktober 2019 om 07:29

Het selecteren van Luuk is zeker logisch. Hij doet gewoon waar die voir is opgeroepen. Je kan wel over Wout beginnen maar die jongen is totaal geen pinchsitter.

We hebben gemazzeld, wat was het lastig tegen die Ieren! We waren onszelf de grootste deel van de match niet. De Jong heb ik vaak kritiek op, maar wat deed hij dit knap zeg! Ik wens hem veel succes in Spanje, al zal het lastig worden. Memphis stond wel weer op.. Proficiat allen.. ðŸ˜

10 oktober 2019 om 22:45

Gelukkig eindigt het zo! Ondanks Koeman, gelukkig de winst. Veel speelden niet lekker, maar De Roon op het middenveld; kan niet meer! Enkel om een voorsprong te verdedigen heeft hij nog een functie. Je mist zoooo veel voetbal anders. Middenveld moet natuurlijk Frenkie punt naar achter, met Donnie en Wijnaldum beide als box to box spelers (Wijnaldum minder als 10). Dan heb je een super modern middenveld. Blind vond ik weer slecht, net als Dumfries. Tegen zo’n verdedigende tegenstander kan Promes prima op rechtsback.

10 oktober 2019 om 23:04

Helemaal met je eens, dat zou het ideale middenveld zijn. De rechtsback positie blijft toch wel echt een probleem, Veltman is geen wereldster, Dumfries raakt meestal geen pepernoot (al stond ik soms versteld van een voorzet die aankwam) en Dest is nog wel erg jong om al van te kunnen stellen dat hij die positie in kan vullen, en heeft bovendien nog niet eens voor Nederland gekozen. Persoonlijk zou ik Hateboer nog niet afschrijven, maar goed, die is buiten de selectie gelaten..

10 oktober 2019 om 23:12

Ik snap echt niet wat mensen nu zo slecht vinden aan Dumfries. Daar kwam vandaag nog enige dreiging vandaan.. ok niet alles lukt en het ziet er soms onbeholpen uit, maar met zijn ongeloofelijke drive bestrijkt hij heel de rechterkant, maakt ruimte, kan voorzetten geven en scoren en is verdedigend ook gewoon heel degelijk. Het is echt populair om op hem te zeiken maar hij is echt wel veruit de beste optie die er nu beschikbaar is.

11 oktober 2019 om 06:41

Karsdorp? Je hebt hem duidelijk nog niet zien spelen dit jaar. Dit heeft niks meer met alleen fit worden te maken.

Hoeveel persoonlijke fouten mag De Ligt nog maken in Oranje?

10 oktober 2019 om 22:42

Tja hoelang heeft het geduurd voordat het bij Depay er uit kwam? Met de Ligt komt het wel goed.

10 oktober 2019 om 23:01

Dat is een prima standpunt om in te nemen als de Ligt dat nodig zou hebben en we niemand achter de hand zouden hebben. De Ligt speelt veel bij Juventus en kan daar net zoveel leren als die paar interlands. Zijn potentieel zal niet verdwijnen als hij een paar keer niet basis staat. Hoop ik toch. De Ligt is natuurlijk super maar maakt in mijn optiek toch veel rare fouten. De Vrij soeelt ondertussen al jaren de pannen van het dak. Ik begrijp beide keuzes, maar ik wil de Vrij wel eens zien.

10 oktober 2019 om 23:13

Het lijkt dat de ligt na wat mindere wedstrijden in turijn zijn zelfvertrouwen wat kwijt is, geef hem wat tijd

11 oktober 2019 om 00:01

Zeg je dat zo ook op het EK als we door zo'n persoonlijke fout eruit gaan? Geef 'm de tijd, laat hem nog een paar toernooien en wedstrijden verpesten, maar 't komt wel goed? Clubs leiden op, nationaal elftal moet je er staan. En met de Vrij en Ake meer dan prima vervangers die al veel langer op hoog niveau presteren dan dat ene seizoen van de Ligt.

10 oktober 2019 om 22:43

Zullen we dan ook de 70 minuten lang blunderende middenveld en voorhoede even uitlichten?

10 oktober 2019 om 22:49

Precies. Die hebben ook 20 vallen per persoon verkeerd aangenomen op gepasst, of half geraakt. Daar komen alleen niet direct kansen en zelfs doelpunten uit.

10 oktober 2019 om 22:52

Zo'n fout kan je niet verdedigen man. Dit is gewoon knullig en Matthijs zal zelf ook toegeven dat het een enorme blunder is als iemand erom vraagt. Dat kan je van een verdediger gewoon niet permitteren, logisch dat hij daarop wordt afgerekend.

10 oktober 2019 om 22:54

Ik vind het kwalijker van Blind dat hij en de bal verkeerd raakt en door onkunde de voorzet niet kan voorkomen.

10 oktober 2019 om 23:02

Inderdaad onkunde van Blind en van de Ligt.
Maar ook bij die kopbal weer een hele rare sprong van de Ligt.
Hij slaat de bal zelfs bijna weg met zn hand, hij komt amper omhoog.
Ook daar stond Matthijs echt niet op te letten helaas.
Wel zie ik nog steeds de potentie, maar hij lijkt een stuk onzekerder.

10 oktober 2019 om 23:54

Ik denk dat mensen onderschatten onder wat voor druk die jongen staat. Hij is pas 19! Dat vergeten mensen wel is, staat bij Juventus in de basis en krijgt bakken kritiek. Het lijkt me logisch dat hij wel is met weemoe aan het warme nestje van Ajax terugdenkt. Hij zal nu echt heel snel een echte kerel moeten worden.
Achteraf had 1 jaartje bij Ajax misschien niet zon slecht idee geweest. Je ziet bij frenkie toch ook wel dat ie net ff ouder(en beter) is.

11 oktober 2019 om 01:27

Dan is het toch juist een goed idee om hem een beetje in de luwte te houden en hem te wisselen met De Vrij?

10 oktober 2019 om 22:43

Iedere fout is persoonlijk. Hoe kan je over De Ligt beginnen als De Roon driekwartier een last is en Dumfries iedere bal inlevert. De zwakste vanavond was Ronald himself. Als hij zo eigenwijs blijft ga ik me zorgen maken want met zulke coaches ga je niet een eindtoernooi winnen.

10 oktober 2019 om 22:45

Myvision weet je hoe he over de Ligt kan beginnen. Omdat die namelijk weer een fout maakt waar een goal uit komt. Maar dat wil je niet zien denk ik.

10 oktober 2019 om 22:48

Inderdaad, onbegrijpelijk dat hij niet vanaf de start 3-5-2 speelde . Ik zou ongeveer zo spelen tegen mindere goden. Speel je een Noord-Ierland zo mee van de mat.

Cillessen
De Ligt
Van Dijk
De Vrij
Promes
De Jong
Van Beek
Bergwijn
WIjnaldum
Malen
Depay
10 oktober 2019 om 22:50

@grapsv: Probleem vandaag lag nergens achterin, probleem lag juist voorin. Daardoor gaat men naar de verdediging kijken, omdat we 'm er zelf niet in kregen. Gelukkig scoren we uiteindelijk toch nog en blijven de 3 punten hier.

10 oktober 2019 om 22:53

Myvision en andere Ajacieden gaan nu waarschijnlijk zoveel mogelijk de aandacht proberen te verschuiven naar anderen zodat de fouten van de Ligt naar de achtergrond geschoven worden. Hij en meerde doen dit inmiddels al maandenlang, je zou toch denken dat je inmiddels zou inzien dat de Ligt floreert in blunderd. Maar owee als je daar wat van zeg. Gewoon de Vrij op zijn plek zetten.

10 oktober 2019 om 22:54

@4ever4ajax Bergwijn heeft niet het loopvermogen en de verdedigende kwaliteiten voor die plek, van Aanholt is geknipt voor die rol als linker wingback.

10 oktober 2019 om 22:55

Op rechts heb je ook spelers uit de PL en de serie A. Zowel Dumfries als Blind is het niet op de backs, voetballend voegen ze niks toe en daarnaast maakt Dumfries zoveel overtredingen lijkt het. Er moeten spelers staan die wat toevoegen en dan doen zij inclusief de Roon gewoon niet. Geen idee waarom men er een Ajax PSV spelletje van moeten maken.

10 oktober 2019 om 22:55

Hoe durf je te zeggen dat Blind niet beter is dan Dumfries? Dumfries is nou eenmaal de slechtste voetballer van het Nederlands elftal, daar kan hij verder ook niks aan doen. Die moet gewoon nooit opgesteld worden, techniekloze draver zonder voetbalintelligentie

10 oktober 2019 om 22:56

@rossellinira: Je kan alles zeggen, maar Sarri en Koeman denken er anders over. Die weten een stuk meer samen dan wij hier met z'n allen bij elkaar op Voetbalzone.

10 oktober 2019 om 22:58

Wil jij claimen dat de Roon slechter speelde dan de Ligt? Sorry maar de ligt is zwaar verslechterd geworden

10 oktober 2019 om 22:58

Toen Koeman van Duitsland en Frankrijk won, liep jij voorop de polonaise. De Ieren hadden de bus geparkeerd. Duitsland had ook maar net gewonnen van de Ieren.

10 oktober 2019 om 23:00

Frenkie krijgt alleen meer ruimte als de middenvelders om hem heen weglopen of de bal willen. Vandaar dat Donny of propper altijd moeten spelen.

10 oktober 2019 om 23:00

@joshuak_: je kan in de opstellingen niet zoveel kiezen, had het middenveld iets anders willen indelen. Maar je kan Bergwijn ook hoger plaatsen op het middenveld. Met De Ligt, De Vrij en Van Dijk achterin heb je zo'n goed slot, dat je daarvoor maar weinig verdedigend ingestelde jongens nodig hebt (tegen de mindere goden). Je kan ook Blind en Frenkie als Cvm's zetten met Bergwijn, Wijnaldum en Van Beek ervoor en dan Depay/malen in de spits. Van Aanholt zie ik amper spelen, dus moet dan even op jouw ervaring afgaan.

10 oktober 2019 om 23:07

Volgens mij ontkent myvision ook niet dat het een fout is. Hij vindt het gewoon opmerkelijk dat juist De Ligt ertussenuit gepikt wordt terwijl er meerdere spelers liepen te blunderen vandaag.

10 oktober 2019 om 23:08

Ik claim niet dat De Roon slechter speelde dan De Ligt. Daar gaat het namelijk mij niet om. Dat je daar over begint zegt mij genoeg dat je niet begrijpt welk punt ik wil maken: tactisch past De Roon niet in dit elftal als je tegen zo'n team als Noord-Ierland speelt. Dat is een miskleun van Koeman. Nederland speelt gewoon geen goed voetbal met De Roon in plaats van Donny.ik geef 100 procent toe dat de Ligt in een waardeloze fase zit. Van mij mag Koeman met De Vrij beginnen hoor. Ik denk alleen te weten dat het hele team zo slecht stond puur omdat plan A niet klopte met De Roon. Persoonlijke fouten maakten Depay, Blind, Cillessen en Babel ook.

10 oktober 2019 om 23:09

Was zeker een blunder van de ligt en blind maar ze hebben ook beiden sterke potjes gespeeld in oranje. Ãumfries daarentegen kan geen bal aannemen en maakt onnodige overtredingen maja hebben voor Å™b weinig anders☹ï¸

10 oktober 2019 om 23:13

Excuses ik heb het dan verkeerd begrepen. @myvision

10 oktober 2019 om 23:45

Janmaat. Het gaat erom dat je de PL als maatstaf aanhaalt omdat ze maar in de PL spelen. Bij sommige ploegen kan je daar als simpele draver al uitblinken. Lekker hard werken, snot voor de ogen enzo. Daar hebben we al genoeg van.

11 oktober 2019 om 00:28

Geen probleem Lee112!

11 oktober 2019 om 03:42

@JK maar van Aanholt is geen simpele draver en zou veel meer toevoegen dan Blind op die positie.

10 oktober 2019 om 22:43

Zijn eerste na zijn debuut wedstrijd voor Oranje?

10 oktober 2019 om 22:44

Het zijn wel echt gekke dingen ja.. ieder potje wel een mispeer.

10 oktober 2019 om 22:44

Veel mensen hier zien ook niks anders dan de fouten van de Ligt... Tuurlijk bal echt slecht geraakt maar waarna Blind het minstens even slecht doet en daarna van Dijk lucht dekt... Zelfs wanneer de Ligt bijvoorbeeld een fout maakte tegen Engeland en daarna nog een goal maakt en verder een solide wedstrijd speelt wordt er alleen maar naar de fout gekeken... Iets met selectief kijken. De Ligt is een fantastische verdediger nu al en heeft potentie om de beste verdediger ter wereld te worden, een duo van Dijk de Ligt moet je laten staan.

10 oktober 2019 om 22:46

Vind dat De Vrij ook wle weer een kans mag krijgen, speelde ook altijd goed in Oranje.

10 oktober 2019 om 22:47

Raakt hem verkeerd om vervolgens het kopduel op een clowneske manier in te gaan. Wat deed die daar nou?

10 oktober 2019 om 22:47

Vind dat De Vrij ook wle weer een kans mag krijgen, speelde ook altijd goed in Oranje.

10 oktober 2019 om 22:44

Blijkbaar heeft die jongen een invincible ticket, ik denk niet dat hij ooit nog uit NL gespeeld gaat worden. Die had echt nog 1 seizoen bij ajax moeten spelen op zn minst, zelfvertrouwen bij juve is er ook niet en dat neemt hij mee.

10 oktober 2019 om 22:45

Veel mensen hier zien ook niks anders dan de fouten van de Ligt... Tuurlijk bal echt slecht geraakt maar waarna Blind het minstens even slecht doet en daarna van Dijk lucht dekt... Zelfs wanneer de Ligt bijvoorbeeld een fout maakte tegen Engeland en daarna nog een goal maakt en verder een solide wedstrijd speelt wordt er alleen maar naar de fout gekeken... Iets met selectief kijken. De Ligt is een fantastische verdediger nu al en heeft potentie om de beste verdediger ter wereld te worden, een duo van Dijk de Ligt moet je laten staan.

10 oktober 2019 om 22:45

@sparta_praag: Natuurlijk maakte hij een fout door niet het kopduel te winnen, maar ga je hem daar nu op afrekenen? De fout begon bij Blind die zijn duel simpel verloor. Ik vind het altijd zo frappant dat een Blind of De Ligt nooit een fout mogen maken, en alle andere spelers maar 1 goede actie nodig hebben in de wedstrijd. Zo opportunistisch is het. Grootste probleem deze wedstrijd is dat we niet zelf al snel 3 of 4 goals maken. Gelukkig maken we de 3 goals alsnog in extremis, maar daar lag vandaag het grootste probleem de eerste 80 minuten.

10 oktober 2019 om 22:45

@Sparta_Praag,Zolang hij bij t winnende team zit... Ontop;Heerlijk om toch te winnen. Flinke stap richting kwalificeren!Maar toch weer spannend hoor zo op t laatste moment. Nederland.. t nieuwe Duitsland 😆

10 oktober 2019 om 22:46

Tja hoeveel fouten zijn er de gehele wedstrijd wel niet gemaakt door de rest van het elftal. Iedereen speelde ruk.

10 oktober 2019 om 22:46

Ja, de Ligt verliest inderdaad het kopduel, wat niet mag gebeuren natuurlijk. Blind heeft echter veruit de meeste schuld bij doe goal. Door zijn mispeer komt die bal weer bij een Noord-ier terecht en vervolgens zit hij er totaal niet kort op, waardoor de voorzet zo gegeven kon worden.

10 oktober 2019 om 23:12

Door de mispeer van De Ligt komt de bal überhaupt bij Blind terecht. Beide maken 2 fouten in deze situatie.

10 oktober 2019 om 22:46

Die goal van Noord-Ierland was gewoon van Blind, elke speler speelt wel eens een paar slechte wedstrijden. De Ligt is nog jong en heeft ruim de tijd om zichzelf te verbeteren.

10 oktober 2019 om 23:26

Blind neem ik nog het minst kwalijk in deze. Die komt pardoes in een duel terecht wat nooit had mogen gebeuren. Die denkt:"gvd, wat gebeurd er nu?" Voor je het weet lig je op je kont. Dan staat cillissen dramatisch opgesyeld en verluest de Ligt óók nog eens een kopduel.

10 oktober 2019 om 22:46

Tegen Estland moet Koeman maar met de Vrij beginnen. Speelt prima bij Inter dus geef hem maar eens een kans in plaats van de Ligt.

10 oktober 2019 om 22:46

Tja hoeveel fouten zijn er de gehele wedstrijd wel niet gemaakt door de rest van het elftal. Iedereen speelde ruk.

10 oktober 2019 om 22:46

Net zo lang totdat het een van de beste verdediger wordt ben ik bang. De Vrij hoort op dit moment naast van Dijk te staan. De Ligt is zo vaak betrokken bij een tegendoelpunt. En dat mag blijkbaar, omdat hij een “wonder†kind is van Ajax.

10 oktober 2019 om 22:53

Koeman bepaalt wie er speelt en als jij daadwerkelijk denkt dat het hem iets boeit om iemand bij Ajax heeft gespeeld ofzo kan ik je niet serieus nemen.

10 oktober 2019 om 22:57

Nee, dat mag nooit een criteria zijn van een bondscoach. Misschien het enige wat je wel mag meenemen is hoe goed spelers met elkaar kunnen samen spelen, omdat ze met elkaar hebben gespeeld of spelen. Maar op basis van de laatste wedstrijden in club verband en nationaal gezien verdient de Ligt geen basisplaats meer. Het is een golden boy, maar hij maakt nu wel echt heel regelmatig fouten. Dat hoort bij de groei van deze jongen. Maar een keer banken hoort daar net zo goed bij om daarna te groeien..

10 oktober 2019 om 22:59

Maar toch heeft hij gelijk. Koeman laat zijn oren hangen naar de invloedrijke mannen achter de schermen van de Ajax-lui en media.

Tuurlijk hoort de Ligt niet meer op het veld te staan. Er zijn simpelweg betere op zijn positie

10 oktober 2019 om 23:06

Dit dus Alavez. Fouten horen erbij. Consequenties van fouten ook. De Ligt heeft alles om een geweldige verdediger te worden. Is ie al. Maar toch doen zich de laatste tijd veel fouten voor. Ook ongelukkige dingen zoals handsballen, maar het stapelt wel op. Met de Vrij achter de hand, die ik ook een kans gun, is een wissel toch best logisch? Ik denk niet de Vrij op dit moment onderdoet voor de Ligt. Ook gewoon een topverdediger.

10 oktober 2019 om 23:24

Rossellini wat een onzin man, denk jij echt dat Koeman zich laat beïnvloeden door Ajax of de media? Dan hadden Veltman en Donny wel basis gestaan zoals gesuggereerd werd, denk je niet? Overigens mee eens dat De Vrij best eens naast De Vrij mag plaatsnemen hoor, hij doet het voortreffelijk bij Inter en Matthijs was vandaag niet heel best. Hij moet zijn topvorm weer terug vinden, dan komt hij vanzelf weer in de basis. Tegen Wit Rusland zou een 3-5-2 (of 3-4-3) met De Vrij, Van Dijk en De Ligt achterin overigens ook niet misstaan, maar ik denk niet dat Koeman zich daar aan zal wagen.

10 oktober 2019 om 22:48

Wat mij betreft nog 100 wedstrijden en dan iedere wedstrijd 5, zolang we ze maar winnen. Hoe meer hij het nu doet, hoe sneller hij leert.

10 oktober 2019 om 22:55

De tegendoelpunt mag je Blind wel aanrekenen. Die peert de bal half weg waardoor de Ieren de bal kon overnemen.

10 oktober 2019 om 23:01

Het was toch ècht de Ligt die de bal hoorde weg te schieten maar er wederom helemaal naast zat. Om maar niet te spreken over het kopduel

10 oktober 2019 om 23:23

Maximaal 3 in 10 seconden.over de bal maaien, met je handen naar de bal t kopduel aangaan en hem verliezen waardoor het 0-1 werd.ik vond m niet sterk, maar vind wel dat hij gewoon naast v dijk in t centrum moet.

10 oktober 2019 om 23:39

Blind en Cillessen zaten net zo fout hoor. Dus om alles nou op De Ligt af te schuiven...

11 oktober 2019 om 05:58

ja als het aan jou ligt spelen we met karsdorp rechts haps links, de vrij vilhena en Berghuis. waarschijnlijk zal jij fer en vermeer ook nog eens opstellen, en zou je kijken of botteghin ook voor nederland uit zou kunnen komen. man man wat een gekleurde bril draag jij....

Geniaal: Luuk de Jong op zn'n Psv's die driepunter in de blessuretijd uit het vuur slepen. Wat een held, het is hem gegund. En heerlijk toch nog de klasse van Frenkie getoond bij de 3-1.Na de omzettingen was het een gouden Psv/ajaxteam maar oh oh, de Zwakste schakel vanavond: Ronald Koeman. Honderd procent is dit bijna puntverlies op zijn conto te schrijven. Hoe kan je met De Roon beginnen als je dit zeer matige elftal gewoon voetballend kapot had kunnen spelen. Donny is een meester tussen de linies. Ik heb de Roon alleen maar wat balletjes op Blind of Frenkie zien geven omdat hij absoluut niet kan opbouwen. Nederland speelde met 10 man driekwart wedstrijd lang.

10 oktober 2019 om 22:43

Heeft Van de Beek de bal aangeraakt? Niet een keer gezien. Ik denk dat Propper daar gewoon weer gaat spelen hoor.

10 oktober 2019 om 22:49

Ten eerste gaat het mij om het feit dat je 70 minuten lang niet voetbalt doordat je niet met het sterkste elftal begint. Kan je provoceren met Propper, die ik prima vind overigens, maar Donny bewijst het wel net iets vaker he. Zowel in Europese topwedstrijden als in Oranje. Daarnaast vind ik Van de Beek en Frenkie veel meer complementair aan elkaar. Die snappen dat fijne voetbal, combinerend de zestien in. Dat hebben we nu niet kunnen zien omdat het nu paniekvoetbal was doordat het veel te laat was dat Malen en Donny kwamen.

10 oktober 2019 om 22:49

Dan heb je de een-tweetjes gemist waar hij zich voor aanbood zodat er doorgevoetbald kon worden. De room heb ik alleen maar verstoppertje zien spelen.

10 oktober 2019 om 22:49

Donny zorgde ervoor dat Frenkie meer ruimte kreeg dmv loopacties. Hij liep ook goed en was er voor de kaats. Je zag dat Frenkie direct beter speelde met Donny erbij. Zelfde met malen ipv Babel. Depay kon de bak makkelijker bij malen kwijt

10 oktober 2019 om 22:52

Ja, dat heeft ie. En een aantal diepe loopacties waardoor die ieren niet compact kunnen blijven staan. Dat maakt verschil voor degenen die de bal op zo'n moment hebben. Hij doet precies wat De Roon niet doet. Sommige potjes kan De Roon bruikbaar zijn, maar mijn inziens moet Donny de basis zijn en niet De Roon.

10 oktober 2019 om 23:24

Sorry maar ook als mede PSV fan vind ik toch dat Van de Beek wel beter is dan Propper, zeker voor het Nederlands elftal. Van de Beek scoort ook nog regelmatig en dat kan hij denk ik ook wel als hij gewoon bij Oranje in de basis zou starten. Ik zou dan ook echt zeker met hem zijn begonnen in plaats van De Roon en ook Malen in plaats van Babel.

11 oktober 2019 om 00:10

Het viel je dus niet op dat we ineens een stuk creatiever speelden op aanvallend gebied toen Donny en Malen erin kwamen.. Ok..

10 oktober 2019 om 22:45

Helemaal mee eens! Tegen de grote teams is een De Roon wel lekker als bal afpakker. Maar wanneer je het spel echt moet maken tegen een geparkeerde bus heb je niet veel aan hem

10 oktober 2019 om 22:56

Dat vond ik eerst ook. Maar dan zou De Roon tegen Duitsland zichzelf dus moeten laten gelden, en daar was hij juist zo'n beetje de minste van het team. Ik zou voortaan gewoon met Gini-Donny-Frenkie beginnen. Ik denk dat dat veel meer kan brengen, zelfs tegen de sterkere teams.

10 oktober 2019 om 22:47

Toch wel typisch dat je 1 dribbel noemt van de jong terwijl die de hele wedstrijd onzichtbaar was. En dan zeggen dat het klasse is man man

10 oktober 2019 om 22:56

Eens khal drogo, hoevaak hij wel niet wordr opgehemeld na een normale wedstrijd gespeeld te hebben is bijzonder. Ondanks dat hij belangrijk in het team is vertraagd hij ook heel veel aanvallen. En hij speelt zo dicht tegen zijn eigen verdediging aan dat het niet eens bijzonder is. Laatste 10 min.speelde hij veel meel naar voren en dan zie dat het beter gaat lopen.

11 oktober 2019 om 00:22

Haha Frenkie speelde gewoon weer een goede wedstrijd, als je dat niet ziet kan je misschien maar beter GoT gaan kijken. En zijn alle PSV'ers hierboven Luuk niet aan het ophemelen vanwege één actie?? Hypocrisie eerste klas.

11 oktober 2019 om 10:50

Frenkie speelde helemaal niet 'gewoon' een goede wedstrijd. Die speelde eerder een vrij onzichtbare wedstrijd. Wat leuk overigens dat je denkt dat alleen Psv'ers negatief over de Jong kunnen zijn.

10 oktober 2019 om 22:47

Ik vind dat frenkie heel erg het spel vertraagd wat heel slecht is tegen zon tegenstander

10 oktober 2019 om 22:53

Misschien komt dat omdat er spelers om hem heen staan die een last zijn in plaats van een aanvulling?

10 oktober 2019 om 23:01

Dat viel mij ook op. Toen hij aan de bal was, waren wij 10 seconden verder zonder de bal af te spelen.

11 oktober 2019 om 00:26

Dan begrijp jij er weinig van. Er was de eerste 60 minuten weinig ruimte door het statische middenveld dankzij De Roon. Voorin was er ook weinig beweging, waardoor hij de bal lastig kwijt kan. Duidelijk de beste en meest getalenteerde speler van het Nederlands elftal.

11 oktober 2019 om 10:51

Haha hou eens op met dat overdreven gedoe man. Alles ligt altijd aan iedereen behalve Frenkie. Dat hij 20x per wedstrijd tussen zijn eigen centrale verdedigers staat te draaien is inderdaad een bijzonder talent.goede voetballer overigens, gisteren wat minder

10 oktober 2019 om 22:51

Myvision, bijzonder om de Roon af te zeiken terwijl de Ligt, Blind echt drama waren vandaag, net als Dumfries overigens. En ik heb me tot de 85ste minuut geeergerd aan mnd.F.de Jong met zn gekap en gedraai en balletjes breed. En ja, het stond vol bij Noord Ierland maar er waren heel veel momenten dat hij sneller kon doorspelen. De Roon is nou eenmaal een andere type dan Propper/vd Beek. Hoewel ik vd Beek ook amper heb gezien, Malen viel wat meer op.

10 oktober 2019 om 22:56

Ok, dan haal jij toch lekker Frenkie er af? Ik zeik De Roon af omdat het een zware tactische miskleun is om tegen deze tegenstanders zo anti-voetbal te beginnen. Dat heeft niet met de persoon De Roon te maken, dat heeft met Koeman te maken.de Ligt is sinds zijn transfer naar Juve niet best, maar die man is kwalitatief zo goed dat hij alsnog een goed basisniveau haalt wat niet significant invloed heeft op dit elftal. Het gaat er om dat Nederland gewoon niet voetbalt 70 minuten lang door De Roon en ook Dumfries.

10 oktober 2019 om 23:07

Kwalitatief zo goed zeg je? Of misschien juist niet zo goed als jij denkt (de Ligt). Je kan t ook zien dat NL nog beter kan voetballen als de Jong niet zo het spel vertraagd.

11 oktober 2019 om 00:08

De Jong vertraagde het spel, maar dat kwam ook door gebrek aan beweging bij zijn medespelers. Er moet combinatie voetbal gespeeld worden is mijn optiek en dat begint bij bewegen zonder bal. Dan heeft het geen zin om blind naar voren te rennen, niet te willen inschuiven of simpelweg voorin blijven wachten en niet in de bal komen. Het baltempo is te laag en daar was ook Frenkie mede verantwoordelijk voor. Maar daarin waren De Roon, Van Dijk en De Ligt ook niet bepaald meester in vandaag.

11 oktober 2019 om 00:27

Dat zagen we toen hij nog niet mee deed de voorgaande kwalificaties ja. Elk team waarin De Jong een belangrijke rol krijgt gaat ineens winnen en goed draaien, maar speel jij maar lekker met De Roon en Propper op het middenveld. Clown.

10 oktober 2019 om 22:51

Das waar, hij moet daarin meer durf tonen en gewoon de Roon even laten. Met Donny heb je meer voetbal in je team. Dat zag je ook meteen. Vooral om die bus te doorbreken van de Ieren.

10 oktober 2019 om 22:52

Sorry maar de zwakste schakel waren toch echt blind en de Ligt. Jezus wat zag et er knullig uit bik tegen doelpunt. De Vrij moet er in volgende wedstrijd

10 oktober 2019 om 22:53

Oké koeman valt de roon aan te rekenen. Maar je kan hem toch moeilijk kwalijk nemen dat de Ligt het helemaal kwijt is. Wat is er met die aan de hand zeg. Heb hem dit nog nooit zien doen.

Voormalig Psv'ers scoren 3 doelpunten in de laatste 10 minuten. Typisch

10 oktober 2019 om 22:44

Zolang er op het eind genoeg (ex)psv'ers in het veld staan, weet je dat er gescoord gaat worden.

10 oktober 2019 om 22:48

Precies! Voortaan alle Nederlanders die bij psv spelen/gespeeld hebben in de basis! Deze 2 heren hebben de klus in hun eentje geklaard. Absoluut met je eens, heel typisch. Stiekem denk ik zelfs dat PSV de CL gaat winnen. En waarom wagen ze geen poging bij Ronaldo? Niet geschoten is altijd mis. Toch een ploeg met spelers die 3x scoren in de laatste 10 minuten.

10 oktober 2019 om 23:00

Je zure sarcasme is een beetje misplaatst. In een oneliner ga ik een keer geen genuanceerd betoog schrijven, maar ik bedoel iets heel anders dan jij blijkbaar denkt. Ben Ajacied, maar in Oranje gaat het me niet om clubkleuren, maar om het collectief. Vond dat misschien wel het mooiste aan Wk2014 waar zo ongeveer iedere (wissel)speler aan spelen toe kwam en zijn waarde had. En je kan zeggen wat je wilt, maar PSV staat toch bekend om de late doelpunten en dan vind ik het wel een leuk toeval dat ze dat nu ook deze wedstrijd doen.

Mogen we stellen dat ondanks het feit dat de 3 punten binnen zijn, Koeman in alle opzichten gewoon gefaald heeft deze wedstrijd? Ten eerste met die schijterige basisopstelling. De Roon in plaats van Van de Beek tegen Noord-Ierland, man. Ook onze serie-blunderaar De Ligt weer verkiezen boven De Vrij. Opmerkelijk was ook de laconieke houding van de spelers, alsof ze al lang en breed geplaatst waren. Maar bovenal, zijn trots de boventoon laten voeren in zijn wisselbeleid. Er hadden direct na rust 2 wissels moeten worden doorgevoerd. Nu zal Koeman wel weer gaan verkondigen dat mensen Noord-Ierland onderschatten etc, maar het had nooit zover mogen komen natuurlijk.

10 oktober 2019 om 22:43

Van beek deed het niet echt beter dan de Roon. Het waren vooral malen en Luuk die samen met depay het verschil maakten.

10 oktober 2019 om 22:52

Donny zijn inbreng was het middenveld veel meer in balans. De Roon heeft geen inzicht. Frenkie ook sterker met Donny. Je onderschat zijn inbreng. De meeste impact has Luuk. Niet wegens de goal alleen maar ook omdat oranje eindelijk gevaarlijk werd met voorzetten

10 oktober 2019 om 22:58

Janssen kan weer wat negatiefs over een Ajacied roepen hoor. Als je niet ziet dat de inbreng juist goed was voor het elftal door bijv de loopacties om ruimte voor het middenveld te creëren dan heb gewoon weer niet zitten opletten, alweer.

10 oktober 2019 om 23:09

@Lee
Je had het in een eerder bericht al over de "loopacties" van Donny en nu weer over "Balans". Wees nou eens eerlijk. Die gozer bakt er weinig van.

10 oktober 2019 om 23:15

Wil jij claimen dat het middenvelder minder in balans was toen Donny erin kwam?

11 oktober 2019 om 00:31

Van de Beek deed het velen malen beter dan De Roon. Het hele elftal ging daardoor beter draaien, waarna de heren voorin profiteren. Dat jij dat niet inziet zegt meer over jouw inzicht.

11 oktober 2019 om 10:08

Maar vond jij Donny goed spelen dan ? Ik vind Donny geen verkeerde speler. Ik vind Donny echter vooral een loper en minder een passer. Tegen deze tegenstander had je minder aan een loper (het centrum stond al volledig vol) en kwam Donny ook niet helemaal uit de verf. Zijn inbreng was dan ook beperkt.

11 oktober 2019 om 10:10

Het middenveld was niet minder in balans, maar voor mij ook niet beter in balans. Deze wedstrijd had je vooral een speler nodig die met een goede pass het spel snel kan verleggen. Hier liggen niet de kwaliteiten van de Ligt en van Dijk, ook niet bij de Roon, maar ook niet bij Donny. Daarbij was de Jong ook te traag met passen.

11 oktober 2019 om 10:13

ik betwijfel dat dit door van de Beek kwam. Je zag dat er met het inbrengen van Malen er meer diepte aan de zijkant gezocht werd en dat hier uiteindelijk gevaar door kwam. In mijn ogen lag het meer aan het verschil tussen Babel en Malen (en de manier waarop ze gebruikt werden) dan aan Donny.

10 oktober 2019 om 22:44

Beste BlindeVogel, ik heb een beetje het idee dat je een gat in de lucht sprong tijdens het moment van De Ligt. Niemand speelde vandaag op zijn best, je kan er ook voor kiezen om achter iedere Oranje speler te staan en blij te zijn! Heel jammer.. 😒

10 oktober 2019 om 23:12

Ik vind de bewoording ook wat grof maar er zit wel waarheid in. De Ligt maakt aardig wat (cruciale) fouten de laatste tijd. Ook door ongeluk, maar ook dat komt opeens vaak voor. Niet dat ie slecht speelt, of slecht is. Maar de Vrij zit nu al jaren op de bank terwijl hij ook al jaren ontzettend goed is in de Serie A. Niet alleen gun ik hem een kans, ik denk ook dat wie er op dit moment beter is best betwisbaar is.

10 oktober 2019 om 22:44

Inderdaad, ben ook niet van het onderschatten. Maar als je weet dat je tegen een tegenstander speelt, die zich in gaat graven. Dan moet je gewoon aanvallender spelen. Dan heb je niks aan blind en de roon.

10 oktober 2019 om 22:45

Blind en De Ligt weer droevig. Babel slecht. Depay ook slecht, ondanks de goals. Bergwijn de beste aan Oranje zijde. Mag ook eens gezegd worden! Volgende week De Vrij, Ake en Malen in de basis. De Roon alleen tegen de betere teams. Tegen de zwakkere broeders met Donny of Propper. Luukie, jij krijgt een standbeeld

10 oktober 2019 om 22:48

Gelukkig laat Koeman zich niet gek maken door mensen zoals jij

10 oktober 2019 om 22:59

@sankento: Jammer genoeg niet nee.

10 oktober 2019 om 23:49

Hoezo jammer, met jullie opportunisme speel je elke wedstrijd met een andere opstelling. Wel eens dat De Roon hier niet nodig was en dus van de Beek had kunnen starten, maar verder geen gekke basis.

10 oktober 2019 om 23:03

Joh maak je niet druk. De 3 punten zijn binnen. Koeman heeft toch Malen (assist) en Luuk binnen gebracht.

11 oktober 2019 om 00:23

Ik heb een alternatief wat in dit soort wedstrijden misschien nog beter is : Blind samen met Van Dijk centraal neerzetten. De Ligt en Van Dijk zijn 2 dezelfde type spelers, waarbij duidelijk is dat De Ligt totaal uit vorm is. Nou wil ik best De Vrij daar zien spelen tegen sterkere tegenstanders zoals Portugal, Engeland, Spanje of Belgie. Maar ook met De Vrij krijg je een verdediger die in balbezit eigenlijk niks extra's toevoegd. Dan denk ik dat Blind als LCV meer kan toevoegen in wedstrijden waarin je tegen een muur speelt en waar ze zelf niet willen voetballen. Dan kunnen we misschien meteen kijken of Ake of Van Aanholt als linksbacks zorgen voor een beter evenwicht. Sowieso moeten we tegen Noord-Ierland spelen met meer voetbal op het middenveld. Van de Beek of Propper naast De Jong dus. Ook Wijnaldum mag wel even wakker geschud worden wat mij betreft, moet meer in de bal komen en zorgen voor meer beweging. Geen Depay op de flank en niet in de spits meer (liever Malen of Babel) en aan de rechterkant zou ik graag minder ''ren je rot'' zien en meer voetballend vermogen maar daar is niet 1,2,3 een antwoord op te vinden. Veder eens wat betreft houding, tactische keuzes en wisselbeleid.

11 oktober 2019 om 10:16

Ik weet niet wat jouw onderbouwing voor de wijziging is, maar ik vind dat het voetballend vermogen van het duo de Ligt en van Dijk tegen dit soort tegenstanders te beperkt is. Daarbij komt Blind tegen dit soort wedstrijden als back aanvallend te kort. Ook ik ben er voorstander van om tegen dit soort teams Blind centraal neer te zetten

Zat toch totaal geen snelheid in het spel van oranje. De Ligt en Van Dijk met hun slappe passes en wachtende op Frenkie, die ook teveel om zijn as draait. Depay was ontzettend slecht met zijn eeuwige wanna be beslissende passes en schoten. Donny wordt niet begrepen met zijn looplijnen..... zoooo slecht dit. En omdat we winnen denken ze hopelijk niet dat ze goed waren..... man man, wat slecht vandaag.

10 oktober 2019 om 22:49

Haha Donny wordt niet begrepen met zijn Looplijnen 😂😂

11 oktober 2019 om 00:11

Nou, Donny stond heel vaak vrij en dan schoot Depay weer kansloos op goal of wilde ie weer de allesbeslissende pass richting goal geven. En die ging constant mis. Kijk t maar eens terug, dan kan je niks anders doen dan dat bevestigen. Maar hij maakt zijn super slechte wedstrijd uiteindelijk wel weer goed. Dat natuurlijk wel.

10 oktober 2019 om 23:11

Die looplijnen van hem inderdaad. Oh en vergeet zijn "dynamiek" niet en zijn "balans" .

En dit is dus waarom Luuk de Jong wordt opgeroepen in plaats van Weghorst... Weghorst is helemaal geen verkeerde spits maar als breekijzer/aanspeelpunt is Luuk gewoon vele malen (ha) beter. En wederom Memphis die weer heel belangrijk is voor Nederland. Voorderest wel een heel matig Nederland gezien vanavond, maar goed de drie punten zijn binnen!

10 oktober 2019 om 22:45

Hij werd niet echt als aanspeelpunt gebruikt nu. En breekijzer.. tja.. ik denk dat Weghorst ook veel vuil werk verzetten kan.

10 oktober 2019 om 22:51

Luuk komt veels tekort. En let op mn woorden. Luuk zn krediet bij sevilla is bijna op. Die gaat rest van het seizoen banken daar en dan kan koeman niet meer onder weghorst uit.

10 oktober 2019 om 23:57

Als je Weghorst nooit oproept en gebruikt dan kom je er ook niet serieus achter of Werghorst die rol niet zou kunnen vervullen. Hij heeft aan het begin van Koeman zijn periode als bondscoach 3x. Maar dat is inmiddels anderhalf jaar geleden en toen speelde Weghorst nog bij AZ. Inmiddels is hij wel een stuk beter geworden en verdiend hij wat mij betreft ook eens de kans om zich bewijzen. Niet dat ik van Luuk de Jong afwil hoor, ik vind dat er ook het nodige voor te zeggen valt hem hiervoor te gebruiken. Maar ik ben wel nieuwsgierig of Weghorst niet ook een rol zou kunnen spelen.

Dramatische eerste helft, maar goed herpakt zoals altijd.

En daarom wissel je Depay nooit Fieuw heeel blij met de 3-1!

Het is verstandig als De Ligt even een tijdje op de bank plaatsneemt ipv De Vrij. Die jongen is uit vorm en totaal niet zeker in zijn spel. Beter nu even tegen zichzelf in bescherming nemen en dan over een tijdje weer een kans geven.

10 oktober 2019 om 22:43

Helemaal mee eens. Want Matthijs nu steeds laten staan komt gewoon geforceerd over. Hij zal zelf waarschijnlijk wel weer vinden dat hij een héle goede wedstrijd heeft gespeeld maar we moeten onszelf niet voor de gek blijven houden.

11 oktober 2019 om 10:18

Ik zie ook (zeker tegen de kleinere teams) geen meerwaarde in de Vrij. Dan heb je weer 2 beperkt voetballende verdedigers. Ik zie dan liever blind centraal spelen.

Deze konden we bijna op het conto van Koeman schrijven. Echt wat een waardeloze behoudende tactiek. De Roon en Dumfries tegen een tegenstander als Noord Ierland? Serieus? Spelers die niks in een kleine ruimte kunnen. Geen 1 speler kon de kleine ruimte achter Depay bespelen. Wijnaldum is een loper en De Roon heb je uberhaupt niks aan in zo'n wedstrijd. Ideale speler voor een wedstrijd als deze? Jawel, v.d. Beek. Malen in topvorm passeren ten faveure van Bergwijn? Waarom?

10 oktober 2019 om 22:53

Nee hoor. Dit zijn spelers die niet gemaakt zijn voor het snelle korte combinatie voetbal. En helemaal voor de positie van de Roon is het essentieel dat je dat tegen zulke tegenstanders juist wel kan. De versnelling ging omhoog omdat juist deze spelers eruit gingen.

10 oktober 2019 om 22:57

Zou t eerder op't conto van de ligt en blind schrijven. Zou wat zijn dat de Ligt ons gewoon 2 eindtoernooien kost..

10 oktober 2019 om 23:09

Haha Blind die vele malen slechter was dan Dumfries? Of Babel eruit ipv Bergwijn? En De Ligt moet zeker ook altijd blijven staan? Want hier noem ik de 3 zwaksten van Oranje gewoon op. Propper was natuurlijk normaliter de perfecte vervanger geweest van De Roon. Echter was hij spijtig genoeg geblesseerd

Wat was dit slecht. De Roon nooit meer oproepen. Daar heb je écht helemaal niks aan. Ook F. de Jong was walking football aan het spelen. De Ligt alweer met een blunder. Wat is dat toch met hem....... Babel die niets bracht. Bergwijn is het hele seizoen al uit vorm, waarom hem dan opstelle? Depay die dramatisch speelt, maar dan toch weer scoort. Gekmakend. We hebben gewoon gemazzeld vandaag. Goed analyseren en door......

10 oktober 2019 om 22:44

Nou, met Donny ging je er niet op vooruit. Heeft maar 2 balcontacten gehad. En dat voor iemand op het middenveld is gewoon dramatisch

10 oktober 2019 om 23:07

Lol Rossellini heeft weer zijn zeik momentje op Van de Beek, kansloos figuur ben jij. Door de loopacties van Donny komt er veel meer ruimte voor andere spelers om te voetballen.

11 oktober 2019 om 00:00

Ik heb de balcontacten niet echt geteld, maar weet vrijwel zeker dat het er meer dan 2 zijn. Maar ja, met veel over de zijkanten spelen kom je als middenvelder ook minder in het spel. Vond in ieder geval dat hij het spel niet onnodig vertraagde door er een halve minuut over te doen om de bal naar de meest veilige optie achteruit te spelen.

10 oktober 2019 om 22:50

Alsof het aan de Roon lag, dat is te makkelijk. Men kon de eerste 70 min de bal voorin niet kwijt. En vd Beek heb ik helemaal niet gezien. Koeman had De Jong eerder moeten brengen

Die discussie over weghorst en de Jong kan nu weer de prullenbak in. En alsjeblieft zeg, haal die poep uit je ogen Koeman. Heel Nederland en mijn overgrootoma zag dat de Roon eruitmoest en hij wisselt pas na de 60 mins.

10 oktober 2019 om 22:45

Omdat de Jong zo’n lucky goal maakt? Ben er heel blij mee maar vind dat Weghorst een eerlijke kans verdiend.

10 oktober 2019 om 22:49

Wil je 2 pinchhitters meenemen? Luuk de Jong kan voor geen meter voetballen (schaar ik zelfs onder de categorie Dumfries qua techniek) maar hij is zowat de beste kopper van Europa. Oftewel perfect als pinchhitter. Met Malen en Memphis heb je al voetballende spitsen en wil je voor de lange bal gaan dan heb je Luuk de Jong.

10 oktober 2019 om 23:01

Want als de Jong het doet betekent dat dat Weghorst het niet zou doen? Misschien had hij er wel 3 gemaakt. Het is mij bij die 2 trouwens om het even, daar niet van.

10 oktober 2019 om 23:14

Misschien had Sjaak Polak zijn kicksen weer aangetrokken en 5 goals gemaakt. Punt is: L. De Jong bewijst zijn waarde en dus kan je niet zeiken op de beslissing van Koeman om hem op te roepen. Dit is letterlijk waarom Koeman hem heeft opgeroept en het heeft gewerkt.

11 oktober 2019 om 00:21

Ik vind net zo goed dat we De Jong niet mogen afbranden op 1 invalbeurt, we hem ook niet als de verlosser mogen bestempelen op 1 invalbeurt. Ik ben van mening dat De Jong nu weer het vertrouwen heeft terug gewonnen, maar het is vrij opportunistisch om nu te zeggen dat De Jong de man is die Oranje uit het slop trekt het laatste kwartier als het niet lekker loopt, terwijl de andere ‘optie’ nog niet eens de kans heeft gekregen.

Zeer belangrijke overwinning. Maar had de goal van Luuk de Jong niet afgekeurd moeten worden? Volgens mij mag je de paal of lat niet vasthouden bij het scoren van een goal, toch?

Wat was het vanavond tenenkrommend slecht zeg, ging nergens over. Depay raakt niets goed, en verliest veel ballen, maar scoort opeens toch 2 goals...en de Jong scoort niet in Spanje, en dan de 2-1...Nederland verdiende niet te winnen...was echt erg slecht, en dan 3-1. En Depay neemt zoals wel vaak dom weer geel met shirtje uit...maar goed, uiteindelijk 3 punten binnen, met meer geluk dan wijsheid...maar over een paar jaar weet niemand deze pot nog.

10 oktober 2019 om 22:47

Nederland verdiende niet te winnen... Vind je niet dat je hier een beetje overdrijft?

10 oktober 2019 om 22:51

myajaxforever. Frappant dat je in je hele betoog niks zegt over de slechte Ajacieden. Luuk en depay halen de punten binnen dat kan je van de Ajacieden niet zeggen

10 oktober 2019 om 23:29

Als ik zeg tenenkrommend slecht, praat ik dan ook niet over de Ajacieden? Of spelen die bij een apart oranje?heel oranje was gewoon meer dan matig! Blijkbaar moet ik dan ook nog zeggen dat de Ajacieden niet best waren...bij deze voor jou!

11 oktober 2019 om 00:23

En dan word je kampioen. Wat mogen we ons gelukkig prijzen dat we 3-1 winnen, terwijl we zo ongelofelijk matig speelde. Ik verheug me nu al op Depay in vorm, als de slechtste versie van Depay er twee inprikt. Op naar de volgende!

11 oktober 2019 om 10:21

Het is wel heel frappant dat je 2 spelers echt benoemt (die geen Ajax achtergrond hebben) en dat je 2 spelers die de wedstrijd beslissen wel negatief met naam en toenaam in je betoog meeneemt. Het kan natuurlijk toeval zijn.

De ligt banken, Dumfries banken en de Roon banken. Standbeeld voor Luuk, snoert alle critici de mond door te pinchhitten.

10 oktober 2019 om 22:55

Vergeet Blind niet te banken. 😉

10 oktober 2019 om 23:05

Vooralsnog hebben de alternatieven ook nog niet geïmponeerd. Maar inderdaad, ideaal is het niet.

10 oktober 2019 om 23:18

Blind is dikke prima joh. Speelt laatste tijd ontzettend sterk bij Ajax en ook bij Nederland dik in orde. Vandaag was hoe dan ook rampzalig, maar naast dat er geen alternatieven zijn (Ake wellicht), is Blind echt geen dissonant in mijn ogen. De rest helemaal eens voor je keuze van bankwarmhouders

10 oktober 2019 om 23:20

Ik reageer op mezelf. Zet van Aanholt erin! Begonnen aan zijn tweede jeugd bij Crystal Palace.

10 oktober 2019 om 23:54

Ja joh iedereen banken na een mindere pot. Jullie zijn toptrainers. Cillessen banken. Depay banken. Frenkie was ook matig, ook banken. Gewoon niemand het veld in sturen joh, maken ze ook geen fouten. Enige waar ik het mee eens ben is De Roon en dat is eigenlijk meer tactisch omdat ik tegen Noord Ierland niet met twee verdedigende middenvelders zou spelen.

11 oktober 2019 om 00:06

De Roon eruit voor van de Beek en de Ligt voor de Vrij zijn geen onbegrijpelijke of vreemde keuzes, hoe graag je dat ook wil etaleren met je gigantische hyperbool. Dumfries mag blijven staan met gebrek aan beter.

Zeer belangrijke overwinning. Maar had de goal van Luuk de Jong niet afgekeurd moeten worden? Volgens mij mag je de paal of lat niet vasthouden bij het scoren van een goal, toch?

Lekkere wedstrijd hoor. Win ze liever zo dan een saaie 1-0.

Maare, kunnen we nu eindelijk de Vrij een kans gaan geven ipv Matthijs. Want dit blijft niet lang goed gaan

Genoeg stof om over na te praten. Welke analist heeft gelijk.
Maar één ding is zeker:
Wat heerlijk dat we hoe dan ook van deze ontzettend laf voetballende ploeg gewonnen hebben!

Toch klasse dat je tot de laatste minuut blijft strijden. als de Duitsers zo gewonnen hadden zo iedereen zeggen dat het typisch Duits was om tot de laatste minuut te gaan voor de overwinning. Het was niet goed , maar de punten zijn binnen en het Nederlands elftal ligt op koers...

Aub haal de Ligt er voorlopig uit. Bescherm die jongen tegen zichzelf. Zag eruit als een Quick Boys verdediger bij de goal.

Mag nu toch wel gesteld worden dat Van de Beek en Malen gewoon basisspelers zouden moeten zijn? Ineens begon het kansen te regenen, en eerlijk is eerlijk, twee controlerende middenvelders is gewoon te veel voor Nederland. Het was even jammer dat Blind en De Ligt zich genoodzaakt voelden om afgrijselijk de mist in te gaan bij de 0-1, maar gelukkig met hangen, wurgen, en een flinke portie geluk is het weer helemaal recht gezet! Zeer, zeer, zeer belangrijk deze drie punten.

Met alle slechte beslissingen van Koeman mbt deze wedstrijd was het selecteren en inbrengen van Luuk toch een goede. Memphis speelde zijn slechtste wedstrijd in Oranje sinds Koeman er is maar scoort toch gewoon 2 keer. Goede beslissing dus ook om hem erin te houden en Babel eruit te halen, al is die beslissing misschien vrij logisch.
Ik blijf het toch opvallend vinden dat de Ligt 89 minuten solide speelt maar in Oranje toch vaak 1 grote fout per wedstrijd maakt. Volgens mij heeft hij in de laatste 6 wedstrijden van Oranje al meer fouten gemaakt dan in het hele afgelopen seizoen voor Ajax. Of dat lijkt slechts zo omdat elke fout die hij maakt ook afgestraft wordt. Al had ie vandaag natuurlijk daar de 'hulp' van Blind nog bij nodig. Ik moet ook zeggen dat, met alle kritiek die Dumfries krijgt, ik het vreemd vind dat de positie van Blind zo weinig aandacht krijgt. Niet de eerste keer dat ie staat te stutteren op de linksback positie, tegen Duitsland ging hij bijvoorbeeld ook de fout in bij de 1-0. Al was Dumfries ook weer huilen met de pet op vandaag.

10 oktober 2019 om 22:47

Blind is voetballend gewoon sterk genoeg maar verdedigend veel te matig op linksback, hij speelt inmiddels al dik een seizoen centraal achterin. En dat terwijl er echte linksbacks op de bank zitten...

10 oktober 2019 om 23:57

Blind is mvp bij Ajax (mss na ziyech), die speelt echt sterk. Nu iets minder. Maar als je die gaat vergelijken met Dumfries, ho eens. Blind kan een bal aannemen, doorspelen, voorzetten, en ja ging nu dom in de fout. Dat mag niet gebeuren.

11 oktober 2019 om 03:52

Blind als CV ja, als back heb je waarschijnlijk meer aan van Aanholt, die het indrukken doet in de PL.

Wat een enorm slechte wedstrijd zeg. Maar wat een veerkracht op het einde. Twee leerpunten voor de volgende ''zwakkere tegenstanders'' veel aanvallender starten! Blind en de Ligt mogen wat mij betreft een wedstrijd gaan banken. Van Aanholt en de Vrij verdienen een kans. Malen een wedstrijdje basis misschien? Want er veranderd wel degelijk iets wanneer hij erin komt. De Psv'ers vonden elkaar goed op het laatste en maakte het verschil.

Wat een ongelovelijke zaadpot was dit.
Wel heel blij met het resultaat!

Aub haal de Ligt er voorlopig uit. Bescherm die jongen tegen zichzelf. Zag eruit als een Quick Boys verdediger bij de goal.

Wat hemeltergend slecht 70 minuten lang. Gooi de Vrij er maar in en verlos Blind en Dumfries uit hun lijden. Donny moet spelen omdat Frenkie lopers om zich heen moet hebben. Depay, Babel en Bergwijn gingen lekker mee in het slechte niveau. Maar ben heel erg gelukkig dat ze ‘m toch over streep trekken zeg!!

Een wedstrijd om snel te vergeten. De 3 punten zijn in ieder geval binnen. Jammer dat er minder sfeer was in De Kuip van het Oranje legioen. In ieder geval is Oranje in De Kuip onverslaanbaar.

Bam. Nou alle conservatieve, defensieve zekerheidsdenkers kunnen hun hok weer in, met Koeman voorop. Wisselen in de 65e minuut, dan ben je niet goed bij je hoofd. En het is een schande dat er hier zoveel lieden zijn die niet meer met aanvallende bravoure durven denken terwijl dat ons DNA is. O jee we kunnen een EK halen, laten we dat vooral niet verspelen blablabla. Wat een slappe praat zeg, toon eens lef en durf en ga niet meer voor middelmaat. Wat een angsthazen.

Heerlijke onorthodoxe goal van Luuk, hoe krijg je het zo voor elkaar?! Maar wat was ie lekker! Zelden zo gejuicht in de kwalificatie, bedankt Luuk, bedankt Memphis. Nederland was fucking slecht, bijna elke speler onder de maat, maar boeiend! Zondag winnen en we zijn erbij boys!!

Wat een ongelovelijke zaadpot was dit.
Wel heel blij met het resultaat!

Aub haal de Ligt er voorlopig uit. Bescherm die jongen tegen zichzelf. Zag eruit als een Quick Boys verdediger bij de goal.

Mijn God wat was het slecht, wel mooi dat we eens veerkracht tonen!

Overigens heb ik het wel te doen met die verdedigers van Noord-Ierland, als je de jong al laat scoren...

Iedereen stop met dat gehaat op de Ligt alsjeblieft zeg. Ja hij is niet in vorm JA hij maakt een fout maar wie zegt dat de vrij het beter doet. Vergeet niet dat die bij inter met een 3 mans verdediging speelt dat is heel anders.

10 oktober 2019 om 23:24

Dus volgens jou mag Matthijs week in week uit blijven blunderen zonder consequenties? Dan kan je net zo goed geen verdedigers meer oproepen als ze toch nooit de kans zullen krijgen vanwege de ex Ajacied

Ongelovelijk hoeveel blunders mag De Ligt wel niet maken. Gelukkig gered door Depay en Luuk De Jong.

Eerste 75 minuten konden niet saaier en het laatste kwartier ongelooflijk hoge hartslag Haha. Man wat ben ik blij! Europa, maak je borst maar nat!

Deze wedstrijd was weer eens illustratief voor mijn haat liefde verhouding met Depay. 80 minuten lang alle ballen verspelen, duels verliezen, veel mislukte trucs. Maar uiteindelijk scoort hij er 2 en beslist hij de wedstrijd.

Heerlijk gewonnen tegen het anti-voetbal. Nu vriendschappelijk gelijk spelen tegen duitsland als antwoord hiervoor.

Doe me dit alsjeblieft nooit meer aan Ronald Koeman. 1e helft slaapverwekkend, 2e helft een verschrikking na die klap van de achterstand met de afgrijselijke blunders van de Ligt en Blind, die bal moet daar natuurlijk weg. Gelukkig was daar Memphis Depay en Luuk de Jong. Depay kan alles verkeerd doen en 2x scoren, also thanks Luukie voor die heerlijke treffer in blessuretijd zoals dat bij PSV al zo vaak gebeurde. Het is hem gegund.de Roon aub in dit soort wedstrijden nooit meer opstellen, vreselijk slecht. Frenkie mooi voorbereidend werk bij de 3-1, dat is zijn klasse . Hele belangrijke zege, op naar zondag!

Deze wedstrijd was weer eens illustratief voor mijn haat liefde verhouding met Depay. 80 minuten lang alle ballen verspelen, duels verliezen, veel mislukte trucs. Maar uiteindelijk scoort hij er 2 en beslist hij de wedstrijd.

Heerlijk gewonnen tegen het anti-voetbal. Nu vriendschappelijk gelijk spelen tegen duitsland als antwoord hiervoor.

Ach ja, we hebbeen mazzel gehad want Luukinho doet het op z'n Psv's. Nooit aan hem getwijfeld :P nee maar echt hopelijk geeft het hem zelf vertrouwen voor bij Sevilla. Er was echt heel veel slecht vandaag. De Roon niet meer op stellen in zo'n wedstrijd voegt niks toe. Matthijs en Daley maakte er echt een puinhoop van bij de goal van hun.memphis was ook zo slecht, maar wat een geweldenaar dan nog zo belangrijk zijn.er kwam zo veel meer voetbal en dreiging erbij met Donny en Donyell erbij, aub er altijd in.ach mannen het was een troep en het ging door het oog van de naald, maar nu sta je gewoon eerste!!! En dat je deze wedstrijd wint en de bal er wel in gaat geeft genoeg aan met het verschil van een paar jaren terug. Mooi mannen, hup holland hup!

Heerlijk deze overwinning, vooral omdat ik me mateloos irriteerde aan het tijdrekken door de Ieren, is het verdien? Geen idee. Boeit me ook vrij weinig 3 punten zijn binnen voor Nederland, word wel tijd dat de Ligt op de bank plaats neemt want dit kan niet meer, hij leek wel een handbal keeper, waar ik me ook echt aan irriteerde tijdens live meepraten was dat constant bashen naar elkaar, je hoort een eenheid te zijn wanneer je land speelt niet tegen elkaar... gefeliciteerd met de 3 punten Nederlanders!

Wat een einde. Pff zomaar opeens 0 1 en dan toch zo terugkomen. Netjes. En terecht, echt wat een zielige vertoning van de N ieren. Begrijpelijk maar de 4 bussen parkeren zag er heel erg sneu uit. Hadden recht op helemaal niets dus mooi dat Depay even opstond en zo daarna de goal van Luuk. Lol wat een funny goal. Zeer terecht en belangrijk. Netjes gedaan. Meer voetbal was nodig tegen deze team. Donny bracht meer voetbal.

Een ding is zeker, Malen voortaan opstellen. Die actie bij de eerste goal, formidabel. Blind viel mij echt negatief op, direct betrokken bij de goal van Noord-Ierland en géén enkele geslaagde voorzet.

Heerlijk gewonnen tegen het anti-voetbal. Nu vriendschappelijk gelijk spelen tegen duitsland als antwoord hiervoor.

Heerlijk voor Luuk wat gun ik hem dat.

Snap niet dat je in zo'n wedstrijd niet met Van Aanholt speelt op links die veel meer dreiging heeft. Aan de rechterkant kun je toch ook wel een verkapte buitenspeler neerzetten of een type Pröpper? Verder heeft Babel weinig waarde tegen zo'n defensief team.

Hopelijk ziet Koeman nou eens in dat Babel niet bij de New Wave hoort en hij de kans aan Malen moet geven. Malen is namelijk een potentiele wereldtopper en hoe sneller je die inpast in het elftal, hoe beter! Verder snap ik niet waarom je nog steeds met de Roon begint. Van de Beek sluipt tussen de linies en dat is wat dit elftal mist. Zeker in zulke kleine ruimtes als vandaag. Het middenveld waar die nu mee begint is gewoon veels te statisch. Hopelijk kiest Dest voor ons want Dumfries kun je ook niet gebruiken in zulke kleine ruimtes. Verder mooi teruggeknokt na een slechte wedstrijd!!

Ik vind dat we wel kritisch moeten zijn. Vooral op Koeman die zich beetje als een betweter is gaan gedragen en hij doet het niet goed vind ik. Als je ziet welke spelers koeman tot zn beschikking heeft dan had je al lang veel beter moeten voetballen en ophouden met nutteloze spelers op te stellen als van Roon en Babel. Het was bijna afgestraft.

Soms heb ik het idee dat PSV tegen Ajax speelt op zo'n avond. Het enige wat er gebeurt is spelers afzeiken die bij de concurrerende club spelen. Volgens mij speelt het Nederlands elftal, dus maakt het niks uit bij welke club ze spelen. Verder is Depay weer beslissend, ondanks dat hij echt slecht speelde. Maar ik vond echt iedereen slecht spelen. De Ligt met twee fouten bij de tegengoal. Dumfries af en toe met zijn "harde voeten" en Frenkie speelde veel te afwezig en te langzaam.

Pfoe, wat komen we hier uiteindelijk nog goed weg. Jammer - maar begrijpelijk - dat die Noord-Ieren zulk anti-voetbal spelen want hun supporters zijn wel fantastisch, om die reden alleen al zou je ze er bij willen op het EK.

Wat een waardeloze vertoning van die noord Ieren. Kenne er echt geen hout van. Zo zonde voor de wedstrijd.

Nederland had in de eerste helft ook zeker z'n dag niet. Weinig snelheid en creativiteit. Malen ipv Bergwijn volgende pot.

Wat een waardeloze vertoning van die noord Ieren. Kenne er echt geen hout van. Zo zonde voor de wedstrijd.

Nederland had in de eerste helft ook zeker z'n dag niet. Weinig snelheid en creativiteit. Malen ipv Bergwijn volgende pot.

Lekker voor Luuk dat hij zo belangrijk is! Maar wat een slecht voetbal van Oranje vandaag. Volgende wedstrijd hopelijk gelijk met Malen en van de Beek in de basis. Dumfries wel graag laten staan aub, die zorgde toen hij er in stond tenminste nog voor enige dreiging samen met Bergwijn.

Tactisch compleet gefaald vanuit Koeman zijn kant. Hoe kan je tegen zo'n ploeg met De Roon, Babel en Bergwijn(al vulde die het goed in toen hij wijder op rechts ging staan) beginnen. Je hebt veel meer diepgang, voetbal en spelers die sterk zijn in de kleine ruimte nodig. Uiteindelijk mooi dat je die 3 punten nog binnen harkt op bizarre wijze en dankzij de individuele klasse van Frenkie, Depay en Malen.

Hahah wat een negativiteit rondom de Ligt hier weer. Je voelt al weer aankomen dat dit moment de komende maanden steeds weer teruggehaald gaat worden. Ja, het is een fout maar we moeten niet zo overdrijven. Of gaan we Malen ook een jaar lang kwalijk blijven nemen dat hij een 3000% kans mist op de 1-1 en er daardoor zomaar net zo goed voor puntenverlies had kunnen zorgen.

10 oktober 2019 om 22:56

Nou niet perse dit moment hoor. De laatste anderhalve maand zijn er zat momenten geweest waar uit te kiezen valt. Op een gegeven moment moet je zo'n jongen tegen zichzelf in bescherming nemen. Het is niet zo dat De Vrij de eerste de beste koekenbakker is. En als Malen structureel 100% kansen gaat missen dan is het terecht dat mensen hem daar op af rekenen, net zoals het terecht is dat De Ligt afgerekend wordt op zijn fouten.

Ongelofelijk hoe Koeman deze elftal keer op keer blijft saboteren. En Depay en co moet het maar steeds weer oplossen. Ongelofelijk gewoon. De koppigheid van Koeman wordt alleen maar irritanter. Hij heeft soms echt geweldige ideeen als trainer. Ziet het spel ook wel goed eigenlijk, maar vervolgens doet hij weer iets oliedoms waardoor hij zijn credits weer kwijtraakt.

10 oktober 2019 om 23:52

Maar wat is nu je punt? Wat doet Koeman verkeerd? Hij geeft jongens het vertrouwen en dat betaald zich terug in de teamgeest, ze blijven ervoor gaan. Ben blij dat we eindelijk een bondscoach hebben die houdt van vastigheid ipv 35 spelers laten debuteren zoals van Basten.

Conclusie die na deze wedstrijd getrokken kan worden is: stel de verdedigers in vorm op EN zet ze op de positie waar ze het meeste spelen. Dus De Vrij of desnoods Blind in het centrum en Ake gewoon op links. Verder blijft Memphis dodelijk. Wat een klasbak!

Kijk, daarom is Luuk De Jong pinchhitter. Altijd via de lucht aan te spelen. Goal was wat gelukkig, maar in de lucht blijft De Jong en een belangrijk wapen als plan B.

Dit Oranje doet me denken aan het Duitsland van de jaren 90. Je hebt pas zeker weten van ze gewonnen als ze in de bus naar huis zitten.

Puur karakter, niks meer. Na de gelijkmaker kwamen we los, maar ohh ohh ohh, minuten lang waarin we aanvallend zo zwak waren. Niemand verdiende lof. Het is dan zuur dat je als verdediger meteen wordt afgestraft voor een slecht moment, maar ik zou zeker de Vrij in Minsk een kans geven. Denk dat het niet gaat gebeuren, maar de Ligt maakt gewoon te vaak fouten. Ook Daley Blind, die verder prima speelde, staat dan de verdedigen als een groentje. We komen heel goed weg, maar laten we eerlijk zijn. Wie wil je op een EK zien? Een land wat niet wil voetballen of Oranje? Dan kies ik toch voor ons...

Oef, komen we toch nog goed weg. Onverdiend is het uiteindelijk niet, maar wat was Oranje stroperig de eerste 70 minuten van de wedstrijd. De tegengoal van de N Ieren was misschien zelfs nodig. Bij dit soort tegenstanders moet Koeman nu echt VD Beek durven neerzetten in plaats van De Roon. Dan heb je meer tempo en voetbal in de ploeg.maar goed, 3 punten zijn binnen tegen de belangrijkste concurrent. Nu 3 punten tegen Wit Rusland en dan kan het niet meer misgaan.

Ach ja, we hebbeen mazzel gehad want Luukinho doet het op z'n Psv's. Nooit aan hem getwijfeld :P nee maar echt hopelijk geeft het hem zelf vertrouwen voor bij Sevilla. Er was echt heel veel slecht vandaag. De Roon niet meer op stellen in zo'n wedstrijd voegt niks toe. Matthijs en Daley maakte er echt een puinhoop van bij de goal van hun.memphis was ook zo slecht, maar wat een geweldenaar dan nog zo belangrijk zijn.er kwam zo veel meer voetbal en dreiging erbij met Donny en Donyell erbij, aub er altijd in.ach mannen het was een troep en het ging door het oog van de naald, maar nu sta je gewoon eerste!!! En dat je deze wedstrijd wint en de bal er wel in gaat geeft genoeg aan met het verschil van een paar jaren terug. Mooi mannen, hup holland hup!

Ookal is het een verdiende en belangrijke overwinning, het spel was verre van vermakelijk. En dat tegen zulke matige ploeg. Met dit materiaal heb je als bondscoach van oranje de verplichting om een land als (met alle respect) nood-ierland met de rug tegen de muur te zetten en vol op de aanval te spelen. Het publiek te entertainen. Je had makkelijk met 3 verdedigers kunnen spelen. Wat was dit soms droevig zeg. Het ergste nog is dat na afloop Ronald Koeman zegt dat dit een vooropgezet plan was en hij het niet anders had gedaan. De wissels zorgden duidelijk voor meer kwaliteit en meer drang naar voren. Waarom niet zo beginnen? Laffe hond

11 oktober 2019 om 01:32

Ik had van te voren ook stilletjes gehoopt dat we een leuke wedstrijd te zien kregen. Maar Oranje was erg stroperig en de Ieren erg stug. Hopelijk ziet Koeman in dat tegen dit soort teams je een meer aanvallend middenveld nodig hebt. Een VD Beek of desnoods Pröpper.voor de rest, we hebben 3 punten. Deze wedstrijd zal niet echt in het collectieve geheugen blijven hangen.

De Ligt trekt de ingezette lijn bij Juve gewoon door. Wat speelt die matig zeg en wat was hij aan het zwaaien met zijn armen bij de 0-1? Stel hij krijgt de bal er tegenaan: rood, penalty en waarschijnlijk ook 0-1 achter maar wel met 10 tegen 11, hoe dom kun je zijn. Ik blijf erbij dat Raiola en Ajax de enige zijn die er echt op vooruit zijn gegaan.

11 oktober 2019 om 06:24

Ik vond dat ook zo vreemd. Leek wel alsof hij de bal bewust weg wilde slaan. Er is niet veel meer over van de ligt hoe we hem kennen.

Wederom is bewezen dat Koeman helemaal geen topcoach is. Integendeel, hij moest weer gered worden doir zn spelers.
Hoe verzín je het ook; V/d Beek en Malen zijn beide het hele seizoen al in bloedvorm en vervolgens zet Koeman ze er doodleuk naast en stelt de eenvoudige werker De Roon en Babel op! Niet voor niets ging het ineens lopen V/d Beek en Malen er in kwamen en De Roon en Babel eruit gingen. Koeman heeft gewoon wederom geblunderd en is héél goed weg gekomen.

Ik snap niet wat het probleem is eigenlijk. Sommige mensen hier spreken van geluk??? Hebben die mensen ooit weleens gevoetbald tegen een ploeg niet komt om te voetballen? Vanaf minuut 1 tijd rekt, harde tackles maakt? Alles doet om het andere team uit hun spel te halen. Met 11 man verdedigt vanaf minuut 1. Ik heb zelf BVO gevoetbald en ik kan je verzekeren dat het heeeeeel lastig is om tegen een ploeg te voetballen die niet WILT voetballen. Dan kun je nog zoveel kwaliteit hebben maar dan kun je onmogelijk 6-0 van ze winnen. Dat Nederland ze met 3-1 verslaat is dan ook volkomen logisch na al die druk in de 2e helft. Dus was het geluk? Nee, het was Nederlandse kwaliteitsvoetbal

11 oktober 2019 om 06:59

Nee maar Koeman had juist tegen zo een statisch verdedigend team zijn snellere spelers zoals Donny en Mahken gewoon vanaf het begin moeten opstellen...

11 oktober 2019 om 09:33

Klopt, maar het blijft lastig. Als een team alles dicht zet achterin vanaf minuut 1. Tsja....

Ik heb 1 ding te zeggen over Depay. Als je 0-1 achter staat en je gaat dan nog egoïstisch doen door meerdere keren zelf op doel te schieten van een afstand die gewoon te ver is dan ben je in mijn ogen nog geen grote jongen. Bovendien vlogen die ballen ook nog eens het stadion uit. Echt hoe haalt ie het in z’n hoofd. Heel mooi dat ie 2 keer scoort maar man man denk ff aan het teambelang in plaats van steeds zelf de grote verlosser proberen te worden.

We kunnen nu allemaal wel de loftrompet opsteken maar Koeman heeft geluk gehad met zijn eigenwijsheid en waardeloze beginopstelling. De roon ipv Donny. Dat was fout 1, en je zag dat er in het midden gewoon niemand was die tussen de linies dook wat je later dus Donny wel zag doen. daarnaast kan Dumfries op dit moment gewoon echt niet en snap ik niet dat Mahken niet gewoon begint. . Dumfries verliest teveel ballen en is teveel een blind paard.
Koeman doet het best goed maar vandaag koste zijn koppigheid het Nederlandse elftal bijna 2 punten.

wat een saaie pot.. een helft gekeken daarna TV uitgezet.wel vindt ik het apart om te lezen dat er zoveel kritiek is voor de ligt, blind en jasper terwijl bergwijn,dumfries en babel letterlijk niks klaarspeelde.vooral in de omschakeling en gevaar stichten was het enorm slecht te benoemen.frenkie de jong was weer een baas..

Wat een lastige wedstrijd was dit zeg. Zo ontzettend blij dat ze die 3punten gepakt hebben. Maar mr Koeman dit kan echt niet meer. Snap dat je aan een vast team wil werken en niet teveel wil rouleren maar de Roon en Dumfries is nu echt klaar toch?!wat een laag tempo heeft de Roon. Die jongen moet gewoon lekker in Italie blijven. Van de Beek erin en Koopmeiners op de bank.dumfries veel balverlies en wil uitstralen dat die onpasseerbaar maar dat is die helaas niet.hopen dat Dest voor Nederland kiest.maar goed Koemen kennende staan die 2 er gewoon weer in de volgende pot..

Heb ik goed gezien dat depay na zijn laatste goal zijn shirt uittrek en met zijn vingers in zijn oren gaat staan? Wat een dwaas!!! Uit principe zou ik met Malen beginnen, en dan mag depay misschien voor hem invallen of De Jong als hij 3 keer achter elkaar kop of munt goed heeft, wat een geluk had hij bij die goal, hij kreeg gewoon een herkansing, hij was zelf ook verbaasd op het moment zelf, later niet meer..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren