Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

De Telegraaf: Ajax ‘sloopt’ clausule uit contract van Hakim Ziyech

Laatste update:

Hakim Ziyech is niet langer tegen een gelimiteerd bedrag op te halen bij Ajax, zo meldt De Telegraaf. Europese topclubs hadden voorheen de mogelijkheid om de buitenspeler op te halen voor circa dertig miljoen euro, maar maakten daar geen gebruik van. In het nieuwe contract, dat Ziyech begin vorige maand tekende, is de clausule volgens journalisten Valentijn Driessen en Mike Verweij uit het contract 'gesloopt'.

Ziyech tekende een verbeterd contract. De duur bleef hetzelfde, tot en met medio 2022, maar financieel ging de creatieveling erop vooruit. Hij werd de bestbetaalde speler ooit in Nederland. Omdat de vertrekclausule niet langer deel uitmaakt van zijn contract, wordt het volgens Verweij steeds moeilijker voor Ziyech om te vertrekken. "Marc Overmars kan de absolute hoofdprijs vragen", verzekert de Ajax-watcher.

Ajax zou ruim vijftig miljoen euro willen zien voor Ziyech. Eenzelfde prijs heeft men in gedachten voor Donny van de Beek. "Maar misschien gaat de vraagprijs voor Ziyech wel richting de bedragen voor Matthijs de Ligt en Frenkie de Jong", aldus Verweij. De clubleiding zit nog om de tafel met Van de Beek; het doel is om ook zijn verbintenis op te waarderen. Het contract van Van de Beek in de Johan Cruijff ArenA loopt ook door tot de zomer van 2022.

Driessen vraagt zich echter af of Ajax een aanzienlijk hoger bedrag zal krijgen voor Ziyech. "Alle Europese topclubs hebben hem in de zomer kunnen ophalen voor dertig miljoen euro", zegt Driessen over Ziyech. "Er staat nu niet ineens een andere Ziyech op het veld. Maar geen van alle clubs had meer dan dertig miljoen euro voor hem over. Ze konden of wilden hem niet ophalen. Ze zien toch te veel rafelrandjes aan zijn spel om hem op te halen. Nu zullen clubs wel meer moeten bieden, maar het gaat ook om Ziyech. Die gaat alleen voor het totaalplaatje. Het moet een club uit de Europese top zijn, het spel moet bij hem passen en het financiële plaatje moet goed zijn."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Oef, dit is wel heel lekker nieuws. Kans zit erin dat de grote clubs uit Engeland/spanje nu gaan inzien dat vorig jaar geen incident was. Heerlijk om dan te vragen wat je wilt. 50 miljoen moet dan te halen zijn.

4 oktober 2019 om 15:46

Ik denk dat hij gewoon lekker bij Ajax moet blijven en evt. voor het geld in zijn nadagen naar de zandbak.

4 oktober 2019 om 16:11

Jij denkt niet dat Ziyech zich nog eens wil laten zien in een grote competitie? Ik meen overall te lezen dat Ajax gelijk weer een topclub in Europa is. Dit betwijfel ik al een beetje, maar ze spelen nog steeds niet in een topcompetitie. Iets wat de Sevilla's, Spurs en Napoli's van deze wereld wel doen. Uiteindelijk zie ik hem dus wel een keer gaan.

4 oktober 2019 om 16:20

Hij vond Sevilla als club niet goed genoeg, dus denk dat hij Napoli ook te min vind om heen te gaan. Althans, hij wilt naar een betere club als Ajax, en als je Ajax ziet presteren in de CL dan zal die waarschijnlijk alleen naar de absolute top willen. Maar de vraag is of de absolute top op Ziyech zit te wachten. Hij voetbalt nu al bijna 1,5 jaar langer bij Ajax als dat we met zijn allen (oke, misschien een enkele niet) dachten. En als hij toen op te halen was voor 30 mln, en ze dit niet deden, waarom zouden ze dat nu dan wel voor een hoger bedrag gaan doen.

4 oktober 2019 om 16:29

Napoli een zwakkere club vinden is lachwekkend, dat Ziyech Sevilla afwijst, zegt wat over hem,reken maar iedere basisspeler van Ajax gewoon naar Sevilla zou gaan Behalve Ziyech en Blind. Nog steeds een n sterkere club, die elk jaar ver komt+in een absolute top competitie

4 oktober 2019 om 16:38

Ik zeg niet dat Sevilla en Napoli grotere clubs zijn, dat is simeplweg niet te vergelijken. Ik heb het over de competities. 38 keer op topniveau spelen in grotere stadions dan in Nederland of 34 keer, waarvan er maar 6 met het mes tussen de tanden hoeven, vind ik nogal een verschil. Ik neem toch aan dat Ziyech dat een keer wil ervaren. Wellicht dat Atleticofc dit snapt dan

4 oktober 2019 om 16:43

maurootje; sevilla is een prachtige club in een prachtige stad ook en zeer succesvol de laatste 10 jr. Maar ik begrijp best dat als jij 1 vd beste spelers van Ajax bent. En van NL. Dat je dan naar de echte echte top wil. Net als Sneijder, Huntelaar, Kluivert, van Nistelrooij en vele avele anderen gingen. Dan zie je daarna wel even of je het haalt, maar als sportman, kan ik dat me heel erg voorstellen. Zeker nadat je Juve en Real op de pijnbank hebt gelegd.

4 oktober 2019 om 16:44

Ik vind jouw post zowaar nog lachwekender. Iedere basisspeler van Ajax zou dus wel voor Sevila willen spelen wat niet meer is dan een middenmoter in spanje. Ajax is in alles nog een grotere club. Een van de Beek gaat echt Ajax niet inruilen voor Sevila. Wat een grap.

4 oktober 2019 om 16:55

@mcwilliam Juist het feit dat hij Sevilla om deze reden heeft afgezegd, zegt heel erg veel. Dat is allemaal niet meer abstract geklets, maar gewoon hoe de echte Ziyech het echt heeft gedaan. Dus nee, Ziyech wil niet kosten wat het kost naar een grote competitie. Daar heeft hij nee tegen gezegd. Ziyech wil naar een topclub waar het mooier is dan bij Ajax. En anders gaat hij niet. Dus pas als de echte hoogste categorie clubs komt, dan is ie weg. In die categorie valt Ajax niet, en dat zal structureel ook niet lukken. Vorig jaar lukte het sportief gezien wel, en daar geeft Ziyech de voorkeur aan. Dat vind ik ontzettend mooi. Hij kiest echt voor het sportieve element. Veel spelers zeggen dat, maar doen iets anders. Ziyech dus niet. Verder vind ik je karakterisering van Italie tegen Nederland ook niet helemaal recht doen aan de situatie. Ja, je speelt iets meer topwedstrijden. Maar ook in Italie heb je heel bedenkelijke clubs, en bovendien heel erg veel heel erg lege stadions.

4 oktober 2019 om 17:03

Een halve finalist CL, kampioen en bekerwinnaar van Nederland vergelijken met de nummer 6 van Spanje is lachwekkend. Napoli is subtop Europa, was een aantal jaar succesvoller dan Ajax, waar Ajax nu (veel) succesvoller is dan Napoli. In Europa stelt alleen Juventus als Italiaanse club nog echt iets voor. Inter, Roma en Napoli zijn hoogstens Europese subtop. Dus zo geweldig is de Italiaanse competitie nou ook weer niet. Net zoals de Spaanse competitie dit niet is. Real, Atletico, Barca en verder zijn het teams die ook geen kampioen zouden worden in Nederland.

4 oktober 2019 om 17:09

@maurootje, je realiseert je toch hopelijk ook dat het onzin is wat je schrijft? "Iedere basisspeler van Ajax zou gewoon naar Sevilla gaan"? Ik ben ervan overtuigd dat Onana, Tadic, Van de Beek, Tagliafico en Neres Ajax niet in zullen ruilen voor Sevilla.

4 oktober 2019 om 17:36

Omdat hij zich zowel vorig jaar als dit jaar laat gelden in de CL. Anderhalf jaar geleden dachten de topclubs misschien nog dat hij een opleving has gehad met de EL finale (zoals Dolberg). Als hij nu weer constant presteert in de CL dan zou ik het wel weten als topclub zijnde

4 oktober 2019 om 17:58

Klopt niet wat je zegt. Hij heeft nooit gezegd dat Sevilla een te kleine club is of dat hij alleen naar edn topclub wil. Iedereen neemt dit zomaar van elkaar over terwijl het niet klopt.

Hij heeft alleen gezegd dat het totaalplaatje moet kloppen. Dat kan ook bij de subtop het geval zijn. Plaatje is denk ik, salaris, club, competitie, speelstijl wn gevoel.

Het plaatje bij Sevilla klopte niet omdat de TD van Sevilla hem het jaar ervoor aan het lijntje hield toen hij TD was bij AS Roma. Heeft iemand Ziyech ooit horen zegggen: 'ik wil alleen naar een topclub?

4 oktober 2019 om 17:58

Maurootje: je leeft misschien nog in een wereld waarbij AC Milan Ajax nog kon bespelen maar de huidige situatie is zo dat er weinig clubs echt beter zijn dan dit Ajax en heel weinig clubs het spel kunnen spelen van dit Ajax. Dat zag je afgelopen woensdag zelfs, kijk eens hoe prachtig dat doelpunt van Van de Beek tot stand komt met die geniale pass van Tadic. In dit elftal wil iedereen spelen in plaats van dat iedereen van dit elftal naar een Sevilla wil gaan. Dit elftal gelooft in de absolute top dus komen ze ook tussen de afgelopen top zoals afgelopen CL seizoen en verslaan ze die absolute top. Dan ga je niet met alle respect azen op een transfer naar Sevilla of iets in die richting. Zo'n goal als Ziyech maakte tegen Valencia brengt hem weer een stukje dichter bij een absolute topclub. Of als Ajax nog rijker wordt en er ook weer nieuwe supertalent zich aandienen, wordt Ziyech zoals hier eerder gezegd misschien wel gewoon Messi van Ajax. Mr Ajax himself.

4 oktober 2019 om 18:31

Ja machine, nu ben je wel lekker selectief. Kijken we naar een langere periode kun je ook stellen dat Sevilla altijd hoog in de spaanse Liga eindigt en 4 europese bekers heeft gepakt...

4 oktober 2019 om 18:52

@AmazingNinja ook jij kijkt nu selectief. Kijk je echt over een langere periode en kom er achter dat er maarweinig clubs het beter in de CL/Europa cub 1 en maar 4 clubs buiten Ajax zijn die alle europ bekers hebben.

4 oktober 2019 om 19:19

Ja want Sevila is de absolute top in Spanje. Wat niet zo is natuurlijk. Sevila speelt normaliter gewoon voor plek 4 tot en met 8. En dat is gewoon middenmoot. Dus begrijp niet zo goed wat er dan zo 'belachelijk' aan is.

4 oktober 2019 om 19:52

Maurootje , Niemand beweerd dat Napoli een zwakkere club is als Ajax. Dat maak jij ervan simpelweg omdat dit je statement ten goede komt.....de vraag is of Ziyech Napoli een stap vooruit vind. Ik denk van niet omdat Sevilla een zelfde soort club is. (net onder de top) Ik denk dat ie alleen voor de absolute top (zijnde Liverpool, Barca, etc...) zal gaan.ik ben het ook niet met je eens dat iedere basisspeler van Ajax naar Sevilla zou moeten willen. Neem bv van der Beek. Die kan naar Madrid. Waarom zou hij in hemelsnaam naar Sevilla moeten? Ik vermoed dater bij jou een beetje afgunst in je mening meespeelt

4 oktober 2019 om 20:11

Het is nog maar de vraag of dat de werkelijke reden is dat hij Sevilla heeft afgewezen. Ik denk veel eerder dat het met de aanwezigheid van Monch te maken heeft. Die heeft hem vorig jaar als TD van Roma verschrikkelijk in de maling genomen en ik denk dat je de reden ook vooral daar moet zoeken. Ajax had met Zyech een vaste afkoopsom afgesproken van naar verluid 25 miljoen Euro. De zaakwaarnemer van Zyech had dat bedrag aan Monchi door gegeven en die was akkoord met dat bedrag. Daarop is Zyech metb Roma een 5 jarig contract overeen gekomen, maar toen Roma met Ajax ging onderhandelen, bleek dat men helemaal niet bereid was om die 25 miljoen te betalen ondanks dat dat met Zyech was overeen gekomen. Nadat Ajax bij Monchi had aangeven niet bereid te zijn om iets van dat bedrag af te halen, heeft Monchi noch Ajax noch Zyech afgezegd, maar gewoon niets meer van zich laten horen. Het is een publiek geheim dat Zyech zich daaraan behoorlijk heeft gestoord. Toen Sevilla via via liet weten interesse te hebben, heeft Zyech resoluut bedankt voor de eer en zelfs niet met de club gesproken. Het laat zich makkelijk raden wat daar de reden van is, Sevilla is tenslotte gewoon een prima club.

5 oktober 2019 om 04:11

Machinemonster

Dus jij vergelijkt de prestaties can Napoli en Sevilla over de jaren heen met een top jaar die Ajax in (22!) jaar heeft gehad. Vind je dat geen rare vergelijking? En door Sevilla een middenmoter te noemen geeft mij al het beeld dat jij eigenlijk geen buitenlands voetbal kijkt. Sevilla zou met zijn elftal kampioen kunnen worden in Nederland, en Napoli al helemaal want die hebben gewoon een topelftal met topspelers die het kunnen veroorloven om spelers van 40mil + te kopen. Lachwekkend dat bepaalde mensen denken dat Ajax door een top jaar in 22 jaar meteen een topclub is, ook wel triest als je me het vraagt maar dat kan niet anders want het Nederlands voetbal was decennia’s nergens te bekennen.

4 oktober 2019 om 15:52

Vorig transferperiode(s) wilde ze niet 30 miljoen betalen, Ziyech is niet beter of slechter dan die was met een finale en halvefinale plaats en dan zouden ze nu opeens 50+ willen betalen

4 oktober 2019 om 16:01

wandering, inderdaad. Afgelopen zomer betaalden ze niet eens 30 miljoen. Wat gaat er veranderen dat ze hem nu ineens wel gaan halen? Misschien nog 5 van dit soort ballen als afgelopen woensdag?!?!

4 oktober 2019 om 16:12

Die had hij vorige jaren ook al, ik vind Ziyech al jaren de beste voetballer op de Nederlandse velden en had allang verwacht dat hij weg zou zijn. En toch willen de grotere clubs er niet aan. Alleen geruchten, of een Roma dat er vanaf ziet of een Sevilla dat afgewezen wordt. Persoonlijk denk ik dat hij makkelijk mee kan in de top, maar ja als wat ik denk de standaard was dan was ik nu een topscout in Spanje 😜

4 oktober 2019 om 16:06

Reden waarom topclubs hem niet haalden:veel topclubs zaten vol op de nr 10 positie. hadden genoeg aanvallende midenvelders. Er moet ook net plek zijn. En... in het voetbal gaan ze heel erg uit van 'zekerheden'. Een brazilaans talkent is 150 miljoen waard en wordt blind gekocht, een nederlands talent 80 miljoen, maar een marokkaans international bij de europese top, dat is nog niet vertoond en vinden veel voetbalclubs dan een gok. Klinkt belachelijk maar werkt echt zo, als Ziyech Nls international was geweest was ie allang weggeweest. Toch, als hij zo blijft spelen als nu in de CL, dan gaat hij einde seizoen makkelijk naar een topclub, want 50 miljoen is dan nog steeds een lachertje.

4 oktober 2019 om 16:12

@clarkkent2"maar een marokkaans international bij de europese top, dat is nog niet vertoond" Naybet zat bij een topclub (in die tijd) en kon naar grotere clubs maar wilde niet. Benati zat o.a. bij Bayern, Roma en Juventus. Chamack bij Arsenal. dus hoe nooit vertoond?

4 oktober 2019 om 16:18

ik vind het een beetje kinderachtig van je, want je begrijpt wat ik bedoel... maar zal het verder specificeren: een aanvallende beslissende speler op een sleutelpositie bij de Europese top. .dat is heel iets anders dan verdediger bij deportivo, 12e man bij Juve of mislukt bij Arsenal.

4 oktober 2019 om 16:25

@clarkkent2 hahah hoe kon ik weten wat je bedoelde??????? jij zegt letterlijk een Marokkaanse international bij een topclub...hoe moet ik weten dat jij iets specifieks bedoelde met je algemene opmerking.... Wauw hahah..

4 oktober 2019 om 16:39

zo algemeen waas mn opmerking niet. Ik leg ook uit dat europese topclubs een Nederlands of Braziliaans international die doorbreekt als en zekerheidje zien, door proven trackrecord. Die overtuiging is er gewoon nog niet bij een Marokkaanse speler. zeker niet na 1 seizoen CL waar de aandacht ook nog ns op de 'next best Dutch talents' lag (de Ligt/de jong). Slaat allemaal nergens op natuurlijk, want een Noordafrikaanse speler met Europese opleiding is allang bewezen door Benzema en Zidane. Maar geloof me of niet, in het voetbal wordt heel kortzichtig gekeken. Je merkt het toch ook als n Zuid Koreaan het goed doet, haalt PSV ineens 5x een Zuid-Koreaan. Ajax nu met de Latinos, zelfde kortzichtigheid. Maar 1 voordeel: als ie zo blijft spelen in de CL dit seizoen, dan gaat ie hoor. Ook als marokkaan. Ook voor 50 en ook voor 60 miljoen.

4 oktober 2019 om 17:02

Mrkrillin lees gewoon de context van zijn bericht, en alles is duidelijk. Als je met een vergrootglas letter voor letter kijkt, dan snap ik je punt. Maar waarom zou je met een vergrootglas letter voor letter gaan kijken, als de boodschap gewoon duidelijk is? Zonde van je tijd. Ik weet niet of het komt doordat Marokkaanse internationals de top nog niet gehaald hebben. Volgens mij scouten clubs op basis van individuele kwaliteiten, niet op basis van je nationaliteit. Ik denk eerder dat Ziyech zoveel risico in zijn spel legt, dat hij iets moeilijker inpasbaar is bij de top. Zo'n speler halen ze normaal pas als ie het niveau Neymar heeft, zeg maar. Dan bouwen ze een ploeg om je heen. Een Frenkie of De Ligt kan je gemakkelijker in Barcelona of Juve inpassen dan Ziyech.

4 oktober 2019 om 17:17

interessante insteek vernon. Denk dat voor puur de 10 positie dit nog wel waar kan zijn. Maar Ziyech kan ook op een rechtsbuiten positie waar het risico beperkt is en niet legt niet meer risico in zn spel dan een ribery bijv. Denk echt dat nationaliteit meespeelt, zie je ook bij transfersommen bijv.

4 oktober 2019 om 21:21

@Vernon

Ik wil absoluut niet lullig doen, maar hoe kan je uit dat bericht context halen dat het om een aanvallende Marokkaanse speler gaat.

Ik analyseer niet letter voor letter. Ik ga af op de tekst.

Maar dat terzijde

Ik ben met je eens dat topclubs niet scouten op nationaliteit. Anders had je nooit een Mane bij Liverpool, Aubamayna ofzo bij Arsenal, etc etc.

Uiteindelijk gaat het om talent.

Ik denk bij Ziyech dat er ook twijfels zijn rondom de persoon. Staat niet bekend als trainingsbeest. Bij veel mensen heerst beeld dat het een moeilijk persoon is. Ze zien/horen omgang met pers.

4 oktober 2019 om 19:03

Ik begrijp echt niet dat Arsenal, Dortmund, Valencia of Inter hem niet opgepikt hebben afgelopen zomer. Hakim is al tijden mijn favoriete speler bij Ajax, en dat is niet niks want er loopt genoeg rond bij ons tegenwoordig.

4 oktober 2019 om 23:59

Als Ziyech Sevilla weigert omdat hij geen stap omhoog bind, dan is Valencia echt kansloos.

Ik ga er vanuit dat Ajax zich niet onredelijk op gaat stellen, want dat zou echt schandalig en belachelijk zijn! Natuurlijk verdiend Ziyech nu royaal, maar ik zal nooit meer vergeten dat hij liever bij Ajax bleef dan naar een club van het kaliber "Sevilla" te gaan. Vroeger was dat toch wel anders, wat een geweldige ontwikkeling en groot compliment naar de club.

4 oktober 2019 om 15:45

Tja, Driessen kan niet zo veel goed meer doen, maar wat hij nu stelt is niet onredelijk. Voor 30 mln wilden ze hem niet hebben. Wat gaat er dan veranderen?

4 oktober 2019 om 15:53

Dat clubs zien dat het geen incident is. Ziyech speelt al jaren goed, maar vorig seizoen was hij extreem goed. Dit jaar laat hij in de CL zien dat clubs als Valencia slopen zijn niveau is. Dus ik denk zeker dat komende zomer de grote clubs wel voorzichtig gaan nadenken over Ziyech.

4 oktober 2019 om 15:55

@njfromvolje weet dat de voetbalwereld leeft bij waan van de dag. Als hij dit seizoen belangrijke goals blijft maken kan een topclub zo komen. Soms heb je gewoon geluk nodig dat er net een vacature vrijkomt voor je plek. Als Real blijft aanmodderen met Bale en Vazques op RB dan kan best Ziyech ook daarvoor aangetrokken worden.verder er zijn natuurlijk genoeg voorbeelden dat een speler zeer goedkoop gehaald wordt en een seizoen later voor veelvoud verkocht wordt. Zelfs transfervrij en seizoen later hoofdprijs.

4 oktober 2019 om 16:37

Wat er gaat veranderen is dat ALS een topclub komt dat ze hem niet voor een prikkie kunnen krijgen. Wat voor Ziyech niet veel uitgaat maken want die clubs hebben toch geld zat, maar voor ajax maakt dat natuurlijk wel uit.

4 oktober 2019 om 17:19

NJfromVOL eigenlijk was mijn opmerking, stiekem een beetje off topic. Ik heb eigenijk geen transfersom voor Ziyech in gedachte, mij ging het erom dat ik hoop dat Ajax zich soepel opstelt mocht Ziyech zijn droom club zich melden.

4 oktober 2019 om 17:20

En ja dat klopt ook wel, Driessen is in de top 3 engste Nederlanders. Maar deze keer had ik niet over hem.. 😁

4 oktober 2019 om 17:38

haha, daar beschuldig ik je ook niet van. Als ze hem voor 30 niet willen hebben, zal hij niet plots voor 50 weggaan. Hij wordt dit voorjaar al weer 27 jaar he. Op zich in de kracht van zijn even, maar het is wel even anders dan bij De Ligt en De Jong. Aan de andere kant, zoals Krillin en Martijn aangeven. Het is een opportunistische wereld... who knows?

4 oktober 2019 om 18:12

Dus dan gaat hij toch niet weg haha? Hij kan bij een club die hem veel beter bevalt qua spel en prestaties evenveel verdienen als een pakweg Sevilla. Hij speelt bij een Vriendenteam dat de harten van heel de wereld heeft veroverd. Ik snap z'n keuze wel. En die van Ajax ook.

4 oktober 2019 om 18:17

NJfromVOL hahaha, nee dat is wel waar. En los van het feit dat Frenkie en Matthijs jonger waren, stonden ze sowieso al hoger aangeschreven. Het kan een spannende zomer worden volgend jaar.

4 oktober 2019 om 18:57

Het is natuurlijk het beste om een speler van 21 of 19 te halen zoals Frenkie en Matthijs maar aan de andere kant.. zie je Matthijs heel z’n leven bij Juve blijven? Die leiden dalijk een speler op voor een andere club. Met een speler als Ziyech haal je een speler binnen die op z’n top bij jou club speelt

4 oktober 2019 om 18:58

Ik snap serieus niet dat ze na 2 jaar nog altijd twijfelen. Dat eerste jaar oke mij best dat kan, maar dan had een team toch het risico moeten nemen. Nu laat hij het +1 jaar langer zien en dan happen ze nog altijd niet. Ik snap soms niet hoe de scouting in het buitenland werkt. Ziyech doet en kan het gewoon en dan halen ze spelers voor +50 miljoen die nooit iets hebben laten zien en plat op hun bek gaan. Mooi gedaan.

4 oktober 2019 om 15:51

Ajax gaat zich ook niet onredelijk opstellen. Daarbij heeft Hakim zelf het nieuwe contract met, zo neem ik aan, z'n volle verstand getekend. Dus met de wetenschap dat die clausule verdwenen is. Punt blijft dat hij z'n beste wedstrijden speelt als rechtsbuiten maar die positie op zo'n specifieke manier invult dat zelfs de tactiek van Ajax daar op ingesteld is. Ik denk dat veel trainers en clubs daar geen zin in hebben.

4 oktober 2019 om 18:17

Masterapie daar ga ik ook niet van uit hoor, Ziyech en Ajax hebben veel aan elkaar gehad.

4 oktober 2019 om 15:53

Ik zie het ook als een teken van Ziyech zelf. Hij lijkt echt bij Ajax zijn toekomst te zien, aangezien hij zijn makkelijke 'escape' hiermee opgeeft. En als Ajax zo blijft presteren als vorig seizoen (niet per se elke keer halve finale CL maar wel perspectief op ver komen) en het beleid blijft goed, zie ik hem nog jaren blijven.

4 oktober 2019 om 15:59

Ik ben ook zeker van mening dat ziyech een geweldige ontwikkeling heeft doorgemaakt, maar ik denk dat we het financiele aspect zeker niet moeten onderschatten. Herrinner me een aflevering bij andy in de auto (einde seizoen 17/18) waarin hij aangeeft sportief alles gezien te hebben in NL en al zijn persoonlijke doelen te hebben bereikt in NL. Dat is nu toch wel anders, terwijl hij de mogelijkheid had naar andere clubs te gaan die CL spelen (en gelijkwaardig zijn aan ajax).

4 oktober 2019 om 16:49

De doelen die je nu in ''nl'' kan halen met Ajax zijn dan ook wat groter geworden.

4 oktober 2019 om 16:01

Eens, maar dat betekent natuurlijk ook niet dat we hem maar voor een appel en een ei moeten laten gaan he.

4 oktober 2019 om 17:23

Hoogindeconcen zie mijn reactie aan NJfromVOL.

4 oktober 2019 om 17:06

Hij gaat nu juist meer verdienen zodat Ajax moeilijk kan gaan doen en het onderste uit de kan kan halen. En Ziyech vindt het kennelijk prima. Komt vast wel goed.

4 oktober 2019 om 17:09

@sulemanni Nou nou zeg jij gebruikt nogal krachttermen met je schandalig en belachelijk...ajax kan nu gewoon vragen wat ze willen en daar is Niks “schandalig” of “ belachelijks aan: een vd redenen dat hij “loyaal” is naar Ajax heeft ook te maken met het goddelijke salaris wat hij elke maand overgemaakt krijgt wat gewoon al op zelfde niveau is als dat vd Europese subtop zoals bv Valencia!!dus normaals Ajax staat volledig In haar recht om het maximale voor Ziyech te vragen,daar is helemaal Niks “onredelijk” aan.

'... volgens Valentijn Driessen' zegt dus niks. Mike Verweij daarentegen is wel vaak betrouwbaar. Zou heel mooi zijn als het waar is.

Ziyech bevestigd tot nu toe zijn status, die hij vorig seizoen had verworven. Als hij zo blijft presteren zou het me niet verbazen dat Ajax tussen de 60 en 80 miljoen euro gaat vragen in de zomer.

4 oktober 2019 om 15:56

@wagwanzoveel?ik denk dat Overmars 50 zal vragen als een club hem graag wilt en uiteindelijk op 40 uitkomen.afgelopen seizoen zou tussen de 30 en 35 zijn volgens verschillende verhalen.dan is iedereen blij

4 oktober 2019 om 18:14

Nou ik niet. De voetbalfan wil toch of dat hij blijft of dat hij voor de hoofdprijs gaat. Zelfs voor Frenkie had Ajax meer kunnen/moeten krijgen.

4 oktober 2019 om 18:20

Myvision ben je niet tevreden over de transfersom van Frenkie? Ik wel hoor inclusief de bonussen, welke transfersom dacht jij aan dan?

4 oktober 2019 om 21:24

@myvision

Haha. Maar ik denk dat meeste fans hem wel gunnen. Is langer gebleven dan verwacht.

Als het nieuws is wat Driessen verteld wacht ik liever af op een reactie van Ajax of dergelijke voordat ik denk: wat een goed nieuws

Pats boem en terecht. Fijn dat Ajax tijdig doorpakt in het contract van Hakim. Deze jongen is zo ontzettend belangrijk voor Ajax. Als ik aan het woord creativiteit denk, denk ik alleen aan hem. Zonder Hakim is het toch aanzienlijk minder leuk om het attractieve spel van Ajax te zien.

En terecht, een hoop clubs hebben vorig jaar (gelukkig) de trein gemist. Willen ze Ziyech nu ophalen, zullen dieper in de buidel moeten tasten. En laten we eerlijk zijn, dan is het nog steeds een koopje. Ik heb het liefst dat ie blijft, maar mocht ie vetrekken dan ontvang je er in ieder geval een mooi bedrag voor.

Ja want clubs willen wel 60 mil betalen i.p.v. 30. Ik heb het idee dat Ziyech Ajax alleen wil verlaten voor clubs van het kaliber barca dus ik denk dat hij gewoon in Amsterdam blijft de komende jaren. Helemaal niks mis mee overigens met dat salaris!

4 oktober 2019 om 15:58

@panerai Ja het kan.waarom zou een Real niet langskomen en tussen de 60 en 50 bieden.hoeveel goede rechtsbuiten zijn er beschikbaar volgens seizoen, hebben minimaal even veel kwaliteit en kosten rond dat bedrag?ik neem aan dat Real na dit seizoen zeker afscheid neemt van Bale.

4 oktober 2019 om 16:06

Waarom zouden ze wel langs komen als ze afgelopen jaren toen Ziyech ook heel aardig presteerde ook niet langs zijn geweest. Dit seizoen zouden ze ook afscheid nemen van Bale en niet alleen was Ziyech niet in beeld, Bale ging uiteindelijk niet weg. Waarom zou de situatie komende zomer dan helemaal anders liggen?

4 oktober 2019 om 16:18

@master DZo werkt het eenmaal he. Je moet ook geluk hebben. Mogelijk twijfelden veel clubs afgelopen seizoen en zien hem dit jaar weer belangrijke goals maken. Na dit seizoen heeft een Ozil nog een jaar contract bij Arsenal. Tottenham gaat Erikssen verliezen. Dortmund verliest mogelijk Sancho. Man City verliest Sane. Real wil nu echt doorselecteren en van dure gasten af zoals Bale. Chelsea kan weer kopen emissen aanvallend spelers. Die William is volgens mij transfervrij volgend seizoen. Een Mahrez werd ook na zijn kampioensjaar niet verkocht bij Leicster.

4 oktober 2019 om 16:23

@panerai: Ook niets mis mee voor ons als hij blijft, dat heb ik eigenlijk liever!

Dit is eigenlijk ook een kleine sneer richting de topclubs.zo van; Afgelopen seizoen hebben jullie hem op kunnen pikken voor 30mil, maar dit hebben jullie nagelaten, dus halen wij de clausule uit het contract en mogen jullie mooi met de hoofdprijs komen als je Ziyecht wilt hebben.ik vind helemaal mooi :-) !

4 oktober 2019 om 16:00

@bonkkan natuurlijk ook zijn dat Ajax weet dat er volgend seizoen bij meer clubs vraag is naar goede rechtsbuiten spelers. Of als 1 topspeler verkocht wordt dan gaat het ook weer lopen van boven naar beneden. Misschien komt een Real of een Dortmund wel langs.

Ik denk dat veel clubs nog even de kat uit de boom aan het kijken zijn wat betreft Ziyech. Hij heeft het (net als heel Ajax) vorig seizoen heel goed gedaan in de Champions League, maar hoe vaak zien we wel niet spelers die één seizoen top presteren om daarna weer matig te voetballen. Ziyech heeft nu een jaar echt goed voetbal laten zien op het hoogste niveau en daarom denk ik dat de meeste clubs het nog even allemaal aanzien. Mocht hij dit seizoen weer zo goed presteren, dan zie ik 'm nog wel eens vertrekken naar een leuke Engelse of Spaanse club.

4 oktober 2019 om 16:12

Clubs hebben er doorgaans geen enkel probleem mee om spelers die 1 leuk jaar gedraaid hebben voor veel te veel geld op te pikken. Kijk naar Arsenal met die Nicolas Pepe. Christian Pulisic had niet eens een leuk seizoen gedraaid toen Chelsea hem voor meer dan 60 miljoen oppikte. Ousmane Dembele kwam ook niet veel verder dan 1 redelijk seizoen alvorens Barca 140 miljoen overmaakte. Frenkie de Jong ook maar 1 jaar basisspeler bij Ajax voor zijn transfer naar Barca. Luka Jovic ook maar 1 leuk seizoen bij Eintracht, terwijl Joao Felix niet eens aan 1 leuk seizoen kwam voordat Atletico hem haalde.

4 oktober 2019 om 16:25

Klopt, maar dat zijn allemaal nog jonge jongens. Als je die een jaartje later zou halen en ze hebben 2 jaar geschitterd, is die prijs ook ineens verdubbeld. Ziyech is al iets ouder natuurlijk en kan me goed voorstellen dat als Ziyech dit jaar weer zo schittert, grote clubs toch wel alsnog willen toehappen (heb liever dat hij gewoon blijft).

4 oktober 2019 om 16:39

Zou hem heel graag bij Arsenal zien als vervanger van Ozil.

4 oktober 2019 om 20:00

Bij andere clubs zijn de spelers ook al weer een jaartje ouder , die topclubs gaan misschien wel volgend seizoen doorselecteren en dan kan het zo maar zijn dat Ziyech wordt opgepikt.

Van mij mag Ziyech nog jaren bij Ajax blijven. Toen Ziyech destijds bij Ajax tekende, ging ik er vanuit dat Ziyech minimaal twee en maximaal drie seizoenen voor Ajax zou spelen en dat dacht ik toen gewoon puur vanwege het feit dat Ziyech zijn carrière tot op het puntje uitstippelt en alles moet kloppen. Maar de clubs waar Ziyech op hoopt, zijn (helaas voor Ziyech) nog niet gekomen en bij Ziyech moet echt alles kloppen in sportief opzicht: zijn plek in het elftal en de positie(s) waar hij komt te spelen. Financieel kijkt Ziyech er minder naar en natuurlijk is het nu makkelijk praten nu hij schijnbaar 5 miljoen per jaar verdiend, maar Ziyech is sowieso niet iemand waar geld een belangrijke rol speelt en zoals ik al schreef: hij kijkt vooral naar het sportieve kant van het verhaal. In mijn ogen heeft Ziyech een beetje hetzelfde als Mbark Boussoufa destijds jaren geleden bij Anderlecht had: beide waren echt hele goede spelers en hadden/hebben hun ambities om bij een mooie Europese club te spelen, maar die kwamen maar niet en Boussoufa verdiende toen destijds bij Anderlecht ruim 3 miljoen per jaar. Daarmee had hij best wel een vrij grote voorsprong op de rest qua salaris. Uiteindelijk vertrok Boussoufa naar Rusland, naar de club waar toen ook o.a Hiddink, Eto'o, Willian en Roberto Carlos naartoe gingen. En ja, ik weet dat Boussoufa en Ziyech in principe twee verschillende spelers zijn, maar ik vergelijk ze meer qua carrière-ambities.

4 oktober 2019 om 16:03

@rochesterzit wat in.als geen topclub komt, dan hopelijk blijft Ziyech nog aantal jaren goed presteren bij Ajax, Unuvar klaarstomen en vervolgens voor 12 miljoen richting Midden Oosten om nog extra dik te cashen.ajax blij dat ze jaren genoten hebben van deze topper en aankoopbedrag terug verdiend ziyech blij als Ajax jaren zo blijft presteren, dus kampioen en overwinteren in Europa.en de fans blij dat we nog jaren kunnen genieten van zijn geweldige acties

Met alle respect maar als topclubs hem vorig jaar voor 30 miljoen niet ophaalde waarom nu wel voor 50 miljoen?
Ziyech is een hele goede speler maar de topclubs willen hem niet. Anders had er allang iemand 30 miljoen geboden.

4 oktober 2019 om 16:16

Omdat hij steeds beter en beter wordt, waardoor de topclubs echt niet meer om heen kunnen. En dan moeten ze wel de volle mep betalen om Hakim binnen te hengelen.

Als je elk weekend een beetje europees voetbal volgt zie je heel veel overschatte spelers in de top spelen. Om er een paar op te noemen Cuadrado (Juventus) Lucas Vasqeuz (Real Madrid) Pepe (Arsenal) Lingard (ManU)... maar die cuadrado is het top punt van een doordewarloper.

30 miljoen kon je hem ophalen van de zomer... Atletico en dortmund hebben zitten slapen denk ik.

Dan ben ik bang(als feyenoorder) dat ziyech de komen jaren in de eredivisie blijft. Als liefhebber natuurlijk een genot. Als ik het goed heb begrepen verdient ziyech momenteel om en nabij de 5 miljoen. De topclubs willem hem niet (anders was die al weg). Het zou mij verbazen als volgend jaar (als die geen clausule dus meer heeft, dus duurder en weer een jaartje ouder) de topclubs in 1 keer wel op de stoep staan. Ziyech heeft aangetoond niet meer naar de europese subtop te willen omdat dat inmiddels geen stap meer omhoog is. Al met al goede zaken daar in Amsterdam. Er zitten mooie dingen aan te komen voor het Nederlands voetbal.

4 oktober 2019 om 21:26

@hoogindeconcen

Alsof AZ een concurrent is voor Feyenoord. Kom op, Feyenoord is echt niet veel slechter dan PSV. Ze haken eerder tegen het niveau van PSV dan AZ. PSV heeft qua voorhoede natuurlijk veel beter maar rest niet

Ach, ach, Valentijntje toch. Was het niet zo dat er een club (of meer, maakt ook niet uit eigenlijk) geïnteresseerd was, maar dat Ziyech Niet wilde gaan, omdat de club niet bij hem paste? Ook dit verhaaltje van je raakt kant noch wal.

4 oktober 2019 om 16:37

Valentijn doelt op de Europese top, niet op een middelmatige club als Sevilla of Roma. Dat begrijp je zelf toch ook wel. Het is toch ook raar dat geen enkele Europese topclub de gok heb genomen ? 30 miljoen is voor de Europese top een aanvaardbaar bedrag om een gok te wagen.

Ziyech is een topper maar vind hem zeker geen 50 miljoen waard en Al zeker geen hoger bedrag maximaal 40 Donny daarin tegen is wel 50 miljoen waard maar zie ik nog wel een jaartje of max 2 jaar blijven

Hakim en Ajax.. wie had gedacht dat dit zo’n droomhuwelijk zou worden? Kijk naar Griezmann bij Barca, Hazard bij Real, Alexis eerder bij United: het wordt niet altijd groter bij een grotere club. Hij blijft de koning van Ajax en kiepert af en toe een grote club eruit in de CL. Daar tekent ie voor (plus een paar miljoen).
Hakim rare vent, jij bent de verpersoonlijking van het Ajax-voetbal. Goed dat je er bent!

4 oktober 2019 om 17:43

Nu vind ik die vergelijkingen van Griezemann en Hazard dan wel wat vroeg. Die spelen er net en moeten zich wellicht nog aanpassen en komen er misschien ook nog wel. Hakim zal vast nog wel een keer een stap willen maken. Vooral ook omdat ie wel een keer wilt spelen in een sterkere competitie, volgens mij. Geen uitwedstrijden op kunstgras tegen een vvv, bijvoorbeeld. Prima speler eigenlijk voor een club als Dortmund of in de top van de bundesliga.

4 oktober 2019 om 18:01

Ja zeker waar, je snapt wat ik bedoel hè? Wist ff zsm geen ander goed voorbeeld. Maar die jongen is absoluut goed genoeg voor top Bundesliga, zeker. Mooi dat ie zo eigenzinnig is in die keuze, dat zie je toch niet vaak meer.

Goede zet van Ajax. Zo'n speler als Ziyech moet je koste wat kost behouden voor de club. Het is toch de dirigent van dit Ajax. Zonder Ziyech stort dit team als een kaartenhuis in elkaar.toch wel absurd dat geen enkele grote club het risico heb willen nemen om Ziyech binnen te halen. 30 miljoen zou voor menig topclub als Bayern en Real Madrid een aanvaardbaar bedrag moeten zijn om een dergelijk risico te nemen.jammer voor hun maar des te mooier voor Ajax en het gehele Nederlands voetbal.

Dan is de kans wat groter geworden dat Ziyech gewoon zijn carriere bij Ajax afsluit. Zou helemaal geweldig zijn natuurlijk!Zie niet zo gauw een club 50 miljoen voor hem betalen gezien zijn leeftijd. Wordt dan erg lastig om hem nog met winst te kunnen doorverkopen.Als Ajax dat ook nog kan bewerkstelligen met Veltman, Blind, Tagliafico en Ten Hag een net zo lang contract geven als Overmars zit Ajax nog voor vele jaren geramd met een sterk ervaren kern, met een ervaren toptrainer en met twee topdirecteuren.

Die blijft dan lijkt me in Nederland. Zijn talent is al een aantal jaar onmiskenbaar aanwezig, maar er is blijkbaar iets dat de echte absolute top weg houdt. Dat zie ik niet veranderen door een hoger prijskaartje.

Best betaalde Eredivisiespeler ooit. Wat zou hij in dat geval verdienen? Dat gaat wel richting de 4 á 5 miljoen per jaar toch? Tadic zit volgens mij ook al op meer dan 3.

Niks zo veranderlijk als het voetbal wereldje garantie tot de volgende training. Het zegt allemaal helemaal niks

Volgens mij vind Ziyech het prima in Amsterdam. Dicht bij de familie en voor het geld hoeft hij ook niet naar elke willekeurige club te verkassen; hij verdient exceptioneel voor Nederlandse begrippen. Alleen een echte topclub zou hem nog kunnen verleiden. Maar dat is van mijn kant pure speculatie. De enige die weet wat Ziyech wil, is hij zelf;-)).

Waarom moet hij perse weg? Laat hem maar lekker blijven en zo presteren als nu, als hij zelf ook tevreden is, iedereen tevreden.

Ziyech wil alleen naar de absolute top, en die gaan waarschijnlijk niet happen. In de top zijn ze al voorzien, en marketing technisch is Ziyech ook niet echt interessant. Wordt gewoon een Ajax icoon, niets mis mee.

Grappig hoe mensen nu heel erg blij zijn met dit nieuws. Maar waarom is iedereen zo blij? Driessen is toch een leugenaar. Dan zal dit nieuwsbericht ook wel een leugen zijn. Want al het andere nieuws dat de Telegraaf over ajax schrijft is niet waar volgens de meeste hier, dan moet dit ook niet waar zijn. Of is het nu opeens wel waar omdat het iets positiefs is?

Ik denk dat de clubs in de rij stonden voor Ziyech, maar dat hij zelf niet wilde. Hij mikt immers op de echte top, en daar moet je toch meer voor in huis hebben dan slechts één goed champions league toernooi.

Als waar is wat wordt beweerd dan zou dit de zoveelste geniale zet van Overmars zijn. Ik denk namelijk dat de transferwaarde van Ziyech na de wedstrijd in Valencia zomaar van 30 naar 60 miljoen kan zijn gestegen. Prima ook dat Ziyech dat ook in zijn toekomstige salaris bij Ajax terug ziet. De manier waaarop Ajax de belangrijke spelers waardeert moet toch ook weer veel inspiratie opleveren voor spelers die daar weer achter zitten zoals de aanstormende jeugd.

Goed nieuws, naast álle genot die we van hem hebben gehad ook nog eens cashen na zijn contract, win-win en dan de stap naar de top maken en geen soortgelijke club als Sevilla o.i.d. want dan ga je er sportief niet op vooruit , misschien financieel wel maar qua speelplezier niet zoals hij het nu uitstraalt.

Grappig die statistieken die sommige aanhalen. Wanneer je een keer invalt en schot op doel lost ben je volgens deze statici een topper want 1 op 1. Ziyech is gewoon een topper. De beste speler van Ajax en daarmee ook van de competitie. Is voor elke topploeg een versterking. Ook in combinatie met zijn persoonlijkheid.

50 miljoen. Best veel. Is niet meer de jongste volgend seizoen. Zou goed passen bij Tottenham samen met v d beek . Eriksen gaat weg en alli is ook niet het grote talent wat iedereen dacht. Zie daar wel mogelijkheid voor beide heren. Voor 100 miljoen heeft Tottenham er 2 geweldige voetballers bij

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren