Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Derksen roept tuchtcommissie op tot actie na ‘spelbederf’ Padt

Laatste update:

Johan Derksen vindt dat Sergio Padt op basis van videobeelden bestraft moet worden voor tijdrekken in de wedstrijd van afgelopen zaterdag tussen Ajax en FC Groningen (2-0). Na een mislukte doelpoging van Daley Blind schopte de Groningen-keeper zijn eigen schoen uit, waarmee hij het spel vertraagde. Volgens Derksen kan de tuchtcommissie van de KNVB de sluitpost straffen omdat zijn actie niet is beoordeeld door scheidsrechter Björn Kuipers.

“Ik heb me zo ontzettend zitten ergeren aan FC Groningen”, laat Derksen weten bij Veronica Inside. “Ze boden leuk verzet, je moet je niet laten afslachten in de ArenA. Ze deden hun best, maar om dan zo vroeg in de wedstrijd al vervelend te gaan doen… Die keeper, Padt, mag wat mij betreft veroordeeld worden door de tuchtcommissie op de videobeelden die er zijn. Hij trapt bewust zijn schoen uit, dan moeten handschoenen uit en dan moeten die veters losgemaakt worden. Wat is dat voor een hansworst? Laat hem een paar ballen tegenhouden. Dat vind ik ongekend. Hij is niet bestraft, dus ze kunnen hem nu aanpakken. Dit vind ik spelbederf.”

Django Warmerdam kreeg in de tweede helft zijn gele kaart nadat hij treuzelde met een ingooi. Derksen vindt het terecht dat Kuipers hem van het veld stuurde. “Als zo'n gozer staat te aarzelen met ingooien, terwijl de scheidsrechter hem al een paar keer heeft gewaarschuwd… Björn Kuipers hoeft zich niet te laten piepelen door een of andere back van Groningen. Of hij nou een gele kaart heeft of niet, gewoon geven. Hij moet zich realiseren dat hij geel heeft, daar hoeft de scheidsrechter geen rekening mee te houden.”

Derksen zegt een hekel te hebben aan spelers die tijdrekken. “Ik ben het roerend eens met de theorie van Marco van Basten en hij heeft het uitstekend naar voren gebracht bij de FIFA. Helaas is er niet naar hem geluisterd. Hij wilde zuivere speeltijd met een klok in het stadion. Dan weten de spelers hoe lang er nog te spelen is. En het is nog eens een service voor het publiek. Dat is eerlijk en dan is tijdrekken meteen opgelost.”

Vind jij dat Sergio Padt bestraft moet worden?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ag dit is toch gewoon charme van het voetbal... Beetje op slinkse maniertjes tijd rekken. Zo lang ze het niet vanaf minuut 1 doen is het prima.

30 september 2019 om 21:29

Dit had niets met 'op slinkse maniertjes' te maken, zeker van die Padt en zn schoen...

30 september 2019 om 21:39

Al zolang als ik voetbal kijk stoor ik me enorm aan tijdrekken, maar het is er zo geïntegreerd dat het er helaas niet meer uit te denken is. Zuivere speeltijd kan een oplossing zijn, maar dan word het heel lastig inschatten hoe lang een wedstrijd duurt en dat is voor de commercie (en die heeft een flinke vinger in de pap bij het voetbal) een hele irritante gedachte. Daarom ben ik bang dat we voorlopig met tijdrekken opgescheept zitten.

30 september 2019 om 21:47

Klok een jaar lang hoeveel minuten er 'zuiver' gespeeld worden per wedstrijd, neem het gemiddelde over een jaar, gemiddeld van een paar competities, rond het af en voila... kunnen we vanaf volgend jaar met zuivere tijd spelen.

30 september 2019 om 21:47

In Amerika, waar de commercie hoogtij viert, is zuivere speeltijd in vrijwel alle sporten in gebruik. Bij basketbal zelfs in extreme mate, met tienden van seconden, in de laatste fase. 2 x 35 minuten, dan kom je "ongeveer" uit op 2 x 45 met blessuretijd (die er dan niet meer is).

30 september 2019 om 21:53

Met zuivere speeltijd moet je ook niet 2x 45 minuten spelen, maar 2x 35 ofzo. Door hiermee te experimenteren kun je gemiddelde gaan berekenen en kijken welke tijd er verloren gaat door de randzaken. In Amerika bij oa het basketbal gebruiken ze die pauzes juist voor commercie.

30 september 2019 om 22:07

@oelie Wapper. Ik denk dat als voetbal net als de NBA 18 mogelijk time-outs aka reclames, zou hebben gehad, dat de commercie het ook prima zou vinden. Daarnaast zouden ze 3 pauzes ipv 1 pauze ook vast wel op prijs stellen

1 oktober 2019 om 00:01

Misschien had hij wel een steentje in zijn schoen

1 oktober 2019 om 06:59

Justkloesoe, die data is beschikbaar. Over een veel langere periode dan 1 jaar. Met 2x30 minuten zuivere speeltijd kom je geloof ik wel in de buurt.

1 oktober 2019 om 08:17

Enige probleem is dat tijdrekken niet alleen wordt gedaan om "tijd winst" te boeken. Stel je staat heel erg onder druk, dan ga je gewoon lekker even zitten en je veters strikken als keeper. Even je team op adem laten komen, even zorgen dat alles weer goed staat. Eventueel een wisseltje kunnen laten doorvoeren etc etc.als je met zuivere speeltijd werkt, dan moet je niet vergeten dat tijdrekken nog wel gewoon bestraft moet worden. Anders ga je straks, zoals in de NBA ofzo, werken met time outs etc. Dan kan het spel gewoon stilgelegd worden.zuivere speeltijd kan je ook toepassen om het spel zo eerlijk mogelijk te houden, maar dit zal altijd in combinatie moeten gaan met..

30 september 2019 om 21:30

Hier is niks charmant aan hoor, dit is echt spelbederf van de bovenste plank.

30 september 2019 om 21:51

Die moet in een schoenzaak gaan werken. Kan die hele dag schoenen aan en uittrekken, ook nog zonder handschoenen aan. En dan lekker met de trein er naartoe.

30 september 2019 om 21:30

Niet mee eens. Ik snap best dat je eens wilt tijdrekken, maar dit kan gewoon niet. Echt spelbederf.

30 september 2019 om 22:42

Bovendien deed groningen dit vanaf minuut 1. Ik heb mee zitten kijken met doeltrappen. 15,16 seconden was heel normaal. 1x zelfs 22 seconden.. ergerlijk. Ik vond het slap van kuijpers dat ie niet na 20 minuten al optrad. Had de wedstrijd een stuk leuker gemaakt

1 oktober 2019 om 00:38

Eens. Als mijn club nipt met 1 goal voor staat onder grote druk, word ik alsnog nijdig als ze gaan tijdrekken. Je hoort te winnen door 90 min te voetballen. Niet door alles te rekken. Probeer gewoon te voetballen vanaf min 1. Ik ben trotser op hveen na die fikse nederlaag, dan wanneer ze 1 punt haf gewonnen na onsportief spel.

30 september 2019 om 21:30

Vind er weinig charme aan hoor. Tijdrekken is het meest irritante binnen het voetbal.

30 september 2019 om 21:41

Het slaat ook nergens op, een competitie kan op doelsaldo beslist moeten worden. De kans bestaat dat PSV bijv op seizoensbasis gerust 180 min meer voetbalt dan Ajax (resultaat tegen Ajax is nou eenmaal mooier dus je ziet clubs sneller tegen Ajax rekken dan andere clubs). Lekker eerlijk dan om naar het doelsaldo te kijken.

Gewoon 2x 35min zuiver maar wel alsnog gele kaarten geven bij express treuzelen (spelbederf)

30 september 2019 om 21:48

Nou resultaat is altijd mooi hoor, vooral begin van het seizoen dus dat ze sneller tijd gaan rekken tegen Ajax zie ik niet gebeuren, maar doelsaldo is sowieso oneerlijk om het te beslissen. Je komt allebei tegenstanders tegen op andere momenten. Zijn zij al veilig, spelen zij nog tegen degradatie, spelen zij nog voor Europees voetbal, is de beker belangrijker dan de competitie, enz... Gewoon onderlingresultaat het laten bepalen.

30 september 2019 om 21:49

Nee met Onana op goal bestaat die kans niet.

30 september 2019 om 21:37

Dat deed Groningen dus..

30 september 2019 om 21:43

Vanaf welke minuut kan het wel volgens jou?

30 september 2019 om 21:47

Vind ik niet. Je mag je op alle reglementaire manieren wapenen tegen Ajax, maar tijdrekken is iets wat uitgeband moet worden. Dat gezeur bij vrije trappen, bij een ingooi opeens een andere speler laten ingooien, bij wissels zover mogelijk gaan staan of iedereen een handje geven en zwaaien naar het publiek. Bah!en wat ik ook heel irritant vind: keepers die de laatste 5 minuten opeens bij elke bal op de grond gaan liggen en een minuut rond zich heen gaan kijken. Gewoon een extra minuut bij trekken.

1 oktober 2019 om 07:02

Allemaal zaakjes die irrelevant worden als de scheids de tijd zou kunnen stopzetten. Ik zou ook pleiten voor onbeperkt wisselen, waar we de tijd gewoon niet voor stil zetten. Net als zaalvoetbal.

1 oktober 2019 om 08:20

Eens. Niet onbeperkt, maar wisselen moet je gewoon gebeuren tijdens het spel. Op het moment dat het bord omhoog gaat, mag dat nummer niet meer meedoen aan het spel. De wissel mag overal gebeuren, maar moet altijd plaats vinden op de plek waar de speler het spel verlaat. (anders krijg je iemand voor eruit en achteren erin). Onbeperkt wisselen hoeft van mij niet, want dan kan je hele vervelende tactieken gaan hanteren. 1-0 voor, 5 verdedigers erbij ofzo.

30 september 2019 om 22:04

Het was op vanaf minuut 1 kan ik je vertellen..

30 september 2019 om 22:34

Haha hou nou toch op man. Groningen probeerde gewoon op te bouwen en als dat niet lukte lange bal via Benschop. Ze zijn met combinatie aanvallen tot meerdere corners en kansen gekomen! Dat Ajax nou zelf gewoon niet zo goed was wil niet zeggen dat Groningen er zelf niks aan gedaan heeft.Derksen is sinds hij gepiepeld is door Nijland inzake de transfer van Matavz nooit maar dan ook nooit meer positief geweest over Groningen. Het is een ontzettend eer gevoelig zogenaamd principieel mannetje die aller behalve objectief is. En de laatste jaren al zeker geen hele wedstrijden meer kijkt en af en toe wat roept om halve samenvattingen. Typisch dat hij dit begrijpt en dat je niks hoort over het natrappen van Nico of het spel stil leggen voor een bal in de kruis op Ziyech. Maar goed elk onderbouwd verhaal wat niet hier in het straatje van VZ past wordt wel verwijderd onder het mom van. Verwijderd op inmiddels aangepaste/verwijderde reactie.. En dat terwijl elke uitlokkende iets toevoegende online telkens blijft staan. Beetje leuke discussies hier is niet meer mogelijk helaas.Het is de willekeur en het is wel heel typisch dat alles voor waarheid aangenomen wordt wat de scheids zegt. Alsof die mannen nog zo eerlijk zijn aub zeg. Dan had hij al lang! Padt geel moeten geven en niet even wachten tot degene die al geel heeft toeslaan. En kap is met Onana erbij te pakken want die kreeg ook veel. Het gaat verdomme om een 2de geel die geven ze nooit voor kleine dingen. Behalve in een senario zoals zaterdag avond.

30 september 2019 om 23:33

Vanaf het begin werd er tijd gerekt en tot de laatste paar minuten van de 1e helft is groningen niet voor de goal van ajax geweest.

1 oktober 2019 om 08:21

Padt heeft denk ik 10 keer "geprobeerd" om op te bouwen, om vervolgens iedereen naar voren te sturen en de bal alsnog lang te spelen. Dat ze voetballend tot "kansjes" zijn gekomen, dat is een tweede. Maar Padt heeft bijzonder weinig de intentie gehad om vanuit een achterbal op te gaan bouwen.

30 september 2019 om 23:42

Charme? Dit is juist een van de redenen om er niet naar te kijken. Tijdrekken is gewoon storend en irritant. Zelfs de eigen supporters zouden het moeten afkeuren.

1 oktober 2019 om 01:14

Is prima, op slinkse maniertjes tijd rekken. Maar ga dan niet klagen dat je geel krijgt als je tegen de lamp loopt.

1 oktober 2019 om 04:06

Absoluut niet! Dit is zo'n makkelijke manier om de grootste sport ter wereld te weerhouden van ontwikkeling. Bedenk aub wat de essentie is van een sportwedstrijd. De beste club/speler/coureur/ruiter/etc zou moeten winnen van de mindere. Om te bepalen wie hierin het beste heeft gespeeld zou je de regels zo eerlijk mogelijk moeten houden/maken. Ik kijk graag sport en ik kijk minder graag GTST...hou nou toch op met dit de charme noemen van voetbal. Voetbal is de charme, goals zijn de charme en acteren is een product van achterhaalde regelgeving in de grootste sport ter wereld. Kleine zeurende toevoeging: ja ik ben een voetballer en ik vind het bizar dat er ooit bedacht is dat we moeten ingooien. Bij basketbal trappen ze ook niet in.

1 oktober 2019 om 05:51

De charme van het voetbal.... Ik betaal ieder jaar voor een seizoenskaart en krijg daar 17 wedstrijden voor. Daartussen zitten een hoop clubs die naar de JC Arena komen, waarschijnlijk met het dun In de broek, om met elf man achter de bal te gaan hangen en zoveel mogelijk het spel te verstoren van Ajax.
Is dat logisch? Ja, maar is dat "de charme van het voetbal"? Voor mij niet.
Ik houd van clubs die komen en er vol voor gaan en je ziet dat er dan ook vaak kansen ontstaan. Maar dat antivoetbal, bah.
Ben ik het zowaar eens met de heer Derksen eens.

1 oktober 2019 om 07:03

Tijdrekken en “niet aanvallend spelen” zijn toch wel twee verschillende dingen

Zo eindelijk een kenner aan het woord, groot gelijk heeft hij 👍

30 september 2019 om 21:58

Kijk eens goed allemaal. Blind staat weldegelijk op de voet van Padt. Vervolgens trap hij de schoen wel heel makkelijk van zijn voet af. Zou het kunnen dat de schoen niet meer goed zat (hak dubbel, of zo) en dat hij hem daarom even opnieuw aandoet? Ja, toch? Waar hebben we het dan al 3 dagen over?

30 september 2019 om 23:00

Ja vast, beetje gekke manier van je schoen uit willen trekken dan.

In dat geval zou je namelijk lijkt mij eerst je handschoenen uit doen.

30 september 2019 om 23:35

Heb je de beelden echt gezien? Ik denk het niet, want dan had je deze opmerking niet gemaakt. Dit is echt spelbederf en ze mogen dit wat mij betreft met 10 wedstrijden schorsing oplossen.

30 september 2019 om 21:58

Sinds wanneer is Derksen een kenner ? Ik betrap hem vaker op onzin dan op waarheden.

1 oktober 2019 om 05:52

Ik ook, maar kan niet ontkennen dat hij deze keer een punt heeft.

Ik ben absoluut tegenstander van tijdrekken, maar doe er dan liever wat aan door zuivere speeltijd in te voeren. Overigens leuk bedacht van Derksen (en ongetwijfeld vol overtuiging geroepen), maar de tuchtcommissie mag ingrijpen wanneer het een overtreding betreft die rood had moeten zijn en hoe groot de hekel aan tijdrekken ook is, een rode kaart kun je er volgens de regels niet voor geven.overigens is iedere club soms slachtoffer en soms uitvoerder van tijdrekken. En vaak schuift de mening van mensen mee met hun favoriete club .

30 september 2019 om 21:42

Volgens mij grijpen ze nu bij Schwalbes ook in, met als reden 'spelbederf' dus het zou moeten kunnen.

30 september 2019 om 23:29

Nou prima dan geven ze Padt o.b.v. videobeelden een gele kaart want dat staat op spelbederf. Boeien!

1 oktober 2019 om 05:55

Ja wel degelijk boeien. Want nu komt er geen geluid uit Zeist terwijl ze, ook al is het met geel, wel een signaal mogen afgeven dat dit niet wenselijk is en niet getolereerd zal worden of door de vingers gezien. Spelers dienen zich een stuk bewuster te worden dat vervelende of vieze streken niet meer onzichtbaar zijn. Je kunt je gedrag niet meer verschuilen.

Ik ben het in dit geval wel eens met Derksen als het gaat om het principe van spelbederf - al vraag ik mij dan wel af wat de consequentie zou moeten zijn van een nader onderzoek door de aanklager BV. De keeper zou een gele kaart gekregen hebben, daar zal de tuchtcommissie nu toch niet voor pleiten? Ik verwacht dat er verder niets gebeurt, het zou nooit een rechtstreekse rode kaart geworden zijn.in het geval van Warmerdam vind ik het toch anders. Geel is heel zwaar als er tal van andere gelegenheden zijn geweest om eerder geel te geven, dan vind ik Kuipers wel zo'n vervelend mannetje dat hij juist wacht op dit moment. Maar als Kuipers aangeeft dat hij al diverse keren gewaarschuwd had en zijn grensrechter ook, en als Warmerdam daarentegen aangeeft dat de grensechter hem juist opdracht gaf om een paar meter op te schuiven..............dan geef ik het op om hier iets van te vinden.

1 oktober 2019 om 05:57

Spelers draaien altijd dus in deze ben ik toch geneigd het arbitrale trio te geloven ipv de selectieve verontwaardiging van Warmerdam. Daarnaast worden de gesprekken van de arbitrage opgenomen dus je zou dit zelfs kunnen achterhalen.. Aan de andere kant er vallen nu eenmaal wel eens kaarten die veel discussie oproepen.

Ik ben in principe voorstander van zuivere speeltijd, maar helaas is zie ik dit niet gebeuren. Er is niet meer in te plannen hoe lang een wedstrijd gaat duren, en daar zullen de TV zenders niet mee akkoord gaan. Overal zijn de wedstrijden zo ingepland dat er zoveel mogelijk mensen kunnen kijken.

30 september 2019 om 23:38

Ik ben helemaal gren voorstander van zuivere speeltijd. Tijdrekken is namelijk niet alleen voor het volmaken van de tijd, maar ook om rust te kunnen krijgen. Gewoon direct geel voor alle vormen van tijdrekken en het probleem is opgelost.

1 oktober 2019 om 04:12

Je kunt met zuivere speeltijd gewoon wat rust pakken, je zorgt er alleen niet mee dat er uiteindelijk korter gevoetbald wordt.

1 oktober 2019 om 05:59

En voor het ontregelen van het spel van de tegenstander, om. Onder de druk uit te komen.
Om je spelers de tijd te geven op de juiste posities te gaan staan..

1 oktober 2019 om 07:08

Bij 2x 30 minuten zuivere speeltijd weet je in ieder geval hoe lang minimaal één wedstrijd duurt. En als je dan ervaring opdoet dan ga je ook leren wat een Max wedstrijd duurt. Hockey, handbal, American football en veel andere sporten doen er niet moeilijk over toch? Genoeg ruimte voor commercie.

Wat ik bizar vindt is dat mensen klagen dat vals spelen bestraft wordt door de scheids met een gele kaart. Eindelijk, zou ik zeggen. Constant zie je teams tijdrekken en het spelbederven en komen er enkel van af met waarschuwingen. Meer scheidsrechters zouden het voorbeeld van Kuipers moeten volgen.

30 september 2019 om 22:02

Kuipers zou ook zijn eigen voorbeeld moeten volgen. Zoals Perez ook al liet zien trad dezelfde Kuipers vorig jaar niet op toen Ajax thuis tegen PSV tijd aan het rekken was. Van mij mogen ze echt consequent optreden tegen tijdrekken, maar dan wel consequent (dus geen onderscheid maken wie het doet). Daarbij mogen ze ook optreden bij het vragen naar kaarten, maar dan ook consequent. Als je dit niet consequent doet, dan moet je het ook totaal niet doen.

30 september 2019 om 22:24

In die bewuste wedstrijd gaf hij Onana toch ook geel voor tijdrekken, of bedoel je een ander duel?

30 september 2019 om 23:00

Klein verschil tussen die wedstrijd en deze is dat Ajax pas begon met het vertragen van het spel nadat ze in de 72e minuut met 10 man op voorsprong kwamen en kreeg Onana in de 92e minuut een gele kaart voor tijdrekken, in totaal dus 20 minuten geduurd voordat het tijdrekken bestraft is.in deze wedstrijd werd zoals Kuipers aangeeft vanaf minuut 17 al tijd gerekt om in de 74e minuut een gele kaart te trekken, dit was dus na 60 minuten spelen (28 minuten +3 eerste helft en 29 minuten 2e helft) en heeft dus 3 keer zo lang geduurd voordat het bestraft werd. Eigenlijk zou je dus mogen stellen dat hij destijds dus zelfs strenger heeft opgetreden tegen tijdrekken dan hij afgelopen zaterdag deed.

Ben het zowaar een keer eens met deze droeftoeter

Hoe verzin je het om daar aan te denken in zo,n situatie ? Dit moet van te voren besproken zijn om zo de boel te frustreren en ook nog eens de spelersbus parkeren pfff

Gelukkig zaten ze achteraf zelf 2u gefrustreerd terug in diezelfde spelersbus op weg naar huis met een flinke kater en werd gelukkig Dit achterlijke gedrag niet beloond

Bij Padt is het algemeen bekend dat die een beetje raar doet . Uiteindelijk zal Padt en Groningen alleen hun zelf er mee hebben bij de komende wedstrijden. De scheids zal extra op ze gaan letten en dan zal je ze weer horen klagen in het hoge Noorden

Huh, wat heeft Derksen vandaag gegeten? Had verwacht een tirade hoe Ajax is geholpen en dat soort dingen. Ik zei het al eerder, wat Padt deed is puur spelbederf. Daar mag de tuchtcommissie over buigen. Warmerdam is de kind van de rekening geworden van het tijdrekken. Fox liet gisteren zien dat het vijftien seconden duurde tot dat Kuipers ingreep. Ik ben daarom voor het idee van Marco van Basten. Gewoon tweemaal pure speeltijd. Bij elke uit, overtreding of corner gewoon de klok stil zetten.

1 oktober 2019 om 04:21

Volledig mee eens, ook omdat de tucht comissie met terugwerkende kracht dan Ajax de titel van kan afpakke. Of is iedere Ajaxcied PSV-Ajax vorig jaar vergeten (https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/onana-stal-l... met terugwerkende kracht schorsen (dus alle wedstrijden erna stond een een speler illegaal op het veld) en een regelementair verlies tegen PSV die wedstrijd. Dan is PSV ineens kampioen vorig seizoen.

1 oktober 2019 om 06:04

Waarschijnlijk zit je nog in een delirium van het vroege wakker worden? Of bedoel je die wedstrijd tegen PSV waar onana geel kreeg?

1 oktober 2019 om 08:09

Die inderdaad, had achteraf natuurlijl gewoon 2 x geel en rood moeten zijn. Van 25 minuten er 10 tijdrekken, daar doet groningen een hele wedstrijd over. En vergeet niet, als Ajax toen had verloren, ze geen kampioen waren geworden.

Er is maar 1 oplossing voor dit gedoe en dat is de zuivere speeltijd!

1 oktober 2019 om 06:37

Ik denk dat het principe van tijdrekken, het spel vertragen, met zuivere speeltijd niet wordt opgelost.

Helemaal met Derksen eens. Sterker, ze zouden in Nederland ook een regel moeten hooghouden dat je de voetbalsport niet in diskrediet mag brengen. Zoals ze in Engeland doen. Padt is een nare recidivist, die na zijn treinincident er maar niet in wil slagen negatief de aandacht op zich te eisen. Wat mij betreft behoort Padt samen met Veltman, Berghuis, Kramer en Bazoer tot de irritantste en meest onsportieve spelers van de Eredivisie en voor dit geintje moet hij wat mij betreft enkele wedstrijden geschorst worden.ook van Danny Buys mag een hoop gezegd worden. Staat glashard in de camera te liegen dat het tijdrekken zo'n drie seconden per keer nam en echt niet in de minuten liep. Terwijl zijn eigen keeper de halve garderobe uitdeed om de trainer zijn time-out te gunnen... Opnieuw!

Maar meneer Derksen, in de samenvatting merk je toch niks van dat tijdrekken?

Zou de KNVB sieren als ze de beelden vrijgeven waarin de assistent inderdaad binnen die 10 seconden Warmerdam '4 tot 5 keer gewaarschuwd heeft'. Of zou Kuipers voor de camera van Fox en NOS stiekem een beetje liegen?

30 september 2019 om 23:41

Dat staat gewoon op beeld hoor en voor iedereen inzichtelijk

Tja het is vechten tegen de bierkaai; voetballers zijn op het veld met zoveel randzaken bezig dat ze vergeten om te voetballen en de bal het liefst niet eens meer in de voeten willen hebben. Eindeloos tikkies breed in de achterhouden, terugspelen op de keeper.. zolang ze zelf maar niet voor balverlies zorgen! #angstcultuurlozano was er ook zo'n meester in om tegen spelers op te lopen en dan acteren alsof zijn been geamputeerd moest worden, zodra er dan geel gegeven was rende hij weer lachen over het veld. Dat Padt zijn schoen zo uitdoet wordt enorm breed in beeld gebracht en de VAR geeft de scheids niet eens een seintje? Van mij mag er dan zomaar pardoes een kaart gegeven worden zodra ze erachter zijn gekomen.kuipers is in de rust ook in de kleedkamer van Groningen geweest om ze te waarschuwen en helaas voor Warmerdam krijgt hij z'n 2e gele kaart en speelt daarna de vermoorde onschuld. Het is allemaal kindertoneel geworden van de laagste orde.. helaas maar het is waar.

1 oktober 2019 om 06:08

Idd. En het is ook altijd de scheidsrechter of het arbitrale trio die het fout hebben. Ondanks dat men alle beelden heeft, ondanks dat men de opnames van de arbitrage terug kan horen, blijven spelers en trainers glashard acteren en liegen. Zou ze sieren als ze er gewoon voor uitkomen zoals een paar. Of liever dat het allemaal helemaal niet nodig is.

2 oktober 2019 om 00:06

Inderdaad ik verwacht dan een Padt met een vieze glimlach voor de camera met teksten zoals "haha zagen jullie dat ja?" en "ik probeerde maximaal tijd te rekken" maar zelfs dat kan al niet meer, alle antwoorden zijn via de media training erin gestampt en ze hebben het altijd als team gedaan en de kansen werden niet afgemaakt.. ook al hebben ze gevoetbald als een zak patat vinden ze zichzelf nog wel redelijk.. als 80% van corners niet eens boven kniehoogte komt dan schaam ik me echt voor de competitie want die gasten kunnen 24/7 in het kracht honk om spieren op te bouwen... gewoon lachwekkend

Groningen moet zich gewoon bezig houden met het voetbal want dat lijkt serieus nergens op en al deze randzaken van schoenen uit doen en bij elke ingooi 3 seconden extra nemen dat moet er echt uit.. wie verzint dit nou steeds? Buijs? Denkt hij dat het helpt? Ga gewoon op inzet en kracht voetballen en kap met dat van achteruit voetballen want daar bakken ze al helemaal niks van. Gewoon bal naar voren rammen

Die aktie van padt was echt te zielig. Dat kon je vroeger nog doen toen er met 1 aardappel gefilmd werd maar niet in de huidige tijd waar nog net niet je aanbeien in beeld worden gebracht....

Tijdrekken is vals spelen. Omdat iedereen het doet mag het blijkbaar. Net zoals mensen in corrupte landen hun gedrag goed praten. Snap niet dat er niet zwaarder tegen opgetreden word. Er is een interessante podcast over dit onderwerp -> how to cheat at sports and get away with it.

Nou hier slaat Derksen een keer de plank niet mis. Dat kan gelukkig ook nog dus

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren