Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Messi: ‘Ik wilde vertrekken, maar er kwamen geen aanbiedingen’

Laatste update:

Lionel Messi is in de vijftien jaar dat hij nu deel uitmaakt van de hoofdmacht van Barcelona uitgegroeid tot een waar clubicoon en de Argentijn speelde nooit voor een andere club dan de Catalanen. Toch heeft hij in het verleden een aantal keer nagedacht over een vertrek uit het Camp Nou, zo vertelt hij woensdag in een interview met RAC1.

“Er zijn momenten geweest waarop ik moe en uitgeput was door allerlei omstandigheden. Dat is een aantal keer gebeurd, met name in het seizoen 2013/14 toen ik problemen had met de belastingdienst. Dat was een erg moeilijke tijd voor mij en mijn familie. De mensen weten niet echt wat er gebeurt, maar ze horen wel van alles en vormen dan een mening. De media speelden daar ook een grote rol in. Er klopte niets van en dat bleek later ook.”

Messi: 'Het lukt niet altijd meer om op de training alles te geven'

“Ik was een van de eersten bij wie het gebeurde en dat maakte het zo moeilijk. Ze werden boos en lieten zien dat ze echt achter atleten aan wilden gaan.” De problemen hadden een grote weerslag op de gemoedstoestand van de aanvaller: “In die tijd, toen alles met de belastingdienst speelde, dacht ik erover na om te vertrekken. Niet omdat ik Barça wilde verlaten, maar omdat ik weg wilde uit Spanje. Ik voelde me enorm slecht behandeld en ik wilde niet blijven. Ik heb alleen nooit een officiële aanbieding gekregen van een andere club, omdat iedereen dacht dat ik eigenlijk bij Barcelona wilde blijven.”

De nu 32-jarige Messi heeft de problemen inmiddels achter zich gelaten en denkt niet langer aan een vertrek: “Vandaag de dag is het plan van mij en mijn familie om hier mijn carrière af te sluiten. Ten eerste vanwege de club zelf en wat ik voel voor de club en ten tweede ook vanwege mijn familie. We voelen ons goed in deze stad, mijn kinderen hebben hun vrienden hier. Dat wil ik niet kapotmaken omdat ik het zelf ook meegemaakt heb.”

Denk jij dat Lionel Messi in de toekomst nog voor een andere club zal spelen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Haha, er zullen wel wat technisch directeuren zich achter de oren krabben als ze dit lezen.

9 oktober 2019 om 10:42

Ben blij dat het niet door is gegaan. Messi en Barcelona noem je in één adem, bijna vergelijkbaar met Puyol.

9 oktober 2019 om 10:58

Toch had ik hem wel eens bij andere clubs willen zien voetballen. Bij Barca is hij fantastisch (niet te evenaren), maar bij het nationale elftal vind ik hem meestal een modale voetballer. Dat laatste zal een smet blijven. Vandaar dat Ronaldo, die het laat zien bij het nationale elftal en andere clubs, in één adem genoemd wordt met Messi.

9 oktober 2019 om 11:12

Modale voetballer ja? Iedereen heeft recht op zijn mening maar ik vraag me af of je dan wel naar wedstrijden kijkt en zo ja wat je dan ziet. Want er zijn een hoop zaken bij Argentinie aan de hand, ten eerste hebben ze alleen voorin kwaliteit die behoort tot de top, daarnaast hebben ze een trainer die niet weet wat ie met het beschikbare materiaal aan moet en als laatste denken alle spelers als we de bal aan Messi geven regelt hij het wel en gaan ze staan kijken en zijn ze hoofdzakelijk reactief. Daarnaast heeft de beste man ze naar WK en Copa finales gebracht, als Higuain die opgelegde kansen afmaakt hadden ze een WK en Copa gewonnen ook. Dan had jij niet geroepen dat ie "modaal" is.

9 oktober 2019 om 11:14

Haha modaal. Hij is topscorer allertijden van Argentinie.

9 oktober 2019 om 11:29

Ik moet hier gewoon reageren, vooral omdat het lijkt alsof je de menigte na praat. “ Messi heeft geen prijs gewonnen met Argentinië, hij is daar maar matig. “ Probleem is dat zij gren trainer hebben die het begrijpt. Verdediging was al die tijd ruk, middenveld idem dito. Messi krijgt de bal op het middenveld en begint daar zijn actie om 6/7 man zoek t spelen terwijl de rest van de aanval rond de middencirkel is verzameld. Ik herinner mij nog dat ze bijna niet eens gekwalificeerd waren en Messi maar weer eens uit “retirement” moest komen en vanaf toen alle goals voor Argentinië maakte. Voetbal is een teamsport, Portugal werd europees kampioen met 100 x gelijk te spelen en penalties te winnen in de verlenging. Dan praten we over de EK finale waar CR niet eens mee deed (?)

Messi een modale voetballer noemen laat zien dat je eigenlijk een zware gebrek aan voetbalkennis heb, wat niet erg is. Vele zullen je wel willen wijzen op de feiten. Ook praat je over dat hij het maar bij één club heeft laten zien. Maar wel vanaf zijn 19e op ongekend hoog niveau met die andere alien, heeft volgens mij meer doelpunten tegen de top 6 van de Premier League dan Hazard, dan zit Messi niet eens in de Premier League

9 oktober 2019 om 11:40

Redondo,jou naam plaatje heeft wel iets gewonen net Argentinië .in mijn ogen al wint Ronaldo 10 wk ,Messi is en blijft een betere voetballer dan wie dan ook .

9 oktober 2019 om 12:03

@rodg bij Argentinie is hij vaak niet best en zijn medespelers zijn daar minder ja maar pakweg een Pogba heeft hetzelfde probleem bij United en die word toch gewoon afgerekend op zijn eigen spel. moeten we dat dan met Messi ook niet gewoon doen of moeten we dan opeens deze dingen wel als excuus gebruiken voor zijn mindere prestaties? Ronaldo bv speelde ook in een heel matig elftal toen op het EK et Portugal maar won daar toen wel het EK mee waarin hij in elke wedstrijd beslissend was op de finale na omdat hij toen al heel vroeg uitviel met een blessure

9 oktober 2019 om 12:15

Acepluto ik sluit me volledig bij je aan, Ronaldo heeft EK gewonnen dus hij is beter dan Messi is de grootste onzin wat iemand kan verkondigen, Ronaldo heeft Portugal alleen door de groepsfase geschoten, zelfde deed Messi bij Argentinie, heeft Ronaldo eigenlijk ooit in een WK finale gestaan? Is toch een stuk lastiger, en dan word er nog gezegd dat Messi in finales altijd faalt, we hebben Ronaldo gezien in 2004 tegen Griekenland en tegen Frankrijk speelde hij misschien maar 15 min mee, blijkbaar kunnen ze zonder Ronaldo ook een EK finale winnen.

9 oktober 2019 om 12:17

Japie, Messi heeft Argentinie naar de WK finale geschoten dat jaar, waar was Portugal toen? Jij hebt al vaker bewezen geen verstand van voetbal te hebben eigenlijk nutteloos om op jouw te reageren.

9 oktober 2019 om 12:26

@japie Krekel. Ronaldo in elke wedstrijd beslissend? Heb jij een ander EK gezien dan ik. Scoorde in 2 van de 7 wedstrijden. Ben benieuwd naar je uitleg. Ik vond Ronaldo een heel matig EK spelen. Hij heeft hem wel gewonnen dus is hij hierdoor nu een van de beste ooit? Vreemde conclusie. Hij is een van de beste ooit maar niet omdat hij nu een EK op zak heeft.

9 oktober 2019 om 12:40

@japie Laat me niet lachen. Wat een ongelofelijke onzin. Ronaldo speelde ontzettend matig op dat EK. Was in geen enkele wedstrijd beslissend want ze hebben simpelweg haast geen wedstrijd gewonnen. (slechts 1 wedstrijd gewonnen over 90 minuten) Dat EK is eerder ondanks Ronaldo gewonnen en voornamelijk dankzij een enorme gelukkige loting en heel veel mazzel.

9 oktober 2019 om 13:03

Precies dat. Messi is de enige reden dat ze ooit de wk finale hebben bereikt

9 oktober 2019 om 13:28

" “ Messi heeft geen prijs gewonnen met Argentinië, hij is daar maar matig. “ Probleem is dat zij gren trainer hebben die het begrijpt."zo simpel is het inderdaad.. Iedereen vraagt zich ook al af waarom FC Twente niet gewoon elk jaar kampioen wordt maar alle trainers uit het verleden begrijpen er zo weinig van. Haha. Ik moet soms zo lachen hé om die Messi fans die werkelijk alles wat krom is recht proberen te lullen. "messi krijgt de bal op het middenveld en begint daar zijn actie om 6/7 man zoek t spelen terwijl de rest van de aanval rond de middencirkel is verzameld. Ik herinner mij nog dat ze bijna niet eens gekwalificeerd waren en Messi maar weer eens uit “retirement” moest komen en vanaf toen alle goals voor Argentinië maakte."ongekende voorbeelden! En dat heeft geen andere speler eerder gedaan in het verleden? Advies; zet je brilletje af en reageer eens normaal. Messi is één van de betere maar draai niet door door met dingen te komen die voor zoveel andere spelers ook opgaan.

9 oktober 2019 om 10:47

Dan nog is de vraag of Barca wel mee had willen werken natuurlijk

9 oktober 2019 om 10:55

Messi had toendertijd een afkoopsom die nu zonder na te denken op tafel gelegd zou worden.

9 oktober 2019 om 11:28

Ja nu wel, maar 6 jaar geleden natuurlijk niet. De echte gekte is pas zo’n 2 a 3 jaar aan de gang

9 oktober 2019 om 12:49

Dit is echt onzin. Er is al heel lang een stijgende lijn in transferprijzen. 30 jaar geleden vonden ze de prijzen ook extreem. Het is niet zo dat ze stabiel waren en nu pas zijn gaan stijgen.

9 oktober 2019 om 18:09

Nee, maar transferbedragen van 200 miljoen zag je niet. Sterker nog, daar is er maar 1 van geweest

Beste speler ooit. Zeg ik als een die hard madridista. Hij verdient alles wat hij vraagt van de club. Wanneer hij stopt sterft de sport gedeeltelijk.

9 oktober 2019 om 10:44

Sterft de sport ja? Jij bedoeld dans sterft jouw sport gedeeltelijk, missen zal ik hem zeker samen met ronaldo, ma zij zijn niet de reden geweest dat k voetbal keek of madrid fam ben geworden. Life goes on hoor, met of zonder. Er zullen in de toekomst ook gewoon betere spelers komen dan de huidige, zo werkt het nou eenmaal.

9 oktober 2019 om 10:53

Ben het eigenlijk wel eens met hem dat een klein gedeelte van het voetbal dat wij nu kennen een beetje sterft. Messi is zo belangrijk geweest de afgelopen jaren en heeft zó veel mensen plezier en blijdschap gebracht. Ik denk persoonlijk dat dit wel een van de beste en mooiste voetballers is die de wereld ooit gekend heeft.

9 oktober 2019 om 11:03

Ik denk idd ook dat Messi een tijdperk van ongekende klasse omvat. Alhoewel Mbappé in de toekomst ook in het rijtje wereldvoetballers kan komen. Tuurlijk is Messi van andere klasse, maar besef hoe jong Mbappé is. Het voetbal sterft niet zoals abiest zegt, maar veranderd en wordt doorgegeven aan de volgende generatie

9 oktober 2019 om 11:14

Het voetbal dat jij kent sterf ja, misschien omdat het de eerste generatie is die je bewust hebt gevolgd. Als je wat langer meeging keek je er wel anders naar.

9 oktober 2019 om 11:20

Vind het een beetje overtrokken. Dat het jammer is als een van de beste spelers ooit stopt dat is logisch. Maar het voetbal sterft?Er zijn de laatste twee jaar wel veel grootheden gestopt of op een ander niveau gaan acteren, bv zandbak, USA of China.Maar ik keek voetbal lang voordat Messi er was en daar heb ik ook van genoten, en waarschijnlijk zal ik nog lang na Messi voetbal kijken en waarschijnlijk zal ik ook dan weer kunnen genieten van andere fantastische voetballers die komen..

9 oktober 2019 om 11:22

Ik kan je nu alvast vertellen dat er nooit meer iemand zoals Messi en Ronaldo gaat komen. Er komt nooit meer iemand die 15+ jaar een krankzinnig hoog top niveau haalt. Je zal mensen hebben (net als voor die 2) die een paar jaren pieken, maar that's it. Dus het voetbal sterft zeker wel een beetje als die 2 stoppen.

9 oktober 2019 om 11:26

Voetbal blijft natuurlijk een prachtig spelletje. Maar het is (voor mij) wel zo dat je na het zien van Messi een stuk minder snel onder de indruk bent van wat andere spelers laten zien. En als je die verwondering ineens mist, wordt voetbal een stuk minder leuk. Dus ik snap hem wel een beetje.

9 oktober 2019 om 11:33

"ik kan je nu alvast vertellen dat er nooit meer iemand zoals Messi en Ronaldo gaat komen."haha. Ik kan je zelfs garanderen dat ze er gaan komen. Wat een naïef gelul zeg om te denken dat die er niet meer zullen komen. Dan heb je dus echt alleen deze generatie meegemaakt waarbij ze er met kop en schouders bovenuit steken. Het voetbal sterft voor jou schijnbaar inderdaad, hou de rest erbuiten.

9 oktober 2019 om 12:45

Betere? Ik ben benieuwd welke spelers 15 jaar lang beter gaan kunnen presteren dan die twee. Soms is er gewoon een limiet aan alles, er valt niks meer te verbeteren.

9 oktober 2019 om 13:10

Er valt altijd en overal iets aan te verbeteren. Zou je al achter moeten zijn op je 31e. En wie heeft het over 15 jaar?

9 oktober 2019 om 13:30

Betere? We zijn verwend met Messi Ronaldo en Neymar. Zo'n talenten in een tijd samen is ongewoon. Iedereen moet de nieuwe... Zijn. Buiten Mbappe heb ik nog niets gezien wat in de buurt komt

9 oktober 2019 om 13:50

Hahaha. In elk tijdsvak van een jaar of 10 zijn er wel 3 te noemen hoor, en daarnaast begrijp ik niet waarom je Neymar er überhaupt bij durft te noemen.ronaldo, Ronaldinho, Zidane, Figo, Rivaldo, wat random namen.

9 oktober 2019 om 13:50

@harisfukic neen, toch niet. Sommige zaken vallen niet meer te verbeteren. Er zijn limieten in het leven. Wij mensen geloven altijd dat wij iets kunnen verbeteren, dat is het verschil. Of er betere spelers zullen komen dan Messi? Die kans is alvast even groot als het wereldrecord van Usain Bolt verbreken. En ik zeg 15 jaar omdat die betere spelers net even goed of beter moeten doen, want die twee hebben meer dan 10 jaar nu al op het hoogste niveau gepresteerd. Wat is anders dan de maatstaf?

9 oktober 2019 om 13:51

Dat hadden zo ook nog niet gezien in de tijd van Maradona, Cruijff, Pelé enz enz. Oftewel, het is een gegeven dat er een moment komt dat iemand weer vergeleken wordt met de beste uit het verleden. En dan zullen er weer zijn die aan de spelers uit het verleden de voorkeur geven en er zullen er zijn die vinden dat de nieuwe GOAT het niveau weer overtreft.

9 oktober 2019 om 13:57

@Millonario hoe veel mensen hebben dat al voor jou gezegd? Ooit gehoord van Lewis? Hoe vaak is al gezegd dat zijn prestaties ongelofelijk waren en dat daar nooit meer iemand overheen komt? En hoeveel van die mensen hebben daar gelijk gehad. Precies, ooit zal jou ongelijk bewezen worden.

9 oktober 2019 om 13:59

"neen, toch niet. Sommige zaken vallen niet meer te verbeteren. Er zijn limieten in het leven. Wij mensen geloven altijd dat wij iets kunnen verbeteren, dat is het verschil."zucht.. Oke, dus een Messi kan alles wat een Ronaldinho kon? Messi kan alles wat een Zlatan kan? Je wordt verblind door dat brilletje van je. Sowieso is elke speler anders en kan elke speler zichzelf verbeteren, zelfs Messi zal dat beamen aangezien die wel iets realistischer is.

9 oktober 2019 om 15:09

Zidane, figo en rivaldo mogen de veters van messi niet eens strikken..

9 oktober 2019 om 17:28

Nu ben je de zaken door elkaar aan het halen, Haris Fukic. Je hebt het over ‘verbetering’, niet ‘anders’. Het gaat niet meer over een voorkeur hebben voor een bepaalde speler, eerder erkennen dat er gewoon niks meer te verbeteren valt als we het hebben over Lionel Messi. Goed dat je over R10 begint! Ik ben opgegroeid met Ronaldinho, heb werkelijk al zijn skills bekeken en zijn shirts gedragen. Bijna een traan gelaten toen ie Barca verliet, voor mij toen als puber mijn held. Maar zelfs dan nog geef ik graag toe dat Messi beter is. Verbetering kan altijd, maar er is een limiet. En die is bereikt. Net zoals Bolton dus. Je zal het wel zelf zien en hoeft mij totaal niet te geloven, het is maar mijn mening.

9 oktober 2019 om 17:59

Yutovoordat Messi en Ronaldo uberhaupt waren geboren had je al Beckenbauer, Cruijff, Di Stefano, Fontaine, Pelé, Sir Stanley Matthews en ene Diego Maradona. Dit waren stuk voor stuk géén spelers die 'een paar jaar piekten' en daarna niets meer lieten zien. Dit waren stuk voor stuk spelers die op het allerhoogste niveau speelden en nationaal en internationaal furore maakten of anderszins overduidelijk de beste spelers ooit waren. Stellen dat ná Messi en Ronaldo er nooit meer sterren van dat kaliber zullen worden geboren is net zo onzinnig als vandaag roepen dat Ajax vanaf nu elk seizoen kampioen wordt van de eredivisie. Totale onzin dus.

9 oktober 2019 om 18:06

Millionarioklopt ja, er bestaan fysieke limieten over hoe ver een manselijke lichaam kan gaan. Maar de vraag is waar die limieten precies liggen. Jij hebt het over dat record van Usain Bolt. Maar in de jaren '80 was men er internationaal wel behoorlijk van overtuigd dat die limiet echt wel rond de tien seconden lag, op de 100 meter. Totdat Carl Lewis opeens 9,99 seconden liep over die afstand, in 1984. Toen was dat opeens de limiet. Maar vier jaar later liep Ben Johnson op de spelen van 1988 in Seoul opeens 9,79 seconden!! Wauw, wat stond de wereld toen op zijn kop. Ook al omdat bleek dat Johnson doping had gebruikt. En wat is het wereldrecord momenteel? 9,58 of zoiets, ...??? Ik bedoel maar. Denken dat er nooit meer een Messi of Ronaldo komy is gewoon puur het gevolg van een gebrek aan fantasie, niets meer of minder.

9 oktober 2019 om 18:35

@Constant kante

Jij verwijt me een gebrek aan fantasie, mr. Haris Fukic verwijt me een gebrek aan realisme. Welke van de twee is het nu? Haha. Het is mijn mening, ik geloof niet dat het beter kan dan dit. Er zullen ongetwijfeld nog heel goeie spelers volgen, dat weet ik wel. Maar ik geloof in limieten, punt. Is mijn mening.

9 oktober 2019 om 18:50

Tuurlijk. Jouw mening. Maar heb jij dat vaker, dat jij een mening hebt, dat iemand dan onderbouwd laat zien dat er gereden twijfel kan zijn over die mening, met concrete voorbeelden, en dat jij dan zegt: 'okay, kennelijk zijn er voorbeelden die het tegendeel bewijzen, thanks, maar ondanks dat blijf ik gewoon bij mijn mening'?? Ik vind namelijk dat PSV landskampioen is geworden in 2019. En als iemand mij erop wijst dat het toch echt Ajax was dat meer punten haalde dat seizoen zeg ik ook weleens: 'ach, boeiend ja, maar ik geloof dat PSV kampioen werd, punt! is mijn mening!

9 oktober 2019 om 11:18

Niet relevant het gedeelte die hard madridista. Verder ben ik het met je eens.

9 oktober 2019 om 11:38

Er sterft een stuk wat puur voetbal ademt. Een stuk wat oplossingen bedenkt waar je uren je hoofd over breekt zonder het te begrijpen. Ja inderdaad er zullen weer sterfelijke voetballers voor terug komen maar die nooit dat stukje voetbal in zich hebben wat Messi heeft

9 oktober 2019 om 11:43

Onzin, dat riep jouw opa vast ook over pelle of cruijf of wat dan ook. Niet zo naïef doen en accepteren dat wij als mensen steeds beter worden. Is met alle sporten zo en zo zal het blijven. Oneindig bestaat niet, of je het wilt of niet

9 oktober 2019 om 13:11

Net zoals Ronaldinho dat stukje voetbal had die Messi niet had. Net zoals er in de toekomst wereldspelers op zullen staan die ook weer iets kunnen wat de rest niet kan. Grappig hé?

Denk dat er nu wat voorzitters van voetbalclubs zich voor hun kop slaan

Pohhhhh Man City liep te slapen in 2014!!!!!
Ik zei het nog toen. Al die spelers willen spanje zeker verlaten door de belastingdienst.
Een snoeiharde misser.

9 oktober 2019 om 10:44

Ik weet nog wel dat jij het toen zei..... Als Lionel echt weg wilde dan had hij zijn zaakwaarnemer wel aan het werk gezet.

9 oktober 2019 om 10:46

Hangt er vanaf of Messi signalen heeft afgegeven of laten afgeven door zijn zaakwaarnemer. Als dat niet gebeurd is, dan is het niet zo gek dat clubs geen actie hebben ondernomen. Je kunt niet ruiken dat iemand open staat voor een transfer, als hij dat signaal niet afgeeft.

Elke keer de pollvraag of Messi alleen voor Barcelona zal spelen... Heeft hij al niet meerdere malen aangegeven om ook nog voor Newell's Old Boys in Argentinië te willen spelen?

9 oktober 2019 om 10:55

Dat heeft hij zeker, alleen de laatste jaren lees je ook dat hij daar zelf aan twijfelt ivm de instabiele omstandigheden in Argentinië en zijn familie. Die laatste twee zinnen zijn wel het soort volwassen inzichten waardoor een jonge vader zijn plannen zou kunnen wijzigen, toch?

9 oktober 2019 om 11:01

Sloeties, hij geeft hier toch duidelijk wat anders aan.

Gelukkig is die gebleven want hij hoeft zich nergens anders te bewijzen, toch wel apart hoeveel kritiek hij kreeg vanwege de belastingontduiking, maar andere spelers die 10x zoveel hebben ontdoken kwamen er milder vanaf dan Messi (zeker in de media)

Ik geloof dit niet...… dan heeft meneer Messi het zelf niet goed gespeeld. Als een speler zoals hij ook maar 1 klein hintje geeft in de niet aflatende pers, zullen ze hiermee aan de haal gaan en zal het balletje gaan rollen.dit nu zeggen is zwak.

9 oktober 2019 om 10:46

Niet goed gespeeld zeg jij?wat weet jij er nou van om als God aanbeden te worden in Barcelona? Dan ga je echt niet zo snel je ruiten ingooien zoals neymar dat deed afgelopen zomer.

9 oktober 2019 om 11:23

@ protheus,daar gaat t toch helemaal niet over? Het gaat erom dat Messi zegt dat er geen aanbiedingen zijn geweest op het moment dat hij niet bij Barcelona wilde blijven..

9 oktober 2019 om 10:52

Je conclusie trekken zonder research te doen noem ik eerder zwak.. Hij heeft wel degelijk 'hints' gegeven. Er zijn zelfs hele artikelen toentertijd geschreven dat ook Barcelona niet onwelwillend stond tegenover een vertrek van Messi.wat je daar dan van moet geloven, mag je natuurlijk zelf weten maar Messi geeft nu aan dat er destijds geen aanbiedingen zijn gekomen, dus als die er wel waren.. Wie weet wat er gebeurd zou zijn.: "lionel Messi dropte dinsdag een flinke bom over zijn toekomstplannen, want hoewel hij voor het leven leek gehuwd met Barcelona, durfde hij een scheiding niet uit te sluiten: “In het voetbal kunnen veel onverwachte dingen gebeuren”, zei de Argentijn tegen Olé."

9 oktober 2019 om 11:26

Isco, er worden honderden miljoenen neergeteld voor spelers die veel en veel minder dan Messi zijn. Je kan mij niet vertellen dat er dan niet één club interesse heeft getoond in de beste speler ter wereld die aangeeft weg te willen.meegaan in de hype is 1, realisme is 2.

9 oktober 2019 om 12:20

Blijkbaar niet he. Hij heeft (nogmaals) meerdere hints gegeven. Dit was allemaal rond het belastingschandaal. Als jij liever je eigen verhaal gelooft dan dat van Messi zelf, be my guest. Maar dan moet je niet doen alsof het Messi z'n eigen 'schuld' is dat ie nog bij Barca speelt.

9 oktober 2019 om 13:19

"maar dan moet je niet doen alsof het Messi z'n eigen 'schuld' is dat ie nog bij Barca speelt."wie zijn schuld zou het anders moeten zijn?


"Er zijn momenten geweest waarop ik moe en uitgeput was door allerlei omstandigheden. Dat is een aantal keer gebeurd, met name in het seizoen 2013/14 toen ik problemen had met de belastingdienst.”

Hij heeft gelijk dat mensen hier snel een mening over vormen. Denk je nou echt dat jongens van 20-25 jaar die miljoenen per jaar verdienen zelf op de zondagavond met een kop koffie de belastingformulieren zitten in te vullen? Er zit natuurlijk een heel team rondom Lionel Messi. Marketing, financieel, zaakwaarnemers etc. waarschijnlijk had Messi een financieel adviseur gekregen die de mazen in de wet probeerde te zoeken. Dit gebeurde ook met Ronaldo bij Madrid. Vergeet niet dat voetbal om veel geld gaat. Als supporter zijnde boos omdat Frenkie na 1 goed jaar verkocht wordt aan Barcelona? Wederom vergeet niet dat voetbal geld is, 75 miljoen is niet af te slaan voor Ajax. Dus zo een jongen van 21 wordt vriendelijk doch dringend verzocht door zijn club om de transfer te maken. Ik vind het altijd wel schattig dat voetbalsupporters denken dat zo een Messi zelf belastingfraude wilt plegen, of een speler zelf persé een toptransfer wilt maken.

9 oktober 2019 om 10:47

Nouja er is wel voor te stellen dat een speler zelf een toptransfer wil maken toch? Voor mij gaat die vergelijking daar volledig scheef. Mij insziens zegt een speler in het geval van Frenkie, maak die transfer rond want daar wil ik wel naartoe. Belastingaangifte houdt iemand zich inderdaad totaal niet bezig.

9 oktober 2019 om 10:51

Of Messi het zelf wil of niet is irrelevant. Hij blijft zelf verantwoordelijk. Met dat salaris kan je ook gewoon iemand inhuren die controleert of het volgens de wet gebeurd en het op veilig spelen.

Dat mensen tot de dag van vandaag niet snappen dat SPANJE nou eenmaal leeft van dat geld. Ze zorgen er wel voor dat er fouten gemaakt worden en dan BAM laten ze jou even 4mljn betalen.

9 oktober 2019 om 10:56

Een overheid kan niet expres iemand even fouten laten maken. Dit staat allemaal vast in de wet en zijn belastingteam weet heel goed wat ze wel en niet kunnen doen.

9 oktober 2019 om 11:02

Regels kunnen zkr wel veranderd worden bij bepaalde porttretrechten waardoor je toch zelf wel in de fout komt. Daarom betalen sommige spelers altijd iets meer dan wat ze moeten betalen

9 oktober 2019 om 12:03

Klopt maar dan loopt het gemiste bedrag echt niet in de miljoenen...

9 oktober 2019 om 13:57

In spanje is dat één groot grijs gebied. Waar de hele, spaanse mediawereld riep dat Messi met 21 jaar (want hoewel de rechtzaak later begon, ging het over die periode) vergelijk met een maffiabaas, werd de spaanse prinses voor exact hetzelfde(!) vrijgepleit. Zij kon immers, zogenaamd, niet weten dat haar man dat namens haar deed. En bij Messi was het zijn vader.

9 oktober 2019 om 18:13

Celsinhoalleen was het in de zaak van de Spaane belastingdienst tegen Messi helemaal niet zo dat Spanje 'de wettelijke regels had veranderd' of zoiets. Die regels bestonden al geruime tijd. Maar omdat speler en club gewoon hebben gezocht naar een manier om belasting te ontwijken (een sport die wel meer mensen actief bedrijven trouwens) en dus allerlei constructies hadden opgetuigd om via vage eilanden en andere belastingparadijzen de portretrechten buiten Spanje te parkeren (om zo miljoenen belasting niet te hoeven betalen) en later bleek dat dergelijke constructies gewoon helemaal niet mogen, zijn die voetballers gewoon helemaal terecht en legitiem aangepakt en kregen ze daarvoor de straffen zoals die in de wet keurig beschreven stonden. Inclusief het gegeven dat ze niet de gevangenis in moesten (terwijl die straf wel expliciet in de wet staat) maar hun eerste veroordeling gewoon met een voorwaardelijke gevangenisstraf eraf kwamen. Dus nee, dit gaat niet over het veranderen van regels. Dit gaat over belastingadviseurs die door voetballers ineghuurd werden om constructies optuigen. En tja, als je spelletjes speelt dan kan je ook weleens verliezen.

Messi is de beste voetballer ooit maar dat hij zich erg slecht behandeld voelde slaat natuurlijk nergens op. Wel bakken met geld verdienen en geen belasting betalen. Dan zit je gewoon hartstikke fout. Moet je daarna niet t slachtoffer gaan spelen.

9 oktober 2019 om 11:12

Wat een zwaktebod deze reactie. Geen enkele vorm van onderbouwing omtrent de belasting vordering maar er 2 centjes erin gooien. Zal je even op weg helpen, doordat de belastingregels waren veranderd in Spanje omtrent portretrechten.....

9 oktober 2019 om 18:18

De belastingregels zijn helemaal niet 'veranderd'. De regels waren en zin zoals die waren. Alleen werkt het altijd zo dat adviseurs soms constructies optuigen, waarvan zij denken dat die door de mazen van de wet glippen. En soms is dat niet zo, zoals met die portretrechten, die zogenaamd elders gestald waren om er in Spanje geen belasting over het hoeven betalen. Porttrechtrechten zijn sowieso altijd van die vage begrippen, meestal bedoeld om via een omweg en belasting voordeliger meer (netto) salaris uit te betalen. Mensen als Dirk Scheringa hebben zich destijds bij AZ ook al sachuldig gemaakt aan van die fratsen. Dus nee, niet de justitie in Spanje treft hier blaam, maar de adviseurs die deze constructies bedachten en die de spelers veel last en schade brachten. Ik zou als ik die spelers was gewoon vooral die adviseurs aanpakken, in plaats van te klagen over de Spaanse fiscus.

Net alsof z'n zaakwaarnemer/vader dan niet ff een paar belletjes kon doen.

Ik denk dat een heel belangrijk punt is, dat alles en iedereen die Real Madrid een warm hart toedraagt, bijna zijn zin gehad had. Het OM zit geregeld op de tribune naast Florentino, voorzitter van Real. Vraag me af hoe in Nederland zou worden gereageerd als de openbaar aanklager, die 4 spelers van Ajax vervolgt, in het weekend contact heeft met het bestuur van Psv. Ondenkbaar, natuurlijk, en terecht. In Spanje is corruptie iets heel normaals, maar heel erg oneerlijk in dit soort gevallen, als je niet voor Real bent tenminste.

9 oktober 2019 om 14:10

Er zijn toch ook genoeg spelers van Real die voor iets soortgelijks zijn aangeklaagd?

9 oktober 2019 om 15:07

Ronaldo, mourinho, di maria, xabi alonso, carvalho. Allemaal opgeroepen door de spaanse fiscus. en het waren geen spelers van getafe dat week ik zeker.

9 oktober 2019 om 18:50

Grappig dat je Ronaldo noemt. Pas nadat football leaks naar buiten bracht dat de belastingdienst allang bewijs had dat CR zijn belastingpapieren niet goed had ingevuld, toen werd er actie ondernomen door de fiscus. En itt tot Messi en Neymar, mocht CR voorkomen na afloop van het seizoen, midden in de zomer. Hij kreeg een rechtzaak a la carte. Verder was de intensiteit van de rechtzaken anders. Daar waar Messi a) vergeleken werd met een Maffiabaas door de openbaar aanklager en b) er rechtstreeks verslag werd gedaan van zijn zitting op televisie (eerste keer in de Spaanse geschiedenis), kreeg Ronaldo veel meer privacy tijdens de rechtszitting. Voor wat betreft Mourinho, als je iemand zoekt die meegemaakt heeft welke voordelen er kleven aan gelieerd zijn aan Real, dan is het de Portugees wel. Hij deed na iedere niet gewonnen wedstrijd uitvoerig verslag van alle fouten die in zijn ogen door de arbitrage gemaakt werd. Ook wachtte hij na een clasico de scheidsrechter op in de parkeerplaats van Camp Nou(!) en stak hij zijn vinger in een oog (!!!) van de hulptrainer van Barcelona, Vilanova. Dit is allemaal nooit gestraft geweest. Bij iedere andere ploeg van la Liga word je bestraft.

Dat laatste zinnetje zegt genoeg! ‘Mijn kinderen hebben hier hun vrienden en dat wil ik niet kapot maken, omdat ik dat zelf heb meegemaakt’ super mooi! Mensen die sporters altijd zwart maken als ze niet terug gaan naar hun club waar het allemaal is begonnen. Ze bouwen een hele leven op met een gezin...

Hoe goed Messi ook is, speelt hij niet nu de slachtofferrol? Hij heeft toch de fiscus genaaid, en is ervoor veroordeeld. Natuurlijk springen de media er bovenop, maar de fout is toch van Messi hoor. Zoveel geld hebben en dan alsnog belasting ontduiken, het is ook nooit genoeg voor sommigen

Oprecht denk ik dat het nog heel lang gaat duren voordat we iemand als Messi krijgen. Men komt veelal met voorbeelden dat het ook werd gedacht ten tijde van Cruijff en Pele en dergelijke. Weliswaar klopt dat. Alleen hebben we nu te maken met andere tijden. Namelijk voetbal dat zich door geld laat beïnvloeden in een veel grotere mate. Spelers worden gemakkelijk bij clubs vandaan gekocht, en het gebeurt steeds meer. Dit leidt er weer toe dat spelers zich moeten aanpassen, wat in sommige gevallen weer een tijd kan duren en daardoor de consistentie van Messi en Ronaldo naar mijn mening ver weg ligt. Geen enkele speler op dit moment is zo goed als Messi op zijn 19/20ste. Mbappe speelt bij een club die oke is en om eerlijk te zijn, Mbappe heeft veel van zijn snelheid mee, maar hij is niet echt de drager van de club of het gezicht. Ik vind het meevallen, ook als je naar zijn stats kijkt. En ja, hij is jong, maar dat betekent niet dat hij per se beter gaat worden, alhoewel die kans bestaat. Maar dan alsnog komt hij niet in de buurt van hoe Messi dan wel Ronaldo waren op zijn leeftijd. Ik zie Mbappe nu niet en in de toekomst niet bij hen in de buurt komen. PSG is ook niet echt een club die ook maar iets van historie uitstraalt, behalve dat van een koopclub. Consistentie is ontzettend belangrijk en dat hebben veel spelers niet. En ik zie een nieuwe Messi nog heel lang niet komen, met name hoe er tegenwoordig met talenten wordt omgegaan en verkocht en gekocht. Maar goed, ook al kijk je naar de gehele geschiedenis de enige die in de buurt komt is Maradona. Maar dan heb je gedurende een heel eeuw twee voetballers die zo ongelooflijk goed zijn, en twee is simpelweg niet veel van al die duizenden voetballers. Te denken dat er wel weer een Messi opstaat is naïef, want je vergeet de tijden mee te nemen van tegenwoordig, alsmede dat verdedigingen steeds meer sterker worden. Zelf heb ik bij de KNVB gewerkt en je ziet dat er steeds meer aandacht wordt besteed aan trainerslicentie die sneller dienen te worden behaald en verlengd. Derhalve is het een stuk moeilijker voor voetballers om zich tegenwoordig ook te onderscheiden, er wordt niet meer doodleuk zonder enig structuur door de verdediging gewandeld. In thuiswedstrijden van kleine clubs zie je dit met name, dan is het verdomd lastig om consistent te blijven. Dit betekent dat er enerzijds talent steeds makkelijker wordt doorverkocht, terwijl competities ook steeds meer beschikking hebben over ontwikkeling op trainingsgebied, structuur en analyse op voetbalgebied. Ik zie het nog lang niet gebeuren, eigenlijk niet meer dit eeuw. De meeste voetballers zullen goed zijn met een aantal die er boven uit steken, maar echt dat Messi gehalte, nee. Tegenwoordig heb je namelijk te veel voetballers die zich op hetzelfde niveau als elkaar bevinden. Als Messi stopt dan is voetbal voor mij wellicht ook wat meer bijzaak, op het Nederlands elftal na dan. Je hebt dan niet meer Ronaldo tegen Messi, die rivaliteit tussen hen maakt voetbal voor mij nog steeds het mooist.

"ik voelde me enorm slecht behandeld en ik wilde niet blijven"beetje zwak, volgens mij ligt de schuld zelf bij hem. Hij tekent uiteindelijk voor het omzuilen van de wet. Uiteindelijk ben je zelf altijd verantwoordelijk. Beetje makkelijk om te janken en klagen en slachtoffer spelen. Het kan absoluut anders. Kijk een Kante die weigerde dat een deel van zijn loon via constructies via andere landen zou lopen. Om zo iets meer over te houden. Gewoon een zuiver persoon met de juiste intenties.

Ik kan me bijna niet voorstellen, dat er niet jaarlijks door een clubeigenaar "een visje wordt uitgeworpen" Zeker als er tekenen zijn dat hij ontevreden was in Spanje of bij Barca. Ik denk alleen dat het prijskaartje toen (ook) al gigantisch was en geen enkele club in de buurt kon komen van het te verwachten transferbedrag, waardoor het ook al zinloos is om te informeren..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren