Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Bizot na vertrek Van den Brom bij AZ: ‘Er is een duidelijker plan’

Laatste update:

AZ is het nieuwe seizoen uitstekend van start gegaan. Onder de nieuwe trainer Arne Slot blijken de Alkmaarders een lastig te kloppen ploeg en na acht speelrondes staat de club op de derde plaats met slechts een punt achterstand op Ajax en PSV. De groepsfase van de Europa League werd gestart met een 2-2 gelijkspel tegen Partizan Belgrado en donderdagavond komt Manchester United op bezoek. Doelman Marco Bizot denkt dat er kansen liggen tegen de Engelse opponent.

De trainerswissel, waarbij John van den Brom werd opgevolgd door Slot, heeft volgens Bizot veel te maken met het vooralsnog prille success van AZ. “Er is een duidelijker plan dan de afgelopen jaren”, stelt de keeper in De Telegraaf. De manier van werken onder Slot bevalt Bizot uitstekend. “Er is dit seizoen structureel een duidelijk plan en idee van hoe we het gaan doen en hoe we dat gaan uitvoeren. Ik denk dat dat plan helderder is dan de afgelopen jaren.”

Slot werkte de afgelopen jaren aan de zijde van Van den Brom en sinds dit seizoen staat hij aan het roer. “Natuurlijk is het een voordeel geweest dat de trainer hier al twee jaar als assistent heeft rondgelopen”, aldus Bizot. “Zo wist hij wat wij als groep misten en hoe hij dit aan de groep kon toevoegen. Ik denk dat hij op de goede weg is om dat er in te stampen. Dat zie je terug op het veld.”

Donderdag krijgt AZ in het Cars Jeans Stadion van ADO Den Haag bezoek van Manchester United. “Een fantastisch affiche natuurlijk”, stelt de keeper. “Het zal voor ons als groep een geweldige ervaring zijn, waarbij het doodzonde is dat we niet in ons eigen stadion kunnen spelen. Maar oke, voor veel spelers zijn dit leermomenten waar ze voor de rest van hun carrière wat aan hebben. Iedereen heeft gewoon zin om tegen die gasten te knallen.”

Wat verwacht jij van AZ - Manchester United?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Blijft altijd makkelijk als spelers zeggen dat het nu beter is dan onder de vorige trainer. Maar Bizot is wel eerlijk en wat hij zegt, zie je ook op het veld terug. Dat Van den Brom niet zo'n tactisch genie is, wisten we eigenlijk al die tijd al. Desondanks goed gepresteerd met 4x topvier en twee keer derde in vijf jaar.

2 oktober 2019 om 10:19

Precies. Ondanks dat het niet altijd fantastisch was heeft Van den Brom er in de competitie toch het maximale er uitgehaald. In de Beker en Europa kon het misschien wat beter.

2 oktober 2019 om 10:22

Hij heeft altijd dr halve finale gehaald, 2x de finale. In Europa League ben ik het met je eens

2 oktober 2019 om 10:22

Een beetje persoonlijkheid trekt zijn mond open als de trainer er nog is. Ik vraag me af of de vraag destijds is gesteld: Coach, wat is nu je plan? Ik betwijfel het. Dan moet je nu ook je mond houden.

2 oktober 2019 om 11:04

Hij zegt dat het nu anders is, dat kan hij toch nooit zeggen voordat sr een andere setting is.ik denk dat jij degene bent die in deze zijn mond moet houden zeker wat betreft persoonlijkheid, Marco is een toonbeeld van een uitstekende keeper die er keihard voor werkt te groeien zonder daarbij hoog van de toren te blazen.

2 oktober 2019 om 11:10

Niemand van ons weet hoe er precies werd gecommuniceerd destijds. Blijkbaar is Slot voor de spelers makkelijker te benaderen. Dat jij denkt dat jij de autoriteit te hebben om te bepalen wanneer mensen wel iets mogen zeggen of niet, jeukt. Bizot geeft antwoord op een vraag. We leven in een moderne wereld waarin er velerlei vormen van communicatie zijn en zelfs stilte een manier is. Bij twijfel niet oversteken!

2 oktober 2019 om 11:46

'Er is een duidelijker plan,' aldus Bizot. Dus het plan onder Van de Brom was niet duidelijk genoeg. Voor spelers met zo'n salaris mag je toch minstens verwachten dat ze het vermogen hebben om ook zelf over het spel na te denken en daar waar nodig is hun mond open te trekken? Echter zijn het veelal makke schapen die blindelings volgen en achteraf praten. Niet alleen in het geval van Bizot is dit zo, maar bij heel veel spelers. Welke speler ziet het spelletje dusdanig goed, dat hij verandering kan aanbrengen, daar waar nodig is? Dat Bizot zijn werk als keeper binnen de lijnen prima verzorgd, dat is geen issue.

2 oktober 2019 om 12:12

Tinus je zit meerdere leden "aan te vallen", maar ik vind deze actie van Bizot ook buitengewoon laf en veel zeggen over die vent. Natrappen heet dat, als je op en aanmerkingen hebt maak die als de Brom nog op de club is. Dan ben je een vent!

2 oktober 2019 om 12:40

Bizot zegt nergens dat vd Brom het slecht deed. Het was wellicht duidelijk maar nu is het duidelijker. Wellicht zijn er spelers geweest, mogelijk ook Bizot, die tegen vd Brom hebben gezegd dat er iets moest veranderen maar dat vdB dat niet gelukt is. Dat weten we allemaal niet. Dus om daar een waarde oordeel over te hebben is niet aan ons.

2 oktober 2019 om 13:27

Misschien ben ik ook iets te kort door de bocht met mijn mening over de reactie. Maar ik blijf erbij dat er weinig persoonlijkheden zijn die op het moment zelf echt eerlijk kunnen en durven zijn.

2 oktober 2019 om 15:22

Van Den Brom heeft veel langer bij AZ gezeten en de dipjes en de bijbehorende kritiek meegemaakt. Slot krijgt dat allemaal nog. Momenteel kun je niet zoveel fout doen bij AZ, maar als dat moment eenmaal voorbij is en de resultaten zijn even minder, zal ook Slot de nodige kritiek te verduren krijgen.

Hij zegt hier niks raars; valt vd Brom ook niet echt af. Gewoon makkelijk om invulling te geven aan een verbetering als je al bekend met de startsituatie. Slot hoeft alleen maar het startpunt te pakken en 1 kleine verbetering door te voeren.

Zo makkelijk als speler he, terwijl Slot afgelopen jaren ook gewoon betrokken met het plan. Allemaal leuk en aardig nu, maar kan niet wachten tot de tijd dat AZ 2 wedstrijden achter elkaar verliest. Dan zien we de grote Slot en de talentvolle spelers op staan???

Held. Zelfs als-ie gelijk heeft, vind ik dit niet chique.

2 oktober 2019 om 11:06

Wat zegt hij hier feitelijk verkeerd wat in jou ogen niet chique is.....ik snap namelijk niet precies waar jij hierop doelt.het enige wat ik lees is dat het onder John ook goed was , maar dat het nu beter en duidelijker is....niets mis mee toch?

2 oktober 2019 om 11:15

Tinus45. Ik sluit mij bij je aan. Ik vraag mij werkelijk af waarom mensen denken te moeten reageren, te reageren op een item wat soms duidelijk niet over hun eigen club gaat. Is het de provocatie die lekker is??

2 oktober 2019 om 12:00

Inderdaad, trek dan lekker je mond open tegen de trainer als hij er nog zit of druk je anders uit om aan te geven dat je nu denkt dat het beter is.

Er werd al gezegd dat Slot de achterliggende reden was dat AZ 2 jaar geleden ook opeens goed voetbal liet zien. De jaren ervoor met vd Brom was het resultaat goed, maar het spel niet. Nu het dit seizoen ook weer van een leien dakje gaat (ondanks de randzaken met het stadion) geloof ik wel echt in de invloed van Slot. Ik vind hem ook een goede uitstraling hebben. Wat positiever in alles dan vd Brom.blijkt toch ook weer dat matige voetballers een goede coach kunnen zijn (en vice versa).

2 oktober 2019 om 10:55

Slechts één seizoen was het voetbal slecht. In alle andere seizoenen onder Van den Brom was het voetbal goed, ook toen Slot er nog niet was.

2 oktober 2019 om 10:58

Dat iemand goed kan voetballen hoeft per definitie niets te zeggen over zijn kwaliteiten als coach.slot blijft rustig en positief in situaties waarin V.d.brom zou zijn geëxplodeerd. Deze rust en kalmte werkt zeer positief door op de groep.ik was tevreden met V.d.brom, vind het een verademing om Slot de rust te zien uitstralen en wat heel prettig voor Slot is dat hij te maken heeft met een goede lichting. Dit geldt ook voor bijvoorbeeld Koeman.

2 oktober 2019 om 12:54

@tres, Wacht nou maar even af totdat het een en ander tegen zit. Nu zit het ook allemaal ontzettend mee

2 oktober 2019 om 14:50

@ Le Papillon Op basis van de gespeelde wedstrijden verdient AZ de resultaten. Dit is op basis van alles wat AZ behelst...... Leg graag uit wat je bedoelt met "allemaal ontzettend mee". Dan kan ik inhoudelijk op je post ingaan. Alvast bedankt.

2 oktober 2019 om 12:04

Van de Brom zijn spelletje was op safe met Luckassen als 5e verdediger op middenveld

2 oktober 2019 om 12:57

"er werd al gezegd dat Slot de achterliggende reden was dat AZ 2 jaar geleden ook opeens goed voetbal liet zien....wat positiever in alles dan vd Brom. Blijkt toch ook weer dat matige voetballers een goede coach kunnen zijn (en vice versa).."-En nu een individu zich in een interview positief uit laat over de huidige trainer moet dat wel zo zijn, toch? Een ander individu, Maher, wilde juist wél onder van den Brom blijven spelen, maar laten we dat negeren. Dat was natuurlijk ook alleen vanwege de mega salarissen die Utrecht geeft. De waarheid zal zoals zo vaak wel ergens in het midden liggen: John is een aardige trainer die zich overal heeft bewezen en staat voor aanvallend voetbal, en Slot bewijst vooralsnog een beloftevolle hoofdtrainer te zijn. Ze doen het allebei prima op dit moment. John van den Brom heeft als trainer bij iedere club goed gepresteerd, ofwel goed voetbal gespeeld. Het is logisch dat we goed voetballen associëren met aantrekkelijk aanvallend voetbal, maar goed voetbal laten zien kan net zo goed vakkundig verdedigen en mooi counteren zijn. Er is veel geklaag over van den Brom maar voorlopig staat hij met een bescheiden begroting en de nodige zwakke plekken in het elftal na 8 speelronden weer op een keurige 5e plek. Daarbij is het voetbal in korte tijd al veel beter dan Utrecht de laatste seizoenen gewend is. Onder Advocaat was de opstelling iedere week weer anders en Ten Hag speelde altijd met het doel een wedstrijd te controleren en 'cowboys' , 'cheaters' en draufgengers' in toom te houden. Maar goed je flikkerde wel in slaap op de tribune. Totdat Ramselaar, Ayoub, Labyad, Barazite of Haller je van de stoel deed veren. Ieder huisje heeft zijn kruisje.

2 oktober 2019 om 13:05

Maher wilde graag met John mee omdat hij zich prettig voelt bij hem. Maar dat geeft alleen maar aan dat Vd Brom een goede zogenaamde 'peoples manager" is, tactisch heeft hij vaak geen plan en met wisselende scenario's gedurende wedstrijden kan hij niet omgaan. Dat goede voetbal is ook niet te herkennen bij zijn ploegen. In Alkmaar leek het dominant maar dat kwam vooral door de reputatie van de club en nu in Utrecht gaat het ook met hangen en wurgen ipv verzorgd voetbal of verzorgd counteren.

2 oktober 2019 om 15:17

Als AZ straks een mindere periode heeft, zal men ook naar Slot kijken. Nu is alles hosanna, maar de onvermijdelijke mindere periode gaat ongetwijfeld komen. De bepalende spelers zijn nog erg jong en buiten zo'n 4 spelers valt het met betrekking tot kwaliteit best wel mee. Het lijkt alleen heel wat omdat het collectief momenteel op volle toeren draait. AZ speelt min of meer hetzelfde als vorig jaar en de jaren ervoor, dus ik vind het nogal slecht om daar Slot alle lof voor te geven.

2 oktober 2019 om 15:50

Ik kan je niet genoeg gelijk geven. AZ doet het goed, maar leeft momenteel in absolute hosanna. AZ had ook europees al uitgeschakeld kunnen worden tegen 9 man van Royal Antwerp notabene. Het is altijd makkelijk trainen/coachen als je team toch al lekker loopt. Ik ben benieuwd hoe Slot het oppakt als je straks een vormdip gaat krijgen.

2 oktober 2019 om 16:57

Het ding wat ik probeer te zeggen is dat het inderdaad al jaren loopt, máár wel vanaf het moment dat Slot bij de club kwam. Daarvoor werd Vd Brom bijna het stadion uitgejoeld en wilden veel fans hem weg. Ik geloof dat er best wel correlatie inzit. En er zal vast een mindere periode komen, maar niet zo erg als vorige jaren denk ik. Ten opzichte van vorige seizoenen is er nu een bredere selectie terwijl ook de basis meer kwaliteit heeft. Spelers als Ouwejan, Clasie, Sugawara, Aboukhlal, Gudmundsson en Druijff zijn voor AZ-begrippen erg sterk als bank. Spelers als Stengs, Boadu, Koopmeiners, Bizot, Svensson, Midtsjo, Wijndal en Idrissi zijn ook gewoon heel erg goed voor de eredivisie. Als AZ er trouwens uit was gegaan tegen Antwerp was het jammer, maar in mijn ogen viel Slot niet veel te verwijten. Er viel gewoon niet doorheen te komen voor die jonge gasten en fysiek werd AZ gewoon afgetroefd. En bij een vormdip zullen vast fans uitvallen tegen Slot, maar ik zie mezelf dat niet doen (tenzij hij echt opeens hele gekke dingen gaat doen).

2 oktober 2019 om 17:15

Wellicht minder dan de vorige jaren, maar AZ houdt de selectie ook aardig intact momenteel en spelers zijn dan telkens weer een jaar verder. Je kunt Slot momenteel nauwelijks beoordelen. Hij kwam min of meer in een gespreid bedje terecht. Het gaat goed met de club, de selectie en de talenten. Ik wacht liever nog 3 seizoenen voor ik m'n mening over Slot klaar heb.

Zijn er ooit spelers die de huidige trainer een trap geven als ze hem vergelijken met de vorige trainer? Zelfs al meent hij dit echt, ik neem het maar met een korrel zout.

Vd Brom is een trainer die zich krampachtig vasthoud aan zijn (ouderwetse) ideaal, 4-3-3. Hij kijkt totaal niet naar de beste speelstijl die past bij de beschikbare selectie. Ook stelt hij al zijn oogappeltjes op, het maakt dan niet uit of ze op een totaal verkeerde positie staan. (Maher op 6, Gustafson linksbuiten om wat voorbeelden te noemen.) Vd Brom speelt naiëf en veel te aanvallend, hij stelt 4 nummers 10 op waardoor elke vorm van balans ontbreekt op het middenveld. Je wordt steeds overlopen. Vooralsnog ben ik niet tevreden over vd Brom en vind ik dat er uit de selectie meer gehaald kan worden. Er moeten gewoon keuzes gemaakt worden, je kunt niet 4 dezelfde spelers opstellen!

2 oktober 2019 om 12:58

Hahaha, dit is precies wat ik de afgelopen jaren in Alkmaar dacht. Slot is een verademing die spelers durft te passeren maar daar dan ook een duidelijke verklaring voor geeft. Vd Brom speelt steevast met dezelfde namen, ook als deze duidelijk niet presteren/renderen.

2 oktober 2019 om 15:21

Slot een verademing? Hij werkt met een selectie en speelstijl die af is en begint net als hoofdtrainer. Ik vind het echt onvoorstelbaar hoe snel men een mening klaar kan hebben over iets, gebaseerd op erg weinig informatie. Ik ben ervan overtuigd dat Slot de eerste is die kritiek krijgt als AZ een mindere periode gaat krijgen (en dat gaat heel waarschijnlijk gewoon gebeuren).

2 oktober 2019 om 19:35

Slot een verademing vergeleken met Vd Brom? Ja. Snel een mening? Nee. Een mening na 2,5 jaar duidelijk de hand van Slot te zien en nu eindelijk met hem als eindverantwoordelijke? Ja. Onder Vd Brom behandelde Slot al de tactische helft van de trainerstaken maar besliste Vd Brom uiteindelijk. Nu is terug te zien aan wissels en keuzes in het veld dat Slot een beduidend betere coach is.

2 oktober 2019 om 16:04

Van de Brom is gewoon nog zoekende bij FCU. Daar is niks mis mee en heeft ook alles te maken met FCU zelf. Leuk dat ze Ramselaar gehaald hebben, maar iemand moet banken voor hem. Gustafson mag wrs niet van de club zelf, want die moet nog geld opleveren. En van der Streek is een publiekslieveling. Als dadelijk van Overeem terug is krijg je helemaal een probleem. En dat terwijl er aanvallend en op de backs alleen maar matige spelers staan.

Ik geloof er allemaal vrij weinig van. Nu gaat alles goed, krijgt de ploeg lof van elke kant, maar als ze straks een mindere fase krijgen, is Slot de eerste waar naar gekeken gaat worden. Onder Van Den Brom speelde AZ min of meer hetzelfde en kreeg de ploeg ook veel lof, maar als het dan even minder ging was het ook Van Den Brom die ineens in twijfel getrokken werd. Allemaal waan-van-de-dag-journalistiek. Ik denk namelijk niet dat AZ goed genoeg is om dit een heel seizoen vol te houden. Daar is de selectie ook simpelweg te jong voor.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren