Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Van de Beek speelt voor verkeerde club, maar ik kan echt van hem genieten’

Laatste update:

Donny van de Beek heeft volgens De Telegraaf donderdagavond tegen Noord-Ierland voor het eerst in bijna een jaar weer een basisplaats bij het Nederlands elftal, tot tevredenheid van Jan Boskamp. De oud-trainer is een fervent aanhanger van Feyenoord, maar kan het desondanks opbrengen om de middenvelder van Ajax met complimenten te overladen.

"Hij speelt helaas bij de verkeerde club, maar ik kan echt van hem genieten. Hij heeft scorend vermogen en diepgang. Er gaat zoveel gevaar van die jongen uit", zegt Boskamp in een voorbeschouwing met VTBL. Van de Beek miste de laatste EK-kwalificatiewedstrijden van Oranje, tegen Duitsland en Estland, wegens een blessure, maar de middenvelder is weer helemaal fit. De verwachting is dat hij Marten de Roon vervangt op het middenveld van Oranje.

De Match Preview van de EK-kwalificatiewedstrijd tussen Nederland en Noord-Ierland

Oranje verloor in 2000 voor de laatste keer een interland in De Kuip en Boskamp is er dan ook blij mee dat het stadion van Feyenoord wordt gebruikt voor het EK-kwalificatieduel met Noord-Ierland. "Het verbaast me niets dat het Nederlands elftal al zo lang ongeslagen (25 duels, red.) is in De Kuip. Je wordt als speler echt gedragen door de energie die daar vrijkomt." Boskamp staat naar eigen zeggen niet alleen in zijn mening. "Als je naar de spelers luistert spelen zij ook het liefst in De Kuip. Het veld is al jaren het beste veld van Nederland en het publiek zit heel dicht op de spelers."

Boskamp waarschuwt voor onderschatting van Noord-Ierland, maar de trainer in ruste weet tevens dat het Nederlands elftal als favoriet aan de EK-kwalificatiewedstrijd in Rotterdam begint. "Het wordt nu bijna niet meer geaccepteerd als ze een keertje verliezen. In de ogen van veel mensen zijn ze al bijna Europees kampioen, niemand verwacht dat ze nu nog op hun flikker kunnen krijgen."

Donny van de Beek verdient een basisplaats in het Nederlands elftal

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik ben benieuwd of Vd.Beek net zo belangrijk kan worden voor Oranje als voor Ajax. Als dat zo is heeft Oranje eigenlijk al een vast bekend middenveld wat nog lang door kan gaan met Wijnaldum, Frenkie De Jong en Vd.Beek.Ook wel grappig om te weten dat deze 3 middenvelders een afkoopsom hebben van zo'n 500 a 600 miljoen samen bij hun clubs.

10 oktober 2019 om 13:24

Precies. Dat kan de komende 5 jaar staan. Hopen dat er dan een vervanger klaar staat voor Wijnaldum, want met Frank en Donny zit je de komende 10 jaar zelfs safe.

10 oktober 2019 om 13:26

Hopen dat een speler als Koopmeiners, Gravenberch, Reis etc zich goed door ontwikkeld. Heb je in de toekomst ook de keuze om een verdedigend sterker middenveld te formeren in de wedstrijden dat dat nodig is.

10 oktober 2019 om 13:26

Dat is echt een heel sterk en gevaarlijk middenveld dat nog jaren mee kan.

10 oktober 2019 om 13:39

Hopelijk worden we niet zoals België en kunnen we wel iets om zetten in prijzen

10 oktober 2019 om 14:12

Volgens mij zijn wij het land met de meeste finales op een WK zonder prijs. Dus dat schip heeft de haven al verlaten. De jaren 70, jaren 90 en eigenlijk ook de jaren '10 hebben we gewoon fantastische generaties gehad. Nu lijkt er voor '20 ook weer een mooie generatie te zijn. Maar ik weet.nirt hoeveel trauma's ik nog kan oplopen

10 oktober 2019 om 17:53

Of zoals de vorige 2 top generaties, zeg maar die van 2010 en die van 1998.

10 oktober 2019 om 18:12

Na alle verloren finales (ook de vrouwen) en ook nog eens een finale die verloren wordt in de nations league wordt het verlangen naar een hoofdprijs steeds groter. Tel daar de verloren halve finales bij op en je komt tot de conclusie dat we een nationaal oranje trauma hebben. Hoe mooi is het als wij als het kleine, maar zeer gerespecteerde Nederland een keer de wereldtitel kunnen pakken. Het lijkt erop dat we de komende jaren met een generatie kunnen spelen die misschien wel meer dan ooit voor dit unicum kunnen zorgen. Het niveau in de competitie gaat omhoog, europees gaat het erg goed en Oranje wordt beter en sterker. Gaat het nu dan echt gebeuren...

10 oktober 2019 om 14:00

Ja ik hoop enorm dat die gasten allemaal op topniveau blijven of nog verder komen dan ze nu zijn. Dan kunnen we onze handen dichtknijpen. Toch heb ik lang gehoopt dat er iets andere typen spelers zouden opstaan. Ik ben zelf wel gecharmeerd van het type felle, harde werker / sloper op het middenveld, mannen als Davids en Nigel de Jong. En dan een heel creatieve speler er naast. Waarschijnlijk komt dit door het WK van 2010, waar de combi Bommel - Nigel - Sneijder gewoon fantastisch werkte. Met de huidige spelers heb je eigenlijk allemaal net iets andere types in huis. Geen van allen zijn ze zo goed in slopen als Nigel, en geen van allen zijn ze zo creatief als Sneijder. Maar Donny heeft wel de diepgang die Bommel in het begin van zijn carriã¨re ook had (en later inleverde in het teambelang, uberprof die hij was), Wijnaldum heeft een geweldige positionering en Frenkie kan natuurlijk weer beter onder druk vandaan voetballen en het spel maken dan die oudere spelers konden. Wat een weelde eigenlijk, en dan hebben we ook nog topspelers als Virgil en De Ligt (in die volgorde) er achter staan.

10 oktober 2019 om 15:04

Ik ben benieuwd wat Ihataren gaat doen. Komt ie erbij en ontwikkeld ie zich door kan t nog leuk worden. In ieder geval kan ie op termijn Wijnaldum vervangen en kan vd Beek eventueel een linie terug. Misschien is Ihataren over 2-3 jaar al beter dan 1 vd middenvelders. Als hij zich doorontwikkeld is dat ook n mogelijk scenario .

10 oktober 2019 om 15:23

Ik denk eerder dat Ihattaren Promes gaat vervangen als rechtsbuiten. Mits hij voor Oranje gaat spelen.Dan heb je ook een sterke aanval met Ihattaren, Depay en Malen of Bergwijn.

10 oktober 2019 om 15:28

Kom jij wel eens bij een supermarkt of winkel met zuivelproducten om een stuk kaas te kopen?..want je hebt er niet veel van gegeten. Wijnaldum en Ihattaren (zo schrijf je zijn naam) zijn functioneel compleet verschillende middenvelders.

10 oktober 2019 om 15:46

Ajexit,k zeg er ook bij,vd Beek eventueel een linie terug en Ihataren op 10. Maar wat iemand hierboven ook opteert, Ihataren kan ook vd rechterkant. Ben n enorme vd Beekfan, maar vraag me af hoelang hij boven Ihataren in de pikorde blijft als deze voor oranje kiest en zich doorontwikkeld. Daarbij noemde ik Wijnaldum omdat ie volgens mij ook richting de 30 (correct me im wrong)gaat en Beek ook op Gini s positie kan als ie wat ouder is.

10 oktober 2019 om 16:38

Dus de opvolger van Wijnaldum moet een exacte kopie zijn? Weleens getimmerd? Want met je grappig bedoelde opmerking sla je de plank volledig mis. Beide spelers kunnen op de 10-positie goed uit de voeten, al vullen ze hem inderdaad compleet anders in.

Mooie worden van Jan. Fanatiek feyenoord supporter maar kan ook genieten van goede voetballers, ook als deze bij ajax spelen. Donny is echt een geweldige speler met een enorm loopvermogen en diepgang. Verschijnt zo vaak in de 16 in een wedstrijd. Maakt misschien wel 10 keer een loopactie voor niets om hem dan de 11e keer wel te krijgen en te scoren. Als je als middenvelder gewoon standaard 10 of meer doelpunten per seizoen maak zijn dat gewoon prima statistieken. Ook in de kleine ruimte en in de combinatie is hij gewoon goed. Zou bij menig topclub niet misstaan.

10 oktober 2019 om 13:29

Zo hoort het toch ook? Clubliefde is mooi, maar we houden allemaal van dezelfde sport. Ikzelf vind Van de Beek eerlijk gezegd eerder een Feyenoord type voetballer dan een Ajax voetballer, vanwege zijn instelling (De instelling die bij Feyenoord hoort dan, niet de instelling die ze nu tentoonspreiden) en drive. Jan is bovenal gewoon natuurlijk een voetballiefhebber.

10 oktober 2019 om 14:04

Van de Beek is technisch meer dan bovengemiddeld in combinatie met zijn diepgang, drive en inzicht gewoon een middenvelder, die prima bij het huidige Ajax past. Bij Feyenoord zou hij momenteel verpieteren. Er is practisch geen Feyenoorder, die hem vrij voor de keeper kan steken. Daarnaast dat zogenaamde cliché van Feyenoord en instelling. Alsof de Ajax-spelers geen geweldige drive, inzet en mentaliteit bezitten. Ik noem naast van de Beek een Tagliafico, Martinez, Veltman, Alvarez, Huntelaar, Onana, Tadic, Ziyech, enzovoort. Allemaal jongens net een geweldige instelling. Allemaal geen type Ajacied? Zonder instelling en drive had Ajax vorig seizoen nooit de 1/2 finale van de CL bereikt.

10 oktober 2019 om 14:09

Zo is dat, ik weet zeker dat 95% van de Ajacieden de afgelopen 2 jaar van van Persie heeft genoten, zelfs al deed die 6-2 enorm veel pijn. Ik heb als Feyenoorder ook genoten van Sneijder, van der Vaart en Zlatan. En bij PSV van Cocu, Nilis en zelfs van Bommel. Voetbal gaat bij mij altijd boven rivaliteit. Een plaagstootje is daarentegen wel leuk, maar ik heb helemaal geen recht van spreken op dit moment

10 oktober 2019 om 14:28

Uiteraard bedoelt hij dat Ajax-publiek van nature een publiek is dat graag mooi en technisch voetbal op de mat gelegd ziet worden waarbij de tegenstander helemaal gedomineerd wordt. Daar waar Feyenoord met Rotterdam echt een arbeidersmentaliteit heeft met al die havenwerkers van vroeger en dat men het mouwen opstropen en er vol ingaan meer in de cultuur heeft zitten. Qua mentaliteit past Donny in mijn ogen heel erg bij het tweede, qua technische bagage dan weer bij het eerste. We zullen hem dus maar een hybride noemen.

10 oktober 2019 om 14:32

Zo hoort het zeker ook Enrique. Echter is lang niet iedereen die dan is van de ene club objectief over spelers van deen andere club

10 oktober 2019 om 15:20

@mcwilliam: Helemaal eens. Had vooraf mijn bedenkingen over zijn mentaliteit, maar Van Persie liet zich geweldig gelden binnen en buiten het veld. Geweldig voorbeeld. En nu het achteraf ons niet de titel heeft gekost, vind ik die 6-2 ook wel mooi op een bepaalde manier. Als Ajacied zie ik ook graag een sterk Feyenoord. Vind dat persoonlijk de mooiste rivaal en daarmee misschien wel de op één na mooiste club van Nederland. Ergens vond ik het wel mooi dat Feyenoord kampioen werd in 16-17. Wij hadden al veel te genieten gehad en ik hoopte even dat Feyenoord weer echt kon aanhaken voor de top. Nu is PSV de echte concurrent in Nederland, maar ik kan wel verlangen naar een tijd dat Feyenoord als serieuze belager geldt. Misschien niet goed voor mijn hart, maar wel zo leuk.

10 oktober 2019 om 15:53

@mcwilliamenige verwijt naar v Persie wat ik heb is dat hij nooit in Ajax shirt heeft gespeeld ;

10 oktober 2019 om 17:33

@mrkrillin Eens! Als we dan toch even gaan denk in hokjes (donny met F'noord mentalitei), dan zou Van Persie een typische Ajax-speler zijn. Stiekum had ik de hoop dat als ie terug zou komen naar NL, dat Ajax een balletje bij 'm zou opgooien. Net zoals ze toen bij Stam en Ooijer deden waarvan men dacht dat ze naar PSV zouden gaan.

10 oktober 2019 om 13:43

Jan is een persoon dat je niet kan haten. Lekker fanatiek, optimistisch, soms met een plat accent, maar altijd met respect en anders zegt hij het met een knipoog. Bovenal merk je gewoon dat hij een liefhebber is. Jan is (volgens mij) echt.

10 oktober 2019 om 14:40

Ik kan ook genieten van Boskamp. Groot Feyenoord-supporter maar bovenal een liefhebber pur sang. Ik kan ook wel lachen om sommige uitspraken van hem. Geweldig persoon!

10 oktober 2019 om 15:13

@kyle66 - Het jammere aan hem is dat hij ontzettend naief overkomt en betreft algemene zaken is hij dat naar mijn inziens ook. Echter heeft hij wel erg veel verstand van voetbal en zegt vaak zinnige dingen. Voetbalinhoudelijk de meest verstandige persoon aan de tafel daar bij Veronica Inside.

Vd Beek is erg belangrijk bij Ajax met loopacties en scorend vermogen. Hij moet echter wel in een team spelen waarbij het team erop ingericht is dat het een middenvelder is die aan de bal weinig in het spel betrokken is. Ze zeggen wel is over sommige spitsen dat je vrij weinig aan ze hebt als ze niet scoren, datzelfde geldt voor vd Beek (incl loopacties dan). Het is in mijn ogen geen middenvelder die in elk systeem past.

10 oktober 2019 om 13:48

Een speler kan ook wat bijdragen zonder de bal. Dat zie je ook bij Ajax. Omdat vanuit de 10 positie elke keer de 16 inkomt creëert hij ruimte voor andere spelers doordat hij verdedigers mee trekt.

10 oktober 2019 om 15:10

Omdat je bij Ajax Ziyech en Tadic hebt. Bovendien word Van De Beek belangrijk gemaakt bij Ajax. Dat zal bij grotere clubs niet zo zijn. Dan moet je je ook op eigen kracht kunnen onderscheiden en dat zie ik in Van De Beek helaas niet. Hij zal dus slim moeten zijn en naar een ploeg moeten gaan waar hij in dezelfde rol kan spelen. Bij Oranje gaat hij daar ook niet langdurig mee wegkomen. Alleen diepgang is niet genoeg om structureel te slagen op zo'n hoog niveau.

10 oktober 2019 om 22:18

Natuurlijk is zelf dingen creëeren belangrijk, het is alleen niet zo dat dat altijd alleen maar actief aan de bal is. Ik denk dat juist een Tadic en Ziyech goed functioneren omdat vd Beek ruimte kan creëeren voor deze spelers. Dat is meer dan alleen naar voren lopen maar op precies de goede momenten op de goede plek een loop actie maken. Vd Beek maakt vaak loonacties waardoor een overtal wordt gecreëerd en een verdediger een keuze moet maken. Als een verdediger dan meeloopt met vd Beek lijkt het alsof hij niks bijdraagt maar als hierdoor een andere speler ruimte krijgt is dit erg belangrijk. Zeker met het spel wat ten Hag wilt spelen.

De spelers van Feyenoord worden gedragen door de energie die er in de Kuip vrij komt. Moet je dus nagaan hoe slecht ze dan eigenlijk kunnen voetballen.

10 oktober 2019 om 14:02

daarom gaan ze een nieuwe stadion bouwen om weer een nieuw elan te krijgen.dat stadion wordt een vrij lelijke betonnen schaalvorm. dat belooft niet veel goeds. je krijgt als speler en supporter alleen maar zin om zo snel mogelijk eruit te gaan. geen icoon dus,maar budget.

10 oktober 2019 om 14:07

Dat zien we elke uitwedstrijd toch? Willem II, Emmen, Fortuna, Heerenveen en ga zo maar door. Maar het is uiteraard wel makkelijk om in een Oranje topic zo nog even een sneer aan Feyenoord uit te delen. Het doet je vast heel goed neem ik aan.

Donny in de Ajax jeugd een van de grotere talenten. Een lust voor het oog met zijn maatje Nouri. Speelde in alle jeugd selecties. Scoorde aan de lopende band en dat als middenvelder. Debuteerde jong in Ajax 1 en heeft al een succesvolle EL campagne afgelegd en twee jaar erna op het allerhoogste niveau de halve finale gehaald van de CL. Hij speelde in dat team een heel belangrijke rol. Ook nu laat hij zich weer gelden op het allerhoogste niveau, onlangs nog tegen Valencia. De buitenlandse analisten zijn lyrisch over Donny. Staat op alle lijstjes van de topclubs. Geroemd om zijn diepgang en scorend vermogen en ongelooflijke loopvermogen. Hij zorgt voor het hoge tempo dat Ajax kan spelen. Maar op Voetbalzone zijn er velen die twijfelen. Tja.

Donny heeft een goede eerste aaname, loopt zich kapot om vervolgens in de 16 te duiken. Maar toch vind ik het geen klassieke nummer 10. Denk ook persoonlijk dat Ajax zijn top is, niet erg mag hij zijn hele carrière bij Ajax ballen.

10 oktober 2019 om 14:37

Einde van het seizoen is hij weg en speelt bij een club in een grote competitie. Ik gok Madrid, maar Engeland is ook mogelijk. Daarbij is de tijd van de klassieke nr 10 voorbij. Geen diepgang

10 oktober 2019 om 15:55

@woutersl Ik denk dat hij eerder richting Engeland gaat. Zou me niets verbazen als een Liverpool of Man u langskomt. Ook een Tottenham zou hem zo binnenhalen, alleen die tijd is voorbij dat zij voor habekrats topspelers bij Ajax weg kunnen halen. Een Bayern zou ook kunnen.

10 oktober 2019 om 18:07

Hij zou naar Real Madrid kunnen gaan inderdaad, maar voor hoeveel speeltijd? Zie hem liever bij Ajax blijven voetballen met Ziyech, Tadic en Blind.. Het systeem wat Ajax hanteert is geen Real Systeem.

Het grote probleem is wel dat het scorend vermogen onder druk wat hapert (al is hij nog behoorlijk jong) en dat in combinatie met diepgang is wel het enigste waar hij echt in uitblinkt. Aan het spel voegt hij niets extra's toe. Althans, nog lang niet genoeg. Dat zal op den duur wel beter moeten. Gisteren kwam iemand aanzetten met statistieken waar ik toch wel van schrok. Die ondersteunden eigenlijk de reden waarom ik enorm m'n twijfels heb bij het talent van Van De Beek en ze ondersteunen m'n uitleg; namelijk dat hij veel te weinig betrokken is in het spel.

10 oktober 2019 om 15:29

Sirius Donny scoort toch in de belangrijkste wedstrijden op het hoogste niveau. In de CL hapert het niet en scoort hij veel voor een middenvelder. Noem eens een middenvelder die evenveel scoort op het hoogste niveau. Daarbij zeggen ze bij ESPN en Sky toch de top programma's dat juist Donny het tempo bepaalt door de juiste momenten te kiezen om diep te gaan. Juist ook zijn arbeid zonder bal. Het ruimte maken voor zijn medespelers en het afhangen en druk zetten. Maar goed ik denk echt dat hij aan het einde van het seizoen naar een grote club transfereert. Voor een extreem hoge transfersom, misschien wel een record. Want er is geen tweede middenvelder als Donny op het hoogste niveau.

11 oktober 2019 om 16:21

Nee, hij scoort in de Champions League. Dat wil niet zeggen dat je ook erg productief bent. Voor die 3 doelpunten die hij vorig jaar maakte, mistte hij minstens 8 100 procent kansen. Enfin; er lopen genoeg middenvelders als Van De Beek rond. We hebben in Nederland zelfs vergelijkbare spelers met Van Ginkel, Klaassen enz. Van De Beek mag dan de beste in zijn leeftijdscategorie zijn, maar er lopen genoeg middenvelders rond die het van hun scorend vermogen en diepgang moeten hebben. Dat is ook het grote probleem rondom die jongen. Hij is een goede speler, maar mensen zijn hem aan het verheerlijken.

Boskamp gelukkig speelt hij voor de juiste club met het juiste voetbal wat voor hem gemaakt is. Haha! Maar leuk dat hij kan genieten van een Ajacied net zoals ik kon genieten van bepaalde Feyenoord spelers in het verleden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren