Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Als het de Ajax-directie zo zwaar op de maag ligt, moet zij deuren openen’

Laatste update:

Ajax wist zondagmiddag met 0-2 te winnen van ADO Den Haag. De Amsterdammers deden dat in het Cars Jeans Stadion zonder de eigen aanhang, daar Ajax-fans al jarenlang niet welkom zijn in de Hofstad. Valentijn Driessen schrijft in zijn column in De Telegraaf dat het volkomen logisch is dat er bij dergelijke wedstrijden geen uitsupporters welkom zijn.

Driessen stelt dat het supportersdossier bij de inmiddels afgetreden burgemeester Pauline Krikke van Den Haag in goede handen was. “Zij hield haar rug recht ondanks de druk van een groot gedeelte van de harde kern van ADO, van Ajax-fans en van Ajax-directeur Edwin van der Sar. Hij legt de weigering van Krikke om Ajax-supporters toe te laten bij ADO Den Haag-Ajax ter toetsing neer bij de KNVB”, schrijft de journalist van De Telegraaf. Hij vindt dat deze partijen te makkelijk voorbij gaan aan het feit dat er de afgelopen tijd ‘onverkwikkelijke gebeurtenissen’ hebben plaatsgevonden tussen beide supportersgroepen.

“Zo was daar de bekladding in februari van diverse gebouwen in Amsterdam en het beeld De Dokwerker met geelgroene verf. Diezelfde maand werden zes ADO-fans aangehouden bij een demonstratie van Ajax-aanhangers in Den Haag tegen het verbod om ADO-Ajax te kunnen bezoeken”, aldus Driessen, die zag dat de demonstranten moesten uitwijken. Later werd er nog een handgranaat achtergelaten bij het supportershome van ADO. “Waarom zou je twee groepen die elkaar zo naar het leven staan toestemming geven om elkaars wedstrijden te bezoeken?”

“De veiligheidsrisico’s zijn daarvoor veel te groot. Om aan dit aspect voorbij te gaan, omdat twee supportersgroepen in een stadion sfeerverhogend werkt, weegt daar niet tegenop. Trouwens, op een enkel kwetsend liedje na was er gisteren zonder Ajax-fans weinig tot niets mis met de sfeer in het Haagse stadion”, concludeert Driessen. Hij vindt dat beide supportersgroepen zich eerst een aantal jaar ‘fatsoenlijk’ dienen te gedragen. “Hetzelfde geldt voor de relatie tussen Feyenoord- en Ajax-supporters. Als het de Ajax-directie echt zo zwaar op de maag ligt, dan moet zij op 27 oktober en 22 december de deuren van het uitvak in de Johan Cruijff ArenA openen voor het bezoek van respectievelijk de Feyenoord- en ADO-aanhang.”

Ben jij het met Valentijn Driessen eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ben het niet vaak eens met Valentijn, maar hier heeft hij toch wel echt gelijk. De ajax supporters hebben het er zelf naar gemaakt. Als jij je goed gedraagt hoeven zulke maatregelen nooit getroffen te worden. Ik hoop dat het in de komende jaren gewoon weer beter gaat en dat supporters van elke club gewoon naar elke wedstrijd kunnen gaan, zonder problemen.

7 oktober 2019 om 08:32

Helemaal met je eens, behalve het punt dat de Ajax supporters het hier naar gemaakt hebben. Ook de Den Haag supporters hebben hier een aandeel in gehad door met verf rond te gaan in Amsterdam. En door nu weer debiele liedjes over Daley Blind's pasgeboren zoon te zingen. Als zelfs de mini-klassieker uit de hand loopt dan hoef je voorlopig ook niet over de grote klassieker met publiek na te denken. Supporters moeten eerst eens bij zichzelf te raden gaan alvorens te janken om wedstrijden zonder uitpubliek.

7 oktober 2019 om 09:14

Ik bedoelde ook zeker niet alleen de ajax supporters hoor, ook de ADO supporters hebben hier aan bijgedragen.

En bij dat laatste slaat Valentijn de plank volledig mis. Ajax biedt ADO al jaren kaarten aan maar zij nemen die niet af.

7 oktober 2019 om 08:46

Bij het eerste ook al. Paulien Krikke een compliment geven terwijl aan deze vrouw een zweem van foute beslissingen hangt. Google maar eens op haar naam en zie je dat ze niet alleen in Den Haag wordt uitgekotst. Zou wel een prima vrouw voor Valentijn zijn trouwens...

7 oktober 2019 om 09:05

Leuk praatje pot. Want de realiteit is dat ook al stelt Ajax de kaarten beschikbaar, dan houd Halsema het wel tegen. Iedereen denkt dat de voetbalclub de beslissing kan en mag nemen, helaas werkt dat niet op die manier. Maar ja, zolang Ajax maar op een goed blaadje komt...

7 oktober 2019 om 09:09

Ze kunnen daardoor wel gewoon laten zien dat het probleem minder groot is vanaf de kant van Ajax. Anders stellen ze geen kaarten beschikbaar.

7 oktober 2019 om 09:20

Het probleem ligt ook niet bij Ajax (Of Feyenoord /ADO) maar bij een aantal mafferds die er altijd voor zorgen dat het probleem blijft bestaan. Club zn achterban, niet de club zelf, praatje is leuk maar als Ajax in deze uit supporters wil toelaten en meenemen zullen ze de rotte appels uit de mand moeten verwijderen en weggooien. Maar ja...

7 oktober 2019 om 09:23

Is volstrekt klinkklare onzin. In Amsterdam worden geen wedstrijden verboden omdat die veel politie inzet vereisen, dat gebeurt alleen als er andere evenementen zijn en er niet voldoende agenten beschikbaar zijn. Het verbod op supporters bij uitwedstrijden is een eenzijdige Haagse en Rotterdamse aangelegenheid. En men grijpt daarbij iedere drogreden aan om die te rechtvaardigen, zelfs het kleinste incident. De burgemeester van een stad is verantwoordelijk voor de veiligheid van een stad en die veiligheid is belangrijker dan een voetbalwedstrijd. Als een burgemeester van mening is dat die veiligheid in het geding is, heeft die niet alleen het recht om maatregelen te nemen om problemen te nemen, maar is dat zelfs haar of zijn plicht. In Rotterdam en Den Haag hebben die burgemeester echter geen vrees voor de Amsterdamse fans, maar vooral voor hun eigen supporters. Ze hebben alleen niet genoeg lef om daar eerlijk vooruit te komen hoewel je Aboutaleb allesbehalve laf kunt noemen, is het verschuilen achter drogredenaties wel een laffe daad. In Amsterdam zijn de supporters uit Den Haag en Rotterdam wel welkom, ook nadat ze het supportershome van Ajax hebben afgebrand en meermaals anti-semitische leuzen in de stad hebben aangebracht. De Amsterdamse burgemeester is kennelijk niet bang voor vreemde Haagse en Rotterdamse supporters in de stad, waar de burgemeesters van Den Haag en Rotterdam angst hebben voor de eigen stadgenoten. Een wonderlijk contrast.

7 oktober 2019 om 09:29

@joafca,neen, dat heet een verkapt perspectief de wereld inslingeren. Het doen alsof Ajax alles op orde heeft en dat hen niks te verwijten valt. Ajax kan op geen enkele manier garanderen dat er geen ongeregeldheden gaan plaatsvinden en/of een garantie op veiligheid van uit-supporters. Dat willen ze nu wel doen blijken, maar dat is show. Of het nu Ado, Feyenoord of Ajax supporters zijn, allen laten zien nog niet klaar te zijn. Ajax hooligans gaan op de vuist in Griekenland en Spanje. Feyenoord hooligans worden tegen gehouden in een café. ADO heeft hun eigen raddraaiers.

7 oktober 2019 om 09:34

Je beschrijft mijn reactie als onzin en dan schrijf je zelf dit Scepticus? Laat me niet lachen man! Het heilige Amsterdam! Bah! Aboutaleb en Halsema zijn al in gesprek sinds jaren, voorheen was dit van der Laan die met Abou zat en samen kozen ze ervoor om geen supporters toe te laten. Want het probleem ligt niet enkel bij Feyenoord en supporters zoals jij het wil doen laten lijken dat Ajacieden niet naar Rotterdam mogen maar bij de Ajacieden zelf. Zolang als ze daar in Amsterdam de zaken niet op orde hebben zal er geen steek veranderen. Nee, vingertje wijzen, Hunnie, ongelooflijk.

7 oktober 2019 om 09:43

" joafca,neen, dat heet een verkapt perspectief de wereld inslingeren. Het doen alsof Ajax alles op orde heeft en dat hen niks te verwijten valt. Ajax kan op geen enkele manier garanderen dat er geen ongeregeldheden gaan plaatsvinden en/of een garantie op veiligheid van uit-supporters ". Is natuurlijk een onzinreactie. Ajax is alleen verantwoordelijk voor de situatie binnen het stadion, daarbuiten is de openbare orde de verantwoordelijkheid van de gemeente. Binnen het stadion heeft Ajax zijn zaakje prima op orde, als dat niet zo zou zijn zou men natuurlijk de deuren niet wijd open zetten voor de uitfans. Het is sowieso al onzinnig om het over garanties te hebben, die kan je nooit geven. Zelfs de politie kan dat niet, ik weet niet of je het nieuws volgt, maar de afgelopen week werden In Frankrijk politie agenten aangevallen en gedood door een eigen collega en wat dacht je van de VS, waar om de havenklap scholieren worden neergehaald door eigen klas- en schoolgenoten. Dus hoezo garanties, die kan je nooit geven en als dat het uitgangspunt zou zijn, zou er in NL nooit meer een evenement georganiseerd kunnen worden en zelfs als dat niet zou gebeuren, zou je daarmee nog niet kunnen garanderen dat er niets gebeurt. Dat heeft helemaal niets met een verkapt perspectief te maken, maar met realiteitsbesef. Bij ieder evenement is de mogelijkheid dan personen die aangrijpen om stennis te maken, het enige dat je daartegen kunt doen, is de risicos beperken. Of die risicos helemaal uit de weg gaan door die evenementen niet toe te staan. Dat is gewoon een kwestie van keuzes maken en heeft te maken en het wel of niet door laten gaan van die evenementen met moed en verantwoordelijkheidsgevoel.

7 oktober 2019 om 10:12

Heeft niets met vingertje wijzen te maken, daar doe ik niet aan, maar met feiten. Als Feyenoord en Aboutaleb zouden willen, gaan de poorten van de Arena morgen weer open voor de uitsupporters, maar die willen daar niet aan. Het is een eenzijdig besluit van Rotterdamse en Haagse kant. Het is pas ongelooflijk dat jij dat ontkent, terwijl Aboutaleb daar zelf helemaal niet moeilijk over doet. Gewoon even googelen. Wat je beweert staat ook nog eens op gespannen voet met de feiten. Het was niet Van der Laan, maar Cohen die samen met de Knvb en Aboutaleb in 2008 het besluit heeft genomen om 5 jaar lang geen uitsupporters meer toe te laten. Toen die periode voorbij was, heeft de opvolger van Cohen, Van der Laan in tegenstelling tot wat jij ons wilt doen geloven, aangegeven dat de Feyenoordsupporters wat hem betreft weer welkom waren in Amsterdam. Dat heeft Aboutaleb eenzijdig tegen gehouden, zoals hij dat tot op de dag vandaag nog doet. Ik kan hier geen links plaatsen, die worden weg gehaald, maar gewoon even googelen op Ajax, Aboutaleb en Parool en je komt vanzelf bij de berichtgeving als je geinteresseerd bent hoe het echt zit. Aboutaleb heeft onlangs nog naar buiten gebracht dat de fans van Ajax wel welkom waren geweest als de club tegen Feyenoord in de bekerfinale had moeten uitkomen en dan kun je je afvragen, waarom dat in competitiewedstrijden niet kan. En de antwoord op die vraag is natuurlijk dat hij bang is dat de Kuip haar positie als gastheer voor de bekerfinale aan de Arena zal verliezen als uitsupporters worden geweerd, zoals dat ook al gebeurt is bij de wedstrijden van Oranje. Dat is dus een gewoon politieke keuze. Rotterdam en Den Haag staan heel anders in deze problematiek dan Amsterdam, dat is een feit dat recht overeind blijft staan ook al ontken je dat nog zo hard. Ik vind het heel wonderlijk dat je dat doet aangezien de hoofdpersonen daar gewoon heel open en eerlijk over zijn. In Utrecht zijn de Ajax supporters tegenwoordig weer welkom en dat is tot nu toe prima verlopen. Het kan dus wel als beide clubs zich daar maar voldoende voor inzetten. In Amsterdam en Utrecht heeft men zich daartoe bereid getoond, maar in Den Haag en Rotterdam ontbreekt daartoe de wil en wordt ieder incident aangegrepen om de deuren gesloten te houden. Dat is natuurlijk hun goed recht omdat iedere gastheer het recht heeft om zijn eigen gasten uit te nodigen, maar kom daar dan ook eerlijk voor uit zoals Aboutaleb en Krikke dat ook doen.

7 oktober 2019 om 10:58

"als Feyenoord en Aboutaleb zouden willen, gaan de poorten van de Arena morgen weer open voor de uitsupporters, maar die willen daar niet aan. Het is een eenzijdig besluit van Rotterdamse en Haagse kant. " De vraag is 'waarom willen ze dit niet? ' Omdat er keer op keer iets veroorzaakt word waardoor dat deze beslissing genomen word. Ze waren weer in gesprek, zoals al zolang het geval is maar dan heb je onder anderen weer een handgranaat liggen ergens waar die niet thuis hoort, je nodigt enkele vrienden van de harde kern uit waardoor dat er een jeugdwedstrijd gestaakt moet worden. Dus het is onzin en lulkoek. Dat ze bij Ajax wel weer uitsupporters willen faciliteren is enkel en alleen voor de buhne, noemertje "kijk ons eens welwillend zijn, wij willen wel maar hunnie niet". Nee, het ligt weer aan anderen, nooit even naar eigen volk kijken en wat hun veroorzaken. ---- Dat Cohen en Aboutaleb hebben besloten om geen uitsupporters te hebben en dat het te googlen is weet ik alles van, maar we leven niet meer in 2008 waar er voor 5 jaar supporters waren geweerd. Elke keer vanaf 2013 (na die 5 jaar dus) dat er uberhaubt nagedacht werd gebeurde er weer iets.... Dus betrek ik het dichterbij. van der Laan en Aboutalenb waren al 2 jaar weer in gesprek, 'samen' besloten ze dat de tijd er nog niet rijp voor was. --- Gaan we even verder naar 2017, Aboutaleb wou weer uitsupporters toe gaan laten, zij het als "opbouwend", dus niet in 1 x het hele uitvak vol, ik zal even quoten " De gemeenten Rotterdam en Amsterdam zijn al een tijdje aan het kijken om een nieuwe kans voor de supporters te creëren. ''we moeten wel de zekerheid hebben dat beide supporters on speaking terms zijn en dat er een zekere ontspanning ontstaat aan beide kanten. Het is geen hobby van ons om de rivaliteit uit het stadion weg te halen. De rivaliteit moet juist leuk zijn. Maar, het slopen van stadions, het slopen van treinen en het zoeken van ruzie met de politie is echt niet meer van deze tijd. Het is bijna achterlijk om het op zo'n manier te doen.'' ---- Ik kan nog wel even verder gaan naar 2018 als je zou willen, zo ook naar 2019 met stukken en bijvoegingen van gesprekken et cetera na de laatste ontwikkelingen die allen afkomstig zijn die dus 'enkele' Ajacieden zelf weer veroorzaakt hebben maar wel dus weer komen met " wij willen wel maar hunnie niet".

7 oktober 2019 om 12:35

@scepticus, Wie A zegt moet ook B zeggen. Als Ajax zogenaamd de deuren wagenwijd zet voor uitsupporters moet Ajax ook denken aan het traject erbuiten. Dat mag je dan niet simpelweg afschuiven naar orde diensten. Dus stop nou maar met Ajax de hemel in te prijzen, dat verdienen ze niet! Je geeft allemaal 'lulkoek' argumenten die niks met deze zaak te maken hebben, allemaal om de aandacht weg te houden bij het echte probleem. Het echte probleem is het risico tot ontsporing en geweld tussen rivaliserende supportersgroepen. Het risico dat is ontstaan door een jarenlange blokkade op bezoek van uitsupporters en het opproppen van de drang beter te zijn dan de ander. Je kan de klok gelijkzetten dat deze drang zwaarder weegt dan ingetogen de Klassieker te beleven. Van beide kanten, Feyenoord Vak S en Ajax 410 zullen alles op alles zetten de ander een kop kleiner te maken, figuurlijk. Dus nee, ik lees niet eens al je flauwekul argumenten die nergens opslaan als je geen oog meer hebt voor het echte probleem.

7 oktober 2019 om 14:14

Onzin, echt onzin. Den Haag kiest ervoor om de kaarten niet af te nemen zodat ze deze ook niet beschikbaar hoeven te stellen als Ajax op bezoek komt. Nu kunnen ze mooi de boot afhouden als ze de kaarten afnemen en er gebeurd daadwerkelijk niets, dan heb je geen argument om uitsupporters te weigeren. Dat Halsema zou weigeren is een aanname die nergens op gebaseerd is. Immers Ajax is 'gewoon' gehuldigd op het museumplein. Iets wat eigenlijk ook niet meer zou gebeuren.

Volgens Valentijn Driessen is het allemaal volkomen logisch. Een enkele bekladding en een aantal opstootjes zorgen hiervoor. Hij moet eens realiseren als dit de maatstaf was in Engeland, bijna elke wedstrijd zonder uitsupporters moet worden gespeeld. Het mooie is, dat daar elke wedstrijd gewoon uitsupporters mee mogen. Wedstrijden als Tottenham vs Liverpool of Manchester city tegen Manchester United. Ik vind het echt zo zielig, dat het in Nederland gewoon niet in goede banen kan worden geleid.

7 oktober 2019 om 08:51

Een handgranaat is niet "een opstootje".. En Engeland is echt het slechtste voorbeeld om je punt te maken, daar worden hooligans echt veel harder aangepakt en is er veel minder geweld.

7 oktober 2019 om 09:09

"een handgranaat is niet "een opstootje".. En Engeland is echt het slechtste voorbeeld om je punt te maken, daar worden hooligans echt veel harder aangepakt en is er veel minder geweld. ". Met die uitspraak spreek je jezelf tegen. Omdat daaruit blijkt dat niet de kwaadwillende supporters het probleem zijn, maar de fluwelen handschoentjes waarmee ze worden aangepakt. Als de hooligans in Engeland hard kunnen worden aangepakt, moet dat in NL natuurlijk ook kunnen. De voetbalwereld pleit al heel lang voor een keiharde voetbalwet zoals in Engeland, maar de politiek vind die " niet nodig " en het is dan ook vooral de politiek die in gebreke blijft. De politici zie je alleen als er iets valt te vieren en kiezen liever de weg van de meeste weerstand door uitsupporters te weren. Dat de goeden daarbij onder de kwaden moeten leiden, vind men kennelijk geen enkel probleem.

7 oktober 2019 om 09:19

Welke 2 dingen in mijn comment spreken elkaar tegen?

7 oktober 2019 om 09:25

De Engelse voetbalwetten hier in Nederland zou goed kunnen werken. Echter worden die door de politiek gedreven, uitgevoerd door politie. In Nederland doen ze liever thee drinken, niet optreden en wegkijken. Supporters liggen in de stoffige la, 0 prioriteit.

7 oktober 2019 om 09:28

Goed mijn reactie lezen en de reactie waar je op hebt gereageerd. Het antwoord op je vraag staat namelijk gewoon in de tekst.

7 oktober 2019 om 10:08

Nee, want ik spreek mezelf nergens tegen.. Ik zeg dat een handgranaat niet een opstootje is en het stuk over hooligans/Engeland. Volgens mij kan niemand daar iets tussen zien dat elkaar tegenspreekt.
Ik neem dus aan dat je binnen mijn hooligan/Engeland stuk bedoelt dat er een tegenstelling zit, maar dat is er niet. De comment boven mij zegt niet dat er in Engeland geen hooligans zijn. Hij zegt dat het in Engeland normaal is om hooligangedrag op het niveau van Ajax/ADO te hebben.. Ik geef juist aan dat dit niet zo is en dat dat door de hoge straffen komt. Graag zelf eerst lezen voor je met pedantische reacties komt..

7 oktober 2019 om 11:28

Je hebt echt geen idee waar je het over hebt. Er is nog steeds heel veel geweld in Engeland bij de wedstrijden maar het verschil met nederland is dat er daar niet zo'n aandacht wordt besteed in de media in tegenstelling tot hier. Een supporter hoeft maar een scheet te laten en het staat al uitgebreid in iedere krant met die vervelende Driesen voorop. In de UK gaat het elk weekend wel los. Ook in de PL maar voornamelijk in de kroegen. Daar moeten ze er niet aan denken om geen uitsupporters toe te laten. Wordt tijd dat in Nederland dit ook weer gedaan wordt. Echt te belachelijk voor woorden

7 oktober 2019 om 14:02

Weet je wat belachelijk is? het gedrag van Ajax en ADO supporters. Die kunnen zich gewoon niet gedragen, Ik vind het maatschappelijk onaanvaardbaar dat de maatschappij hier kosten voor moet dragen. Als zij zich konden gedragen was er geen politie nodig. Dit topic en de reacties zijn ridicuul. Mensen, die geen enkel steekhoudend argument kunnen noemen waarom het een goed idee zou zijn. Vooral irrelevante argumenten. Feit blijft dat deze groepen niet zonder een aanzienlijke politie aanwezigheid bij hetzelfde evenement aanwezig kunnen zijn.

Ado supporters zijn welkom in de Arena. Er worden echter door Ado al jaren geen kaarten afgenomen. Daarnaast is Feyenoord de enige echte rivaal van Ajax in Nederland. De deuren in de Arena openzetten, maar niet welkom zijn in Rotterdam lijkt me teveel van het goede.

Valentijn Driessen heeft hier zeker een punt maar al deze gebeurtenissen gebeuren buiten de wedstrijd en buiten het stadion. Het stadion van ADO is echt heel erg veilig en er is echt geen mogelijkheid om bij de uit supporters te komen, en dingen rondom de wedstrijd zijn er deze keer ook niet gebeurd dus mijn mening is nog steeds dat uit supporters gewoon zouden kunnen komen desnoods een keer proberen.

7 oktober 2019 om 14:05

Waarom proberen? Betaal jij de rekening? Laat er eerst maar eens 10 jaar helemaal niets gebeuren. We hebben het altijd over "een paar mafkezen" nou laat sociale controle maar eens zijn werk doen. De groep achter deze mafketels is een stuk groter. Blijkbaar willen of durven ze deze figuren er niet op aan te spreken. Het maakt niet uit welke van toepassing is. Het betekent dat er rationeel geen enkele reden is om hier gemeenschapsgeld aan uit te geven. En ja voetbal levert geld op. Betekent niet dat je er dan recht op hebt (die kromme redenatie kom ik ook vrij vaak tegen)

We doen alsof de gewone voetbalsupporter nu word getroffen door geen uitpubliek toe te laten, maar dat is niet zo. Bij de klassieker weet je gewoon dat er heel veel tuig zit in het uitvak. Als normale supporter ga je niet voor de lol mee naar zo'n uitwedstrijd. De hele dag voel je een opgefokt sfeertje om je heen. Dan hoop je zelf dat je medesupporters de trein niet afbreken en je mag hopen dat de andere supporters geen stenen gaan gooien. Voor de rest kan je nooit bij mekaar komen, maar toch moet het thuispubliek standaard de confrontatie aan met de ME. Ik begrijp niet zo goed waarom we het weer een kans willen geven. Het heeft toch pas nut als we de gekken kunnen weren bij deze wedstrijden, maar zo ver zijn we nog niet.

Gewoon even heel simpel gedacht: het is toch echt van de zotte dat het zo speelt en het niet mogelijk is om bij bepaalde wedstrijden uitsupporters toe te laten! En dat zijn dan supporters zeggen ze dan?? Kunnen zich niet gedragen en benadelen alleen maar de club en de welwillende supporters die er wel graag op een normale manier bij willen zijn. En 9 van de 10 x zijn de mensen die zich misdragen niet eens een echte supporter en zijn ze er alleen maar bij om te rellen. Zou de echte supporters ook eens sieren dat ze eigenhandig die hersenloze idioten aanpakken maar dat zal wel niet aangzien ze dan bang zijn zelf aangepakt te worden. Natuurlijk zullen er allerlei redenen zijn waardoor die gekken het proberen goed te praten zoals clubliefde enz. Maar dit is op geen enkele wijze goed te praten als je van die kansloze leuzen gebruikt om de aandacht te trekken voor welek club dan ook!!

7 oktober 2019 om 10:05

Het probleem is dat de echte supporters 9 van de 10 keer geen vechtersbazen zijn. En dat is dus geen probleem, alleen kan je dus niet verwachten dat zij de hooligans aanpakken, want een groep idioten die zonder problemen de ME aanvalt is nogal intimiderend voor de normale medemens.

7 oktober 2019 om 14:06

En waarom zou je met die figuren naar een uitwedstrijd willen gaan? a die staan ook volkomen doorgesnoven in je vak.

“waarom zou je twee groepen die elkaar zo naar het leven staan toestemming geven om elkaars wedstrijden te bezoeken?”dit dus. Geef m'n belastinggeld lekker uit aan iets anders dan die clubjes zwakzinnigen.

Na gister op youtube de comments te hebben gelezen bij een interview met Blind en Kramer ben ik ervan overtuigd dat het beter is om zonder uit supporters te spelen. Ik weet dat mensen achter een toetsenbord misschien eerder de neiging hebben om te blaffen maar dit was echt ongehoord. Alle denkbare ziektes en antisemitisme kwam langs. En voor mij het toppunt: steek diep in het vlees, liever een dooie Hagenees.een wedstrijd met supporters van beide teams zou leuk zijn, maar niet ten koste van de veiligheid van normale fans.

'als het de Ajax-directie echt zo zwaar op de maag ligt, dan moet zij op 27 oktober en 22 december de deuren van het uitvak in de Johan Cruijff Arena openen voor het bezoek van respectievelijk de Feyenoord- en ADO-aanhang.'' Kaarten worden al aangeboden. Clubs nemen deze alleen niet af. Daarnaast. heb je ook nog een burgemeester die in de weg zal gaan liggen en dat gaat het hele feest alsnog niet door. Ook viel het gister helemaal niet mee. Er is meer aandacht gegaan aan Daley Blind en Hakim Ziyech oa dan aan ADO zelf. Dus je slaat weer allemaal nonsens uit Valentijntje.

Gewoon bij geen enkele wedstrijd meer uitsupporters. De redenen waarom Ajax supporters niet welkom zijn in Den Haag en Rotterdam kun je op alle supportersgroepen in Nederland neerleggen in meer of mindere maten. Dus gezien de kosten en al dan niet eerlijkheid van de competitie stoppen met uitsupporters. Kunnen de uitvakken ook uit de stadion gehaald worden zijn er ineens veel meer plaatsen en kan er meer geld verdiend worden en minder kosten. Het draait toch om de euro's!

We blijven een klein miezerig en zielig landje als we dit niet kunnen organiseren en de randdebielen niet uit het standion kunnen weren. Hoe doen ze dat in het buitenland dan?

7 oktober 2019 om 11:32

In het buitenland gaan er altijd uitsupporters mee omdat ze zich daar realiseren dat een paar idioten het niet kunnen verpesten voor duizenden anderen. Typisch nederlands om dit niet toe te laten en met het vingertje wijzen.voetbal moet voor supporters zijn punt.

7 oktober 2019 om 14:10

In Engeland schrijven ze er niet over. Wat je niet leest gebeurd niet. Vooral je kop in het zand steken. Nee wij zijn geen miezerig landje. We zijn een land, waar men de problemen bespreekt en er vervolgens doortastend op handelen. Politici, die beseffen dat een euro maar 1x uitgegeven kan worden. Geld wat hieraan besteed wordt kan niet aan iets anders worden besteed, @marrekie: de wereld op zijn kop. de voetbalwereld heeft een probleem maar dan ligt het niet aan de voetbalwereld maar aan anderen. Met zon redenatie kan je altijd wel iemand de schuld geven.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren