Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

KNVB bestraft Feyenoord opnieuw met stevige boete na wangedrag fans

Laatste update:

De KNVB heeft Feyenoord opnieuw een boete opgelegd omdat de supporters zich niet aan de regels hebben gehouden, zo meldt de voetbalbond. Aan het begin van het seizoen werd er bij de uitwedstrijd tegen sc Heerenveen (1-1) vuurwerk en fakkels afgestoken in het uitvak van het Abe Lenstra Stadion. De club heeft om die reden een boete van 15.000 euro opgelegd.

Dit kalenderjaar kreeg Feyenoord al meerdere boetes vanuit de KNVB omdat supporters vuurwerk afstaken tijdens wedstrijden. Voor straf moest tot twee keer toe een deel van het stadion leegblijven, zoals bijvoorbeeld in april van dit jaar in de thuiswedstrijd tegen Heerenveen. Omdat fans het destijds niet eens waren met de straf, werd er van buiten het stadion vuurwerk De Kuip in geschoten.

Eerder dit seizoen in de thuiswedstrijd tegen ADO Den Haag moest ook een deel van de tribune waar doorgaans de fanatieke aanhang zit leegblijven. Voor het afsteken van vuurwerk bij wedstrijden tegen Ajax en PSV deelde de KNVB dit jaar al voor een totaal van 40.000 euro aan boetes aan Feyenoord uit.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

De boetes zouden verhaald moeten worden op de idioten die het afsteken. Alleen zo ban je dit gedrag uit. Kost de club telkens handen vol geld zo.

10 oktober 2019 om 10:42

Dat gebeurd ook? Stadion verbod is 900 euro

10 oktober 2019 om 10:54

Vorig seizoen 36 stadionverboden à €900 = nog geen 40.000.

10 oktober 2019 om 11:15

Jij rekent met stadionverboden van vorig seizoen? deze 15k gaat over dit seizoen slimpie

10 oktober 2019 om 11:25

Hij bedoelt alleen maar te zeggen dat je dat met Sv's er nog lang niet uithaal. Slimpie

10 oktober 2019 om 11:39

Ja maar dan moet je geen rare foute berekeningen schetsen..

10 oktober 2019 om 11:48

Luke180; Het is mogelijk om gewoon en zonder bijnamen te reageren op iemand voor de meeste mensen waaronder ik jou in deze niet kan scharen.... Ik had het dan ook over de 40.000 EUR van vorig seizoen. Voor deze 15.000 zijn er nog geen stadionverboden uitgedeeld dus is er nog geen Euro binnen gekomen bij me club. Dus 'rare' berekeningen? zijn gewoon de feiten zoals ze zijn. zo niet dan zie ik je reactie wel tegemoet komen.

10 oktober 2019 om 11:51

@luke0180 Laat ik even voorop stellen dat je een hele rare manier van discussiã«ren hebt. Maar opzich zegt Fr_jc hier toch helemaal niks geks? Feyenoord heeft over vorig seizoen veel verschillende boetes gekregen. Daarbij geeft FR aan dat er in dat seizoen uiteindelijk maar 36 stadionverboden zijn gevallen die samen dus nooit de lasten van de boetes samen aanvullen. Als jij kan laten zien dat er dus voor deze "actie" al 17 stadionverboden zijn uitgedeeld heb je de 15k terug. Anders zijn het dus gewoon extra kosten voor Feyenoord.

10 oktober 2019 om 10:49

De Knvb kan moeilijk elke supporter eruit proberen te pikken. Dat is aan de club. De club heeft de verantwoordelijkheid voor haar spelers. Vandaar de sancties aan de club. Feyenoord moet gewoon harder optreden tegen de belachelijk domme aanhang in de Kuip. Het is dat kleine groepje idioten die het voor de Rotterdamse families kapot maken. Tijdens een avondje samenvattingen kijken zie je ook genoeg beelden van gezinnetjes voorbij komen in de Kuip. Heb echt medelijden met de toffe supporters in Rotterdam want een groepje sukkels zonder leven verpest het imago van de club echt al tientallen jaren.

10 oktober 2019 om 13:01

Dat gebeurd indirect al: per verkocht kaartje voor het uitvak gaat er €1 naar het zogeheten 'calamiteiten-fonds'. Dit is in het leven geroepen om o.a. dus deze boetes te betalen en daarnaast wordt er €900 per SV in rekening gebracht.

No pyro no party! En niet zeggen dat het de club allemaal veel geld kost want Feyenoord rekent rustig 900+ euro per stadionverbod

10 oktober 2019 om 10:44

En met deze instelling gaat het Feyenoord alleen maar meer geld kosten. Hoe kortzichtig kun je zijn. Liever spreekwoordelijk voorwerk op het veld dan in je nek op de tribune.

10 oktober 2019 om 11:30

Het kost de club allemaal veel geld op de lange termijn. Zo, ik heb het gezegd. En nu?

Toegegeven, ik vind fakkels, onder spandoeken of massaal zichtbaar wel echt bij clubvoetbal horen, vind het echt prachtig qua looks en beleving.ja het is ook link soms maar van mij zou het zeker vaker mogen gebeuren overal

10 oktober 2019 om 10:50

Spandoeken zouden moeten blijven. Fakkels is gewoon dom in een supportersvak...,. doe dat lekker buiten het stadion of zoals bij PSV laat de club het zelf doen met vuur spuwen tijdens de wedstrijd tegen Ajax.

10 oktober 2019 om 10:52

Zat afgelopen week in het stadion van Cluj. Bij het uitvak werden iets grotere fakkels afgestoken (niet meer dan normaal bij bepaalde roemeense clubs). en een jongen is afgevoerd met een ambulance met flinke brandwonden. Dit gebeurd gelukkig een stuk minder en Nederland is een stuk veiliger. Maar het zal je verbazen hoeveel dit soort verhalen in de doofpot worden gestopt.

10 oktober 2019 om 11:05

Ja ik snap het allemaal wel, ik weet dat het niet mag, ik snap ook dat het niet mag..en toch vind ik het prachtig

10 oktober 2019 om 11:14

Het is inderdaad ook tof om te zien hoor. Een beetje spektakel hoort ook bij de sport. Ik ben in dit opzicht (en vrijwel alleen in dit opzicht) ook echt voor de amerikaanse aanpak. Gewoon een giga show een half uur voor de wedstrijd om iederee op te peppen

10 oktober 2019 om 11:54

Zinedane ieder zijn mening natuurlijk. Maar zodra het een Amerikaanse overtrokken en overdreven bende wordt met dito aanhang dan ga ik niet meer naar het stadion. Hysterisch volk. Doe mij maar fakkels.

10 oktober 2019 om 11:54

Vak104 vind je het ook prachtig, als jij met brandwonden afgevoerd wordt? Echt ongelooflijk, wat Zinedane zegt is slimmer laat de club het regelen op een veilige manier.

10 oktober 2019 om 12:04

Staat ook tussen haakjes dat ik het alleen zie zitten om het vuurwerk en het show aspect door de club te laten regelen. Ik raad je aan eens bij een wedstrijd van PSV in Europa te gaan kijken!wordt gezorgd voor sfeer in het stadion door de club. Of een lichtshow of bijvoorbeeld twee vlaggen onder iedere stoel. Zoek even wat beelden van PSV - Manchester United op van 3/4 jaar geleden. Niemand die daar een fakkel hoeft af te steken want met 40.000 vlaggen bereik je echt wel wat prachtigers. Hoeft niks hysterisch aan te zijn. Als er een publiek lekker hollands nuchter is bij de grote clubs in Nederland zijn het de Eindhovense boeren wel... maar ik heb 100x liever wat mooie vlaggen of een soort gekke lichtshow om me op te peppen dan een gek naast me die een fakkel naar binnen heeft gesmokkeld

10 oktober 2019 om 15:45

@sulejmani,nee, daarom zeg ik ook dat ik het snap dat het niet mag, bij ons in het vak, ook uit, worden er ook al decennia fakkels afgestoken, ik heb het nog nooit mis zien gaan maar dat doet niets af aan de onveilidheid van fakkels, die is bewezen en daarmee, Nogmaals, snap ik het verbod.en toch vind ik het prachtig…..

Hou er dan ook eens mee op. Wat je er ook van vindt, dit kost je club alleen maar geld. Belachelijk dat ze het gewoon blijven doen.

10 oktober 2019 om 11:18

Dat noemen ze clubliefde

10 oktober 2019 om 11:29

Je club op kosten jagen noemen ze clubliefde? Daar zal Feyenoord blij mee zijn.

10 oktober 2019 om 11:50

Het sarcasme ontgaat je ben ik bang

10 oktober 2019 om 11:53

Jup, ik las het verkeerd...

Ik snap sommige reacties, wat betreft gevaar setting. Maar als je bij wedstrijden Feyenoord- psv uefacup 2002 en/of de titel wedstrijd 2017 bent geweest (om er Maar 2 te noemen), dan snap je wat vuurwerk (lees fakkels) doen met de sfeer EN de spelers. Dit is Feyenoord man, geen zaken club. Als je het stadion kent, dan weet je waar ongeveer de fakkels worden afgestoken en waar niet. Ik vind juist dat het in de kuip goed gedaan word door de supporters in zijn geheel, en ja zoals altijd zit er wel een op pillen stuiterende sukkel tussen die het niet goed doet. In een dorp leven allemaal goede mensen, maar er zijn altijd een paar dorpsgekken!

10 oktober 2019 om 11:50

Precies. Ze willen tennispubliek in een voetbalstadion hebben. Straks mag je niet meer schreeuwen omdat mensen daar gehoorbeschadiging van oplopen. Wat de mannen in pakken niet begrijpen is dat voetbal voor mensen een uitlaatklep is. Als je alles gaat verbieden blijft de gewone man voortaan wel thuis. En met slimme mannen in pakken ga je de stadions niet vullen. En ik ben niet voor vuurwerk ten koste van alles maar reguleer het dan ipv altijd zo bot met boetes te smijten.

10 oktober 2019 om 12:46

@fynrder zit wel een groot gat tussen tennispubliek en coke snuivende debielen die vuurwerk richting uitvak vuurt. Je kan prima zonder gevaarlijke vuurwerk in klein vak sfeer maken zoals met muziek, liederen, trommels etc. Vuurwerk is alleen overlast. Daar hebben de 'slimme mannen in pak' niets mee te maken.

10 oktober 2019 om 12:10

Dat het iets doet met de sfeer is absoluut waar, maar als het een keer echt mis gaat krijgt de club de rekening gepresenteerd. Vanuit veiligheidsoogpunt is het natuurlijk levensgevaarlijk om in een overvol supportersvak met vuurwerk te gaan kloten, al dan niet onder invloed van weet ik veel wat. Wat ik echter wel jammer vind is dat Knvb/clubs alleen met een verbod komen en niet met alternatieven. Er moet toch wel iets mogelijk zijn met gecontroleerd/gereguleerd vuurwerk, lichtshows en vlaggen?

10 oktober 2019 om 12:24

In mijn hoofd vind ik het belachelijk wat je zegt, maar met mijn hart ben ik het stiekem wel met je eens. Ik heb een seizoenkaart en het vak waar ik in zit zal never nooit iets gebeuren. Kan ik zonder problemen mijn kinderen mee naar toe nemen. Iedereen weet inderdaad ik welke vakken er wel vuurwerk (kan) worden afgestoken, en heel eerlijk: dat geeft echt de mooiste sfeer die er is. Ben blij dat er in mijn vak niks wordt afgestoken maar vind het echt schitterend om te zien. Eigenlijk echt heel jammer dat ze het compleet verbieden. Zorg dan dat het zo veilig mogelijk kan.

Kun je je supporters weer voor bedanken. Houdt je toch gewoon aan de regels denk ik dan!

Die titel ook 'wangedrag fans', blijkt het om wat fakkeltjes te gaan.

10 oktober 2019 om 12:48

Als een groep zich herhaaldelijk bewust niet aannde regel dient te houden en anderen op kosten jaagt is het idd wangedrag.

Het is gewoon jammer dat alles verboden word, het liefst willen ze zien dat iedereen zit en bij elke goede pass of goal klapt, maar zo werkt het niet.... Sfeer is de belangrijkste factor voor een team het 100% achter je team staan met vocaal gezang en ook zo nu en dan een spectaculaire pyro show zo hoort voetbal te zijn dit is wat voetbal zo fantastisch maakt

10 oktober 2019 om 16:55

Het is al bij wet verboden. Handhaving is gewoon zwak.

10 oktober 2019 om 20:39

het gebeurd in elk land dit hoort bij voetbal het is toch fantastisch om te zien wat een show de supporters geven en het is verboden oke, maar waarom staan er dan stewards te fouilleren??? kan je die beter ook de koffie in laten schenken als ik zie hoeveel er naar binnen gaat

Kijk vanavond maar eens naar het Nederlands Elftal wat de Knvb flikt. Meer hoef ik daar niet van te zeggen dan dat get geldwolven zijn met hun boetes voor elk wisse wasje.in dit land mag straks niets meer met al die regeltjes van zowel regering maar zeker ook van de Knvb. De Knvb bemoeit zich overal mee, maken alles kapot maar willen wel sfeer kweken door toeschouwers naar het stadion te lokken bij welk nationaal team dan ook.sfeer is er wel genoeg in de kuip maar laat dan fakkels op een verantwoorde wijze branden zodat de supporters toch ook hun zin krijgen en de veiligheid gegarandeerd wordt als het door een erkend bedrijf gebeurt. Laat de Knvb eens goed door het ijs zakken met al die boetes die ze geven. Weer 15.000 euro kassa mannen en de bobo’s maar lekker gaan dineren. Zelf voor een jeugdspeler van 10 jaar hup een boete ad 25,00 euro omdat hij een kaart krijgt en wordt nog naar Bureau Halt gestuurd ook vanwege een overtreding door een niet neutrale scheidsrechter. Knvb staat voorop met boetes uit delen en vanavond zien we weer de rookpluimen rond het veld naar boven gaan en dat mag dan wel en wordt niet bestraft. De Knvb is alleen maar op winst uit en natuurlijk valt Feyenoord, Ajax of PSV of welke club uit de eredivisie, eerder op als daar wat gebeurt dan bij Bloemkastikkadeel dus een boete uitgeven is simpel. Probeer maar eens supporters tegen te houden die vuurwerk bij zich hebben. Ze worden steeds geraffineerder en ontlopen de supposten toch wel of anders een scan apparaat neerzetten tot het blote lijf toe of iemand wel iets bij zich heeft.dan de boete verhaalt wordt op supporters is simpel gezegd met een stadionverbod, Natuurlijk is de thuis pelende club verantwoordelijk voor wantoestanden volgens de Knvb maar de Knvb steekt ook geen enkele poot uit om eens mee te denken aan de veiligheid dan boetes uitdelen zodat de heren weer op de Pluche kunnen zitten.

10 oktober 2019 om 16:57

We kunnen klagen, maar vuurwerk is bij wet al jaren verboden, er wordt door Justitie echter slecht gehandhaafd.

Als je longpatiënt bent, of er een kent, ben je tegen alle soorten vuurwerk, fakkels en dergelijke rommel, ook als het georganiseerd is. Aan de kruitdamp is niet te ontkomen als het jouw kant opwaait. Blij met rookvrije stadions, maar denk ook eens aan gezondheidsproblemen van anderen. Het is egoistisch om te zeggen: blijf dan maar thuis op de bank, daar kun je het ook zien.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren